Ukázka
Ukázka
Ukázka

+ 3 další ukázky

Dvojčíslo časopisu Čtyřlístek:

Bobík větří stopu - Radim Krajčovič, Jaroslav Němeček. V prvním příběhu dvojčísla se Bobík po vypití Myšpulínova lektvaru promění v pejska. Díky jeho nově nabytým schopnostem se Čtyřlístku podaří odhalit nebezpečného únosce.

Hubert & Hugo - Nikkarin. Hubert s Hugem budou chtít pomoci jedné horské chatě, která byla prokleta. Zároveň zjistí, že i nechtěná kletba nejde odvolat a musí se prostě prolomit.

Cesta kolem světa za 80 dní: Část 9. - Petr Kopl. Pan Fogg s klouzkem doputují do Singapuru a definitivně tak opustí Evropu. Dostávají se tak dál od vlivu zlovolného Moriartyho. Ale přesto na ně čekají nová nebezpečí.

Superdimenze - Dan Černý. Druhým příběhem se po roce ke slavné čtveřici z Třeskoprsk vrací známý komiksový autor Dan Černý. Máte se jistě na co těšit!

Zvířátka z farmy: Nudná farma - Jam Lipšanský, Josef Pernikl. Zvířátka ze zoo se přestěhovala na farmu, kde se tamní život může na první pohled jevit jako docela nudný. Ovšem až do chvíle než se objeví první záhada.

Báječný výlet do Mirakula (inzerce) - Jaroslav Němeček. Týden se Čtyřlístkem v parku Mirakulum.

Číslo 7-8/2021, ročník 53.

Scénář
Nikkarin, Dan Černý, Petr Kopl, Radim Krajčovič, Jan Lipšanský, Jaroslav Němeček
Art
Nikkarin, Dan Černý, Petr Kopl, Jaroslav Němeček, Josef Pernikl
Obálka
Jaroslav Němeček
Redakce
Radim Krajčovič, Veronika Růžková
Žánry
dětský, magazín
ISBN/ISSN
ISSN 1211-4219 (Čtyřlístek)
Vazba
lepená v měkkých deskách
Formát
190 x 260 mm
Tisk
barevný
Stran
68
Cena
69 Kč
  • Hanussen
    Hanussen mecenáš11.7.2021 18:16Čtyřlístek #707-708: Bobík větří stopu
    Tak jsem si po čase zase přečetl jeden Čtyřlístek. Hubert a Hugo nezklamali, Nikkarin se opět předvedl jako současný velmistr čtyřlístkovských seriálů. Černodanovo provedení titulní čtveřice bylo celkem fajn, ale nebál bych se ještě trochu na tom scénáristicky zapracovat, každopádně to ale byl fajn čerstvý vítr, který Čtyřlístek už dost dlouho potřebuje. Cesta kolem světa je celkem dobrá, ale radši bych to asi četl najednou než takhle po kouskách. Vlastní Něměčkův Čtyřlístek nic moc, takový současný průměr. A Zvířátka radši ani nehodnotím.
  • Norri
    Dan Černý a Nikkarin standardně skvělí. Ve zbytku jsem si jako dospělý nedokázal nic najít. Snad jenom ve Čtyřlístku napsaném Krajčovičem, když jde Fifinka venčit Bobíka na vodítku jako psa, tak pobaví fakt, že někteří lidé to mají jako oblíbenou kratochvíli v reálném světě. U Koplovy Cesty kolem světa musím ocenit diskuzi o králicích a kočkách, ta se vážně povedla.
  • baatcha
    edit: Tak omyl, oba týmy na sebe při závěrečném míjení lehce mávnou. :)
  • baatcha
    louza: Pan Němeček normálka... no nevím, mě jeho kresba bohužel přijde čím dál víc odfláklá a vlastně mě začala bavit až v závěru, kdy Čtyřlístek přijde do staré továrny. Tam se pan Němeček dostal do prostředí, které moc často nekreslí, a kresba konečně začala být zajímavá. Přesto jsem se několikrát přistihl, že uvažuji, zda tento příběh nekreslil záhadný "druhý Němeček," o jehož existenci se spekuluje. O tom, že příběh je hrozná slátanina, radši nemluvím, a záměr vyzradit celou zápletku na obálce vůbec nechápu.

    Cestu kolem světa Petra Kopla žeru, i když jí podle mě škodí, že je takhle rozkouskovaná. Má totiž silný drajv, který by si zasloužil větší rozsah. Bohužel musí vždycky po pár stránkách skončit. V tomto díle se navíc na scénu vrací můj milovaný profesor Orfanic z Koplovy adaptace Tajemného hradu v Karpatech. Z nějakého důvodu se ale z komické a rozjívené postavy šíleného profesora změnil v unaveného dědka, který se postavě z Tajemného hradu podobá jen vizuálně. Nechápu proč a mrzí mě to. Taky jsem nepochytil, proč mu na rameni sedí přízračná kočka. Uteklo mi něco?

    Superdimenze Dana Černého je boží, včetně všech skrytých vtípků (komiks LachBoy musel nejvíc ocenit Adolf LachMan :D ). Odehrává se tam milion věcí ve druhých plánech, takže druhé a třetí čtení vás bude víc a víc bavit. Pokud bych měl cokoliv kritizovat, asi bych zmínil závěr, který proběhne příliš rychle. Sice budu spoilerovat, ale happyend je spíš filozofický než akční. Co mi tam vyloženě scénáristicky a emočně chybělo, je závěrečné společné rozloučení obou Čtyřlístkovských týmů, které se na závěr jaksi úplně minou, a my jsme tak ochuzeni o vzájemný příslib dalšího setkání do budoucna... Ale jinak je Černého Čtyřlístek úplná bomba a jeho příběhy mají energii, kterou žádný jiný ze současných autorů nedokáže Čtyřlístku dát.

    Zvířátka z farmy mě se*ou stejně, jako dřívější Příběhy ze ZOO stejných autorů. Irituje mě přehnaně karikující výtvarno, které by se líp hodilo do humoristického magazínu typu Trnky-brnky, iritují mě jejich imbecilní příběhy, kdy postavy jednají naprosto nesmyslně jen proto, že to infantilní scénář vyžaduje. Přesto je to psané stylem, který je svižný a navnadí vás na pokračování, což vlastně ve výsledku oceňuji, protože to svědčí o jistých kvalitách autorů.

    Největší hvězdou čísla pro mě ovšem není Dan Černý, ale Nikkarin a jeho Hubert a Hugo. Nápad příběhu, kresba, vtipy, hory s průhledem do údolí, působící neskutečným prostorovým dojmem, prostě Nikkarin u mě vyhrál na plné čáře. Navíc tu máme cameo dvojice Valachů Kubka a Maťka z Večerníčku Pásli ovce valaši, no prostě dokonalost!
  • louza
    Pan Němeček normálka. Dan Černý úplně totálně dokonalý. Alternativní Fantastic Four čtyřlístek vládne. Geniální. Smekám.
  • mcleek
    Dane! Paráda! ;-)
  • baatcha
    louza: Souhlas. Mě navíc přijde, že současný pan Němeček si nejvíc užívá kresbu krajiny. Respektive jeho krajinky mě pořád baví, v nich si zachovává určitou čerstvost. Zbytek tam ale sází skoro automaticky a ačkoliv dřív výrazně experimentoval s perspektivou (třeba v Jak se chodí do pohádky), teď s ní často provádí věci, které působí spíš odbytě, než jako umělecký záměr. Škoda, že Dan musel překreslit úvod příběhu Superdimenze, protože se hodně podobal začátku příběhu Bobík větří stopu, a my tak přišli o skvělý fór, kdy Myšpulín zablácenému Bobíkovi říká, ať se jde umýt, a Pinďa to glosuje: "Jo, nebuď čuně!" Prostě skvělý fór přesně ve stylu Ljuby Štíplové.
  • louza
    baatcha : Normálka myslím jako soudobá normálka. Nikoli třeba sedmdesátková, nebo osmdesátková normálka. Ohledně té kresby. Němeček měl období kolem milénia, kdy jsem jeho vývoj nemohl kousnout, postavy byly divně protažený měly malý hlavy...prostě podivnost. V poslední době mi přijde, že ta kresba je relativně v pořádku až na ten digitální coloring, ale holt to je últitba době a zvýšené produkci. Jinak ty příběhy jsou samo... ne moc dobrý. Ten pravý čtyřlístek odešel s Ljubou Štíplovou, to je jasný. Proto mě nesmírně těší, když vidím tuhle Danovu práci. Ano. Je to úplně jiný Čtyřlístek. Ale je to brutálně dobrý.