Poniczech Naposledy online: 28.3.2024 13:36mecenáš
- Zatím asi to nejslabší, co v Modré Crwi vyšlo. Extrémně nudné - neděje se tu vůbec nic. To vše je proloženo plytkým monologem hlavní postavy, který zní jak moje úvahy, když mi bylo 13. Nevadí mi komiksy "o ničem", ale tohle prostě nefunguje a je to jen otravné. Jedna hvězda navíc za pěknou kresbu, jinak bych šel s hodnocením ještě níž.
Poniczech mecenáš28.3. 12:08Modrá CREW #32 - Zabiják #1, 2
- Předešlé komentáře mě trochu vyděsily, ale přišlo mi to nakonec skvělé. Kvalitou to oproti Baltimorovi podle mě horší není, akorát žánrově je to trochu jiné - což ale v celém Outerverse není zas tak neobvyklé.
Poniczech mecenáš25.3. 12:56Lady Baltimore #01: Královny čarodějek
U nás zatím nevyšel Joe Golem (kterého mám asi nejradši), který sice časově spadá až do 60. let tohohle světa, ale Mignola s Goldenem ho vydali před Lady Baltimore a tahle knížka na něj velmi často odkazuje. Nerozumím tomu, proč to CC vydává takhle, je to jak kdyby nejdřív vydali příběhy Edwarda Greye, Humra a Ú.P.V.O. s malým Hellboyem a pak až ty první Hellboyovy knížky.
Nějaká genderová vyrovnanost mi nijak "na sílu" nepřišla, ale bylo fajn, že je tu víc ženských postav. A nevím, jestli to zůstalo jen nepochopeno, ale podle mě 1. světová válka proběhla, jenom ji narušil mor . Rozhodně se z toho nestala "válka proti upírům" - upři zůstali pouze v rovině povídaček mezi lidmi, ale jejich existence není obecně uznávaný fakt. Je třeba nezapomenout, že upíři postihli jen Evropu. Vzestup nácků mi tím pádem nepřijde úplně nereálný, navíc se nemuseli nutně dostat k moci stejným způsobem, jako v našich dějinách.
To časové zasazení je asi jediná věc, která mě na knížce tolik neoslovila, protože to umístění do období 1. sv. války byl jeden ze zásadních rozdílů oproti Hellboyovi. Najednou jsou tu záporáci náckové a čarodějnice, které sice mají super design, ale oproti upírům to působí víc jako něco z Mignolaversity (Hellboy universa). - Velmi dobré, těším se na zbytek série. Jediná výtka - čtu to hned potom, co jsem dočetl původní příběh Baltimore aneb Statečný cínový vojáček a vampýr a - možná je to jiným překladem, možná je to spíš úpravou příběhu pro komiks - mám z toho takový pocit, jako když zpracují vaši oblíbenou knihu do filmu. Je to paráda, ale přijde mi, že se Baltimore chová trochu jinak a hlavně jsem si ho představoval podle původních kreseb od Mignoly trochu jinak - obhroublejšího a možná i staršího. Pořád je to ale parádní a cítím potenciál, že mě série chytne ještě o kapku víc než Hellboy.
Poniczech mecenáš15.3. 10:20Baltimore #01: Morové lodě
- No, nevím. Tenhle komiks mi přišel "moc hrr" i na mě a to sám patřím mezi lidi, co si dávají pozor na to, co kupují, snažím se jíst míň masa, kompostuju, nakupuju co nejvíc bez obalů a kupuju potraviny od lokálních prodejců, aby nejezdily přes půlku zeměkoule.
Poniczech mecenáš23.2. 12:53Permacomix: Žít permakulturně. Návod k použití
Myšlenka krásná, některé ukázky "jde to i takhle!" byly sice fajn, protože ten komiks pak nebyl jen obecné plácání o tom, že máme dávat pozor na přírodu, ale rovnou i ukázal, jak na to. Taky mi nejprve přišlo super, jak se můžu ztotožnit s postavou Izii - ráda by chtěla žít permakulturně, ale má spoustu obav a některé věci jí nevyhovují.
O to víc mě mrzelo, že na konci příběhu prostě na všechno přistoupí a my se ani nedovíme, proč se tak nakonec rozhodla (asi aby zůstal šťastný její přítel?). Prostě změní povolání, což je tam sice popsáno jako něco, co není úplně jednoduché, ale ona to "prostě zvládne".
Sečteno a podtrženo - komiks celkem hezký, ale jedině jako vzdělávací teorie, nemyslím si totiž, že někoho přesvědčí o změně životního stylu. Já osobně budu dál jíst víc zeleniny z vlastní zahrady, ale suchý záchod na zahradě a "lednici" z květináče a mokrého písku asi přenechám jiným nadšencům. - Jak něco, co bych kreslil v šesté třídě pod lavicí.
Poniczech mecenáš22.2. 14:53Sněhulení
- Asi jak píše Darth Raelchi. Převyprávění hrozný, kresba taky hrozná, ale ty záblesky Poea to zachraňují od úplného odpadu. Asi se za to stydí i ten Martin Vaňo, když je tam podepsanej jako Eberhardt von Grubendorf.
Poniczech mecenáš22.2. 12:10Jáma a kyvadlo
- Sice pro mě tahle série nebyla zklamání, ale jinak musím souhlasit s GWB, že tyhle povídky se fakt vydařily a úplně na mě dýchla atmosféra ze starých Ú.P.V.O. a Hellboyů. Opět důkaz, že i když mě vlastně příběhy typu "Hellboy přijde, nedaří se mu a nakonec dá příšeře pěstí a uspěje" vlastně baví, tak tohle je skvělé a ani nepotřebujeme známé postavy.
Poniczech mecenáš15.2. 17:01Ú. P. V. O. Peklo na zemi #05: Pickenský děs a další příběhy
Plus mi přijde vtipný, že v době psaní tohohle textu, má tenhle díl nejnižší hodnocení v sérii, ale komentáře ho naopak chválí víc, než jiné. - Já nevim, čistě teoreticky by mě to mělo fakt bavit. Normálně mi nevadí příběhy "o ničem", které jsou jen slice of life a kde je hrdina naprostý flákač a kretén - miluju filmy od Kevina Smithe jako Mallrats a Clerks, které jsou přesně tohle a hláškuju je skoro pořád. Ale z nějakého důvodu to tady vůbec nefunguje. Strašně se to vleče, ani jednou jsem se nepousmál a jen mě vytáčelo, jaký debil Buddy je.
Poniczech mecenáš13.2. 15:05Hej, Buddy!
- Je to docela ok, ale stačí mi na ukázku jeden svazek. Autor to nikdy nedopsal a dám na radu známého, že to nemá smysl číst, když to nikam nevede.
Poniczech mecenáš12.2. 18:22Kannonina ruka #01
- Normálně bych dal 3*, ale jsem hrozný King Kong nerd a spoustu těch malých odkazů v téhle knize mi prostě udělalo radost - hlavně ten boj s T-Rexem. Jinak příběh prostě průměr, kresba mi nejdřív nesedla, ale pak jsem si zvyknul a nebyla vlastně špatná.
Poniczech mecenáš7.2. 21:19Hellboy - Mladá léta: Utajená země
- Místo knihy mohl autor prostě napsat pár vtipných tweetů a zbytek jednoduše nepoužít.
Poniczech mecenáš1.2. 15:53Zlá ovce II.
Takhle ve formě knížky jsem se nezasmál ani těm pár, které bych online aspoň lajknul. - Slabších 5*. Nádherná kresba a krásně propracovaný svět. Postavy jsou zatím takové "ok" a příběhově nic nového, ale chci dát Fenoménu šanci, další díl se třeba v tomhle ohledu více rozjede.
Poniczech mecenáš1.2. 12:28Fenomén #01: Město zlatých očí
- Loni jsem ho nestihnul přečíst, ale pro mě nejlepší komiks roku. Úžasný depresivní příběh, který je (bohužel) stále až neuvěřitelně aktuální.
Poniczech mecenáš29.1. 13:08Atentát
- Prozatím nejlepší Brubaker - až na ty ženské postavy, bože, to byl děs. Zbytek byla ale tak skvělá pulpová jízda, že se mi to těsně na těch pět hvězd vytáhlo.
Poniczech mecenáš22.1. 16:30Inkognito - Tajné vydání
- Začátkem jsem si nebyl úplně jistý a obával jsem se, že to bude spíš popis děje bez zápletky. Není tomu tak a postavy jsem si v průběhu knížky nakonec fakt oblíbil. Takže zatímco po prvních pár stránkách jsem to viděl na jasné 3* - neoslní ani neurazí, ale má hezkou kresbu - tak až jsem se prokousal ke konci, stouplo to až na těch 5*.
Poniczech mecenáš19.1. 12:33Drama
- Sedlo mi to víc než Go West Young Man. Velmi solidní westernový příběh, kde mě navíc nezklamalo rozuzlení záhady, takže parádní nadprůměr.
Poniczech mecenáš17.1. 13:20Hvězda pouště
- Určitě lepší než nové epizody, co běží v TV, jinak jsem byl po tom vychválení od GWB dost zklamaný. Párkrát sem se uchechtl, ale převratná zábava se nekonala.
Poniczech mecenáš30.12.2023 10:33Simpsonovi: Monumentální komiksový nával
Musím ale ocenit překlad, díky kterému to jsou 3 hvězdičky a ne 2 - opravdu to sedí na český překlad animáku, postavy se vyjadřují úplně stejným stylem a člověk je úplně slyší. - Jako někdo, kdo v případě Marvel vs DC silně upřednostňuje příběhy od DC, tak tohle mi sedlo opravdu hodně. K recenzi samotné tu už asi nemám co dalšího bych dodal, takže jen chci doporučit všem, kdo náhodou váhají, nebo třeba nejsou běžně fanoušci Thora.
Poniczech mecenáš19.12.2023 09:02Thor: Zabiják bohů
- Až mě samotného překvapilo, jak mě tenhle komiks chytnul a četl jsem i všechny poznámky. Trošku sice znám Freuda, ale jinak jsem člověk psychoterapií nepolíben. Moc se mi líbilo, že to je příklad sezení, jak může doopravdy probíhat - tedy ne nějaký ideál, ale i terapeutka tu dělá chyby, které jsou pak v poznámkách rozvedeny.
Poniczech mecenáš14.12.2023 16:35Příběhy z pohovky: Psychoterapie v komiksu
- Tohle se mi (skoro až kupodivu) velmi líbilo! Žádnou knížku ze série Grisha jsem nečetl, ale teď o tom skoro uvažuji - pochopit příběh naštěstí šlo i takto samostatně.
Poniczech mecenáš13.12.2023 12:19Démon z lesů - Grafický román ze světa Griši
Nenechal bych se odradit tím, že to technicky spadá pod Young Adult, přijde mi to jako velmi kvalitně zpracovaný fantasy příběh. Plný počet nedávám jen proto, že něco podobného mi přijde, že už jsem někdy četl jako fantasy povídku - velmi originální je tu ale inspirace východní Evropou/Ruskem, což zas tak často u fantasy nevídám. - Veliká změna v tomhle díle (sarkasmus) - Rimuru tentokrát není silnější, než ti, co na něj útočí, ale výsledek je jako vždy: skamarádí se s nimi. Nic proti tomuhle konceptu, ale ta absence jakéhokoliv nebezpečí tu imho nefunguje (narozdíl třeba od One Punch Mana).
Poniczech mecenáš11.12.2023 17:59Jak jsem se reinkarnoval coby sliz #06
- Tohle mi asi sedlo z Batmana nejvíc za posledních x let (i když je fakt, že ho nečtu tolik, takže mi dost možná něco uniklo).
Poniczech mecenáš2.12.2023 13:47Batman - Špatný den: Penguin / Riddler
K Penguinovi nemám žádné připomínky, to je 5/5. Riddler mi chvilkama přišel trochu zdlouhavý se všemi těmi flashbacky do jeho dětství, ale pořád to bylo fajn 4/5. - Na jednu stranu je tohle přesně to, co bych měl milovat, ale plný počet nedám, protože to občas svou message sděluje takovým způsobem, že nás to s ní mlátí do ksichtu (neříkám, že to mnozí nepotřebují, když si doteď někteří myslí, že Space Troopers a Robocop nejsou kritikou toho, co ukazují).
Poniczech mecenáš22.11.2023 00:10Šangri-La
Taky jsem si všimnul poměrně hodně chyb, kdy se různě opakují slova, nebo je text v bublinách špatně rozdělený.
Ty plusy jinak už asi skoro každý zmínil, nelituju, že jsem si to přečetl. - Takhle: Nejsem úplně největší Deadpool fanda, takže jsem do toho šel trochu skepticky, což se nakonec ukázalo jako plus, protože jsem aspoň nebyl zklamaný.
Poniczech mecenáš20.11.2023 15:39Deadpool: Klasické příběhy
Ten první komiks je tragédie, ale chápu nutnost ho tam dát, když je to první výskyt Deadpoola. Jinak je to uprostřed příběhu, kterýmu jako čtenáři téhle knihy nerozumíme a navíc to kreslí a píše můj "úhlavní nepřítel" Rob Liefeld, který možná Deadpoola vymyslel, ale kreslit fakt neumí a psát teda taky moc ne - což je bohužel vidět i tady.
Následující příběhy mě naopak překvapily, že byly na svou dobu poměrně ok, nenudil jsem se. Deadpool je tu sice spíš něco jako ještě ukecanější Spider-Man, ale vzhledem k tomu, jak už mě dnes neustálé 4th wall vtipy serou, tak jsem je tu ani nepostrádal. Ten Deadpool 1994 mi sednul asi nejvíc, Black Tom je fajn záporák a Siryn (Theresa) tu má s Deadpoolem super dynamiku.
Bohužel, poslední příběh na Antarktidě už je zase takový lehčí podprůměr.
Celkově je to teda prostě průměrné - nic extra, ale rozhodně zajímavé vědět, jak Deadpool začínal. - Pardon, ale tohle šlo opravdu hodně mimo mě. Pozitivně hodnotím prakticky jen pěknou obálku a hezké zpracování od Arga. Jinak těžké zklamání, příběhově velmi nezajímavé a působící jako slátanina, těšil jsem se na mnohem víc steampunku, kresba se mi nakonec taky moc nelíbila. Taková lepší 1*
Poniczech mecenáš20.11.2023 00:27Vůle, kniha první
- Jak píše GWB, překvapilo mě, kolik informací v knize bylo a přitom příběh krásně odsýpal.
Poniczech mecenáš11.11.2023 09:43Hitler
Způsob podání mi taky přišel ideální - pokud knížky tvrdí, že jsou "naprosto nestranné a nebudou Hitlera démonizovat", vypadá to častokrát tak, že má autor doma nad stolem Hitlerův portrét, pokud naopak Hitlera chtějí zesměšnit, nedozvíme se faktografického skoro nic. Tady se dozvídáme spoustu faktů, satira však vyplývá hlavně z karikatur, které se tu Šigeru Mizukimu fakt povedly.
Hitlera tedy tahle manga tak nějak "polidšťuje", ale ne ve smyslu, že by nebyl ten šílený diktátor, spíš poukazuje na to, jak "goofy" týpek to vlastně byl, což je přesně to, co by ho naštvalo jistě mnohem víc, než text, který ho vyobrazuje jako vraždící monstrum a nejhoršího člověka v historii. Taky to bohužel implikuje, že tihle lidé se nerodí jednou za sto let, ale ve "správných" podmínkách může podobný osud čekat kdejakého jedince.
Nevím, jestli tahle publikace bude dostačující pro lidi, kteří koukají každý týden na dokumenty o Hitlerovi, ale pro někoho jako já, kdo o Hitlerově životě pořádně slyšel naposled na dějepisu na střední, je to perfektní. - Tak nic. Začátek vypadal slibně (i když trochu perverzněji), ale to finále mi zase bylo fakt nepříjemné (a ne tím správným způsobem). Má to určité kvality, takže nakonec 3/5*, ale po tomhle díle končím a další už číst nebudu.
Poniczech mecenáš8.11.2023 22:53Dívčí válka #03
- Možná je to zvláštní... ale líbí se mi to víc? Spoustu věcí fungovalo líp a příběh pěkně odsýpal - nebyl to už jen popis děje.
Poniczech mecenáš8.11.2023 18:41Dívčí válka #02
Další díl pro mě asi bude kritický, protože tady jsme ukončili konflikt o Prahu, tak snad to neztratí dech. - Hvězdička navíc za to, že je to prostě Duna.
Poniczech mecenáš8.11.2023 14:44Duna - Oficiální grafický román k filmu
Jinak je to úplně zbytečný komiks. Film se mi celkem líbil, ale tohle je jen doslovné převyprávění filmu. Plus teda nechci útočit na výtvarníka, ale působí to na mě dojmem "udělali jsme screenshoty filmu a hodili na to filtr", takže ani po té grafické stránce to nemá moc valnou hodnotu. Zkusím ještě kouknout na to komiksové zpracování, co vydal Dobrovský. - No... teda nevím. Jsem zvyklý na ledajaké nechuťárny a jasně, jde najít i horší věci, ale stejně už to začíná být celkem torture porn aneb "jak chudák do ještě větší nouze přišel", kdy se postavám dějí ty nejhorší věci tím nejhorším způsobem a pak to hraje na city tím nejvíc japonským způsobem.
Poniczech mecenáš7.11.2023 10:34Dívčí válka #01
Klady
- To téma je prostě zajímavé, manga z našeho prostředí se jen tak nevidí
- Kresba je občas nekonzistentní, ale jinak celkem povedená
- Oceňuju optiku, že všichni mohou být ve válce hajzlové
- Zajímalo mě, co se bude dít dál
Zápory
- Už zmíněné "hnus jen aby to víc šokovalo" (nevadí mi válečný gore, ani tragická backstory Šárky, že ji ve 12 znásilnili, ale vykreslovat ji pak nahou, jak ji krvácí rozkrok a kouká na svou mrtvou famílii, to imho na tragičnosti nepřidá, jen je to nechutný)
- Dost debilní příběh, který je zatím spíš jen popis děje
- Občas je český překlad po grafické stránce nacpaný do bublin dost krkolomně
Jinak teda oceňuji odvahu Arga, že se do něčeho takového pustili. Nečekal bych, že když už u nás vyjde nějaká manga s vyobrazeným sexem, tak zároveň bude rovnou plná nahých nezletilých (V tomhle díle není nic moc vidět a i u toho mála to nemá být erotické, ale stačí se podívat na připravovanou obálku pátého dílu a je hned jasné, že to opravdu má být fanservice).
Přečtu si celou sérii, ale nevím, jestli to budu kupovat. - Taková milá kravinka. Víc se mi líbily ty části o historii Žižkova, než ty autobiografické části, ale špatné to nebylo.
Poniczech mecenáš3.11.2023 12:59Golem Věž Já
- Naprosto skvělé zakončení poměrně úžasné mangy. Asi bych pochopil, že by se někomu celkově nelíbila, ale úplně teda nerozumím těm vysokým hodnocením prvních osmi dílů a pak náhlého propadu u těch posledních dvou. Přijdou mi úplně stejně (ne)srozumitelné a kouzelné, jako zbytek série.
Poniczech mecenáš1.11.2023 16:04Dívka ze země Venku #11
- Poměrně hezky zpracovaný Holmes, ale co je proboha tohle za vydání? Strašná obálka, co zepředu vypadá jak dvojjazyčná učebnice a zezadu je plná tolika různých log, že vypadá jak pamflet od scientologů. A ty okraje uvnitř jsou taky hnusný. Schválně jsem se musel kouknout, jestli to tak bylo i u prvního vydání - nebylo! Tak nevim, co jim ruplo v bedně.
Poniczech mecenáš1.11.2023 15:50Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
To první vydání je 4/5, ale tohle si prostě víc než 3/5 nezaslouží. - Zatím fajn scifi dobrodružství, samozřejmě parádní art a děj taky není úplně stupidní. Oceňuji, že ten příběh nebude rozplihlý, ale je jen na 4 díly, které u nás vyjdou v dvou knihách, přitom není obětována parádní stavba světa (respektive vesmíru).
Poniczech mecenáš31.10.2023 15:38Modrá CREW #30 - UCC Dolores #1, 2
Nyní 4/5, ale pokud to bude mít dobrý konec, klidně bych tomu jako celku dal plný počet. - Normálně bych dal asi 4*, ale to hlavně proto, že v dalších svazcích se příběh víc rozjede. U nás ale vyšel jen tenhle a už na nějaké pokračování nejspíš můžeme zapomenout, takže dám plný počet, protože si ho tahle série zaslouží.
Poniczech mecenáš24.10.2023 15:37Maxx #1
Jednoho krásného dne to třeba vyjde jako nějaká bichle úplně celé - všech šest knih. No co, můžu snít. - Tohle je dost hrůza po všech stránkách, ale hlavně té výtvarné. Srovnání s prvníma Spider-Manama mi nepřijde dobrá, protože i ten Spidey vypadal líp.
Poniczech mecenáš20.10.2023 13:48Barbar Conan #01: Conan přichází
Jedna hvězdička navíc za přiloženou listárnu a korespondenci mezi autory, která je zajímavá a asi jediná část, kterou má smysl číst. Pokud tedy máte ve své blízkosti knihovnu, doporučuju knížku půjčit, kupovat myslím nemá smysl, pokud nejste gigantický Conan fanda. - Asi jdu trochu proti proudu, protože se mi druhý díl Ú.P.V.O. líbil víc, než ten první. Navíc mi jako nejlepší příběh jednoznačně přišel parádně ulítlý "Něco je pod mojí postelí". Kresba autorů v téhle knize mi taky fakt sedla, i když byla každá dost jiná.
Poniczech mecenáš19.10.2023 18:00Ú.P.V.O. #02: Duše Benátek a další povídky (2. vydání)
Zbytek Hellboy universe knížek zatím nekomentuju, protože už o nich bylo skoro všechno řečeno a já s tím většinou souhlasím, ale tady jsem si to neodpustil. - Tentokrát to už odsýpalo lépe, nakonec tuhle sérii ještě nedropnu. Zatím bývaly díly obsahující backstory postav ty slabší, ale tentokrát to bylo fajn, především ta historie Jacka Rozparovače byla hezky zpracovaná.
Poniczech mecenáš18.10.2023 15:48Ragnarok: Poslední boj #06
- Konečně jsme se dočkali pokračování a já jsem nadmíru spokojen. U jiných příběhů dopadá uvádění nových postav a odklon od starých ne vždy úplně nejšťastněji a není se čemu divit - je pěkně složité chtít po čtenáři, aby začal být zainvestován do postav, které vidí poprvé a zapomněl na své oblíbence. Sáze se to ale daří celkem dobře a já byl příběhem znovu lehce pohlcen.
Poniczech mecenáš18.10.2023 13:26Sága #10
Už tu byly i lepší svazky (tenhle je trochu pozvolnější), ale já si to užil a těším se na pokračování. - Kdysi dávno jsem to už četl v angličtině a pamatuju si, jak moc mě to bavilo a teprve po nějakých osmi svazcích to přestalo být ono.
Poniczech mecenáš17.10.2023 08:55One-Punch Man #01: Jednou ranou
Tak jsem tomu dal druhou šanci a pro zopakování čtu od začátku a zatím teda se svými původními pocity souhlasím. Parádní nápad, který je navíc i dobře zpracovaný a krásně nakreslený. Jsem jen zvědavý, jestli mě tentokrát tahle série přestane zase bavit, nebo tentokrát dočtu dál. - Zatím pořád fajn, ale vlastně se nic moc neděje, jen se trochu buduje svět. Jak píše louza, byl bych šťastnější, kdyby to vycházelo po více dílech, ale co už.
Poniczech mecenáš14.10.2023 11:20Lazarus #02: Selekce
- Zatím naprosto skvělé, ale samozřejmě u tohohle typu příběhů je důležité, jak skončí, což by mohlo Muzeum zařadit do "úžasné", "průměrné" i "blbost". V prvním dílu má ale tahle manga našlápnuto hezky a oproti sérii Brutal má příběh hlavu a patu.
Poniczech mecenáš14.10.2023 09:51Muzeum: Sériový vrah se směje mezi kapkami deště #01
- Naprostá magořina, ale vlastně jsem se bavil a líbila se mi ta kresba. Naopak kombinace s tím vyprávěním je skvělá.
Poniczech mecenáš13.10.2023 13:40Náraz
- Jsme v sešitech 34-38 Loba druhé série a občas už je trochu cítit, že Grantovi dochází dech. Těsně se mi to ještě na těch pět hvězd dostane, ale na příběhy, na kterých se podílel i Keith Giffen, to nemá. Pořád jsem ale rád, že tu další Lobo vychází, navíc se Giffen později vrátil a laťka jde opět nahoru, na což si rád počkám.
Poniczech mecenáš13.10.2023 08:12Lobo: Jízda smrti a další příběhy
- Tak tohle je zas na plném skóre! Kresba stále top, ale tentokrát mě bavil i příběh. Sice je to béčkové, ale tentokrát jsem se neztrácel a naopak si užíval spoustu hlášek, které v předchozích dílech chyběly. Doufám jen, že tahle série vyjde celá.
Poniczech mecenáš12.10.2023 16:23Requiem: Upíří rytíř #03
- Kresba pořád úžasná, příběh bohužel pořád dost debilní a tentokrát je to ještě horší, než v první knížce, takže proto jen 4/5.
Poniczech mecenáš11.10.2023 16:19Requiem: Upíří rytíř #02
- Po kratším zpomalení děje se v tomto díle vše opět rozbíhá, prozkoumávají se hlouběji vztahy kouzelníků s nečarodějnickou šlechtou a přestože tu byly náznaky od začátku, teď už i Coco s Tartou zvažují, jestli jsou kouzelníci s krempou opravdu tak špatní, nebo to myslí dobře.
Poniczech mecenáš27.9.2023 13:07Ateliér špičatých klobouků #10
- Přiznám se, že jsem to možná úplně nepochopil, ale špatné to vyloženě nebylo.
Poniczech mecenáš22.9.2023 15:57Hon na Macbetha
- Příběhem je to taková odpočnková yuri verze Pýchy a předsudku, což by samo o sobě bylo tak na 3*, ale na 4 hvězdičky to pro mě vytahuje perfektní kresba viktoriánské módy, kde je vidět, že si to autor fakt užívá a vyzná se v ní.
Poniczech mecenáš22.9.2023 14:09Sbohem, má růžová zahrado #01
Celkově je to moc milé a pokud vám je Austenová blízká, bude se vám to určitě líbit.
Co se překladu týče, tady jsem si žádných nedostatků nevšiml. Co se týká sazby, občas text úplně nevyplňuje bubliny, ale nic hrozného. - Konečně něco a aspoň se trochu obměnily typy postav, ale jestli tenhle souboj neskončí hned v dalším svazku a povleče se kdovíjak dlouho... No, snad tomu tak nebude.
Poniczech mecenáš19.9.2023 14:42Ragnarok: Poslední boj #05
Poniczech mecenáš28.3. 12:28Gangsta. #05
Poniczech mecenáš28.3. 12:08Modrá CREW #32 - Zabiják #1, 2
Poniczech mecenáš26.3. 10:17Ragnarok: Poslední boj #10
Poniczech mecenáš26.3. 08:55Lady Baltimore #02: Spojenci
Poniczech mecenáš25.3. 15:10Srdcerváči 2
Poniczech mecenáš25.3. 12:56Lady Baltimore #01: Královny čarodějek
Poniczech mecenáš22.3. 15:18Trilogie Nikopol
Poniczech mecenáš21.3. 11:59Baltimore #08: Rudé království
Poniczech mecenáš21.3. 11:59Baltimore #07: Prázdné hroby
Poniczech mecenáš20.3. 13:08Barbar Conan #03: Labyrint smrti
Poniczech mecenáš20.3. 13:05Baltimore #05: Apoštol a čarodějnice
Poniczech mecenáš19.3. 15:34Conan - Příběhy psané mečem #02: Úklady vrtkavé štěstěny
Poniczech mecenáš19.3. 09:31Baltimore #04: Kostnice
Poniczech mecenáš17.3. 11:48Baltimore #03: Tajemný poutník a další příběhy
Poniczech mecenáš17.3. 11:47Baltimore #02: Prokleté zvony
Poniczech mecenáš15.3. 10:25Baltimore #01: Morové lodě
Poniczech mecenáš12.3. 09:06Batman: Vánoce
Poniczech mecenáš10.3. 15:45Holmes z Kjóta #02
Poniczech mecenáš5.3. 14:09Duna - grafický román, kniha 1
Poniczech mecenáš4.3. 18:46Lady Mechanika 4: La Belle Dame Sans Merci (limitovaná edice)
Poniczech mecenáš2.3. 18:46Želvy Ninja: Poslední rónin (2. vydání)
Poniczech mecenáš2.3. 18:44Lady Mechanika 3: La dama de la muerte
Poniczech mecenáš2.3. 12:12Lady Mechanika 2: Tabule osudů (limitovaná edice)
Poniczech mecenáš1.3. 14:49Max a Mořic
Poniczech mecenáš1.3. 14:45Super Tom a Jerry #26
Poniczech mecenáš1.3. 13:55Lady Mechanika (limitovaná edice)
Poniczech mecenáš1.3. 09:12Sexuální výchova na 120 % #03
Poniczech mecenáš1.3. 09:12Sexuální výchova na 120 % #02
Poniczech mecenáš29.2. 14:52Hellboy - Mladá léta: Smrtihrad
Poniczech mecenáš29.2. 14:52Klece
Poniczech mecenáš28.2. 13:48Doba ledová
Poniczech mecenáš28.2. 12:37Jak jsem se reinkarnoval coby sliz #07
Poniczech mecenáš27.2. 15:50Jen čtvrt vteřiny na život
Poniczech mecenáš27.2. 12:27Bažina v obýváku
Poniczech mecenáš27.2. 12:25Stranger Things: Ybwenova hrobka
Poniczech mecenáš26.2. 18:39Sudetenlove
Poniczech mecenáš26.2. 12:59Nejisté domovy: Lili a dvě mámy
Poniczech mecenáš23.2. 12:53Permacomix: Žít permakulturně. Návod k použití
Poniczech mecenáš22.2. 15:46Muž v domácnosti #04
Poniczech mecenáš22.2. 14:53Sněhulení
Poniczech mecenáš22.2. 12:11Jáma a kyvadlo
Poniczech mecenáš19.2. 09:57Láska ve střihu cosplaye #04
Poniczech mecenáš19.2. 09:56Láska ve střihu cosplaye #03
Poniczech mecenáš19.2. 09:56Láska ve střihu cosplaye #02
Poniczech mecenáš19.2. 09:56Láska ve střihu cosplaye #01
Poniczech mecenáš19.2. 09:54Pohovka a mrtvola
Poniczech mecenáš19.2. 09:53Sexuální výchova na 120 % #01
Poniczech mecenáš19.2. 09:53Hellboy a Ú.P.V.O.: 1952
Poniczech mecenáš15.2. 17:01Ú. P. V. O. Peklo na zemi #05: Pickenský děs a další příběhy
Poniczech mecenáš15.2. 15:34Velký mokrý balónek
- konečně - nahé lolitky na obálce již i ve vašem knihkupectví :D
Poniczech mecenáš6.3. 12:19Dívčí válka #05
- Hádám, že je asi jen marketingový tah, že se to jmenuje v češtině "Lady Baltimore", i když originál je jen "Tales from the Outerverse"?
Poniczech mecenáš1.3. 14:42Lady Baltimore #02: Spojenci
- yogi: To s tím vkusem tady to mám stejně a tahle série je toho nejspíš zrovna důkazem. Až se mi podaří stavit se u Dobrovského a ten druhý a třetí díl koupit, tak sem hodím komentář (na což bych se asi normálně vykašlal, ale evidentně se to hodí, když tolika lidem stačí přečíst komentář a knihu ani neotevřít, aby si o ní udělali obrázek)
Poniczech mecenáš26.2. 18:11Sexuální výchova na 120 % #03
- Jinak v originále je prý docela dost odkazů na různé zdroje k tématům, kterým se zrovna věnují. Ty ale samozřejmě byly v japonštině a pro anglický překlad je tam prostě nechali nezměněné, což pak trochu postrádá smysl, tak jsem zvědavý, jestli to budem mít stejně, nebo tam nebudou vůbec (nedělám si iluze, že by někdo našel alternativy v češtině).
Poniczech mecenáš12.2. 15:14Sexuální výchova na 120 % #01
- deefha: Cílovka jsou teens až mladí dospělí. Jinak tahle konkrétní série nemá tolik bojovat s nízkou porodností, jako spíš s mizernou sex ed a povědomí o sexualitě apod. Japonci chápou, jak udělat dítě a že by asi měli používat kondom, pokud dítě (nebo pohlavní choroby) nechtějí - spíš je problém v konsentu (častý osahávání lidí v MHD), absolutní neznalost nehetero vztahů a vlastně i věcí jako BDSM. Mají sice milion pervy věcí, ale zároveň je tabu se o čemkoliv takovém bavit, takže lidi pak neví, co je vlastně ok a co je jen vymyšlené v pornu.
Poniczech mecenáš12.2. 15:09Sexuální výchova na 120 % #01
- Je nějaký důvod, proč tu není v databázi první díl? (nic o tom nevím, jenom se ptám)
Poniczech mecenáš8.11.2023 23:05Zloba #02: Sabat
- Kdyby to někomu nestačilo, vyšla ještě 12. knížka povídek, kterou prý ale u nás Dobrovský vydávat neplánuje.
Poniczech mecenáš1.11.2023 16:09Dívka ze země Venku #11
Takže pokud angličtina není překážkou: https://mangakakalot.com/chapter/totsukuni_no_shoujo/chapter_53.1 - Staré Zemřít smíchy z Modré Crwe mám samozřejmě doma, ale takhle komplet všechny Batman/Soudce Dredd příběhy asi stejně koupím.
Poniczech mecenáš25.10.2023 16:58Batman / Soudce Dredd
Jenom - překlad tu vidím jen Ľudovít Plata (Turlogh). Chápu to dobře, že to bude mít oproti těm Crwím nový překlad? - Jen zajímavost - nevím, jestli to byla chyba jen toho svazku, který jsem si půjčil v knihovně, ale na hřbetu měl chybně uvedenou dvojku, i když šlo o první díl.
Poniczech mecenáš12.10.2023 17:24Myšlenky smyšlenky #01
- Ok, tak prý se toho Argo chytlo, když odvysílali na ČT o té manze reportáž a Kóiči Óniši si splnil sen, aby to vyšlo v češtině :D
Poniczech mecenáš5.6.2023 13:12Dívčí válka #01
Reportáž - Tak tohle je dobrý bizár. Kdysi jsem to už četl a jako je to ok, i když až trochu zbytečně brutální. Každopádně nejzajímavější je na tom to české téma, jinak to prakticky nikdo nezná.
Poniczech mecenáš5.6.2023 12:56Dívčí válka #01
- Tu masku určitě ještě doma mám, pokud ji rodiče při nějakém úklidu nezlikvidovali.
Poniczech mecenáš19.4.2023 22:08Kačer Donald 2004/22
- Delphin: Asi mi taky ve sbírce dělají největší radost kousky, ke kterým mám nějaký vztah, i když nejsou nutně nejcennější. U mě je to Kasta metabaronů, i když je to až to druhé brožované vydání, protože zaprvé je to možná můj nejoblíbenější komiks a zadruhé tím začalo mé vážnější sbírání komiksů. Z poslední doby je pak pro mě strašně důležitý první číslo Crwe - to konkrétně se mi do rukou kdysi ani nedostalo, ale jen díky půjčování si náhodných čísel Crwe od bratranců jsem si komiksy tak zamiloval.
Poniczech mecenáš28.3. 12:23Sběratelský klub
- Jako chvíli jsem uvažoval, že si komiksy vybalovat nebudu - přečtu si je hezky v knihovně a ty koupené rovnou uskladním. Ale pak mi to přišlo až příliš úchylné, takže si všechno, co kupuju, rozbaluju a čtu (i kdybych to už předtím četl).
Poniczech mecenáš26.3. 10:28Sběratelský klub
A s MDEKama to mám přesně naopak, než lidi, kterým třeba chybí pár v pevné vazbě. Já je kupoval vždycky hezky v měkké, ale když mi kamarád šel koupit Metabarona 2, koupil mi ho v pevné, takže mému "OCD" je teď naopak trnem v oku ta jedna pevná vazba :D - valon: jo, mám to v Chromu stejně
Poniczech mecenáš20.3. 13:07* Připomínky a návrhy
- Vzhledem k ISIC slevě v Luxoru je to pro mě většinou všechno dost nastejno, pokud člověk nechytne nějaké časově omezené slevy, nebo zaváděcí ceny od Crwe a CC. Naopak třeba u Megaknih jsem se radoval, jak jsem levně online nakoupil, ale pak si naúčtujou takový peníze za zabalení, i když si to vyzvedám na jejich pobočce, že tam vlastně zas tak velký rozdíl není.
Poniczech mecenáš19.3. 14:19Pindárna
- Tak u Crwe jsem kromě už zmíněných věcí ještě natěšený na ten One Piece a Oshi no Ko (Moje Hvězda), což je prý teda hodně velké psycho, které se tváří nevinně.
Poniczech mecenáš18.3. 15:15Pindárna
Naopak se Chřtánem od CC zatím počkám, i kdybych měl riskovat, že se vyprodá. Ten příběh je takhle o ničem, když je nedokončený (je to fakt jen uvedení postav), a já odmítám utrácet za kolosálku, kde mi bude chybět hlavní část děje. - Lady Mechanika 5: Sangre nemá propojenou normální verzi a limitku, takže i hodnocení je zvlášť.
Poniczech mecenáš2.3. 12:16* Připomínky a návrhy
https://comicsdb.cz/comics/9906/lady-mechanika-5-sangre
https://comicsdb.cz/comics/9907/lady-mechanika-5-sangre-limitovana-edice - Jestli si dobře vzpomínám, tak nejoptimističtější předpoklad crwe byl snad jeden svazek za dva měsíce, ale že nikdy nepůjdou na úkor kvalitě překladu, takže pokud bude potřeba víc času, bude to holt na dýl.
Poniczech mecenáš2.3. 11:54Pindárna
yogi: Přesně tak, One Piece je stejně "o té cestě" a jak přesně to skončí není zas tak důležité jako třeba u detektivky. - soulbringer: Taky mi pomalu přijde reálnější, že by vlastnil halu a v ní desetitisíce knih, než že by desetitisíce přečet.
Poniczech mecenáš1.3. 09:35Pindárna
FŠ bude letos 45, "desetitisíce" je nejméně 20 000. Řekněme, že od 16 čte úplně každý den, takže to je 29 let. Takhle by to vycházelo na 1,9 knihy DENNĚ a to s tím nejnižším číslem z desetitisíců. Díky že jste přišli na můj TED Talk. - baatcha: ráno už jsem narazil na 4 různé reviews a všichni zmiňují, že je to horký kandidát na nejhorší film vůbec (ano, ti recenzenti znají známé špatné filmy, ale tohle je prý něco extra).
Poniczech mecenáš15.2. 16:16Filmový a hudební klub
Fakt má jít o naprostou srágoru, kde nefunguje jediná věc a doporučují všem, aby si to torrentnuli, protože je to prý tak blbé, že se budete nahlas smát. Poniczech mecenáš11.1. 14:45Stripy, jouky, fejky :)
Poniczech mecenáš11.1. 14:44Stripy, jouky, fejky :)
- Mr.Plysh: Tak už je vyprodáno! To šlo celkem rychle :D
Poniczech mecenáš15.12.2023 12:20Sběratelský klub
- baatcha: Aspoň jsou v Sony realisti, že má týpek v tomhle roce PSP místo PS Vity.
Poniczech mecenáš16.11.2023 12:56Filmový a hudební klub
- Trip: Z Facebooku Argomiksu: "Žádný strach, po předchozích zkušenostech víme, že v případě 300 ks se přinejmenším v prvních dnech dostane opravdu na každého... Plátěný hřbet, stříbrná ražba na něm i na deskách, k tomu vysoký lak."
Poniczech mecenáš9.10.2023 22:14Povinná četba
Jinak jsem na to dnes koukal v práci a právě jsem se vztekal, jak tam není vůbec nic napsaného, jak se to teda liší. - Asi trochu s křížkem po funuse, ale nikde k tomu nemůžu nic najít - Netopejr jako nakladatelství hádám úplně skončilo? Nebo je nějak spolkla Crew? Strýček Google neporadil a fb stránky Netopejra jsou mrtvý a jejich doména prodaná.
Poniczech mecenáš5.10.2023 13:28Pindárna