Hellboy #10: Paskřivec a další příběhy
Comics Centrum1. vydáníčervenec 2015série Hellboy 31/44
4.4
...
...
...
...
+ 5 dalších ukázek
V jubilejní desáté knize „Paskřivec“ se Hellboy musí vypořádat s ďábelským případem čarodějnictví, bezhlavým pirátem, posedlým malířem i vlastním mateřským znaménkem.

Obsahuje povídky:
Paskřivec - Mike Mignola, Richard Corben
Ti, kteří se vydávají na lodích na moře - Mike Mignola, Joshua Dysart, Jason Shawn Alexander
V kapli Molochově - Mike Mignola
Mateřské znaménko - Mike Mignola, Duncan Fegredo

Obsahuje sešity série Hellboy: The Crooked Man #1-3 (červenec 2008 - září 2008), Hellboy: They That Go Down to the Sea in Ships (srpen 2007), Hellboy: In the Chapel of Moloch (říjen 2008) a 'The Mole' z Hellboy: Free Comic Book Day 2008 (duben 2008)

Scénář
Joshua Dysart, Mike Mignola
Art
Jason Shawn Alexander, Richard Corben, Duncan Fegredo, Mike Mignola
Obálka
Mike Mignola
Lettering
Martin Trojan
Překlad
Jan Kantůrek
Redakce
Marek Barányi (Keram), Václav Dort, Richard Klíčník, Hana Studeničová, Martin Trojan
CdbID
5747
Žánry
akční, dobrodružný, horor
ISBN/ISSN
978-80-86839-91-2
Vazba
šitá v tvrdých deskách s přebalem
Formát
160 x 240 mm
Hmotnost
534 g
Tisk
barevný
Stran
160
Původní cena
599 Kč
Doporučený věk
14+
Originál
Hellboy #10: The Crooked man and Others (Dark Horse Comics, 2010)
Varianty
Hellboy #10: Paskřivec a další příběhy (2. vydání) (2020)
Hellboy #10: Paskřivec a další příběhy (2015)
A další Hellboyovské povídky. Teď když si sérii opakuju, přeskakuju osmý a devátý díl a spolu s dvanáctým si je nechávám až na konec, jelikož tvoří navazující trilogii a před finálním dílem se 'zdržovat' dvěma knihami povídek není úplně nejlepší čtecí pořádek. Navíc pak má člověk nutkání být zbytečně kritický, jelikož mu povídkové díly oddalují očekávané finále. Dle mě je tedy lepší přečíst si Paskřivce a následující Ďáblovu nevěstu po Pražském upírovi, a tu finální trilogii Temnota vábí, Divoký hon a Bouře a běsy si přečíst na závěr hezky vcelku. To jen tak na úvod.

A teď k samotnému obsahu. Největším tahákem, bez kterého by kniha byla poloviční (ať už kvalitou či rozsahem) je titulní Paskřivec. Hellboy vždy koketoval s hororem, ale dle mě je tohle dosud nejčistší a nejlepší hororový příběh, který se v rámci téhle série Mignolovi povedl. V první řadě je to tím, že má odpovídající rozsah, a může si tak dávat na čas, nespěchat s příběhem a budovat atmosféru. Další věci je, že tu ani tak nejde o Hellboye, takže tu nemáme tu klasickou formulku že jakmile se monstrum objeví, situace se vyřeší tím že ho Hellboy zmlátí. Což na jednu stranu znamená, že Hellboy je tu tak trochu do počtu, a celý příběh by mohl vcelku dobře fungovat i bez něj. Na druhou stranu, jak často v téhle sérii máme zajímavé lidské vedlejší postavy, které by v pohodě utáhly příběh i bez Hellboye? Já to jako zápor neberu, mít Rudocha pro jednou jako takového pozorovatele kolem kterého se netočí vše, je příjemná změna. Co ale celý příběh a jeho hororový nádech naprosto povyšuje a dělá ho tou lahůdkou kterou je, to jest kresba Richarda Corbena. Mignola mu tentokrát psal komiks přímo na tělo, a je to na něm vidět. Jak se mi jejich předchozí spolupráce na povídce Makoma líbila, tady jsem nadšen. Corben není úplně můj oblíbenec a rozhodně bych nechtěl aby kreslil většinu toho co čtu (třeba do knihy Hellblazer: Těžké časy mi krutě neseděl) ale když ho posadíte k hororu v lesích s monstry a čarodějkami, napíšete to přímo pro něj, a ještě mu k ruce dáte barevnou paletu Davea Stewarta, tak to je prostě paráda. Myslím že ani sám Mignola by to nenakreslil lépe, minimálně by to nemělo tak silný účinek. Ano, je to Corben, takže lidské postavy vypadají jako opičky, to už je prostě jeho styl, ale jak dojde na monstra (třeba samotný Paskřivec) to už je ve svém živlu. Dětem bych to určitě číst nedával (možná za trest, ale to by haranti zase furt otravovali že nemůžou usnout).

Další příběh Ti, kteří se vydávají v lodích na moře mě úplně dvakrát nebavil. Legenda o Černovousovi je sice téma lákavé, ale zpracování je průměrné. Je hezké že se po delší době objeví Abe Sapien, ale stejně jako další vedlejší postavy tady, je tu tak nějak navíc. Dost možná je to proto že Mignolovi zde s příběhem pomáhal nějaký Josh Dysart, a je to na tom znát že to není úplně ten pravý Hellboy. Navzdory tomu že má jen 22 stran se mi povídka trochu táhla. O kresbu se postaral Jason Shawn Alexander a to taky nebyla trefa do černého. K pirátským příběhům se jeho styl docela i hodí, k příběhu s Hellboyem už ale ne. Někomu to možná přijde jako příjemná změna, mě ale tenhle příběh moc nebavil.
Možná proto následuje ryze tradiční povídka V kapli Molochově. Tady se po nějaké době jak o scénář tak o kresbu postaral sám Mignola, a je to klasická Hellboyovská povídka jak z prvních sbírek. Snad jen ta kresba už není na takové úrovni jako třeba v Červu dobyvateli nebo Podivných místech, jakoby se po letech pouhého kreslení obálek dostal Mignola trochu z formy. Ale třeba je to jen můj dojem kvůli tomu že jsem si teď pomalu přivykal že kreslířské povinnosti přenechává jiným. Nicméně jo, bavilo mě to, v nejlepším slova smyslu tradiční Hellboy. Taková nostalgie z prvních knih.
Na závěr tu máme kratičký příběh Mateřské znaménko. To je spíše takový vtípek, ale na konec na odlehčení, proč ne. Kresbu si vzal na starost Duncan Fegredo, a mohl bych chválit, ale ódy na něj si s dovolením nechám až na ty Hellboyovské knihy které má komplet na starost on, bude to příhodnější.
Klasicky tu máme bonusy v podobě náčrtů, návrhů, obálek a poznámek. Tyhle nahlédnutí do zákulisí mám rád. Překvapivě tu máme i čtyřstránkové pojednání o jistém Manly Wade Wellmanovi, který prý byl jedním z hlavních Mignolových inspiračních zdrojů. Informativně zajímavé, ale pro Čechy trochu zbytečné, jelikož tomuto spisovateli tu u nás žádná kniha nevyšla, horkotěžko v nějaké antologii vzácně narazíte na nějakou jeho povídku, takže i kdyby profil někoho zaujal a chtěl od něj něco přečíst, buď má smůlu nebo je odkázán na angličtinu.

Verdikt: Paskřivec a další příběhy je povedenou sbírkou, kterou táhne především titulní nejdelší příběh který je parádním hororem. Moloch je sázka na jistotu a to co velká část čtenářů od Hellboye chce, Mateřské znaménko fajn bonus. Jen ten pirátský příběh mi moc neseděl jak příběhem tak kresbou, naštěstí tvoří jen malou část knihy a dojem moc zkazit nemůže. 8/10
Opět povídky. Tentokrát skoro bez Mignoly (kresebně, samozřejmě stále píše). "Paskřivec" byl skvělý, a Corben si u mě napravil reputaci z "Makomy". "Ti, kteří se vydávají na lodích na moře" byla povedená povídka, tady mi ale moc nesedla kresebně. No a pak tu je "V kapli Molochově", která se za mě nejpovedenější z této knihy, a nejen kvůli tomu, že to kreslí Mignola. A co se týče "Mateřského znaménka", nic proti, ale tahle povídka je tu spíš do počtu. Jinak super. 8/10.
Tentokrát spokojenost. Především proto, že se znovu neopakuje motiv Hellboye coby strůjce zkázy lidstva, ale jednotlivé povídky fungují zcela samostatné v rámci celého univerza. Rozdílná práce kreslířů má přitom něco do sebe – například příběhy Paskřivec nebo Ti, kteří se vydávají v lodích na moře, které slepě nekopírují tvorbu Mikea Mignoly. Naopak, kráčí ve vlastních šlépějích, přičemž světe div se, ono to funguje naprosto skvěle, obzvláště v kontrastu se samotným stvořitelem pekelného chlapce. (Mimochodem, miluju například scénu, kdy Abé pod vodou potkává Černovousovu vřískající hlavu, jíž stahují mrtví do hlubin.) I scénáře se povedly, třebaže je tu stále ten nešťastný vzorec, kdy je Hellboy nejdříve poražen, aby pak pomocí nějakého náhodného magického udělátka vrátil úder otevřenou dlaní. Pořád si však cením nápadité kombinace různých legend, která sice občas působí značně přeplácaně, a ne všechny motivy se povede zdárně uplatnit, ale ta hororová atmosféra je i nadále fantastická.
Po dlouhé době jsem se opět dostal k Hellboyovi a královsky jsem se bavil.
Příběh o paskřivci mě bavil asi ze všeho nejvíc, super neokoukané prostředí a super kresba, která sedí k hororu.
Další příběhy příběhy jsou takové menší jednohubky. Příběh o pirátovi Černovousovi má fajn atmosféru, ale nic moc děj. Třetí povídka je typicky hellboyovská jak ze začátků kdy to kreslil sám Mignola. A poslední je opravdu malá jednohubka o zlém snu, a po paskřivci je to to nejzajímavější z této knihy.
Tady to taky hraje skvěle. I když bych čekal spíš závěr trilogie č.2, tak mi to až tak nevadilo. Corbena buď stopro můžu nebo mi tam něco nesedí a tudíž ho nemůžu. Tady mi to paradoxně vše sedlo a díky jeho stylu kresby je to strašidelné fluidum přímo cítit z Paskřivce. Přitom i ta myšlenka mi sedla. Lodě a Moloch taky super, i když je v tuto chvíli Mignolova kresba trochu okoukaná u mě, pořád dobrý příběh. Židovské mýty a legendy nejsou u nás moc zastoupeny, nepočítáme-li Starý zákon, a já se rád zase něco nového dozvím. To je na Hellboyovi super, že mě to donutí vyhledávat ve zdrojích, jak moc a čím se nechal Mignola inspirovat. Za mě stopro 5 hvězd.
Tak se sešli další povídky s vícero kreslíři jako v Pražském upírovy a opět musím říct, že mě Corbenova tvorba překvapuje. Kdysi jsem si o jeho kresbě jasně řekl, že je to hnus. A při pohledu na jeho postavy to tam stále víceméně vidím, ale tak nějak mi u hororu zkrátka sedí a baví mě. I celkový příběh v této povídce byl jednoznačně nejlepší z celé knihy, což je trochu dané i tím, že byla nejdelší a zkrátka tato povídka je hlavním tahákem této knihy. Druhá povídka se mi ale nelíbila už téměř vůbec. Děj byl skoro o ničem, styl vyprávění na mě také nezapůsobil a kresba mi k Hellboyovi také nesedla. Zkrátka bylo hodně znát, že tato povídka byla jen jakýmsi rychlím slepencem pro nějakou hru. Pak je tu povídka kompletně od samého Mika Mignoly a je to typická Hellboy věc. Příběhově je to klasický Hellboy a stále to dokáže určitě bavit, byť na zadek si z toho nesednete. Kresba je na tom bohužel podobně, po tom, co jsem si zvykl na Fegreda a Davise z Ú.P.V.O. přišlo mi, že je to o poznání slabší než u starších dílů. Dost možná už zkrátka Mignola vypadl trošku z formy, ale prostě Fegredo a Davis jsou úplně někde jinde. A to potvrzuje i poslední kraťoučká povídka, která je zkrátka parádně nakreslená a má malinkatý příběh s jasným poselstvím. Za mě tedy spokojenost, byť kvalita trochu skáče, ale i tak jsem se prostě bavil.
Ano, vím, že Hellboye čtu na přeskáčku, ale s tím, že část není dostupná a čekám na dotisky, a u jiných zase hrozilo vyprodání, mi nic jiného nezbývá. Každopádně se mi tahle kniha líbila víc, než Probuzení ďábla. Každý příběh má něco do sebe, i když nejlepší mi přišel asi Moloch a následovaný znaménkem, ale i zbývající dva si drží vysokou kvalitu. Trochu nevyrovnanější je kresba. Nejlepší je samozřejmě Mignolova v Molochovi. Velmi povedená je i Fegredova kresba ve Znaménku. Kresba u Černovouse má fajn atmosféru, ale je bohužel dost nepřehledná (on i ten scénář je tu dost nepřehledný). Hrozná je ale kresba u Paskřivce. Corbenova kresba podle mě nemá ani atmosféru, ani není líbivá na pohled, prostě je jen odpudivá. 90 %
pro mě asi nejlepší Hellboy, absolutně úžasná kresba a všechny příběhy jsou skvělé, hlavně Paskřivec neměl chybu...Hellboy je prostě TOP
Hellboy se mi zacina (spolecne s u.p.v.o.) zamlouvat opravdu velice! Je to dano hlavne vynikajici atmosferou a kresbou. Souhlasim ale s komentarem nize, ze konce, kdy Hellboy nekoho jednoduse zrube a nebo vytahne nejakou magickou vec, se daji vymyslet lepe. Kazdopadne to me zas az tak netrapi. V teto knize najdeme hlavni pribeh s paskrivcem, a dva samostatne mensi pribehy. Az na posledni se mi libil kazdy pribeh. A celkove jsem si cteni opravdu uzil. Sup sem dalsi Hellboyovske ctivo.
Síla Hellboye je prostě v kresbě a atmosféře, ne tolik pak ve scénářích.

Během knížky mému oku lahodila překrásná a atmosférická kresba. Tu Corben, který mi tady přišel vyloženě ve formě, tu zase Alexander, jehož kresba je správně syrová. Svou troškou přispěl i Mignola, kterého jsme si v Hellboyovi užili zase po dlouhé době, a knihu uzavírá krásně Fegredo, který mi prostě přijde jako nejleší kreslíř pro Hellboye.

Mignola stejně jako v ostatních Hellboyovských příbězích rozehrává příběh hezky. Je tajemný, je o nějakém zlu, které si přebral ze světových mýtů, které zpřítomňuje, zasazuje do 20tého století a nechává jim ovlivnit současný svět. Jakési mytologické tajemno, kdy dávno zapomenutí bohové natahují z hlubiny času své pařáty, aby se zmocnili vaší duše, nebo rovnou celého světa. Super, super! Až potud paráda. Ale každý závěr Hellboye je pro mě velkým zklamáním. Vždyť každý příběh končí tím, že Hellboy někoho zbuší do kuličky. Mnohy působí jako hromotluk, který je do příběhu zasazen jen proto, aby měl Mignola v závěru koho využít pro svou scénáristickou kličku, kdy gradující příběh hry o duši zabije tím, že nechá Hellboye, aby hlavního záporáka, temného boha/nesrmtelného krále/mocného avatara, či jinou nadpřirozenou bytost (dosaď si sám) nechá zmlátit Hellboyem a tečka. Když už to vypadá, že Hellboy na zmlácení hlavního drsňáka nemá, vždycky vyloví z kapes nějaký artefakt, nebo nějaký talisman, který nikdy v příběhu zmíněn nebyl, nevíme pořádně, jak se k němu Hellboy dostal, nebo proč právě by měl na tohoto konkrétního "bad guye" působit, nicméně vždycky působí, Hellboy vyhrává pěstní souboj a to je vrcholem toho, co dokáže Mignola vyplodit za finále.

Pro mě jsou konce příběhů opravdu hodně důležité, zejména u povídek. Dobrý konec může jinak slabší věc katapultovat ke hvězdám, a i dobrý příběh dokáže slabší konec v mých očích potopit. Dal bych méně, ale za kresbu a atmosféru usoplené čtyři hvězdy.
Je až s podivem, jak dokáže původně nevinně neutrální a žádné zvláštní emoce nebudící slovo "odvézt" zkazit dojem ze čtení, když je blasfemicky zkurveno do odpudivého patvaru "vodvýzt". Von ten překlad první povejdky vobzvlášť je celej takovej vošklivě vodpornej a voslizlej, voči mám vykutálený z toho, houkavej vauťák mě vodvezl několikrát, vasi si půjdu vuvařit rejži do vejtahu hele! Tfuuuj! No nic, na co používat pěknou češtinu, přijatelně řízlou obecnou, když se to dá přeložit komplet celé jak nám zobák narost no ni? U těch incestních buranů, žijících opuštěně v takových krajích by se to dalo pochopit, ale proč tak mluví všichni? Doporučuji Lovecrafta, mluví tam snad někdo i v těch nejzapadlejších prokletých krajích takhle? NE! Buduje kvalitní jazyk sám o sobě atmosféru? ANO!

Tak dojem zkažen sice, ale ne zas tolik, abych si to neužil, Corbenova kresba a hutný bradavičnatý Mignolův scénář dokázaly namixovat napjatou a hrůznou atmosféru, jakou jsem u Hellboye dlouho nezažil, opravdu dokonalé. Další jednohubky byly také zajímavé a tak široký kresební rozptyl kupodivu knize taky neublížil, ba naopak. Je dobře, že je zde i výtvarná práce samotného Mignoly. Bylo to hned jako pěst na oko v dobrém slova smyslu. To je ten prapůvodní temný, s jasnými hranami, hříšnými zákoutími, pekelnými výrazy, zuby a pokřivenými těly, vycizelovaný Hellboy. Bravo, Fegredo to pak pěkně ukončil, dle mého je to on, ten pravý následovník Mistra.

Tak hele ty kráso, vuvažuju vo tom, jak moc mě vosrala ta tak vokatá vobecná čeština v každý větě, ale vo moc míň než devadesát vočividně dát nemohu. Zlatej překlad Ragemooru! A už ať je tu pokračování toho, čeho jsem byl svědkem na konci Divokého honu, tyhle povídky super, ale jak bude pokračovat hlavní linie mě rajcuje přece jen kapku více.
Desátej Hellboy exceluje zejména po výtvarné stráce a na pány Corbena či Dysarta je radost pohledět.
Recenze od 9:25
http://www.youtube.com/watch?v=8F3enVYSw3U
Paskřivec je geniálně vytvořená povídka, kterou jsem hltal stránku po stránce. Další povídky nejsou scénáristicky tak vybroušené, ale vždycky vévodí správně temná atmosféra. Za mě veliká spokojenost.

Celkový dojem: 90%
„Titulní Paskřivec je něco, co mi při prvním setkání vyrazilo dech. Richard Corben je vedle Mignoly tou nejpovolanější osobou na pozici ilustrátora komiksů s Hellboyem. Tečka. Nikdo jiný nedokáže obrazovou formou vystihnout tíseň, strach, bezmoc a hrůzu lépe, než tenhle zasloužilý sedmdesátník z amerického Missouri. Každý strom, každá větev, křoví, polorozpadlá barabizna či zatuchlý kostel jsou nasáklé atmosférou, která by se dala porcovat jateční cirkulárkou. Ať už se ve tvářích postav zračí čirá beznaděj nebo skutečný hněv, vždy je to podáváno v poctivých detailech. A to máme "jen" kresbu, teď si představte ten Mignolův scénář!“

Více zde: https://edblok.blogspot.com/2015/08/hellboy-paskrivec-dalsi-pribehy.html
Hellboyovy příběhy jsou kvalitní, ale neměl jsem z nich jednoduše pocit výjimečnosti, které se dostavily v době, kdy jsem se s Hellboyem seznamoval poprvé. Více: http://www.comics-blog.cz/2015/07/962-hellboy-10-paskrivec-dalsi-pribehy.html
Musím uznať, že ma Hellboy zasa raz dostal! Ako ja milujem jeho krátke poviedky, ktoré dokážu zachytiť tú krásnu i nezmyslenú esenciu toho, čo robí tento komiks tak chytľavým. Žiadna veľká myšlienka, len príjemná hororová atmosféra a povinná bitka s obvyklým "Dežo ví" na záver. Táto kniha mi to dáva mierou vrchovatou. Zbohom úsmevné epické predchádzajúce stavy, hneď na úvod tu je exorcistická bosorácka čertovina. Hlavný záporák vyzerá ako Hugo Weaving v Atlase mrakov (čo je jeden z mála prípadov, kedy sa mi film páčil viac ako knižná predloha) a musím uznať, že kulisy kreslené Corbenom sú úžasné. Aj tie tváre som preglgol.

Takisto bezhlavý pirát funguje, kresba v podaní Alexandra je neskutočne atmosférická. Hoci je zatiaľ v Hellboyovi priam nevídaná, celkom by som ju uvítal aj nabudúce. Molocha si Mignola nakreslil sám a asi nebudem jediný, čo v tejto "podobe" vidí to naj. Hold, originál je len jeden. Záverečné materské znamienko bolo haluzoidné a svojim spôsobom milé. Fegredo si tento "kožnatý" diel určite užíval.

V celku je to bezchybný Hellboy v poviedkach, a teda vo forme (navyše takej, aká mu svedčí). Dokonalé!
Ruku na srdce, je to vlastně pořád stejné. Hellboy někam přijde, kouká, poslouchá místní legendy, do toho atmosféra hutná jak čarodějnickej lektvar a pak bum plác, pravá ruka zkázy zbouchá pár příšer na hromadu a je klid. A to mám rád!
Moc se mi líbilo složení kreslířů. Nejdřív Corben, kterej Paskřivce nakreslil tak nechutně, jak by to Mignola se svým stylem nikdy nemohl (nebo nechtěl) zvládnout, pak učesanější Alexander, který hodně dobře nakreslil jak Hellboye, tak Abe, taková nostalgická vsuvka v podobě Mignoly a nakonec Fegredo, který svůj um dokázal už v příběhové linii. Všechno je to super, ale Mignola se mi prostě líbí nejvíc, nemůžu si pomoct.
Inu, povedlo se. Jo a ta polsední povídka, kde se skoro nemluví a Hellboy poletuje vzduchem, ta mi vyvolala i husí kůži.
Jen tý hovorový češtiny na mě bylo v první povídce moc, ale nikomu to neříkejte!
Hellboy mě stihl znudit svými jednotvárnými příběhy už v Crwi. Paskřivce jsem si koupil kvůli Corbenovi a řeknu vám - kurva, tohle je fakt dobré!
363841
Četl/a (85)
123peta, Abbott, Baffman55, Balů103, ben_bella, bierce, binnmode, Black Bro, yo, Bronn, calvin10, Chaolinek, charvos, cybern, DEmnoG, Don_Canagliume, erik, farnhajt, figis, Final, fuerto_gepa, Giskard, Golem, house192, Infarkt, invape, Jabba, James, japes, jardoom, jh666, jindroush, Kaaos, Kaluž, Kapis, karl173, kaylin, KdG, Killingjoke, Knuckless, Kocour, L4MIOzZ, lantan1, Librarian, lucmartincova, luky.kuky10, mart.in, massilia, Mercurio, MisaSutcliff, monte walsh, Nekrokok, Noci, oleav, Paldini, pearlxjam, Petrisko911 , Petrkoll, Poseidon1978, RadimNemec, raenius, raimi, rajot, regressiv, Rezet, robertsedmik, RudyRod, schefik, Schramm, Shake, Sharick, SHORTY, Spike, syon, tacmud, Tomket.Tom, Tomzany, trudoš, Velkej šéf, vita, VXP, Walome, wittos, Zbysek2410, zgrywus, zlejzmrd
(193)
123peta, 665+1, Abbott, afri, Alfi, arnecht, Ashek, Azbest, Baffman, Baffman55, Balů103, bananzluty, bboorreekk, BeeSee, bierce, binnmode, blackJag, bmc75, bourgeois, brkowycz, burzum, calvin10, Chaolinek, charvos, Const.ex, Corteg, Corvus, Covenant, CSE_AC/DC, DAN478, DegiCZ, DEmnoG, Dinik, disclose, DoctorWho, Don_Canagliume, doophy, dvoracekpetr1, erik, farnhajt, faster86, fel68, felis, figis, filemon, filosh, Final, Flash, Fry, fuerto_gepa, Galupus, Golem, grellenort, Greyman, grinder, Hamichal, Honzin, house192, Hulik, hyba1991, Infarkt, invape, Jabba, Jak, James, jardoom, jh666, jjjirik, Joshua_T, Kaaos, Kapis, karl173, kaylin, Kazumaki, KdG, kendor007, KINIMODUS, Knuckless, Kocour, Komediant1842, komiksák007, koniklec, kubanec13, Lamahe, lantan1, Lenny, listr, Lobodlak, Lobok257, Loks19, lucmartincova, luky.kuky10, maara, Malachias, Markyz de Sade, mart.in, Marthy76, Marvin, Matej-29, mcleek, meffis, Mercurio, merhyx, mgeralt, mikado, MIKER65, mikina, Miriyak, misa, MisaSutcliff, Mleako, moiqpiom, MP, MP81, Mrlah, Murphy722, mutattoo, namdnas, Nekrokok, Neuro, Noci, noMster, nx, oleav, Paldini, pavel, pdfak, pearlxjam, pechna, Petrisko911 , Petrkoll, petrsimcik, pk123x, plema, Poseidon1978, Qee, RadimNemec, raenius, raimi, rajot, Ricarderon, robertsedmik, RudyRod, Rumburaq, Saiffer, Samurai-Jack, Saran, schefik, Schramm, seezeethree, Shake, Sharick, SHORTY, Skot, sleepless, songoku, Spike, StanleyHu, suricattaontheway, Symbi, syon, tacmud, terrordemon, The Genius, Tialster, Tomasino79, tomasko33, tomastrejbal, Tomket.Tom, Tomzany, Traum, Trevelyan, trudoš, tulipstros, vallyslayer, VasaX, Velkej šéf, vishnar, vita, Vítek, Vojtěch 393, willis, Wiruss, wittos, xintax, yogi, yojimbo, Zajo original, Zavulon, Zbysek2410, zgrywus, Zíďas, zlejzmrd
Chce (19)
Badgu.y1902, Braindead, deadpool, FatMonster, Fr3d_K, gezic, ghousty, Komiksum, Lojza, Maty48, MignolaMoore, p.beger, plaštěnkář, spot, Tabasco, the_proph, Tomate, WMN, Zelvak
Koupí (5)
FatMonster, gezic, Mighty_Morphine, MignolaMoore, Tabasco
Prodá (2)
namdnas, Petrkoll