Ukázka
Ukázka
Ukázka

+ 5 dalších ukázek

Koupit
Sborník komiksových adaptací slavných světových oper od P. Craiga Russella, autora úspěšné adaptace Wagnerova Prstenu Nibelungova. Obsahuje: Mozartovu Kouzelnou flétnu, Wagnerova Parsifala, Leoncavallovy Komedianty, Debussyho Pellea a Melisandu, Straussovu Salome, Arianu a Modrovouse Paula Dukase a Maurice Maeterlincka, Sedláka kavalíra Pietra Mascagniho, dvě Mahlerovy písně a Ein Heldentraum Huga Wolfa.

Obsahuje původně tři samostatné alba (P. Craig Russell Library of Opera Adaptations #1: The Magic Flute, P. Craig Russell Library of Opera Adaptations #2, P. Craig Russell Library of Opera Adaptations #3) v jedné knize.

Scénář
Patrick C. Mason, Philip Craig Russell
Art
Philip Craig Russell, Galen Showman
Ink
Philip Craig Russell
Barvy
Lovern Kindzierski, Philip Craig Russell
Obálka
Philip Craig Russell
Lettering
Tomáš Náprstek, Martin Trojan
Překlad
Alexandra Niklíčková
Redakce
Ondřej Černý, Barbara Doe (Warneke), Václav Dort, Václav Dort, ml., Jan Kantůrek, ml., Ladislav Niklíček, Martin Trojan, Milena Vojtková
Žánry
adaptace, historický, hudební, mytologický, sborník
ISBN/ISSN
978-80-88152-95-8 (Comics Centrum)
Vazba
šitá v tvrdých deskách s přebalem
Formát
158 x 239 mm
Tisk
barevný
Váha
1102 g
Stran
416
Cena
899 Kč
Originál
P. Craig Russell Library of Opera Adaptations (NBM, 2003, 2004)
  • Ivan Kucera
    Ivan Kucera mecenáš16.9.2023 21:32Kouzelná flétna a další operní příběhy
    Nikdy by som nepovedal, že si raz prečítam komiksové adaptácie opier. A stalo sa. Ale žiadna srdcovka to nie je. Nemyslím, že je to vyčerpávajúce čítanie. Práveže ma to na moje vlastné prekvapenie celkom bavilo. Ale určite je to čítanie komplikované. Niektoré opery sú veľmi dobré, iné nekonečné, WTF a plné ubíjajúcich, zdĺhavých dialógov, nekonečných monológov a divných momentov. Pravdupovediac, mnohým som nerozumel – a som sa vždy považoval za človeka s veľkou fantáziou. Iné ma bavili, no ani najlepšie neboli výnimočné. Každá opera je nakreslená trocha iným štýlom, niektoré hýria farbami, ďalšia je čierno-biela. Niektoré obrazy sú fakt krásne, hoc mnohé majú desaťročia. Palec hore za to, ako luxusne to vydalo CC (skompletizujúce komiksy, ktoré vyšli v rozmedzí temer troch desaťročí v rôznych vydavateľstvách): tvrdá väzba s prebalom a lacetkou, zopár bonusov a ku každej opere prislúcha úvodné slovo.
  • Pán rostlin
    Moje hodnocení není fér, jelikož mi na 3. pokus chybí ještě cca 1,5 příběhu, ale spojením 2 uměleckých forem (sekvenční umění & opera) vzniká jakýsi výjimečně dobrý Wagnerovský Gesamtkunstwerk. Bravo, chce se mi zvolat, bravo bravissimo! Tvorbu P. Craiga Russella mám rád ještě z nebohé Crwe, kde vyšel jeden jeho příběh ze sandmanovského univerza. Probudilo to ve mně touhu po návratu ke klasické kultuře, a to dnes není málo. A přečíst si o páně Russella Prsten Niebelungův. Ovšem na to si zřejmě nebudu moci najít Čas. Tik tak...
  • louza
    Po dvousté padesáté stránce jsem se rozhodl, že radši umřu blbý, než nudou. Vážím si Russela a jeho Nibelungové se mi fakt líbili. I Wildea jsem docela kousnul, ale souborná sbírka oper mě udolala. Problém není ve zpracování, které je stejně jako v ostatních knihách velmi kvalitní. Problém je, že opera je opera. Není to povídka, není to román...a příběhově v komiksu prostě nefunguje. Nibelungové byl speciální případ, kdy byla Wagnerem zhudebněná severská mytologie sama o sobě nesoucí staletími vyladěný příběh. V případě ostatních oper mi přijde, že je příběh spíš přidružená výroba k hudební složce, která se tu snaží být reprezentovaná komiksem. A nějak to nestačí. Protože tahle kniha je i přes skvělé zpracování fakt nudná. Bohužel.
  • Netorack
    Jsem rád, že jsem si tohle přečetl a, jak říkala moje babička, neumřu blbý, nýbrž budu vědět, o čem ty klasiky klasik jsou a co se v nich odehrálo. Velké plus taky za to, jak mi konečně docvakly všechny souvislosti Krylovy písně Salome. Co se týká příběhů, zjistil jsem o sobě, že jsem pravděpodobně vyznavačem verismu v opeře :D protože nejlepší mi přišla kniha až tehdy, kdy opustila legendy, kouzleníky, božstva a nadpřirozeno a podívala se na obyčejný lid, tedy v Sedláku kavalírovi a zejména v - pro mě - zlatém hřebu, Komediantech. U hodnocení jsem váhal mezi čtyřmi a pěti, ke čtyřem bych to poslal tou opravdu už postarší kresbou, ale vytahuji na pět za odvahu tohle vydat, výpravu knihy a za vzdělávací prvek, který mě přitom bavil.
  • George Walker Bush
    George Walker Bush admin28.1.2020 21:59Kouzelná flétna a další operní příběhy
    Stejně jako jsem byl nadšen z adaptace Prsten Nibelungův, jsem naprosto unesen a uchvácen tímto operním kompendiem. Shodou okolností jsem byl před Vánoci na loutkové operní adaptaci v pražském Národním divadle marionet, po které jsem musel konstatovat, že jde o předraženou past na turisty. O to raději jsem si hned úvodním příběhem této knihy zmíněný kus "přehrál" znovu a hned jsem byl šťastnější. Russell je génius, pomalu každé jeho okénko se rovná uměleckému dílu, precizní linka, téměř secesní zdobnost, fantastická estetika, která funguje navzdory (nebo snad právě kvůli) jisté vybledlosti barev. Adaptační zkratka fungovala všude na výbornou, snad vyjma oněch minikraťasů (Mahlerovy písně). Příběhy mě pohltily a svým patosem a epickou naléhavostí ve mně probouzely správné operní emoce. Mnohdy je zde šikovně propašován i milý humor. Co mi přišlo zajímavé, bylo zasazení většiny příběhů do jakéhosi magického dějinně-fantastického až pohádkového mlhavého bezčasí, jako by zde autor vytvořil své vlastní russellovské komiksové univerzum, v čemž mu, přiznávám, napomohly jistě samotné předlohy. Za mě skvostné - a dá se vzhledem k době vznikání říct i životní - dílo.

    Celkový dojem: 100%
  • P.G.
    Jsem z flétny trochu rozpačitá. Bylo mi jasné, že jako prsten to nebude, ale že to bude až tak jiné, jsem nečekala. V knize je adaptováno 9 různých oper a jak je z přehledu patrné, tyto adaptace vznikly v rozmezí více jak pětadvaceti let! Což je patrné především na kresbě. A nejen díky tomu za mě prostě kniha jako celek dost dobře zhodnotit nejde. Přistoupila jsem k ní s takřka absolutní neznalostí předloh a spíše se soutředila na obrazovou stránku a vlastní příběhy brala jako doplněk. Z tohoto pohledu je jednoznačným tahounem Kouzelná flétna - kresba je podobná jako v prstenu, hravost kresby doplňují výborné drobnosti odlehčující děj (jako třeba detaily tváří a výrazů Paminy, Papagena a Papageny) a ač je zápletka dost průhledná, těch více jak 130 stran mi nepřišlo ani moc, ani málo. Salome má výbornou atmosféru, ale textu je v některých panelech až moc. Mahlerovy písně jsou spíše takovou experimentální tvorbou, ač Ztratil jsem se světu se mi po grafické stránce opravdu líbí. Pellas a Melisanda mě však neoslovila - a to ani kresbou, ani příběhem. U Parsifala mi k příběhu nesedla kresba - nevím proč, ale po prvních dvou stranách jsem očekávala pořádnou space operu a toto očekávaní se se mnou neslo až do konce. Ariana a Modrovous mě uchvátila především prací s barvami a kompozicí panelů. A po flétně je pro mě druhým tahounem knihy. Hrdinův sen beru opět jako experiment. Sedlák kavalír je druhou adaptací, která mě vůbec neoslovila. Prostředím, dialogy, kresbou... No a poslední adaptace - Komedianti - to je prostě majstrštyk. Černobílý, zběsile se řítící od začátku do naprosto excelentního finále, kde každý obraz a každý dialog je na tom správném místě.
    Shrnuto a podtrženo - možná kdybych znala jednotlivé operní předlohy, měla bych z některých adaptací lepší pocit. Pokud mám knihu zhodnotit jako celek, musím nejprve říct, že se jedná o fenomenální dílo (že se těch adaptací vůbec někdo zhostil, že to trvalo tak dlouho a především, že máme možnost je mít v jedné knize všechny najednou). Ale také musím říct, že z pohledu čtenáře neznalého předloh jsou některé adaptace výrazně lepší než jiné a díky tomu celá kniha působí nevyváženě. Na druhou stranu, i kdybyste si v knize našli jen dvě, tři adaptace, které vás opravdu uchvátí, stále stojí za to přečíst si i ty ostatní.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.12.2019 17:05Kouzelná flétna a další operní příběhy
    Skvela sbirka a jak byva u me zvykem, blbe se to hodnoti. Graficky na vybornou a co jsem si prosel Nibelungy, tak uz se mi ten komiksove-operni styl cte dobre, ale ... ty antologie! Z pohledu sbirky samotne je to konzistetni az-az, ale z hlediska jednotlivych pribehu je pravda nekde uprostred. Jednoznacne to tady tahne Kouzelna fletna, to bez debat, a svou vypravnosti mi to Nibelungy dosti pripomina, jen je to kratsi. To je fakt majstrsticek. Zbytek je bud zajimava a ctiva adaptace, nebo je to zmatene a neuchopitelne.
    Salome, Pelleas a Melisanda, Sedlak a Goethe mi prisly dostatecne ctivi a uchopitelni. Perfektne se mi v tom orientovalo. U vsech adaptaci mi hodne pomohla predmluva, ale ne vzdy to stacilo. Modrovous a Parsifal byly oba brutalni chaos a zmet textu mi odbouravala pozornost. Pagliacci byl uchopitelny ale musel jsem se vic soustredit na text a tudiz mi unikala kresba. Mahler byl ok ale jelikoz to moc neznam, bylo to pro me jen seznameni.
    Ocenuji styl vydani, protoze tak lepe pronikneme do vyvoje Russella. Necelych 30 let vyvoje adaptovani oper je proste ojedinelost kterou mame v jednom baleni zase jen my (Cesi). Proto nakonec hodnotim 5 hvezdami. Rozhodne doporucuju to cist az po Nibelunzich, protoze jsou to kratasy ktere muzou zbytecne nezaujateho ctenare odradit, resp doporucuju max Kouzelnou fletnu. Jeste tim by slo zacit. Tohle je dalsi hrebicek komiksovych dejin a byla by skoda tuto tvorbu smahem odsoudit jen pro zdanlivou neuchopitelnost.
  • cyboy
    cyboy mecenáš18.12.2019 16:47Kouzelná flétna a další operní příběhy
    Prsten to neni, ale i tak to neni spatne. Tezko se to hodnoti jako celek, protoze jsou v tom silnejsi i slabsi veci. Prekvapive asi nejlepsi vec, je jedna z nekratsich a uplne v zaveru - Komedianti. Notoricky znamy pribeh Harlekyna a Kolombiny, ktery je ale skvele podan.
    70%
131272