Sherlock Holmes: Případ čtyř případů

- | REXhry | detektivka, dobrodružný

Sherlock: Případ čtyř případů je komiksový gamebook ze série Komiks, v němž jsi hrdinou. Knížka kombinuje gamebook s grafickým komiksovým stvárněním, díky čemuž má čtenář z příběhu lepší požitek. V tomto díle budete v roli Sherlocka řešit hned čtyři různé případy. Knížky se Sherlockem patří k nejoblíbenějším v celé sérii Komiks, v němž jsi hrdinou.

Scénář:
Ced
Kresba:
Ced
Barvy:
Ced
Překlad:
Jan Březina
Redakce:
Martin Hrabálek, Eliška Pospíšilová, Michal Požárek, Kamil Smola, Vladimír Smolík
Obálka:
Ced
Grafické úpravy:
Black Light Studio, Hanka Picková

Rok a měsíc vydání: prosinec 2019 | ISBN: 978-80-270-6401-4 | Vydání: 1. | Vazba: šitá v tvrdých deskách | Formát: 148 x 215 mm | Počet stran: 320 | Tisk: barevný | Cena v době vydání: 349 Kč | Název originálu: Sherlock Holmes - La BD dont vous êtes le héros #02: Quatre enquêtes de Sherlock Holmes | Vydavatel originálu: Makaka Editions, 2014

Obálka (1/1)


Koupit

Kazumaki
M Kazumaki | 1.2.2020 | Sherlock Holmes: Případ čtyř případů |

Sherlock mě asi zatím bavil z těch čtyř Rex-gamebooků nejvíc. Je to možná proto, že není potřeba si hlídat žádné tahy a nemusím pořád zapisovat, co jsem našel a co všechno unesu, i když hledání předmětů na počet tu taky je a je dobré si zapsat aspoň několik drobností, ale oproti ostatním gamebookům je tu jen minimum interakce s papírem. Hlavní devizou je čtenářův bystrý úsudek.
Kresba v Sherlockovi je hodně cartoonovitá a hravá, ale přitom není vtíravá.
Název napovídá, že budeme řešit čtyři případy, které Sherlockovi připravil jeden starý známý. První z nich je nejlehčí a k jeho řešení se dostaneme v kůži dr. Watsona. U každého dalšího si pak čtenář může vybrat, zda bude vyšetřovat jako dr. Watson nebo jako Sherlock. Hlavní rozdíl je v tom, že během výslechu různých postav může Holmes položit jen tři otázky a dedukovat nad dalšími závěry, zatímco dr. Watson může položit čtyři otázky a případně provést lékařskou prohlídku, je-li to možné či nutné, a obdržet radu od Holmese. Prozkoumávání lokací a vodítek se však stejně děje z vašeho pohledu. Příběh je potom pospojován cut-scénami, jež fungují jako klasický komiks a závěr všech vyšetřování se jako v každé správné detektivce dozvíte v samém závěru.
Jednotlivé případy řeší vraždu, zmizení, ztracenou paměť i krádež artefaktu, takže to není pořád stejné, ale přitom některé hádanky jsou dost nápadité a přiznám se, že rébusy spojené s matematikou mě pořádně potrápily. V jednom případě jsem se nechal svést falešnou stopou a špatně jsem určil pachatele, takže bravo autorům, že si vyhráli i s elementem zmatení.
Mimo hlavní dějovou linku se musíte snažit posbírat co nejvíce kláves z psacího stroje. Má to své opodstatnění, které se dozvíte až na konci. A samozřejmě mějte oči pořád na šťopkách a hledejte i málo znatelná čísílka, byť tady se hledají nejlépe ze všech dosud vydaných gamebooků. Líbil se mi nápad s šedým papírem.
Raději nebudu psát nic dalšího kvůli spoilerům, ale bavil jsem se.
Dokonce je tu i rafinovaně ukrytá "potitulková" scéna!

Kazumaki
Kazumaki 1.2.2020