Krádež nedávno objevené stély, tedy prastaré kamenné desky, přivádí Spider-Mana do střetu s nemilosrdným, zavalitým zloduchem Kingpineml Jenže co tenhle kus popsaného kamene skrývá za tajemství, že po něm pase prakticky každý zločinec ve městě? Spidey se společně s Dr. Curtem Connorsem, lidským alter-egem ještěřího Lizarda, jenž se také objeví na scéně, musí postarat, aby stéla neskončila ve špatných rukách. A Spidey zároveň musí ochránit svého přítele.

Obsahuje příběh:
Stéla předků

Hřbety jednotlivých svazků postupně tvoří ucelený obraz od Marko Djurdeviče.

Obsahuje sešity série Amazing Spider-Man (Vol. 1) #68-77


Scénář
Stan Lee
Art
John Buscema, Jim Mooney, John Romita
Ink
Jim Mooney
Lettering
Rui Alves, Petr Schwarz
Překlad
Petra Fialová, Jan Velart
Redakce
Changer the Elder, Alena Mikulíková, Petr Novotný, Martina Zvolská
Žánry
akční, superhrdinský
ISBN/ISSN
ISSN 2612-3169 (Hachette Fascicoli)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
175 x 265 mm
Tisk
barevný
Váha
735 g
Stran
216
Cena
249 Kč
Originál
Spider-Man: Ancestral Plate (Marvel Comics, 1968)
  • Ivan Kucera
    Na Stélu předků som sa tešil, keďže na obálke bol zobrazený môj obľúbený ľudský buldozér Kingpin a zaujímalo ma, čo sa skrýva pod čudným názvom. Aké však bolo moje prekvapenie, keď som zistil, že 80% komiksu v skutočnosti vlastním?! A to konkrétne v podobe komiksu Comicsové legendy 2: Spider-Man 3 (v roku 2004 vydala CREW v spolupráci s Netopjerom). Jediné rozdiely sa ukrývajú v tom, že tentokrát je to vo farbe, je prítomný úvodník, záverečná textová dvojstrana od Johna Romitu a príbeh je ucelený (vo verzii z r. 2004 chýbali dva akčné zošity s Lizardom). Inak je to bohužiaľ rovnaká bieda. Považujem za absurdné, že sa niečo tak... ani neviem, ako to nazvať... priemerné? Niečo tak priemerné natiahlo na neskutočných 10 (desať!) zošitov. Romita priznáva, že to so Stanom Lee nemali dopredu premyslené. Podľa toho to bohužiaľ aj vyzerá: v každom čísle má Spajdy iného protivníka (Shockera, Quicksilvera...) a do toho je ako keby nasilu (resp. dodatočne) domontovaná oná prekliata stéla, aby to málo kvázi ucelený koncept. V dobrom ma síce trochu mrazilo z prítomnosti Gwen a jej otca (čo nezadržateľne smeruje k legendárnej tragédii, ktorá u nás vyšla v UKK: Smrt Stacyových). Na komikse je príliš poznať naivné 60. roky. Ste vo väzení? Žiaden strach - stačí vysadiť mrežu, zvalcovať dvoch dozorcov a ste na ulici. Neskutočne tiež pôsobí scéna, v ktorej sa Spider-Man kapitána Stacyho pýta, či Shocker predtým, než ukradol stélu, nepovedal, kam ju ukryje (wtf???). Nerozumiem zaradeniu tohto komiksu do kompletu. Zaujímavý je azda len tým, že Petra ukazuje v mierne odlišnom svetle, než na aké sme boli dovtedy zvyknutí. Je z neho sebavedomý vysokoškolák osamostatňujúci sa od milovanej tety May. Často ma v jeho komiksoch bavia skôr civilné, než akčné problémy, ale bizarné je, že tu sa hojne vyskytujú oba motívy (protesty, manipulácia názormi ľudí prostredníctvom zavádzajúcich médií, rasizmus, obrovské množstvo fyzických protivníkov, s ktorými sa Sieťomil bije) a pritom jeden je slabší, ako druhý. Navyše sa tu brutálne vykráda Fitzgeraldov Podivuhodný prípad Benjamina Buttona z r. 1922.
  • louza
    Double John symphony. Je snadné smést tuhle knihu se čtyřmi hvězdičkami jako klasiku. Ale je v ní něco víc. Mnohem víc. Ano, Lee je možná stále spisovatelem a ne scénáristou, za těch několik let se mu však přihodil vývoj. Bublin už zdaleka není tolik, někdy jsou mezi nimi vidět i protagonisti knihy a i když příběhy nejsou z dnešního pohledu výkvět komiksové poezie, nejde jejich autorovi upřít, že s celou sérií jako globálem moc hezky pracuje. Jeden sešit ústí do druhého, Spideyho osudy se přirozeně rozvíjí a klikatí. Při tom si zachovávají přístupnost a srozumitelnost. Lee to krásně táhne jak vařenou nudli. Záda mu kryjí legendy Romita starší a Buscema z nichž první po kostrbatém Ditkovi nadefinoval jak má vypadat špičkově vzhledný Spider-Man a druhý ho dotlačil na samou hranu dokonalosti. Dokonale čistá takřka vyfrézovaná linka na hraně burianovské geniality, naprosto bezchybné pojetí perspektivy, dokonale sednoucí fyziognomie, dynamika pohybu, prostě všechno. Závěrečný dvou sešitový souboj s Lizzardem je grafické žrádlo jemuž není v komiksové historii téměř rovno. Tohle dokázal jen Saudek s Tullianem v mladém světě. A barvy...jako holky (Varley, Breitweiser) to barvěj skvěle. Ale šesti barvama (dobře, možná je jich víc, ale ne o moc..) ? Ani náhodou. Efekty jakých dosáhli doboví coloristé, kteří pro jistotu nejsou ani uvedení s tak omezenou paletou barev přizpůsobenou novinovému tisku, působí skoro jako magie. Takže čtyři hvězy, klasika, bum další...no ani ne. Spíš ethalon komiksu. Mistrovské dílo. Kdo tohle dneska nakreslí? Rukou a šestibarevně?
  • Delphín
    Velké překvapení! Jasně, občas zbytečně ukecané, vyprávěcí rámečky jsou zlo ale když se to vezme kolem a kolem, vyklube se z toho fakt kvalitní retro, možná jedno z nejlepších co jsem zatím se Spider-Manem četl hlavně díky neubývající porci kvalitní akce.
  • hroubek
    Hodně kvalitní retro. Stan Lee a John Romita vytvořili zajímavé příběhy. A tahle spolupráce se četla opravdu moc dobře. Je to ukecané, jen když je to potřeba. Jinak je to velmi akční komiks(dost tomu pomáhá rozdělení panelu), ve kterém se neustále něco děje. Peter/Spidey lítá od jednoho protivníka ke druhému a do toho řeší klasické své problémy. Ke konci je toho trochu moc a závěr mi přišel lehce urychlený. Nicméně to pořád nic nemění na tom, že je to hodně dobré čtení.