cyboy
M cyboy | 6.3.2019 | Gantz #22

Doppelganger: Ne, v knihkupectví nepracuju (to by byl dream job, teda kdybych tím uživil děti). Ale pořád mám v plánu takové netradiční knihkupectví, vlastně spíš čítárnu. To je takovej můj sranda projekt, který čeká, až na něj vydělám. Budu si pak moct číst v práci a poskytnu zázemí podobně postiženým individuím. Dělám si iluze, že jich bude alespoň deset a vůbec si nedělám iluze, že by to mohlo být někdy ziskový.
Ale jinak to „kouzlo“ je spíš diagnóza. Už od dětství čtu rychle a rád. Kde jsou ty doby, kdy jsem u okna v knihovně přečetl tři knihy za odpoledne. Ale to na to byl čas. Teď čtu po večerech a po nocích a ráno pak mám problémy vstát a mnohdy mám co dělat abych přečetl tři knihy za týden. Zrovna minulý týden žena na mou adresu pronesla poměrně trefnou poznámku, že kdybych někdy vyhrál ve sportce, tak se zavřu ve své knihovně a už mě nikdy nikdo neuvidí (to je takovej můj mokrej sen).
Komiksy obvykle čtu v den, kdy se mi dostanou do ruky a jelikož jezdím několikrát denně kolem Seqoye a ComicsCentra, tak je to většinou v den, kdy to vyjde. Dělám to tak protože: 1. by mi jinak vznikla fronta, kterou bych těžko odbavoval, 2. nutně potřebuju duševní relax, jinak bych se zbláznil (o vyhoření bych mohl napsat celou sérii), 3. strašně se mi nechce do čtení těch složitějších věcí, které mám ve frontě (a jo, takže jsem vlastně línej! Safra) a vždycky doufám, že se umrtvím u čtení něčeho lehčího, což se prakticky nikdy nestane, takže skončím zase u holocaustu/historie/filosofie. Ona už mě totiž běžná beletrie neuspokojuje. Samozřejmě mám pořád pár autorů, které kupuju (např. Rushdieho, který patří mezi poslední autory kteří umí postavit souvětí), ale jinak mi stačí přečíst si jednu dvě stránky a vím, že to nechci (teda popravdě občas se i stane, že to chci). Čím víc toho člověk přečte, tím víc vidí schémata a ta jsou pořád stejná (Campbell to krásně shrnul ve své studii a Benjamin zase pěkně dokázal, že ve věku vědeckotechnické reprodukovatelnosti už vlastně ani nelze vytvořit něco nového, originálního). To vše ale neznamená, že nemám touhu po příbězích (samozřejmě ideálně kvalitních). Mám a neuhasitelnou a právě proto čtu komiksy, které chápu jako instantní uspokojení této touhy. A taky nemám rád přežvýkané názory. To si ho radši udělám sám, proto kupuju i věci, u kterých mě pak mnozí peskují, že je nemám kupovat, když se mi nelíbí, což bych ale jinak nezjistil. Vlastně jsem žánrově dost nevyhraněný (i když moje srdcovky asi není těžké odhadnout), protože dobrý příběh může přijít i z nečekaného směru a je mi celkem jedno jestli se to čte zleva doprava, zprava doleva nebo vzhůru nohama.
Hergot, to je úplný CV. :)

DEmnoG: tak proč ne. Pokud jsi z Prahy, tak si můžeme někde dát kafe a uvidíme, třeba z toho něco bude. Pokud nejsi, tak i tak je tu šance, protože docela dost cestuju. Ale ženu kvůli tobě neopustím. ;)

Jinak zjišťuju, že jsem konzistentní jako Babiš. Včera napíšu, že s mangou končím a pak se tady v diskuzi nechám vyblbnout a dneska si koupím Zaslíbenou zemi? Asi se dám na politiku.

Doufám, že si užíváte moji vytuněnou a děsně sexy diakritiku. :) Výjímečně nepíšu na mobilu.

karl173
karl173 | 6.3.2019 | Amazing Spider-Man #06: Ezekielův návrat

Slušný díl, který vrací sérii zase k lepšímu. Příběhy byli čtivé a zajímavé. Zase tu dobře fungovali vztahy a byli tu dobré dialogy. Trochu problém jsem měl v pasáži s Lokim a Morwen. Pár věcí mi tam nějak nesedělo a přišlo mi trošku slabší. Naopak návrat Ezekiela byl fajn. Škoda že mu autor nevěnoval více prostoru. Co se týče kresby, tak Romita zde znovu našel svojí ztracenou formu a na kresbu se dobře koukalo. Za mě 75%

hroubek
hroubek | 6.3.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Na tento komiks jsem se hodně těšil, protože i po několika letech mám stále v živé paměti skvělý animák Under the Red Hood, který vychází z tohoto komiksu. A zde se ukazuje pro mě asi největší problém. Díky tomu, že znám film, tak jsem přišel o moment překvapení, což je největší síla tohoto komiksu, a opravdu moc závidím těm, kdo tento příběh neznají. Další věc, která mě trochu zklamala, byl konec, protože jsem očekával ještě další sešit nebo pokračování příběhu. Tohle jsou, naštěstí jediné výtky, jenž ke komiksu mám. Pod maskou je parádní komiks se skvělým tempem, dobrou atmosférou, a s velmi osobním příběhem. Uhání to fakt zběsile, akce střídá akci, a těžko se od toho odchází, jak je to dobře napsané a nakreslené. Líbilo se mi v jakém rozpoložení je Batman, a i to jaké metody uznává Red Hood. Sedli mi dialogové výměny, a některé momenty, které jsem nečekal. Batman: Pod maskou je velmi dobrý komiks, který mě udělal velkou radost a já jsem rád, že v tomto kompletu vyšel.

mearez
mearez | 6.3.2019 | Záleskautky - Lumberjanes #02: Kámošky až za hrob

Tak jsem si teda řekl, že v sérii Záleskautky budu pokračovat. A musim říct, že i přes to, že tento díl přináší odpovědi na mnohé otázky, které vznesl minulý díl, jedná se o razantní zhoršení.
První knihu jsem si užil sakra hodně, takže jsem měl patřičná očekávání vůči této knize, a celkem mě druhý díl zklamal. Autorka jen přidává na úkor příběhu víc a víc divných věcí, které ne vždy působí vtipně nebo alespoň komicky, ale spíše směšně. Ovšem kniha poskytuje rozuzlení prvního příběhu. Některé zvraty a odhalení byly lepší, některé horší.
Příběh nebyl tak hrozný, k této knize chovám spíše rozporuplné pocity, ale stále se jedná o fajn oddechovej komiks typu ,,jednou a dost''. Pokud si někdy přečtu další díl, tak už radši nebudu nic očekávat, aby mě komiks zase nezklamal. U knihy jsem se ani jednou nezasmál, což považuji za problém u komiksu, který má být vtipný, ale zřejmě nejsem cílovka. K sérii se jednou asi vrátím, ale ne že bych se hrnul do dalšího dílu. Za mě 3*.

Doppelganger
Doppelganger | 6.3.2019 | Gantz #22

cyboy: nemyslím to nijak rýpavě, a ani nemusíš odpovídat, jestli nechceš, ale prostě mi to nedá se nezeptat: pracuješ v knihkupectví, nebo jak zvládáš přečíst téměř vše, co vychází, prakticky okamžitě v den vydání? Tvé komentář, ač se s nimi ne vždy shodnu, čtu poctivě, takže se ptám z čisté zvědavosti :)

DEmnoG
M DEmnoG | 6.3.2019 | Gantz #22

to cyboy: Tlesk-tlesk. Už léta čtu na comicsdb.cz tvé komenty, protože jsi tak naboostovaný, že obvykle komiks přečteš kurva rychle a tvoje komentáře mají hlavu a patu. Jestliže jsi to nepoznal, tak tě právě balím a rád bych tě poznal!

Darker
M Darker | 6.3.2019 | Gantz #22

cyboy: Máš můj obdiv, žes vydržel tak dlouho, já to vzdal u 10 dílu, holt ses tvrďák :)

filmator
filmator | 6.3.2019 | Seriál ilustrované příběhy #01: Tarzan

K tomuhle kousku se mi povedlo něco vyštrachat:
http://www.comics.org/issue/18052/
Obálka: George Wilson
Scenárista: Gaylord Du Bois
Kresba: Jesse Marsh (povídky s Tarzanem a Boyem) a Silný muž je snad kresba Russ Manning

U nás vlastně vyšel překlad té německé verze, čemuž odpovídají názvy povídek: http://www.comics.org/issue/596239/#2190591

Scarface
Scarface | 6.3.2019 | Gantz #22

Cyboy a edice na přání: Tohle je fakt na delší rozbor... a ani já nemáme všechny údaje. Ale předpokládám, že u ComicsCentra, jak vlastně prodávají v malém a spíš přes svůj obchod, je jinak nastavená cenotvorba, takže jim stačí fakt třeba prodat je 400 ks. U nás je hranice návratnosti mnohem výš, kam už víme, že by se nevylezlo. Zkoušeli jsme formu startovače a celkem se to potvrdilo. Dostali jsem to, co jsme chtěli (což byla zhruba polovina celkových nákladů) ale rozhodně jsem potřebnou částku nijak zásadně nepřelezli... a práce s tím bylo jako na kostele. Ostatně, jak jsem už psal, většinu titulů máme ozkoušeno tím nejlepším způsobem - že jsme je už vydali. Nebo víme, kolik toho spřátelený vydavatel prodal. A pochybuju, že pokud se něčeho normálně prodá třeba 300 ks, tak když se udělá edice na přání, tak to najednou vyskočí na tisícovku. Navíc nechceme fungovat tak, že bychom u série museli hlasovat o každém díle, jestli budeme pokračovat, nebo ne. Platí fakt jediné - pokud chcete, aby vycházel další Brubaker, tak ho kupujte, doporučujte, dělejte mu promo, šiřte jeho slávu.

Gmork
Gmork | 6.3.2019 | Gantz #22

Jop, za Mezi řádky jsem taky moc rád a patří do mojí top. Nějakou Edici na přání či Fanoušci fanouškům bych taky rád svou předobjednávkou podpořil, když to bude nějaký dospělácká věc. Co se týče mangy, nechci radit, každý má své koně, ale co série Ajin? Je to poměrně krátké, akční, pěkně nakreslené a co jsem si všiml populární všude, kde to vychází. Vydává to Kodansha.

cyboy
M cyboy | 5.3.2019 | Gantz #22

Scarface: co bych nerad aby vyznělo nesprávně, je fakt, že jsem si jako příklady bral prakticky bez vyjímky příklady z vaší stáje. To nebyl úmysl, ale spíš náhoda (ono se taky není co divit, vzhledem k množství které vydáváte). Celý můj "eleborát" je neadresný a je prostě jen přetavením mojí frustrace do rozhodnutí a textu. Já proti bysnysu nemám vůbec nic, nejsem žádný neomarxistický aktivista a skutečně vám přeju úspěch. Pokud bych chtěl být adresný, tak si budu brát na paškál hlavně pány z BBartu, kteří nedovydali mraky věcí. A jak už jsem psal v textu - vesele "těžte" dál. To není sarkasmus.
Každopádně jedna vaše věta mě vysloveně zaujala: "A jo, mrzí mě, že se u nás nechytají moderní kriminálky...". No to mě taky a myslím, že nejen mě. To, že se podobné věci nechytají u BBartu bych považoval za vlastnost. Možná to tak z pozice nakladatele a zisků/ztrát nevnímáte tak jako my zákaznící/čtenáři, ale nenapadá mě horší prohřešek (a z toho pramenící ztráta důvěry a pokles tržeb) než zařezávat každou druhou věc, kterou začnu vydávat, případně nasadím tempo jedné knihy za dva roky apod. Velmi dobře vím, že tohle vy neděláte, ale nepřemýšleli jste o nějakém krimi projektu ve vaší režii? Chápu správně, že Fell a Parker byly takové průšvihy, že jste na podobně laděné věci rezignovali? Co zkusit nějakou "edici na přání" ve stylu ComicsCentra? A propos - jak si stojí Mezi řádky, který já osobně považuju jednu z nejlepších věcí, které aktuálně vydáváte?

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Živí mrtví #28: Neodvratný osud

Když už si myslím, že Kirkman prostě nemůže přijít s něčím novým a překonat dosud nepřekonané, tak se mu to na svini podaří...rozhodně nejemotivnější díl, nejdojemnější rozloučení s hlavní postavou....celá ta linka loučení je mnohem lepší než zbytek, který je klasicky na výborné úrovni Kirkmana. Úžasné.

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

Scarface: no, tak to se nechám překvapit....

Scarface
Scarface | 5.3.2019 | Gantz #22

Fimi: Ne, Green Blood je v pohodě. Ostatně, tam už jsme od autora jednu věc vydali, což je vždycky dobré znamení. A co se týče těch ostatních věcí, tak stále bojujeme, hledáme způsoby, jak to nějak zlomit. Hele, dokázali jsme Ghost in the Shell. To jsme si mysleli, jak drsný byly podmínky. He - to byla jen rozcvička.

Scarface
Scarface | 5.3.2019 | Gantz #22

Čistě těchnické věci (vkus je věcí každého člověka):
To, že nejlepší mangy u nás nevyjdou: O mangy je zájem a tak se určitě objeví i něco z klasik. Ale... ne vždycky je to na nás. Zrovna v diskuzích padá jméno jedné série, kterou nejde vydat, protože podmínka, je, že bychom nejdřív museli vydat úplně všechno, co autor předtím napsal a nakreslil. Včetně snad věcí z první třídy. Další velkou sérii řešíme a chceme jí udělat, ale tam jsou zase velmi přísné podmínky ohledně zpracování knih... a bohužel v originále vyšly knihy způsobem, který se u nás umí napodobit jen tak, že by se každá kniha vázala zvlášť a ručně. A není možné diskutovat. A jednu velkou klasiku jsme už chtěli ohlásit, už je i podepsaná smlouva, ale stále se čeká na podklady. Už asi půl roku. Prostě, není to vždycky jednoduché. Ale určitě chceme zkoušet různé mangy, takže snad se nám povede trefit se do vkusu.
To, že toho vychází víc a už se vám všechno nelíbí: Bylo by divné, kdyby jo. Ze začátku byl komiks záležitostí jen malé skupiny. Teď se, díky filmům, seriálům, manze a tak dále, stále rozrůstá a stává se z něho něco podobného jako knihy. A to je podle mě dobře. Taky nechodíte a neříkáte, že ty knihy už nestojí za nic, že to bylo lepší dřív, kdy jich vycházelo jen pár. Ano, uznávám, že by mohlo vycházet míň young adult ság, ale pořád si ještě najdu věci, které mě baví. A jo, mrzí mě, že se u nás nechytají moderní kriminálky... ale prostě jsem v tomhle ohledu v menšině a mám smůlu. Mimochodem, když jsem u knih, tak tam také vidíte přesouvání zájmu - včetně toho, že autoři sci-fi a fantasy z téhle škatulky vystupují a snaží se oslovit jiné skupiny - detektivkami, historickými knihami, knížkami pro děti... a člověk se jim nemůže divit, mají takhle šanci oslovit mnohem větší publikum. Prostě v určitém žánru narazili na strop, který už nejde překonat... tak jdou někam dál, kde je ten strop vyšší, kde to můžou dotáhnout dál. Opět... mrzí mě to, ale chápu to.
Přešlapování na místě: Série Zaslíbená Země nezemě, na kterou narážíte, skutečně nemá dlouho přešlapovat na místě. Tvůrce tvrdil, že už se blíží do finále. Samozřejmě, může si to ještě rozmyslet, ale celkem bych tomu věřil. Plus je tahle věta trochu vytržená z kontextu. Odpovídal jsem čtenáři, kterému se líbil úvod, ale bál se, že to bude dalších deset knih pořád to samé. A to opravdu není, situace se tam docela vyvíjí.
A dobře, Gantz: Tohle se přiznám, že jsme vydali nikoli v finančních důvodů (ty dlouhé mangy jsou fakt docela nákladné... a ukončit je a dál obchodovat s Japonci je téměř nemožné), ale že nás to bavilo. Osobně si i teďka kupuju novinky od Hiroja Oku a užívám si je... asi jako solidní kung-fu mlátičky. Čili, pokud tu řadu budete posuzovat, neberte jí jako produkt vydavatelské vyčůranosti (byť tedy, člověk vždycky vydává komiksy s tím, že je budou lidi kupovat), spíš jako produkt divného vydavatelského vkusu.

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

Scargace: doufám že tou mangou s problémy nemyslíte Green Blood, tohle bych hrozně rád si přečetl v češtině

P.G.
P.G. | 5.3.2019 | Gantz #22

Cyboy to napsal hezky a má v mnohém pravdu, ale podle mě je u mangy problém především v tom, jak to vychází v originále - většinou na pokračování v nějkých obsáhlých periodikách jako SJ. Teprve když se to chytne, vyjde to uceleně v klasické svazkové podobě - a to může být poté problém, protože to, co předtím vyšlo během pár měsíců na pokračování, je najednou v booku a mohou "vyniknout" nelogičnosti, kterých si při "dlouhém čtení na pokračování" nevšimnete. U mangy je bohužel třeba vybírat, přebírat a posuzovat mnohem více, než u běžné komiksové produkce. Neplatí dvakrát vybírej, jednou kup, ale spíše desetkát (lépe dvacetkát) vybírej a jednou kup. Přiznávám, že nemám prakticky žádné zlušenosti s mangou, která zde vychází (vyjma GITS a AYNIK), protože mi nevyhovuje především žánrem ani rozsahem. Ale mohu říct, že ze sérií, které vlastním (namátkou Pet Shop of Horrors, Pet Shop of Horrors:Tokyo, Rozen Maiden, Chobits, Video Girl Ai, Maho Tsukai Kurohime, W Juliet, Rosario Vampire I a II nebo z novějších AI Ore! a From the New World) se mi nestalo, abych se takříkajíc netrefila vkusem, obsahem, délkou. Většinu mám přečtenou minimálně 2x, W Juliet asi 4x a VG Ai asi 5x a nelituji toho, že jsem se kdysi dávno do mangy pustila. Ale vděčím za to několika pravidlům, kterých se striktně držím: Vždy pořizuji uzavřenou sérii. Preferuji "historický" počet svazků (tj 8, 10, 14) nebo krátké uzavřené celky (jako mají třeba Girl Friends). Držím se žánru (ano, preferuji Shójo a romantiku). Mám ráda staré série (i když se nebráním novějším, jako třeba FTNW). A vybírám z osvědčených značek (třeja SJ advanced, Shójo a Action od WIZ).
Abych to shrnula: Manga není obecně špatná. Jen její výběr (vydavatelem, čtenářem) může být špatný, protože jí je moc. Strašně moc a díky tomu se prostě nedá strefit do vkusu všech.

Walome
Walome | 5.3.2019 | Gantz #22

cyboy: jasně že máš pravdu, ale není to špatně. Není špatně, že crew vydává hovna a čtenář se musí orientovat (protože hádám, že ty hovna bude někdo kupovat). Není nakladatelova povinnost vydávat "jen dobré věci". Jednu dobu se tvrdilo, že veškeré komiksy, které stálo za to vydat, tu už vyšly - to byla nehorázná hovadina. Vkus má každý jiný a nějakej kid si radši přečte Mass Effect než Strážce.

Ano, je kalkul vydávat věci jako Minecraft, ale to taky není špatně, sám píšeš, že je to přece jenom byznys a ty lidi si musej nějak vydělat. To, že CREW konkuruje sama sobě, je už na jinou debatu :D

Takže tak jsem to myslel. Já jsem rád, že komiksový trh u nás je tak daleko, že mohou vycházet i hovna.

Scaleo1
Scaleo1 | 5.3.2019 | Gantz #22

jinak abych taky něco z mangy doporučil, tak za mě Vagabond, Buddha(Tezuka), Goodnight Punpun, Akira, Lone Wolf and Cub, Parasyte, Nausicaä of the Valley of the Wind, Lychee Light Club, Tekkon Kinkreet, Fist of the Northstar, Sakuran a Utsubora.
až na Fist of the Northstar a Lone Wolf to jsou všechno kratší mangy.

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

no já teda u FMA vydržel čtyři knihy a pak tomu dal sbohem....

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

Cyboy: ano Chvění Ryby Skrýš a také Spirála
Gmork: je jí teprve 12 let, v angličtině ještě nečte a dlouho nebude...ale pokud je šance že se to bude líbit mně, proč ne

Scaleo1
Scaleo1 | 5.3.2019 | Gantz #22

manga má samozřejmě mnoho problémů, které souvisí se způsobem vydávání jednotlivých kapitol. ta nepromyšlenost příběhu pramení z toho, že je velmi obtížné pro autora vymyslet smysluplný děj, když má vyprodukovat jednu kapitolu za týden. pokud se kreslíš mangy dokáže vyspat pět hodin denně, tak je to vzácnost. nehledě na to, že pro spoustu těch autorů neexistuje žádný sociální život. tímhle způsobem se dá žít určitou dobu, ale žít takhle deset let? to bych se radši zabil :D.
Cyboy: víš, proč se ti tolik líbí Fullmetal Alchemist? protože autorka kreslila jednu kapitolu za měsíc. má více času si promyslet příběh a není v takovém stresu, aby stihla dokončit kapitolu v termínu. jinak jak už kolegové psali pode mnou, tak nejlepší mangy srovnatelné s nejlepšími americkými komiksy tady nevycházejí a ani vycházet nebudou, protože to jsou velká finanční rizika. pokud si chceš přečíst kvalitní mangu s promyšleným příběhem, tak nespoléhej na CREW, že ti jí přinese na stříbrném podnose. musíš si jí najít sám.

cyboy
M cyboy | 5.3.2019 | Gantz #22

Walome: To není stařecké brblání, že bylo líp, ale spíš popis reality. Schválně, zkus mě vyvést z omylu.
Mě vůbec nejde o nějaký nářek, jen konstatuju, že doby, kdy mohl člověk bez většího váhání koupit téměř cokoliv, jsou pryč. A to je prostě fakt. Trh se rozvinul, nabalil na sebe spoustu nových čtenářů a tudíž i vydavatelů a kvalita je bohužel mnohdy až tím posledním kritériem.

cyboy
M cyboy | 5.3.2019 | Gantz #22

Fimi: Chvění, Ryby, Skrýš,… to jsou přesně ty jednohubky, které si vždy rád přečtu a které jsem měl ma mysli.

Fry: Ano, kvalitních věcí je málo, ale to neznamená, že nejsou. Jen je třeba jít po zdrojích. K čemu je adaptace adaptace Sherlocka? K ničemu. Zdroj je mnohem lepší. Ghost in the shell? K čemu? Jde jen o pózu, která se tváří revolučně, ale ve skutečnosti se krčí v prachu vedle Gibsona, Sterlinga, Rucky, Jettera, Stephensona a dalších.
Času máme všichni málo a život není nikdy dost dlouhý, takže nemá smysl ztrácet čas vykrádačkami, které se tváří originálně. Čas, který jsem s podobnými blbostmi strávil už se bohužel nikdy nevrátí a to mě strašně štve. Komiksy čtu hlavně jako relax po práci a před četbou náročnějších věcí, ale když blbost mlátí dveřma, tak už to není relax a "guilty pleasure", ale prostě hloupost.

Díky všem za podnětnou diskuzi.

Walome
Walome | 5.3.2019 | Gantz #22

Cyboy: až na ten poslední odstavec (který považuju za takovéto stařecké brblání) super příspěvek. S Gantzem jsem přestal někdy... ani nevím kdy a mám touhu se k němu vrátit, ale za posledních x let jsem vlastně nenašel důvod proč. A pokud se ani ve 22. díle nic nedozvíme, tak to s tím důvodem bude problém :D Jinak jak jsou na tom ostatní mangy netuším, páč #nemamnacteno, ale Gantz jsi popsal přesně.

Gmork
Gmork | 5.3.2019 | Gantz #22

Fimi: Zkus dceři pořídit Witch Hat Atelier, až to začne v anglině vycházet, je to taková dívčí variace na Harry Pottera. A vyzkoušejte i Made in Abyss, je to parádně nakreslené a i příběhem zajímavá fantasy. Pátou Girl from other side jsem si teď taky objednal. Jinak souhlas s Fry(em), komerce byla, je a bude. Je na každém, aby si udělal čas a ty své srdcovky si našel. Těch dobrých věcí je pořád dost, vždycky je po čem sáhnout.

MrKulda
MrKulda | 5.3.2019 | Gantz #22

Komentář od cyboye jsem si přečetl celý, a ať mangu miluju jak chci, musím souhlasit. Protože ono to tak opravdu je.
Proto tu chci vyzdvihnout pro mě dvě výjimky, kterým se od těchto zavedených šablon povedlo odtrhnout:
Death Note, a Fullmetal Alchemist.
Death Note je pro mě prostě manga i anime král, protože je to geniální, neskutečně záživné a strhující, a i přes to že druhá polovina nebyla původní autorův záměr, má to hlavu a patu.
A Fullmetal Alchemist? Ten od začátku přesně ví, co chce odvyprávět. Snad až na pár výjimek tam nic nepůsobí jako vata, a už jak se ten příběh začal psát, autorka věděla, o čem že to vlastně bude psát. Kupříkladu zbožňuju jak Útok titánů tak Tokijského ghúla, ale tyhle série jsou vážně vymyšlené za pochodu. Jedinému, komu se podařilo táhnout záživnost a smysluplnost po vážně DLOUHOU dobu byl Naruto, ovšem i ten se pak v jednom bodě zlomí. Ale tak co čekat od 80ti svazků.

cyboy
M cyboy | 5.3.2019 | Morgavsa a Morgana: Dračí chůvy

Ja proste Koplovu tvorbu muzu, i kdyz treba pise pro deti. Postavy ze Hry o truny me vyslovene rozesmaly.
85%

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

Já třeba dceři koupil tokijského ghula, dokonce i ona skončila páté knize a přestalo jí to bavit, jen vata a žádný děj...naopak spolu máme rádi Ita takže Chvění je jasná volba...s tou mangou je to riskantní, ale mně vyhovují právě věci jako Vagabond, vinland, Pluto či Monster...teď čtu pátou Girl from other side a skvělé...docela mě zaujal i ten Freeman ale také mě to přestalo bavit někde v třetí knize...zatím si mě drží Alita....tedy u těch českých ale pro mě nejlepší česká manga je prostě Death note, tedy z toho co u nás vyšlo...o nevěstě ani neuvažuji, stejně tak Gantz protože já zjistil že i s Cyboyem máme podobný vkus

Fry
A Fry | 5.3.2019 | Gantz #22

Nerad se pouštím do těchto 'komiksových diskuzí', ale tentokrát asi udělám výjimku, protože nemůžu s cyboyem tak úplně souhlasit ...
Ano, chápu veškeré připomínky k této sérii, má to hromadu výplňkových dílů plných citoslovcí, autor určitě ani sám nevěděl, kam celou sérii směřuje a určitě to není manga, která by byla nějak převratná svým nápadem, myšlenkou, zpracováním nebo whatever ... Ale zcela nekriticky mě třeba zrovna tato série i přes veškeré 'nedostatky' stále baví a vím zcela přesně, že v jedenáctém díle Izumi vyvražďoval japonské obchodní centrum, pamatuji si, že ve třetím dílu začala v pořadí druhá Gantzova mise a stejně tak si dokáži vybavit, že v sedmnáctém díle Kurono zběsile sbíral body aby mohl oživil svou milou.

Netvrdím tady, že je tato série 'zázrakem' nutným pozornosti, nicméně se jedná o zcela průměrnou akční jízdu, na kterou se vždy těším, jelikož si u žádného dílu nemůžu být stoprocentně jistý, kam autor ještě dokáže zajít a co všechno je schopen vymyslet. Na rovinu ... je to sračka, ale je to sračka, u které se dá absolutně vypnout, což je přesně to, co po náročném dni plném projektů do školy od této série / žánru chci.

Navíc si myslím, že každý po XY letech sbírání komiksů si dokáže najít to svoje a dobrovolně se netrýzní čtením něčeho co ho nebaví. Taky nečtu všechno ... Útok titánů - absolutně mě to nezaujalo a to jsem si na to ani nepotřeboval přečíst první volume. A stejně tak se to dá aplikovat i na evropské / americké komiksy. Pokud nebudu chtít chodit daleko, tak třeba ač velmi vychvalovaný Prsten Nibelungův prostě není komiks, který bych si chtěl přečíst a to to může být dobré jak chce.

Komiksy / knihy / filmy ... všechno z toho by se dalo aplikovat na tvrzení "prodává se to, o co je zájem" a je jedno jak moc velká sračka to je. Prostě těch opravdu kvalitních věcí napříč žánry i médii je prostě málo a pokud chceš číst fakt jen ty zásadní věci, neměl bys nejspíše číst skoro nic ...

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 5.3.2019 | Conan #01: Dcera pána mrazu a další povídky (3. vydání)

No, napíšu to podruhé, protože teď budu hodnotit nejaktuálnější vydání a navíc je tomu i 10 let co jsem onen příběh četl naposled. Po letech, nevím, čím to je, mi to přijde ještě lepší než posledně. Do toho ta přidaná hodnota v podobě krásného vydání CC. Cary Nord není úplně můj vyhledávaný autor, ale něco na něm je a do tématu Conana to sakra zapadá. Není to Greg Ruth, ale rozmanitost je to, co na komiksech obzvlášť miluju (ne pokud se jedná co sešit to kreslíř, že DC Rebirth!!!!!). Cary Nord má prostě potenciál a mně se to fakt líbí, u Conana prostě JO! Do toho jsem měl zafixovanou určitou představu o tomto komiks, protože to, co mě na něm tenkrát uchvátilo, tam vlastně není. Mám na mysli konec. Vůbec si už nepamatuji, že ona kapitola Hyperborea je v knize 1 neuzavřená. Nějak jsem žil v tom, že se tam Conan vrátí a skoncuje s ní už v knize 1. A ono tomu tak není. Na jednu stranu je to dobře, protože se mám na co těšit a není to tak tzv. jednohubka, která proletí, jak pájka máslem. Na stranu druhou mě to vysloveně s**e, protože musím čekat. Fakt se mi to líbí a jelikož mám i možnost srovnání se Savage Sword of Conan, tak tady hrajeme úplně jinou partii. Pro mě je to, jak řekl Thor: "higher form of war" nebo pro naše účely - higher form of ART. Je to sakra znát a je to sakra vidět. CC udělalo za ta léta kus práce, hlavně na sobě, a tohle je směr, který mě, jako zákazníkovi a čtenáři, naprosto vyhovuje. Vše krásně a s láskou zpracované. U jiného nakladatele mi vadí přebaly, bonusy, takové ty vymachrovinky, však to znáte, ale u CC je to tak silná přidaná hodnota, že mi stojí za to jít hned první den vydání dané knihy tam jít a koupit si ji (u Conana, vlastně je). 5 z 5 všemi deseti.

hroubek
hroubek | 5.3.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #066: Thing

Na některé komiksy ze série NHM se těším hodně moc. Na některé se netěším vůbec. A pak jsou ještě ty, od kterých nic nečekám, a může z toho vyjít dobrý komiks a nebo ztráta času a peněz. A Thing by patřil do třetí kategorie. Komiks, od něhož jsem nic neočekával, a ve výsledku jsem dostal velmi slušný a zábavný komiks. Celý komiks má fajn tempo, spád a baví. Dialogů je místy zbytečně moc, ale to je opět dáno dobou, kdy komiks vznikl. Co se týče hlavního příběhu, tak tam jsem byl dost spokojený. A i zbylé dva sešity rozhodně nejsou k zahození. Komiks o Thingovi se povedl, a nedělá sérii ostudu.

Gmork
Gmork | 5.3.2019 | Gantz #22

Fimi: No, ono to bude nejspíš tím, že nejsem ani tak čtenář komiksů, ale beletrie. Hledám především silné příběhy, které mají začátek, prostředek a konec, a to v dohledné době. Mangu jsem objevil někdy před rokem, čili nejsem žádný odborník, to ani náhodou. Ze začátku mě taky ohromilo to převeliké množství sérií, ale hned jsem si ujasnil, co chci vlastně číst. A taky nemám problém jakoukoli sérii opustit, když začnu mít pocit, že autor příběh rozmělňuje a začíná vařit z vody. U mangy třeba série Magi nebo Food Wars, u Evropy Thorgal, Trosečníci na Ythaqu nebo Řád dračích rytířů, u US komiksu třeba série Outcast. A nebudu mít problém opustit ani sérii Neverland, když to autoři budou uměle prodlužovat, zatím se tak ani po sedmém dílu neděje.

Fimi
Fimi | 5.3.2019 | Gantz #22

Souhlasím s gmorkem, není má za jako manga, z mangy co vychází u nás mě zaujal jen Death note, a prakticky všechny co vyjmenoval Gmork jsem přesvědčen že by se ti líbily ale je to něco jiného než to co tu vychází ...s mangou jsem velmi opatrný protože se bojím toho co jsi vyjmenoval, že to bude jen vata a nuda..teď zkouším Nezemi a to je prý dobrý..já třeba čtu Vagabond a je to úžasný, ale za vůbec nejlepší mangu co jsem četl tak Monster...ale zase, tohle by u nás moc neuspělo...PS všechny mangy mám od gmorka a tak nějak máme stejný vkus co jsem si všiml....

matty87
matty87 | 5.3.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Tak tohle je jízda. Příběh krásně odsejpá, Red Hood se s ničím a s nikým nesere a je to sakra dost cool ,,záporák." Scéna s Jokerem je přímo kulervoucí, jednoznačně patří mezi nejlepší části komiksu. A pak tu máme těžce narušenýho Batmana, kterej je psychicky už dost na dně a je hodně zajímavé sledovat, jak se s tím vším rve, takže atmosféra by se dala krájet a knihu tak lze poměrně snadno přečíst jedním dechem. Určitě v příběhu potěší spoustu odkazů a narážek na další komiksy, které už česky vyšly, ať už v rámci kompletu, nebo mimo něj. Za mě rozhodně prozatím vrchol DCKK, k naprosté dokonalosti chybí jen lépe vykreslená Red Hoodova přilba, se kterou si mohl kreslíř pohrát víc, než mu jen nasadit na řepu červený vejce s otvorama pro oči. Na druhou stranu ale pořád lepší, než ten hrnec z původních příběhů Red Hoodova gangu, to byl fakt průser. 95%. P.S. Kdo má rád Red Hooda a podobný nýmandy, doporučuji ze série DC REBIRTH sérii Deathstroke. Ta sice česky zatím nevyšla, ale v 16. díle si dají Deathstroke s Hoodem po čuni a to je další komiksové péčko. Howg....

Kazumaki
M Kazumaki | 5.3.2019 | Gantz #22

Cyboy: docela pěkně jsi sepsal moje obavy z mangy, kterou jsem se ještě neodhodlal číst :) Ano, občas mi ten výběr mangy přijde zvláštní, ale taky musím souhlasit s Gmorkem. Některé jím jmenované jsem taky četl a jsou mezi mými top. Každý si musí vybrat jen to svoje. Většinou je to risk, zvláště pokud se v dané oblasti člověk úplně neorientuje či nemá vůli orientovat (což je v pořádku), a to podle mě platí pro každou regionálně danou oblast komiksu. Já zase takhle narazil na americkým mainstreamu a prostě jsem se nechal udolat, až jsem ho vzdal víceméně úplně. U mangy jsem si zrovna našel to svoje a objevuju dál. Z těch dlouhých sérií si mě získal Naruto (čekat každý týden po několik let na jednu vydanou kapitolu je vskutku ubíjející) a Fullmetal Alchemist, jejichž zakončení mne jako čtenáře uspokojilo, ale možná, že Tvůj hlad neukojí, zvláště pokud máš načteno z hromad všeho ostatního. U těchto a jim podobným se vždy najdou nějaké trošku fillerové díly. Taky si myslím, že pokud Tě manga nedokáže smysluplně zaujmout již prvním dílem a ani neupřesní cíl série, tak ji klidně můžeš hodit za hlavu a hledat něco jiného. Jinak je mi líto, že jsi došel k takovému bolestnému rozčarování. Já se nechal takhle kdysi nachytat na Bleach a taky se mi to vymstilo stejným způsobem.

mearez
mearez | 5.3.2019 | Skalpy #01: Země Indiánů

Na tento komiks jsem jednou narazil v Crwi. Moc mě nezaujal a to ani příběhem, ani kresbou. Ovšem jsem se rozhodl, že tento rok doženu veškeré komiksové resty, a tak jsem se dostal právě ke Skalpům.
Upřímně řečeno, tenhle komiks je typická seriálová vztahovka obalená v porádně drsný a syrový atmosféře indiánské rezervace. Já vztahovky moc nemusim, ale k mému překvapení byl toto nářez. Aaron skvěle pracuje se všemi prvky, které nám v komiksu představí a po slabším prvním sešitu se do toho Aaron opře a servíruje nám extremně kvalitní dospělou podívanou, se skvělejma postavama a strašně dobrou atmosférou. Kresba tyto prvky krásně doplňuje a ještě umocňuje, takže celkový dojem z komiksu je neskutečný.
Aaron mě dokázal taky ošálit a servíruje čtenáři celkem typickou vztahovku v dospělém kabátu, takže vytváří dojem naprosto skvělého komiksu. Trošku mě na tom vadila ta seriálovější atmosféra, ale to jsem schopen překousnout. Za mě 4*.

Gmork
Gmork | 5.3.2019 | Gantz #22

cyboy: Nechci si hrát na nějakého obhájce mangy, ale není manga jako manga. Mám hodně rád série jako Podoba tvého hlasu, Pluto, Monster, Blame!, Ku tvé věčnosti, Lži bohů, Příběh nevěsty, Planetes, Vinland, Summer Wars, Kluci z 20 století, věci od Jiro Taniguchiho, třeba Zoo v zimě atd. Gantz jsem si přečetl pouze první díl a záhy tuto sérii opustil, jsem vkusem úplně někde jinde. U mangy se hlavně vyhýbám většině shounen sérií a řadám, které mají nad 13 dílů. Musím souhlasit, škoda že se tu moc nechytá seinen žánr. Ale docela vydavatele chápu, že nechtějí moc riskovat.

cyboy
M cyboy | 5.3.2019 | Gantz #22

Omlouvám se, ale tentokrát budu delší.

Gantz 22 je pro mě asi poslední kapkou a důvodem proč skončit nejen s touto sérii, ale prakticky s libovolnou, u nás vycházející, manga sérií.

Pokusím se vysvětlit proč.

Předně mi vadí způsob psaní mangy (už jsem to tu jednou popisoval a jsem o tom čím dál víc přesvědčený) - máte nějaký nápad, který na první pohled vypadá zajímavě (alespoň v autorově hlavě). Následně napíšete par sešitů, výjimečně celých knih, kde čtenáře uvádíte do světa, ale jen částečně, protože ani jako autor to nemáte promyšlené. Pak začnete chrlit vatu (čím podivnější, tím lepší) a chrlíte ji, dokud vás to baví. Sem tam musíte vytáhnout nějakého králíka z klobouku, protože jste se dostali do úzkých a nevíte, jak dál. Jakmile vás chrlení vaty přestane bavit, tak prostě během pár sešitů (ale taky třeba během jednoho) napíšete něco, co považujete za rozuzlení a konec. Proč se děla všechna vata, jak skončily desítky postav, které se po cestě vynořily, je jedno. Jde přece především o prodeje a budování vlastního kultu.

Gantz je derivátem výše zmíněného. Tato série je vlastně úplně o ničem. Co vlastně víme? Že když někdo (podle jakého vzorce?) umře, tak je "vzkříšen" (jak? Proč?) podivnou entitou (kdo to je? Kde vzal tyto schopnosti? Co tím vším sleduje?) v kouli od které následně dostává úkoly a sbírá body. Kdo jich získá 100 (proč 100? Mimochodem jde o jednoho z králíků z klobouku této série), dostane možnost skutečného "vzkříšení". Celý tento koncept má tolik logických problému, že je ani nelze snadno vyjmenovat. Soustřeďme se na základní - oni "polo vzkříšení", nebo jak jim říkat, tedy ti, kteří umřeli a Gantz je vzkřísil, ale ještě nedostali 100 bodu, normálně fungují ve světě živých. Nezáleží na svědcích jejich smrti, nezáleží na tom, že to můžou komukoliv vykecat, dokonce je přivést ke kouli, včetně policie, emzáků apod. Budiž. Každopádně další premisa - že po světě chodí tisíce mimozemšťanů (kde se vzali?), kteří jsou v 99% naprosto primitivní a na úrovni zvířat (což by dost zásadně ovlivnilo jejich schopnost asimilace, navíc - kolik zvířat si umí postavit mezihvězdnou loď? A když už, tak by asi měli takové zbraně, že by si „hrdinové“ ani neškrtli, jedině snad, že by Gantz byl überemzák, ale proč by si pak ty ostatní nesmáznul sám, že jo) - nekulhá na obě nohy, ale prostě žádné nohy nemá. Jo teď mi to došlo - pointa je v tom, že tito emzáci jsou neviditelní pro běžné smrtelníky. Nebo vlastně nejsou, nebo nejsou pořád, nebo nevíme jak. A tím se to samozřejmě všechno vysvětluje, jasně. Výše zmínění "hrdinové" pak mají tyto emzáky vraždit. Proč? To je přece jedno, čtenářům se to přece líbí (vážně?).

Po dvaadvaceti dílech nejsme o moc chytřejší, než po prvním dílu. "Čtení" tohoto komiksu, kde minimálně polovinu bublin v součtu tvoří citoslovce, vlastně nepřipomíná čtení, ale hraní nějaké dosti tupé počítačové hry (z patra bych dokázal vyjmenovat hry, které měly lepší příběhy, než průměrná manga a to jde o hry, kde jde primárně o hraní). A ruku na srdce - žádnou hru nevydržíte hrát deset let (už slyším prskat WoWkaře). Gantz vychází už šestým rokem a ještě skoro čtyři jsou před námi. Jsem zvyklý, že komiksoví autoři nás často utáhnou na vařené nudli a mnohdy píší čistě vycpávkové díly, ale dost často se to také odrazí v hodnocení těchto dílů a sérií. U Gantze a mangy to tak není a asi by stálo za to podrobit tento fenomén hlubšímu zkoumání (podle mě kalkuluje s poměrně nízkými předpoklady na straně čtenáře a také těží ze "sběratelské horečky" a neschopnosti mnoha sběratelů opustit nějakou sérii před dokončením a z toho pramení relativně vysoké hodnocení, které racionalizuje nákup podobných krávovin). Každopádně, ač smířený, nesu celkem nelibě, když nějaký autor místo posouvání děje napíše nějakou vatu, ale když na tomto faktu postaví celou sérii, tak je to prostě úplně špatně. Schválně - z paměti - s jakým emzákem se hrdinové potýkali v jedenáctém dílu? A ve třetím? A v sedmnáctém? Nevíte. Přiznejte si to. Popravdě nejspíš ani nevíte, co se v těchto dílech dělo. Jinými slovy velmi dobře víte, že jde o naprosto surovou, bezmyšlenkovitou vatu, která nemá naprosto žádný, nebo naprosto minimální vliv na celou sérii. Vedlejší postavy přicházejí, odcházejí a je to jedno. Emzáci chcípají po stovkách a je to jedno, nic se nemění. Jediné v co doufáte, je vychytávání nějakého smyslu, který by tu všechnu nesmyslnost nějak omluvil. A ono to ne a ne přijít. Po 22 dílech nevíme pořád dohromady nic. Nechám se opít rohlíkem jednou, nebo dvakrát, ale rozhodně ne osmatřicetkrát a rozhodně se nenechám opíjet deset let! To bych si musel přiznat, že mám mentální problém (ale spíš bych toho nebyl schopen - viz. Dunning-Krugerův efekt).

Takže říkejte tomu třeba módně: "guilty pleasure" apod., ale nemůžete říct, že to je víc než zabíjení času, navíc dosti primitivní zabíjení času bez vyhlídky na "satisfakci" v podobě nějakého smysluplného konce (kolik manga sérií mělo vážně smysluplný, promyšlený konec?). Jaký jde asi vymyslet smysluplný konec na základě nesmyslných předpokladů? Navíc když tento konec je zhusta vlastně nežádoucí a vynucený poklesem prodeje, znuděním autora apod.
Takže s manga sériemi končím. Rád si přečtu jednohubky, případně opravdu krátké uzavřené série, ale podobné nekonečné nebo téměř nekonečné seriály operující s předpokladem čtenáře idiota už nehodlám akceptovat. Klidně se na mě sesypejte, že to já jsem ten idiot, že ničemu nerozumím a Gantz spolu s ostatními manga sériemi je vrchol, když ne literární, tak alespoň komiksové tvorby. Klidně. Alespoň nejsem takový idiot, abych oblbování vydával za "guilty pleasure".

Co je na těchto sériích pozitivní, je fakt, že z pohledu nakladatele jde o zlatý důl. Jen spokojeně těžte, lidská blbost je bezedná. Ale alespoň nám netvrďte, že vybíráte série které "příliš nepřešlapují na místě", jak jsem nedávno četl u jedné z nových sérií. Jak to můžete vědět, když tato série v originálu pořád ještě vychází a nikdo neví, kolik bude mít dílů? Žádná z těch sérií zpočátku nepřešlapuje na místě, ale tváří se, jak jde kupředu (to se tyká i Ocelového alchymisty, kde se to ještě pořád tváří, že to někam plyne a u které váhám, jestli ji taky zaříznout). Bohužel tam vpředu většinou nic není. Ale vlastně taky co jiného byste nám měli tvrdit. Když otevírám nový zlatý důl, tak přece nebudu říkat, že v něm žádné zlato (pro čtenáře) není.

Další úhel pohledu na celou věc je širší a není jen o manze - komiksový trh v Čechách se dost zásadně proměnil. Nakladatelé už často nevydávají zásadní díla, která u nás byla opomíjena, nebo na ně prostě nebyl trh, ale z větší části jedou čistou komerci. Objeví se seriál nebo film, který má potenciál být úspěšný? Prásk sem ze sérií, nebo alespoň knihou (krystalicky čistým příkladem budiž manga Sherlock, který není ničím jiným, než snahou podojit fanoušky, aniž by přinesl cokoliv nového, nebo můj osobní favorit na sh*t desetiletí - Assassins Creed). Na jednu stranu je to fajn, protože to ukazuje, že komiksy už se v Čechách skutečně zabydlely, ale na druhou stranu je třeba se přenést přes pocit, že nám nakladatelé přinášejí nějaké vyšší dobro. Ne, trh je rozvinutý, takže už není třeba vybírat podle kvality, ale podle cílových skupin a podle komerčního potenciálu, který s kvalitou nemá často vůbec nic společného (např. Overwatch a Mass Effect). To není kritika edičních plánů našich komiksových nakladatelů, je jasné, že jinak to skončit nemohlo a je to v pořádku, koneckonců je to jen byznys. Na vlnu komiksu naskakují velcí, malí i noví nakladatelé a všichni si chtějí přihřát polívčičku. Problém je, že tolik opravdu kvalitních děl není a tudíž už to není o tom, že se dá koupit prakticky cokoliv a bude to téměř jistě kvalitní (jako to platilo ještě před pár lety), ale že je třeba si velmi, velmi vybírat a projít si katarzí, kdy si člověk uvědomí, že je vlastně jen obětí autora (a potažmo i nakladatele), který nedělá nic jiného, než kupí jednu volovinu na druhou a marně se z toho snaží vykřesat nějaký smysl. Ale jinak nepochybuju, že svoje čtenáře si najde prakticky cokoliv, dokonce i Jirka, který je horkým kandidátem na sh*t století.

Tento díl: 20%
Všech 22 dílů: 15%

Toe
A Toe | 5.3.2019 | Bratrstvo krve: Hustej nářez

Doplnil jsem ukázky ( i když nevím, jestli to úplně odpovídá - ta samostatná stránka je asi nejhezčí ze všech, má dokonce pozadí, u ostatních polí je pak obvykle pozadí jen barevný přechod ;) a když tak zde je i listovací video:
http://www.facebook.com/watch/?v=410846552822338

marek zigmund stanko
marek zigmund stanko | 5.3.2019 | Babylon Berlín

..dějově nikterak převratné, neřkuli šokantní dílo, na první pohled, zaujme hutnou noirovou atmoškou a možná až zbytečně překombinovanou zápletkou, kde výskyt náhod přibývajícími stránkami, exponenciálně roste (hlavní hrdina, má víc štěstí než rozumu) ale, nedá se říct, že by to, nějak zásadně vadilo a naladit se na hru, co se tu, už od úvodu rozehraje, nečiní sebemenší problém.. víc, takových comicsů !

George Walker Bush
A George Walker Bush | 5.3.2019 | Wonder Woman #03: Vůle (paperback)

Občas se divím, že ten potenciál zrovna Azzarello tak trestuhodně promrhává. Komiks se mi dobře čte a docela mě baví, je to celé zajímavě načrtnuté, ale trochu blbě vyprávěné, zajímavé postavy jsou někdy až moc ploše vykresleny.

Celkový dojem: 60%

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 4.3.2019 | Conan #00: Zrozen na bitevním poli a další povídky

Jak říká Ned Flanders, zasadil jsem mocnou krutořachu. Resp. takhle jsem se cítil po dočtení komiksu. Skvěle nakreslené a skvěle odvyprávěné. Zajímavý origin. Nikdy by mě nenapadlo, že může být něco, natož Conan, takto čtivé. Každá stránka nabízí překvapení, co bude následovat dál a i když je každá kapitola sama za sebe, přesto je to dobře propojené a v 6 kapitolách máme velmi vkusně vměstnaný celý zrod Conana do svého vlastního exodu. Někdy starověk, někdy středověk, někdy fantasy a někdy Howard - tohle se mi honilo hlavou, když jsem to četl. Krásně propojené prvky a přitom je to čas ten tam - v dobách prvních civilizací. Jestli to bylo takhle, jak píše Howard a další, tak se mi to moc líbí. Co je úplně perfektní, že je Conan pořád mystická a bájemi opředená postava, i když tu vlastně máme ryzí origin! Bavil jsem se od začátku do konce a tuhle knihu vřele doporučuji. Conan pro mě kdysi skončil ve stylu: "něco jsem četl, něco jsem viděl a dobrý, spokojenost a dál si přečtu něco jiného". Osud, resp. Comics Centrum, nás zavál do bodu, kdy jsem se s Conanem opět setkal a tentokrát jsem připravený. Za mě 5 z 5. Jen s chutí do toho vážení čtenáři.

Fry
A Fry | 4.3.2019 | Garfield #03: Váží slova

Garfield #03: Váží slova - Dnes již čistě sběratelská záležitost, na svou dobu v podstatě i velmi slušně vydaná. Sám mám doma kocoura, takže v některých stripech jsem poznával jak kočku, tak sebe, ale vzhledem k tomu, že Garfield musel vycházet denně, tak bohužel na jeden opravdu dobrý strip padá asi pět docela průměrných a občas i jeden dva podprůměrné. Nicméně účel to plní naprosto dokonale, pobavil jsem se a hvězdičku navíc přidávám i za to, že se mi po 22 letech povedlo sehnat původní tři svazky v perfektním stavu ... Za mě 4*!

karl173
karl173 | 4.3.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #066: Thing

Nebylo to špatné. Je to poměrně slušné sci-fi, které má pár zajímavých nápadů, ale to provedení. Na to že se jedná skoro už o 80. léta, tak je to v chování postav a v řešení krizových situací hloupé až běda. A Stanův sešit z 60. let tu vlastně jen potvrzuje, že se o 23 let později moc nezměnilo. Pro fanoušky Marvelu a FF asi fajn doplnění, ale jinak si myslím, že tohle může čtenář klidně vynechat. Navíc nemyslím si že by tento komiks nějak víc přiblížil Thinga čtenářům. Víc se o něm dozvíte leda v popisu a nebo v klasickém FF komiksu. Paradoxně jsem se spíš víc dozvěděl o naprosto jiných postavách. Abych ale ještě přidal proti záporům nějaký klad, tak kresba. Ta se povedla. 60%

Radek Blacksad
Radek Blacksad | 4.3.2019 | Bratrstvo krve: Hustej nářez

Škoda, že to nemá žiadne ukážky a na nete som tiež nič nenašiel. Vie mi niekto poslať nejaký link, kde sa viem pozrieť ako ten komiks vypadá?

George Walker Bush
A George Walker Bush | 4.3.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #01

Kresba není zrovna nejúžasnější, ale nastolená atmosféra mě teda místy pěkně dostala. Brrrr. Rozjela se zde moc pěkná mrazivá šachová partie á la Death Note. Jenže Zápisník někdy skončil. Tohle už bude mít více dílů, co jsem koukal na Goodreads. A tak se bojím, že to bude nekonečné a rozplizlé. Také se bojím, podle posledních stránek prvního dílu, že to bude trochu ptákovina. Nicméně první kapitoly a jejich tajemné napětí mě bavily hodně.

Celkový dojem: 70%

S4TW
S4TW | 4.3.2019 | DC komiksový komplet #030: Wonder Woman: Kruh

Mě tohle znásilnění mytologie v rámci superhrdinského žánru vždy bavilo. Často se jedná o hodně ulítlou směs, ale je to zábavné, chytlavé, má to pár berliček v podobě již něčeho zavedeného, takže se z toho často vyklube minimálně fajn akčňárna. No, tohle sice byla fajn akčňárna, ale mišmaš to byl teda solidně divoký. Jako inteligentní opice, náckové a řecké a další božstvo? Do toho trocha speciálních agentů a máte slušný koktejl, ze kterého vás dost pravděpodobně bude druhý den bolet hlava. Nájezd to mělo super, tak nějak si to pohrávalo s mytologií, rozvrácenými Amazonkami, krize jako blázen, vypadalo to na pěkně temný příběh, no, bohužel to sklouzlo ke klasické superhrdinské mlátičce, což je velká škoda. Nicméně kresbu to má fajnou, bitky jsou záživné, takže na hajzlík to svůj účel splní. Tentokrát je v knize dvojitá porce retra a bohužel se jedná o padesátky a opět se mi potvrdilo to, že se jedná o hrozné období. Je to směšné, trapné, úchylné, a bez velké dávky nadhledu se to nedá číst. Celkově se jedná o čistě průměrnou knihu.

rewkon
rewkon | 3.3.2019 | Bratrstvo krve: Hustej nářez

Pro mně bylo hodnotit dost těžké vzhledem k tomu ,že jsem četl knihy ,ale příběh se do komiksu hodí tempo má fakt svižné příběh se s ničím nesere .Kresba je v některých pasážích fakt dobrá a jinde horší ,ale beru to vzhledem k tomu ,že na český komiks je to nadprůměr ,ale kdybych to měl hodnotit dle zahraničních tak bych šel možná o hvězdu dolů ,ale nahota krev atd to plně vynahrazují.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 3.3.2019 | Objekt Julek

Bohužel, nemůžu dát vysoké hodnocení, protože z hlediska komiksu, je tohle opravdu děs. Skutečně, jak se zde píše, vítězí obsah nad formou a to je také jediný důvod, proč si komiks nechám, resp. budu si nechávat knihu z hlediska historie a proto, že se jedná o zajímavost z mého rodného kraje. Jako komiks si tuto knihu nenechám a to z několika důvodů. Za prvé, nekonzistentní scénář, v podstatě se dozvíme pramálo a každá kapitola mi přišla jako výsek z celku, který ne vždy dával smysl na první dobrou. Za druhé, změna na postu kreslíře po kapitolách ještě jde, kdyby se nejednalo o naprosto odlišné styly, které spíš ruší. Z třetí, kresba není vůbec komiksová a spíš se jedná ilustrovanou zkrácenou biografii. Za čtvrté, Julek dostal velmi málo prostoru v tomto médiu a zasloužil by si buď knihu či filmové pojetí (klidně celovečerák nebo dokument), tento komiks je spíš jakousi ochutnávkou a pro mě je to víc projekt než komiks.
Rozhodně to stojí za přečtení a určitě by to měl člověk podpořit, způsob nechám na něm, ale z hlediska komiksu se mi to prostě nelíbí. Pozitivní je, že jsem se seznámil s další zajímavou osobou i přes komiks, který jako komiks nepůsobí. Bohužel přesto všechno je to pro mě pořád pod hranicí průměru, dávám 2 hvězdy.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 3.3.2019 | Neobyčejná dobrodružství Adély Blanc-Sec

Velmi zajímavé pojetí komiksu. Přijde mi, že Adéla ani není hlavní hrdinkou celé série (prozatím 3 dílů v češtině) a je jaksi nechtěným svědkem a příslušníkem daných eskapád a patálií. Každá strana jakoby odhalila to, co se v předchozí nestihlo, a takhle to jde pořád dokola, až vlastně zjistíte, že nic nevíte a moc moudří na konci každého sešitu nejste. Jeden velký galimatyáš střídá jedna absurdita za druhou až si člověk říká o čem to je. Ve finále zjistíte, že vás to docela baví a že chcete víc. Tajemno je tak dobře dávkované, že váš to doslova napíná číst dál a dál. Škoda, že se asi dalších dílů nedočkáme :-(. Kresba je jak když vyšitá z Tintina a autor se tím ani netají. Tenhle styl můžu a doslova jsem hltal reálie a ztvárnění architektonických úkazů. Obzvlášť ten dům na rohu v prvním díle. Těžko uvěřit, že už to má přes 40 let! Tardi jede a je to jeho dítě, vše je mu uvěřitelné. Přesto není to komiks, z kterého si sednu na zadek, ale jako zábava a kvalitní počtení to na 4 hvězdy stačí.

Norri
M Norri | 3.3.2019 | Nitro těžkne glycerínem

Ty vole, to byly jatka! :-) Dlouho mi trvalo, než jsem se k tomu komiksu dostal a byl jsem na něj hodně zvědavý. O příběhu jsem nic nevěděl a na Grusovu kresbu jsem se těšil. Takový masakr jsem ale nečekal. Je to jenom krátká sci-fi povídka, která od začátku směřuje k poměrně očekávanému konci, ale přesto je zábavná. Je zajímavá už jenom tím, že hlavní postavou a vypravěčem je psychicky vyšinutý křivák. Legendu z tohoto komiksu ale nedělá jenom Kopřivův scénář, ale také Grusova kresba. Sice se mi ty ksichty, které maluje, vůbec nelíbí, ale jeho art jako takový je fantastický a dodal komiksu tu správnou atmosféru a brutalitu.

Fry
A Fry | 3.3.2019 | Garfield #02: V nadživotní velikosti

Garfield #02: V nadživotní velikosti - Dnes již čistě sběratelská záležitost, na svou dobu v podstatě i velmi slušně vydaná. Sám mám doma kocoura, takže v některých stripech jsem poznával jak kočku, tak sebe, ale vzhledem k tomu, že Garfield musel vycházet denně, tak bohužel na jeden opravdu dobrý strip padá asi pět průměrných a občas i jeden dva podprůměrné. Nicméně účel to plní naprosto dokonale, pobavil jsem se a hvězdičku navíc přidávám i za to, že se mi po 22 letech povedlo sehnat původní tři svazky v perfektním stavu ... Za mě 4*!

Mitsuko
Mitsuko | 3.3.2019 | Fullmetal Alchemist - Ocelový alchymista #06

Skvělé jako vždy, tahle série má neuvěřitelný přesah, ten příběh je silný. Stále jedna z nejkvalitnějších sérií, která u nás momentálně vychází. I když většina volumka byla minulost o výcviku Eda a Ala, o jejich prvním setkání s Mustangem a přijetí Edwarda mezi státní alchymisty, pořád to bylo prostě skvělé. A ten motiv jakéhosi „spatření pravdy" či „prozření" je neskutečně zajímavý. Těším se na další díly.

Mitsuko
Mitsuko | 3.3.2019 | Naruto #41: Džiraijova volba

Tohle volume byl v podstatě jeden dlouhý boj, ale rozhodně je na co se dívat. Vzpomínky na doby, kdy Džiraija učil trojici válečných sirotků, jsou opravdu pěkné a odhalují mnoho důležitých věcí, stejně tak vzpomínka na dobu, kdy se Džiraija učil na Žabí hoře a dostal proroctví ohledně svého budoucího žáka, z čehož vyvstává otázka, kterého z žáků se vlastně proroctví týká. Technicky je volume skvěle zpracované, akce je dynamická, čtenář se v ní neztrácí, Akacuki si stále drží svou temnou auru, příběh vás drží a táhne, že ho prostě nemůžete odložit...a ta obálka! Krása.

flipflop
flipflop | 3.3.2019 | Morgavsa a Morgana: Dračí chůvy

Pěkná kresba, promyšlený příběh a vtip. Co víc si člověk může přát. Snad jen rychle pokračování.

xflori01
xflori01 | 3.3.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Flash #03: Ranaři vracejí úder (paperback)

Po úžasném prvním díle se série Flash dostala do klasické spotřební série. Možná v rámci ostatních sérií nadprůměrné, ale nejsou to žádné úžasné knihy, které bych všude vychvaloval. Ale zase to určitě shazovat nebudu, pořád se mi to čte dobře a nemíním Flashe přestat kupovat. Jen už tomu nemůžu dát tak dobré hodnocení. Příběh s Ranaři měl docela odfláklou kresbu. Občas se mi zdálo, že Crew nemá ani kvalitní podklady, takže jsem si ho plně neužil i přes dobrou zápletku. Trošku to zachránily poslední tři sešity, kde už byla kresba více harmonická s příběhem. Celkově 70 %.

xflori01
xflori01 | 3.3.2019 | Thanos #01: Thanos se vrací

Mile mě překvapil Thanos. Příběh je sice vysoce mainstreamovský a jen lehce nadprůměrný, ale z čeho jsem naprosto nadšený, je kresba. Ta mi sedla naprosto dokonale a užíval jsem si veškeré panely. Těším se už na druhý díl.

mearez
mearez | 3.3.2019 | Ultimátní komiksový komplet #070: Avengers: Dětská křížová výprava

Avengers mám rád, ovšem tento komiks je velice slabý. Chytl jsem se někde v půlce a i tak to furt bylo nemastný neslaný. Začátek je strašně pomalý a v takovém duchu se nese celá kniha. Obecně se mi nelíbí takovéhle zpětné hrabání se ve starých a i celkem dobrých příbězích. Vesměs mi taky přišlo, že až na Dooma, Scarlet Witch a Young Avengers měly ostatní postavy málo místa (v celém komiksu měl třeba Spider-man jen 3 věty, Luke Cage asi ani jednu), což mě malinko štvalo. Místy mě štvaly i rádoby héroické výstupy postav (když třeba Scarlet Witch v jednom dialogu říká, že si zaslouží zemřít a na to Wiccan, že je to celý jeho vina a na to Patriot řekně něco ve stylu ,,za to můžu já''). Ale je to fajn věc, která se ale nedá přečíst na jeden zátah. Ale nečekejte nic přelomovýho. Nejedná se o ničím významný kousek, protože homosexuální vztah už jsme viděli v předchozích Young Avengers komiksech, a obecně je taková ta snaha o genderové a rasové vyvažování týmu trošičku nepřirozená a trapná. Překlad vyloženě drhnul jen v pár bublinách, takže to neni tak hrozné, jak tu někteří přede mnou naznačovali. Za mě 3*.

trudoš
trudoš | 3.3.2019 | Skalpy #07: Rezervace v rytmu blues

Po zběsilém Hlodání tady máme menší zvolnění, kdy je třeba některým protagonistům vyčistit hlavu (doslova) a trochu umírnit rozervané emoce. Ovšem, že by se to obešlo bez následků, to teda ani náhodou. Až mi chvílemi vadí, za jakou mez Jason Aaron události hrotí. Na druhou stranu, suše se obejde bez příkras a bez patosu, a přesto má jeho příběh sílu hrdinského eposu.
Tentokrát je album tvořeno čtveřicí epizod, z nichž každá nějakým způsobem opět tvaruje charakter toho kterého hráče nebo dává čtenáři nahlédnout do jeho nitra kvůli pochopení motivací. A přestože je to čtení drsné jako jízda na pološíleném mustangovi, autorova schopnost balancovat na ostří kriminálního noiru v indiánské rezervaci je prostě obdivuhodná. Jistě, na povrchu je špína, hnus a úpadek, ale někde hluboko uvnitř ožívá odkaz velkých náčelníků. Přes thrillerovou fasádu jsou tak Skalpy hlavně o lidech v mezních situacích, kteří často mají na výběr pouze mezi zlem a ještě větším zlem. Ale přesto s tím nějak dokážou žít.

Kazumaki
M Kazumaki | 3.3.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #01

Kresba mi tu moc nesedla a původně jsem myslel, že i zápletka se úplně nepovede, ale nakonec mě to docela chytlo a jsem zvědavý na další díl. Potenciál to má, tak hlavně, aby to autoři nepokazili. Intriky a hra na kočku a myši mi nejvíc připomíná Death Note. Cokoliv z příběhu by byl spoiler, takže o tom pomlčím. Dal bych tak tři a půl.

perak
perak | 2.3.2019 | Y: Poslední z mužů #05: V kruhu

Čtení stále baví, ale stejně jako název tohoto pokračování, mi přijde, že vyprávění se trochu točí "v kruhu". Sice se dozvídáme, proč Yorick a Ampersand přežili, ale něco mi tam pocitově chybí, i když nevím co. Tak uvidíme, zda se v další knize z kruhu posuneme.

perak
perak | 2.3.2019 | Ve stínu šumavských hvozdů (2. vydání)

Při čtení jsem se ptal - je to parodie? je to hold románům Karla Maye?
No když si vzpomenu na patos knih a především filmů s Old Shatterhandem, tak je to asi nakonec na hraně obého. Má to spoustu vtipných momentů i vtipných detailů v kresbě, takže celkem jsem se bavil, jen konec byl takový urychlený.
A konečně mi přišla zajímavá i Babička:).

p3tris
p3tris | 2.3.2019 | Vzduch je naše moře

Pro čtyřicátníka jako jsem já asi nemohla vyjít ke stému výročí československého letectva krásnější kniha. Jsem totiž odchován komiksy a povídkami pana Šorela, které jsem jako kluk dychtivě hltal ze stránek časopisu ABC. A tato kniha pro mě vlastně tak nějak navazuje na letecký speciál ABC z roku 1988. Navazuje samozřejmě obrazně, protože zpracování je naprosto perfektní. Počínaje lakovanou obálkou, přes vysvětlující články, samotný komiks až po krásné, čisté bokorysy ,často zabírající dvě rozkládací strany. Zkrátka jedna z knih, která v mé knihovně není hřbetem, ale na samostatné poličce čelem do místnosti. K dokonalosti chybí jediné. I když jsou ilustrace skvělé, stejně bych si přál za autory trojlístek Šorel - Petráček - Velc. Nostalgie je mrcha.

Norri
M Norri | 2.3.2019 | Bratrstvo krve: Hustej nářez

Moje úplně první setkání s Kotletou. Asi chápu, proč jej někteří zatracují a jiní adorují. Hustej nářez je brutální přímočará jízda, která se nesnaží o žádné komplikované zápletky. Prostě sex, kozy a krvavý masakr. Kotleta své hrdiny rozhodně nešetří. Ve scénáři nejsou žádné výrazné chyby, vyprávění si drží po celou knihu vysoké tempo a za hodinu není co řešit. Na kresbu Jany Kilianové jsem byl hodně zvědavý. Některé ukázky vypadaly dobře a jiné mě spíše odrazovaly. A taková je nakonec i celá kniha. Některé obličeje mi připadají až příliš symetrické, jednoduché a tak nějak sterilní, ale některé jiné mi zase připadaly skvělé. Jako problém vidím také stínování. Některé panely jsou parádní - pěkně nakreslené, vystínované a mají atmosféru. Jiné ale vypadají skoro jako rychlá práce v jednoduchém grafickém editoru a cítil jsem z nich autorčiny kořeny v manga kresbě a v českém manga sborníku. Celkově jsem si ale knihu užil a jsem zvědavý na pokračování. Kniha sice nevyšla v pevných deskách, ale je vázaná a působí solidním bytelným dojmem.

karl173
karl173 | 2.3.2019 | Zaslíbená Země Nezemě #01

Nejsem zatím žádný velký čtenář mangy, ale zajímavá premisa a dobré reference mě přesvědčili, že zkusím svoji první obsáhlejší mangu a odchytím ji hned od začátku. A výsledek? Útěk z vězení v japonském stylu. I tak by se dala tato manga po prvním díle popsat. Vše je zatím v zárodku a pomalu se vše rozjíždí. Baví mě to a hezky plynule se to čte. Ale teprve se ukáže kam vše bude směřovat a zda mě to bude bavit i nadále. Zatím tedy slušný rozjezd. Další díl je naštěstí už za rohem. 75%

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #10: Epilog (pevná vazba)

Vejškrabek. Taky tomu můžete říkat kyretáž.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #09: Květy zla (pevná vazba)

Nahej Bruce Wayne ve sprše! Pan J. chodí krmit kapry do rybníčku a strachuje se o enviromentální otázky! Alfred neposlouchá rozkazy!
To je bordel, co?
A konečně si můžeme být jistí, že Snyderův Batman je faktzlejzmrd, nadhusťák a bobekházista.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #08: Supertíha (pevná vazba)

Jim Gordon je překvapivě dobrý detektiv i bez kníru, ale ještě lepší hláškař. Konečně se člověk dočká Batmana, co by uměl uzemnit slovem, kdyby na to měl batsílu. Želbohu má jen velkou přilnavost. A na pozadí nám to klíčí...

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #07: Konec hry (pevná vazba)

Panu J. to sluší jako nikdy, koho jen by mohl takový úsměv nevylepšit?
Ovšem jeho uzemněním nakonec se Batman překonává. Bohužel, nabídka fyzického naplnění jejich lásky přichází pro oba pozdě...

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #06: Hřbitovní směna (pevná vazba)

Výplňovka. Ale Bluebird žeru. Ta holka má říz. Pižly pižly. A já vždycky budu fanda nových začátků, že pane Hraničáři :) MuHAhAaHAaHAhahha

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #05: Rok nula - Temné město (pevná vazba)

Tenhle Báťa je docela zbrklej rapl... A má mnohem méně empatie než jiní Báťové. Tady v téhle sérii se žádné léčení šílenců za peníze Waynovy nadace konat nebude... Přitom by to chlapec měl znát a chápat sám nejlíp. Sobeček.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #04: Rok nula - Tajné město (pevná vazba)

Batman se nám stává Batmanem a ze sestřihu na jarheada mi dycky vlhly kalhotky. Z jizev taky. Hlavně mě rajcujou průstřely z Vietnamu. Leč zpět ke komiksu.
Ó můj bože, ty barvy! To se fakt povedlo! Plácám radostí! A doufám, že ty jizvy už mu zůstanou... ňam.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #03: Smrt rodiny (pevná vazba)

Ten Joker, to je ale svůdník! Už to není žádný sladký "puddin´", ale absolutní donchuán. Proč jen si ten ošklivý Báťa nedá říct? Vždyť by tu mohlo vzniknout něco krásného a čistého! Místo tanečního čísla končícího hlubokým francouzákem a ještě hlubším průnikem pod kostýmy dostaneme alespoň scénu u Reichenbašských vodopádů. To taky ujde. A bod navíc za Zappu.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #02: Soví město (pevná vazba)

Ach ti potracení bratři... Snyder určitě četl Pixyho!
A Bruce Wayne konečně vypadá jak vypadat má! Strhaný, protože Batman odpočinku moc nedá... A tváři miliardářského playboye tenhle večírkový touch éclat sluší. Jenom mi začíná docházet, že v téhle série nedostane Bruce Wayne velký prostor.

Draco nobilis
A Draco nobilis | 2.3.2019 | Batman #01: Soví tribunál (pevná vazba)

Nádherná kresba, na který mě minimálně sedm knih srala tvář Bruce Wayna. Skvělá práce s emocemi, grimasami, stíny, neuvěřitelné úhly ze kterých můžeme nahlížet na Batmana, ale doprčic, ten hladkej ksicht středoškolskýho fotbalovýho útočníka... Uááágrrrr.
A Batman tady byl šílenství rozhodně blíže než v Arkhamu... A jako vždycky to zvládnul.
Protože Gotham je Batman.

karl173
karl173 | 2.3.2019 | Simpsonovi 2015/07 Bart Simpson: Nejlepší z kovbojů

Neurazí, nenadchne. Čirý průměr. 2,5 hvězdy dát nemůžu, takže dávám 2.

karl173
karl173 | 2.3.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Flash #03: Ranaři vracejí úder (paperback)

Williamson Flashe prostě umí a musím že mě zatím dost baví číst. Pravda, v minulém díle šla kvalita trochu dolů, ale stále to nebylo vůbec špatné. Teď, jak zmiňuje rewkon se kvalita opět vyhoupla o něco výše a blíže prvnímu dílu, který je pro mě ale stále nepřekonaný. Ale to nevadí. Pokud bude kvalita stále na podobné úrovni, tak nebudu mít žádný problém. Navíc se mi líbí, že scénárista se stále snaží udržovat čtenářův zájem číst další díly pomocí zajímavých cliffhangerů a to rovnou na několika frontách. Kresba je Flashe stále velkým plus a znovu je radost sledovat každý panel. Za mě 80%

rewkon
rewkon | 2.3.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Batman Detective Comics #03: Liga stínů (paperback)

Zatím ze třech Bartmanů z Rebirthu co u nás vychází je zatím nejlepší Tynionův prostě funguje nejlépe ,ale příběh baví nejvíce a celou dobu udržuje napětí.Paradoxně jeho postava Batmana vás tak nezaujme jako postavy kolem něj které jsou fakt dobře napsány a na konci vád vždy donutí chtít si koupit pokračovaní .

Fry
A Fry | 2.3.2019 | Garfield #01: Přibírá na váze

Garfield #01: Přibírá na váze - Dnes již čistě sběratelská záležitost, na svou dobu v podstatě i velmi slušně vydaná. Sám mám doma kocoura, takže v některých stripech jsem poznával jak kočku, tak sebe, ale vzhledem k tomu, že Garfield musel vycházet denně, tak bohužel na jeden opravdu dobrý strip padá asi pět docela průměrných a občas i jeden dva podprůměrné. Nicméně účel to plní naprosto dokonale, pobavil jsem se a hvězdičku navíc přidávám i za to, že se mi po 22 letech povedlo sehnat původní tři svazky v perfektním stavu ... Za mě 4*!

cyboy
M cyboy | 1.3.2019 | Živí mrtví #28: Neodvratný osud

Dosti nabuseny dil. Nevzpomenu si na jiny pripad, kdy se autor takto loucil s nejakou postavou.
Porad to ma grady a porad me zajima co bude dal.
90%

cyboy
M cyboy | 1.3.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Bud za to muze fakt, ze jsem driv videl animak, ale tak nejak to na me uz nefungovalo a spis jsem videl chyby. Kazdopadne ve svetle jinych svazku patri tohle do topky DCKK.
70%

cyboy
M cyboy | 1.3.2019 | Babylon Berlín

Dobre, i kdyz to neni nic z ceho by si prumerne sectely ctenar mel sednout na zadek. Asi se zkusim podivat na serial, protoze Tykwer to nejspis trochu povysil, jinak si to tresteni kolem toho neumim poradne vysvetlit.
85%

Killingjoke
M Killingjoke | 1.3.2019 | Babylon Berlín

Výmarská republika, Berlín 1929. Město zmítané demonstracemi a krvavými půtkami mezi komunisty a socialisty, kde svou živnost provozují nelítostní gangsteři a pomalinku klíčí temné semínko, jenž zasel jeden rakouský psychopat, kterého tou dobou ještě nikdo nebral vážně. Berlín je kosmopolitním městem plným nočních klubů a nespoutané zábavy, jenž sebou ruku v ruce přináší temnou stránku věci v podobě drog, vražd, korupce a prostituce. Taková je doba, kdy do tohoto města přijíždí mladý komisař Gereon Rath, jenž si sebou táhne traumata z předchozího kolínského působiště, v podobě zabití zločince na útěku. Chtěl by v novém městě začít nový život... Jenže to nejde vůbec snadno! Vyšetřování vraždy neznámého Rusa spustí kolotoč událostí, sahající k členům policejního sboru, klíčícímu podhoubí Třetí říše a ztracenému sovětskému zlatu...

Babylon Berlín je temný policejní noir u kterého jsem se celou dobu výborně bavil, stejně jako u knižní předlohy Volkera Kutschera - Mokrá ryba, kterou jsem četl vloni a v současnosti louskám už třetí díl knižní série a stejně tak stejnojmenného německého TV seriálu. Ve většině případů se adaptacím knih a filmů do komiksového média vyhýbám. Ono to totiž až příliš často nedopadá moc valně. Nejvíc mě snad nadchlo převedení Parkera od Richarda Starka v podání Darwyna Cooka. A k Parkerovi má Babylon Berlín trošičku blízko, aspoň co se týče vršením panelů, který v potřebné chvíli zrychlují či zpomalují děj. Není tak zřejmě náhodou, že autor Arne Jysch studoval animaci a živí se jako storybordista, podobně jako zesnulý Darwyn Cooke. Výborně pracuje i s perspektivou a jeho černobílá perokresba je na jednu stranu velice jednoduchá, v kombinaci s použitím šedého stínování, však perfektně pasující k příběhu (líbila se mi třeba bitka v dešti). Kdyby tenhle komiks vyšel kolorovaný, přišel by o většinu své hutné atmosféry...

Mokrá ryba mě před rokem dostala, o pár měsíců později mě dostala její seriálová adaptace Babylon Berlín, nejdražší seriál v německé historii, na němž jde vidět každá investovaná "Říšská marka" :). Seriál se mimochodem od knižní předlohy liší v mnoha zásadních věcech, zvratech i postavách. Tento komiks je v tomto smyslu své předloze mnohem bližší. Poměrně věrně následuje knižní předlohu, ač zde jisté nuance rozhodně najdeme. Převedení takřka 600 stran předlohy do komiksu jistě nebyl snadný úkol, ale osobně musím říct, že Arne Jysch obstál na výbornou. I proto dávám 5 hvězd, protože takové příběhy prostě miluju a svět Gereona Ratha mě hrozně baví! Jsem rád, že tady tento komiks vyšel, vůbec jsem to nečekal a BB/Artu za tenhle počin děkuji. Myslím, že i pro ně je forma komiksových jednohubek správnější cestou, na které jim nikdo nemůže spílat ukončení sérii v polovině. Pokud to jsou navíc jednohubky bez nudných pláštěnek, je to ještě lepší! Každopádně zpracování vypadá skvěle, včetně nádherně zpracovanými deskami, jak graficky, tak provedením. Víc takových komiksů!

rewkon
rewkon | 1.3.2019 | DC komiksový komplet #057: Batman: Pod maskou

Hezky nakreslená záležitost z návratem někoho z minulosti .

R3nd4
R3nd4 | 1.3.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #028: Iron Fist

Za mně jedno z nejlepším NHM, já toho Fista prostě žeru, ovšem škoda že jsme dostali pouze půlku příběhu. Bohužel si nedovedu představit situaci že by tady v Česku někdo začal vydávat Iron Fista bohužel.

JohnyG
JohnyG | 1.3.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #03: Červené maso (paperback)

Návrat k bláznivým dobrodružstvím trhlé social justice warriorky v sešitech Červené maso je zlepšením, ale pořád nedosahuje sťavnatosti začátku série v New52 ani začátku v Rebirthu. Jako by neuměli tvurci opět najít tu zábavnou rovnováhu mezi konverzačním humorem a ztřešťenou akcí. Někde je tak spousta bublin a ukecané je to až hrůza a jinde to zas nemá pořádný obsah. Místy je to fajn a jinde zas ukrutná nuda, výsledný průměr dává 3 hvězdy.

Kristian6378
Kristian6378 | 1.3.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Harley Quinn #03: Červené maso (paperback)

Po podľa môjho názoru nepodarenom komikse z New 52 "Láska na první ránu", ale aj nudných komiksoch z Rebirthu, hlavne komiksu "Joker miluje Harley" som dlho váhal či si tento komiks kúpim. Po jeho prečítaní však kúpu v žiadnom prípade neľutujem! Komiks sa vrátil k svojmu pôvodu, a je podobný ako "Šílená odmena" či "Výpadek" čo sú moje obľúbené komiksy s Harley. Je to akčné a srandovné, konečne aj šialené a trochu brutálne. Tento komiks rozhodne odporúčam a dúfam že ďalšie komiksy s Harley sa budú uberať týmto smerom

Norri
M Norri | 28.2.2019 | Krysí královny #01: Šmrncem a magií

Na Krysí královny jsem byl zvědavý a docela jsem se i těšil. I přes negativní hodnocení z okolí - anebo možná právě proto. Příběh o skupině nebezpečných sexy holek, které chlastají, žerou houbičky, mluví sprostě a chtějí souložit (jako ostatně každý), není špatný nápad. A v Krysích královnách je ten nápad dokonce docela pěkně nakreslený. Jenže to má také několik “ale”... Tak například si nejsem jistý, jestli je to fantasy komedie a nebo parodie a parafráze skutečného světa. Nevím, jestli ty “buzna” oblečky, ve kterých tam někteří “samci” chodí, mají být cool a nebo jestli si to dělá srandu z hipsterů, metrosexuálů, gotiků a já nevím koho ještě. Je to takový eintopf uvařený ze všeho možného a já si nejsem jistý, co z toho má být sranda a co ne. Ať je to tak anebo tak, tak vtipné to celé moc není. To je na tom asi nejsmutnější. Už jsem vyrostl z věku, ve kterém je vtipné každé napsané sprosté slovo. Pokud jsou ty nadávky někam nacpané na sílu, tak to nefunguje. To už mi připadá lepší nahrazování sprostých slov skupinou nečitelných symbolů. které už si mozek čtenáře doplní sám tou nejvhodnější a nejvtipnější sprosťárnou. Tím se dostávám k překladu, nad kterým se obvykle nijak nepozastavuji a neřeším ho, ale tady musím. Některé slovosledy, obraty a fráze nebyly zvolené úplně nejšťastněji a neseděly mi. Některým textům by k lepší srozumitelnosti pomohlo doplnění čárek a nebo naopak nahrazení čárek pomlčkami. Suma sumárum - nebylo to úplně špatné, ale o koupi dalšího dílu nejsem přesvědčený.

rewkon
rewkon | 28.2.2019 | Znovuzrození hrdinů DC: Flash #03: Ranaři vracejí úder (paperback)

Tak se Flash vrátil kvalitou k prvnímu dílu a budu předstírat, že jsem dvojku nečetl a zařídil, že budu pokračovat dalším dílem.

Tony TwoDee
Tony TwoDee | 28.2.2019 | Kobane Calling

měl jsem jen povrchní znalost problematiky a vlatně mám i teď, ale tohle je bez diskuze moc pěkná jednohubka...skvělá kresba, příběh okamžitě zaujme, pobaví a na konci i nenásilně navede k zamyšlení...mrzelo mě jen, že to nebylo aspoň dvojnásob dlouhý...a doporučuju si tu písničku ze závěru pustit, sympaticky to dokreslí atmosféru...

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 28.2.2019 | Top 10: Devětačtyřicátníci

Moderní Moore už jde trochu mimo mě. Top 10 série úplně. Nikdy mě to nijak zvlášť nezaujalo do doby, než jsem darem dostal tento komiks. Věděl jsem už při prohlédnutí obálky, že se jedná o Top 10 universe, ale začetl jsem se stejně. Pořád nemám zájem jít do Top 10, ale tenhle komiks mi sedl. Kresba nádherná, jako Ross a jemu podobní, co strana to umělecké dílo. Krásně posazené do poválečného alternativního období k tomu a máme velmi zajímavé počtení. Spousta odkazů na Golden Age se nezapře, ale v době jsem neměl až takový přehled a daleko víc jsem si to spojoval s filmem Svět zítřka. I dnes po letech a po seznámení se s Golden Age superhrdiny, to na mě působí velmi dobře. Originální příběh s velmi originálním pojetím. Spousta zajímavých postřehů a prvků. Líbí se mi, že Moore znázornil to, co je každé době vlastní, viz ta homosexualita. Každá etapa v dějinách má snad tuto kapitolu, ale lidi dělali jako by nebyla a snažili se veškeré zmínky na ní vymazat. tady to je bílém talíři i s podnosem, ale nenásilně a neúčelově. Prostě každá doba má své a v každé době se dějí věci, na které by člověk raději zapomněl, to ale neznamená, že se nestali. Moore na tohle poukazuje. Spousta příběhu s tématikou po 2. světové válce řeší konspirace a protivládní spiknutí. Jak zapadnout do společnosti. Poválečné vyrovnání. Kostlivci ve skříni, převlečení kabátů a stejná válka, ale s jinými protihráči. To vše zde najdete. Tak, jak je to u Marvelu a DC běžné (viz JSA: The Golden Age), tak to samé platí pro ročník '49 + umělecká přidaná hodnota typu Gene Ha a Alan Moore. Vřele doporučuji.

Darth Raelchi
Darth Raelchi | 28.2.2019 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #066: Thing

Fakt stred, jak se tady pise. Nejedna se z dnesniho pohledu nic prevratneho, i kdyz ve sve dobe to mohlo pusobit jinak. Stridaji se zajimave a mene zname postavy a jo, proc ne, funguje to. Za me dobry. Docela jsem se obaval, ze co sesit to sesit pribehove venovany jen danemu hrdinovi a ono ne, pribeh na sebe v sesitech dobre navazuje a pouze se akcentuji vice ci mene dane postavy. Pribeh je konzistentni, akorat c. 60 je tam na nic a FF4 sesit je tam zase zbytecny. Bud zvolit modernejsi komiks, ktery se zabyva psychickymi stavy Thinga, nebo nechat to co je a nedavat neco vytrzeneho z kontextu. Komiks je ctivy, ale ukecany a dnes uz poplatny dobe. Navic jsem posledni dobou alergicky na reakce typu "neznam te a vypadas podezrele - tak ti dam pres drzku". Sorry to i v te dobe si nikdo nedal peci zeptat se cloveka, nez mu jednu vypali? Tohle snad v 70. letech nebylo ne? Chapu paranoiu a nedorozumeni, ale hned utocit? Jak rikam, poplatne dobe. Nicmene je to povedene scifko, 3 hvezdy.

rewkon
rewkon | 28.2.2019 | Batman / Želvy nindža II (limitovaná edice)

Za mě ještě lepší než první díl nádherná kresba škoda, že ubylo humoru, ale i tak jsem to přečetl na jeden tah.

S4TW
S4TW | 28.2.2019 | DC komiksový komplet #029: Batman: Zkáza, jež postihla Gotham

Kdo má rád Mignolu a především jeho Hellboye, ten si bude čvachtat (já osobně to tolik nehajpuju, ač jsem si pár knížek také užil). Nese se to v dost podobném duchu, je to zasazené do dvacátých let, je tam Batman a velká inspirace Lovecroftem (tohle už mi taky místy přijde ohraná fráze, ale tady se hodí na 100%). Jedná se o velmi povedenou alternativní realitu, klasické batmanovské postavy si zachovávají svůj původní nádech, ale dostávají často dost nové role. Příběhově to také není vůbec špatné, má to zajímavou a chytlavou atmosféru, pro fanoušky mystérií, nadpřirozena, příšer, démonů, mýtů a dalších podobných věciček je to jako dělané. Kresba je dost fajn, hodně připomíná samotného Mignolu, takže si dvojice velmi dobře notuje a jede na stejné vlně. Ač jsem si to docela dost užíval, tak nemohu říct, že by mě to úplně odrovnalo, to bych lhal, ale jedná se o příjemnou změnu oproti klasickému Batmanovi. Černo-bílo-červený příběh je pouze taková jednohubka, ze které vlastně nemám vůbec žádný pocit, kdyby nebyl, tak mi je to jedno. Naopak závěrečný Kirby je úplná bomba (bohužel až na kresbu, ta byla dost slabá i na Kirbyho), tohle řadím mezi to nejlepší, co jsem z období sedmdesátých let v komiksu četl.

p3tris
p3tris | 28.2.2019 | Bušidó: Duch samuraje

Na knize je znát, že jde vlastně o výtah z díla Duše Japonska, která vyšla už na konci devatenáctého století. I když byl Inazó Nitobe rozhodně velmi osvícený, ta zkostnatělost se musela nějak promítnout. Myslím, že i sám autor by byl velmi překvapen, kde je dnes japonská kultura. Mě, jako milovníku Kurosawových filmů a Usagi Yojimba, výrazně poodkryla další část japonské duše. Myslím, že se Seal Wilson s moderním pojetím popral celkem statečně. K Japonsku dnes patří neodmyslitelně manga, takže i styl ilustrací mi seděl.

cyboy
M cyboy | 27.2.2019 | Conan #00: Zrozen na bitevním poli a další povídky

Proste Conan se vsemi klady i zapory.
70%

Mleako
M Mleako | 27.2.2019 | DC komiksový komplet #051: JLA: Další hřebík

Zmatená podivnost, která nejvíc trpí snahou za každou cenu do toho narvat všechny postavy z DC univerza. Hromada postav se mihne na jednom panelu, jen aby tam byla a pak už se znovu neobjeví. Nic nedává smysl, téměř nic není vysvětleno a je to totální chaos. 2* hvězdy za pár dobrých scénáristických myšlenek a kresbu.

perak
perak | 27.2.2019 | 100 nábojů #02: Záblesk druhé šance

To, co v první knize vypadalo jako líbivý, ale možná trochu kýčovitý obraz, se v druhém pokračování vyjevilo jako jedna velká skládačka rozbitá na nespočet kousků, z nichž se začíná skládat mistrovské dílo. Tato kniha mne hodně bavila, užíval jsem si každé stránky, ale přitom nikam nespěchal - jednak je zřejmé, že jakýkoliv dialog může mít svůj význam v budoucnu, jednak skvělá noirová kresba se musí vychutnávat.

karl173
karl173 | 27.2.2019 | Živí mrtví #23: Šepot a řev

Je to paradox, ale to jak se spoustě lidem líbí spíše tento díl než ten předchozí, tak já to mám naopak. Respektive oba dva díly bych hodnotil tak nějak podobně. Je to zkrátka zase něco nového, ale v minulém díle mě naprosto nadchnul ten posun. Teď jsem spíše jen zvědavě vyhlížel co se bude dít dál. A Kirkman nás hezky napíná a jde mu to vážně skvěle. Ale tentokrát za 4 hvězdy. 80%