baatcha lukasbaca2@gmail.com Naposledy online: 25.3.2024 12:24
- Koupil jsem si to před lety, půjčil kamarádovi, a nostalgie mě donutila, abych si to loni v Krakatitu koupil znovu. A to obecně považuju za znak dobrého porna, když se k němu rádi vracíte. Mimochodem, neměli byste náhodou někdo kontakt na toho fešného stopaře z Čech?
baatcha30.5.2015 13:55XXX Comix Speciál: Sex v Itálii
- A hlavně bych zmínil, že u Tajných válek máte pocit, že koukáte na film. Na ohromně zábavný a našlápnutý superhrdinský film na širokoúhlém plátně. Kam se hrabe vizuál 2001: Vesmírné odysey na přílet Galactusovy lodě! Tužka a pero vládnou a "KABOOM!" zní sálem!
baatcha29.5.2015 16:54Tajné války superhrdinů Marvelu
- Pokud bych měl o Petrových komiksech mluvit v termínech vztahů, pak v případě Ztraceného světa Doylea "zprznil a pak mu nezavolal".
baatcha19.5.2015 09:43Ztracený svět
- Kvalitní klasická zábava, ale už mě to nebralo tak, jako předchozí díly. Asi mi tu chybí fikaní záporáci, mluvící o sobě ve třetí osobě, s dokonalými plány na ovládnutí světa. Mám pocit, jako by celé to dřívější naivní ladění začalo ustupovat a už to holt není taková prča. Autoři občas vaří z vody, třeba příběh z obálky mi přišel jako vyložené wtf, a kresba Gila Kanea mi děsně nesedí. Pokaždé jsem hledal dopředu, kdy se zase objeví příběh od Romity.
baatcha13.5.2015 10:49Comicsové legendy #23: Spider-Man #07
Přečteno a podtrženo - koukejte honem vydat další! - Nejlepší Spider-Man, jakého jsem za dlouhé roky četl. Howgh.
baatcha11.5.2015 10:46Ultimátní komiksový komplet #063: Marvel Knights Spider-Man: Dolů mezi mrtvé
- Poslední dobrý Čtyřlístek z éry, kdy "dobrý" znamenalo u Čtyřístku "naprosto totálně kulervoucí".
baatcha10.5.2015 18:17Čtyřlístek: Muž z budoucnosti
- Landauer: Neke! Palec hore! :)
baatcha2.5.2015 12:24Jelita
- Jsem moc zvědavý, jaké tohle bude, bo už druhý týden se marně snažím prokousat skrz Avengers: Na věky věků I., kde jsem se u třetího sešitu totálně zasekl. :D
baatcha29.4.2015 18:35Ultimátní komiksový komplet #063: Marvel Knights Spider-Man: Dolů mezi mrtvé
- Lenny: Přesně tak, díky moc! A - ehm - netušíš, proč je z Lokiho zase chlap?
baatcha8.4.2015 13:54Ultimátní komiksový komplet #059: Obležení
- Tohle je tak nadupaná megaakce, že mi při čtení normálně hučelo v uších. Nicméně ke konci už mi bylo dost jedno, co se tam vlastně děje, což ale přičítám na vrub Bendisovi, který konce zvládá napsat jen výjimečně. Hlavně, že střeva lítaj´ vzduchem!
baatcha2.4.2015 10:43Ultimátní komiksový komplet #059: Obležení
Tak co, kdo z vás je natěšený na následující nálož prehistorických komiksů (a jako já si myslí, že valná většina nebude za nic stát)(ale doufá, že se plete)? - Trvalo mi, než jsem strávil tuhle kresbu, která vypadá jako velice nepovedený Moebius, prohnaný photoshopem. A pak mi došlo, jak dokonale k takhle "zvrácenému" příběhu sedí. Některé panely jsou prostě dokonalé. Jen to skákání v čase na Měsíci jsem moc nepobral, protože aspekt výrazného stárnutí hlavního hrdiny se pak nikde jinde v komiksu už neobjeví, i když v čase se skáče pořád. A protože jsou komiksy odrazem skutečných příběhů, zajímalo by mne, co by se takovému skutečnému Quicksilverovi dalo říct, aby se přestal hnát po hlavě do totálních sraček...
baatcha19.3.2015 12:06Ultimátní komiksový komplet #039: Syn klanu M
- Tohle je obrovská škola pro kreslíře, protože Smith dokáže, že v chaosu bitevní vřavy se vaše oko zastaví na Švandovi, který se otáčí za dvěma krysáky a myslí si: počkat, tyhle dva znám! A je to nakreslené tak, že vám to docvakne naprosto bez bublin...
baatcha11.3.2015 05:22Kůstek #07: Koruna z rohů
Sedmičku jsem dal během sedmi piv v hospodě, nedokázal jsem se odtrhnout a asi jsem i trochu brečel. Druhý den jsem teda měl děsný hlavobol, ale stál za to. - Bezdůvodné cynické násilí tady výrazně přesáhlo míru toho, co bych chtěl v komiksu číst. Navíc jsem hned po dočtení dostal strašný průjem. Nicméně nějakým zvráceným způsobem mě to bavilo.
baatcha5.3.2015 13:55Ultimátní komiksový komplet #038: Ghost Rider: Cesta do zatracení
- Okázale jsem zatím Zaklínače ignoroval a teď valím oči, jak parádně mi sedne. Velice jsem si užil kresbu a hlavně vitráže, ve kterých se odvíjí paralelní příběh, aniž by autor měl potřebu jej zbytečně komentovat. Tohle "spolehnutí se na čtenáře" mi přijde jako velice sympatický krok. Překlad je velmi příjemný, jedinou výtkou je, že kniha mohla být asi tak třikrát delší (i v tom smyslu, že místy je příběh možná moc uspěchaný).
baatcha2.3.2015 10:50Zaklínač #01: Skleněný dům
- Tohle je v mnoha ohledech neskutečně geniální věc. Od Ellise si toho musím sehnat víc, doteď jsem netušil, že jeho práce jsou takovýhle nářez!
baatcha20.2.2015 15:17Ultimátní komiksový komplet #055: Thunderbolts: Víra v monstra
- Konečný verdikt? Ultimátní série je rozhodně temnější, drsnější a dospělejší. Tedy aspoň vám tak bude připadat, pokud je vám míň jak deset.
baatcha19.2.2015 11:00Ultimate Spider-Man a spol. #18
- Nebýt UKK, byl by pro mne Doctor Strange jen další ze stovek přicmrndávajících postav Marvelu. Díky svému vulgárnímu výstupu v Tichých výkřicích si ale získal mou pozornost natolik, že se od té doby stal jedním z mých největších oblíbenců. I když "Přísaha" není až taková bomba, jakou by mohla být, miluji Vincenta Price, miluji Strange a miluji Marcosovu živou kresbu, která se tváří jako 60. léta a která je příjemným osvěžením po nedávné záplavě hyperrealistických kreslířů v ukk. Co tak úplně nevyšlo, je scénář, který táhne dolů především recyklované klišé "tajemného osudového nepřítele z doktorovy minulosti". Pokud u nás někdy vyjde Strange v podání Ditka a Leeho, bude to bomba.
baatcha17.2.2015 16:13Ultimátní komiksový komplet #047: Doctor Strange: Přísaha
- Koukám pánové, že jsme z toho všichni trochu rozpačití. Během čtení mě napadaly dvě věci: že bych velice přivítal ty staromódní obdélníčky s vysvětlujícím textem (jsme právě tady a děje se tohle), a že mám taky radši spíš intimnější příběhy. Protože tohle je prostě monumentální bitka, nic víc. Na úkor megalomanských dvoustránkových kompozic tu chybí právě ta "intimnější část" - třeba Wasp nebo konec skrullské královny by si zasloužili víc, než jen malé okýnko uprostřed chaotického děje. A co tam dělal kapitán Amerika jsem taky musel dohledat na Wikipedii. Na druhou stranu, díky několika knihám, co v UKK vyšly, tam pár věcí pěkně zapadlo do sebe. A Baxterův mrakodrap versus Negativní zóna, to byla libůstka.
baatcha26.1.2015 14:27Ultimátní komiksový komplet #057: Tajná invaze
Na to, jak dlouho ji připravovali, budou ti Skrullové celkem lůzři, kdy ta invaze dopadla, jak dopadla. Dal bych 3,5 hvězdy. Proč jen tu nemůžeme dávat i půlhvězdičky?! - GENIÁLNÍ. Miluju oldschool a tohle je prostě absolutní dokonalost. Nemusíte mít žádného Supermana načteného, a přesto pochopíte, že tímhle končí jedna dlouhá epocha. Vedeni scénáristou ohromeně sledujete, jak se bortí jedno supermanovské status quo za druhým a víte, že to celé nejspíš špatně skončí. A přitom se nemůžete odtrhnout od čtení.
baatcha17.1.2015 20:12Superman: Co se stalo s Mužem zítřka?
Četl jsem komiks hned po vydání, ale ještě teď mě dojímá, když o tom píšu, což jen potvrzuje jeho sílu. Takhle si představuji ideální příběh se Supermanem. Intenzivní, emotivní, nic v něm nechybí, a pochybuji, že u nás kdy vyjde lepší supermanovský příběh. Tak, jako má Batman "Kameňáka", má Superman "Co se stalo s Mužem zítřka". Rozhodně není náhoda, pod obojím je podepsaný ten samý machr. - Jak jen to ten Millar dělá, že dokáže namíchat koktejl z hardcore osobní tragédie, do toho přimíchat Spider-buginu, co jezdí po mrakodrapech, a navíc tyranosaura, posedlého symbiontem, a výsledek působí zábavně a ani trošku hloupě?
baatcha8.1.2015 13:08Ultimátní komiksový komplet #056: Wolverine: Starej dobrej Logan
Jen bych měl poznámku k českým SFXkám v UKK. Jsou sice dělané megakvalitně, že si jich skoro nevšimnete, ale asi bych přeci jen uvítal spíš originály, protože v americkém komiksu prostě působí přirozeněji. Navíc jich, ehm, stejně tak třetina zůstane grafikem vždycky jaksi opomenuta... - Tak jsem vám myslel, že Útok titánů touhle druhou knihou ukončím, protože přece jenom nejsem mangista a ten hysterický způsob vyprávění mne trochu unavuje. Sem tam je kresba dost nepřehledná a styl psaní, skákající od téměř dokumentárního krvavého realismu po naivní pohádku, mne touhle svou nejednotností rušil. Ovšem pak přišel závěrečný příběhový obrat, který sice nebyl nečekaný, ale autor jej podal s takovou grácií a elegancí, že jsem zvědav, co v příštím díle vybalí. Takže se přiznávám: dostal mě, pacholek.
baatcha7.1.2015 19:39Útok titánů #02
- Od nutkání vrátit tenhle komiks do krámu mě odradilo jen to, že jeden z příběhů mě svým vtípkem na závěr pobavil. Jinak je to fakt děs, kdy parádní obálka slibuje něco výjimečného, co uvnitř rozhodně nenajdete.
baatcha7.1.2015 14:20Zlobivé sny
- Vedení DC: "Pane Snydere, napište nám Batmana, co se bude dobře prodávat. Ať se tváří aspoň tak zásadně jako Kameňák, ať je to šokující, hodně dramatické, použijte tam veškerá oblíbená příběhová klišé a nezapomeňte na tu scénu s netopýrem v okně. Hlavně se ale nesmí cokoliv stát s postavami." Spisovatel: "Aha. Takže to má být zásadní příběh, ve kterém k ničemu zásadnímu nedojde? Nevznikne tím strašně hloupý a nudný komiks? Nebudou čtenáři naštvaní?" "Ale kdepak, čtenáři milují status quo. Kdybyste v nich vzbudil nečekané emoce, ještě to budou probírat na internetu a mohlo by to pokazit prodejnost." "Chápu. Takže co kdyby se to celé jmenovalo jako nějaký klasický příběh, třeba... Smrt rodiny? To by mělo přitáhnout davy!"
baatcha5.1.2015 10:07Batman #03: Smrt rodiny (paperback)
- Tentokrát řeší věhlasný psycholog Sigmund Thor pomocí svého lékařského kladiva psychické problémy planetárních rozměrů! A ačkoliv na mne komiks místy působil trošku staticky, musím říci, že tahle jednohubka se opravdu povedla!
baatcha28.12.2014 12:54Ultimátní komiksový komplet #060: Astonishing Thor
- A znáte tu, jak pejsek s kočičkou dělali dort... v Negativní zóně?
baatcha15.12.2014 19:56Ultimátní komiksový komplet #046: Fantastic Four: Konec
Asi takhle, vůbec jsem neznal Avengers a knihu Avengers: Rozpad jsem si přesto užil maximálně. Nevěděl jsem nic o Hulkovi, ale nad Tichými výkřiky jsem slintal blahem. I v případě knihy Fantastic Four: Konec se pracuje s hromadou klasických marvelovských postav, o nichž jsem nikdy neslyšel. Jenže autor Alan Davis nemá rád, když čtenář musí u komiksu přemýšlet, a tak vám se zábavností telefonního seznamu postupně předkládá nekonečný výčet hrdinů, záporáků, míst a příběhových elementů, patřících do FF kánonu. Celé to má jaksi osudově souviset, jenže výsledkem je takový guláš, že jsem si pouhou půlhodinu po dočtení nebyl schopen vzpomenout, o čem to vlastně celé bylo a proč se co dělo.
Ale nechci jen remcat - asi v půlce jsem se trochu zorientoval a začalo mě to docela bavit. Logiku jsem hodil oknem, a ačkoliv je scénář totálně přiblblý a naivitou odpovídá spíš komiksům ze začátku 80. let (a nemyslím si, že to byl záměr nebo "pocta"), Alan Davis kreslí Sue Richardsovou jako komiksovou pornohvězdu, což myslím dostatečně opravňuje toto veledílo k existenci. - Když zamlčím vymazlenou kresbu a úžasné barvy, které svítí ze stránek se stejnou intenzitou, jako z monitoru, musím zmínit aspoň ten největší kousek, který se Danovi Černému s Jelitami povedl. Postavy Jelit si totiž okamžitě zamilujete, a to do té míry, že byste je chtěli znát naživo. To se mi nestalo s Fanoušem ani s Klytorou, a když přemýšlím, komu se to povedlo, napadá mne jen Tintin. Myslím, že Jelita by si zasloužila delší příběh - ostatně, některé z epizod stejně trochu na pokračování byly.
baatcha15.12.2014 18:58Jelita
A - možná je to dotaz trochu mimo, ale nepatří ta chata v závěrečné storce Čtyřlístku? - Tohle je tak brutální mazec, že jsem z toho v šoku ještě teď. Ten podtext obrovské tragédie a nevyřešitelného sporu... pane jo.
baatcha1.12.2014 15:57Ultimátní komiksový komplet #054: Hulk: Proti světu
- Kritika politiky k tomuto komiksu parádně sedla a překvapila mne svou otevřeností, ale právě to je asi to, co dělá Marvel Marvelem - nebojí se bořit zavedené hranice. Co trošku podrývá majestátnost hlavního hrdiny je fakt, že bojuje proti béčkovým až céčkovým záporákům, nicméně autor to dokáže ustát a výsledek nepůsobí směšně. A opět tu máme Johna Romitu jr. a jeho specifickou kresbu, která občas působí nedotaženě a občas na její absolutní dokonalost koukáte s otevřenou pusou.
baatcha22.11.2014 15:58Ultimátní komiksový komplet #035: Black Panther: Kdo je Black Panther?
A na okraj: Zatím tu ještě nikdo nezmínil vzdělávací funkci UKK, díky níž se čtenář naučí spoustu nových slov. Já se třeba díky tomuhle komiksu naučil krutopřísný výraz HUSŤÁCI! - Slušná haluz. Četl jsem to ráno před cestou do práce a v tramvaji jsem pak měl pocit, že všichni ti hulákající lidi kolem jsou spící Věční. Škoda jen toho závěru, kdy je čtenář hned dvakrát namlsaný na magabitku, ze které se Gaiman nakonec vykecá. A to je sice hezký new age závěr, ale příběh díky tomu zůstane bez vyvrcholení.
baatcha7.11.2014 13:14Ultimátní komiksový komplet #045: Věční
- Spider-Man se konečně rozjel! A souhlasím s tím, že je to první číslo USM, které mě opravdu bavilo. Nahradit stupidní reinkarnace klasických záporáků vážně míněnou kulkou v těle byl fakt dobrý tah. Ultimate War je oproti tomu slabší, i když kresba je epická. U Magnetovy otcovské lekce mi spadla čelist, ale i tak má Millar opět problémy s akčními scénami. Jako by celý ten comics někdo brutálně prostříhal a pokrátil. Vůbec by mi nevadilo, kdyby se příběh odvíjel pomaleji. Tohle vycházelo několik let před sérií Ultimates, nemám pravdu?
baatcha30.10.2014 10:55Ultimate Spider-Man a spol. #17
Škoda jen, že příštím číslem se série utne. Zrovna když, jak se zdá, scénáristé překonali porodní bolesti a začalo to být zajímavé. - Dialogy jsou opravdu parádně napsané a několikrát jsem se pěkně chechtal, a to mám na mainstreamu rád, když dokáže rozesmát. Ale opět jsem si ověřil, že osobně mne Straczynského Spider-Man nebere. Dialogy ano, ale příběh je pokaždé slabým remixem něčeho, co už u Pavouka stokrát bylo, případně to vezme nějaký úplně mimózní směr.
baatcha18.10.2014 13:10Ultimátní komiksový komplet #024: The Amazing Spider-Man: Odhalení a Dokud hvězdy nezhasnou
- Tomuhle dílu Lucie Lomové by rozhodně prospělo mnohem víc noirové atmosféry. Člověka to napíná, napíná, hned na začátek tu máme i nějaký detailní záběr průstřelu mozku, jenže poslední třetina děje, kdy se příběh změní v béčkový akční film, to hodně pokazí. Autorka neudrží těžký kalibr, který nasadila na začátku a slibný příběh se rozplizne... A přitom to mohlo být takové dokonalé, řekl bych až majorzemanovské dílko.
baatcha3.10.2014 18:16Na odstřel
- Kresba bavila, Joe Quesada chvílemi připomínal Kelleyho Jonese a k Daredevilovi to parádně sedlo. Co mi ale nesedlo, byl scénář. Kevin Smith by se měl držet svých vydařených komedií, protože když se pokouší o "temnější tóny", vyjde z toho takováhle kvalitně napsaná totální slátanina.
baatcha3.10.2014 17:56Ultimátní komiksový komplet #020: Daredevil: Ďábel strážný
- Rozkošný počin s chytrým scénářem a chytrou kresbou. A navíc, má ty nej-ú-žas-něj-ší obálky, jaké jsem u komiksu kdy viděl! Trošku škoda je jen to, že narážky na původní anglická jména hrdinů se nutně ztratila v překladu, ale zase nemůžeme mít všechno, že.
baatcha22.9.2014 11:21Ultimátní komiksový komplet #027: 1602
- Úžasná psychojízda a pěkná depka, která na mne na rozdíl od většiny komiksů působila velice reálným dojmem. Jako, místy jsem fakt měl husinu. Akorát nevím, jestli jsem dobře pochopil ten konec... jak se to celé zacyklilo, přišlo mi, že pokud Projekt X utekl, tak dost možná jen ve své hlavě... Tak nebo tak, tohle autorské dílo se povedlo skvěle!
baatcha6.9.2014 14:03Ultimátní komiksový komplet #010: Wolverine: Projekt X
- Minulí x-meni byli spíš konverzační a bavili mě velice. Jenže tentokrát mám pocit, že kdykoliv v ultimátní verzi dojde na akci, změní se příběh v jakýsi animovaný seriál pro děti, kde každý problém vyřeší nějaký jednoduchý deus ex machina. Samotný příběh Dark Phoenix je oproti původní verzi fakt slabota a zklamání a zůstal mi po něm dojem, že jsem rozhodně nedostal onu slibovanou "moderní a temnější" verzi klasiky. Tohle původnímu příběhu nesahá ani po podrážky od bot. A to je škoda, protože u Millarových Ultimates se bavím královsky, zato u jeho ultimátních X-Menů mám pocit, že je psal snad z donucení.
baatcha29.8.2014 18:38Ultimate Spider-Man a spol. #16
baatcha20.10.2023 21:00Biatec
baatcha18.9.2023 12:57SPAM
baatcha29.12.2022 13:0412 Comic Pilgrims
baatcha2.12.2022 14:31Manga Jókai - Děsivé pověsti z Japonska
baatcha7.7.2022 11:23Inspektor Vyšetřil: Záhada krvavé masky
baatcha21.6.2022 14:39Čtyřlístek #723-724: Pinďa indiánem
baatcha1.6.2022 19:58Bůh krys
baatcha5.4.2022 14:03Čolák & Doláč #02: To je ale smůla
baatcha5.4.2022 13:44Čolák & Doláč: Na stopě
baatcha5.4.2022 13:34Čolák & Doláč #01: Král podzemí
baatcha6.3.2022 16:07Čtyřlístek #718: Křupavá přeháňka
baatcha7.11.2021 12:43Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #02
baatcha4.10.2021 20:05Ledová sfinga
baatcha24.9.2021 18:59Slavika a kult tříhlavého prasete
baatcha4.9.2021 23:37Kačeří příběhy: Cesty za dobrodružstvím #01
baatcha3.9.2021 11:23Zaklínač #05: Blednoucí vzpomínky
baatcha23.6.2021 11:07Čtyřlístek #707-708: Bobík větří stopu
baatcha14.2.2021 12:10Dracula: Skutečný deník Jonathana Harkera
baatcha21.1.2021 10:53Nejmocnější hrdinové Marvelu #026: Doctor Strange
baatcha10.10.2020 18:06Američan čínského původu
baatcha6.7.2020 11:41Preacher/Kazatel #02: Až do konce světa
baatcha6.7.2020 11:18Preacher/Kazatel #01: Jako pára nad Texasem
baatcha13.1.2020 14:20Komiksový výběr Spider-Man #008: Mutantský faktor
baatcha26.12.2019 14:08Zaklínač #02: Liščí děti
baatcha26.12.2019 12:15DC komiksový komplet #077: Batman: Černá rukavice
baatcha3.12.2019 11:32Howard P. Lovecraft - Ten, kdo psal v temnotách
baatcha1.10.2019 11:01DC komiksový komplet #069: Superman: Krize karmínového kryptonitu
baatcha11.9.2019 13:03Balónky oběšenců a další hororové příběhy
baatcha11.8.2019 15:51Putování s dinosaury
baatcha6.7.2019 14:50Čtyřlístek #668: Dobrý skutek
baatcha27.6.2019 16:11Čtyřlístek #669-670: Čertovské tetování
baatcha12.5.2019 13:36My Little Pony - Komiksové příběhy #01: Návrat královny Chrysalis
baatcha16.4.2019 12:58Znovuzrození hrdinů DC: Batman #03: Já jsem zhouba (paperback)
baatcha7.11.2018 13:03Znovuzrození hrdinů DC
baatcha29.1.2018 13:46Nejmocnější hrdinové Marvelu #037: Wasp
baatcha27.12.2017 09:43Disney Zlatá klasika #03: Carl Barks a auta v Kačerově
baatcha26.11.2017 13:39Dobrodružství Jeronýma Moucherota (paperback)
baatcha11.8.2017 10:03Disney Zlatá klasika #02: Romano Scarpa
baatcha21.7.2017 08:40Ultimátní komiksový komplet #117: Marvel: Co kdyby?
baatcha4.7.2017 11:42Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa
baatcha25.6.2017 14:35Gaston #01: Z packalských archivů
baatcha12.6.2017 10:06DC komiksový komplet #012: Superman: Poslední syn Kryptonu
baatcha5.6.2017 18:16Rumcajs se vrací #01
baatcha30.5.2017 10:03DC komiksový komplet #011: JLA: Babylonská věž
baatcha25.5.2017 09:35Ultimátní komiksový komplet #118: Spider-Man: Marvel Team-Up
baatcha17.5.2017 09:36Ultimátní komiksový komplet #119: Avengers: Korvacova sága
baatcha28.4.2017 09:42Ultimátní komiksový komplet #078: Ultimate Comics Spider-Man: Kdo je Miles Morales?
baatcha10.4.2017 09:21Ultimátní komiksový komplet #110: Válka Avengers proti Defenders
baatcha5.4.2017 09:26Ultimátní komiksový komplet #104: Avengers: Kree-Skrullská Válka
baatcha23.3.2017 10:13Ultimátní komiksový komplet #107: Defenders: Příchod Defenders!
- GWB: Bylo to super! Liga vegetariánů v zeleninových maskách útočí na Gothaj City! :D
baatcha22.2. 18:33Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- "i gothajského stálého zločineckého kádru" :D
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Co se to stalo s Penguinem probůh?
baatcha21.2. 17:20Batman #01: Jejich temné plány, díl první
- Darth Raelchi: Ne úplně souhlasím. Ano, Ditko byl génius a co předváděl mimo Marvel bylo k neuvěření a Marvel jeho talent doslova kastroval. Na druhou stranu, v příbězích Dr. Strange měl Ditko volnou ruku a tam se nejvíce přiblížil tomu, co dělal pro Creepy a Eerie. Ale je fakt, že u jiných vydavatelství se odvázal takovým famózním způsobem, že je těžko uvěřit, že je to ten samý "uťápnutý" Marvelovský Ditko.
baatcha30.1. 20:08Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Filip na FB psal, že se to chystá i knižně.
baatcha30.1. 18:06Grafické listy Káji Saudka #11 - Pepík-Hipík
- Tohle asi nutně potřebuju. :D
baatcha21.12.2023 15:17Poznej Mši svatou
- Pokud existuje soutěž na nejlepší komiksovou obálku roku, tak tohle musí zaručeně vyhrát! :D
baatcha11.12.2023 13:37Ragnarok: Poslední boj #09
- Mě teda přístup "napálíme cenu, ale šikovnej čtenář si to zvládne koupit za korunu" nepřijde jako hra, ale jako vyjebávání se čtenáři. Ne každej má chuť hrát debilní hry, když si chce přečíst komiks. :/
baatcha5.12.2023 12:05Pohovka a mrtvola
- soulbringer: První setkání s Comics Centrem? :D
baatcha1.12.2023 10:46Pohovka a mrtvola
- Milo: Mě ty původní přišly nějak přirozenější, živější. Když v téhle nové verzi čtu Batmanovo "Dej si pohov," (v originále Now just back off,) tak je to spíš rádobyvtipná křeč.
baatcha25.10.2023 19:10Batman / Soudce Dredd
- Poniczech: Ach jo, tak to je škoda. Já měl tady z náhledů dojem, že je to "nějaké jiné"... Ty staré překlady měly jiný grády. Třeba při čtení nového vydání Kameňáku mi ten nový překlad docela kazí zážitek, protože mám ten původní hodně pod kůží.
baatcha25.10.2023 17:21Batman / Soudce Dredd
- Yogi tvl., díky za záchvat smíchu. :D
baatcha18.10.2023 13:27Kačer Donald 2023/02
- V pohodě sehnáno díky seznamu prodejen od Alistaira. :)
baatcha18.10.2023 12:23Kačer Donald 2023/02
- "... a její věrné adaptace v podobě grafického románu se teď zhostili Brian Herbert, syn Franka Herberta, a Kevin J. Anderson, které deník New York Times ocenil jako jedny z nejlépe prodávaných autorů." To Dobrovského z prstu vycucané PR mě fakt baví. Nebyl to právě Dobrovský, kdo dělal žebříčky nejprodávanějších komiksů v ČR, kde byly na prvních pěti místech jen komiksy od Dobrovského? Protože to sice byl žebříček nejprodávanějších komiksů, ale v rámci nějaké víkendové akce v knihkupectvích Dobrovský? Takhle se dělají "nejprodávanější autoři". :D
baatcha4.10.2023 10:01Duna - grafický román, kniha 1
- Darth Raelchi: Nebo jak vydali dvě hodně slušné knihy Kačeřích příběhů, všechny namlsali, pak to utnuli, a jako navazující komiks vydali Velkou knihu zábavy, kde jsou mezi příběhy nacpané debilní hříčky. Tahle kniha prolítla českou scénou skoro bez povšimnutí. A pak už nic ke Kačeřím příběhům nevydali, i když to na začátku vypadalo, že rozjíždí novou sérii. V tomhle případě mi dokonce přijde, že dostali k dsipozici uzavřený balíček příběhů a hledali, jak to vydat, aby se to prodávalo. Prostě cokoliv dělají je jako střelba naslepo.
baatcha29.9.2023 20:54Kačer Donald 2023/01
Ničemu jinému než Zlaté klasice (díky které většina lidí zjistila, že komiksové kačeří příběhy můžou být fakt super čtení, které kvalitou výrazně přesahuje to, co si pamatujeme z dětsví, kdy jsme četli Mickey Mouse) v podstatě ten zájem o nového Kačera Donalda nepřikládám. - Ivan Kucera: On totiž mezitím vydal Egmont Zlatou klasiku a Život a dobu Skrblíka McKváka, navíc se i u nás rozjel rebootovaný seriál Duck Tales. Řekl bych, že teď má výrazně víc lidí povědomí o tom, kdo to byl Carl Barks, ale i mnohem lepší mínění o kačeřích komiksech, proto taková odezva na nový dvojměsíčník.
baatcha28.9.2023 11:40Kačer Donald 2023/01
- moiqpiom: Skvost by spíš bylo, kdyby Petr vydal z VR něco nového, protože poslední díl vyšel přes všechny možné sliby, že se na dalším díle dělá, už před téměř deseti lety. :(
baatcha12.9.2023 15:27Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Takže nové vydání tohohle? https://comicsdb.cz/comics/5128/sherlock-holmes-skandal-v-cechach
baatcha8.9.2023 12:10Victoria Regina: Sherlock Holmes - Skandál v Čechách
- Landauer: Jasně, je mi jasné, že se barvy nedělají u nás, myslel jsem to obecně, že mě překvapuje, že Disney pro tyhle dětské komiksy zvolil tak studenou, depresivní a vlastně úplně tupou barevnou paletu. Nechápu proč. Fantagraphics je někde úplně jinde, oni ten koloring dělají hlavně tak, aby odpovídal koloringu prvního vydání daného komiksu. Je to sice retro, jsou to ploché barvy bez stínování, ale pro tenhle druh kresby to funguje hodně dobře. Vlastně je to pro mě nejlepší varianta koloringu Disneyho komiksů. Ty příběhy jásají a září a pomáhá to jak vyznění, tak čitelnosti komiksu. Netuším, proč se moderní Disney vydal úplně opačným směrem, vždyť to těm příběhům škodí.
baatcha4.9.2023 16:07Kačer Donald 2023/01
- Alistair: Nač takové žinýrování? To postni rovnou sem. :D
baatcha4.9.2023 15:01Kačer Donald 2023/01
- Landauer: To je teda zběsilé, vidět na Inducks ty příběhy Barkse a Brancy s původním optimistickým koloringem. Moderní Disneyho koloring mi přijde strašně tupý, šedý a nevýrazný, jak u Zlaté klasiky, tak i teď u Kačera Donalda. Viz. ta obálka tady, šedá země, šedozelený deštník, studená šedomodrá obloha. Chybí mi ty barvy, které v reprintech používá Fantagraphics, ty pozitivní syté tóny vždycky dodávaly Kačerovu optimistický a "easy going" podtext a náladu líného letního odpoledne.
baatcha4.9.2023 11:16Kačer Donald 2023/01
- deefha: Pokud chtějí překupníci vydělat, teď je ta pravá chvíle. Kačer Donald is the new Kolosální Conan. :D
baatcha1.9.2023 19:14Kačer Donald 2023/01
- royan: Chjo. Sorry, já ho tam včera sehnal. Takhle se dělá marketing. :D Uděláš ze s*ačky nedostatkové zboží a lidi ti urvou ruce. :D
baatcha1.9.2023 16:24Kačer Donald 2023/01
- SteveCZ a hellblazer: Díky za osvětu!
baatcha1.9.2023 12:39DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- Praha, trafika Valmont v pasáži Štefánikova v OC Nový Smíchov, ještě jich tam pár měli.
baatcha1.9.2023 11:46Kačer Donald 2023/01
- Teda to je guláš. Po rozjeté sérii Knightfall/Knightquest/Knightsend, kdy vychází chronologicky jedna kniha za druhou, tu najednou místo "Legenda o Batmanovi 42: Konec temných rytířů, kniha druhá" máme první díl knihy Bruce Wayne: Vrah? To je teda hodně zmatečné vydávání.
baatcha1.9.2023 11:44DC Comics - Legenda o Batmanovi (speciál): Bruce Wayne: Vrah?, kniha první
- JIK: Taky se po tom podívám, jen mě překvapila ta šuntová kvalita, když už s velkým jásotem vydávají Kačera Donalda znovu. :/
baatcha23.8.2023 18:53Kačer Donald 2023/01
- Boha jeho, i z těch náhledů je vidět, že je to tištěné na ultrašitózním papíře a že tisk prosvítá skrz. Paráda tohle.
baatcha23.8.2023 12:08Kačer Donald 2023/01
- Hele tak jste měli pravdu a vaše obavy byly oprávněné, včera jsem si zašel do holešovického Knihkopce a Dívčí válku tam mají vesele vystavenou v dětském koutku. :P
baatcha21.8.2023 14:07Dívčí válka #01
- P.G. To je podle mě správně, je to jakože dramatická "zatmívačka" poté, co Gedney prchá z tábora, zjišťuje, že jsou letadla zničená a že neuteče, pak následuje tahle zatmívačka, kterou jedna část příběhu končí, a následuje pak ráno v druhém táboře. Je to tak i v anglickém vydání, čili nejde o chybu.
baatcha16.6.2023 14:55V horách šílenství H. P. Lovecrafta #01
- disclose: Netuším, nakolik se český komplet liší od anglického, protože jsem četl o nějakých změnách, ale tady je seznam anglické verze včetně všeho, co následuje po Knightfallu. https://en.wikipedia.org/wiki/DC_Comics_%E2%80%93_The_Legend_of_Batman
baatcha8.6.2023 19:35DC Comics - Legenda o Batmanovi #015: Soumrak Temného rytíře, kniha první
- Qvestor: Chápu. Ale předpokládal jsem, že v anotaci zmíněné "brutální znásilnění", "nemilosrdně vyvražděná vesnice" a "manga, vykreslující hrůzy nelítostných bojů pohledem malé dívky" dají určitý náznak toho, že to nebude pro děti.
baatcha4.6.2023 20:51Dívčí válka #01
- Qvestor: Zaprvé je to i v anotaci, zadruhé je to "válka očima malé dívky", tak co jiného asi čekat.
baatcha4.6.2023 18:52Dívčí válka #01
- Panejo, to vypadá jako slušný úlet! Ale když to vydává Argo, nebude to žádný shit. Četli jste někdo?
baatcha2.6.2023 23:57Dívčí válka #01
- Ter: Ani ta kresba? Ta mě právě už tehdy brala. Jim Aparo patří mezi moje oblíbené batmaní kreslíře a velice si mi líbilo, jak kreslil Gotham. Ty jeho deštivé scenérie temných gotických mrakodrapů, pospojovaných můstky, si vybavuju doteď.
baatcha26.5.2023 20:49Batman #02
- Teda, to je fakt obludný výtvarno. To má být jako prequel k filmu, nebo to s dějem filmu nesouvisí a prostě u příležitosti premiéry vychází něco, kde se setkají Flash a Batman coby mentor?
baatcha23.5.2023 13:42Flash: Nejrychlejší muž světa
- Spike: To je pravda, já od Gaimana automaticky čekal topovku a tou optikou jsem k Whatever Happened to the Caped Crusader přistupoval. A ačkoliv mě tím, jak je prostředek příběhu pojatý, spíš rozladil (že dal prostor k proslovu nad rakví velmi vedlejším postavám a ne Robinovi, Gordonovi nebo Jokerovi, kteří byli s Batmanem vpravdě od jeho prvních příběhů, čímž podle mě vyprávění ubral sílu, respektive Joker i Robin tam jsou, ale dostali jen pár okýnek), tak konec mě dojal velice. Ale já u sebe dlouhodobě pozoruju dost ambivalentní postoj ke Gaimanovi, kterým jsem po počátečním nadšení pár let dost opovrhoval, než mě (audio)kniha Američtí bohové vrátila mezi jeho nekritické obdivovatele. :) Hm, možná by to chtělo si WHTTCC přečíst znovu, teď jsem to prosvištěl online a ono je minimálně to výtvarno pecka, a už jen lovit v té kresbě ty různé verze Jokerů a Riddlerů (včetně Franka Gorshina) je lahoda.
baatcha2.5.2023 00:38DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Primárně bych chtěl říct, že jsem byl včera večer brutálně utahaný a v depresi, a tohle čtení mi dokonale zvedlo náladu!
baatcha29.4.2023 15:55Čolák & Doláč: Návrat hukanů
- Spike: Díky! Přiznám se, že Čas a Batmana si dám rád, ale jinak jsem ten Morrisonův run přestal sledovat díky booku Batman znovuzrozený, který měl skvělou první polovinu, ale druhá polovina mě neskutečně nudila, jako by ji ani nepsal Morrison. Whatever Happened to the Caped Crusader jsem si užil v angličtině a ačkoliv mě konec velice dojal, tak mě tenhle Gaiman spíš zklamal. Už názvem se to odkazuje na Moorovo geniální Co se stalo s mužem zítřka, ale nesahá mu to ani po kotníky. Silný začátek a konec, ale ten prostředek, kdy jeho přátelé a nepřátelé předkládají během tryzny u rakve různé verze Batmanova skonu, mi paradoxně přišel slabý a jako jaksi odtažitá vata.
baatcha25.4.2023 15:42DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Fry: Díky!
baatcha20.4.2023 21:02DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Koukám, že v sérii bylo R.I.P., po něm v batmanovském runu Whatever Happened to the Caped Crusader? a tohle pak (s pauzou těch několika čísel, která nevím, jestli u nás někde vyšla) následovalo.
baatcha19.4.2023 15:05DC Comics - Legenda o Batmanovi #046: Čas a Batman
- Qvestro: Kdovíproč se mi vybavil legendární výraz mátijeb. :D
baatcha11.4.2023 01:11Modrá CREW #27 - Elrik #1, 2
- Ta obálka připomíná zlaté časy Semicu dokonale! Pár minut jsem nebyl schopný dešifrovat, co to vidím a nechápal jsem, jak mi to mohlo v 90kách uniknout. :D Někde mezi Záhadným Spider-Manem, Akty X a komiksovou adaptací Jurského parku. :)
baatcha30.3.2023 22:52Dinopedia: Nový věk (extra limitovaná sběratelská edice)
- Po návštěvě fantastické výstavy originálních kreseb komiksu Muriel a andělé jsem se konečně dokopal k tomu, abych si přečetl i Muriel a oranžovou smrt, byť v podobě staženého souboru. Jedničku pokládám za absolutní vrchol českého komiksu. A překvapilo mě, jak špatný scénář tenhle druhý díl má. Tam, kde je jednička futuristická, optimistická a vyprávěná s ohromným pacifistickým nadšením a poselstvím, tam je dvojka depresivní, apokalyptická a beznadějná. Ta změna v tónu vyprávění mě překvapila, a ne příjemně. Navíc mi ten styl psaní přišel neskutečně pitomý a líný. Hlavní postavy jsou hned v počátku rozděleny a pak se celou dobu buď ukrývají nebo jsou uvězněné. (Spoiler) Znásilnění Muriel tam, kde se jednička točila kolem tématu lásky přesahující tisíciletí, je smutným dokladem degradace stylu psaní. V podstatě jakákoliv krize se vyřeší nějakým diem ex machina, který ale vzápětí zmizí ze scény, a postavy, které jste si zamilovali, se tu mění v neskutečné hajzly, jako by na nich scénáristovi vůbec nezáleželo. Nadsázka, která v jedničce fungovala a ospravedlňovala určitou odlehčenost děje, tady mizí a nahrazuje ji těžkopádnost a syrová doslovnost. Přijde mi, že děravost scénáře se odrazila i ve výtvarném zpracování, protože spousta panelů je tu tentokrát spíš na efekt, než aby se v nich posouval děj. Uf. Ufonština, která je v každé bublině překládána, ohromně zpomaluje děj a po čase je hrozně otravná. To je asi nejkonkrétnější důkaz scénaristické neschopnosti. Proč nacpat plnou knihu zdvojenými ufonskými dialogy? Proč se toho tak otrocky držet a nenajít jednoduchý scénáristický fígl, jak se toho po dvou třech stránkách zbavit? Kdyby aspoň její originální znění bylo nějakým způsobem vtipné, když už je nám ho cpáno tolik. Ten scénář je fakt mizerně špatný a velice diletantsky napsaný. Jak k tomu podotkl kdosi na databázi knih, ten scénář je neskutečně impotentní.
baatcha30.3.2023 18:05Muriel a oranžová smrt
Ve výsledku nechápu, jak mohl Macourek plánovat 12 knih v sérii, když už u druhé mu došly nápady. Podle mě funguje první Muriel a andělé jako komplexní uzavřený příběh, ke kterému nebylo potřeba přidávat žádné "pokračování". Tam, kde jednička naplní čtenáře optimismem, tam na něj totiž ve dvojce čeká jenom deprese. - roan: Díky, tenhle oldschool mám moc rád a i když třeba Spider-Manovy úplné začátky mě moc nebraly, byť se v nich Ditko postupem času neskutečně odvázal, X-Meni mají ta první čísla naprosto luxusní. Testovacího prodeje bych se nebál, ten probíhal u všech komiksových kompletů a nakonec stejně vyšly všechny.
baatcha28.3.2023 10:56Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Takže další nekonečná série? Vypadá to dobře, jen jsem už ztratil přehled, co z toho a kolikrát už vyšlo jako součást NHM a jiných kompletů.
baatcha27.3.2023 13:54Marvel Origins #001: Spider-Man 1 (1962) (testovací)
- Paráda, že tohle u nás vychází, a navíc tak brzo po americkém vydání! Do originálu jsem nechtěl jít, protože je to formátem hodně velká kniha (21 x 28 cm) a tomu odpovídá i cena, a taky proto, že FF moc neznám a že bych se v příběhu ztratil. Takže jsem rád, že Egmont přichází s českou verzí, v přijatelné ceně, byť samozřejmě za cenu zmenšeného formátu (17 x 23 cm). Je to takový přijatelný kompromis, byť mě trochu děsí ten překlad "Fantastická čtyřka", se kterým jsem se naposledy setkal snad u Semicu. :D
baatcha17.2.2023 11:09Fantastická čtyřka: Kruh se uzavírá
- Fimi: Díky za tip, už na to koukám a vypadá to luxusně!
baatcha4.2.2023 20:13Batman Detective Comics #01: Mytologie
- Dokonalé! Autoři přichází s tématem, které u Batmana ještě nikdo nezpracoval, a to je vražda Wayneových. Tento námět je totiž v netopýřích příbězích zoufale málo využívaný, takže potěší každá letmá zmínka o perlovém náhrdelníku a pistoli v temné uličce, a jaký to mělo vliv na utváření Batmana. Neznáte nějaké další komiksy s Netopýrem, kde by se tento tak okrajový a opomíjený námět vyskytoval?
baatcha1.2.2023 11:17Batman Detective Comics #01: Mytologie
Boha jeho, tohle zachrání snad jen kreslíř Doug Manhke, jinak se mi z batmaní sebestřednosti a recyklace pořád těch samých stokrát vydojených námětů už obrací kufr. - Takové dilema! To LGBT a BDSM téma mě velice láká, ale to výtvarno mě dokonale odpuzuje. :D
baatcha19.1.2023 19:30Murie
- GWB: Souperman je geniální! Ale u toho Testu mi přišlo, že přes všechen ten patost a roztáhlost jen recykluje klasickou zápletku 60kového Star Treku. Jen místo kapitána Kirka je tam mladej polda.
baatcha8.3. 15:49Stripy, jouky, fejky :)
- A je to venku, páni a dámové. https://screenrant.com/batman-first-knight-1930s-dc-comic/
baatcha7.3. 22:04Art
- Darth Raelchi: Hype vyšuměl rychle. :D
baatcha27.2. 16:49* Připomínky a návrhy
- Ano, Madame Web je naprosto podle očekávání sra*ka. https://nafilmu.cz/2024/02/madam-web-prvni-reakce/
baatcha15.2. 16:02Filmový a hudební klub
- Dokonalý Kerry Callen, aneb legendární obálka 2 vteřiny poté. https://13thdimension.com/the-cover-of-amazing-fantasy-15-two-seconds-later/
baatcha1.2. 15:51Stripy, jouky, fejky :)
- james89: Jo, dělá je sám.
baatcha29.12.2023 13:37Art
- soulbringer: V zemi, kde dva týdny zpátky běhali čerti po všech městech a vesnicích, to asi holt nemělo takový dopad, jak by sis představoval. A co se týče filmů, které překonaly své literární předchůdce, tak minimálně z českých mě napadá Tajemství hradu v Karpatech (to je po všech stránkách geniální upgrade Verneovy celkem nudné předlohy), a pak třeba Spalovač mrtvol, Morgiana nebo Markéta Lazarová. Ty mají sice kvalitní literární předlohu, ale filmy je dalece předběhly. A ze světových Čelisti nebo Psycho. Najde se jich dost.
baatcha21.12.2023 14:51Pindárna
- yogi: Když jsem to včera procházel, měl jsem fakt výrazný dojem, že převažují filmy. Ale je možné, že mě ovlivnil ten clickbaitový text v původním postu "Někteří z nás nemůžou knihu vystát, ale film milujeme." Nerdopolis navždy
baatcha20.12.2023 20:02Pindárna
- soulbringer: Jestli upadá komiksová kultura? Já teď na FB Nerdopolis narazil na anketu, jestli mají lidi radši hraného LOTRa nebo původní knižní trilogii, a drtivá většina se vyjadřovala, že je knihy zoufale nudily do té míry, že při jejich čtení přeskakovali celé pasáže. Takže jsem lehce šokován a mám pocit, že toho upadá mnohem více než jen komiksová kultura.
baatcha20.12.2023 14:56Pindárna
- Graham Annable (nikoliv Gahan Wilson, jak jsem na první pohled vzhledem ke kresbě a volbě tématu předpokládal)
baatcha19.12.2023 19:15Stripy, jouky, fejky :)
- faster86: Každé zboží má svého kupce. :D
baatcha7.12.2023 11:58Sběratelský klub
- Zack: Jo, ta černobílá verze mě bere taky nejvíc. Skvělá věc, že to tehdy v CRWI vydali právě takhle.
baatcha6.12.2023 13:01Art
- Když jsem tu v jiném vlákně natrefil na coloring... Tak dvě verze koloringu Killing Joku. První originální, psychedelická od Johna Higginse, druhá rekolorovaná od Briana Bollanda, který to celé nakreslil a Higginsovu verzi nenáviděl. (Z Facebooku José Villarubbia).
baatcha5.12.2023 20:28Art
- To je tak hnusně (do komiksu, normálně i do bublin) ořízlá vazba, že se divím, že za to někdo chce dát (takový) prachy. Uříznutej komiks za 3000,-, no nechtěj to za ty prachy. :D
baatcha5.12.2023 17:25Sběratelský klub
- Tak to je mega psycho kompozice, tahle stránka. Zajímavé, že to má podobný styl kresby jako to Snění, ale koloring tomu v tomhle případě dodává objem a atmosféru.
baatcha5.12.2023 16:05Pindárna
- Gmork: Hele já nevím. Mě to přijde strašně sterilní, tahle kresba. I ten koloring je úplně základní, prostě všecko má svou doslovnou barvu a je to nasvíceno jednolitým bílým světlem. Celé je to takové... tupé.
baatcha5.12.2023 15:23Pindárna
- Kouká podle vás Batman na ikonické obálce The Dark Knight Returns dopředu nebo dozadu? :) Já si to třeba celou dobu myslel špatně. https://www.ign.com/articles/batman-dark-knight-returns-cover-facing-forward-frank-miller
baatcha1.12.2023 19:12Publicistika
original cover art:
- Příští březen se chystá pořádný návrat do Batmanových (vlastně Bat-Manových) začátků v podobě The Bat-Man: First Knight pod hlavičkou DC Black Label. Píše to legendární supermanovský Dan Jurgens a vypadá to, že Bat-Man se znovu utká s Monster Meny doktora Huga Strange. Se kterými se naposledy potkal v roce 2006 v podobně retro laděném příběhu Batman and the Monster Men pod taktovkou Matta Wagnera.
baatcha18.11.2023 19:52Povinná četba
- Poniczech: Absolutně netuším, o co jde. :D
baatcha16.11.2023 18:09Filmový a hudební klub
- Montiseus: Pár dobře maskovaných Spider-Manů?
baatcha16.11.2023 02:30Filmový a hudební klub
- Tak trailer na Madame Web je venku a vypadá to na generickou sračku, která nemá s původní Madame Web skoro nic společného. :(
baatcha15.11.2023 23:04Filmový a hudební klub
Takové to, když už z traileru vidíte, jak strašně blbé to je.
baatcha21.10.2023 19:33Stripy, jouky, fejky :)
- Dracula Volume 1: The Impaler (2023)
baatcha17.10.2023 20:18Art
Matt Wagner / Kelley Jones / José Villarubia
https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/dracula-graphic-novel-in-the-works-1235617722/
- Zack: Takhle mezi těmi jouky docela zanikne, že je to opravdu nekrolog. :(
baatcha12.10.2023 14:53Stripy, jouky, fejky :)
- sercial: Ale to je husto kruto přísný! Dík za link!
baatcha4.10.2023 14:01Filmový a hudební klub
- A pamatujete, jak na VHS dabingu Star Treku: Nové generace udělali z Guinan Gvinanovou? :D
baatcha3.10.2023 11:53Pindárna
- Osciluju mezi tím, že je fakt prasárna lepit do knížky nálepky, a tím, že je to fakt pěkný překlad a je to jednoduchá a funkční cesta, jak si ten komiks v domácích podmínkách počeštit. Sice mi trhá oči, jak část kresby zaplácneš nálepkou, protože je to hrozně neestetické, ale funguje ti to a ten překlad je opravdu fajn.
baatcha29.9.2023 22:32Sběratelský klub
Tahle forma počeštění komiksu mi nicméně evokuje starý dabing na vhskách, kdy Hejma daboval všechny postavy. :D Fakt je, že přesně takhle se tu před 89. rokem dělaly komiksové samizdaty. - Náhodou jsem natrefil na World's Finest #78 a z toho výtvarna uchcávám. Kresba hlavního Batman/Superman příběhu Dick Sprang, ink Stan Kaye, a ta neskutečně detailní kresba mi přijde o několik tříd výš než cokoliv, co tehdy DC vydávalo. Dick Sprang je The King!
baatcha29.9.2023 20:40Art
- mkw: já jsem se rád podíval, vypadá to luxusně!
baatcha28.9.2023 21:51Nakupujeme venku
- Tolik roků se tu vydávají komiksy, takový rozmach tu v posledních letech zažívá jak český komiks tak i manga, tolik Marvel a DC filmů se dostalo do povědomí široké veřejnosti... a pak stejně novináři označí současnou kampaň ČSSD za "komixovou". Chjo. https://medium.seznam.cz/clanek/knihomolka-sazi-komixovy-restart-socdem-na-kratkou-politickou-pamet-cechu-22301
baatcha28.9.2023 15:50Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kdepak, já jen citoval Jokera. :D
baatcha11.9.2023 10:42Povinná četba
- Nezbi: A kdyby jenom 100 papírů navíc. Na každý stránce máš bubliny z rubu i líce stránky, to znamená že si těch 100 stránek rovnou vynásob 3x.
baatcha5.9.2023 17:50Pindárna
- Nezbi: Lepit to jednoznačně nějakým lepidlem v tyčince jako je Kores. Neteče všude jako Herkules, nenamočí a nezvlní ti stránky komiksu, rychle schne. Jinak se tvému počinu nedá než poklonit. S takhle inovativním a citlivým přístupem ti jednou v Argu urvou ruce. :D
baatcha5.9.2023 11:16Pindárna
- GWB: A co má jako Batman dělat? To má snad líbat Robina?
baatcha1.9.2023 20:26Stripy, jouky, fejky :)
- seneke: Kreslit komiks? Programovat? Nebo programovat komiks? :D
baatcha17.8.2023 17:44Pindárna
- seneke: Jasně, vím, co je rotoskopie a Sněhurku s Betty Boop miluju! :) U Bakshiho Pána prstenů jsem měl na mysli spíš ty extrémní polohy, do kterých se tam animace postav dostává, protože tam jsou na jednu stranu rotoskopovaní, ale až cartoonově animovaní hobiti s výraznými rozevlátými pohyby, a pak je tam jak pěst na oko použitý reálný záběr postav, jen prohnaný přes pár filtrů (což má taky nějaký odborný název, který jsem zapomněl). Chtěl jsem říct, že aby kreslená animovaná postava fungovala a "žila", je v jejích pohybech potřeba určitá nadsázka. Nestačí jen záběry reálné postavy prohnat filtrama nebo motion capture. Pak totiž taková "animace" tahá za oko.
baatcha13.8.2023 16:45Filmový a hudební klub
- soulbringer: Jasně, chápu, ale pořád jde v prvé řadě o animaci a té přílišná realistická doslovnost vždycky škodí. A teď nemám na mysli to, že by pohyby v basketu neodpovídaly realitě. V traileru je to krásně vidět v čase 0:51 při tom ukazování prstem, kdy daný pohyb vůbec nevynikne a příliš drobná ruka se akorát divně sleje s tělem. Vo tohle gou.
baatcha11.8.2023 15:29Filmový a hudební klub
- Zack: Pravda, animace pohybu postav potřebuje nadsázku, byť u realistické animace menší než u cartoonu, ale i tak, protože samotná animace je z podstaty nadsázkou. Jinak tam budou vznikat, jako u First Slam Dunku, podivné disproporce v pohybech, něco bude místy působit divně slitě, některé pohyby vůbec nevyniknou, jak měly, sem tam taková animační pěst na oko. Krásný příklad je Bakshiho Pán prstenů, tam smíchal cartoonovou animaci i reálné záběry postav a bije se to. Ale na druhou stranu chápu, proč u filmu o basketballu šli cestou motion capture.
baatcha11.8.2023 14:14Filmový a hudební klub
- Zack: Díky, snad to po kouscích dám, ono je blbé, že se to nedá jen poslouchat, ale musí se na to koukat. :D
baatcha11.8.2023 14:09Nakupujeme venku
- Je tu nové vydání legendárního Corbenova comicsu Den! Kolorista José Villarubia celý komiks znovu seskládal z Corbenových tiskových podkladů (Corben jej koloroval svou speciální metodou, kdy jednotlivé barvy rozdělil do CMYKu a vybarvil každou barevnou vrstvu zvlášť, a výsledný barevný efekt tak vznikal až tiskem, uf!), a díky tomu a díky moderním tiskovým metodám jsou barvy a celkový vizuální zážitek nového vydání o vesmír jinde oproti předchozím tiskům. https://www.darkhorse.com/Books/3010-741/DEN-Volume-1-Neverwhere-HC#prettyPhoto
baatcha9.8.2023 18:13Nakupujeme venku
Srovnání původního a nového vydání.
- Michal Opitz: https://comicsdb.cz/comics/159/clever-smart-v-tajnem-poslani
baatcha17.7.2023 12:53Pindárna
- Michal Opitz: On byl génius. Mortadela a Filemóna psal a kreslil až do smrti, vydal jen s nimi přes 200 alb, a k tomu má i spoustu dalších komiksů, které jsou ve Španělsku stejně slavné jako M+F. :( Škoda, že česky vyšel Clever a Smart jen jeden.
baatcha17.7.2023 11:56Pindárna
- Zemřel Francisco Ibáñez, tvůrce Mortadela a Filemóna (Clevera a Smarta) a řady dalších komiksových postav.
baatcha16.7.2023 18:29Art
- S313: Jsme různý národy? Češi Slovákům nerozumějí a nikdy je nechápali? Já jsem teda Moravák, co má českou mámu a slovenského tátu, takže taky můžu docela erudovaně soudit, a jen zírám, jak jsi mimo. To, že máme skoro totožnou řeč a například fakt, že valašské lidové pohádky a pověsti se velice podobají těm slovenským, dost dobře ukazuje, že jsme provázaní mnohem víc, než se snažíš tvrdit. Ostatně jestli ses ty sám narodil na Slovensku a přitom o Slovácích mluvíš jako o "nich", mi dovoluje nebrat tvou tezi tak úplně vážně. ;)
baatcha11.7.2023 10:42Pindárna
Nicméně uznávám, že protože mám půlku rodiny slovenskou, automaticky promítám tento rodinný příbuzenský vztah i na celé Česko a Slovensko, přestože takový západ Čech a východ Slovenska jsou v podstatě dvě odlišné země.
Co se ale týče komiksů, jsme dost provázaní například starým Egmontem ČSFR nebo Semic Slovartem.