• perak
    Kresba se mi hodně líbí, ale samotný příběh mne nějak výrazně nezaujal. Jednak mne neoslovilo samotné politické téma ruských proletářů, především však vyprávění kterak parta dětí téměř bez problémů přemůže procarské agenty včetně nájemného zabijáka. Tématem jakoby se mířilo na dospělého čtenáře, celkovým vyzněním je to však stále dětské vyprávění.
  • perak
    Aaronovi věci pro Marvel mne povětšinou moc nechytly, ale Conan je hodně světlou výjimkou. Sice jde pouze o samostatné, nepatrně propojené, povídky (resp. námět nadhozený v jedné povídce je pak lehce doplňován v dalších povídkách), které jsou rozprostřeny po celém kontinentu, a u nichž jsem si snad u každé na konci říkal, že je škoda, že daný námět nebyl rozvinut ve větším rozsahu, ale jinak jsou využity tradiční Conanovi atributy (tedy spíše boje, meč a magie než krásné ženy, které by ho obklopovaly). Vyprávění má spád a kresba celkem dobře dokresluje tu pravou atmosféru. Už se těším na zbytek ze života a smrti tohoto nesmretelného hrdiny.
  • perak
    Mnohdy mívám v knihách problém s charaktery dětských hrdinů - nechovají se adekvátně ke svému věku. V Jednom obyčejným létě jsem naštěstí daný problém neměl. Děti se chovají, myslí a cítí emoce jako děti, mládež a dospělí také, každá postava se svým charakterem odlišuje od jakékoliv další. Děj je vyprávěn pohledem dvou dívek, mezi nimiž je věkově sice jen jeden rok, ale který, jak si každý z nás pamatuje, může být v určitém věku v některých aspektech velkým rozdílem. Jedna dívka je tak ještě dítě, zato druhá už začíná více dospívat, vzhlížet ke starší mládeži, více vnímat rodičovské neshody a dokáže se více vůči rodičům vymezovat. Jedno obyčejný léto je tak nostalgickou vzpomínkou, která není až tak o ději, ale o atmosféře a pocitech začínajícího dospívání.
  • perak
    Další střípek z Hellboy univerza. Setkáváme se tu s několika postavami, které se objevují i v jiných knihách (a určitě mi některé souvislosti s jinými knihami unikly). Zpočátku mne vyprávění hodně bavilo, ale ke konci už jsem tam nadšený nebyl. Možná jsem namlsaný z posledních dvou UPVO, která jsem nedávno četl, ale po dočtení jsem měl pocit, že Mignola ve Frankesteinovi nepřináší nic nového, ale jen příběh, který jsem už u autora v různých variacích několikrát četl. Takže možná bych normálně hodnotil výše, ale u Mignoly je to jen průměr.
  • perak
    Ta atmosféra starého Londýna z příběhu přímo sálá, a to především díky pěkné kresbě, která nám ukazuje mnohé známé kouty tohoto města v historickém hávu. Vyprávění pěkně odsýpá, až je škoda, že je to tak krátké. Jen mi chování hlavních hrdinů přišlo dospělejší, než byli vyobrazeni.
  • perak
    Zpočátku je to takový obyčejný Conan na cestě za pomstou, který na své cestě kosí nepřátele bez ohledu na jejich počet mečem velkým tak, že bych ho nejspíš ani neuzvednul. Ale následným přesunem do dnešní doby příběh získává něco navíc. Asi to nebude pro každého a pro mnohé to bude jen plytký příběh a já se jim úplně nedivím (stejně jako mnohým nesedla Lemirova Plutona), ale mne ta vzájemná interakce dvou ztracenců bavila. Deodonatova kresba mi v tomto příběhu sedla mnohem více než u Thanose a líbila se mi práce s panely, kdy je mnohé obrázky jsou rozděleny na více panelů.
  • perak
    Ze začátku mi UPVO série přišla jen jako nedonošený mladší bratříček Hellboye, ale UPVO rychle rostlo a posilovalo a v minulém díle dospělo do plnohodnotného sourozence. Trochu jsem se bál, zda to nebyl jen můj letmý pocit, ale Univerzální stroj potvrdil, že ne. Sice oproti předchozímu dílu s epickým koncem boje s žábami se jedná o mnohem komornější pokračování. Hlavní dějová linka obsahuje opět pořádnou zápornou postavu, vše prodchnuté tajemnem, hororovým nádechem s upíry a k tomu je přidáno několik kratších retrospektivních vyprávění ohledně jednotlivých členů UPVO, které rozhodně nejsou pouhou vytou vyplňující hlavní děj. Bavilo mne to:).
  • perak
    Začátek a konec byl fajn, ale uprostřed knihy jsem se u některých dobrodružství hodně nudil. Při souborném čtení jsem nabýval pocitu, že základní kostra příběhů je stejná a tak závěry bývají očekávatelné. Oproti prvnímu dílu nic nového, ale celkově slabší a tak budu hodně zvažovat, zda se pustit do dalšího pokračování, které zřejmě bude ubíhat ve stejných kolejích. Kresba v takto velkých formátech je jako vždy fajn.
  • perak
    perak28.2. 21:34Zarov
    Souboj zla se zlem není v příbězích zas až tak častý, ale tady to funguje celkem dobře, jen jsem si ani k jedné straně nedokázal najít vztah. Ale i na dobrý fotbal se dá koukat, i když nikomu nefandíte, jen tam chybí trochu těch emocí. Dobrodružný příběh na opuštěném ostrově, kde mezi lovcem a lovnou zvěří je sakra úzká linie. A opravdu výborný závěr, ten se povedl. Stejně tak jako kresba. Škoda byla rozsahu, uteklo to příliš rychle.
  • perak
    Dosavadní vrchol série. Příběh má dvě roviny - jednak epickou finální bitvu s "Bratrstvem Žabího moru", tj. se všemi žábami a především jejich lovecraftovským vůdcem, a jednak rozvíjející se (čím dále lepé do hloubky rozpracované) vztahy v rámci UPVO. A ačkoliv boj s žabákama byl výborný, tak nejvíce jsem si užíval dialogů hlavních postav. Hrdinové, kteří se musí potýkat s mnohými pochybami ohledně svého jednání, a kteří tak vedle žabích běsů musí bojovat i s těmi vnitřními.
  • perak
    Příběh není zatím zas až tak originální, ale ono to tak u westernu obyčejně bývá, že jde hlavně o atmosféru a detaily, které odlišují zrno od plev. A tady je to zatím naštěstí spíše "zrno". Takže tady máme dva bratry, jeden na cestě do nebe, druhý na cestě do pekla, vláčející si svá tajemství z minulosti. A pak je na scéně Velký šéf a jak to tak bývá zhýčkaný neschopný syn, plný nenaplněných ambicí a krutosti. K tomu zamícháme nějakou tu ženu, nespravedlnost, konkurenční gang. Tak jsem zvědav, kam toto vše bude směřovat. Výborná je kresba, sedla mi dokonce více, než u Skrýše. Zatím dávám 4 hvězdy, uvidím, zda v dalším díle přijde nějaký originálnější nápad.
  • perak
    Ze série "Češi" toto byla předposlední kniha, k níž jsem se dostal, a hodnotí ji jako nejhorší. Především scénáristicky to bylo slabé (což mne udivuje o to více ve srovnání s některými z jiných dílů). Vytržených pár myšlenek a rozhovorů Masaryka v průběhu několika roků nedrží při sobě a není schopné o dané historické události moc vypovědět. Spíše to na mne působilo jako snaha o adoraci Masaryka. Nápad s boxerským zápasem by nebyl špatný, ale v rámci takto krátké knihy nebyl schopen být provázaný se zbytkem vyprávění a nakonec to na mne působila, že obě "dějové linky" byly jen rychle načrtnuté a nepropracované.
  • perak
    Samozřejmě, že nyní už je komiks trošku jinde, ale když si vezmu, kdy kniha vznikla, tak je to neskutečná jízda plná nápadů a hříček, a to slovních i výtvarných. Když bych to srovnal se světoznámou Barbarellou, která vznikla v téže době, a která má podobné směřování, tak Muriel je na mnohem vyšší kvalitativní výši snad ve všech ohledech. Může to být tím, že je mi bližší náš humor a styl vyprávění a že jsem na Macourkových příbězích vyrostl, ale prostě jsem si to knihu hodně užíval (přičemž Barbarella spíše nudila). A Saudkova kresba je vynikající. V době vzniku kniha světových kvalit. Škoda, že tehdy nemohla do světa.
  • perak
    No to, jak je to krátké, tak se v příběhu stane hodně dějových zvratů, které dokáží několikrát překvapit. Vůbec jsem netušil, kam děj bude na dalších stránkách směřovat. A přitom se v základu jedná o dost realistický příběh. Opět jeden western, který umí zaujmout originalitou a rychlým stylem vyprávění. Až škoda, že to bylo takto krátké. K tomu si přidejte výbornou kresbu a máte knihu, která kvůli svému rozsahu bude sice bavit jen chvíli, ale určitě vícekrát.
  • perak
    Kresba je sama o sobě super, ale přesto jsem v některých panelech nevěděl, co tím má být vyjádřeno a občas se mi pletly postavy či prvotní. Samotný příběh byl pro mne jak na houpačce - chvílemi hodně dobré, ale chvílemi jsem se ztrácel a nebavilo mne pátrat zpět v ději. Celkově tedy z toho mám rozporuplné pocity a spíše zklamání.
  • perak
    První sešit mne moc nebavil. Přišlo, že v tom dortu je nějak moc ingrediencí (konspirace, církev, medici, historie, mechanické kreatury, ...). Až jsem měl problém se v tom všem orientovat. Druhý sešit už byl lepší, akčnější, pro mne pochopitelnější. K celkovému hodnocení však bude potřeba pokračování, zatím průměr.
  • perak
    Příliš krátké na to, abych dělal nějaké větší závěry. potenciál dobého westernu to má. Záporáci dosti odpudiví, i linka konfliktu Sever x Jih není špatná. Trošku rušivá mi přišla "nadpřirozená" schopnost hlavního hrdiny. První díl nepřinesl žádnou zápletku, kterou bychom neznali z jiných westernů, ale i tak mne čtení bavilo. Možná půjdu s hodnocením trochu nad, ale dávám 4 hvězdy.
  • perak
    perak27.12.2020 18:26Providence
    Lovecrafta jsem četl již hodně dávno, takže základní přehled v díle mám, ale ne nějaký detailní. Určitě mi kupa odkazů unikala a tak mi celý příběh přišel dost útržkovitý a ne úplně propojený. Spíše to byl road trip po Lovecraftově díle, kde struktura jednotlivých zastávek byla totožná. Hlavní hrdina přijede na místo, kde se ho ujmou místní "zvláštní" obyvatelé, kteří hlavnímu hrdinovi předestřou místní tajemno, které však hlavní hrdina nepochopí, resp. jej interpretuje se zcela jiným významem, který však má rovněž odkaz na Lovecraftovy příběhy, a jedeme dále. Konec byl celkem zajímavý, ten mi přišel jako dobrý nápad, ale k jeho celkovému pochopení bych vedle Lovecrafta musel mít načtena i další díla Moorea, která u nás dosud nevyšla.
    Pokud jde o problematickou kapitolu s chybějícími bublinami, tak mne řešení od Arga nijak neuráželo a v kontextu celé knihy mi přišlo jako dobré řešení. Samozřejmě bych takto nechtěl mít celou knihu, ale u jedné kapitoly mi to nevadilo.
  • perak
    perak27.12.2020 18:00Načmáranec
    Tak tohle mne hodně bavilo. Zpočátku to vypadalo, že se bude jednat o rodinou generační vztahovku, ale rychle se to změnilo v napínavou a v jedné chvíli i dost krvavou podívanou s tajemným a všehoschopným záporákem, z něhož jde opravdu hrůza. Nevím, kdy naposled jsme měl z nějaké záporné postavy takovéto pocity. Hlavní hrdinky se snaží odhalit tajemství, kvůli němuž musí putovat do neznámých končin, kde odkrývají rodinou historii, která není moc růžová. Pln napětí jsem dočetl nakonec a zůstal sedět s velkým otazníkem. To je jako vše? Ten konec byl prostě hrozně rychlý a ne chyběla některá vysvětlení. Jen kvůli konci jdu s hvězdou dolů. Jinak to bylo hodně fajn. Tady se Argo trefilo do černého.
  • perak
    Šejić nějak ujíždí na ženských hlavních hrdinkách:). Pro mne je jednoznačným vrcholem jeho u nás vydaných knih Harleen, ale ani toto nebylo špatné. Už úvodní dvě scény (vyvolávání duchů na hřbitově, schůzka zamilovaného páru) hodně pobavily a rychle vtáhly do děje. Autor opět hodně staví na verbálním i neverbálním vyjádření vzájemných vztahů jednotlivých postav a k tomu přidává velkou kupu různých monster a jiných záporáků, kteří mají různé cíle a i mezi sebou osnují intriky. Jen ten závěr byl pro mne až moc happy. Nějak mi neseděl ke zbytku knihy. Každopádně zápletka je celkem fajn, jen se trochu obávám, že pokračování u nás nevyjde.
  • perak
    Líbilo se mi více, než první díl. Děj je přímočařejší, bez nějakých velkých odboček a vzájemných rodinných propletenců (tedy ne, že by tam nebyly, jen je jich tam na Jodův tradiční apetit méně). Zato je v příběhu nová klasická ingredience fantasy vyprávění v podobě vlkodlaků a upírů (no především u nich mi jejich vstup do děje přišel, jak vytažení z kouzelníkova klobouku, na efekt, bez vysvětlení, kde se tam vzali, možná trošku zbytečně do děje zakomponovaní, ale ve výsledku si řeknete, že je to trochu klišé, ale na druhou stranu, proč ne). A především kresba těchto různých příšer byla výborná, tady byl velký formát knihy povinností.
    Asi půjdu trochu nad, ale dávám slabších 5.
  • perak
    perak18.11.2020 07:42Essex County
    Tato kniha naplnila má očekávání, která jsem měl po přečtení jiných Lemirových děl. Úsporná kresba i úsporný styl vyprávění, ale přesto to dokáže vypovědět příběhy, které jsou plné emocí a dokážou obsáhnout životy několika generací. Není to příběh depresivní, spíše smutný, se záblesky humoru, který ten smutek vždy prosvětlí, ale jen na chvíli. Je to o osamělosti, o krocích, které nelze vzít zpátky. A je to o lásce k hokeji. Tedy alespoň k tomu, který se hraje v Torontu:).
  • perak
    Jak už jsem psal u jedné z předchozích knih série - čím méně se v příběhu objevuje postav z Batmanova univerza a čím více je příběh civilnější, o to je lepší. A to plně platí i v tomto případě. Jeden sešit, v němž vystupuje Spectre je snad z celé série nejhorší a vůbec nezapadá do zbytku. Tam jsem otáčel palec hodně dolů a říkal jsem si, že Rucka prostě nedosahuje kvalit Brubakera. Úvod s Robinem (Robiny) nebyl špatný, ale žádná super pecka to také nebyla. Ale závěr byl výborný. Tak jsme naopak musel před Ruckou smeknout a v duchu se mu omluvit. To byl hodně silný závěr celé série. Jednotlivé hlavní charaktery nejsou černobílé a dokážou překvapit svým jednáním, ale jejich chování je naprosto uvěřitelné a obhajitelné. Dialogy jsou úsečné a trefné, noirové. Jen houšť takovýchto komiksů!
  • perak
    perak31.10.2020 21:24Drákula
    Tato adaptace by si zasloužila dvojitý rozsah. Mignola se svou temnou kresbou se k příběhu skvěle hodí a těžko v komiksovém světě hledat někoho jiného, kdo by dokázal hororovou atmosféru hraběte Drákuly lépe vystihnout. Bohužel z důvodu rozsahu knihy je děj občas vyprávěn trošku zkratkovitě, některé části příběhu jsou jen naznačeny v pár okýnkách. Příliš se spoléhá, že každý, kdo komiks čte, zná předlohu či ještě spíše film. Ale možná jsem jen myšlenkově líný a chtěl bych mít vše podáno na velkém talíři až k ústům s pořádně velkými špičáky:).
  • perak
    perak28.10.2020 07:54Sunstone #01
    Šejić si mne hodně získal svou Harleen, tak jsem se na tuto knihu hodně těšil. Nebyl jsem zklamán, ale takové nadšení jako z Harleen se zde zatím nedostavilo, na druhou stranu u tohoto příběhu ještě nejsme u konce. Opět výborná kresba s převažující červenou barvou ve všech možných odstínech. Na tohle se dá koukat často a dlouho, a to nejen kvůli obnaženým ženským tělům:). V celé knize se toho vlastně ani moc nestane, děj by se dal shrnout do několika vět. Je to spíše o vyvíjejícím se vztahu několika osob, především však Lisy a Ally. Takže hodně dialogů, hodně hlášek, ale i skrytých pravd.
  • perak
    Něco jako fastfood. Tak nějak na chvíli zažene hlad, ale nějak si nepochutnáte, protože je to rychle udělaný prefabrikát, který byl vytvořen bez jakékoliv invence. Když máte známou značku, tak se stává, že se na ní chce někdo přiživit a bohužel to je i případ fenoménu Stranger Things. Je to hodně zkratkovité a využívající klišé zlého individua manipulujícího s těmi hodnými. Toho zlého už známe ze seriálu a ze své role ani v nejmenším nevystoupí. A pak je potřeba v příběhu odkázat i na Jedenáctku, protože tu má rád každý, ačkoliv pro samotný příběh je to úplně zbytečné. No ještě, že toto jsem měl jen půjčeno z knihovny.
  • perak
    Pokračování Conanových dobrodružství z per a štětců evropských autorů se mi líbilo určitě více než první kniha. Především úvodní Dcera pána mrazu neměla chybu a ve srovnání s komiksovým pojetím tohoto příběhu od Comics centra mne oslovilo mnohem více. Nespoutaná živočišná touha s níž se Conan žene za tajemnou ženou nechávajíc za zády dozvuky krvavé bitvy. Výborné. I druhá povídka Stíny měsíční záře je výborná. Hororové pojetí tajemných soch opravdu nahání husí kůži. Obě povídky pak jsou doprovázeny zajímavou kresbou a nemám ji co vytknout. Zato závěrečná Šarlatová citadela byla po namlsání z předchozích dvou povídek zklamáním. Neoslovil mne příběh, byl bez invence a překvapení a bohužel to nezachránila ani kresba. Conan zde není jedinečným Conanem, ale tuctovým evropským panovníkem. Škoda. Ale celkově spokojenost.
  • perak
    perak26.9.2020 15:06Harleen
    Tak tohle se mi hodně líbilo. Výborný civilní origin postavy. HQ jinak moc nemusím, pojetí dané postavy mi moc nesedí, ale zde k tomuto nemám co vytknout. Propracovaný příběh má myšlenku, jsou v něm emoce, kterých rozhodně není málo. Je snadné vnímat pocity hlavní hrdinky a chápat její vnímání, pohnutky a finální přeměnu. Příběhem se mihne velké množství postav Batmanova univerza, ale všechny jsou do vyprávění zabudovány nenásilně a nerušivě. Jinak musím samozřejmě pochválit super kresbu a krásně zpracovanou obálku. Kniha prostě nemá chybu od prvního uchopení do odložení na čestné místo v knihovničce.
  • perak
    Kresba super, to jsem si užíval každou stránku, každý jednotlivý obrázek. Naopak příběh mne vůbec nezaujal. Jakou úlohu tam měl Constantine a některé další postavy? Co tím vším chtěl autor říct? Jediná zajímavá linka se týkala Brucova dětství. Celkově ke konci jsem se na text už ani moc nezaměřoval, prostě nebavilo. Ale jen kvůli té kresbě stojí za to se na knihu podívat.
  • perak
    Některé povídky byly výborné, některé průměrné, ale díky originálním nápadům, kterých má autor zřejmě na rozdávání, je většina příběhů nezapomenutelných. Vyprávění je mnohdy stísněné až surreální, občas nechutné - prostě to, co bych od správného hororu očekával. Vizualizace nápadů pak k celkovému vyznění napomáhá - těžko se bude zapomínat na bizardní modelku, všudypřítomný tuk ve stejnojmenné povídce či balónky poseté nebe. Toto byl příjemně strávený čas:).
  • perak
    Pohled na Supermana očima hlavní záporné postavy Lexe Luthora a ještě spíše cesta do hlubin záporákovi duše, z níž LL nevychází až tak radikálně špatně. Aneb dobrými úmysly avšak špatnými prostředky dlážděná cesta za lepší svět bez mimozemského hmyzu. Naopak Superman nevypadá až jako ten pravý americký skautík a takto mu to více sluší a vykreslení emocí ho polidšťuje. Nečernobílé pojetí postav a přesto nevybočení z historie jednotlivých postav tedy za mne bylo hlavním kladem příběhu. Jen jsem čekal nějaké větší finále, určitá gradace na konci chyběla. Slabších 5.
  • perak
    Pominu-li crossover, tak asi zatím nejslabší díl. Celé to bylo takové sterilní bez napětí, emocí, překvapivých zvratů. Supertým se vlastně nekonal a neohrožený záporák byl přemožen nakonec až příliš lehce a příliš rychle. Tak snad další díl bude povedenější.
  • perak
    Ne každý den čtenář dostane do ruky tisícistránkovou knihu těchto rozměrů. Sice se s tím hůře manipuluje, ale i tak je to potěšení a kresba ve velkém formátu je vždy radostí. Původní příběh se mi hodně líbil, především začátek je skutečně výborný a napjatě a zvídavě jsem otáčel stránku za stránkou. Postupem spíše detektivní a vztahový příběh jednotlivých speciálů plný zajímavých postav sklouzává do otázek vztahu lidí ke všemu odlišnému, aby nakonec skončil poselstvím o velké odpovědnosti těch, co mají velkou moc a obětování se pro druhé za lepší budoucnost. Pro někoho mohou být takovéto postupné změny záporem, ale z mého pohledu právě tento posun byl zajímavý. Už ne tak mne zaujaly dodatečné příběhy. Ty se snaží doplňovat hlavní děj o příběhy některých speciálů, ale bylo to spíše trápení. Za to dávám jednu hvězdu dolů.
  • perak
    První Okko se mi líbilo, tak jsem byl rad, ze se MC k této sérii vrátila. Cyklus vody se ,i určitě líbil více, zde mi přišel cíl cesty hlavních hrdinů, jakožto i některé dějové situace, hůře uchopitelné, strastiplné putování mezi kláštery byl trochu natahované, ale přesto přese vše mne čtení celkem bavilo. Historické Japonsko je pro mne atraktivní námět a trocha tajemna je ta správná přísada. Slabší 4 hvězdy.
  • perak
    Bavil jsem se, jako už u Baltimora obvykle, ale něco tomu chybělo. Přestože kniha sleduje dvě dějové linie, z nichž ta v Kartágu bez Baltimora mi dokonce přišla lepší než petrohradská dobrodružství Baltimorova, a i když v obou městech dojde ke krvavým bojům, tak možná i tím skákáním z jednoho místa na druhé, mne vyprávění úplně nevtáhlo a spíše jsem to cítil jako nějaké intermezzo před něčím větším. Kresba jaké obvykle výborná. Mozkomoři lepší než u Harryho Pottera:).
  • perak
    Dlouhý příběh UPVO sluší. Oproti předchozím povídkovým sbírkám se mi to líbilo mnohem více. Ačkoliv se zde Hellboy nevyskytuje, tak se setkáváme s mnoha odkazy na první knihy s Hellboyem a tak je určitě výhoda mít alespoň první dva díly načtené. Jinak tu máme klasického Mignolu - kupa příšer lovecraftovského stylu, trochu nadpřirozena, pořádný záporák a k tomu naši hrdinové, kteří zprvu dostávají řádně na prdel, aby však nakonec vše se k dobrému obrátilo a přitom nechalo dosattek prostoru pro možné pokračování. Líbilo se mi i finální vyprávění o původu Abe Sapiena, které jsem pochopil až po dočtení a musel si to projít ještě jednou. Jen kresba, ačkoliv pěkná, není Mignola, a musel jsem si na ni trochu zvykat - Mignola je v tomto směru nepřekonatelný a každý jiný kreslíř vstupuje do arény s určitým hendikepem.
  • perak
    perak26.7.2020 21:50Sabrina
    Hodně zajímavé a vymykající se běžné komiksové produkci. Neradostný pohled na část dnešní společnosti, moc médií, samozvané šiřitelé pravd a konspiračních teorií. Vyznění příběhu je celkem depresivní, na druhou stranu žádná postava mi nepřirostla k srdci takovým způsobem, že by mne příběh naplno zasáhnul. Možná je to zapříčiněno i zakončením, které z mého pohledu bylo trochu do ztracena. Každopádně kniha určitě stojí za přečtení.
  • perak
    Tato série mne baví, a to přesto, že při detailnějším rozebrání některých skutečností a přihlédnutí k ději v předchozích knihách bych asi měl výhrady k logice toho, co je vyprávěno. Z Pochmurného kraje mám stále pocit spíše spojených povídek, než jednoho uceleného příběhu, ale tato kniha na pozadí naznačuje i možný komplexnější příběh, tak jsem zvědav, kam budou směřovat další pokračování. První půlka knihy je retrospektivní vyprávění doplňující další kousky do historie místního kraje a jeho některých postav. Druhá půlka pak je celkem akční vyprávění a jednom nepovedeném lovu a na konci se nám (poměrně nepřekvapivě) naznačuje návrat důležité postavy. Druhá půle je výborná, a to i díky kresbě Tylera Crooka, který má velký podíl na mé oblíbenosti Harrow County. První půlka je kreslená jinými autory, a přestože není špatná, tak pro mne byla spíše rušivým elementem.
  • perak
    Supermanovo poselství humanismu, které mnohými není přijímáno tak nadšeně, jak by Superman očekával. Ono není nic černobílé a i snaha o dobrý skutek může být z jiného úhlu pohledu chápán jinak a především pokud určitý čin není podepřen dalšími skutečnostmi, tak nemusí nic znamenat. Ano, je to trošku agitka, ale ono to tak nějak k Supermanovi patří a na celkovém vyznění příběhu mi to nevadilo. O kresbě Alexe Rose asi není potřeba nic moc uvádět. V takto velkoformátové knize prostě výborné.
  • perak
    perak13.7.2020 21:36Mrtvej svět
    Lehké a zároveň těžké časy dospívání. Být plný emocí, ale přitom se tvářit a chovat, jako že o nic nejde, být za všech okolností cool a nad věcí. Zpočátku to vypadá jen jako série vtipných hlášek, avšak postupně vše dostává širší záběr a konec jako nevyhnutelná srážka s realitou je zajímavým vyvrcholením povedeného příběhu (i když možná by si konec zasloužil o něco více stránek).
  • perak
    Brubakerova část je pouze malý střípek vytržený z kontextu, ale naštěstí jej znám z omnibusu, takže to nevadilo, ale jinak bych z toho nebyl úplně na větvi. K představení Winter Soldiera to stačí, ale žádný ucelený příběh to nedá. Naštěstí hlavní Remegerův příběh ve stylu Bonda je akční jízda představená od začátku do konce, kde právě ten konec patří k vrcholům celé knihy.
  • perak
    Bavilo mne to, ale moc to nebylo o MM, ale spíše o PP, takže jedna hvězda dolů za to, že pokud to má být edice o představování hrdinů z Marvelu, tak to tentokráte byla střela vedle. Pokud však od tohoto odhlédnu, tak příběhově jsem byl spokojen.
  • perak
    Začátek mne hodně nadchnul, ale ke konci děj trochu stagnoval a po dočtení ve mne zůstal pocit trochu promarněného potenciálu hororově westernového příběhu. Rozhodně Ennis umí vyprávění lépe vygradovat. Naštěstí alespoň kresba zůstala po celou dobu nadstandardní a za ní palec hodně nahoru.
  • perak
    V této sérii mi každá kniha přijde lepší než předchozí. A tato je zkrátka výborná. Detektivní příběhy a především plně uvěřitelné postavy se svými radostmi a starostmi, do nichž superzáporáci a superhrdinové nevstupují jako deux ex machina, ale jako zcela přirozený prvek. Především Batman se zde objevuje mnohem více než v prvních dílech, avšak jeho role stejně jako u všech dalších postav není černobílá a ne vždy je přijímán s otevřenou náručí. Rucka a Brubaker se skvěle doplňují a dokazují, že oba patří k top tvůrcům komiksového žánru.
  • perak
    Tak pořád je to jen doslovný přepis, ale tentokrát se mi to líbilo. Autor dokázal vypíchnout ty správné momenty a správné hlášky. Možná je to i tím, že i v seriálu patří tento díl mezi nejlepší, ale každopádně jsem se při čtení bavil.
  • perak
    perak30.6.2020 07:28Sledgehammer 44
    Ačkoliv kniha obsahuje dva příběhy, jedná se vlastně o jedno společné vyprávění z pera dvou kreslířů. Kresba se samozřejmě liší, ale nevadila mi ani v jedné části a především v té druhé se mi hodně líbila. Jde o další doplnění Hellboy univerza, kdy s virilovým oblekem jsme se již mohli setkat v jiných knihách. Boj s nacisty, nové vynálezy v podobě válečných strojů, bitvy, zajímavý záporák - to bylo OK. Jen postupem času se to čím dál více stávalo opakovaným bojem dvou téměř nezničitelných postav.
  • perak
    Trošku slabší než předchozí díl, ale jinak stále platí to, co u něj - nádherná malba, která vyniká ve velkém formátu, jednoduchý příběh plný draků, soubojů, krásných žen. Žoldnéř musí podstoupit několik životu nebezpečných zkoušek, do nichž se navíc zapletou úklady zrádce, s nímž jsme se zřejmě nesetkali naposledy. A opět výborné bonusové stránky.
  • perak
    Skvělá kniha. Těžko něco vytýkat. Výborný historický příběh zasazený do kulis starověkého Říma. Pád císaře Claudia a nástup Nerona k moci na pozadí vražd a intrik a pod dohledem několika osudových žen. Je vidět, že autoři měli reálie dopodrobna nastudované a na těchto základech vystavěli strhující vyprávění o touze po moci, kde city nemají místo a pokud nějaké někdo projeví, stává se to zranitelným místem, kterého budou chtít rivalové využít.
    Kresba jen podtrhuje příběh a ani té nemám, co vytknout.
    Jestliže mne Jean Dufaux potěšil Ságou Valty, tak zde mne přímo nadchnul.
    Četba mne donutila několikrát hledat historické souvislosti, takže pro mne částečně i poučné:).
  • perak
    Vždy, když už to vypadá, že míříme k finále příběhu, autor přijde s novým nápadem, novou odbočkou, novou postavou. Styl vyprávění se od první knihy postupně hodně mění, je čím dál akčnější, méně snivý, kresba propracovanější, jen mi přišlo v kresbě méně hříček a odkazů (nebo jsem je nepochytil:)). Někdy si to dám celé znovu, ale to až bude příběh dokončen (doufám, že bude co nejdříve). Předpokládám, že pár věcí, které mi předtím unikly, si ještě vychutnám.
  • perak
    Ne, že by to bylo úplně špatné, ale jsem teď namlsaný z Aaronova runu, kde mne Punisher hodně baví a oproti tomu jsou tři příběhy, které jsou v této knize obsažené, prostě o level slabší. Nic originálního, spíše klasické pojetí Punishera jako bojovníka s mafií, zabalené do vánočního hávu, resp. oblečené do Santa klausovského obleku. Na druhou stranu, kdo má Punishera rád, tak určitě četbou této knihy neudělá chybu a rád si s Frankem připomene časy vánoční i v předletním období.
  • perak
    Myslím, že J Pavlovský nedávno v diskusích na stránkách Crwe psal, že u nás Batmanův komplet nebude
  • perak
    Lantan: jdu se vysetrit na Alzheimera
  • perak
    Fimi: jasně, palice, psal jsem ve spěchu, tato chyba se stane maximálně jednou za deset let:)
  • perak
    U CC je snaha čtenáře podojit čím dál zjevnější. Dříve to byly alespoň kvalitní věci, ale nyní jsou to ve velké míře komerční shity a hlavně 144 stran včetně bonusů, jak je jejich zvykem, za 600,- je přepálené (i přes kvalitní provedení). Kupuji Baltimora, Černou sekeru a Prokletý kraj. Ale jejich výběr nových věcí je většinou hodně špatný, ale asi si své čtenáře bohužel najde. Třeba Lemire je teď u nás na vlně oblíbenosti, ale proč vybrali Berserkra nechápu. Nad Rising stars jsem váhal, ono to nemá špatné hodnocení ani zde http://www.goodreads.com/book/show/599055.Rising_Stars_Compendium?ac=1&from_search=true&qid=exBab25BTM&rank=1, ale teď se hodně chválím, že jsem nepodlehl.
  • perak
    perak28.11.2019 08:55Providence
    No je to samozřejmě podnikatelské riziko, ale Argo jde do rizika, že takto "opravenou" knihu nebudou lidi kupovat. Prostě si ze všech špatných řešení vybralo to, které považuje za nejméně rizikové. Nechci je omlouvat, ale chápu, že hodit vše do stoky je právě při takto drahé knize málo reálné. Dát slevu? Jak velkou, aby to ty, kteří to v takovéto formě nechtějí kupovat, ke koupi přesvědčilo? On je i ten dotisk, stažení, vlepení, … bude něco stát. A takovouto knihu potřebují dostat na pulty před Vánoci co nejdříve, takže i čas hraje podstatnou roli.
  • perak
    Ví někdo, kolk má série knih? Díky
  • perak
    Tak asi každý autor má lepší a horší díla. Pokud jde o Snydera, tak první půlka New 52 Batman (především pak díly 1-3) byla hodně dobrá, pak to šlo hodně dolů. A American vampire byl skvělý (tedy četl jsem zatím jen to, co u nás vyšlo). U Bendise to bude obdobně. Právě jsem přečetl první dva omnibusy Daredevila a nemohu tomu moc co vyčíst. Určitě stojí za přečtení a jen tímto dílem si Bendis vydobyl postavení. Je však pravdou, že jeho knihy týkající se Strážců Galaxie mne moc nebyvily.
  • perak
    Criminal je za mne jednoznačně nejvýše, ale ani bych nezatracoval Captaina - na poli hrdinskych komiksu si myslim, že jde o velice dobrý počin.
  • perak
    No, že mají práva jen na první dva díly mne úplně nepřekvapuje. Je to o obchodní taktice, do níž nevidíme. Spíše se divím, že to přiznají:). Každopádně to risknu a budu doufat ve všechna pokračování a i zrychlení plánovaného vydání druhého dílu.
  • perak
  • perak
    Cyboy: prodejce by měl být obecně připraven na kritiku, protože vždy se budou ozývat spíše ti nespokojení. Ti spokojení se ozvou tím, že koupí opětovně od prodejce nějaký produkt. Mne nezajímá, že máte pocit, že vám není přáno a že vám někdo hází klacky pod nohy (to se prostě v rámci konkurenčního boje , kdy trošku na některé nasazujete, může stát). Základ dlouhodobého vztahu se zákazníkem je komunikace a marketing a to MB zatím bohužel zcela chybí. To očekáváte, že vám stále všichni budou klepat po ramenou, jak to dobře děláte, když opravdu informace od MB skoro žádné nejsou? Stále držím projektu palce, ale prostě určitou pachuť cítím a nedivím se "radikálnějším" názorům - i když pořád myslím, že jsou celkem slušné - a myslím, že na takové názory musíte být připraveni a i těm naslouchat namísto ublíženeckých reakcí.
    SSP: já proti rejpavosti nic nemám, jen mi při "vstupu na zdejší scénu" přišla občas až zbytečně vyostřená, ale přijde mi, že už hrany trochu otupěly a rejpavost je konstruktivní a pod většinu bych neměl problém se podepsat:)
  • perak
    SSP: no jo, podle obchodního rejstříku to vypadá na muže přes palubu
  • perak
    ještě k těm hvězdičkám - myslím, že v když jsem měl přehled s obálkami a najel na komiks, tak mi to ukazovalo průměr hodnocení, teď mi to ukazuje za hvězdičkou jen pomlčku a to i v případě, kdy je u komiksu i více jak 10 hodnocení
  • perak
    Light: pokud si v nastaveni zaškrtneš u Příspěvky ve foru označit za přečtené přímo v celkovém přehledu? Ne, tak by se ti u ikonek uživatelů měl ten vykřičník objevovat i při rozkliknutí vlákna
  • perak
    Gmork: díky za info
  • perak
    Gmork: To vypadá fajn, jen jsem doufal, že by mohlo vyjít pokračování Murény. Je nějaká šance případně do dalších roků? Danthrakon je něco ve stylu Ekho?
  • perak
    Tak na první proběhnutí za mne palec hodně nahoru. Díky moc
  • perak
    Z toho, co u nás vyšlo, tak nejlepší Skalpy a Punisher. Nejhorší Avengers a ani Thor mne nezaujal. Ke ComicsConu asi Crew vydá Southern Bastards, tak ti by asi také stali za podpis:).
  • perak
    Karlito: jo, na konci listopadu, letos by to mělo být snad 27.11,
  • perak
    no zatím mne všechny nové informace minuly, ale je jasné, že všemu se neubráním, třeba nakonec podlehnu dříve
  • perak
    Já si počkám, až to bude venku celé a pak to zkouknu rychle celé. Nechtěl bych být dlouho natěšen na další díly:).
  • perak
    SSP je mnohdy moc dlouhý a občas na můj vkus zbytečně "rejpavý", ale pro tentokráte bych se u něj podepsal pod každé slovo. Přesně vystihnul podstatu. Zatím na mne celý průběh akce nepůsobí úplně profesionálně, tak doufám, že samotná kniha na tom bude lépe. Určitě je lepší vybudovat si pověst a důvěru na menších projektech, jako se to celkem dobře povedlo panu Vybíralovi, jehož knížky jsou kvalitně udělané a především se jedná o dobrý výběr titulů. I když Goodreads nemusí být plně směrodatné, tak přece jen nějakou indikaci dávají a zrovna u těchto titulů nejsou úplně příznivé. Raději bych také zkusil jen jeden příběh a podle toho pak šel do druhého.
    Do nabízené knihy půjdu, protože chci tu myšlenku podpořit, ale je to hra o důvěru. Při takové ceně se každá chyba či nekvalita hůře promíjí.
  • perak
    perak16.9.2020 19:56Pindárna
    Fimi: Také jsem měl pocit, že to mají vydat, tak jsem se nedávno koukal na jejich stránky a v edičním plánu jsem to nenašel http://issuu.com/knihypaseka/docs/edicni_plan_paseka_2020
  • perak
    perak29.7.2020 10:59Pindárna
    super, už teď se těším, dle Kodexu vydavatele i dle některých příspěvků ve Foru a v diskusích si myslím, že mne nabídka osloví:) přeji hodně spokojených čtenářů
  • perak
    Mne ted prisla z bookdepo jedna zasilka 8. pracovni den a druha 11. pracovni den.
  • perak
    Taky jsem dnes koukal na pošťačku trošku překvapeně. Ale o to větší radost z nečekaného.
  • perak
  • perak
    Fimi: zatím jen první volumko. Western s prvky fantasy. Kresba i příběh se hodně líbil, takže už je doma pokračování.
  • perak
    Mne se seriál Zámek a klíč líbí (chybí mi dva díly), ale proti knihám je to určitě slabší, nemá to takovou tu správnou atmosféru, napětí, tajemno (ne, že by tam nebylo, ale proti knihám je toho méně). Nejsem si jist, jak moc to může oslovovat diváky, kteří knihy neznají, zpočátku to bylo nudnější, ale i z mála jsem si dokázal něco vzít, protože jsem věděl, co se tím chce ukázat, ale pro neznalé musel být především začátek málo zajímavý.
  • perak
    perak3.2.2020 12:31Pindárna
    Mne tedy třeba vydání Orbitalu také nevadí, ale nevadilo by mi těch 200 Kč za to dát. Principiálně mi skutečnost, že něco nebude dovydáno vadí a v tomto ohledu by u projektu MC mělo podle mne dojít ke změně.
  • perak
    perak21.1.2020 08:13Pindárna
    Fimi: spíše ne, myslím, že k atmosféře této knihy černobílá sluší
  • perak
    perak20.1.2020 13:42Pindárna
    Něco mále je tady za únor - duben. Mimo jiné 4. WW z new52, GC 4 a Punisher Max 3
  • perak
    perak25.11.2019 10:45Pindárna
    Tak já se snažím doma mít jen to, co si myslím, že mi udělá radost mne či synovi i někdy v budoucnu. Jinak knihovna nebo si nechám zajít chuť. Sbírat knihy, ke kterým nemám žádný vztah, mne neláká.
  • perak
    perak17.10.2019 15:42Pindárna
    Ohlášeno na FB letošní druhé překvapení od CC - Lemire Rváč http://www.goodreads.com/book/show/29430813-roughneck?from_search=true
  • perak
    Karlito_69: Mám to také tak. A pátý díl je barevně stejný jako čtvrtý. Důvod nevím.
  • perak
    Třeba se jednou dočkáme bílého Black Panthera:)
  • perak
    Já teď dokoukal Deadly Class a za mne spokojenost. Asi to nesedne všem, ale doporučuji zkusit.
  • perak
    Jelikož dle harmonogramu na Sendu má 2 vyjít 7.10. a 3 21.10., tak bych předpokládal, že 1 vyjde 23.9.
  • perak
    perak28.8.2019 10:15Pindárna
    Hawwwran: tak je otázka, jak moc taková skořápka jednotlivým autorům mluví do tvorby a jaká omezení jim stanovuje. Což se bohužel bojím, že je právě u Marvel a Dc čím dál více.
  • perak
  • perak
    perak10.5.2019 14:20Pindárna
    Tak koukám na facebook Paseky, že Essex county posunuli z května na srpen. To nám to čekání pěkně proslužují.
  • perak
    robur31: pod 4lístkem by měl být Křemílek a Vochomůrka
  • perak
    Maxipes Fík s Ajou
  • perak
    Bob a Bobek s kloboukem
  • perak
    perak23.4.2019 18:54Pindárna
    Je tam Fatale, je tam Gotham Central, je tam Punisher. Takže černé scénáře se nepotvrdily a za mne spokojenost.
  • perak
  • perak
    Vykřičníky - super! Jinak souhlas s jh666 - nechal bych dvě větvě - připomínky a návrhy a zbytek. Díky
  • perak
    souhlas, já se jen podívám na styl kresby, ale nečtu to, nějaký text vytržený z kontextu nepotřebuji číst
  • perak
    perak23.12.2018 22:33Pindárna
    Flashpoint by měl vyjít 10. dubna
  • perak
    perak27.11.2018 10:31Pindárna
    Možná jsem nezachytil některé zcenzurované příspěvky, ale diskuse u Ms Marvel mi nepřišla přes hranu, právě naopak, takováto diskuse mi přijde lepší než kdyby se všichni v rámci korektnosti báli napsat svůj názor. A ptát se na věk - buď druhý zareaguje či ne, on ten věk určitě na názory vliv má:). Takže za mne: měření pinďourů ano, ale neposmívat se, že ho má druhý menšího:) - a k tomu tady myslím nedochází.
  • perak
    Nářek to měl ve společnosti Hrobaře a Jednorožce těžké. Ukázky jednotlivých knih mohou být trošku zavádějící. Mne osobně třeba úvodní strana Nářku nepřišla moc atraktivní a i ta určitě mohla někoho ovlivnit. Plus ve chvíli, kdy se ukáží procenta a vidím, že jedna kniha hodně ztrácí, tak může být tendence vybírat jen mezi zbylými dvěma knihami. Pro Nářek jsme nehlasoval, ale při samostatné nabídce bych určitě koupil.
  • perak
    perak20.11.2018 14:19Pindárna
    Nestahuji. Pár věcí, co mám v aj, jsem koupil na blind, ale chápu ty, kdo tak činí. Spíše to vnímám tak, že když si nejsme jisti, tak chodíme do knihkupectví si knihu prohlédnout, kousek si přečíst, než se rozhodneme. A při nákupu ze zahraničí si místo návštěvy knihkupectví někdo stáhne ukázku.
  • perak
    perak20.11.2018 07:56Pindárna
    hawwwran: No v počtech nákladů, kde se komiksy pohybují, asi může i stovka ovlivněných hrát dost velkou roli. A je pravda, že dané komentáře k Plutoně si pamatuji ještě teď. Mne osobně se tedy Plutona hodně líbila.
  • perak
    perak19.11.2018 16:09Pindárna
    No je pravda, že kresba je u Sweet Tooth na první pohled možná méně atraktivní, ale špatná určitě není. Je otázka, jaké prodeje měla třeba Plutona, kde je kresba i scénář od stejných autorů.
  • perak
    perak31.10.2018 17:09Pindárna
    mkw: Ona má pak manželka vždy pocit, že si musí bezpodmínečně recipročně něco koupit na sebe:).
  • perak
    perak31.10.2018 11:42Pindárna
    Tak já měl jen 11,5 kg:( Hitman, Y, Banda, Temné vítězství. Teď to budu muset pomalu doma přidávat, aby to nevypadalo, že je tam najednou příliš mnoho nových knih:)
  • perak
    perak23.10.2018 10:18Povinná četba
    GWB: Hilda, Kůstek, Zlaté knihy komiksů (tj. příběhy, které vycházely v ABC)
  • perak
    perak23.10.2018 07:49Pindárna
    Tak koukám, že Asgard se posouvá na prosinec a Zbrojmistr (Mistr meče) na neurčito 2019 http://www.erbkomiks.cz/pripravujeme/
  • perak
    Zack: nápad chvályhodný, ale hooodně obtížně proveditelný. Těžko dělat jeden manuál pro všechny začínající čtenáře. Něco jiného se může líbit mládeži a něco jiného střednímu věku, někdo je spíše na zábavné komiksy ala Deadpool, někdo se u toho nudí. Myslím, že částečně může jako měřítko fungovat žebříček komiksů podle hodnocení. A kdyby se ke komiksům přidávaly tagy, jak navrhoval GWB, a dalo se v žebříčcích komiksů filtrovat i podle jednotlivých kategorií (obdobně jako na CSFD), tak by to alespoň částečně mohlo daný účel splnit.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 393 (cca 166664 Kč)
Mám: 4 (cca 1296 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0