Jsem takový tichý, skromný introvert
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.7. 12:21Neonomicon
    Iä Cthulhu Wgah-nagl fhtagn, Ia Shub-Niggurath!!!

    Tak jsem včera před tou naší hvězdou, žhnoucí ve viditelném spektru, doma zavřený, otevřel Neonomicon, sám bez rodiny a zavřel ho v deset večer s vytřeštěnýma očima. Ten starý úchylný hipísák to zase dokázal! Žádná komiksová adaptace HPL mě nějak extra svou atmosférou neoslovila, ale po této knize si říkám, jestli je rozumné kdy otevírat Krále ve žluté;) A přitom to žádná adaptace HPL není, že? Načal jsem už i Providence - a to taková divočina nebude, to vypadá pomaleji, nicméně Neonomicon, no, co říci, já jsem tím uchvácen. HLP ze Zlatého koně i Sebrané spisy jsem přečetl, ale už to je nějaký roček, což, jak jsem zjistil, úplně stačí. Bát se člověk nemusí, že by nic nepochopil, stačilo by asi mít načteno i jen pár hlavních povídek. Pochopit každou narážku stejně snad ani u Moora není možné, ale čím člověk zná více z díla HLP, o to víc si to užije. Věřím, že ti skalní fanošuci, co přespávají v Měsíčních močálech u toho musí buď v extatickém vytržení se masírovat nějakou kopií chapadla nebo to pálit na hranici. Já osobně jsem opravdu unešen a nemůžu se dočkat jak to celé dopadne. Doprdele a to mi začíná dovolená zítra, co mám dělat s tou desetikilovou knížkou, to nemůžu tahat s sebou, Ia Ia Iug-rr vunn dho-na!!!

    No a Rudý hák to jak by mi tím hákem jezdili po zádech, vždycky to byl Redhook, to by mohli opravit v kontextu toho, co tu kolikrát už vyšlo u nás aspoň do toho omnibusu.
  • Kapis
    Tak jelikož to Ježíšek přinesl děckám loni pod větev, musel jsem jako zodpovědný otec, dbající mravního vývoje, správného hodnotového rámce a vzdělanosti svých ratolestí zkontrolovat, jestli už i Ježíška nepostihla nějaká ta degenerativní ideologická deformace.

    A nepostihla, což je dobře! Draci u nás jedou skoro pořád nebo aspoň jeli. Myslím, že jsem viděl všechny díly i filmy snad patnáctkrát. Je to fajné - Vikingská vesnice, bojující proti drakům, s kterýma se děcka skamarádí, ochočí je, vycvičí a zažívají různá dobrodružství. Proti nim stojí protivníci, které porážejí důvtipem a odvahou. Jednotlivé postavy mají své charaktery, historii i různé povahové rysy. Draci jsou pestří. Není tam žádný čokoviking!! Řeší se věci, které by měli přesně děti řešit - to jest draci, sekery, přátelství, dračí oheň, štíty, odvaha, věrnost, zodpovědnost vůči kamarádům, meče, katapulty, balisty, bojové lodě, obrana před těmi zlými - což jsou lovci draků, a tak to má u pohádek být. Později už i trochu láska a vztahy, ale kluci jsou kluci, holky jsou holky a necpe se ani podprahově žádné svinstvo, že by to mělo být jinak, nebo patologické nesmysly, že je něco mezi tím.

    Seriál je dělán digitálně, já mám radši věci kreslené a tento komiks je kreslený a to docela pěkně. Parta na dracích, stejně jako v seriálu, řeší věci, které dětem přísluší k jejich spokojenému dětství a proto to můžu jen doporučit. Ty 4 hvězdy pro svou věkovou skupinu si to rozhodně zaslouží, možná i 4,5. Další díly jsem už nezkoumal, ale jsem klidný.
  • Kapis
    Opět geniální a bezchybné, bavil jsem se jako u jedničky od začátku až do konce, nad tou neporazitelnou fantazií. Parádička!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.6. 11:28Záhady kvantového světa
    Nejsem si zcela jist, zda-li mě hornický učňák na Šumbááárku more s praxí ještě na Dukle, ale s maturytoupyčo, s fyzikou končící někde ve druháku, nulovou chemií a zaplaťpámbů aspoň s povinnou maturitou z matiky, připravil na ty semestry newtonské i nenewtonské fyziky na báňské, ale asi jo. Ve finále to byl zcela životformující boj, bolelo to a přišel jsem u toho o spoustů dočasných známých, kteří v Hitlerovi ty toroidy a integrační plochu odraženého slunečního záření potenciální geostacionární družice země úplně nevěděli jaxi napsat na ruku.

    No a tató komiksá je docela pěkná populárně- naučná knížečka, kterou bych se zvídavému středoškolákovi rozhodně nebál darovat, pokud přes příkrov instáče a ostatních pyčovin je schopen porozumět. Jinak bych mu to nedával, bo škoda házet hrách sviním na stěnu.

    Takže dávám pěkných 80% a doporučuju a všemi svými údy dávám lajky a doporučuju jak cyp!

    Ale jelikož je tady banda matfyzáků a vůbec krutě vzdělaných lidí, tak já si dovolím zajít za horizont událostí. Tato kniha je především o planckově konstantě, že? Ona tam zběsile ve svých kvantových superpozicích poskakuje, stejně jako třeba ptáci, v různých barvách na pozadí jinak monochromatické kresby, aby zdůraznila ten kvantový mnohovesmír, vznikající každou mikro sekundu do nekonečna dalších rovin. ALE! Ona plackova konstanta primárně popisuje závislost vyzáření energie absolutně černého tělesa v závislosti na jeho teplotě.

    A já tedy, synek ze šumbarského učnáku, se ptám, jak by vypadal náš život na této planetě, pokud by povrchová teplota slunce nebyla 6000K, ale vrchol planckovy křivky by svoje maximum vyzáření posunul do jiných vlnových délek? V diskuzi jsem k dispozici:)) Pokud někdo tak jednoduchou věc víte, tak ji hned neprozraďte prosím, popovídat si můžem i v mejlu:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.5. 10:02Murena #01: Cyklus matky
    Tak po Orlech Říma jsme byl namlsaný na něco podobného a moc dlouho jsem hledat nemusel. Akorát peníze a knihovny docházejí:))

    Příběh se odehrává v dobách největšího rozkvětu Říma. O intriky, politikaření, gladiátorské souboje, vraždy, sex i dekadenci zde není nouze. Zhltl jsem to opět jako malinu, přínosná je určitě historická věrnost i Senecovy proslovy. Asi se budu mrknout po těch pozapomenutých antických knihách, co mám po babičce, ta moudrost v nich je jistě univerzálně platná a ta se jen tak neztratí, navíc, když na ni stavíme kořeny své civilizace, která tu snad ještě chvilku vydrží, i přes urputné snahy o sebelikvidaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.3. 11:00Orlové Říma, kniha III. & IV.
    I naši tvrdí římští zabijáci mají srdce, které nebije jen pro sekání nepřátel. Pokračování skvělé série na území hranic u Rýna, ve vojenských táborech mi přineslo ještě kapku více potěšení, než díl první. Už se těším na pokračování. Opět regulérních 90%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.3. 10:50Orlové Říma, kniha I. & II.
    Tak jsem se teď párkrát vzbudil u amerických velkofilmů z dob, kdy ještě nebyly obnoveny Norimberské zákony, tfuj pardon, teda kritická rasová teorie a ani nebyly žádné úchylné kvóty na různé tranzistory a jiné osoby s poruchama, které jsou teď čím dál zběsilejšími neomarxisty vynášeny jako přednosti, taky ještě nebyly možnosti digitálního fejkování a ty kulisy i lidi a zvířata musely při natáčení fyzicky být. A byla i je to, řek bych, docela kvalitní podívaná, k tomu nějaký ten dokument o starověkých megapolích a nedalo mi to - musel jsem z vánoční hromady, kterou už nemám kde narvat do knihoven, vytáhnout tuto knihu.

    A jsem velice spokojen, podle všeho je to docela věrně zpracováno, včetně architektury, postavení otroků (kteří v dobách říše Římské byly většinově bílí, ne černí), struktury ozbrojených sil, postavení žen a dětí, atd.. Dle mapy jsem si poprvé taky uvědomil, že ti Římani na ty Germány útočili vlastně ze západu, z území cca Beneluxu, to je pro mě třeba přidaná hodnota. Příběh se s ničím nemazlí, je to hodně dobře nakresleno, má to spád. Já jsem velice spokojen, má očekávaní byla víc než naplněna. 90%
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.2. 15:47Pan Neporazitelný #01: Okresní hrdina
    Dokonalost sama. Tak dobře jsem se nepobavil ani posledně v sákristii, zpovědnici a za havranama s ministrantama. Skvěle vymyšleno, klaním se, 100% a ha, kajzje Mc Cloude, coooo se svojima teoriema;)?

    Ještě raz pro jistotu pro pomalejší: 100%
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.2. 14:30Daredevil: Muž beze strachu #04
    Jááááj, taxe tak dívám na DK a přečetl jsem to už na začátku prosince a nějak jsem asi pozapomněl k tomu vyjádřit svůj erudovaný názor komiksového znalce.

    A ten je jasný. Je to skvělá série. Přidání jakési japonské mystickopodivné vykurvenosti byla sice trochu pomoc z nebes, ale dobře vymyšlená, zamotána do pseudonáboženského se zmítání našeho hrdiny, což v důsledku určitě pomohlo napínákovatosti. Spokojenost váženým průměrem s celou sérií s výsledkem regulérních 95%.

    I ten konec mě potěšil, Brubakerův run v base taky asi nebude k zahození, i když Mathewea asi nebude prcat parta nadržených zfetovanejch negrů do řiti během celého jeho pobytu, tak jak by si zasloužil za svou službu dokonale vystavěnému justičnímu systému té nejsvobodnější země světa.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2021 08:41Daredevil: Muž beze strachu #03
    Tak tohle bylo zcela geniální. Použít styl kresby a tisku k definici času, v kterém se děj odehrává, jsem viděl asi poprvé. Naprosto mě to ohromilo. Labužnicky jsem si liboval v těch částech, které - nevím jak se to odborně nazývá, nazval bych to sítotiskem, ale to je určitě něco jiného, třeba mě dovzdělají místní profi tiskaři - byly tak krásně osmdesátkově tečkované - skoro jako bych listoval v prvních Spider-manech od Semicu, když mi bylo třináct. Dokonce byl ten tisk přetažený přes okraj rámečků, což si myslím bylo taky záměrně, no jednoduše dokonalé!

    Děj sviští bez mezinádechu od první do poslední stránky, skvěle odvedená práce po všech stránkách. Zatím nejlepší díl omnibusové série. 100%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.12.2021 15:55Daredevil: Muž beze strachu #02
    Druhá kniha svižně pokračuje tam, kde první skončila. Temná a zajímavá kresba, temný příběh a úplně nejlepší psychopatický výraz, jaký jsem dlouho neviděl - ano, je od pana Sovy - když mu jeho právník dovypráví tu příhodu s hluchým gengstrem. Skvělý pevný papír, krásná vazba, tiskárna se i vyhla chybě se slepenými stránkami, která ničila 1.díl a teda jestli je tohle Marvelovský mainstream, tak jen do mě!

    Mám za sebou i druhou řadu seriálu a musím říct, že je taky čím dál lepší. Časem se mi to asi s komiksem smíchá v jednu nejasnou břečku, ale to asi neva.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2021 11:21Daredevil: Muž beze strachu #01
    Tak jsem při čištění externího disku zjistil, že mám zcela legálně stažené dvě série Daredevila a než jsem to odmázl, tak jsem dostal chuť se na to podívat. No a někde na konci 1. série to vedlo k tomu, že mi pohled zaplul do knihovny, kde už dlouhé roky čekají čtyři nezcela levné omnibusy, panensky zabalené v igelitu, na svoji příležitost, kdy už se konečně dostanou na řadu.

    A ten čas přišel právě teď! Seriál je samosebou úplně o něčem jiném, ale není to žužu koktejl o strašném vnitřním utrpení osoby bez vagíny v nebinárním těle kastrovaného hermafrodita, trpícího zraňující necitlivostí bílých heteropáprdů všude kolem, ale je stejně jako komiks příjemně drsný, temný, zdravě maskulinní a poměrně dospěle vystavěný, až tak, že po NewYorských střechách poskakující kluci v elasťákách jednomu nepřijdou ani moc nereální. Dokonce tam bylo i pár zajímavých myšlenek, nad kterýma jsem se i zamyslel.

    Komiks je, jak už to bývá, o řád výše. Celý omnibus je velice pěkný artefakt v krásné černé vazbě s raženým šarlatovým písmem, pevným křídovým papírem, je příjemné ho mít už jen v ruce a listovat si jím, jediná škoda je těch slepených stránek u hřbetu - které jak jsem se dočetl - jsou způsobený ne dobře zaschlou černou barvou, která je až po okraje - no co už. Kresba je krásně temná, příběh se neúplně lineárně vine jako neregulovaná řeka a nikterak není předvidatelný. Příjemná spotřební zábava, kdy mě s každou stránkou víc a víc zajímalo jak to bude pokračovat.

    Jo, Bendis to umí, to je jasné, takže za mě někde kolem 90% a hned jdu servat igelit a otřít prach z dalšího čekajícího dílu.

    Jen dvě otázky:
    1) Jak je možné, že se do toho svého 15metrového švihadla nikdy nezamotá?
    2) Proč tam chybí některé sešity původního vydání?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.10.2021 14:23NANITS chronicles
    Věc v našich luzích a hájích nevídaná!

    Mám k tomu sice své lehké subjektivní výhrady, být to z anglosaského světa, tak dávám 3,5 hvězdy, protože by to nebylo nijak extra výjimečné, že ale i u nás mohou vznikat tak zajímavé a dobře kreslené věci jednoznačně plná palba.

    Ty drobné výhrady spočívají v přílišné akčnosti, různé souboje zabírají až moc místa, trochu více mluvení v konspiračním a zkorumpovaném prostředí bych ocenil více. Jak mi vadil otevřený konec prvního příběhu a dočkal jsem se ho i u druhého, pochopil jsem, že to je záměr a v rámci celé knihy mi to ve finále nevadilo. No a samosebou nejvíc mě vždy nebaví, když padouch má našeho hrdinu na mušce, ale místo toho, aby ho hned odpráskl, tak se vykecává a vykecává, aby dal hrdinovi čas a skončí to jako vždycky. U toho ještě samozřejmě napráší všechny, kdo ho platí a kdo je do toho namočen.

    Obzvlášť bych si to rozmyslel, pokud hrdina právě vyvraždil celou továrnu zabijáků, včetně toho nejkrutopřísnějšího drtiče lebek, kterému prorazí rambonožem hlavu skrznaskrz. Pak se asi sebevědomě nevykecávám, ale snažím se toho hajzla sejmout co nejrychleji, ne? Vylít si srdíčko můžu pak nad jeho mrtvolou:))

    Ale to jsou takové drobnosti, které k akčnímu dílu tohoto ražení holt patří a já jsem nadmíru spokojen, artbook taky moc pěkný, pokud budou další díly, které budou rozpracovávat ty useknuté konce, tak do nich určitě půjdu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2021 10:25Mýty #18: Mláďata v Zemi hraček
    Opravdu skvělý a silný příběh, Mýty jsou jednoduše úžasné, originální a perfektně napsané. Akorát takových příběhů, se obávám, je schopen Willingham vysypat z rukávu ještě desítky a momentálně poslední 3-4 díly si nejsem jistý k čemu a kam celá série směřuje. Doufám, že to nebude nějakým způsobem useknuto a jako celek to bude kompaktní. No, hledat si to na netu a připravovat se tím o překvapení nebudu, takže se obrňuji trpělivostí - co jiného taky zbývá po 13 letech - a naštěstí mám aspoň vysokou jistotu, že kluci z Crwe to vydají do konce. Tak jen doufám, že to bude co nejdříve a jsem fakt zvědavý.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:47Jonah Hex: Tvář plná násilí (paperback)
    Slabota, těžko uvěřitelná postava, moc oku nelahodící kresba, jeden ze špatných tipů CC, kdy knihu vydali před filmem a byl to propadák, že jsem to kupoval kdysi od MdS snad za stovku - a andulka mi sežrala hřbet, takže se nemůžu pokusit to ani prodat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:45Trollí války #04: Okultní oheň
    Slupl jsem to jak malinu, vtipné, precizně kreslení s různými narážkami. Ještě, že mám zbylých 8 dílů v češtině a můžu se na ně hned vrhnout, ale pšššttt….
  • Kapis
    Opět změna prostředí a zatím nejvtipnější díl. Vše funguje a jede jak po másle. Otevírám další díl.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:44Trollí války #02: Skalp plešatce
    Taškařice jede velice zběsilým tempem dále a je to velice příjemná oddychovka.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:43Trollí války #01: Zatrollená historie
    Klasická francouzská taškařice, kde všude něco lítá a spoře oděné krásky mají roztažené nohy vždy jen tak akurát a ve velmi zajímavém světě, ten nápad je fakt originální.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:40Živí mrtví #32: Odpočívej v pokoji
    Ale jo, myslím, že celou tu svoji milovanou ságu, která měla být nekonečná, dovedl Kirkman do smysluplného, i když trochu naivního (ve smyslu, že lidé jsou nějak lepší) konce. Jsem spokojen celkem a jsem rád, že to mám doma komplet - teda krom Negana, zas vše mít nemusím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:39Živí mrtví #31: Skrz naskrz prohnilé
    Je super, že to Kirkman dokázal dovést až takhle daleko a logicky rozvijí děj v dobách už jakžtakž zajištěné civilizace, kde začínají hlodat stejné problémy nerovnosti jako před tím, než to všechno začalo. A nerovností nemyslím přišlápnutí krku černého zfetovaného násilnického kriminálníka.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:38Živí mrtví #30: Nový světový řád
    No podívejme, new world order v postapo světě, když v tom našem se přece nic podobného nikdy nechystalo a nechystá. Furt mě to bavilo číst, posouvá se to mílovými kroky a jde vidět, že to už chce autor bez větších zvratů a komplikací posunout do nějakého závěru, kde dokud nezemřeli, budou všichni šťastně žít až do skutečného konce světa.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:37Živí mrtví #29: Jak daleko zajdem
    Telenovela jede dál a zastavit ji může a zastaví - jen tvůrce - a asi se dá říct naštěstí že už. Homosexuální linky, naštěstí si aspoň kluci necpou jazyky navzájem do pusy jako v novém Star Treku, adorace utlačovaných nebohých menšin, uplakaný Negan, sžíraný výčitkami nad hrobem své bejsbolky. Asi to tam v redakci vzal do rukou pořádný neomarxistický kádr, už tam chybělo jen trochu gender a meetoo feminacismu, aby to splňovalo požadavky Krásného nového postfaktického zeleného světa. Naštěstí tam nejde naroubovat Trump ani Putin, jinak se vsadím, že by to schytali v plné parádě.

    Pokud Kirkman končí svou "nekonečnou" sérii právě kvůli těmto zásahům "shora" do jeho práce a výše zmíněné je jen úlitba pokrokářským pomatencům, aby si to mohl dopsat do nějakého pro sebe přijatelného konce, klobouk dolů. Jinak klobouk nahoru! Nicméně přečetl jsem to v kuse na jeden zátah a bavilo mě to. Už ale ten konec docela vyhlížím. Kdyby nebyl na obzoru, o koupi tohoto dílu bych už hodně uvažoval.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:32Z neznámého světa a další příběhy
    Nejsem žádný super znalec ani fanatik, ale Lovecrafta mám přečteného komplet v těch parádních sebraných spisech, které vyšly před pár lety. A musím teda říci, že tato adaptace je skvělá, ta kresba k té atmosféře dokonale sedí, moc se mi to líbilo. Jediná vada knihy je, že jsem si v batohu rozbil pivo a kniha to odnesla, i když to teda vlastně není úplně chyba té knihy. Takže jediná chyba vlastně je, že by mohla být delší.

    Užívejme si tuto a podobné knihy, než poblázněná nová progresivní "levice", která vede celou západní civilizaci ke kolapsu a která není tou levicí, jak ji rozumím já, tohoto autora zakáže jako rasistického antiekošovinistického homo a transfoba a jeho knihy budou zakázány a páleny na hranici. Je třeba si takové poklady schovat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:28Mýty #16: Supertým
    Trochu moc strojené, čelí se konci světa a puf, z panelu na panel hotovo, trochu slabší díl v celé této úžasné sérii. Věřím, že zbylých 6 dílů přinese ještě něco zajímavého.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:28Mýty #15: Růženka
    Konstantně výborná série, pomineme-li ten tragický crossouver. Stý sešit pořádný macek a je zajímavé vidět, jak celá kresba vyzní úplně jinak, když chytne inkoust do ruky někdo jiný. Celé to působilo pak více "umělecky." Po hlavním souboji jsem si hned říkal, proč ho nezalili rovnou do zlaté krychle, když tam měli toho zlata tolik, určitě by vydržela déle. Nicméně kdyby to i teď skončilo hned vítězně, tak už by to bylo pro hrdiny až nezábavně jednoduché. Takže klasicky mohu jen říct, už ať je tu další díl!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 21:20Modrá Crew #12 - Hrobař #3, 4
    Skvělé pokračování příběhu, nasáklého hnijícími mrtvolami, krvi a brutalitou - opět velice originálně, nečekaně a moc zábavně, skvělé!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 21:19Modrá Crew #11 - Hrobař #1, 2
    Čekal jsem western, ale dostal jsem velice originální příběh, který by asi fungoval i v jiném prostředí. Dostal jsem příběh, který běžel jak splašený kůň a nesjel do žádné vyježděné příběhové cesty. Dost jsem se bavil, výborné!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 21:04Druuna 3 (pevná vazba)
    První dvě části knihy byly k uzoufání nudné a není tam nic, co bychom u Druuny ještě neviděli, naopak některé věci ani neuvidíme! A kupodivu poslední, třetí, ten beze slov, byl nejlepší.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 21:00Temnými hvozdy
    Nebylo to špatné, ale podle toho šrumce, co vydavatel okolo této knihy dělal, bych čekal přece jenom kapku více. Je to pěkné, moc citlivě propojená kresba s textem, ale na Erbena to fakt nemá ani náhodou. A ohledně "všeho děsivého z lesa" musím vzpomenout svůj ještě pořád čerstvý děsivý zážitek ve slovenských horách, kdy jsme před děsivým utíkali po tmě do lesa, kde jsme spali v hluboké temnotě v kopci a celonoční chrochtavé ryčení jelenů v rúji všude kolem nás, bylo jako pohlazení. Zcela děsuprosté.

    Knihu si určitě nechám, je rozhodně originální a třeba si někdo, komu ji půjčím, užije její čtení hlouběji.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:57Sherlock Frankenstein a legie zla
    A tak tohle mi přišlo úžasné, ty "Střípky ze Spiral City" by byly mnohem zajímavější a dávaly by lepší smysl po přečtení tohoto. Tato kniha mohla být klidně 2.dílem základní série, kdyby ji Lemire nevymyslel až ex post. Škoda, mohl to i kreslit Ormston. Ale, ať Rubinovi nekřivdím, když nemá srovnání s Ormstonem na vedlejších stránkách a nekreslí v detailu lidské ksichty, tak to není tak hrozné, naopak příšery mu jdou výborně. No, takže mám z Palice momentálně všechno, předpokládám, že o Dr. Hvězdě bude pokračování tohoto hledání, ono už to tam vlastně jednou bylo, že Lucy pomohl on, otázkou je, jestli si to chci kupovat, nicméně tohle mě bavilo dost, takže asi budu muset.... Autor si nechal tolik stupňů volnosti, že může na svůj základ naroubovat ještě příběhů celou knihovnu....to už bych asi nemusel;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:55Černá palice: Z temných koutů Spiral City
    Hmmm...jeden příběh naroubovaný na základní kostru, kterých by asi autor neměl problém vytvořit desítky, a trocha balastu, včetně encyklopedie, která si dělá ambice popisovat nějaký kult. U mě to teda nezabralo. Asi celou Palici prodám a to mám ještě Frankensteina, kresleného Rubínem. Tak třeba mi trochu spraví chuť, ale asi to půjde z domu.
  • Kapis
    Bohužel mi bylo jasné - a hlavně autor ani nedal jinou možnost - jak jedině to může skončit. Za mě hodně přeceněná záležitost, Rubinova kresba je doslova rušivá, Ormston je bůh a já jsem neuspokojen.
  • Kapis
    Furt nevím jak to ohodnotit, přemílám to v sobě už tak 14 dní a jelikož nemám rád věci neuzavřené, musím říct, tedy napsat, že nesdílím skoro-všeobecné nadšení. První díl mi nastavil jiná očekávání, i když ta patina tam je. Vypadalo to ze začátku, že to bude pokračovat stejně nadějně, ale hned po prvních dvou stránkách mi bylo jasné, že to nemůže skončit nijak jinak, než to nakonec skončilo. Žádná cesta vedle. Procházky někde mezi dveřma, jakože v sandmanovském světě byly ploché a krátké a jak to nekreslí Ormston, tak to najednou ztrácí naléhavost, kterou to mělo a zkrátka mě to nasralo, bo to spěje k jedinému možnému konci a chudáčci superhrdinové mě nevzali tak za kuliska, abych skučel, napsané je to dobře, ale na mě to ve finále nezapůsobilo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:45Černá palice #02: Zvrat
    S obdivem sleduju jak lehce a přirozeně dokáže Lemire spojit fiktivní zlatou éru superhrdinů s Antibohy, Sbíječem a jeho partou bouráků či s Bahnapánem, s reálnými problémy v podivném žaláři nežaláři a jak to může přijít čtenáři normální - copak jste nikdy nezažili útok kovového býka v metru?

    Sice mi tam kapku chybí ten nádech nostalgie, který se povedlo vykouzlit v prvním díle, ale furt to má ten glanc. Zbožňuju kresbu Deana Ormstona!! Rozesmátá barevná kresba Davida Rubina je doslova rušivá, nemám rád hostující kreslíře, napíchl bych je na kůl a jejich vnitřnosti dal sežrat krkavcovitým!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:40Modrá Crew #10 - Orbital #3, 4
    Slušné pokračování akce této kulturně citlivé dvojice a všech uvědoměle korektních kolem.
    Moc se mi to líbilo. Dynamické, nápadité, ty kecy o integraci atd.. stačily u předešlého dílu a dokážu si to s humorem odfiltrovat, takže já jsem spokojený a jednu hvězdu navíc za ten konec. Takové konce mám rád a nebývají úplně běžné. I když...konec...?
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:36Modrá Crew #09 - Orbital #1, 2
    Za mě velice svižné překvapení, na něco podobného jsem měl chuť zrovna. Aji jsem bez moc velkých vnitřních keců přetrpěl všechna ta pod i nadprahová sdělení o tom jak je skvělá integrace, globalizace, hyperfederatizace, potlačení vlastní identity a přijetí všech a všeho mezi nás. A jak je každý, kdo to vidí trochu jinak zpátečník, zasloužící si krom lebky i vymazat z filmů, kde hrál:) Ale i když to tvoří beztak většinu mého komentáře, tak o tom ten komiks není, je to velice příjemná jízda galaxií, kterou jsem si s chutí doma zkřupl za odpoledne na gauči a ta místy rozostřená linka mi vibrovala v hlavě ještě v noci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2021 20:32Mýty #17: Kdo seje vítr
    Hmmm, pořád to má tu atmosféru, baví mě to, ale není to kapku přetažené celé už?
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.5.2021 20:27Metabaron (pevná vazba)
    Musím říci, že s pokračujícím rozrůstáním Jodowersa autor drsně přitvrzuje. I když scénář ke komiksové adaptaci přímo nepsal. Mě to ovšem neva (to přitvrzování), ba naopak.

    Wilhelm 100 je asi nejúžasnější metabrutální psychopatický fašistickosadistický ultrazkurvysyn, bez náznaku svědomí, kterého tohle univerzum uvedlo v svět. Akorát bez Epifytu si asi nevyhoní. Nicméně Jodo evidentně přesně ví, co tím popisuje a že to není daleko od reality, která probíhá denně na naši zemi. Myslím, že ty první dvě knihy nebyly kreslené, ale malované. Sem tam jsem tam našel nějakou logickou trhlinku, ale palto paleočert, byla to perfektní jízda, kdy i já, poměrně otrlý, jsem občas zvedal obočí, kaj až jde zajít.

    Dávám 9,5/10 - i když 95% paleokurev si to asi myslet nebude. Že to není dokončené jsem zjistil až na poslední stránce, ale toš další dva díly už jsou v originále na světě, takže za pár let se těším na stejně dlouhé zakončení.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.4.2021 13:18Před Incalem (pevná vazba)
    Pecka, bomba, úžasná jízda Jodowersem ke kořenům Honíka (ve významu knihy "Jak se bude jmenovat?" jako hovorové označení křestního jména Jan) Difoola. Drsné, brutální, zvrhlé, nesmlouvavé, krvavé, úchylné, úžasné, vulgární, až by určitě někteří mohli být i pohoršeni! Já tedy pohoršen nebyl a užil jsem si to od prvního panelu po poslední. Kresba Zorana je podobná Moebiovi, evidentně to byl i záměr, navázat na Incal, ale přijde mi víc okulahodící.

    Alechandro se s Honíkem vůbec nemazlí, chudák už od děcka žije v bordelu, kdy i jeho matka je nebohá kurva z Červeného prstence, nacházejícího se v nižších úrovních šachtoměsta, kde jsou kurvy živé, žádné robotické homeoštětky!! To je snad jasné. Autorovi se geniálně povedlo popsat západní konzumní společnost, i oddělení superelity od normálních lidí, které můžeme sledovat v dnešní v době poměrně drasticky. Aureoly (ne nepodobné adrenochromu) sice ještě nemají, ale jinak to tam všechno je. A o těch štětkách a jejich dětech to celé je - více prozrazovat nebudu, bo bych už brojleroval. Gadžopádně méně té mystiky a více brutal HC mi velice sedlo.

    Jsem nadšený - doporučuje 9,48 z 10 mutovaných homeobuzerantů s bioprdelemi z Pluta 8. Mám pochopitelně v pevné vazbě, ale kupujte to i v broži. Tato trilogie je z celého Jodowersa to nejlepší (dle mého), stojí to fakt za to, a je ve finále i jedno, v jakém se to čte pořadí, určitě není problém začít tímto dílem.

    99/100
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.3.2021 22:21Poslední Incal (pevná vazba)
    Krásná věc, ke které by ne každý zhomeokurvysyn z nižších podlaží měl něco brblat.

    Přetrubkovaná metakresba, vyrážející dech, by určitě snesla kapku větší formát, ale akceptuju nastavení MDEK a tleskám. Borok Honík Difůl konečně uzavřel jednu smyčku paralelního vesmíru. Prošel si ji ještě jednou v trochu jiném gardu, porazil opět všechnu temnotu, na hranici vlastního nedobrovolného sebeobětování a to poměrně rychle a zběsile - ale hlavně konečně byl za ta všechna příkoří, co po něm chtěli, odměněn naprosto dokonalýma kozama a propojením s Incalem.

    Čímž se stal...vlastně čím se stal, věčností, bohem? Dovolí mu ta jeho dokonalá svítící baba, aby si dal kurva ve vaně doutník, flašku uisky a nějaký halucinogen a u toho si normálně vyhonil péro? Neodsoudil Jodo chudáka Johna k nějakému obskurnímu celibátu s nějakou homeopyčou, která se po nějakém metačase ukáže jako nesnesitelná paleohysterka?? To jsou otázky, které mi už nikdy nedají spát:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.1.2021 16:09Zóna
    Tak jak byl Rudo úžasný, říkal jsem si, že jen tak něco ho nepřekoná a tady mi teda spadla brada a musel jsem to hned přečíst znova. A pak jsem jel na hory na Poľanu a zažili jsme tam takové psycho a tak divné věci, že jsme z hor v sobotu za krásného počasí i na neděli, utekli. Nikdy jsem nic podobného nezažil a nikdy nic podobného už zažít nechcu. Doma jsem komiks otevřel potřetí a zjistil jsem, že jsme byli asi 20 kilometrů od "Zóny" u jednoho z největších stratokráterů v Evropě. Je zaznamenáníhodné, že Lipovec je údajně také v kráteru sopky.

    Ať už je celý koncept Zóny vymyšlen a jestli existuje nebo ne - nemyslím to tak, že by tam lidi měli mít superschopnosti - ale jestli tak působí na lidi, co tam v okolí žijí - zlomy v zemské kůře, které působí poruchy elektromagnetického pole, sopouchy vyhaslých sopek a s tím spojené ložiska těžkých kovů, fakt nevím, ale vím, že jsem potkal dost lidí, kteří se chovali úplně přesně apaticky a podivně jako ti rodiče v Lipovci. Vím, co jsem zažil. Teď už se sice nebojím jít v noci na hajzl potmě, ale je to pořád ve mně. Asi budu muset Danielovi napsat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.1.2021 22:05Krásná temnota
    Před asi deseti lety jsem si přečetl koment na Crwi od kerama o tomhle komiksu, který hned zjitřil mé smysly a zapsal se mi hluboko do teho kurevstva na krku, keré mě občas nenechá usnout. Byla a je možnost si to přečíst na monitoru, já to však nikdy nečetl digitálně, já jsem synek trpělivý a ani ne o dvě děcka později jsem si ho mohl koupit, otevřít, očuchat a přečíst na živo. A mám ho v pazurach!

    Říkal jsem si, no tak leží borok mrtvá holčička v lese, rozkládá se, že, co tež jiného a človíčci kolem dělají juchůchů a juchajdá, tím to bude vyčerpané, co tam chce z toho více děvucha vytahat?? A ejhle ho, pyčo!!

    Takové peklíčko a panoptikum hrůzy, vývoj od naivnosti a altruismu k chladné a bezohledné krutosti, zrcadla křivosti lidské povahy a brutality se sladkými úsměvy a rádoby dětskou kresbou nevinné naivnosti, plnou roztřesených linek, jsem fakt nečekal. Je to tak morbidně a úchylně roztomilé, při čtení je třeba zapudit zbytečné otázky o tom, kde se tam človíčci vzali, jaktože měli před tím kakao a porcelánové hrníčky, když pak žijou v době pospolité a podobné nesmysly. Ono to pak nemá chybu. Jsem omráčen, uzemněn a zítra si to dám ještě jednou a schovám to na tu nejvyšší polici knihovny. Dávám všechny bludišťáky světa!!! A ona to psala baba! Asi bych ji chtěl poznat, i když, no....

    EDIT/UPDATE: Taxem to přečetl podruhé a asi to chápu kapku lépe, mohl jsem se soustředit na detaily. Panáčci mohli pít kakao z porcelánových hrnečků proto, že vlastně jsou všichni aspekty malé nebohé Aurory. Nebo třeba jejími charakterovými znaky, jež nevybroušené a naivní přicházejí na svět. Však to byla malá holčička. A i to milosrdenství, obětavost a lásku ke všemu kolem ta realita ořeže, zničí a vyplivne jen ty nejsilnější. Což vůbec neznamená ty nejlepší. Takže nakonec pochodují po tom lese různé varianty charakteru, které by však samy nemohly fungovat, bo vždycky jsou nějaké brzdy. Pokud jsou však brzdy zničeny, nemůže to dopadnout jinak..... pro mě komiks roku!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.9.2019 09:02130 #03: Čas hvězdoplavců
    Do prdele, tak ona to není trilogie, ale nedopsaná kdovíkalogie - no tak nic, to si budu muset pár let počkat. Nicméně, spát budu asi dobře a nebudu se klepat, kdy už to bude a psát Nikkarinovi co dva týdny email - přece jenom mě to až zas tak nechytlo, i když tento díl zaznamenal kvalitativní skok jak v scénáři, tak kresbě - jdou z toho cítit trochu bratři Strugačtí. No, tak Nikkarin jedem jedem a neflákáme se!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.9.2019 09:01130 #02: Hodní, zlí a oškliví
    Jedním z hlavních hrdinů je BO, takže to musí být Ostravak!

    Před desíti lety, když ještě existoval Komiksfest v Roxy, jsem seděl s Nikkarinem u stolu, koupil jsem si jeden obrázek (z Havraního Aarghu), který mám na stěně a tuto knížku mám od něj podepsanou i s obrázkem o rok později, když už byl Komiksfest jinde (a stál za hovno) - a po necelých desíti letech jsem se dostal konečně i k jejímu přečtení.

    V tomto díle už nejsou mozaiky náhodných událostí a situací, naopak děj je semknut v hlavní linii, jak už autor zjevně dal svou koncepci dohromady a ví přesně co se děje a co se dít bude. Taky všechny ty surreálnosti nějak ukotvil do příběhu, aby dávaly smysl. Kresba se taky zlepšila - vyloženě se mi nelíbila jenom kolem strany 70, kdy došlo k velkému souboji s Lupusem - na zemi se tam válel odpad a byly to jen takové kostičky a trubičky, vypadalo to úděsně - stejně jako na více místech, kde se válí více věcí stejného původu - buď ho to už kreslit nebavilo nebo neměl trpělivost.

    Celkově posun směrem dopředu nebo (vzhůru), robotí ráj s Adamem a Evou (a jabkem) byl taky docela originální nápad, podobá se to už více dobrému SF. Tak uvidím, co mě čeká ve třetím díle.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.8.2019 13:58Rock Comix
    Nejsem lezec, spíše vysokohorský turista/normální turista, ale něco polozené ve vertikálnějším terénu mám, pár lezců znám, malá taky leze, takže vtípky jsem pochopil, nicméně to vykouzlilo max. úsměv na tváři - nejvíce jak ho "hodnotila" vystajlovaná mládež, že není dostatečně draho oblečen na lezení či progresivisitická, enviromentalisticky-povrchně-poblouzněná mládež, která po skalách lézt nemůže, protože by šlapali po trávě. Možná, že ti v tom "lezeckém tunelu" se nad tím budou i řezat. Přečteno během jízdy autobusem do práce, takže rychlovka. Ale jsem rád, že to mám.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.8.2019 09:43130 #01: Odysea
    Tak, leží mi to v knihovně bohdá 10 let a když jsem teď spěchal do práce a rychle hledal, co si vzít na čtení, padl mi zrak na tuto trilogii a došel jsem v momentě k přesvědčení, že na Stotřicítku právě dozrál čas. Čapl jsem ji, těpl do batohu a v autobuse se do toho konečně ponořil.

    Sled nesouvisejících surrealit je naštěstí trochu stmelen na straně 53 a pak to začne dávat jakž takž smysl. Jakoby těch prvních pár desítek stran bylo kresleno jen tak pro radost a až posléze se to Nikkarin rozhodl posešívat nití obsáhlejšího příběhu. Ale i tak zůstávají některé výjevy čistě solitérním příspěvkem, bez hlubšího smyslu pro celý příběh. Odkazy v detailech jsou příjemné, některé jsou zjevné (Malý princ, Dálí, Rychlé šípy), některé méně - třeba Voleman či na straně 72 je na televizi komiks Kook, který vyšel v nákladu 100 ks a kdo nebyl komiksák před deseti lety, asi o něm nemá ani páru (http://comicsdb.cz/comics/2740/kook). Všechny ty tzv. "popkulturní" odkazy jsem určitě nerozšifroval, zajímalo by mě na co odkazuje třeba scéna na "šrotišti." No, celkově atmosféra i kresba se mi líbila, ale jsem jakýsi nenaplněn zcela, přece jen jistá křečovitost v tom ještě byla, ale jsem zvědav, kam se to bude ubírat v druhém díle, který jsem dostal podepsaný od N. osobně.
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.7.2019 09:29Žoldnéř #01: Kult svatého ohně
    Kdysi dávno, když Stodolní bývala ještě cygánské ghetto, kterémužto zdevastovanému bloku baráků se lidi radši vyhýbali, aby nebyli příliš kulturně obohaceni, se na ni otevřel první SF/F obchod - Geralt. Dej mu pámbů věčný pokoj - a my tam jezdili utrácet svých pár korunek, které jsme byli schopni nasyslit z kapesného od maminek. A než jsme objevili MAGICy, Zeměplochu, Magiu i Miecz a Zelazneho, bohatší kámoši kupovali art-booky po pětistovce (a že to bylo peněz) s fantasy kresbami plných lepých děv, pekelných monster a svalnatých fešáků, potřených baziliščím olejem, až se jim ty nepřirozeně deformované svaly leskly ve svitu vzdálených sluncí. Listovali jsme si tím tam a zpět, hráli u toho dračák a tak jsme alkohol, drogy a to, že s babama jdou robit aj jinči věci, než je na šmigrusta polít smradlavou březovou vodou, objevili až někdy v šestnácti a tudíž z nás vyrostli spořádaní a kurva slušní lidé, kteří to mají v hlavě jakžtakž srovnané a kteří nad dnešními "čtrnáctiletými" Bulhary a Pakistánci v Západní Evropě jen nechápavě kroutí hlavou:))

    No a tato kniha mě vrátila do těchto ještě poměrně bezstarostných let listování těmito áčtyřkami. Veškeré kecy o tom, že to má slabý scénář jsou liché a zcestné bludy zpovykaných konzumentů, přesycených nepřeberným množstvím komiksů na našem trhu. Tohle je prostě paráda, onanistická orgie a mít to ve vzpomínaných letech, asi s tou knihou chodím i spát a koupu se s ní ve vaně. Prostě fantastická jízda fantastickým světem se svými obyvateli a pravidly, fantasticky namalovaná a to všechno přebije případné drobné nedostatky. Jsem rád, že jsem to zkusil koupit - další díly beru zcela nekriticky bez debat, hned jak vyjdou. BOMBA!
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.6.2019 11:17Skalpy #10: Konec cesty
    Nečtu zásadně komentáře, pokud nemám knihu přečtenou - nevím proč jsem četl komenty k 9. a 10. dílů Skalpů před jejich přečtením, ale stalo se. No a já si tak nějak podvědomě zapamatoval, že Skalpy vyvrcholily minulým dílem a tento - desátý - díl je pouze jakýsi prolog. Jak jsem se mýlil!! Zvraty, vraždy, brutální nenávist, krvavé masakry a divoká jízda pokračuje, nic nevyvrcholilo a nic se neprologuje. Aaron uzavřel až poslední stranou všechny linky svého majstrštyku, i když samosebou život jde dál a protagonistům životní linky nekončí - ale to už je jiný příběh:) A uzavřel je opravdu promyšleně a geniálně. Každý došel svého cíle, ať už tam dojít chtěl, či ne. Guéra kresbu dotáhl snad ještě o stupínek výše ke genialitě a musím říct, že celý tento syrový, opravdový koktejl hlubokých charakterů a příběhů je rozhodně jednou z nejlepších sérií co u nás kdy vyšly.

    Mám sám ze sebe pocit, že to píšu nějak často, je to dáno tím, že tohle mám čerstvě v hlavě a takového Sandmana, Zámek a Klíč či Lucifera mám už trochu sněhem zaváté, sám si to musím ujasnit, ale rozhodně patří SKALPY do moji desítky nejlepších sérií. A nebo je to tím, že nemám čas číst braky a čtu jen to nejlepší, co u nás vyšlo. A což už samo o sobě je dost výběr z masivní světové tvorby, kde naši vydavatelé třídí zrno od plev a na náš trh se dostává opravdu jen to nejlepší, což je signifikantní znak našeho komiksového trhu. Jak je krásné žít v té naší krásné zemi:)

    BRAVO!!!! Dlouho mě nic tak neuzemnilo a zároveň nenaplnilo a neutvrdilo v určitých morálních postojích. Tohle se nepovedlo dlouho žádné sérii. Budu ji vychvalovat a doporučovat do konce svých dní, ať se Crwi zaplatí aspoň náklady, čímž chci i nápadně poděkovat Crwi, že to dorazila do konce, i přes mizerné - a mou hlavou neberoucí - prodeje. Díky!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.6.2019 11:17Skalpy #09: Zatni pěsti
    Drobné brutální intermezzo o skalpování, z dob, kdy původní obyvatelé Ameriky byli ještě jakžtakž svobodní, než je chamtivý a krutý bílý muž zmasakroval a vymezil jim nejnuznější kousky neúrodné mrtvé země, aby tam vychcípali jako prašiví psi, uvádí tento vrcholný díl série a my se máme možnost seznámit s prapředkem Zlého Koně. Krev je více než voda a indoši tady stále jsou!

    Dále už to nelze zavřít, protože tento díl peláší postupně klusem, pak tryskem a pak raketovým tempem čím dál rychleji jako zběsilý zlý kůň, až k poslední straně, kde zůstane většina otázek "jak to tedy vlastně bude" zodpovězena. Když jsem se k té poslední straně dostal, zůstal jsem chvíli civět, zavřel jsem to a musel jsem to celé vstřebat, protože je to fakt hutná, syrová, brutálně krvavá, nelítostná jízda, plná emocí. Poslední díl, který bude jistě důstojným zakončením této jedné z nejlepších sérií, co u nás vyšly, jsem mohl otevřít až dneska a velice si ho vychutnám, pomaličku jako poslední doušek vody na horách, když stojím žízniv u vyschlé studánky a o další vodě vím, že je až za 10 kilometrů a to kdoví jestli.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.7. 12:27Providence Omnibus
    Zdar,
    jak to vlastně dopadlo? Povedlo se bubliny mít tam, kde patří? Nechybí nebo nepřebývá zas něco? Revidovali nějak překlad? Třeba Redhook je furt Rudý hák apod.? Zvažuju to koupit a ta 1. vydání obětovat Dagonovi, tak jen se ptám, jestli neudělám chybu. Dík za postřehy;) Ia Ia Yog-Sothoth!
  • Kapis
    Aha, no vidíte, to jsem úplně přehlédl tak díky. Mám takový pocit, že 18ku Ananas bych mohl mít dvakrát.
  • Kapis
    Jo, ale já nemyslím v pdf, ale fyzicky, vydáno 200ks, to je asi marné.
  • Kapis
    Tyvole, tohle už asi nikde neseženu, co?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2021 10:44Čolák a Doláč #02: To je ale smůla
    Tak to hned objednávám a kupuju!! Díky za info!
    A když jsme u toho emailu, zrovna jsem se hrabal ve starých krabicích a našel jsem schované první a druhé číslo Orazu. Tuším, že to bylo v roce 1994 Sběratel ve mně už tehdá přikázal to schovat:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2021 13:35Daredevil: Muž beze strachu #01
    no vida, to jsem si ani nevšiml :))
    Jo a dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:51Odsunuté děti
    Dík:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:30Odsunuté děti
    Komiks jsem nečetl, proto taky píšu pouze do diskuze, nekomentuju ho jako takový.
    A když mi někdo předkládá takové "Pehe-oviny" jakože SSSR rozpoutal WWII nebo že nás neosvobodili, ale jen okupovali apod., tak mě to rozohní vždycky k nepříčetnosti. Za tím, co jsem psal si stojím, snad jsem nebyl moc hrubý, dneska to už po sobě nečtu;)

    A z toho je jasné, že o data k odsunu nejde, s tím nemám problém - ale taky si myslím, že to v roce 1945 bylo spravedlivé řešení - a bezpochyby i zachránilo spoustu životů, protože lidé by se mstili a těch zmasakrovaných by bylo mnohem více.
    A ano teda jak říkáš - chci si postěžovat nad tím, že materiálu o utrpení druhé strany, které tomu utrpení německému předcházelo, je méně, než by být mělo;) Podstatně méně!

    A nemyslím si, že se v tom rejpají jen nějaké výjimky. Reportáže ze Sudeťáckých srazů (kam jezdí přednášet a předvádět se naši poslanci) říkaji něco zcela jiného. Takže mě i tohle rozohňuje, bo za tím vidím - v tomhle jasném nepoměru - který taky vnímáš, pomalý posun k tomu, kdy se začnou vznášet první majetkové nároky (teda ony se už dávno vznášejí, ale zatím platí určité dekrety, takže spíš než se začnou uznávat jsem chtěl napsat). Toho se zkrátka a jednoduše opravdu bojím. Církve taky říkaly, že už nic chtít nebudou.

    Takže určitě nic proti chudáčkům dětem, ani v komiksu uvedeným konkrétním životním osudům. Určitě to muselo být strašné, ale ocenil bych více pohled a připomínání našeho utrpení, na to jaký teror tady nacisti rozpoutali.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:37Odsunuté děti
    Norri: já určitě nezpochybnuju jednotlivé osudy, určitě se stalo spousta bezpráví na obou stranách, rozohnil jsem se spíš nad stavem toho kam je to vedeno všechno, tak globalne
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:13Odsunuté děti
    baatcha: nechutná nacistická propaganda je tohle: https://www.databazeknih.cz/knihy/jedovata-houba-368501

    Tohle toto je pouze jeden z počinů v řadě, který otevírá Overtonovo okno, aby se nastavila určitá nová hladina konsensu v mladé generaci, která už nebude moct mluvit s živýmy pamětníky.

    A mě tohle sere.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 14:52Odsunuté děti
    GWB: Jo, že ty k těm přepisovačům, před kterými varoval tak prorocky už Beneš, patříš, je známo, nemusíš se k tomu tak hloupě a hujersky hlásit. Znám osobně jeden manželský pár a pána, co 2. světovou pamatují (moje babička už loni zemřela), dost mi toho z vlastní zkušenosti povykládali a všichni tihle čtyři lidi by ti za tvé "pokrokové" postoje chlustli do ksichtu. Vzhledem k tvé rachitické postavě synečka z prominentní čtvrti v Prááázééé by ti ještě před pár lety spíš rozbili hubu. Ale neboj, každému, co jeho jest.

    - Whataboutismus
    - Argumentační klam – v tomto případě “úhybný manévr nebo whataboutismus“- jak mi přisuzuješ, asi může v debatě bezděčně použít kdekdo, profíci je určitě umí využívat i cíleně, já to cíleně nedělal. Nicméně předvedl jsi to samé u poslední své odrážky, cosi o gulazích a čistkách nemá nic společného s tématem “odsunutých dětí,“ takže v tomhle tvém řídkém hovnu se nebudu hrabat.

    - Němců bylo vysídleno přes dva miliony, z toho tisíce zmasakrováno
    No, a co z toho vyplývá? K dispozici jsou tisíce fotek, jak nadšeně vítali Hitlera, při “Návratu do Říše,“ jak se hajlovalo, až si málem ruce urvali od Liberce po Brno. Čistě matematicky - po zabrání našeho pohraničí nechal Hitler vydat medaili “Za zásluhy při osvobození Sudet.“ Tuto medaili dostalo přibližně 1,2 miliónu lidí. 380 tisíc Čechoslováků, mezi nimi i Židé a němečtí antifašisté, byli odsunuti v roce 1938, jak už jsem psal, takže kolik ti tam zbývá lidi, kteří nezradili svoji zemi a nekolaborovali s Hitlerem?

    A to nechávám stranou, že ten, kdo přišel s vysídlením Němců poprvé, nebyl žádný československý politik, ale Chamberlain, a pak zejména Churchill, který na půdě britské sněmovny v roce 1944 otevřeně hovořil o tom, že Němci budou muset podstoupit teritoriální změny a vysídlení obyvatelstva. V duchu tehdejšího pohledu bylo vysídlení Němců ze střední Evropy něčím, co už za 2. světové války připravovali představitelé pozdějších vítězných velmocí. Na kolektivní vině Němců se posléze shodli v rámci Postupimské deklarace, kde definovali přesně, že by německý lid měl pykat za strašné zločiny, kterých se dopustil pod vedením lidí, které v době jejich úspěchu schvaloval a slepě poslouchal. Tečka.

    - ano, Sovětský svaz skutečně zahájil druhou světovou válku po boku Hitlera……..
    Tohle je účelová pololež, a jelikož o sobě tvrdíš, že jsi studoval historii, tak to jistě moc dobře víš. Polsko-litevské knížectví zaniklo roku 1795 – jeho zbytky byly rozděleny mezi Carské Rusko, Prusko a Rakousko-Uhersko. Poláci si vybojovali zpátky část území na SSSR, zmítajícího se v revolučním chaosu, v letech 1918-20. Tzn., že pokud se na to člověk podívá pragmaticky a bez ideologických brýlí, Rusi si akorát vzali zpět carská území, která jim patřila víc jak 140 let – vs. 19 let, co je měli ve správě Poláci. O oprávněnosti jednoho jak druhého se můžeme přít, jak chceme, ale nic s tím nenaděláme. Polák, Rus i Ukrajinec to budou vidět diametrálně odlišně. Jedna válka o území vs. druhá válka o území v 1. polovině 20. století určitě nic výjimečného. Hranice se v té době přepisovaly obrazně každý měsíc.

    Uznávám (zkus to taky někdy), že Rusko pak napadlo ještě Finsko, ale to je vše, o nějakém tažení a “zahájení druhé světové války Sovětským svazem“ nemůže být řeč, kdežto Němci napadali, vyvražďovali a drancovali postupně celou Evropu. Pokud by Sověti zahájili 2. světovou spolu s Němci, tak by to udělali koordinovaně 1. 9. a ne až skoro o 3 týdny později, to si dá dohromady i dítě na ZŠ. O čem se taky moc nemluví je polsko-německá smlouva o neútočení, obdoba paktu Ribbentrop-Molotov, podepsaná roku 1934, která byla vnímaná jako hrozba nejen v SSSR, ale i ve Francii a Československu – jak se můžeme dočíst na wiki: Při odjezdu ze Ženevy 28. září 1934 ministr zahraničí Polské republiky Beck prohlásil: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa. Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem.“ Takže z pohledu SSSR bylo Polsko smluvně spolčeno s jeho úhlavním nepřítelem a navíc ho před 20 lety napadlo a zabralo mu území. To je velice zásadní věc v posuzování této etapy dějin. Já mám Poláky rád, máme tu k nim na Ostravsku fakt blízko, ale je to bohužel tak jak to bylo. Při zabírání Těšínska, hned druhý den (!!!) po podepsání Mnichovské dohody, si podle pamětníků počínali taky dost krutě.

    Takže napadení Polska Sovětským svazem určitě ano, ale je to potřeba posuzovat v kontextu výše napsaného.
    2. světovou zahájilo jen a pouze nacistické Německo a jeho spojenci!!!

    A pokud někdo tvrdí něco jiného, tak je zastydlý nácíček, co si to nechce přiznat. Tečka. Pokud je však, Bushi, někdo sžírán hysterickou nenávistí vůči všemu Ruskému a podporuje bourání soch, tak jako ty (ano, myslím tu na náměstí Interbrigády), bude samosebou tvrdit, že 2. světovou válku zahájilo i SSSR. Je to pouze o tom, jak si člověk dokáže pokroutit fakta, aby mu seděla do jeho vidění světa. Říká se tomu kognitivní disonance. Takže stejně jako v případě “rasisty“ HPL tu stojí proti sobě dva pohledy, které nemohou nikdy najít shodu. Ten tvůj je však ideologicky pokřiven a neodpovídá realitě.


    Alfi: svatá prostoto. A kde máš prosím tě těch 26 miliónů Rusů, kteří padli za 2. světové, abys i ty mohl žít? Skoro 6 miliónů Poláků? 360 tisíc Čechoslováků, milión Jugoslávců, půl miliónů Francouzů atd…? A to jsem jen v Evropě…
    Ale možná máš vlastně pravdu, 2. světovou opravdu v prvopočátku zahájili “spojenci“ podpisem Mnichovské zrady.

    Tak a teď bez emocí a argumentačních faulů: jaký to byl asi pocit být na českém území po vytvoření protektorátu pro české a židovské děti, které žily na území osídleném většinově Němci? Měly co jíst? S čím si hrát? Co si s sebou zabalily, pokud jako děti židovské či některé české, třeba lidické, byly bez rodičů zařazeny do transportů? S čím se musely rozloučit? Co je čekalo při přepravě v dobytčích vagonech? Co v táborech, to už zhruba víme - plynové komory, smrt hladem, německé pokusy na lidech a to bez anestézie. Co ty děti, které se vrátily a už rodiče ani nikoho z rodiny nikdy neviděly?

    Nemají tyto děti příběhy, které by se měly zaznamenat primárně? Nebo se to v rámci přepisování historie už nehodí?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.10.2021 13:09Odsunuté děti
    To je zase svinstvo, v rámci běžícího přepisování historie, které tu nastavuje narativ, že Němci byli ti největší chudáci, my jsme byli ty svině a největší svině pak Rusi, kteří zahájili 2.světovou (holocaust jim zatím kupodivu nikdo nepřipisuje). A ještě, aby to nebylo tak okaté, tak na to zneužijí chudáky děti.

    V roce 1938 bylo odsunuto 380 tisíc Čechoslováků z pohraničí. Fašističtí Heinleinovci je mnohdy hnali pouze v tom co měli na sobě a spousta lidí přišla úplně o všechno. Mezi těmi statisíci lidí nebyly žádné děti? Jejich příběhy nestojí za to, aby je někdo zaznamenal? Nebo snad nejsou zajímavé? Nebo to byly prašivé české děti, mýlím se?

    Chce si mi blít!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2021 11:30Z neznámého světa a další příběhy
    Hmm, tak jsi pasivně agresivně zpourážel moji inteligenci, argumentaci i charakterové rysy, snad ti to udělalo dobře na šulinka, ale já už na ten tvůj blábol nebudu reagovat víc, než tímto souvětím, protože by to k ničemu dobrému stejně nevedlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2021 14:31Otevřené hranice: Etika a ekonomie migrace
    Asi jsem prvok a lobotomik, ale plný souhlas s dinikem. Ani to, co vidíme v Západní Evropě evidentně některým nestačí k prozření.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2021 08:51Z neznámého světa a další příběhy
    Tahle diskuze asi nemá smysl a nikam se v ní nedostaneme. Tak já to zkusím jinak – tento aspekt HPL, který někteří považují za strašný rasismus, nepovažuju za důležitý, mnohem podstatnější je pro mne jeho fascinující dílo. Dílo, které žije, neustále se vydává a stalo se jedním z pilířů i pro komiksové umění.

    Celé sebrané spisy HPL jsem přečetl poměrně nedávno a na přelomu 2. a 3. dílu tam Mistr opravdu píše s nevolí cosi o přistěhovalcích, negroidních rysech, taliánech (tak se jmenuje ale i jeden typ naší uzeniny, je taky rasistická?) a žlutých povalečích v přístavu – ale v dalších povídkách už o tom není ani vidu ani slechu! A vnímám jeho dílo, tak jak ho napsal – tedy o kosmickém, nelidském, prastarém, blasfemickém a děsivém zlu mimo naše chápání. Pokud v tomto nějaký “badatel“ za grantové love hledá jakože tu xenofóbyju, tak za mě ať si vylíže prdel a jde radši kopat kanály.

    A tyto jeho zmínky (které jsem našel v jeho díle jen a pouze v období let 1925-1926) určitě nejsou nosnou linkou jeho povídek, není to žádný Mein Kampf a bushovo hysterické srovnání s nacisty je úplně mimo. Je třeba si taky uvědomit, že v té době byla docela živá myšlenka eugeniky a vůbec ne jen mezi nějakými fanatiky. Já ty Lovecraftovy narážky zkrátka nevnímám jako rasismus, ale jako otisk doby, v které žil a je dobře, že to vyšlo přesně takto, jak to tehdy napsal a my se nad tím můžeme zamýšlet. Kdoví jestli v Severní Americe by to ještě mohlo vyjít, tak jak to bylo napsáno. Když už běžně celé vydavatelství "sněhových vloček" chodí plakat k majiteli, že tohle a tohle vydat nemůžou, viz. např. Ikabog od Rowlingové jako jeden z mnoha případů, případně to supluje skupina uječených, hysterických a odporně bachratých aktivistek, které neumí pořádně ani do deseti napočítat, ale přesně ví, jakou měl ten hajlující nacista Lovecraft hate speech.

    Je to můj pohled a nikomu neberu potřebu se hrabat v mrtvolách a nálepkovat si je podle dnešních měřítek. Takže prosím, taky mi ho neberte, děkuji. Čím víc budeme krmit absurdní nestvůru tohoto rádoby antirasistického tažení, tím dřív sežere i nás, tak opatrně. Howgh.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.9.2021 08:27Z neznámého světa a další příběhy
    Kdežto ty jsi za ty roky úplně jiný člověk – a potvrzuješ to tím, že máš potřebu se o mě hned otírat, i když “mluvím úplně z cesty.“ Se na mě vyser, ne?

    Posuzovat přes 100 a více let staré postoje dnešní optikou je prostě pyčovina, která akorát dává pocit užitečnosti a slušné chechtáky desítkám tisíc studentů a aktivistů, kteří by jinak skončili na ulici o hladu. Kdybyste si s baatchou přečetli to Spolčení hlupců, tak byste věděli, že ještě v 50. letech v USA se černochům říkalo běžně negr, asfalt, dehet nebo třeba negativ (i když je kniha, situovaná do prostředí New Orleans, samosebou psaná v jisté nadsázce). Takže, v té vaší korektnosti, by asi bylo vhodné trochu více používat vlastní hlavu a malinko si to zasadit do kontextu a když už tak tvrdit, že Lovecraft žil v rasistické společnosti, kteréžto byl víceméně přirozenou součástí a zastával její mainstreamové názory. To bych bral. Ty milióny jeho amerických současníků - rasistů jsou už dávno v prach navráceni a nikoho nezajímají, akorát Lovecrafta lze rozpitvávat tam i zpátky. Dneska ti na počkání udělají rasistu klidně z Masaryka, Karla IV, či Mandely nebo Ježíše Krista. Já toto tahání mrtvol z hrobů a podrobování je dnešním měřítkům nemám rád, je to prostě nesmysl.

    Ale jak opakovaně z cesty říkám, Bushi, hledej si klidně rasistu úplně v každém. Je to tvé právo. Jen opatrně, až se Overtonova okna zase posunou, ať ho jednou nenajde někdo v tobě, až to budeš nejmíň čekat! Přece jenom nemáš správnou barvu kůže, tudíž pro někoho můžeš být potomek kolonialistů a otrokářů. Ale jestli si libuješ v bourání soch, přepisování historie a dehonestaci lidí, kteří žili v dobách, kterým nerozumíme, tak prosím. A hlavně, pokud ti dnešní rádoby antirasistický hon na čarodějnice (myslím, že příklady snad ani není třeba uvádět, denně se valí větší a větší nesmysly) nepřijde už víc než absurdní, tak pak si jeho součástí a tvůj názor pro mne nemá validitu.

    Takže pís, ganstanigga, velmistra HPL nechte klidně ležet v hrobě a všem přeju příjemný vstup do nového týdne bez absurdit typu, co na mě vyskočilo hned zrána - Black Lives Matter se přesunulo do zvířecí říše. "Rasistický" motýl změní jméno. Achjooo:(((
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 19:22Z neznámého světa a další příběhy
    No a o 50 let později jezdili stále černoši v USA v autobuse separovaní. To svědčí o čem? K samostudiu ti doporučuju Spolčení hlupců od J.K.Toola.
    Ale jen si hledej rasistu úplně v každém, když tě to nějakým způsobem uspokojuje.
    Nevšiml sis ještě pálení knih? V Kanadě už začali s Asterixem a Tintinem, neboj dočkáš se na hranici i mistra HPL:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 15:53Z neznámého světa a další příběhy
    Jojo, všichni jsou rasisti, xenofobové a pravicoví radikálové, pánebože, vidím, že některé věci se tu nezměnily.
    Není jak posuzovat 140 let zpátky dnešní optikou. A jestli byl homosexuál nebo ne mi je celkem jedno. Ostatně těm, co ho budou upalovat taky.
    Ale vlastně, když už je i Tolkien rasista, tak co se divím....
  • Kapis
    Ok, diky
  • Kapis
    Tak ale fakt vazne! Jeste nikdo trestuhodne neodpovedel trudosovi!!! Mam to stejne, cteci rad jsem videl ale taky si radsi pockam klidne na dalsi tri knizky bo nenipycocas to cist kazdy rok znovu, abych byl v obraze. Diky
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 13:51Vei #01
    Nu, dobrá, i když vyjádření ironie si představuju trochu jinak.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 09:12Vei #01
    Nechci si vysloužit nějaký feministický odsudek za genderovou stereotypizaci....
    šmárjapanno, s tebou je to ještě horší, než jsem si myslel - co je proboha špatně na tom z něčeho cítit "ženskou ruku"??? A nezasluhuješ si náhodou už odsudek za to, že jsi napsal "ženskou"? Tak strašná stereotypizace!! Doufám, že nezatěžuješ svou matku a přítele nějakými šovinistickými stereotypy a oslovuješ je pěkně korektně TO.
    Fakt, co někteří lidi jsou schopni předvést a nasrat si na hlavu, to zdravý rozum už dávno přestal pobírat.
  • Kapis
    "Jakožto velkému příznivci tolerance a gender friendly názorů"

    ty vole Vojto, řekl si tohle někdy nějaké ženě nebo vůbec někomu? Jako za ty roky, jsem si říkal, že z tebe nebude take máslo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.3.2019 21:42Sněhulení
    cyboy: těpat, ne tepat, to je úplně jiné slovo. Je škoda, že tu češtinu tak kurví to psaní z mobilů. Těpat je prostě s něčím házet nebo jebat někam něco přehazováním, případně těpat po ušiskach někoho, což už si dovodíš. Moje maminka v důchodu mi právě poslala tento obrázek, kerý je schopen dovysvětlit připadná další tajemná slova z dálného východu.

  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3.2019 00:12Sněhulení
    hodit tyčku znamená, že se někdo vyřygal nebo grcal. Nikdy by mě nenapdlo, že tomu někdo z naší země nemůže rozumět - a co je "těpat" to bys věděl?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2018 15:13Skalpy #08: Abys byl spasen, musíš hřešit
    Tak jsem to dneska rozecetl a ne.. nejde to, pockam az vyjde posledni dil a sjedu to jak lajnu z bileho utociste
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 13:44Prsten Nibelungův
    Jednou, ne teda dvakrát mě žena přemluvila, abych šel na přímý přenos z Metropolitní opery v NY - a byl to Prsten a Valkýry - kuaaaa, ono to mělo přes sedm hodin!! Já byl nějak po opici a málem jsem tam pošel. Nicméně zajímavé to bylo, bo tam byly i titulky. A teď udělám chytrého jak byk, když řeknu, že Wágner by z tohoto díla moc nadšený nebyl a pravděpodobně by se mu nelíbilo, protože razil ten gesamtkunstwerk.

    Ne kecám, musel jsem si to taky vygůglit, ta moudrost šla od mojí ženy.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 10:54Hladový Jeníček a nenasytná Mařenka
    Tak to si píšu a v příští várce beru!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2018 10:01Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Nechci to tu znovu moc rozviřovat, ale přečetl jsem si teda ten článek, co tu dávala barbora a Bush ho četl těsně před tím (nejste náhodou ze stejné neziskovky;)? chachacha - vtípek, jo) a cítím potřebu lehce a ve vší slušnosti, bez urážení kohokoliv, zareagovat. Snad neporuším zdejší nepsaná pravidla, i když budu místy určitě i "off topic" a zabrousím trochu zeširoka i do vod, které se článku ani komiksu netýkají. Říkám to radši předem, jsem si toho vědom.

    xbarborax: Tohle je akademický text? To jako vážně? Možná podceňuješ místní komunitu. Opravdu miluju, když autor argumentuje odkazy na vlastní knihy. Dělat nějakou paralelu mezi dobou, kdy Saracéni ovládali Andalusii a dnešní invazí do Evropy je naprosto zcestné, stejně jako tento článek (nic víc to není), který se hemží slovy jako bílí rasisti, xenofobie, konspirace, antisemitismus, stereotypy používané k dehumanizaci a démonizaci, proti-utečenecká hysterie, nejrůznější druhy nepřátel: černí i hnědí, nezaměstnaní, ekologové, LGBT lidé či ženy organizující se proti sexuálnímu obtěžování a násilí. Jak bych slyšel Bushe s jeho oikofobickým pliváním na vlastní národ o frustrovaných čecháčcích, což mě opravdu nadzvedává. Článek zase klasicky z bezpečí a výšin té jediné pravdy, se zaslepeností pokrokové univerzity, kde se beztak už nesmí používat slova jako ON a ONA, útočí na všechny, kdo smýšlejí jinak a apriori dehonestuje obyčejné lidi, kteří prostě jen mají strach, aby jim někdo neznásilnil děcka a nehodil je podřezané do potoka. Ne! Oni přece křísí prapůvod všeho zla – středověký přízrak „judeo-muslimského nepřítele.“ Nesmysl.

    Myslím, že víc mimo být nemohou, ta indoktrinace dosahuje opravdu neskutečných vrcholů a jak je vidět třeba na Fryovi, mladí jsou tím už slušně naočkovaní. Jako skutečně akademickou četbu ohledně toho, jak je pokroucen obraz utrpení židů za středověku i dál, Ti rád do poručím tuto knihu Profesora Tel Avivské univerzity Israela Shahaka: http://www.databazeknih.cz/knihy/historie-a-nabozenstvi-zidu-tiha-tri-tisic-let-predsudku-pokrytectvi-a-nabozenske-nesnasenlivosti-79662.

    Tento komiks, jak doufá Fry, by se mohl dostat mezi “menšiny.“ Věřím, že v Americe je to možné, ale dovolím si teda xenofobně zapochybovat, že by to kdy četla nějaká statisticky významnější skupina uprchlíků v Evropě nebo jejich potomků. Včera zase podřezal nějaký Keňan v Německu devatenáctiletou naivní holku, která “jim“ chtěla pomáhat. Co se děje v té bezbřeze tolerantní Západní Evropě, svázané politickou korektností, se už nedaří maskovat a zamlčovat a pořád jsem nepochopil, co vede některé lidi k tomu, aby se snažili protlačovat do naší země jejich katastroficky nepovedené sociální experimenty.

    Na konec příběh tak říkajíc z první ruky: Měli jsme sraz ze základky po 25 letech a spolužačka, která žila dlouhé roky v Itálii, se teď musela přestěhovat zpátky k mamce do Životic, protože to popisovala jako peklo a tu že se žije jako v ráji. Má tam manžela Itala, který tam zůstal a s kterým má 10 měsíční miminko, je to moc smutné, chlap uvidí děcko párkrát za rok, ale žít se tam prý už nedá. Popisovala, jak jezdila vlakem do práce do Bologni – asi hodinu vlakem. Že by ji někdo pustil sednout, s tím obrovským bubnem, nehrozilo. A když šla na nákup, tak tam ti nebozí uprchlíci posedávají všude kolem a nemají do čeho “píchnout“ – když jim nedala euro, když si brala vozík, nebyl problém, aby na ni chlustli nebo ji kopli (těhotnou ženskou!!). Ve všech oknech až do druhého patra se objevily mříže a ani to moc nepomáhá. Kuřecí se jim žrát nechce, chtějí hovězí, italští důchodci vybírají popelnice, protože 30 euro jako kapesné nedostávají. A co je největší brutal – platí tam zákon, že do čtrnácti (ANO 14!!) let musí děcka chodit v doprovodu rodičů a pokud se jim něco stane bez doprovodu, je to čistě chyba těch rodičů a nikdo to řešit nebude. Neskutečné. Není to všechno, jeden zdejší kamarád mi popisoval město v Německu, kde jezdí za svou rodinou – samotná ženská nebo děcko už do centra prostě jít nemůže. Myslím, že to stačí – na závěr snad jen doplním, že moje holčička sedí v první třídě v lavici s holčičkou z Afghánistánu a já byl asi v pěti muslimských zemích. Všude byli lidi tak ochotní, pohostinní a milí, jak to už v Evropě neznáme – ale to, co proudí do Evropy, to nejsou tihle lidé, ti sedí doma. Odmítání těchto uprchlíků u nás není projevem žádného frustrovaného čecháčkovství a xenofobie, ale zdravým rozumem, který jsme si zjevně za tou železnou oponou udrželi.
  • Kapis
    Tak, mam to za 39 z LK v pazurach. Kapitoly 2a 3 jsou celkem zajimave nakreslene na takovou publikaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.11.2018 14:20Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    To byl dobry uraganek ve sklenici vody...a ted uz ani nefoukne
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 20:12Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    ...se mi nezdá, že by něco zmizelo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:51Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Tak to jsem si musel to "sjw" najít co to znamená. Série "nálepek" se jak vidno raketovým tempem rozrůstá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:42Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    hotate: to bude asi k tomu mojemu o "nových uživatelkách" - oká, já to myslel v dobrém, bo když se to tu bude rozrůstat, tím jen lépe - já jen, že jsem Tě zaznamenal až dnes. A neohrožený bojovník proti politické korektnosti jsem určitě taky, ale tady u té debaty vůbec nepěním, asi si půjdu umýt hlavu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 14:47Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Taky si nemyslim, ze by to tu byl klub zleho netolerantniho bileho heterosexualniho muze
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 13:57Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    kurník, to je nových uživatelů, teda pardon uživatelek. Nerad bych byl za šovinistické prase:)
  • Kapis
    Louza: dival jsem se na to dnes v LK, dik za koment, asi to poridim, ale namacet budu az hodne pozdeji.
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.11.2018 17:17Lupus #02
    Fimi: radsi tu polstinu A ta cena? ufff!

    Gmork: pekne hromadky, kaj to zmjescisz chuopak;)?
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.11.2018 14:33Lupus #02
    Hmmm, takže už to neseženu ani v polštině.
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.11.2018 14:13Lupus #02
    Gmork: myslíš, že bys mi poslal do mailu doporučení, kde to nejlépe koupit. Polsky rozumím obstojně.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2018 15:26Lupus #02
    Dalsi pokracovani nevyslo a asi nikdy nevyjde, co?
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2018 13:16Vzpoura mozků: Odysseus
    Takže vzpoura mozků je první díl - na to navazuje Galaxie, která se Vzpourou nijak dějově nesouvisí (i když vlastně oni se vracejí po dlouhé době na zem z vesmírné mise a Galaxia je taky na misi, takže volně navazuje dejme tomu) a tohle je jakože třetí díl? Trochu se v tom neorientuju, protože vyšla i nějaká čistě kniha ne komiks "Vzpoura mozků." Vzpoura mozků i Galaxia jsou srdcovky, akorát teda dosahuje tento díl kvalit předchozích dvou?
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.11.2018 12:06Válka s Mloky
    Fry: tohle vydání je ale zkrácené, zjistil jsem to taky až později. Vyšlo ale nové kompletní, jak to vyšlo v Kometě, už ho dávám do košíku.
  • Kapis
    Kdyby radsi vydali Brothera Lona nez takovehle pycoviny
  • Kapis
    DR: ja mam doma uz obe knihy nekdy od 19.10., to ze to mam ve fronte o stovkach kusu a cist to budu kdovikdy (nikam mi to neutece) radsi nebudu vzpominat;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.10.2018 07:47Amulet #01: Paní kamene
    Tak, mám ty první dva díly ze soutěže doma a vypadá to PŘEKRÁSNĚ!!! Tak doufám, že má cyboy pravdu a nebude víc jak těch 9 dílů, protože to už budu muset dokoupit (to je mi teda výhra:)) Už jsem udělal poličku v nižším patře knihovny, kde dávám takové dospělejší dětské komiksy, až budou děcka kapku větší, ať se můžou sami obsloužit.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2018 08:34100 nábojů #13: Smůla
    willis: tak to jsi napsal přesně, asi tě budu muset vykrást a tvé postřehy používat nenápadně jako svoje :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.10.2018 08:04Do švestek jsme doma
    Jak jsem to tu zahlíd, tak jsem si řekl, že to bude obratem, co to tu Bush, tentokrát odborník na severomoravský kraj, srdnatý bijec režimu, který tu už 30 let není, okomentuje a šup, nemýlil jsem se:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.10.2018 12:29Humr Johnson #01: Železný Prométheus
    Tak tuhle zdimacku na penize si necham s klidnym srdcem ujit
  • Kapis
    Mám to doma! Je to kráááása, oproti čb vydání 100 a 1
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.1.2018Prodám
    Koupím Čtyřlístek 666 za 666 korun pekelných a můžem u toho obětovat kozla!
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2017Prodám
    Kurva, škoda, že to kožené číslované vydání Hellboye nemám, prodal bych ho hned, to už má cenu doma něco mít.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.7.2013Prodám
    Hamichal: já ti poradím, neprodávej to, byla by to škoda;) Moja malá už má lehce přes rok a už si v nich i ráda listuje, nic nezlikvidovala, na trhání ji dáváme časopisy Onan dnes apod.... Pokud potřebuješ prachy, to je jiná, tak to bych ale si s tím dal tu práci a asi přes aukro protože naráz to asi nikdo nekoupí.....
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.3.2010Prodám
    Nabízím Velkou knihu komiksů 1 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=524) za Velkou knihů komiksů 2 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=525)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.9.2009Prodám
    Xeelee: mám ho doma navíc, za nějaké pivka na komiksfestu je tvůj
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.2.2009Prodám
    Koupím tyto komiksy:

    Aargh 1,2
    Bedeman 1
    Crew 1
    Comicsové legendy 1,2: Lobo, Bulíkův případ 1,2
    Cona Barbar (od Semicu) č.11,12,13,14,15,16,18
    Kometa 35
    Meteor 2,3: Soukromá sbírka a v osidlech revoluce
    Trollí války 1: Zatrolená historie
    Záh. spiderman (od Semicu) č.34

    prosím abyste mi překotnými nabídkami za zanedbatelné ceny nazahltili mou schránku s neomezenou velikostí
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.9. 07:31Publicistika
    Soulbringer: Já myslím, že to s tím argumentačním faulem bylo mířeno na mě, když jsem si dovolil napsat, že mí kámoši, co učí na báňské tvrdí, že na studenty jsou kladeny nižší nároky, než byly kladeny na nás před 20 roky a tudíž jsem se dopustil zobecnění typu "myslí si to lidé, kteří k tomu mají co říct" a tudíž faul jak sviňa. On mi to tvrdí jeden PhD. na materiálovém inženýrství a dva na FEIce (mimochodem prej indičtí studenti i studenti z Petrohradu mají znalosti řádově vyšší než naši mazlíci, o samotném přístupu ke studiu prý škoda mluvit) a netvrdí to Bob Kartous, takže ano, zasloužím minimálně žlutou:)) A teď se sbalím a jedu do Tater a pokusím se nekazit si dny internetem.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 17:57Publicistika
    Yogi: ale to já dělám, jsme poměrně aktivní, furt někde venku, ale jak mají tu svoji hodinku na tabletu, tak za nimi nestojím jak debil a neprudim stylem "zapni si něco poučného misto těch dementů". Aha, vlastně, to dělám:D ale zase ne moc.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 17:08Publicistika
    soulbringer: ano, pokud vidím křivku (i bez posunu;)) tak lze i bez hlubší analýzy říct, jestli je trend klesající/vzrůstající, případně stabilní. Nepotřebuju znát proč, abych to mohl tvrdit.
    A OK, nemůžu tvrdit, že je to jen tím, že děcka čumí na hlupáky na tytrubce, je to určitě komplexní záležitost. Ale já čistě empiricky vidím, že když moje děcka čumí třeba v neděli, když si pospíme, do počítače, kde žádný limit není, tři hodiny, tak jsou pak úplně jak dementi, kteří ani neví jak se jmenujou. Ona vyšla zajímavá studie o budování dětského konzumerismu přes mediální obsah, věnuje se to sice TV vysílání a není to o příme souvislosti se vzděláním a znalostmi, ale myslím, že to vypovídá o stejné věci, když tak tady k nakouknutí: https://www.deti-a-media.cz/docs/aktuality/Detsky-konzumerismus.pdf
    A snad se shodnem, že čumění do tytrubek a tyktoků na vyložené kokotiny asi ještě nikoho nikam neposunulo a zkrátka já osobně, ať si myslí, každý co chce, ženu děti od té elektroniky, co to jen dá. Snad ještě můžu:)) tak mě v tom prosím nech;)

    Nicméně o klesajících požadavcích na studenty mi nekecají kámoši v hospodě po šichtě v šroubárně, ale kámoši - pedagogové v hospodě po šichtě, už dlouhé roky. Třeba to tak není všude, ale trend bude taky takový.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 14:51Publicistika
    Ha, arbitr jediného povoleného názoru, který se tu onehdá oháněl argumentačními fauly, vylezl. No, ještě, že některé mrdky děcka mít nikdy nebudou.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 14:11Publicistika
    soulbringer: však jsem psal, že "generační konflikt" tu byl vždy. Je i jasné, že to videjko nemůže zahrnout všechny aspekty, ze začátku tam bylo jen 5 zemí východního bloku, obtížnost se jistě mohla měnit, ale v r.89 už se účastnilo 50 zemí světa a pořád jsme byli kolem první desítky a pak je pořádný sešup dolů. Na nějaké hlubší analýzy nemám čas, ale trend je myslím z toho jasný a viděl jsem podobných srovnání více. Dokazují mi to v hospodě i kámoši, kteří ve školství zůstali - a to i na VŠ. Zkrátka a velice zjednodušeně, měli jsme malé procento VŠ vzdělaných lidí, tak se trvale snižují požadavky, ať jich máme více. A jak říkám, klidně se hádejte, že u nás vzdělanost neklesla a napište tu o tom ještě 100 stránek.

    A že za to může Tiktok jsem nikde nepsal, jen jsem napsal, že se není třeba divit, že tato "ohavnost" jak to postl SomeOne (https://www.arkham.cz/prvnich-1000-followeru/) je vyprodaná, když děcka čumí na jutubnesmysly a vidí v natáčení videjek svou megaúspěšnou a bezstarostnou budoucnost. Pořád někomu podsouváš něco, co netvrdil.

    Jo a neboj, na své děcka mám času dost a spoustu věcí je učím sám a jde to i bez "jiného obsahu", dokonce i bez elektroniky, ta hodinka denně je úlitba/kompromis, aby nebyli mimo mezi soukmenovci. Ale i to mi stačí, abych byl zděšen, jací dementi tam prezentují veřejně svou retardaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 12:45Publicistika
    Toš můžem se tomu smát i vysmívat, zlehčovat to, generační konflikt tu byl vždy, ale fakta mluví jasně, třeba tu to jde jasně vidět:

    https://www.youtube.com/watch?v=PY3epvakubE

    jasně, že zdejší odborníci najdou 10 zpochybňujících argumentů, ale ten klesající trend je jasný, hlavně po roce 1990, tam jsem doslova vystřelili směrem dolů. A máme bohužel pořád stejnou trajektorii. A to je jen matika. A kdo si myslí, že naše děcka dostávají stejně kvalitní vzdělání jako my, čtyřicátníci, tak já mu to neberu, ani se s ním nebudu o tom hádat a něco se snažit dokazovat.

    yogi: no, děcka zapínají nějaké jutub-dementy, kteří hrajou já nevím - hello neighbor a to s hagi-wagim a minecraft a ten projev u některých daleko ke kvičení nemá. Alergii na některé hlasy už jsem si stihl vypracovat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9. 10:57Publicistika
    SomeOne: No, co bys čekal - děcka, místo aby se pořádně učily matematiku a fyziku, tak je ideologicky vychovávají, vtloukají jim přepsanou historii, jak jim přes Kartouze a podobné zmrdy nadiktují ze zahraničí a jak to požadují naši páničci, řeší se pyčoviny jako well being, nebo jaxe to svinstvo jmenuje, indoktrinace podvodem s CO2, do toho devastace inkluzí a celkové snižování požadavků na ně. Učitelé zahlcení byrokratickými nesmysly. No a chudáci vymletí do toho čumí na poďobané jutub-dementy, jak hystericky kvičí u nějaké hry (bohužel neubránila se ani naše domácnost a vidím, jak devastující to na dětský intelekt je - mají povolenou ale jen hodinu denně, aby z nich nebyly úplně vypatlané zombie), takže se není čemu divit, že si naivně myslí, že je natáčení čupr videjek do budoucna uživí a nic dalšího nebude potřeba. No, možná 0,1% z nich. Zbytek asi čeká pořádná facka, až se zařadí do fronty na pracák.
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.9. 21:52Filmový a hudební klub
    Yogi: Staří kačeři se znělkou s Čokem a Střihavkou. Shodou okolností je to tam na té stránce komplet i s filmem...ehm
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.9. 21:10Filmový a hudební klub
    Tyvole, jsem vůbec netušil, kolik dílů mají Šmoulové, u nás to hraje každý den snad už tři roky a furt valí nové díly...a některé dost bizar...a sionistický Gargamel furt ještě ani jednoho toho malého modrého komunistu nesežral :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.9. 20:16Pindárna
    Naše civilizace stojí na antických zakladech
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.9. 20:24Pindárna
    Nestává se to často, ale musím souhlasit plně tadytuhle s Bushem. A zároveň se Zackem, že stahování komiksů, které vyšly český NE-E.
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.8. 11:03Sběratelský klub
    yogi: no to ne, už tak byli nasraní, že jsem dostal stejné prachy jako oni;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.8. 08:54Sběratelský klub
    yogi: já jsem ještě na vyšce, na brigádě v acetylénce (sundával jsem strojově ventily a nasazoval nové) stihl napsat povídku na takový hajzlák, co tam byl ve velkých rolích a ještě stíhal plnit normu :))
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.8. 17:04Pindárna
    Tak ale z toho mi plyne, že reálněji o stavu blahobytu jedince, a osob na něj navázaných, vypovídá to jmění, bo to je hezké, že člověk má 2 baráky, 4 auta, splátku 100litrů, dluhy, kde se podívá a modlí se, aby ho z toho místa nižšího vyššího manažera v korporátu nevykopli. Když člověk samozřejmě není akcionář, to je pochopitelně iné kaféé.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 14:40Pindárna
    soulbringer: jo, máš pravdu, nemáme se vůbec špatně ve srovnání se zbytkem světa (aspoň zatím teda).
    SSP: Přiznávám, že i můj příspěvek vyzněl zmateně a pomotaně, ale primárně jsme měl na mysli to 1%, o kterém se tvrdí, že vlastní 99% světového bohatství. Tam v ČR nebude patřit moc lidí. A určitě ne někdo, kdo má akorát hypo za 20 mega. Tady šla má primární myšlenka.
    Ono pak, jestli bude na světě 8 nebo 10 miliard lidí, tak to cca 1% lidí, kterým PRÝ patří téměř vše, se moc měnit nebude.

    Příště se pokusím své myšlenkové pochody definovat přesněji.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 13:20Pindárna
    Gmorku, zapadlo to - je ten Petr Pan, co bude Vybíral vydávat, pro děti?
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 12:07Pindárna
    A co my, kteří nejen Incala v pevné vybalili z folie, ale dokonce ho i dvakrát přečetli? A bez rukavic!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 11:05Pindárna
    Jasně, nic se nestane a stále budeš patřit přímo ke světové elitě;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 09:20Pindárna
    Myšleno tak, že pokud přibyde další miliarda lidí na Zemi, tak to bohatství se k nim nepřesune, zůstane v rukou těch, kde je teď, takže OK, nebude to patřit 1%, ale 0,85% lidí. A vsadím se, že mezi ně nikdo z comicsdb nepatří ani teď, ani potom:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.8. 08:53Pindárna
    A Gmorku, je ten Petr Pan, co bude Vybíral vydávat, pro děti?
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.8. 23:52Pindárna
    A počet lidí na zemi v tom nehraje žádnou roli samozřejmě.
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.8. 22:16Pindárna
    Vlastnictví, pán major, sú predevším reálné fyzické a aj psychické statky. Suroviny, půda, energetická infrastruktura, schopnost stavět, matematické a celkově technické vzdělání populace. My jedeme akorát na dluh. A už tak dlouho, že i já neekonom vidím, že už tak obecně nic neumíme postavit, vyrobit, vymyslet, korporáty nás tu úplně vymlely, ale ne proto, abychom my byli bohatší. Čest výjimkám, kdysi jsme si sami uměli postavit z 80% i jaderné elektrárny. Ale jasně, klidně si nalhávejte, jak jste nejbohatší na světě. A ještě v tom 1%, ano... Nic hloupejsiho jsem fakt dlouho neslyšel
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.8. 21:48Pindárna
    Šmarja Hawwran, to furt ale uvažuješ, že je to bohatství světové rozdělené rovnoměrně. Aritmeticky. Není! A i když máš bazén někde v pohodě za Prahou, kde si šetříš čas pro děcka, tak fakt nepatříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

    Vzpamatujte se:) ale já už se asi ničemu nedivím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.8. 20:04Pindárna
    SPP: nechápu, proč musíš tak vyskočit vždycky, když se ozvu, i když něco mi to naznačuje, ok.

    Cituji soulbringera: (abyste se dostali do klubu JEDNOHO PROCENTO nejbohatších, stačí překonat hranici cca 18.500.000 CZK - za což můžete pořídit větší barák za Prahou, že ano).

    Já netvrdím, že se nemáme (zatím) jak prasata v žitě, ale opravdu někdo s 20milionovou hypotékou a nožem na krku patří mezi 1% nejbohatších, kterým prej patří 99% světového bohatství? Aspoň trochu uvažujte.
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.8. 18:30Pindárna
    soulbringer: jsem zabloudil kousek dál a jasně s barákem za Prahou určitě patříš mezi to 1% nejbohatších lidi na zemi, hehe, tomu fakt věříš? Nepřijdeš mi hloupý, tak jen se ptám, jak moc ironie v tom bylo?
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.8. 09:46Filmový a hudební klub
    A co tak tohle, kapku lokálnější?

    https://www.facebook.com/events/359151226274674/
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.8. 07:20Sběratelský klub
    Yogi: ke mně se to dostalo dvakrát, tak jsem všechny tři někomu podaroval.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.8. 17:45Pindárna
    SSP: Toš tak jasné, že těch příčin a souvislostí je tolik, že by na to nestačily všechny abecedy světa. S tebou by se asi dalo dobře pokecat naživo, třeba bychom se překvapili. No a pokud jsi tak za vodou, tak si to užívej, za týden může být všechno jinak a včerejší jistoty mohou být jen mlžnými vzpomínkami, v dnešním divokém světě.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.8. 13:47Pindárna
    Hehe, chapu, jen si dovolím říct SSP, že hlavní příčinou je sebevražedná greendeal politika z Říše. Stačí se mrknout na libovolnou burzu a zjistíš, že ceny všech energetických komodit - v čele s emisníma povolenkama - začaly růst dávno před tou válkou, už v létě 2021. Jelikož chodím do práce právě, tak vidím, že MWh elektřiny se šplhá místy až k 600euro, ale když dost fouká v Německu, tak spadne na 140 třeba. A až opravdu zavřou ty zbylé jaderky, tak teprve začne jízda. O tom, kolikrát jsme těm "obnovitelným a nejaderným" rakušákům zachránili soustavu před blackoutem, škoda mluvit.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.8. 07:21Pindárna
    Yogi: jo, omývám se docela pravidelně a u nás v Ostravě takový vylev není nijak neobvyklý:) Ale teda omluva pro nešloňzoky, nicméně mě to modrožluté šílenství u nás fakt sere. Teď jsem projel 3 evropské země a nikde jsem nic podobného neviděl. V Jemenu je vedena poměrně genocidní válka snad už 10 let a bezzubé OSN ji nazývalo největší světovou humanitární katastrofou, ale tu vedou naši spojenci, takže je to ok a nikoho to nezajímá a oficiálně to není nazýváno válkou ale "intervencí" a to je jen jeden příklad dvojího metru. Nebudu dál pokračovat, protože to tu nepatří a Zack si to nepřeje, zamyslet se nad tím musí každý sám. Ale napětí roste jak kolem Číny tak kolem Kosova, tak jen pak ať nejsme za úplné blbce. Ony ty sankce, které mají být protiruské, ale nejvíc poškozují nás samotné, uvalilo snad jen 40 zemí z 200 nebo kolik je teď států na zemi. Jako energetik jen vím zcela jistě, že nás nečeká lehká zima. Neberte prosím nikdo tento můj příspěvek nijak konfliktně, jen se zamýšlím. Jo a s těmi sedmi minutama to je nářez, Blackjag, zdar kamo, ty si to stejně koupíš i na tom aukru, co?
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.7. 07:37Pindárna
    Nevím, no, možná jsem byl zbytečně sprostý, ale přijde mi to jako ty komiksy pro ty cygany v dětských domovech. Nakonec to skončilo u sběratelů a dovolím si zapochybovat, že to nějaký "Rom" kdy viděl a ještě aby ho to ovlivnilo a mělo to jiný smysl, než vytáhnout na to peníze z nějakého fondu. Stejně tak žádný Ukrajinec nebude číst Rychle šípy, které jsou specifická česká záležitost. Ale třeba se jen krutě mýlím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.7. 21:16Pindárna
    Ryxhle šípy v UKR? Větší zkurvpyčovinu jsem asi ještě neviděl. Nezapomeňte čuráci ještě vyslat nějaký signál, panebože nanebi, ty to všechno vidíš! A Bandera bude Mirek nebo Rychlonozka? Pokrytectví a licoměrnost dnešní doby nemá v historii srovnání.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.7. 09:34Pindárna
    U knihy to asi zapadlo, tak se zeptám tady: co ten omnibus Providence? Jak se to povedlo? Mám Neonomicon i "povedený" Providence, tak jen mě zajímá, jak se s tím poprali v tomto případě, když to dělali napodruhé a dohromady. Když tak dík.
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.7. 17:12Stripy, jouky, fejky :)
    Nemůžu si pomoct, ale tenhle alko se mi líbí ještě kapku více

    https://youtu.be/NX2Spr508f0
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.7. 13:22Pindárna
    Jo, večer úplně na hovno - navíc, by ti asi dost smrdělo z huby :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.7. 13:02Pindárna
    Hawwwran: že se krev může vyvařit, jsem psal jen v případě silného působení hvězdy/plynného obra (kteří ale spálí všechno - tekutiny by šly asi kapku dřív, než tkáň si myslím, možná jsem to tam nemusel psát, ať nematu).

    Zkrátka vykopnou tě z přetlakové komory a jsi v nulovém tlaku - voda a vzduch v dýchací a trávicí soustavě, které mají "otevřené konce" se začnou prudce odpařovat a expandovat - voda ke změně skupenství a ochlazení potřebuje dost tepla, tak si ho vezme z toho mrtvého těla, vzduch ti může roztrhat plíce. Krev, oči, mozek jsou uzavřeny v dostatečně pevných a pružných "obalech", takže zůstanou v kapalném stavu, jelikož nedojde ke změně tlaku a žádná krev se nevyvaří, ani ti nevystřelí mozek skrz oči.

    Ale ten týpek z NASA z toho článku k tomu tvrdí, že dojde k ebulismu - začne expandovat i vzduch ve tkáních a krvi. Jelikož ten rozdíl tlaků není tak velký, jako v případě "otevřených konců", nemůže k tomu dojít tak rychle, člověk se asi nafoukne kapku, zvětšené tkáně zamezí krevnímu oběhu a pokud už není mrtvý, tak tohle ho spolehlivě zabije. Plyn pak bude unikat pomalu jak z nafouknutého balonu, krev zmrzne a časem vysublimuje.

    Ale je možné, že to je kapku jinak.
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.7. 09:43Pindárna
    Přírodní vědy JOOOO!!!! :)))

    Tak nejpřesnější je asi ten článek z livescience. Ten na ZOOMu nepočítá vůbec s odpařením vody, které vzhledem ke skupenskému teplu a tepelné kapacitě vody tělo ochladí a taky nepočítá se sdílením tepla zářením/sáláním (které je nad 800°C dominantní, ale jinak funguje pořád - a i když vedení a proudění nefungují, Stefan-Boltzman tvrdí, že je to závislé na čtvrté mocnině termodynamické teploty - takže čím bude nebožtík studenější, tím bude intenzita jeho vyzařování nižší a bude chladnout pomaleji). Zajímavý je ten ebulismus, to jsme počítali, že krev, oči i voda v tkáních jsou uzavřeny v dostatečně pevných a pružných obalech, které zvládnou i pokles tlaku na nulu a zůstanou ve svých kapalných stavech. Hmmm. Takže počítám, že mrtvolu to nafoukne kapku, ale nemá to kam pořádně uniknout, jestli to někde teda nepraskne. Časem se tlaky vyrovnají, plyny postupně uniknou, zbytek kapalin vysublimuje a pevný zbytek zmrzne na kost - a zároveň se bude péct vesmírnou radiací. Pokud se dostane blízko hvězdě nebo plynovému obru, srovnatelným s Jupiterem, tak ho ta radiace upeče na prach asi rychleji (v tom případě by se i všechny kapaliny rychle odpařily, včetně vroucí krve). Snad jsem nikde neudělal v úvaze zásadní botu.

    Takže nejdůležitější, když už jsi vyjdete bez skafandru, nezadržovat dech, ať vás to hned nerozerve!!!! :)) Jo a hlavně mít u sebe ručník!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.7. 09:15Pindárna
    SSP: jako že ti v antikvariátu vynadají třeba do ledviny a ještě tě pak dají k soudu?

    A mám pro tebe dokonalou chuťovku.
    Já teď nedávno s kámošem v hospodě, po přečtení "Problému tří těles" zabředl do hypotetické situace, že člověk se dostane do vakua, vzhledem k tomu, co se dá vidět v různých filmech a v různé scájfáj literatuře dočíst, tak bylo potřeba si to ujasnit, že? Pokřížili jsme taky a došli až do větších detailů (to si vlastně myslím naivka teď;)), jak to celé proběhne až po nějaký střednědobý horizont několika týdnů třeba. Podmínky jsou: žádný skafandr, prostě ho vykopli z přetlakové komory v naší sluneční soustavě, takže umře, to je jasné a jeho smrtelný ryk nepůjde slyšet - Stejně tak sdílení tepla vedením a prouděním ve vakuu nefunguje, což dá rozum.
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 15:32Pindárna
    Ať mě křivka posune, vydávají se ty MDEKy v pevné nebo ne???
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 12:52Pindárna
    SPP: a ruším teda i ten rozchod, můžeš začít hledat snubák v hajzlu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 11:28Stripy, jouky, fejky :)
    Se tomu tady řehtám už půl hodiny a žena už pokukuje, co to mám za matroš :))
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 10:55Stripy, jouky, fejky :)
    Hehehehehe :D:D
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 10:36Pindárna
    Ok, tak už rozumím gravitačnímu i kosmogickemu posuvu. Tak to máš pravdu s těma kvasarama. Ale princip rudého posuvu je stejný. No vidíš, jaxe dokážeme krásně domluvit, když budeme na sebe slušní;) A na Aldebaranu teď čtu: Malé kosmologické červené posuvy lze interpretovat pomocí Dopplerova jevu. U velkých posuvů závisí vzdálenost objektu na parametrech expanze vesmíru (Hubbleově konstantě, křivosti, procentuálním zastoupení temné energie atd.) a není jednoduché z naměřeného kosmologického posuvu vzdálenost přesně určit.

    No a jsem zas o kapku chytřejší:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.7. 09:11Pindárna
    SPP: je to možné. Jediné, co vím jistě je, že furt vím strašně málo. Vzdělávám se pořád a mrknu na to, co píšeš.
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 20:13Pindárna
    kvasar to máš něco jako vánočku, zakroucenou, kapku rozžhavenou, s hrozinkama urychlenýma na relativistické rychlosti:)))
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 19:48Pindárna
    Jo, 42 je univerzální odpověď na vše. Mam ji rad
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 19:07Pindárna
    Hawrann: Doppler říká že se od nás to těleso vzdaluje. A červánky jsou červené proto, že zbytek viditelného spektra atmosféra odfiltruje a zůstane ti jen to červené. Proto jsou i semafory červené, bo to světlo má největší potenciál, aby ho řidič viděl a tak vůbec červená je zkrátka nejviditelnější.
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 15:35Pindárna
    Hehe
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 15:10Pindárna
    Myslím část elektromagnetického spektra o vlnové délce cca 400-800 nanometrů. Jo a doplnil jsem si vzdělání a zjistil jsem, že někteří hadi v infračervené. Výjimky určitě jsou všude a ve všem.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Spectrehorizontal.png
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.7. 14:53Pindárna
    Vstřebávají stejně jako všechno žijící celým povrchem. Jak bys dostal do sebe to déčko:)? To sice dělá ultrafialové záření, ale to je součástí toho, co atmoškou projde, ale není v tom naší hvězdou vyzářeno to maximum, spálit to ale umí docela dobře.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 893 (cca 229559 Kč)
Mám: 1886 (cca 421214 Kč)
Chci: 297 (cca 43369 Kč)
Sháním: 1 (cca 249 Kč)
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 12
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0