Temný epos o budoucnosti přelidněné novými a prakticky nezvladatelnými superhrdiny. Jak daleko až může dojít konflikt nových a starých superhrdinů… a především, má v tomhle klání vůbec šanci lidská rasa?

Obsahuje sešity série Kingdom Come #1-4 (květen 1996 - srpen 1996)

Scénář
Mark Waid
Art
Alex Ross
Ink
Alex Ross
Barvy
Alex Ross
Obálka
Alex Ross
Lettering
Jan Kozák
Překlad
Viktor Janiš
Žánry
superhrdinský
ISBN/ISSN
80-7341-924-6 (BBart s.r.o.)
80-7341-924-6 (CREW)
Vazba
šitá v tvrdých deskách s přebalem
Formát
170 x 265 mm
Tisk
barevný
Váha
708 g
Stran
232
Cena
690 Kč
Originál
Kingdom Come (DC Comics, 1996)
  • ludek.n
    ludek.n16.6.2023 08:33Království tvé
    Superhrdinové nám dospěli do věku, kdy už neohromují svět svými nadlidskými schopnostmi, silou a zázraky na počkání, ale spíš „intelektuální“ rozvahou, přičemž slovíčko intelektuální je v uvozovkách zcela záměrně. Ale ano, té dospělácké rozvážnosti je v jejich činech tentokráte hodně, snad také proto, že nezdárných dítek, vnuků a vnuček je v Království tvém požehnaně a zanedbat výchovu se zatraceně nevyplácí. Mark Waid napsal brilantní příběh a Alex Ross ho ztvárnil skutečně mistrovským způsobem. Jeho fotorealistická kresba a to obrovské množství detailů až bere dech (a já před ním v úctě smekám klobouk až k zemi), na druhou stranu mi ta strašlivá spousta figur mnohdy dělala vrásky na čele, protože některé panely se doslova ztratily v davu a hlava z toho šla kolem. Je tu také spousta podnětných náznaků, drobných vtípků a odkazů k jednotlivým hrdinným sériím, bez jejichž znalosti přijdete o část zážitku, nicméně koncept příběhu je natolik silný, že to v konečném důsledku bez problému ustojíte. Království tvé je bezesporu nádherný komiks, a pokud jste ještě neviděli vousatého Supermana s copánkem, běžte do toho.
  • Dave4.3
    Dave4.323.2.2023 22:18Království tvé
    Komiks, který se mi obtížně hodnotí, protože na jednu stranu má úchvatnou kresbu, ale dej jaksi... Nedokážu se zbavit dojmu, ze je tam toho min, nez jak se to tvari. Onen náboženský pohled je tam jen jakési obzvláštneni, které ovšem reálně nehraje roli, a kdyby tam tato vrstva chyběla, nic by se nezměnilo a zas to byla klasická tymovka, kde nakonci dochazi ke stretu těch zlych a hodných. Přitom tento náboženský aspekt bylo něco, proc jsem se na komiks těšil a ono je to ve výsledku takové nijaké. Respektive je to dobre, ale pokud už par jla mate přečteno, tak Vas tam asi nic nepřekvapí. Tu 4. hvězdu dávám jen za kresbu, jež je vážně unikátní..
  • MignolaMoore
    MignolaMoore10.2.2021 12:08Království tvé
    Vtahující, sugestivní a dospělá komiksárna. Kingdome Come je výbornou polemikou o moci a fungování lidí. Zasazení náboženského podtextu a Víry není nijak agresivní, ba naopak, přidává příběhu větší punc filozofie mezi superhrdinskou řežbou a rozmluvou o vedení světa. Velice povedené dílo. P.S. Kresba je dokonalá. Zatím asi nejlepší, kterou jsem v komiksu zaznamenal.
  • karl173
    karl173 mecenáš12.11.2018 19:12Království tvé
    Na tuto knihu jsem se velmi těšil. Za prvé jsem věděl že bude obsahovat opět skvělou kresbu Alexe Rosse a za druhé, že to má mít i velmi dobrý příběh, takže jsem si říkal že tohle bude jistojistě kniha za 5 hvězd. No a hned po chvíli čtením jsem zažil pocit zklamání. Kresba mi přišla divná. Detaily Alexe Rosse byli stále skvělé, ale ty scény na mě působili nějak divně a nehezky. Celé to nepůsobilo jako něco od DC a i příběh byl jiný než jsem si představoval a byl takový zmatený. Po dvou kapitolách jsem byl přesvědčený, že na konci tuto knihu nazvu jedním slovem " zklamání ". Jenže pak přišla třetí kapitola a najednou jakoby se mě kniha snažila přesvědčit, že držím v ruce opravdu ten skvělý komiks, jaký jsem si na začátku představoval. Příběh se začínal rozjíždět a vše začínalo dávat mnohem větší smysl. Kresba jakoby vypadala o 100 % lépe. Už najednou nabízela nádherné scény, na které jsem u Rosse zvyklí. Ve čtvrté kapitole to pak vše celé vygradovalo do něčeho tak epického, že jsem nemohl spustit oči jinam. A epilog byl už jen třešničkou. Teď mám tedy před sebou trochu těžký úkol. První polovina knihy totiž pro mě byla zklamáním a druhá naopak skvělým počtením, které jsem očekával před otevřením této knihy. Když bych to tedy vzal matematicky, tak mi vyjdou 4 hvězdy a 80 %
  • Blackhand47XD
    Blackhand47XD3.6.2018 21:12Království tvé
    Zázraky jsou perfektní a Království tvé je na tom úplně stejně. Opět tu máme skvělou kresbu i příběh, který jde do hloubky a ukazuje nám hrdiny zase z jiné strany.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.4.2018 04:26Království tvé
    Souhlasím zde s ostatními, že už kresba vydá za 5 hvězd. Četl jsem to celkem dvakrát a musím říct, že mě to pokaždé dokáže překvapit. Ve své podstatě je to zase DC superhrdinská záležitost a v podstatě je jasné jakým směrem se to bude ubírat. ALE, je tam velké ALE. Celý příběh je doprovázen jakousi polo-retrospektivou v podání Spectra a pana McCaye. Kolikrát si tak připadám já, že se na svět takto dívám, nebo jak bych se byl býval díval, kdybych mohl takto se dívat. Tento způsob vyprávění příběhů nás nutí vypadnout z běžného děje a jakoby se na něm nepodílet, což u beletrie moc nebývá. Většinou nás to nutí prožívat vše s postavami, jako bychom tam byli. Říkám většinou. I vypravěč nás nutí vtáhnout do děje svým vyprávěním v románu. Tady je to v podstatě zachované, akorát že soustředěná dějová linie se tak vlastně týká Normana McCaye a Spectra. V knize by to možná nebylo nic nového či zajímavého, ale v komiksu to nabízí úplně jiný rozměr a teprve díky takovým komiksům se pozná kvalita scénáristy. V tomto případě Mark Waid neselhal, ba naopak. To co předvedl ve 4 double-size sešitech je až neuvěřitelné. Svým způsobem to není až tak kontinuální, skoro po každé straně / dvoustranně dochází ke změně prostředí a působí to na mě dojmem překlikáváním televize dálkovým ovladačem - nechápejte mě tady špatně. Myslím to naopak dobře. Vždycky se to prostřihne jinam, pak zase vrátí. To není přitom moc typické pro mainstreamový, natož americký, komiks. Do toho ten Ross, Waid ho musel v podstatě uštvat svými "požadavky". Tolik práce musel do toho Alex Ross vynaložit, protože tam je tolik změn a skoků, až je to neuvěřitelné a opět se budu opakovat, ale každá stránka / dvoustránka je umělecké dílo. Píšu tady o hodně komiksech, ale ne moc o grafických románech, což tento komiks splňuje. Takových děl je málo a takových tvůrců snad ještě míň. Mainstream mám svým způsobem rád, ale občas jsem přejedený tou vší masáží a kolikrát je nemožné se v tom orientovat, není tudíž divu, že člověk otupí a nadává, o to víc ale si vážím, když v tom všem vyleze na povrch něco takového jako je Království tvé. I samotní superhrdinové jsou velmi netypičtí a je fakt sranda je sledovat, jak je dostalo to, čeho se báli nebo co by nikdo tzv. nečekal, že se jim stane a přitom to pak využijí ve svůj prospěch. Tady není nic blbě, snad jen to, že to končí, ale to každý příběh musí.
  • S4TW
    S4TW1.1.2018 18:48Království tvé
    Už jen kvůli kresbě bych dal plný počet bodů. Alex Ross je z mého pohledu suverénně nejlepší komiksový kreslíř vůbec. Jeho neuvěřitelně realistická, detailní a živá kresba mě uchvátila již v knize Zázraky a zde mě opět usvědčila. Naprostá vizuální onanie, krása, nádhera. Nicméně musím pochválit i velmi povedenou práci Waida, který napsal skvělý scénář. Jedná se o filozofičtější superhrdinský komiks, který nastiňuje několik otázek, jako třeba, zdali jsou superhrdinové vůbec zapotřebí, kdo škodí víc, jestli oni či lidé atp. Tohle téma mám moc rád, skrývá se v něm několik přímých, ale i nepřímých otázek a člověk tam objeví spoustu zajímavostí i třeba při druhém či třetím čtení. Provázanost s biblickými otázkami dodávají na epičnosti. Určitě se jedná o těžší čtivo, ale i fanoušci přímočaré, velkolepé akce plné výbuchů a drsných bitev, si přijdou na své. Všechny postavy jsou výborně napsané, krásně se pohybují na hraně mezi lidstvím a božstvím. Hrozně moc mě překvapilo to, jak se mi líbila postava Supermana, která mě vůbec poprvé uchvátila (ze všech médií). Celkově se jedná o povinnou komiksovou (já tvrdím nejen komiksovou) četbu. Zpracování, jako krásná vazba, bonusy či lettering, to už jsou jen příjemné bonusy. TOP kniha!
  • PKD
    PKD7.11.2017 18:41Království tvé
    Jeden z nejúžasnějších,nejemotivnějších,nejpropracovanějších atd......comisů všech dob!!!
  • Tyfus
    Tyfus1.10.2017 11:05Království tvé
    Jsem nadšený! Kresba Alexe Rosse je skvělá proste vždy! Staří Kal-El a ostaní jsou prostě bomba! Příběh taky skvělý! Není to komiks, ale epos! Tohle musí každý mít!
  • Norri
    Norri mecenáš28.9.2017 21:10Království tvé
    Musím říct, že jsem trošku zklamaný. Ten komiks má pověst absolutní bomby a tomu odpovídaly má očekávání. Nakonec jsem ale dostal jenom směs toho, co tady už bylo. Se Zázraky (Marvels) to nespojuje jenom osoba malíře, což je v tomto případě skvělý Alex Ross (tomu není co vytknout), ale také vyprávění z pohledu civilní osoby. Uznávám, že spojení osoby pastora a apokalypsy mi připadalo celkem originální. Potom tady máme morální dilemata Supermana - to je v každém Supermanovi. Starý Batman s exoskeletonem - toho známe z Návratu temného rytíře. Nástup nové generace superhrdinů - Občanská válka. Strach lidí z moci superhrdinů - to už tady taky bylo. Takže suroviny známe a nepřekvapí. Potom ještě hodně záleží na tom, jak se to uvaří a tady jsem byl nepříjemně překvapený z množství nejrůznějších superhrdinů, metalidí a různých bytostí. Těch tam bylo zbytečně moc. I proto, že jsem se s některými z nich ještě nepotkal a to na čtenářském zážitku nepřidá. Tak a teď nějaké plusy: kresba (malba) prvotřídní, tah pastorem zajímavý, vidět a zažít superhrdiny staré - to pobaví vždycky.
  • Fimi
    Fimi mecenáš26.7.2017 10:42Království tvé
    Tohle je nejlepší superhrdinský komiks co u nás vyšel a snad i celkové v celém žánru se drží na vrcholu bez nějaké konkurence. Příběh je tak vážný a temný a plný poselství až to člověka nutí k zamyšlení. Tady prostě není o čem. Vrchol komiksového žánru v ranku hrdinů s naprosto úžasnou realistickou foto kresbou tvoří tohle Rossovo a Waidovo dílo naprostou špičku. Tady si prostě každej najde svoje
  • Ter
    Ter27.5.2017 17:16Království tvé
    100% záležitosť! :)
  • 3DD!3
    3DD!319.7.2016 17:35Království tvé
    Pochopit plný rozsah tohoto ohromného eposu je něco čeho komiksový laik nemá šanci dosáhnout. Přehlídka postav, charakterů, které jsou naživu (ano skutečně naživu) déle než já si zaslouží pro plné zhodnocení někoho způsobilejšího. Přesto tento temný příběh o lásce, naději a pomoci mluví. Vyjadřuje se k problémům, které patří k archetypům žánru a výsledky jsou děsivé. Naturálnost děje a jeho vyústění v kombinaci s Rossovou fotorealistickou kresbou musí potěšit úplně každého. A že se vám Království tvé nezdálo nic moc? Věřte, že chyba je na vaší straně. Je třeba si prostudovat pár pramenů, aby jste všechno pochopili.
    RECENZE: http://www.fullmoonzine.cz/clanky/prijd-kralovstvi-tve-bud-vule-tva-kingdom-come
  • luky.kuky10
    luky.kuky1025.9.2015 20:38Království tvé
    Nema smysl nekoho presvedcovat, jestli si tohle precist. Tohle proste musite precist! Videt old Supermana, Batmana, Wonder Woman a skoro vsechny dalsi superhrdiny DC, je velka pecka. Jeste k tomu v LUXUSNIM zpracovani od krale comicsove malby Alexe Rosse. Na scenar si kazdy udelejte nazor sami. Me se to libi jako celek:-) 100%
  • sedw
    sedw20.5.2015 00:01Království tvé
    Velmi zajímavě zpracované téma What if...? Příběh byl velmi temný, výborně napsaný a po celou dobu se povedlo Waidovi budovat napětí a atmosféru. Celkové vyvrcholení pak již bylo jen třešničkou na dortu a konec mě velmi potěšil (ač jsem něco takového čekal). Co se týče kresby, tam je to trošku obtížnější. Absolutně nelze pochybovat o tom, že se jedná o top kreslíře a zpočátku jsem byl z kresby (malby) naprosto nadšený, výborně dokreslovala atmosféru. Ke konci mi však již přespříliš realistická kresba začala mírně vadit, naštěstí komiks nebyl tak dlouhý, aby se mi zprotivila. Ač se tedy jedná o jednu z nejdokonalejších kreseb, které jsem měl možnost v komiksu vidět, možná právě její přílišná realističnost ji trochu táhla dolů, jelikož od komiksu takto realistickou kresbu nepožaduji a spíše čekám něco, co má k realističnosti dál. Celkově však jedinečný komiks, který si rozhodně zaslouží plný počet.
  • jh666
    jh66625.4.2015 19:53Království tvé
    Předně musím zmínit kresbu, protože ať je scénář sebelepší, Rossova geniální kresba ho předčí. Tím nechci scénář Království tvého znevažovat, jelikož je perfektní, ale Ross je prostě génius. Samotný příběh je ale skutečně temným eposem, který patří skutečně k mistrovským komiksový dílům. Temné a trochu stísněná atmosféra prvních tří kapitol, která graduje v obrovské bitvě je skvělá. Jedinou menší výtkou je možná až přehnaně optimistický epilog. Tím neříkám, že by kniha měla končit nějak pochmurně, ale konec před epilogem by bohatě stačil. Přesto 100 %
  • kaylin
    kaylin31.7.2014 12:02Království tvé
    Kdyby měl kresbu kdokoli jiný, hodnocení je jednoznačně nižší, protože scénář má skvělé východisko, ale není dotažený ke zdárnému vyústění. Více: http://www.comics-blog.cz/2014/07/709-kralovstvi-tve-80.html
  • adevr
    adevr4.2.2014 22:38Království tvé
    Tak tuhle knížku jsem půjčil, ten co si ji půjčil ji pak po domluvě někomu půjčil a ten ... no a už ji nemám.. No byla to hezká malba, a dobrý příběh. Bohužel jsem v tom cca 98 mém roce nedokázal ocenit různé odkazy. Takže si ji holt budu muset koupit znovu. A už ji nepůjčím...Ne a ne! :)
  • Josh
    Josh16.5.2013 03:45Království tvé
    Bejt Supermanem je strašně nevděčnej džob, jak by řekl Franz Straka:)) Zatimco pro nás představuje běžný dilema váhání nad tím, kterej omnibus koupíme a kterej ne, on často rozhoduje o bytí a nebytí celýho lidstva. A pak se mu všichni posmívají, že u toho neni dostatečně cool a nesází jednu hlášku za druhou, že se srandovně oblíká apod. To by mě na jeho místě taky pěkně sralo.

    Takže se ani nedivim, že zmizel do ústraní. Že nechtěl poslouchat řeči o tom, jak jsou jeho hodnoty staromódní. Ano, jsou. Bohužel. Stejná degenerace, kterou můžeme i my vídat v reálu u mladších ročníků, postihla potomky superhrdinů. Ztráta empatie, soucitu, ohleduplnosti k druhým. A starší propadají apatii, protože světu kolem sebe přestávají rozumět, cítí se v něm bezmocní. V takovym stavu je na začátku knihy veškerá populace, řádění nových hrdinů se dá jenom přihlížet a zároveň doufat, že se vás to nedotkne.

    Proto musí stará garda zpátky do akce!:)) A je to nádherná podívaná, nejen díky Alexi Rossovi (prostě neskutečná kresba, pomalu každý druhý okýnko by si člověk nechal zarámovat). Neměl jsem problém ani se scénářem, i míra patosu mi přišla v mezích únosnosti. Snad jen pokud jste hodně alergický na Bibli, tak vám budou místy slzet oči:))

    Taky lituju, že neznám úplně všechny postavy, co se v tomhle díle vyskytnou, navíc ani většina z těch populárnějších nedostane skoro žádnej prostor. Vše se točí okolo svatý DC trojice - Superman, Wonder Woman, Batman. Kdo zase vyžere moralizování a kdo bude naopak velkej frajer si můžete tipnout;)) Úžasná je ale hlavně Wonder Woman, která věčně váhajícího Supermana systematicky dokopává k činnosti. O nepřátelích smýšlí mnohem nemilosrdněji, případně i sama vede svoje spolubojovníky na zteč. (Navíc u toho božsky vypadá.)

    Tenhle "oldschoolově" vážně (neřekl bych suše, sem tam probleskne i humor) pojatej příběh mě bavil od první do poslední stránky a bylo fajn si na nějakou dobu odpočinout právě od tý všudypřítomný nadsázky, o který píše vasek.
  • Kocour
    Kocour18.2.2013 23:42Království tvé
    Námět výbornej. Ústřední téma zestárlých superhrdinů, kteří zase jednou hledají své místo pod sluncem, by mohlo být výborné, ale ne v podání Marka Waida, který to neumí prodat, neumí vyprávět. Některé momenty jsou super, ale je jich zatraceně málo! (Nedá se to srovnat s pocitem "nekonečného" úžasu či vytržení při čtení třeba Watchmenů). Je to zkrátka mizerně odvyprávěný - a když už se některá scéna povedla, tak mi tím spíše připomnělou, jak moc jsou ty ostatní průměrné. A není to tím, že bych se nechytal. Co se týče kresby: Alex Ross umí, ale větší kýč už si neumím ani představit.
  • Light
    Light29.1.2013 19:21Království tvé
    nůůdááá
  • KLAUN_DOMINANT
    KLAUN_DOMINANT mecenáš28.11.2011 10:06Království tvé
    O malbě je skoro zbytečné se zmiňovat. Někomu přijde malinko sterilní, ale přesto-neskutečná (ale o tom asi nikdo nepochybuje). Všechny postavy z Kingdome Come bohužel neznám, takže mi to určitě lehce snížilo zážitek, ale i tak mi příběh přišel dobrej. Skvělej nápad starýho Batmana, kterému kostra po tisíci bitkách jaksi už nedrží a musí nosit speciální skelet. Taky mě vždycky baví vztah Supermana a Batmana. Dvou starých zvláštních přátel. Malounko mě rušil náboženský průvodce, ale hlavně že nečetl z Koránu i když to by byla možná větší sranda .o) Co se týče Flashe, tak sem si nevšiml (já vim, je to tuze rychlý chlapík) že by vůbec za celej komiks něco udělal, (mimo vytáhnutí jednoho pána z jiné reality) ačkoliv má v tomhle komiksu potenciál udělat při té rychlosti prakticky cokoliv... Co jsem četl dvakrát, přečtu i potřetí a to platí i tady...
  • marek zigmund stanko
    marek zigmund stanko13.10.2011 11:11Království tvé
    Superman - život a doba
    Pohled na přestárlého, zarostlého Kal-Ela je pohledem pro bohy
    Bůh sám svůj zrak sklání a farmaří
    v jedné ruce pluh
    v druhé těžký obráběcí stroj
    Ale né tak těžký aby dostal batmana
    z jeho jeskynního kutlochu
    už mezi lidi moc nechodí
    Luthor by i chtěl
    ale tahle tunová velryba
    má co dělat aby se zvedla se židle
    Venku je to teď o něčem jiném
    a nejen nad Tatrou se blejská
    next superhero generation vystrkuje růžky
    ..a bude hůř
  • George Walker Bush
    George Walker Bush admin9.7.2011 11:22Království tvé
    Tak takovou patetickou slátaninu jsem dlouho nečetl. Scénář má nápad i své kouzlo, ale finální provedení je... přinejmenším rozpačité. Nesnáším plejády a legie všemožných i nemožných maskovaných superhrdinů a že se jich tady najde. Tenhle komiks je jedno velké WTF, byť věřím, že mnohé může zaujmout, mě ale rozhodně ne. Náznak gaimanovského mystična se ztrácí v monumentálních řečech o dobru a zlu, psychologie většiny postav je mizerná, závěrečnou apokalypsu stejně skoro všichni přežijí, finální zúčtování stejně skončí hloupým happyendem, veškerý potenciál imho promrhán... prostě... nevím no... a to ještě nemluvím o špatně ořezaných stránkách.

    Třeba jsem to jen nepochopil, ale vůbec mi to nevadí. Raději se vrátím k rozečtenému Camusovi:-)
  • Draco nobilis
    Draco nobilis admin24.1.2011 22:42Království tvé
    Kongdom come.
  • BlackDragon
    BlackDragon21.3.2010 14:23Království tvé
    Velkej sef, no jo, komix je komix, unesie veci inak ako ine media... konfrontacia starej a novej generacie sa mi skor paci vo filme Rocky Balboa a pod. nova generacia nedostala sancu, vlastne sme sa s nikym z novej generacie ani podrobnejsie nezoznamili (precin Magoga a koniec) a bola dost tvrdo zaskatulkovana ako nasilna, zmetena, bez zodpovednosti atd. atd., ved ja nehovorim, ze je to zly komix, viz moje hodnotenie :) ale cakal som viac, aj prave od pre tieto reakcie v diskusii, zlo je v tomto komixe dost bezbranne a prostoduche a aj napriek tomu maju hlavni hrdinovia starej generacie zbytocne dilemy, prave tie mi pridu umele, proste ma to nedostalo (skor mam pocit, ze je to napodobenina lepsich komixov a la spominani Watchmeni)
  • Velkej šéf
    Velkej šéf19.3.2010 16:26Království tvé
    BlackDragon: Uch, tak jako souhlasím s tebou ohledně toho konce. Ten je trochu sušší, ale že by mi to zkazilo celkový dojem z knihy, to ne. Ty putování se Spectrem a biblické citace mi právě přišli skvělý! Přišlo mi to, že to tomu dodává tu šťávu a skvěle to vyšvihává a sedí k té atmosféře, kterou to vytváří. A hlavně, s Watchmenama to nemůžeš srovnávat, ty jsou o něčem úplně jinym.
  • BlackDragon
    BlackDragon19.3.2010 14:30Království tvé
    nechytila ma krezba a aj pribeh je prekombinovany az pateticky - hlavne v zavere, tu maju zaporne stranky hrdinovia naschval, je to take nejaske a vsetci novi hrdinovia su bez rozmyslu vadni, podla mna je toto dielo precenovane, na takych Watchmenov nesiahana vobec
    aj obrat Batmana, dovercivost a potrestanie Luthora, nejasnost s novou generaciou hrdinou, ktoru reprezentuje Magog, ktory je akoze sprosty vrah, vraj to nie je ciernobiely scenar, ale ono je
    aj cele to putovanie so Spektrom, na tomto by sa dala zalozit max infantilna sekta :D
  • Kaluž
    Kaluž mecenáš5.11.2009 14:04Království tvé
    Jo, tohle můžu v jakémkoli množství. Postavy vyšperkované, scénář nadstandartní a kresba (malba) famózní.
  • vasek
    vasek5.8.2009 17:01Království tvé
    Kingdom Come je bez diskuze nadstandardní počin a má nesporné kvality. Jenže jsou tu i nějaký ty „jenže“…
    Opravdu jsem se hodně dlouho zdráhal k tomuhle dílu něco napsat. Léta to ve mně kvasilo, bublalo a teď cítím, že nadešel čas vypustit všechno své moudro na světlo světa. :-)

    1) vyprávění – struktura příběhu nezapře, že se původně jedná o seriál na pokračování. Vytváření fiktivních alternativních realit ve stylu „co by se stalo, kdyby…“ mě baví opravdu hodně. A tohle dílo má ještě nadstavbu, neboť jde o fiktivní realitu vytvořenou k jiné fiktivní realitě. Škoda, že o Wonderwoman, Green Lanternovi a jiných vítečnících vím tak akorát starou bačkoru. Takže je pravděpodobně moje chyba, že si story nedokážu plně vychutnat. Co mi trochu vadí, je absence jakékoli odlehčenosti nebo nadsázky. Je to všechno hodně „navážno“ a některé uvědomělé hrdinské cancy postrádají byť jen špetičku nadhledu. Superhrdinský komiks, který se bere smrtelně vážně? No, mě osobně to trošku smrdí. Z Batmana se stal v podstatě fašoun a Superman (ztrativší entuziasmus a mladické nadšení) mi přišel jako supernudnej suchoprd. Nadšení z příběhu se nekoná, ale jednou hubou dodávám, že si za to můžu částečně sám.

    2) výtvarno – Alex Ross, génius realistické malby, vytváří dokonalé vizuální hody. Kvalitativně a technicky ve svém oboru se najde jen málo obdobných. Jenže mě ty jeho „do detailu vyprděný políčka, jedno dokonalejší než druhé“ přišly ke konci sterilní a ubíjející. Prostě tisíckrát ta samá dokonalost působí v finálním dojmu tak nějak neživotně. Stejně jako není ani na chvilku odlehčený příběh, tak těžkotonážně působí i malba. (Tady si neodpustím poznámku: Proto třeba obdivuju Bisleyho, že i ve chvílích, kdy dělá dost utažený realistický věci, dokáže najednou nakopnout motor a úplně přirozeně na chvíli přejít do expresivního stylu. Najednou se nepohybujeme pořád v tom samém, zažíváme nějaký kontrast, něco, s čím lze tu dokonalou „vymalovánku“ porovnat. A celkový dojem je pak mnohem životnější). Neříkám, že Rosse zatracuju, je to špičkový výtvarník. Ale jeho projev mi nepřijde vhodný na delší čtení.

    U tohohle booku bych rozuměl lidem, kteří tomu dali 100%, stejně jako někomu se 40%. U mě jsou ty sympatie tak někde mezi…

    Tak jsem si tady vyprázdnil mozkovej lalok a hned se mi bude líp spát.

  • Draco nobilis
    Draco nobilis admin31.7.2009 23:07Království tvé
    Hyperrealismus Alexe Rosse opět boduje,ale scénář... líbí se mi využití velkého spektra hrdinů,záporáků i jejich ignorance k lidem.Ale co ten průvodce?Ty biblické citace?Krásný superhrdinský crossover,dokonce relativně inteligentní a mající smysl mi kazí ten moralizující kněz a ten duchovitý policajt.A.C.A.B-always carry a bible(all cops are bastards)-tyhle čtyři písmena a jejich dva výklady pro mě tenhle komiks shrnují.Není divu,že u američanů zazářil jak Flash.V ateistickém Česku už to taková sláva není...
  • choze
    choze31.3.2009 21:55Království tvé
    Nápad s degenerací (nástupců) superhrdinů do bezohledných brutálních bojůvkářů či motiv zastiňování lidské rasy superhrdiny výborné, ale ze všech těch (vesměs Supermanových, tu postavu jsem tu z duše nenáviděl) obludně ušlechtilých blábolů jsem nemohl, dost mě otravoval i ten vypleštěnej děda putující napříč příběhem, ale hlavně mě nasralo to klasické závěrečné pokrytectví, kdy potřebujete zabít hromadu krvelačných padouchů, ale správňák Superman to samozřejmě udělat nemůže, takže co se stane? POZOR SPOJLER Zničí je atomovka poslaná lidmi. No nic. Kresba superšpičková, ale ne můj šálek kávy, každopádně mé nízké hodnocení jde hlavně na vrub scénáře.
  • Velkej šéf
    Velkej šéf6.12.2008 22:14Království tvé
    Podle mě naprosto skvělý. Možná je to tim, že sem nečet Zázraky, ale přišla mi úžasná kresba, i dokonalej scénář. Podle mě si to zaslouží stovku.
  • aza
    aza23.11.2008 21:54Království tvé
    Tak nevím. Buď jsem to celé nepochopila, nebo tenhle komiks není pro mě. Asi obojí. Kresba(nebo spíš malba) je naprosto skvělá, místy až úchvatně dechberoucí a vždycky atmosférická. Jenže ve scénáři jsem se začala ztrácet už na začátku, celý ten národ DC superhrdinů je pro mě trochu velká dávka a Norman McCay jako jediná lidská osoba schopná přiblížit celý ten patetický galimatyáš nezasvěcenému čtenáři - to je mi trochu málo. Nicméně, proti gustu...
  • The Genius
    The Genius24.9.2008 13:14Království tvé
    Království tvé jsem četl ještě před Zázraky a nedá mi, abych tyhle dvě díla nesrovnal. Kresba je tu ještě lepší než v Zázracích, ale to je asi tak všechno. Zázraky mi prostě sedly víc, může to být tím, že Marvel Universe mám prostě radši a z DC znám pořádně v podstatě jenom Supermana a Batmana. Ale vůbec celý koncept příběhu mi přišel u Zázraků lepší, celý nápad sledování děje z pohledu řadového člověka. Království je o dost "těžší" četba, víc odměřenější, ale pořád kvalitní.
  • FrAnK
    FrAnK18.7.2008 17:51Království tvé
    Docela slusna podivana na stariho lobaka kteryho nemusim takze mi vyhovoval jak vypadal jako staroch v tomto dilku no a jinak vubec to nebylo spatny muzu doporucit precejenom ross je ross:)
  • VenomCZ
    VenomCZ12.1.2008 18:23Království tvé
    Hodne dobrej komiks jenom mi pribeh se zda takovej makovej no.
  • Blood4ever
    Blood4ever16.12.2007 19:09Království tvé
    Parádní komiks!!!!!!!!!!!
  • Spacecore
    Spacecore15.12.2007 12:55Království tvé
    Dávám 90% a nenapadá mě,co bych tomu ještě psal.Jen bych kopíroval co už psali lidi pode mnou.Takže tak.
  • Woffce
    Woffce31.10.2007 11:07Království tvé
    Moc mě to nevcuclo, oproti "Zázrakům" příliš studený, příliš "vymyšlený" (zdůrazňuju ty uvozovky). "Království" jsem si zkrátka spíš prohlíd´než prožil. Z těch pětaosmdesáti procent je proto jednoznačně takových pětašedesát pro pana Rosse. Ale možná ězí chyba i ve mně - jsem na tom podobně jako Squash.
  • Jokerka
    Jokerka18.10.2007 11:46Království tvé
    Tak jsem si to cela natesena precetla...a oproti Zazrakum je to slabsi odvar. Nerikam ze se mi to nelibilo. K Rossovi nemam vyhrad snad jenom to, ze je fakt hyperrealstickej... :-)
    Ale ten pribeh. Nejak jsem mela pocit, ze to bylo takovy neuchopitellny, etericky...tak nejak nevim...Utvrdila jsem se v tom ze Suprmen a Wonderwoman jsou proste jonem ikony, kery tezej z toho, ze maji kudrlinu na cele, NEUSTALE se snazi vse resit nemilitantne a dokazou hazet autobusama. Takovy prazdny schranky..ale asi jsem zaujata..
    Za to Bruce "rytirvbrneni" Wayne me tady okouzlil. Charismatak jeden! :-)
    Jo a mimochodem uplne me tam odrovnal Lobo v baru..To jsem fakt necekala, ale prislo mi, ze kokretne tady nejak vymeknul tatka:-)
    Celkove vzato vazeni panove ANO, bylo to pekne, rada si to poctu zas a znova, ale takovy monumentalni pocit navzdory monumentalnim bitkam, ktere se tam odehraly, tak z toho zase az tak uplne jako ze zazraku nejsem. Takze asi tak.
    Jo a mimochodem uplne me tam odrovnal Lobo v baru..To jsem fakt necekala, ale prislo mi, ze kokretne tady nejak vymeknul. Nedovedu si totiz vysvetlit ze by to vsechno sefic sam nedal do late .
  • Wiruss
    Wiruss8.10.2007 19:37Království tvé
    No tak nevím, prý to má být skoro jak Marvels, to bych neřekl, jelikož jsem u tohodle mnohem méně bavil. Kresba pěkná, ale scénář mě nedokázal zcela vtáhnou i když po první kapitole to vypadalo zcela naopak. Rossovi malby jsou krásné (i když podle mě Superman i Kapitán Marvel vydapá v jeho podání hrozně (až na pár obrázků). Celkově to na mě i působilo tím dojmem, že to daleko více vyžaduje znalost čtenáře a načtenost kupy comicsů od DC což u nás moc nejde, možná je to škoda, že se podobné knihy vydávají už teď když většina lidí nezná 80% z představených hrdinů...
  • Corvus
    Corvus28.7.2007 17:57Království tvé
    Kingdom Come - Království tvé. Jak začít... Když jsem si před léty prohlížel jedno z prvních čísel magazínu Crew a přečetl jsem článek o tomto veledíle, se slzou v oku jsem tehdy sám pro sebe konstatoval, že "tohle u nás nikdy nevyjde." No a dočkal jsem se. A jistě nejen já. Scénář není špatný a líbil se mi, což není ani zbrklý jásot (přece jen jsem četl kvalitnější záležitosti) ani jej nehodlám smést ze stolu s konstatováním, že jde o superhrdinský škvár. Mnohem působivější je malba Alexe Rosse, jehož obráz(k)y jsou neuvěřitelný. Téměř každý "záběr" v Království tvém lze vypreparovat, zarámovat a pověsit na čestné místo. Ross je prostě precizní a já miluju detailní, řekněme hodinářskou, práci. Což Alex naprosto splňuje. Když už kvůli ničemu jinému, tak právě kresba by vás měla dotlačit k tomu, vytáhnout money z peněženky a utíkat do první speciálky, která vám přijde na rozum. Hodnotím poctivě vydřenými 90% a dal bych 95% nebýt nekvalitního papíru, který byl na tento book použit. Nebo lépe řečeno... škoda, že nebyl požit papír mnohem kvalitnější... asi tak. Jinak je book perfektně ošetřen, včetně několika zajímavostí v závěru (kdo je kdo, skicy atd.). Kvalitní dílo!
  • Big G
    Big G23.6.2007 16:26Království tvé
    Po tom, co jsem přečetl u mě tato kniha klesá o chloupek níž a musím říct, že mám Rosse raději méně realistického s větším důrazem na zachycení atmosféry...
  • Corto
    Corto6.6.2007 23:24Království tvé
    Paráda :)
  • Spider-man
    Spider-man7.5.2007 12:38Království tvé
    Tak som to čítal napodruhé a přišlo mi to lepšie než poprvé.
  • Slaine
    Slaine admin6.4.2007 13:25Království tvé
    Bezesporu kvalitní comics se propracovaným příběhem a vypiplanou kresbou... ale... nemůžu se vyhnout srovnání - nemá to hloubku Watchmenů, atmosféru Temného rytíře ani příjemnou nostalgii Zázraků. Vše je líčeno až s moc velkým patosem a, pro mě, s přehnanou úctou k superhrdinům. Neustálý srovnávání s biblí mi přišlo občas úsměvný. Zpracování parádní, ikdyž Ross by si podle mě zasloužil lepší papír (viz Zázraky). Shrnuto: úplně mě to nedostalo, což je určitě způsobený i mou nevelkou znalostí DC universe, ale 85 si to určitě zaslouží.
  • DEmnoG
    DEmnoG mecenáš24.1.2007 11:33Království tvé
    No jo, dalsi klasika v cestine:). Zacnu kresbou, protoze ta mi opet dala poradnou pestovku mezi voci... Ross opet odvedl uzasny kus prace, at uz kompozicni, tak malirske, navic spousta prace s pozadim, takze lidi co to maji radi (jako treba ja) se muzou poradne dlouho zabyvat tim, co se za hlavni scenou deje... a ze toho neni malo:). Scenar se mi velmi zamlouva, ja tyhle "what if" zalezitosti mam rad, navic se Waidovy povedlo napsat inteligentni pribeh s uveritelnou psychologii postav, ktery drzi a je prijemne naslaplej. Jen ten konec v Krypton Planet me lehce krknul, nesednul. Mam Kingdom Come HC, takze jsem porovnal tisk (no a taky aby mel Willis radost) a nemam naprosto zadny vyhrady, dokonce jsem v ceske mutaci neprisli o zadne bonusy HC verze... ani s orezem nemam problem, asi jsi mel Willisy proste kliku a mas chybny kus. Srovnani s Marvels jsem se nevyhnul a podle hodnoceni je jasne, ze Marvels se mi zamlouvaji vic, pac jsou takovy lidstejsi. Ackoliv chapu, ze vymyslet tenhle pribeh je jiste tezi, nez dat dohromady "zarive" momenty Marvels Univers a mam radeji DCcko:).
  • Zack
    Zack admin18.1.2007 16:39Království tvé
    V tech se nevyzna "nikdo", dulezity je poznatek, ze ten a ten book je z edice Elsewords (nebo jine, ani DC neni schopny mit vsechny "kdyby" serie pod jednou znackou) a ze stoji proste sam o sobe.
  • Spider-man
    Spider-man18.1.2007 15:48Království tvé
    Zřejmě máš pravdu - asi bych si to víc užil. Ale to poděkování jsem myslel vážně. Sám se totiž moc v seriích Elsewords nevyznám. Zkusím si nějaké info vyhledat na netu.
  • Zack
    Zack admin18.1.2007 15:34Království tvé
    Spider-Man: ale kdybys to vedel, tak bude tvuj zazitek bohatsi, nebude? Nechme stranou, ze tohle bys zrovna vedet fakt mohl :) Ja to jen zminuju, ne abych ti znechutil zazitek, ale protoze pravidelne narazim na lidi, ktery mi zacnou vykladat o tom, jak v tom a tom universu se stalo to a to, abychom se reverzivnim inzenyrstvim dopracovali zpatky k nejakymu "co kdyby" booku :) To treba Marvels jsou jako ucebnice Marvel Universe pomerne dobry.
  • Spider-man
    Spider-man18.1.2007 15:04Království tvé
    Zack: Díky za vysvětlení. Tak aspoň ty základní postavy znám (Superman, Batman, Wonder woman, Green Lantern, Kapitán Marvel...) a nemusím se ptát, proč WW říká Supermanovi Kale. :-)
  • Zack
    Zack admin17.1.2007 16:38Království tvé
    Spider-Man: takovy detail ... tenhle comics patri do Elsewords, tzn. jestli poznavas postavy podle "jak by to mohlo byt, kdyby", tak se obavam, ze vysledne znalosti ti budou dost k nicemu :) Znalost postav je u tehle comicsu pomerne zasadni zalezitost. Da se cist i bez ni, ale strasne moc veci ti unikne.
  • Spider-man
    Spider-man17.1.2007 09:14Království tvé
    Není to špatný, český vydání je skvělý....ražba atd. Jen to moc nesplnilo mé očekávání. Děj se začíná rozjíždět až v třetí kapitole a mám dojem, že Alex Ross oproti Zázrakům trochu v malbě polevil. Tedy až na závěr, kde si dal záležet. Neznalost postav mi ani moc nevadí. Aspoň má člověk možnost je poznat. Nepochybně je to titul, který patří do sbírky, i když Mark Waid není Kurt Busiek. P.S. Neví někdo, koho mi připomíná Spectre, když si sundá masku? "Odmaskovaný" Spider-man
  • Lord.Morfeus
    Lord.Morfeus4.1.2007 12:55Království tvé
    Oproti Zázrakům je dobře, že je postava lidského pozorovatele zatlačena do pozadí a celý příběh sledujeme přímo očima super-hrdinů. Problém je, že průměrnému českému čtenáři asi většina postav, krom Supermana a Batmana, nebude nic říkat. Jejich znalost ale naštěstí není až tak důležitá a příběh si můžete užít i tak.
    Vzhledem ke krásnému vydání a počtu stran naprosto nechápu cenu, ale nestěžuju si. Kéž bych takto nechápal cenu u více budoucích titulů. :-)
  • chru
    chru25.12.2006 08:52Království tvé
    Kralovství tvé mě nezaujalo na to kolik bylo kolem humbuku nic moc
  • erik
    erik30.11.2006 13:29Království tvé
    Ano, to, co robi tento komiks unikatnym, je malba. Ta sama je 100%. Pribeh je kvazi temny, celkom fajn. Zraza ho trosku nicneriesiaci koniec (po tom ocakavani uplnej skazy). Ale aj tak je to povinnost pre kazdeho komiksofila. Myslim si, ze Ross je este o chlp lepsi ako v Marvels.
  • Markyz de Sade
    Markyz de Sade4.11.2006 19:17Království tvé
    Tenhle titul jsem měl možnost před pár lety přečíst v sešitovém originále a nijak zvlášť mě neoslovil. Ke zhodnocení českého vydání: V první řadě BBart odvedl skvělou práci a vydání "Kingdom come" je opravdu v luxusní formě. Kresba je dokonalá, Alex Ross je na tohle božskej. Děj není špatný, ale nechytil mě třeba tak jako Marvels. Hlavně ten superhrdinsko-americko-snovej závěr s našťouchanou WW, je fakt k zblití. Na druhou starnu kozy Power woman nemaj chybu. MdS
  • krvinka56
    krvinka5625.10.2006 09:29Království tvé
    Tak tenhle komiks stojí fak zato mít.Super kresba sice toho je na některých místech poněkud přehršle a člověk potom potřebuje pomalu lupu ale nemá to chybu.Příběh je naprosto zajímavě vyprávěnej ikdyž v některých chvílích se mi zdálo že delší působnost nebo rozvedení by nebylo naškodu.Někde sou až moc rychlé přechody.Superman tu konečně vystupuje jeko někdo kdo dokáže dělat chyby.To se mi líbí.Celý komiks bohužel musím srovnávat se Zázrakama které sem četl připadámi to hodně podobné a tudíž méně originální,ale stejně je to naprosto suprovej komiks.Teda pokud si někdo přečte původní článek crwi bude od toho očekávat trochu něco jiného než mu je v komiksu předloženo,a tudíž bude poněkud sklamán.Osbně to povařžuji za nej komiks sou sice lepší díla a bez super hrdinů ale tady de i oněco jiného.A tudíž nezáleží natom jaké hodnocení tento komiks dstane.Prostě tento komiks nesmí nikomu chybět ve sbírce.Já bych klidně bral i to novější vydání v nové úpravě co vyšlo v USA a tak doufám že pokud se tento super komiks vyprodá že se objeví i unás.Opravdu nezáleží natom kolik procent dostane tohle prostě musíte mít.
  • Erich
    Erich13.10.2006 15:34Království tvé
    Rossova malba nadherna, ale pribeh mi prijde trochu slabsi. Cekal jsem neco temnejsiho. Jinak ceske vydani je opet velmi kvalitni, jak uz to u bbartovskych titulu byva.
  • curlytom
    curlytom13.10.2006 08:08Království tvé
    Čekal jsem sice něco poněkud jiného, ale i přesto jsem velmi spokojen.
  • Black Bro, yo
    Black Bro, yo8.10.2006 21:21Království tvé
    to squash: Kal-El je skutečné jméno Supermana, které mu dali jeho rodiče na planetě Kryptonit. Ehm...aspoň myslím.
  • squash
    squash8.10.2006 19:59Království tvé
    Nádherná knížka. Kresba vynikající, Alex Ross mne opravdu nadchnul. Příběh už tak ne. Asi to je ale i částečně ve mě a v mé neznalosti DC vesmíru. Většina postav kolem Supermana mi opravdu nic neříkala a mnohokrát se naráželo na něco co mi unikalo. Jeden příklad za všechny: WW nazývala Supermana nevím proč Kale. Předpokládám, že to navazuje na nějakou starší historku, ale pravě tyhle momenty u mě snižovaly sílu příběhu. Kdyby to nebylo tak překrásně namalovaný tak to vidím tak za 60%.
    PS: Předpokládám, že mi někdo doplní s tím Kalem vzdělání ;-)))
  • Big G
    Big G28.9.2006 17:18Království tvé
    Jeden z nejlepších comicsů, které u nás tenhle rok vyšly, ale přece jen jsem čekal o něco víc.
  • Zack
    Zack admin26.9.2006 14:51Království tvé
    willis: to ti rad odpovim... bez Marvels by Kingdome Come nebyl :)
  • willis
    willis25.9.2006 11:39Království tvé
    Když jsem tohle četl, tak mě napadlo jak by asi vypadal tenhle komiks bez Marvels, DKR nebo Watchmen. Z každýho má kousek. O kresbě nebo snad malbě nemá cenu se asi zmiňovat. Jinak by mě zajímalo srovnání tisku s originálem, jestli ho tady někdo má. (Předpokládám, že DemnoG určitě :)) Co mi naštvalo je ořezání stránek, což by v samotnym komiksu tak nevadilo, ale v příloze kde jsou identifikovaný jednotlivý hrdinové, tak mi chybí kus horní řady.
8546136
  • deefha
    deefha mecenáš12.2.2023 14:35Království tvé
    @Milo_Harwey Co se týče samotného komiksu, tak ten je v obou vydáních identický včetně formátu a překladu (resp. nezaregistroval jsem žádné rozdíly), ovšem v knihách z DC kompletu nejsou kapitoly oddělené obálkami. Taky bych řekl, že vydání z roku 2006 má sytější barvy, ale to je čistě můj subjektivní dojem. Tohle vydání dále obsahuje předmluvu od Elliota S! Maggina, verze z DC kompletu ne. Bonusy v DC kompletu: galerie obálek, reprint More Fun Comics #52 (poprvé Spectre) a All Star Comics #3 (poprvé Americký spolek spravedlnosti). Bonusy ve vydání z roku 2006: Apokryfy (celostránkové profily některých postav), Vývoj (o tom, jak vznikaly stránky s Orionem), galerie obálek, maleb a sběratelských kartiček, poděkování Waida a Rosse. Obvykle když se nemůžu rozhodnout, tak beru obě varianty :) Nicméně kdybych musel a kdyby mi nevadilo, že si tím rozbiju hřbet obálek DC kompletu, tak bych volil tohle vydání z roku 2006.
  • Milo_Harwey
    Milo_Harwey mecenáš24.10.2022 01:24Království tvé
    Kluci a děvčata, máte prosím někdo z vás tuto verzi a verzi z kompletu ve dvou knihách - jaké jsou mezi nimi rozdíly? Co chybí, přebývá, v čem je co lepší a co byste volili za variantu, kdybyste museli? Děkuju...
Četl/a (157)
123peta, 2scha, 3DD!3, Abbott, adevr, Al0f0k, Alfred, AlmightyMates , Ash Pointak, autokineton, Bedou, Benny, ben_bella, bierce, binnmode, Blackhand47XD, blackJag, Blockholm, Bronn, calvin10, Chaolinek, ConanVJ, Const.ex, cyboy, dajik, Darth Raelchi, Dave4.3, davidek, Davidos402, Deckard, DEmnoG, Doctorow, Doppelganger, Draco nobilis, Erich, erik, farnhajt, fel68, Final, flipflop, Fox01, FrostyPozarnik, fvalek1, GavlaDan, Georgíno J., Goldfinch, gwen666, Houbař, house192, hypermlok, Infarkt, invape, Jabba, James, JANNE, japes, JaroKakashi, jeanbaklajean, Jestrab2, jh666, jindroush, jiskra, John Wick, Kaaos, Kaluž, karl173, kaylin, KdG, Khagrael, Kil-Khal, Killingjoke, Koci, Kocour, kubosos, Lachvos, lantan1, Lawer de Sanctis, Librarian, Light, Loks19, LookAss, ludek.n, Lukasitch, luky.kuky10, marek zigmund stanko, mart.in, Mates17, Matthew, Mercurio, MignolaMoore, mineralk, MonsterGyre, monte walsh, Moyek, MP81, Mr.Plysh, mywiel, namdnas, NecRoman, Nexis, Norri, novass, oleav, Olesh, Ozymandias, Paldini, pearlxjam, pechna, Petr, Petrisko911 , PH79, Philologus, PKD, punisher, radimisko, raenius, RaptoR, Raul, rewkon, RudyRod, S313, S4TW, sala, Schirru, seneke, SHORTY, Shpeckk, Sick666, Sir_Pete, Slaine, slavik38, snuk, Spacecore, spagr, Spike, Symbi, taidana, terrordemon, the.kasztan, Tiba, tom173, Tommar, Tony, Tony TwoDee, trudoš, tukak, Tyfus, Ukko, utresyby, Velkej šéf, vrazdinek, VXP, Wiw, yogi, Zbysek2410, zgrywus, zlejzmrd
(330)
123peta, 2scha, Abbott, adam.ra, afri, Al0f0k, Alfi, Alfred, AlmightyMates , amazing_k, Andreew, antiimini, ardath, Ash Pointak, Azalin, Azbest, BadBoy, bboorreekk, beanek, Bedou, Beng.D, Benji, Benny, ben_bella, binnmode, Black Bro, yo, Blackhand47XD, blackJag, Blacklarch, Blacksad, Blair, Blockholm, bmc75, bobo666_2005, bodhi, Braindead, Buchtic, Bury, burzum, buscheer, calvin10, calviti, Cassidy, Caylen-Tor, Celestius, Chaolinek, charvos, ConanVJ, Corvus, CP, CSE_AC/DC, cyboy, D.K.Logic, DAN478, DANCO, daniel.cermak, davidek, Davidos402, davidrynes, DAxik, Deckard, deefha, DEmnoG, Devilek, Dinik, disclose, discovery, Doctorow, doophy, Doppelganger, Dr.Okamura, Draco nobilis, Drbo Jebo, dre, dr_benway, Duchy, dvoracekpetr1, eliera, Erich, erik, Famozní, farnhajt, faster86, fel68, felis, filemon, Fimi, Final, firesnake, Flowtek, Fox01, FrAnK, Fréza, Fry, fvalek1, Galupus, Garp, GavlaDan, Georgíno J., Godsmacker, Goldfinch, goodspeed, grinder, Grynca, gwen666, Hamichal, haxxor, hedgehog, hellblazer, herbert, holubdema, Houbař, house192, Hulik, hyba1991, hypermlok, ikshorm, imro, Infarkt, invape, isildur heir, Jabba, James, james dixon, JANNE, JaroKakashi, jeanbaklajean, Jestrab2, jett, jh666, jindroush, jiskra, jjjirik, John Wick, Josh, Joshua_T, Kabukiman, Kaluž, Karel Sec, karl173, KarlosJB, Kazumaki, KdG, Keddie, keplik, killermarf, KINIMODUS, Kjon, Koci, Kocour, komik.sx, koniklec, kronoss, krupan, krvinka56, kubosos, Lachvos, Lawer de Sanctis, Lenny, Librarian, listr, Lobok257, Lojza, lokeren7777, Loks19, Longin, LookAss, luky.kuky10, lutrix, mainman, mangan, MarDos78, mart.in, Marthy76, Martin Buchal, Marvin, Matej-29, Mates17, Matio, Matthew, Maty48, MB, mcleek, Mercurio, merhyx, mgeralt, MignolaMoore, mikado, MIKER65, MikeZ, mikki.maser, mineralk, Miriyak, misa, Mistak, Mitthrawnuruodo, moiqpiom, MonsterGyre, monte walsh, monty.cl, Morzael, Moyek, MP, MP81, Mr.Plysh, mrkirby, namdnas, NecRoman, Netorack, Nightmare, noMster, Norri, novass, Odrikani, ohromno, OldaB, oleav, Olesh, Onkel 1928, Paldini, pavel, pavouk, pearlxjam, pechna, Petr, Petrisko911 , PH79, Philologus, PKD, POLAKST, Poseidon1978, PP, pršiplášť, punisher, q, radimisko, RadimNemec, raenius, Raikou, RaptoR, Renato, rewkon, Ricarderon, Robb, robcornick, Rowan, RudyRod, S313, S4TW, Saiffer, saja, sala, Salien, Saran, Schirru, Schramm, sedw, seezeethree, SHORTY, Shpeckk, Sick666, Sidi Santini, Sir_Pete, Skot, skřetman29, Slaine, slavik38, sleepless, smrtihlav7, Sněhurka, snuk, Son-Goku, songoku, Spacecore, Spider-man, Spike, stanleystar, stepan.tichy, suricattaontheway, Symbi, szajter, tacmud, taidana, terrordemon, The Genius, Tialster, Tiba, Till, tom173, Tombal, Tomek, Tomket.Tom, Tommar, Tommy Monaghan, Tony TwoDee, TonyT, trudoš, tukak, tulipstros, Tyfus, Ukko, utresyby, Valis, vallyslayer, vasek, Velkej šéf, Viking, Vítek, Vojtěch 393, vranakx, vrazdinek, vteco, VXP, willis, Wiruss, Wiw, Woffce, worf, xai, xintax, xspeed, yama, yogi, yojimbo, Zajo original, Zbysek2410, zgrywus, Zíďas, zlejzmrd, Zod
Chce (27)
adevr, Badgu.y1902, besikv, Bubsy, ChaoticMan, CHester Turner, delsemela, Druid, Duff.man, Filip123, Fugas, fusnix, Hauzina, illy, Kapis, Keenkeen, Mighty_Morphine, nx, Pavouk01, planika, Raido26, rockyt, Ronik, Sebastian the wise, Spideyy, Thorug, TIM.biker
Shání (3)
Hauzina, razielus, Spideyy
Nabízí (5)
Al0f0k, Erich, karl173, MB, www.foxbazar.cz