baatcha lukasbaca2@gmail.com Naposledy online: 25.3.2024 12:24
- Tohle je tak dobré čtení, že jsem si říkal, proč Bendis nezabil ultimátního Parkera už v roce 2001 a místo něho nepsal rovnou Moralese. I strýček Snoopy Dogg pobavil! Bohužel je to jen taková jednohubka na ochutnání, která vám nedá představu o tom, jak se tahle série dál vyvíjela. Btw. jak to, že otec hlavní postavy a strýček jsou bráchové, a přitom se jeden jmenuje Morales a druhý Davis?
baatcha28.4.2017 09:50Ultimátní komiksový komplet #078: Ultimate Comics Spider-Man: Kdo je Miles Morales?
baatcha17.4.2017 17:31Norek
- Tohle by si zasloužilo moderní revamp, protože potenciál to má. Bohužel je celý děj děsně plytký a díky roztažení repetetivních bitek do x kapitol tu chybí jakákoliv gradace. Příběh mě tačal bavit až v posledním sešitě, kdy Avengers konečně odtáhli domů a zbylí Defenders se vrátili k hororovější atmosféře, díky které je mám rád. Wrestlingové souboje Doctoru Strangeovi vážně nesluší...
baatcha10.4.2017 09:33Ultimátní komiksový komplet #110: Válka Avengers proti Defenders
- Nečekaná spokojenost! Zdejší průměrné hodnocení mě napřed od koupě odradilo, než jsem si přečetl, že Kree-Skrull War se řadí ke kánonickým příběhům Avengers, a rozhodl jsem se mu dát šanci. Takže následovalo zběsilé lítání po komiksových krámech, protože měsíc po vydání už byl tenhle kousek všude vyprodaný... A spokojenost se dostavila – ale kupodivu ne v průběhu nějaké vesmírné megabitvy, ale při té nejkomornější pasáži, kdy Avengers sedí ve svém sídle během odpoledního čajíčku a vzápětí k nim vtrhne vyděšený Jarvis s novinami. Tady se totiž ukazuje, že opravdová síla jejich příběhů není v opulentních bitkách, ale ve vztazích mezi postavami. Tehdy totiž přestávají být práznými postavičkami a stávají se lidmi. A jen díky tomuto lidskému rozměru později vznikla emocemi nabitá díla jako Avengers: Rozpad, ze kterých dodnes učurávám. Ale zpátky k příběhu – Sal Buscema tu jako kreslíř předvádí naprostou esenci toho, co znamená slovo „komiks“, a sešity kreslené Nealem Adamsem představují zřejmě to nejlepší, co série UKK přinesla. Dynamické, propracované kompozice, při nichž postavy vystupují z panelů, vše kresleno s grácií a mistrovskou lehkostí. Totální bomba. Samotný příběh v režii Roye Thomase je samozřejmě naprostý blábol, ve kterém se během chvilky létá z jednoho konce vesmíru na druhý a děj postrádá jakoukoliv logiku a smysl. Thomas naprosto zoufalým způsobem neumí psát a sám navíc v doslovu přiznává, že neměl při tvorbě tohoto eposu žádný koncept. Tomu taky odpovídá způsob, jakým příběh zakončil, protože finále Kree-Skrull War není nic jiného, než neskutečný kopanec do čtenářových koulí. Ale pořád je tu kresba Neala Adamse, díky které je tenhle komiks malým klenotem.
baatcha5.4.2017 09:26Ultimátní komiksový komplet #104: Avengers: Kree-Skrullská Válka
- Defenders začínají svou jízdu jako usupěný parní vlak, který se ovšem změní v šinkanzen na steroidech – to když roli scénáristy převezme po bezradném Royi Thomasovi Steve Englehart v prvním samostatném čísle The Defenders. Tehdy se navíc kresby ujímá dokonalý Sal Buscema se svou čistou linkou, dynamickými kompozicemi a průlety jinými dimenzemi, které jsou v jeho podání totální mindfuck.
baatcha23.3.2017 10:15Ultimátní komiksový komplet #107: Defenders: Příchod Defenders!
- Nejzábavnější je, jak se ty příběhy tváří hrozně dramaticky a velice realisticky, aby vás ve chvíli nepozornosti praštily po hlavě pískacím kladivem. Tumáš logiko! On je to Honzík velice hodný a obětavý kluk se srdcem na pravém místě, jenom má doma čistě náhodou nějaké KNÍŽKY O SATANOVI. Když jste mistr bojových umění, je každičká VTEŘINA v boji tenkou hranicí mezi ŽIVOTEM A SMRTÍ! Přesto zvládnete hodiny komentovat každý svůj pohyb, zatímco hlavou vám víří myšlenky na POT, stékající po tvrdých PRSOU a vypracovaném BŘIŠE dolů do těsného spandexu! Možná i proto je přitulení se k nepříteli mnohem účinnějším nástrojem smíru než starověké bojové chvaty OPIČÍHO OCASU a BERANÍHO PLIVNUTÍ! To potvrzuje i guest appearance VÁCLAVA HAVLA na obálce Ghost Ridera! Výkvět scénaristického umu v neomylném stylu Marvelu! WOW!
baatcha20.3.2017 10:22Ultimátní komiksový komplet #102: Marvel Počátky - 70. léta
Ale nutno uznat, i když je to všechno jak podle jedné šablony, že příběhy těchhle céčkových a déčkových hrdinů jsou nádherně nakreslené a odhaluje se nám v nich pár klasických vyprávěcích postupů. Nejlíp dopadla She-Hulk, jejíž příběh jsem jediný četl s napětím, jak to bude dál. Zároveň je mi ale čím dál jasnější, proč se v 70. letech rozjela taková vlna komiksového undergroundu. Co se týče knížky samotné – absence rozsáhlejšího textu na konci zamrzí a práce českého grafika ukk mě DĚSÍ už delší dobu.
- Careyho Torch neurazil, ale kromě obsazení původního Torche ani nijak nepotěšil. Standardní, nezáživný průměr. Nebe pod Berlínem? Proč ne! Boha jeho...
baatcha20.3.2017 10:20Nejmocnější hrdinové Marvelu #015: Human Torch (Jim Hammond)
- I když Buzíka Kurta nemusím (jeho přeceňované 'Zázraky' zachraňuje jenom malba Alexe Rosse a 'Avengers: Na věku věků' je už naprosto nečitelný guláš), tady dokázal napsat příběh, který velice hezky a hodně intenzivně graduje. Pérezova kudrlinková kresba mi sice nesedla, protože občas jsem v tom chaosu nepoznal, kolik postav v obrázku vlastně bojuje, ale celek zachraňuje první číslo Avengers. Jo, příběh nemá logiku a nedává moc smysl, ale já miluju, když se mi kresba svou silou vpálí do podvědomí - a to Jack Kirby umí (většinou).
baatcha13.3.2017 15:59Nejmocnější hrdinové Marvelu #001: Avengers
- Tak takhle, vážení přátelé, vypadá naprosto zbytečný spotřební komiks.
baatcha14.11.2016 10:15Ultimátní komiksový komplet #079: Válečné jizvy
Jasně, komiksový svět se vždycky snažil přizpůsobit tomu filmovému, spíš než naopak. Napadá mě třeba Batmanův komorník Alfréd. Ten začínal svou kariéru jako vypasený tlouštík, než jej scénáristé radikálně zaštíhlili poté, co ho ve filmovém seriálu začal hrát hubený William Austin. A nebo Harley Quinn, která jako filmová postava vznikla, než ji pak převzali i tvůrci komiksu. A dnes se její podoba mění podle toho, jak ji který grafik pro tu či onu počítačovou hru zrovna vydesignuje. Ale udělat kvůli tomuhle marketingovému tahu (co jiného to taky je, že) šestidílný komiks, vydat jej v ukk a tvářit se, jak zásadní a přelomové dílo to je, to není nic jiného než sprosté vyjebávání se čtenářem. - Sempé dokázal posunout sekvenční umění na novou úroveň, protože jeho kresby ožívají dějem jako scénky z animovaného filmu. V obrázcích samotných najdete tolik skrytých vtípků, že vás rozesmějí i bez toho, abyste četli příběh. A ten stojí za to! Autor vám v něm totiž vypráví o něčem, co nejspíš i vy sami před celým světem skrýváte.
baatcha26.10.2016 11:47Raoul Taburin
- Teprve teď objevuji tyhle staré poklady! Tom Shark je pulpový hrdina z ranku Nicka Cartera a já prostě musím Pumě vyseknout poklonu, že pro svůj první komiks sáhla právě po takovéhle klasice. Jednak si tím zajistila scénář, který rozhodně nenudí, a zároveň se vyhla úskalím, které by představovala tvorba kompletně autorského příběhu, na což dojela spousta českých porevolučních (nadšených, ale nezkušených) tvůrců. Kresba sice odkazuje na Saudkovu školu, ale dokáže být nádherně svá a to hlavně v případě temných ulic, starých vehiklů a jiných technických udělátek. To, jak si kreslíř hraje se září reflektorů, lomem světla na sklenici nebo odlesky na brýlích je prostě mazec! Dva nebo tři vtípky byly naprosto libové, a přestože množství textu prozrazuje literární předlohu, četlo se to úplně samo!
baatcha22.10.2016 18:42Puma #1: Tom Shark a ďábelský dr. Harbich
- Otevřel jsem a hned se nasral. Nemám nic proti novým překladům, ale vzít starý Hiršalův překlad Duchů mrtvých a přebásnit si v něm dva řádky podle svého, to je výrazem toho největšího vydavatelského buranství.
baatcha29.9.2016 09:02Duchové mrtvých
A teď tedy k samotnému komiksu. Corben je génius, ale skoro všechny jeho práce mají jedno společné - uspěchaný a nepřehledný závěr. Tady u Poea se mu navíc poslední třetina příběhu většinou zvrtne z atmosférické hrůzy ve splatter horror a to mi úplně nesedlo. Jenže takový už je holt Corben. Tyto nedostatky ale dokonale vyvažovaly momenty, kdy jsem se přistihl, že valím oči na příběh, husí kůži po těle a nervy napnuté jak šráky od trajflu. Některé z point mi docvakly až po chvilce a byly to pointy velmi mrazivé. Jako výtvarník vypráví Corben především obrazem a proto se budu ke knize vracet, protože spousta těch vizuálních informací a děsivých náznaků člověku napoprvé nedocvakne. Co se týče scénáře, pohybuje se Corben od poměrně věrných adaptací Poea až po své vlastní verze příběhů. Místy odkazuje na Lovecrafta (příběh Morella vtipně parafrázuje Věc na prahu), a Sud vína amontilladského je vlastně pokračováním původní Poeovy povídky. Podobně převyprávěné jsou i další horory, jako Vraždy v ulici Morgue, i když také tady dává efektní konec dost na prdel logice.
Velice mě bavila i postava jednooké ježibaby Mag, která nás skoro všemi příběhy provází a přitom je odkazem na postavu Cryptkeepera, jenž v 50. letech stejným způsobem provázel čtenáře v legendárních Tales from the Crypt od vydavatelství EC.
Některé z Poeových povídek zpracoval Corben během let hned několikrát, pod různými scénáristy. Musím přiznat, že jeho autorské scénáře v této knize dopadly na výbornou. Rozhodně mnohem lépe než například v Corbenově kolekci Haunt of Horror, kdy Poeovu poezii a příběhy úděsným způsobem adaptoval Rich Margopoulos. Jsem jen rád, že vydavatelství sáhlo po zdařilejších pracech.
Kolem a kolem, u mě velká spokojenost. Pokud ale hodlá Comics Centrum dál mávat svým vydavatelským egem na všechny strany (rozuměj: klasičtí překladatelé poezie jsou blbci, přeložíme si to sami v kanclu, čtenář komiksu stejně dobrý rým nepozná!), dám příště radši přednost anglickému originálu. Mohlo by se totiž stát, že šéfredaktor začne kromě mrvení cizích překladů také překreslovat okýnka, která se mu náhodou nebudou zdát dost dobrá. - Scooby-Doo Team-Up se očividně snaží navázat na úspěch série Batman '66, která před pár lety oživila kultovní TV seriál, i když úplně stoprocentně se mu to nedaří. Jeho příběhy jsou nejlepší v okamžicích, kdy si dělají legraci samy ze sebe a dotahují pointy ad absurdum. Více meta-humoru by jim rozhodně jen prospělo. Takhle mám dojem, že poměr dobrých vtipů a hluchých míst je celkem vyrovnaný. Jako, taky se nám pár džouků ztratilo v překladu... Ale příběh Dvakrát mrňous není plus mě pobavil naprosto neskutečně a proto dávám za 4. (Obálky jsou totální úlet a kresba je poměrně tripoidní. Schválně spočítejte všechny ty výrazy tváří!)
baatcha26.9.2016 11:54Scooby-Doo - Týmovka #01
EDIT: Jak nad tím tak přemýšlím, možná je Scooby-Doo ještě šílenější než ten Bat. '66. - Koukněte se na ten plakát. No jen se na něj pořádně podívejte. Chcete mi říct, že kus pláště za Hulkem a Thorem je to jediné, co v obrázku zbylo z doktora Strange???
baatcha5.9.2016 14:27Nejmocnější hrdinové Marvelu #001: Avengers
- Za mě absolutní spokojenost. Koupil jsem jej společně se Sídlištěm bohů, vydaným o nějakých 6 let později, a ze srovnání vychází tenhle raný kousek mnohem lépe. Vtípky možná nejsou až tak promakané a kresba je méně dynamická, přesto Cesta kolem Galie působí v téhle své jednoduchosti velice čistě.
baatcha24.8.2016 18:50Asterixova dobrodružství #05: Asterix a cesta kolem Galie (5. vydání)
- Azalin: Ups! Taky jsem si na tu tvou reakci mohl chvilku počkat :D No nic, teď už mám X-Men: FI objednané, tož holt uvidím sám.
baatcha19.8.2016 11:03Ultimátní komiksový komplet #075: Samotný strach, část druhá
- Na Fear Itself jsou prý mnohem lepší ty spin-offy jako X-Men vs. Juggernaut, než tahle uspěchaná kostýmní estráda.
baatcha18.8.2016 15:27Ultimátní komiksový komplet #075: Samotný strach, část druhá
- Incal u mě bojuje o nejlepší komiks všech dob, spolu s Mausem a Jimmym Corriganem. Z těch tří ovšem vychází nejlíp a může za to virtuozita, s jakou je napsaný a nakreslený.
baatcha17.8.2016 19:44Incal (paperback)
- Chjo. Co o tom říct, když je celý děj čísla v podstatě odvyprávěný na obálce.
baatcha10.8.2016 07:26Dechberoucí Zázrak #09: Hon na Zázraka
Došlo mi, jak výrazně tu chybí jakýkoliv "wow" moment, kterými byla Victoria Regina tak výjimečná. Příběh i kresba působí jaksi... řídce, chudě, nezajímavě.
Jako, máme tu Prahu, máme tu Péráka a máme tu Kopla. To by vybízelo třeba k vizuálně strhující honičce po střechách nočního Žižkova. Jenže místo toho se dočkáme šablonovité bitky v jakési no-name uličce. A když už nevíme, co s tím, nacpeme tam magii, že jo. Uf. - Se asi picnu. Jak tady furt kritizuju Zázraka, tak jsem se včera přistihl, že nadšeně letím do stánku a nedočkavě se ptám, jestli už je nové číslo... (a ne, nebylo) :( :DDD
baatcha2.8.2016 18:12Dechberoucí Zázrak #09: Hon na Zázraka
- Landauer: Zase trochu prr, Dane. Já pár čísel vynechal a Sanitku jsem si koupil, jen abych viděl, jak se projekt Zázrak vyvíjí. A není to úplně špatné. Jasně, napsané je to pořád děsně, autor neumí atmosféru, Petr Kopl míchá asi deset výtvarných stylů v jednom obrázku a hlavní hrdina (už standardně) vypadá pokaždé jinak (ze středoškoláka se stal ulíznutý fotomodel). Ale než jsem komiks přečetl, prošel jsem si jen to výtvarno - a Petrovi se občas povede parádní kousek! Vtípek se želé v nemocnici, Zázrak hellboyovsky kouzlící se světlem, a hlavně poslední stránka. Temnější ráz tomu fakt prospěl (i v tom smyslu, že Petr může udělal půl stránky černé a nemusí se tak snažit o realismus, když se mu všecko koupe ve stínech, a kreslení mu tím pádem jde rychleji). Navíc celkové rozvržení stránek je velmi dobře komponované. Petr umí být elegantní, když chce. Čili: dokud jsem jen procházel obrázky, bylo to super. Když jsem se začetl, bylo to o dost horší. Určitě to není výtvarná stránka věci, kvůli čemu se recenze na Zázraka pořád brodí bahnem hutné kritiky. Opět jsem měl při čtení tendence, vysvětlovat v duchu autorovi, co dělá blbě...
baatcha21.7.2016 12:32Dechberoucí Zázrak #08: Černá sanitka
- Vedle jiného rosomákova originu, geniálního Projektu X, je tohle nudná břečka. Ach, ta osudová nevyhnutelnost! Ach, ten patos! Ach, ty hluboké lidské příběhy!
baatcha13.7.2016 13:35Ultimátní komiksový komplet #023: Wolverine: Zrození
- andre: Je ve třetí. Nicméně právě tu nemám... Mimochodem, od září by měla začít vycházet reedice všech příběhů.
baatcha7.7.2016 10:06Ilustrované sešity #133: Anča a Pepík na stopě
- Příběh je nejsilnější v momentech, kdy se paní autorky urvou z řetězů a vydají se směrem, který nečekáte. Například scéna na tržišti, částečně ukázaná na obálce, je totální mazec. Lízátka! Lízátka! Mrkev! Mrkev! Houbičky! Houbičky! Ehm... Jasně, příběh je trošku překombinovaný a zdaleka ne všechno logicky funguje, ale boha jeho, je to úplně první příběh a následná série ve Čtyřlístku už byla dokonale vymazlená. Taky je vtipné sledovat, jak se posunula postava Pepíka, který je tu ještě trošku hajzlík (krade buchty), neustále se cpe a následkem toho je vyloženě obézní, zatímco v pozdějších příbězích je to už vysportovaný férový čupr myšák. Tohle je začátek nejlepší české komiksové série 90. let!
baatcha5.7.2016 13:11Ilustrované sešity #133: Anča a Pepík na stopě
Jo a pořád si říkám, kdo byly ty strnulé postavy v rozsvíceném okně ztemnělého domu... protože podle mě to nebyli gangsteři... - Než sem napíšu hodnocení, rád bych se zapřisáhl, že už nikdy nebudu UKK kupovat z regálu ve vršovickém Tescu. Poté, co jsem si z 12 výtisků vybral jediný, který v obálce neměl zářezy od plastových pásků, jsem si domů suverénně odnesl výtisk, co má urvané desky... Což se samozřejmě ukázalo až po vybalení z fólie. Jó, kdyby to byl první případ, jenže mám podezření, že do místního krámu pravidelně dodávají jen znehodnocené kusy :( No co, dyť se to prodá, ne?
baatcha24.6.2016 12:16Ultimátní komiksový komplet #118: Spider-Man: Marvel Team-Up
- Jediný problém, který s Mezi řádky mám, je ten, že komiks ze všeho nejvíc připomíná nadšenou práci doktoranda literárních studií, který je tak zaujatý genialitou svého díla, že zapomíná soustředit se na postavy. Ano, máme tu rostoucí spektrum charakterů, ale všichni do jednoho jsou jen nástrojem příběhu. Objeví se, odehrají svou roli (jako spisovatelova družka s hrnčířským kruhem), a pak navždy zmizí. Stejně tak hlavní postavy jsou zatím rozpracovány jen povrchně. Ale možná je to tím, že tohle není příběh o postavách, tohle je příběh o příběhu. Ale hlavně je to chytré.
baatcha12.6.2016 14:49Mezi řádky #02: Informátor
Zde decentní TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=cLmQitu3CVg - Druhá kniha sebraných spisů českých Mickeyho a Minnie obsahuje příběhy z dob, kdy jsem Čtyřlístek kvůli donebevolající a prudce rostoucí demenci eskapád ústřední čtveřice přestal jako žáček základní školy kupovat. Tudíž jsem většinu z nich četl poprvé a ačkoliv mi vadilo, že se jejich zápletky musí vejít do pár stran a nemohou se stostránkově epicky rozjet, opět jsem si užil potěšení z kvalitního scénáře a libové kresby. Ano, mohl bych mít pár výhrad, například k tisku, který mohl být řádově kvalitnější. Také mi tu, vzhledem k tomu, že se jedná o "sebrané spisy", chybí nějaká ta datace - třeba kdy co vlastně vyšlo a tak, protože podle netu příběhy nejsou otištěné v pořadí, ve kterém vycházely. A také bych ocenil zasvěcenější předmluvu/doslov, než je těch pár nekonkrétních řádků, shrnujících obsah knížky. Co ale musím ocenit, je hřejivý pocit z kvalitního čtení, takové to nadšení, když jako dítě čtete něco nového, o čem sice nevíte, kam vás zavede, ale u čeho přesto podvědomě cítíte, že to bude dobré. Nadšení z dobrodružství. Tenhle pocit jsem hodně dlouho u komiksu neměl a po dočtení myšek mi ta spokojenost na dlouhé dny zůstala. Troufám si tvrdit, že Anča a Pepík je to nejlepší, co v 90. letech v českém komiksu vzniklo.
baatcha6.6.2016 19:42Anča a Pepík zasahují
- Tohle je ta nejklasičtější klasika! V každém sešitě tu máme někoho z Pavoukových legendárních záporáků, místy dokonce i dva najednou. V porovnání s dobovým Thorem se to velice dobře čte a u pár dialogů jsem se od srdce zasmál. Navíc je tu Romitova zaoblená a elegantní linka, která je příjemným zpestřením po Kirbyho hranatých žulových ksichtech. TOHLE je ten pravý Spider-Man, ne nějaká Straczynského napodobenina nebo Bendisův sranec.
baatcha6.6.2016 12:34Ultimátní komiksový komplet #090: The Amazing Spider-Man: Konec Spider-Mana
Kniha navíc končí tam, kde začínají Comicsové legendy, a díky tomu se překrývají jen v jednom příběhu. A u toho bych se ještě zastavil. Samotný "Konec Spider-Mana" tu na mě působil úplně jinak než v původním vydání od Netopejra. Tam jím celý příběh začínal, a já neměl problém akceptovat, že Pavouk je utahaný a má všeho dost, a proto končí. V UKK to ale celé vyzní trochu jinak, protože díky předcházejícím příběhům můžeme rekapitulovat. Máme tu knihu nabitou bitkami, v nichž Spider-Man vítězí nad všemi lumpy, navíc se přestěhoval k Harrymu a i s holkama se mu celkem daří - a on se rozhodne skončit??? Je to zvláštní, ale tenhle díl, který jsem původně bral jako přirozený vývoj věcí, na mě v UKK působil stylem wtf. Pavouku, copak ty nevíš, proč to všechno děláš? - Druhý Zaklínač se mi líbil snad i o něco víc než první. Asi je to dáno tím, že děj se neodehrává pořád na jednom místě, jako v případě Skleněného domu. Na druhou stranu nechápu, proč musel autor adaptovat Sapkovského povídku a nemohl přijít s něčím vlastním, protože mi to přijde jako podfuk na čtenáře, kteří díky předchozí knize čekali "něco nového". A i ten závěr jaksi vyšuměl, jak zmiňuje Lenny. Jednak prostě tušíte, jak to asi dopadne, a poslední stránka se navíc snaží o jakési filozofické završení, které bohužel vyzní děsně banálně. Ještěže pak Geralt zamíří chlastat.
baatcha30.5.2016 11:08Zaklínač #02: Liščí děti
Co ale má být ta galerie na konci? Ukázka nezajímavého výtvarna a nesouvisejících vizálů ze hry The Witcher? Wtf? - Tenhle Thor překvapil! Ano, měl jsem trochu problém, prokousat se tou záplavou textu, protože se v něm neustále huláká a řve, až máte dojem, že koukáte na ukrutně hlasitou reklamu na Asgard. Ale ten vizuál!!! Je to pořád Jack Kirby, takže se můžete těšit na monstra s jednotvárně žabími ksichty, válečníky v brněních, svařených z popelnic, a krásné ženy, které vypadají jako Frankensteinova nevěsta... ale pak jsou tu výjevy, které se vám prostě vpálí do paměti. Otec bohů Odin, Thorův sen o říši mrtvých a hlavně Loki, Loki na trůně je jednoznačně výtvarně to nejlepší, co druhá řada UKK dosud nabídla.
baatcha30.5.2016 10:52Ultimátní komiksový komplet #097: The Mighty Thor: Ragnarok
Jen mi řekněte, co je to za šílený "ruční" font, který teď grafici UKK používají? Proboha, proč? - A první cenu za nejpitomější závěr slibně rozjeté série získává...
baatcha15.5.2016 12:03Spirála #03
- Já vám nevím, přečetl jsem to do pětky... a taky si nevybavím, jak se jmenuje hlavní hrdina. Ale máte pravdu klucí, je to veeelkolepé universum a kdo nesouhlasí, toho názor je pochopitelně o ničem.
baatcha10.5.2016 12:12Dechberoucí Zázrak #06: Zrada v černé
- Četl jsem v originále a bohužel, další nudná bitka všech se všema u níž máte pocit, že mnohem zajímavější jsou ty doplňující "bokovky", které u nás nikdy nevyjdou. (Upps, sorry že spoiluju, že to celé bude o ničem :D )
baatcha27.4.2016 22:15Ultimátní komiksový komplet #074: Samotný strach, část první
- Proč mají průměrní scénáristi neustále potřebu relativizovat geniální díla svých předchůdců? V případě Dětské výpravy se tohle týká Rozpadu i Klanu M, aniž by výsledek byl v čemkoliv lepší. Všechno se tu navíc vyřeší stejně pitomým zvratem, jako kdysi v případě Dark Phoenix: postava se nestala nástrojem apokalypsy proto, že byla už delší dobu magor a nakonec jí totálně hráblo, ale proto, že ji posedla démonická/mimozemská/božská entita. Což je něco, co se stává denně, že.
baatcha22.4.2016 07:25Ultimátní komiksový komplet #070: Avengers: Dětská křížová výprava
Scénáristovu neschopnost nejlíp ilustruje to, že kdykoliv je potřeba dramatického zvratu, začne se jinak poměrně normální postava chovat jako naprostý idiot. Tuhle roli si postupně vyzkouší Iron Lad, Cyclops, Scarlet Witch a Patriot. Na druhou stranu musím říct, že je tu pár velice povedených momentů a kresba mě ohromně bavila. Je v ní skryta spousta detailů a třeba Doomovy čárymáry jsou kresleny nečekaně nápaditě, když uvážíme, že většinou se výtvarníci omezují na sršící barevné výboje ve stylu kouzelníků z Bradavic. Co se týče zmiňovaného překladu, neměl jsem s ním problém, i když souhlasím, že dvě tři věty mohly být přeloženy líp. Ve výsledku vlastně nedokážu říct, jestli mě tenhle komiks víc štval A/NEBO (muhehe) bavil. Což je vlastně něco, co mě samo o sobě dost baví.
- Po minulém čísle, které se zdálo být blýskáním na lepší časy, tady opět padáme do hlubin podprůměru. Pět čísel je dost na to, aby se dalo soudit, jestli se příběh a kresba nějak vyvíjí a zlepšují, a bohužel, není tomu tak. Scénárista má sice nápady (nebo je aspoň dokáže vykrást), ale zoufale mu chybí talent, což se projeví příběhem tak přímočarým, že i televizní program je ve srovnání s ním komplikovaným literárním dílem. Jakýkoliv náznak toho, že by semtam mohl vzniknout zajímavější moment, pak autor zvládá během chvilky neomylně pohřbít pod tunami povrchního klišé. A Petr Kopl zoufale nezvládá realistickou kresbu. Ještě to jde, dokud obkresluje z fotek, ale ve většině obrázků musíme koukat na jakési gumáky s velice diskutabilní anatomií a neustále se měnícími rysy tváře. Výsledný nesourodý mix fotokresby, gumáků a občasné karikaturní zkratky pak nejvíc připomíná někdejší amatérské pokusy z ranku "učíme se kreslit komiks" z Komety a Arény. Dřív se tohle dalo dobře okecat "cartooningem", jenže teď už to jaksi nejde, že... Kolem a kolem, pokud má být z pěti čísel jen jedno dobré, tak je to mizérie a za ty prachy mi to fakt nestojí.
baatcha22.4.2016 07:00Dechberoucí Zázrak #05: Smrt z rukou králů!
- Landauer: Copak to tu naznačuješ? :D
baatcha20.4.2016 09:51Dechberoucí Zázrak #05: Smrt z rukou králů!
- Je to dlouhé, hloupé a strašně nudné. Navíc je (spoiler) jednou z klíčových postav Batmanův *zahradník*, evidentně klasická postava, o které u nás ovšem nikdy nikdo neslyšel, takže i to finální emotivní odhalení vyzní naprázdno. A kromě toho fakt nesnáším kresbu Jima Lee.
baatcha20.4.2016 08:56Batman: Ticho II
- Co se týče vyprávění, Secret Avengers jsou opravdu ten nejstandardnější superhrdinský průměr, pouze okořeněný trochou tajemna. Nejvíc mi to připomínalo 90kového animovaného Spider-Mana, toho se znělkou, v které každou sekundu něco explodovalo. V kostce: náhody, oslí můstky, pá pá logiko. Ale kresba je boží!!! Deodato kreslí stylem Mignoly, postavy mají obrysovou linku a zbytek je vymodelován černými plochami stínů, ovšem s tím rozdílem, že Deodato kreslí hyperrealisticky a s dokonalou znalostí anatomie. A je to mazec s nádhernou temnou atmosférou. Vlastně jsem si celou dobu říkal, proč takový machr nenakreslí celou knihu lovecraftovských adaptací a musí se patlat s tímhle pseudolovecraftovským (uf!) mainstreamem.
baatcha10.4.2016 12:09Ultimátní komiksový komplet #066: Secret Avengers: Mise na Mars
- Co si budeme nalhávat, není to taková řachanda jako Drákula. První storka, Válka Wadea Wilsona, mě ovšem velice bavila, pochechtával jsem se od začátku do konce a ten schizofrenní styl vyprávění byl něco úžasného! Druhý příběh, Deadpool: Origins, mě ale dost zprudil. Nejen, že zmizel humor, ale změnila se i Deadpoolova osobnost do té míry, že připomínal špatnou kopii Loba. Jak jsem u Drákuly psal, že komiks je o několik tříd lepší, než byl kdy Lobo... no tak u Originu to neplatí. Co mě ale u obou příběhů bavilo, byla kresba. Nebyl to úplný punk, ale po záplavě plastového mainstreamu ujetější kresba rozhodně potěší. Kór, když televizní moderátorka "Que pasa kucí!" má asi největší hrudní výbavu, co jsem kdy v komiksu viděl.
baatcha5.4.2016 07:54Ultimátní komiksový komplet #067: Deadpool: Válka Wadea Wilsona
- Když jsem viděl obálku k pátému číslu, musel jsem porušit přísahu, že na Zázrak už nikdy nesáhnu, a dokoupit si i čtverku. A byl jsem, tak jako kaylin, příjemně překvapen. Příběh má konečně nějaký směr, zmizelo self-promotion deníku Blesk a Kopl se místy pěkně utrhává ze řetězu. Jediná moje výtka tedy směřuje na nejednotnost Zázrakova vyjadřování se. Už pár sešitů si všímám, že občas mluví jako temný, zkušený a sucharský Batman, pak je z něho ukňouraný puberťák, načež v další scéně Spider-Manovsky hláškuje. Možná by stálo za to, psát mu dialogy jako kompaktní postavě a ne, jak se kdy hodí.
baatcha30.3.2016 11:09Dechberoucí Zázrak #04: Zrození zla
- Veliké překvapení, které jen potvrzuje, že knihu nemáme soudit podle obálky. Čekal jsem fanovskou fantasy mangu a dostal temnou středověkou detektivku ve stylu Jména růže. Musím se kreslíři omluvit, že jsem ho podceňoval. Exteriéry a interiéry jeho středověkých staveb jsou totiž naprosto famózní a jsou buď podložené spoustou pečlivého studia, nebo kreslené podle reálných staveb. Navíc se mi líbilo, jak ten člověk umí oči... a litoval jsem, že vzadu není pár stránek z kreslířova skicáku. Scénář je v závěrečné čtvrtině dost překombinovaný a zvraty typu "jsem nevlastní otec bratra tvé dcery" mi zážitek trochu kazily, ale přesto: parádní jízda!
baatcha22.3.2016 11:00Eymerikův hněv
- Flash: Já marně doufal, že záběr bude trošku širší. Koplovy autorské věci to tak mají, stejně jako americké komiksy, na něž Zázrak odkazuje. Možná tam tedy spíš chybí 12-.
baatcha14.3.2016 19:15Dechberoucí Zázrak #02: Golem ničitel
- Tohle je fakt špatné. Je to asi nejhorší případ "lazy writing", autorské lenosti, jaký v komiksu pamatuju. A přitom se to rozjíždí velice solidně. První jeden a půl sešitu se obejdeme bez kostýmovaných hrdinů a přesto má příběh solidní spád. Jenže pak je nám představeno tajemství černé hmoty a to jsem povytáhl obočí. Takže Eddie Brock tedy studuje na univerzitě biologii, má k dispozici laboratoř a navíc spolupracuje s doktorem Curtem Connorsem, a přitom tu hmotu vlastně sám vůbec nevyvinul, jak by z toho všeho logicky vyplývalo, ale našel ji náhodou v ledničce v pozůstalosti svého otce? To jako fakt??? Navíc za celou tu dobu o látce nic nového nezjistil. Očividně ji ani nedal pod mikroskop. Netestoval na laboratorních myších. Vůbec nic o jejích "vedlejších účincích" neví, přestože se jí přímo týká jeho projekt na univerzitě. Zato Spider-Manovi pak stačí chvilka, kdy se hmotou nešikovně poleje, a během okamžiku o ní ví všecko. Tady už jsem nakrčil čelo. Co je tohle za příběhový zvrat? Spider-Man, který má bohaté zkušenosti z laboratoře, pavoučí schopnosti, cit a přesnost, se tou látkou nešikovně poleje? To jako fakt??? A pak už to Bendis vrší (což se rýmuje na "mrší") ráz na ráz. Zásadní momenty, na které si scénáristé klasických komiksů připravují půdu během několika sešitů, odbývá po krátké akční sekvenci "nečekaným zvratem" v jediném obrázku. Postava je hodná a bác ho! a už je strašně zlá. Eddie Brock je sympatický chlápek a najednou rup! a je to vraždící maniak, jehož jediným cílem je kdovíproč zabít Spider-Mana. To, že byl Eddie pošahaný odjakživa, přitom nijak nevyplývá ze samotného příběhu. Autor nám to prostřednictvím jedné z postav jaksi mimochodem dovysvětlí, až už je po všem.
baatcha14.3.2016 15:22Ultimate Spider-Man - Venom
USM Venom mě naučil, že se mám do budoucna obloukem vyhýbat čemukoli, co má co do činění s ultimátním Spider-Manem a jeho pitomým scénáristou. Komiks jsem otevíral s nadšením, ale po dočtení jsem měl sto chutí vrazit jej Bendisovi do pr*ele. - VERŠOVANÁ TIRÁŽ! Řekněte mi, který jiný magazín má tiráž ve verších? A proto je Crew prostě k sežrání!
baatcha7.3.2016 16:02CREW² #51
Ekho překvapilo. Je to příjemný mix steampunku, Hobita a pornofilmu, navíc úžasně nakreslený. A ten coloring! Podívejte se zblízka na dračí oko na obálce - no není tohle dílo génia?
Ochutnávač mě neprudil jako dřív, ale prostě to není můj šálek kuřecího. Jednou mi nesedne scénář, pak kresba, a jak píše cyboy, autoři sami neví, jaký příběh vlastně chtějí vyprávět.
Hellblazer byl vždycky děsná nuda. Vybočily jeho příběhy vůbec někdy ze syžetu "zatímco se odvíjí straaašlivě temný příběh, Constantine stojí bokem a trousí suché hlášky"? Z hlubin otravnosti příběh vyzvedává kresba, snoubící Mignolu s Disneyem a taky fakt, že hlavním mafiánem je nejspíš Alfred Hitchcock.
Vlastně bych klidně vypustil Ochutnávače i Hellblazera a věnoval víc prostoru tiráži. A Ekhu, neboli Echu. Jo. - Naprostá bomba! Takhle jsem se ještě u žádného komiksu nenasmál, pokud teda nepočítám legendární scénu se zvonkem ve Čtyřlístku "Pinďa za nic nemůže". Lobo nikdy takhle vtipný nebyl a překladatel Darek Šmíd to dal prostě na výbornou (ano, byla to ukázka jeho překladu, co mě přesvědčilo ke koupi). Scénář je fakt jednoduchý a občas i dost chaotický, ale vyvážený takovou haldou vtipů a narážek s tak brutální kadencí, že si prostě nemůžu stěžovat. Poklona patří i kreslíři, který zvládá i ten duchařský monstrbordel v závěru udržet dokonale přehledný. Ve výsledku na mě tenhle komiks - navzdory své absurditě - působil až překvapivě reálně. Jsou i další Deadpoolové takový nářez?
baatcha29.2.2016 10:54Deadpool: Drákulova výzva
- Mno... Kresba by leccos utáhla, ale vyprávění je tak plytké, že jsem nenašel důvod, proč by mě to mělo bavit číst. Scénárista chrlí jednu šablonovitou situaci za druhou a jediná dechberoucí věc v tomhle čísle je, že Slunce nad Prahou vychází nad Petřínem a tedy na západě.
baatcha29.2.2016 10:15Dechberoucí Zázrak #03: Bílá paní
- jayjay86: Naděje umírá poslední. Ultimátní SM měl i své světlé chvilky, i když byly asi tak dvě a pokaždé to souviselo s tím, že Spider-Mana postřelili... Asi holt podvědomě očekávám, že v čem je Venom, to nemůže být úplný průser.
baatcha4.2.2016 13:46Ultimátní komiksový komplet #073: Ultimate Spider-Man: Smrt Spider-Mana
- Za Spider-Manovu smrt nemůže Norman Osborn, ale mozková mrtvice scénáristy. Díky několika sešitům, předcházejícím v téhle knize samotnému grand finále, je jasně vidět, jak nudná celá ultimátní série byla. Když pak dojde k tomu hlavnímu, akce se slušně rozjede a emoce naberou na obrátkách. Jenže celé to shazuje fakt, že za logické skoky v příběhu by se nemusel stydět ani maestro Jaroslav Němeček se svými scénáristickými eskapádami. Aspoň, že Mark Bagley se naučil kreslit a docela mu jdou dvojstránky. Vlastně, abych byl přesný, nic jiného než dvojstránky mu nejde. Ale tak mohlo to být horší. (A ano, na crwáckého ultimátního Venoma se stále těším.)
baatcha4.2.2016 13:14Ultimátní komiksový komplet #073: Ultimate Spider-Man: Smrt Spider-Mana
- Proti prvnímu dílu nemám takový problém s kresbou. Vlastně, měl jsem, ale pak přišel na řadu výjev s magickou knihovnou v činžáku a dvoustránka se zuřícím golemem, kterými Petr Kopl dokazuje, že když se snaží, tvoří úžasné věci. (Za Milana Knížáka v Národní galerii palec nahoru!)
baatcha17.1.2016 13:57Dechberoucí Zázrak #02: Golem ničitel
Horší je to po scénáristické stránce. Stručně - nuda, nuda, šeď. A do toho se neustále plete maximálně otravná (chtěl jsem napsat "skrytá", ale skrytá fakt není) reklama na magazín Blesk. Ta ve mě jednak vyvolávala pocit, že si v Blesku řekli "když se to nebude prodávat, aspoň to využijeme jako reklamu", a ještě mě pokaždé vytrhla z příběhu. Navíc pochybuji, že Mořský svět se v komiksu objevil náhodou. Úplně vidím, jak marketingové oddělení Blesku rozeslalo do firem mejly ve znění: "Máme pro vás úžasnou novou reklamní platformu." Možná jsem paranoidní... ale spíš ne. V mých očích to ale celý komiks degraduje na úroveň reklamního letáku. - Úplně masakrálně se mi líbila Hellblazerova kresba. Je to takový Mignola říznutý Disneyem a všechno se odehrává ve stínech, no libové. Příběh mě moc nevzal, ale na to jsem si u Hellblazera zvykl.
baatcha14.1.2016 10:53CREW² #50
Batman pobavil. Mám rád, když netopýr zamíří od klaunů a tučňáků dolů mezi feťáky a prostitutky, protože mi to k němu nejvíc sedne. Tady navíc s parádním příběhovým twistem.
No a Ochutnávač... ten mě nebere. Víte, co má tenhle komiks za problém? Kresbu. Ta příběhu nedodává absolutně nic a kdyby scénář zůstal jen v podobě psané povídky, měl bych z něj lepší zážitek.
Ovšem vrcholem čísla jsou narozeninové bonusy! Za mě (ano, Tiráž opět dokonalá) vítězí noirová narozeninová detektivka. Bavila od začátku do konce a je nejlepším komiksem celého čísla!
baatcha20.10.2023 21:00Biatec
baatcha18.9.2023 12:57SPAM
baatcha29.12.2022 13:0412 Comic Pilgrims
baatcha2.12.2022 14:31Manga Jókai - Děsivé pověsti z Japonska
baatcha7.7.2022 11:23Inspektor Vyšetřil: Záhada krvavé masky
baatcha21.6.2022 14:39Čtyřlístek #723-724: Pinďa indiánem
baatcha1.6.2022 19:58Bůh krys
baatcha5.4.2022 14:03Čolák & Doláč #02: To je ale smůla
baatcha5.4.2022 13:44Čolák & Doláč: Na stopě
baatcha5.4.2022 13:34Čolák & Doláč #01: Král podzemí
baatcha6.3.2022 16:07Čtyřlístek #718: Křupavá přeháňka
baatcha7.11.2021 12:43Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #02
baatcha4.10.2021 20:05Ledová sfinga
baatcha24.9.2021 18:59Slavika a kult tříhlavého prasete
baatcha4.9.2021 23:37Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #01
baatcha3.9.2021 11:23Zaklínač #05: Blednoucí vzpomínky
baatcha23.6.2021 11:07Čtyřlístek #707-708: Bobík větří stopu
baatcha14.2.2021 12:10Dracula: Skutečný deník Jonathana Harkera
baatcha21.1.2021 10:53Nejmocnější hrdinové Marvelu #026: Doctor Strange
baatcha10.10.2020 18:06Američan čínského původu
baatcha6.7.2020 11:41Preacher/Kazatel #02: Až do konce světa
baatcha6.7.2020 11:18Preacher/Kazatel #01: Jako pára nad Texasem
baatcha13.1.2020 14:20Komiksový výběr Spider-Man #008: Mutantský faktor
baatcha26.12.2019 14:08Zaklínač #02: Liščí děti
baatcha26.12.2019 12:15DC komiksový komplet #077: Batman: Černá rukavice
baatcha3.12.2019 11:32Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách
baatcha1.10.2019 11:01DC komiksový komplet #069: Superman: Krize karmínového kryptonitu
baatcha11.9.2019 13:03Balónky oběšenců a další hororové příběhy
baatcha11.8.2019 15:51Putování s dinosaury
baatcha6.7.2019 14:50Čtyřlístek #668: Dobrý skutek
baatcha27.6.2019 16:11Čtyřlístek #669-670: Čertovské tetování
baatcha12.5.2019 13:36My Little Pony - Komiksové příběhy #01: Návrat královny Chrysalis
baatcha16.4.2019 12:58Znovuzrození hrdinů DC: Batman #03: Já jsem zhouba (paperback)
baatcha7.11.2018 13:03Znovuzrození hrdinů DC
baatcha29.1.2018 13:46Nejmocnější hrdinové Marvelu #037: Wasp
baatcha27.12.2017 09:43Disney Zlatá klasika #03: Carl Barks a auta v Kačerově
baatcha26.11.2017 13:39Dobrodružství Jeronýma Moucherota (paperback)
baatcha11.8.2017 10:03Disney Zlatá klasika #02: Romano Scarpa
baatcha21.7.2017 08:40Ultimátní komiksový komplet #117: Marvel: Co kdyby?
baatcha4.7.2017 11:42Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa
baatcha25.6.2017 14:35Gaston #01: Z packalských archivů
baatcha12.6.2017 10:06DC komiksový komplet #012: Superman: Poslední syn Kryptonu
baatcha5.6.2017 18:16Rumcajs se vrací #01
baatcha30.5.2017 10:03DC komiksový komplet #011: JLA: Babylonská věž
baatcha25.5.2017 09:35Ultimátní komiksový komplet #118: Spider-Man: Marvel Team-Up
baatcha17.5.2017 09:36Ultimátní komiksový komplet #119: Avengers: Korvacova sága
baatcha28.4.2017 09:42Ultimátní komiksový komplet #078: Ultimate Comics Spider-Man: Kdo je Miles Morales?
baatcha10.4.2017 09:21Ultimátní komiksový komplet #110: Válka Avengers proti Defenders
baatcha5.4.2017 09:26Ultimátní komiksový komplet #104: Avengers: Kree-Skrullská Válka
baatcha23.3.2017 10:13Ultimátní komiksový komplet #107: Defenders: Příchod Defenders!
- GWB: Bylo to super! Liga vegetariánů v zeleninových maskách útočí na Gothaj City! :D
baatcha22.2. 18:33Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- "i gothajského stálého zločineckého kádru" :D
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Co se to stalo s Penguinem probůh?
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Darth Raelchi: Ne úplně souhlasím. Ano, Ditko byl génius a co předváděl mimo Marvel bylo k neuvěření a Marvel jeho talent doslova kastroval. Na druhou stranu, v příbězích Dr. Strange měl Ditko volnou ruku a tam se nejvíce přiblížil tomu, co dělal pro Creepy a Eerie. Ale je fakt, že u jiných vydavatelství se odvázal takovým famózním způsobem, že je těžko uvěřit, že je to ten samý "uťápnutý" Marvelovský Ditko.
baatcha30.1. 20:08Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Filip na FB psal, že se to chystá i knižně.
baatcha30.1. 18:06Grafické listy Káji Saudka #11 - Pepík-Hipík
- Tohle asi nutně potřebuju. :D
baatcha21.12.2023 15:17Poznej Mši svatou
- Pokud existuje soutěž na nejlepší komiksovou obálku roku, tak tohle musí zaručeně vyhrát! :D
baatcha11.12.2023 13:37Ragnarok: Poslední boj #09
- Mě teda přístup "napálíme cenu, ale šikovnej čtenář si to zvládne koupit za korunu" nepřijde jako hra, ale jako vyjebávání se čtenáři. Ne každej má chuť hrát debilní hry, když si chce přečíst komiks. :/
baatcha5.12.2023 12:05Pohovka a mrtvola
- soulbringer: První setkání s Comics Centrem? :D
baatcha1.12.2023 10:46Pohovka a mrtvola
- Milo: Mě ty původní přišly nějak přirozenější, živější. Když v téhle nové verzi čtu Batmanovo "Dej si pohov," (v originále Now just back off,) tak je to spíš rádobyvtipná křeč.
baatcha25.10.2023 19:10Batman / Soudce Dredd
- Poniczech: Ach jo, tak to je škoda. Já měl tady z náhledů dojem, že je to "nějaké jiné"... Ty staré překlady měly jiný grády. Třeba při čtení nového vydání Kameňáku mi ten nový překlad docela kazí zážitek, protože mám ten původní hodně pod kůží.
baatcha25.10.2023 17:21Batman / Soudce Dredd
- Yogi tvl., díky za záchvat smíchu. :D
baatcha18.10.2023 13:27Kačer Donald 2023/02
- V pohodě sehnáno díky seznamu prodejen od Alistaira. :)
baatcha18.10.2023 12:23Kačer Donald 2023/02
- "... a její věrné adaptace v podobě grafického románu se teď zhostili Brian Herbert, syn Franka Herberta, a Kevin J. Anderson, které deník New York Times ocenil jako jedny z nejlépe prodávaných autorů." To Dobrovského z prstu vycucané PR mě fakt baví. Nebyl to právě Dobrovský, kdo dělal žebříčky nejprodávanějších komiksů v ČR, kde byly na prvních pěti místech jen komiksy od Dobrovského? Protože to sice byl žebříček nejprodávanějších komiksů, ale v rámci nějaké víkendové akce v knihkupectvích Dobrovský? Takhle se dělají "nejprodávanější autoři". :D
baatcha4.10.2023 10:01Duna - grafický román, kniha 1
- Darth Raelchi: Nebo jak vydali dvě hodně slušné knihy Kačeřích příběhů, všechny namlsali, pak to utnuli, a jako navazující komiks vydali Velkou knihu zábavy, kde jsou mezi příběhy nacpané debilní hříčky. Tahle kniha prolítla českou scénou skoro bez povšimnutí. A pak už nic ke Kačeřím příběhům nevydali, i když to na začátku vypadalo, že rozjíždí novou sérii. V tomhle případě mi dokonce přijde, že dostali k dsipozici uzavřený balíček příběhů a hledali, jak to vydat, aby se to prodávalo. Prostě cokoliv dělají je jako střelba naslepo.
baatcha29.9.2023 20:54Kačer Donald 2023/01
Ničemu jinému než Zlaté klasice (díky které většina lidí zjistila, že komiksové kačeří příběhy můžou být fakt super čtení, které kvalitou výrazně přesahuje to, co si pamatujeme z dětsví, kdy jsme četli Mickey Mouse) v podstatě ten zájem o nového Kačera Donalda nepřikládám. - Ivan Kucera: On totiž mezitím vydal Egmont Zlatou klasiku a Život a dobu Skrblíka McKváka, navíc se i u nás rozjel rebootovaný seriál Duck Tales. Řekl bych, že teď má výrazně víc lidí povědomí o tom, kdo to byl Carl Barks, ale i mnohem lepší mínění o kačeřích komiksech, proto taková odezva na nový dvojměsíčník.
baatcha28.9.2023 11:40Kačer Donald 2023/01
- moiqpiom: Skvost by spíš bylo, kdyby Petr vydal z VR něco nového, protože poslední díl vyšel přes všechny možné sliby, že se na dalším díle dělá, už před téměř deseti lety. :(
baatcha12.9.2023 15:27Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Takže nové vydání tohohle? https://comicsdb.cz/comics/5128/sherlock-holmes-skandal-v-cechach
baatcha8.9.2023 12:10Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Landauer: Jasně, je mi jasné, že se barvy nedělají u nás, myslel jsem to obecně, že mě překvapuje, že Disney pro tyhle dětské komiksy zvolil tak studenou, depresivní a vlastně úplně tupou barevnou paletu. Nechápu proč. Fantagraphics je někde úplně jinde, oni ten koloring dělají hlavně tak, aby odpovídal koloringu prvního vydání daného komiksu. Je to sice retro, jsou to ploché barvy bez stínování, ale pro tenhle druh kresby to funguje hodně dobře. Vlastně je to pro mě nejlepší varianta koloringu Disneyho komiksů. Ty příběhy jásají a září a pomáhá to jak vyznění, tak čitelnosti komiksu. Netuším, proč se moderní Disney vydal úplně opačným směrem, vždyť to těm příběhům škodí.
baatcha4.9.2023 16:07Kačer Donald 2023/01
- Alistair: Nač takové žinýrování? To postni rovnou sem. :D
baatcha4.9.2023 15:01Kačer Donald 2023/01
- Landauer: To je teda zběsilé, vidět na Inducks ty příběhy Barkse a Brancy s původním optimistickým koloringem. Moderní Disneyho koloring mi přijde strašně tupý, šedý a nevýrazný, jak u Zlaté klasiky, tak i teď u Kačera Donalda. Viz. ta obálka tady, šedá země, šedozelený deštník, studená šedomodrá obloha. Chybí mi ty barvy, které v reprintech používá Fantagraphics, ty pozitivní syté tóny vždycky dodávaly Kačerovu optimistický a "easy going" podtext a náladu líného letního odpoledne.
baatcha4.9.2023 11:16Kačer Donald 2023/01
- deefha: Pokud chtějí překupníci vydělat, teď je ta pravá chvíle. Kačer Donald is the new Kolosální Conan. :D
baatcha1.9.2023 19:14Kačer Donald 2023/01
- royan: Chjo. Sorry, já ho tam včera sehnal. Takhle se dělá marketing. :D Uděláš ze s*ačky nedostatkové zboží a lidi ti urvou ruce. :D
baatcha1.9.2023 16:24Kačer Donald 2023/01
- SteveCZ a hellblazer: Díky za osvětu!
baatcha1.9.2023 12:39DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- Praha, trafika Valmont v pasáži Štefánikova v OC Nový Smíchov, ještě jich tam pár měli.
baatcha1.9.2023 11:46Kačer Donald 2023/01
- Teda to je guláš. Po rozjeté sérii Knightfall/Knightquest/Knightsend, kdy vychází chronologicky jedna kniha za druhou, tu najednou místo "Legenda o Batmanovi 42: Konec temných rytířů, kniha druhá" máme první díl knihy Bruce Wayne: Vrah? To je teda hodně zmatečné vydávání.
baatcha1.9.2023 11:44DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- JIK: Taky se po tom podívám, jen mě překvapila ta šuntová kvalita, když už s velkým jásotem vydávají Kačera Donalda znovu. :/
baatcha23.8.2023 18:53Kačer Donald 2023/01
- Boha jeho, i z těch náhledů je vidět, že je to tištěné na ultrašitózním papíře a že tisk prosvítá skrz. Paráda tohle.
baatcha23.8.2023 12:08Kačer Donald 2023/01
- Hele tak jste měli pravdu a vaše obavy byly oprávněné, včera jsem si zašel do holešovického Knihkopce a Dívčí válku tam mají vesele vystavenou v dětském koutku. :P
baatcha21.8.2023 14:07Dívčí válka #01
- P.G. To je podle mě správně, je to jakože dramatická "zatmívačka" poté, co Gedney prchá z tábora, zjišťuje, že jsou letadla zničená a že neuteče, pak následuje tahle zatmívačka, kterou jedna část příběhu končí, a následuje pak ráno v druhém táboře. Je to tak i v anglickém vydání, čili nejde o chybu.
baatcha16.6.2023 14:55V horách šílenství H. P. Lovecrafta #01
- disclose: Netuším, nakolik se český komplet liší od anglického, protože jsem četl o nějakých změnách, ale tady je seznam anglické verze včetně všeho, co následuje po Knightfallu. https://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_%E2%80%93_The_Legend_of_Batman
baatcha8.6.2023 19:35DC Comics - Legenda o Batmanovi #015: Soumrak Temného rytíře, kniha první
- Qvestor: Chápu. Ale předpokládal jsem, že v anotaci zmíněné "brutální znásilnění", "nemilosrdně vyvražděná vesnice" a "manga, vykreslující hrůzy nelítostných bojů pohledem malé dívky" dají určitý náznak toho, že to nebude pro děti.
baatcha4.6.2023 20:51Dívčí válka #01
- Qvestor: Zaprvé je to i v anotaci, zadruhé je to "válka očima malé dívky", tak co jiného asi čekat.
baatcha4.6.2023 18:52Dívčí válka #01
- Panejo, to vypadá jako slušný úlet! Ale když to vydává Argo, nebude to žádný shit. Četli jste někdo?
baatcha2.6.2023 23:57Dívčí válka #01
- Ter: Ani ta kresba? Ta mě právě už tehdy brala. Jim Aparo patří mezi moje oblíbené batmaní kreslíře a velice si mi líbilo, jak kreslil Gotham. Ty jeho deštivé scenérie temných gotických mrakodrapů, pospojovaných můstky, si vybavuju doteď.
baatcha26.5.2023 20:49Batman #02
- Teda, to je fakt obludný výtvarno. To má být jako prequel k filmu, nebo to s dějem filmu nesouvisí a prostě u příležitosti premiéry vychází něco, kde se setkají Flash a Batman coby mentor?
baatcha23.5.2023 13:42Flash: Nejrychlejší muž světa
- Spike: To je pravda, já od Gaimana automaticky čekal topovku a tou optikou jsem k Whatever Happened to the Caped Crusader přistupoval. A ačkoliv mě tím, jak je prostředek příběhu pojatý, spíš rozladil (že dal prostor k proslovu nad rakví velmi vedlejším postavám a ne Robinovi, Gordonovi nebo Jokerovi, kteří byli s Batmanem vpravdě od jeho prvních příběhů, čímž podle mě vyprávění ubral sílu, respektive Joker i Robin tam jsou, ale dostali jen pár okýnek), tak konec mě dojal velice. Ale já u sebe dlouhodobě pozoruju dost ambivalentní postoj ke Gaimanovi, kterým jsem po počátečním nadšení pár let dost opovrhoval, než mě (audio)kniha Američtí bohové vrátila mezi jeho nekritické obdivovatele. :) Hm, možná by to chtělo si WHTTCC přečíst znovu, teď jsem to prosvištěl online a ono je minimálně to výtvarno pecka, a už jen lovit v té kresbě ty různé verze Jokerů a Riddlerů (včetně Franka Gorshina) je lahoda.
baatcha2.5.2023 00:38DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Primárně bych chtěl říct, že jsem byl včera večer brutálně utahaný a v depresi, a tohle čtení mi dokonale zvedlo náladu!
baatcha29.4.2023 15:55Čolák & Doláč: Návrat hukanů
- Spike: Díky! Přiznám se, že Čas a Batmana si dám rád, ale jinak jsem ten Morrisonův run přestal sledovat díky booku Batman znovuzrozený, který měl skvělou první polovinu, ale druhá polovina mě neskutečně nudila, jako by ji ani nepsal Morrison. Whatever Happened to the Caped Crusader jsem si užil v angličtině a ačkoliv mě konec velice dojal, tak mě tenhle Gaiman spíš zklamal. Už názvem se to odkazuje na Moorovo geniální Co se stalo s mužem zítřka, ale nesahá mu to ani po kotníky. Silný začátek a konec, ale ten prostředek, kdy jeho přátelé a nepřátelé předkládají během tryzny u rakve různé verze Batmanova skonu, mi paradoxně přišel slabý a jako jaksi odtažitá vata.
baatcha25.4.2023 15:42DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Fry: Díky!
baatcha20.4.2023 21:02DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Koukám, že v sérii bylo R.I.P., po něm v batmanovském runu Whatever Happened to the Caped Crusader? a tohle pak (s pauzou těch několika čísel, která nevím, jestli u nás někde vyšla) následovalo.
baatcha19.4.2023 15:05DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Qvestro: Kdovíproč se mi vybavil legendární výraz mátijeb. :D
baatcha11.4.2023 01:11Modrá CREW #27 - Elrik #1, 2
- Ta obálka připomíná zlaté časy Semicu dokonale! Pár minut jsem nebyl schopný dešifrovat, co to vidím a nechápal jsem, jak mi to mohlo v 90kách uniknout. :D Někde mezi Záhadným Spider-Manem, Akty X a komiksovou adaptací Jurského parku. :)
baatcha30.3.2023 22:52Dinopedia: Nový věk (extra limitovaná sběratelská edice)
- Po návštěvě fantastické výstavy originálních kreseb komiksu Muriel a andělé jsem se konečně dokopal k tomu, abych si přečetl i Muriel a oranžovou smrt, byť v podobě staženého souboru. Jedničku pokládám za absolutní vrchol českého komiksu. A překvapilo mě, jak špatný scénář tenhle druhý díl má. Tam, kde je jednička futuristická, optimistická a vyprávěná s ohromným pacifistickým nadšením a poselstvím, tam je dvojka depresivní, apokalyptická a beznadějná. Ta změna v tónu vyprávění mě překvapila, a ne příjemně. Navíc mi ten styl psaní přišel neskutečně pitomý a líný. Hlavní postavy jsou hned v počátku rozděleny a pak se celou dobu buď ukrývají nebo jsou uvězněné. (Spoiler) Znásilnění Muriel tam, kde se jednička točila kolem tématu lásky přesahující tisíciletí, je smutným dokladem degradace stylu psaní. V podstatě jakákoliv krize se vyřeší nějakým diem ex machina, který ale vzápětí zmizí ze scény, a postavy, které jste si zamilovali, se tu mění v neskutečné hajzly, jako by na nich scénáristovi vůbec nezáleželo. Nadsázka, která v jedničce fungovala a ospravedlňovala určitou odlehčenost děje, tady mizí a nahrazuje ji těžkopádnost a syrová doslovnost. Přijde mi, že děravost scénáře se odrazila i ve výtvarném zpracování, protože spousta panelů je tu tentokrát spíš na efekt, než aby se v nich posouval děj. Uf. Ufonština, která je v každé bublině překládána, ohromně zpomaluje děj a po čase je hrozně otravná. To je asi nejkonkrétnější důkaz scénaristické neschopnosti. Proč nacpat plnou knihu zdvojenými ufonskými dialogy? Proč se toho tak otrocky držet a nenajít jednoduchý scénáristický fígl, jak se toho po dvou třech stránkách zbavit? Kdyby aspoň její originální znění bylo nějakým způsobem vtipné, když už je nám ho cpáno tolik. Ten scénář je fakt mizerně špatný a velice diletantsky napsaný. Jak k tomu podotkl kdosi na databázi knih, ten scénář je neskutečně impotentní.
baatcha30.3.2023 18:05Muriel a oranžová smrt
Ve výsledku nechápu, jak mohl Macourek plánovat 12 knih v sérii, když už u druhé mu došly nápady. Podle mě funguje první Muriel a andělé jako komplexní uzavřený příběh, ke kterému nebylo potřeba přidávat žádné "pokračování". Tam, kde jednička naplní čtenáře optimismem, tam na něj totiž ve dvojce čeká jenom deprese. - roan: Díky, tenhle oldschool mám moc rád a i když třeba Spider-Manovy úplné začátky mě moc nebraly, byť se v nich Ditko postupem času neskutečně odvázal, X-Meni mají ta první čísla naprosto luxusní. Testovacího prodeje bych se nebál, ten probíhal u všech komiksových kompletů a nakonec stejně vyšly všechny.
baatcha28.3.2023 10:56Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Takže další nekonečná série? Vypadá to dobře, jen jsem už ztratil přehled, co z toho a kolikrát už vyšlo jako součást NHM a jiných kompletů.
baatcha27.3.2023 13:54Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Paráda, že tohle u nás vychází, a navíc tak brzo po americkém vydání! Do originálu jsem nechtěl jít, protože je to formátem hodně velká kniha (21 x 28 cm) a tomu odpovídá i cena, a taky proto, že FF moc neznám a že bych se v příběhu ztratil. Takže jsem rád, že Egmont přichází s českou verzí, v přijatelné ceně, byť samozřejmě za cenu zmenšeného formátu (17 x 23 cm). Je to takový přijatelný kompromis, byť mě trochu děsí ten překlad "Fantastická čtyřka", se kterým jsem se naposledy setkal snad u Semicu. :D
baatcha17.2.2023 11:09Fantastická čtyřka: Kruh se uzavírá
- Fimi: Díky za tip, už na to koukám a vypadá to luxusně!
baatcha4.2.2023 20:13Batman Detective Comics #01: Mytologie
- Dokonalé! Autoři přichází s tématem, které u Batmana ještě nikdo nezpracoval, a to je vražda Wayneových. Tento námět je totiž v netopýřích příbězích zoufale málo využívaný, takže potěší každá letmá zmínka o perlovém náhrdelníku a pistoli v temné uličce, a jaký to mělo vliv na utváření Batmana. Neznáte nějaké další komiksy s Netopýrem, kde by se tento tak okrajový a opomíjený námět vyskytoval?
baatcha1.2.2023 11:17Batman Detective Comics #01: Mytologie
Boha jeho, tohle zachrání snad jen kreslíř Doug Manhke, jinak se mi z batmaní sebestřednosti a recyklace pořád těch samých stokrát vydojených námětů už obrací kufr. - Takové dilema! To LGBT a BDSM téma mě velice láká, ale to výtvarno mě dokonale odpuzuje. :D
baatcha19.1.2023 19:30Murie
- GWB: Souperman je geniální! Ale u toho Testu mi přišlo, že přes všechen ten patost a roztáhlost jen recykluje klasickou zápletku 60kového Star Treku. Jen místo kapitána Kirka je tam mladej polda.
baatcha8.3. 15:49Stripy, jouky, fejky :)
- A je to venku, páni a dámové. https://screenrant.com/batman-first-knight-1930s-dc-comic/
baatcha7.3. 22:04Art
- Darth Raelchi: Hype vyšuměl rychle. :D
baatcha27.2. 16:49* Připomínky a návrhy
- Ano, Madame Web je naprosto podle očekávání sra*ka. https://nafilmu.cz/2024/02/madam-web-prvni-reakce/
baatcha15.2. 16:02Filmový a hudební klub
- Dokonalý Kerry Callen, aneb legendární obálka 2 vteřiny poté. https://13thdimension.com/the-cover-of-amazing-fantasy-15-two-seconds-later/
baatcha1.2. 15:51Stripy, jouky, fejky :)
- james89: Jo, dělá je sám.
baatcha29.12.2023 13:37Art
- soulbringer: V zemi, kde dva týdny zpátky běhali čerti po všech městech a vesnicích, to asi holt nemělo takový dopad, jak by sis představoval. A co se týče filmů, které překonaly své literární předchůdce, tak minimálně z českých mě napadá Tajemství hradu v Karpatech (to je po všech stránkách geniální upgrade Verneovy celkem nudné předlohy), a pak třeba Spalovač mrtvol, Morgiana nebo Markéta Lazarová. Ty mají sice kvalitní literární předlohu, ale filmy je dalece předběhly. A ze světových Čelisti nebo Psycho. Najde se jich dost.
baatcha21.12.2023 14:51Pindárna
- yogi: Když jsem to včera procházel, měl jsem fakt výrazný dojem, že převažují filmy. Ale je možné, že mě ovlivnil ten clickbaitový text v původním postu "Někteří z nás nemůžou knihu vystát, ale film milujeme." Nerdopolis navždy
baatcha20.12.2023 20:02Pindárna
- soulbringer: Jestli upadá komiksová kultura? Já teď na FB Nerdopolis narazil na anketu, jestli mají lidi radši hraného LOTRa nebo původní knižní trilogii, a drtivá většina se vyjadřovala, že je knihy zoufale nudily do té míry, že při jejich čtení přeskakovali celé pasáže. Takže jsem lehce šokován a mám pocit, že toho upadá mnohem více než jen komiksová kultura.
baatcha20.12.2023 14:56Pindárna
- Graham Annable (nikoliv Gahan Wilson, jak jsem na první pohled vzhledem ke kresbě a volbě tématu předpokládal)
baatcha19.12.2023 19:15Stripy, jouky, fejky :)
- faster86: Každé zboží má svého kupce. :D
baatcha7.12.2023 11:58Sběratelský klub
- Zack: Jo, ta černobílá verze mě bere taky nejvíc. Skvělá věc, že to tehdy v CRWI vydali právě takhle.
baatcha6.12.2023 13:01Art
- Když jsem tu v jiném vlákně natrefil na coloring... Tak dvě verze koloringu Killing Joku. První originální, psychedelická od Johna Higginse, druhá rekolorovaná od Briana Bollanda, který to celé nakreslil a Higginsovu verzi nenáviděl. (Z Facebooku José Villarubbia).
baatcha5.12.2023 20:28Art
- To je tak hnusně (do komiksu, normálně i do bublin) ořízlá vazba, že se divím, že za to někdo chce dát (takový) prachy. Uříznutej komiks za 3000,-, no nechtěj to za ty prachy. :D
baatcha5.12.2023 17:25Sběratelský klub
- Tak to je mega psycho kompozice, tahle stránka. Zajímavé, že to má podobný styl kresby jako to Snění, ale koloring tomu v tomhle případě dodává objem a atmosféru.
baatcha5.12.2023 16:05Pindárna
- Gmork: Hele já nevím. Mě to přijde strašně sterilní, tahle kresba. I ten koloring je úplně základní, prostě všecko má svou doslovnou barvu a je to nasvíceno jednolitým bílým světlem. Celé je to takové... tupé.
baatcha5.12.2023 15:23Pindárna
- Kouká podle vás Batman na ikonické obálce The Dark Knight Returns dopředu nebo dozadu? :) Já si to třeba celou dobu myslel špatně. https://www.ign.com/articles/batman-dark-knight-returns-cover-facing-forward-frank-miller
baatcha1.12.2023 19:12Publicistika
original cover art:
- Příští březen se chystá pořádný návrat do Batmanových (vlastně Bat-Manových) začátků v podobě The Bat-Man: First Knight pod hlavičkou DC Black Label. Píše to legendární supermanovský Dan Jurgens a vypadá to, že Bat-Man se znovu utká s Monster Meny doktora Huga Strange. Se kterými se naposledy potkal v roce 2006 v podobně retro laděném příběhu Batman and the Monster Men pod taktovkou Matta Wagnera.
baatcha18.11.2023 19:52Čtenářský koutek
- Poniczech: Absolutně netuším, o co jde. :D
baatcha16.11.2023 18:09Filmový a hudební klub
- Montiseus: Pár dobře maskovaných Spider-Manů?
baatcha16.11.2023 02:30Filmový a hudební klub
- Tak trailer na Madame Web je venku a vypadá to na generickou sračku, která nemá s původní Madame Web skoro nic společného. :(
baatcha15.11.2023 23:04Filmový a hudební klub
Takové to, když už z traileru vidíte, jak strašně blbé to je.
baatcha21.10.2023 19:33Stripy, jouky, fejky :)
- Dracula Volume 1: The Impaler (2023)
baatcha17.10.2023 20:18Art
Matt Wagner / Kelley Jones / José Villarubia
https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/dracula-graphic-novel-in-the-works-1235617722/
- Zack: Takhle mezi těmi jouky docela zanikne, že je to opravdu nekrolog. :(
baatcha12.10.2023 14:53Stripy, jouky, fejky :)
- sercial: Ale to je husto kruto přísný! Dík za link!
baatcha4.10.2023 14:01Filmový a hudební klub
- A pamatujete, jak na VHS dabingu Star Treku: Nové generace udělali z Guinan Gvinanovou? :D
baatcha3.10.2023 11:53Pindárna
- Osciluju mezi tím, že je fakt prasárna lepit do knížky nálepky, a tím, že je to fakt pěkný překlad a je to jednoduchá a funkční cesta, jak si ten komiks v domácích podmínkách počeštit. Sice mi trhá oči, jak část kresby zaplácneš nálepkou, protože je to hrozně neestetické, ale funguje ti to a ten překlad je opravdu fajn.
baatcha29.9.2023 22:32Sběratelský klub
Tahle forma počeštění komiksu mi nicméně evokuje starý dabing na vhskách, kdy Hejma daboval všechny postavy. :D Fakt je, že přesně takhle se tu před 89. rokem dělaly komiksové samizdaty. - Náhodou jsem natrefil na World's Finest #78 a z toho výtvarna uchcávám. Kresba hlavního Batman/Superman příběhu Dick Sprang, ink Stan Kaye, a ta neskutečně detailní kresba mi přijde o několik tříd výš než cokoliv, co tehdy DC vydávalo. Dick Sprang je The King!
baatcha29.9.2023 20:40Art
- mkw: já jsem se rád podíval, vypadá to luxusně!
baatcha28.9.2023 21:51Nakupujeme venku
- Tolik roků se tu vydávají komiksy, takový rozmach tu v posledních letech zažívá jak český komiks tak i manga, tolik Marvel a DC filmů se dostalo do povědomí široké veřejnosti... a pak stejně novináři označí současnou kampaň ČSSD za "komixovou". Chjo. https://medium.seznam.cz/clanek/knihomolka-sazi-komixovy-restart-socdem-na-kratkou-politickou-pamet-cechu-22301
baatcha28.9.2023 15:50Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kdepak, já jen citoval Jokera. :D
baatcha11.9.2023 10:42Čtenářský koutek
- Nezbi: A kdyby jenom 100 papírů navíc. Na každý stránce máš bubliny z rubu i líce stránky, to znamená že si těch 100 stránek rovnou vynásob 3x.
baatcha5.9.2023 17:50Pindárna
- Nezbi: Lepit to jednoznačně nějakým lepidlem v tyčince jako je Kores. Neteče všude jako Herkules, nenamočí a nezvlní ti stránky komiksu, rychle schne. Jinak se tvému počinu nedá než poklonit. S takhle inovativním a citlivým přístupem ti jednou v Argu urvou ruce. :D
baatcha5.9.2023 11:16Pindárna
- GWB: A co má jako Batman dělat? To má snad líbat Robina?
baatcha1.9.2023 20:26Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kreslit komiks? Programovat? Nebo programovat komiks? :D
baatcha17.8.2023 17:44Pindárna
- seneke: Jasně, vím, co je rotoskopie a Sněhurku s Betty Boop miluju! :) U Bakshiho Pána prstenů jsem měl na mysli spíš ty extrémní polohy, do kterých se tam animace postav dostává, protože tam jsou na jednu stranu rotoskopovaní, ale až cartoonově animovaní hobiti s výraznými rozevlátými pohyby, a pak je tam jak pěst na oko použitý reálný záběr postav, jen prohnaný přes pár filtrů (což má taky nějaký odborný název, který jsem zapomněl). Chtěl jsem říct, že aby kreslená animovaná postava fungovala a "žila", je v jejích pohybech potřeba určitá nadsázka. Nestačí jen záběry reálné postavy prohnat filtrama nebo motion capture. Pak totiž taková "animace" tahá za oko.
baatcha13.8.2023 16:45Filmový a hudební klub
- soulbringer: Jasně, chápu, ale pořád jde v prvé řadě o animaci a té přílišná realistická doslovnost vždycky škodí. A teď nemám na mysli to, že by pohyby v basketu neodpovídaly realitě. V traileru je to krásně vidět v čase 0:51 při tom ukazování prstem, kdy daný pohyb vůbec nevynikne a příliš drobná ruka se akorát divně sleje s tělem. Vo tohle gou.
baatcha11.8.2023 15:29Filmový a hudební klub
- Zack: Pravda, animace pohybu postav potřebuje nadsázku, byť u realistické animace menší než u cartoonu, ale i tak, protože samotná animace je z podstaty nadsázkou. Jinak tam budou vznikat, jako u First Slam Dunku, podivné disproporce v pohybech, něco bude místy působit divně slitě, některé pohyby vůbec nevyniknou, jak měly, sem tam taková animační pěst na oko. Krásný příklad je Bakshiho Pán prstenů, tam smíchal cartoonovou animaci i reálné záběry postav a bije se to. Ale na druhou stranu chápu, proč u filmu o basketballu šli cestou motion capture.
baatcha11.8.2023 14:14Filmový a hudební klub
- Zack: Díky, snad to po kouscích dám, ono je blbé, že se to nedá jen poslouchat, ale musí se na to koukat. :D
baatcha11.8.2023 14:09Nakupujeme venku
- Je tu nové vydání legendárního Corbenova comicsu Den! Kolorista José Villarubia celý komiks znovu seskládal z Corbenových tiskových podkladů (Corben jej koloroval svou speciální metodou, kdy jednotlivé barvy rozdělil do CMYKu a vybarvil každou barevnou vrstvu zvlášť, a výsledný barevný efekt tak vznikal až tiskem, uf!), a díky tomu a díky moderním tiskovým metodám jsou barvy a celkový vizuální zážitek nového vydání o vesmír jinde oproti předchozím tiskům. https://www.darkhorse.com/Books/3010-741/DEN-Volume-1-Neverwhere-HC#prettyPhoto
baatcha9.8.2023 18:13Nakupujeme venku
Srovnání původního a nového vydání.
- Michal Opitz: https://comicsdb.cz/comics/159/clever-smart-v-tajnem-poslani
baatcha17.7.2023 12:53Pindárna
- Michal Opitz: On byl génius. Mortadela a Filemóna psal a kreslil až do smrti, vydal jen s nimi přes 200 alb, a k tomu má i spoustu dalších komiksů, které jsou ve Španělsku stejně slavné jako M+F. :( Škoda, že česky vyšel Clever a Smart jen jeden.
baatcha17.7.2023 11:56Pindárna
- Zemřel Francisco Ibáñez, tvůrce Mortadela a Filemóna (Clevera a Smarta) a řady dalších komiksových postav.
baatcha16.7.2023 18:29Art
- S313: Jsme různý národy? Češi Slovákům nerozumějí a nikdy je nechápali? Já jsem teda Moravák, co má českou mámu a slovenského tátu, takže taky můžu docela erudovaně soudit, a jen zírám, jak jsi mimo. To, že máme skoro totožnou řeč a například fakt, že valašské lidové pohádky a pověsti se velice podobají těm slovenským, dost dobře ukazuje, že jsme provázaní mnohem víc, než se snažíš tvrdit. Ostatně jestli ses ty sám narodil na Slovensku a přitom o Slovácích mluvíš jako o "nich", mi dovoluje nebrat tvou tezi tak úplně vážně. ;)
baatcha11.7.2023 10:42Pindárna
Nicméně uznávám, že protože mám půlku rodiny slovenskou, automaticky promítám tento rodinný příbuzenský vztah i na celé Česko a Slovensko, přestože takový západ Čech a východ Slovenska jsou v podstatě dvě odlišné země.
Co se ale týče komiksů, jsme dost provázaní například starým Egmontem ČSFR nebo Semic Slovartem.