Jsem takový tichý, skromný introvert
  • Kapis
    Tak, ještě že jsem si to nechal ke čtení až po sklizni :) Pokud člověk přistoupí na autorovu hru, že nic není nemožné, tak si to parádně užije. Aspoň tedy já si to užil. A parádně i přesto, že jsme celá rodina lehli s angínou a já se obával jaké to nebude psycho - dva dospělí nemocní s horečkou a mandlema jak býčí koule, olezlé hnisem, po nichž skákají dvě hladové děcka se zelenýma nudlema u nosu - a ejhle nepozabíjeli jsme se, pěkně jsme si odpočinuli, hráli jsme hry, no nádhera. Jo a k té knize - je to fakt jazda pane gazda! Plná rétoriky, filozofie a syrového surreálna v perfektní evropské kresbě. Podle doslovu vyšly ještě další dva díly - vůbec bych se nezlobil, kdyby aspoň jeden byl součástí tohoto alba. Ale zase chápu, že ne každý kupuje komplet všechny díly MDEK (což vlastně nechápu) a pak by ta cena vyšplhala možná až moc vysoko a neprodávalo by se to.
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.11.2017 15:23Modrá CREW #05 - Třetí zákon #3, 4
    Tak nic, tohle mě nechytlo, ač kresba byla skvělá a papír voněl tajemnou záhadou.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.10.2017 08:51Modrá CREW #04 - Třetí zákon #1, 2
    Tak co jiného po Kladivu na čarodějnice než komiks, který začíná inkvizičním procesem a hořící hranicí? Tajemný středověký sriller! Téma velmi lákavé, ale nějak jsem se do toho nemohl ponořit, cosi tomu chybělo. Kresba je sice fantastická, ale občas mi přišlo, že mizí linka, barvy vybledlé, ztrácel jsem se v ději i lidech, motivace postav mi nebyla jasná. Včera jsem to dočetl a ráno jsem musel vzpomínat, co se dělo na konci. Takže i když jsem pro to hlasoval, tak moc spokojený nejsem. Ale holt není každý den posvícení, třeba to ten druhý díl povznese. Pár šmudlíků navíc za to Toledo, kde jsme si udělali výlet z Madridu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.10.2017 19:34Macanudo #11
    Tohle jsem si vzal s sebou o víkendu na cestu do Bílé vody, což je zcela zapomenutý a zastrčený kus naší krásné země pod úžasnýma Rychlebskýma horama u polských hranic a velice mi to, krom piva, zpříjemnilo tu skoro pětihodinovou cestu. I když autobusem z Jeseníku jsem se už jen kochal, jo a nejel jsem do léčebny!!! Zkrátka Liniers nezklame, i když ta nová introvertní postava s červeným nosem, mi je krajně nesympatická. Při objímání kaktusu tučňákem jsem se rozesmál i nahlas. Je pěkné, jak je autorův život pěkně zakomponován do knihy a dozvíme se nenásilně třeba, že se mu narodilo třetí miminko. Tuš, vše nej, já si víkend parádně užil, včetně sobotního postavení pergoly, konzumace všech různých pozmněňovadel vědomí a nedělního dopoledne na hřibech (u nás se chodí na "hřiby" ne na "houby") a Macanudo tomu opět významně pomohlo, dženka bardzo kolež. OLGA!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.10.2017 19:34Macanudo #10
    Táák, trvalo mi to přesně šest piv, než jsem tuhle knížečku na jeden zátah ztrestal!! Což by teda jednoho ztrestalo taky, ale jelikož mám kvalitní trénink, ještě jsem pak spřádal snivé traktáty, jsa opět zcela okouzlen a pohlazen po mé romantické duši, až jsem zapomněl zajít koupit rohlíky a stará přes všechen trénink mě hned odhalila a po zásluze mě ztrestala taky!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.8.2017 10:32Hloupý žert a jiné příběhy
    Tak nevím, jestli jsem neměl tu správnou náladu nebo jsem byl hormonálně disbalancovaný, ale poprvé jsem z Goreyho byl zklamaný. Ono to nijak nevybočuje z toho, co dobře u toho autora známe, ale nějak mě to zkrátka nebylo schopno chytnout pořádně za kule.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.8.2017 14:33Skalpy #06: Hlodání
    Tak trochu se nám to pročistilo. Opět brutální masakr v temných kulisách. U komentu k Živým mrtvým jsem teď psal, že Pražák neumí přeložit a harmonicky poskládat nadávky ve věty rozvité, aby to vyznělo opravdu autenticky a drsně. Tak se omlouvám, Kopřiva to dokáže!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.8.2017 17:58Oskar Ed #03
    Je jasné, že Brankův fotr to dost posral a člověk se s tím holt potřebuje nějak srovnávat (bo náraz to nejde). Rozumím mu absolutně. Třeba s trochu jinou zkušeností, ale já bych to takhle hezky nikdy neuměl vymyslet a nakreslit. A kresba je oproti předchozím dílům hodně preciznější a čistší. Všechny roviny, odbočky, vzpomínky, oživlé vzpomínky, halucinace, přechody mezi realitami a časy jsem asi nepobral, ale co naplat, nebyla to jízda mou fantazií. Gadžopádně ta jízda byla parádní a divoká, peřejemi zoufalství, při sesuvech půdy smutku a rachotící bouřkou nejasných výčitek a vzpomínek kolvůkol, kde se ale našlo místo i na hořký vtípek. Klobouk dolů, musím se ale přiznat, že napodruhé bych asi neměl odvahu, nicméně tu novou bichli, co vyšla s Edem loni, na té si s chutí smlsnu s pevnou vírou, že na mě nezačne mluvit sama - ale až ji otevřu a začtu se.

    Jo a až v tomto díle jsem si uvědomil, že on na hlavě žádnou masku nemá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.7.2017 13:35Oskar Ed #02
    A šílená jízda pokračuje ještě zběsilejším tempem. V tomto díle jsem se v té husté polévce reality, snů, halucinací a projekcí mysli kapku motal, ale zhltal jsem to rychleji než tu polívku! Jdu na třetí díl, snad pak budu moudřejší, ale musím říct, že i když úplně nevím, co se vlastně děje, baví mě to moc. Leželo mi to doma v knihovně dlouhé roky a potvrdilo mi to, že kniha nikde neuteče (naštěstí ani nezačne na mě mluvit) a její čas musí někdy zákonitě přijít.

    Strašně se mi líbí Brankem namíchaný koktejl filozofických úvah o životě, jeho smyslu a reálná vulgarita a násilnost světa kolem, kde je však místo i pro vtipné situace (pro čtenáře, náš hrdina nic zábavného nezažije a k sebevraždě nemá nikdy moc daleko).
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.7.2017 13:32Oskar Ed #01
    Tak to je opravdu pecka přímo na kule! Hledím na to vyjeveně, ale autor mě nešetří hned od prvního panelu a rozjíždí bizarní mozaiku šíleností, psychedelie a podivností. Vzhled Oskara, kdy nosí na hlavě pytel od kobzol, nikoho v jeho okolí neudivuje, takže ani já se nedivím. Když si AKUčkou přivrtá náhubek a zapálí své "kamarády" už se nedivím vůbec ničemu a jen letím po stránkách tohoto masakrálního dílka, které je podle mne neprávem opomíjené. No jo, není to žádný mainstreamový hrdina, ale masku na hubě má, tak o co jde? Mot uměl vybrat pořádné kousky do svého vydavatelského plánu. Pecka, už hltám další díl.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.7.2017 13:27Grandville #02: Mon Amour
    V tomto díle nebyla tak jasná analogie s naším světem, jako v případě prvního dílu a podvodu jménem 11. září, ale že by to nemělo nic společného se skutečností se mi věřit nechtělo. Napadlo mě, že to bude nějaká analogie na IRA a boj o nezávislost na Britech. Nejsem si zcela jist, ale opravdu jeden "vzteklý pes" Johnny Adair skončil za mřížemi v roce 1995 za řízení nejvýznamnější protestantské bojové skupiny Bojovníci za svobodu Ulsteru (UFF). Prej se s tím taky nemazlili a katolíků poslali do nebe požehnaně.

    První díl se mi přece jenom líbil kapku více, ale tato série nemá chybu. Dokonalá kresba, plná promakaných detailů, pozadí a nečekaných nápadů mě na dlouhé minuty přikovala ke každému panelu. Opět tu máme konspiraci z nejvyšších kruhů a bombastické odhalení Inspektorem LeBrockem, který je pořádný rebel a správňák až pod jezevčí skálu! Jsem nadšený a příští rok bych si klidně zaplatil u CC oba zbývající díly, které jsou momentálně na světě. NÁDHERNÁ VĚC!!!
  • Kapis
    Tak, podle různých komentů, které jsem blbec neměl vůbec číst předem, jsem čekal zklamání, přežití Negana, vyměknutí autora, příchod evangelistů sedmého dne a kdoví co ještě. Ale zklamaný nejsem, Kirkman opět předvedl originální prvek a ukázal jaký etalon morálky a správňáctví ten Rick je. A jelikož se snažím trochu omezit investice do tohoto náročného komiksového koníčku, říkal jsem si, že asi s tímhle dílem končím - ale bohužel , telenovela jede dál a já na to jsem zvědavý jako stará rozkydlá panna na další díl Deflorace v růžové zahradě.
  • Kapis
    Je to až s podivem, ale neustále mě to baví číst a zajímá mě, co bude dál. Akorát ten Negan si nedá a nedá říct - furt se snaží to dobračisko nějak domluvit, riskuje svou kůži, kdy furt chodí dopředu k bráně vyjednávat a ten Rick si furt nedá říct a musí dělat problémy. Akorát teda překlady některých výtrysků a proudů neganových nadávek měl p. Antonín radši poslat někomu povolanějšímu - třeba mně do Ostravy - určitě bych vytvořil mnohem přesvědčivější a údernější sestavy, které prostě pražák nemá šanci dát dohromady. Občas to hodně zabolelo a zaskřípalo, když takový zabijácký drsoň mluví jak buzíček ze základky, když je zrovna mamka z doslechu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.7.2017 14:32Ú.P.V.O. #08: Vražedné místo
    Měl jsem v tom místy trochu chaos, ale nakonec vše do sebe jakž takž zapadlo. Krvavé, zábavné a napínavé to bylo velice slušně. Už ale cítím ždímací atak na peněženku, kdy se objeví skrz asi nějakou časovou fíčuru Humr a brzy beztak i další retrospektivní prostřihy, kde nás chcou autoři nalákat na pokračování v rámci Hellboyova univerza, jež zveřejnilo CC (http://www.comicscentrum.cz/_dortAddons/mignola_universum/mignola_universum.html). A já fakt nevím, jestli se mi chce kupovat všechny ty Witchfindery, Lobstery a Sapieny...no, uvidíme.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.7.2017 14:30Ú.P.V.O. #07: Zahrada duší
    Skvělé pokračování série a doplnění skládanky v životě Abeho, i celého týmu. Zase tu máme spasitele světa, kteří se nebojí obětovat milióny lidí. Do toho psychedelické prostřihy ze Základny a nová mumifikovaná kolegyně. Za mě opět velká spokojenost.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.7.2017 11:32Haló, tady Čtyřlístek
    S knihou 20x Čtyřlístek je toto nejzásadnější omnibus mého dětství. Výběr z čísel 29-106 je sestaven velmi citlivě a jako malý smrad jsem tuto knihu četl snad stotisíckrát, tudíž ještě dokážu z jednotlivých dílů citovat a v hlavě si dokážu vybavit jednotlivé panely. V tomto prostřihu zlaté doby Čtyřlístku nejsou slabá místa a ani nejsou rušeny jinými příběhy, jež doplňovaly příhody našich hrdinů v klasických sešitech.

    Tohle byly ještě scénáristické lahůdky. Přeju klidné spočinutí paní Štíplová a doufám i za Vás, že se neobjeví angažovaný idiot, který by z toho udělal gender vyrovnaný komiks nové generace. Třeba z Piňdy homosexuála a z Myšpulína transsexuálního černocha, jež bojuje za práva náboženských menšin. V takovém zdravě pokrokovém prostředí by byla i role Fifinky, jež je celou partou nevybíravě zneužívána šovinistickými schématy a sociálními konstrukty, jako hospodyňka (no považte tu hrůzu!!!), velice problematická. Takže angažovaná feministka, jež pořádá gay-prajdy v Třeskoprskách, z čehož ale zase by neměl radost vypasený násilník Bobík, který by nemohl vykořisťovat Fifinku u sporáku. Proto by se z něj stal veganský hipster, bojující proti ruské agresi a za právo masturbovat v kostele. No, tak, i za Vás paní Štíplová doufám, že neeee, když už i tak kvalita tohohle periodika hrozně upadla.

    Když to v dnešních dnech vezmu do ruky a čteme si to s děckama, polívá mě vlna bezstarostné melancholie dětství, kdy jedinou starostí bylo přemluvit mamku, ať mě nechá venku večer ještě chvilu. A kdo si vzpomene na žvýkačky Bajo s obrázky Čtyřlístku? Ach jo, no nic, vracím se zasněn k práci pro ten korporátně nadnárodní fašismus, který mě živí a večer přečtu mojim malým milovaným ze dva tři díly před spaním. To se zase nasmějeme:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.7.2017 10:01Hellboy #12: Bouře a běsy
    Tak jsem se konečně dočkal vyvrcholení!! Teda vyvrcholení toho červeného panáčka, jehož zábavné taškařice jsem začal sledovat už před dvanácti lety. A je to po těch epizodních mlátičkách různých příšer konečně epický závěr. No, ehmmm vlastně teda, no závěr...když se podívám na Hellboy universum, co zveřejnilo CC (http://www.comicscentrum.cz/_dortAddons/mignola_universum/mignola_universum.html ), tak je zřejmé, že z Hellboyova univerza se bude ještě dlouho ždímat a ždímat, je otázkou, jestli to stojí za to a jestli budu ještě pokračovat, neb knihovna i obsah peněženky, jsou, jak jsem zjistil, zcela konečné.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.7.2017 10:00Modrá CREW #03 - Okko: Cyklus vody
    Velice povedený příběh takového japonského Zaklínače, s moc pěknou kresbou. Jojo, tento formát Modré Crwe se velmi zamlouvá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.7.2017 09:26Thorgal #11: Tanatlokovy oči
    Aby ti to taky neprislo kdyz je to druhy dil z petidilne miniserie.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.7.2017 23:40Jirka #09
    To si tak stojím v Jeseníku na nádraží, čekajíc na kámošku s děckama, abych je odvezl za náma na chatu. Přešlapuji si tak po nástupišti a příjemně zaujat novou cedulí o 370 000 odsunutých Češích za řádění fašistických Heinleinovců v roce 1938, kdy začalo to první skutečné “vysídlení,“ jsem až trestuhodně minul ledničku s pivama. To jsem si ale stejně nemohl dát, netrpělivě žíznivě slintajíc se rozhlížím a co nespatří oko mé mezi slevněnýma bagetama, jejichž plesnivinu nezakryl ani pažitkový dresink?

    Ano, Jirku číslo devět – na horách – Jirka ve sněhu, v pětatřiceti stupních slevněn na dvacet korun!! Může být snad výraznější Boží znamení pro mne, když kluci z Jirkova fucklubu mi píšou denně o další zamilované komentáře? Zbrocen potem nadcházejícího léta jsem lačně šáhl po tomto ledově osvěžujícím čtení.

    Je jedno, co za svíravě děsivým hrůzám a blasfemickým zvěrstvům jsem byl při tom dětinském čtení vystaven. Není důležité jak nudně, debilně a trapně jde vyonanovat nejrutinnější denní činnosti. Nezáleží na tom, až do jakých hlubin žumpy vykalkulované přízemnosti lze zapadnout, když můžeš mít easymoney, přestože jsi úplná nula. Ale teď tu čtu ve fóru od Senekeho, že Jirka “rozjel nový byznys“ někde v obchoďáku, paráda.
    Ať se na mne nikdo nezlobí, ale degenerace mladých generací po všech stránkách pokračuje ukrutným tempem. Byl jsem teď po dlouhé době - na přání mé ženy - na rodinné dovolené v Praze a kurva tam je takových krásných míst v tom asi nejkrásnějším městě světa, že až se to nedá stihnout za celý život. Kdybych ale věděl, že mohu sledovat Jirku při “natáčení jeho videí“, tak bych upravil program a šel se na tento bezprecedentní případ úpadku naší civilizace podívat osobně.

    P.S.: A děcka, jestli mi budete psát, že mu jen pokrytecky závidím a jen se strašně užírám každým takovým úspěšným klučinou, co doslova mění svět, tak máte úplnou pravdu! A já budu mocinky smutný. Ale fakt moc!

    P.P.S.: Místo obchoďáku bych v Praze s děckama, i za prudkého deště šel radši třeba do Prokopáku, na Šárku nebo na sto tisíc jiných zajímavějších míst, chudáci co jim debil vládne!

    P.P.S.: hate free a pro jistotu dávám plný počet!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.6.2017 21:37Rumcajs se vrací #01
    To si tak sedím v pondělí v šest ráno na hajzlu, zmítán logickými vyústěními nedělní oslavy postupu Baníčku do ligy, kam patří a depresemi z blížícího se pracovního procesu. Po vypnutí režimu letadlo v telefonu hledím do emailu a co nevidím. Píše mi po dlouhé době Michal Opitz o adresu, což jsem si hned spojil s vydáním Rumcajse a hnusné pondělní ráno začalo být hned prozářenější.

    Tak tento poutavý a jistě obohacující začátek máme za sebou, i když bych mohl vzpomenout i napínavé čekání každý den u schránky, když lístek z pošty mi ležel trestuhodně zasypán katalogy a letáky s jedovatými sloučeninami, které na sebe jsou někteří jedinci ochotni patlat a stříkat, aby je “nezastavil“ pot a tím nepřišli o trendy styl. Mohl bych vzpomenout i zábavné a duši naplňující čekání v limitně nekonečnu blížící se řadě na hlavní porubské poště v době vydávání důchodů, či adoraci rezavého japonského dvanáctistupňového moku, který jsem si objednal ke čtení na Zámečku, či vymazlenou obálku, která byla autorem rozstřižena, byl v ní vložen papír navíc, který chránil hřbet a zpátky slepená (děkuji a bravo), ale to tu vůbec ale vůbec nepatří a nemíním tím zaplevelovat svůj komentář!!! Takže

    Tento zcela ultimativní crossover Anglosaských a Českých popkulturních legend, jehož eklatantní paralela s giganty žánru jako Powell, Willingham či Mignola je flagrantní již od prvních minut tohoto elaborátu adespotonu slovesné kultury, je zcela prost grafické dyspraxie. Především afiliativní symbol juvenilního sentimentu, ztělesněný archetypem spravedlnosti – Rumcajsem - představuje edukovaného bedekra, který významně asistuje čtenáři prožít smysl všech mistrových metafor a navodit tak signifikantní inverzivní tendence v rámci interpretačního rámce. Pokud v tomto okamihu přistoupíte na mistrovu hru, budete odměněni simplifikovaným konfrontačním, významově mnohovrstvým, úzusem dobra a zla, chudoby a bohatství (Neutěšené aparigrahické Rumcajsovy poměry versus ad hoc propertiální konzumerismus šlechty), eternálním, koexistenčně kopulativním vztahem Cipíska, jenž ostentativně bojkotuje rodinnou kontinuitu behaviorálního altruismu, a budete schopni plně prožít předfinální tenzní gradaci při exhumaci živočichů s retroperitoneálně perforovaným duodenumem.

    Rozradostněn exaktní vizualizací postfreudovského axiomu musím ocenit tvůrce, že za tento klenot slovesnosti odmítl protiplnění a z extatických výšek tohoto transcendentálního zážitku toužebně vyhlížím pokračování!
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.6.2017 20:29Mýty #11: Válka a střepy
    Tak tedááá, nečekal bych tak ultimativní konec Císařství, ale jelikož jsme teprve v půlce, on to asi konec tak úplně nebude. Opět skvělé počteníčko plné zajímavých nápadů, které vůbec neztrácí dech. Zhltl jsem to jako malinu a těším se na pokračování.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.5.2017 19:13Druhá kniha hřbitovní
    Tak pokračování bylo ještě napínavější než díl první. Super, ale teď už fakt to myslím vážně, že to byly poslední knihy od Gaimana, co jsem koupil...fakt!!!! Doufám.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.5.2017 19:05První kniha hřbitovní
    Předlohu jsem nečetl a nemůžu tudíž porovnat, ale komiks mě chytl hned od začátku hlavně svou originalitou. Kde na to ten Gaiman chodí? A hlavně, původní premisa dobrá, ale autorovi se navíc povedlo vytěžit tento svůj nápad na 100%. Každou kapitolou se otevírají nové nápady a lokace, hrdinové jsou poměrně sympatičtí a špatně se to zavírá nedočtené. Za mně velká spokojenost.
  • Kapis
    Heeeej takovy brojler?
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.5.2017 19:55Goon #07: Místo bolesti a žalu
    Sedmý díl navazuje na spoustu dějových linek snad ze všech předchozích dílů. Je to stále neskutečně a temně vtipné a perfektně nakreslené. Jen už ta pozadí nejsou tak propracovaná a jsou to jen malby bez větších detailů, také okýnka jsou celkově větší, holt vydavatel asi nepočká.

    A jelikož jsme si teď zas předělal knihovnu a získal jsem další 3,2 metru - a u toho zjistil, že jsem to hned způlky zaplnil - z čehož jsem zas vyvodil, že prostor v mé knihovně je konečný a tudíž musím omezit přírůstky, v kombinaci s tím, že mi do půlky Goon přišel pořád zábavný, ale bez ničeho zásadnějšího, říkal jsem si, že tohle je díl poslední, který kupuju. Jak jsem byl ovšem chycen za kule a vtažen do děje od zhruba té půlky, to se mi dlouho nestalo. No, takže Goone, zase jsi to dokázal, tvá až groteskní dobrodružství, zakončená brutálně temnými krváky nemohu opustit uprostřed takového masakru a holt se mi do knihovny musí vlézt ještě další díly. PERFEKTNÍ!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.5.2017 19:54Goon #00: Drsný kšefty
    Vydání tohoto dílu společně se sedmým dává logiku, protože v nultém díle se objevují postavy, jež pak přicházejí znovu na scénu v sedmičce. Přečetl jsem si i předmluvu, kde sám autor své dílo haní, jak je to hrozně nakreslené a že to vůbec celé stojí za hovno. A ejhle, ono to není pravda, nakreslené je to perfektně a ještě jsou krásně vykreslená pozadí, jež s pozdějšími díly ustoupila do amorfnější malby, která se mi už tak moc nelíbí. Příběhy jsou jednoduché, přímočaré, ale kurefsky zábavné, jak má u takového typu brakové, oddechové literatury být.

    Jsem rád, že už v dalších dílech nezabijí naší hrdinové nemluvňata a jedinou výtku mohu mít snad k délce. Je mi jasné, že víc toho před 1.dílem nebylo, ale já bych chtěl vííííceeee nebo to mohlo být levnější, skicáře mně totiž moc neberou.
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.4.2017 20:27Bílý láma (pevná vazba)
    Bylo to už klasicky velice příjemné a tentokrát i neobvyklé počteníčko. Feudální Tibet, žijící ve středověku a otroctví, je pro komiks místem neprobádaným. A nejen pro komiks - jak jsem viděl krále pokrytců Kalouska s Tibetskou vlajkou, nevěděl jsem jestli se smát nebo jen nechápavě kroutit hlavou. Nicméně za mě stále platí, i bez mávání, že si tu "kulturní revoluci" nezasloužili, feudalismus nefeudalismus - ta země mělo něco více. A na ten jejich slaný čaj s jačím máslem, který jsem se pokoušel dvakrát neúspěšně vypít, bych si asi jen tak nezvykl. Crew vybírá opravdu různorodé věci a já jsem opět velmi spokojen. Už se těším na Technokněží na podzim.

    GWB: Jodorowsky nedělal Arzacha, ty message;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.3.2017 18:48Cech objevitelů #1
    To, co se jeví ze začátku jako retro dobrodrůžo verneovského stylu, se nakonec zvrtne v docela brutální mystický trhák. Místy zbytečně natahované událostmi, které nemají žádný vliv na děj, pěkně napsáno a do poslední chvíle vlastně člověk neví, co ho čeká. Konec rozhodně velkolepý. Kniha má krásnou úpravu, patinu staré dobrodružné knihy, na konci je pak megaděkovačka hromadě lidí, kteří na knize dělali snad osm let. Je pak škoda na tak vymazlinkané publikaci těch dost chyb – pravopisných, syntaxe, nepřeložené a nevycentrované bubliny - které bych nenazval přímo zpraseními, ale knize rozhodně nesluší. Vydavatel mohl českému vydání věnovat kapku více péče. A neberu, že se to snažili vyhodit na trh ještě před vánocema. Je to škoda, ale musím říct, že i tak to byl příjemný měsíc, co jsem freneticky klátil tento skoro 800-stránkový špalek.
  • Kapis
    Ale jo, bavilo, i když kousek méně, než předcházející díl. Jde vidět, že ten Holly-úd nemůže nabídnout nic, než falešné kulisy. Jinak to musí být velmi nezajímavé, typické americké město, plné nízkých papundeklových baráků, architektonicky odpudivé, kde si horní bezcharakterní půlprocento akorát tak otírá nohy do zbytku chudáků a sype do světa ty svoje blockbusterové sračky plné té správné pravdivé západní propagandy, proti které určitě naše nové chovancovo ministerstvo pravdy nemůže nic namítat.

    To New York, Paříž i Barcelona uměly teda nabídnout mnohem zajímavější prostředí. A jde vidět, že kreslíř, pokud v těch městech nebyl, tak je má aspoň důkladně nastudované. Tak snad brzy vyjde ve Francii šestý díl a budeme si ho moci i s tím pátým přečíst naráz v některém z dalších dílů Modré Crwe, kterážto série mě velice oslovila. O prodloužení předplatného nebudu uvažovat ani sekundu. Jen tak dál!
  • Kapis
    Velice příjemná blbůstka, na kterou mě navedl tady můj přímo světonázorový soudruh GWB, komentářem u úplně jiného komiksu:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.2.2017 07:26Medvídek Lup a jeho kamarádi
    Koupeno pro malou k 4. narozeninám. Vypadá to moc pěkně a jako abonentka Sluníčka to velice oceňuje. Mezi příběhy, které jsou řazeny podle ročních období jsou i různé úkoly a děti si knihu moc uživají. Velmi povedené!

  • Kapis
    Já jsem nadšený! Tohle tu opravdu chybělo - oddechovější, spotřební, moderní evropský komiks, za který nemusím vyvalit devět stovek v příjemném formátu. Hravá, propracovaná kresba plná skvělých a neotřelých nápadů a neskutečného množství detailů na pozadí. Lehké erotično a překotný děj plný zběsilých groteskních momentů. Parádička, perfektně jsem se pobavil, u mě zásah přímo na komoru! Jen tak dále!! Jo a s těma Prikónama to nebude jen tak, ti tam mají ještě jinou úlohu než udržování nějaké podivné rovnováhy, z těch se ještě vyklube velké překvapení.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.1.2017 11:43Vražedná tajemství a další příběhy
    Tak za mě slabší. Nejsem snad úplný blb, ale motivaci toho (BACHA BOJLER!!!) chlápka, v prvním příběhu, proč vraždil a co jakože mělo být tou pomstou, která se mu dostala v podobě spokojeného života s rodinou, jsem nějak nepochopil - a to jsem to listoval od začátku znova - nicméně je to určitě pěkně doplnění Sandman-Luciferovského univerza, kdy se to všechno ještě tvořilo. Dalším dvěma povídkám chybělo nějaké vyvrcholení pořádné, Harlekýn taky nic moc, už po týdnu nevím, jak to skončilo. Zato ta poslední povídka, ta se mi líbila mooooc, takový trochu nádech částí mého oblíbeného Hesseho Stepního Vlka to mělo. Jestli není ten Gaiman občas ale kapku přeceňován?
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.1.2017 15:24100 nábojů #11: Začátek konce
    Je to jako s vlastní ženou v cizím pokoji...nebo s cizí ženou ve vlastním pokoji?, kterou nerozeznávám, jak klasy mezi obilím, v hospůdce páté cenové skupiny - jak to hezky napsal ten náš nový vekslácký kandidát na prezidenta. Znám ty stěny, starý paraván s rozvrzaným stolkem i špinavý koberec, znám ty barvy a zákoutí, miluju každý detail na tapetách, hru světel na skleničkách i zaprášené temné kouty, ale neznám tu ženu! Za těch deset let, co tato série vychází jsem pozapomněl její motivace, názory i činy - sice jsem si něco epizodního zavzpomínal, ale celkový rámec jejího konání mi bohužel není dáno úplně pochopit. Kdo s kým proti komu a proč - kdo je mrtvý a kdo ho zabil atd.. A navíc už Graves ve své pomstě světovládnému Trustu nenabízí kufřík!

    Ale to není jistě chyba této dokonalé série, modlím se pokorně oděn pouze v jutovém pytlu od kobzol, klečíc hladov na plesnivé podlaze své chladné klášterní cely, zbrocen vlastní krví, po bičování devítiocasým růžencem, ať to ten BBArt už letos konečně kurva dovydá!!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.1.2017 08:48Solomon Kane: Ďáblův hrad (paperback)
    Tááák, jeden z propadáků Comics centra, který vydali těsně před filmem s nadějí, že to bude pecka a ono se to nechytlo. Kupoval jsem od MdS s celou hromadou paperbacků, jako Parchanti atd., tehdá snad za polovic ceny. Vůbec mě nezajímá, že to asi nikoho zajímat nebude, ale já si k tomu, jak už je mým zvykem, přidám ještě (ne)jeden svůj malý neúplně související příběh, protože ten zas po letech zajímá mě a mám ho asociovaný pak s knihou.

    Ležím si tak v rámci povánočního hnípání v noci rozvalený u televize s jednou rukou v trenkách a druhou svírající střídavě chladného lahváče a ovladač - a co nevidím na JOJke plus? Solomon Kane! Tak si říkám, že to zapnu a hned jsem si vzpomněl na doby mládí, když jsem četl tu jednu knihu o Puritánovi od Howarda, co u nás vyšla. Film je opět kapku jinde, ale hlavy se tam sekají pěkně, krev stříká, vnitřnosti taky tečou proudem a krkavci tahají oči z prázdných důlků oběšených lidí, to vše v příjemně mlhavě temných kulisách, Kane není vymydlený metrouš, který za svitu romantické luny pláče nad rozlitým mozkem své milé a tak celkově je to takové správně kruté a špinavé.

    Toš jsem vytáhl ruku z trenek a zahrabal pro změnu v knihovně a našel ještě ve fólii zabalený komiks, který čekal na tuto chvíli přes pět let a vdechl jsem ještě znatelnou vůni nového papíru, plného tiskařských barev. No vida, kolik toho jde sesmolit, aniž bych o komentované knize něco řekl. Takže máme tu knihu o Solomonovi, kterou produkoval Joshua a musím říci, že jsem moc spokojený, je to opravdu temné, atmosférické, příběh svižně klouže v kalužích krve, démoni jsou děsiví a Kane je zásadový kazišuk, jež se nebojí useknout ani hlavu pomazanou. Velice příjemně strávený čas, akorát v poloosvětleném autobuse z toho moc mít nebudete, chce to fakt dobré světlo. Klidně bych si další díly v paperbacku koupil u CC "na přání."
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.12.2016 10:02Skalpy #05: Úplně sám
    V knize, kde se hlavní hrdina na třech panelech baví se svou partnerkou zhruba tímto stylem: ty hloupá zasraná kurvo - neříkej mi kurvo, ty prolhaná kupo hoven - kurvo, kurvo, kurvo ---- to je kurva mrdaníčko - dělej, už bu- ---- táhni ty zkurvená svině a nevracej se bez ...- jdi do hajzlu -
    nelze napsat nic jiného než kurva to byl zase náklep - i když tentokrát ten retrospektivní díl, kde se odhaluje minulost některých důležitých postav + jedno brutální přepadeníčko, dle mého trochu ubral na plynu. Ale fakt jen trochu, jinak je to stále bezútěšné, špinavé, brutální a nelítostně krvavé psycho. Člověk se pak musí doslova oklepat - kdyby ten Ježíšek věděl, co mi to přinesl pod stromeček za zvrácenou brutus prasárnu! No a jako u všech skvělých rozjetých sérií nemohu než opět netrpělivě zařvat, ať už je tu další díl!!!

  • Kapis
    Kapis mecenáš29.12.2016 10:44Mýty #10: Dobrý princ
    V posledních mých komentech jsem už vyčerpal asi všechny superlativy - protože jsem si musel dlouho odpírat spoustu rozjetých sérií a až Ježíšek s prémiema to konečně trochu zachránily - a já mohu pročítat vše na co jsem měsíce musel čekat. No a ono je to všechno pochopitelně peckoidní a nejinak je to i s desátým dílem Mýtů. Stále prudce originální, nové nápady se nevyčerpaně chrlí, jako vodopád a celý děj se až revolučně posouvá vpřed - jediné co mi nakonec chybělo, byl pohled na Gepetta, když zjistil co se mu stalo s jeho dětma. Ale myslím si, že to si ještě užiju v další knize a taky že Císařství zdaleka není poraženo. Fantastická série!
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.12.2016 10:25Myší hlídka #02: Zima 1152
    Úžasně nakreslené, napínavosti a nápady překypující dobrodružství. Kdo by řekl, že si Lasičky postavily sídlo ve stylu Maurské architektury v Andalusii. PECKA!! Škoda, že to nebude mít pokračování a budeme se akorát v čase vracet. Ale i tak se na to moc těším!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.12.2016 07:58Živí mrtví #19: Válečné bubny zní
    Opravdu geniálně dokáže Kirkman točit s osudy svých postav, aby to neupadlo do žádného předvídatelného stereotypu a při každém otočení stránky dokáže překvapit. Jistému klišé se ale občas nevyhne ani on. Srdceryvný análně-apoteózní proslov Ježíše k Rickovi za romantického západu slunce v pozadí vyloudí jistě nejednu slzičku na tváří nás, kovaných romantiků, kurva. Jinak bych klidně okamžitě šáhl po pokračování. No ale už kupuju jen po dvou dílech, ať mě to napětím nerozerve;) A jelikož už Crew zveřejnila názvy příštích čtyř knih, co vyjdou v roce 2017, je vcelku jasné, co se bude zhruba dít dále - nevadí, stejně se na to těším.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.12.2016 13:31Živí mrtví #18: Co přijde pak
    Tato série mě k sobě dokáže vždycky přikovat ocelovými hřeby a zadusit dech rezavým drátem, kule se většinou schovají samovolně do břišní dutiny...UFF, ještě, že to kupuju už jen po dvou dílech a můžu hned pokračovat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.12.2016 07:54Ú.P.V.O. #06: Univerzální stroj
    Tak to byl teda napínák! Ještě větší, než když jsme teď naposledy snědli zkaženou játrovou závařku do polívky! Oproti takovému Goonovi je to i čtivo hustší a tím nemyslím, jak děcka teď říkají debilně "to je hustýýýý", ale stejné množství stran zabere dvakrát více času. Je to zkrátka obsahově i textově celkově nahuštěnější. Oproti poslednímu epizodnímu natahovanému Hellboyovi je to série mnohem zajímavější, temnější a zábavnější. A posledních pár stran dokonce kreslil sám Mignola, což šlo hned poznat, asi se s Rogerem chtěl rozloučit osobně, tuš R.I.P., za mě 95% a už vyhlížím vydání dalšího dílu. Myslím, že by ho CC už mohlo vydat normálně a ne na přání, protože své jisté čtenáře tato série už dávno má.
  • Kapis
    Goon je zkrátka podmanivý a po těch pár trošku divočejších kraťasech jsem dostal pořádnou dávku "osudovosti" a konečně se dozvídáme, co že se to stalo v té Čínské čtvrti a je nám pečlivě vylíčeno co s náma, chudákama chlapama nevinnýma božatkama, ty baby dokážou provést:) Přiznám se, že jsem čekal ještě kapku více a tudíž nejsem z toho úplně odvařený, ale tento autorský komiks je jednoduše dokonalý. Těším se na další pokračování a dávám 90%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.12.2016 10:45Lucifer #11: Večerní modlitba
    Mohu na závěr jen poděkovat Mikeu Careymu, že vytvořil tuto sérii a Crwi, že ji převzala od Netopejra a vydala ji až do konce. Moc mě potěšilo, že jeden sešit dostal ještě Dean Ormston, jehož kresba je rozhodně to nejlepší, co jsme měli možnost zde vidět. Opět musím ocenit teologicko-mytologickou erudovanost autora, kdy nestaví jen na tom křesťanském modelu pekla a nebe, ale využívá záhrobí, démony, postavy atd.. ze všech možných světových kultur. Všechny konce se nám uzavřely, nezbývá než zamáčknout slzu dojetí a asi jít utrácet za “Mezi řádky“.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2016 09:29Lucifer #10: Jitřní hvězda
    Celou sérií se táhne dokonale propracovaná dokonalá dokonalost a nejinak je to u desátého dílu této zcela dokonalé série. Musím ocenit nesmírnou erudovanost autora, jež ze mně dělá buranského nedouka, tak vysokou úroveň jazyka, kterým jsou tvořeny dialogy a jež není prasena obecnou češtinou, autentičnost všech postav, i když jsou jen vymyšlené, kresbu, jež je reprodukovaná, vazbu jež je tvrdá, obálku jež je z papíru, zkrátka vše. A jdu si vychutnat všechna ta zbylá vlákna, jež budou uzavřena posledním dílem.

    Jo a strašně mě sere, že na konci v reklamě na Mýty mají svůj koment takoví andré, Toe nebo Kaluž a já ne!!! To je doslova do zrušeného nebe volající nespravedlnost!!! :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.10.2016 07:42Myší hlídka #01: Podzim 1152
    Geniální zpříjemnění nedělního odpoledne. Opravdu mě to chytlo a nedočkavě slintám nad pokračováním, které by mělo vyjít prej začátkem listopadu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.10.2016 07:40Druuna 2 (pevná vazba)
    Je to sice pořád podle stejné šablony a vše si je jaksi podobné, ale ty světy, které Serpieri vytváří jsou přesto originální a ty příšery jsou stále stejně děsivé. Ta atmosféra zmaru všude, ta bezvýchodnost je to, co posouvá tuhle knihu o kategorii výš. Druuna navíc evidentně podstoupila plastickou operaci a nebojí se toho ukázat mnohem více. I když by z toho nejeden nadrženec mohl být celý zmatený, děj se posouvá dále, Druuna pomáhá řešit jeden problém za druhým tak nějak přirozenou cestou a na konci !SPOILER! by měl být jak Lewis, tak v něm vkotvený Schastar mrtev a zbytek posádky v únikovém modulu v hibernaci, snad bez nákazy na palubě. Tak a dal bych si hned zbylé dva díly!
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.10.2016 08:40Morbus Gravis
    V této knize byl velký formát využit mnohem lépe a rozumněji než u 1.knihy Metabaronů, i když ty barvy nebyly tak vyvedené. Ještě, že jsem to ale nečetl, tahle první kniha by mě akorát naladila a pokračování bych se dočkal až po 14.letech. Jinak platí vše, co jsem sesmolil u komplexního vydání tří dílů v sérii MDEK.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.10.2016 08:39Druuna (pevná vazba)
    Druuna je moc šikovná holka, která ví co dělat, aby přežila v úžasném postapokalyptickém světě, který stejně jako v Aldissově Nonstopu není úplně tím, čím se zdá býti. V tomto světě řádí brutální nákaza, z které jde opravdu děsivá hrůza (jako fakt, dokonce se mi o tom zdálo a vzbudil jsem se mokrý jako Druunin klín), lidé žijí jako divoši a jen nějaké to semtam vykouřeníčko dokáže Druuně zachránit krk. Ale i bez toho je skoro furt nahatá a občas neunikne kolektivnímu znásilnění, i když ne vždy je jisté, zda to není jen ve snu nebo v nějaké projekci. Tak jako tak i toto si naše kozatá, velkým intelektem neoplývající, hrdinka s dokonalou postavou dokáže užít. Místy scénář působí naivně, především, když Druuna uvažuje a lepí oslí můstky či si “to promyslí zítra“, aby se vědělo co se děje a co se chystá, ale působí to tak retro-roztomile.

    Nad takovým drsným sci-fi soft-pornem s metafyzickým nádechem může zdravý hetero-čtenář pouze plesat. Opravdu povedená kombinace zdánlivě neslučitelných stylů, kdy jsem místy napětím nedýchal a místy zas bylo napjaté úplně něco jiného. Jedna velká parádička. Mistrovská díla evropského komiksu jsou vskutku tou nejlepší komiksovou sérií, která u nás vychází – a jak pěkně přibývá! V té pevné vazbě je to radost už jen kolem toho chodit. Barvy jsou také lepé vyvážené, než původní vydání 1.dílu. Jediné, co mi opět chybí, je informace, kdy vyšla původní alba poprvé. Já vím, že si to můžu dohledat, ale ty dva tři řádky navíc by tam snad nacpat do tiráže šly. Já jsem opět velice spokojen a nemůžu za míň, než za 90%.

  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2016 08:02Kouzelný míč
    Jako by to bylo včera si vzpomínám na rané dětství, kdy jsem u sousedů listoval ve svázaných ročnících STADIÓNU a hltal tady tento fotbalový komiksek, kdy "táta" trenér ušije balón z kůže jediného věrného fanouška klubu Rapid Mrckov - býčka Arnošta. Tento gramlavý vesnický manšaft, místo tréninku sedíc spíše v místní knajpě s cigárama v hubě, rum zapíjejíc pivem a škrábajíc se na řiti, najednou začne porážet všechny kolem, včetně slavného Baníčku, Viktorky nebo Dukly. "Mrckovský Pelé" je dokonce od kydání hnoje koupen do Sparty. Hlášky jsou tak trefně vtipné, že jsem se chlamal i po třiceti letech. Kresba tak klasicky Nepraktovská, jak jen může být, hrubá linka, klasické ksichty, jejichž vidlákovství se povedlo zachytit zcela přesně, zkrátka láska už od dětství. Je třeba také pochválit Filipa Konečného, který tomu věnoval jistě hromadu času i peněz. Kdyby se takhle dařilo vydat i ty méně známé Saudkoviny. Osobně mi forma komiksu, kdy je vlastně třikrát hrubší, aby si do toho mohl každý malovat, příliš nesedí, děckám to do pazur dávat nebudu (omalovánky jsou podstatně levnější), ale třeba to zas někdo ocení - a já jsem zas u vytržení, že tahle parádička u nás vyšla. Už jsem i zapomněl, že něco takového kdy vycházelo, takže za mně, pamětníka, velký dík a jasných 99%!

    Jako neradikální fanoušek slavného Baníčku Ostrava, jež si s gustem občas zařve "pražské kurvy!", a bez výtržností to pak jde zapít s kamarády, jsem si to s velikou chutí a nadšením přečetl hned dvakrát. Je obrovská škoda, že přizdisráčovští soudruzi z toho režimu, který sám sebe nazýval komunistickým, to tak necitlivě utli. Ať se smaží v pekle, mohlo být ještě hodně srandy s Rapidem Mrckov - dyť to chtěli dotáhnout až na Ajax nebo do Madridu!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3. 16:06Dívčí válka #05
    Ať si ho neurveš;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.12.2023 17:31Poznej Mši svatou
    Tyvole
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.12.2023 21:31Čolák & Doláč: Na stopě
    V trafice
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2023 15:10Čolák & Doláč: Na stopě
    Tak jsem tomu neodolal taky, když to měli v 1. trafice, i když mám původní vydání.
    Musím si udělat čas a přečíst všechny díly.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2023 09:33Hitler
    Snad ani ne. Stačí psát popravdě.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2023 08:50Hitler
    yogi: A to je zvláštní, že? Přitom to byl rozhodně největší zločinec a zrůda v moderních dějinách. Ale, když už se tleská SSákům v kanadském parlamentu a nacistické ukrajinské jednotky, pokérované hakáčema od hlavy k patě, rozhodně nejsou nacisté, tak se není čemu divit. Ale je docela zajímavé - a u nás samosebou pečlivě vymlčeno - že jak tam ve stoje tleskali tomu SSákovi Hunkovi, tak se v Kanadě zvedl obrovský společenský tlak, židovské organizace i Centrum Simona Wiesenthala velice hlasitě protestovaly a:

    1) Šéf kanadské Dolní sněmovny Anthony Rota, který ukrajinského nacistu Jaroslava Hunku pozval do parlamentu, učinil pokání, omluvil se za nesprávný postup a oznámil svou rezignaci na úřad.

    2) Sám Jaroslav Hunka čelí silnému tlaku veřejnosti a tlaku čelí také kanadské orgány justiční, jak se postaví ke kauze válečného zločince. Aby nemusely začít stíhat staříka pro zločiny proti lidskosti (u kterých není promlčecí lhůta), odsouhlasil Hunka, že se obratem vystěhuje z Kanady do některé jihoamerické země, která nacistické válečné zločince nestíhá a nevydává, aby se celá kauza zametla pod koberec.

    3) Na veřejnost vybublal v té souvislosti další skandál. Ukrajinská kanadská komunita nechala před časem postavit pomník na počest bojovníků za svobodu z UNA – Ukrajinské národní armády, která působila jako součást Wehrmachtu na východní frontě. Památník se nachází v Oakville na ukrajinském hřbitově sv. Volodymyra v soukromém vlastnictví a je věnován 1. ukrajinské divizi, která vznikla po reformování 14. divize Waffen Grenadier SS. Na hřbitově jsou pohřbeni veteráni divize, ukrajinští kolaboranti s nacistickým Německem, které po válce spojenci přesunuli do Kanady, aby je nemuseli vydat Stalinovi k potrestání, a také členové jejich rodin. Na pomník už několik roků upozorňují místní aktivisté a požadují jeho odstranění. Nyní využívají nastalé situace a na neadekvátní oslavu nacistické minulosti Ukrajiny znovu upozorňují.

    U nás proběhl pokus v parlamentu, jestli je ok oslavovat nacismus, ale ani se to nedostalo do jednání, pětikolka to rázně odmítla, jsem zvědavý, za jak dlouho se tu bude moci hajlovat, jako nový společenský standard.
  • Kapis
  • Kapis
    deefha: je smutné, že takové sračky se vedou už ve Čtyřlístku, když u nás by jeden řekl, že ještě není takový tlak woke pomatenců. I když určitě i tady jsou entity, co budou tvrdit, jak je to v pořádku přece, musí být mantinely a svoboda slova se musí regulovat, demogracyje přece!!! Co pak ale říct na to, že ti přepíšou už zakoupenou knihu na dálku?

    článek od Mariana Kechlibara:
    https://kechlibar.net/2023/03/04/malinko-vam-to-tady-prepiseme/

    Hlavně musíme být citliví a škaredé názory cenzurovat. Když ti např. citlivý džihádista aká pakistánská opice se středověkým kodexem chování znásilní a podřeže dceru, tak jsi rasistický a xenofobní hejtovač uprchlíků, jak to tady svého času psal citlivý strážce demokracie Míša Buš, než se rozplakal.
  • Kapis
  • Kapis
    Míša Buš: Tolik nenávisti, jak bys jebák plný nažluklého hnisu vymáčkl. A k tomu přezdívka válečného zločince, který má za sebou miliony mrtvých, ale ti jsou daleko, to se nepočítá. Myslím, že jsi ukázkový případ kognitivní disonance, by mě zajímalo, co říká tvůj psycholog na to, že jako fracek, co nezažil komunismus (ale taťka ti to všechno řekl, jak to bylo) a celou dobu ho tu proklínáš, máš teď Pana Prezidenta, agenta Pávka, kterého školila KGB? To musí být dobrý buřtguláš v té tvoji nevyrovnané kudrnaté Havelhlavince:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:38Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: od abonentů Respektu těžko čekat něco jiného, než agresivní bránění té své pravdy, až demokracie s pluralitou od huby odkypávají. Zděšeně sleduji co se děje a v jak chatrné bublině, chráníc se před realitou, někteří žijí. Ale v dobré náladě končím, nechcu se tu pouštět do žádných zbytečných debat.

    No nic, tuto parádu od Neprakty a Švandrlíka jsem si sice poručil u Ježíška od tchýně, ale asi pro to budu muset běžet už v pondělí. Děkuju adevře, že jsi mi tu tak prosvítil šábes;)

    Jo a prosím některé, i přes zjevný kruciální deficit kritického myšlení, chovejte se tu slušně, zlatíčka:) dyť už jsou skoro vánoce!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 13:03Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    jo a ohledně mazání se neboj, zdejší dungeon master je rozumný, dobře stavěný, mladý muž s mozkem;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:56Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: Držím ti palce, souhlasím s tebou na všech frontách, ale zdejší neomarxistická svazácká úderka v čele s protikomunistickým gauč-bojovníkem Bushem, který je poťouchle dementně rád, že mu zbořili Koněva pod barákem, i když se narodil až po majetkovém převratu v devětaosmdesátem a komunismus nezažil, přes celou řadu samovolných zmatených úderníků, až po kovaného neosvazáka Frye, kterému je jasné, že svoboda slova má přece své hranice, budou do tebe velmi obsažně bušit. Holt, kdo má názor jiný, než povolený, tak je co to teď...dezolát a ruský šváb, hehehehe. Drž se!!!
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.12.2022 10:46Zlatá kniha komiksů Neprakty a Švandrlíka
    adevr: pěkně, pyčo, pěkně;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.11.2022 12:33Velká kniha komiksů: Bimba
    Hmmm...hmmm, to asi bude třeba pořídit.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2022 12:51Volání Cthulhu a Dagon
    Jsem se právě chtěl optati, no aspoň vím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.7.2022 12:27Providence Omnibus
    Zdar,
    jak to vlastně dopadlo? Povedlo se bubliny mít tam, kde patří? Nechybí nebo nepřebývá zas něco? Revidovali nějak překlad? Třeba Redhook je furt Rudý hák apod.? Zvažuju to koupit a ta 1. vydání obětovat Dagonovi, tak jen se ptám, jestli neudělám chybu. Dík za postřehy;) Ia Ia Yog-Sothoth!
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.1.2022 20:43Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Aha, no vidíte, to jsem úplně přehlédl tak díky. Mám takový pocit, že 18ku Ananas bych mohl mít dvakrát.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.1.2022 15:54Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Jo, ale já nemyslím v pdf, ale fyzicky, vydáno 200ks, to je asi marné.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.1.2022 13:09Čtyřlístek Speciál - Zápisky z podzemí
    Tyvole, tohle už asi nikde neseženu, co?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2021 10:44Čolák & Doláč #02: To je ale smůla
    Tak to hned objednávám a kupuju!! Díky za info!
    A když jsme u toho emailu, zrovna jsem se hrabal ve starých krabicích a našel jsem schované první a druhé číslo Orazu. Tuším, že to bylo v roce 1994 Sběratel ve mně už tehdá přikázal to schovat:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2021 13:35Daredevil: Muž beze strachu #01
    no vida, to jsem si ani nevšiml :))
    Jo a dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:51Odsunuté děti
    Dík:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 19:30Odsunuté děti
    Komiks jsem nečetl, proto taky píšu pouze do diskuze, nekomentuju ho jako takový.
    A když mi někdo předkládá takové "Pehe-oviny" jakože SSSR rozpoutal WWII nebo že nás neosvobodili, ale jen okupovali apod., tak mě to rozohní vždycky k nepříčetnosti. Za tím, co jsem psal si stojím, snad jsem nebyl moc hrubý, dneska to už po sobě nečtu;)

    A z toho je jasné, že o data k odsunu nejde, s tím nemám problém - ale taky si myslím, že to v roce 1945 bylo spravedlivé řešení - a bezpochyby i zachránilo spoustu životů, protože lidé by se mstili a těch zmasakrovaných by bylo mnohem více.
    A ano teda jak říkáš - chci si postěžovat nad tím, že materiálu o utrpení druhé strany, které tomu utrpení německému předcházelo, je méně, než by být mělo;) Podstatně méně!

    A nemyslím si, že se v tom rejpají jen nějaké výjimky. Reportáže ze Sudeťáckých srazů (kam jezdí přednášet a předvádět se naši poslanci) říkaji něco zcela jiného. Takže mě i tohle rozohňuje, bo za tím vidím - v tomhle jasném nepoměru - který taky vnímáš, pomalý posun k tomu, kdy se začnou vznášet první majetkové nároky (teda ony se už dávno vznášejí, ale zatím platí určité dekrety, takže spíš než se začnou uznávat jsem chtěl napsat). Toho se zkrátka a jednoduše opravdu bojím. Církve taky říkaly, že už nic chtít nebudou.

    Takže určitě nic proti chudáčkům dětem, ani v komiksu uvedeným konkrétním životním osudům. Určitě to muselo být strašné, ale ocenil bych více pohled a připomínání našeho utrpení, na to jaký teror tady nacisti rozpoutali.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:37Odsunuté děti
    Norri: já určitě nezpochybnuju jednotlivé osudy, určitě se stalo spousta bezpráví na obou stranách, rozohnil jsem se spíš nad stavem toho kam je to vedeno všechno, tak globalne
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 16:13Odsunuté děti
    baatcha: nechutná nacistická propaganda je tohle: https://www.databazeknih.cz/knihy/jedovata-houba-368501

    Tohle toto je pouze jeden z počinů v řadě, který otevírá Overtonovo okno, aby se nastavila určitá nová hladina konsensu v mladé generaci, která už nebude moct mluvit s živýmy pamětníky.

    A mě tohle sere.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2021 14:52Odsunuté děti
    GWB: Jo, že ty k těm přepisovačům, před kterými varoval tak prorocky už Beneš, patříš, je známo, nemusíš se k tomu tak hloupě a hujersky hlásit. Znám osobně jeden manželský pár a pána, co 2. světovou pamatují (moje babička už loni zemřela), dost mi toho z vlastní zkušenosti povykládali a všichni tihle čtyři lidi by ti za tvé "pokrokové" postoje chlustli do ksichtu. Vzhledem k tvé rachitické postavě synečka z prominentní čtvrti v Prááázééé by ti ještě před pár lety spíš rozbili hubu. Ale neboj, každému, co jeho jest.

    - Whataboutismus
    - Argumentační klam – v tomto případě “úhybný manévr nebo whataboutismus“- jak mi přisuzuješ, asi může v debatě bezděčně použít kdekdo, profíci je určitě umí využívat i cíleně, já to cíleně nedělal. Nicméně předvedl jsi to samé u poslední své odrážky, cosi o gulazích a čistkách nemá nic společného s tématem “odsunutých dětí,“ takže v tomhle tvém řídkém hovnu se nebudu hrabat.

    - Němců bylo vysídleno přes dva miliony, z toho tisíce zmasakrováno
    No, a co z toho vyplývá? K dispozici jsou tisíce fotek, jak nadšeně vítali Hitlera, při “Návratu do Říše,“ jak se hajlovalo, až si málem ruce urvali od Liberce po Brno. Čistě matematicky - po zabrání našeho pohraničí nechal Hitler vydat medaili “Za zásluhy při osvobození Sudet.“ Tuto medaili dostalo přibližně 1,2 miliónu lidí. 380 tisíc Čechoslováků, mezi nimi i Židé a němečtí antifašisté, byli odsunuti v roce 1938, jak už jsem psal, takže kolik ti tam zbývá lidi, kteří nezradili svoji zemi a nekolaborovali s Hitlerem?

    A to nechávám stranou, že ten, kdo přišel s vysídlením Němců poprvé, nebyl žádný československý politik, ale Chamberlain, a pak zejména Churchill, který na půdě britské sněmovny v roce 1944 otevřeně hovořil o tom, že Němci budou muset podstoupit teritoriální změny a vysídlení obyvatelstva. V duchu tehdejšího pohledu bylo vysídlení Němců ze střední Evropy něčím, co už za 2. světové války připravovali představitelé pozdějších vítězných velmocí. Na kolektivní vině Němců se posléze shodli v rámci Postupimské deklarace, kde definovali přesně, že by německý lid měl pykat za strašné zločiny, kterých se dopustil pod vedením lidí, které v době jejich úspěchu schvaloval a slepě poslouchal. Tečka.

    - ano, Sovětský svaz skutečně zahájil druhou světovou válku po boku Hitlera……..
    Tohle je účelová pololež, a jelikož o sobě tvrdíš, že jsi studoval historii, tak to jistě moc dobře víš. Polsko-litevské knížectví zaniklo roku 1795 – jeho zbytky byly rozděleny mezi Carské Rusko, Prusko a Rakousko-Uhersko. Poláci si vybojovali zpátky část území na SSSR, zmítajícího se v revolučním chaosu, v letech 1918-20. Tzn., že pokud se na to člověk podívá pragmaticky a bez ideologických brýlí, Rusi si akorát vzali zpět carská území, která jim patřila víc jak 140 let – vs. 19 let, co je měli ve správě Poláci. O oprávněnosti jednoho jak druhého se můžeme přít, jak chceme, ale nic s tím nenaděláme. Polák, Rus i Ukrajinec to budou vidět diametrálně odlišně. Jedna válka o území vs. druhá válka o území v 1. polovině 20. století určitě nic výjimečného. Hranice se v té době přepisovaly obrazně každý měsíc.

    Uznávám (zkus to taky někdy), že Rusko pak napadlo ještě Finsko, ale to je vše, o nějakém tažení a “zahájení druhé světové války Sovětským svazem“ nemůže být řeč, kdežto Němci napadali, vyvražďovali a drancovali postupně celou Evropu. Pokud by Sověti zahájili 2. světovou spolu s Němci, tak by to udělali koordinovaně 1. 9. a ne až skoro o 3 týdny později, to si dá dohromady i dítě na ZŠ. O čem se taky moc nemluví je polsko-německá smlouva o neútočení, obdoba paktu Ribbentrop-Molotov, podepsaná roku 1934, která byla vnímaná jako hrozba nejen v SSSR, ale i ve Francii a Československu – jak se můžeme dočíst na wiki: Při odjezdu ze Ženevy 28. září 1934 ministr zahraničí Polské republiky Beck prohlásil: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa. Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem.“ Takže z pohledu SSSR bylo Polsko smluvně spolčeno s jeho úhlavním nepřítelem a navíc ho před 20 lety napadlo a zabralo mu území. To je velice zásadní věc v posuzování této etapy dějin. Já mám Poláky rád, máme tu k nim na Ostravsku fakt blízko, ale je to bohužel tak jak to bylo. Při zabírání Těšínska, hned druhý den (!!!) po podepsání Mnichovské dohody, si podle pamětníků počínali taky dost krutě.

    Takže napadení Polska Sovětským svazem určitě ano, ale je to potřeba posuzovat v kontextu výše napsaného.
    2. světovou zahájilo jen a pouze nacistické Německo a jeho spojenci!!!

    A pokud někdo tvrdí něco jiného, tak je zastydlý nácíček, co si to nechce přiznat. Tečka. Pokud je však, Bushi, někdo sžírán hysterickou nenávistí vůči všemu Ruskému a podporuje bourání soch, tak jako ty (ano, myslím tu na náměstí Interbrigády), bude samosebou tvrdit, že 2. světovou válku zahájilo i SSSR. Je to pouze o tom, jak si člověk dokáže pokroutit fakta, aby mu seděla do jeho vidění světa. Říká se tomu kognitivní disonance. Takže stejně jako v případě “rasisty“ HPL tu stojí proti sobě dva pohledy, které nemohou nikdy najít shodu. Ten tvůj je však ideologicky pokřiven a neodpovídá realitě.


    Alfi: svatá prostoto. A kde máš prosím tě těch 26 miliónů Rusů, kteří padli za 2. světové, abys i ty mohl žít? Skoro 6 miliónů Poláků? 360 tisíc Čechoslováků, milión Jugoslávců, půl miliónů Francouzů atd…? A to jsem jen v Evropě…
    Ale možná máš vlastně pravdu, 2. světovou opravdu v prvopočátku zahájili “spojenci“ podpisem Mnichovské zrady.

    Tak a teď bez emocí a argumentačních faulů: jaký to byl asi pocit být na českém území po vytvoření protektorátu pro české a židovské děti, které žily na území osídleném většinově Němci? Měly co jíst? S čím si hrát? Co si s sebou zabalily, pokud jako děti židovské či některé české, třeba lidické, byly bez rodičů zařazeny do transportů? S čím se musely rozloučit? Co je čekalo při přepravě v dobytčích vagonech? Co v táborech, to už zhruba víme - plynové komory, smrt hladem, německé pokusy na lidech a to bez anestézie. Co ty děti, které se vrátily a už rodiče ani nikoho z rodiny nikdy neviděly?

    Nemají tyto děti příběhy, které by se měly zaznamenat primárně? Nebo se to v rámci přepisování historie už nehodí?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.10.2021 13:09Odsunuté děti
    To je zase svinstvo, v rámci běžícího přepisování historie, které tu nastavuje narativ, že Němci byli ti největší chudáci, my jsme byli ty svině a největší svině pak Rusi, kteří zahájili 2.světovou (holocaust jim zatím kupodivu nikdo nepřipisuje). A ještě, aby to nebylo tak okaté, tak na to zneužijí chudáky děti.

    V roce 1938 bylo odsunuto 380 tisíc Čechoslováků z pohraničí. Fašističtí Heinleinovci je mnohdy hnali pouze v tom co měli na sobě a spousta lidí přišla úplně o všechno. Mezi těmi statisíci lidí nebyly žádné děti? Jejich příběhy nestojí za to, aby je někdo zaznamenal? Nebo snad nejsou zajímavé? Nebo to byly prašivé české děti, mýlím se?

    Chce si mi blít!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2021 11:30Z neznámého světa a další příběhy
    Hmm, tak jsi pasivně agresivně zpourážel moji inteligenci, argumentaci i charakterové rysy, snad ti to udělalo dobře na šulinka, ale já už na ten tvůj blábol nebudu reagovat víc, než tímto souvětím, protože by to k ničemu dobrému stejně nevedlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2021 14:31Otevřené hranice: Etika a ekonomie migrace
    Asi jsem prvok a lobotomik, ale plný souhlas s dinikem. Ani to, co vidíme v Západní Evropě evidentně některým nestačí k prozření.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2021 08:51Z neznámého světa a další příběhy
    Tahle diskuze asi nemá smysl a nikam se v ní nedostaneme. Tak já to zkusím jinak – tento aspekt HPL, který někteří považují za strašný rasismus, nepovažuju za důležitý, mnohem podstatnější je pro mne jeho fascinující dílo. Dílo, které žije, neustále se vydává a stalo se jedním z pilířů i pro komiksové umění.

    Celé sebrané spisy HPL jsem přečetl poměrně nedávno a na přelomu 2. a 3. dílu tam Mistr opravdu píše s nevolí cosi o přistěhovalcích, negroidních rysech, taliánech (tak se jmenuje ale i jeden typ naší uzeniny, je taky rasistická?) a žlutých povalečích v přístavu – ale v dalších povídkách už o tom není ani vidu ani slechu! A vnímám jeho dílo, tak jak ho napsal – tedy o kosmickém, nelidském, prastarém, blasfemickém a děsivém zlu mimo naše chápání. Pokud v tomto nějaký “badatel“ za grantové love hledá jakože tu xenofóbyju, tak za mě ať si vylíže prdel a jde radši kopat kanály.

    A tyto jeho zmínky (které jsem našel v jeho díle jen a pouze v období let 1925-1926) určitě nejsou nosnou linkou jeho povídek, není to žádný Mein Kampf a bushovo hysterické srovnání s nacisty je úplně mimo. Je třeba si taky uvědomit, že v té době byla docela živá myšlenka eugeniky a vůbec ne jen mezi nějakými fanatiky. Já ty Lovecraftovy narážky zkrátka nevnímám jako rasismus, ale jako otisk doby, v které žil a je dobře, že to vyšlo přesně takto, jak to tehdy napsal a my se nad tím můžeme zamýšlet. Kdoví jestli v Severní Americe by to ještě mohlo vyjít, tak jak to bylo napsáno. Když už běžně celé vydavatelství "sněhových vloček" chodí plakat k majiteli, že tohle a tohle vydat nemůžou, viz. např. Ikabog od Rowlingové jako jeden z mnoha případů, případně to supluje skupina uječených, hysterických a odporně bachratých aktivistek, které neumí pořádně ani do deseti napočítat, ale přesně ví, jakou měl ten hajlující nacista Lovecraft hate speech.

    Je to můj pohled a nikomu neberu potřebu se hrabat v mrtvolách a nálepkovat si je podle dnešních měřítek. Takže prosím, taky mi ho neberte, děkuji. Čím víc budeme krmit absurdní nestvůru tohoto rádoby antirasistického tažení, tím dřív sežere i nás, tak opatrně. Howgh.
  • Kapis
    Kapis mecenáš20.9.2021 08:27Z neznámého světa a další příběhy
    Kdežto ty jsi za ty roky úplně jiný člověk – a potvrzuješ to tím, že máš potřebu se o mě hned otírat, i když “mluvím úplně z cesty.“ Se na mě vyser, ne?

    Posuzovat přes 100 a více let staré postoje dnešní optikou je prostě pyčovina, která akorát dává pocit užitečnosti a slušné chechtáky desítkám tisíc studentů a aktivistů, kteří by jinak skončili na ulici o hladu. Kdybyste si s baatchou přečetli to Spolčení hlupců, tak byste věděli, že ještě v 50. letech v USA se černochům říkalo běžně negr, asfalt, dehet nebo třeba negativ (i když je kniha, situovaná do prostředí New Orleans, samosebou psaná v jisté nadsázce). Takže, v té vaší korektnosti, by asi bylo vhodné trochu více používat vlastní hlavu a malinko si to zasadit do kontextu a když už tak tvrdit, že Lovecraft žil v rasistické společnosti, kteréžto byl víceméně přirozenou součástí a zastával její mainstreamové názory. To bych bral. Ty milióny jeho amerických současníků - rasistů jsou už dávno v prach navráceni a nikoho nezajímají, akorát Lovecrafta lze rozpitvávat tam i zpátky. Dneska ti na počkání udělají rasistu klidně z Masaryka, Karla IV, či Mandely nebo Ježíše Krista. Já toto tahání mrtvol z hrobů a podrobování je dnešním měřítkům nemám rád, je to prostě nesmysl.

    Ale jak opakovaně z cesty říkám, Bushi, hledej si klidně rasistu úplně v každém. Je to tvé právo. Jen opatrně, až se Overtonova okna zase posunou, ať ho jednou nenajde někdo v tobě, až to budeš nejmíň čekat! Přece jenom nemáš správnou barvu kůže, tudíž pro někoho můžeš být potomek kolonialistů a otrokářů. Ale jestli si libuješ v bourání soch, přepisování historie a dehonestaci lidí, kteří žili v dobách, kterým nerozumíme, tak prosím. A hlavně, pokud ti dnešní rádoby antirasistický hon na čarodějnice (myslím, že příklady snad ani není třeba uvádět, denně se valí větší a větší nesmysly) nepřijde už víc než absurdní, tak pak si jeho součástí a tvůj názor pro mne nemá validitu.

    Takže pís, ganstanigga, velmistra HPL nechte klidně ležet v hrobě a všem přeju příjemný vstup do nového týdne bez absurdit typu, co na mě vyskočilo hned zrána - Black Lives Matter se přesunulo do zvířecí říše. "Rasistický" motýl změní jméno. Achjooo:(((
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 19:22Z neznámého světa a další příběhy
    No a o 50 let později jezdili stále černoši v USA v autobuse separovaní. To svědčí o čem? K samostudiu ti doporučuju Spolčení hlupců od J.K.Toola.
    Ale jen si hledej rasistu úplně v každém, když tě to nějakým způsobem uspokojuje.
    Nevšiml sis ještě pálení knih? V Kanadě už začali s Asterixem a Tintinem, neboj dočkáš se na hranici i mistra HPL:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.9.2021 15:53Z neznámého světa a další příběhy
    Jojo, všichni jsou rasisti, xenofobové a pravicoví radikálové, pánebože, vidím, že některé věci se tu nezměnily.
    Není jak posuzovat 140 let zpátky dnešní optikou. A jestli byl homosexuál nebo ne mi je celkem jedno. Ostatně těm, co ho budou upalovat taky.
    Ale vlastně, když už je i Tolkien rasista, tak co se divím....
  • Kapis
    Ok, diky
  • Kapis
    Tak ale fakt vazne! Jeste nikdo trestuhodne neodpovedel trudosovi!!! Mam to stejne, cteci rad jsem videl ale taky si radsi pockam klidne na dalsi tri knizky bo nenipycocas to cist kazdy rok znovu, abych byl v obraze. Diky
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 13:51Vei #01
    Nu, dobrá, i když vyjádření ironie si představuju trochu jinak.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.4.2019 09:12Vei #01
    Nechci si vysloužit nějaký feministický odsudek za genderovou stereotypizaci....
    šmárjapanno, s tebou je to ještě horší, než jsem si myslel - co je proboha špatně na tom z něčeho cítit "ženskou ruku"??? A nezasluhuješ si náhodou už odsudek za to, že jsi napsal "ženskou"? Tak strašná stereotypizace!! Doufám, že nezatěžuješ svou matku a přítele nějakými šovinistickými stereotypy a oslovuješ je pěkně korektně TO.
    Fakt, co někteří lidi jsou schopni předvést a nasrat si na hlavu, to zdravý rozum už dávno přestal pobírat.
  • Kapis
    "Jakožto velkému příznivci tolerance a gender friendly názorů"

    ty vole Vojto, řekl si tohle někdy nějaké ženě nebo vůbec někomu? Jako za ty roky, jsem si říkal, že z tebe nebude take máslo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.3.2019 21:42Sněhulení
    cyboy: těpat, ne tepat, to je úplně jiné slovo. Je škoda, že tu češtinu tak kurví to psaní z mobilů. Těpat je prostě s něčím házet nebo jebat někam něco přehazováním, případně těpat po ušiskach někoho, což už si dovodíš. Moje maminka v důchodu mi právě poslala tento obrázek, kerý je schopen dovysvětlit připadná další tajemná slova z dálného východu.

  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3.2019 00:12Sněhulení
    hodit tyčku znamená, že se někdo vyřygal nebo grcal. Nikdy by mě nenapdlo, že tomu někdo z naší země nemůže rozumět - a co je "těpat" to bys věděl?
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2018 15:13Skalpy #08: Abys byl spasen, musíš hřešit
    Tak jsem to dneska rozecetl a ne.. nejde to, pockam az vyjde posledni dil a sjedu to jak lajnu z bileho utociste
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 13:44Prsten Nibelungův
    Jednou, ne teda dvakrát mě žena přemluvila, abych šel na přímý přenos z Metropolitní opery v NY - a byl to Prsten a Valkýry - kuaaaa, ono to mělo přes sedm hodin!! Já byl nějak po opici a málem jsem tam pošel. Nicméně zajímavé to bylo, bo tam byly i titulky. A teď udělám chytrého jak byk, když řeknu, že Wágner by z tohoto díla moc nadšený nebyl a pravděpodobně by se mu nelíbilo, protože razil ten gesamtkunstwerk.

    Ne kecám, musel jsem si to taky vygůglit, ta moudrost šla od mojí ženy.
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.12.2018 10:54Hladový Jeníček a nenasytná Mařenka
    Tak to si píšu a v příští várce beru!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2018 10:01Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Nechci to tu znovu moc rozviřovat, ale přečetl jsem si teda ten článek, co tu dávala barbora a Bush ho četl těsně před tím (nejste náhodou ze stejné neziskovky;)? chachacha - vtípek, jo) a cítím potřebu lehce a ve vší slušnosti, bez urážení kohokoliv, zareagovat. Snad neporuším zdejší nepsaná pravidla, i když budu místy určitě i "off topic" a zabrousím trochu zeširoka i do vod, které se článku ani komiksu netýkají. Říkám to radši předem, jsem si toho vědom.

    xbarborax: Tohle je akademický text? To jako vážně? Možná podceňuješ místní komunitu. Opravdu miluju, když autor argumentuje odkazy na vlastní knihy. Dělat nějakou paralelu mezi dobou, kdy Saracéni ovládali Andalusii a dnešní invazí do Evropy je naprosto zcestné, stejně jako tento článek (nic víc to není), který se hemží slovy jako bílí rasisti, xenofobie, konspirace, antisemitismus, stereotypy používané k dehumanizaci a démonizaci, proti-utečenecká hysterie, nejrůznější druhy nepřátel: černí i hnědí, nezaměstnaní, ekologové, LGBT lidé či ženy organizující se proti sexuálnímu obtěžování a násilí. Jak bych slyšel Bushe s jeho oikofobickým pliváním na vlastní národ o frustrovaných čecháčcích, což mě opravdu nadzvedává. Článek zase klasicky z bezpečí a výšin té jediné pravdy, se zaslepeností pokrokové univerzity, kde se beztak už nesmí používat slova jako ON a ONA, útočí na všechny, kdo smýšlejí jinak a apriori dehonestuje obyčejné lidi, kteří prostě jen mají strach, aby jim někdo neznásilnil děcka a nehodil je podřezané do potoka. Ne! Oni přece křísí prapůvod všeho zla – středověký přízrak „judeo-muslimského nepřítele.“ Nesmysl.

    Myslím, že víc mimo být nemohou, ta indoktrinace dosahuje opravdu neskutečných vrcholů a jak je vidět třeba na Fryovi, mladí jsou tím už slušně naočkovaní. Jako skutečně akademickou četbu ohledně toho, jak je pokroucen obraz utrpení židů za středověku i dál, Ti rád do poručím tuto knihu Profesora Tel Avivské univerzity Israela Shahaka: http://www.databazeknih.cz/knihy/historie-a-nabozenstvi-zidu-tiha-tri-tisic-let-predsudku-pokrytectvi-a-nabozenske-nesnasenlivosti-79662.

    Tento komiks, jak doufá Fry, by se mohl dostat mezi “menšiny.“ Věřím, že v Americe je to možné, ale dovolím si teda xenofobně zapochybovat, že by to kdy četla nějaká statisticky významnější skupina uprchlíků v Evropě nebo jejich potomků. Včera zase podřezal nějaký Keňan v Německu devatenáctiletou naivní holku, která “jim“ chtěla pomáhat. Co se děje v té bezbřeze tolerantní Západní Evropě, svázané politickou korektností, se už nedaří maskovat a zamlčovat a pořád jsem nepochopil, co vede některé lidi k tomu, aby se snažili protlačovat do naší země jejich katastroficky nepovedené sociální experimenty.

    Na konec příběh tak říkajíc z první ruky: Měli jsme sraz ze základky po 25 letech a spolužačka, která žila dlouhé roky v Itálii, se teď musela přestěhovat zpátky k mamce do Životic, protože to popisovala jako peklo a tu že se žije jako v ráji. Má tam manžela Itala, který tam zůstal a s kterým má 10 měsíční miminko, je to moc smutné, chlap uvidí děcko párkrát za rok, ale žít se tam prý už nedá. Popisovala, jak jezdila vlakem do práce do Bologni – asi hodinu vlakem. Že by ji někdo pustil sednout, s tím obrovským bubnem, nehrozilo. A když šla na nákup, tak tam ti nebozí uprchlíci posedávají všude kolem a nemají do čeho “píchnout“ – když jim nedala euro, když si brala vozík, nebyl problém, aby na ni chlustli nebo ji kopli (těhotnou ženskou!!). Ve všech oknech až do druhého patra se objevily mříže a ani to moc nepomáhá. Kuřecí se jim žrát nechce, chtějí hovězí, italští důchodci vybírají popelnice, protože 30 euro jako kapesné nedostávají. A co je největší brutal – platí tam zákon, že do čtrnácti (ANO 14!!) let musí děcka chodit v doprovodu rodičů a pokud se jim něco stane bez doprovodu, je to čistě chyba těch rodičů a nikdo to řešit nebude. Neskutečné. Není to všechno, jeden zdejší kamarád mi popisoval město v Německu, kde jezdí za svou rodinou – samotná ženská nebo děcko už do centra prostě jít nemůže. Myslím, že to stačí – na závěr snad jen doplním, že moje holčička sedí v první třídě v lavici s holčičkou z Afghánistánu a já byl asi v pěti muslimských zemích. Všude byli lidi tak ochotní, pohostinní a milí, jak to už v Evropě neznáme – ale to, co proudí do Evropy, to nejsou tihle lidé, ti sedí doma. Odmítání těchto uprchlíků u nás není projevem žádného frustrovaného čecháčkovství a xenofobie, ale zdravým rozumem, který jsme si zjevně za tou železnou oponou udrželi.
  • Kapis
    Tak, mam to za 39 z LK v pazurach. Kapitoly 2a 3 jsou celkem zajimave nakreslene na takovou publikaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.11.2018 14:20Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    To byl dobry uraganek ve sklenici vody...a ted uz ani nefoukne
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 20:12Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    ...se mi nezdá, že by něco zmizelo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:51Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    Tak to jsem si musel to "sjw" najít co to znamená. Série "nálepek" se jak vidno raketovým tempem rozrůstá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2018 16:42Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    hotate: to bude asi k tomu mojemu o "nových uživatelkách" - oká, já to myslel v dobrém, bo když se to tu bude rozrůstat, tím jen lépe - já jen, že jsem Tě zaznamenal až dnes. A neohrožený bojovník proti politické korektnosti jsem určitě taky, ale tady u té debaty vůbec nepěním, asi si půjdu umýt hlavu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.12.2023Koupím
    Koupím Bubble Gun 9
    https://comicsdb.cz/comics/6091/bubblegun-09
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023Prodám
    Tak, vystavil jsem pár dalších věcí:

    Iron Man Extremis od Crwe
    https://aukro.cz/iron-man-extremis-od-crwe-7046452794

    Duchové mrtvých:
    https://aukro.cz/duchove-mrtvych-7046659950

    7x Kometa
    https://aukro.cz/7x-kometa-7046631820

    A teda ty Pověsti Jižní Moravy, když to má takovou cenu;)
    https://aukro.cz/povesti-a-baje-jizni-moravy-1-komiks-7046660582
  • Kapis
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023Prodám
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.1.2018Prodám
    Koupím Čtyřlístek 666 za 666 korun pekelných a můžem u toho obětovat kozla!
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2017Prodám
    Kurva, škoda, že to kožené číslované vydání Hellboye nemám, prodal bych ho hned, to už má cenu doma něco mít.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.7.2013Prodám
    Hamichal: já ti poradím, neprodávej to, byla by to škoda;) Moja malá už má lehce přes rok a už si v nich i ráda listuje, nic nezlikvidovala, na trhání ji dáváme časopisy Onan dnes apod.... Pokud potřebuješ prachy, to je jiná, tak to bych ale si s tím dal tu práci a asi přes aukro protože naráz to asi nikdo nekoupí.....
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.3.2010Prodám
    Nabízím Velkou knihu komiksů 1 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=524) za Velkou knihů komiksů 2 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=525)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.9.2009Prodám
    Xeelee: mám ho doma navíc, za nějaké pivka na komiksfestu je tvůj
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.2.2009Prodám
    Koupím tyto komiksy:

    Aargh 1,2
    Bedeman 1
    Crew 1
    Comicsové legendy 1,2: Lobo, Bulíkův případ 1,2
    Cona Barbar (od Semicu) č.11,12,13,14,15,16,18
    Kometa 35
    Meteor 2,3: Soukromá sbírka a v osidlech revoluce
    Trollí války 1: Zatrolená historie
    Záh. spiderman (od Semicu) č.34

    prosím abyste mi překotnými nabídkami za zanedbatelné ceny nazahltili mou schránku s neomezenou velikostí
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.4. 14:58Pindárna
    Tak ale ten Red Meat už asi je komplet v těch třech malých knížečkách, ne?
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.4. 11:45Pindárna
    deefha: Souborný Red Meat?
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.3. 11:39Pindárna
    Walome: nádražky jsou úplně nejlepší, pláču za každou zrušenou uplivanou, temnou nádražku, ty na Slovensku mají ještě větší kouzlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:48Filmový a hudební klub
    Takže furt při staremu, stejně bych tě zas rád videl:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:19Filmový a hudební klub
    Blackjag: Tyvole aspoň za to, že ses tu zas ukázal to stalo za to. A vubec jsou lidi nejak moc precitliveli a bolistkovi, už se asi moc straší válkou. A ty máš uz aspoň police na ty komiksy nebo furt v krabicach tech svych 14 tun komiksů; )?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 17:21Filmový a hudební klub
    Zrada a pomsta, no jasne a 36 komnat šulinů taky, jo ještě co to bylo z Džekičanem jak měl furt toho na šrot ucitele, co pak všechny zmlatil?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:38Filmový a hudební klub
    No já si vzpomínám na Mstitele s píšťalou a Kouzelný cop, to byly jízdy. Jsem pak chodil po dvorku a dělal jsem taky kunkfu na stromy a klepáče:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:25Filmový a hudební klub
    Korejske kung-fu akce :D Ty jsi fakt blázen:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:56Pindárna
    Probůh, ani to jsem neřek :))

    A už dost, mě by zajímalo jak je to s tím makáním na vydávání komiksů!
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:33Pindárna
    yogi: jeden by řek, že synek z moravské vesnice bude mít více rozumu - zkus si to po mně ještě jednou pomalu přečíst a ukaž mi, kde se tam pasuju do role nějakého epidemiologa? A radši se na to úplně vyser příště, nemáš žádnou sluníčkářskou povinnost na mě reagovat (aspoň doufám). Ale už zas mizím, je tu zajímavější debata.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.2. 12:30Pindárna
    soulbringer: (s laskou vzpominam na vsechny odborníky na Covid) - jojo, to máš pravdu, taky vzpomínám, hlavně na evolučního biologa Flégra a jeho "plné mrazáky."

    Jak to tehdá napsal verbal....jo, už jsem to našel:

    A když už výše uvedená mrchožravá svinstva alá kokainový pičus a pozornostní kurva z Řeporyjí náhodou nezabírají, vytasí nejtěžší kalibr a přizvou si ke kokotmentování té strašlivé apokalypsy odborníka na hysterii vzatého! Prvotřídního epidemiofoba, sociofoba, excentrického čuráka a autora věhlasné vědecké studie „Když doma chováš kočky, začne ti zaručeně jebat“, co z celé své erudice letitých studií vlastních škrkavek zásobuje média kataklysmatickými epidemiologickými prognózami alá Jolanda a k podtržení vši té obludnosti navíc vypadá, jako by pedofilní Nosferatu vyprcal starého Brůnu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.2. 06:40Pindárna
    Tak mně tak napadlo že "stary pes" už "doslouzil", co? Rok a čtvrt...
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.2. 16:53Pindárna
    Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam!
    Jeszcze raz, jeszcze raz - niech żyje, żyje nam
    Niech żyje żyje nam
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.2. 09:29Herní vlákno
    Tak my máme doma her až běda a nestíháme hrát - máme třeba i Descent 2, ale ten hodlám rozjet znova - teď nejvíc u nás fičí Karak II. Ten Batman mě ale zaujal, že je to primárně hra pro jednoho hráče.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.2. 16:48Herní vlákno
    Jsem dneska byl ve Fantasy obchodu (oni se přejmenovali na imago, ale já jsem ten heterobylypaprda takže tomu říkám po staremu) a viděl jsem tam tuto megakrabici:

    https://www.imago.cz/batman-navrat-temneho-rytire-deluxe-edice

    Prý pro 1-2 hráče a že je nesmírně těžké tu hru porazit. Nějaké zkušenosti?
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.1. 15:28Pindárna
    soulbringer: no, já právě podobného šéfa mám a nestěžuju si, mám se dobře, ale mít tam ještě někoho, který přijde s něčím takovým jako 4 možnosti, ať si vyberu a pak ještě sáhodlouze okecávat proč a) a ne b) a co si o jednotlivých variantách myslím a ať to krátce popíšu na 2 A4ky, to by mi už jeblo :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.1. 18:56Pindárna
    soulbringer: tebe bych chtěl mít v práci;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.1. 13:58Pindárna
    Prosím vás, nemá někdo možnost sehant email na Daniela Majlinga?
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 16:33Pindárna
    Zack: Ach, to zabolelo;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 09:00Pindárna
    Tak já komiksy samosebou sem.
    Knihy na Databázi knih (taky jsem ji nějak objevil první a zůstal u ní), ale dávám tam i komiksy i komentáře k nim. Akorát mě tam serou, protože mě několikrát cenzurovali a vymazali příspěvky, bez udání důvodu. Když jsem zjišťoval proč, tak bez odpovědi. A po několika případech, když už jsem to chtěl tam úplně zabalit jsem se dozvěděl, že prej jsem vulgární - já??? No taková blbost. Ale smazali mi tam i příspěvky k Albrightové (které nebyly vulgární jen dehonestující) nebo když jsem o JXD psal, že je to obyčejný vymaštěný nácek, který, kdyby nepřešel jen na trávu, tak už dávno žere červy apod. Takže tam cenzurujou i názory, které se nějakému anonymnímu adminovi nehodí zrovna do krámu nebo když má krámy.

    NEJSVOBODNĚJŠÍ PROSTOR JE STÁLE A SNAD UŽ JEDINĚ TADY NA COMICSDB, Zaplať pámbů a modlím se, ať to tak zůstane. Že se tu někteří se mnou do krve hádají a nadávají mi jak jsem hlupý, je v pořádku, ale tam ti to rovnou smáznou a už mi i vyhrožovali total blokem, chudáci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2023 11:01Pindárna
    Tak přehazuju krabice, hrabu se v těch stovkách komiksů a zjistil jsem, že Kapitána Klosse 1 .díl mám v polštině :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 17:20Pindárna
    Já su prostý energetik, rozumím kotlům, turbínám, uhlí a plynu, kdepak nějaké zdrojáky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 15:26Pindárna
    Super, dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:04Pindárna
    Nejde to udělat nějak hromadněji?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:03Pindárna
    aha, no, tak to ale budu překlikávat po jednom půl dne.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 11:09Pindárna
    Zacku, když chcu změnit ve sbírce údaje v poznámce (přehazuju to jiných krabic), jak tu změnu uložím?
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2023 15:21Pindárna
    Ad Dobré knihy: No, ještě, že jsem to tak nějak tušil a objednal jsem si klasicky pevnou přímo u Crwe;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:26Slevy, výprodeje, bazary
    Titeuf: Na plný koule!

    V LK za 29
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:06Sběratelský klub
    Dinik: tu už jsem nezaznamenal, ale dobré vědět. Beru taky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Filmový a hudební klub
    Fort: taky díky za tip;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Sběratelský klub
    Nezbi: díky, hned objednáno, jako děcko jsem to projel snad tisíckrát
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.10.2023 22:36Pindárna
    Fry: hehe, Vojtíšku, je hezké jak máš hned hotovo a zaškatulkováno. Odpověď jsem však nedostal, ale to neva, hlubších analýz mezigeneracniho konfliktu je beztak všude dost.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.10.2023 13:48Pindárna
    Fry: mne teda nejvíc zaujalo toto: Zklamání z toho, že se jejich očekávání nenaplnilo. Očekávání čeho se nám nenaplnilo?

    A hned druhá otázka. Myslíš, že očekávání vás, o generaci mladších, veleznalců světa bude naplněno? Nebo už taky nastupuje nějaké zklamání?

    To mě fakt zajímá a jsem zvědavý, co se dozvím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 20:28Sběratelský klub
    No tak benji prodal ten sešitek o brněnských pověstech za 6900, jako fakt! Hned jsem ho hodil na aukro tež, jak by co blackjag a nevyhráls to ty;)
    Takže Incala v pevné bych si vůbec netroufal hádat, kam by až mohl vylézt, jinak než empiricky to nezjistíme. Je jich pouze 500 ks a málokdo to pustí, bo kdo si ho mohl dovolit tehdá, tak nepotřebuje pravděpodobně prodávat ani dnes. Johny, zvažuj pečlivě;) Já bych třeba svou sadu MDK v pevné nepustil, ani jak by na chleba nebylo, ale nějak jsem zachytil, že Draco to kupovala celé rovnou dvakrát a taky vyčkává, to je prohnaná ženská;*
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 16:52Sběratelský klub
    Johnny: já být tebou, tak to hodím na aukro za třeba 4000 a neboj, to si najde svoji cenu - akorát ti seberou 6% z výsledného výdělku, nicméně zrovna tahle paráda je extrémně nedostupná a překupnící nad ní slintají, klidně bych začal na 10 000, jestli to má pro tebe ještě takovou hodnotu. Pokud prachy nutně nepotřebuješ, tak to neprodávej.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 10:19Pindárna
    V Bazaru jsem nahodil další aukce, jak by co.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 17:58Sběratelský klub
    Yogi: Bychže myslela by beztak kdekterá, než by ji jeblo:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 12:58Sběratelský klub
    Draco: nejsem úplně češtinář, ale nemyslelas spíš, že ti "jebe";)?

    No, já robil rekonstrukci tří čtvrtin bytu, kapku se to klasicky prodražilo, tak teď musím šulit honina trochu, než zas přijdou prémie před koncem roku za tu elektřinu a teplo, co tu ta naše zlatá korporace vám zdírá z kůže a vy tomu tleskáte. Nicméně, mám asi 10 krabic plných komiksů, v kterých se teď přehrabuju a které momentálně nevím, kde nacpat a každý takový špalek, jak půjde z domu jen dobře;) Zapalťpámbů za comicsdb, bo mám všechny tyhle sešity popsané tady ve sbírce, kde jsou. A to jsem tam teď zahlíd tu pyčovinku v jedné krabici, co tu avizoval Benji, takový sešitek o bájích Jižní Moravy, že už ji má na aukru někde za 1600, no toš proč ne, jak to někdo koupí.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 20:38Sběratelský klub
    Ok, začínám to sypat na aukro, asi toho bude dost postupně, co vysypu z typického dezolé archivu. Vše v bazaru.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 13:41Sběratelský klub
    OK
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2023 21:08Sběratelský klub
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9.2023 08:41Filmový a hudební klub
    Dík za tipy, pořádného grindu není nikdy dost;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.9.2023 11:04Sběratelský klub
    Kdybyste někdo nevěděl, co s prachama, tak v Chagallu má Jerie vystavenou pěknou sadu obrazů od cca 35 do 130 litrů. Aspoň jsem se podíval:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.8.2023 08:54* Připomínky a návrhy
    Já ho mám přidaný a vidím, co vychází a kde je jaká akce, za mne nechat tak jak to je.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.8.2023 07:00Pindárna
    Draco: i presto tě rád uvidím;) Letos jsem I na Crwecon chtěl zase dojet, ale zrovna jsem se vracel z Alp ten víkend. Tak snad příští rok, kdyby se tak ještě objevil někdo z našich comics ultrazz.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.8.2023 21:56Pindárna
    Walome: žes ho aspoň nejebl kolosálním Conanem přes pysk, woke zmrda;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.7.2023 11:58Pindárna
    Ještě, aby se Pavlovský rozved.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.6.2023 14:29Sběratelský klub
    Dinik: zatím mi to hned zabavila malá a už to jede a říkala, že je to SUPER. Já trochu začal večer před spaním cvičně a musím říct, že se mi to taky líbí - třeba ta mechanika, že něco uděláš a zapíšeš si to na později, to jsem ještě v žádné kniho-hře neviděl;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:41Sběratelský klub
    Dinik: tak gamebook je doma, vypadá to luuxuuusně
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:40Sběratelský klub
    Hehe, to je super být bachratý "ynfluencerpyčo," každému, kdo chce ukazovat svůj ksicht a takhle si naházet hovna do větráku, před kterým sedím, když mě karma dožene:) Třeba ty plány BBArtu taky ukrad:)
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1000 (cca 250231 Kč)
Mám: 1954 (cca 454899 Kč)
Chci: 295 (cca 42740 Kč)
Sháním: 1 (cca 249 Kč)
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 12
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0