Sex a lži

- | Argo | feministický, reportáž, společenský

Předlohou pro tento grafický román byla kniha reportážních pojednání Sex a lži – Intimní život v Maroku. Přinesla řadu portrétů především žen, které se autorce svěřily se svými intimními příběhy – vzniklo tak dílo vcelku věrně odrážející každodenní marockou realitu, což především evropským čtenářům umožňuje nahlédnout do problémů lidí, žijících v jiném kulturním prostředí, ale majících stejné přirozené potřeby. Protagonistky předkládaných příběhů pocházejí z různých sociálních vrstev, vesměs všechny se ale ocitly v soukolí tradice, víry a zároveň emancipace, všechny musejí více či méně podvádět, aby unikly permanentní hrozbě trestu rodinného, náboženského nebo policejního. Totéž platí ovšem i pro muže a ještě více pro homosexuály. Výchova i oficiální zákony jsou ve stálém rozporu s praktickým životem, všeobecná přetvářka připravuje půdu pro korupci, brutální zásahy do intimity a frustraci.

Scénář:
Leïla Slimani
Kresba:
Laetitia Coryn
Lettering:
Alena Tejnická (Sarah)
Překlad:
Sára Vybíralová
Redakce:
Soňa Čapková, Míla Janišová, Alexandra Švolíková
Grafické úpravy:
Alena Tejnická (Sarah)

Rok a měsíc vydání: květen 2019 | ISBN: 978-80-257-2738-6 | Vydání: 1. | Vazba: šitá v tvrdých deskách | Formát: 215 x 300 mm | Počet stran: 108 | Tisk: barevný | Cena v době vydání: 298 Kč | Název originálu: Paroles d´honneur | Vydavatel originálu: Les Arènes, 2017

Obálka
cyboy
M cyboy | 29.5.2019 | Sex a lži |

Naprosty souhlas s GWB, jen to hodnoceni mam trochu niz, mimo jine proto, ze vim, ze uz se k tomu nevratim.
70%

George Walker Bush
A George Walker Bush | 29.5.2019 | Sex a lži |

Až se přestane feminismus jako hnutí zabývat takovými neskonalými kravinami jako jsou kvóty na vedoucích pozicích, pojmy jako "toxická maskulinita", počtem ženských postav v daném televizním seriálu, nebo třeba nějakými lingvistickými teoriemi o tom, jak je třeba změnit jazyk, aby byl více genderově vyvážený, mohl by obrátit svou pozornost skutečně k tomu, co je důležité a zásadní. A tím je třeba role sexuality v islámském světě. Výborný komiks, který dokáže mluvit celou dobu a významně o sexu bez jediné explicitní scény.

Celkový dojem: 90%

disclose
disclose 21.6.2019