Kolosální Conan, kapitán pirátů
Comics Centrum1. vydáníčerven 2023série Conan 22/23
4.1
...
...
...
...
+ 5 dalších ukázek
S Conanem se setkáváme tam, kde jsme ho opustili na konci Kolosálního Conana z Cimerie, a to na palubě lodi brázdící Vilajetské moře, v náručí krásné Olívie. Vydáme se s ním po Cestě králů do Aquilonie, kde se zaplete do pokusu o sesazení krále, a musí prchnout do Mesantie. Zde se Conan přidává k pirátům a stává se druhem jejich vůdkyně Bêlit. Rozsáhlá adaptace Howardovy povídky Královna Černého pobřeží je stěžejní a nejrozsáhlejší částí této knihy.

Obsahuje sešity série Conan: Road of Kings #1-12 (prosinec 2010 - leden 2012) a Conan the Barbarian #1-25 (únor 2012 - únor 2014)

Scénář
Roy Thomas, Brian Wood
Art
Paul Azaceta, Riccardo Burchielli, Becky Cloonan, Mirko Colak, Leandro Fernández, Davide Gianfelice, James Harren, Mike Hawthorne, Vasilis Lolos, Vasilis Losos, Andrea Mutti, Dan Panosian, Declan Shalvey
Ink
Paul Azaceta, Pierluigi Baldassini, Riccardo Burchielli, Becky Cloonan, Mirko Colak, Leandro Fernández, Davide Gianfelice, Jason Gorder, James Harren, Vasilis Lolos, John Lucas, Dan Panosian, Declan Shalvey
Barvy
Dan Jackson, Dave Stewart
Lettering
Martin Trojan
Překlad
Alexandra Niklíčková
Redakce
Veronika Černá, Radek Chaloupka, Václav Dort, Eliška Hanzlíčková (Eli), Tomáš Náprstek, Ladislav Niklíček, Martin Trojan, Milena Vojtková
Žánry
fantasy
ISBN/ISSN
978-80-7652-116-2
Vazba
šitá v tvrdých deskách (vázaná s matným potahem, zlatoražba na titulu a hřbetě)
Formát
220 x 325 x 69 mm
Hmotnost
4218 g
Tisk
barevný
Stran
912
Původní cena
3000 Kč
Originál
Conan: Road of Kings; Conan the Barbarian (Dark Horse Comics, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014)
Opět mě to velice bavilo, jen mi chvíli trvalo se zakoukat do té cartoonové kresby, ale jak jsem si zvykl, šlo to. Některé díly byly nakreslené velice pěkně. I pirátka Belit vypadala moc hezky v různých verzích...
Kniha dvou protichůdných scenáristů, z nichž každý pojal ikonického barbara jinak. Zatímco Roy Thomas, harcovník píšící Conana už od roku 1970, zvolil tradiční podobu neohroženého válečníka, mladší Brian Wood, mimo jiné tvůrce kontroverzní DMZ, se vydal cestou zádumčivého seveřana, jež umí pocítit strach ze smrti a propadnout lásce. Těžko přitom říct, která verze je lepší, protože každá z nich má něco do sebe. Ale také každá trpí žánrovými neduhy, které si s dobrodruhem Roberta E. Howarda jen těžko umíte spojit.
V případě Roye Thomase jsou to zmatené zápletky, které často mají jednoduchý základ, aby se následně nesmyslně větvily, přičemž mnoho těch odboček je pouze pro potěchu oka. Na druhou stranu Brian Wood umí rozehrát nápadité příběhy, jež však současně mají vachrlaté základy a bohužel nečekané množství emocí.
Ani s jedním jsem ve finále spokojen úplně nebyl, třebaže u čtení jsem se nijak nenudil. Jen to zdaleka není taková jízda, jakou rozjel Kurt Busiek u Dark Horse v roce 2003.