trudoš
trudoš | 15.9.2019 | O Robůtkovi

Laskavé, hravé a s parádní kresbou. Ale to je tak asi všechno, co na komiksu dokážu vyzdvihnout. Příběh bohužel tuctový, bez výraznějších překvapení a nápadů, ovšem dostatečně zábavný na to, aby pobavil malé děti, což je ještě umocněno minimem slov. V tomhle ohledu klobouk dolů, Ben Hatke jede tu nejvyšší ligu, protože vyprávět pouze pomocí obrázků je kumšt. Ta absence tvůrčí invence mě však mrzí o to víc, že podobných komiksů je vážně pomálu. Třeba takový Prcek Chlupino pracuje s ještě menším počtem stran a přitom dokáže dějově zaskočit i nejednoho dospělého. Každopádně šelmičky se bavily moc a to je asi to nejdůležitější, co je třeba vědět. Postavy jsou veskrze sympatické, rozsah víc než příjemný a navíc nejde o stylizovanou úchylárnu, tyjící z hračkářského průmyslu. Ačkoli „čtení“ zabere všeho všudy deset minut, děti mají pocit, že zvládly pěkného tlouštíka, což je může motivovat k tomu, aby otevřely i něco dalšího. Z kontextu to možná nevyznívá, ale jsem za Robůtka vážně vděčný.

dvory
dvory | 15.9.2019 | Sunstone #02

Ano, je to stále stejné. Ano, je to hrozně ukecané. Ano, moc se toho neděje. Ale na mě tahle vztahovka dost funguje, takže bych si klidně hned přečetl něco dalšího. Místy vtipné a celkově se dialogy a monology dobře čtou. Šejićova kresba je dokonalá a hlavní hrdinky tak umí být, když je potřeba, velice sexy.

dvory
dvory | 15.9.2019 | Sledgehammer 44

Taková fajn jednohubka, která se rychle přečte, ale ničím výrazně neoslní.

karl173
karl173 | 15.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Další skvělý díl, a to dokonce tak, že jsem si ho přečetl hned znovu. A ještě aby ne, když tuto knihu proletíte v cuku letu a při druhém čtení zjistíte jak to všechno do sebe už od prvního panelu zapadá. Kresba je neuvěřitelně vkusná a lahodí mému oku. Rozhodně 5*

Murphy722
Murphy722 | 15.9.2019 | Zaklínač #04: Z masa a ohně

Nějak nám ty libreta začínají pokulhávat. První dva booky vypadaly slibně, krom té groteskní kresby, ale ta syrovost k tomu nějak patřila. Tady je kresba fajn, jen ta podobnost s Disneyovkama a následně styl ala Princ z Persie mne trochu vytáčela. Opět comics, který se rychle prolistuje a kde nic, tu nic.

SomeOne
SomeOne | 15.9.2019 | Usagi Yojimbo #16: Bezměsíčná noc

Prostě další Usagi. Začátek tohoto dílu je malá dohra Ostří trav, jinak je tento díl zhlediska kvality stejný jako díly před Ostří trav.

Komiksum
Komiksum | 14.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Čistej průměr, krásná kresba ale slabší scénář. Motivace padouchů je komická až debilní ale nevadí to, příběh nakonec vygraduje do docela dobrého finále Takže o takový průser jako s předchozím bookem nakonec nejde. Obří plus je Kite Man.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 14.9.2019 | Komunistický manifest

Byl jsem vždy skeptický - eufemisticky řečeno - k ideám komunismu či marxismu. Jsem extrémně skeptický k tomu, co autor tvrdí v předmluvě, tedy že i dnes nám má Marx ještě co říct. Jistě, ve své době byla jeho kritika úderná, místy přesná a on za krvavá hnutí, která přišla po něm v jeho jménu úplně nemůže. Přesto jeho teorie dialektického materialismu a třídního boje považuji za nesmyslné, jeho volání po násilí, nadřazování ekonomiky a vlastnictví nade vše ostatní za zrůdné.

Tato adaptace je místy nápaditá, třeba ve zpracování druhého oddílu manifestu, ale obecně vzato jsou to jen doslovné bubliny doplňující chaotické obrazy s rysy klasické politické karikatury, která je-li ještě k tomu levičácká, je úsměvnější ještě více. Ne však z důvodu vtipu či obsahu, ale protože ta forma je naivňoučká a hloupá. Pochybuji, že jde o nadsázku, spíše je to více či méně latentní apologetika marxismu. Démonizování kapitalistů, kteří se svými ostrými nosy, cylindry a vaky plnými dolarů, roztáčejí v dějinách ďábelská ozubená kola, technologie a čáry, které za sebou zanechávají jen krev a smrt. Takové levicové boschovské peklo, dalo by se říct, jen mně osobně se ta kresba moc nelíbí ani z výtvarného hlediska. Všude, jako to u tohoto politického satirického žánru bývá, je třeba psát - pakliže by to třeba ještě někdo opravdu nepochopil - že toto je "kapitalismus", toto je "náboženství", tyhlety děti naházené ve velkém koši jsou "rodinné hodnoty". Uznávám, že karikatura potřebuje mnohdy popsat své vizuální metafory, ale nezamýšleně vtipné to prostě je.

S dílem, jeho podobou a výtvarnou stránkou spokojený příliš nejsem, ale zase jsem rád, že jsem si Komunistický manifest připomněl. Je očividné, že ona semena zla se skrývají už v Marxovi a Engelsovi, nikoli až v Leninovi, Stalinovi, Gottwaldovi, Pol Potovi nebo Kim Čong Unovi. Řeči o ukradené, nepochopené a znásilněné ideologii, nápadu a teoretickým rájem na zemi, je pouhopouhý mýtus.

Celkový dojem: 40%

rewkon
rewkon | 14.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Tak tuhle sérii si kupovat nebudu předchozí 4 knihy co tu vyšli bylo dost slabé :-/

Delphín
Delphín | 14.9.2019 | Zámek a klíč #01: Vítejte v Lovecraftu

Je vidět že u Kingů se psaní skvostů prostě dědí. Parádní kresbu doplňuje velmi dobrý příběh který začal celou sérii. Tuto knihu mohu jen a jen doporučit a jen doufá, že se brzy dostanu k pokračování

Fry
A Fry | 14.9.2019 | Berlín #02: Město kouře

Berlín #02: Město kouře - Politická situace se stále více vyostřuje, sociální demokraté, národní socialisté, nacionalisté, socialisté, demokraté a nejspíše i několik dalších politických uskupení se stále více snaží dostat do čela Německé republiky a v ulicích denně dochází k dalším a dalším konfliktům. V mezičase se však Jason Lutes věnuje hlavně naprosto obyčejným postavám, lidem ze střední až nízké mocenské třídy a nepřestává nám ukazovat kontrast mezi 'smetánkou a plebsem'. Napětí graduje a situace začíná být stále více neúnosná ... Za mě 5*!

Spike
Spike | 14.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Flash #01: Když blesk udeří dvakrát (paperback)

Tak první Flashova kniha v rámci Rebirthu nedopadla vůbec zle. Už na začátek potěšila návaznost na úplně první svazek Znovuzrození, i když dál už se tyto události moc neřešily, ale aspoň víme že pokud nás zajímá co dál s Komediantovým odznakem atd, vyplatí se právě Flashe číst...
Takže úvod byl příjemně svižný a i dál děj celkem letí (co byste taky od Flashe čekali...) a na to že kniha je docela macek, měl jsem ji přečtenou dost rychle. Zpočátku jsem se obával zápletky, protože příběhy kde najednou dostanou schopnosti úplně všichni jsou většinou přeplácané, hrdina ztrácí svou vyjímečnost a nebaví mě. Tady se to naštěstí podařilo udržet v mezích a jen časově omezeně, navíc jako odpich pro zápletku s hlavním záporákem. Jinak postavy jsou docela fajn a umím si představit že mě bude bavit číst si o nich i nadále... civilnější lince by sice mohlo být věnováno víc prostoru, ale co už... Odsýpá to, baví to, od superhrdinského mainstreamu víc nečekám. Jediný charakter co mi zde vadí je nový, černý Wally West, postava na nic, protivná a otravná, která tu je jen proto že prostě asi musí... Umím si představit že pokud v dalších dílech bude dostávat víc prostoru, můj zážitek ze čtení a tím pádem i moje hodnocení klesne... Naproti tomu, hlavní záporák je zde skvělý. Na úvodní příběh vhodně vybraný, kdo jiný než Speedster by měl začít Flashovi zatápět. Na to že se jedná o postavu novou, má dobrou motivaci i backstory, dostatek prostoru a cool vizuál... jen mi přijde že ten závěrečný boj byl zase trochu narychlo utnutý a mírně odfláklý, ale to je jen osobní hledisko...
Jinak scénář dobře svižný a vyvážený, až na věci uvedené výše nevím co bych vytknul, jako start série více než dobré. Kresba se k tomu asi hodí, sice to není něco z čeho bych byl vysloveně nadšen, ale minimálně při akčních sekvencích šlape jak má, V těch klidnějších pasážích už to taková sláva není, postavy, výrazy obličeje atd by si možná zasloužily větší péči, ale jinak žádné velké zklamání. Při akci všechny tyto nedostatky mizí. Těch pár zápletek do budoucna co se tu rýsuje vypadá zajímavě,a na další díly se určitě těším. 7,5/10

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul: S opicí na hrad

Obsahuje výběr 73 dílů z let 1995-2004, 2012 a 2013. Jako bonus 9 tematicky nesouvisejících dílů označených jako "přes čáru", např. legendární "Paroubkovy erotické fantazie".

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul

Obsahuje díly 518-771 (leden 2005 - prosinec 2009). Kniha bezprostředně navazuje na předchozí sbírku http://comicsdb.cz/comics/947/zeleny-raoul-deset-let-ceske-republiky-ocima-ufona .

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul #06

Obsahuje díly 229-255 (3. června 1999 - 2. prosince 1999).

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul #05

Obsahuje díly 203-228 (26. listopadu 1998 - 27. května 1999).

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul #03

Obsahuje díly 121-175 (24. dubna 1997 - 14. května 1998).

deefha
deefha | 14.9.2019 | Zelený Raoul #01

Obsahuje díly 1-67 (5. ledna 1995 - 11. dubna 1996).

hroubek
hroubek | 14.9.2019 | DC komiksový komplet #071: Superman / Batman: Trýzeň

Superman/Batman: Trýzeň je zajímavý komiks. Hlavní myšlenka příběhu se mi líbila, líbili se mě i konkrétní zvraty, ale bohužel se mi nelíbilo to, že to nejde do hloubky. Problém je, že ani na moment nebudete mít o postavy strach. Všechno jede v přesně nalajnovaných linií. A je to škoda, protože kdyby šel příběh více do hloubky, a postavy se musely chovat jinak, tak by to bylo zajímavější. Kresba je pěkná, ale jsou panely, kde je detail na obličej postavy, a na ty se nedá koukat jelikož vypadají ošklivě. Starý příběh od Kirby není špatný, ale žádný zázrak to také není. Komiks jako celek je průměrný a ve výsledku, když si ho nepřečtete, tak o nic přijdete.

SomeOne
SomeOne | 13.9.2019 | Usagi Yojimbo #15: Ostří trav II - Pouť do svatyně Atsuta

Líbilo se mi to více než první díl tohoto příběhu, možná i proto, že zde sledujeme pouze jednu příběhovou linku a vyskytuje se zde několik, i když docela předvídatelných, zvratů.
Kresbu není potřeba nijak komentovat, no, prostě Stan Sakai a Usagi.

SomeOne
SomeOne | 13.9.2019 | Deadpool: Drákulova výzva

Dobrá jednohubka, docela rychle to uteče, akorát finální souboj byl na mě až příliš dlouhý. Vtipy jsou zde celkem povedené.
Nejvíce se mi asi líbil konec celé knihy.
Kresebně spadá tento komiks do normálního mainstreamového průměru.

karl173
karl173 | 13.9.2019 | Baltimore #05: Apoštol a čarodějnice

Ne, prostě Baltimore je boží série. Dva kratší příběhy, které ale nijak nevybočují z hlavní dějové linky, spíše jí jen rozšiřují a přináší nové zajímavé postavy. Zároveň se nevytratila ta skvělá atmosféra, která je pro tuto sérii hlavním znakem. Stejně tak kresba. Ben Stenbeck je Ben Stenbeck, tam je to jasný palec nahoru, ovšem ani Peter Bergting nezahálel a i s jeho kresbou jsem spokojený. Za mě prostě další povedený díl. Jen je škoda, jak to člověk vždycky tak rychle přečte. 5*

George Walker Bush
A George Walker Bush | 13.9.2019 | Usagi Yojimbo #32: Záhady

Lenny si na Goodreads lehce postěžoval na to, že v poslední době je to Usagi spíše detektivní. To mně příliš nevadí. Cyboy si tady lehce postěžoval, že se neobjevují nové postavy. To mi vůbec nevadí. Přesto jsem tentokrát též nepocítil ono úplné králičí čtenářské pohlazení. Asi bych chtěl ještě trochu rafinovanější zápletku.

Celkový dojem: 80%

perak
perak | 12.9.2019 | Skalpy #10: Konec cesty

Tak prý, že poslední díl už je jen epilog za vším důležitým a že vše podstatné se vyřešilo v předchozím díle. Ha ha. Sice jsou tam úseky pomalejší, kde jednotliví protagonisté vysvětlují své myšlenkové pochody, ale vedle toho máme opět akční jízdu s mnoha mrtvými a osudovými zvraty, jak se na finále takového série sluší a patří. Na zakončení Skalpů jsme byl hodně zvědav a tak, jak se Aaronovi dařila průběžně celá séria, tak se mu podařilo i ukončit tento příběh na výbornou. Pro mne jedna z nejlepších sérií, co u nás vyšla. Už se těším, jak si jí po čase dám pěkně zhuštěně bez dlouhého trýznivého čekání na to až vyjde další díl. Děkuji Crwi, že to i přes horší prodeje vydržela.

sedw
sedw | 12.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #03: Já jsem zhouba (paperback)

Podobně jako Detective comics, i tento Batman mě baví. Styl psaní je hodně jiný, příběh je komornější, ale baví mě velmi. Nejvíc se mi líbil třetí díl, který mě velmi potěšil svým zpracováním.

sedw
sedw | 12.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman Detective Comics #03: Liga stínů (paperback)

Detective comics mě vážně baví a tento díl opět nezklamal. Tento díl je opět zaměřen na jinou postavu, ale příběh stále plynule navazuje na předchozí 2 díly. Těším se na pokračování.

sedw
sedw | 12.9.2019 | SpongeBob: Komiksová truhla pokladů

Poměrně milé překvapení. Komiks je spíše pro děti, ale neurazí ani dospělé. Některé příběhy jsou tradiční, ale v dalších byly opravdu parádní nápady (buď v podobě scénáře, nebo v podobě kresby).

sedw
sedw | 12.9.2019 | Záleskautky - Lumberjanes #01: Střez se svaté kočičky

Tak toto mě naprosto minulo. Na komiks jsem se hodně těšil, ale dočetl jsem se sebezapřením. Další díl si nekoupím.

Fry
A Fry | 12.9.2019 | Berlín #01: Město kamene

Berlín #01: Město kamene - Téměř po sedmi letech od mého prvního čtení se vracím do ulic Berlína roku 1928, později také 1929, abych znovu objevil krásu a zmar všedních dní, v níž si jeho obyvatelé museli zvolit směr, kterým svůj život vlastně povedou. Jason Lutes nás bez milosti vhodil do doby, ve které bylo Německo názorově velmi rozdělené, jeho obyvatelé navzájem znepřátelení a ve vzduchu se pomalu schylovalo k další bouři. Tato série je a asi i navždy bude v mém osobním Top Ten seznamu, jelikož tohle by si měl přečíst opravdu každý ... Za mě 5*!

karl173
karl173 | 12.9.2019 | Myší hlídka #01: Podzim 1152

Velmi příjemné zpracování klasického fantasy-dobrodružného příběhu alá Pán prstenů, který je zasazený do Myšího světa a zjednodušený tak, aby ho mohli pochopit i děti. Kresba je svá a je nádherná, že je radost na ní pohledět. Příběh jde od začátku jasně za svým cílem a je silně vypravěčský. Bohužel v příběhu má Myší hlídka jisté slabiny. Je to právě ona jednoduchost a přílišná přímočarost, která nedá čtenáři dostatečný čas, aby se nějak zžil s hrdiny a aby se dokázal více vcítit do tohoto světa a vše pochopit. Příběh totiž na nic nečeká a předhazuje jedno klišé za druhým a byť je zpracování originální, tak naopak děj téměř nepřichází s ničím novým a navíc než se nadějete, je konec. Tohle je zkrátka dobře odvedená práce, ale podle zcela bezchybné šablony. Komiks se čte velmi příjemně a není problém si ho pro svojí svižnost přečíst kdykoliv znovu. Zkrátka tady si oddechnete od okolního světa a ponoříte se do světa Myší. Bohužel něco tomu stále scházelo. Dost možná to nabídne hned další kniha, která má k tomu velké předpoklady a očekávání je na místě. 4*

perak
perak | 12.9.2019 | DC komiksový komplet #048: DC: Nová hranice, kniha první

Obecně týmovky moc nemusím, ale tato byla zatím výborna. No ona to na druhou stranu zatím velká týmovka nebyla. Spíše rozehrání partů jednotlivých postav, mnohdy v hodně civilním pojetí, kde byste superhrdinských atributů pohledali. Darwyn Cooke opět potvrdil schopnost originálního přístupu k zavedeným superhrdinským postavám. Za výborně zvládnuté také považuji využití dobových reálií k vytvoření fiktivního příběhu. Ne nadarmo tady v komentářích zaznělo slovo Strážci. Zatím do šlape a těším se na pokračování.

louza
louza | 12.9.2019 | Baltimore #05: Apoštol a čarodějnice

Historicky první Baltimore, který mi sedl jen z menší části. Příběh o vlku uzavírající události v předchozích povídkách je Baltimorovskou klasikou a je jedním slovem perfektní. Zato vymítání čarodějnice je nudná bída. V podstatě tupá rubačka bez ladu a skladu, která má ukázat, že je náš lord rudému zlosynovi v patách a že si na něj pozval kámoše, které se ale autor nerozpakuje zabít, pokud se mu jen trochu zachce. Trochu málo na tři sešity.

VanTom
VanTom | 12.9.2019 | Skalpy #08: Abys byl spasen, musíš hřešit

Hádám, že jde o poslední pošťuchování a rozmisťování figurek po šachovn… rezervaci před velkým finále, přičemž sympatie se stále ještě neuhnízdily a přelétají od jedné postavy ke druhé. Aaron se při tom možná nechal trochu unést a dlouze si zameditoval o (božské) předurčenosti rozhodnutí pro výběr cesty, vrtkavé loajalitě či charakteru člověka tváří v tvář jeho nejhorším skutkům a vyšším cílům.

VanTom
VanTom | 12.9.2019 | Ultimátní komiksový komplet #102: Marvel Počátky - 70. léta

Uspěchané a ne zrovna dvakrát nápadité originy druhořadých marvelovských postav příliš nepředpovídají, že je některé čekají velké věci (a ne rychlé zapadnutí). Navíc takhle za sebou a na prostoru jediného sešitu si nelze nevšimnout, jak si jsou vlastně podobné (pouze variovaný "mustr") a jednoduché. Výjimku představovali akorát Luke Cage a Iron Fist, dobře se mi četli i další, ale v nich dobová naivní hloupost dosahovala vyšších úrovní (Ghost Rider). PS: Cyklus NHM sešity z této knihy už přetiskl všechny s výjimkou dvou: Luke Cage - Hero for Hire a druhé části Iron Fista.

VanTom
VanTom | 12.9.2019 | Comicsové legendy #15: Conan #03

Epizodický, nicméně jednolitý příběh dobývání Makkaletu (velká škoda, že zde není dokončený, pokračování u nás totiž již nevyšlo) sice občas klopýtnul v popisnosti a "uvěřitelnosti", jinak ale Roy Thomas vypráví velice poutavě a z Howarda zručně čerpá. Jestliže se Gil Kane v prvních dvou sešitech zrovna nepředvedl, tak Barry Smith se svými detailními (v černobílé až nepřehlednými) "pidi", především však maxi panely ohromoval neustále - pomineme-li tedy často vachrlaté obličeje. No a na závěr přebral otěže mistr meče a magie John Buscema, tam není o čem.

VanTom
VanTom | 12.9.2019 | Incal (paperback)

Jodorowsky se tradičně nenechává příliš (mno, spíš vůbec :-)) svazovat zákony fyziky či logiky a vymýšlí si čtivou, epickou space operu v bezbřeze fantastickém, svérázném galaktickém universu, kde se v mystickém (esoterickém, spirituálním, symbolickém, metafyzickém, filosofickém) střetu sedmičky nepravděpodobných vyvolených s vesmír požírající temnotou může udát prakticky cokoliv. Jeho svižný, psychedelicky hluboký i (snad?) sebeironický scénář by samozřejmě neožil bez nádherné, detailů plné kresby génia Moebia, který se zejména na posledních dvou albech (ne)skutečně vyřádil.

VanTom
VanTom | 12.9.2019 | Usagi Yojimbo #19: Otcové a synové

Otázky rodičovství, tzn. (nepřiznaných) otců a synů, tentokrát vystupují do popředí naléhavěji, dilema strýčka Usagiho je opravdu reálné a nezáviděníhodné. Propojená dobrodružství to posunuje o ten pomyslný krůček k vrcholu.

George Walker Bush
A George Walker Bush | 12.9.2019 | Legendy o Myší hlídce #03

Platí to samé, co jsem psal u dílu předchozích. Jen mi všechny ty příběhy přišly obecně ještě o chloupek slabší. Nemám nic proti konceptu Legend, ale uvítal bych asi spíše delší příběhy z hlavní časové/dějové linie. Cyboy vypíchl povídku Měsíc, ten je fajn, ale já se doslova dojal u dvoustránkového Skonu.

Celkový dojem: 60%

trudoš
trudoš | 12.9.2019 | Živí mrtví #12: Život mezi nimi

Robert Kirkman opětovně zmírnil tempo a poskytl hrdinům maličko oraz, přestože kdesi v zátylku cítíte blížící se hrozbu událostí příštích. Protože stejně jako Rick se zdráháte uvěřit štěstí, jež jeho skupinu potkalo. Tady se perfektně odráží vliv Guvernéra, který z něj udělal paranoika non plus ultra a ačkoliv ještě není totální psychopat s mesiášským komplexem, má k tomu již blizoučko. Právě tenhle podtext je na vyprávění nejsilnější. Ovšem velmi podobně vyznívá i deformace života mezi nemrtvými, kdy náhlé hájemství relativního bezpečí víc strachu vyvolává, než zažehnává. Trochu divoký je pouze fakt, že na nově objevenou kolonii dosud nezaútočilo stádo, přestože je kousek od hlavního města, nebo že starosta považuje Ricka za veterána, co bojuje se zombíky nejdéle - jako by katastrofa nepotkala všechny ve stejný čas. Ale jinak perfektní a jsem moc zvědav, jaké zvraty přijdou příště. A hlavně, nakolik je tentokrát zapříčiní sami hrdinové svou neschopností zapadnout mezi „normální“ lidi.

cyboy
M cyboy | 11.9.2019 | Medikomiks: Inhibitor

Totez jako Hemofilie. Tady jsem se alespon dozvedel neco noveho - ze hemofilici jezdi na tabory.
Pro detske pacienty je to urcite fajn. Mozna i pro jejich spoluzaky z prvniho stupne.
60%

cyboy
M cyboy | 11.9.2019 | Medikomiks: Hemofilie

Proste vzdelavaci komiks, ktery je nejspis primarne urceny samotnym detskym pacientum. Remeslne tomu neni co vytknout. Dejove zase neni o cem mluvit.
Zajima me predevsim obsah a tam se proste o deji, resp. pribehu vubec neda mluvit, ale to take neni smyslem tohoto komiksu. Je otakza jestli to vubec patri na comicsdb.
60%

cyboy
M cyboy | 11.9.2019 | Punisher MAX #02: Bullseye

Aaron se drzi nelitostneho a kruteho standardu, ktery nastolil v prvni knize. Misty se to muze zda az moc, ale jinak tento Aaronuv run hodnotim pozitivne. Uvidime co bude dal.
80%

cyboy
M cyboy | 11.9.2019 | DC komiksový komplet #071: Superman / Batman: Trýzeň

Ano, skutecne tryznive cteni. Minuly tyden jsem dal podobne slabemu NHMku tri hvezdy, tak to tady budu muset zopakovat, ale evidentne hodnotim nesmyslne vysoko.
50%

SomeOne
SomeOne | 11.9.2019 | Žoldnéř #01: Kult svatého ohně

Zpočátku se mi to hodně líbilo. Ovšem trochu mé nadšení opadlo, když příběh úplně odbočil a najednou se začal věnovat něčemu úplně jinému. To jsem trochu nepochopil, proč je děj rozdělený na několik "samostatných" částí. Všechny části jednotlivě se mi líbili, ale dohromady je z toho docela guláš.
Kresba je zde velmi povedená, líbila se mi každá stránka. Je dobře, že to vyšlo v tomto větším formátu.

karl173
karl173 | 11.9.2019 | Daredevil: Muž beze strachu #02

Když to řeknu jednoduše, tak zkrátka Bendis hází Mattu Murdockovi aka Daredevilovi a jeho přátelům jeden klacek za druhým. To co by si jiní scénáristé připravovali několik sešitů je Bendis schopný chrlit každé číslo. Jeho styl psaní a kresba Alexe Maleeva je tak prvotřídní, že se po chvíli zdá, že na tom vlastně nic není, a pak dočtete, a zjistíte, že jste vlastně právě přečetli další skvělý komiks. 5*

George Walker Bush
A George Walker Bush | 11.9.2019 | Gantz #24

Ok, tak s touhle sérií končím. Už po prvním díle to bylo pozdě. Moje zvídavost není nekonečná. Moje trpělivost také ne.

Celkový dojem: 10%

Karel Sec
Karel Sec | 11.9.2019 | Krysí královny #03: Démoni

Nečekal jsem, že se to takhle rozjede. Začíná mně to bavit.

baatcha
baatcha | 11.9.2019 | Balónky oběšenců a další hororové příběhy

Povrchní, prázdné příběhy, které se snaží být děsivé, ale jejichž pointa je bez výjimky "meh". Tak to platilo do poloviny knížky. Odtud Džundži Itó rozjel naprostý festival hororu, po něm vám v ústech dlouho zůstane pachuť. Taková ta mazlavá, plná klaustrofobních místností, otvorů v potrubí a pachu oleje.

Problém Junji Ita (tahle forma jména se mi fakt píše líp) je snaha o uvěřitelnost a maximální realismus, zatímco nás často staví do situace, která je dost absurdní a kde je logiky pomálu. A ono mu to potom ne vždycky žerete. Mám pocit, že mnohé příběhy byly vymyšleny okolo jednoduchého a čistě vizuálního nápadu (nad městem plují balónky) a děj kolem je následně dost plytký. A neříkejte mi, že příběh o snění není přepsané Lovecraftovo Za stěnou spánku. Co ale Junjimu jde, je atmosféra.

Tu umí fakt hustou.

...

Jo a popřemýšlejte o tom, co je na obálce...

kaylin
kaylin | 11.9.2019 | DC komiksový komplet #071: Superman / Batman: Trýzeň

Kniha "DC komiksový komplet 71: Superman/Batman - Trýzeň" ukazuje, že i komiksy s Batmanem mohou být slabé, a to nejen proto, že je zde Superman. Ten zde stejně má spíše podobu jakési loutky, i když na začátku se jeho část příběhu vyvíjela docela zajímavě. Kniha "DC komiksový komplet 71: Superman/Batman - Trýzeň" je především promarněná příležitost, protože tohle mohl být komiks o tom, jak je Batman ovládán chtíčem, jak ztratí zábrany a třeba se i vykašle na svoje povinnosti a pak za to ponese následky. Tohle mohl být komiks o tom, jak Superman není schopný řešit své emoce, jak je hysterický, jak se neovládá. Jenže v konečném důsledku to není ve skutečnosti ani o jednom, tohle jsou jen okrajová témata, která jsou nakousnuta, ale pak odsunuta do pozadí. "DC komiksový komplet 71: Superman/Batman - Trýzeň" je komiks o tom, jak se Batman a Superman dostanou do problémů, ale jak to nakonec zvládnou bez ztráty kytičky. A to už je popravdě docela nuda.

choze
choze | 11.9.2019 | Královská hra #01

Scenáristicky i kresebně mi to přišlo odfláknuté, ale přesto mě to rychle strhlo a bavilo. Kanazawa přišel se skvělou výchozí situací a vesele přidává pod kotlem (byť na konci se už opakuje), ale zajímavé postavy nebo dialogy jsou nad jeho síly/mimo jeho zájem.

kaylin
kaylin | 11.9.2019 | Sunstone #02

Komiks "Sunstone 2" je rozhodně pořád dobrý, rozhodně se pořád jedná o jedno z nejlepších BDSM čtení, jaké můžete najít, alespoň takové, které je dostupné pro všechny, ale přece jen jsem měl místy pocit, že Šejićovi jeho scénář trochu drhne, zbytečně vše natahuje a je tak neskutečně ukecaný, až to pěkné není. A navíc sem tam skáče způsobem, jenž je spíš matoucí než zajímavý. Na druhou stranu se musí ocenit, že se zbytečně nesoustředí jen na erotické scény a pózy svých hrdinek, skutečně mu jde hlavně o to, aby vyprávěl příběh o BDSM. A to se mu stále daří. I když je "Sunstone 2" vztahovka, i zde se o BDSM dozvíte dost a pochopíte motivace některých lidí, jimž se tohle líbí. A proč ne? Třeba se to bude líbit i vám. A pak ve chvíli, kdy Stjepan Šejić už nějakou tu erotickou pózu vykreslí, stojí to za to a vy si ji naplno užijete.

Fimi
Fimi | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

tak to jsem rád, že jsem od této serie odešel v tom nejlepším, po první knize...by mě zajímalo, kolik knih napíše Cates, přijde mi, že na co u Marvelu sáhne, to promění ve zlato...docela bych si od něj rád přečetl Daredevila kdyby psal....

tiein CW2? ....jak se dělá blicí smajlík na klávesnici?

Lenny
M Lenny | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

No jen počkej, tihle Strážci budou mít Civil War 2 tie-in, to je teprve peklíčko :D.
Cates se mi líbil, jen mě naštval tím, že z Nebuly udělal Thanosovu dceru jako ve filmech (v tomhle Marvel nějak sám neví a furt to mění).

Fimi
Fimi | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Lenny a tobě se ti Catesovo líbí? jako ta Bendisova řada je fakt takovej průměr ale pořád lepší než např Age of Ultron nebo Civil War 2

cyboy
M cyboy | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Tohle fakt nechapu. Bendis prece umi psat lip! Trivialni, az stupidni, kde resenim temer vseho je celstrankovy panel a Thingova drzkova. Tahle serie je v haji.
50%

cyboy
M cyboy | 10.9.2019 | Lapka - Poklad tří králů #01

Neni mi jasny kdo je vlastne cilova skupina. Pro dospeleho je to trivialni detske povidani o holcicce, ktera je samozrejme desne nezavisla a chytra, kvuli cemuz spadne do prusvihu, kterej z ni nakonec tutove udela vudkyni cechu nebo tak neco. Pro deti (je tam psano, ze je to od deseti let) jsou tam zcela zbytecne situace a hlasky. Napr. ze holcina jeste nema kozy, pripadne, ze uz je skoro zrala na bordel apod. Nevim, mozna ze tohle dnesni desetileti vazne bezne resi. Taky preklad stoji za zminku - ten kontrast a nesoulad mezi spisovnym a nespisovnym je otresny. Jako priklad dve navazujici bubliny z proslovu hlavni hrdinky: "Vlastní pravidla, která nás chrání jak před námi samými, tak před cizáky.", "Etiketu, jejíž porušení vede k přísnýmu trestu." To je asi prekladatelcina prisna pest na oko. Hrozny. Do dalsiho dilu asi nepujdu, protoze me to nijak nechytlo, zadne vtazeni do deje se nekonalo a detem to jeste davat nechci, navic naprosto pochybuju o tom, ze se v nasledujicich dilech dockam nejakeho dejoveho prekvapeni. Proste kterak namistrovana holcina ke stesti prisla.
Kresba se mi nicmene celkem libila.
50%

Lenny
M Lenny | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Tak nejdřív se stejně musí dokončit Bendis - kdo ví, kdo bude dělat Strážce za cca 2 roky.

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Fimi: Budeme doufat, že to vydají.

Fry
A Fry | 10.9.2019 | Tokijský ghúl #01

Tokijský ghúl #01 - Nechtěl jsem mít s touto sérií nic společného, dlouhodobě jsem se jí účelově vyhýbal, nicméně startovací sleva a osobní motivace číst více manga sérií mě nakonec přece jen přemluvily ke koupi a potenciálnímu sbírání další série. Zatím se však přikláním spíše k tomu 'potencionálnímu', protože mi v průběhu čtení bylo vlastně jedno, co se s Kanekim i ostatními protagonisty stane a podobně jako kolegové pode mnou jsem bojoval s Išidovým rozmazaným stylem kresby v bojových scénách. No, uvidíme co přinese další díl ... Za mě 3*!

SomeOne
SomeOne | 10.9.2019 | Modrá Crew #09 - Orbital #1, 2

Pokud jste fanouškem sci-fi, bude se vám to líbit. Já mám rád sci-fi i komiksy, ovšem z tohoto výtvoru mám trochu rozpačité pocity.
Zápletka je povedená, jen jsem se často ztrácel v postávách a ve všech těch obyvatelích různých planet.
Kresba není nic moc, pár panelů je hodně hezkých, nejvíce jich je mírný podprůměr a některé nejsou moc pěkné.
Do druhého dílu asi nepůjdu.

SomeOne
SomeOne | 10.9.2019 | Rick a Morty #01

Takže, o tomto titulu jsem věděl, že ho crwáci vydali, ale ani jsem neuvažoval o tom, že bych si to koupil. Jednoho dne jsem to spatřil v knihovně, tak jsem si to půjčil. A jsem HODNĚ, HODNĚ, HODNĚ rád, že jsem si to nekoupil. Seriál jsem neviděl, takže toto bylo moje první setkání s touto dvojicí. A musím říct, opravdu se to nepovedlo. Tak stupidní příběhy jsem snad nikdy nečetl, vůbec mě to nebavilo, vadilo mi, že na každé druhé stránce se objevil nějaký vulgární výraz (je dobře, že na této knížce je napsáno POUZE PRO DOSPĚLÉ ČTENÁŘE). A dokonce i ta kresba je fakt hnusná, trošičku mi připomíná kresbu Simpsonových, ale tam se mi aspoň trochu líbila, což u této knížky nemůžu říct.
Když to shrnu, tak jsem na každé stránce docela dost trpěl a vůbec se mi to nelíbí.
Druhý díl bych si přečetl pouze v případě, kdyby mi někdo za jeho přečtení nabízel alespoň několik stovek korun.
Odpad
0%

Zack
A Zack | 10.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Doctor Star je prequel, ani neobsahuje informacne nic zasadniho, jako vsechny tyhle black hammer spin-offy neni k hlavni linii vubec potreba.

Fimi
Fimi | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

CR třeba Crew vydá tu aktuální sérii od Catese,ta je dobrá

Kapis
M Kapis | 10.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Tak ale fakt vazne! Jeste nikdo trestuhodne neodpovedel trudosovi!!! Mam to stejne, cteci rad jsem videl ale taky si radsi pockam klidne na dalsi tri knizky bo nenipycocas to cist kazdy rok znovu, abych byl v obraze. Diky

Spike
Spike | 10.9.2019 | Američtí bohové #02: Já, Ainsel

Největší výhradu odpálím už hnedka zezačátku - buď A) Crew to měla vydat až komplet, nebo B) měl jsem si počkat až to bude dovydané a pak až si to přečíst komplet. Takhle jsem skončil ve 2/3 příběhu a moje dojmy jsou.... no, dost nedodělané. Ale co už, zhodnotíme druhou část sólo.
Dalo by se říci že vše je stejné jako v první části - příběh pořád jen tak pozvolna plyne, setkáváme se s roztodivnými postavami, děj ozvláštňují vsuvky z minulosti s vkladem jiných kreslířů. Tedy vše přesně v tom samém duchu jako minule. Něco se ale přeci jen změnilo, možná spíše z mé strany, a to jsem druhý díl četl bezprostředně po tom prvním. Jde o to, že jsem tvrdil že první kniha měla na komiks dost pomalé tempo a moc se tam toho vlastně nestalo... to samé vlastně lze říct i o 'dvojce', ale... V prvním dílu se dost cestovalo z místa na místo, lokace a postavy se střídaly. Tady se děj doslova zastaví na jednom místě, což by logicky mělo tempo ještě více zpomalit, ale světe div se, ono to funguje. Jde li o hlavní dějovou linku, opět se - zdánlivě - moc nikam neposune, ale díky tomu že zde na jednom místě strávíme opravdu dost času, pořádně poznáme zdejší postavy a prostředí,mě najednou i ta 'nedějovost' baví hned víc. Náhle bych v tomto prostředí se zdejšími obyvateli strávil klidně několik dalších knih, ta civilnější rovina mě zde opravdu bavila. I více než občasné výlety za dalšími bohy nebo flashbackové vsuvky... to jsem bral jako jedno z největších pozitiv první knihy, zde mě mnohem více zaujaly ty osobnější, všednější části. Vcelku paradox, že se ty klady a zápory z minula trochu promíchaly. A končí to docela napínavě, takže čekání na závěr bude dosti dlouhé...
Jinak platí v podstatě to samé co jsem psal i o prvním dílu. Russell by se měl občas plácnout přes prsty, protože jeho doslovnost a začátečnické přešlapy při převodu knihy do komiksu jsou občas až do očí bijící. Takhle popisné byly snad jen komiksy z 60.-80. let... Chápu, je to adaptace knihy, ale pořád to co držíme v ruce je KOMIKS a to z r. 2018, tak by to podle toho chtělo k tomu i přistupovat... Kresba Scotta Hamptona je pořád stejně chladná a oku ne přímo lahodící, ale člověk už si přivykl a bere to, tentokrát mu i nahrává že část děje odehrává v zimě, takže se sem kresba i sedí... A návštěvy jiných kreslířů potěší a jsou osvěžující. Co jsem minule zapomněl vychválit a teď bych to rád napravil, jsou obálky Glenna Fabryho. Ty jsou famózní, ačkoli oproti tomu co se nám v jednotlivých kapitolách dostává můžou být poněkud matoucí... tedy že slibují něco opravdu velkolepého, což není přesně to čeho se dočkáme. Ale jsou výborné. Už od práce na adaptaci Nikdykde je vidět, že Gaiman Fabrymu sedí. A co jsem naopak minule zapomněl vytknout a teď to taky napravím, to je absence plátěné záložky v jinak luxusní knize v parádním vydání na dobrém papíře a s kvalitní pevnou vazbou. Hoši z Crwe asi mají nějakou formu fóbie nebo averze vůči záložkám, jinak si to neumím vysvětlit... může se to zdát jako prkotina, ale může mi někdo vysvětlit, proč takové Nikdykde nebo Knihy magie záložky mají, ale Američtí bohové či Marvel 1602 nikoli? U jinak perfektního českého vydání v pevné vazbě, by toto mělo být samozřejmostí, proto nechápu proč někdy se záložek dočkáme a jindy zase ne... Nebo je v tom nějaký vyřazovací systém, která kniha si záložku zaslouží a která ne? Jako procenta kvůli tomu ubírat nebudu, ale rýpnutí si to zasloužilo...
Jinak celkový dojem dobrý, možná i o chlup lepší než po první knize, možná proto že už jsem se do toho víc dostal, možná proto že jsem oba četl hned po sobě, každopádně asi jsem měl počkat až bude vydaný i třetí díl... Ach jo.

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 10.9.2019 | Strážci galaxie - Noví strážci #01 Císař Quill

Stejně jako předchozí série Strážců galaxie, se mi tohle nezamlouvalo a musel jsem se tím pronudit. Ani obměna týmu tomu nepomohla. Bendis očividně neumí dělat Strážce galaxie. 50%

kaylin
kaylin | 10.9.2019 | Čtyřlístek: 4 záhadné příběhy Čtyřlístku (paperback)

Kniha "Čtyřlístek: 4 záhadné příběhy Čtyřlístku" není čtení, které bych vnímal jako něco naprosto jedinečného. Je to příjemné čtení pro děti a lehké odpočinkové čtení pro dospělého, který v tom asi nic moc víc hledat nebude. Líbí se mi skutečnost, že je kniha vydávána nejen v pevné vazbě, ale i v měkkých deskách, což komiksu dle mého sluší, hlavně pokud chceme, aby se dostat k dětem. Ten příběh nebude lepší v tvrdých deskách a paperback získá správnou patinu, když se čte. Komiksy v sešitu "Čtyřlístek: 4 záhadné příběhy Čtyřlístku" jsou celkem různorodé, možná bych uvítal, kdyby se tvůrci drželi více při zemi, než aby cestovali i za hranice. Je však jasné, že i to má v sobě svoje kouzlo. Kdo by se někdy nechtěl podívat do cizí země. A zrovna záhadné příběhy k tomu svádí.

baatcha
baatcha | 10.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (Jiří Grus)

Cinema Ranger: Já s Kingovým Batmanem skončil minulým bookem, ovšem shrnutí stylem "konečně tu máme něco, co není doslova sra*ka" je pro tuhle řadu naprosto výstižné! :D

Venomslav12stars
Venomslav12stars | 9.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #080: Ben Reilly, Scarlet Spider

Skvělý retro a další příběhy taky dobrý

mearez
mearez | 9.9.2019 | Banda #01: Karty jsou rozdaný

Po seriálu jsem se rozhodl, že si dám komiks. No a nezklamal, i přes to, že se mi seriál líbil víc. Furt je z toho cítit Ennis, z čehož jsem byl spokojenej. Kdo má rád Ennise, ten si pošmákne, kdo nemá bude asi kroutit hlavou. Naápad skvělej, provedení skvělý, kresba horší. Podtrženo sečteno, za mě pěkný 4*.

kaylin
kaylin | 9.9.2019 | Balónky oběšenců a další hororové příběhy

Sbírka "Balónky oběšenců a další hororové příběhy" ukazuje Džundžiho Itóa jako neskutečného hororového autora s tak bohatou fantazií, že se zdá skoro nevyčerpatelná. A to je dobře, protože každý příběh je jiný, každý stojí na trochu odlišném nápadu. A každý stojí za to. Jako kdyby sbírka "Balónky oběšenců a další hororové příběhy" neměla slabinu, jako kdyby jí nebylo co vytknout. Jednoznačně jeden z nejlepších hororových komiksů, jaký u nás kdy vyšel.

cyboy
M cyboy | 9.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (Jiří Grus)

Tentokrat se mi to prekvapive celkem libilo. Jasne, ze to neni nejlepsi Batmanuv pribeh, ale taky neni nejhorsi.
70%

cyboy
M cyboy | 9.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #080: Ben Reilly, Scarlet Spider

Slabota. Mel jsem co delat, abych to docetl. Davam tri hvezdy jen kvuli te ochutnavce klonove sagy. Alespon uz tusim, ze jsem nejspis o nic zasadniho neprisel.
60%

Spike
Spike | 9.9.2019 | Američtí bohové #01: Stíny

Tak... další Russellem adaptovaný Gaiman do komiksového média. Tady lze hodnotit dvěma způsoby - samotný příběh, a provedení adaptace. Ale popořadě. Je vidět, že adaptace je to dost doslovná. Na to jaký je Russell profík, je tu dost "začátečnických" chyb, tedy v dnešní době už takřka nepoužívané myšlenkové bubliny, přehršel popisného textu který by bylo lépe vyprávět obrazem, někdy dokonce úplně zbytečného, kdy nám popisuje to co stejně vidíme. Oceňuji za každou cenu věrnost předloze, ale Russell by si měl občas uvědomit, že nedělá bohatě ilustrovaný doprovod ke knize, ale komiks, a měl by více využít možností tohoto média. Divím se že zrovna takovému starému komiksovému harcovníkovi toto musím vytýkat, ale bohužel, adaptovat do komiksu se dá i plynuleji a přesvědčivěji. Tady to chtělo trochu krátit, některé nedůležité popisy přeskočit, trochu se odchýlit od předlohy, trochu zvednout tempo... určitě chápete co tím myslím.
Napříč výtkám, ono se to čte dobře, a na nějakou tu chvíli vám komiks opravdu vydrží...Příběh samotný plyne pozvolna, takový road trip, kde cestou potkáváme spoustu postav, a o co že přesně půjde, se dozvídáme velice postupně. Právě proto že tempo příběhu je pomalejší, přišel by vhod, řekněme, dynamičtější převod do komiksu, méně textu, více vyprávění obrazem a dialogy, čímž by i pomalejší děj nabral trochu tempo a dynamiku. Jinak hlavní i vedlejší postavy, jak je u Gaimana zvykem, jsou vykreslené dobře a zajímají nás, ačkoli o nich nic moc nevíme. Setkávání s nimi, to jsou jedny z nejlepších částí, vždy něčím upoutají a čtou se samy. Každé setkání s (ex)manželkou Laurou taktéž patří k vrcholům, zde atmosféra i dialogy šlapou jak mají. Dalším vítaným oživením jsou i epizodky s příchody jiných postav a bohů do Ameriky v průběhu věků, už jen proto že každý má úplně jinou kresbu.
Tím se dostáváme ke kreslíři Scottu Hamptonovi, zodpovědnému za 90% knihy. Jako nevím... v Knihách Hřbitovních mi přišel spíše rušivý, zde máme možnost nechat se jím provázet celým příběhem. A ano, člověk si zvykne. Vše působí všedně, reálně, člověk nemá možnost se moc kresbou kochat a proto se kniha i přes množství textu čte celkem rychle. Neříkám že je to nepovedené nebo odfláklé, ale... prostě to není typ kresby kterou bych si vyloženě užíval, nicméně k vyprávění příběhu a provedení dějem stačí. O to více aspoň vyniknou a osvěží vstupy jiných kreslířů. Jen občasné epické výjevy které se zde objeví v Hamptonově kresbě taky vypadají tak nějak všedně, což ten pocit úžasu a velkoleposti trochu sráží..
Díky tomu jak moc zevrubně detailně převedená kniha do komiksu je, tak i přestože je to celkem špalek, po dočtení si uvědomuji že jsem vlastně pořád ještě na začátku příběhu a nic extra se tu nestalo. Což není výtka příběhu, který prostě pozvolný je, ale spíš bych byl pro to, aby se děj knihy trochu zhustil a zrychlil do dvou komiksových knih, než roztáhl do třech. Takhle je to za hodně peněz málo muziky. Vypadá to že jen prskám, ale ten příběh, ta atmosféra, ty postavy, opravdu mě to vtáhlo, baví mě to, jen to naráží na úskalí toho převodu z jednoho média do druhého. Občas i dost zbytečně. Možná bylo lepší to prostě vydat pak jako celek, pořádně tlustý omnibus, moci to přečíst hezky vcelku, dojem by byl asi lepší. I tak - děj samotný hodnotím vysoko, kresbu a převedení tak nějak průměrně, takže ve výsledku takových 7/10, ne úplně čisté ****. Uvidíme co další díl.

Tyfus
Tyfus | 9.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #080: Ben Reilly, Scarlet Spider

Ona klonová sága je v podstatě totální nekonečná sračka... nicméně Scarlet Spider mi vždycky přišel super a tyto příběhy k 90kám prostě patří. I tato knoiha je důkazem, že nekonečné komplety mají přínos... tohle by v češtině nikdy nevyšlo. Já jsem spoko!

Fimi
Fimi | 9.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Tohle už není ten Batman, po žalostném bum bác Já jsem Bane přichází přehlídka bum bác všech Gothamskych padouchů, kreslíř se skutečně vyřadil a není to špatné. Batmanovske gro a kouzlo je zcela vytraceno, konflikt dvou padouchů působí groteskně a jejich motivace směšně. Upřímně jsem se tím pronudil a po tomto díle jsem se sérií mám pocit skončil.

Čteno v originále

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 9.9.2019 | Petr Parker Spectacular Spider-Man #01: Do soumraku

Fajn komiks. Je skvělé, že tu Crew něco takového vydala. Kresba i scénář jsou zvládnuté na výbornou. Milé rád se někdy k tomuto komiksu vrátím. 80%

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 9.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman #04: Válka vtipů a hádanek (paperback)

Po minulém díle tu máme konečně něco čtivého a něco, co není doslova sra*ka. Válka vtipů a hádanek je celkem fajn komiks. Není to nic, co by znamenitě vystupovalo z řady Rebirthu, ale až na kresbu Clay Manna a se mi to líbilo. 70%

(Četl jsem v angličtině)

Carnage
Carnage | 9.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #080: Ben Reilly, Scarlet Spider

Klonová sága mě jako koncept baví a některý Peterovo klony jsou i docela zajímavý, no Ben Reilly je bohužel jeden z těch méně zajímavých a jeho zajímavost začíná a končí u jeho kostýmů. Nápad nahradit Petera a tvrdit že je klon je dost dobrej ale přišlo mi že nemá na postavu Petera vlastně žádný dopad protože kromě toho že pověsil síťostřely na hřebík žil svůj život pořád stejně s MJ a tetou May akorát s vědomím že je klon. Příběh Bena a Kaina je docela tragický ale u Kaina mi strašně vadilo že vždycky otočil takže vlastně furt jen opakoval jak chce vytrestat Bena a několikrát otočil a prostě nedokázal zapudit tu hrdinskou stránku v sobě. Docela se divím že to dotáhnul až na posledního Scarlet Spidera a že celkově měl velkou roli ve Spider-Verse a že se vůbec stal tak dobrou postavou (jako Scarlet Spider mě baví). Vztah Bena s Janine mě vůbec nebavil a Ben se kvůli ní choval jak hlupák a ona se zase chovala úplně hloupě též, její motivace a důvody k tomu proč dělala co dělala mi fakt přišli přitažený za vlasy. Poslední sešit s návratem Petera zase zvýšil kvalitu knihy, kresba je v tomhle sešitu klasicky Romitovsky hnusná ale ke Spider-manovi to docela sedí. Kniha nenudí ale ani ničím nepřekvapí 3*.

hroubek
hroubek | 9.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #080: Ben Reilly, Scarlet Spider

Vždycky jsem považoval Klonovou ságu, za něco hodně divného a nikdy jsem si k ní nenašel cestu. A proto mě tento komiks hodně nesedl. Ben Reilly není špatný hrdina a jeho vztah s Janine mě bavil na celém příběhu nejvíce. Vůbec mě nesedl záporák Kaine. Chápu, že po tom všem čím si Kaine prošel se nebude chovat normálně, ale to že každý pět stránek opakuje pořád dokola to samé mě nebavilo. Nejlepší na celém komiksu byl závěrečný sešit o souboji Petera s Normanem, protože má spád, a je v něm cítit jistá osudovost a nekonečná rivalita. Za mě je toto UKK dost slabé a J.M DeMatteis je hrozně ukecaný scénárista.

Liborius
Liborius | 9.9.2019 | Deadpool #08: Všechno dobré...

Deadpool dospěl do svého konce. Závěr to byl nijaký. Příběhově o ničem a s trochu nasíracím nesmyslným ukončením. Ani neúnavně vtipný a charismatický žoldák tohle nemohl zachránit. Škoda, důstojné rozloučení si představuju jinak. I v případě takové oddychové látky. Více na Multiverzum.sk - http://multiverzum.sk/deadpool-8-vsechno-dobre/

dvory
dvory | 9.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Osobně jsem očekával trochu jiné rozuzlení, ale i třetí kniha (čtvrtá s Sherlockem) mě stále velice bavila a tedy i překvapila. Těším se na pokračování a další knihy z tohoto světa. Kresba je stále skvělá.

Blackhand47XD
Blackhand47XD | 8.9.2019 | Petr Parker Spectacular Spider-Man #01: Do soumraku

Slabší čtyři. Pavoukův příběh je po těch letech už krapet překombinovaný a ničím víceméně nepřekvapí. Poslední sešit s Jamesonem byl však fajn.

kaylin
kaylin | 8.9.2019 | Minecraft komiks: První kniha příběhů

Komiks "Minecraft komiks: První kniha příběhů" není veledílo, ale na to, že se jedná vlastně jen o příběh o "Minecraftu", si myslím, že to je něco, co by mohlo děti bavit, třeba jim to i něco dá. A navíc dostanou i malý vhled do toho, jak Sarah Graley komiks tvořila, což je také fajn, protože z vlastní zkušenosti vím, že tohle jsou věci, které děti zajímají, respektive zajímá je "Minecraft" a pak z něj chtějí psát příběhy nebo o něm kreslit. Proč je trochu nepošoupnout správným směrem v určitém druhu tvorby. Není to nijak sofistikovaný návod, ale pár typů zde je. Do ruky se tedy vašim dětem - pokud nejste "Minecraft" maniaci, moc vám kniha nedá - dostává komiks, který má myšlenku, není to jen trapné použití herních postav, je tu nějaký základní příběh a dává to smysl, navíc i ponaučení. Na marketingový komiks to není vůbec zlé.

kaylin
kaylin | 8.9.2019 | Královská hra #01

Nobuaki Kanazawa umí příběh dobře gradovat, a tak dochází na jeden skutečně skvěle promyšlený úkol, který s několikrát zlomí a vy jen čumíte, jak to vlastně dopadlo. Tohle se hodně povedlo, co se nepovedlo, to je zapojení policie. Jako kdyby byl Nobuaki Kanazawa raději, kdyby policie neexistovala. Možná, kdyby se jí vyhnul úplně, bude to lepší. Takhle to vypadá, že ji použil jen z nutnosti a stejně nemá moc význam. Hitori Renda pak dává postavám ty správné výrazy a hlavně ty vyhrocené, expresivní, jsou velmi povedené. Komiks "Královská hra 1" tak zafungoval. Tohle je první díl, který mě bavil, má skvělý konec, kdy se doslova těšíte na další dění a je správně úchylný, což se mi taky zamlouvá, i když osobně bych uvítal, kdyby se jednalo i o komiks velmi explicitní. Takový "Královská hra 1" není. To nic nemění na tom, že příběh zaujme. Teď si jen počkat, jak se to vyvine.

mearez
mearez | 8.9.2019 | Ultimátní komiksový komplet #029: Tajná válka

Tak kresba je určitě hlavním tahounem celého komiksu, protože příběh ač originální a reágující na politicku 21. století není nic závratného. Takže ve finále je to pěkně nakreslená hovadinka, s myšlenkou, ale horším provedením. Přecejenom to mohl Bendis roztáhnout do více sešitů. Za mě 4*.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 8.9.2019 | Baltimore #05: Apoštol a čarodějnice

Trochu slabší, než předchozí knihy, ale ne zas tak moc. Trochu mi to svým rozvrstvením připomíná knihu 3, ale i tak to nebyl vůbec žádný průser. Kresba a celkový děj obou příběhů jsou pořád na velmi vysoké úrovni. Je to pro mě něco mezi 3 a 4 svou kvalitou, nicméně mě to pořád dost baví. Jediné co mi trochu vadí je jistá rozmělněnost, což dávám za vinu finále knihy 4. Takhle, kdybych měl Baltimora v jednom a četl ho tzv. v kuse, tak vnímáme vrcholy a pády dolů (po literární stránce) a přijde nám to normální. Přirozený vývoj děje, když to někdo umí. Jak to máme ale po částech, za což prostě nikdo nemůže, tak pokaždé vychytáme nějaké hluché místo, jakýsi předěl mezi něčím dalším drsným, akčnějším, nebo dějově potřebnějším. Čarodějka se nás snažila hodit do víru, jako kdyby se pokračovalo dál po 4, ale moc ji to nešlo. Nicméně kresba, porce akce a drsnost + jiný styl jsou pořád někde tam hodně nahoře. Naproti tomu Apoštol jede zase na vlně nám známého Baltimora a i když je to jakýsi předěl, naprosto evidentní zastávka, tak nám zase dává víc do celého univerza. Zkrátka to budeme potřebovat v dalších knihách. O to víc si díky této knize uvědomuji, jak moc se těším na další knihy a vyvrcholení celé série. Přemýšlel jsem nad 4 a 5 hvězdami, ale když si to srovnám v hlavě, jsem v podstatě víc než spokojen. Mě v podstatě štve, že nemůžu číst dál :-) a za to se body dolů nedávají - za nadšení.

mearez
mearez | 8.9.2019 | Scott Pilgrim #06: Hodina slávy

Parádní vyvrcholení skvělý série. Za mě 5*.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 7.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Díky Černé palici jsem se mnohem více dostal do povědomí světa Adama Strange a kdo jej moc nezná, musím zde doporučit příběhy s touto postavou. Třídílná minisérie od Adam Kuberta z roku 1990, pak 8-dílná série od Andy Digglea, crossover s Future Quest od Hanna-Barbera (2017) a nakonec Rann-Thanagar War od Davea Gibbonse a Ivana Reise.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 7.9.2019 | Černá palice #03: Vzdor osudu - část první

Opět skvělé. Černá palice je pro mě zatím sázka na jistotu. Nemůžu si vynachválit kresbu. Mně se strašně líbí, jak je to detailní a prostorové. Jako bych byl uvnitř. Ormston je pan kreslíř a respekt k jeho zdravotnímu stavu. Už v predátořím omnibusu mi sedl. Na to, že měla Černá palice údajně končit dvojkou, mi ani trochu nevadí, že se jede dál a dál. Nejsem moc na série a mám rád uzavřené příběhy, resp. když už jsou na pokračování, tak ať je mám v ruce rovnou bez čekání, ale tohle za to stojí a navíc to ani jinak nejde, holt Amerika. Ve finále mi i dochází, jak je ten děj vlastně přímočarý a úplně nás odstavil od všech těch bočních příběhů a zákoutí a snaží se nás hodit rovnou do hlavního děje. Taky mi to nevadilo. Já si to prostě užil a beru na vědomí, že Lemire nejede podle stejného vzorce. Každá kniha je jiná - myslím v rámci Černé palice. O dalších se tu ani nemá smysl rozepisovat. Prostě 5 hvězd!!

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman Detective Comics #04: Deus Ex Machina (Karel Jerie)

Opravdu slabota. Kam se poděla ta úžasná série, kterou jsem si tak oblíbil!?
60%

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Watchmen - Strážci (3. vydání)

Prostě dokonalost sama!!!

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Tintinova dobrodružství #09: Krab se zlatými klepety

Tentokrát je 4* protože je to ukecanější než obvykle. Jinak opět fajn Tintinovka.

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Tintinova dobrodružství #01: Tintin v zemi Sovětů (2. vydání)

Tintina mám rád a proto jsem si nemohl nechat ujít jeho první komiks. Bavilo mě to.
Škoda, že zde není tak docenění.

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #079: Miles Morales, Ultimátní Spider-Man

Zrovna nedávno jsem četl Smrt Spider-Mana a proto mě tenhle příběh bavil o to víc. Opravdu parádní komiks, podle kterého byl i film Paralerní světy. Nemohl jsem se od toho odtrhnout, přečetl jsem to na jeden rychlý zátah a to je právě škoda. 5 sešitů je málo na takovou zápletku. Ale alespoň jsou k tomu přidané další dva sešity, které byly i v UKK o Milesovi, který bych si také moc rád přečetl. 95%

Cinema Ranger
Cinema Ranger | 7.9.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #065: Runaways

Koupil jsem, ale čekal jsem, že se mi nebude zamlouvat kvůli kresbě, ale právě naopak. Kresba se k tomu dokonale hodí. Ze všech teenage týmu (Young Avengers, Generation X, Akademie Avengers) je tenhle nejlepší. Bavilo mě natolik, že přemejšlím nad koupí pokračování v angličtině. 100%

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 7.9.2019 | Fax ze Sarajeva - Příběh o přežití

Další skvělý komiks, který já hodnotím jako komiks od starého mistra v moderní době, resp. oldschool se setkává s přelomem 20. a 21. století. Kresba je už něco co patří trochu dozadu, nicméně Joe Kubert kreslí tak krásně a procítěně, že mu to bez problému odpustíte, a to tak, že první na co myslíte je sehnat si jeho další komiksy. Mně se to prostě líbí a jenom jediný důvod, proč nedávám 5 hvězd, je jistá zkratkovitost v ději, díky které se mi to opravdu blbě četlo. Ano, je to podle faxů. Ano, je to cíleně propojené "nějak" pro naše vypravěčské účely. A ano, je to uvedeno v závěru knihy. To vše beru, nicméně se snažím to hodnotit tak, jak to na mě působí a i když jsem si plně vědom kvality a práce za tím, pořád to beru jako jistý rušivý element při četbě. Takhle, rád bych dal 4,5 hvězdy, ale to tu zatím nejde :-).
Komiks se mi jinak až na tu pověstnou výtku moc a moc líbil. V tomto komentáři jsem se výhradně soustředil na literární stránku. Řešit tu umělecký potenciál, smysl a historickou přesnost či vyjádření, byli bychom někde úplně jinde a v takovém případě je to nad 5 hvězd. Sám si to moc dobře pamatuji ze zpráv a celé naše město a i škola, do které jsem chodil, to silně prožívaly. Za to panu Kubertovi smekám klobouk a měl jsem co dělat, abych zamáčkl tu pověstnou slzu. Děkuji.