Neberte ty mý komentáře zas tak vážně :-)
  • vasek
    vasek9.7.2009 00:29Aargh! #08
    Jeden z nejlepších AArghů. Rusáci mi sedli hlavně po výtvarné stránce, Komardin je borec, a kratší příběhy ostatních autorů jsou takřka delikatesní. Všichni Rusáci ukázali parádní tvůrčí přístup. Z českých autorů opět chválím Karla(!) za epesní Octobrianu. I když se v tomhle čísle najdou některé slabší kousky, pořád jde o super vymazlené žůžo. Jen tak dál! Pro příší díly je ale laťka h o d n ě vysoko.
  • vasek
    Griffen a Matteis dali hlavy dohromady a přestože byli v přesile, rozhodně neporazili Allana Moorea (TOP10, WildCats). Tam kde Moore (například ve WildCats) nasazuje přátelský humor a s roztomilou nadsázkou si utahuje ze superchlapů a superdívek, tam tihle dva pánové dělají ze svých hrdinů rovnou totální paka. Hlavní problém je v tom, že v příběhu je XY postav, které jsou tam vlastně k ničemu - všichni jsou téměř stejně pitomí a ve finále je vlastně jedno, kdo na koho zrovna nadává. Zaměnitelné charaktery se mezi sebou neustále hádají a uráží se, což může být vtipné na dvaceti stranách, ale tak nějak se na tom nedá založit série. Ke konci mi to věčné hašteření a opakující se "sarkastické" poznámky přišly už vyloženě otravné. Kdyby to bylo třeba u postav, se kterými už máte nějakou čtenářskou zkušenost a tudíž i nějaký "vztah", dalo by se to brát jako vtipná parodie...Ale u nově vymyšlených superhrdinů je to alespoň pro mne nůďo.
    Neberu v potaz, že zápletka je trošku nablblá - to by se dalo přehlédnout v případě, že by se člověk alespoň dobře bavil. Tempo vyprávění mi místy přišlo ubíjející a dokoláčnické. Dokonce jsem u některých stránek bojoval s nechutí se prokousat všemi těmi bublinami. A to je u komediálního díla celkem průser.
    Co se týče výtvarné stránky, nemám co vytknout. Maquire prostě umí a ty jeho pitvořící se ksichty jsou totální perla. Určitě bych ho nazval mistrem obličejové mimiky a na téhle látce dostal příležitost se pořádně vyřádit. V rámci zvoleného žánru udeřili hoši z DC hřebík na hlavičku. Jenže sebelepší kresba, sebeživější gestikulace nezachrání tu všudypřítomnou nudu.

    Závěr: DZJLS jsou podle mě dokonalou ukázkou toho, že ne všechno, co někde dostalo nějakou veledůležitou cenu, musí být nutně kvalita. Pro mě absolutní šedivej průměr.

  • vasek
    vasek14.6.2009 00:24Lobo: Soukromý očko
    Celkově bych tento book zařadil do kategorie "Lobo umírněný" - to znamená, že příběh je jeden z těch, v nichž Velkej šéf kromě vykopávání páteří taky trochu uvažuje... sice mu to moc nejde, ale aspoň se snaží :-) Kresba velmi dobrý standarnd. Příběh není úplně špatný, ale že bych skákal nadšením, to říct taky nemůžu. Prostě klasickej solidní konzum. Dá se to zblafnout, sem tam se zasmát, ale nejspíš to váma projde jak zkažený podmáslí. Průběh je rychlej a zítra už o tom vejplachu ani nevíte.
  • vasek
    Willis přesně popsal moje dojmy z této knihy. Takovej vlastně zbytečnej book. Zábava trochu řídne a Cassidyho vyprávění o životě čerstvýo upíra mi s prominutím přišlo jak Ennisovo močení mimo mísu. Potřebu sice vykonal, ale ti, kdo k tomu přijdou po něm, nadšení nebudou.

    A pozor! Úplně závěru se tam i něco děje...
  • vasek
    vasek31.5.2009 15:47Red Meat #01
    Red Meat je geniální. Ovšem pouze v geniálním překladu Franty Fuky. Pročítal jsem, pročítal ...a najednou zjišťuji, že se pranic nesměji a přijde mi to celé spíš "natrapno". Vzhledem k tomu, že Rudý Maso znám už dlouhá léta, musím smutně konstatovat, že na vině je překlad. Tam, kde má Fuka dokonalé vypointování, se Onufer bohužel ztrácí a leckdy úpně zazdí původní komičnost. Dobrou ukázkou zprznění vynikajícího vtipu je překlad mého nejoblíbenějšího frku s plešatou vězenkyní Debbie a násadou od koštěte, která "je prostě násada od koštěte". Tím, že se z Debbie stal plešatý trestanec, ztratila se pointa kdesi v nenávratnu. Podobných kiksů je v překladu bohužel víc, i když dodávám, že ne všechno je přeloženo špatně. Jen to prostě není ono, že mlékaři Dane?
  • vasek
    vasek18.5.2009 17:44Černá díra
    Myslím, že skoro vše už bylo řečeno a proto bych asi už jen mlátil pantem naprázdno. Velmi atmosférické počtení, někde na rozmezí alegorie, psycholigického románu a hororu. Několikrát se mi stalo, že jsem do komiksu doslova "zapadnul" a to pak člověk chytne do zad takový mrazení, až je mu z toho ouzko. Zhruba do čtvrty jsem měl pocit, že "cosi" velkého visí ve vzduchu a stačí málo, aby to "prasklo". Postupem času jsem si uvědomil, že zřejmě nic "praskat" nebude, protože tenhle komiks není o panice v ulicích, dokonce není ani o mutantech (ne, dokonce ani o vraždících mutantech), ani o zkažené mládeži, která zaslouží trest. Je to čtení o lidech.

    Několik poznámek na závěr:
    - Příběh sice postrádá humor a nadsázku, o to víc je konzistentnější a srozumitelnější. Burns prostě , co chce říct.
    - Výtvarno je fajn, ale při čtení na jeden zátah možná trošku sterilní. Je sice hezký, že autor za proklamovaných deset let práce udržel jednotnou formu, ale na druhou stranu to znamená, že se ve svém autorském vývoji neposunul lautr nikam. V takové určité "dokoláčnosti" těžkých šrafur a hutných černí vidím snad jedinou větší chybičku. Jinak je to skutečně mistrovská věc.

    Fuj, to jsem toho zas namlel. Bijte mě svými odpadlými končetinami, bando :-)
  • vasek
    Dodatek k předchozímu komentáři: tak mi bylo vyčteno, že prej jsem příliš kritickej :-) Abych to uvedl na pravou míru, musím uvést, že tuhle knížku nepovažuji za něco špatného, jak se z komentáře mohlo zdát. Jen jsem uvedl důvody, proč místo klasických donžonovských 90-100% tentokrát dávám "jen" necelou sedmdesátku. Uznávám, že jsem se vyjádřil asi blbě. Mělo to vypadat následujícím způsobem: "Donžon je furt dost dobrej, akorát mi tentokrát vadily následující věci...". Ok? Takže sorec,jo? :)
  • vasek
    Pro mě tedy po předchozích dílech veliké zklamání. Příběh především nemá žádnou solidní konzistenci a je postavenej značně na vodě. Děj neplyne, ale tak nějak neuchopitelně klouže mezi prstama. Prakticky jsme se od začátku série Soumrak nedostali vůbec nikam, příběh se neustále rozmělňuje a nabalují se do něj další a další nové postavy. Dokonce ani ten situační humor a klasické donžonovské vtipy najednou nějak nefungujou - nezasmál jsem se ani jednou :-(
    Čímž se dostávám k překladu. Celá knížka mi přijde taková nějaká divná. Hlavně slovní humor nefunguje. Nedokážu bohužel posoudit, jak moc je na vině překlad, jen dodám, že postavy (krom netopejrka) mluví zase trochu jinak.

    Z vývoje série tak nějak nemám dobrý pocit. Jako fanda tenhle Donžon hážu za hlavu a doufám, že příští díly budou lepší...Ale vlastně ani nevím, jestli se mám na další knížku těšit nebo ne.
  • vasek
    vasek26.4.2009 19:04Eymerikův hněv
    Eymerikův hněv je celkem zajímavá historická-fantasy-dektektivka, trochu ve stylu Jména Růže. Snaží se vytvořit iluzi reálného historického pozadí a do něj zasadit celkem zajímavý (polo)fantasy příběh. Čtení je napínavé a celkově to člověk vezme jedním dechem. Atmosféra řádně ponurá, nasycená všudypřítomným hříchem :)

    Obrazová stránka je místy trochu potlačená a hlavní gro vyprávění tkví v trochu přebubřelých bublinách. I když u detektivní látky je vždycky hodně vysvětlování, takže se není čemu divit a vlastně mi přemíra keců ani trochu nevadila. "Počteníčko" výrazně převyšuje nad "pokoukáním", ale dají se tu najít i opravdové obrazové skovsty - zajímavé pohledy, nadhledy, ba i sem tam nějaký ten podhled :o) Štětcová kresba se nese v příjemném švihu, architektonické studie mají ohromné kouzlo.
    Ženské Mattiolimu tak nějak nejdou od ruky.

    Celkově mi knížka přijde jako hodně příjemná věc... nebýt toho odporného fontu (comic sans?) a několika příkladů bezuzdného francouzského šovinismu, dal bych ještě pár procent navíc.
  • vasek
    mára: když už nic, mělo to aspoň bombastickou reklamní kampaň. :)
  • vasek
    Tahle knížka si devadesátku určitě zaslouží. Nebudu se v tom moc rozpitvávat, jen řeknu jedno slovo: "Atmosféra". Tohle je totiž horor jak řemen. Ješte teď, když si vzpomenu na určitý pasáže, tak se musím oklepat. "Brrr". Takovejhle nápor na psychiku jsem při četbě "paňáců s bublinama u huby" ještě nezažil...
  • vasek
    vasek13.2.2009 16:37Schizo #01
    Mňo, tak plantážníci, měl jsem "tu čest" tuhle kruťárnu číst. Tenhle člověk (člověk???) je TOTÁLNÍ MAGOR, a to se vším, co takovej pojem dokáže pojmout... Výlevy chorýho mozku mě ale extra neberou... Škoda, že nejsem psychiatr, alespoň by mě mohlo bavit zkoumání, jakejma všema duševníma chorobama Mr.Brunetti trpí. :-) Procentuálně nehodnotím, jen dodám, že další díly vidět nemusím.
  • vasek
    vasek12.2.2009 17:49KomiksFest! revue #03
    Lepší než předešlé číslo. Mnohem víc než samotný pérák mě bavila publicistika k tomuhle tématu - té mohlo být mnohem víc. Přiznám se, že jsem se nedokopal komiksového Péráka dočíst. Prostě to ňák nešlo... Asi se k tomu budu muset za ňákej ten pátek vrátit.

    Chvála Karla za super malby v PL.
    Ostatní věci celkem v pohodě...tedy kromě Odvážných mladých mužů, který prostě ne-mužů...tedy nemůžu.
    Sumasumárum ... necelejch 70%


  • vasek
    Z pohledu "dospěláka" bych to shrnul asi takto:

    - cílová skupina: děti do 8 let.
    - Poš se celkem vyřádil.
    - scénář kvalitativně na úrovni spisovatele předškolního věku (počítám, že se Neff snažil napodobit projev šestiletýho děcka, ale vypadá to celý spíš, jakoby před psaním požil psychotropního supercloumáka. Plete jeden motiv přes druhý, až vlastně zapomíná, co chtěl říct. A když už se mu zdá, že má stránek dost, tak to utne).
    - Suma sumárum 55% - lehce nadprůměrná tvorba pro děti, která je bohužel bez přesahu. Pro mě roztomilej blábol a nic víc.

  • vasek
    Trochu okrajová věcička, která je imho komiksem jen tak "líznutá". Text vidíme pouze pod obrázky a text je navíc i hlavní nositel příběhu. Právě ale spojení obrázků s textem vytváří poněkud netradiční a nápaditou realitu.
    Kniha je rozdělena do několika povídek, každý příběh má nějaký začátek a gradaci, případně i vyvrcholení (nechci přímo použít termín konec nebo pointu).
    Spíš než k surrealismu bych sekvence zařadil někam do pseudo-dada. Na surrealismus je to málo surrové a na dada to má moc hlavu a patu. :-)
    Za přečtení stojí. Navíc po několikerém přelousnutí se v tom dají najít i nové věci.
  • vasek
    vasek13.12.2008 02:36Komiksy doktora slizu
    Michal Jindra z Umprumky asi nebude duševně úplně v cajku.
    Úpně bez urážky, ale při čtení jsem si okamžitě vzpomněl na Clowese a jeho Art school confidental. Vybavila se mi věta, kterou se pokusím z hlavy odcitovat: "... Nikde nenarazíte na tolik mamrdů, navíc v prostředí, které je podněcuje, aby odhalili své nejniternější pudy." ... Tak tady se nám kluk fakt pěkně vodkopal :-) Pochopitelně to nemyslím ve zlým nebo jako urážku.

    Modré hovno je podle mě jednoznačně nejlepší kousek z celé knihy. Navíc v závěru překvapivě odhalíme komiks Kružnice a Krychle a zjistíme tak, kde Jaromír Plachý notně čerpal inspiraci pro svůj (také lehce fekální) komiks o Kouli a Krychli. Kdo nečetl, jakoby nežil.

    Nemůžu říct, že jsem se u toho nepobavil, ale zároveň tuhle věc ani nemůžu hodnotit. Ono se to totiž jako to kluzké oslizlé hovínko vyhýbá jakékoli stupnici, jakémukoli metru, který bysme k němu chtěli přiložit.
  • vasek
    vasek30.11.2008 22:19CREW² #05
    Pátá crew tentokrát obsahuje vynikající příběh s Velkým šéfem, kterej určitě patří do zlatýho lobáckýho fondu - jak kresebně, tak scénáristicky. Proti Lobovi nastupuje celá krutá šestipívova banda a vzniká ohromná eskapáda skoro nezapomenutelnejch situací a hlášek. Lobo jako správnej umaštěnej primitiv z každého políčka doslova smrdí. Ve chvíli, kdy v detailu otvírá tlamu, jakoby byl z papíru cejtit závan jeho nelibého dechu :o)
    Jasně, pohybujeme se v Hitmanově vesmíru, takže ten konec je trochu nepravděpodobnej. Jediná správná Lobákova reakce by totiž bylo dvacetidenní nonstop trvající vyvraždění celý planety... Inu ale dejme tomu. Bavil jsem se skoro královsky.
    Zbytek čísla je taky fajn. Pro mě jedna z nejlepších Crwí.

  • vasek
    Vynikající věc, vtipná a výtvarně skoro úžasná. Blainovo pojetí neztrácí nic z předchozích dílů, dokonce bych řekl, že sérii výrazně obohacuje. Jeho styl bych zašoupnul někam mezi Sfara a Šalamouna (např. viz "ryze šalamounovsý" panel 4 na str 20). Jednotlivé panely místy připomínají grafický list.
    Dějově zábavné a čtivé jako první díly Zenitu. Celkově mi knížka přišla o dost vymazlenější než Dračí Hřbitov.

    Závěr: Ačkoli mě trošku štve "rozmělňování" série, musím dát skoro stovku. Zupr!
  • vasek
    vasek18.11.2008 21:57Oidipus Rex
    Kapis: hodnocení se mi smazalo, to bylo zapříčiněno bugem při opakovaném psaní komentářů...takže ještě jednou, pro nespokojence :-)
  • vasek
    vasek12.11.2008 20:48CREW² #23
    Slaine: checht :-)) To poznááááš 8-D ne, sranda, jen klid.

    Jo, a jinak McKeeverovo filozofování jestli je "Já a moje tělo" nebo "Já a moje hlava" ...Je ale úplně sprostě ukradený z Polanskýho filmu Nájemník. (Kde nevylučuju, že je to sprostě ukradený zas odjinud :) )
  • vasek
    vasek12.11.2008 20:43Oidipus Rex
    brkowycz: taková malá poznámka, ztráta barevnosti ke konci příběhu tam není "bez zejvných příčin". Tím, jak příběh postupuje a stává se čím dál tragičtější, ztrácejí se i veselé barvy. Tohle právě považuju za vynikající výtvarný řešení.
    Kresba podle mého nijak výrazně nehapruje, i když je znát, že na tom Karel dělal delší dobu - s postupným odkládáním. Ale historie nás naučila, že pokud výtvarník pracuje X let na stejné věci, je vždycky poznat určitý posun. To ani jinak nejde. :)
  • vasek
    Zatím se mi zdá, že Donžony mají lehounce sestupnou tendenci. Konkrétně v tomto příběhu se vlastně stalo skoro prd. :) Ale velmi zábavný prd :) Nevím, možná je to lenost z mojí strany, nebo nechuť zvykat si na nový postavy... Takže jestliže jsem první čtyři díly Zenitu hodnotil někde kolem stovky, První díl Soumraku má u mě těch "ubžunděnejch" 80.
  • vasek
    vasek10.11.2008 23:50Aargh! Singapurský speciál
    Přátelé, nemám co bych téhle knížce vytknul.
    Vynikající "reportážní" studie města, lidí, architektury, A++ grafická úprava, všechno sedí a zapadá, tvoří homogenní celek - knihu o Singapuru. Málokdy jsem z něčeho odvařenej, ale tentokrát to prostě všechno klaplo dohromady jako jedna veliká precizní skládačka.
    U některých cizích komiksů bych možná občas vytknul obtížnou dekódovatelnost určitých polí. V celkovém rámci mi to ale vůbec nevadí.
  • vasek
    vasek9.11.2008 09:41CREW² #23
    Po delší době zase jedna Crew, která se dá číst. Celé číslo mi přišlo přinejmenším zábavné. Poslední dva příběhy celkem o ničem, Smrťák junior roztomile pitomoučkej. Líbila se mi Keporkakova publicistika o McKeeverovi - je zaměřená především na sdělnost, (nikoli na nakydání už poněkud ohranejch vtipů, jak je v Crwi zvykem) , Pavlovskýho reportáž z Crweconu je naopak absolutně nesdělná, ovšem vtipně alespoň konstatuje, jak to vypadá v NoD. Ještě bych jeho článek doplnil, že dát si onehdá něco k pití v místním baru, do čtrnácti dní vám vyhnijou vnitřnosti :)
  • vasek
    vasek1.11.2008 23:33Lobo se (z)vrací!
    Kapis: Nechci se nijak zastávat překladatele, ale pro mě je rohodně snesitelnější, když Lobo říká, "vodprejskni ty vejškrabo," než "di do p.če, ty šuline pobóchané". Mimochodem "vomílat, vokno, vodlítnout, vodkecat, vejprask, vejplata, aj." jsou normální hovorové výrazy, používané v Čechách - čili se nejedná vo žádné cajzlovské spiknutí :-)
    Jo a vejškraba je nejspíš od slova vejškrabek, čili tvor zplozený jako poslední z potomků daného páru. Pro nezlance: často pejorativní zabarvení - osoba slabá, nemocná, neduživá, nemající se k životu, chudáček.
    "Josef měl pět synů, čtyři statné mladíky a pátý už byl jen takový vejškrabek."
  • vasek
    vasek3.10.2008 19:52Flafík
    Naprosto neuvěřitelný, jak dokáže autorka pracovat s triviální kresbou a textem. Je to roztomilý, ale ne zas přehnaně, je to trošku "blboučký", ale tak úplně akorát. Myslím, že Flafík je tutová perla. Stopro koupit!


  • vasek
    vasek20.9.2008 15:08Usagi Yojimbo #09: Daisho
    Máme štěstí, že u nás Usagi vyšel. Přijde mi, že se pohybuje někde na hranici mezi vedlejším hlavním proudem a okrajovou vlnou :-) Symbióza obrazovýho podání s obsahem mi přijde skoro geniální. Při čtení jsem se nemohl zbavit příjemnýho pocitu, že ten svět žije vlastním životem. Občas trochu zaskřípe najivita dialogů (místama dokonce připomínající čtyřlítek), ale není to nic, co by člověk Usagimu nebyl ochoten odpustit.
  • vasek
    vasek13.9.2008 13:47Zabil jsem Adolfa Hitlera
    Knížka bohužel nenabývá epickejch rozměrů a vzhledem k malému podílu textu je přetečná za 10 minut. Kdo čeká něco jako "Zítra ráno vstanu a opařím se čajem", bude zklamanej. Ono to sice tenhle film primárně vykrádá, ale je to vlastně úplně o něčem jiným :o)
    K přečtení doporučuju, koupi bych zvážil. Je to jako vyhodit 250 káblí za vstupenku na desetiminutovej film...
  • vasek
    vasek21.6.2008 23:36Kontejner Maxe Anderssona
    Tak musím říct, že jsem čekal ledascos, ale Andersson mě uplně rozhadroval. Zvlášť úvodní příběh o beďárcích je teda neskutečná síla a zůstane mi asi navždycky v podvědomí. Tohle číst jako děcko, zaznamenal by můj duševní vývoj celkem solidní trhlinu.

    Strhávám malou část procent za Bouráčka, kterej se chvílema trochu opakuje. Jinak, přátelé, nezbejvá než zamručet a pokejvat hlavou... Navíc dneska už 230 káblí není co bejvalo před pětli lety. A Kontejner se dá pořád sehnat novej, nečtenej za tuhle (dneska bohužel už lidovou) cenu. :-)
  • vasek
    vasek19.6.2008 22:44Nikdykde
    Tohle berte jen jako mou soukromou polemiku... Říkám předem, že nikomu necpu nějakou svou univerzální pravdu...A taky nečekám, že se mnou budete souhlasit :-)
    Nikdykde mám rád. Velmi nedávno jsem čet knížku, moc se mi líbila, a tak jsem se vrhnul do krámu s nákupní horečkou, šestikilo mě pálilo v kapse a už už chtělo vyskočit prodavačce na pult.
    Jenže...! Jenže jsem komiks předtím pečlivě prolistoval....
    A nakonec ho nekoupil.

    Prostě jsem se nedokázal dostat přes Fabryho pojetí. Podlondýn na mě z knížky působil jako ohavné místo, které přes všechen ten smrad hnisajících boláků, zkaženýho masa a krysího pižma...zkrátka které přes to všechno má určitou přitažlivost. Fabryho Podlondýn podle mě přesně takovou atmosféu nemá. Výtvarně je to obyčejná popíková limonáda. Klasická tuctová produkce, sice dobře řemeslně zvládnutá, ale tím její klady asi končí.

    Pečlivě jsem probral i postavy. Zarazilo mě, že místo klasických ušmudlaných a odrbaných existencí se Podlondýnem prohání postavičky podobné superhrdinům. Jediná trochu "stravitelná" je snad Dvířka (i když o tom by se dalo taky polemizovat). Ostatní charaktery jsou fakt dost mimo. Lovkyně nemá přitažlivost dravý šelmy, spíš mi přijde jako "náká nána z karnevalu". Inu což o to...
    Naprosto jsem ale nepřijal duo Vandemar-Croup. V literární předloze tak trochu zosobnění zla, trapiči, mučiči, v komiksu vypadají jak druhořadí záporáci uteklí z Arkhamu, který Batman vymlátí po vobědě mezi štrůdlem a pudinkem.

    Nečetl jsem a proto nebudu hodnotit. Ale předpokládám, že komiks bude proti knize hodně zjednodušenej. Když k tomu navíc připočtu výtvarno, který mě jakože fakt nezasáhlo, nezbejvá konstatovat, že si tuhle věcičku nechám s klidným srdcem ujít. :-)

    Takže asi tak... :-) Bijte mě!
  • vasek
    vasek17.6.2008 11:49Persepolis 1
    Příznám se, že jsem ke knížce přistupoval s despektem. Spousta humbuku kolem, promo, ocenění... Tak nějak jsem tušil, že Satrapiová v komiksu říká "zápaďákům", co chtějí slyšet. Po přečtení konstatuju, že moje původní obavy se částečně naplnily. Paradoxně je to až v druhé polovině první knihy, která je zase oproti předchozímu obsahu výrazně lepší.

    A jsme u toho... Kámen úrazu je podle mě v úvodních částech...Až někam do poloviny je příběh o tom "jak malá holčička rozumí politice". Pro dospělého čternáře krystalická nuda. Děj se nevalí překotně dopředu, je to jen stagnace, případně oscilace kolem dvou základních prvků. Příznám se, že jsem si knížku ze začátku nosil na záchod, protože bych se jinak přes začátek vůbec neprotlouk. Začal jsem jí číst třikrát, průběžně jí odkládal a zase se k ní vracel s tím, že jí přečtu odzačátku. Úvodní pasáž nemá grády.

    Druhá půlka knihy je pak výrazně lepší. Připadá mi, že Satrapiová chytila slinu a už dokáže zajímavě vyprávět, předávat emoce a člověk se do příběhu líp ponoří. Nastupující islámská diktatura vzala lidi pěkně u huby, padesátý léta u nás byly proti tomu asi čajíček. Musela to bejt hodně hnusná doba a bohužel dneska to v Iránu asi nevypadá líp. Už jenom kvůli týhle výpovědi stojí knížka za přečtení.

    Navíc... Satrapi nevyrpáví příběh "obyčejných" lidí. Její rodina patřila ke společenské smetánce... rodiče i během války měli služku, mohli si dovolit poslat dceru na francouzské gymnázium ve Vídni. Běžní Iranci proti nim byli určitě v daleko větším srabu.

    Výtavrnou stránku se mi ani moc nechce hodnotit. Celkový dojem je výrazně schématický. Což by nebylo na škodu, kdyby se schémata neustále neopakovala. Z výtvarnýho hlediska to tedy opravdu nejsou vizuální hody. ... Ovšem sem tam se objeví ozvlášťující prvky... Který ale jakoby z (ehm) oka vypadly Davidovi B. No je složitý...takže asi tak :-)

    Celkově mám z knížky spíš dobrej pocit. Za přečtení stojí. Koupi bych ale zvažoval ... (kdybych jí už teda neměl koupenou...)
  • vasek
    Kabukiman: Celkem zajímavá výpověď na tohle téma byla ve filmu Wonderland (i když to teda taky není bůhvíjaký dílo). Ten si sice nehraje na satiru, zato je tam pěkně promáklý spojení pornoprůmyslu s organizovaným zločinem.
  • vasek
    Osobně ani nepředpokládám, že by někdo tuhle knížku bral vážně. To bychom už asi vrávorali na hranici bezedný propasti.
  • vasek
    ...Teď jsem přečet předchozí komentáře a musím říct, že taky nechápavě kroutím hlavou nad skutečností, že BBart T-O-H-L-E (vůbec) vydal...a navíc v klasickejch pevnejch deskách. Rozhodně to mělo mít soft obálku a cenu někde kolem kila.

  • vasek
    Pornografie je špatná
    Pornohvezdy jsou pitomé a lakomé.
    Knížka, která si tentokrát vzala na mušku odvětví šoubyznysu zvané Porno, se tak trochu trapně potácí na hranici mezi nepovedenou satirou a rádoby ironickou moralitou. Příběh je něco tak neskutečně laciného, že opravdu nemá cenu ho tady rozebírat. (Pornografie je špatná). Podotknu jen, že leckterý amatérský underground má lepší úroveň než Straussův spatlanec.
    Pokud knížku prolistujete, narazíte (krom prostinkého příběhu, který by se vešel na 12 stránek) na klasickou parodickou vycpávku, sestávající z "vtipných" názvů pornofilmů, upravených jmen nebo názvů, jakože vtipných stripů a reklam. (Pornografie je špatná).
    Sdělnost komiksu je naprosto jednoznačná. Od začátku víme na čí barikádě se autor plíživě potácí. (Pornografie je špatná). Mimochodem už jsem zmínil, že pornogafie je špatná...? Tak takhle nějak na vás bude komiks řvát z každé druhé stránky. Od Nakladatelství BBart jsem čekal něco sofistikovanějšího. Navíc, když připustíme, že do vymaštěnejch pornoherců se trefuje opravdu snadno, Strauss nezvládnul tenhle lehký úkol ani na 30%. Zasmál jsem se dvakrát... :-/

    Co se týče kresby...Klasická sterilní americká, nekořeněná, neslazená, nemaštěná, bez přílohy. Na druhou stranu mě vyloženě neštvala, spíš se ideálně hodí k šedivýmu scénáři.

    Z knížky na vás nevypadne nic, co byste nečekali. Nenabízí žádné šokující zjištění, zajímavý pohled na problematiku, nové skutečnosti, neprovede vás netušenými zákoutími pornoprůmyslu.
    Strauss prý údajně psal nějaké pornoherečce životopis a "to nejpikantnější", co se nevešlo do beletrie, nacpal do komiksu. I kdyby ale nebyly ty nejpodivnější zhovadilosti fabulace (jako že stopro jsou vymyšlený), stejně by se z týhle knížky dalo říct, že to ty pornoherečky nemají extra dobrodružný :-)

    Přečíst možná. Nekupovat! (jako že fakt ne)



  • vasek
    vasek26.5.2008 14:20CREW² #22
    Příběh Hodina Šermu se mi výrazně nelíbil. Něco tak děsně předvídatelnýho aby člověk pohledal. Rozuzlení naprosto o ničem. Autor se navíc tak nějak nemohl rozhodnout, jestli má malovat prapodivně photoshopově přefiltrovaným fotografickým realismem nebo klasickou pohádkovou malbou západní provenience. Vzhledem k tomu, že tenhle příběh zaplácnul valnou část čísla, nemůžu si pomoct...

    Garfield mi připomíná tu hlášku ze Simpsnů "To být ten vtipná kocour, co nebýt moc vtipná". Alespoň tentokrát to platí.

    Slanieho komiksu je mi trošku líto. Podle mě mohl kreslíř vydupat mnohem "hororovější" atmosféru. Z kresby mám trochu pocit, že to Willerta moc nebavilo (nebo to šudlal narychlo). Kdyby se komiks po výtvarné stránce povedl jako Kago No Tori, bejvalo by to mohlo být celkem kůl.
  • vasek
    vasek26.5.2008 14:07Pot #03
    Opět exkluzivní zavírák Únor. John Doe v pohodě, Oidipus klasika. Super Číslo.
  • vasek
    vasek26.5.2008 14:05Pot #02
    Super Kučerovskýho Leden a celkově pěkný číslo.
  • vasek
    vasek22.5.2008 21:31Oidipus Rex
    Dávám devadesát, při čtení komiksu se mi opravdu poprvé stalo, že mě dvakrát zamrazilo. Takže Oidipus na mě prostě "zaválel" správně. Tohle je asi hodně subjektivní věc, která se těžko vysvětluje.... :-) takže asi tak...
  • vasek
    vasek22.5.2008 21:26Kmen a jiné příběhy
    Koule, krychle, ... dost dobré, ovšem zabírají minimální část mini-knížečky. Pokud se vám líbí tenhle Plachého fenomén, garantuju vám, že jste těch pár stránek o krychli stejně už někde viděli. Zatímco trochu roztáhlý kmen si nezaslouženě uzmul většinový podíl. Nemůžu si pomoct, ale Kmen je podle mě malinko vykrádačka Země tří úsměvů a Carpet People. Není to špatný, ale už to tady prostě bylo (dokonce několikrát).

    Za tu cenu stojí knížka rozhodně za koupi.
  • vasek
    vasek20.5.2008 20:01Rychlé šípy III.
    Přiznám se, že jako haranta mě RŠ zasáhly pouze v podobě komiksu. A to víceméně jako věc, která byla "na indexu", takže bylo potřeba jí pochopitelně přečíst tam i zpátky minimálně třikrát. Chtěl jsem tuhle knížku přečíst po letech znovu, ale už na to nemám nerva. Příběhy jsou si podobné jako vejce vejci, zápletky nezajímavé (rychlé šípy nosí v zimě čepici, rychlé šípy jezdí na kole...blemc blemc blemc), pointy někdy až prostoduché, často úplně vyšumí. Z pohledu dospěláka dávám 20%.

    Ovšem atmoséra, kdy jsem v r.85 jako předškolák držel v ruce "komiks" ...ta byla k nezaplacení.
  • vasek
    Vynikající! První část - čistá prča s filozofickým podtextem. Druhá část - tak hodně pravdivá, až z toho tuhne úsměv na rtech. Člověk neví, jestli se má smát nebo brečet. Síla, lidičky, ...síla...
  • vasek
    vasek16.5.2008 22:43Moucha
    Od Mouchy jsem nečekal vůbec nic a tak mě velmi mile překvapila. Poprvé přečteno na chodbě před zkouškou, kdy se mi tahle knížečka dostala do ruky a pěkně jsem se odreagoval. Moucha je geniálně stupidní. Navíc miluju věci, které se dají číst i vícekrát po sobě. A Moucha mě v tomhle ohledu vůbec nezklamala. -5% za hnusně přetmavenou lavírku (zřejmě chyba tisku).
  • vasek
    Zdá se mi, že se v druhém příběhu Ennis pouze neoriginálním způsobem svezl na módní vlně "navážení se do superhrdinů". Hitman si dělá srandu z Green Lanterna. "Hm...A co jako?" Třetí příběh o zombie zvířátkách je asi nejzajímavější, ale nápaditosti (podle mně) taky mnoho nepobral. Celkový dojem z knihy ještě trochu kazí odfláknutá kresba, příšerný grafický řešení úvodních komentářů a náherně rozpixlovaný náhledy obálek. Jak tak koukám na hodnocení ostatních tady dole, budu krutě chc@t proti větru... Ale nemůžu jinak... 40% víc ani Ň.
  • vasek
    Začíná se nám v Donžonu motat trochu víc postav. Děj je maličko zmatený, jak se na sérii nabalují další figury. Rozdělují se a zase se scházejí... takže nám v příběhu sem tam vznikne slabší chvilka. Každopádně se těším na další díly. A docela by mě zajímalo, jak si kočanda vydělala ten váček plný peněz :)
  • vasek
    Řeknu to asi takhle: kam se hrabe Pratchett se Zeměplochou, kam se hrabe Moore se Smaxem, kam se hrabe...mám pokračovat?
  • vasek
    "Jsem absolutní zlo... " :-))
  • vasek
    Přátelé, klobouk dolů před touhle sérií. Říkal jsem si, že v mém věku už mě máloco překvapí... a tohle mě překvapilo :-) Vtipné, lehké, s nadsázkou, čte se úplně samo...prostě nádhera. Zcela nekriticky dávám sto procent. Miluju Donžon! :-)
  • vasek
    vasek25.4.2008 19:00Pšššt!
    Úplně beze slov.
    Kresba je velmi milá.
    Atmosféra příběhů veskrze negativní.
    Nadhled, humor, zábava.
    Četba vyžaduje čtenářovo soustředění.
    Podtrženo, sečteno: 85%
    Zatvrzelí negativisti k těm 85 procentům přičtou ještě deset navrch :-)
  • vasek
    vasek21.3.2008 04:02Bublifuk
    Takže přátelé, chtít za T-O-H-L-E dvě kila je trošku mimo mísu. Osobně nesnáším komentáře ve stylu: ten a ten je dobrej, zbytek odpad,... takže se takovému hodnocení vyhnu...Ačkoli právě zde by bylo víc než na místě. Podtrhnul bych jenom celkem nepovedený grafický provedení celý knihy, prapodivný výběr autorů, který zřejmě probíhal ve stylu ´brácha má kámoše a ten si o přestávce čmáře takový legrační věcičky´a opravdu ale opravdu přemrštěnou cenu.
    Každopádně rozumnej prajz týhle knížečky by se pohyboval někde kolem pajcky. Pak by bylo hodnocení o nějaký to procento vyšší.
    Pokud vás nezajímá book, kterej je z 90% o tom, co si kdejakej floutek čmadliká do skicáře, hnáty PRYČ!
  • vasek
    vasek22.4.2011 21:42Anarchix
    Kabukimanovi i DvaNulaTřiDevětNulaDvojce rozumím. Narozdíl od ČSAF Likvidátora, bych po tomhle titulu rozhodně nesáhnul. Řešení obálky je totiž krajně nešťastné. Zakuklenej idiot s větví v ruce, hrozící zaťatou pěstičkou... Mňo, to je pošušňání, který si zkrátka nechám ujít. Ať už je obsah jakýkoli (a věřím, že není zas tak špatnej), obálka definitivně odsouvá celej magazín do kopru. Nevím, jestli tímto oběživem chtějí "Áčkaři" působit na širší veřejnost, každopádně podle ústředního motivu bych tipoval spíš opak. Místo nějakých rouzmných argumentů tahle obálka křičí: "My sme velký tvrďáci. A kdo není s náma, ten dostane polenem přes palici!"

    A navíc...Ehm... Jestliže anarchisti neuznávají osobní vlastnictví, pak mi těch 40 kaček chca nechca zavání kapitalismem :-)


    Walker: první dva komentáře bych osobně nepřirovnával k fóru na Novinkách, jelikož ona platforma, na níž si výkvět tuzemských primitivů brousí svůj "ostrovip", je nesrovnatelná s čímkoli... :)
  • vasek
    vasek31.10.2010 22:01Nikdykde
    Nic se mazat nebude.
  • vasek
    vasek31.10.2010 15:22Komiksový diář 2011
    Kazumaki: Nejde o to, jestli tady chceš mít diář, protože se ti líbí. Mě se taky líbí. Jde o to, že jednou tady existujou nějaký pravidla pro přidávání, který se doposud dodržovaly velmi striktně... Tenhle produkt (říkám produkt, protože o publikaci nejde ani náhodou) sem prostě jednoznačně nepatří. Na vojnu se neberou branci pod metr padesát, na databázi se neberou věci, které mají málo komiksu oproti zbytkovému obsahu. Tečka.

    Může to mít ISBN třeba třicet, stejně to není samostatná komiksová publikace. Tímto oficiálně žádám o zařazení těch komunistickejch žvejkaček :)
  • vasek
    vasek26.10.2010 13:17Komiksový diář 2011
    Diář Imho do databáze českých komiksů nepatří. Není to samostatná komiksová publikace - to zaprvé. A taky nemá obsah komiksu ani zdaleka 50%, což je tradiční vodítko. Přijde mi to, jako kdyby tu byly i předrevoluční žvejkačky, protože kdysi mívaly takový ty voskový papírky s komiksem Kačer Donald. Sorry :)
  • vasek
    vasek18.8.2009 15:52WildC.A.T.s – Návrat domů
    brkowycz: Jo, jasně, rozumím. Ale jde taky o to, že když dostanu do ruky jakoukoli látku, musím si uvědomit, co od ní můžu očekávat. Rozhodně bych od téhle knihy nečekal cokoli podobného Watchmenům nebo dokonce Vendětě. WildCats jsou DCčkovská obdoba Xmenů – čili obyčejná konzumní kejda. U nás jsme se tímhle paskvilním útvarem mohli setkat v Crwi2 č.6 a 7 – WildCats/Xmen a podle mýho skromnýho názoru je to vopravdická trága. A s tímhle přijdou chlapci z DC za Moorem a poudaj: „Skomírá nám série, potřebujeme reload. Sedni a napiš něco.“ A Moore s vědomím, jaký nebetyčný srágory mu protejkaj mezi prstama, sedne a napíše lehkou věc a ještě do toho propašuje pár sociálních narážek. A to je (myslím) fakt maximum, co mu nakladatelství v rámci žánru mohlo dovolit. Jasně, jsou tam i slabší momenty, ale furt jde o dost solidní scénář. A znova: na rozdíl od Watchmenů nebo Vedtedy se tohle dílo nebere vážně. Třeba hodně roztomilý mi přišlo použití nejotřepanější scénáristické berličky: byl to jen sen. Moore je inteligentní člověk a pochopitelně si uvědomuje, že jde o nejdebilnější dějovej zvrat. A přesto ho použije a stačí se mu ještě mezi řádky vysmát. Jak říkám, mě to bavilo. :)
  • vasek
    Xeelee, brkowycz: pánové, blbost. Kecáte z hladu. WildCats jsou v žánru superhrdinského komiksu nadstandard - jak po scénáristické stránce (Mooreův sarkasmus a nadsázku jste postřehli, n´est-ce pas? ), tak po kresebné (Charset, Maguire). Neříkám, že je to bůhvíjaké veledílo, příběh má slabší i silnější chvilky a kresba ostatních autorů je místy protivná .. ale je to lehké, nadýchané, nebere se to vážně a hlavně to není plný suchoprdích hrdinskejch keců ala Kingdom Come.

    Ostatní bych chtěl upozornit, že knížka za to kilo určitě stojí. Nedejte na rejpaly a kupte si to, dokud sleva platí. Já jí koupil za plnou cenu a rozhodně toho (narozdíl od jinejch veleděl) nelituju.
  • vasek
    vasek20.9.2008 02:48Zabil jsem Adolfa Hitlera
    Aha, asi budu muset jít do sebe. Sypu si popel na hlavu a střašně se omlouvám všem, které jsem urazil, pohoršil nebo citově narušil tím, že jsem to přečet za 10 minut. Opravuju: četl jsem to ve skutečnosti půl hodiny, protože jsem dvacet minut zíral na políčka bez textu a zmateně tam hledal ňáký písmenka. Pšššt jsem potom čet skoro deset dní, protože tam jsem nemoh najít písmenko lautr žádný. Někdy si vyšetřím čas a zajdu se zepatat do knihkupectví, jestli nedošlo k nějakýmu tragickýmu vomylu.
    A nebo rovnou zajedu do Švédska za tím panem Jásoňem, aby mi to teda vysvětlil.
    (chvík chvík)
  • vasek
    vasek31.1.2008 19:25Za pět minut dvanáct
    Tak hergot napište už tomu Halinovi Pavlovskýmu...
  • vasek
    vasek30.1.2008 22:14Za pět minut dvanáct
    Zack: Ne, JÁ to chci! A já to psal už dřív. :-)
  • vasek
    vasek20.1.2008 19:39Za pět minut dvanáct
    Jej, to si hned běžím koupit. :-D
  • vasek
    vasek25.4.2009
    Vyměnil bych knihu Hitman II za nějaký jiný díl, případně za nějakého Punishera nebo případně i jinou volovinu v podobné cenové relaci. Ozvěte se na mail, můžeme to vyřešit osobním předáním na crweconu. ;)
  • vasek
    vasek22.9.2008Koupím
    Sheila 1-Mstitelka. Četl jsem, že prej to mělo extrémní náklad, ale mě se ňák nepodařilo to sehnat. Kdybyste někdo chtěli prodat/čenžnout, bylo by to super. Nebo kdyby se vám někdy dostala náhodou do pařátů... Tak na mě pamatujte, jo?
    (Případně by mi nevadil ani sken - pokud by byl někdo tak superkalifragilisti-expialigetisch a protáhnul to scanem).
    Díky! Vašek
  • vasek
    vasek21.1.2008Koupím
    Sháním Aargh 1 až 3 (cena pokud možno odpovídající stavu výtisku)
  • vasek
    vasek19.2.2012 19:45* Připomínky a návrhy
    si děláš srandu? takze i mezi adminy jsou si všichni rovni, ale někteří jsou si opět rovnější?
  • vasek
    vasek17.2.2012 20:05* Připomínky a návrhy
    zack: právě listuju záplanou irelevantních komentů patřících do bazaru a zjišťuju, že nemůžu adminovsky mazat příspěvky.
  • vasek
    vasek12.2.2012 18:40* Připomínky a návrhy
    Momentálně jsem "přehodnotil" hlasování už několika titulů, jakmile to udělám, nezobrazí se mi celkový počet hvězdiček, ale píše to "hlasovalo míň než 5".

  • vasek
    vasek7.2.2012 19:10* Připomínky a návrhy
    Kapis: Bude jich pět. Přes zdejšího Overlorda vlak nejde. Bohužel... :)
  • vasek
    vasek6.2.2012 15:01* Připomínky a návrhy
    Pane Zack, sorry, ale když už se oháníš tím globálem, tak by možná bylo dobrý napřed poslouchat hlasy userů a pak teprve měnit bodovou stupnici. O tomhle se v podstatě vůbec nediskutovalo. Takže jestli se tu jedná o něčí "já,já,já!" tak je to tvoje "já,já,já!" ne naše. Pokud o tom nehodláš diskutovat, tak udělej anketu.

    A prosím zviditelnit jak kdo hodnotí. To je myslím základ.
  • vasek
    vasek5.2.2012 22:31* Připomínky a návrhy
    Zack: U komiksů se nezobrazuje jak kdo hodnotil?
    Plus, osobně bych uvítal desetistupňovou škálu jako na imdb. Sorry ale 1-5 fakt SUX.
  • vasek
    vasek31.1.2012 18:34Pindárna
    Interiér dobrý, ale co ten nudnej exteriér? Hm? ;)
  • vasek
    vasek28.1.2012 19:22Pindárna
    Tak ČT opět perlí. V dnešních Televizních novinách: "Kanadská celní správa zadržela muže, který měl v počítači tento manga-komiks." ... Ehm a pochopitelně to bylo anime. :-)

    Každopádně, kdo pojedete do Kanady, tak bacha, co s sebou vezete za manga-komiksy.
  • vasek
    vasek19.1.2012 19:27* Připomínky a návrhy
    Slaine: Plackopes je určo v paperbacku. Mám doma a neviděl jsem kdekoli jedinej hardback.
  • vasek
    vasek13.1.2012 11:48* Připomínky a návrhy
    AZTeck: T. Groensteen: Stavba Komiksu
  • vasek
    vasek10.1.2012 22:46Pindárna
    vachudik: jednoznačně NENÍ komiks.
  • vasek
    vasek13.12.2011 20:52Pindárna
    No já si to napřed chtěl prolistovat, než vyhodím 2 kila :)
  • vasek
    vasek13.12.2011 20:12Pindárna
    Nevíte kde se dá sehnat ta ouchylárna jménem ČAROMOR? :-)
  • vasek
    vasek3.12.2011 10:12* Připomínky a návrhy
    Oprava: čtyřlístek 514 není "dudák", nýbrž "dubák"
  • vasek
    vasek25.11.2011 20:06Pindárna
    v distribuci možná, každopádně jsou toho všude plný pulty.
  • vasek
    vasek13.10.2011 14:52Pindárna
    Omlouvám se všem, jejichž city jsem zranil větou :
    "Tak koukám, že comicsdb hackli ňáký antisemiti "

    A tu tedy opravuji na:
    "Tak koukám, že comicsdb hackli nějací oškliví lidé, kteří ke všemu ještě nemají rádi Izrael. "

    Doufám, že to takhle bude stačit a že nebude potřeba psát někam nějaké omluvné dopisy.
  • vasek
    vasek12.10.2011 15:52Pindárna
    Poděkujme teď Kapisovi za úžasný projev spojený s detailním rozborem problematiky blízkého východu. :)
  • vasek
    vasek10.10.2011 06:42Pindárna
    Tak koukám, že comicsdb hackli ňáký antisemiti :-(
  • vasek
    vasek29.9.2011 17:19* Připomínky a návrhy
    Souhlas s Brkovičem a Azalinem. Naštěstí (nebo možná "bohužel" - jak se to veme) je nás tu ještě tak málo, že můžeme každýho jednotlivce zkoumat zvlášť :) Zatímco Fry ty svoje stovky procent rozdává v dobrý víře, tak 19560 vyložene trolluje. Čili klidně promáznout, zabanánovat. Howk
  • vasek
    vasek24.9.2011 00:53Pindárna
    ahá... to je Čapek i s Dášeňkou ;-)

    Jinak Miloš má v MFdnes jenom jednu stránku, pokud vím. Delší komiks vyjde až ve sborníku "Ještě jsme ve válce".
  • vasek
    vasek23.9.2011 01:56Pindárna
    Sorry, folks, nemůžu to jakkoli šířit. Notabene ten plakát bude mít teprve oficiální premiréru 5.10. ve Smečkách, takže to by byl skoro nezákonnej leak :) Každopádně tam by měl být ke shlídnutí v nějakejch úctyhodnějších rozměrech...

    Možná že tam na tý výstavě budou pro zájemce nějaký tisky k sehnání. Nevím. Já zatím žádnej print nemám, no...

    Mňo a jinak teda Kapitán je pan ředitel knihovny, vasek se ráčil zpodobnit jako Porthos vedle svý oblíbený Johanky z AArghu :)
    A... Kormidlo na obrázku jaksi...ééé... není...
  • vasek
    vasek14.7.2011 22:07Stripy, jouky, fejky :)
    jo, hooodně dobrý!
  • vasek
    vasek13.7.2011 00:21* Připomínky a návrhy
    V souvislosti s tím, co se tady na fóru děje, bych docela uvítal možnost vytvoření vlastního BAN-listu.
  • vasek
    vasek11.7.2011 19:04Pindárna
    Zack: No měl by se nad sebou zamyslet, dědek plesnivej. :-D
  • vasek
    vasek10.7.2011 17:52Pindárna
    J.Connor: Nechceš ještě předtím, než strčíš Poklad na stříbrném jezeře do krabice, poslat 3 ukázkový skeny stránek? Hodil bych je pod titul. ...
  • vasek
    vasek10.7.2011 17:50Pindárna
    Kapis: tak jo, to musím taky zkusit :)
  • vasek
    vasek5.7.2011 20:53Pindárna
    Kapis: Díky moc. Info potěšilo. Klidně bych si to někdy štrejchnul. Má to RPG systém zvyšování dovedností/vlastností a pod?
    Btw jsem o týhle hře taky slyšel, že je daleko srozumitelnější v angličtině než v českým překladu (kterej jde údajně někdy až proti smyslu původního znění). My jsme s badnou hráli stolní hru Doom, jejíž překlad byl opravdu příšernej a formulace určitejch pravidel zcela zavádějící. Ještě, že pro jistotu přiložili i původní brožuru, v níž bylo všechno daleko víc "klýr" :)

    Ale jinak taky: údajně jedno kolo = zábava na 2 hodiny. My to hráli hodin osm! Celou kampaň (tuším 9 kol) jsme ale nikdy nedali, ani na pokračování. Jakmile hráči prokoukli systém, dostával Game Master takovej nářez, že s tím musel po dvou dnech hraní znuděně seknout. :-D Pak už jsem hru vyndanou z krabice nikdy neviděl. :)
  • vasek
    vasek4.7.2011 01:13Pindárna
    kapis: tak na Arkham horror se chystám už přesně rok. CCa před járem jsem tuhle věc chtěl (a, světě div se, nedostal) k narozkám a proto jsem si řek, že jakmile nastane vhodná příležitost a nebudu mít zrovna co dělat, okamžitě běžím do lokální půjčovny stolních her a půjčuju si Lovecrafta minimálně na tejden. Jenže k týhle situaci furtevá ňák nedošlo :D Kdybych to bejval dostal nebo si to v nějaký nákupní mánii natruc koupil, tak stopro dopadnu jako DeG. Budu mít doma krabici s pěkným obrázkem a v ní ňáký plastový pajduláky, který jsem si jednou prohlíd... Každopádně tahle hra mě i přes skutečnost, že na ní nemám čas, neustále láká vzdáleným voláním Cthulhu do svejch osidel. :-)

    Celkem by mě zajímalo jaký jsou tam dedektývové a jaký mají vlastnosti? Případně bych klidně uvítal i nějaký info o herním principu. Má to snad nějak spočívat v uzavírání dimenzionálních bran, přičemž nehrajou hráči proti hráčům, ale hráči proti hernímu systému. Víc o tom nevím. Pusť ňákej chlup, parde, když už jsi nabral ňáký ty zkušáky... Ď.
  • vasek
    vasek29.6.2011 00:30Filmový a hudební klub
    Objektivně asi ne nejlepší, ale dycinky mě potěší "Hříšní lidé města pražského", pane rado.
  • vasek
    vasek8.6.2011 10:55* Připomínky a návrhy
    Mě přijde CSFD systém "osvícených prominentů" zvrhlej. Nehledě na to, že atmosféra těch stránek je celkově taková ńáká nemocná. Proto raději používám IMDB. A byl bych fakt nerad, kdyby se comicsDB odebrala tímhle směrem a kohokoli protěžovala na úkor ostatních.

    Celkem se mi líbí nápad, kterej už tu kdysi padnul: Udělování negativních bodů adminy. Jestliže se pět adminů shodne, že činnost dané entity není pro databázi přínosná, nebudou se její komenty defaultně zobrazovat. Pokud se někdo bude chtít prodírat balastem, kompletní list všech komentů půjde rozkliknout.

    A jinak grafika DB je skvělá. Neměnit, prosím.
  • vasek
    vasek6.6.2011 03:21* Připomínky a návrhy
    Fry: ukázky v tiskovém rozlišení tu nebudou nikdy.
  • vasek
    vasek30.5.2011 13:43Srazy, cony, festivaly
    Fry fakt existuje, jo? Nevěřím, dokud neuvidím fotku! :-D
  • vasek
    vasek20.5.2011 17:37Pindárna
    Tak jo, Fry mě slovem "vyňikající" definitivně přesvědčil, že je troll.
  • vasek
    vasek18.5.2011 22:27Stripy, jouky, fejky :)
    Nechápu, co má být vtipného na tom, že se Spidermanovi vylil z nákupní tašky jogurt...
    c-c-c...
  • vasek
    vasek16.5.2011 16:47* Připomínky a návrhy
    Zacku, a nemoh bys prosímtě taky zařídit, aby se lidi měli rádi? :)
  • vasek
    vasek15.5.2011 14:59* Připomínky a návrhy
    zack: dotaz, šéfe. Do ceny se započívává cena v době vydání nebo sběratelská cena?
  • vasek
    vasek26.4.2011 21:51Pindárna
    Mr. Klec potřeboval peníze a teď chce svůj komiks zpátky. To je tutovka. ;) Zdraví vás váš oblíbený paranoik.
  • vasek
    vasek24.4.2011 18:46* Připomínky a návrhy
    Fry: znovu a lépe!
  • vasek
    vasek22.4.2011 17:40Sběratelský klub
    Braindead: Tak samozřejmě finanční strategie ComicsCentra, to je kapitola sama pro sebe. Myslím, že na faktu, že jsou jejich ceny "trochu vedle", se tu shodnem asi všichni.

    Ale některý lidi jim to žerou. Když jsem v Crewním bazoši nabízel jednomu týpkovi za secondhand Druunu 300,-, tak mi odpověděl něco ve smyslu "cha-chá! ty idiote. Ta knížka je skoro nová a má hodnotu minimálně šest stovek, takže si takovýhle cifry strč do ... " No vida a teď je Druuna v LK právě za těch pár šupů... :)

    DEmnoG: no čoveče, jakmile je to pod 500ks níž, mám zkušenost, že se cena za kus zvedá skoro exponenciálně. Asi to nebude celejch 150,- , ale myslím, že jsem to zas tak moc nepřepísk.
  • vasek
    vasek21.4.2011 19:40Sběratelský klub
    Braindead:
    Slovo k Baronu Prášilovi: Nevím, jestli ses někdy zajímal o publikační činnost nebo jestli znáš komiksy jen jako konzument. Každopádně zkus přijít do tiskárny pro kalkulaci na 200 ks čehokoli a rovnou ti řeknou, že ses zbláznil. Při tak minimálním nákladu se cena jednoho kusu šplhá do šílenejch cifer. Tenhle sešitek bych baj vočko vodhadnul na 150 za kus. Jestli na tom pak Netopejr "trhnul" necelejch 30 tisíc, tak to si fakt neskutečně "namastil kapsu". Ehm.
  • vasek
    vasek18.4.2011 11:13Sběratelský klub
    Tě prsty! Solidní pálka. Tak gratulace, pane Woffec. :)
  • vasek
    vasek17.4.2011 22:32Sběratelský klub
    Woffce: kolik to koštovalo? Ňák tu aukci nemůžu najít.
  • vasek
    vasek9.4.2011 18:11Stripy, jouky, fejky :)
    Přiznávám, že absolutně neznám autora, a tudíž nemám ani tucha, jak tenhle jeho výplod chápat. Pokud je autor z Palestiny, bude ten vtip mít úplně jinej význam než jestli je Izraelec. Což je imho dokonalá ukázka nefunkční satiry.
  • vasek
    vasek9.4.2011 15:32Stripy, jouky, fejky :)
    Kapis: už ten první byl doslova k popukání, ale u tohohle jsem se válel tři hodiny po podlaze, brečel smíchy a mlátil pěstičkou. :-/
  • vasek
    vasek7.4.2011 18:23Stripy, jouky, fejky :)
    Hó-ó-ódně slabý
  • vasek
    vasek7.4.2011 04:05Pindárna
    Neutrino (a tvůj koment k Ohradě): tak tomu říkám slovo do pranice. Bez jakýhokoli sarkasmu a ironie: jsem rád, že někdo dokáže jít hlavou proti proudu a svoje tvrzení podpořit smysluplnými argumenty. Debata o hranicích kýče - co je za mantinelem a co ještě "jde", je určitě zajímavá, nicméně nehorázně subjektivní.

    Akorát mi trošku nejde do palice prohlášení o generaci Umprum-atru. Když si tak zběžně prolistuju sborník g0, prvoplánové trapně uměleckosti tam osobně moc nenacházím. Můžeš tohle podpořit pár příklady, abychom se zkalibrovali?
    Každopádně s termínem Umprum-art jako samotným v zásadě souhlasím. Skupina lidí snažící se být tak zásadně "novátorská" a "třeskutě originální", až jsou všichni k nerozeznání jeden od druhýho, se skutečně zformovala. :-) Akorát do sborníku g0 jich imho moc neproniklo.
  • vasek
    vasek4.4.2011 14:59Stripy, jouky, fejky :)
    Zack: tak velký Cthulhu se fakt poved :-D
  • vasek
    vasek28.3.2011 15:51Pindárna
    Jo, jo... bude to ňákej Fryův "bratříček".
  • vasek
    vasek28.3.2011 11:23Pindárna
    Wolverine!
  • vasek
    vasek27.3.2011 17:17Pindárna
    Mankin: sorry, zmrvil jsem ti nick. Překlep, nic než překlep...
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 0
Mám: 538 (cca 75041 Kč)
Chci: 11 (cca 1866 Kč)
Sháním: 0
Nabízím: 4 (cca 375 Kč)
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 36
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0