Vítejte v New Yorku. Ve městě, kde se po ulicích potulují hořící postavy, kde lidé v zářivých kostýmech slézají skleněné a betonové zdi a kde stvůry z vesmíru hrozí pohlcením našeho světa. To je svět nakladatelství Marvel, kde se denně setkává všední s neuvěřitelným. To je svět Zázraků.
Staňte se přímými svědky vzniku fantastického světa. Pojďte se podívat na světoznámé hrdiny v jiném světle, s nádechem posvátné bázně a lehkým mrazením v zádech.
Poprvé uvidíte svět nakladatelství Marvel ze zcela jiného pohledu - z toho svého.

Obsahuje sešity série Marvels #0 (červen 1994), #1-4 (leden 1994 - duben 1994)

Scénář
Kurt Busiek, Steve Darnall, Alex Ross
Art
Alex Ross
Ink
Alex Ross
Barvy
Alex Ross
Obálka
Alex Ross
Lettering
Martin Trojan
Překlad
Dana Krejčová
Redakce
Comicraft, Václav Dort, Richard Starkings, Martin Trojan
Žánry
drama, superhrdinský
ISBN/ISSN
80-86482-16-2 (Calibre Publishing)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
160 x 240 mm
Tisk
barevný
Váha
716 g
Stran
216
Cena
999 Kč
Originál
Marvels (Marvel Comics, 1994)
Varianty
Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky (2013)
Zázraky - Marvels (2002)
  • sedw
    I když v Marvelu nejsem příliš kovaný, většinu zásadních událostí jsem znal, nebo aspoň zachytil, takže jsem si komiks neužil jen pro to, že byl opravdu dobře napsaný, ale byl jsem schopen ocenit i řadu narážek. Příběhově jsem se bavil celou dobu, tento pohled na superhrdiny mě opravdu bavil. Pokud jde o malbu, Ross mě nikdy moc nebral, ale tady jsem byl naprosto nadšený a pro mě za plný počet.
  • radimisko
    radimisko10.5.2023 12:57Zázraky - Marvels
    Zázraky je legendární komiks vydavatelství Marvel, který vás přesvědčí, že superhrdinové existují. V roce 1994 vytvořili Kurt Busiek (Avengers: Na věky věků, Do boje!) a Alex Ross (Království tvé) minisérii, která i po tak dlouhé době vypadá lépe a realističtěji než většina ostatních komiksů. To proto, že Busiek se opřel o dlouholeté scenáristické zkušenosti a Ross o umělecký talent. Každá stránka vznikala na malířském plátně a patřičně bere dech. Ale Zázraky nejsou jenom o prohlížení krásných obrázků. Příběh zachycuje všechny nejdůležitější události klasického období vydavatelství Marvel, tentokrát sledované z pohledu obyčejného fotoreportéra. Avengers, X-Men nebo Fantastická čtyřka tady září jako úžasná součást každodenního života. Mistrovské komiksové dílo překračuje stín i toho největšího superhrdiny.
  • instageek_cz
    instageek_cz8.2.2023 15:44Zázraky - Marvels
    O Zázracích z roku 2022 od Crwe píšu jinde, sem dávám čistě porovnání s tímto prvním vydáním u nás, které vyšlo o 20 (!! Je to vůbec možný?:)) ) let dříve. Hned zaujme rozdíl ve velikosti formátu. Zázraky z roku 2002 jsou tedy sice menší, ale na působivosti komiksu to nic nemění – kresba i příběh mají stejnou sílu, proto hodnotím rovněž 10/10.

    Verze 2002 má tmavší/sytější barvy a nedokážu říct, co vypadá lépe. Je to nádhera v obou případech. Logicky zde schází epilog, který vznikl až roku 2019, ale jinak tu máme stejně jako ve verzi od Crwe předmluvu Stana Leeho a skvělé bonusy, kde se blíže seznámíme se vznikem kreseb Alexe Rosse, což považuju za asi nejzajímavější extra přílohu, kterou jsem kdy viděl. Chybí tu skicy tužkou (bez problému oželíte) a taky galerie mnoha obálek a plakátů od Rosse (možná vznikly až později).

    V něčem má tohle starší vydání nad novinkou navrch (krom klasické textilní záložky, která se u silnější knihy hodí). Obsahuje totiž předmluvy k jednotlivým kapitolám, kde vždy na dvoustraně postupně hovoří scenárista Kurt Busiek, Alex Ross (o tom, proč je 3. sešit jeho nejoblíbenější) a legendární John Romita sr. To jsou věci, které bych do „definitivní" edice Crwe určitě zařadil. Calibre přidalo také vysvětlení na úplném konci, z něhož se dozvíte, co že se to tam objevilo za malého kluka. I tohle bych v nějaké podobě ponechal, protože bylo jasné, že se nejedná o náhodnou „no name“ postavu a člověk si ji pak sám dohledával.

    A ještě poznámka k ceně. Verze 2022 od Crwe stojí 849 Kč, což se může leckomu zdát hodně. Jenže verze z roku 2002 stála 999 Kč, takže když vezmete v úvahu inflaci, zaplatili byste za ni momentálně 1727 Kč!:)) Ještě si chce někdo stěžovat, jak jsou dneska komiksy drahý?;)) Ale abych to uzavřel - obě verze jsou super a za ty prachy stály Zázraky tenkrát, stejně jako dnes!:)
  • MEGA
    Tento komiks je zázrak sám o sobě. Kombinace precizní malby Alexe Rosse a propracovaného scénáře Kurta Busieka ale nemohla dopadnout jinak. Sledovat svět Marvelu z pohledu obyčejného člověka je skvělý nápad a zde je využit na maximum. Při pohledu na nadpřirozené figury strach střídá úžas a my sledujeme hlavní postavu Phila Sheldona, jak se jeho pohled na superhrdiny přes několik let vyvíjí. On sám působí velmi skutečně a i přes jeho nedokonalosti je velmi sympatický. Problémy, které jednotlivé kapitoly řeší, reflektují náš skutečný svět a to dodává celé knize na váze. Při čtení jsem si v jednom kuse říkal, co bych asi udělal v té situaci já... Teď něco k vizuální stránce komiksu. To, co zde Alex Ross dokázal, je něco neuvěřitelného. Jeho styl se sem hodí jako nikde jinde. Realistické postavy dodávají celé knize unikátní atmosféru a skvěle kontrastují s monumentální akcí, která se odehrává v pozadí. Každá stránka je zahlcena detaily a skrytými narážkami, ale nikdy nepůsobí nepřehledně nebo přehnaně. Zvládl bych se na tuto knihu dívat hodiny v kuse a pořád bych nacházel nové věci, které mi předtím unikly. Naprosto excelentní práce skrz naskrz!
  • Ivan Kucera
    Ivan Kucera mecenáš12.12.2020 07:34Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    „Pre ňu, ako aj pre zvyšok sveta, bola Gwen len nejaké dievča. Škoda, že umrela, ale nebol to nikto dôležitý. A v TOM to bolo.“ Pozoruhodná kniha s výnimočnou kresbou, vychádzajúca z proste geniálneho nápadu. Zároveň ale aj jedno z najťažších komiksových čítaní v mojom živote. Čítal som to niekoľko týždňov a teraz, krátko po dočítaní, si pravdupovediac ani len neviem predstaviť, že by som sa na toho 216-stranového macka vrhol zas, také vyčerpávajúce čítanie to bolo. Naozaj. Inak vynikajúco vykresľuje bežnú ľudskú xenofóbiu voči neznámemu, ktorému nerozumejú a tak na to reagujú hrubou silou, násilím. Sú len figúrkami na šachovnici a vydesene (alebo naopak s nádejou) pozorujú desivú hru „bohov“ (zázrakov) nad svojimi hlavami. Je v tom akási až zbožná úcta (a odovzdanosť?) voči vyššej moci. Zaujal ma aj pozoruhodne provokatívny zrod Human Torcha, nie náhodou uvádzaný citátom z Frankensteina. Koniec je dojemný a silný.
  • trudoš
    Zázraky (nebo Marvels, vyberte si) ve mně při druhém čtení zanechaly ty samé pocity, jako kdysi v roce 2002. Excelentní malba Alexe Rosse bere chvílemi dech a scénář Kurta Busieka je chytře komponovaný tak, aby všechny události odrážely společenské nešvary a lidské zlo. Je to ve všech ohledech jiný pohled na univerzum superhrdinů, než jaký jsem doposud měl šanci poznat. Navíc po psychologické stránce funguje vyprávění naprosto precizně, protože velmi autenticky zachycuje emoce, jaké obyčejný smrtelník pociťuje tváří v tvář nadlidem a mutantům kolem sebe. Jen jsem postrádal vyvrcholení, ke kterému události celou dobu směřují a jež vlastně vůbec nepřijde.
    Stejně tak v mém případě chybí obšírnjší znalost historie Marvelu, ačkoli mnoho odkazů mi už po těch letech bylo jasnějších. V tomhle ohledu je velká škoda, že chybí rejstřík, který byl v prvním vydání a dovysvětloval vyobrazení té které figury na jednotlivých stránkách. To pak člověk smeká klobouk nad tvůrčí důsledností obou autorů.
  • karl173
    karl173 mecenáš7.10.2018 14:15Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Na první pohled vás kniha upoutá kresbou Alexe Rosse a zpočátku půjde spíše o ni. Příběh se rozjíždí pomalu a nulté a první dvě čísla jsou především zajímavě a dobře zachycené důležité momenty či milníky Marvelu. Postupně ale příběh novináře Sheldona rostl na hloubce a třetí a čtvrtá kapitola byli jednoduše řečeno skvělé. Z průřezu historií se stal příběh nad kterým je třeba se zamyslet a faktem je že i když se jedná o fantasy, tak chování lidí je jak z reálného života. A je to smutný pohled. 90%
  • Blackhand47XD
    Mistrovské dílo s mistrovskou kresbou a příběhem obyčejného člověka ve světě superhrdinů. Kdybych měl složit svých Top 5, byly by Zázraky mezi nimi. Navíc se mi opravdu líbí nápad kreslit postavy podle svých příbuzných a známých.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.3.2018 21:52Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Nikdy mě nenapadlo v době kdy jsem začal ve velkém s Marvelem a potažmo s UKK, že něco takového existuje a že to budu číst pořád dokola a dokonce i hájit jako Opus Magnum v rámci komiksu. Tady se nedá nic jiného než, TLESK TLESK TLESK. Tenhle komiks má všechno. Nelineární příběh, v podstatě takové střípky z našeho světa, momentky, nebo takové fotoalbum. Každá kapitola vystihuje svou dobu, ve které se odehrává. Speciálně čtvrtá mi přijde úplně nejzajímavější svým námětem. Gwen Stacy nikdy dřív nelámala srdce, k tomu ještě ze záhrobí. O kresbě se tady rozplývat nebudu. Retro nádech ale pořádně propracovaný. Ty detaily a proporce postav. Každá stránka je umělecké dílo. Každou stránkou hledám víc a víc detailů. Každá stránka dýchá a říká svůj vlastní příběh. Krásné a procítěné. Alex Ross na hrad.
  • tom99
    Příběh z pohledu obyčejného člověka na ty největší události v Marvel vesmíru. Je to prostě jiný pohled a já musím říct, že něco takového mezi komiksy chybělo. Poprvé tak máme možnost sledovat příběh někoho, kdo prožívá příběhy někoho jiného, hlasitě o nich mluví, diskutuje, vidíme jeho názor na mutanty, Spider-Mana, Fantastickou čtyřku. Přiznám se, že některé důležité události v Marvel vesmíru jsem neznal, ale to mi nezkazilo zážitek. Famózní komiks.
  • PKD
    PKD7.11.2017 20:30Zázraky - Marvels
    Nemám slov k popsání toho,jaký to byl hluboký zážitek. Stejně jako u Království Tvé. Část s mutatskou holčičkou Maggie a Gwen, pokaždé tak silně ořvul,že tuto knihu tak trochu,nenávidím. Ale přesto jsem to již několikrát udělal. Mistrovský klenot,jež se hravě vyrovná,takovým flákům,jako Millerův Dark Knight či již zmíněné,Království Tvé. A jako z pohledu DCčkáře to vidím takto-kdo to s Marvelem myslí vážně a nemá tento skvost,je idiot.
  • Gustik5
    Tak, tohle je podle mne více než pouhý komiks a víc, než literární dílo. Je to něco, oč komiksoví tvůrci někdy usilují, a málokdy se jim to zdaří. Tohle je umělecký skvost. Skvost s perfektní, skoro dýchající kresbou a skvělým scénářem. Tohle je... Něco co vás nadchne ať už jste pravidelný čtenář komiksů, nebo někdo, kdo je světem MARVELU nepolíben. Tím spíš že je tu velmi poutavě shrnuta celá jeho historie, a to očima normálního člověka, který se v průběhu příběhové linie vyvíjí spolu s ní. Inu, dokonalost...
  • salamandr
    kresba - ne nevim. kdyby to bylo par obrazku nebo plakatu tak asi ok. neco se mi hodne libilo, ale koukat na to tolik stran? no to ne. pribeh sem vlastne moc nepobral, prvni kniha krom par mist jen lici zivot fotografa, v dalsich dvou se to konecne zacne propojovat a v zaveru SPOILER jen vidime jak ho vse stve a foceni hrdinu mu ukazalo jejich pravou tvar, kterou verejnost nevnima. muj problem je i v rozvlekle zapletce nabalene na pribehy, ktere sou ohrane a dobre zname. za me slabsi 3*
  • mAGiic
    Epický a hlavně strašně civilně napsaný snímek, který je o superhrdinech a přitom je spíš o lidech, o jejich pocitech a o jejich strachu z něčeho nového. Kurt Busiek opravdu vystavěl inteligentní příběh, založený na monolozích hlavního hrdiny, který se občas ztrácí v chápání lidské společnosti, která je pokrytecká a závistivá. Nádherná kresba Alexe Rosse se k příběhu velmi hodí a utváří civilní atmosféru. Plný počet.
  • 3DD!3
    Díky Rossovi umělecké dílo, díky Busiekovi nezvyklá kronika. Zlatý věk Zázraků viděný skrze čočky novináře, odpůrce i obdivovatele, hrdiny i zbabělce... pokrytce - obyčejného člověka. Mutace, zvláštní schopnosti, nadlidé mající moc otřást městy a mařit i zachraňovat životy. Touha po zázracích dovedla lidi k fantastice a imaginaci - tak vznikly první komiksy. Obrazy připojené k nejrůznějším výtryskům inspirace myslí, které se nebáli snít. Tohle je pomník těm lidem, těm co to začali. Něco co má smysl přečíst si, i vlastnit to. Je to kniha o naší nevyjmečnosti, obyčejnosti, zaměnitelnosti. Chceme věřit, že za nás někdo bude bojovat. (Nebude.) Proto jsme přišli se Zázraky... abychom si nalhali, že se to možná zlepší. Sněte dál.
  • S4TW
    Tato kniha se prostě nedá srovnávat s jinými knihami v rámci UKK, jelikož se jedná o jiný žánr (o pohled normálního člověka na svět superhrdinů). Jak již zde bylo řečeno, je to skvěle napsané a snad ještě lépe nakreslené. Já osobně kresbu hodnotím jako zatím nejlepší v celém UKK. Příběh nám připomene většinu důležitých milníků Marvel Universa, ale hlavně nám dá obrázek o tom, jak se lidé v tomto světě na Zázraky koukají. Z knihy jsem měl velký zážitek, dost odlišný od ostatních komiksů a to zážitek perfektní. Skvělé dílo, vážně. A jako perličku bych zdůraznil bonus v podobě toho, jak vzniká taková kresba obálky či komiksové stránky (velice zajímavé). Perfektos bukos!
  • MrKulda
    Není co vytknout,pro mě zatím to nejlepší z UKK.Kresba,příběh,samotný nápad....prostě zázrak
  • Flash
    Flash mecenáš15.12.2015 19:28Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Síla v zázracích je především v retrospektivním vyprávění a to, že Zázraky dělají z komiksů, jako by byly reálné. Chtěl jsem dát pět hvězd ale nemohl jsem kvůli toho, že v podstatě pokud by jste měli doma původní komiksy, tak v Zázracích se nic nového nestane, jen je to šikovné převyprávění. Kresba se pro toto převyprávění ideálně hodí a sedí k tomu jak hrnec na prdel.
  • koudy
    Zajímavé počtení, ale možná proto, že tu na to jsou pěny takové chvalozpěvy jsem od toho čekal víc, nebo možná proto, že mi vyhovují více jiné komixy to ode mě nedostalo všech 5*.
    Pěkný pohled na to, jak se bojíme neznáma a jak by se asi lidé chovali, kdyby se Spidermani houpali mezi námi.
    Na konci mě to i chytilo za srdce, ale v podstatě šel zakončit příběh i jinak a tohle zakončení bylo jen proto, aby chytlo u srdce, což mi přišlo trošku laciný.
  • jh666
    Prostě nádhera. Krásná kresba a největší události z dějin Marvelu očima normálních lidí. Nultý sešit o prvním Human Torchovi je sice kraťoučký, ale člověka tak nějak zasáhne. A pak je tu všechno druhá světová, Avengers, FF a Galactus, nenávist vůči mutantům a Sentinely a vše končí u Gwen. Věděl jsem jak to skončí, ale stejně mě to zasáhlo, protože těch pár stran stačilo, abych si jí hodně oblíbil. Kdyby to šlo 6z5
  • firesnake
    Tak tohle se u mě dost rve s Občanskou válkou o první místo.
  • Walome
    Walome mecenáš23.1.2015 11:42Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Tož dobré to bylo, ale bez znalosti základu marvel universa tenhle komiks nemá šanci promluvit k novým scénářům. Každopádně pohled obyčejného člověk je rozhodně zajímavý.
  • Xeelee
    Tenhle komiks je takový malý zázrak.
  • Zeebonk
    Vyměklá prosuperhrdinská agitka, která mi zvedala žluč se zručností superhrdinům vlastní. Po prvních pár desítek stran jsem se domníval, že myšlenkou Zázraků je, že superhrdinové jsou ve finálním součtu pouhá banda nekontrolovatelných rozmazlených vošoustů, co zničí vše, na co přijdou, a jejich pobyt na straně dobra je nestálý jako molekula cyklopropanu (vážně jsem napsal tohle přirovnání? Vražte mi někdo facku...). Taková myšlenka se mi každopádně tuze líbila, ale zbytek komiksu mě vrcholně nasral a znechutil, neboť začal tvrdit pravý opak. Přestože vizuální stránka lahodila mým bulvám, tak mě ta obsahová donutila zbavit se ho dřív, než bys řekl "pes vomrdal papeže". Já chápu, proč jsou Zázraky drtivou většinou čtenářů oslavovány jako kult či geniální dílo, vždyť je to dílo vskutku komplexní a ojedinělé, ale na druhou stranu se nemůžu ubránit pocitu, že je to pouhá zbabělá impotentní bezduchá slátanina, jejíž domnělý přesah mi vyšuměl pravým uchem a nadobro se usídlil v rektu kolemletícího holuba. Pardón.
  • mr.des
    Velmi zajimavy namet. K Rossove malbe neni co dodat. Davam 90% kvuli absenci silnejsiho pribehu.
  • jirin
    Patřím k té menšině, která příliš nadšená nebyla. Podle referencí jsem čekal něco, z čeho se posadím na zadek a naopak jsem se po dějové stránce spíše nudil. Asi nejsem příliš dospělý komiksák... Kresba je však dokonalá o tom není pochyb.
  • Fry
    "Ultimátní komiksový komplet #12: Zázraky" - Je to tak! Jak už psalo mnoho pode mnou a určitě napíše i mnoho nade mnou - tento komiks je veledílo! Pohled na situace, které svým způsobem ztvárnily "Marvel" takový, jaký ho dnes známe z pohledu obyčejného člověka je neskutečně velký a cenný námět! Začátky jsou fajn, ale až se dohrabete k třetí kapitole, tak nemůžete jinak než být naprosto uchváceni. Co mě ale nejvíce bavilo bylo sledovat, jak se vlastně vyvíjí život hlavního hrdiny, který byl na začátku mladý a ambiciózní až po jeho starší léta, kdy mi silně připomínal "Jamese Gordona". Tento komiks rozhodně nelze opomenout! Za mě 5*!
  • adevr
    Kumštýřská knížka... nelze než dát plný počet.
  • Landauer
    Tohle mě moc nebavilo... Nemá to žádnej pořádnej děj. Zázraky spíš připomínaj procházku muzeem mezi exponáty. Je mi upřímně líto Alexe Rosse, že svou poctivou a povedenou malbu věnoval tak slabýmu scénáři.
  • erik
    Kto má rád superhrdinov z Marvelu, toho táto historická exkurzia pravdepodobne zasiahne. Príbeh novinára, ktorý slúži ako zámienka na vykreslenie a vyrozprávanie dejov z bohatej komiksovej histórie, obstojí aj sám o sebe. Vrcholom je pre mňa príbeh malej mutantky. Ale aj finále s Gwen je mrazivé. Kresba, či maľba, je ojedinelá, a preto berie dych. Je fakt, že farby sú nekvalitné a badať to (ak nemáte knihu od Calibre) najmä v temnote (napr. X-meni na ulici, vyvolávanie fotiek), kde sa čierna a červená zlievajú a detaily miznú. Ale ani to nemôže skaziť dokonalosť tohto počinu. Škoda, že chýba zoznam, ktorá strana komiksu čo preberá z akých pôvodných zošitov, menej znalý čitateľ si možno túto rovinu ani neuvedomí.

    Jeden z najlepších komiksov so superhrdinami.
  • karel
    karel mecenáš11.10.2013 08:12Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    fakt pecka. jen vložené patetické kydy mezi kapitolami bych viděl raděj naknec nebo neviděl vůbec, teda spíš viděl
  • luky.kuky10
    Pro mě je tohle uměleckým dílem. Jak příběh tak kresba.
  • brkowycz
    Mě teda přijde, že nadhodnocenější komiks jsem snad nečetl. Fakt jsem se na to těšil, po všech těch nadšených reakcích, ale je to prostě průměrná šeď a hlavně nuda. Dlouho jsem se u něčeho takhle ukrutně nenudil.

    Není to špatně napsaný. Autor podle mého názoru poměrně zdařile reflektuje myšlenky běžných lidí při setkání se superhrdiny. Stav společnosti, který narazil na existenci "nadlidí" a způsoby, jakým lidé na superhrdiny reagují a jak se s jejich existencí vyrovnávají, je velice zdařile podaný a síla Zázraků je podle mého názoru hlavně v tomhle. Ale to nestačí. Dokážu si představit myšlenku "superhrdinové očima běžného člověka" jako komiksovou povídku, třeba nějakého chlápka, co jde ráno do práce a cestou naráží na superhrdiny. Nápad je to dobrý, reakce lidí pěkně podané, ale to je bohužel všechno. Důležitým záporem je zejména absence příběhu. Komiks tak nějak skáče od jedné Marvel události k jiné, fotograf - hlavní hrdina - vždy stojí, uvažuje o superhdinech, uvažuje o pozici lidí ve světě superhrdinů, ale nic dalšího se tam neděje. Že je důležité především uvažování hlavního hrdiny? Že o tom celý komiks je - jakýsi komentář běžného člověka k pro něj nepochopitelným událostem světa plného lidí se zvláštními schopnostmi? Možná - stále nuda. Od tzv. intelektuálního komiksu očekávám především, že ke mě bude promlouvat. Spousta autorů, co píšou intelektuální komiksy, ke svým čtenářům promlouvají skrze příběhy a čtenář si jejich filosofii dokáže vztáhnout na vlastní život. Ale vzhledem k tomu, že nežijeme ve světě superhrdinů, není moc co si z tohohle příběhu odnést.

    Kresba je určitě skvělá, ale přiznám se, že tyhle dokonalé kresby, které nemají daleko k fotce, moc nemusím. Sečteno podtrženo: nechápu ten hrozný humbuk kolem toho, já si právě přečetl komiks, který byl pro mě dokonalou demostrací zcela průměrného počinu. U čtení jsem se extrémně nudil a znova si to asi nikdy nepřečtu.
  • xflori01
    Souhlasím s tím, že je to velké dílo. Udělat příběh o Marvelu z pohledu redaktora - to nikoho, jen tak nenapadne. Myšlenky naprosto úžasné - sám jsem musel nad nima přemýšlet. Ale zase nesouhlasím s tím, že je to nejlepší Marvel. Já se potřebuju bavit a u tohohle jsem se nebavil. Občas si ale potřebuju přečíst něco intelektuálnější a tohle mi to na 100% poskytlo. Já dávám 80%.
  • matrosh
    Nejlepší marvel, co jsem kdy četl. howg.
  • formi123.
    Nedokázal sem uvěřit,že dokáže někdo vytvořit skvělý komiks z světa marvelu z pohledu redaktorů.Je to super počin a já sem se na 100% bavil.
  • mart.in
    mart.in mecenáš28.7.2013 16:27Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Na původní vydání už se skoro bojím sahat, takže tohle byla jasná koupě (a taky chci složit ten obrázek... dostali mě, parchanti). Comics je to prostě úžasný, nemá cenu něco dodávat. - skvělý nápad, skvěle napsané, krásná malba. Je moc dobře, že byl vydán v rámci UKK, i když co už jiného by tam mělo být, a můžou si ho tak přečíst i ti, co propásli to první vydání.
  • choze
    Busiek a Ross postavili Marvelu k jeho pětapadesátce monumentální pomník kompilující nejzásadnější mezníky Marvel Universe od zrodu prvního marveláckého/timelyáckého superhrdiny Human Torche ze Zlatého věku až po smrt Gwen Stacy v polovině 70. let. Pomník, který sice kompletně rozkódují jen znalci Marvelu a Marvel Universe (mezi něž se troufnu počítat), ale který dokáže svým epickým záběrem nahlíženým osobním pohledem a vyvedený úchvatnou kresbou vyrazit dech všem. Lidstvo ve stínu superhrdinů a jeho úžas i strach z nich, téma, na kterém Busiek postavil i pozdější Království tvé, nad nímž u mě Zázraky jasně triumfují.
  • Murphy722
    Co dodat? Klenot mezi všemi! Už jen ta myšlenka hrdinů proplétajících se v normálním světě. A samozřejmé reakce a typická lidská vlastnost utvářet si vlastní závěry a dát na pomluvy. Vše propleteno v jedinečném universu od Marvela. Alex Ross se svojí geniální malbou a Busiek se svým vymakaným scénářem. Hold původní vydání české jsem nečetl, tak nemohu porovnat chybky o níchž se tady zmiňujete. Pár jsem jich postřehnul, to jest pravda, ale za tak velké je nepovažuji. Dost na to, že na stránkách je zobrazen Pete Townshend z The Who a Phil má na zemi desku Jethro Tull - Thick as a brick. Toť moje postřehy!
  • kaylin
    I když se vám třeba nebude zamlouvat kresba, anebo vám bude vadit scénář, přesto si myslím, že si v komiksu najdete něco, co vás uchvátí. Je to poměrně jednoduché. Tohle není komiks, který by ve vás nic nezanechal. To je jeho síla. V roce 1994 se jednalo o zjevení, ale krásné na tom je to, že se jedná o zjevení i dnes. Více: http://www.comics-blog.cz/2013/07/197-ultimatni-komiksovy-komplet-23.html
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš14.7.2013 22:25Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    No nevím, docela by mě ty drobné nedostatky zajímaly. Překlad je zachován, po letmém nahlédnutí, tak z 90 %, na hlubší analýzu čas a chuť nemám. Vizuální stránka mi přijde prakticky totožná, knihy jsou prakticky stejně velké, když už, tak UKK větší. Navíc mám vážné podezření, že na rozdíl od Calibre vydání se mi nezačne rozlepovat vazba (a to jsem prosím Marvels nikdy nikomu nepůjčil a listoval jimi vždy s největší opatrností). Co se týče Bonusů tak předmluvu od Stana Lee zastupuje klasická předmluva italského šéfredaktora a místo noticky od Scotta McClouda tu máme navíc čtyři obálky s užitím jejich předobrazů. Když tak budu shovívavý, tak obě vydání jsou maximálně kvalitou totožná, ale UKK spíše vede, což je u pětinové ceny dost tristní.... Komiks sám je mohyla hodná jen a jen uctívání, samozřejmě.
  • DAxik
    ...za tuhle cenu odpouštím drobné nedostatky - hlavně že jsou MARVELS/ZÁZRAKY zase doma. Věřil jsem a dočkal jsem se...

  • Azalin
    Azalin mecenáš13.7.2013 10:36Ultimátní komiksový komplet #012: Zázraky
    Na rozdíl od Spideyho jsem si žádných kazů nevšiml, což se ovšem netýká překladu od Dany Krejčové, kde to občas zahaprovalo. "Marvels" jsou neustále překládány jako "zázraky", přesto se z úst Johna Romity dozvíme, že "je skvělé být součástí historie Marvelů". Ale to by se dalo prominout. Horší je, že překladatelka a zřejmě ani oba korektoři neznají jednu z nejdůležitějších postav komiksové historie, Astro Boye, který je zde přeložen jako "Astro-baby". To je tak, když komiksy překládají baby.. ehmmm... rovněž netuším, co znamená následující věta: "Byl to však až podnět ze třetí strany, co zapůsobilo jako katalyzátor, aby mohl projekt překročit hranici kritického množství." Já už jsem ale hranici kritického množství výtek překročil, a tek jenom dodám, že je to samozřejmě úžasná knížka, což už vědí všichni, kdo četli předchozí vydání. A dvě kila je v tomto případě fakt směšná cena.
  • Spider-man
    Nemůžu dát plný počet pěti hvězdiček a to hlavně kvůli kvalitě provedení. Na deskách je pár kazů a pár se jich najde i uvnitř dílka. Díky ceně jsem sice schopen některé z nich přehlédnout, ale některé mě fakt mrzí. Comics je samozřejmě bezchybný, velmi mě potěšilo zachování původního překladu, rovněž tak zachování všech předmluv. Co naopak chybí oproti předchozímu vydání je výčet a vysvětlení situací, které se v průběhu událostí dějí a jejich objevení se v jednotlivých řadách.
  • J.Connor
    J.Connor mecenáš9.4.2011 18:58Zázraky - Marvels
    Jeden z těch případů, kdy jsem si musel knížku násilně dávkovat, protože bych jí jinak zhltnul na posezení, ale chtěl jsem tu čtenářskou extázi řádně prodloužit. Bombastický tribute.
  • doophy
    doophy1.3.2010 14:46Zázraky - Marvels
    Jeden z nejlepších comicsů co jsem kdy četl. Poutavý a zajímavý příběh, nádherná kresba...prostě vše co má dobrý comics obsahovat
  • Pepanos
    Pepanos7.1.2010 15:07Zázraky - Marvels
    Dobrý den,

    nemáte nikdo tento komiks na prodej.
    Nebo nevíte, kde bych ho mohl sehnat?
    Jsem už zoufalý, že nikde není
  • choze
    choze20.11.2009 23:02Zázraky - Marvels
    Busiek a Ross postavili Marvelu k jeho pětapadesátce monumentální pomník kompilující nejzásadnější mezníky Marvel Universe od zrodu prvního marveláckého/timelyáckého superhrdiny Human Torche ze Zlatého věku až po smrt Gwen Stacy v polovině 70. let. Pomník, který sice kompletně rozkódují jen znalci Marvelu a Marvel Universe (mezi něž se troufnu počítat), ale který dokáže svým epickým záběrem nahlíženým osobním pohledem a vyvedený úchvatnou kresbou vyrazit dech všem. Lidstvo ve stínu superhrdinů a jeho úžas i strach z nich, téma, na kterém Busiek postavil i pozdější Království tvé, nad nímž u mě Zázraky jasně triumfují. Bohužel jako některým pode mnou, i mě vadí odstup zvolené vypravěčské perspektivy. A Watchmen jsou jen jedni.
  • The Genius
    The Genius24.9.2008 15:23Zázraky - Marvels
    Tohle je komiks ke kterému se budu neustále vracet. Miluju Marvel Universe, pohled na všechny zásadní události z pohledu "obyčejného" člověka je skvělý nápad a je taky skvěle provedený. No a o kresbě snad ani mluvit nemusím.
  • erik
    erik14.1.2008 09:16Zázraky - Marvels
    História Marvelu v realistickom hábite. Alex Ross je majster svojej kategórie. Príbeh je vcelku dobrý, keď uvážim, že vlastne nikam nespeje.
  • Woffce
    Woffce31.10.2007 10:50Zázraky - Marvels
    Zakoupil jsem na základě hodnocení pode mnou, a i když mi chvíli trvalo zvyknout si na "až hmatatelnou" kresbu pana Rosse, teď už bez ní nedám ránu - je to čaroděj. Scénář mě jednak bavil, jednak trochu dovzdělal. Vše ostatní již napsáno. (A teď jdu na "Království tvé" - když už jsem u těch "číMANŮ". Ve srovnání s ním jsou - mimochodem - "Zázraky" tak nějak přehlednější, chytlavější a - pro mě - čtivější....ější....jší....ší....í.....)
  • Wiruss
    Wiruss7.10.2007 13:05Zázraky - Marvels
    Moc, moc dobré. Osobně se mi to líbilo více než Království tvé a to jak scénářem, tak kresbou. Samotné vydání je také na lepší úrovni už jemom fetišisticky "osahávat" stránky stojí za to ;o) . A teď k příběhu je to velmi pěkně podané a i když jsem to dával přečíst lidem co o Marvelu vědí jen to, že občas viděj před filmem jeho logo, tak to normálně vzali asi teké díky dovysvětlení pomocí hvězdiček. Jinak ktomu nemám co říci jelikož jak koukám na příspěvky vše důležité bylo řečeno...
  • Neutrino
    Neutrino11.8.2007 11:36Zázraky - Marvels
    Toto je komiks typu, se kterým já nemám žádnou zkušenost. Naprosto se totiž vymyká všemu ostatnímu z celosvětové komiksové produkce, a to příběhem i kresbou. Nemůžu říct, že je to nejlepší komiks co jsem kdy četl, můžu ale říct, že mě hodně zaujal. Není to příběh superhrdiny, ale příběch O SUPERHRDINECH, ke všemu skvěle napsaný a vycházející z historických komiksových fakt nakladatelství Marvel. Nemám téměř žádnou zkušenost s historií tohoto nakladatelství, znám jen pár postav ze Spider-manů co u nás vycházeli (vycházejí), ale i přesto jsem si příběh vychutnával a po přečtení jsem mnohem moudřejší. Tohle je komiksová učebnice, povinnost pro všechny, kteří se zajímají o americký komiks. Kdyby tam bylo ještě více událostí a příběhů, jen bych to uvítal. A ke kresbě - Ross je rozhodně vynikající malíř a jsem rád, že se dal na komiksy. Já sice upřímně nemám rád superrealistickou kresbu, například Grusovy komiksy se mi nelíbí, ale tady k tomu příběhu se prostě hodí. Stejně byli vždycky (téměř) všechny superhrdinské komiksy kreslené dost realisticky a tady tento příběh je z normálního civilního světa normálních lidí, kteří superhrdiny pozorují (což je ještě daleko realističtější téma než samotné příběhy o superhrdinech). Kdyby to dělal třeba Kirby nebo Romita, tak to vyzní mnohem, mnohem hůř. To je vše.
  • krvinka56
    krvinka5610.8.2007 09:13Zázraky - Marvels
    Zázraky sou opravdu jeden z nej komiksů taková menší enciklopedie Marvelovského vesmíru.Nejlepší je dle mého názoru že je vše podáváné z pohledu novináře který sleduje nejzásadnější události jaké se kdy udály to mi přišlo fakt super.Malba Rosse je opravdu perfektní tady se mi líbila zevšeho nejvíce.Tenhle komiks není sice o ději ale hlavně o převyprávění hlavních událostí Marvelovského vesmíru,pro dnešní čtenáře kteří už v tomto rozlehlém komiksovém světě tápou a mohou si užít tuny postav což u nás ocení jen malá hrstka lidí.Tento komiks byl v mém případě první který sem před mnoha lety koupil aniž bych se řídil cenou.Doté doby sem si vybíral komiksy hlavně podle ceny a kresby.Což už se umne zmněnilo.Tohle je komiks který by nemněl nikomu chybět ve sbírce a pokud zná postavy z Márvelu tak si to pořádně užije.Jen taková drobnost tento komiks nestojí na příběhu ale na super kresbě a postavách které se tu hojně vyskytují.
  • royan
    royan10.8.2007 08:52Zázraky - Marvels
    Pořád jsem čekal kdy mě to vtáhne do děje a najednou byl konec knihy. Bohužel mi to nesedlo.
  • Jokerka
    Jokerka10.8.2007 08:14Zázraky - Marvels
    KONECNE! Mam je! Nejposlednejsi z nejposlednejsich!
    Takze jako tradicne nemam co rict ke kresbe, pac u Rosse je jakykoliv hodnoceni uplne zbytecny. Ten chlap je u me naprosta jednicka ve sve kategorii co se ultrarealisticky kresby (nebo malby?) tejka.
    Pribeh je vyborne napsan, cek se k nemu rad vrati, aby si pripomel svet "zazraku"...
  • Big G
    Big G23.6.2007 16:24Zázraky - Marvels
    Lepší než Království tvé a jeden z nejlepších comicsů vůbec. Ale jsem "4Marvel", tak jsem překousl i to, že příběh lehce zaváněl jakousi dějovou vyprázdněností na úkor kresby alá Království tvé...
  • Lord.Morfeus
    Lord.Morfeus4.1.2007 12:49Zázraky - Marvels
    Kdybych tuto knihu četl hned po její vydání, bylo by asi hodnocení vyšší. Když jsem ale vzápětí po ní přečetl Království tvé, tak mi ten post-apokalyptický svět DC historii Marvelu trochu zastínil.
    Naprostou povinností je tady ale alespoň základní znalost klíčových událostí ve světě Marvelu. Když to vezmu po kapitolách, tak pokud vám nic neříkají jména Sub-Mariner, Sentinely, Galactus nebo Gwen Stacy, tak se moc chytat nebudete. Samozřejmě si můžete sednout k počítači a při čtení surfovat po wikipedii, ale řekl bych, že to není ten nejlepší způsob.
    U příběhu bych uvítal trochu gradace, což je ale znemožněno tím, že všechno sledujeme až z druhé řady jako pouzí svědkové událostí. Kvůli tomu působí příběh krapet neosobně. Nicméně scénář je dobře promyšlený, kresba se ani nedá hodnotit, tak si tvoří vlastní kategorii, stejně jako (bohužel) cena.
    Výsledkem je slušných 80%.
  • Spider-man
    Spider-man31.10.2006 13:25Zázraky - Marvels
    Můj nejlepší (a taky nejdražší) komiks, který vlastním. Dlouho jsem čekal než jsem si ho mohl dovolit, ale to čekání stálo za to!!!!! Průřez historií Marvelu, zachycený v jedné z nejlepších maleb za podpory vynikajícího příběhu. Tohle musí mít každý správný marvelofil a vůbec komiksový fanda. Tohle je zlatá žíla komiksu. Prostě a stručně komiksový orgasmus.
  • Saiffer
    Saiffer mecenáš2.10.2005 00:15Zázraky - Marvels
    Kresba je síce ultrahyperrealistická, ale niekedy to nestačí (a postupom času začínam zistovať, že mám radšej takú skreslenú do komiksova). Príbeh ma totiž vôbec nezaujal aj keď je mi jasné, že len kvôli tomu, že nepoznám dejiny Marvelu. To však ničí všetku zábavu z komiksu, pretože ten príbeh je ozaj dosť chladný ako napísal Black Bro, yo. A podobne ako Slaine napísal, pre začínajíciho komiksáře to zorvna není. Takže zhrnutie: Kresba neuveriteľná a originálna, príbeh pre Marvel-historika užasný, pre nováčika nuda. Cena nehorázna, ale technické prevedenie naozaj skvelé.
  • Black Bro, yo
    Black Bro, yo1.10.2005 14:22Zázraky - Marvels
    Nádherně nakreslený, skvěle zpracované dějiny Marvelu, ale stejně mi ten příběh přišel takový odosobněný až chladný
  • 2scha
    2scha mecenáš14.4.2005 17:44Zázraky - Marvels
    Tady je teprve znát, jak jsme tady komiksem opomíjený kraj. Vynikající!

  • Netorack
    Netorack14.9.2004 21:23Zázraky - Marvels
    Nádherně zpracovaný dějepis (marvelovského) komiksu. Chceme dvojku!
  • andre
    andre mecenáš14.9.2004 12:49Zázraky - Marvels
    Krása .....jásá
  • Slaine
    Slaine admin13.9.2004 16:20Zázraky - Marvels
    Prostě paráda, úžasně vyprávěný, nádherně namalovaný. Je to tak jak tam někde psali... působí to jako staré rodinné album. Comicscentrum se opět se zpracováním vytáhlo.
    DEmnoG: No moc pro začínajícího komiksáře to zrovna není - pro pravé docenění je potřeba znát aspoň zhruba svět a hrdiny Marvelu... jinak si to člověk zkrátka tak nevychutná.
  • Kocour
    Kocour10.9.2004 21:46Zázraky - Marvels
    Jo tohle je bezdiskuze. Rosse přímo žeru, jen ta cena..Sem chudej student a tohle je neúnosná cena...
  • DEmnoG
    DEmnoG mecenáš10.9.2004 11:44Zázraky - Marvels
    Ac klasicky superhrdiny nemusim, tak Marvels jsou koupeni-cteni hodny. Takovej slabikar zacinajiciho comicsfanouska. Jinak viz. Willis.
  • Zack
    Zack admin10.9.2004 11:19Zázraky - Marvels
    Ja sem docela velky fanda Busieka a kdyz jste tenhle book videl poprvy, tak sem skoro neveril svym ocim, jak je to dobre napsany... odstupem doby mi sice primo jeho Astrocity prijdou lepsi, ale Marvels jsou porad obrovska klasika...
  • Markyz de Sade
    Markyz de Sade10.9.2004 10:50Zázraky - Marvels
    Tahle kniha prostě nemá chybu. Už se těšim na dvojku. MdS
  • willis
    willis10.9.2004 09:27Zázraky - Marvels
    Skvělý průřezový scénář světem nakladatelství Marvel a ultrarealistická kresba Rosse. Busiek odvedl skvělou práci a ve čtyřech příbězích nám na pozadí důležitých okamžiků Marveláckých komiksů přinesl příběh obyčejného pozorovatele, žíjícího ve světě superhrdinů.
  • KLAUN_DOMINANT
    KLAUN_DOMINANT mecenáš10.9.2004 08:16Zázraky - Marvels
    Příběh mě absolutně dostal. Navíc je tam spousta superhrdinů a kresba??? Šmarjáá rozhodně ta nejlepší co sem kdy viděl. Alex Ross je fakt machr. Absolutní dokonalost a brutální onanie v jednom. Navíc parádně u nás vydaný. Nelitoval sem těch 850ti Kč.
21338201
Četl/a (62)
2scha, Bedou, binnmode, blackJag, Blacksad, calvin10, charvos, Cinema Ranger, crewni.konzerva, Dejweez26, DEmnoG, erik, farnhajt, filosh, Final, flipflop, instageek_cz, invape, J.Connor, jindroush, KdG, Killingjoke, Librarian, Madmax, majer, mart.in, mgeralt, michelangelo, monte walsh, monty.cl, Nekrokok, Nexis, oleav, Paldini, pechna, Petr, Petrisko911 , PKD, Poseidon1978, radimisko, RadimNemec, raenius, raimi, RaptoR, RedButton, Schramm, Slaine, SNUFKIN, Spacecore, Spike, tacmud, terrordemon, the.kasztan, Tiba, trudoš, VanTom, Velkej šéf, vita, vrazdinek, VXP, Wiw, zgrywus
(161)
2scha, 5555, adam.ra, afri, Alfi, amazing_k, arnecht, Azbest, bboorreekk, Bedou, Benji, binnmode, Black Bro, yo, blackJag, Blacksad, Blaine, Blair, bmc75, bobo666_2005, Braindead, budkin, buscheer, calvin10, Cassidy, Caylen-Tor, Celestius, charvos, comicsland, Corvus, crewni.konzerva, CSE_AC/DC, DAN478, DEmnoG, doophy, dre, dr_benway, eliera, erik, farnhajt, faster86, fel68, filipes, filosh, Final, Flowtek, freestyletricker, Fugas, goodspeed, grinder, Hamichal, hedgehog, hellblazer, herbert, Hulik, illy, imro, instageek_cz, invape, J.Connor, JindrasT, Jokerka, Josh, Joshua_T, Kabukiman, Kapis, Kazumaki, KdG, keplik, Klatic, krvinka56, Lenny, Librarian, Lobok257, Lojza, maara, Madmax, Marcus Fenix, Markyz de Sade, mart.in, Martin Buchal, Marvin, Masinfira, mcleek, metalmaus, mgeralt, Michal Opitz, michelangelo, mikado, MIKER65, Miriyak, Mistak, monte walsh, monty.cl, Nekrokok, Netorack, Neutrino, Nexis, Odal , okbook, OldaB, oleav, Paldini, pavel, pechna, pennywise, Pepanos, Petr, Petrisko911 , PKD, POLAKST, Poseidon1978, radimisko, RadimNemec, Radkos, raenius, Raikou, RaptoR, regressiv, Ricarderon, Saiffer, Samurai-Jack, Saran, Schramm, Skot, Slaine, sleepless, SNUFKIN, Spider-man, Spike, stanleystar, Stara.kryta, strougy, tacmud, terrordemon, The Genius, the.kasztan, Tiba, Tombal, trudoš, tulipstros, VanTom, VaZbič, Velkej šéf, Viking, vilten, vita, vrazdinek, vteco, VXP, Wiruss, Wiw, Woffce, worf, xai, xintax, yogi, yojimbo, Zajo original, zdennanek, zgrywus, Zíďas
Chce (25)
akvatam, Bury, ChaoticMan, CoupeC, delsemela, Drbo Jebo, Druid, Duchy, Duff.man, fusnix, Himlik, isildur heir, killermarf, Kocour, koniklec, Maty48, Nightmare, nx, Pavouk01, planika, Plumm, Raul, Renato, Spideyy, VenomCZ
Shání (7)
akvatam, Drbo Jebo, Nightmare, nx, Raul, spagr, Spideyy
Nabízí (5)
budkin, Fox01, Odal , Pepanos, raimi