• Josh
    Souhlas s Wirussem.

    Bohužel, čekal jsem opravdu o dost víc. Celkem vzato mi Kid Paddle tak nějak pohodově uplynul, ale krom jednoho stripu jsem se u toho nezasmál. S parodiema na konkrétní tituly to taky neni tak horký (je jich jen pár), takže pokud prahnete po vzpomínání na starý hry jako já, bacha, ať se na tu nostalgickou návnadu nechytnete.

    Jo, ale nutno říct, že mě opravdu potěšila parodie na Aladdina!! Hrál jsem ho kdysi na televizních hrách a fakt bych nečekal, že se s ním ještě někdy někde setkám:))
  • Josh
    Je to takový milý čtení. Krátký, vtipný, rychle odsejpající příběhy. Na základce by to pro mě byla nepochybně úplná modla, ale parádně jsem se bavil i teď v dospělosti. Jen by zajímalo, jak to uvidí dnešní děti školou povinné:)) Mam obavy, že pro ně to takový terno nebude.

    Držím palce Crwi do dalších dílů a doufám, že se tahle série uchytí:)




  • Josh
    Josh19.5.2013 14:18Hitman #03: Zabijácké eso
    Zabijácký eso je trochu slabší kalibr, než jeho předchůdci... čím to je?

    Především jsem postrádal jakýkoliv napětí. Postavy mají skoro zázračnou kliku, děj se na dloooouhou dobu zasekne na místě a tak nějak tušíte, jak to asi může dopadnout. Další negativum představuje hlavní záporák, protože Mawzir je opravdu neschopnej. Velká škoda, mrtvejch démonickejch nácků neni nikdy dost:))

    Pozitiv se najde pořád víc - hlavně Šestipívo a jeho Paragraf 8:)) Sledovat, jak svolává svůj tým, je mnohem zábavnější, než ta monotónní nekonečná přestřelka. Celkově se objeví řada novejch, vtipnejch charakterů (ať už z pekla nebo z těch nejúchylnějších zákoutí Gothamu) a žádnej z nich není trefou vedle. Konečně se tak dozvíme, kdo že to stojí na obálce jedničky vedle Batmana:)) Humor oproti minulosti nepolevuje, spíš naopak, i hlášky jsou výstavní.
    Jen smůla, že je to na úkor vážnějších chvil, kterejch bych čekal víc.

    No a nelze pominout ani romantickou linku, protože ve finále je trojka hlavně jedno velký rande mezi Tommym a Tiegelovou:))
    A podle mě je to rande povedený:)

    PS: Výbornej překlad (stejně jako u předchozích dílů), Etriganovy verše nemají chybu.
    PPS: Kresba v pohodě a jesli byla Catwoman oplácanější, tak jen na těch správnejch místech:))
  • Josh
    Josh16.5.2013 03:45Království tvé
    Bejt Supermanem je strašně nevděčnej džob, jak by řekl Franz Straka:)) Zatimco pro nás představuje běžný dilema váhání nad tím, kterej omnibus koupíme a kterej ne, on často rozhoduje o bytí a nebytí celýho lidstva. A pak se mu všichni posmívají, že u toho neni dostatečně cool a nesází jednu hlášku za druhou, že se srandovně oblíká apod. To by mě na jeho místě taky pěkně sralo.

    Takže se ani nedivim, že zmizel do ústraní. Že nechtěl poslouchat řeči o tom, jak jsou jeho hodnoty staromódní. Ano, jsou. Bohužel. Stejná degenerace, kterou můžeme i my vídat v reálu u mladších ročníků, postihla potomky superhrdinů. Ztráta empatie, soucitu, ohleduplnosti k druhým. A starší propadají apatii, protože světu kolem sebe přestávají rozumět, cítí se v něm bezmocní. V takovym stavu je na začátku knihy veškerá populace, řádění nových hrdinů se dá jenom přihlížet a zároveň doufat, že se vás to nedotkne.

    Proto musí stará garda zpátky do akce!:)) A je to nádherná podívaná, nejen díky Alexi Rossovi (prostě neskutečná kresba, pomalu každý druhý okýnko by si člověk nechal zarámovat). Neměl jsem problém ani se scénářem, i míra patosu mi přišla v mezích únosnosti. Snad jen pokud jste hodně alergický na Bibli, tak vám budou místy slzet oči:))

    Taky lituju, že neznám úplně všechny postavy, co se v tomhle díle vyskytnou, navíc ani většina z těch populárnějších nedostane skoro žádnej prostor. Vše se točí okolo svatý DC trojice - Superman, Wonder Woman, Batman. Kdo zase vyžere moralizování a kdo bude naopak velkej frajer si můžete tipnout;)) Úžasná je ale hlavně Wonder Woman, která věčně váhajícího Supermana systematicky dokopává k činnosti. O nepřátelích smýšlí mnohem nemilosrdněji, případně i sama vede svoje spolubojovníky na zteč. (Navíc u toho božsky vypadá.)

    Tenhle "oldschoolově" vážně (neřekl bych suše, sem tam probleskne i humor) pojatej příběh mě bavil od první do poslední stránky a bylo fajn si na nějakou dobu odpočinout právě od tý všudypřítomný nadsázky, o který píše vasek.
  • Josh
    Josh8.5.2013 02:42Star Wars Magazín 2013/04
    Špionská mise Mary Jade mě i přes počáteční nedůvěru dost bavila, ten deštivej zapadákov tomu dodává pěknou atmosféru.

    V druhym příběhu vidíme hned v úvodu Obi-Wana zřízenýho, jako snad ještě nikdy. Dozvíme se proč a možná přijde i star warsovská reinkarnace Trhače!!:) Záporáci podají působivý výkony.

    No a možná mam divnej smysl pro humor, ale C-3PO coby krizovej kapitán mě fakt rozesmál, můžu to číst zas a znovu:))

    Tomuhle číslu nemam co vytknout a pokud jde o obálku, tak každou, na který neni Vader nebo Boba Fett vítam jako příjemný zpestření:))
  • Josh
    Místní hrdinové úzce navazují na předchozí příběh. Je to taková emocionální dohra, což jen potvrzuje tu "opravdovost" Tommyho a lidí kolem něj. Líbí se mi, že se tu tak snadno nezapomíná.

    Dokonce ani Zombická noc v Gothamském akváriu neni jen veselou oddychovkou plnou mořských zombie plodů a řevu motorových pil:)) I za takových extrémních podmínek dochází k prohlubování vztahů mezi postavama. Hlavně dvojice Tommy – Ringo je od samýho začátku Hitmana narýsovaná úplně mistrně.

    Pokud jde o kresbu, tak po zpětnym prolistování musim uznat, že některý části působí trochu odflákle. Ale během čtení mi to vůbec nepřišlo a v paměti mi naopak uvízla řada moc pěknejch obrázků.

    Takže celkovej dojem - stejně podařený jako jednička a možná i o něco vtipnější:)

    PS: Green Lanterna mi bylo až trochu líto, to musí bejt z Ennisovo strany osobní, jinak fakt nevim, schytává to neskutečně:)))
  • Josh
    Josh27.4.2013 18:01Hitman #01
    Číst Hitmana je pro mě stejná pohoda jako sedět u piva s nejlepším kámošem. Lépe své dojmy shrnout nedovedu:))

    Tommy se potýká s problémy ze všech sfér - z nadpřirozena ( = démon s vyřezanym hákovym křížem na čele) i přirozena ( = ženský). Pozadu nezůstanou ani různý pochybný existence v superhrdinských kostýmech (ehm...Batmanem počínaje a...ehm...Minkem konče), ninjové nebo prohnilá (někdy doslova) mafie.

    Krom ne-tak-úplně-dobrovolně získaných schopností se může spolehnout i na kumpány ze svýho oblíbenýho baru. Je to sbírka velmi rozdílných charakterů a mezi celou bandou panuje skvělá chemie. Samostatnopu zmínku si zaslouží Natt, kterej je pro Tommyho tím, čím je Danny Glover pro Mela Gibsona. Věčně lamentujícím černochem, kterej i přes spoustu řečí stejně nikdy nenechá parťáka ve štychu:))

    Přijde mi, že v celym Hitmanovi neni ani slovo navíc, žádnej fór nevyzní do prázdna. Nebál bych se ani toho prvního příběhu s démonem, podle mě jako představovačka zákonitostí Tommyho světa funguje výborně.

    A když už dojde na vážný události, tak si myslim, že budou "ultrapohodově" působit jen na málokoho:))

    PS: Moc se mi líbí i McCreova kresba, je výrazná a vůbec si nedokážu představit, že by Hitman mohl vypadat jinak.
  • Josh
    Josh6.4.2013 15:00Vrána (3. vydání)
    Tenhle komiks na vás přenese spoustu bezmoci a smutku. Nedá se k němu přistupovat jako k spotřebnímu materiálu, tady je opravdu nutný se ponořit hluboko dovnitř a vydržet.

    Vrána je ve svý ponurosti neuvěřitelně pestrá. Líbí se mi to prolínání výtvarných stylů, krásný vzpomínky bývají snově máznutý a čistý, přítomnost naopak plná sytých kontur a hnusu, kterým se hlavní hrdina musí brodit. Próza se střídá s poezií, největší láska s největším utrpením.

    Během opakovanýho čtení jsem měl ty pocity, kdy víte, že vás čeká nějaká hrůza, nevyhnutelně, na milion procent, a přesto pořád doufáte, že se to nakonec nestane, že to tentokrát dopadne jinak. A i když máte čas se na to duševně připravit, tak vás to ve finále stejně smete.

    Asi jsem dosud v komiksu nepřihlížel víc zdrcující pasáži, než jsou poslední chvíle Erica a Shelly.

    Realita pomsty je pak věcná, je to odškrtávání položek v seznamu. Ano, přáli bychom si, aby Eric popravoval brutálnějším způsobem, ty parchanti by si zasloužili trpět. Jinak nedokážu posoudit, jestli je biblickej patos při jeho proslovech spíš ke škodě nebo k užitku. Nevim, neumim si to bez toho představit. Vrána je díky nim mnohem spirituálnějším zážitkem, přesahuje hranice klasický revenge story. Místy to zní, jako kdyby s pomstou došlo zároveň k odpuštění.

    Možná i proto zůstane napořád O’Barrovým pomníkem nesmrtelnosti.

    (+ díky kultovní [fakt že jo] filmový adaptaci)
  • Josh
    Josh31.3.2013 01:48Star Wars Magazín 2013/03
    Završení trilogie Do posledního muže mě nijak nenadchlo, prostě to bylo moc suchý. Jako celej Sunber.
    Naopak příběh s Landem je za plnej počet, má ten správnej SW feeling, hned bych si pustil Impérium vrací úder:)
    No a díky poslednímu komiksu už budu na "růžovej" meč mistra Mace Windu pohlížet s větším porozuměním:))

    Suma sumárum - opět výborný čtení, tahle serie si drží vysokou úroveň, jen tak dál!
  • Josh
    Josh27.3.2013 01:11Fell #1 - Kruté město
    Co dodat... věřim, že výtky směrem ke kresbě snad ani nikdo nemohl brát vážně... právě ona tomu všemu dodává tu pochmurnost, tu správnou atmosféru, která je potřebná a ve který Fell o to víc vyniká.

    Vůbec jsem nečekal, že to bude tak příjemnej, civilní chlápek. Žádnej superponurej detektiv, kterej se upíjí k smrti a doprovází děj tvrďáckym voice-overem. Pomáhá ostatním, protože je to správný a dělá to rád, ať už zachraňuje šílenýho sebevraha nebo malou holčičku. Zároveň to při tý snaze často sám dost schytá, každou chvíli ho někdo pobodá nebo jinak zmrzačí:)) Nutno podotknout, že s vrácením úderu nikdy neváhá. Podle mě mu nelze nefandit.

    Jinak knížku samotnou jsem spíš vnímal jako sbírku povídek, zvolna se proplétajících. A směrem do budoucna neztrácim naději, protože tam zbejvá ještě tolik nevyřčenejch odpovědí, tolik náznaků a příslibů, že snad Ellis neni taková svině, aby nedopsal pokračování:))

    PS: Zfilmovat s Danielem Craigem nebo Bradleym Cooperem v hlavní roli!
  • Josh
    Josh23.3.2013 16:48O půlnoci zemřu
    Dodatek: Není dobré psát komentáře po návratu z kalby, tak abych jen upřesnil, jak to myslim s tou duší:)) Zhruba do poloviny knížky je to jako první Smrtonosná past - máme smolaře, kterej se dostal do mizerný situace, nic se mu nedaří. No a druhá půlka je jako Smrtonosná past IV, kde se tomu našemu smolaři pořád nedaří, ale on do toho zvládá surfovat na stíhačce a podobně:)) Sice pořád zábavný... ale taky až nějak moc "hustý":))
  • Josh
    Josh23.3.2013 03:28O půlnoci zemřu
    Hm, tak nakonec lehounký zklamání a ne předpokládaná pýcha sbírky:)) Úvod je hodně vtipnej, groteskní kresba povedená (to platí po celou dobu). Bavila mě každá Larryho grimasa a on sám mi připomínal Stanleyho Ipkisse z Masky.

    Jenže finále probíhá dost podivně a i humoru postupně ubývá. Čekal jsem to všechno mnohem realističtější. Přitom popis děje zní tak skvěle, tak jasně, jako takovej malej looserovskej příběh. Tam se o žádnejch skocích mezi mrakodrapy nepíše:)) Ale to je asi moje chyba, že jsem k tomu nepřistupoval jako k animáku.

    Přišlo mi, že druhý polovině schází duše, ta hybná síla z úvodu, že už je to všechno jen hra na efekt. Jsou to až moc bláznivý eskapády. Přesto jsem si jistej, že se k "O půlnoci zemřu" za čas vrátím a vlastně se na to i těším:)
  • Josh
    Josh19.3.2013 23:33Grandville #01 (paperback)
    Dodatek: No, nakonec si těch 300kč za pevnou vazbu asi připlatim, protože ten paperback vypadá příšerně! Sice pěknej obrázek, ale obálku zřejmě slisovali z ruliček od toaleťáku, jinak nevim... strašný... dokonce tak strašný, že ubíram z hodnocení jednu hvězdu. Příběh a kresba nadále za *****.
  • Josh
    Josh17.3.2013 13:43Grandville #01 (paperback)
    Grandville mě dokonale zaskočilo! Nic jsem o něm předem nevěděl, podle obálky bych čekal něco ve stylu kreslenýho Willyho Foga, prostě nějaký roztomilý zvířátkový dobrodružství... jak moc vedle jsem byl:))

    Inspektor LeBrock představuje nevídaný mix Arnolda, Slye a jezevce:)) Toho nejnadřenějšího jezevce, kterýho kdy potkáte. Brutalitě jeho muskulatury se vyrovná jen brutalita, se kterou jedná s nepřáteli. LeBrock má způsoby akčních hrdinů 80. let, holmesovský intelekt a po boku sympaťáka Krysmyše, který je prototypem ideálního parťáka.

    Nadchla mě paralela s 11. zářím i nádherné steampunkové kulisy. Příběh samotný je akční detektivka s romantickým podtónem. Ale ta romantika není ani tak kvůli křehké samičce v nesnázích (ta nemůže chybět), jako spíš kvůli celkovému nádechu kresby. Většina děje se odehrává v noci, sem tam zaprší, tohle vyprávění by se neztratilo ani mezi noirovkama.

    Grandville na mě působil jako klasika, jako velký dobrodružství zašlých časů, kdy ještě svět poháněla pára a v zákoutích evropských uliček rezavěly stroje, který měly žít. Přál bych si, aby došlo i na pokračování, tahle alternativní minulost mě moc bavila.
  • Josh
    Grandville mě dokonale zaskočilo! Nic jsem o něm předem nevěděl, podle obálky bych čekal něco ve stylu kreslenýho Willyho Foga, prostě nějaký roztomilý zvířátkový dobrodružství... jak moc vedle jsem byl:))

    Inspektor LeBrock představuje nevídaný mix Arnolda, Slye a jezevce:)) Toho nejnadřenějšího jezevce, kterýho kdy potkáte. Brutalitě jeho muskulatury se vyrovná jen brutalita, se kterou jedná s nepřáteli. LeBrock má způsoby akčních hrdinů 80. let, holmesovský intelekt a po boku sympaťáka Krysmyše, který je prototypem ideálního parťáka.

    Nadchla mě paralela s 11. zářím i nádherné steampunkové kulisy. Příběh samotný je akční detektivka s romantickým podtónem. Ale ta romantika není ani tak kvůli křehké samičce v nesnázích (ta nemůže chybět), jako spíš kvůli celkovému nádechu kresby. Většina děje se odehrává v noci, sem tam zaprší, tohle vyprávění by se neztratilo ani mezi noirovkama.

    Grandville na mě působil jako klasika, jako velký dobrodružství zašlých časů, kdy ještě svět poháněla pára a v zákoutích evropských uliček rezavěly stroje, který měly žít. Přál bych si, aby došlo i na pokračování, tahle alternativní minulost mě moc bavila.

    PS: "Sběratelská verze s kvalitním plátěným potahem"... mi přišla prostě jen jako knížka bez přebalu... a budu hodně váhat, jestli si kvůli ní těch 300kč připlatim:/
  • Josh
    Josh15.3.2013 19:58Lobo: Kostěj nesmrtelný
    Bohužel, Lobo není moje crewní skupina. Nedokážu fandit týpkovi, kterej každou chvíli někoho bezdůvodně zmlátí nebo zmasakruje, kterej vyvraždil celou svou rasu a nějaký další srandy. Kdyby to prováděl jen těm záporákům, tak to beru, ale on zabije kohokoliv. Je za všech okolností nejhustější, zároveň jakože smolař, kterej ale ze všeho vyjde vždycky jako největší borec. Navíc se mu nemůže nic stát, protože nemá žádný rovnocenný soupeře, žádnou slabinu... i přes tu nadsázku mě to po většinu času nebaví.

    Ohledně Loba dobývajícího Hollywood souhlasím s Fryem, pro mě nejlepší a nejvtipnější část knížky. Hlavně Tim Buřtoň a King Kong za svůj výkon zaslouží absolutorium:)) Fakt skvělá parodie a filmoví nadšenci si to užijou ještě o něco víc. Toliko čestná výjimka.

    Zbytek už mě tolik neoslovil. V Prsatym propadáku funguje aspoň to dějový schéma, kdy se jde od jedný krasavice k druhý, má to i vtipnou pointu. Gauneři krom ukázek Lobovy minulosti nemají čim zaujmout a odnikud nikam putoval i Kostěj nesmrtelný. Ten je ale celkově přepálenej ve všech směrech, takže tam je to snesitelnější a zábavnější.
  • Josh
    Já jsem teda tuhle kompilaci moc nepochopil. Proč se to jmenuje Zrození Venoma, když to nejdůležitější, tj. osud Eddieho Brocka a důvod jeho nenávisti ke Spider-Manovi, se dozvíme jen ze !čtyř! !řádků! v propojovacím textu mezi čísly 259 a 300? Ten odstaveček mi přišel zajímavější, než vše ostatní v tomto dílu UKK…
    …snad s výjimkou dalších !čtyř! !řádků! v tom samym textu, hovořících o bytosti ve stínech, kterou Peterův pavoučí instinkt nedokáže vycítit a která se ho pokusila zabít ... ... ... sakra, nemělo to celý bejt spíš právě o tomhle???

    Jo, kdyby se to jmenovalo "The Amazing Spider-Man: Poletování v černym kostýmu, potkávání postav, který v příběhu Venoma nehrajou žádnou roli a poslouchání dojemných keců Mary Jane, který s Venomem taky nesouvisí" tak neřeknu ani slovo. Ale takhle jsem rozmrzelej.

    Nuže, abych jen nekritizoval - jde o fajn retro. Baví mě oznámení typu "Stan Lee hrdě uvádí šokující zvrat v životě hrdiny jménem...", nebo nadpisy řvoucí PŘEDSTAVUJE SE PUMA!!! apod.:)) Taky se mi líbí přímá návaznost na Tajné války a zpracování toho, jak získává černej kostým nad Peterem navrch. Plus je to čtení fakt na dlouho.

    Ale ten název je prostě zavádějící. Jako celá obálka. Proč má Venom na drápech krev? Spideyho určitě neni, to se někde pořezal? Proč se dole chlubí jménem Todd McFarlane, když se on, stejně jako sám Venom, dostane ke slovu až v závěru knihy? Pět ze sedmi sešitů zde obsažených nakreslil Ron Frenz.

    Aspoň teda, že na konci to McFarlane rozbalí a dočkáme se i pořádný akce. A nad takovym sošnym "kýčem", jako je jeho Mary Jane, jsem se ani na okamžik nepohoršoval:))
    Hůř dopadla teta May, která nevypadá jako kýč, ale jako Max von Sydow.

  • Josh
    Josh1.3.2013 20:53Star Wars Magazín 2013/02
    Do posledního muže 2 - mně se to líbilo víc, než ta první část. Domorodci jsou solidní hororový stvůry (v jedničce mi přišli nějaký roztomilejší:)) ), celkově je to fakt pěkně nakreslený i napsaný. Při čtení jsem si připadal, jako kdybych v těch zákopech byl taky. A je vtipný, že bojový taktiky indiánů znali už kdysi dávno i na jiných planetách:))

    Cesta předem daná - to asi víc ocení fandové rozšířenýho universa. Ale v pohodě, hlavně Vader potěší. Jinak oficiální popisek výše mi přijde docela spoileroidní:))

    Udělat to, nebo to nedělat - ehm, už velmi chytlavý název napoví, že nepůjde o žádnou perlu:)) Na fandy to opravdu doslova pomrkává, ale hlavně je to opravdu divný... o tomhle Lukeovo rozjímání bych asi radši nevěděl, jako kdyby chtěl se svojí sestrou bejt pořád víc, než jen sourozenec:))
  • Josh
    Musí vás dostat ta atmosféra snu, ve kterym tušíte, že se staně něco zlýho, ty bizarní postavy a situace, to šílenství, který by chtělo řvát, ale Clowes ho nechává po většinu času promlouvat klidnym tónem.
    Je to ideální čtení na pochmurný večery, kdy si myslíte, že věci můžou bejt jen těžko víc zvrácený... můžou a to velmi:)

    PS: Podle mě úžasnej překlad, kterej sedí k náladě celý knihy


  • Josh
    Josh22.2.2013 18:48Lobo: Poslední Czarnian
    To byla strašná nuda...

    Nedovedu posoudit, jestli to bylo překladem (zase moc slušňáckej), ale i příběh je o ničem. Vlastně lze autory obdivovat za to, jak to nic dokázali roztáhnout do tolika stran:)) Na konci každý kapitoly se zdá, jakože teď se teprve začnou dít věci, leč tento předpoklad zůstane až do konce nenaplněn. Zároveň všechno neustále jakoby směřuje k velkolepýmu finále, kde si řikáte JO! To bude ono, teď konečně přijde ta velká sranda a Lobo to rozbalí... jenže dojde pouze na jalový završení jeho exhibice plný nevtipnejch keců a nezajímavejch vražd.

    Z celý knížky tak vyčnívaly akorát texty vysvětlující Lobovu minulost a soutěž v hláskování Pomněnka:)) To bylo správně ujetý, vtipný, brutální, šílený... bohužel se jednalo jen o pár stránek:/
  • Josh
    Josh19.2.2013 17:01Star Wars Magazín 2013/01
    Do posledního muže - já nevim, tohle mi přijde jako Avatar meets Star Wars:)) Fandim domorodcům a jinak mam pocit, že variací na téma "správňák, co kope za špatnou stranu" jsem ze světa SW četl už tolik, že mě to moc nebere... ale třeba se příběh ještě nějak zajímavě vyvrbí.

    Rutina - Han Solo a Chewbacca snad ještě nikdy nezklamali, pro mě nejlepší pasáž čísla.
    Skryté hrozby - ty naopak selhávají velmi, promarněnej potenciál na velkolepej souboj Luke vs Darth Maul. Je to celý udělaný úplně bez jiskry, bez nápadu.
    Učeň - takovej příběh ze života;)) Vtipný.

    PS: Škoda, že se nikde nepíše, ve kterym roce jednotlivý komiksy vyšly.
  • Josh
    Opravdu výstavní antologie! Po výtvarný i příběhový stránce je nám servírovaný bohatý menu a já jsem si vychutnal prakticky všechno, byl jsem hodně překvapenej.

    Dosud jsem byl vůči český komiksový tvorbě nedůvěřivej a vůbec mě nelákala. A najednou zírám. Náš komiks umí bejt zatraceně originální, tak si jen říkám, v čem je problém, jestli jsme my moc zahleděný směrem do zahraničí, nebo jestli tu domácí autoři jsou nedostatečně propagovaný... asi mix obojího.

    A jasně, některý kratší části působí stejnym dojmem jako malý dítě, který předvádí, co už všechno umí. Ale tak i tomu se prostě musí zatleskat:))

    Doporučuju všem, tohle je sbírka, ke který se dá vracet.
  • Josh
    Josh16.2.2013 18:44Arzach (pevná vazba)
    Vizuálně působivě zpracovaná vypravování o ničem.

    Krom úvodu by to asi líp fungovalo někde na výstavě, coby tématicky propojený obrazy. Surrealistickou atmosféru jsem pociťoval jen místy (část nazvanou ARZAK bych si mohl prohlížet pořád dokola), zbytek na mě působil spíš jako fantasy.

    Má to svou poetiku, o tom žádná, ale asi jsem čekal víc.

    PS: za 380kč by to fakt chtělo aspoň ten větší formát...
  • Josh
    Josh16.2.2013 18:38Arzach (paperback)
    Vizuálně působivě zpracovaná vypravování o ničem.

    Krom úvodu by to asi líp fungovalo někde na výstavě, coby tématicky propojený obrazy. Surrealistickou atmosféru jsem pociťoval jen místy (část nazvanou ARZAK bych si mohl prohlížet pořád dokola), zbytek na mě působil spíš jako fantasy.

    Má to svou poetiku, o tom žádná, ale asi jsem taky čekal víc...
  • Josh
    Josh15.2.2013 20:52Thor: Vikingové
    Jatka jsou skutečně tím nejvýstižnějším slovem vhodným k popisu týhle řezničiny:)) Zombie vikingové čas nepočítají na vteřiny, ale na usekaný hlavy, tolik dekapitací jsem v komiksu asi nikdy neviděl.

    Plusem je, že se kolem Thora postaví dost zajímavej tým, hodně sympatickej mi byl i Dr. Strange (hned bych si s nim přečet nějakou sólovku, začínam věřit, že to bude dobrá volba pro jeden z budoucích filmů od Marvelu). Celkově jsem se bavil od začátku do konce. Je to dost přímočará rubačka, sem tam dojde i na nějakej brutální fórek (spojenej s utínáním hlav, překvapivě:)) ), ale bohužel, ve finiši se ocitnete dřív, než by bylo záhodno.

    Kéž bychom se někdy dočkali filmový adaptace, mohla by to bejt úžasná hororově-akční podívaná.
  • Josh
    Josh13.2.2013 20:44Iron Man: Extremis
    Irona Mana mám čím dál tím radši. Tony Stark se snaží zlepšit svět, jeho budoucnost, protože ví, že minulost je skrz na skrz prostřílená zbraněma, který pomáhal vyvinout.

    Ta atmosféra samoty kolem něj je pohlcující. Kresba úžasná, melancholicky laděná, člověk úplně cítí to tíživý ticho, který ho obklopuje na každym kroku. Tohle není ten nezničitelnej frajírek z filmů. Asi i proto, že vyfasoval víc než rovnocennýho soupeře - brutálního, geneticky vylepšenýho psychopata Mallena (bohužel s mega klišovitým originem). Kdykoliv dojde na akci, tak stojí za to. O mrtvoly není nouze, zranění způsobují skutečnou bolest. Tony bude velmi zblízka zkoumat hranice svých možností.

    Co dodat, na Extremis jsem se hodně těšil a moje očekávání byla překonána. To se často nestává. Snad bych jen omezil občasný zdlouhavý řeči ohledně fungování těch technologií apod., ale Ellis je na to prej ujetej:))

    PS: Překlad byl zbytečně moc slušňáckej... opravdu vypadá divně, když Iron Man začne řvát uprostřed boje "Čert tě vem! Čert tě vem!" :))
  • Josh
    Josh13.2.2013 00:43Daredevil: Rok jedna
    Pro mě zklamání, nejslabší Miller, co jsem kdy četl.

    Ten patos byl místy nesnesitelnej, jako kdyby to sepsal libovolnej filmovej prezident USA v nejtěžší hodince národa...
    Přitom začátek je výbornej, hned mě to vtáhlo do děje. Jenže pak začnou vést mystický osoby mystický kecy, objeví se Elektra...a nastane kvalitativní propad, ze kterýho už se u mě Matt Murdock nevyhrabal.

    Krom hlavního hrdiny se tu všechny postavy jen mihnou, třeba slavnej Kingpin absolutně nemá čím zaujmout.

    Pak mám problém se samotným originem. Vůbec jsem tam nevypozoroval ten vývoj, tu jeho proměnu od ne-tak-docela-normálního studenta až k Daredevilovi... respektive viditelná samozřejmě je, ale neměl jsem pro ní pochopení. Přišlo mi to celý dost nucený.

    A nenadchla mě ani kresba - nudná a nezajímavá (zde je Elektra naopak vítaným oživením:)) ).

    Zkrátka po stránce atmosféry i kvality se to s Batmanovým Rokem jedna nedá srovnat.
  • Josh
    Skvělá oddychovka.

    Dilbertovo pokusy o navázání známosti vždycky pobaví, Dogbert je zase tak roztomilej pejsek, že má člověk tendence přehlížet, jakej je to ve skutečnosti cynickej parchant:)) Líbí se mi ten klídek, ve kterym všechno prožívají. Jen občas přijde delší pásmo, který je trochu sušší (např. dinousary bych oželel), tak za to body dolů.

    Každopádně hodlám koupit i pokračování:)
  • Josh
    Kdyby to řval aspoň v civilu, tak to jakž takž jde, ale v Iron Manovo brnění a ke všemu během epický bitky... to zabolí:))

    Jinak tisková chyba nas€r€, ale s trochou fantazie si můžete představit, že jsou v tu chvíli obrázky stylizovaný do záběrů porouchaný průmyslový kamery, k tomu kancelářskýmu prostředí to i sedí:))
  • Josh
    Irona Mana mám čím dál tím radši. Tony Stark se snaží zlepšit svět, jeho budoucnost, protože ví, že minulost je skrz na skrz prostřílená zbraněma, který pomáhal vyvinout.

    Ta atmosféra samoty kolem něj je pohlcující. Kresba úžasná, melancholicky laděná, člověk úplně cítí to tíživý ticho, který ho obklopuje na každym kroku. Tohle není ten nezničitelnej frajírek z filmů. Asi i proto, že vyfasoval víc než rovnocennýho soupeře - brutálního, geneticky vylepšenýho psychopata Mallena (bohužel s mega klišovitým originem). Když dojde na akci, tak stojí za to. O mrtvoly není nouze, zranění způsobují skutečnou bolest. Tony bude velmi zblízka zkoumat hranice svých možností.

    Co dodat, na Extremis jsem se hodně těšil a moje očekávání byla překonána. To se často nestává. Snad bych jen omezil občasný zdlouhavý řeči ohledně fungování těch technologií apod., ale Ellis je na to prej ujetej:))

    PS: Překlad byl zbytečně moc slušňáckej... opravdu vypadá divně, když Tony řve "Čert tě vem!" :))
  • Josh
    Nádhera, konečně simpsonovskej komiks, kterýmu byla věnovaná dostatečná vizuální péče! Takže už žádný jednobarevný plochy na pozadí:))

    Příběh je bláznivej, šílenej, plnej nepravděpodobnejch náhod, ale tak to by snad ani jinak nešlo. Hlavní je, že nepostrádá vtip, při čtení jsem se nenudil ani na okamžik. Má to spád, úplně jinou energii, než běžně vycházející řada od Crwe (ale nic proti Crwi a ani tý řadě:)) ).

    Jen mě překvapilo, že všechno tak brzy skončí. Ona je to sice na pohled ohromná bichle, jenže víc než 40 stran tvoří bonusová část. Přes 20 z nich zabírají ukázky ranných fází komiksu, různý náčrtky apod., a dalších zhruba 20 jsou ilustrace od nesimpsonovských kreslířů. Ty potěší víc.

    Reprint kolosálního Homera netřeba zmiňovat, to je vysoce kalorická jednohubka:))

    Ve výsledku dostáváme luxusní vydání se spoustou materiálu navíc. Pro mě nejlepší Simpsonovi v komiksu u nás.
  • Josh
    Ještě dodatek: Na mě ta osudovost hlavní dějový linky taky nijak extra nepůsobila, ale to přisuzuju hlavně velkýmu množství postav, který u nás podobně jako hulení nemají žádnou tradici;)) U některejch hrdinů jsem si jméno nepamatoval ani po dočtení, takže mi byly jejich spory pokračující z minulosti tak trochu ukradený.

    Jenže amíci s nima prožili stovky příběhů... to potom věřim, že pro ně to musela bejt síla.

    Myslim, že si u toho nikdo nepopláče, ale bavit se bude skoro každej.
  • Josh
    Pohodová zábava, akorát ke konci tomu docházel dech, sem tam se čtení začínalo vleknout.

    Parodie na Bradburyho, Kafku, Kinga - všechno povedený. Zabijáckej vánoční stromeček si rád dam znovu na Štědrej den, u Ralphovo eskapád se člověk opravdu zasměje... Nevim, možná jsem moc měkkej, ty slabší chvíle Simpsonovým prostě dovedu odpustit:)) Navíc jich tu zas tolik není:)

    Kéž bychom se u nich někdy dočkali i ilustrací od špičkovejch kreslířů (Ross, Lee, apod.), ta vizuální stránka většinou neni žádnej zázrak. Některý příběhy jsou schválně stylizovaný do „oškliva“, což se opakuje ve všech halloweenskejch speciálech. Poprvý je to zajímavý, poxtý nikoliv.
  • Josh
    Pro mě příjemný překvapení. Bál jsem se, že to bude celkově hodně vytržený z kontextu a s otevřeným koncem, že se tam skoro nic nestane… no, to jsem byl trochu vedle:)) I příběh drží pohromadě a dovypráví se až do finále.

    Vyčnívá tu She-Hulk a samozřejmě Iron Man, asi nejvrstevnatější charakter z knihy.

    Akce si užijem dostatek, jen občas mě iritovaly ty marvelácký deus ex machiny, kdy se vždycky zčistajasna někdo objeví, něco moudrýho poví/udělá, a pak zase vypadne/chcípne, atd. Zároveň tím tak velmi „nenásilně“ posune děj…

    Nadšenej jsem nebyl z kresby Davida Finche, kvůli těm spláclejm hlavám a rysům na hranatejch ksichtech jsou si všechny mužský postavy až moc podobný.

    Naopak potěšilo pár retro stránek ještě z éry Stana Lee a hlavně závěrečná kapitola, která je vpodstatě výstavní síní těch nejslavnějších okamžiků Avengers. Tam se konečně dostavily i nějaký emoce, celý je to podaný velmi civilně a přesvědčivě.

  • Josh
    Povedenej halloweenskej speciál! Úvod slabší, první dva "horory" postrádají jakoukoliv pointu, ale postupně se to jen zlepšuje, i díky hostujícím hvězdám.
    Do nadprůměru pak Srandy plný strašfest táhne příběh z pera samotnýho Lukea Skywalkera!

    Jinak obálka je krásně udělaná, kéž by takovou výtvarnou péči dostávaly i samotný simpsonovský komiksy. Často mi přijdou zbytečně nehezký. I když zrovna tenhle díl patří k těm vizuálně povedenějším, pestřejším.
  • Josh
    Tohle mi přišlo jako průměrnější sbírka. Ty příběhy jsou občas tak nějak podivně přehnaný - Bart si "zotročí" Roda a Toda, Burns bude proměnený v bílou sr*čku, Wolfcastle zmasakruje mafii(nebo ne?), zkrátka místy to připomínalo spíš halloweenský speciál:))

    Oproti dalším Simpsonovským knihám výrazně schází právě ta hravost, různý menší srandičky apod, jde o suchopárnější čtení. Akorát v posledním sešitě to trochu rozsvítí Lionel Hutz:))

    Ale pozor! Velkým bonusem je Edna Krabapellová coby supersexy královna Konga!!:)) (ehm...dávam sem smajl, ale myslim to vážně...)
    A taky Barneyho den prochrápanej u Vočka. Tyhle dva kraťasy mě skoro donutily zvednout hodnocení do nadprůměru.
  • Josh
    Za 99kč jde pořád o výbornou koupi, ale už jsem z toho nebyl až tak na větvi, jako v případě Spider-Mana, takže tentokrát za 4 hvězdy.

    Moc se mi líbil přehlednej styl vyprávění a kresby. Jako kdybyste sledovali plátno v kině - jednotlivý okýnka jsou obdelníky podobných rozměrů, plynule na sebe navazujou, působí to elegantně. Pozornost tvůrců je zaměřená hlavně na postavy, spíš než detailní prostředí tak nadchne vystihnutí i tý sebenepatrnější emoce. A že jich tam bude.

    Téma je nadčasový - objeví se lék a může zbavit mutanty odlišností, kvůli kterým si na ně ostatní ukazujou. Protože zdaleka ne všichni z nich mají "cool" mutace. Navíc ani samotný X-Meni tu nejsou žádnou oslavovanou partou.
    Věřim, že po takový vakcíně touží i řada normálních lidí v našem světě (realitě, dimenzi, nebo jak to místo, kde trčímě, chcete nazývat:)) ).

    Příběhu nechybí vtip ani akce, byť někdy trochu uměle vyvolávaná i mezi členy týmu (tzn. Wolverine vs. kdokoliv na ráně:)) ). Co ale schází je pořádnej záporák. Ord se sice tváří jako největší badass, ale ve finále je spíš tím štěkajícím psem.

    Otevřenej konec naštve, ale pak potěší vědomí, že se v rámci Ultimátního kompletu dočkáme pokračování.

    A snad už na nezvlněnym papíru:P
  • Josh
    Josh14.1.2013 00:46Simpsonovi: Simpsoráma
    No nevim, já jsem se bavil výborně:)) Jedná se o sešity z let 95 a 96, přijde mi to jako pestrá sbírka. Flanderse unesou ufouni, Bartovi ukradnou námět na komiks o Ústřičníkovi, poznáme zakladatele Duffu (ani mě nenapadlo, že někdo takovej existuje, jako by tu Duff byl odnepaměti:)) ), Skinner vzpomíná na Vietnam, atd atd...

    Co se mi obecně hodně líbí na simpsonovských komiksech je fakt, že velkej prostor dostávají i vedlejší postavy, konkrétně zde třeba Rainier Wolfcastle (ten už se objevil ve více dílech a myslim, že měl potenciál pro výraznější působení i v tv seriálu) nebo Jimbo Jones.

    Jako vždy nechybí řada parodických reklam (většinou jsou i fakt vtipný) a kratších příběhů (třeba Itchy a Scratchy).

    Ve finále maximální spokojenost.
  • Josh
    Josh13.1.2013 13:33Predátor Omnibus 2
    Konec dobrý, všechno dobré:) I já měl v půlce pocit, že tomu dochází dech, ale poslední dva příběhy mě natolik potěšily, že jsem uvažoval i o maximálním hodnocení. Kresba už naštěstí není jednotvárná, což je vítaný oživení.

    Většina částí se pohybuje mezi průměrem - nadprůměrem, ale oproti prvnímu omnibusu tu chybí výrazná hlavní dějová linie. Hrdinové jsou zaměnitelní, prostředí se opakuje (džungle a stepi už mě neberou) a atraktivní místa jako věznice nebo ulice poválečného New Yorku (Predátor vs. italští mafiáni)jsou nevyužita.

    Schází tu moment překvapení.
    Ovšem zmíněné dva příběhy se z tohoto schématu vymykají:

    Vetřelci ze čtvrté dimenze – synek režiséra béčkových hororů narazí na Predátora a během útěku ho zavede na samotnou premiéru tátova posledního počinu. USA, 50. léta, autokino, lidi jsou nadšení ze 4-D zážitku a já taky:)) Skvělá zábava plynoucí ve svižném tempu s dostatkem humoru i sympatických postav.

    1718 - Geniální propojení s druhým predátořím filmem. Kdykoliv ho uvidím, tak už si vždycky vzpomenu i na tohle krátký vyprávění o pirátech a neobvyklém spojenectví. Plus se jedná o nejlepší kresbu z celý knížky.


  • Josh
    Josh12.1.2013 03:33Predátor Omnibus 1
    Je to zvláštní, kniha jako celek je pro mě za plnej počet, ačkoliv jednotlivý story ne vždy úplně oslní. Kresba má svoje kouzlo, akorát pamětihodných okýnek nabízí spíš poskrovnu (flotila predátořích lodí přes dvojstranu, krokodýlové, a...ehm... průvodkyně Lopézová:)) ), všechny příběhy jsou si vizuálně dost podobný. Ale nedá se to brát jako zápor, aspoň tak má první omnibus výraznej, jednotnej styl. Plusem je určitě počet stran a textů, vydrží vám dlouho. Pro fanoušky Predátora jasná volba.

    Trilogie o Dutchovo bráchovi - v pohodě, jen by detektiv Schaefer nemusel bejt takovej asshole:)) Jeho hlášky jsou skutečně spíš na pěst (ale za to bych trochu vinil i překlad). Jinak získává sympatie svojí urputnou snahou o zjištění pravdy ohledně bráchy, v tom mu musíte držet palce. Celkově jde o napínavý čtení, Predátoři rozpoutávají jatka na potkání, bavil jsem se. Řadím to na stejnou úroveň jako filmy, kéž by někdy vznikla adaptace. 5 hvězd

    Zkouška z dospělosti - Perfektní! Beze slov, bez chyby, dal bych si to i o něco delší. 5 hvězd

    Lov v Nghase - Aneb když se divočina rozhodne házet Predátorovi klacky pod nohy:)) 4-5 hvězd

    Krvavé písky času - Jak se dvojice Jean a Claude probíjela 1. světovou. Moc pěkně popsaná nesmyslnost válek a bezmoc vojáků, kteří museli čelit jak šíleným generálům, tak lovícím Predátorům. Obešlo by se to bez nadrženýho páru, kterej čte jejich zápisky, celá linie mimo válku je k ničemu. 4 hvězdy

    Krevní msta - Tokio, současnost, tady je nadržená jen ženská, bohužel její slepý samuraj na ní kašle, protože má vidiny, jak v minulym životě zápasil s Predátorem...a ten si pro něj přijde zas... možná to zní líp, než se to čte:)) tak za 3 hvězdy


  • Josh
    Sakra, ani nevim, že jsem četl vlastně druhý vydání, takže komentář patří sem:))
    -
    Obecně jsem spíš fanda DC, ale tady mě Spidey získal na svojí stranu. Je to vlastně docela drsný čtení, skoro půlku knihy zabírá epická bitva, během který budete mít pocit, jako kdyby tu nakládačku schytávaly vaše křehký kosti.

    Scénář se povedl, dialogy nejsou prázdný ani nudný, často jsem obdivoval, s jakou lehkostí děj plyne. To samý platí pro kresbu.
    Vůbec mi nevadila absence Mary Jane a jakýkoliv jiný romantický linky, jsme tak ušetřeni řady srdceryvných scén:))

    Celkem vzato - sice jsem trochu postrádal tu realistickou DC ponurost, ale sem tam neškodí přeladit i na jinou notu:)

    PS: Perfektní překlad Jiřího Pavlovského, po dlouhý době jsem se u komiksu nad žádným výrazem nepozastavil, všechno sedí!
  • Josh
    dodatek: aby nedošlo k mýlce, ty zajímavosti jsou samozřejmě o původu samotnýho Spider-mana, ne komiksu Návrat:))
  • Josh
    Obecně jsem spíš fanda DC, ale tady mě Spidey získal na svojí stranu. Je to vlastně docela drsný čtení, skoro půlku knihy zabírá epická bitva, během který budete mít pocit, jako kdyby tu nakládačku schytávaly vaše křehký kosti.

    Scénář se povedl, dialogy nejsou prázdný ani nudný, často jsem obdivoval, s jakou lehkostí děj plyne. To samý platí pro kresbu.
    Vůbec mi nevadila absence Mary Jane a jakýkoliv jiný romantický linky, jsme tak ušetřeni řady srdceryvných scén:))

    Celkem vzato - sice jsem trochu postrádal tu realistickou DC ponurost, ale sem tam neškodí přeladit i na jinou notu:)

    PS: Perfektní překlad Jiřího Pavlovského, po dlouhý době jsem se u komiksu nad žádným výrazem nepozastavil, všechno sedí!
  • Josh
    Byl bych na půl cesty mezi čtyřmi a pěti hvězdami, ale vzhledem k luxusnímu vydání to bude za plný počet.

    Obecně jsem spíš fanda DC, ale tady mě Spidey získal na svojí stranu. Je to vlastně docela drsný čtení, skoro půlku knihy zabírá epická bitva, během který budete mít pocit, jako kdyby tu nakládačku schytávaly vaše křehký kosti.

    Scénář se povedl, dialogy nejsou prázdný ani nudný, často jsem obdivoval, s jakou lehkostí děj plyne. To samý platí pro kresbu.
    Vůbec mi nevadila absence Mary Jane a jakýkoliv jiný romantický linky, jsme tak ušetřeni řady srdceryvných scén:))

    Celkem vzato - sice jsem trochu postrádal tu realistickou DC ponurost, ale sem tam neškodí přeladit i na jinou notu:)

    Samotný vydání nemá chybu, už na grafickym zpracování předsádky je vidět, že si na Ultimátním kompletu dávají záležet (a snad budou i nadále). V úvodu nám stručně řeknou, co Návratu předcházelo, na konci se dočteme spoustu zajímavostí o jeho původu a jak málo stačilo, aby na něj Marvel nevsadil. Navrch galerie některých padouchů a Spider-manových podob napříč desetiletími.

    Tenhle vydavatelský počin by stál i za mnohem větší investici, než těch mizerných 49kč, takže směle do toho:))

    PS: Perfektní překlad Jiřího Pavlovského, po dlouhý době jsem se u komiksu nad žádným výrazem nepozastavil, všechno sedí!
  • Josh
    Tři skvělý příběhy a dva spíš průměrnější. Navrch klasicky pár kratších srandiček, je to v pohodě, celkovej dojem mam určitě pozitivní.
  • Josh
    Josh4.1.2013 14:14Maska Omnibus 1
    Totální masakr, ať už jde o humor nebo rozlítnuvší se hlavy! Častokrát jsem se smál nahlas, líbí se mi i provázanost všech tří příběhů. Jen na chvíli mě vykolejil velmi brzký odchod Stanleyho Ipkisse ze scény, ve filmu a hlavně v seriálu jsem mu vždycky fandil. Tady je to stejnej ňouma, ale mnohem větší magor, jeho myšlenkový pochody a zelenej army obleček mě dostávaly:))

    Poručík Kellaway je taky sympaťák, i když chvíli trvalo, než jsem mu přišel na chuť, právě kvůli Stanleymu. Celkově se vědělo, že bude nositelů Masky víc (pro majitele představuje slušnej záhul), ale podobný pocity jsem měl i při další střídačce. Ve finále byly všechny obavy lichý, protože ten zelenej ksicht je vtipnej za každý situace.

    Takže humor máme, krásu a šarm zastupuje blondýnka Kathy (fakt skvělá holka, jen trošku nemilosrdná, když na to přijde:)) ) a pak je tu Walter, mlčenlivej vazoun, úchyl a kdo ví co ještě, kterej pro Masku půjde klidně přes mrtvoly… přes hory mrtvol…

    Doufám, že se o něm trochu víc dozvíme v druhym omnibusu - jasná koupě!
    Kresba má dost specifickou atmosféru, hlavně v úvodu nemusí sedět každýmu (pro mě povedený, podivný retro), postupně se výrazně zkvalitní.

    PS: Na starý český "šlágry" v překladech komiksů už jsem si zvyknul, někdy to dopadne hůř, někdy líp (viz. Walterova reakce na song bratrů Nedvědů:)) )

  • Josh
    Josh1.1.2013 20:48Joker
    Úžasná noir záležitost! Od obálky po poslední obrázek je kresba stejně intenzivní, vtáhne vás okamžitě dovnitř, kde potkáte tak trochu jinýho Jokera…

    Vizuálně i chováním nemá daleko k verzi Heatha Ledgera. Tenhle klaun neposkakuje vesele po okolí, nehodí vám pod nohy chodící bombičku na klíček. Radši vás stáhne z kůže nebo zabije na x různých způsobů.

    S Johnnym Frostem se mu dostanete blíž, než byste si v reálu přáli. A je to celý především Johnnyho příběh, příběh nuly, která touží po uznání druhých, za jakoukoliv cenu. Proto zobe z rukou, který mu můžou kdykoliv zakroutit krkem.

    Jokerova nepředvídatelnost je zárukou napínavýho čtení, míň ukecanou podobu vnímám jako plus. Je to prostě šéf, co se vrátil z lochu a zjistil, že s nim všichni vyjebali. Nemá důvod svou krutost nijak přikrášlovat, nemá chuť si hrát. Čeká vás bezcitná pouť nočním Gothamem.

    Ze známých postav vyzdvihnu Killer Croca, v takové podobě by mohl bez problému existovat i v Nolanově filmové sérii.

    Body navíc u mě přidává i netopýří stín, který se táhne nad celým vyprávěním. Bez něj Joker nemůže a nechce existovat. Závěrečný souboj titánů je pak trefným "pozadím" pro rozuzlení Johnnyho tužeb.

  • Josh
    Josh1.1.2013 14:15Simpsonovi: Vrací úder!
    Mně se to líbilo moc, většina těch příhod by úplně v pohodě mohla bejt i v samotnym tv seriálu.

    Jen by to chtělo je trošku dotáhnout, snad by tvůrci potřebovali víc prostoru (pokud jde o rozsah), nebo trpělivosti. Každý sešit se řítí dopředu šíleným tempem, takže to ve finále působí víc ujetě, než by asi mělo.

    Potěší i kresba, v celé knížce si udržuje ten pravý simpsonovský feeling.
  • Josh
    Je to brutální, často až perverzní jízda, otrlejším fanouškům Simpsonových můžu jen doporučit! Snad jen ty zdlouhavý rýmovánky mě občas štvaly, jsou poměrně krkolomně překládaný.

    U (asi nejen halloweenských) simpsonovských komiksů záleží obecně na přístupu – pokud čekáte, že se budete na každý stránce válet smíchy, jste vedle. I tady sice pár vtipů připomene časy, kdy byla rodinka v nejlepší formě, ale celkově jde hlavně o BIZARNÍ návštěvu v našem oblíbeném městě.

    Pokud na tuhle hru přistoupíte, budete spokojeni.

  • Josh
    Josh27.12.2012 22:09Superman: Rudá hvězda
    Spíš než, že by Millar nepochopil Stalina, mi přijde, že tady někteří nechápou ironii:)) Tou je totiž tohle dílo prodchnuté od začátku až po (dle mého) geniální konec (s neméně skvělou alternativou).

    Spoustakrát jsem se musel pousmát, narážky na známé postavy a události jsou všudypřítomné, jen je to celé jaksi naruby. Nixon by mohl vyprávět:)) Nic není černobílé, charaktery se zde nedělí do kolonek záporák/hrdina. Superman, Batman i Lex Luthor jsou neústupní fanatici. Každý má svojí pravdu, každý k jejímu prosazování užívá nepřiměřených prostředků.

    Orwellovskou atmosféru jsem pociťoval jen místy, ale nijak mi nescházela. Děj sledujeme ze Supermanovy perspektivy a on negativní stránku svého konání příliš nevnímá.

    Kresba je krásná, nápaditá, přehledná. Akorát při listování bonusovým skicákem Alexe Rosse se člověk neubrání pocitům, že by to s jeho nostalgickými ilustracemi bylo možná ještě lepší a že by i ta pochmurná realita utopické/dystopické společnosti byla hmatatelnější.

    Celkově se jedná o velmi osvěžující pohled na největší legendy žánru.

  • Josh
    Trhač a Tříska jsou bez diskuze, ale neříkaly náhodou kdysi želvy Trhačovo poskokům "fooťáci"? Podle mě jo. Nebo se dřív taky říkalo "klan Noha"? To se mi nezdá... Klan Foot zní líp, a když můžeme mít Penguina, Riddlera, apod., tak by se i tohle dalo.

    Jinak jsem jedinej, komu přijde, že v tý galerii alternativních obálek by se našlo asi tak 5 mnohem pěknějších, než jaká vyšla u nás?:)) Jasně, je to otázka osobního vkusu. Ale já jsem si kvůli tomu tu limitku nekoupil, ten vizuál se mi prostě nelíbil...
  • Josh
    Josh17.2.2014 12:23Z pekla
    Syndrom: Díky za doporučení i konstruktivní reakci. Kastrace jsem se neobával, jsem si celkem jistej, že bych si svůj komentář před kýmkoliv obhájil:)) Nejsem žádnej antimoorista, jak by se mohlo zdát. V jako Vendeta, Watchmen, Top 10 - to všechno se mi opravdu hodně líbilo. Ani nechci nikoho přesvědčovat, že Z pekla je sračka nehodná přečtení a podobně, což si navíc ani nemyslim:)) Jen mě to zcela minulo a nevěřim, že mě při druhym-třetím čtení něco osvítí. Třeba to časem zkusim znovu, ale to bude jisto jistě až za hodně dlouho.
  • Josh
    Josh23.10.2017 23:27* Připomínky a návrhy
    GWB: Fajn, rádo se stalo!:)
  • Josh
    Josh21.10.2017 18:27* Připomínky a návrhy
    Zack: Ukázku nemám, měl jsem to půjčený z knihovny, už jsem to vrátil. Podle mě to stále je v Praze na Andělu. A pokud není nikdo z adminů z Prahy, můžu pro to zajít a vyfotit to.
    GWB: Teď jsi mě znejistěl, ale podle mě tam komiksový bubliny jsou. Někde jo a někde ne. Jinak není to jen sbírka nesouvisejících vtipů jako Trnky Brnky, pár těch "příběhů" má i několik stran. Jinak (ne)vtipnost toho nesoudím, muselo to vyjít kdysi pro pár nadšenců do lezení, což já nejsem, takže mi tam toho spoustu nedocházelo a asi ani nemohlo dojít.
  • Josh
    Josh20.10.2017 00:50* Připomínky a návrhy
    Zdravím, nedávno se mi dostal do rukou komiks Rock Comix, který zde v databázi chybí. Jsou to takové horolezecké stripy, které u nás vyšly v roce 2004. Už jsem mu vytvořil profil na databázi knih, takže tam najdete případně nějaké info: http://www.databazeknih.cz/knihy/rock-comix-358201
    Fyzicky ho momentálně mají v Praze, v městské knihovně na Andělu.
  • Josh
    Josh1.8.2017 22:41Pindárna
    To mi právě jasné není a proto tady hledám pravdu:)) Jako jo, zagooglil jsem a někde to zmiňujou, byť taky ne nijak nadšeně.
    Je to jak s tím Harvey Kentem, příště už fakt googlim dřív, než píšu sem:))

    Prostě při pohledu na Preludia a Nokurňa se mi úplně orosilo čelo:)) Jsem hlavně rád, že to není nějaká úplná blbost a že za tím je jakýsi tvůrčí záměr:))
  • Josh
    Josh1.8.2017 21:09Pindárna
    Mike:
    Abych se přiznal, mě už tam hodně štvalo i to slovo "Preludia", protože i když je to vlastně správně, tak to na pohled vypadá spíš jako slovenština. Navíc k sexy Harley i k obálce se slovo "Předehry" hodí, vsadím se, že tenhle význam to má i v originále. A mimochodem, ten "vítězný" název jsem na FB navrhoval já, s odkazem na to erotično to mělo být Předehry a rozverné vtípky (protože navíc knock-knock jokes nemají doslovný český překlad a jsou to prostě takový hodně hravý, nesmyslný fórky).

    Tehdy tam admin psal, že zatím pracují s něčím jako "Preludia a kameňácké vtipy" nebo tak něco, byla to hrůza, tak to člověk chtěl zkusit zachránit:))

    Ale jinak díky, tím, že by mohlo jít o "parodii" na Sandmana jsi mě docela uklidnil, protože to jakž takž dává smysl. Samozřejmě když odhlédneme od toho, že to smysl zřejmě vůbec nedává, protože tam na rozdíl od takových Sedmi zbytečných-statečných určitě nebude sebemenší souvislost mezi Nocturna a Nokurňa:)) Tím spíš, že ten sandmanovský název podle mě není v české popkultuře až tak zažitý, takže to napadne leda fandy Gaimana. No prostě je to podivný.
  • Josh
    Josh1.8.2017 18:24Pindárna
    Zdravím, dotaz na lidi, kteří se zajímají o DC UKK.

    Víte, že 16. (nebo 17.) díl se v češtině jmenuje HARLEY QUINN: PRELUDIA A NOKURŇA? Nechci se předčasně nasírat, proto se ptám, jestli je takovýto překlad názvu PRELUDES AND KNOCK-KNOCK JOKES podle vás ok a jde tudíž skutečně o nějaký moravácký fórek, nebo je to naprostá p*čovina a amatérský přístup (z něhož mam neustále tendence tenhle projekt podezírat, myšleno tedy hlavně směrem k novým překladům).

    Pamatuju si totiž, že speciálně název této knihy se řešil na fb, kdy tam dokonce admin jejich fb stránky (nebo co to bylo celý zač) psal, ať lidi navrhnou český překlad.
  • Josh
    Josh29.7.2014 11:10Pindárna
    DEmnoG: Jo, taková teorie se mi zamlouvá, toho se budu držet, díky!:))
  • Josh
    Josh28.7.2014 20:50Pindárna
    Nevim kam to napsat, ale někam musim, protože mě to šokovalo... Viděli jste fotky Franka Millera z Comic Conu? Je to smutnej pohled, určitě bojuje s nějakou vážnou nemocí://
  • Josh
    Josh12.4.2014 12:05* Připomínky a návrhy
    Zack: Ok, díky za info:)
  • Josh
    Josh9.4.2014 18:12* Připomínky a návrhy
    Jo, to by bylo vážně ideální:) Věřim, že by bylo dost pracný to všechno sjednotit, promazat opakující se komentáře apod., takže kdybyste se do toho během léta pustili a potřebovali pomoc, tak se hlásim:))

    Ještě mě napadá udělat něco podobnýho k časopisům. Např. dát kartu Kačer Donald, kde by se hodnotil a diskutoval ten časopis obecně, jako celek. Já si ho třeba kupoval někdy v letech 96-99 a strašně rád bych mu za to napálil pět hvězd a přidal pár nostalgických slov:)). Jenže takhle si můžu vybrat leda tak jeden z xx dílů a připsat to tam, což nemá moc smysl. Samozřejmě ten profil by pak byl i rozcestníkem k jednotlivým dílům.
  • Josh
    Josh9.4.2014 00:13* Připomínky a návrhy
    invape: Tak to jsem si všimnul též... Ale i této zásadní změně navzdory mi to nedává smysl:)) Čekal bych, že by tu měla být snaha o přehlednost a o co největší počet hodnocení a komentářů u jednotlivých děl, aby to dalo dohromady objektivní, jasně vypovídající obrázek. Jo, chápu rozdělení různých vydání, to je ok. Ale tříštění profilů zcela stejných knih jen kvůli ISBN/ISSN (obojí je dle mého názoru každýmu ukradený) mi přijde úplně zbytečný.

    Ale jestli jsem jedinej, tak to potom ok.

    Teď jsem si ještě všimnul toho dotazu k Usagimu... Opravdu budete dělat novej profil Usagiho 9 jen proto, že se liší font u ISBN/ISSN na zadní obálce? Bych čekal, že podobnou absurditu by navrhnul leda nějakej hodně znuděnej poslanec... ( A to neberte jako synonymum pro blbce apod., to vůbec. Já jen, že o takovejch podivnejch "zlepšovácích" se člověk většinou doslechne jen v souvislosti se sněmovnou:)) ).

    Prostě bych čekal, že řešení bude větší "citovka" a ne to jet takhle administrativně/strojově...
  • Josh
    Josh8.4.2014 22:56* Připomínky a návrhy
    Jen si říkám - co má za smysl dávat zvláštní profily dotiskům knih? Nejedná se o naprosto totožný dílo, ve kterým není změněná ani čárka?
  • Josh
    Josh16.5.2013 21:06Pindárna
    Lenny: Jo, dvě položky se sloučenými komentáři by byly ok... ale je fakt, že to někde může bejt složitý:/ Zadal jsem si do googlu TPB, myslel, jsem, že to bude něco jako ThePaperBack...ale má to má bejt pirate bay, že jo?:)) Komiksovou knížku na monitoru jsem ještě nikdy nečet a ani mě to neláká, trpím postižením jménem sběratelství:))
    Zack: Třeba Temnýho rytíře bych neslučoval, to se řadí mezi ty výjimky, který jsem popisoval, nešlo jen o obsah. Nebo Grandville, kde obě vydání mají výrazně odlišnou obálku (vizuálně i kvalitativně). Ale jinak chápu, že je potřeba dělat to nějak systémově, nic proti:) Jen u těchle identickejch vydání je to trochu škoda, tak jsem to ze sebe musel dostat:))
  • Josh
    Josh16.5.2013 02:25Pindárna
    Zdravím, jen mám ještě takovou námitku ohledně profilů komiksů:)) Konkrétně teď u série NEW 52 podle mě úplně bije do očí, jak je někdy nesmyslnný to rozdělovat na profil s pevnou vazbou a na brožovanou verzi. Chápu, pokud se obě verze obsahově nebo vizuálně liší (i kdyby jen mírně), nebo pokud byla mezi vydáníma delší časová prodleva. Ale když jsou zcela totožný a vydaný ve stejnej den... radši bych viděl všechny komentáře a hodnocení pohromadě, než se kochal dvěma ISBN... tak by mě případně zajímaly názory ostatních, nebo argumenty zastánců, díky:))
  • Josh
    Josh21.4.2013 13:42Slevy, výprodeje, bazary
    V Levných knihách teď mají za 29kč South Park Comic Annual 2011. Je to velká vázaná knížka, v angličtině, obsahuje dva docela dlouhý komiksy (2 epizody - známou anální sondu a tu druhou jsem neviděl). Přestože vypadaj, jako kdyby je někdo ofotil přímo z tv obrazovky, podle mě za tu cenu stojí:))
  • Josh
    Josh20.4.2013 00:20* Připomínky a návrhy
    No vida, to já si všim až teď, že to Zack fakt vyvěsil:D Tak díky moc:))
  • Josh
    Josh18.4.2013 13:09* Připomínky a návrhy
    Zack: Díky moc za reakci, už před napsáním do fora jsem googlil jako o život, ale nic, samý neexistující maily. Ještě zkusim kontaktovat pana Jiřího Bílka, autora knihy 5555 rad pro šikovné hospodyňky, a pak to vzdam:))

    A jinak jo, něco na posílání vzkazů mezi uživateli by mohlo bejt fajn:)
  • Josh
    Josh14.4.2013 01:33Pindárna
    Ok, dokončím to v pindárně:)) Takže kdyby měl někdo náhodou mail na uživatele s nickem 5555, dejte vědět na jankukral@email.cz, díky moc:)
  • Josh
    Josh13.4.2013 12:06* Připomínky a návrhy
    Nevim, kam tohle napsat, tak to zkusim sem, třeba někdo budete vědět 0:)
    Tady se nedají vyměňovat vzkazy mezi uživateli, že ne? A má někdo tip, jak by se dal oslovit člověk, kterej tady komiksy nabízí, ale nemá na sebe uvedenej žádnej mail ani jinej kontakt?:)) Konkrétně jde o uživatele 5555. Tak případně díky za radu:)
  • Josh
    Josh1.4.2013 00:10* Připomínky a návrhy
    Klaun Dominant: Ok, tak to chápu, dík za info:)
  • Josh
    Josh30.3.2013 03:08* Připomínky a návrhy
    Nevim no, já když něco chci, tak to zároveň i sháním, ale tak asi jsem jedinej:)) Nijak extra mi na tom nesejde, ať to klidně zůstane, ale to "Přečteno" bych bral.

    Možnost "Osobní" jsem taky nějak nepochopil, co a proč tam kdo vkládáte za tajnosti, jestli se můžu zeptat? Třeba Reginu?:))
  • Josh
    Josh29.3.2013 14:49* Připomínky a návrhy
    Aby nedošlo k mýlce (třeba já na netu občas těžko poznam, kdy je kdo ironickej a kdy ne:)) ) - mně se to "Přečteno" fakt líbí, oproti sbírce to bude dost rozdílnej, obsáhlejší seznam. Nebo aspoň v mym případě ano.
  • Josh
    Josh29.3.2013 13:59* Připomínky a návrhy
    Díky moc vám všem za vysvětlení, všechno to znělo rozumně a pochopil jsem:)) Takže super, už se těšim, až si do kolonky "Přečteno" nasázim těch x ročníků Kačera Donalda:)))
  • Josh
    Josh28.3.2013 13:42* Připomínky a návrhy
    Pokud jde o ty kolonky a jejich počet - jakej je vlastně rozdíl mezi Chci a Sháním?:)) To by se dalo sloučit do jedný a mohl by přibejt nějakej novej sloupec. Ale i takhle mi to přijde v pohodě.
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:55Pindárna
    Lenny: A nebo jak řikáš, ať je ta samotná kniha na pohled nějak odlišná (ideálně hezčí:)) ) a obsahově bohatší. Pak by to taky mělo smysl.
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:52Pindárna
    Lenny: Jo, to je pravda, tak tu edici Batmana jakž takž beru... jakž takž:))

    Třeba speciální nebo limitovaný edice u her jsou úplně o něčem jinym... tam je to vždycky nabušený bonusama až po okraj... od art booků, přes soundtracky, figurky, dokumenty o tvorbě a další věci... tam často stojí za to si připlatit.

    Ale ty dva papírky a plakát navíc u Drsný školy... to mi přijde neadekvátní:/
  • Josh
    Josh20.3.2013 00:25Pindárna
    Já spíš nechápu celej ten princip... V čem je ta limitovaná edice tak speciální? Je v tom superexkluzivní papírek o potvrzení pravosti (to jsou ostatní komiksy falešný?), pak jeden vloženej list, kterej potvrzuje znovu to samý:)) A pak ještě obálka prvního čísla originálu (formát A3, takže spíš plakát). Toť vše. Vloženo v kazetě. Nechápu. Opravdu ne:)) Jo, kdyby to byly třeba výtisky podepsaný Frankem Millerem, tak by to bylo o něčem jinym. Ale tyhle český speciální edice mi přijdou dost na nic... podobně jako Batman:Ticho, kterej obsahoval speciální exkluzivní limitovaný podpis nakladatele Martina Buchala... ty vole... to by mě opravdu hřálo u srdce... (nic proti nakladateli:)) )
    Ale opravdu, kdyby mi někdo mohl vysvětlit, v čem spočívá ta sběratelská hodnota, tak dejte vědět, díky:)
  • Josh
    Josh12.3.2013 10:54Slevy, výprodeje, bazary
    Jo, ale tak předpokládam, že je dobrý o tom vědět. Já jsem s UKK skončil, takže pro mě vítaná věc:)
  • Josh
    Josh12.3.2013 01:10Slevy, výprodeje, bazary
    V Comicspointu mají nijak nepropagovanou akci - za 399kč prodávají doublepack ve složení Iron Man: Extremis (původní paperback od Crwe) a Spider-Man: Kravenův poslední lov. Podle mě skvělá koupě, obě knihy by jinak vyšly skoro na dvojnásobek.
  • Josh
    Josh9.3.2013 18:52Slevy, výprodeje, bazary
    Luigi: V Plzni je mají, v pátek jsem na ně koukal
  • Josh
    Josh13.2.2013 01:22* Připomínky a návrhy
    Zdary, chtěl bych se zeptat, neplánuje se do budoucna nějaký "sjednocení" komiksů, který byly vydaný vícekrát? Nebo spíš aby byl na ty odlišný verze viditelnej odkaz přímo na profilech jednotlivých komiksů. Pokud je něco takovýho vůbec možný. Přijde mi škoda, že třeba 1. vydání 300 od Millera je ohodnocený 60x, ale to třetí už jen 18x. Vytrácí se tím i starší komentáře, který si podle mě přečte málokdo. Přitom se v těchhle případech jedná o stejný příběhy a většinou i prakticky totožný knihy.

    A pokud se něco takovýho nechystá, je v pohodě zkopírovat komentář i hodnocení napříč různými vydáními?
  • Josh
    Josh15.6.2012 17:29* Připomínky a návrhy
    Zdravim, v roce 2008 u nás vyšla velká kniha (tvar lichoběžníku) s prostorovýma obrázkama. Jmenovala se Marvel True Believers - Kolekce komiksových hrdinů - #1 Úžasný Spiderman. Mam jí, ale v databázi chybí. Nepočítá se kvůli celkový formě, nebo si jí nikdo nekoupil?:)) Od vydavatelství Eastone Books v Litomyšli. Měla to být první z řady knih, ale nakonec od toho zřejmě upustili:/

    http://www.daemon.cz/kniha/9771/repchuk-caroline---mansfield-andy--kolekce-komiksovych-hrdinu-uzasny-spider-man
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 24 (cca 12162 Kč)
Mám: 471 (cca 130370 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 11 (cca 4703 Kč)
Osobní: neveřejné
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0