• Josh
    Josh23.10.2017 23:32Rock Comix
    Osobně to beru spíš jako takovou raritku, u které jsem se coby neznalec lezení věru mnoho nezasmál:)) Ale věřím, že zasvěcené to pobaví a celkově to nevnímám jako nic zlýho nebo blbýho, proto tak mírné hodnocení:)
  • Josh
    Josh20.10.2017 00:37Star Wars Magazín 2012/09
    Čím vinna věrnost?
    Opět klasické SW téma, kde je někdo slepě oddán svému pánovi. Tentokrát je to stormtrooper zbožňující svého nadřízeného. Skoro byste až čekali, že mezi nimi musí být i něco víc:)) Ale jelikož se v druhé části příběhu oba ocitají na první Hvězdě smrti, a to zrovna ve chvíli slavného útoku vedeného Lukem Skywalkerem, tak je jisté, že z toho ani dál nic nebylo:)) Ok příběh, SW průměr.

    Yaddlin příběh: Ta v podzemí
    Mistr Yoda je pedant. Má problém s povýšením padawanky Yaddle (mimochodem stejná rasa jako Yoda), která nedokončila výcvik. A moc ho nezajímá, že ho nedokončila proto, že jejímu mistrovi usekli hlavu, že byla 200 let zavalená a zapomenutá v podzemní kobce a že pak další dlouhé roky pomáhala lidem, jejichž předkové jí věznili... WTF, Yodo?:)) Přesvědčí ho její vyprávění?
    Opět je to celkově spíše průměr, možná až podprůměr, nic extra zajímavého.

    Ponaučení:
    Bitva o Geonosis je v plném proudu a Obi-Wan ani Anakin vůbec netuší, že by pro ně celé Hvězdné války mohly skončit už tady, kdyby jim nezachránila život mladá rytířka Jedi. Sama za to ale zaplatí vysokou cenu...
    Třetí TOP příběh, který bych zařadil do svého pomyslného SW omnibusu sestaveného z těchto sešitovek:) Emotivní, přímočarý, se sympatickou hrdinkou.
  • Josh
    Josh20.10.2017 00:08Star Wars Magazín 2012/08
    Ztráta:
    Události někdy po bitvě na Geonosis v Epizodě II. Jediové chtějí získat důležité plány, snaží se infiltrovat nepřítele, postavy mají mezi sebou nevyřčené city... Nic moc. Obecně mě nebaví celá rasa Faleenů, takže mě nebral ani hlavní záporák a Jedi Ayla taky nepatří mezi mé oblíbence. Takže za mě nic extra, ale vysvětlí se tu, proč se Jediové dostali do vedení armády, proč tedy v Epizodě III máme generála Kenobiho, což je fajn.

    Povinnost:
    Darth Vader opět v mega svinském módu. Vychutná si posledního Jedie (kterého budete v první chvíli mylně považovat za Obi-Wana), co se snaží bránit mladé padawany. Asi vás nepřekvapí, že to celé nedopadne zrovna vesele...
    Krutý příběh, kresba se odlišuje od SW průměru, ale není nijak zvlášť výrazná.

    Bořit nová impéria:
    Už je po Epizodě VI, hrdinové původní trilogie dál brázdí vesmír a hledají nepřátele, kteří se ještě nevzdali. Je tu Han, Luke, Leia, Chewie, C-3PO i R2-D2. Soupeřem jim bude jakýsi nano-techno-čaroděj. Hlavně pro Lukea se to celé vyvine dost nečekaně, zažije pořádný body horor, po kterém se jedna jeho ruka nestvůrně promění.
    Zajímavý kraťas s oblíbenými hrdiny.
  • Josh
    Josh19.10.2017 23:49Star Wars Magazín 2012/07
    Terč: Vader
    Darth Vader čelí skupině mstitelů. Ti ho chtějí zabít za zvěrstva, která prováděl na jejich planetě.
    Příběh, po kterém je docela složité chovat k Vaderovi nějaké sympatie. Statisíce mrtvých, uhořelých, sterilizace obyvatelstva... hnus. To vše mu zde vyčtou a taky se mu opět dost patosácky připomene jeho minulost. Ale tentokrát s ním člověk žádný soucit nemá.

    Rovnítka a protiklady:
    Kyle Katarn, hvězda gamerů, a krásná Jan Ors, kterou by evidentně rád sbalil, změří síly se zrůdnými Yuuzhan Vongy.
    Akční příběh, který má díky jiskření mezi hlavními hrdiny tak trochu Indana Jonesovský nádech.

    Darebové:
    Stan Sakai, autor Usagiho Yojimba, vytvořil roztomilý (a roztomile podaný, jiný slovo fakt nejde použít:)) ) příběh o malém Anakinovi, jeho kamarádech a o tom, jak společně nevědomky zachrání Wattovi kůži.
  • Josh
    Josh19.10.2017 23:26Star Wars Magazín 2012/06
    Oběť:
    Boba Fett, jako vždy v komiksech nemilosrdný, obávaný a cool, plní zakázku uprostřed bitvy dvou znepřátelených frakcí na jedné planetě. Coby správný antihrdina jedná pouze ve svůj prospěch, nedává najevo emoce a přesto se dokáže i zachovat správně. Někteří ho nenávidí, některým je ho líto.
    V rámci SW sešitovek slušný nadprůměr.

    Stormtrooper:
    Události z úvodu Epizody IV pohledem jednoho z řadových vojáků. Jenže tenhle pohled je od tvůrců Hitmana!! A je to znát, příběh má drajv, tempo, humor, kresba je také výrazná, příjemně odlišná od SW standardu. A navíc se tu objeví asi ta nejvíc sexy Leia, jakou jsem kdy viděl!!:))
    Takže tohle je za mě druhý TOP příběh, na který jsem v sešitovkách narazil.

    Hoth:
    Wampa na lovu a jeho kořisti to moc nepůjde na rozum:)) Vtipná jednohubka, beze slov, dvě stránky, povedená tečka za povedeným 6. číslem.
  • Josh
    Josh19.10.2017 00:26Star Wars Magazín 2012/05
    Poznamenán:
    Zde se prohlubuje skoro až úchylná oddanost Darth Maula k Darth Sidiousovi a ukáže se, že Maul je vlastně pořád jen malej kluk, který touží po uznání od svýho pána. Přičemž pán to samozřejmě dobře ví a trýzní ho dle libosti. V dětství fyzicky, později psychicky, vše ve jménu zocelení. Jinak se tu Maul ocitá v jakési aréně smrti, kde musí porazit jednoho podivnýho šmejda ovládajícího temnou stranu síly.
    Ok příběh, neurazí, nenadchne, záporák mohl vypadat o dost lépe, celkově to mělo větší potenciál.

    Stíny a světlo:
    Rada Jediů vyšle v dávných časech na planetu Sithů trojici hrdinů, kteří tam mají ulovit poslední monstra živící se krví Jediů. Samozřejmě i hrdinové sami jsou Jediové, musí se na planetě nějakou dobu zdržet a žít v přestrojení, začíná na ně působit temná strana... Jejich cesty se rozdělí a konec je dost mrazivý.
    Příběh s romantickou dějovou linkou, zakončení za mě přidalo body nahoru.

    Díky tvůrci:
    Darth Vader se v Oblačném městě chystá na setkání s Hanem a spol, ale než se tak stane, tak si zavzpomíná na to, jak kdysi jako malý chlapec našel na skládce rozbitého C-3PO a jak mu máma dovolila, aby si ho nechal.
    Pohled na chvíle, které předcházely filmovým scénám, je vždycky fajn, zde by jen mohlo být trochu méně patosu.
  • Josh
    Josh18.10.2017 23:43Star Wars Magazín 2012/04
    Loajalita:
    2 týdny po událostech Epizody III se Darth Vader začíná činit. Spustí čistku mezi kapitány nově vzniklé imperiální flotily. Jeden z nich, který vypadá úplně jako Bruce Willis v Pulp Fiction, je zde hlavním hrdinou a musí se ubránit nájemným vrahům, kteří po něm půjdou.
    Svižný příběh s výraznými postavami, mohl by být klidně začátkem něčeho většího.

    Pevná pozice:
    Voják píše dopis domů z fronty a to málokdy dopadá dobře. Sledujeme slavnou bitvu na planetě Hoth z úplně jiného úhlu pohledu, snadno si dokážete představit, jak by všechny ty akční záběry vypadaly úžasně ve filmu. Bitky vojáků 1 na 1 tu svojí intenzitou připomenou Zachraňte vojína Ryana. Něčeho takového se bohužel na plátně nikdy nedočkáme. Kresba se odlišuje od běžného SW průměru, je depresivnější.

    Beze jména:
    Darth Sidious vyšle Darth Maula na zkušební úkol - má zabít jednoho starého mistra Jedi. Jenže tenhle starouš se dokáže Maulovu světelnému meči snadno ubránit pouhou dřevěnou tyčí! Což vnukne mladému Sithovi docela dobrý nápad... :)
    Kresba připomíná spíše simpsonovské halloweenské komiksy, což mi nijak zvlášť nevadilo. Pěkně se tu ukazuje Maulova fanatická oddanost vůči svému pánovi.
  • Josh
    Josh17.10.2017 23:05Star Wars Magazín 2012/03
    Boba Fett: Strůjce zkázy
    Boba Fett se snaží získat nazpět pověst, o kterou přišel po pádu do Sarlaccovy jámy. Proto přijme zakázku za směšné peníze a vydá se na misi, která se pohybuje v těch správných antihrdinských mantinelech. Má za úkol zabít dvojici de facto vesmírných nacistů, šílenců vládnoucích koncentráku, kde mučí a vraždí jiné rasy.
    Jasný odkaz na druhou světovou válku, kde budete Fettovi držet palce a přát si, ať ty dva zabije co nejbrutálněji.

    Sith ve skrytu:
    Mace Windu připraví pro neznámého padawana (myslel jsem, že to je Anakin, ale není) zkoušku na umírající sithské planetě. Je těžké nepodlehnout tam strachu.
    Pro mě TOP příběh s úžasnou atmosférou a výraznou kresbou. Potácející se hladoví Sithové na mě zapůsobili, stejně jako jeskyně, kde čeká finální zkouška.

    Štěstí:
    Wedge Antilles vzpomíná na to, že ho celý život provází obrovské štěstí. A že kdyby mohl, tak by se aspoň jeho části určitě vzdal a měl úplně jiný osud.
    Zajímavý, dojemný pohled do nitra a minulosti jedné z nejznámějších postav SW universa.
  • Josh
    Josh17.10.2017 22:35Star Wars Magazín 2012/02
    Nepřátelská linie:
    Anakin je ještě coby padawan převelen na misi na pouštní planetě, kde uvízne ve společnosti tuskenského mistra Jedi. Oba čeká střet s monstrem, které by si Sarlacca dalo jako jednohubku a dojde i na vzájemnou výměnu názorů. Nenávist, kterou Anakin k tuskenům chová, se nedá změřit a on sám se jen utvrdí, že jí nijak nelituje.
    Akční příběh s nápaditým twistem.

    Osud válečníka:
    Malý Boba Fett pod dohledem táty Janga zaútočí na osadu vzbouřenců, naučí se a pochopí některé důležité zásady lovců odměn.
    Jako vždy jsou Fettové v komiksech mnohem víc cool a schopnější, než ve filmech:)

    Chvíle nejistoty
    3 roky po událostech Epizody IV má Darth Vader na svém Hvězdném destruktoru návštěvu. Zaskočen pak musí bojovat o život proti odhodlanému nepříteli, který chvílemi jako kdyby vypadl ze slavného hororu Věc.
    Rychlý a brutální příběh i souboj.
  • Josh
    Josh17.10.2017 01:38Star Wars Magazín 2012/01
    Po letech nákupů ty magazíny konečně začínám i číst:)) Takže moje komentáře budou tak trochu "kronikou" toho, o čem jednotlivé sešity jsou, protože věřím, že se tam najde spoustu parádních motivů a příběhů, které v nových filmech budou ignorovat, jen aby mohli zase znovu ukázat to samé a známé z dřívějška... Přímým spoilerům se budu vyhýbat, prostě jen stručně napíšu, o co go a nějaké dojmy.

    Očista:
    Není tak dlouho po vykonání rozkazu 66, Darth Vader prahne po pomstě Obi-Wanovi, naruší tajnou schůzku hrstky přeživších Jediů, kde se má jeho bývalý mistr nacházet. Co se zde stane bude počátkem legendy o nelítostném Vaderovi, zatímco Darth Sidious nad ním ještě víc upevní svoji moc.
    Akční, temný příběh, plný starých i nových šrámů.

    Děti Síly:
    Mace Windu vysvětluje, jak a kdy se vlastně vybírají adepti pro řád rytířů Jedi. Ne všichni rodiče se ale s tímto smíří, proto se Windu střetne se sexy zlodějkou, která byla najatá, aby jedno takové dítko přišla vyzvednout. A evidentně se nevidí poprvé...
    Jednoduchá kresba, místy infantilnější humor a také zajímavé nahlédnutí do soukromí mistra Windu.

    Apokalypsa na Endoru:
    Veterán z řad impéria, který přežil bitvu o Endor na konci Epizody VI, po letech vzpomíná, že pro Stormtroopery byli Ewokové spíš něco jako Predátor, a ne roztomilí medvídci. Nekončící noční bubnování, které se ozývalo z lesů a jednotky přivádělo k šílenství, hlavy nabodané na klackách, atd., atd.:)
    Super pohled na známou událost z úplně jiného úhlu, černý humor.
  • Josh
    Josh8.8.2017 12:09Vetřelci Omnibus 1
    Hodně vydatná porce vetřelecké řezničiny a je obrovská škoda, že se Ridley Scott nevydal při svém comebacku k sérii touhle cestou, protože v komiksech nabírá vetřelčí universum obřích rozměrů. A hlavně to celé má tu správnou atmosféru v duchu filmové jedničky a dvojky, na rozdíl od příšerného dua Prometheus - Covenant.

    Poznámka ke komentu mAGiica: Podle mě v kraťasu Cizák nehostuje nic z Promethea, v komiksu je "Space Jockey" úplně jiná bytost.
  • Josh
    Mě tahle u nás dosud nevydaná věc potěšila. Kresba sice působí trochu jak z komiksů pro mladší ročníky, ale příběh samotnej mě bavil už jen tím, že mi to přišlo jako něco úplně jinýho, než co u nás s Batmanem běžně vychází, mělo to jinej feeling, atmosféru, styl. Takže velmi osvěžující zážitek. A ani exekuce toho skvělýho námětu mě nezklamala.
    Kapitolou sama pro sebe je pak Luskač Carr v bonusové příloze... to se prostě musí vidět:D LUSK! LUSK!
  • Josh
    mike731: Hezký, tak to mě vůbec nenapadlo:)) Díky za info.
  • Josh
    Krásná noirovka, kde za obrázky úplně slyšíte ponurou, posmutnělou hudbu a kresba místy koketuje se Sin City. Jen bych příběh ukončil o pár stránek dřív:)

    Co mě ale přímo pobouřilo byl bonusový komiks o zrodu Two-Face. Buď chybou překladatele nebo redakce došlo k tomu, že Harvey Dent se zde po celou dobu jmenuje Harvey KENT. Není to jeden překlep, nějaký "znalec" si zřejmě pamatoval z dřívějška příjmení Kent a usoudil, že Dent musí být tudíž úplná blbost. Nebo nevím, jak si to jinak vysvětlit, každopádně to bylo při čtení neskutečně rušivé.

    A nebo jsem se dneska nějakou podivnou souhrou okolností probudil v alternativním vesmíru, kde psaly komiksovou historii postavy jako Clark Dent, Harvey Kent, Bruce Layne, Lex Wuthor, atd atd...
  • Josh
    Josh25.3.2016 14:19Predátor Omnibus 3
    Pro mě opět povedený predátoří standard.

    Odpadlík ****
    Dost brutální příběh. Potěšila přítomnost FBI a agenta, kterej jako by z oka vypadnul Gary Buseymu z Predátora 2!!:)) Naopak nepotěšila totálně nepřehledná kresba v akčních scénách, tam jsem musel kolikrát zdlouhavě luštit, o co go.

    Příbuzný *****
    Klasická story z americkýho vidlákova, kde nechybí sériový vrazi, sexy šerifka, brojící vidláci s vidlema, domácí násilí, hovadský otcové a jeden odrostlý synek s tíživýma vzpomínkama. Dokázal bych si to představit i jako námět na celovečerák, hlavní postavy jsou tu vykreslený dost komplexně.

    Peklo a horká voda **
    Pro mě největší nuda z celý knížky. Kresba podivná, vůbec jsem nedokázal rozpoznávat jednotlivý hrdiny (s výjimkou jedný ženský a jednoho černocha:)) ). Jinak dobrej pokus o zasazení Predátora do podmořskýho prostředí, ale nějak to nefungovalo.

    Zvláštní recept *****
    Čistá kresba, jasný barvy a hodně překvapivý rozuzlení, super!

    Nejlítější dravec **
    Jen pár stránek, ve výsledku vlastně docela o ničem, černobílá kresba tomu vůbec nepřidala, naopak.

    Stanování ****
    Skoro jak halloweenský příběh ze Simpsonových, paráda, jen opět trochu škoda černobílé barvy.
  • Josh
    Moje první zkušenost se Zaklínačem.

    Fajn povídka, moc se mi líbila vyloženě hororová atmosféra (hluboký les; mlha; hřbitov; starý dům, kde se dějí nevysvětlitelné věci; nemrtvé a prokleté bytosti) a kresba, užíval jsem si tu tíživou ponurost...
    ...občas možná trochu nemístně odlehčenou nějakým fórkem, ale netušil jsem, jestli to k postavě Geralta nepatří... díky Kapišovi už vím:))
  • Josh
    Pro mě slušný překvapení. Podle jásavých barev na obálce jsem čekal něco, co bude víc pro děti a ne haldu servaných, seškvařených obličejů, který ideálně ještě někdo plánuje sežrat. Připravte se na totální psycho, šílenství a míň známý záporáky. Ale tady mě to ještě bavilo. Scénář místy drhne, nechápal jsem děj a nezbývalo mi, než přijmout Morrisonovo vysvětlivky v bublinách. (Za což může asi i skutečnost, že jsem tuhle sérii nečetl ve správném pořadí).

    Líbivý bonus představuje vydatná galerie na konci knihy. Dokonce jsem si díky ní uvědomil jednu věc – že je znovuzrozený Batman vlastníkem snad nejmíň výraznýho Batmobilu všech dob. Celou dobu jsem si totiž říkal, co to má za divný vznášedlo (který ze všeho nejvíc připomíná zvětšenýho roztoče) a pak se autoři kasají, jak Batmobil skvěle trefili a jaký že to mají moderní design:)) Kresba mi celkově přijde jako takovej oduševnělejší, ponurejší mainstream, má něco do sebe.

    Takže pocity dobrý, dokonce velmi dobrý, ale pak jsem se dostal k R.I.P. ... ... ...
    ... ... ...
  • Josh
    Podle mě výborný těžkotonážní fantasy! Tenhle Conan má možná ksicht jako Momoa, ale duší je věrnej Miliusovu filmovýmu eposu. Jeho svět je hutnej, hmatatelnej, je v něm dostatek mečů i magie pro každýho fanouška žánru, to všechno s nádechem lehký pohádkovosti.

    Kresba mi přišla ok. Barvy krásný, přesto působí tak trochu zastřeně, jako kdyby byla všude mlha, což se mi sem skvěle hodilo. Bral bych další vyprávění ve stejnym stylu.

    Potěšily i bonusy, povídání o Howardovi bylo pro neznabohy jako jsem já velmi poučný:)
  • Josh
    Josh8.2.2015 10:22Macanudo #03
    Prostě další Macanudo:) Se všemi klady i zápory předchozích dílů, takže kdo si ho neoblíbil hned na začátku, ten už se nejspíš ani dál nechytne.

    Jsou to stripy z jinýho světa. Tady se nesetkáte s podlostí, všechno je psaný jakoby dětskýma, nevinnýma očima. Když je někdo smutnej, je nám ho líto, tučňáci a skřítkové vyvádějí neustále nějaký blázniviny, vztahy jsou čistý (tím myšleno upřímný), je tam láska, údiv, radost z toho, že tady můžeme být a něco zažívat, prožívat, jak napsal i Kaylin.

    Už jsem skoro zapomněl, jaký to je, mít v létě dva měsíce volna, bez všech starostí dospělýho života. Macanudo (a speciálně Jindřiška) mi ty pocity dokáže vždycky připomenout a za to patří Liniersovi můj velký dík.

    PS: Překlad místy malinko drhne, u pár stripů jsem cítil, že kvůli tomu uniká pointa. A nepřeložit Dirty Dancing, to je pořádná bota:))
    PPS: Několikrát jsem se i zasmál, což beru v tomhle převážně melacholicky laděnym případě jen jako takovej bonus:) Celkově bych trojku zařadil nad dvojku.
  • Josh
    Josh25.10.2014 16:06Alois Nebel #03: Zlaté Hory
    V první řadě musim zmínit, jak jsem rád, že se dívám na komentáře vždycky až po dočtení komiksu, protože konkrétně zde jsou dva spoileroidní jako kráva. Nechápu, jakej je smysl takovejch komentů, ledaže by šlo o cílenou sabotáž:)) Závěrečnej díl Nebela je na neustálym napětí kompletně vystavenej, takže prozrazením konce přijde potenciální čtenář o stěžejní část celýho zážitku...

    Zároveň se (pro mě) z toho napětí paradoxně vyvinula i určitá slabina. Děsil jsem se nějakýho debilního zakončení ve stylu většiny novodobejch českejch filmů, snažil jsem se to předvídat a tím jsem sám sebe během čtení úplně zbytečně vytáčel:)) Prostě jsem se celkově bál, že to autoři pokazí. Naštěstí se tak nestalo, i když se o to aspoň pokusili:))) Jejich výstup bych úplně klidně oželel, působil spíš jako podivná berlička, než něco, co by příběh jakkoliv obohatilo, ať už dějově nebo umělecky.

    Suma sumárum - akčnost dost upozadila onu “typickou“, pozvolna plynoucí nebelovskou atmosféru, která se mi v předchozích dílech tolik líbila, což je trochu škoda, ale jinak se jedná o důstojný zakončení celý série.

    PS: Akorát jeden knírek jsem tam nepochopil (nebo to byl vždycky stín?:)) )
  • Josh
    Lehce pošahanej nádražák Nebel u mě boduje i napodruhý. Tentokrát jsme si skvěle pokecali na Hlaváku a i když se nic moc nedělo, byl to příjemně strávenej čas.

    Oproti jedničce jsem se víc než textem kochal obrázky, protože to je fakt nádhera. Nejsem z Prahy a nejradši bych na Hlavák hned vyrazil, samozřejmě ideálně vlakem, a třeba den tam strávil, pozoroval lidi, doufal, že někde zachytim záblesky tý nebelovský atmosféry... a snad by na mě nepřišla žádná mlha:))
  • Josh
    Josh15.10.2014 12:19Alois Nebel #01: Bílý Potok
    Mně to přijde jako poctivá československá socialistická depka:)) Z knížky na vás dejchne taková ta pocitová zima a její dech je cítit po vodce. Nebel žije ve světě plnym těch nejobyčejnějších snů, kterejma se maskuje obří beznaděj.

    Původně jsem chtěl taky srážet body za výtvarnej styl, protože místy to opravdu je jako vystřižený ze Sin City. Škoda, že není v úvodu nějaká předmluva autorů, kde by padlo pár slov o tom, jak zbožňujou Franka Millera a jak mu tímto skládají poctu v našich končinách a podobně, tím by se podobným pobouřením předešlo:))

    Ale i přes stejnou vizuální stránku věci má Nebel svou vlastní, jedinečnou atmosféru. Je to jak díky prostředí, kde se příběh odehrává, tak i díky krásnýmu textu, kterej mi někde zněl skoro jako báseň v próze ( = báseň v próze v komiksu). Přitom Rudiš nepoužívá žádný okázalý metafory, všechno je opět úplně obyčejný.

    Přidejte trochu kafkovskýho surrealismu (ale fakt, to není pseudointelektuální kec:)) ) a ve výsledku dostanete působivý dílo, ke kterýmu se u nás, jak koukám, přistupuje až překvapivě macešsky.
  • Josh
    Josh29.9.2014 12:35Comics: Stručné dějiny
    Docela zajímavá publikace, která mi zase o něco víc rozšířila komiksový obzory. Hlavně kapitoly o vývoji v USA jsou povedený, do toho jsem se zažral okamžitě.

    Bohužel ale postupem stránek a hlavně v pozdějších přesunech do Evropy vypravěčská kvalita poklesne. Člověka zahltí spousta jmen a titulů nám (možná nejen nám) zcela neznámých a často jim není dopřáno nic než pouhá zmínka. Prokousat se Itálií, Nizozemskem, Německem apod. bylo tudíž docela peklo. Jako kdyby si Kruml během psaní najednou uvědomil, že pokud by se měl všem pasážím věnovat se stejnou pečlivostí jako úvodu a Americe, tak mu z toho vznikne tunový závaží, který by málokdo koupil.

    Smysl těch rychlovýčtů jsem nepochopil, to bych radši vybral pár nejdůležitějších autorů a jim dal větší prostor. Zamrzí i skutečnost, že je úplně vynechaná česká tvorba. No a závěrečná kapitola, jejímž tématem je manga, na mě působila vyloženě populisticky, že se tam prostě fiklo něco, co bylo zrovna cool a in. I proto chybí knize pořádnej konec - čtete čtete, a pak prakticky narazíte do rejstříku pojmů, nečekaně, jako když tápete tmou a napálíte to do zdi:)) Velká škoda.

    Takže celkovej dojem by byl spíš tříhvězdičkovej. Nejde se tu nijak do hloubky, Stručné dějiny jsou vhodný i pro lidi, který se s komiksem teprve seznamujou. Přidanou hodnotu v podobě čtvrtý hvězdy za mě přidává samotnej fakt, že se někdo o něco takovýho u nás vůbec pokusil a že to moc pěkně vypadá.
    Jen to asi chtělo trochu víc promyslet celkovej koncept.

    PS: Z počtu stran si možná takových 30-40 odečtěte, protože rejstřík je nekonečně dlouhej. Aspoň, že ty různý žebříčky jsou zajímavý, i když si myslim, že se s tak rozsáhlou plochou dalo naložit i líp.
  • Josh
    Josh26.9.2014 12:23Macanudo #02
    Asi už se pro mě vytratilo to kouzlo prvotního okamžiku, toho momentu překvapení z celýho světa Macanudo. U dvojky jsem se podstatně míň zasmál (i pousmál) a naopak jsem víc vnímal některý vyloženě prázdný místa, kde byl strip úplně o ničem a ani po tý duši mě nijak nepohladil:)) Na druhou stranu, klobouk dolů před Liniersem, že mu to takhle prochází i když zrovna nemá žádnej nápad:))

    Možná sehrál roli i překlad, protože u jedničky mi přišel dokonalej, takže jsem se tady při změně překladatelky od začátku obával, jestli udrží laťku stejně vysoko.
    Jo, pořád je to dost dobrý, ale na půvab první sbírky se podle mě nedosáhlo.

    To samý bych řekl i o celý knize.
  • Josh
    Josh24.9.2014 12:40Macanudo #01
    Dodatek: Musim ještě vyzdvihnout překlad, kterej s celym dílem ukázkově souzní:)
  • Josh
    Josh21.9.2014 17:16Macanudo #01
    Při zběžnym prolistování jsem na Macanudu neshledal nic extra vtipnýho, ale přišlo mi to jako správná bizarnost. Tak jsem si řek, že za zkoušku nic nedám (díky, knihovno!) a že se mi cestou domů ani moc nepronese:))

    A musim říct – paráda, hodně milý překvapení! Oproti jinejm stripům považuju za velkou výhodu tu úžasnou rozmanitost. Autor se neváže k jednomu tématu, prostředí či hlavní postavě, takže nikdy nevíte, co/kdo přijde příště. Poetika kresby i celkovýho způsobu vyprávění mě po pár stránkách zcela pohltila.

    Ale pozor, bylo by chybou sáhnout po Macanudu s očekáváním, že si po dočtení budete muset sešívat bránici. Jo, určitě se zasmějete i nahlas, ale většina stripů je “pouze“ úsměvných. A některý jsou i vyloženě posmutnělý. Je to zkrátka čtení spíš pro melancholičtější duše.

    A stejně jako třiačtyřicátý americký prezident si ani já nemyslím, že by byť jen jedinkrát sklouzlo k lacinosti.
  • Josh
    Nesmál jsem se nahlas tak často, jako u předchozích dílů a pár fórů mě úplně minulo (několikrát jsem přemejšlel, jestli je chyba ve mně, v Adamsovi nebo v překladu), ale i tak jsem se povětšinou bavil výborně.
    Pořád mám nejradši stripy "ze života", tzn. Dilbertovu interakci se ženami a s kolegy v práci. Celkově obdivuju, jak dokáže Adams přesně vypíchnout banální (a i tehdy leckdy nepříjemný) situace, se kterejma se dennodenně setkáváme a vystihnout jejich absurditu ve třech okýnkách.

    Každopádně od čtyřky očekávam návrat do mistrovský formy:))
  • Josh
    Za mě opět plnej počet, tahle série nijak neklesá na kvalitě či zábavnosti. Z dostavadních dílů působí tenhle nejakčnějším dojmem, protože skoro polovinu knihy tvoří jeden velkej zátah speciálního komanda (samozřejmě se činí především Ray, kterej konečně popustí uzdu svý dlouho vězněný nenávisti).

    Jedinej, kdo mě tam trochu deptá, je "záhadný chlapec" Učida... Ale jelikož u nás máme k dispozici už jen jedno pokračování, tak se snad jeho románku s Kjóko nedočkám:)))
  • Josh
    Josh14.5.2014 14:14Tarzan: Éra Joea Kuberta 1
    Mně se nejvíc líbil způsob, kterým Joe Kubert vystihl zvířecí svět. Myšlení a jednání obyvatel džungle mi přišlo hodně uvěřitelný. Celkově text nemá chybu, popisky a komentáře pro mě nejlíp vyjadřuje pojem dobrodružná nostalgie:) Ve všech směrech je to krásná knížka, ty sytý barvy jsem si úplně vychutnával, kresba vás okamžitě vtáhne do jinýho světa, kde slunce umí žhnout tak nějak víc a tma bývá tíživější…

    Příběhy jsou podle mě naivní v tom nejlepším smyslu - Tarzan se střetává s piráty i s kanibaly, s obry i zákeřným liliputem; v nočních můrách potká různý stvůry, horší než krokodýlové, pumy nebo věčně nas*aný opice, který mu jdou po krku v reálu:)) Takže je to pestrá směsice, kde samozřejmě dojde i na Jane a zamilovaný poletování po liánách:)) Jednotlivý story jsou vždycky poměrně přímočarý a nekomplikovaný, ale i v tom je to kouzlo. Na nudu čas rozhodně nezbývá:)

    Šlo o moje první literární setkání se slavným předchůdcem dnešních hrdinů, a pokud nevyjdou další komiksy, jsem dostatečně navnazenej, abych se pustil i do knih. Tenhle útěk mimo civilizaci mě bavil a skvěle jsem si při něm odpočal:)
  • Josh
    Po výtvarný stránce detailnější a promakanější než první dvě knihy a i po tý příběhový je to čím dál tím lepší. Politikaření na pozadí konfliktu s démony se zajímavě vybarvuje a kapitolu samu pro sebe představuje odhalení událostí z minulosti a osvětlení motivací některých postav.
    Celkově tu o tragický a brutální výjevy není nouze.
    Parádní série, pěkně mě štve, že jsou u nás k dispozici už jen další dva díly:/
  • Josh
    Akční jízda od začátku do konce, ukáže se spousta zajímavých démonů i důležitých informací, takže zatím se všechno odvíjí správným směrem:) Kresba skvělá, celkově mi tohle Tokio připomíná prostředí hry Mirror's Edge - ze "záběrů" na město působí taky tak čistě a prosluněně.
  • Josh
    Ještě v nedávný minulosti by mě ani nenapadlo, abych dobrovolně četl knihu o 16ti letý detektivce (ke všemu geniální), ale holt časy se mění:)) Nejvíc mě nalákal letopočet a místo děje - 2050, Tokio... Takže jsem viděl příběh ve stylu neo noir, velkoměsto zahalený do deště, plný neonů, kyborgů, apod. To jsem se trošku spletl:)) Klidně bych si myslel, že se vše odehrává v současnosti, sci-fi prvky zde nejsou vůbec přítomny. Což ale nijak nevadí, působivou atmosféru má tohle Tokio i tak:)

    Občas mě štvalo provedení bublin s dialogy, blbě se určovalo, kdo vlastně co říká. Ale jinak super, akční scény vypadají fakt HODNĚ akčně (ale jsem v manze nezkušenej, tak třeba to je slabota:)) ), lettering japonských slov popisujících zvuky parádně zapadal do celkový kompozice a byl její přirozenou součástí, efekt to mělo skvělej (pech pro font v češtině, chápu, že to asi nešlo nijak změnit, takže muselo zůstat jen u "suchých" nápisů).

    Váhal bych mezi 4-5 hvězdami, ale dávám 5, protože celkový hodnocení pod 70% by bylo určitě málo. Jednotlivý případy mě bavily, zločiny jsou tu patřičně drsný a brutální. Hlavní hrdinka je sice někdy možná až moc velkej badass, ale má i citlivější místa a celkově s ní nemám problém, k čemuž pomáhá i častá přítomnost jejího staršího parťáka Raye (alias Solid Snakea:)) ).

    Jsem zvědavej, jak se to bude vyvíjet dál:)
  • Josh
    Tak ani po druhém setkání s Usagim nemám co vytknout, naopak se začínám obávat, že se mi celá série až nebezpečně zamlouvá, tudíž akutně hrozí dokupování všech 20ti knih:)) Opět nejde jen o akci, většina příběhů je i slušná emocionální nálož. Nejvíc mě dostala kapitola Ostří bohů. Úžasná, epická, děsivá, úplně mě přikovala ke křeslu. Nádherně nakreslená, ta atmosféra, ten klid před bouří… a když pak začne hřmít, tak to stojí za to.

    A jakožto celoživotní fanoušek Želv Ninja jsem byl nadšený i z vtipně provedeného epilogu:)
  • Josh
    Josh8.4.2014 13:08Hej, Buddy!
    Ách jo, mě už napadají jen samý přízemnosti, tady je to tak krásně popsáno:))
    Snad jen dodám, že jsem to prožíval a pociťoval naplno i bez znalosti prvního dílu.

    Bůh žehnej Americe a jejím flákačům, který si chodí za pár centů kupovat komiksy a starý desky a všechno mají na háku. Jinak bychom se mohli ztotožňovat leda s českýma klasikama vysedávajícíma v non-stopech a u beden. Děsivá představa...
  • Josh
    Josh4.4.2014 19:09Darebák
    Souhlas s chozem, taky nechápu, čím si zrovna tenhle komiks vysloužil velký vydání. V malém provedení by člověk o nic nepřišel, dokonce mi podle náhledů přijde, že i kresba by vypadala mnohem líp. Mně se nelíbila, není nijak detailní, naopak působí jakoby dost nahrubo dělaná, pozadí jsou prázdný, takže tím spíš ty nedostatky vyniknou. A ani stránka s nahou velkoprsaticí zde velkoformát neospravedlní:))

    Příběh taky vidim jako alegorii na dospívání a strach z něj, jinak těžko říct cokoliv bližšího, jelikož se nedozvíme VŮBEC nic. Jako úvodní kapitolu bych to bral všema deseti, ale jako kompletní dílo??? Iritoval mě voiceover, spousta keců jen pro drsňáckej efekt, stejně tak společensky kritický fórky. Přišlo mi to falešný. Zajímalo by mě, jestli Miller s Bisleym jen narychlo potřebovali nějaký prachy, nebo v čem byl problém. Mám po dočtení (tzn. asi tak po 20-30ti minutách) dojem naprostý odfláklosti.

    Mimochodem je fakt vtipný, skoro až absurdní, že se z knihy nedozvíte ani slůvko navíc oproti textu v oficiálním popisu:)) Stačilo by za to připsat jen "Konec". A hotovo, máte během pár vteřin z krku Darebáka a můžete investovat do jinýho komiksu:))

    Takže k čemu je dobrý tohle luxusní balení? Jo, asi bude vypadat pěkně vedle Drsný školy. Jinak to za těch 550kč vnímam jako boudu na českýho čtenáře, kterej skočí po každym Millerovi. Koukal jsem schválně na zahraniční recenze a veškerý hodnocení jsou ryzí průměr.
    Comics Centrum mam rád, ale tohle je podle mě trapas.
    Lituju majitele limitovaných edic.

    PS: Kdyby se hlavní hrdina nejmenoval Jason, ale Chucky, tak zvýším hodnocení o hvězdu:))
  • Josh
    Josh1.4.2014 18:53Město světel
    Dodatek: Město světel byla první manga, kterou jsem kdy přečetl a pořád jí nemůžu dostat z hlavy. Chci jen dodat, že Černá krysa to vystihla skvěle:) Já se v tom prvotním opojení na moc konkrétnějších dojmů nezmohl:)) Užíval jsem si všechno, od nádherný kresby až po přece jen poněkud odlišný chování postav. I mě kniha zaujala čistě na základě názvu a obálky; a jsem zvědavej, jestli najdu mangu, která by tenhle zážitek překonala. Smekám před Asanem za to, jak dokázal, že si z toho smutku člověk ve finále odnáší tak silnej pocit naděje.
  • Josh
    Josh1.4.2014 16:12Usagi Yojimbo #01: Ronin
    Jo, to se mi líbilo moc:) Jedná se o dost akční čtení, protože tenhle “ušáček“ na nepřátele nezkouší smutnej kukuč, nýbrž je rovnou všechny vykuchá:)) I přes vysokej počet mrtvol je ale veškerý násilí zobrazováno velmi nenásilnou formou, což vnímam jako plus, ke stylu kresby se to hodí. Vyhovoval mi i způsob vyprávění, kdy je každá povídka zhruba 10-20 stran dlouhá. A jakkoliv někomu může na první pohled naskočit slovo “infantilní“, na ten druhý to bude spíše “ušlechtilý“. Usagi je ztělesněním starých ctností, je čestný, věrný, putuje krajinou, ze které na vás dýchne atmosféra dávného Japonska. Těšim se na další díly:)
  • Josh
    Řekl bych skvělej rozjezd, kterej toho vyzradí až překvapivě málo, naopak mnohé jen naznačí a představuje tak velký lákadlo ke čtení dalších dílů. Snad jen ten Rasputin občas plamenně řeční déle, než by bylo záhodno:)) Hlavní příběh vidím za hodně silný 4 hvězdy, tu celkovou pátou přidávají dvě krátký, vtipný povídky ukazující Hellboyovy první komiksový krůčky. Rozplývání se nad jedinečným stylem kresby a kompozicí barev by bylo nošením hříšníků do pekla, hororová atmosféra je díky tomu všudypřítomná.

    No a samotnej Hellboy je sympaťák a i po 10ti letech od premiéry filmu v něm vidim a hlavně slyšim Rona Perlmana:))
  • Josh
    Josh25.3.2014 20:56Calvin a Hobbes #01
    Já teda smíchy nebrečel a budiž tento komentář varováním pro každýho, kdo už si na základě zdejšího nadšení chystá kapesníky:)) Vim, že u stripů platí víc než kde jinde, že je to jejich vnímání hodně subjektivní, ale mě Calvin po většinu času bavil asi tak, jako by mě bavilo pozorování jakýhokoliv nevychovanýho, otravnýho dítěte.

    Nepřišlo mi to ani dostatečně vtipný (jako Dilbert), ani dostatečně vřelý (jako Peanuts, který to místy trochu připomíná), takže pověst top stripovýho komiksu zatím nechápu. Když si Calvin poprvý představuje, že je kosmonaut a bojuje ve vesmíru proti různejm slizákům, (který jsou ve skutečnosti učitelka/ředitel/rodiče), tak je to ok. Ale popátý už to není zábavný, podesátý taky ne, ani podvacátý. Pointa je vždycky úplně stejná – Calvin se někde svíjí na zemi, zatímco dotyční dospělí jen kroutí hlavou, případně na něj řvou:)) Ve finále mi bylo Calvina skoro až líto. Celý dny tráví o samotě s plyšovym tygrem a mam pocit, že ho vlastní rodiče upřímně nesnáší. Známe všechny ty "roztomilé rošťáky a raubíře", ale oni několikrát zalitujou, že se jim takovej syn vůbec narodil a hádají se, kdo za to může víc:)) Jejich emoce vůči Calvinovi se pohybujou pouze na trase Nezájem - Naštvanost.

    Nevim, možná je moje optika zvrácená. Ale zkrátka žádnej zážitek si z toho neodnáším, podobně jako Kid Paddle mi to "jen" celkem dobře vyplnilo čas. Calvin u mě nejlíp funguje jako příručka s názvem „Jak nevychovávat své děti.“ Protože pokud tenhle klouček někdy vyroste, tak se vsadim, že vystřílí školu.
    A zbytek života bude s Hobbesem rozmlouvat za mřížema.
    Což by mě vlastně docela zajímalo:))

    PS: Samozřejmě tam jsou i fajn místa, ale to bych opakoval, co bylo napsáno níže. Zkusim nějakej další díl, třeba se mi to jen nestrefilo do nálady.
  • Josh
    Josh11.3.2014 18:38Kůstek #02: Oči bouře
    Sakra, za mě těch 5 hvězd uniklo hodně těsně.

    Už není třeba nikoho představovat, takže všechno odsejpá o dost rychlejš. Zase se najde pár skvělejch vtipů a oproti jedničce stoupla míra napětí. Přitvrdí se. Souhlasím s Krvinkou, pasáž v nočním lese byla úžasná, tam jsem ani nedutal:)) Takže celou dobu super, jen ten "konec" mě až tolik nenadchnul. Než z babči Kůstek s Trnkou vypáčí nějaký konkrétní info, trvá to věky. VĚKY. V první knize to jakž takž šlo, ale tady už mě panely s jejím zamračenym ksichtem odmítajícím poskytnout jakoukoliv odpověď fakt deptaly:)) No a z pětihvězdičkovýho zážitku mě definitivně vytrhly scény v hospodě, kdy v tý vytoužený chvíli odhalování pravd a dávnejch souvislostí Smith přeladí na potyčky alá Limonádový Joe:)) Celá příběhová linka se sázkou mě moc nebavila, jen všechno brzdila, protože jinde se děly o tolik zajímavější a důležitější věci. Ale chápu, že pro další vývoj to bude mí svůj smysl. A taky chápu, kde zřejmě našel Peter Jackson inspiraci ke stylu (ne)zakončování prvních dvou filmů Hobití trilogie:))
  • Josh
    Wow, tak tady už asi fakt bylo řečeno vše:)) Ale jelikož opakování jest matkou moudrosti, tak vězte, že Kůstek je zábavný dobrodružný čtení oplývající tou správnou fantasy náladou, místy dost vtipný, se spoustou sympatických postav (vlastně i ty nesympatický jsou ve finále docela sympatický:)) ), vhodný pro malý i velký komiksový nadšence (a určitě i pro začátečníky).

    Barva mi vůbec nechyběla, kdybych se tu o ní nedočet, tak by mě ani nenapadlo, že tam má bejt. Od maximálního počtu hvězd mě odrazuje snad jen to, že jsem nebyl nikdy doopravdy napjatej, je to na mě přece jen trochu moc pohádkový. Přesto se těšim, až budu tenhle originální svět víc poznávat v dalších dílech:)

    PS: Překlad výbornej, nápaditej, postavy úplně slyšíte mluvit!
  • Josh
    Josh23.2.2014 21:11Město světel
    Nádhera.

    To jedno slovo dokonale vystihuje můj zážitek. Sám žiju na sídlišti, takže ta atmosféra ospalých slunečných dní, kdy se člověk může jen tak bezcílně poflakovat po okolí, mě snadno oslovila. Stejně jako styl vyprávění, který je tak trochu alá Pulp Fiction.

    PS: “Absurdní vtipy zakomponované do pozadí“ jsem hledal celou dobu jak idiot a nenašel ani jeden jedinej, tak snad vám tahle informace ušetří spoustu soustředěnýho mžourání:D
  • Josh
    Josh14.2.2014 04:54Z pekla
    Nemá cenu se rozepisovat o pozitivech, takových příspěvků jsou tu kvanta, takže budu kritizovat. (U této klasiky už bez lítosti:)) )

    Není pochyb o tom, že jde o velký dílo, ale smysl vší tý velikosti mi asi unikl. K čemu jsou všechny ty záblesky z jiných míst a časů, když u nich člověk absolutně netuší, o co tam jde, ani proč to tam je a musí se to dočíst až v závěrečných dodatcích (který jen tak mimochodem tvoří 41 stran textu)?? To mě neskutečně štvalo. Viz. dvě stránky kompletně v němčině, odehrávající se kdesi v Horním Rakousku - jasně, pak si u těch vysvětlivek pomyslíte: „Wow, tak to je dobrej nápad!“ Jenže to už je jaksi pozdě, nebo ne??? Příběh je tou dobou dávno pryč a vy jste zbytečně dumali nad tim, co to jako kurva mělo znamenat a jak to s čim souvisí, jen aby pak mohl Moore na konci rádoby pokorně zvolat: "Chachá! Pokloňte se před mým rešeršním géniem!" Ta zajímavá informace by se přitom úplně snadno dala vyjádřit v rámci samotnýho děje. Fuck it, tohle jsem fakt nepochopil.

    Stejně to funguje s postavama a jménama. Je jich tam tolik, některý se jen mihnou, abyste se opět až ve vysvětlujících dodatcích dozvěděli jejich roli v celym případu. Bullshit. Z Pekla mi často přišlo jen jako taková exhibice vědomostí a znalostí. I proto si všimněte, že v komentářích snad nikdo nepíše ani zmínku o charakterech, o tom, jestli byl inspektor Abberline sympaťák nebo ne a jak se kdo bál o Mary Kellyovou a koho kdo ze čtenářů od srdce nenáviděl. Protože je nám od začátku podsouváno, že čteme něco VELKÝHO, strašně zásadního a to něco je s každym dalšim prologem každý další epizody čim dál tim větší a zásadnější. Postavy se tam ztrácí jako figurky na neustále se rozpínající šachovnici tak obřích rozměrů, že veškerej jejich pohyb po ní postrádá smysl, jelikož ke konci dojít nikdy nemůžou.

    Nevim, jestli za to dokážu před Moorem smeknout. Věnoval x let života něčemu, co se mě vnitřně nijak nedotklo, podle mě to celý (samotnej komiks včetně přípravy na jeho sepsání) postrádá veškerou lidskost:)) Možná i v tom byl ten geniální záměr, v týhle paralele s whitechapelským vrahem:))

    Samozřejmě při tom velkym počtu postav je průserem výtvarná stránka. Někdy jsem skutečně nevěděl, který ženský se spolu vlastně baví, která z nich je zrovna vražděná a podobně. A bylo mi to popravdě celkem jedno, tohle nevědomí mě rušilo hlavně ze začátku, pak jsem prostě rezignoval a přestal to řešit, to už jsem chápal, že o postavy vlastně až tolik nejde. Zřejmě i to výtvarno byl tedy záměr, ale asi nejsem dostatečně transcendentální mysli na to, abych ho dokázal ocenit.

    Body dolů mi určitě ubralo i nenaplněný očekávání, což je taky takovej nepolapitelnej sériovej vrah. Doufal jsem v mnohem napínavější čtení, v detektivku, kde se bude pátrat po Rozparovačově identitě. Ale to se dozvíme velmi záhy a zbytek díla už pak jen sleduje jeho činy a nečinnost ostatních. Nuda. Takřka fádní popis pravděpodobnejch okolností s přidanou hodnotou v podobě mystična.

    Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, ale při psaní komentáře se mi to hodně rozleželo v hlavě a vzhledem k zbožštělýmu statusu a faktu, že jsem dočítal víceméně z povinnosti a opravdu mě to strhlo jen chvílemi, dávam tři.

    PS: Možná bych doporučil Brkowyczovo styl, tzn. čtení poznámek vzadu souběžně s komiksem. Třeba ten zážitek pak budete mít lepší a nebudete tolik tápat. Na druhou stranu, pro většinu bylo to tápání zřejmě součástí zážitku, tak si vyberte:))

    PPS: Ono je totiž zpětně dost složitý dohledat k daným poznámkám ty správný stránky, jelikož jejich očíslování je tu vyřešený neskutečně debilně, což je nepochopitelný už jen proto, že opravdu budete nucený zpětně listovat knihou.

    PPPS: Překlad ovšem bez chybičky, řekl bych.
  • Josh
    Tohle bylo trochu slabší. První vesmírnej příběh má skvělej nástup (tím je myšlena úvodní stránka), ale pak se dost vleče. Souboj boybandů o Lízu mi přišel komplet o ničem (a ten konec??:)) ). Až profesor Frink na konci je za plnej počet, tam jsem měl pocit, jako kdybych čet starýho Kačera Donalda, nějakou epizodu se Šikulovo vynálezem, kterej pak všem zavaří. Jsem nostalgik, možná časem zvýšim hodnocení na 4 hvězdy:))
  • Josh
    Mě tyhle simpsonovský mikropříběhy zatim fakt baví. Myslim si, že vztekat se nad deus ex machinama a podobně nemá smysl, jednotlivý epizody jsou tak krátký, že je třeba to prostě nějak utnout:)) Tady jde jen o takový nakoukávání za oponu, o (ne)všední střípky z (ne)všedních dní ve Springfieldu.
  • Josh
    Bomba! Pro mě naopak lepší, než jednička. Všechno mi tu přijde o něco absurdnější, taky jsem se určitě víc a častěji zasmál. Někdy je to teda ujetý až moc (epizoda s klonováním???? ignoruju, beru to jako další zlej sen Pamely Ewingový:)) ), ale nevadí.

    Adamsův humor je výbornej. Popravdě jsem si myslel, že musí bejt z Británie a že se tam i veškerý Dilbertovo příhody odehrávají. Tak suchý hlášky a glosy by se teoreticky nemělo dát vymyslet nikde jinde na světě:)) Určitě dokoupím zbývající knihy, jen mě trochu znepokojuje fakt, že za rok 2013 žádná nová nevyšla...

    PS: I ty dinosauři už mě začali bavit:)
  • Josh
    Ách jo. Vždycky jsem kroutil hlavou nad chytrákama, který dají Návratu temnýho rytíře třeba jednu nebo dvě hvězdy a řeknou, že to je zkurvená nuda. A teď tady já musim konstatovat, že něco, všeobecně považovanýho za úplnou modlu, pro mě nebylo až tak úžasný… I když pořád to beru za solidní nadprůměr:)) Ale popořadě, v téhle knize nejde jen o Kameňák.

    Muž, který se smál ***
    Po slibnym úvodu a navození skoro až hororový atmosféry se z příběhu stane úplně tuctová honička mezi Batmanem a Jokerem. Přitom má jít o jejich první setkání, takže tomu se říká promarněná příležitost… Ani nevim, co o tom víc napsat, tak moc průměrný mi to přišlo. Návaznost na Rok jedna se odbude jedním novinovým titulkem, jinak jsem jí nijak nevnímal. Ale oceňuju smysluplnost kroku s připojením ke Kameňáku, člověk se pak nepozastavuje nad některými (pro mě neznámými) skutečnostmi a je v obraze.

    Kameňák ****
    Kámen úrazu. Očekávání vyšroubovaný na maximum, konečně přichází ten legendární příběh, kterej změnil všechno, všechno, všechnoooooo!!! A ono nic. Nebo skoro nic. Možná jsem ten fór jen nepochopil, jenže závěrečná pointa, nad kterou většina básní, se dá vysvětlit více způsoby. Mám tam i pětihvězdičkovou verzi, ze který bych byl nadšenej, ale jelikož se Kameňák stal součástí kánonu, tak vím, že je mylná. S těma jinejma se smiřuju těžce.

    Komisař Gordon mě nikdy neštval tolik, jako tady. Chování Batmana jsem místy nerozuměl, jeho "lidskost" pro mě byla spíš nelidská:)) Samozřejmě, klaďáckej základ je u obou tvrdej jak žula, ale po všem, co se tam odehrálo… nedává mi to smysl. Pročetl jsem různý zahraniční fóra a hledal odpovědi, pátral po tom, co mi uniklo… nenašel jsem.

    Dále - přijmout zde popisovanej Jokerův origin jako pravdivej a definitivní mi nepřijde jako šťastnej nápad. Už jen kvůli tý obyčejnosti, nebo jak to nazvat. Kolik záporáků vzniklo za podobnejch okolností podobným způsobem? Spoustu. Joker si zasloužil něco lepšího, něco speciálního. Mezi ním a osudem Bruce Waynea se dala vymyslet nějaká výraznější paralela. Ale především bych tomu nedůvěřoval jako celku. Do jeho minulosti se podíváme několikrát a minimálně v jednom případě mi ta návaznost hodně nesedí.

    No, sice celou dobu kritizuju, ale podle hodnocení vidíte, že takovej zmar to zase není:)) Chtěl jsem se akorát vyjádřit k tomu kultovnímu statusu. Jinak to je krutej příběh s pár šokujícíma momentama, !parádním! Batmobilem, zajímavou kresbou. Určitě nenudí, bylo to napínavý čtení.

    Jen jsem se prostě na konci moc nesmál.

    Dobrý člověk ještě žije *****
    Závěrečná minipovídka mě pobavila velmi, možná by měl Bolland psát častějš. Na velmi krátkym prostoru nám předvede jedno dost pravdivý, děsivý zamyšlení.

    PS: Klakson troubí, stěrače stírají, obálka nádherná:))
  • Josh
    Josh28.12.2013 15:57Jak rozumět komiksu
    Le Porello: Super, díky za tip!:)
  • Josh
    Josh28.12.2013 00:23Jak rozumět komiksu
    Nejsem teoretik, snad v žádnym oboru mě zkoumání teorie nebaví. I zde, když se různý pojmy začínaly hromadit, na mě přišlo pár slabších chvilek, občas jsem měl nutkání dát si pauzu. Jenže jsem pokaždý zjistil, že se od toho nemůžu odtrhnout:))

    McCloud nám informace podává s vtipem a lehkostí, o čemž si drtivá většina jiných výkladových publikací může nechat zdát. Už tímto faktem demonstruje nekonečný možnosti komiksu. Při psaní a kreslení ho omezovala jen vlastní fantazie, jinak si mohl dovolit co se mu zrovna zachtělo. Využil toho na maximum a věřím, že to tvůrčí nadšení musí přenést i na všechny fanoušky „záměrně juxtaponovaných sekvencí kreslených a jiných statických obrázků":))

    PS: Osobně jsem doufal především v nějaký praktický tipy pro vlastní autorskou činnost. Pár věcí jsem si nově uvědomil, ale celkově v tomto směru asi nic zázračnýho nečekejte. Spíš se naučíte pojmenovat věci, o kterých jste už věděli nebo tušili. Což vůbec nevadí. Ta hlavní rada pro tvorbu komiksu vyplyne ze samotný knihy: Neexistujou žádný hranice, můžete cokoliv, tak na co ještě k*rva čekáte?:))
  • Josh
    Josh27.12.2013 12:01Drsná škola
    Drsná škola je sice na pohled obrovská kniha, ale je třeba jí vnímat jako takovou malou povídku.

    Podle mě by v prozaický formě mohla mít tak necelejch 10 stránek. Jde vlastně o jeden velkej akční masakr, s pár chvilkama oddechu. Člověk ani nestíhá pořádně nasávat tu atmosféru společnosti rozkládající se ve stínech budov jako vystřižených z Blade Runneru nebo Metropolis, neustále totiž probíhá totální demolice města:)) Ovšem za investovaný prachy stojí, je to doslova pastva pro oči! Protože těch různých detailů a drobných fórků, na kterých se naše kravský a volský zraky můžou krmit, je tolik… Chce to nehltat, vychutnávat každý sousto, pomalu a líně přežvykovat!:))

    Na své si přijdou i komiksoví chlípníci, nenechte se zmást zdejším žehráním na chybějící dámská přirození, já jich tam i tak napočítal víc než dost:)) A mezi námi, v životě jsem neviděl tak sexy kovovej skeleton jako tady!!!:)) Takže klobouk dolů před Darrowem, Frank Miller mi naopak přijde trochu v pozadí. Nic čtenáři neusnadňuje, vztah k hlavnímu hrdinovi si vybudujete jen velmi těžko, což mě štvalo. A i celkový okolnosti děje jsou spíš jen naznačený.

    Co říci závěrem - nečekejte žádnou epickou story (já jí čekal:/ ) a možná to za těch 5 hvězd bude.
  • Josh
    Trhač a Tříska jsou bez diskuze, ale neříkaly náhodou kdysi želvy Trhačovo poskokům "fooťáci"? Podle mě jo. Nebo se dřív taky říkalo "klan Noha"? To se mi nezdá... Klan Foot zní líp, a když můžeme mít Penguina, Riddlera, apod., tak by se i tohle dalo.

    Jinak jsem jedinej, komu přijde, že v tý galerii alternativních obálek by se našlo asi tak 5 mnohem pěknějších, než jaká vyšla u nás?:)) Jasně, je to otázka osobního vkusu. Ale já jsem si kvůli tomu tu limitku nekoupil, ten vizuál se mi prostě nelíbil...
  • Josh
    Josh17.2.2014 12:23Z pekla
    Syndrom: Díky za doporučení i konstruktivní reakci. Kastrace jsem se neobával, jsem si celkem jistej, že bych si svůj komentář před kýmkoliv obhájil:)) Nejsem žádnej antimoorista, jak by se mohlo zdát. V jako Vendeta, Watchmen, Top 10 - to všechno se mi opravdu hodně líbilo. Ani nechci nikoho přesvědčovat, že Z pekla je sračka nehodná přečtení a podobně, což si navíc ani nemyslim:)) Jen mě to zcela minulo a nevěřim, že mě při druhym-třetím čtení něco osvítí. Třeba to časem zkusim znovu, ale to bude jisto jistě až za hodně dlouho.
  • Josh
    Josh23.10.2017 23:27* Připomínky a návrhy
    GWB: Fajn, rádo se stalo!:)
  • Josh
    Josh21.10.2017 18:27* Připomínky a návrhy
    Zack: Ukázku nemám, měl jsem to půjčený z knihovny, už jsem to vrátil. Podle mě to stále je v Praze na Andělu. A pokud není nikdo z adminů z Prahy, můžu pro to zajít a vyfotit to.
    GWB: Teď jsi mě znejistěl, ale podle mě tam komiksový bubliny jsou. Někde jo a někde ne. Jinak není to jen sbírka nesouvisejících vtipů jako Trnky Brnky, pár těch "příběhů" má i několik stran. Jinak (ne)vtipnost toho nesoudím, muselo to vyjít kdysi pro pár nadšenců do lezení, což já nejsem, takže mi tam toho spoustu nedocházelo a asi ani nemohlo dojít.
  • Josh
    Josh20.10.2017 00:50* Připomínky a návrhy
    Zdravím, nedávno se mi dostal do rukou komiks Rock Comix, který zde v databázi chybí. Jsou to takové horolezecké stripy, které u nás vyšly v roce 2004. Už jsem mu vytvořil profil na databázi knih, takže tam najdete případně nějaké info: http://www.databazeknih.cz/knihy/rock-comix-358201
    Fyzicky ho momentálně mají v Praze, v městské knihovně na Andělu.
  • Josh
    Josh1.8.2017 22:41Pindárna
    To mi právě jasné není a proto tady hledám pravdu:)) Jako jo, zagooglil jsem a někde to zmiňujou, byť taky ne nijak nadšeně.
    Je to jak s tím Harvey Kentem, příště už fakt googlim dřív, než píšu sem:))

    Prostě při pohledu na Preludia a Nokurňa se mi úplně orosilo čelo:)) Jsem hlavně rád, že to není nějaká úplná blbost a že za tím je jakýsi tvůrčí záměr:))
  • Josh
    Josh1.8.2017 21:09Pindárna
    Mike:
    Abych se přiznal, mě už tam hodně štvalo i to slovo "Preludia", protože i když je to vlastně správně, tak to na pohled vypadá spíš jako slovenština. Navíc k sexy Harley i k obálce se slovo "Předehry" hodí, vsadím se, že tenhle význam to má i v originále. A mimochodem, ten "vítězný" název jsem na FB navrhoval já, s odkazem na to erotično to mělo být Předehry a rozverné vtípky (protože navíc knock-knock jokes nemají doslovný český překlad a jsou to prostě takový hodně hravý, nesmyslný fórky).

    Tehdy tam admin psal, že zatím pracují s něčím jako "Preludia a kameňácké vtipy" nebo tak něco, byla to hrůza, tak to člověk chtěl zkusit zachránit:))

    Ale jinak díky, tím, že by mohlo jít o "parodii" na Sandmana jsi mě docela uklidnil, protože to jakž takž dává smysl. Samozřejmě když odhlédneme od toho, že to smysl zřejmě vůbec nedává, protože tam na rozdíl od takových Sedmi zbytečných-statečných určitě nebude sebemenší souvislost mezi Nocturna a Nokurňa:)) Tím spíš, že ten sandmanovský název podle mě není v české popkultuře až tak zažitý, takže to napadne leda fandy Gaimana. No prostě je to podivný.
  • Josh
    Josh1.8.2017 18:24Pindárna
    Zdravím, dotaz na lidi, kteří se zajímají o DC UKK.

    Víte, že 16. (nebo 17.) díl se v češtině jmenuje HARLEY QUINN: PRELUDIA A NOKURŇA? Nechci se předčasně nasírat, proto se ptám, jestli je takovýto překlad názvu PRELUDES AND KNOCK-KNOCK JOKES podle vás ok a jde tudíž skutečně o nějaký moravácký fórek, nebo je to naprostá p*čovina a amatérský přístup (z něhož mam neustále tendence tenhle projekt podezírat, myšleno tedy hlavně směrem k novým překladům).

    Pamatuju si totiž, že speciálně název této knihy se řešil na fb, kdy tam dokonce admin jejich fb stránky (nebo co to bylo celý zač) psal, ať lidi navrhnou český překlad.
  • Josh
    Josh29.7.2014 11:10Pindárna
    DEmnoG: Jo, taková teorie se mi zamlouvá, toho se budu držet, díky!:))
  • Josh
    Josh28.7.2014 20:50Pindárna
    Nevim kam to napsat, ale někam musim, protože mě to šokovalo... Viděli jste fotky Franka Millera z Comic Conu? Je to smutnej pohled, určitě bojuje s nějakou vážnou nemocí://
  • Josh
    Josh12.4.2014 12:05* Připomínky a návrhy
    Zack: Ok, díky za info:)
  • Josh
    Josh9.4.2014 18:12* Připomínky a návrhy
    Jo, to by bylo vážně ideální:) Věřim, že by bylo dost pracný to všechno sjednotit, promazat opakující se komentáře apod., takže kdybyste se do toho během léta pustili a potřebovali pomoc, tak se hlásim:))

    Ještě mě napadá udělat něco podobnýho k časopisům. Např. dát kartu Kačer Donald, kde by se hodnotil a diskutoval ten časopis obecně, jako celek. Já si ho třeba kupoval někdy v letech 96-99 a strašně rád bych mu za to napálil pět hvězd a přidal pár nostalgických slov:)). Jenže takhle si můžu vybrat leda tak jeden z xx dílů a připsat to tam, což nemá moc smysl. Samozřejmě ten profil by pak byl i rozcestníkem k jednotlivým dílům.
  • Josh
    Josh9.4.2014 00:13* Připomínky a návrhy
    invape: Tak to jsem si všimnul též... Ale i této zásadní změně navzdory mi to nedává smysl:)) Čekal bych, že by tu měla být snaha o přehlednost a o co největší počet hodnocení a komentářů u jednotlivých děl, aby to dalo dohromady objektivní, jasně vypovídající obrázek. Jo, chápu rozdělení různých vydání, to je ok. Ale tříštění profilů zcela stejných knih jen kvůli ISBN/ISSN (obojí je dle mého názoru každýmu ukradený) mi přijde úplně zbytečný.

    Ale jestli jsem jedinej, tak to potom ok.

    Teď jsem si ještě všimnul toho dotazu k Usagimu... Opravdu budete dělat novej profil Usagiho 9 jen proto, že se liší font u ISBN/ISSN na zadní obálce? Bych čekal, že podobnou absurditu by navrhnul leda nějakej hodně znuděnej poslanec... ( A to neberte jako synonymum pro blbce apod., to vůbec. Já jen, že o takovejch podivnejch "zlepšovácích" se člověk většinou doslechne jen v souvislosti se sněmovnou:)) ).

    Prostě bych čekal, že řešení bude větší "citovka" a ne to jet takhle administrativně/strojově...
  • Josh
    Josh8.4.2014 22:56* Připomínky a návrhy
    Jen si říkám - co má za smysl dávat zvláštní profily dotiskům knih? Nejedná se o naprosto totožný dílo, ve kterým není změněná ani čárka?
  • Josh
    Josh16.5.2013 21:06Pindárna
    Lenny: Jo, dvě položky se sloučenými komentáři by byly ok... ale je fakt, že to někde může bejt složitý:/ Zadal jsem si do googlu TPB, myslel, jsem, že to bude něco jako ThePaperBack...ale má to má bejt pirate bay, že jo?:)) Komiksovou knížku na monitoru jsem ještě nikdy nečet a ani mě to neláká, trpím postižením jménem sběratelství:))
    Zack: Třeba Temnýho rytíře bych neslučoval, to se řadí mezi ty výjimky, který jsem popisoval, nešlo jen o obsah. Nebo Grandville, kde obě vydání mají výrazně odlišnou obálku (vizuálně i kvalitativně). Ale jinak chápu, že je potřeba dělat to nějak systémově, nic proti:) Jen u těchle identickejch vydání je to trochu škoda, tak jsem to ze sebe musel dostat:))
  • Josh
    Josh16.5.2013 02:25Pindárna
    Zdravím, jen mám ještě takovou námitku ohledně profilů komiksů:)) Konkrétně teď u série NEW 52 podle mě úplně bije do očí, jak je někdy nesmyslnný to rozdělovat na profil s pevnou vazbou a na brožovanou verzi. Chápu, pokud se obě verze obsahově nebo vizuálně liší (i kdyby jen mírně), nebo pokud byla mezi vydáníma delší časová prodleva. Ale když jsou zcela totožný a vydaný ve stejnej den... radši bych viděl všechny komentáře a hodnocení pohromadě, než se kochal dvěma ISBN... tak by mě případně zajímaly názory ostatních, nebo argumenty zastánců, díky:))
  • Josh
    Josh21.4.2013 13:42Slevy, výprodeje, bazary
    V Levných knihách teď mají za 29kč South Park Comic Annual 2011. Je to velká vázaná knížka, v angličtině, obsahuje dva docela dlouhý komiksy (2 epizody - známou anální sondu a tu druhou jsem neviděl). Přestože vypadaj, jako kdyby je někdo ofotil přímo z tv obrazovky, podle mě za tu cenu stojí:))
  • Josh
    Josh20.4.2013 00:20* Připomínky a návrhy
    No vida, to já si všim až teď, že to Zack fakt vyvěsil:D Tak díky moc:))
  • Josh
    Josh18.4.2013 13:09* Připomínky a návrhy
    Zack: Díky moc za reakci, už před napsáním do fora jsem googlil jako o život, ale nic, samý neexistující maily. Ještě zkusim kontaktovat pana Jiřího Bílka, autora knihy 5555 rad pro šikovné hospodyňky, a pak to vzdam:))

    A jinak jo, něco na posílání vzkazů mezi uživateli by mohlo bejt fajn:)
  • Josh
    Josh14.4.2013 01:33Pindárna
    Ok, dokončím to v pindárně:)) Takže kdyby měl někdo náhodou mail na uživatele s nickem 5555, dejte vědět na jankukral@email.cz, díky moc:)
  • Josh
    Josh13.4.2013 12:06* Připomínky a návrhy
    Nevim, kam tohle napsat, tak to zkusim sem, třeba někdo budete vědět 0:)
    Tady se nedají vyměňovat vzkazy mezi uživateli, že ne? A má někdo tip, jak by se dal oslovit člověk, kterej tady komiksy nabízí, ale nemá na sebe uvedenej žádnej mail ani jinej kontakt?:)) Konkrétně jde o uživatele 5555. Tak případně díky za radu:)
  • Josh
    Josh1.4.2013 00:10* Připomínky a návrhy
    Klaun Dominant: Ok, tak to chápu, dík za info:)
  • Josh
    Josh30.3.2013 03:08* Připomínky a návrhy
    Nevim no, já když něco chci, tak to zároveň i sháním, ale tak asi jsem jedinej:)) Nijak extra mi na tom nesejde, ať to klidně zůstane, ale to "Přečteno" bych bral.

    Možnost "Osobní" jsem taky nějak nepochopil, co a proč tam kdo vkládáte za tajnosti, jestli se můžu zeptat? Třeba Reginu?:))
  • Josh
    Josh29.3.2013 14:49* Připomínky a návrhy
    Aby nedošlo k mýlce (třeba já na netu občas těžko poznam, kdy je kdo ironickej a kdy ne:)) ) - mně se to "Přečteno" fakt líbí, oproti sbírce to bude dost rozdílnej, obsáhlejší seznam. Nebo aspoň v mym případě ano.
  • Josh
    Josh29.3.2013 13:59* Připomínky a návrhy
    Díky moc vám všem za vysvětlení, všechno to znělo rozumně a pochopil jsem:)) Takže super, už se těšim, až si do kolonky "Přečteno" nasázim těch x ročníků Kačera Donalda:)))
  • Josh
    Josh28.3.2013 13:42* Připomínky a návrhy
    Pokud jde o ty kolonky a jejich počet - jakej je vlastně rozdíl mezi Chci a Sháním?:)) To by se dalo sloučit do jedný a mohl by přibejt nějakej novej sloupec. Ale i takhle mi to přijde v pohodě.
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:55Pindárna
    Lenny: A nebo jak řikáš, ať je ta samotná kniha na pohled nějak odlišná (ideálně hezčí:)) ) a obsahově bohatší. Pak by to taky mělo smysl.
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:52Pindárna
    Lenny: Jo, to je pravda, tak tu edici Batmana jakž takž beru... jakž takž:))

    Třeba speciální nebo limitovaný edice u her jsou úplně o něčem jinym... tam je to vždycky nabušený bonusama až po okraj... od art booků, přes soundtracky, figurky, dokumenty o tvorbě a další věci... tam často stojí za to si připlatit.

    Ale ty dva papírky a plakát navíc u Drsný školy... to mi přijde neadekvátní:/
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:25Pindárna
    Já spíš nechápu celej ten princip... V čem je ta limitovaná edice tak speciální? Je v tom superexkluzivní papírek o potvrzení pravosti (to jsou ostatní komiksy falešný?), pak jeden vloženej list, kterej potvrzuje znovu to samý:)) A pak ještě obálka prvního čísla originálu (formát A3, takže spíš plakát). Toť vše. Vloženo v kazetě. Nechápu. Opravdu ne:)) Jo, kdyby to byly třeba výtisky podepsaný Frankem Millerem, tak by to bylo o něčem jinym. Ale tyhle český speciální edice mi přijdou dost na nic... podobně jako Batman:Ticho, kterej obsahoval speciální exkluzivní limitovaný podpis nakladatele Martina Buchala... ty vole... to by mě opravdu hřálo u srdce... (nic proti nakladateli:)) )
    Ale opravdu, kdyby mi někdo mohl vysvětlit, v čem spočívá ta sběratelská hodnota, tak dejte vědět, díky:)
  • Josh
    Josh12.3.2013 10:54Slevy, výprodeje, bazary
    Jo, ale tak předpokládam, že je dobrý o tom vědět. Já jsem s UKK skončil, takže pro mě vítaná věc:)
  • Josh
    Josh12.3.2013 01:10Slevy, výprodeje, bazary
    V Comicspointu mají nijak nepropagovanou akci - za 399kč prodávají doublepack ve složení Iron Man: Extremis (původní paperback od Crwe) a Spider-Man: Kravenův poslední lov. Podle mě skvělá koupě, obě knihy by jinak vyšly skoro na dvojnásobek.
  • Josh
    Josh9.3.2013 18:52Slevy, výprodeje, bazary
    Luigi: V Plzni je mají, v pátek jsem na ně koukal
  • Josh
    Josh13.2.2013 01:22* Připomínky a návrhy
    Zdary, chtěl bych se zeptat, neplánuje se do budoucna nějaký "sjednocení" komiksů, který byly vydaný vícekrát? Nebo spíš aby byl na ty odlišný verze viditelnej odkaz přímo na profilech jednotlivých komiksů. Pokud je něco takovýho vůbec možný. Přijde mi škoda, že třeba 1. vydání 300 od Millera je ohodnocený 60x, ale to třetí už jen 18x. Vytrácí se tím i starší komentáře, který si podle mě přečte málokdo. Přitom se v těchhle případech jedná o stejný příběhy a většinou i prakticky totožný knihy.

    A pokud se něco takovýho nechystá, je v pohodě zkopírovat komentář i hodnocení napříč různými vydáními?
  • Josh
    Josh15.6.2012 17:29* Připomínky a návrhy
    Zdravim, v roce 2008 u nás vyšla velká kniha (tvar lichoběžníku) s prostorovýma obrázkama. Jmenovala se Marvel True Believers - Kolekce komiksových hrdinů - #1 Úžasný Spiderman. Mam jí, ale v databázi chybí. Nepočítá se kvůli celkový formě, nebo si jí nikdo nekoupil?:)) Od vydavatelství Eastone Books v Litomyšli. Měla to být první z řady knih, ale nakonec od toho zřejmě upustili:/

    http://www.daemon.cz/kniha/9771/repchuk-caroline---mansfield-andy--kolekce-komiksovych-hrdinu-uzasny-spider-man
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 24 (cca 12162 Kč)
Mám: 469 (cca 130345 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 11 (cca 4703 Kč)
Osobní: neveřejné
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0