Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | Fuzz a Pluck

No, nebavilo od začátku. Chvilku mě zaujala pasáž s halucinacemi u meditující opice, ale asi to bylo tím co jsem zhulil těsně před tím. Od nikud nikam, jak to vypadalo poutavě a zajímavě po vydání, tak to nenaplnilo žádné očekávání. Škoda.

Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | O půlnoci zemřu

Divoká groteska ve zběsilém tempu, která za dva týdny pravděpodobně sejde z mysli.

Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | Candide #03: Eldorádo

Velkolepé zakončení divoké adaptace Voltairova díla. Ani jsem nečekal, že to bude taková jízda, plná vizuálních nápadů, vtipných situací a nenápadných poct ikonám komiksové historie - nejvíc mě pobavila místnost s postavami ze Saudkova Arnala a Tintin. Co více říct, skvělá kresba i scénář, velký formát, dokončilo se to!! Za to díky BBArte a možná by se to mohlo zkusit vydat i v zahraničí, to by se mohlo chytnout.

Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | Včelař Ignát a poklad pralesa

Velice pěkná, dalo by se říci staromilská kniha , která nenásilně učí něco z dějepravy, starých řemesel, ekologie i o nezměnitelném chamtivém lidském charakteru ale i o čisté lásce k přírodě. Jsem zastáncem toho, abychom navrátili přírodě co jak nejvíc prostoru, kde si bude panovat sama a my jí do toho nebudeme zasahovat. Nechápu, kde se v nás pořád bere ta dutá arogance, že to zvládneme lépe než příroda. Proto mě třeba kácení v Bělověžském pralese hodně rozesmutnilo. Stejně tak mě serou všichni, kteří by nejradši všechno vykáceli, na všem hospodařili (rozuměj káceli) a ještě mají tu drzost křičet cosi o tom, že za stávající kůrovcovou katastrofu mohou ekologičtí aktivisté. Šumava je dostatečným důkazem toho, že pokud necháme přírodu být, poradí si se vším nejlépe sama, i když někteří - ať už z hlouposti nebo z zištnosti - to nikdy nepřiznají.

Opravdu pěkná, milá knížka, kterou zařazuji do dětské poličky v naší velké knihovně, ať si to můžou děti kdykoli vytáhnout a přečíst.

Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | Utečte z krysího závodu - Nauč se, jak peníze pracují a staň se bohatým dítětem

Opravdu pěkně a srozumitelně vysvětlená rozvaha a výsledovka. Může to být poměrně motivační pro některé děti (ale i rodiče!). Ale cpát to děckám zatím určitě nebudu, protože nevidím smysl v tom, aby četly někdy před - chm, těžko říct... desátým, dejme tomu - rokem, něco o nakupování aktiv, když mají ve své pokladničce s beránkem Timmym nasbíraných 350 korun. A taky aby to děti nevzaly příliš vážně a nestaly se z nich malé vychcané kurvy, které nedají zadara ani "sveza." Pravda, kniha vede spíše k "hledání příležitosti" a rozumnému nakládání s prostředky, ale stejně.

Celkově je to ale velice pěkně uděláno, až nečekaně mě to bavilo a musel jsem, chudák, místo činností, naplánovaných mi ženou, si sednout do hospody, vypít tři piva a dočíst to do konce:) Akorát se na mě zase číšnice dívala tak schovívavě, když viděla na obálce napsáno....a staň se bohatým dítětem. Druhá a třetí část, kdy autor vykrádá sám sebe z jiné knihy, je kreslená hodnotněji než zbytek, jehož ukázku jde vidět na obálce. Za 39 kaček z Levné knihy není vůbec o čem uvažovat, ať už chcete k finanční gramotnosti nějaké děti vést nebo ne. Nicméně, ještě mám vlastně poslední výhradu - kniha oslavuje "vlastní podnikání" a tvrdí, že být zaměstnancem se rovná být skoro otrokem - nějak mi tam chybí aspoň zmíněno, že i to podnikání sebou nese jistá rizika a ne každý se super nápady dopadl jako superboháč. Že to klidně může dopadnout i naopak.

baatcha
baatcha | 18.4.2019 | Vei #01

A není to náhodou tím, že autorka je žena? http://www.sarabelfgren.com/about :DDD

Kapis
M Kapis | 18.4.2019 | Vei #01

Nechci si vysloužit nějaký feministický odsudek za genderovou stereotypizaci....
šmárjapanno, s tebou je to ještě horší, než jsem si myslel - co je proboha špatně na tom z něčeho cítit "ženskou ruku"??? A nezasluhuješ si náhodou už odsudek za to, že jsi napsal "ženskou"? Tak strašná stereotypizace!! Doufám, že nezatěžuješ svou matku a přítele nějakými šovinistickými stereotypy a oslovuješ je pěkně korektně TO.
Fakt, co někteří lidi jsou schopni předvést a nasrat si na hlavu, to zdravý rozum už dávno přestal pobírat.

Norri
M Norri | 18.4.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #068: Akademie Avengers

Heh... Tuhle knihu jsem koupil omylem. Chtěl jsem koupit Great Lakes Avengers, ale víc jsem se soustředil na fyzický stav knihy, než na to, co je na ní napsané. Ale nelituju toho, protože mě to bavilo. Líbí se mi, jak jsou všechny postavy rozepsané a mají svoji hloubku. Líbí se mi, jak postupně odhalují nejen svoje schopnosti, ale i sami sebe. Bavily mě jejich vzájemné vztahy a dialogy. No a nakonec kresba taky není špatná.

mearez
mearez | 17.4.2019 | Usagi Yojimbo #04: Spiknutí draka

Tak tohle mi tedy sedlo. Spiknutí draka byl asi nejlepší Usagi, jakého jsem zatim četl. Sedl mi formát dlouhého příběhu, protože osobně nemám rád jednosešitové epizodické příběhy, a líbil se mi koncept takového ,,crossoveru", kde se setkají všechny doposud představené postavy. Oproti tomu mě moc nebavila Genova linka a místy mi přišel děj dost jednoduchý až zkratkovitý. Ale ať chci jak chci, nemůžu na tomto kousku najít žádné další chyby a přiznám se, že se mi tento díl fakt líbil, i přes to, že děj je tak jednoduchý.
Kresba je klasicky skvělá, prostě klasickej Sakai ve svojí nejlepší formě, jak scénáristicky, tak výtvarně.
Jak už jsem zmiňoval, jedná se o nejlepšího Usagiho, kterého jsem dosud četl. Pokud máte rádi Usagiho, tohle je povinnost, pokud se vám první díly moc nelíbily, tento komiks se vám určitě líbit bude. Za mě 5*.

karl173
karl173 | 17.4.2019 | DC komiksový komplet #026: Triumvirát

Za mě naprostá spokojenost. Komiks mi v několika bodech připomínal Novou hranici, byť zde nešlo o tak rozsáhlou věc. Příběh svým způsobem jednoduchý, ale podaný tím nejlepším způsobem. Kresba jednoduchá, ale tvořená s veškerou péčí a smyslem pro detail. Nejedná se v měřítku o nic velkolepého, ale někdy zkrátka stačí, aby vše náramně sedlo. Retro smáznu jedním slovem - blbost. PS: Retro bych z DCKK dal klidně pryč. Vím že se jedná jen o pár stran, ale přesto mám chuť ho vždy přeskočit, jelikož tam jsou pokaždé tak stupidní příběhy, že to snad není ani možné. V té době Marvel vytvářel mnohem lepší komiksy.

p3tris
p3tris | 17.4.2019 | V hlavní roli Snoopy

Byla to temná bouřlivá noc...
Říká se to nejlepší na konec. A stejně tak to platí i se souhrnnými výběry Peanuts. Ten poslední se totiž věnuje pouze jediné postavě. Postavě, která nejdříve vznikla tak trochu do počtu, ale nakonec si získala kultovní status popkulturní ikony. Věnuje se bíglovi Snoopymu. Psovi, která je neskutečně vtipný a má neutuchající fantazii. Postupně se vtělíte do všech jeho druhých já. Do šéfbígla, spisovatele, hokejisty, kondora, leteckého esa, skauta, advokáta, tenisty, legionáře a nakonec i astronauta. A budete ho milovat.

JohnyG
JohnyG | 17.4.2019 | Star Wars - Darth Vader #01: Vader, Stíny a tajemství

Do ruky pěkně padnoucí kniha o 250 komiksových stranách o lordu Vaderovi plyne pomalu, ale je moc příjemným čtením. A krom nejprovařenějšího sitha má i další sympatické postavy, ať už jde o zabijáckého droida s kamufláží astrobota nebo post-tarkinovský mučící protokolární protipól k C3PO. Zapomenout nemůžeme ani na Aphru, která sice Darthu Vaderovi pomáhá, ale celkem dobře si uvědomuje, že jde o tanec nad propastí. Vader se ukazuje jako mazaný hráč v politicky nestabilním klání mezi špičkami impéria, znervózněného zničením Hvězdy smrti a nechává za sebou také natěšené konkurenty v boji o přízeň u svého mistra. Prostě povedená záležitost vydaná konečně v důstojném provedení.

Spacecore
Spacecore | 17.4.2019 | Batman R.I.P.

Četl jsem to 2x, jednou česky a jednou anglicky a jako celý run od Batman a syn a i potom přes Final Crisis až po The return of Bruce Wayne a je to mistrovské dílo. Pro Morrisona mám obecně slabost a co neberu drogy je jeho komiksová hyper sci-fi psychedelie naprosto moje gusto, ale tady to dovedl do tak perfektní roviny, že se nejspíše jedná dost možná o nejlepšího Batmana vůbec. Rozhodně u mě vede o chlup i před Návratem Temného rytíře a dalšími věcmi. Zur-En-Arrh !

louza
louza | 17.4.2019 | Kůstek #03: Oči bouře (barevné vydání)

Kůstkův příběh temní a nabírá širších kontur. Začíná se odhalovat mocenské pozadí příběhu, ale dojde samozřejmě i na klasické vtípky a legrácky. A zase - underground jako hezký, ale Kůstek v barvě je prostě po všech stránkách boží. Jeden z raritních případu, kdy dodatečný koloring věci výrazně prospěl.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 17.4.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman Detective Comics #03: Liga stínů (paperback)

Sice tlustý (což mě děsilo), ale celkově docela napínavý a relativně dobře napsaný díl. A dlouho jsem neviděl Batmana tak bezmocného.

Celkový dojem: 70%

George Walker Bush
A George Walker Bush | 17.4.2019 | Zatím dobrý

choze: Tři králové jako prequel k Mašínům? Moc hezky, to se mi líbí.

RadimNemec
M RadimNemec | 17.4.2019 | Grandville #05: Force Majeure

Závěr potěšil, stále laťka hodně vysoko, podepisuju se pod cyboy

Norri
M Norri | 16.4.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #065: Runaways

Na tuhle knížku jsem se těšil - koupil jsem ji na základě hodnocení tady. Po přečtení úvodníku jsem se na ten příběh těšil ještě víc. Po dočtení mám trošku rozpačité pocity. Rozhodně to má zajímavý nápad a dialogy jsou dobře napsané. Ty děcka jsou celkově dobře napsané, funguje mezi nimi chemie a tak. Ale ten svět a lidi okolo mi moc nesedí. Zklamalo mě, že jejich rodiče jsou opravdu super padouši - čekal jsem na konci nějaký twist, který by to celé hodil někam jinam. Taky mě překvapilo, jak rodiče a jejich děti proti sobě šli bez skrupulí, když už na to došlo. No a úplně nejvíc mě naštvalo to, v jakém momentu to skončilo. Chtěl jsem pokračování, u kterého jsem věděl, že ho v češtině nikdy nedostanu, ale zároveň se mi nelíbilo, že mi povídání na konci vyzradilo veškerý následující děj. Kresba je fajn a Karolina je nejlepší.

choze
choze | 16.4.2019 | Zatím dobrý

První polovina informačně nabitá a zajímavá, v druhé se to ale zvrhne v nekonečný a poněkud únavný útěk lesy, schovávání ve stodolách a přestřelky. Kresebně dobré, atmosférické. Ale celkově mi víc seděl mainstreamovější, heroičtější a akčnější styl Tří králů od Ležáka a Kociána, které lze brát jako prequel.

karl173
karl173 | 16.4.2019 | DC komiksový komplet #035: Batgirl: Rok jedna

Tak tohle mě bavilo. Je to vlastně retro přetvořené do modernějšího kabátu. Děj se rozjíždí pozvolna, ale postupně nabírá na tempu a dokáže dobře vtáhnout do děje. Má to dobrou akci, humor a vlastně i fajn záporáky, kteří se výborně doplňují. Jeden je moula a druhý krutý žhář a oba spojuje touha ukázat Gothamu, že by si na ně měli všichni dávat pozor. Především Firefly mi udělal radost, jelikož na nějaký komiks kde bude hrát větší roli jsem čekal dlouho. Potěšily ale výstupy i jiných postav a samozřejmě Batgirl, která je sympatická. Jen její výcvik a přijetí mezi Batfamily bylo právě dosti naivně retrovské a kazí celkový dojem. Kresba je jednodušší, ale zato pěkná a jednoznačně zapadá do stylu příběhu. Celkově jsem byl tedy spokojený, jednalo se o fajn oddychový komiks se slušným příběhem. Retro klasicky nehodnotím, ale jen zmíním. Tentokrát se jednalo o slušnou naivní blbost.

hroubek
hroubek | 16.4.2019 | DC komiksový komplet #060: JSA: Zlatý věk

Když jsem poprvé viděl obálku a název, tak jsem se bál, že to bude starý komiks, který bude hodně retro. Prostě takový ten komiks, který je vždy na konci DCKK. O to více jsem byl překvapený po otevření. Krásný retro příběh, kde je cítit velká inspirace Strážci od Alana Moora, a taky tím co se v USA opravdu dělo(hon na komunisty a všechny, kteří smýšleli trochu jinak). Scénárista James Robinson si ukousl hodně velké sousto a já jsem rád, že mohu napsat, že to zvládl. Stačilo málo a celý příběh se mohl rozsypat jako domeček z karet. Robinson má zde hodně moc postav, a místy děj dost uhání a orientace v něm není úplně nejjednodušší. Přesto o to lepší je pak výsledná odměna. Parádní a zajímavý příběh, s opravdu dobrými zvraty, a postavy, které většina čtenářů moc nezná. Bohužel tento komiks není bezchybný. Tempo je díky počtu postav místy pomalejší, a nebo zbytečně zběsilé. Některé postavy nedostanou tolik prostoru kolik by si zasloužily. A samotný finální souboj je velmi pěkný, ale dovedl bych si ho představit lépe. JSA: Zlatý věk je hodně dobrý a povedený komiks a rozhodně se vyplatí si ho přečíst.

Abstinent
M Abstinent | 16.4.2019 | Marvel 1602

V poslední době je tu docela veselo :)

Fimi
Fimi | 16.4.2019 | Černá palice #02: Zvrat

Tomket pokud máš rád pláštěnky od Lemira, doporučuji Moon Knight od Marvelu, Old man Logan od Marvelu nebo Bloodshot Reborn od Valiantu

cyboy
M cyboy | 16.4.2019 | Storm: Kroniky Pandarve (paperback)

Nejak mi to nesedlo. Kresba je skvela, i kdyz uplne nerozumim tomu, co na druhe strane vesmiru delaji kone a Benatky, ale budiz. Pribeh je hodne trivialni a poplatny sve dobe. Jako seznameni se Stormem je to fajn a jsem rad, ze jsem si to mohl precist, ale jsem si temer jisty, ze uz se k tomu nevratim, maximalne se obcas pokocham nekterymi panely.
60%

perak
perak | 16.4.2019 | 100 nábojů #12: Špinavci

Tak tady se hodně přitlačilo na pilu a ta to kosí hlava nehlava a nezastaví se ani před dětmi. Z hracího plánu ubylo pár figurek, z nichž některých je opravdu škoda a v jednom případě jsem nevěděl, o koho se jedná (takže mi buď něco uniklo nebo bude teprve vysvětleno:)), ale ono to možná i tak bylo jen předtančení před závěrečným krvavým bálem. Tak jsem hodně zvědav komu byly rozdány jaké noty a jak kdo dosud hrál falešně, nějak to pořád nemohu poznat.

Tomket.Tom
Tomket.Tom | 16.4.2019 | Černá palice #02: Zvrat

Lemire miluje pláštěnky. Já taky miluju pláštěnky a tak to má se mnou Lemire snazší. Upřímně jsem nečekal, že se do toho CC pustí, ale rozhodně palec hore a doufám, že prodeje nám to nezadusí.

Tomket.Tom
Tomket.Tom | 16.4.2019 | Conan #00: Zrozen na bitevním poli a další povídky

Nikdy jsem Conana nečetl, ale první setkání je pozitivní a náležitě jsem si tento zrod legendy užil. Kreba s coloringem je skvělá a pomlaskávat si bude snad každý. Scénář je celkem prostý a nemá smysl v něm hledat nějaké složitosti. Jako celek to ovšem funguje dobře a je to čistá radost.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 16.4.2019 | Thanos #01: Thanos se vrací

Já se do téhle vesmírné části a postav Marvela dostávám jen velmi pomalu, ale i s tímto vědomím konstatuji, že mě to moc nebavilo.

Celkový dojem: 50%

HEX
HEX | 16.4.2019 | The Ghost in the Shell

Nikdy se nesnazte potkat svoje detske idoly! Tady jsem se tohoto porekadla nedrzel a bohuzel se konecne potkal se svym detskym manga idolem. Byl to trapas! Jo s tema poznamka pod carou se asi posral a varovani na konci knihy, at je radsi nectu je taky dobry.

baatcha
baatcha | 16.4.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #03: Já jsem zhouba (paperback)

To jako fakt? Takhle vypadá současný superhrdinský mainstream? Tak díky, tímhle Batmanem jsem s ním skončil. Je to prázdné, je to nudné, je to k uzoufání repetitivní. Batmana ohrožuje jeho dávný nepřítel? Je to tam! Jde k němu přes jeho pomocníky? Je to tam! Je tu celá galérka batmanovských záporáků? Je to tam! A co Arkham? Je to tam! A nechybí ani vzpomínání na mrtvé rodiče a spousta dojemných flashbacků? Je to tam! Bože, vždyť je to furt dokola! Tohle fakt někoho baví číst? Jako by autoři psali všechny ty příběhy podle jednoho mustru! Ticho, Smrt rodiny, Já jsem zhouba a ještě tak milion dalších booků o Batmanovi se točí kolem toho samého motivu. Ve výsledku se tak z Batmana stala prázdná, odlidštěná a naprosto nezajímavá figurína, která pevně trčí ve stereotypní škatulce, ze setrvačnosti trousí tvrďácké hlášky a zírá přitom z cimbuří. Ne proto, že by to nějak posouvalo příběh nebo sloužilo k umocnění atmosféry, ale protože autoří vědí, že tak prostě vypadá cool. Že to není plytké? Tak schválně, jaký je Batmanův plán kromě toho, porvat se s Banem? A jaký plán má Bane, kromě rvačky s Batmanem a řvaní: "Ty jako nevíš, kdo jsem? Tak já ti ukážu, hošánku!"? A bohužel ani scénárista žádný plán nemá. Nic v příběhu totiž nedává ani ten nejmenší logický smysl.
Batman je totiž zoufale zacyklený. Už léta recykluje stokrát použité nápady, aniž by se posouval dopředu. Měl jsem ten dojem už dlouho a tímhle bookem jsem si jej potvrdil. Tohle totiž není nic jiného, než návrat do Batmanova světa 50. let. Tehdy byl Batman obklopený absurdní hordou poskoků a v příbězích na hranici scénáristické demence bojoval se záporáky z říše science fiction. Tohle je to samé v bleděmodrém. Nevěříte? V těch 50. letech mu zdárně pomáhal věrný Ace the Bathound. A právě tenhle chlupatý kamarád na nás vyskočí v jednom ze závěrečných příběhů. Včetně své psí Bat-masky. Ach jo.
Jedna nebo dvě dobré scény by se tam našly, ale celkově je současný Batman v těžkých sračkách.

Jo a Tim Drake je teď mrtvý, jo? Kdopak ho zabil? V rámci neutuchající originality autorů bych si tipnul, že nejspíš Joker, co?

perak
perak | 16.4.2019 | 100 nábojů #11: Začátek konce

První půlka knihy byla lepší než druhá, která mi přišla méně akční a hodně retrospektivní, spíše vysvětlující. Na druhou stranu musím ocenit tyto potůčky - vedlejší přítoky, bez nichž by hlavní řeka nebyla tak silnou a krásnou. Minipříběhy vyprávěné jakoby jen tak mimochodem souběžně s hlavním příběhem dávají vyniknout skvělým dialogům, po nichž se mi při čtení dalších komiksů asi bude stýskat.

Lobok257
Lobok257 | 16.4.2019 | Ultimátní komiksový komplet #094: Nelidé

Musí se číst s velkým nadhledem a zájmen o klasiku „stříbrného věku komiksů“. Zájem nechyběl, však nadhled jsem nedokázal udržet. Naivní prkenné dialogy a popisy situací k té době krásně patří, ale po pár stranách je to ubíjející. Jedna hvězda navíc z respektu ke klasice.

erik
erik | 16.4.2019 | Grandville #05: Force Majeure

Grandville došiel do finále. A úrovňou sa vrátil kamsi k prvej knihe. Ide o detektívku, v ktorej sú všetky zvraty jasné dávno pred ich odhalením, našťastie to Talbot vie a v podstate to neustále s nadhľadom glosuje. Priaznivci Sherlocka Holmesa budú nadšení. Ja si myslím, že predchádzajúce dve knihy boli podstatne lepšie. Každopádne som rád, že Grandville vyšiel.
P.S. Najzábavnejšia formálna blbinka bola čierna fólia na posledných stranách komiksu prelepená nálepkou - ochrana pred spoilermi.

trudoš
trudoš | 16.4.2019 | Thorgal #19-23: Neviditelná pevnost

Měl-li bych hodnotit alba samostatně, asi bych do plného počtu hvězd u každého zvlášť nešel, ale takhle v celku mají i ty slabší díly dějové uplatnění. Především Neviditelná pevnost lépe vyznívá jako úvod k širšímu dramatu, než plně samostatná epizoda. Jakmile se však stanoví hranice ústřední zápletky, začnou se události zamotávat velmi nápaditým způsobem, přičemž Jean Van Hamme neopomíjí ani původní prvky science fiction, které tuhle fantasy sérii tolik proslavily.
Takže jako celek naprosto dokonalé, snad jen, že po ukončení všech těch peripetií si čtenář uvědomí, jak moc to bylo všechno nucené - tedy Thorgalovo rozhodnutí opustit své blízké, aby je neohrozil svou přítomností. Paradoxně přitom způsobí pravý opak. Ovšem jednotlivé dílčí zvraty jsou perfektní a opět dokazují, že autoři jsou schopni udělat prakticky cokoliv jen proto, aby svým postavám znepříjemnili život. A zase jednou jsem si uvědomil, co mi na této sérii vyhovuje nejvíc - není to epos o hrdinství, ale epos o lidství.

karl173
karl173 | 15.4.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Jak již ostatní zmínili, určitě se kdysi jednalo o velkou věc, ale dnes už zkrátka nemůže nikoho překvapit. Tudíž je to pak otázka, zda budete hodnotit automaticky horší známkou za předvidatelný děj a nebo se budete soustředit na to, jak k tomu autoři kdysi přistoupili. Já osobně jsem tak nějak na obou stranách. Na jednu stranu největší tahák tohoto komiksu mě překvapit nemůže, ale stále je tam ta cesta, kterou se autoři vydali a já byl na ní dost zvědavý. No a musím říct, že nevím co si o tom mám myslet. Je to svižné čtení, které neztrácí moc času textem, ale i ani dějem. Je tam sice několik příběhových linek, ale jediná zakončená je v podstatě jen ta s Red Hoodem a Batmanem, přičemž je to ale jen vyvrcholení odhalení, reakce na toto odhalení chybí. Zbytek buď vyšumí do ztracena a nebo je to nedořešené a já už mohu jen hádat jak to dál pokračovalo. Po příběhové stránce tedy komiks moc nenabídl, jelikož to hlavní už zkrátka víme, že? Pak je tu atmosféra komiksu, kterou bych čekal, že bude mnohem hutnější a napínavější, ale na mě zkrátka ta atmosféra nějak nedolehla. A velkým důvodem je podle mě kresba. Ta je sice na pohled pěkná, to určitě jo, ale zkrátka je taková bez citu. Nepřináší nic nového a ty nejzásadnější momenty přináší v takovém nemastném neslaném provedení. Takže co na to říct? Určitě se jedná o fajn superhrdinský komiks, který se dobře čte a má i slušnou kresbu, ale zkrátka nezdálo se mi, že by na něm bylo cosi výjimečného a jak již někteří zmínili, tak tento příběh si možná více užijete v animáku, což je dosti neobvyklé. Retro hodnotit nebudu, to byla opět jen historická vsuvka. Za mě lehoučký nadprůměr ( 60% )

cyboy
M cyboy | 15.4.2019 | Grandville #05: Force Majeure

Perfektni zakonceni serie. Skoda jen trochu predvidatelneho hlavniho zvratu, ale ve finale se bez LeBrockova vysvetleni stejne neobejdete.
Skvela serie.
90%

erik
erik | 15.4.2019 | DC komiksový komplet #060: JSA: Zlatý věk

Jedna z najlepších kníh, čo v DCKK vyšla. Človek sa skoro prichytil pri tom, že číta Alana Moorea. Akcie je minimum, pocitov a úvah hromada. Ako úvod do superhrdinov to nefunguje, kto má k nim trvalejší vzťah, ten tento komiks ocení viac. A vôbec neprekáža, že polovica účinkujúcich u nás nemá prakticky žiadnych fanúšikov a málokto tuší, čo sú zač.

Retro zošit je kapitola sama o sebe. Tak absurdné situácie a riešenia bojov superhrdinov so superzločincami sa len tak nevidí. Wonder Woman ako vývrtka? Huslista útočiaci vypchatým klokanom? Akože neskutočná záležitosť!

Fakt pecka.

Zack
A Zack | 15.4.2019 | Marvel 1602

WildBear: Tvuj svobodny nazor v dizkuzi odstranen nebyl, jen byl presunut z hodnoceni do diskuze, kam patri. Prisels o hodnoceni, protoze hodnotis neco jinyho nez comics. Jediny, koho tu vidim kvicet, jsi ty.
A ted me omluv, jdu si zaplavat v tech hromadach penez, co nam plati vydavatele, abychom mazali spatne hodnoceni jejich comicsu.

trudoš
trudoš | 15.4.2019 | Marvel 1602

Navíc reprodukce ve stánku se suvenýry je za babku, takže proč přeceňovat originál.

massilia
massilia | 15.4.2019 | Marvel 1602

I já mám svobodný názor říct: Víte Rembrandtova Noční hlídka je pěkný obraz, o tom žádná, ale je trochu drahý. Takže jedna hvězdička mu stačí, taky proto, že jsem ho vlastně ve skutečnosti nikdy neviděl... :D

WildBear
WildBear | 15.4.2019 | Marvel 1602

Čtyři hvězdy jsem dal tomuhle komiksu, když vyšel u UKK. Byla to moje svobodná vůle, můj názor na který mám právo a zohlednil jsem u něj i moje oblíbené hodnotící kritérium poměr cena/výkon.
Dvě hvězdy jsem dal tomuhle komiksu, když vyšel teď u Crwe. Byla to moje svobodná vůle, můj názor na který mám právo a opět jsem zohlednil moje oblíbené hodnotící kritérium poměr cena/výkon.
Odstranění jakéhokoliv svobodného názoru ve volné diskuzi (pokud neporušuje zákon a nikoho neuráží) je ubohost.
Odstranění svobodného hodnocení umístěného na portál, určený právě pro hodnocení produktů na sto honů smrdí účelovostí.
Podmínka, podle níž by měl být podmínkou hodnocení na tomto portále pouze nákup komiksu (dokonce snad i nákup veškerých dostupných vydání a mutací hodnoceného komiksu) je absurdní a přispívající Fry ho snad ani nemůže myslet vážně.
V řadě hodnocení různých komiksů je tady uvedeno, že jejich autor si recenzované dílko rozhodně nekoupí, dal jednu hvězdu a nikdo kvůli tomu nekvičel.
Docela by mě zajímalo komu jsem tady svojí recenzí nevědomky šáhl na bolavý zoubek.

Check Six!
!

Fry
A Fry | 15.4.2019 | Marvel 1602

ad. WildBearovo hodnocení: Na základě podezření, že se opravdu jedná o hodnocení pouze za účelem zdiskreditování nového vydání bylo hodnocení odstraněno.
Pokud se však WildBearovi přestalo 1602 líbit a z původních 4* u UKK verze chce nyní hodnotit 2* má na to plné právo.
Nicméně by neměl hodnotit verzi, kterou nemá a ani vlastnit nechce, jak sám ve svém příspěvku zmiňuje.

Fimi
Fimi | 15.4.2019 | Marvel 1602

SF za X-Meny též děkuji, X-Meni tu prostě u nás chybí, i kdyby jen solovka Wolverina a vy hned uděláte dva tituly...OML se jistě chytí a pokračování snad bude, slyšel jsem že je to skvělé a jestli je to alespoň z poloviny tak dobré jako Lemiruv Bloodshot Reborn, tak se máme na co těšit

JohnyG
JohnyG | 15.4.2019 | Solomon Kane: Ďáblův hrad (paperback)

Temný fantasy příběh s originální kresbou a pěkným coloringem. Líbily se mi doprovodné texty a celkové ladění. I kraťas na konci dokázal na pár stranách udělat velkou parádu. Za mě spokojenost. Jen baron s manželkou se chovali trochu zvláštně a nesedělo mi to moc, ale jinak taková parádní atmosféra á la Zaklínač.

Davidos402
Davidos402 | 15.4.2019 | Fullmetal Alchemist - Ocelový alchymista #06

Nemá to s kvalitou komiksu nic společného, ale můj výtisk má na začátku kapitoly 23 místo toho číslo 18...

Jonathan Arbuckle
Jonathan Arbuckle | 14.4.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Komiks, na který se těšil snad každý, i přesto, že snad všichni věděli co se bude dít. Co k tomuhle říct, kresba je úžasná, myšlenky Red Hooda jsou v zásadě dosti pokrokové a přinášejí nový vítr do série Batmana. Jediné co mi tam nějak nesedělo, byla ta scéna s Jokerem, osobně mi přišla taková bez emocí, bez toho nádechu pro pomstu, která se projevuje po celou dobu. Nejsem si jistý, ale tohle je snad poprvé za dlouhou kdy lze vidět tu velkou provázanost DCUKK s jinými knihami, které vyšly předtím a možná proto mě to tak bavilo.

perak
perak | 14.4.2019 | 100 nábojů #10: Dekadence

Tak tu máme konečně do skládačky zasazené všechny Minutemany, ale ne všichni jsou na stejné straně skládaného obrazu. Nebo to tak alespoň v současné chvíli vypadá - což samozřejmě nic neznamená, protože dějových obratů u některých postav již bylo vícero. A naopak ze současného obrazu pomalu vypadávají některé rodiny Trustu. Ne všichni si mohou dovolit ten přepych zemřít stářím. Mám pocit, že v této sérii si to nakonec bude moci dovolit málokdo.

Fimi
Fimi | 14.4.2019 | Marvel 1602

Taky za to děkuji, ještě vydat např hulkovu planetu jako celek a Wolverine zrození a budu šťastný..

Matio
Matio | 14.4.2019 | Marvel 1602

Jsem moc rád, že se do toho Crew pustila. Původní UKK vyprodané, na bazaru za palbu. Obdobně Old man Logan. Takže Crwi velký dík. Každopádně 1602 považuji za velmi neotřelé dílo, které má výtečný příběh a lepší kresbu.

Scarface
Scarface | 14.4.2019 | Marvel 1602

Přiznám se, že tohle mě taky zamrzelo. Jasně, pokud se někomu komiks nelíbí, má právo dát mu málo procent... ale srážet ho na základě toho, že už jednou vyšel? To podle mě o kvalitě díla nic nevypovídá. Jinak, původní komiks je beznadějně vyprodaný - kdyby nebyl, tak ho fakt znova nevydáváme. A cena... bohužel je to fakt špalek a UKK stojí na tom, že jsou dělané v soutisku několika států, takže fakt v obřím nákladu, díky čemuž jsou ceny za tisk pak nižší (a to nemluvíme ani o cenách za podklady a práva). Čemuž nemáme šanci se vyrovnat. Upřímně, sami jsme taky zvědaví, už kvůli dalším věcem (Whedonovi X-Meni), jestli a jak se dá na věci vyšlé v UKK navázat.

Fimi
Fimi | 14.4.2019 | Marvel 1602

Chápu, čili komplex a zhrzelost...já to uvítám jelikož jsem celou Ukk prodal..

Carnage
Carnage | 14.4.2019 | DC komiksový komplet #060: JSA: Zlatý věk

Hned pro začátek, nemám moc rád éru Golden Age DC. Prostě kdykoliv se v nějakym crossoveru novějších komiksů objeví tihle hrdinové prostě mě to nebaví a nezajímají mě a co si budeme povídat v DCKK vyšlo hned několik příběhů který údajně "revolučně zakomponovali hrdiny z golden age do moderního komiksu" (fakt už mě nebaví ani číst další předmluvu na stejný téma po Xté) a já u toho vždycky zývám. Ale tentokrát, tentokrát jsem byl mile překvapen protože právě čtu něco co má pěknou kresbu a má místo právě jen pro ty hrdiny Zlatého Věku na místo toho aby hostovali v příběhu JL. Celej příběh má na mě takovej Watchmen feel, hrdinové v pestrobarevných trikotech řešící že už jich není potřeba a každý má svoje vlastní a většinou normální problémy. Každý z hlavních aktérů má svůj prostor a všechno je propojený a na pozadí celýho příběhu se řeší poválečná doba a krize paranoii z komunismu a rudých agentů. Ano řeší se tam hodně americké vlastenectví což mi není moc po chuti ale v rámci příběhu je to důležitý. Po dlouhý době dávám DCKK plný počet, protože je to napínavý, postavy uvěřitelný, kresba je místy hodně dobrá (drogový rauš, noční můry) nikdo tam není nesmrtelný a ani první ani druhý twist jsem nečekal. Hodně dobrý!

Zack
A Zack | 14.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Ono ma duvod, ze to vetsina autoru nedovoluje prekladat.

Kazumaki
M Kazumaki | 14.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Nenarážel cyboy spíš na ta onomatopoiea, která doopravdy nedělají žádný zvuk? Ono Japonsko si dokáže ozvučit kdeco, to jen my to nedokážeme, a proto si musíme vypomáhat slovesy. Třeba to "zdvih." Taky jsem nad tím kdysi při výuce japonštiny kroutil hlavou...

karl173
karl173 | 14.4.2019 | Ú.P.V.O. #02: Duše Benátek a další povídky (2. vydání)

Dalším dílem Ú.P.V.O. jsou opět povídky a tudíž jak je zvykem, tak kvalita je místy kolísavá a příběhy málokdy rozjedou nějaký hlubší a velký příběh. Příběhy tudíž končí velmi rychle a tak jde spíše jen o nápady a tentokrát i o změny kreseb, jelikož se zde s kresbou experimentovalo zatím nejvíce co se Hellboy universa týče. Co se týče příběhů, tak tam je to takové to " OK " přičemž nejvíce mě bavily Temné vody a Duše Benátek, ale i ostatní nejsou úplně k zahození. Nejvíce mi v paměti utkvěli, ale právě ty první dvě. Co se týče kresby, tak tam je to pro tuto knihu podle mě rozhodující faktor. Ten komu změna kresby nesedne nebo kdo nemá rád různé střídání kreslířů a jejich stylů, tak může mít s touto knihou problém. Mě se naopak líbila víceméně každá kresba. Jen bych u některých měl pár výtek co se týče vzhledů hlavních postav. Například v povídce " Někdo je pod mojí postelí " se mi moc nelíbil vzhled Aba, přičemž má zde největší roli, tudíž jsem si to příliš neužíval. Zároveň to pro mě byla i nejslabší povídka, byť její začátek byl možná nejzajímavější. Jako celek se každopádně jedná opět o zajímavý počin, který určitě stojí za přečtení, ale zkrátka oba první díly Ú.P.V.O. nebudou tím nejlepším co toto universum nabízí. Každopádně od příštího dílu už se má rozjet plnohodnotný děj, takže jsem velmi zvědavý a natěšený.

baatcha
baatcha | 14.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Cyboy: Citoslovce resp. vyjádření zvuku přece patří ke komiksu od začátku a je jedno, jestli jsou v bublinách nebo mimo ně, no ne? Když si vzpomenu, jak kreativně s nima pracoval třeba Kája Saudek, tak fakt nevím, co tě dere.

baatcha
baatcha | 14.4.2019 | Marvel 1602

Fimi: Řekl bych, že to znamená: "Nasrali mě, že to vydali tak krátce po UKK, v luxusnější verzi s lepším tiskem a chtějí za to tolik, takže svou nelibost vyjádřím hodnocením."

RadimNemec
M RadimNemec | 14.4.2019 | Motolkomix: Komiks o studiu medicíny

Asi opravdu nejvíce docení bývalí medici.

Fimi
Fimi | 14.4.2019 | Marvel 1602

Wildbear tomu rozumím a chápu ale co to má společného s hodnocením dvěmi hvězdami?

P.G.
P.G. | 14.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Cyboy: Reaguji na komentář ohledně citoslovcí. Nevím, jak je tomu nyní v současné manze (co do rozšíření a stylu), ale tebou zmiňované "bubliny" s "citoslovci" se v manze používají nejspíše již od počátků. Záměrně píši oboje v uvozovkách, protože ne vždy jsou to pravé bubliny a ne vždy pravá citoslovce. Ověřovala jsem si to v manze, kterou vlastním a je fakt, že v nich se podobnými prvky šetří a používají se střídmě k dokreslení atmosféry. A důsledně se dbá na grafické odlišení, což v ukázkách výše k této manze mi nepřijde. Právě ono grafické odlišení je důležité - např. ...! nebo !!, ??, !? a podobné je obvykle v jiném typu bubliny a značí v podstatě záblesk myšlenky. Takže např. klasický mluvený projev je v hladké bublině, souvislá myšlenka v graficky odlišné bublině (třeba dvojité) a ten záblesk myšlenky zase v jiné (třeba zubaté). A našla jsem i bubliny s citoslovci, ale většinou v případech, kdy je to pro příběh důležité (např. u strojů nebo vetřelců). Má to většinou čtenáře na něco upozornit. Je rozdíl, když přístroj vrčí (klasické vrrr v panelu) a zavrčí, i když je celá budova odpojená od proudu (třeba separátní panel s detailem přístroje a vrrrr v bublině u něj). Právě toto se mi na manze velmi líbí.
Ostatně i v Asterixovi se používala citoslovce v bublinách v podobě obrázků (vzpomínám si na blesky, spirály a podobně) k dokreslení atmosféry.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 14.4.2019 | Vei #01

Nechci si vysloužit nějaký feministický odsudek za genderovou stereotypizaci, nicméně jsem z celého díla cítil "ženskou ruku". Neumím to příliš vysvětlit, ale ten latentní feminní pocit ze scénáře byl poměrně silný. A to konstatuji zcela neutrálně.

Je to již několikátý severskou mytologií inspirovaný komiks, který jsem v poslední krátké době četl (Mjöllni, Asgard, Prsten Nibelngův... čeká mě ještě Thorgal) a opět se docela vyvedl.Ta hezká původní zápletka a celkově dobře scénáristicky vykreslený mýtický svět je pro mě lehce změkčován "dětskou" kresbou a posledními kapitolami, které se věnují turnaji, což mě příliš nebere, ale i tak si rád přečtu další díl, vyjde-li.

Celkový dojem: 70%

karl173
karl173 | 14.4.2019 | Ú.P.V.O. #01: Dutozem a další povídky (2. vydání)

Tak jsem si po mém skoku do Hellboy universa přečetl tuto knihu znovu, a jelikož jsem prvně knihu četl s předstihem jak jsem již kdysi psal ( a to poněkud nesrozumitelně ), tak tentokrát se k této knize dostávám až po 5. dílu Hellboye, tak jak by to mělo být správně. Díky tomu jsem už plně chápal o čem se postavy baví a mnohem lépe jsem chápal jejich chování. Nicméně i tak se hodnocení po roce v zásadě téměř nemění. To co se mi líbilo nejvíce je stále pravdou, a stejně tak i to co se mi líbilo nejméně. Dutozem je stále tím nejlepším, byť teď jsem si ji užil o něco více a největší změny jsem si všiml u krátkých povídek. Už jsem si totiž nějak nepamatoval výskyt Humra Johnsona a ani se nedivím proč, jeho povídka se dá zkrátka zapomenout snadno, jelikož se tam toho moc nestane. Naopak o to více mě bavila povídka s Abem Sapienem a Rogerem. Z té jsem si odnesl více než třeba z mnohem delší povídky se žraloky, která znovu moc nenadchla, a to jak příběhem, tak kresbou. Za mě tedy fajn rozjezd a já jdu pokračovat ve zběsilé jízdě Hellboy universem.

WildBear
WildBear | 14.4.2019 | Marvel 1602

Kdo nemá UKK (kde kompletnî příběh už jednou vyšel) a chce tenhle komiks mít v češtině,určitě zajásá. Netroufám odhadovat kolik potenciálních kupců tato kritéria splňuje,leč já(a to jsem komiksový sběratel a magor)do toho fakt nejdu. Šestikílo za pár bonusových náčrtků a místo v knihovně zaplněné něčím co už mám,sorry ale ne-e.

Scarface
Scarface | 14.4.2019 | Marvel 1602

Ano, je to přes 30 stran bonusů. Doslov, ukázky ze scénáře, nákresy postav, rozbor obálek, náčrtky stránek a tak dále.

Lenny
M Lenny | 14.4.2019 | Marvel 1602

Komiks v UKK je kompletní, to spíš budou bonusy

Carnage
Carnage | 13.4.2019 | Marvel 1602

Podle všeho to má o 28 stránek víc, takže asi jo.

Jonathan Arbuckle
Jonathan Arbuckle | 13.4.2019 | DC komiksový komplet #043: Batman: Podivná zjevení

Dobový užvaněný sedmdesátkový Batman, nemůžu si pomoct, ale mě to nějak nebavilo. Některé zápletky byly skvělé zvláště ta s Clayfacem a Jokerem, ale zbytek mi vysloveně neseděl. Ta zápletka s Jokerem se mi líbila nejvíce, prostě takový krásně švihlý Joker se svým pitomým (geniálním) nápadem na podnikání.

P.G.
P.G. | 13.4.2019 | DC Superhrdinky #02: Hity a mýty

Těšila jsem se na pokračování Superhrdinek - a jsem z něho tak trochu rozpačitá. A nevím, jestli je to tím, že už mám z DC univerza tolik načteno a tudíž mám zažité určité pořádky. A nebo tím, že se na tento příběh určený dětem dívám dospělou metrikou. Ale popořádku... POZOR! Budu spoilovat, takže pokud nechcete přijít o překvapení, čtěte dále s rozvahou (a nebo raději přeskočte na závěr).

Problém č. 1. V předchozím díle (Zkouškové peklo) bylo jen pár hrdinek (a hrdinů) a pár padouchů. Ostatně představení akademie (str. 4 a 5) čítá 10 osob, vč. vedení. Jenže v tomto dílu nám počet hrdinů a padouchů dramaticky narostl - představení již čítá 18 (!!) osob. A další nezanedbatelný počet je poté "představen" v příběhu. Autoři naštěstí drží charakteristické barvy/propriety/atributy postav, takže se neztratíte, ale je to náročné...
Problém č. 2. Pokud již máte něco načteno z DC, tak to při čtení tohoto příběhu rychle zapomeňte. Ivy jeko hrdinka? OK, proč ne, když jsme ji měli v Gotham City Sirens. Cheetah? No dobrá... Enchantress jako profesorka? Budiž. Ale Birds of Prey jako padouši? To jsem nesla opravdu těžce.
Problém č. 3. V prvním díle byl příběh jednoduchý a přímočarý (v podstatě co kapitola, to příběh jedné hrdinky). Ve druhém díle už máme komplexní příběh v několika rovinách. A tady jsem narazila. Na pozadí běží Odyssea, ale její odrazy v realitě příběhu jsou občas těžko postřehnutelné a nebo je třeba znalosti z reálného DC (a to docela dost - viz Sirény a Bad Banshees a Birds of Prey). A to nepočítám postavy, které se jen mihnou, a o nichž soudím, že nějaký ten význam v příběhu také mají (např. Lobo, Star Sapphire).

Když to shrnu - oproti prvnímu dílu je tento mnohem komplexnější a náročnější - nejen na udržení pozornosti (spousta postav), ale i na pochopení. Na jednu stranu je dobré, že postavy příliš nevybočují ze svých rolí a drží si své atributy, na druhou stranu nejednoznačná definice hrdina/padouch a odlišná příslušnost (ve srovnání s "dospělým" DC) může vést k pozdějšímu zmatení (a to hodně velkému).
Ke kresbě nemám výtky a k tomuto typou komiksu dobře pasuje. Plus dávám za odlišnou Odysseu, která se mi kresbou líbí mnohem více.
Co říct závěrem? Nejsme si jistá, jestli je tento komiks vhodný pro děti od sedmi let. Příliš mnoho postav, komplexní příběh...

JohnyG
JohnyG | 13.4.2019 | Punisher II.

Přišlo mi to lepší než jednička. Máma Gnucciová mě štvala a je fajn, že z ní /spoiler/ zbyl trupíkovskej škvarek /konec spoileru/. Rusák je příliš provařenej koncept velkýho hovada s mentální retardací, takže nepřekvapí. Má to pár brutálních a vtipných momentů (např. Xicht Dave bez ksichtu) a je to fajn oddechovka.

Matio
Matio | 13.4.2019 | Dracula: Skutečný deník Jonathana Harkera

Zajímavý počin v českých vodách. Kresba se k příběhu skvěle hodí.

cyboy
M cyboy | 13.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Jakoze finale. Evidetne na to plynule navaze to RE, nebo jak se to jmenuje.

karl173
karl173 | 13.4.2019 | Humr Johnson #01: Železný Prométheus

Tak jsem se po prvním střetu s Humrem Johnsonem ihned pustil do jeho vlastní série, abych mohl více poznat a pochopit tuto postavu. Hned na první pohled mě zaujala kresba. Ta přichází opět trochu s něčím jiným a já jsem opět spokojen. Zkrátka ať kreslí Mike Mignola sám nebo si pozve někoho jiného, vždy to dopadne na jedničku. Po této stránce tedy nemám výtku, jen možná akční pasáže jsou občas malinko nepřehledné, ale dá se. Ihned záhy přichází na řadu příběh....tedy ne úplně tak příběh jako spíš akce. Akce, akce, akce a zase akce. Tento komiks je zkrátka na poměry Hellboy univerza velmi akční. A ve chvílích kdy se zrovna " neblamuje " přichází na řadu už opravdový děj. Ten je opět velmi mystický a nabízí klasicky plno postav známých právě pro toto universum. Musím říct, že chvílemi jsem byl z příběhu opravdu nadšen, jen škoda, že záhy rozjíždějící příběh opět vystřídala akce, která některé zajímavé věci zametla pod koberec. Po dočtení jsem každopádně byl spokojený, ale po chvíli přemýšlení mi došla jedna zásadní věc, že já vlastně stále o Humrovi moc nevím, a to je škoda. Rozhodně ale i tak se budu těšit na další díl a o to víc z důvodu, že se o Humrovi dozvím možná něco víc.

karl173
karl173 | 13.4.2019 | Hellboy #05: Červ dobyvatel (2. vydání)

Slušně našlapaný díl, který nabízí spoustu zajímavých a důležitých událostí. Hodně se tentokrát jede na emoce, což je něco co mi občas u Hellboye chybí, takže v tomhle jsem byl velmi spokojený. Dost mě bavila postava Rogera a také jsem byl spokojený postavou s Humra Johnosona ( a tak jsem se pak hned musel pustit do jeho vlastní série ). Hlavní příběh každopádně zase jede v podobném střihu jako už v předešlých knihách, což je jedna z mála a zároveň největší výtka k této knížce a vlastně i k celé této sérii. Obávám se, že pokud Mignola bude točit podobný scénář a to především v závěrečných částech stále stejným způsobem, tak mne možná přestane trochu bavit. Ale zatím tomu tak není a to především díky tomu všemu kolem. Ten svět, ta kresba, ty nápady. To mě zkrátka zatím neskutečně baví a jsem rád, že můžu s klidem, nerušeně a bez větších pauz pokračovat dál ve čtení, i když teď si upřímně dám od Hellboye aspoň pár dní pauzu, abych nebyl přesycený a odskočím si k vedlejším sériím a samozřejmě také i k jiným komiksům. Za mě tedy spokojenost.

S4TW
S4TW | 13.4.2019 | DC komiksový komplet #038: Mladá spravedlnost: Jejich vlastní liga

Ne, mě to prostě přišlo špatné, ať jsem se na to snažil dívat jakkoliv. Nejdřív jsem si to chtěl omluvit, že hold už nejsem cílovka, ale jelikož úplně běžně čtu suprárny, tak to vlastně není pravda. Mělo to být vtipné, ale já se nezasmál ani jednou, spíš to působí trapně. Chápu, že teenage se chovají trochu jinak, než dospělí superhrdinové, ale to neznamená, že se musí chovat úplně vymletě, jediný, kdo je v tomhle ohledu jiný je Robin. Nemělo to dobrý scénář, kvalitní souboje, atmosféru, napětí, nějaké zajímavé zvraty, prostě nic. Je to čistá blbina, kterou bych nedoporučil ani o patnáct let mladším čtenářům, na to tu je daleko víc klasických a mnohem lepších superhrdinských záležitostí, které se nesnaží za každou cenu působit přihlouple. A navíc to má fakt hnusnou kresbu. Jediné, co knihu zachraňuje je velmi kvalitní bonus, ač se jedná opět o Waida, tak je to moc fajn čtení a škoda, že třeba tenhle příběh (končí to dost otevřeně) nenahradil ten hlavní. Jako k absolutnímu výbuchu bych tuhle knihu neřadil, ale nejspíš je to to nejslabší, co jsem zatím v DCKK četl.

cyboy
M cyboy | 13.4.2019 | Tokijský ghúl #14

To si takhle doctete posledni dil Grandvillu a vezmete do ruky tohle a je to jako, no... jako rana cihlou do xichtu. Zaplava citoslovecnych (moji nejoblibenejsi bublinou se stava tato: "...!") a jinych bublin. Moje znalosti cestiny jsou nedostatecne - jak se rika bubline ve ktere je napsano "Skub", "Zdvih" apod.? To nejsou citoslovce. Mozna slovesne bubliny? Kazdopadne je to otresne. Pokud kreslite komiks a musite do nej vkladat slovesne bubliny, aby bylo jasne, co se na panelu deje, tak je neco spatne.
No ale k deji. Jedinym drobnym prekvapenim je, jak to cele dopadne. Kazdopadne ta cesta k tomu vede pres naprosto neprehledny bordel, kdy nektere stranky muzete otacet jak chcete, koukat na ne pod lupou a stejne nepochopite o co jde.
Celkove jde o naprosto bezduchou serii, ktera se zase zpocatku tvarila, ze ma nejaky smysl a koncept, ale jedinym konceptem je smerovani k finalni bitve a nic vic. Pokud by to byla kniha v rozsahu cca jednoho dilu Ality, tak by se to asi dalo, ale takhle je v tom asi tak deset dilu naproste vaty a vlastne ani nema smysl se o tom bavit.
Do dalsich pokracovani nejdu, ani kdybych je dostal darem.
Tento dil: 20%
Cela serie: 20%

cyboy
M cyboy | 13.4.2019 | Avengers: Rukavice nekonečna

Totalni katastrofa.
Nebudu se na to divat jako dospely ctenar, protoze pro ty to urcene neni, ale budu vychazet z toho ze jde o "Muj prvni komiks" a na obalce je "7+". Proto jsem to take kupoval - chtel jsem to dat detem (7, 8). Ta mladsi to nedocetla, protoze ji to nebavilo a ta starsi to sice docetla, ale byt skodoliby rodic, tak snad reknu, ze ty penize za ten jeji nechapavej vyraz staly.
Ono se to na prvni pohled tvari detsky - na zacatku dojde k predstaveni peti (!) postav (Thanose, Ms. Marvel, Spider-Mana, Dooma a Wolverina) a kresba vypada cartoonovite, takze to vypada ok, ale pak to zacne. Postav je mnohem vic nez pet a nikdo se s jejich predstavovanim nemaze, nehlede na to, ze nektere vystupuji zcela anonymne (na panelech, kde se odehrava cosi co je asi mizenim pulky lidstva - asi, apod.).
A jelikoz nedojde k predstavovani postav, tak se zkuste vzit do osmileteho ditete, ktere hned na ctvrte strane vidi v panelu ctyri superhrdiny (Thora, Hawkeye, Visiona a Scarlet Witch - ani jednoho predstaveneho) a Thor rika (tim kretenskym schwabach-like fontem): "Nikoliv, mily Hawkeyi. Super-adaptoid jiz napodobil nase schopnosti. Dozajista si vypujcil nezranitelnost syna Odinova, proti niz jsou malickosti jako tve sipy zcela zbytecne."
O tri strany dal pak Wolverine napr. rika: "Je to super-adaptoid. A.I.M. tyhle roboty vyrabi tak, aby kopirovali superschopnosti a pouzili je proti hrdinum. Kdyz se Avengers vyparili, hodne to zeslablo."
Nevim, kolik deti ve veku sedmi/osmi let znate, ale garantuju vam, ze nevedi kdo je syn Odinuv (a vubec Odin), A.I.M. a "adaptoid". A takhle to pokracuje, vcetne nekolika vtipku se sexualnim podtextem a promluv, ktere nedavaji moc smysl ani dospelemu.
K tomu si pripoctete naprosto zkratkovity dej a strihy ze kterych boli oci a mate vyslovene ultimatni detsky komiks.
Pro dospeleho je to tupe a detinske (nikoliv detske) a pro deti je to prakticky neuchopitelne. Jako ano, pokud do nich od kolebky hustite kdo-s-kym-a-proc v Marvel univerzu (a ze v tomhle smeru toho moje deti vedi hodne), tak jo, pak se ty deti mozna chytnou, ale jinak je to katastrofa. Ty sexualni narazky jsou jen pomyslnou tresnickou na dortu. Jeste ze tam neni Ant-Man/Giant Man/Yellowjacket a nemusite jim vysvetlovat jak k tomuhle bordelu doslo.
Rozhodne to neni 7+ (kolika detem v prvni/druhe tride vypravite vtipy se sexualnim podtextem?) a rozhodne to neni "Muj prvni komiks", ale spis "Muj posledni komiks", protoze po docteni musite diteti dlouze vysvetlovat, ze se to proste jen nepovedlo, a ze jsou i dobre pribehy, jenze detska logika je v tomhle neuprosna (asi jako kdyz ochutnaji nejake jidlo a reknou, ze jim to nechutna a pak je zkuste priste presvedcit, ze tentokrat je to lepsi) a jsem zvedavy, jestli se mi v dohledne dobe podari s timhle "blokem" neco udelat. Takze diky Briane Clevingere a Lee Blacku, jste prvotridni kreteni a az zase budete psat nejaky komiks pro deti, tak si zkuste alespon pet minut s nejakym povidat nazivo. Vygooglit si jak vypada dite fakt nestaci.
Pokud chcete tohle dat detem, tak do nich nejprve par let hustete detaily Marvel univerza, pockejte az jim bude tak deset a rovnou jim reknete, ze mate mraky lepsich pribehu (vcetne tech nejnablbejsich UKKacek).
Odpad!
10%

deefha
deefha | 13.4.2019 | Marvel 1602

Liší se tohle vydání nějak oproti UKK verzi? http://comicsdb.cz/comics/5438/ultimatni-komiksovy-komplet-027-1602

Fimi
Fimi | 13.4.2019 | Swamp Thing - Bažináč #02: Láska a smrt

Tady nejde jinak, tohle je něco, co mě absolutně sedne. Jde krásně vidět, odkud Gaiman čerpal nápadu pro Sandmana. Tolik všemožných pocitů jsem necítil už pěkně dlouho...tedy respektive, tohle jsem si přečetl po hrozně dlouhé době a je to pořád stejně úžasné, originální a čtivé.

Plocan
Plocan | 12.4.2019 | Čarodějova nevěsta #03

Tak tohle bylo už o poznání lepší než první dva díly. Konečně jsme se dočkali nějakého provázanějšího příběhu, ačkoliv epizodické příhody stále převažují. Prohlubují se vztahy mezi postavami (konkrétně tedy mezi Čise a Eliasem, vyvíjí se ale i vztah s Ruthem - novým společníkem hlavní hrdinky) a vypadá to, že se něco dozvíme i o minulosti Eliase. Rozhodně nepůjde o moji oblíbenou mangu, která zde vychází, musím ale říct, že ta melancholičnost a obecně dost odlehčená atmosféra, ve které se celá série táhne mi začíná celkem imponovat. Zdá se zkrátka, že půjde o jednoduchou oddechovku, od které si nelze slibovat nic víc, nic míň.

mearez
mearez | 12.4.2019 | Usagi Yojimbo #03: Cesta poutníka

Další díl, který nepřináší nic nového, ale Usagiho příběhy vás stále baví a jsou skvělý. Skvělý epizodický čtení. Ale hlavně ten konec. No, nechte se překvapit, je skvělej. Za mě 4*, a pokračuju dál.

Kadin
Kadin | 12.4.2019 | Baltimore #02: Prokleté zvony

Druhá kniha Baltimore: Prokleté zvony je lepší než ta první. Líbil se mi příběh tohoto booku, hlavně ten nápad udělat z jeptišek upíry, nádhera. Je to daleko krvavější, brutálnější a temnější než první kniha. Jediné minus tohoto komiksu je, že je příliš krátký a 5 kapitol vám uběhne strašně rychle. Bohužel. 9/10

George Walker Bush
A George Walker Bush | 12.4.2019 | Tokijský ghúl #14

Finále? OMG, já skončil u 11. Tak já si to snad přečtu.

JohnyG
JohnyG | 12.4.2019 | Punisher MAX #01: Kingpin

Na MAX Punishera od Ennise to nemá, ale je to i tak v pohodě. Klasická brutalitka. Nesmrtelnej Frank s šesti kulkama v hrudi běhá po světě a masí zmetky jednoho za druhým zatímco vyjmenovává počet svých zranění. Vzestup Fiska se mi líbil, i když mi to celkově přijde míň propracovaný, než by si to zasloužilo. Žádná velká dilemata, prostě přímočará řež. Podobně je tomu s kresbou, která je slabá tak, že ani nepomůže zahušťovat atmosféru a kompenzovat body sražené scénářem. Přesto je to furt Punisher, takže dobrý.

perak
perak | 12.4.2019 | 100 nábojů #09: Smrt je mým řemeslem

Tak tvůrci zřejmě i u mne dosáhli svého cíle. Po tomto díle mohu směle prohlásit „Vím, že nic nevím“. Jak jsem si dosud myslel, že v hlavních směrech tuším, o co komu jde a proč, kdo s kým a proti komu, tak nyní v tom mám pěkný guláš. Takže je jasné, že sovy nejsou tím, čím se zdají být, ale čím skutečně jsou, to se snad dozvím ve zbývajících dílech. No, ale aby to hodnocení nevyznělo negativně – stále skvělé čtení i kresba, které si opravdu užijete.

J.Connor
M J.Connor | 11.4.2019 | Kapitán Animuk loví v Africe

Animuka jsem vždy viděl za nesmyslné ceny, takže když se v antiku objevil za tu přijatelnou, neváhal jsem. S bestiálním lovcem jsem se již setkal ve Veselé knížce seriálů a tady ve svém sólo počinu rozhodně nepolevuje. Tohle už by dneska pro děti fakt nevyšlo. Animuk v celkem 16 kapitolách (asi 9 společných s výše uvedenou knihou) předvede lov rozličných exotických zvířat, který je sice vtipný, ale také neobyčejně brutální a v kontextu dnešní devastace přírody a vzácných druhů vrcholně nekorektní. A to se ani nebudu rozepisovat o ztvárnění místních obyvatel. Abych moc neprozrazoval, tak za všechny tu, jak nosorožcova kůže nejde ani opakovaně prostřelit, ale vše se v dobré obrátí, když se ukáže, že odražené střely naštěstí putovaly do hlavy opodál stojící žirafy :D Pro milovníky historie českých komiksů milá povinnost.

maco
maco | 11.4.2019 | Pupíky #1-7: Mladé, krásné a proradné

Mal som obavy ci je knizka vhodna pre 36 rocneho. Teraz viem ze to bola dobra investicia a nelutujem. Súhlasím s roxigorom. Prvé dva albumy treba vydržať. Už ma to miestami zacinalo nudit. Ale prvé albumy su potrebne aby človek pochopil... Perfektná knižka. Môžem len doporucit. Dávam 20 z 10 ;)

Fry
A Fry | 11.4.2019 | Fatale #02: Ďábelská záležitost

Fatale #02: Ďábelská záležitost - Jak jsem u prvního dílu kritizoval chování hlavních protagonistů, tak tady budu naopak spíše chválit. Možná je to dáno změnou lokace, Hollywood sedmdesátých let je totiž plný naivních hvězdiček, jenž se za každou cenu chtějí stát slavnými, nebo jsem si už zvykl i na onen efekt, kterým Josephine působí na muže ve své blízkosti.
V každém případě jsem s touto knihou naprosto spokojený, dostatečně jsem si užil onu beznaděj, v níž se postavy utápějí, jen ten konec mohl být lehce propracovanější ... Za mě 4*!

perak
perak | 11.4.2019 | 100 nábojů #08: Posmrtné blues

Tak, pokud jsem u minulého dílu psal, že dochází jen k pomalému posunování a rozestavování figurek na šachovnici, tak v této knize se poměry na šachovnic zcela změnily a samozřejmě zcela jinak, než jsem očekával. Nejdříve je tedy v knize jubilejní 50. díl, který je spíše historickým exkurzem, ale rozhodně ne nedným, který osvětlí vznik Trustu a Minutemanů. A pak už se neworleanské blues smutně rozezvučí naplno a vypráví příběh nejen několika hlavních, ale i zajímavých vedlejších postav, z nichž málokdo z toho vyjde s čistým štítem. Ale s tím se v této sérii tak nějka počítá. Každopádně několik situací mne opravdu dostalo (asi jako opravdu dobré procítěné blues) a tak je z toho pro mne asi zatím nejlepší díl.

erik
erik | 11.4.2019 | Mezi řádky #08: Orfeus v podsvětí

Vynikajúca záležitosť, jeden barón dodal humor, králici sú borci a peklo je premenlivé miesto. Aj to literárne. A ďalšia kniha sľubuje crossovers Mýtmi. Čo viac si priať?

Pravdepodobne najlepšia séria dospelého fantastického komiksu, čo tu vychádza.

VanTom
VanTom | 11.4.2019 | Skalpy #05: Úplně sám

Pátá kniha pokračuje v nastoleném směru, tzn. spíše než dopředu do hloubky (duše a minulosti = kvantum dalších flashbacků). Příběhově totiž leda tak Zlý kůň přestane fetovat (možná). :-) Propracovaný scénář a úžasná (především Guéraova) kresba však nedovolí vychladnout, jen jsem holt na konci těchto 5 sešitů neměl zrovna pocit nasycení.

VanTom
VanTom | 11.4.2019 | Ultimátní komiksový komplet #101: The Invincible Iron Man: Začátek konce

Starý Iron Man mi přijde snad ještě béčkovější, než jiné historické marvelácké komiksy. Ono to vychází z jeho základního konceptu, zatímco totiž nadpřirozené superschopnosti nestárnou, technologický vývoj naopak uhání zběsile kupředu. Čili Tonyho zbroj a udělátka plná transistorů (čím více, tím lépe :)), magnetů a paprsk(omet)ů již dnes působí veskrze naivně, úsměvně, často vyloženě hloupě. Na druhou stranu jeho příběhy nepostrádají dobové kouzlo a čtou se ve výsledku stále poměrně dobře, stejně jako se dobře kouká na čistou linku retro kresby.

VanTom
VanTom | 11.4.2019 | Modrá Crew #08 - Ekhö: Zrcadlový svět #5, 6

Příběh z Říma konečně pořádně vysvětlil (moderní) historii světa Ëkho, ale i když to autor zjevně měl takto naplánované od začátku, čekal jsem něco trochu výraznějšího. V souhrnu mě tak pátá kniha bavila nejméně ze všech, ovšem nejenom kvůli tomu. Naopak šestá z amerického Jihu, přestože brnkala na vážnější strunu, se vrátila ke klasické exotické epizodce se vší svou lehkostí a švihem.

VanTom
VanTom | 11.4.2019 | Usagi Yojimbo #17: Souboj v Kitanoji

Posledních pár Usagiho zastávek na cestě do chrámu v Kitanoji, korunovaných výborným trojdílným příběhem "Vrány", perfektně vybarvuje postavy a vztahy před oním osudným soubojem. "Jednoúderovým", avšak úžasně napínajícím a nejednoznačné pocity vzbuzujícím. Musím ještě (znovu) zmínit parádní Sakaiovu kresbu a vůbec celou skladbu komiksu.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 11.4.2019 | Šmelhaus: Tajemství Zeleného šarpeje

Na Goodreads mívají někdy knihy tisíce hodnocení ještě předtím, než to vyjde:)))

karl173
karl173 | 11.4.2019 | Šmelhaus: Tajemství Zeleného šarpeje

Zack: Však ta diskuze je naprosto v pořádku. Není třeba nic uklidňovat. :)

Zack
A Zack | 11.4.2019 | Šmelhaus: Tajemství Zeleného šarpeje

Tak se zase uklidnime :] Hodnoceni jsem smazal, komentar nechal, na nazor z ukazek ma narok kazdy. Respektuju, ze to napsal ferove, nedelam si iluze, ze tu nejsou lidi, co hodnoti comicsy, ktere necetli, jen to proste nepriznaj.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 11.4.2019 | Aargh! #18

Bohužel, tohle číslo mi přijde velmi slabé. Spousta komiksů se mi prostě nelíbí, a už nedávám ty pseudo-umělecké pokusy udělat to jinak, jen aby to bylo jinak, protože to přece nebudeme dělat tak, aby se nám to dobře četlo. Ať se jedná o toho lyžaře, Reubena, Šlajcha, ten Level 1 nebo co a x dalších (zkrátka jednou, dvakrát stačí udělat něco nestandardního, ale pokaždé nestandardní je pak už standardní, takže by to chtělo už udělat buď něco diametrálně odlišného, ať máme aspoň širokou paletu tvůrce, anebo už fakt dělat komiks tak, jak to má být, aby se to prostě dalo číst a na to jak jsou tenké hranice toho, co je komiks, se Češi pořád moc neumí trefit - teda to je můj dojem - a výjimky se samozřejmě najdou, i v tomto Aarghu).
Norská sekce byla docela fajn, neuškodilo by dát tam aspoň jeden delší (délka 1 standardního sešitu - ale vím, že to je někdy těžké to zajistit). Jde mi o to, aby se dostatečně rozvinul příběh a mohl tak pořádně nahlédnout do tvorby dané země. Takhle dostaneme sice ochutnávku, a i když je to slibné, tak v budoucnu pochybuji, že se k tomu budeme vracet. Kdyby to byl zároveň jako teaser toho, co by se dalo vydat u nás, ať z Norska, nebo jiné země, tak prosím. Tím rovnou narážím na rozhovory a články, které mi přišly asi nejlepší za poslední Aarghy, co se týče do počtu na jeden Aargh. Ani u jednoho jsem nešoupal nohama, kdy už to skončí. Aargh by fakt mohl sloužit jako model, co vydávat u nás, protože takový Krásný je opravdu krásný svou tvorbou. Danglár u nás taky nijak zvlášť významně nevycházel v nějakém celku či svazku. Křivánková nabízí další slušnou mangu k vydání - no a že je to cílené pro holky... Když je to dobrý... Takže tady je dobrý zdroj pro budoucí vydávání. Zvlášť ta manga, kterou doporučuje Křivánková mi přijde velmi zajímavá.
Zbývají už teda komiksy a to, jak jsem psal, byl zároveň i kámen úrazu. Octobriana je super a konečně dostala komiks, bohužel je zároveň i nic neříkající a je to taková "úlitba fanouškům" (patrně). Vlastně se tam nic nestane a je to takové vyšuměné. Zároveň je to ale nejlepší komiks ve sbírce a svou kresbou velmi zdatně konkuruje i dalším komiksům, které v Česku vyšly (obecně). Kresba super, příběh střed. Další komiksy už fakt děs. Karel Osoha je snad jediný, který mě ještě upoutal, ale bohužel se mi svým vzhledem a vizuálem nelíbí černobílá v Králi Šumavy. Prostě mě to nebere, ale aspoň lze tento komiks brát, jako dobře zmáknutý a náhled do jeho další tvorby potěšil. Barvy mu sedí zkrátka více. Obálka luxus - to by byl komiks! Zbytek komiksů fakt průměr až podprůměr. O to víc je tento Aargh pro mě pouze jako sonda do komiksu v ČR, ale bohužel už z něho nemůžu mít takovou radost jako z předchozích čísel.
Vydavatele tímto nechci odrazovat od vydávání, dělá pořád dobrou činnost a já jsem rád za každé nahlédnutí do tvorby komiksu v ČR a zahraničí, nota bene, méně známého zahraničí, ale jak se říká, každý den nemůže být posvícení. Tady mi to zkrátka nesedlo. Sešlo se prostě víc pitomých komiksů pohromadě. Tady to táhne, jak jsem psal, Ocrobriana svou kresbou, Karel Osoha svou tvorbou a obálkou a pak články. Nic jiného tady opravdu nevidím.

Fimi
Fimi | 11.4.2019 | Mezi řádky #08: Orfeus v podsvětí

DE já si dělám srandu, mě to neurazilo, stejně jako si chtěl Cirkus koupit a fb nemám nejenom na tlf ale obecně..jediná moje sociální síť je čsfd jinak nemám nic...ale cajk