Killingjoke [mecenáš]

Killingjoke
M Killingjoke | 9.10.2019 | Batman: Evropa

Souhlasím s kolegou níže. Tenhle příběh pokračuje v nastoleném trendu špatných batmanovských příběhů v linii New52 a Rebirth. Moderní rychlokvašky, které mi stále ne a ne zachutnat. Když si uvědomím, že za posledních x let mě z Batmana bavil pouze Můj temný princ a dosud česky nevydaný White Knight, je to smutné (hlavně pro mne). Azzarellovi s Casalim se příběh se zajímavou premisou rozpadl pod rukama. Je velmi prostinký, bez nějakých velkých překvapení a plný rubaček. Finále je pak vyloženě k smíchu. Já dávám pouze 2 hvězdy (45%), protože mě vůbec nenadchla kresba ve 3. a 4. sešitu. Nu a dalšímu chystanému netopýřimu "opusu" pána Azzarella jménem Damned už se v českém překladu určitě vyhnu, jelikož jsem měl to štěstí a četl originál. Azzarello a Batman, to mi prostě nějak nejde do hromady :)

Killingjoke
M Killingjoke | 30.9.2019 | Wannsee

Také moc děkuji cyboyovi za výtečně rozvedený příspěvek a odkaz na Protokol, který jsem doposud tuším ještě nečetl. Téma téhle temné stránky dějin mne hodně zajímá, i když je pravda, že už knížky o holocaustu nečtu stejně intenzivně jako dřív a z historie vyhledávám i další témata. Nevím, jestli jsi četl tuhle knížku:
http://www.databazeknih.cz/knihy/setkani-ve-vile-u-jezera-117582
Já ji četl někdy před více než 15 lety, tak si ji už na 100% nepamatuju, ale vím, že mě tenkrát docela dostala. Jestli i v ní nedošlo k nějakým domýšleným faktům už fakt nevím, ale jsou to fakta, tak snad autor moc nespekuloval.
No, ale to je i zásadní problém s každou knížkou, či komiksem, který není primárně faktickým dokumentem a využívá uměleckou licenci. Jak jinak by mohly vznikat mé oblíbené romány z období křížových výprav, starověkého Říma atd.? Vždyť abychom mohli takovou knihu napsat, je nutná nějaká fabulace, už jen pro literární vývoj postav a naraci. Nakolik tedy chtělo být komiksové Wannsee strohým dokumentem a nakolik uměleckým záměrem nevím. Pokud mělo být dokumentem, pak máš jistě pravdu ty. Rozumím jak jsi to myslel. No, já to kupovat nechtěl, osobně se mi nelíbí ani kresba, protože nemám rád otrocké obkreslování známých fotek, ale teď vážně nevím, jestli mne neláká zjistit, jak moc je to špatné :) Každopádně platí, že osobně bych jakýkoliv komiks nepoužil ke studiu historie, ať už je na něm vydavatelem nálepka jakkoliv vysokého stupně edukace. Komiks, který by přesně popsal určitý historický moment jsem totiž ještě v ruce nedržel, vždy byl děj bud zjednodušený nebo do jisté míry fabulační. Ale to je samozřejmě jen můj názor a třeba se pletu ;)

Killingjoke
M Killingjoke | 15.5.2019 | Královská krev: Svatokrádežná svatba

Tak a já půjdu proti proudu, protože mi tenhle příběh přišel až neuvěřitelně hloupý. Napasovat na 100 stránek takovou spoustu klišé, to vážně vyžaduje umění psát, což Jodorowskému neupírám. Ale v tomhle příběhu snad není jediná postava, která není padla na hlavu. U některých dějových zvratů jsem si musel vážně ťukat na čelo a u některých rozhovorů postav už vyloženě smát. Trošku to zachraňuje kresba, líbilo se mi vyobrazení bitev z perspektivy, jakmile však dojde na detaily manganoidních tvářiček a dlouhé blond vlasy, věděl jsem, že tohle není nic pro mě... S mistrem Jodorowským jsem se hold doposud myšlenkově nepotkal, tak snad to napraví avizovaný western Bouncer od Arga. No a u Královské krve jsem vážně rád, že jsem to nekupoval, ale měl možnost si přečíst u kamaráda. U mě vážně nezabodovala :(

Killingjoke
M Killingjoke | 15.5.2019 | Pérák: Oko budoucnosti

Zázraka jsem nikdy nečetl, zato legendu o Pérákovi, který vždy vyskočil ze stínů, aby nakopal náckům znám už nějaký ten pátek. No a tohle pojetí Péráka mi prostě moc nesedí. Ono je to vážně přetavení české městské legendy do superhrdinského žánru západního střihu a podle mě to právě ztrácí kouzlo našich specifických podmínek. Neříkám, že je komiks vyloženě špatný, ale je jasné, že je určen spíše mladšímu čtenáři, který je již v současnosti zvyklý na trošku té krve a násilí...

Killingjoke
M Killingjoke | 26.4.2019 | Modrá Crew #11 - Hrobař #1, 2

Souhlasím s výtkami kolegů níže a přesto jdu na plný počet hvězd. V posledních pár letech pozoruji, jak moc se změnil můj vkus. Kdybych tohle psal někdy před 6-7 lety, určitě bych dal hvězd méně, protože mě western, potažmo evropský komiks nijak zvlášť nebavil, ale dnes? Dnes kvituji téměř každý komiks, který nenese punc nadpřirozena, tedy není "stříknutý" fantasy, sci-fi ani záhybem pláštěnky. A že u nás takových komiksů vychází naprosté minimum. Prostě zbytečně nekomplikované dobrodružství v reálných kulisách. Navíc je tenhle hrobař vyloženě sympatický chlapík! I z těchto důvodů, je to pro mne nejlepší komiks od Xaviera Dorisona, který u nás vyšel. A to mám, na rozdíl od jiných, vážně rád vše, co tady od Dorisona vyšlo. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu. Víc westernu, víc krimi a detektivky, víc dobrodružných a válečných komiksů... víc Evropy!!!

Killingjoke
M Killingjoke | 28.3.2019 | Hellboy: Půlnoční cirkus

Souhlas s Fryem, bohužel... Pěkné, roztomilé, stručné, ale celkem zbytečné. Jako součást větší sbírky by to bylo fajn, ale tohle mi přijde jako obyčejné dojení. Pro sběratele Mignolaverse asi povinnost, takže jsem rád že jsem nemusel kupovat, ale tento tenoučký komiks jsem dostal jako dárek ;)

Killingjoke
M Killingjoke | 1.3.2019 | Babylon Berlín

Výmarská republika, Berlín 1929. Město zmítané demonstracemi a krvavými půtkami mezi komunisty a socialisty, kde svou živnost provozují nelítostní gangsteři a pomalinku klíčí temné semínko, jenž zasel jeden rakouský psychopat, kterého tou dobou ještě nikdo nebral vážně. Berlín je kosmopolitním městem plným nočních klubů a nespoutané zábavy, jenž sebou ruku v ruce přináší temnou stránku věci v podobě drog, vražd, korupce a prostituce. Taková je doba, kdy do tohoto města přijíždí mladý komisař Gereon Rath, jenž si sebou táhne traumata z předchozího kolínského působiště, v podobě zabití zločince na útěku. Chtěl by v novém městě začít nový život... Jenže to nejde vůbec snadno! Vyšetřování vraždy neznámého Rusa spustí kolotoč událostí, sahající k členům policejního sboru, klíčícímu podhoubí Třetí říše a ztracenému sovětskému zlatu...

Babylon Berlín je temný policejní noir u kterého jsem se celou dobu výborně bavil, stejně jako u knižní předlohy Volkera Kutschera - Mokrá ryba, kterou jsem četl vloni a v současnosti louskám už třetí díl knižní série a stejně tak stejnojmenného německého TV seriálu. Ve většině případů se adaptacím knih a filmů do komiksového média vyhýbám. Ono to totiž až příliš často nedopadá moc valně. Nejvíc mě snad nadchlo převedení Parkera od Richarda Starka v podání Darwyna Cooka. A k Parkerovi má Babylon Berlín trošičku blízko, aspoň co se týče vršením panelů, který v potřebné chvíli zrychlují či zpomalují děj. Není tak zřejmě náhodou, že autor Arne Jysch studoval animaci a živí se jako storybordista, podobně jako zesnulý Darwyn Cooke. Výborně pracuje i s perspektivou a jeho černobílá perokresba je na jednu stranu velice jednoduchá, v kombinaci s použitím šedého stínování, však perfektně pasující k příběhu (líbila se mi třeba bitka v dešti). Kdyby tenhle komiks vyšel kolorovaný, přišel by o většinu své hutné atmosféry...

Mokrá ryba mě před rokem dostala, o pár měsíců později mě dostala její seriálová adaptace Babylon Berlín, nejdražší seriál v německé historii, na němž jde vidět každá investovaná "Říšská marka" :). Seriál se mimochodem od knižní předlohy liší v mnoha zásadních věcech, zvratech i postavách. Tento komiks je v tomto smyslu své předloze mnohem bližší. Poměrně věrně následuje knižní předlohu, ač zde jisté nuance rozhodně najdeme. Převedení takřka 600 stran předlohy do komiksu jistě nebyl snadný úkol, ale osobně musím říct, že Arne Jysch obstál na výbornou. I proto dávám 5 hvězd, protože takové příběhy prostě miluju a svět Gereona Ratha mě hrozně baví! Jsem rád, že tady tento komiks vyšel, vůbec jsem to nečekal a BB/Artu za tenhle počin děkuji. Myslím, že i pro ně je forma komiksových jednohubek správnější cestou, na které jim nikdo nemůže spílat ukončení sérii v polovině. Pokud to jsou navíc jednohubky bez nudných pláštěnek, je to ještě lepší! Každopádně zpracování vypadá skvěle, včetně nádherně zpracovanými deskami, jak graficky, tak provedením. Víc takových komiksů!

Killingjoke
M Killingjoke | 8.1.2019 | Conan z Cimmerie, svazek I. (varianta C)

Je to už dávno, co jsem četl nějakého Conana. Ten semicovský patří k mému dětství, od Comics Centra jsem kdysi četl jen tu první knihu, protože ty jejich kolosálně těžké bichle vesele ignoruji. Nu a teď je tady Conan v evropském kabátku a to evropské pojetí mu docela sedí! Scénáře sic mají pointy šité trošku horkou jehlou, ale celkově jsou příběhy krásně zpracovány a navíc v úžasném překladu! Už si ani nepamatuji, kdy mě překlad u komiksu takto pohladil po duši. Co se týče kresby, nemám problém ani s jednou zde použitých. Nejvíc se mi líbila hlavně ta v první povídce, kde jsem měl pocit, že nečtu fantasy, ale historický příběh. O kresbě ze třetí povídky není třeba debatovat, ale i ta v povídce druhé má rozhodně něco do sebe. Naopak, stále více si mne získává evropská, osobitá kresba a čím dál tím míň se mi líbí generická a bezpohlavní kresba amerického, převážně superhrdinského mainstreamu...

Killingjoke
M Killingjoke | 17.11.2018 | Overwatch - Antologie #01

Ještě poslední věc a pak už tohle téma vážně nebudu hrotit a pitvat... slibuju :)
Je otázka, jestli by se nemělo pro série jako je Parker či Gotham Central pomýšlet na předplatné. Pokud se Comics Centru podaří vybrat na brak jakým je TR či Witchblade, věřím, že by se nás 300 našlo a vybralo se i na série, které se jinak blbě prodávají. Samozřejmě by to obnášelo patřičnou propagaci. U Crwe to jednou zkoušeli a klaplo to, BB Artu by to podle mě vyloženě pomohlo víc než slevové akce, kdy prodávají komiksy za 20% původní ceny. Byla by to 100% záruka zisku, přece se všechno nemusí tisknout ve velkých nákladech. Že to bude třeba dražší, nevadí, já si za kvalitu rád připlatit a věřím, že nebudu sám.

Killingjoke
M Killingjoke | 17.11.2018 | Overwatch - Antologie #01

Doppelganger: Takže máme být vlastně spokojení, že? No nevím tedy. Ona je to trošku řetězová reakce a podpora konzumu. Ze škol vycházejí čím dál tím hloupější lidi, společnost řeší pseudoproblémy a myslí si, že skutečný život je jako debilní seriál či telenovela. Prostě se hloupne. Dneska už nevěřím, že čtení nějakého Overwatch přivede někoho ke Crimnalu, stejně jako nepřivede vyprázdněná rubačka od Kotlety nikoho třeba k Zločinu a trestu. Člověk je líný tvor a nikam se posouvat nechce, pokud ho někdo silou nenakopne. Ale už toho nechám, stejně je to z mé strany jen prázdné vzdychání...

Killingjoke
M Killingjoke | 25.9.2019 18:19 | Filmový a hudební klub

Fimi: Asi je rozdíl pokud si vezmeš jako příklad skutečnou historickou postavu nebo smyšlenou postavu. Což neznamená, že ty změny vítám nebo schvaluju. Jen si myslím, že jediným smysluplným bojem proti tomu je, když do takových věcí nebudeš sypat zlaťáčky, nebudeš na takové filmy chodit a nebudeš takové komiksy číst. Jenže k tomu potřebuješ miliony dalších stejně smýšlejících lidí, aby se někdo chytil za nos a vymyslel jinou strategii. Do té doby prostě křičíš do tmy a nezbývá ti než to nějak skousnout, protože je tvůj názor při vší úctě vůbec nezajímá ;)

Killingjoke
M Killingjoke | 13.6.2019 09:31 | Pindárna

Nejspíš to bude ženská a docela známá firma. Ve svém bazaru na Databázi Knih má pod přezdívkou "knižátko" spoustu takto zajímavých špeků :) Sleduju to už roky, protože nabízí knížky, které bych chtěl a jdou těžko sehnat. Ale při pohledu na ty ceny u mne vždy zvítězil zdravý rozum :)

Killingjoke
M Killingjoke | 7.6.2019 09:48 | Filmový a hudební klub

Swamp Thing patří k mým oblíbeným komiksům a ač komiksové seriály už nesleduju, na tenhle jsem se těšil. Pilot mě sice nijak neuchvátil, ale že bude seriál po první epizodě zcela zrušen jsem fakt nečekal: http://www.tvzone.cz/clanek/38372-tema-swamp-thing-konci-po-jedne-epizode-proc/

Destrukce filmového DC se očividně začíná přenášet i na jejich streamovací platformu. Ta nekoordinace a neschopnost odhalovat možná rizika dřív než nastanou je už vážně úsměvná. Hlavně v tak velké korporaci. Takže škoda, snad se Swamp Thingovi v budoucnu někdy, nějak dostane lepší péče.

Killingjoke
M Killingjoke | 17.5.2019 11:43 | Filmový a hudební klub

Fimi: Tak to je pro mě osobně ta nejlepší zpráva! Pokud to bude samostatný film, jako to kdysi bývalo, tak to jen beru. Mě už ty propojené filmy a vesmíry pijou krev! Z DC mě už žádný jiný hrdina nezajímá... A Batman byl vždy nejlepší sólo. Jakmile se to spojovalo, nebo se tam rvali ti debilní Robini, začlo to jít pěkně někam! ;)

Killingjoke
M Killingjoke | 17.5.2019 10:53 | Filmový a hudební klub

Když jsem to tady pár týdnů zpátky házel, doufal jsem že to bude vtip. Jako herecky na to má, ale nesedne mi typologicky. No co už, počkáme a uvidíme výsledek, třeba to nakonec bude dobrá volba. Pro mě je teď důležitější, aby ten film byl skutečně noirová detektivka s podařeným scénářem a aby do toho hlavouni z WB zase moc nekecali. Tož, 2021 se uvidí... :)

Killingjoke
M Killingjoke | 26.4.2019 15:37 | Sběratelský klub

Spider-man mě nezajímá a co se týče Batmana, zatím podle mě není o co stát... http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_%E2%80%93_The_Legend_of_Batman
Pominu-li co mám koupeno mimo komplety, z těch zatím 38 komiksů bych si asi koupil jen Haunted Knight od dua Loeb/Sale.
A strašně jsem rád, že jsem si už před lety ty komplety zakázal a mám z nich ze všech dohromady nějakých 7 knih.
Vážně bych teď už nechtěl řešit nějaké další police :D

Killingjoke
M Killingjoke | 26.4.2019 10:52 | Filmový a hudební klub

Tak jediný komiksový seriál na který jsem zvědav (možná ještě trochu Watchmen) a začínám se bát, co z toho nakonec bude...
http://www.tvzone.cz/clanek/38121-trailer-comicsovy-swamp-thing/

Killingjoke
M Killingjoke | 26.4.2019 10:50 | Sběratelský klub

lantan1: Ano, Masky vyšly... kdysi v pravěku... http://www.comicsdb.cz/comics/145/spider-man-11-special

Killingjoke
M Killingjoke | 8.3.2019 12:06 | Filmový a hudební klub

Že by konečně zajímavý "supermanovský" koncept? http://film.moviezone.cz/syn-temnoty/trailery
Na tohle jsem zvědavý...

Aktivita

Naposledy přihlášen: 15.10.2019 00:26
Komentáře u comicsů: 92
Hodnocení comicsů: 685
Příspěvků ve foru: 141

Sbírka (z CDB)

Četl: 685 (cca 270603 Kč)
Má: 135 (cca 67967 Kč)
Chce: 3 (cca 1547 Kč)
Shání: 0
Nabízí: 0