Unesená

- | REXhry | akční, detektivka, horror

Unesená je kniha z řady Komiks, v němž jsi hrdinou, v níž se originálně spojují dva oblíbené prvky: Komiks a gamebook, tedy knihu v níž vaše rozhodnutí určují další pokračování děje.

V této komiksové knize s temnou hororovou atmosférou procházíte v roli zoufalého otce tajemným domem, v němž podivní únosci vězní vaši unesenou dceru. Plíživá atmosféra se střídá s akčními bojovými scénami a je jen na vás, jaký osud stihne vašeho hrdinu.

Scénář:
MC & Manuro
Kresba:
MC & Manuro
Barvy:
MC & Manuro
Překlad:
David Müller, Barbora Müllerová
Redakce:
Jan Březina, Martin Hrabálek, Michal Požárek, Kamil Smola, Vladimír Smolík
Obálka:
MC & Manuro
Grafické úpravy:
Black Light Studio, Hanka Picková

Svým příběhem i zpracováním je hra určena spíše pro dospělejší čtenáře. Doporučujeme ji hráčům od 15 let.

Rok a měsíc vydání: listopad 2018 | ISBN: 978-80-270-4841-0 | Vydání: 1. | Vazba: vázaná v pevných deskách | Formát: 152 x 215 mm | Počet stran: 160 | Tisk: barevný | Cena v době vydání: 349 Kč | Název originálu: Captive | Vydavatel originálu: Makaka Editions, 2014

Obálka
Kazumaki
M Kazumaki | 15.12.2018 | Unesená |

Unesená je temná, mysteriózní noir detektivka, žánrově trochu připomínající Fatale, a budete zase potřebovat pisátko a papír. Hrajete za otce, kterému unesli dceru Lili na nějaký zapomenutý zámek, kde až dosud měla bydlet početná rodina s různým zvířectvem, a přinést výkupné. V zámku se ukáže, že někdo se pokusil vyvraždit všechny původní obyvatele a během nalézaných stop to vypadá, že tu úřaduje jakýsi sektář. Hlavní hrdina tedy vypadá spíš jako bratr než otec, a hlavně nechápu motivy, proč by někdo dceru vůbec unášel a ještě taťkovi prozradil, kam si pro ni má dojít, když s ní chce provést to, co se (možná) dovíte na konci v knize.
Ale co. S kámošem se vydáváte na vlastní pěst ji osvobodit, a tak začíná celá peripetie. Prozkoumáváte prostředí zámku a jeho přilehlého okolí. Naštěstí je na vhodně opuštěném místě, takže nikdo nepřijde na pomoc.
Postavě opět musíte navolit nějaké skilly do vínku – tady sílu, obratnost a vůli. Máte danou hodnotu zdraví (vitalitu), která se bude postupem ve hře měnit.
Nabývá i hodnota času; ta však slouží jedině k rozhodovacím možnostem, což poznáte během vyprávění.
V rámci prozkoumávání na vás bude kdekdo a kdeco útočit, budete nalézat předměty a útržky stop vytvářející onu legendu místa (je možno se dočíst i o nějaké houbě, jejíž význam však ve výsledku úplně vymizel. Autoři se zřejmě rozhodli ubírat jiným směrem), a najdete i nějaké ty mrtvolky a pořešíte hádanky. Detektivka jako vyšitá. Oproti Rytířům je tohle kreslené stroze, ale efektně. I ztichlé interiéry zámku vypadají zlověstně a na každém panelu hledáte vodítko, co dalšího by se dalo prozkoumat.
Škoda však, že na první pokus jsem hru projel poměrně rychle (i když skoro mrtvý) a případ vyřešil i dílem náhody, aniž bych pochopil a zjistil, o co tu vůbec šlo.
Po druhé jsem se tedy už pohroužil do beztrestného prozkoumávání celého příběhu a konečně objevil všechny souvislosti, z nichž mě mnohé překvapily a udivilo mne, co všechno jsem napoprvé zmeškal, a to i na místech, kudy jsem předtím už prošel. Takže opět se vyplatí být bystrozraký, byť čísílka jsou tu vidět o něco lépe než v Rytířích.
Jinak je super, že tu vyšly game booky tak žánrově odlišné. Užil jsem si obě knihy.
Je těžké se tu v komentáři vyhýbat spoilerům a popisovat pouze obecně, takže to už utnu.
Jinak kniha není úplně pro děcka, spíš tak pro mládež.
Bavil jsem se.

Kazumaki
Kazumaki 15.12.2018