Ukázka
Ukázka
Ukázka
Koupit
Třetí svazek úspěšných francouzských adaptací děl R. E. Howarda přináší povídky Rudé hřeby, Lidé černého kruhu a Zamboulské stíny, tedy vesměs povídky dýchající tropickým dusnem a zasazené do exotických východních končin Howardova světa, kde za každým rohem číhají prastará božstva, děsivá magie a nemilosrdný boj.
Svazek je jako vždy opatřen zasvěceným doslovem a řadou bonusů a výtvarných poct postavě cimmerského bojovníka.

Obsahuje tři původně samostatné alba (Les Clous rouges, Le Peuple du cercle noir, Les Mangeurs d'hommes de Zamboula) v jedné knize.

Vyšlo jako 24. svazek velké řady edice Argomiks


Scénář
Stéphane Girard (Gess), Régis Hautière, Sylvain Runberg, Olivier Vatine
Předloha
Robert Ervin Howard
Art
Didier Cassegrain, Stéphane Girard (Gess), Jae Kwang Park
Ink
Didier Cassegrain, Stéphane Girard (Gess), Jae Kwang Park
Barvy
Didier Cassegrain, Éloïse De la Maison, Stéphane Girard (Gess), Alessia Nocera, Hiroyuki Ooshima
Obálka
Didier Cassegrain
Lettering
Alena Tejnická (Sarah)
Překlad
Richard Podaný
Redakce
Hana Gelnarová, Erik Lukavský
Žánry
dobrodružný, fantasy
ISBN/ISSN
978-80-257-3481-0 (Argo)
Vazba
šitá v tvrdých deskách
Formát
228 × 320 mm
Tisk
barevný
Váha
1140 g
Stran
208
Cena
598 Kč
Originál
Conan le Cimmérien #07: Les Clous rouges, Conan le Cimmérien #08: Le Peuple du cercle noir, Conan le Cimmérien #09: Les Mangeurs d'hommes de Zamboula (Glénat, 2019, 2020)
Varianty
Conan z Cimmerie, svazek III. (varianta A) (2021)
Conan z Cimmerie, svazek III. (varianta B) (2021)
Conan z Cimmerie, svazek III. (varianta C) (2021)
  • trudoš
    Tentokrát se tvůrci pustili do méně známých příběhů neohroženého Conana, nepočítám-li tedy slavné Rudé hřeby, jejichž adaptaci zvládli pánové Régis Hautière a Didier Cassegrain na jedničku. Až se přiznám, že jejich verze mě oslovila mnohem více, než původní text Roberta Ervina Howarda. Kombinace hrdinské fantasy a plíživé hrůzy v pseudoaztéckých kulisách tu funguje skvěle.
    U Lidí černého kruhu už jsem ale trochu bojoval se scénářem Sylvaina Runberga i s kresbou, jíž se zhostil Jae Kwang Park. Vyprávění především zpočátku působí lehce zmateně a „manga obličeje“ mi po celou dobu výrazně kazily toliko potřebnou atmosféru heroického dobrodružství.
    V závěru naopak příjemně překvapil Stéphane Girard (alias Gess), od jehož podání Zambulských stínů jsem příliš nečekal, hlavně kvůli nepříliš líbivému vizuálnímu zpracování. Dějově si ovšem umělec s povídkou poradil náramně a nebýt vychrtlé krasavice, co vypadala jak vyzobaná slunečnice, považoval bych dost možná právě tenhle příběh za nejlepší.
  • louza
    Další nášup Conanovské klasiky o jejíž literární formě se nepochybuje. Kniha tak stojí hlavně na výtvarnících. Cassegrainova kresba Rudých hřebů stylizovaná až na hranici karikatury vypadá jednoduše, ale zdání klame. Kresba je dynamická, nápaditá a proporce všech postav jsou překvapivě správné (v případě Conanovy kámošky Valerie dokonce VELMI správné). Citlivý coloring. Příběh krásně šlape a ohromí stylově zpracovaným prostředím. Nádhera. To Lidem z černého kruhu Hiroyukiho kresba se znatelným asijským dialektem sedí o mnoho méně. Stejně jako přepálená videoherní dynamika upomínající na prince z Persie někdy v období Warrior Within. Není to vyloženě špatné, ale v případě Conana už moc alternativní. Závěrečné Zamboludské stíny od Gesse jsou jiná káva. Sice stylizovaná, ale dokonale detailní a čistá kresba s pěkně zpracovaným fibigerovsky výrazným coloringem je pravou třešničkou na dortu knihy. Příběhově plošší povídka je tady scenáristicky dobře zvládnutá a autor se pouští do opravdu velkých akcí co se perspektivy a detailu prostředí týče. Paráda. V životě bych neřekl, že to řeknu, ale po všech těch Linech Carterech, Spraguí DeCampech a Vlado Ríšech, je Conan v mých očích zase na koni a tyhle autorské trojboje začínají mít těžce gurmánský charakter. Dva a půl špičkového Conana a ani jeden z nich není John Buscema? Neuvěřitelné.
  • Ricarderon
    Ricarderon mecenáš7.6. 13:47Conan z Cimmerie, svazek III. (varianta A)
    Tři různé knihy dané dohromady, každá kreslená úplně jinou technikou. Troje naprosto odlišné podklady.
  • louza
    Měl bych dotaz k téhle knize, nejspíš na Richarda. Proč je první příběh barevně tak neskutečně vyblitý, druhý tak na půl ale znatelně lepší než první a třetí úplně dokonale colorovaný? Nejdřív jsem myslel, že je to chybou kusu, ale evidentně to mají všchny knihy stejné. Jsou podklady z nichž jste to tiskli validní, nebo byly trochu invalidní?