• Norri
    Norri mecenáš29.6.2022 21:15Aldebaran (pevná vazba)
    Aldebaran je velmi zvláštní sci-fi komiks. Klame tělem. Dějově není nijak složitý, ale není lehké jej výstižně popsat. Během čtení se postupně proměňuje a rozkvétá. Zpočátku jsem přemýšlel nad tím, co vlastně definuje sci-fi žánr. Zda stačí o jakémkoliv ději prohlásit, že se odehrává na jiné planetě a tím pádem je to sci-fi. Trošku samozřejmě přehráním, ale kromě jiné flóry a zcela fantastické fauny děj zpočátku obsahuje jen velmi málo vědecko-fantastických prvků. Aldebaran totiž začíná jako dobrodružství dvou puberťáků, kteří byli okolnostmi přinuceni vydat se sami na cestu. Postupně pak začínají přibývají závažnější motivy, společenská témata a fantastická odhalení, které tento svět rozvíjí. Je to svět, kde v muzeu stojí raketoplány, které už nikdo neumí ovládat, a lidi se pohybují v dřevěných vozících poháněných malým nevyčerpatelným motorem anebo větrem. Je to svět plachetnic a vzducholodí. Ke střelbě se zde používají kuše i pistole a všemu vládne nábožensko-militaristická diktatura.

    Ke zvláštnímu dojmu z komiksu přispívá i kresba, která mi pro sci-fi komiks přišla až nepatřičná. Kresba postav a jejich mimiky mi připadala lehce “neohrabaná”, ale brzy jsem si na ni zvykl a přestal jsem s ní mít problém. Kresba všeho ostatního je skvělá. Mimozemské zvířata působí věrohodně a hodně pomáhají vytvářet dojem skutečného světa.

    Celý komiks jako celek skvěle funguje. Ten svět vás vtáhne a prožijete v něm pár hodin dobrodružství. Moc dobře se to četlo. Jediné, co by se tomu dalo vytknout, je absence vysvětlení, proč lidstvo na Aldebaranu během čtyřech generací tak moc technicky zdegenerovalo. Absence spojení se Zemí se mi nezdá jako relevantní důvod.
  • Norri
    Norri mecenáš25.6.2022 15:49Krize identity
    Je to dobrý příběh a to hned z několika důvodů. Zajímavé je, že ty důvody se vzájemně podporují. Po ‘Temných nocích’ teď nemám náladu na další epickou bitvu celých dimenzí, ani na záchranu celé planety před šmejdem z vesmíru. Proto mi velmi sedl tento v jistém směru komorní příběh. Protože pokud se bojuje o celé planety a dimenze, tak většinou už nezbývá moc prostoru pro osobní rovinu. A právě o osobní rovině ‘Krize identity’ je. Sice to není tak velký doják jako od Lemira, ale i tak se mě to dokázalo v několika momentech emočně dotknout. Není nouze ani o šokující odhalení a slovo šokující je zde opravdu na místě. Ačkoliv jsem tento příběh nazval komorním, tak není jen o několika málo postavách. Právě naopak, v příběhu jsou snad všichni tehdy aktivní hrdinové DC vesmíru. Ale jen to jen o nich, o jejich blízkých a o několika málo vedlejších záporácích. Žádná města v ohrožení a terorizované civilisty tentokrát nečekejte. Přestože je těch postav v příběhu hodně, tak je Brad Meltzer dokázal dobře ukočírovat a celé vyprávění je přehledné. Pravdou je, že většina superhrdinů tam dělá jen křoví. Váhám mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, ale vzhledem k nečekanému a dobře zdůvodněnému rozuzlení celého příběhu dávám plný počet.
  • Norri
    Norri mecenáš23.6.2022 10:09Čtyřlístek #723-724: Pinďa indiánem
    Když Čtyřlístek, tak jedině od Dana Černého. Tím nenarážím na kresbu pana Němečka, ač preferuji styl Dana Černého, ale především na scénář Radima Krajčoviče. “Pinďa indiánem” má totiž děsně jednoduchý scénář. Ano, vím že je to pro děti, ale… Asi je to mým věkem a staré Čtyřlístky se mi líbí už jen z nostalgie. Každopádně Danovo “Dobrodružství zakázáno”, kvůli kterému jsem si tento sešit koupil, mě opět pobavilo. Kresbou i vyprávěním. Pobavili také Nikkarin a Kopl. Potěšil i drobný crossover s Fanoušem v Hubertovi & Hugovi.
  • Norri
    Norri mecenáš21.6.2022 00:26Persepolis - Souborné vydání (2. vydání)
    Jsem hrozně rád, že jsem se k některým knihám dostal, byť až po letech nezájmu a ignorování. Patří mezi ně i Persepolis. Ta kniha toho totiž nabízí hrozně moc. Persepolis je životopisný komiks. Ale u komiksů, stejně jako u čehokoliv jiného, platí, že i když dva dělají totéž, tak to nikdy není totéž. Nabízí se mi srovnání s Otčinou od Niny Bunjevac. Nina je bezesporu dobrá výtvarnice, ale její kresba mi připadá příliš depresivní. Horší ale je, že mě vyprávění o historii její rodiny a o historii celého Srbsko-Chorvatského konfliktu vůbec nebavilo. To vyprávění Marjane Satrapiová je úplně jiné kafe. Její kresba není tak propracovaná, ale po čtyři dny jsem se těšil, až se do její Persepolis znovu začtu.

    Marjane ve svém komiksu shrnuje čtrnáct let svého života. Vyprávění začíná v roce 1980, během islámské revoluce v Íránu, kdy jí bylo deset let a končí, když ve čtyřiadvaceti nadobro odjíždí z Íránu do Francie. Nevypráví však jen o životě v Íránu, ale také o jejím pobytu v Rakousku, kde od čtrnácti žila čtyři roky sama bez rodičů a studovala francouzské gymnázium. Ač její zážitky nejsou vždy veselé, tak o všem vypráví s vtipem a nadhledem. Marjane je od dětství rebelka s funkčním kritickým myšlením, zdravým úsudkem a až příliš velkou upřímností, což jí nejednou dostalo do svízelných situací. Persepolis nabízí mnoho situací a úvah k zamyšlení a nešetří ani emocemi. Navíc čtenáře částečně seznámí s nedávnou historií blízkého východu z pohledu normálního chytrého a nezfanatizovaného Íránčana. Je to kniha, ke které se budu v hlavě nějakou dobu vracet a za čas si ji určitě přečtu znovu.
  • Norri
    Norri mecenáš12.6.2022 14:23Modrá CREW #22 - Hrobař #5, 6
    Opět musím konstatovat, že bych ještě před pár lety nevěřil, že mě budou bavit westerny. Teď si je užívám a bavím se. Hrobař mě svou atmosférou zase dostal. Není to nepředvídatelné, ale má to úžasné postavy. Ať už to jsou běloši anebo indiáni, nikdo z nich není úplný klaďas nebo úplný padouch. Tedy až na pár vyjímek. Situace “na bojišti” se neustále mění a co platilo na začátku, to už nemusí platit o pár stránek dále. Děj má pěkné zvraty, ale zároveň není komplikovaný. Proto rychle ubíhá a snadno vás strhne s sebou.
  • Norri
    Norri mecenáš11.6.2022 18:53Modrá CREW #21 - Orbital #5, 6
    Původně jsem neměl v plánu opakovat si znovu předchozí díly Orbitalu. Po pár stránkách jsem ale zjistil, že se tomu nevyhnu. Děj se na předchozí události přímo odkazuje a na obě předchozí knihy. Naštěstí je to dobrá sci-fi a ta vždy potěší. Je ale pravda, že to není tak úplně klasická sci-fi. Je zde sice hodně akce, ale zároveň se hodně politikaří. Je to takový politický thriller ve velmi dobrých sci-fi kulisách. Na celé sérii je pěkné, jak v ní lze vidět určité paralely s naší současnou realitou a společností. Ať už jde o rasismus, stereotypy a nebo o Evropskou unii. Potěšující je to, že k těmto tématům přistupuje hodně kriticky. Nic zkrátka není černobílé. To ostatně platí i o tomto komiksu a nemyslím tím teď kresbu. Oproti předchozím dílům se mi děj zdá docela dost komplikovaný. Není těžké jej pochopit, ale snižuje to “dynamiku” jeho čtení. Stejně jako v předchozí knize je i zde děj občas dost zkratkovitý.

    Co se týče kresby, tak ta podle mě patří k tomu nejlepšímu, co můžeme od sci-fi komiksu dostat. Čistá kresba plná detailů a technických udělátek budoucnosti. Ale nejsou zde skvěle zobrazené jen technologie, ale pestrá je také pozemská i mimozemská fauna a flora.
  • Norri
    Norri mecenáš8.6.2022 18:23Punisher MAX #04: Bez domova
    Tohle byl konec jak se patří. Skoro i slza na konci ukápla. Aaronovu Punisher MAX sérii je třeba vnímat jako jeden celek, jeden příběh. Potom to celé správně graduje až do velkolepého finále. Aaron se v něm vrací až k Punisherovým začátkům a pořádně rozjitří vzpomínky Franka Castla, aby finále nepostrádalo ty správné emoce. A nenechte se mýlit, ty emoce nejsou vztek a zuřivost. Tou emocí je smutek starého muže, který všechno ztratil. Smutek a pochybnosti starého vojáka o smysluplnosti všech těch let, které sám vnímal spíše jako osobní trest, který si musí vytrpět až do úplného konce. Do řádně krvavého konce.

    Co se týká Dillonovy kresby, tak tu nemám rád. Během celé série jsem si na ni už ale zvykl a tak mi nekazila zážitek z příběhu. Zmínit musím také obálky jednotlivých sešitů celé série, protože ty jsou geniální a jsem rád, že jsou do před jednotlivé kapitoly vložené.

    P.S. Všimli jste si, kde má 106. stránka číslo? Nevím, jestli to byl záměr, ale je to pěkné a vzhledem k ději i symbolické.
  • Norri
    Norri mecenáš8.6.2022 18:23Punisher MAX #03: Frank
    Frank se vážně povedl. Konečně jsme se dostali k hlubšímu pohledu na Punishera a na okolnosti jeho zrození. Je to parádní jízda. Dokonce i Dillonova kresba se mi zdála snesitelnější, ale možná ji jenom přebil nášlapný scénář. Ukazuje se, že tuto Aaronovu sérii nejde moc dobře hodnotit po jednotlivých dílech, protože dobře to funguje až jako celek.

    Bullseye se dostal Frankovi pod kůži a přinutil ho přiznat si, že celý život lže sám sobě. Že jeho válka se zločinem má mnoho starší kořeny, než si namlouval. A tak si Frank leží rozbitý ve vězeňské nemocnici a rekapituluje svůj život před Punisherem, zatímco všichni ostatní trestanci přemýšlí, jak se Punishera zbavit jednou provždy.
  • Norri
    Norri mecenáš8.6.2022 18:22Punisher MAX #02: Bullseye
    Už tomuto Punisherovi možná začínám přicházet na chuť. Bullseye přímo navazuje na Kingpina. Ač je už z názvů zřejmé, na které postavy jsou jednotlivé knihy zaměřeny, tak je potřeba říct, že to jde skutečně do hloubky. Nebo spíše do detailů. Kingpin se zaměřoval na Fiskovu motivaci a na to, co musel obětovat pro zrození Kingpina. Bullseye není o zrození tohoto psychopatického zabijáka, ale je o jeho šílenství a geniální schopnosti vcítit se do Franka Castla.

    Aaronův run je docela hodně ukecaný. Všichni pořád jenom žvaní. Ale to jde tak nějak ruku v ruce s kresbou. Vůbec si nejsem jistý, jestli tomu scénáři kresba Steva Dillona pomáhá anebo škodí. Já ji rád nemám. Ty nekonečné panely plné velkých hlav mě vůbec nebaví.

    Takže proč tomuto Punisherovi začínám přicházet na chuť? Je to napínavé a Aaron tam evidentně má nějaký dějový oblouk přes všechny čtyři knihy. Zkrátka mě zajímá, jak to dopadne.
  • Norri
    Norri mecenáš6.6.2022 00:16Azimut II.
    První kniha mě nadchla. Byl to ohňostroj nápadů. Nový originální svět plný divů. Druhá kniha pak přináší závěr příběhu s rozuzlením a nějakým tím vysvětlováním. Je to ale jako sypání písku do ozubeného soukolí. Prostě to přestává fungovat. To že rozuzlení a děj jsou naprosto neuspokojující, to je jedna věc. Druhá věc je celková atmosféra. Jsou tam nějaké nové nápady a vtípky, ale už to nepůsobí tak uvolněně jako v první knize. Možná je to proto, že děj této knihy je ve znamení války. Kresba je pořád nádherná.
  • Norri
    Norri mecenáš1.6.2022 23:42Batman: Dvojník
    Jeden z nejrealističtějších Batmanů, jaké jsem kdy četl. Žádná netopýří jeskyně, žádné hi-tech udělátka, žádný sprej proti žralokům. Neustálý boj s policií i se zločinci. A do toho ten zatracený dvojník. Nepřekvapivě se tento komiks snaží o další psychologický pohled na Batmana. To už tak nějak k příběhům z Gothamu patří. Není to zde nijak navíc, ani nijak na sílů a celý příběh to pěkně rámuje. Po dočtení jsem měl pocit, že to celé bylo nějaké krátké. Vyprávění pěkně odsýpá a čtenáře strhne s sebou.

    Velkou zásluhu na tom má také Andrea Sorrentino. Jeho kresba je hodně špinavá a hrubá. Ale to je jenom první dojem. K tomu realistickému příběhu se dokonale hodí. Zajímavé a efektní je pozadí ve stylu zašlých černobílých fotek. Hodně zajímavá a nápaditá je také jeho práce s panelováním. Používá také malé vložené panely, které zdůrazňují nějaký detail - často až rentgenový. Takovou práci s panely mám rád. Škoda jen, že se občas nepočítalo s vazbou knihy a některé panely si pořádně neprohlédnete. To je celkem s podivem, protože pokud se nepletu, tak tento příběh šel rovnou do knih.
  • Norri
    Norri mecenáš30.5.2022 22:08Prašina: Křídový panáček #1: Skořápka
    První sešit Prašiny jsem si koupil proto, aby se mi měl Karel Osoha do čeho podepsat. Do té doby jsem o Prašině slyšel jenom v televizi. Teď vím, že si určitě budu kupovat i další díly. Nejenom že je to úžasně nakreslené a pěkně to pracuje s panely, ale také mě zajímá, jak to bude pokračovat. Těch 24 stránek komiksu jsem měl přečtených až příliš rychle a chci více…
  • Norri
    Norri mecenáš29.5.2022 01:02Shi #3, 4
    Fantasy příběh o pomstě z viktoriánského Londýna. Ve druhé knize se už příběh nevrací k dějové lince ze současnosti zůstává jen v devatenáctém století. Neopouští však úplně téma terorismu. V prvé řadě zde jde totiž o pomstu. O pomstu konkrétním lidem a vůbec celému britskému impériu. Je ale otázka, kdy se pomsta mění v terorismus. Možná se to zdá jako nedůležitá otázka při hodnocení komiksu, ale pro mě je důležité vědět, komu v příběhu fandím. Nemám problém s hlavním hrdinou, který se mstí za způsobené křivdy. S teroristou už problém mám. Pokud se tato role v příběhu pomalu překlopí, tak to ve mě jako čtenáři zanechá určitou pachuť. Nicméně příběh mě bavil. Bylo to napínavé a nepředvídatelné. Nikdy nebylo zřejmé, jak to bude pokračovat. Postavy nejsou plytké a prochází vývojem. Kresba je parádní a oproti první knize přibyly pěkné dvoustránky.

    Překvapila mě míra nenávisti k britskému impériu, kterou jsem z toho komiksu cítil. Něco takového bych bral od britského autora, Pata Millse nebo Alana Moora, ale od belgického autora to lehce zavání.
  • Norri
    Norri mecenáš29.5.2022 01:02Shi #1, 2
    Fantasy příběh o pomstě z viktoriánského Londýna. Od tohoto komiksu jsem vlastně nic nečekal. Nic jsem si o tom nezjišťoval a plně jsem se spolehnul na výběr pana Vybírala. A tak jsem z určitých aspektů toho komiksu mírně překvapený. Musím říct, že je velmi těžké to hodnotit podle první knihy. Svádí to k předjímání a unáhleným závěrům. Například to vypadá, že se snaží obhajovat terorismus, a to v dějové lince ze současnosti. Také neumím úplně zhodnotit míru prohnilosti viktoriánského britského impéria, ale podle dějové linky z minulosti to vypadá, že imperiální aristokracie devatenáctého století byla to největší zlo na světě. Ale chápu, bylo potřeba rozdat karty a jasně rozlišit tým utlačovaných a utlačovatelů. Musím říct, že hra je rozehraná velmi dobře. Je to napínavé, pěkně nakreslené a jsem moc zvědavý, jak to dopadne a jaké ideologické a morální závěry to bude mít.
  • Norri
    Norri mecenáš28.5.2022 13:55Jelita: Ze života lůzrů
    Pokud máte rádi Danův humor a kresbu, tak je to boží. Já jsem se dobře bavil. Je to sice pro puberťáky, ale ty situace a humor mi jsou furt tak nějak blízké.
  • Norri
    Norri mecenáš28.5.2022 11:52Temné noci - Metal: Temný vesmír
    Všichni hrdinové jsou poražení a ve s*ačkách, všechny hlavní města DC světa jsou rozbité jak Mariupol, naprostá zkáza a ke zničení multiverza chybí už jenom krok. Ale najednou, jako když luskne prsty, se to otočí a hrdinové mají naději a mají hubu plnou drsných hlášek. Ale chyba lávky, vše se zase propadá do temnoty a chaosu a zase je veškerá naděje ztracená. A potom znovu nějaká naděje. A opět všechno špatně a všechno je ve s*ačkách. A pořád dokola. Nuda, chaos, bordel. V poslední třetině už jsem byl ztracený, ale bylo mi to už tak nějak jedno. Ty kecy, které hrdinové i záporáci pronášeli, pro mě začaly být utrpením. Už jsem to chtěl jenom dočíst do konce, zavřít a zapomenout.
  • Norri
    Norri mecenáš24.5.2022 23:33Temné noci - Metal: Temní rytíři
    Mám rád Batmana jako detektiva. Mám dokonce rád Snyderův run. Ale jakmile Batmaní příběh začne sklouzávat k mytologickým šílenostem s temným bohem, k temným dimenzím a k cestování v čase, tak je to pro mě konečná. Proto mě série “Temné noci - Metal” nebaví. Možná to mají autoři ďábelsky chytře vymyšlené a pečlivě dlouho dopředu promyšlené. Možná geniálně propojují podivné události z celé batmanovské historie. Pro mě je to překombinovaný slepenec.

    Je pravda, že tato druhá kniha je o něco málo lepší než ta první. Je méně chaotická. Někde v půlce mě to dokonce přestalo nudit a začalo mě zajímat, jak to bude pokračovat. Dlouho mi to ale nevydrželo. Jednoznačným vrcholem knihy je příběh hlavního záporáka - Batman který se směje. Je docela děsivý a je moc pěkně nakreslený. Kresba vůbec je silnou stránkou této knihy. Kreslířů je zde celá řada a většina odvedla dobrou práci.
  • Norri
    Norri mecenáš22.5.2022 20:17One-Punch Man #02: Tajemství síly
    Zpočátku jsem měl pocit, že ze mě už opadlo překvapení z něčeho nového a jiného, ale nakonec jsem se do toho zase dostal. Síla humoru této série je v brutální zkratce. Je to zábavná blbinka, kterou přečtěte za chviličku. Takže vás to pobaví, ale nestihne to začít nudit.
  • Norri
    Norri mecenáš16.5.2022 07:18Temné noci - Metal
    Co to sakra bylo? Proč něco takového vůbec vzniklo? Jako vážně, něco tak hrozného jsem už dlouho nečetl. Jsem fanoušek Snyderova Batmana, ale tohle s ním nemá nic společného. U druhého sešitu jsem byl skoro rozhodnutý to vzdát, ale mám toho tři knihy, tak tomu musím dát šanci. Je to šílený překombinovaný konstrukt. Je to chaos, do kterého naházeli všechny postavy DC, přidali pár nových, všechno to zamíchali a nasypali na jednu hromadu. Ve výsledku se v tom sice dá zorientovat, ale mě to prostě nebavilo. Uznávám, že démonické verze Batmanů a Robinů je zajímavý nápad a jsou i pěkně nadesignovaní, ale ten příběh se mi nelíbí.
  • Norri
    Norri mecenáš14.5.2022 23:53Šninklova veliká moc (pevná vazba)
    Tohle je zkrátka geniální komiks. Když se dívám na mé tři roky staré hodnocení černobílé verze, tak bych na něm neměnil vůbec nic. Maximálně ho můžu rozšířit. Je to chytrá fantasy s parádním příběhem, který nepostrádá humor ani napětí. Je to parodie biblických příběhů a obžaloba Boha. Jsou tam nahaté víly a jedna vnadná Hobitka, teda vlastně Šninklí slečna. No a celé je to naprosto úžasně nakreslené a kolorované. Líbila se mi už černobílá verze, ale s koloringem je to prostě božské. Jo a taky tam je sci-fi vozítko. Prostě je tam všechno, co dobrý komiks musí mít. Je moc dobře, že to tu vyšlo znovu a v pevné vazbě. Původní formát evropských alb by tomu slušel víc, ale člověk nemůže chtít všechno. Co mě mrzelo víc, byl poněkud drhnoucí překlad hned na začátku knihy, kdy dvě bubliny úplně nedávaly smysl a přinutily mě vytáhnout starou černobílou verzi k porovnání. Potěšily mě bonusové rozhovory s Rosińskim a Van Hammem.
  • Norri
    Norri mecenáš1.5.2022 21:02Doomboy
    Já ten komiks prostě miluju. Od roku 2016, kdy jsem jej objevil v jednom knihkupectví na severu Švédska, jsem jej četl už několikrát. Nyní mám i české vydání a pořád to na mě funguje. Pořád to ze mě dokáže vymáčknout ty správné emoce, i když vím, co bude na každé další stránce.

    Přiblížit komiks Doomboy je těžší, než by se mohlo zdát. Pokud už jste od Tonyho Sandovala četli například Vodního hada, tak víte, co od něj můžete čekat. Jeho vyprávění a kresba spolu fungují v dokonalé symbióze. Výsledné dílo je plné imaginace a mystiky, a někde hluboko se vás dokáže dotknout a vzedmout vlnu emocí. Sandovalova kresba je zvláštní. Má svůj styl, jakým kreslí postavy a navíc často mění “kvalitu” kresby. Něco je nakreslené naprosto precizně a úžasně, ale něco je zase na první pohled hrozně hrubé a kostrbaté. Brzy ale zjistíte, že i ta hrubá kresba je plná detailů, které ji dávají nový rozměr.

    Doomboy vypráví o týpkovi, kterému nikdo neřekne jinak než “D”. Je to obyčejný kluk s obrovskou imaginací, kytarou a láskou k metalu. Jenže zrovna neprožívá nejšťastnější období. Nejen že ho vyhodili z kapely, ale hlavně mu zemřela jeho holka. Jeho milovanou Annie srazil náklaďák a mu po ní zbyl pes a obrovská díra v hrudi - zrovna tam, kde má být srdce. “D” teď vůbec neví, co s tím má dělat. Pomůže, když ji přes rádiové vlny bude posílat doom metalové vzkazy někam do vesmíru, nebo snad až do nebe?

    Ta kniha je zkrátka naprosto úžasná. Když jsem se rozhodoval, jestli si ji koupit, tak jsem si pročítal recenze na internetu a jedna z nich mě obzvlášť zaujala. Recenzent v ní psal, že při čtení Doomboye a zvláště při Doomboyových představách, jak na nebi během bouřky spolu svádějí dvě armády epickou bitvu, si připadal, jako kdyby znovu poprvé poslouchal hudbu kapely Amon Amarth. Když jsem si tohle přečetl, tak jsem věděl, že tu knihu musím mít. Když potom v knize “D” poprvé hrábne do strun a pošle metal do éteru, tak mi vždy naskočí husí kůže. Tenkrát před lety a nyní znovu. Doomboy se zkrátka dá číst opakovaně, aniž by ztrácel na síle.

    České vydání od Comics Centa má větší formát, ale to má pozitivní efekt jen u obálky a celostránkových kreseb, kde oproti originálu přibyl kousek kresby navíc. Mírné zvětšení na standardních stránkách s panely nic nepřináší. České vydání má také posunuté stránky. Liché jsou na sudých a naopak. Snažil jsem se přijít na to, zda to byl správný krok, takto to posunout. Za sebe musím říct, že se mi ve většině knihy asi více líbí původní rozložení sudých a lichých. Je tam ale asi deset stránek ke konci knihy, kde je rozhodně lepší rozložení od Comics Centra. Jedna epická scéna byla v původním vydání jako pěst na oko, zatímco v českém to dává větší smysl. Ale jestli těch několik stran stálo za posunutí celé knihy? Nevím. Pokud neznáte originál, tak nad tím vůbec nebudete přemýšlet. A to je hlavní.
    Potěšily mě bonusy na konci českého vydání, kde je oproti původnímu vydání přidaný jeden celostránkový vtípek a taky obálky francouzského vydání, které bylo orientované na výšku.
  • Norri
    Norri mecenáš30.4.2022 20:18Corto Maltese: Balada o slaném moři
    Tahle komiksová kniha má u nás celkem hloupý osud, který ale vůbec není spojen s tím komiksem jako takovým. Peripetie s jeho vydáním je ostatně možné vyčíst ze zdejších diskuzí. Z údajně zásadního díla, se stala předražená kniha vytisknutá z nekvalitních podkladů. Za sebe ještě dodám, že tomu komiksu musela podrazit nohy také škaredá obálka. Skončilo to přetiskem, takže tisk je nyní opravdu dobrý, a nakonec i výprodejem za 29,- Kč. Přes to všechno, anebo právě proto, jsem byl na tu knihu hodně zvědavý.

    Kniha překvapivě začíná výtvarnými studiemi domorodců a předmluvou Umberta Eca, který dopodrobna rozebírá zeměpisné nepřesnosti ve světě Balady o slaném moři. Podle mě by to bylo mnohem lepší na konci, ale naštěstí to nijak nevyzrazuje děj.

    Je to příběh o pirátech, ale odehrává se za první světové války v Pacifiku. Vůbec jsem netušil, že i tam probíhala první světová válka. Říkal jsem si, že je to sice ještě exotičtější, než klasičtí piráti z Karibiku, ale zdaleka ne tak romantické. Piráti, ponorky a lodě naložené uhlím. Znělo mi to jako moc divná kombinace. Ale víte co? Je to moc pěkný pirátský příběh. Je to napínavé, udržuje si to tajemství, obsahuje to spoustu dobrodružství a nepostrádá to humor. Navíc je v příběhu povídání o kultuře Maorů a Melanésanů. To bylo obohacující. Hlavní hrdina Corto Maltese se zpočátku zdá jako pěkný bídák, ale postupně, jak ho více poznáváte, tak zjistíte, že jste si ho už stihli oblíbit.

    Co se týká kresby, tak jen občas jsem narazil na něco, co se mi nelíbilo. Jinak jsem si ji hrozně užíval. Asi nikde jinde jsem neviděl pěkněji nakreslené lodě na moři. Celkově zajímavá je práce s tenkou linkou tuší v kombinaci s širšími tahy štětcem. Vlastně si moc neumím představit, jak by tento příběh fungoval s jinou kresbou. Byla by vážně škoda, kdyby tahle pěkná kresba s jejími tenkými linkami zůstala rozrastovaná na kostičky.

    Je jen málo věcí, které se dají tomu komiksu vytknout a všechny jdou za vydavatelstvím Egmont. To, že si nedali tu práci a nepřeložili zvuky, to dokážu pochopit a příliš mi to nevadí. Spíše je škoda, že se nesnažili lépe vycentrovat texty v bublinách. I přesto budu hodnotit plným počtem hvězdiček. Celkově je mi líto, že už u nás asi další kniha příběhů Corto Maltese nevyjede.
  • Norri
    Norri mecenáš27.4.2022 22:23Návrat Krále Šumavy #01: Na čáře
    Život píše šílené příběhy. A nikdy je nepřestane psát, protože vždycky se najde dost magorů, kteří budou dělat jiným ze života peklo. Příběh Krále Šumavy jsem neznal, měl jsem o něm jen povrchní povědomí, a tak byl děj této knihy pro mě nový, napínavý a poučný. Škoda jen určité zkratkovitosti scénáře v některých pasážích, kdy to vypadá, že bylo několik stránek vypuštěno a čtenář se horko těžko orientuje. Knihu jsem koupil od Karla Osohy kvůli jeho kresbě a právě ke kresbě bude směřovat moje druhá výtka. Osoha rozhodně umí kreslit a jeho postavy vypadají velmi skutečně a emoce v jejich obličejích jsou jasně čitelné. Měl jsem ale velký problém rozeznat kdo je kdo. Šlo by to podle vlasů, ale neustále se tam nosí policejní čepice, klobouky a jiné pokrývky hlavy a já jsem často jenom odhadoval kdo je kdo. Jinak má kresba parádní atmosféru a kreslená příroda i rozpadlé baráky v pohraničí vypadají reálně. Do dalších dílů rozhodně půjdu.
  • Norri
    Norri mecenáš24.4.2022 22:56Čajovna u malajského medvěda
    K Davidu Rubínovi jsem si hledal cestu poměrně dlouho a složitě. Teď už vím proč. Měl jsem začít jeho Čajovnou. Ač je to komiks černobílý, přičemž Rubín je známý sytými barvami, tak to má jeho typickou kresbu. A právě v této knize velmi snadno objevíte její krásu. Ale tahle kniha není jenom o kresbě. Právě naopak, je hlavně o příbězích a emocích. Tam kde Lemire postupně buduje celý svět a celou jeho atmosféru, aby vás tím vším ve výsledku zavalil, tam Rubín bez skrupulí útočí rovnou na solar a vymáčkne z vás slzu už na desáté stránce. Ano, ty příběhy jsou docela naivní, ale na konci každé krátké povídky zamáčknete slzu a s chutí se pustíte do další. Na konci knihy jsem měl chuť se zvednout, obléci se a vyrazit za Sigfridem do jeho čajovny na nějaký dobrý čaj a kávový likér.
  • Norri
    Norri mecenáš21.4.2022 08:53Slečna Baudelairová
    Na básničky už dávno nejsem a navíc, nebudu to zapírat, jsem od Charlese Baudelaira nikdy nic nečetl. Jasný kulturní barbar. Nicméně na tuto knihu jsem se skutečně těšil. Těšil jsem se, že se dozvím o životě slavného básníka, těšil jsem se na verše, ale především jsem se těšil na úchvatnou kresbu se spoustou erotiky. A skutečně jsem to všechno dostal. Přesto jsem očekával trošku něco jiného.

    Kresba je skutečně úžasná a erotika je vcelku dost odvážná. V tomto směru není komiksu co vytknout. Překvapil mě způsob podání básníkova života. Většina knihy je pojatá jako dopis Baudelairovy milenky jeho matce po Charlesově smrti. Tento dopis pokrývá celý jeho život od útlého dětství až do jeho smrti. Popisuje v něm všechny jeho bohémské eskapády, věčné zadlužování a neustálé útěky před exekutory, boj se syfilisem i nekonečné hádky. Takový zcela jistě jeho život byl, ale po nějaké době jsem začal mít pocit, že je to stále to samé furt dokola a mě to přestávalo bavit číst. Celé to bylo stále více a více depresivnější, zejména když ke konci života propadal Baudelaire stále většímu zoufalství. Velkou část knihy tvoří panely bez bublin, pod kterými je text dopisu. A že je to dlouhý dopis se spoustou vět.
  • Norri
    Norri mecenáš18.4.2022 22:02Proti přírodě #03: Znovuzrození
    Závěrečný díl se opět odehrává ve světě, kde jsou i jiní “lidé”, než jenom dvě skupinky hlavních postav, které si jdou po krku. Dostaneme zde jak vzpomínky, které odhalí původ celé konspirace, tak i málo uvěřitelné a místy až z prstu vycucané zákonitosti všech mystických prvků v příběhu. V tomto závěrečném díle v podstatě funguje dobře jenom to, co fungovalo v knize první - normální civilní životy a trable jednotlivých postav. Zde to bohůmžel dostáváme jen ve vzpomínkách a v krátkém zakončení celého příběhu. Velkým plusem je pěkná kresba. Škoda, že nezůstalo více z příslibu erotična z první knihy, které dále přetrvávalo už jen v alternativních obálkách.
  • Norri
    Norri mecenáš18.4.2022 22:02Proti přírodě #02: Štvanice
    Lehké erotično a humor jsou ty tam. Tady už se jede jen mysteriózno, konspirace a osudovost. Jenomže se ztratil i dojem skutečného funkčního světa. Máme tady jen dvě izolované skupinky jedinců, které stojí proti sobě, a hlavní hrdinku, která přestává zvládat tajemnou bytost, se kterou je spojená. Aspoň že je to pěkně nakreslené a ještě pořád je to jakž takž zábavné.
  • Norri
    Norri mecenáš18.4.2022 21:47Vrána (5. vydání)
    Velkoformátová touha po pomstě a kolosální láska až za hrob. Asi každý známe ten pocit, kdy si představujeme, co všechno bysme udělali těm, kteří by nám ukřivdili, či ublížili našim blízkým. Ti šťastnější si to jen představují ve strachu o své blízké. Ti, kteří takové štěstí neměli, s tou touhou musí žít. Dokud nepřijde smíření, či odpuštění. Anebo dokud se skutečně nepomstí. Ale pomsta mívá své následky. Je těžké si představit ten pocit, kdy někomu v životě zbyde už jen ta pomsta. V této knize je taková touha po pomstě doslova koncentrovaná. V každém čtenáři bezpochyby najde nějaké obavy, kterých se může dotknout.

    Nechci Vránu hodnotit s ohledem na okolnosti jejího vzniku. To by se pak i naprostá kravina dala hodnotit kladně jen proto, že za tím stojí silný příběh a jejímu autorovi to psychicky pomohlo. A stejně tak naopak. Dobrý komiks si nezaslouží být označovány za dobrý kvůli okolnostem svého vzniku, ale díky své kvalitě. Je ale pravda, že díky znalosti toho pozadí jsem na autorovo rozpoložení nemohl během čtení nemyslet.

    Vrána není kniha na jedno přečtení. Jak kvůli textům, tak kvůli výtvarné stránce. Po prvním přečtení mi byl celý děj jasný, přesto mám pocit, že v budoucnu, v jiném rozpoložení, v něm můžu najít něco více. Třeba už také budu vědět, co si mám představit pod “operadickými trhlinami”. A možná taky ne. Jisté je, že příběh dokáže předat emoce zoufalství. Pokud bych měl vypíchnout pár momentů z děje, které mi přišly zajímavé, tak to určitě budou rozhovory s malou holkou jménem Sherri, kočky táhnoucí se za Erikem a pak způsob, jakým je postupně odkrýváno to, co se toho osudného dne stalo.

    "Matka - to slovo v srdcích všech dětí i na jejich rtech znamená bůh."

    Co se týká výtvarné stránky, tak je to pro mě tak trošku punk a underground. Po prvním přečtení jsem z toho měl rozporuplné pocity. Něco mi přišlo famózní a něco naopak hrozné. Při druhém čtení se to docela srovnalo. Jisté je, že v tom komiksu je hodně opravdu skvělých panelů a celostránkových kreseb. Na druhou stranu musím říci, že mi na některých panelech vadila kresba očí.
  • Norri
    Norri mecenáš9.4.2022 16:04Lucifer #11: Večerní modlitba
    Je to škrábání na dně. Jogurt, včetně všech kousků ovoce, byl dojeden v minulé knize a tady se už jenom škrtá lžičkou po dně plastového kelímku. Je totiž pravda, že na některé postavy v minulé knize nedošlo. Třeba na kluka, co ho vychoval pavouk spřádající emoce. Nebo na japonskou vládkyni pekla Izanami. Lucifer končí a on za sebou nenechává žádné otevřené konce.

    Je to loučení. Luciferův životní boj ztratil smysl. Už nemá proti čemu nebo za co bojovat. Jsoucnu už nevládnou pravidla, se kterými se nemohl smířit. Takže už zbývá jen zhasnout a odejít. Pro nového čtenáře tato kniha nemá smysl. Tohle jsou bonusy pro fanoušky. Poslední vtipná výprava padlého cherubína Gaudia a jeho ségry, nakreslená skvělým Deanem Ormstonem. Poslední dámská jízda všech ženských hrdinek série. Skvělé odvyprávění Luciferovy první vzpoury i připomenutí jeho skvělé argumentace Morfeovi, zatímco zamyká prázdné peklo. Zkrátka skvělý fanouškovský servis a já jako fanoušek jsem byl spokojený.

    Touto knihou jsem ukončil první čtení celého Sandmanovského universa. Strávil jsem se Sandmanem a Luciferem poslední tři měsíce a nedá mi to, abych obě série nesrovnal. Pro mě osobně ční Lucifer vysoko nad Sandmanem. Sandman měl své vrcholy, kdy byl dokonalý. Ale Lucifer byl dokonalý po celou dobu. Všeříkající je asi to, že za jeden z největších Sandmanových vrcholů považuji Luciferovo opouštění pekla.
  • Norri
    Norri mecenáš8.4.2022 21:15Lucifer #10: Jitřní hvězda
    A máme tady vyvrcholení celé série. Dopadlo to zhruba tak, jak jsem si přál, ale neodpustím si malou kritiku. Nechci se vůči této ďábelsky božské sérii nejak rouhat, je skvělá a její vyvrcholení je dokonale vypilované, ale lehce tomu vyvrcholení ubližuje preciznost Mikea Careyho. Rozhodl se za sebou poctivě uklidit a uzavřít všechny dějové linky.

    Znovu se tak třeba setkáme s postavami, které známe jen z první knihy. Znovu se setkáváme se soudcem Šalamounem i Christopherem Ruddem. Znovu se setkáváme s dítětem Basanos i s Jin En Mok, kteří byli vráceni do hry už v minulém knize. Prakticky se setkáváme se všemi, kteří měli v příběhu nějakou roli a podařilo se jim přežít. Setkáme se dokonce i s Tím, kterého jsme doposud mohli jenom slyšet. Zkrátka a dobře, mám pocit, že tentokrát bylo ve hře příliš mnoho figurek. Carey to sice ustál se ctí, ale bylo to lehce překombinované. Zvrat stíhal zvrat, dějové linky skákaly sem a tam a střídaly se po jedné či dvou stránkách. Hotový Armageddon….

    Na úplném konci ale přišlo lehké zklidnění a chytré vyřešení celého průseru, který byl způsobený odchodem Všemohoucího a táhl se už od šesté knihy (nečekali jste úplný konec úplně všeho, že ne?). Vlastně… Čím déle sepisuji tyto řádky, tím více se mi tato kniha zdá skvělá. Nestává se často, abych byl se zakončením série tak spokojený, jako tady. Ano, vím že tato série má ještě jednu knihu, ale věřím, že to důležité se stalo tady…
  • Norri
    Norri mecenáš6.4.2022 23:23Lucifer #09: Crux
    Všechno směřuje k neúprosnému konci, ale někteří nechtějí, aby se vesmír rozpadl jenom tak, bez pomsty, bez zadostiučinění. Ale možná že ještě existuje naděje. Ale naděje na co?

    Na deváté knize jsem se trošku zasekl. Přestože předchozí díl končil brutálním cliffhangerem, tak jsem si od této série musel na chviličku odpočinout. Po návratu jsem se trošku bál, že mé nadšení z Lucifera vychladlo. Ale Mike Carey mi zde zase skoro vystřelil mozek z hlavy. Ten chlap je zkrátka geniální. Většina knihy je klasický vysoký Luciferovský standard, takže paráda. Jsou tam ale dva sešity, které silně vybočují. Jedením z nich kniha začíná a v něm se pomocí velmi stylizované kresby podíváme do pekla, kde dojde k tak trošku sametové revoluci. A ten druhý sešit? To je ten geniální a mozek vystřelující. Nebudu k němu nic prozrazovat. Ten si musíte užít na vlastní bulvy.
  • Norri
    Tak tento Conan se mi vážně líbí! Je drsný, neplácá zbytečné kraviny, jedná rychle a nezná slitování. Dokonalý Conan! Navíc ta kresba! Na prvních stránkách jsem si říkal, že je hrozná. O pár stránek dál už jsem nadšeně hýkal. Na první pohled vypadá jako hodně hrubá, ale cítíte z ní tu barbarskou divokost, drsnost a špínou Conanova světa. Navíc skvěle pracuje se stíny. Celkově má ta kniha skvělé tempo a atmosféru. Z Conanava návratu k Marvelu mi tahle kniha zatím sedla asi nejvíce.
  • Norri
    Norri mecenáš4.4.2022 23:57Barbar Conan #04: Kitaj
    Původně už jsem tento díl neměl v plánu kupovat. Ale ukázka mě nalákala na děj i na kresbu. S politováním musím konstatovat, že zajímavý děj vzal brzy za své a pokračovalo to už jenom čímsi generickým, co mě už moc nebavilo. Alespoň co se týká titulního příběhu z Kitaje. Problém je nejspíš v dialozích, které jsou místy dost slaboduché. To, že Conan občas prohodí filozofující moudro, už nic moc nezachrání. Po Kitaji následující krátké a kratší příběhy jsou na tom o něco lépe.

    Kresba je povedená, ale sem tam jsem měl pocit, že některé panely kreslil někdo jiný, někdo kdo obličeje ještě nemá moc v ruce. Některé jiné panely jsou ale fascinující a celá kniha tak zanechává dobrý dojem alespoň po výtvarné stránce.
  • Norri
    Norri mecenáš23.3.2022 21:51Lucifer #08: Vlk pod stromem
    Knihu otevírají dvě povídky. Jedna je z dávné minulosti, kdy Lilith zplodila Mazikeen, anděl Ibriem postavil stříbrné město a Lucifer dal sbohem nebeským zástupům. Důležitý obsah, ale jinak nuda. Mnohem lepší je druhá povídka ze "současnosti". Je o démonech a lidech a má skvělou pointu.

    Hlavním příběhem je "Vlk pod stromem", jak ostatně prozrazuje samotný název knihy. Měl jsem chvíli strach, že to stejně jako předchozí díl "Exodus" bude jenom nimrání se v důsledcích odchodu Boha z našeho jsoucna. V epickém vyvrcholení zjistíte, že to tak není a příběh se konečně může posunout. Už od "Domů ticha" mám svůj tip, kam to bude směřovat a zatím jsem rád, že to má ten správný směr. Protože se mi ten směr zatraceně zamlouvá.
    Příběh "Vlk pod stromem" je celkově hodně povedený. Je v něm rozběhnuto několik dějových linek, které se postupně spojují. Andělé jsou furt arogantní a tupí, Osud je stále tajemný a osudový, a Elaine Bellocová je zkrátka boží. Role záporák tentokrát padla na vlka Fenrira. Nutno říct, že záporák je to dokonalý. Ne jako ti dva moulové posledně.
  • Norri
    Norri mecenáš20.3.2022 23:15Lucifer #07: Exodus
    Exodus je přešlápnutím na místě. Dovětek předchozího dílu, ve kterém došlo ke zlomové události. Exodus je vykřičníkem za oznámením, že Bůh odešel. Přestože zde vyprávění lehce zvolnilo tempo, tak jde stále o nadprůměrnou záležitost. Ať už jde o boj o Boží trůn, nebo o vyhánění nesmrtelných z Luciferova vesmíru, vždy v těch příbězích hrají prim jejich protagonisté. Skvělé postavy zkrátka dělají skvělé příběhy. Tentokrát do sbírky mých oblíbených postav přibyl snovač Thole.
  • Norri
    Norri mecenáš19.3.2022 23:09Lucifer #06: Domy ticha
    Dochází mi slova chvály. Je to boží. Je to ďábelské. Poodhalení božího plánu rozhodí i takového klidného drsňáka, jakým je archanděl Michael. Po tom, co se stalo v tomto díle, už svět nikdy nebude stejný. Jestli tedy vůbec bude. Hlavně že se má kdo starat o ježky. Náš svět má Briana Maye, Luciferův svět má Monu. Jediné, co se dá knize vytknout, je kresba Davida Hahna v poslední kapitole.
  • Norri
    Norri mecenáš18.3.2022 23:59Lucifer #05: Peklo
    Je úžasné, jak si tato série dokáže držet vysokou úroveň v každém díle. Jasně, není to zase tak výjimečné, ale v porovnání se Sandmanem je to prostě markantnější. Tentokrát došlo na smluvený duel mezi Luciferem a andělem Amenadielem. Není to však něco, co by se odehrálo v jednom sešitě. Tahle povídka s názvem "Peklo" je epické vyprávění ve čtyřech sešitech, které je napěchované dějem, nečekanými zvraty a nenechá vás ani chvíli vydechnout.

    Krátká povídka "Přináší dary" je dokonalost sama. Bez přehánění. Je kreslená Deanem Ormstonem a obstála by jako samostatný hororový one shot. Ale tohle je součást většího univerza, které už znáte, a právě to povyšuje tu povídky až do nebes… nebo ji spíše dělá pekelně skvělou!

    A poslední část s názvem "Vynést rozsudek"? Detektiv Šalamoun, syn Davidův, rozjíždí vyšetřování smrti Elaine Bellocové a je mu naprosto lhostejné, koho vyšetřuje. Viník nesmí zůstat nepotrestán. Lucifer v téže chvíli zabředává do záležitostí severské mytologie, aby splatil svůj dluh a nezůstal nikomu nic dlužen. Nutno podotknout, že se severskou mytologií je zde nakládáno velmi pěkně. Dokonalý závěr dokonalé knihy!
  • Norri
    Norri mecenáš18.3.2022 23:52Aargh! Pampeliškový speciál
    Pěkná přehlídka výtvarníků. Všechny práce spojuje společné téma - nahota a dívka s pampeliškovým věnečkem. Problematické je to s příběhem. Jestli tam je nějaký příběh, který propojuje celou knihu, pak já jsem ho tam nenašel. Jednotlivé mikropříběhy spíše jen navozují atmosféru, než že by se daly považovat za skutečné příběhy. Možná že je to celé jenom snění, ukazující, jak se sen během noci mění a přechází do zcela nových světů. Ať už je ten přechod pozvolný, anebo zcela nenadálý.
  • Norri
    Tahle série je perfektní. Je chytrá, přemýšlivá a uchopitelná. Hlavně ale přesně zná rezonanční frekvenci základů naší kultury a morálky. Není důležité, zda věříme na nebe a peklo. Většina z nás ctí více či méně podobná pravidla. A asi každý nad těmi pravidly někdy přemýšlí. Do toho přichází Mike Carey se svým Luciferem, aby ty pravidla a základy podrobil zkoušce, anebo aby nabídl jiný úhel pohledu. To mě baví. Baví mě taky to, že Carey neředí vyprávění povídkami. Sice se vyprávění shlukuje do určitých celků, které jakoby stojí samostatně, ale přesně zapadají do děje a mají v něm svou důležitou roli. V kresbě se i nadále střídají Peter Gross a Dean Ormston. Musím říct, že u mě začíná převládat zalíbení ve stylu Deana Ormstona.
  • Norri
    Norri mecenáš14.3.2022 23:59Lucifer #04: Božská komedie
    To jsou zvraty! To jsou kotrmelce! Tento díl je hodně výživný. Nelíbí se mi, k čemu zde došlo a už vůbec se mi nelíbí, koho jsme ztratili. Ale je to zatraceně strhující. Lucifer dostal lekci pokory, na které sice někteří vydělali, ale cena, kterou jiní museli zaplatit, byla příliš vysoká. Alespoň že hutný závěr odlehčuje povedená a vtipná povídka "Vloupačka".
  • Norri
    Norri mecenáš11.3.2022 23:43Lucifer #02: Děti a monstra (2. vydání)
    Tak tenhle Lucifer, ten je libový. Po všech stránkách. Světlonoš je zde konečně takový, jaký by měl být. Vznešený, sobecký, nelítostný, lstivý a zatraceně chytrý. Kniha “Děti a monstra” má moc dobře vystavěný příběh. Vyprávění je celkem přímé, bez skrytých narážek a nevyřčených point, které by vedly k domýšlení a dohadům, co tím autor vlastně myslel. Za to jsem rád. Příběh je vyprávěn v několika souběžných dějových linkách, které se dříve či později protnou a všechno do sebe krásně zapadne. Navíc jsou zde všechny postavy, které jsem si oblíbil v první knize.
    Bavila mě i výtvarná stránka. Jak kresba Petera Grosse, tak i kresba Deana Ormstona. Oba jsem si již dříve oblíbil v jiných sériích.
  • Norri
    Norri mecenáš10.3.2022 12:55Nezkrotný Berserkr
    Paráda! Tahle kniha je ještě lepší, než jsem čekal a to jsem čekal hodně. Nezřídka jsem po otočení stránky obdivně vykřikoval. Ale dost tohoto infantilního hodnocení…

    Nápad propojit reálný svět a fantasy svět není nijak originální. Když se do toho ale pustí Jeff Lemire, tak to stojí za to. Lemire tomu totiž dokáže dát příběhu emoce jako nikdo jiný. Dokáže vyprávění a sbližování dvou nesourodých postav gradovat naprosto precizním stylem, kterým si vás získá. Ale tento příběh není jen o emocích, jako některé jiné Lemireovy knihy. Tenhle příběh je i o akci - řádně divoké, brutální a krásně krvavé. A tím se dostávám ke druhému autorovi, kterým je Mike Deodato junior. Ten dokázal nádherně nakreslit jak emoce, tak i krvavou řež. Jeho kresba postav a obličejů, kompozice panelů a práce s nimi je prostě parádní! Velký podíl na úžasném výsledném dojmu má i kolorista Frank Martin. Přes všechnu chválu mám ke komiksu i jednu drobnou výtku. V knize jsou často úžasné dvoustránkové panely, které si však nemůžete užít naplno, protože hlavní hrdina porcuje své nepřátele přesně uprostřed ve vazbě. Ale to je opravdu jenom drobnost. Už teď se nemůžu dočkat pokračování!

    Četl jsem to v angličtině. Knihu od Comics Centra jsem neviděl.
  • Norri
    Úvodní příběh “Světlonošova cesta” mě moc nevzal. Chápu o co v něm jde, chápu, že je to důležitý start celé série, ale něco mi v něm nesedí. Nicméně zbytek knihy už byl v pohodě. Představil zajímavé nové postavy a já jsem zvědavý, co se s nimi bude dít dál. Nad některými Luciferovými výroky by bylo fajn vést diskuzi někde u piva.
  • Norri
    Nedávno mě při pohledu na obrázky starých Čtyřlístků popadla nostalgická nálada a zatoužil jsem přečíst si znovu příběhy, které jsem četl v dětství. Po krátkém pátrání jsem koupil tuto šestou knihu, která obsahuje nejvíce příběhů, které jsem si podle obálek pamatoval. Co vám budu povídat. Pro objektivní hodnocení zde není místo. Nostalgie byla nakrmena a já jsem si užil pěkné víkendové odpoledne.
  • Norri
    Jsou obyčejný lidský život a rodina něco, co se dá spočítat a převést do algoritmů? To je ústřední téma tohoto dramatu s roboty. Komiks Vision dostál své pověsti dobrého a chytrého komiksu pro dospělé. Tom King je specialista na různé traumata a osobní tragédie a hodně s nimi pracuje i zde. Stejně jako v Mister Miraclovi je i zde hlavním tématem rodina. Zde ji však zkoumá z netradičního úhlu pohledu a to z pohledu logického robotického mozku. Ale protože se Vision snaží co nejvíce se přiblížit člověku, tak je to vlastně spíše o nás, o lidech.

    Jak je u Toma Kinga zvykem, je to docela ukecané. Dialogy jsou často doplněny hlasem vypravěče, který zde zcela bezostyšně spoileruje budoucí děj, nebo se přes několik stránek nese přednes monologu ze Shakespeara. Textu vypravěče je šikovně využíváno ke gradaci děje a čtenářům je neustále naznačováno a místy snad až oznamováno, že se to celé řítí do velikého průseru. To udržuje čtenáře v neustálém napětí.

    Zhruba v půlce příběhu nastává ve vyprávění zlom. King se rozhodl vysvětlit Visionovy pohnutky a rozhodnutí na otevřeném problému v teoretické informatice. Snažit se naroubovat pochopení rodiny na jeden ze sedmi problému tisíciletí je na jednu stranu chytré, ale zároveň je to tak trošku past na čtenáře. Sice je to donutí přemýšlet, což není nikdy na škodu, ale zároveň to naruší rytmus vyprávění. Alespoň já jsem to tak měl. Některé pasáže jsem musel přečíst několikrát, aby si všechno správně sedlo.

    Vision samozřejmě dojde k tomu, že život a rodina nejde definovat soustavou rovnic. To ho donutí k rozhodnutí, zda se vzdá svého snu o rodině, anebo zda opustí své algoritmy a správné řešení všech nastálých problému bude prostě hádat. Jako když se skupina počítačů snaží silou prolomit šifrované heslo. Jenomže když smrtící stroj, jakým Vision ve skutečnosti je, opustí své algoritmy, tak je velmi nebezpečné.

    Konec příběhu pak je tak trošku chaotický a možná i uspěchaný.

    Grafická stránka komiksu je velmi povedená. Od designu postav až po barvy. Už samotné zasazení robotí rodiny do maloměsta, do poklidného městského satelitu, kde si úředníci žijí svůj americký sen, je geniální nápad. Celé je to shrnuto v designu Visionovy poštovní schránky. Je to téměř typická poštovní schránka s červeným ukazatelem nové pošty a ručně psaným jménem. Jenomže tato schránka nestojí na sloupku jako všechny schránky v okolí, ale vznáší se díky dvěma hi-tech motorům. Samotná kresba je velmi povedená a velkorysá. Lidé, roboti i domácí mazlíčci jsou velmi pěkně nakreslení. Dobře zde fungují širokoúhlé záběry i emoce. Hodně povedené jsou i barvy. Jakoby ty jasné a syté barvy ukazovaly pokrytectví maloměšťáků. Tady v podstatě není co vytknout.

    Četl jsem to v angličtině. Knihu od Crwe jsem neviděl.
  • Norri
    Norri mecenáš3.3.2022 22:33Parchanti z jihu #01: Takový to byl muž
    Ne, tenhle komiks není o pěkné kresbě. Ona teda místy pěkná je, ale většinou je jako by ji někdo vysmrkal. Tenhle komiks je o drsném příběhu. Je o parchantech z jihu. Zatraceně, vždyť i nejkladnější postava je dědek, který pro ránu nejde daleko a na první dobrou vidí rudě. Tenhle komiks je jako výlet do hnusné putyky v té části města, kam už policajti nechodí ani ve dvou. Tentokrát jsem ten výlet přežil se zdravou kůži a už teď se těším, až se tam vypravím znovu.
  • Norri
    Norri mecenáš26.2.2022 00:41Smrt: Nejlepší čas tvého života
    Zajímavý krátký příběh, ve kterém pěkně graduje napětí. Rozuzlení je zvláštní, ale to až tak nevadí. Spíše mi vadil zbytečně natahovaný konec.
  • Norri
    Norri mecenáš26.2.2022 00:38Smrt: Vysoká cena za život
    Fajn krátký příběh. Má pěknou atmosféru, celkem pěknou kresbu a má i poselství - z nudy se nesebevraždí, vy telata pitomé :-). Vlastně ta kniha má dvě poselství. Komiks doplňuje komiksové školení o sexu, AIDSu a banánech v latexu, přednášené přímo Smrtí. Tenhle komiks by mohli rozdávat děckám už na základní škole.
  • Norri
    Norri mecenáš23.2.2022 22:56Sandman: Lovci snů
    Krásná pohádka. Její úžasná atmosféra a kresba P. Craiga Russella pohladí po duši. Potěšilo mě to.
  • Norri
    Norri mecenáš22.2.2022 23:47Sandman: Předehra
    Dechberoucí a podmanivé. Nejepičtější a nejfantastičtější Sandmanova kniha. Kresba je dokonalá a strhující. Ty vizuální nápady, ta geniální práce s panely! Tohle je dokonalý komiks. Ano, děj je složitý a je potřeba u toho přemýšlet, ale je to barevný ohňostroj fantazie, který nastartuje vaší vlastní představivost. Líbilo se mi to už kdysi při prvním čtení, kdy to byl můj první Sandman, ale teď, po přečtení všech knih v sérii, jsem si to samozřejmě užil mnohem více. Je velice vhodné znát události série a dokonce i některých povídek, protože teprve potom to dává smysl. Pochválit musím i obálky, ty jsou zde geniální.
  • Norri
    Norri mecenáš26.2. 21:00Sexuální výchova na 120 % #03
    OK, ještě jednou zareaguji, ač jsem to tady už nechtěl plnit něčím, co patří do pindárny :-) Chápu, že se to nabízí, usuzovat, že já považuji tu knihu za pitomou. Ale já jsem to myslel tak, že protože ji deefha považuje za pitomou, tak vznikl tak vtipný komentář. Kdyby se mu to líbilo, tak by to tak vtipné asi nebylo.
    Co mě se týče, tak to hodnocení jsem četl, protože jsem tu sérii vůbec nehodlal číst.
  • Norri
    Norri mecenáš25.2. 19:47Sexuální výchova na 120 % #03
    Ona i amatérská recenze je vlastně autorské dílo, které může být jednoslovné, může jít do hloubky a nebo může být prostě jenom vtipné. Já dokážu ocenit i hodnocení, které nesouzní s mým názorem.
  • Norri
    Norri mecenáš25.2. 13:41Sexuální výchova na 120 % #03
    deefha: Konečně! Od druhého dílu jsem netrpělivě čekal na třetí díl kvůli tvému komentáři. Opět to máš skvěle napsané! Skvělá ukázka toho, že i pitomé knihy mají svůj smysl. :-D
  • Norri
    Tohle je doporučené pořadí čtení, jak ho udává Egmont:

    Skywalker útočí, Zúčtování na pašeráckém měsíci
    Vader, Stíny a tajemství
    Vader sestřelen, Věznice povstalců
    Lando, Roztříštěné Impérium
    Válka na Shu-Torunu, Konec her
    Darth Maul: Darth Maul, Syn Dathomiru
    Vyvolený, Světlo pohasíná
    Moře v plamenech, Pevnost Vader
    Aphra, Citadela hrůzy
    Doktorka Aphra a enormní zisk, Já pán, ty pán
    Popel Jedhy, Vzpoura na Mon Cale
    Smrt naděje, Ztrestání Shu-Torunu
    Vzestup Kyla Rena, Oddanost
  • Norri
    Asi se do celé série pustím tak, jak to vyšlo. Ale jak to vlastně vyšlo? :-) Mám se orientovat podle indexu anebo podle data přidání?
  • Norri
    Norri mecenáš27.6.2023 09:01Supro™: Hrdinové na dluh
    George Walker Bush: K té kritice se vztahuje tady odpověď Štěpánky v rozhovoru. Dovolím si nakopírovat to sem...

    Z jakého důvodu jste se rozhodli, že mezi dvěma hlavními hrdinkami bude milostný vztah?

    Jislová: Komiks si trochu dělá srandu z toho, jakým způsobem, především Hollywood, řeší prezentaci menšin, ať už rasových nebo sexuálních. Ve filmech se často příběh nepřirozeně zastaví, aby divákovi předal středoškolskou lekci o tom, jak je v pořádku být jiný. V úvodní reklamě vidíme čtveřici Supro-hrdinů, kteří se snaží superschopnosti prodat veřejnosti. Jejich jinakost (pohlaví, barva kůže, typ postavy a podobně) není oslavou diverzity, ale cynickou markeťáckou snahou oslovit co nejvíc demografických skupin s peněženkami.

    Mým záměrem bylo napsat postavy, jejichž „jinakost“ je naprosto normalizovaná. Hlavní hrdinky spolu na veřejnosti také být nemohou, což ovšem není otázka netolerance společnosti, ale toho, že Ida není pro Evelinin mediální obraz dost dobrá. Jinak řečeno, svět Supra je post-svět, všechny rasismy, sexismy a jiné -ismy společnost překonala – ale to neznamená, že to vytvořilo utopii. Něco je pořád špatně…

    Zdroj: https://www.idnes.cz/kultura/literatura/supro-komiks-crew.A230608_093252_literatura_jgo
  • Norri
    Norri mecenáš31.5.2023 12:55Go West Young Man (varianta C)
    JIK: Chtěl jsem něco vtipného odpovědět, ale radši se v tom nebudu vrtat... Beztak byly celou tu dobu na klokanovi.
  • Norri
    Norri mecenáš27.3.2023 15:37Corto Maltese: Benátská báje
    Cabal: Zajímavé. Ty černobílé panely, co jsi poslal, jsou více ořezané než ty barevné od Arga.
  • Norri
    Norri mecenáš27.3.2023 13:05Corto Maltese: Benátská báje
    Cabal: Aha. Barvy mě taky překvapily, protože v Baladě o slaném moři mi ta kresba bez barev přišla geniální. Ale co je špatného na dvojnásobném počtu stran? Jsou to 2 příběhy v jedné knize? Jak může být u stejného příběhu svojnásobný počet stran?
  • Norri
    Norri mecenáš27.3.2023 11:14Corto Maltese: Benátská báje
    Cabal: Je to díl, který tady ještě nevyšel, takže tvůj kometář vůbec nedává smysl...
  • Norri
    Norri mecenáš23.3.2023 13:25Einherjar
    Hávamál 76 :-)
  • Norri
    Norri mecenáš6.11.2022 22:18Růžový a černý
    Milo_Harwey: Takových komiksů je, u kterých já absolutně nechápu, co na nich ostatní vidí... :-) A tak to je u všeho - u filmů, u chlastu i u ženských. Ještě že to tak je :-) Navíc každý se časem mění. Třeba ten komiks za pár let uvidíš úplně jinak :-)
  • Norri
    Norri mecenáš7.10.2022 12:54Čtyřlístek #726: Mosík to zařídí
    Mosík je familiární označení Mosadu? To by mohl být dobrý díl! :-)
  • Norri
    Norri mecenáš24.8.2022 22:58Mother Nature
    Je to zase beze slov?
  • Norri
    Alfi: Taky jsem se nad tím pozastavil. Nakonec jsem to opustil s tím, že je to příliš vznešené (nebo spíše honosné) jméno na tak ukecanou hlavu.
  • Norri
    Norri mecenáš17.7.2022 23:40Castaka / Metabaronovy zbraně (pevná vazba)
    Proč se zde místo předpony "techno" používá "nano" - například technokardinálové vs nanokardinálové.
  • Norri
    Norri mecenáš10.7.2022 15:47Providence
    Qvestor: Pěkná recenze!
  • Norri
    Norri mecenáš1.7.2022 20:16Perverzní páprda
    Na začátku devadesátek jsem prodal Saudka i Rychlé šípy, aby bylo na pivo. Ke komiksům jsem se pak vrátil až díky UKK :-)
  • Norri
    Norri mecenáš30.5.2022 11:59Shi #3, 4
    Mi ta nenávist taky nijak extra nevadila. Jenom mě překvapila. Byl jsem spíše zvědavý, jak autor vybruslí z té teroristické linky ze současnosti. Protože tam se ubíral velmi nepěkným směrem.
  • Norri
    Norri mecenáš27.4.2022 12:55Jelita: Ze života lůzrů
    Jsou tam nové příběhy a prodloužené některé staré. A je tam i zakázaná epizoda s vibrátorem. :-)
  • Norri
    Norri mecenáš20.3.2022 09:47Lucifer #06: Domy ticha
    Fimi: seriálem jsem absolutně nedotčený. Mám doma tolik nepřečtených komiksů, že na seriály nemám čas :-D
  • Norri
    Norri mecenáš10.3.2022 14:02Nezkrotný Berserkr
    Milo_Harwey: Těžko říct. Já jsem to hodnocení psal už když to vyšlo je to označené jako Vol.1. U Manor Black (Odkaz rodu Blacků) to už taky vypadalo, že pokračování nebude, ale teď už je venku první sešit pokračování. Tak třeba dojde i na Berserkera.
  • Norri
    Norri mecenáš8.3.2022 11:19Asgard
    Fimi: Northlanders jsem četl. Kdyby to tu tak chtěl někdo vydat v pevné vazbě! Na Black Road se chystám. Jinak co jsem ještě zapomněl pochválit, tak je Sága Valty. Tam se podle mě Dufauxovi podařilo dobře zachytit atmosféru starych ság. Doufám, že se od pana Vybírala dočkáme dalších vikinských lahůdek :-)
  • Norri
    Norri mecenáš7.3.2022 23:57Asgard
    Milo_Harwey: Marvel je úplně mimo srovnání. Ten si jede úplně jinou ligu a tam mě to dokonce docela baví. Třeba ze Simonsonova Thora jsem cítil jeho lásku k severské mytologii a to se mi i potvrdilo v jeho sérii Ragnarök. Co se Marvelu naopak vůbec nepovedlo, to je Ragnarok od Stana Lee a Jacka Kirbyho. Co se týče MCU Thorů, tak ty mám rád a Thor: Ragnarok je boží :-D

    Já jsem narážel na jiné evropské komiksy, zejména na Vei od Zaniru a na Mjöllni od Arga. Vei šlo z domu okamžitě. Mjöllni ještě nechávám chvilku uležet a potom tomu dám ještě jednu šanci.
  • Norri
    Norri mecenáš31.1.2022 22:41Sandman #06: Báje a odlesky I.
    Wittgenstein: To je zajímavý postřeh. Pomsta mě jako motivace nenapadla.
  • Norri
    Norri mecenáš31.12.2021 19:12Sin City #01: Drsný sbohem (4. vydání)
    Miło: Fajn vědět, že to ty hodnocení někdo čte :-)
  • Norri
    Norri mecenáš3.11.2021 20:58Noir: Detektivky v komiksu
    "Ne, ani očko nenasadíš, protože to je u železa! ... Já se na to, já to nebudu, já nebudu to dělat! ..." - pardón, první obrázek mi vyvolal vzpomínku na tuhle legendu :-)
  • Norri
    Norri mecenáš5.10.2021 16:17Odsunuté děti
    Byl jsem na přednášce - představovačce toho komiksu a potom jsem v něm ještě listoval. Já mám problém právě s výtvarnou stránkou. Každý příběh kreslil jiný výtvarník a na některé se fakt nedalo dívat. Scénář nechci hodnotit, protože jsem to nečetl, ale vzhledem k prohlášení scénáricty - "Podívejte, jsou tam obrázky a bubliny, opravdu je to komiks" - od něj taky moc nečekám. Na té přednášce pouštěli i kousky videí z rozhovorů s těmi "odsunutými dětmi" a bylo to docela zajímavé. Neměl jsem pocit, že by to podsouvalo nějaký názor. Je to zkrátka svědectví doby. Zavírat před tím oči asi není nejlepší cesta.
  • Norri
    Norri mecenáš25.6.2021 06:59Krásná temnota
    Kapis: Update tvého komentáře je nejlepší rozbor téhle knihy, jaký jsem četl. Klobouk dolů. Takhle mi to konečně dává smysl a musím si to přečíst znovu.
  • Norri
    Fimi: Papír je dobrý. Jenom se kdosi divil, proč někdo otisky vůbec řeší.
  • Norri
    Já jsem schopný rozleptat i klávesnici... Před čtením si myju ruce jak před chirurgickou operací a stejně po mě na černém zůstávají otisky.
  • Norri
    Norri mecenáš20.5.2021 22:25Orlové Říma #1, 2
    Gmork: Zajímavé. Já jsem našel dneska anglickou verzi a tam je to obráceně, tak jak bych čekal já. A když se podíváš na tu diskuzi předtím a na povahy obou postav... :-) Ale je to drobnost, která ničemu nevadí.
  • Norri
    Norri mecenáš20.5.2021 15:49Orlové Říma #1, 2
    Asi jsem měl být konkrétnější. Jde tam o kontext z předchozích panelů. Myslím si, že obsah těch bublin by měl být přehozený.
  • Norri
    Norri mecenáš20.5.2021 14:29Orlové Říma #1, 2
    Co říkáte na tyhle dvě bubliny? Neměly být naopak?
    https://ibb.co/4jmZyR8
  • Norri
    Norri mecenáš10.5.2021 06:59Green Lantern: Žádný strach
    Fry: Paráda! :-)
  • Norri
    Tak už mám knihu taky doma. Balení je opravdu festovní a oba přebaly jsou pěkné. Akorát nejsem úplně spokojený s provedením vazby - viz obrázek. Mám strach, jak se to bude chovat a jestli se to nebude časem zvětšovat. Zvláštní je i to, že ta vazba je prohnutá, i když je kniha zavřená. Jak to máte vy?
  • Norri
    Norri mecenáš24.4.2021 00:53Wonder Woman: Mrtvá Země
    trudoš: Palec nahoru za citaci Tři sester v hodnocení :-)
  • Norri
    Norri mecenáš8.4.2021 11:28Odkaz rodu Blacků
    Matthew: Zatím žádné pokračování neexistuje a tohle je z roku 2019. Comics Centrum řeklo, že to je one-shot, že lidi by si pokračování přáli, ale ani oni (CC) netuší, jestli se to stane. To znamená že by to jako one-shot mělo být ukončené. Ale ukončené to rozhodně není. Spíše to vypadá, že to Dark Horse po čtvrtém čísle zařízl pro nezájem.
  • Norri
    Norri mecenáš25.11.2020 07:51Nejmocnější hrdinové Marvelu #111: Angela
    Fimi: To, co bylo od Abnetta z jeho Strážců v UKK a NHM, to se mi docela líbilo.
  • Norri
    jh666: "bylo do očí" - to jsi napsal schválně, že jo? :-)
  • Norri
    Norri mecenáš11.11.2020 13:15Vodní had
    Alfi: Není ta otázka zbytečná? ;-)
  • Norri
    Norri mecenáš10.11.2020 08:45Hra o tuříny
    Prohlídl jsem si ukázku a nemám slov. Fakt pro tohle existuje cílovka?
  • Norri
    Norri mecenáš5.10.2020 10:42Tankerka #01
    Doppelganger: :-) Tak to je top! :-D
  • Norri
    Norri mecenáš20.5.2020 15:34Papež ukrutný (limitovaná edice)
    louza: Jak jsi došel k závěru, že to, co popisuješ z Před Incalu, prezentuje Jodorowský jako normální chování? Vždyť se snažil vylíčit tu společnost jako totálně zvrácenou...
    cyboy: "Leonarda ne!" - pobavilo :-D
  • Norri
    Tak já jsem četl z Loba jenom "Lobo versus Maska a další řežba" a moc mě to nebralo. Gerd je úplně někde jinde. Nevím teda, jaký je český překlad, ale mám to komplet v originále a jsem tím nadšený. Hodně udělá Youngova kresba a ten "fluffy" slovník. Připouštím ale, že základ scénáře je Lobovi podobný - všechny rozsekat.
  • Norri
    Norri mecenáš27.2.2020 14:48Sochař
    Milo_Harwey: Sedmá pečeť
  • Norri
    Lenny: Díky. Tohle si prostě musím pořídit! 😄
  • Norri
    Norri mecenáš2.10.2019 23:10Wannsee
    Za výlet taky stojí Muzeum druhé světové války v Gdaňsku. Mají to tam udělané moc pěkně. Letos před výročím měli připravenou i audio vizuální show s promítáním na stěnu toho muzea video zde.
  • Norri
    Norri mecenáš12.8.2019 23:25Thorgal #19-23: Neviditelná pevnost
    A čemu se diví? Spousta lidí určitě stejně jako já čeká, jestli to tentokrát myslí vážně a nebo to je zase jenom další nekoncepční pokus. Ať ukážou, že to myslí vážně a potom ať začnou počítat.
  • Norri
    Norri mecenáš17.6.2019 22:39Žoldnéř #01: Kult svatého ohně
    Scareface: OK, to jsem nevěděl. V bonusu autor píše: "Nejpraktičtější bylo vrhnout se do světa fantasy a všechno si to vymyslet ". Já jenom že jsem pořád čekal, kdy se ukáže ta sci-fi stránka, a ono pořád nic. Možná v dalších dílech. :-) Jinak nakreslené je to opravdu pěkně a i přes všechny mé výtky jsem zvědavý na pokračování. :-)
  • Norri
    Norri mecenáš15.4. 16:00Nakupujeme venku
    Gmork: A jeje, vikingové s rohatými přilbami...
  • Norri
    Norri mecenáš12.4. 13:53Pindárna
    Já se těším na víc komiksů, než kolik se jich ještě do našeho bytu vejde. Je to prekérka...
  • Norri
    Norri mecenáš8.4. 19:39Srazy, cony, festivaly
    No jo, já jsem takový malý zapomenutý mamut :-) Omlouvám se všem, koho jsem nepoznal a děkuji všem, kteří se mě nebáli a přišli prohodit pár slov. :-)
  • Norri
    Norri mecenáš8.4. 07:36Srazy, cony, festivaly
    Zajímavé, mi Ribić ve Vídni Thora načrtl zadara, ale dost hrozně :-D
  • Norri
    Norri mecenáš4.4. 21:37Srazy, cony, festivaly
    Já tam budu v pátek a sobotu.
  • Norri
    Norri mecenáš3.4. 13:56Pindárna
    Naposledy si vytáhlo černého Petra Argo...
  • Norri
    Norri mecenáš26.3. 20:27Sběratelský klub
    Mi dělají radost komiksy, které jsem si nechal podepsat. Je to spojené s tím, že jsem se s těmi autory setkal.
  • Norri
    Norri mecenáš16.3. 21:51Pindárna
    Škoda, že ten Blacksad nevyjde celý v jednom velkém hardbacku. Tak trošku mi trhá žíly, že tu první knihu mám jako paperback...
  • Norri
    Norri mecenáš11.3. 13:55Sběratelský klub
    Django: Nezahrnuje. Agent bude ve dvou knihách. V rámci předobjednávky budou obě knihy v jednom "slip case". Dárek bude zvlášť.
  • Norri
    Norri mecenáš1.3. 17:02Filmový a hudební klub
    Já mám silně zapsaný jenom jeden kung-fu film - Zrada a pomsta. Nahrál jsem si to tenkrát z televize na video a pak jsem to sjížděl furt dokola. Když jsem se na to zkoušel dívat nedávno, tak už to moc nešlo. Ale ve vzpomínkách je to pořád krásné. :-)

    Vlastně ještě jeden film - 36 komnat :-D
  • Norri
    Norri mecenáš29.2. 18:26Pindárna
    Jak tak pročítám tu diskuzi, tak nevěřícně kroutím hlavou. Jednak nad potřebou, chytat někoho za každé slovo, tak i nad potřebou vymezovat se vůči někomu, kdo se na videu nechová podle jeho představ.
  • Norri
    Norri mecenáš5.2. 09:27* Připomínky a návrhy
    U tohoto Conana jsem narazil na problém v popisu - "podmračený, s?mečem v?ruce."
    https://comicsdb.cz/comics/8401/barbar-conan-01-zivot-a-smrt-barbara-conana-kniha-prvni
  • Norri
    Norri mecenáš24.1. 22:17Sběratelský klub
    Já jsem si dlouho nadával, že jsem si Kurva velký Sic City nekoupil, když běžela kampaň. Ve výsledku jsem teď ale rád. Ony se ty menší knihy prostě líp čtou. Kolosální Hellboye mám, ale taky to není terno. Když jsem před časem četl celou sérii ÚPVO, tak jsem měl kolikrát chuť nakouknout do Hellboye. S malou knížkou by to byla rychlovka na stojáka před knihovnou. V případě kolosálek jsem se na to radši vykašlal... :-D Jeden se nezavděčí ani sám sobě :-D
  • Norri
    Norri mecenáš23.1. 23:06Pindárna
    Já bych to nechal na nakladatelích. Pokud nakladatel tvrdí, že je to manga, tak je to manga. Je mi to jedno. :-)
  • Norri
    Norri mecenáš17.1. 13:00* Připomínky a návrhy
    Zack: Mi se to líbí.
  • Norri
    Norri mecenáš15.1. 14:29* Připomínky a návrhy
    Já píšu dlouhé komentáře, ale hvězdičky používám taky. Jak už tady zaznělo, jsou hlavně pro mou orientaci. Když třeba hledám, co se mi za poslední rok nejvíce líbilo, tak jsou hvězdičky jasné vodítko. A občas mi i pomůžou při rozhodování, co koupit a co si odpustit. Pokud si chci něco přečíst, tak se komentářům vyhýbám. Komenty ostatních čtu až po sepsání vlastního hodnocení.

    Co se týče hodnocení série, tak na to nemám jednoznačný názor. Tam bych si asi vystačil s textovým hodnocením, s tím, že když už by si tam někdo pro sebe potřeboval dát nějaký status, tak si ho může napsat třeba kapitálkami na začátek textu.
  • Norri
    Norri mecenáš12.1. 18:12* Připomínky a návrhy
    B
  • Norri
    Norri mecenáš11.1. 14:48Srazy, cony, festivaly
    Šlaka, jsem odhalen! :-D
  • Norri
    Norri mecenáš11.1. 12:15Srazy, cony, festivaly
    No já se taky obávám, že až jednou svleču svůj kostým, tak mě nikdo nepozná :-D
  • Norri
    Norri mecenáš4.1. 15:14Sběratelský klub
    Já jsem z posledního vydání dostal Muriel s chybou ve vazbě, tak mě to docela mrzí. Na reklamaci si nenechali vůbec nic... Ale stejně to má špatně nastavené barvy. Takže určitě půjdu do nového vydání, až bude. Už aby bylo :-D
  • Norri
    Norri mecenáš3.1. 13:05* Připomínky a návrhy
    Jedna k jedný má pevnou vazbu.
  • Norri
    Norri mecenáš2.1. 20:15Srazy, cony, festivaly
    Škoda, že nemáme databázi, kde by všechny jeho komiksy měly hodnocení a recenze... ;-)
  • Norri
    Norri mecenáš28.12.2023 13:22* Připomínky a návrhy
    GWB: Skener bohům žel nemám. Můžu to vyfotit, jestli chceš. Tady mají všechny potřebné informace. Přišlo mi to už před vánocemi.
    https://www.centrala.club/jedna-k-jedny/
  • Norri
    Norri mecenáš28.12.2023 10:41* Připomínky a návrhy
    Máte už podklady k Jedna k jedný? Mám to poslat?
  • Norri
    Norri mecenáš11.12.2023 22:12Pindárna
    Používání Goodreads je tak nějak spíše pro srandu. Zvláště u českých titulů. Není tam všechno a už mi ani nejde přidat nové knihy jako dříve. Pro české vydání používám hlavně Databázi knih. Ale co se týká komiksů v češtině, tak na comicsdb nic nemá :-)

    Co se týká zahraničních komiksů, tak to je úplně na prd. Nenašel jsem nic, kde by se daly naklikat komiksy z celého světa. Asi se budu muset dokopat k něčemu vlastnímu.
  • Norri
    Norri mecenáš30.11.2023 16:12Sběratelský klub
    Můj největší sen toho nebude součástí, že?
  • Norri
    Norri mecenáš30.11.2023 12:44Nakupujeme venku
    Příští rok u 2000AD vyjde opět Sláine: Rohatý bůh. Tentokrát ale v ultimátním rozměru a z nových scanů.
    https://2000ad.com/news/pre-order-now-slaine-the-horned-god-anniversary-edition/
  • Norri
    Norri mecenáš14.11.2023 14:22Pindárna
    No a když už jsme u toho Thorgala, máte někdo nějaké informace co Egmont? Já jsem zaslechl něco jako že velké špatné...
  • Norri
    Norri mecenáš12.11.2023 00:11Sběratelský klub
    Tak to je pecka! Fear Agenta jsem v prosinci chtěl koupit od Image.
  • Norri
    Norri mecenáš9.10.2023 20:32Čtenářský koutek
    To je snad jasné, že to není komiks, ne? A taky limitky u Arga? To jste je ještě nikdy neviděli? Očekávám plátěný hřbet, který v obybu nepraskne po pár otevřeních. A taky možná jiný obrázek na deskách.
  • Norri
    Norri mecenáš3.10.2023 11:27* Připomínky a návrhy
    Mě nejvíc štve, když v televizi ve zprávách na sílu přechylujou kdejakou tenistku, aby vzápětí řekli Ema Smetana. Buďto ať jsou teda konzistentní anebo ať se na to vykašlou.
  • Norri
    Norri mecenáš3.10.2023 10:12* Připomínky a návrhy
    George Walker Bush, seneke: Tak to je dobře. Díky! Prostě jsem na to chtěl jenom upozornit. Určitě mi nešlo o to, aby se procházela a opravovala celá tabulka autorů. Tu Fionu jsem dal jako absurdní příklad. Tohle je nově přidané a praštilo mě to do oka.
  • Norri
    Norri mecenáš3.10.2023 07:00* Připomínky a návrhy
    Opravdu je nutné kazit ženským jména i tady? Třeba taková Hannah Templerová.
    V tom případě by v rámci konzistence měla být opravena třeba Fiona Staples na Staplesová...
  • Norri
    Norri mecenáš8.9.2023 11:57Sběratelský klub
    Kdybyste nevěděli co s prachama, tak tady je "kickstarter" na vydání artbooku Tonuho Sandovala. A vyjde to levněji než ten Jerie... :-D
    https://www.ulule.com/artbook_sandoval_fabart/

  • Norri
    Norri mecenáš7.9.2023 16:52Pindárna
    Ty jo, Gustu si pamatuju ze školy z obrazu, kde působil velmi klidným dojmem. A tady na tom gifu řeční jak Hitler :-)

  • Norri
    Norri mecenáš25.8.2023 23:14Srazy, cony, festivaly
    Já nad tím uvažuju.
  • Norri
    Norri mecenáš18.8.2023 14:17Pindárna
    Ať se radši hlásí jenom ti, kteří programátoři nejsou... :-D
  • Norri
    Norri mecenáš8.8.2023 23:08Nakupujeme venku
    Ten Frontier vypadá výtvarně hodně zajímavě.
  • Norri
    Norri mecenáš5.8.2023 09:06* Připomínky a návrhy
    Zack: Sorry, moje chyba. Nevšiml jsem si, že jeden odkaz je na nakladatelství.
  • Norri
    Norri mecenáš4.8.2023 13:38* Připomínky a návrhy
    Narazil jsem na duplicitní profil autora:
    https://comicsdb.cz/autor/2034/pavel-talas-pata
    https://comicsdb.cz/nakladatelstvi/632/pavel-talas - tady ten má na sobě jeden komiks
  • Norri
    Norri mecenáš4.8.2023 08:58Pindárna
    MisaNuff: Podotýkám, že vždycky napíšu své hodnocení a až pak čtu hodnocení druhých :-)
  • Norri
    Norri mecenáš12.7.2023 17:40Nakupujeme venku
    Na druhou stranu, kdyby tady bylo něco jako Comics Point, tak z toho obchodu celou dovolenou nevylezu... :D
  • Norri
    Norri mecenáš12.7.2023 17:38Nakupujeme venku
    Gmork: Když píšeš suvenýry, tak tím taky myslíš nakoupené v kamenném obchodě? Kromě jednoho knihkupectví v Gdaňsku, kde už dávno nemají takový výběr komiksů jako kdysi, je všude jenom Empik s docela nudným výběrem.
  • Norri
    Norri mecenáš11.7.2023 15:27Nakupujeme venku
    Já jsem včera zase nakoupil venku a táhl jsem tu cihlu ze Sopotu do Gdaňsku. Zase další suvenýr :-)
  • Norri
    Norri mecenáš11.6.2023 10:59Srazy, cony, festivaly
    Ten Thorgal, budou teda teď pokračovat souborným vydáním těch prvních dílů?
  • Norri
    Norri mecenáš29.5.2023 19:03Srazy, cony, festivaly
    6 českých autorů na komiksovém festivalu v Mnichově.
    https://comicfestival-muenchen.de/kuenstlerinnen/
  • Norri
    Norri mecenáš26.5.2023 11:00Sběratelský klub
    Proto mám radši knihy bez přebalu :-)

    P.S.: Je pravda, že i ty mívají ten hřbet někdy ujetý.
  • Norri
    Norri mecenáš25.5.2023 21:49Nakupujeme venku
    Gmork: Jo, Ocalałou zlevnili o 31 zlotych den po mé objednávce. Jsem myslel, že mě jebne...
  • Norri
    Norri mecenáš19.5.2023 09:25Nakupujeme venku
    Alfi: Na kšeftování mě neužije. Standartní je pro kolegu :-)
  • Norri
    Norri mecenáš18.5.2023 17:39Nakupujeme venku
    Taky mi dneska přišel Atom. Společně s Vybíralem :-D
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 961 (cca 446959 Kč)
Mám: 1120 (cca 530945 Kč)
Chci: 108 (cca 48951 Kč)
Sháním: 16 (cca 8147 Kč)
Nabízím: 12 (cca 3868 Kč)
Osobní: neveřejné
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 30
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0