Mohu nabídnout k prodeji mnou vydaný komiks Rikki-tikki-tavi i s osobním předáním v Praze.

Kontakt na mne:
kovarvit@post.cz
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.1.2015 18:54Arzach (pevná vazba)
    Dlouho jsem přemýšlel, co bych napsal k tomuhle komiksu. A nic mě nenapadlo ani teď. Ono je to takové přebohaté a zároveň nijaké.
    Asi jako kdybych skočil do úchvatného moře s korálovými útesy a rovnou si o jeden roztrhl nohu, takže bych cítil jen nepříjemné pálení; budu si pamatovat všudypřítomnou podvodní krásu, ale znovu mě to lákat nebude.

    Ale to bych kecal, protože od doby zakoupení už jsem to prolistoval třikrát.

    Kresba je prostě nádherná, příběhy mi připomínají spíš letmé grotesky a víc v tom asi hledat nebudu. Zajímavé bylo vidět ten kontrast prvního přetextovaného příběhu, který mi přišel obsahově absolutně o ničem, s následujícími ztichlými epizodkami fantaskna, kde se už něco dělo.
    Nicméně nijak nezaškodí zakoupit i takové dílo a mít z toho všelijak rozporuplné pocity – pokud nějaké opravdu nastaly, pak se komiks rovněž povedl.

    Největší klad tohoto komiksu však vidím v jeho schopnosti ovlivňovat další výtvarníky. Možná nejvíce je to znát v případě Miyazakiho. Tomu Arzach učaroval natolik, že hned využil jeho motivů ve své nádherné manze Naušika z Větrného údolí (u nás je asi známější film, ten ale vypráví jenom kousek většího příběhu), a to nejen příběhově (postava letící na vznášedle připomínajícím ptáka v nehostinné krajině), ale i kompozičně a jistotou linky. Naušika se poté dostala k Moebiovi, který si Naušiku i Miyazakiho okamžitě oblíbil. Později se z obou tvůrců stali přátelé a Moebius dokonce pojmenoval vlastní dceru Naušika.

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.1.2015 17:47Výprava za ptákem času (pevná vazba)
    Po několika letech jsem se k tomuto komiksu zase vrátil. Pamatuji si moje nadšení v době vydání, kdy trval můj hlad po evropských fantasy komiksech, a který stále trvá (prosím o minutu ticha za Donžon a Thorgala). Ještě nějakou dobu před vydáním Výpravy jsem dostal ve španělštině druhý sešit z tohoto příběhu. Je na poměrně velkém formátu a velice mu to tak sluší. Proto musím znovu zalitovat, že naše evropská řada sráží standard – ale co už, jsme rádi, že to vůbec vyšlo a graficky to vypadá chutně.

    Příběh je prostě fantasácký, mele se v něm dynamika i pomalejší tempo, klasické střídání exotických prostředí, starobylé kultury, tvorové, boje, tajemno a nějaký ten artefakt. Co mi občas pletlo hlavu, bylo nekonvenční řazení panelů. Tu a tam je tvůrce zamíchal a já zjistil, že jsem jeden nebo dva přeskočil. Inu, odpouštím.

    Kresba i barvy komiks slušně oživují, je na co se dívat – trochu mě ale mrzelo, že ty velkolepé výjevy nebyly kresleny na celou stránku; kupříkladu pouštní město nebo zarostlý prales obsahují takové pěkné detaily, že bych se jimi rád pokochal a na chvíli tak zvolnil čtení, ale vypravěč nás honem žene k dalšímu ději, kterého je jinak všude přehršel. Ale možná jsem jenom hnidopich :)

    Co se týče postav, schéma mi sedlo. Horkokrevný bijec Bragon, atraktivní Pelissa (chvílemi na zabití, ale aspoň je její chování na konci vysvětleno), nešikovný pan neznámý a Bulrog, takový ten typ vyděděnce, o kterém si nejste jisti, že do skupiny právem patří. A všichni jsou poměrně hodně ukecaní.
    Ze všech prostředí a jednotlivých příběhů se mi patrně nejvíc líbil ten o Rigovi v pralesních ruinách (bohatá flora i fauna, osamělý, tajemný bojovník). Ve finále knihy je pak cítit trochu toho poepičtění, což na začátku nevypadalo; a dokázal tím u mne vyvolat lepší pocit z četby.

    Když to shrnu, mám z vydání Výpravy za ptákem času pořád dobrý dojem, ale stejně je to jen drobná náplast vyplňující tu komiksovou fantasy proláklinu. Doufám, že časem dospějeme k dalším podařeným kouskům.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš21.1.2015 01:29Věčná válka (pevná vazba)
    „Ahoj, rozbitá figurko.“
    Perfektní pozdrav po probuzení, když vám chybí část těla.
    Přišlo mi však, že v podobném stavu se nachází i celý komiks. On je sice dobře a dovedně vykonstruovaný, ale nějak mi nesedla dynamika vyprávění. Příliš doprovodného textu a málo přímého jednání – neříkám, že by tu muselo být nutně více akce, ale více dynamiky (četl jsem to před rokem a půl a téměř jsem zapomněl, o čem to vlastně bylo, navzdory silnějšímu zážitku z finále knihy, takže jsem se rozhodl pro opětovné přečtení).

    O kresbě nemohu říct, že by se mi nelíbila, ale působila na mne takovým klasickým neutrálním dojmem starších alb. Odhaduji, že pro převádění textově obsáhlých děl (stejně tak i k tomuto druhu vyprávěného příběhu a prostředí) se tento úsporný styl hodí, což pomáhá atmosféře.

    Co se mi ale opravdu líbilo, je využití existujících fyzikálních a technologických motivů, a jejich pozvolné rozvíjení (např. uplatnění stroje času – stačí nasednout na loď a odletět na chvíli do vesmíru). Rovněž i autorův optimismus v lidstvo, které se částečně vyvine v kolektivní vědomí s morálkou odsuzující konflikty, a také to, že se člověk může distancovat od homosexuálů tím, že bude žít na jiné planetě pro heterosexuály.
    Pokud si odmyslím ten příměr o vzniku války s Vietnamem a převedení na sci-fi, tak mi to spíš připomíná Enderovu hru, což tedy jen tak nenápadně podotýkám.

    Závěr komiksu jsem si původně představoval poměrně smutný a baladický, což by mu možná sedlo, ale vlastně mě příjemně překvapilo, když se tak nestalo.
    Celkově bych komiks hodnotil jako takový lepší průměr a knižní formát mi vyhovuje.

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.11.2014 21:00Kousky mládence Ferdy Mravence
    Tyhle veršované příhody mě dokážou pobavit i dnes.
    Ferda jako správný workoholický kariérista pracuje v každém odvětví hmyzího společenství. Někdy je jen šprt (Ferda ukazuje učiteli ve škole potvrzení, že o prázdninách dělal 35 dní brigádu, a vyhraje za to pochvalu před celou třídou), někdy je otravný (zvířátka se odeberou k zimnímu spánku a doprovodný text říká: "každý spáč je darebákem, flákačem a ulejvákem.") a jindy je prostě na zabití (Ferda budí ráno ostatní mravence v mraveništi se slovy: "Vstávat, kluci, pětiletka, proženem vám trochu lejtka.")
    V některých epizodkách je z toho cítit dobová politická masáž, avšak dnes už takovým tím úsměvným způsobem.
    Zbytek stran si hraje s klasickými příhodami typu - znehybníme brouka kazisvěta, dáme škůdcům za vyučenou, pomůžeme Berušce, budeme si vzájemně pomáhat, apod. Některé mi ale přijdou opravdu vtipné (Ferda bruslí na zamrzlém rybníku, propadne se zadkem do vody a zamrzne, načež musí přispěchat brouk Pytlík s pilou a vyříznout Ferdu i s kusem ledu.)
    Tyto příhody nepojí nějaký větší komplexní příběh, jedná se jen o stránkové epizody s vtipnými verši a pokaždé s šesti obrázky, ale jsou podané velmi hravě a s nadsázkou. Jako kluk jsem je četl mnohokrát, dnes spíš jen tak z nostalgie, ale zase je dokážu lépe docenit. Škoda, že z toho mám totální salát, zasloužilo by si to nějaký reprint :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.11.2014 17:13Kasta metabaronů (pevná vazba)
    Komiksová laskomina.
    Ačkoliv i mne mrzí, že Metabaronům nebyl poskytnut větší slušivý formát a uronil jsem pro to slzu, alespoň jsem za to nedostal ránu bičem. Jsem však rád, že u nás vůbec vyšel tento komiksový skvost, rozšiřující hranice Incalu s bravurní kresbomalbou Giméneze, díky kterým ožívají další vize Jodorowského.
    Ten nám tu představuje epopej kasty Metabaronů, nejmocnějších válečníků vesmíru s přísnými pravidly, kteří ochraňují i ničí světy a národy, řídícími se heslem: ‚když nic neobětuješ, nic nezískáš.‘ Jejich největším bojem se však stává jejich vlastní nitro, umění milovat a usmrtit vlastní druh, který je přivádí do situací podobným těm z antických tragédií, aby za nejvyšší cenu zajistili pokračování kasty.
    Tvrdý režim sebemrzačení z nich vytváří ultimátní zbraně a biomechanicky modifikované kyborgy (s potlačenými receptory bolesti), dávající přednost povinnosti před vlastními city a neustále hledající (avšak zákonitě nedosažitelné) štěstí. Jodorowsky si tak může s postavami hrát dle své zvláštně poeticky kruté libovůle, přičemž čtenář se cítí být dějově i vizuálně uspokojen.
    Z inspiračních zdrojů je v tom vidět směs všeho možného; zejména legendy a baladické mýty různého druhu, stejně jako samurajské kodexy paleo-Japonska ;) Abych to shrnul, tak mně to přišlo velmi osvěžující a výživné čtení.
    Jenom jedna věc mi přišla rušivá, a sice neustále držkující roboti. Nicméně pochopil jsem záměr, beru.

    Na závěr SPOILER alert – případný dotaz pro ty, co se vyznají: V úvodu knihy vidíme Aghoru, kterak říká, že on sám už při zasvěcení uronil slzu. Ale později (str. 419) se dozvídáme, že Aghora poprvé v životě zaplakal až ve chvíli, kdy se musel ‚rozloučit‘ se svou společnicí. Možná jsem jen něco minul, ale jak to bylo...?

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš2.10.2014 23:04Ultimátní komiksový komplet #027: 1602
    Tak konečně mi v rukou přistálo něco, co vybočuje z klasického mainstreamu a osvěžilo to superhrdinskou rutinu všedního vesmíru. Gaiman tady skvěle zapracoval, ale na úrovni je i kresba a hlavně obálky. Zvláště ty ryté.
    Je to uzavřený příběh, který má v rámci Marvelu co nabídnout (proto ani já nebudu spoilerovat), ale rád si přečtu i další minisérie z 1602.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.9.2014 17:38Studia komiksu: Možnosti a perspektivy
    Nuže, přelouskal jsem to a teď přemýšlím, jak se k tomu postavit.
    Vzhledem k tomu, že se jedná o příspěvky do mezinárodního kolokvia Studia komiksu: možnosti a perspektivy z roku 2011 a vesměs ve mně zanechaly pozitivní dojem, budu se přiklánět ke kladnému hodnocení, ačkoliv souhlasím s tvrzením Neutrina, že články mají kolísavou kvalitu (některé z nich mi spíš připomínaly ‚vatu‘ se snahou nastřádat co nejvíce slov do školní práce). Rozhodně však chválím přínos publikace jako celku a kromě několika opravdu zajímavých článků spatřuji další klady jednak v otiskování prastarých seriálů, a druhak v popsaných seznamech použitých zdrojů literatury, což se ještě taky bude hodit.
    Jedna poznámka na začátek: v úvahách týkajících se stavby komiksu je poměrně často zmiňováno jméno Scotta McClouda – mám pocit, že už na něj začínám být alergický, podobně jako na Komenského v pedagogice. Doufám, že po podobném vzoru nevznikne žádná McCloudologie. Sám ho vnímám spíše jako popularizátora komiksu, ačkoliv exceluje jako zapálený teoretik.

    První Ryškův článek celkem přijatelně kombinuje něco z historie, něco z jeho vlastních úvah a něco z teorie komiksu. Nebudu tu nic výrazně rozebírat; ostatně chtěl bych se vyhnout zdi textu.
    Část článku M. Uhla o Tintinovi v Kongu si pamatuju z humorně podané přednášky komiksfestu 2013, což byla pro mě příjemná vsuvka. Zato analyzování komiksu by mě teď víc zajímalo, pokud bych viděl širší výběr konkrétních komiksů a hlavně užití těchto analýz v praxi, pokud by se našlo (nejen historie a kultura, ale třeba psychologie, pedagogika...?).
    Z dalších studií mě pak zaujaly ty od D. Berony (dřevorytové příběhy), D. Mulíčka (komiks před komiksem), a samozřejmě T. Prokůpka (boj o bublinu). Možná nejvíc mě ale bavilo číst článek A. Křivánkové (manga na počátku 21. století); nevím, zda je to tím, že jsem japa-fan, nebo se mi její texty dobře čtou, ale prostě to tak je – ostatně nebylo by to poprvé (od Křivánkové bych uvítal klidně samostanou publikaci... a to samé mohu říct i o Prokůpkovi, Aargh je sice fajn, ale trošku limitující).
    O Čtyřlístku s láskou P. Kořínka mě poněkud minulo, ale to je tím, že se toto téma špatně uchopuje, jak naznačuje i sám autor. Beru to jako potenciální impuls do budoucna.
    Kreslené vtipy V. Opletalové mě minuly asi úplně. Tady nevím. Nejedná se o komiks, nezahrnoval bych to této do knihy (ale na druhou stranu, kam jinam, když ne sem?).
    O. Bláha trochu sofistikovaněji popsal mechaniku následnosti v komiksu, ale sám malinko pochybuje o smyslu a využitelnosti výsledků v praxi – inu, budu se držet jeho rady a nadále číst komiksy a rozebírat je, čímž by se snad měly využít :)
    Článek N. Malinowske o naraci v grafickém románu bylo spíš takové obšírné meh, ale aspoň to někdo sepsal.
    O překladu komiksů a translatologii O. Tomáška bylo poměrně zajímavé čtení, tu jsem se dozvěděl zase něco nového a z jiného komiksového úhlu.
    E. Niklesová se snaží mapovat komiksová zpracování děl klasické literatury a implementovat je do jazykové výuky. Inu, pamatuji se, že už na střední jsem do čtenářského deníku čerpal z komiksových adaptací (třeba Kafkovu Proměnu). Pokud tyto adaptace zachovávají základní děj, ideu a atmosféru předlohy, tak proč ne.
    Následuje ještě anketa s třemi otázkami, které byly předloženy jistým komiksologům různých národností, kteří na ně odpovídají, ale tady by mě dodatečně asi zajímal víc názor našich českých kapacit. Po anketě je fajn zákusek v podobě přetisků starých seriálů, kterých není málo. Rozhodně je co číst.

    Když to shrnu, tak je to určitě vstřícný krok směrem k naší komiksové teorii a myslím, že za pár let bude zajímavé sledovat, kam jsme se ode dneška názorově posunuli, a snad při té příležitosti vyjde další taková publikace. Hlavně musíme číst (a kupovat) komiksy :)

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.9.2014 13:30Manga Ježíš
    S biblickými komiksovými příběhy je vždycky ten problém, že jdou špatně převést do plynulé řeči bez zásahu vypravěče, zejména ty starozákonní. S Ježíšem je to o něco lehčí možná díky mnoha filmovým zpracováním. Manga Ježíš je na tom prostě lépe; ačkoliv černobílý, má potenciál oslovit i dnešní mladší čtenáře. Z velké části na tom má podle mě podíl ona dynamika mangy.
    Překvapuje mě však, že autor nás vrhne naslepo do vyprávění bez jakéhokoliv úvodního textu; tuto funkci tedy plní komiksový prolog.
    Co se týče kresby, kniha by rozhodně snesla víc detailů a prokreslenější pozadí, obličeje mi místy přišly až moc zkarikované - ale celkově to není nic závažného. Děj postupuje dopředu celkem rychle, což vyústí v absenci některých klasických momentů (např. když Petr v bouři sestoupí na hladinu vody a chce jít naproti Ježíšovi, ale potopí se; nebo uzdravení uříznutého ucha po Jidášově zradě, apod.). Oproti tomu si cením syrovosti a brutality, kterou se autor nezdráhá zobrazit - utínání hlav, kaluže krve - jev neobvyklý v křesťanských komiksech. Za další klad považuji fakt, že tu a tam je možné sledovat příběh z pohledu neznámých postav (např. dva uklízeči na chrámových schodech jdou odklidit mrtvé tělo a potok krve) a s tím spojený situační černý humor.
    Když to shrnu, tak je to čtivé, svižné (někdy až moc), ale stále mám pocit, že by to šlo ještě lépe. Siku na to má. Je zajímavé si to přečíst. Nám křesťanům bych asi víc doporučil nějaké klasičtější zpracování - buď u nás kdysi vyšlý Nový zákon: Obrázková bible, nebo překlad Pavla Mošnera komiksu Příběhy Ježíše Krista z komiks.cz, oba jsou ale dost zatextované :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš9.9.2014 11:01Mistrovské dílo Korejských komiksu
    Po čase jsem to zase prolistoval, a musím říct, že některé příběhy (navzdory tomuto zprasování) bych si klidně přečetl v důstojném překladu :) Nutno ovšem podotknout, že když se mi tato publikace dostala do ruky poprvé, bavil jsem se přímo královsky.
    Hodnotit se to sice moc nedá, ale průřez některých ukázek mě zaujal.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš21.8.2014 22:27Comics
    Několik slov k téhle knížečce a několika bodům, co si z ní ještě pamatuji.
    ‚Comics‘ jsem sehnal vlastně jen náhodou zhruba ve stejnou dobu, co nedávno vyšlá ‚Studia komiksu: Možnosti a perspektivy,‘ což se mi tematicky hodilo ke čtení, navíc obě knihy jsou si strukturálně podobné – v první části je předkládán teoretický text René Claira a Jaroslava Tichého (dohromady jenom cca 40 svižných stran), a po něm následuje obrazová příloha.

    Text R. Claira je hezkou sondou do reflexe bezduché kritiky komiksu tehdejší doby (vyšlo 1967) a když se nad tím zamyslím, tak stejné hloupě kritické názory vymezující se vůči komiksu se daly/dají najít i dnes. Chvályhodná uvědomělost autora však uhodila na hřebíček nesmyslné kritiky a přivádí čtenáře zpět za použití poutavých postřehů – dnes už samozřejmě víme, že komiks není brakové čtivo pro děti, nezpůsobuje úpadek kultury a ani se nejedná o kýčovitou náhražku literatury nebo filmu.
    Dále se Clair odebírá bádat odkazy komiksu ve světové historii, takže se dočteme o dnes už stokrát omílaných památkách typu - jeskynní malby, Trajánův sloup, tapisérie z Bayeux, chrámová okna, apod. (vážně by mě zajímalo, kdo a kde dal všechny tyto komiksové artefakty k sobě poprvé.) Ale alespoň je to podáno stručně a zajímavě. Clair tady označuje sekvenci (tuším) jako montáž.

    J. Tichý se zaobírá úvahami o termínech, které se vztahují k formě a stavbě komiksu (schéma, umění, kýč, zábava ad.) a rovněž reaguje na kritiku doby – zde především staví vedle sebe dvě slova: prostota a prostoduchost, přičemž prostotu označuje jakožto pozitivní vztah čtenáře a jeho jednoduše fantaskního/přirozeného vcítění se do komiksu (v textu: comics; seriál), a prostoduchost dává do kontextu s komiksy, které jsou vystaveny především na základech morální instruktáže (konkrétní příklad Rychlé šípy) a jsou zbaveny vší komiksové esenciální fantaskní komiky a mechanismů, které odrážejí ‚totalitu‘ života.
    Text se ovšem netýká pouze těchto formálních analýz, naopak se mi to četlo spíše jako zábavná detektivka. Oba autoři dovedou zaujmout a sem tam přihodit něco k zamyšlení. Kromě komiksových úvah nám rovněž představují povětšinou známé a zajímavé autory i jejich hrdiny z celého světa a k nim přikládají na závěr hodnotné ukázky (Outcalt, franc. Christophe, fin. Alho, Disney atd.) Objevuje se tu i japonský (škoda, že jen jeden, ale aspoň něco) autor Batten Nagasaki a jeho Donča, příběhy dvou malých kluků. Jeho jméno mi bylo neznámé a internet mi taky moc nepomohl, takže se patrně jedná o umělce nepřesahujícího svou dobu(?).

    Sečteno a podtrženo, Comics je hodnotné číst i dnes, z pohledu člověka, který je už komiksově vyzrálý, dokáže se ohlédnout na tu dobu komiksového hladu a uvědomit si, že se od těch neandrtálců moc nelišíme :)
    Na závěr sem vložím úryvek z textu R. Claira, co se mi zalíbil: „Není o nic nerozumnější přikládat lidské vlastnosti kresleným postavičkám, než třeba připisovat ideální ctnosti politikovi, kterého známe jenom z fotografie.“

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš14.8.2014 13:10CREW #01
    Abych sem taky něco připsal - jedničku jsem sháněl předlouho a nakonec mi taky zkompletovala sérii. Ke komiksům nic dodávat nebudu, s nimi je to jasné. Ale jak jsem se někde zmiňoval už před nějakým časem, líbilo se mi, co napsal Ondřej Neff do úvodníku:

    "...comics daleko lépe než jakékoliv jiné médium vyhovuje dnešnímu bleskovému pochopení podstaty věcí. Protože comics, to je konglomerát pohledu na věc, slova a dynamiky vývoje. To žádný jiný žánr nedokáže. Film je proti comicsu ukecaný. V comicsu jsou také akční scény, jak někdo propadne skrz střechu a jiný ho zastřelí a je to ve čtyřech obrázcích. Vám trvá jen vteřinu, než se na to podíváte a procítíte emoci a něco ve vás rezonuje. A taky jsou tu scény zcela neakční, přemýšlivé, navozující náladu. Ve vás, ve vaší duši vyvolávají ty obrázky zcela specifické stavy. Děje se v ní něco jiného, než je nakresleno a napsáno. Což je podstata umění."
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš14.8.2014 12:04Válka s Mloky
    S DanemQ jsme došli k závěru, že se jedná o druhou verzi příběhu, která vycházela v ABC (22 stran), nikoliv v Kometě (40 stran).
    Jinak těžko něco dodávat, jedná se o klasiku.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš26.6.2014 19:02Spider-Man #01
    Tohle číslo bylo z celé řady jediné, které mi kdy chybělo. Až nedávno se mi ho po patnácti letech podařilo sehnat, takže jsem se konečně dozvěděl, jak to celé začalo. Ale to už jsem dávno zapomněl, o čem byl zbytek série :) Dneska bych to hodnotil průměrem, ale z klukovské nostalgie přidám ještě hvězdičku :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš18.5.2014 13:56Usagi Yojimbo #21: Matka hor
    Ani se mi nechce věřit, že příští rok to bude deset let, co u nás začal Usagi vycházet. Od té doby ušel dlouhý kus cesty ronina, ale naštěstí nám příběh ještě nekončí.
    Kniha Matka hor je jedním uceleným příběhem, v němž se sejdou Usagi a Tomoe, kteří se dostanou do průšvihu v izolované části odlehlé provincie a rozhodně se u toho nudit nebudou. Sakai nám odhalí trochu minulosti Tomoe a odhaduji, že nás to má připravit na další knihu, která se bude zřejmě ještě více točit kolem její postavy (přišlo mi, že Usagi byl tady poněkud upozaděn). Každopádně to je napínavé čtení v sakaiovském stylu a jsem zvědav, co bude dál. Osobně asi nemám, co bych vytkl, ale trošku mi tu chyběly ty epizodické příběhy, ze kterých je znát poetika i strasti starého Japonska a jeho obyvatel, tohle bylo víc drama a dobrodružné.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš12.2.2014 03:15Vesmírný Usagi
    Parádní spin-off. Svým způsobem bylo osvěžující si přečíst takovou jednohubku a nemuset se přitom rozpomínat na události, které se staly v jiných dílech. Vliv Star Wars tu je více než patrný, ale to nevadí. Sakai si s námi jen tak hraje vlastní 'role playing game' :)
    Kresba je stále příjemně sakaiovská, příběh uteče jako voda (i když na těch skoro 300 stranách to je znát), několik vesmírných bitev a bitek se záporáky či monstry prosviští kolem, k tomu jedna příjemná odlehčující mini-kapitolka v závěru jako bonus mimo hlavní příběh, a já už zase netrpělivě čekám na další díl.
    Musím ještě přiznat, že se mi líbil hravý způsob sloučení kultury středověkého Japonska a moderní sci-fi (např. vesmírné lodě s konstrukcí japonských hradů, shurikeny naváděné tepelným zdrojem apod.). Potyčka na planetě s hmyzem mi navíc připomněla ábíčkovský komiks Galaxia, jenž rovněž patří mezi moje oblíbené; a Usagi na kluzáku zase Naušiku. Takže osobně vesmírného Usagiho rád vítám ve své komiksové knihovničce :)
  • Kazumaki
    Komiksový gamebook. Fajn nápad i příjemně kreslená, odlehčená jednohubka s hromadou herních odkazů. Škoda jen, že to není delší :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš30.11.2012 17:02Život v Číně #01: Za časů otcových
    Celkem zajímavý komiks s uvolněnou linkou vypráví příběh mladíka a jeho rodiny zhruba od roku 1950 v prostředí konzervativní, pravidly svázané Číny. Společnost byla během let mnohokrát politicky masírována a přestože vládci často hrozili nebezpečím a vpádem západního světa, nejhorší rozbroje se odehrávaly mezi obyvateli samotnými. Komunismus byl chápán každým jinak, lidé (převážně chudina) se snažila pouze přežít, a tak měnila strany.
    V komiksu je celkem dobře znázorněno násilí, slepé uctívání, útlak i každodenní starosti obyčejných negramotných vesničanů, stejně jako dlouholeté odloučení každého člena rodiny a naděje v lepší zítřky. Čiší z toho neklid a bezbrannost, snaha protlouct se životem, který tu v druhé polovině nejvíce ovlivňuje 'zbožňovaný' Velký kormidelník Mao Ce-tung, jenž udával směr a poučky své milované 'vzkvétající' Číně. Jeho smrt symbolicky uzavírá knihu a zanechává osamoceného mladého hrdinu v armádě, napjatého, co bude dál. A podobně napjatý jsem teď i já. Obvykle se do politikou prosycených příběhů nepouštím, ale tohle je citlivé osobní vyprávění z pohledu zranitelných lidí. Takže bych prosil další díly - podle informace v knize mají být ještě dva.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.11.2012 15:46Nový svět
    Tohle mě fakt dostalo. Po dlouhé době jsem našel příjemné grafické osvěžení a jsem rád, že se mi podařilo domů dostat kousek toho světa, ve kterém si Shaun Tan dokázal najít místo. Formát knihy (o něco větší než A4) i kvalitní materiál podporují velkolepost Nového světa, který obsahuje nesčetné množství tužkových, velmi citlivě zpracovaných obrazů od úplně malých až po největší dvoustránkové výjevy plné detailů fantaskna (schválně se chci vyhnout slovu ‚surrealistický‘) i vyjádření prázdnoty v prostoru. Tíživé a úzkostlivé faktory jsou tu zpodobněny většinou nějakou havětí (zlo ve ‚starém‘ světě), ale Tan se je pak snaží vystřídat něčím optimistickým, což v jeho tvorbě rovněž obdivuji.
    Hlavní motiv příběhu je odchod hlavní postavy za lepšími zítřky, přičemž doma nechává rodinu a sám se v novém prostředí musí nějak protlouct za pomoci rukou, nohou, obrázků a stesku po rodině.
    Pobavil mě zvláště moment, kde se na dvou obrázcích snaží někomu vysvětlit, že hledá chleba - tady jsem Tanovi uvěřil, že by dokázal beze slov převyprávět cokoli.
    Celý děj je pak zřejmě složen a inspirován skutečnými událostmi, které Tan někde v hromadě archivní literatury vyčetl/slyšel od jiných přistěhovalců; a příběhu dodává větší působivost i přítomnost a interakce dalších postav s podobným cílem jako má hlavní hrdina.
    Prostě pro mě příjemná věc.

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš20.7.2012 13:39Star Wars Magazín 2012/07
    Nebýt Stana, tak by tohle číslo bylo jen další průměrnou míchanicí. Dávám hvězdičku za účast hvězdy jiného formátu :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.6.2012 13:43Bleach #01: The Death and the Strawberry
    Na úvod musím sdělit fanouškům Bleache, že by tento komentář neměli číst.
    Obvykle nemám ve zvyku kritizovat akční mangu, ale tady mě k tomu svědomí přímo nutí. Je zvláštní, že v rámci mainstreamové mangy mi padl do noty Naruto a Bleach naopak ne. Tedy, ono to tak zvláštní není. Vezmu to raději obecně a podotýkám, že Bleache jsem sledoval jako mangu i anime po relativně dlouhý čas, který jsem posléze shledal jako zbytečně ztracený, a také asi budu tíhnout ke srovnání s Narutem, za což se omlouvám.
    První série ještě tak špatná není a byl by to celkem fajn příběh, kdyby byl ukončen právě daným závěrem. Autor se ale zřejmě rozhodl, že předčí Naruta, a tak vzniká natahovaný výsměch čtenářům (mám pocit, že původně tato manga začala vznikat po tom, co měl Naruto na kontě zhruba sto kapitol). Horší je, že když to už párkrát vypadalo na konec příběhu, tak se to zase nesmyslně natáhlo (kolem 420. kapitoly jsem definitivně přestal číst). Další rozdíl dle mého názoru je ten, že co oceňuji na Narutovi, Bleachi znatelně chybí – a tím nemyslím jen v první bleachovské sérii, ale i pokračování.
    Postavy jsou vytvořené tak, aby se tvářily co nejvíc cool, mají přehnané osobnostní rysy (čímž mi po čase fakt začaly lézt na nervy – zvláště v anime, proto potenciálním zájemcům doporučuji spíše tu mangu), navíc těch postav je tam kvantum a místo toho, aby ubývaly, rychle jich přibývá, a to i navzdory tomu, že drtivá většina z nich je nesympatická. Motivy pravidelně iracionálního chování hlavních/vedlejších hrdinů se vyřeší rychle, a tak se autor uchyluje k přidávání záporáků a uber-cool bijců, kteří sejmou všechny a všechno, než se jim do cesty postaví na odpor skupina klaďasů.
    Souboje tak vyplňují většinu prostoru. Čekal bych, že tohle bude klad celé věci – a během první série se na to dá dívat, protože člověk ji ještě moc nemá okoukanou – ale časem se z toho stává nuda a nuda. V Narutovi bývají souboje zamýšlené zpestření, leckdy posouvají příběh dopředu a občas se nad nimi musí i trošku zamyslet, ale Bleach je jen o tom, kdo je drsnější, silnější, rychlejší, nebo vypadá víc skvěle a hází hlášky, či je víc zacákaný krví nebo má lépe vypadající techniku. Postavy se zachraňují navzájem před jistou smrtí zcela nečekaně prakticky pořád a vytvářejí nelogické příběhové kličky.
    Vážně bych rád našel v té kupící se směsici klišé a nesmyslů nějaký světlý bod, ale když si to všechno zpětně promítnu, žádný nevidím. Jediné drobounké zpestření tvoří specifický tvar, schopnosti a úrovně zbraní jednotlivých postav, které se odvíjí od jejich zhmotněného duševního vlastnictví. O postavy se bát nemusím, protože všechno přežijí, stávají se silnějšími, takže dostávají stále silnější záporáky, které musí hned jednoho po druhém zlikvidovat (pořád dokola bez toho, že by se někam pokročilo) a hlavní záporná postava, která je jen o trochu lepší šermíř než všichni ostatní, vypadá jak holka v ručníku. Jediným plusem se tak stává přijatelná kresba, ale Tite Kubo kašle na prokreslování pozadí panelů, když může (hlavně tedy v pozdějších fázích), a to mě značně rozčiluje.
    Bleach měl potenciál na dobrou mangu, ale měl si uvědomit své nedostatky a skončit v nejlepším; tedy první sérií, kde se dá ještě říct, že existuje nějaký příběh a bitky svou novostí působí neotřele (ale ani tak to není žádný zázrak). Na druhou stranu, pokud máte rádi jednoduché čtivo nebo nepochopitelně namakané postavy ohánějící se mečem a prorážející zdi, směle do toho.
    Jestli se někdy rozhodnu Jahodova dobrodružství kupovat, tak to bude jen z nutnosti a jen ta první série – za ni dám jednu hvězdu a z vyčpělé nostalgie druhou.

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.5.2012 14:06Habíbí
    Budu rovněž stručný. Ten příběh tam je, ale spíš pro šťouraly. Kdo ho tam chce, ten ho najde. Akční to moc není, nahoty je hodně, detailů přemnoho a kresba je příliš příjemná. Většinu času jsem si ale přál, aby se tam už něco 'dělo.' Ve výsledku tedy moc nevím, co o tom napsat - vypomůžu si proto doprovodným textem na konci knihy - "...podobenství o roli člověka v přírodě, výpověď o rozdílech mezi vyspělým a rozvojovým světem (otroci vs. zlí mocní boháči), líčení společného kulturního dědictví křesťanství a islámu..." - to poslední ve velkém. Přidal bych ještě popis nadmíry mateřských citů a klasické téma věznění a odloučení.
    Z 'příběhu' dvou sirotků Dodoly a Zama se klube něco jako cestovní deník po arabském světě (někdo by řekl, že smyšlený, někdo zase, že pravdivý). Proč ne, jistou skupinu lidí to opravdu může zaujmout.
    Jenže s tou obrázkovou bouří to vypadá fakt skvěle. Takže já bych k těm třem původním hvězdičkám přidal ještě jednu za snahu a práci.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš5.9.2011 02:38Vějíř 2011 - Sborník české mangy
    Jsou tu díla rozdílné kvality, jejich autoři jsou různého věku a různého zaměření. Z celkového hlediska je to pro mě osvěžující, zvláště pak vím-li, že česká manga neroste na stromech a že hlavní editoři leckdy trpí pod návalem kvantity spontánní tvorby nezkušených zájemců. O to je větší radost, když se občas mihne něco a někdo, kdo předčí průměr vytvořený pouhým zájmem o tuto počeštěnou východňařinu :)
    Z mého vlastního skromného pozorování vyplynulo, že ti lepší autoři mívají širší záběr i v komiksovém světě - tedy dokonce dokážou číst (a nakoukat komiksové postupy) i něco mimo Asii, totiž především Evropu, potažmo Ameriku, a vytvořit si unikátní rozpoznatelný styl na slušné úrovni - jinak je to imho spíš postup blízký napodobování.
    Ale teď k tomu hlavnímu - hodnocení. Obvykle raději hodnotím kresbu a příběh je pro mě druhotný, proto mě berte trochu s rezervou. Dovedu si totiž představit, že tvorba komiksu zabere mnoho a mnoho hodin, dohromady v rámci klidně několika dnů.
    Co mě zaujalo nejvíce, ačkoli si editoři stěžovali (stěžují) na nedostatek technických úprav - je Plavba od Faqy; a Preach od Pleach teamu (ehm). Faqy má prostě parádní jedinečný styl (dobře viditelný i na její webové galerii na deviantartu), který dokáže zaujmout už na první pohled a já mu nemám co vytknout, trefil se mi také do nálady. K-Os, kreslíř Preache, by si určitě také zasloužil více pozornosti, neb jeho dovednost je jistojistě taktéž na vysoké úrovni - jím zpracovaný (a docela dlouhý) příběh od Astraka mě neurazil :) Bral jsem děj jako vhodnou příležitost pro K-Ose, aby se mohl předvést v kreslení :D Navíc, zpracování akce i ostatní komiksové aspekty jsou na jedničku.
    Těmito autory rozhodně nekončím, nad průměr míří také Křupani (Neoworm a Marcuss) s jejich nabušenou vojenskou jednotkou (narozdíl od ničení plevele od předchozí dvojice se tady ničí mech), která mi bůhvíproč připomněla animák Cat Shit One :D
    Dál tu máme příběh Smalltalk od autorky Tale. Na první pohled jsem myslel, že se tu opět ukázal Haspien, ale chyba lávky. Tale tu zpracovala celkem příjemně střípek něčeho většího, co bych spíše hodnotil po přečtení celého (doufám, že někdy bude). Doufám, že také předvede víc než jen líbivé postavy.
    Chuďas z Nippuru možná nepatří k tomu nejlepšímu, ale nedá se upřít zápal a snaha autorů (kresba Janiko a scénář Shinji) o lidovou delší podívanou (25 stran, myslím). Měl jsem problém tu rozeznat od sebe dvě hlavní postavy a stínování tomu moc nepomohlo. Ale určitě chvályhodný pokus.
    Malí upírci (Hayath, DanQ) jsou příjemnou změnou ve formě jonkom (stripy na stránce ve vertikálním směru), které mají být především vtipné a to jsou. Jen jich bylo málo.
    Kdo vchází do tvých snů - tak se jmenuje cosi od A. Tesaře a Z. Blaštíkové. Takhle, ono to i vypadá celkem k světu, ale velké 'WTF' nad tím, co se tam odehrává, visí jako Damoklův meč. Pořád čekám, kdy spadne, a zatím nic. Tak, to byla taková vata, protože nevím, jak to zhodnotit :)
    Kill Him(e) od Infery vypadá dobře a zkušeně, i když trochu mainstreamově (což je pro mě spíš negativní jev) a tematika love metalu mě minula v čase i prostoru. Ale bylo to svižné a vtipné.
    Příběh O panenkovi (Suwa a Pan-da) vypadá sice celkem dobře, ale k dokonalosti přece jen trochu chybí. Hlavně většinová absence pozadí. Postavy jsou ale sympatické a odlišný styl chválím.
    Temi vytvořila dlouhý steampunkově laděný příběh Čokoláda, který vypadá i díky její kresbě lahodně a nemám s ní problém.
    A na konec knihy, vtipně vložený Konec světa v úterý čtrnáctého (podle písně českých autorů zpracovali J. Liška a J. Tesař). Bratři Tesařové už za sebou nějaké ty komiksové projekty mají, takže tohle jsem bral jako příjemnou tečku; věděl jsem, co asi tak můžu čekat a dostal to. Plus dávám za vtipný obrázek se jmény na náhrobcích :)
    Zbytek komiksů různé kvality si zaslouží alespoň pochvalu, protože pustit se do jakéhokoli komiksu je běh na dlouhou trať. Někteří by měli ještě nějakou dobu možná počkat, ať se zlepší na adekvátní úroveň, ale rozhodně kreslit a kreslit.
    Celkově mám z Vějíře 3 dobrý pocit (posílám také pochvalu editorům/organizátorům za to, že dali mladým autorům šanci se projevit a ještě na to sehnali finance) a doufám, že bude nějaké příště ;)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš5.9.2011 01:02Naruto #01: Naruto Uzumaki
    Mno jo, tak Naruto. Je to jedna z prvních mang, co jsem doopravdy četl a jediná, u které i po mnoha letech stále zůstávám, takže si ho nebudu kazit :)
    Vychvalovat ho zbytečně nebudu; vždycky je někdo, komu se líbí a někdo, komu se nelíbí (někomu se nelíbí jen proto, že se to líbí někomu jinému) :)
    Zmíním tedy věci, které mě osobně u Naruta stále drží.
    1. Kresba na vysoké úrovni - v rámci možností se vymyká obvyklému manga mainstreamu, dá se rozpoznat styl autora a obrázky bývají prokreslené i v pozadí.
    2. Dynamika příběhu - akční sekvence jsou fázovány na chuť mému vkusu a zřejmě se jich pořádně nikdy nenasytím.
    3. Množství postav (a jejich vývoj), které si člověk může nebo naopak nemusí oblíbit a má pocit, že Naruto není ten jediný, kolem kterého se všechno točí (což někomu může připadat jako problém a já to chápu).
    4. Příběh samotný - drobné šaškárny blonďatého kluka přerostou v přitažlivé bitvy obřích rozměrů; postavy mohou umřít, takže člověk se o ně může v klidu bát; originální a důvtipně i geniálně promyšlené souboje s použitím nejrůznějších technik.
    5. Celkový feeling, zápal a energie, co z mangy čiší.
    Doufám, že jsem náhodou neprozradil nic z příběhu. Tak ještě zmíním věci, co mě občas štvaly. Samotný Naruto. Hehe, on je občas tak tvrdohlavý a opakuje ty samé věci, že člověk má chuť po něm něco hodit. Ale nikdo není dokonalý a je to součást jeho image, takže ho tak beru. Délka příběhu - doufám, že autor nepomýšlí také na tvorbu jeho dobrodružství v Narutově důchodovém věku. Pak je tu ten nezdravý fandom kolem Naruta, ale to je bohužel nutná součást každé populární série.
    Následují poznámky, které bych rád dodal.
    Překlad mi nevadí, česká transkripce je prostě česká transkripce. Pokud tohle někdo nedokáže zkousnout, tak nad ním jenom zakroutím hlavou. Nebo raději ne, abych si ji neukroutil.
    Obálka mě zaskočila i před lety (tuším, že Naruto začal vycházet zhruba v roce 1999), ale je to prostě část poznávací značky, takže ok. Dneska si už nedovedu představit, že by vypadala jinak.
    Práce českého grafika - to je frajeřina zřídkakdy viděná, natož v manze, natož v manze typu Naruto. Jestli se ta sfx-ka budou předělávat co dva měsíce, tak klobouk dolů. Vydrž to, grafiku! Však časem to lidé ocení. Možná. Je to dřina, ale vypadá to dobře :)
    Naruta prostě budu kupovat, neb se také počítám mezi fanoušky (podotýkám, že mezi střízlivé fanoušky). Hodnocení dávám jako člověk ovlivněný svým dřívějším já, které v době, kdy začalo Naruta číst, bylo jen o něco málo starší než hlavní hrdina.
    Těším se na další díly, tak sem s nimi.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš5.9.2011 00:01Death Note - Zápisník smrti #01
    Komiksáci jsou podle mě trojího typu: jedni jsou ochotni přijmout komiks na základě kresby, další od komiksu čekají skvělý příběh - a ti poslední menšinoví chtějí jedině obojí. Osobně bych se přiřadil k těm prvním s tím, že dobrý příběh je pro mě bonus. Death note má tu výhodu, že dokáže přitáhnout všechny typy. Že by kvůli tomu byl tak populární...?
    Když se u něčeho strhne humbuk, obvykle mi to zkazí celkový dojem z předloženého díla (nedivím se haterům, ale sám se snažím přistupovat ke všemu objektivně). Tady to tak ale nebylo. Zkusmo jsem kdysi přečetl pár stránek a odtrhl jsem se od nich až po přečtení posledního svazku. Pak následovalo anime, po něm filmy. Všechno má své plusy, ale vždy bývám nejvěrnější komiksu. Také časem tak trošku zapomínám detaily, takže jsem rád, že to vyšlo konečně v českém překladu.
    Co se týče hodnocení, souhlasím asi ve všem s matroshem. Kresba je lehce nad průměrem a nestrhává na sebe zbytečnou pozornost (jako třeba u mého top oblíbence Tsutomu Niheie), čímž by upozadil příběh, který je tu hlavním tahounem - ačkoli tu ještě nemá tolik prostoru a spíše seznamuje čtenáře s některými hlavními postavami, jak už to tak v mangách bývá. Což považuji za plus. A když už jsme u těch postav, nikdy jsem nevěděl, jestli fandit Kirovi/Lightovi nebo L. Oba jsou to totiž charakterní sympaťáci s bezcharakterními myšlenkovými postupy a jak se děj odvíjí kupředu, čtenář stále neví; a dost možná to nezjistí ani na konci :) Příběh je protkán vlastními pravidly, kterých se autor drží a nevymýšlí si nelogické kličky, jako to někteří jiní tvůrci dělají.
    Co se týče překladu 'smrtonoše,' jsem velmi rád, že se k němu překladatelka uchýlila, protože jsem ho v tomto významu také spíše od začátku vnímal. Celkové hodnocení bych rád vložil jen na základě první knihy, ale nedá mi to a musím se přiklonit k hodnocení celé geniálně propracované série.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš5.5.2011 19:52Scott Pilgrim #03: Nekonečný smutek
    Nemůžu si pomoct, ale rozesmívá mě to kresbou i dialogy (v dobrém smyslu slova) :) Možná je to i pocitem, že autor sám komiksem nenápadně mluví ke čtenáři a předhazuje mu svoje vtipné nápady od začátku do konce, takže to není 'jen' o zhltnutí masy nějakých nastavených obrázků.
    Třetí rival je zase tak trochu na hlavu, ale tak to má být :D
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš1.5.2011 15:40Krajina půlnočních stínů
    Krajina půlnočních stínů je komiks, který kdysi definitivně přitáhl mou pozornost ke světu komiksu. Pro mě osobně je to jeden z nejlepších komiksových počinů vůbec.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš19.3.2011 18:25Spirála #03
    A „velké“ finále v čestině je tu :)
    Vrtošivé spirálky se zarývají obyvatelům zpustošeného městečka Kurouzu ještě víc pod kůži a kdokoli se dostane do víru maloměsta, už nikdy nenajde cestu ven. Na pomoc zvenku přicházejí bláhově dobrovolníci i záchranáři, protože nikdo neví, co se na tomto místě děje. Nad troskami se prohání víry, které může vyvolat každý silnější pohyb nebo křik. Dochází potraviny i bezpečné úkryty – pouze starší řadové domky odolávají zkáze. I s jezírkem vážek to pořádně točí, většina obyvatel ztrácí příčetnost. Šuiči s Kirie a její rodinou jsou tak neustále vystaveni nebezpečí. Podaří se jim rozluštit tajemství původu spirál a uniknout z jejich zhoubného dosahu?
    Junji Itó jako obvykle dává na rozjezd knihy jednu kapitolku, kde se celkem nic moc neřeší, ale na které se může vyblbnout. Kirie a její blízcí si musí sehnat náhradní bydlení; vlezou proto do řadovky, v níž sousedi na tom nejsou fyzicky ani psychicky tak dobře, aby se dali označit za normální. Že by v domě bylo kromě divných sousedů ještě něco jiného?
    V další kapitolce (Motýli) se příběh zaměřuje na televizní reportérku Čije, která se do městečka dostane z vnějšku a shodou náhod v něm uvízne, aby se mohla „pokochat,“ s čím že to má čest. Trosky, mrtvá těla, víry a malí chuligáni, od nichž by se dnešní děti mohly učit šikaně. A tak se Čije dává do party s Kirie.
    Následuje příběh rozdělený do dvou kapitol (Chaos), kde se naplno rozjíždí iracionální chování obyvatel a přitažlivá síla spirál v Kurouzu. Nejdřív hlavní „hrdinové“ musejí přežít střet s gangem, který se naučil ovládat vzdušné víry a létat na nich (podobné ‚wtf‘ momenty už snad nikoho nepřekvapí), jejich pozornost se také přesune k lido-hlemýžďům. Inu, jídlo došlo a kde jinde ho brát...? Následně, přeplněné řadové (jako jediné stojící) domky vypovídají o tom, že co bylo bezpečné dříve, najednou bezpečné není vůbec a propletenec čehosi mi vnuknul vzpomínku na povídku Polibky z Gymnázia příšer bratrů Tesařů :) Vše pak dovršuje velkolepý příjezd ozbrojeného japonského námořnictva.
    Kapitola s názvem Útěk popisuje... ehm, pokus o útěk. Micuo (malý bratr Kirie) se začíná měnit, stejně jako naprosto všechno kolem, a tak se Kirie, Šuiči a Čije pokoušejí dostat pryč přes nepřístupnou horu. Jenže spirála je holt spirála. A když už se vám zakroutí i ručičky hodinek do spirály, je to fakt bída. To ani nezmiňuji tlupu hladových šnekojedů (nebo mám spíše říci – kanibalů?), co vám jsou v patách a stejně jako šneci, i oni vytvářejí od slin viditelnou cestičku.
    K celkovému rozuzlení teď zbývají jen dvě kapitoly, ale nechci se tím moc výrazně probírat v obavě, abych nevyzradil něco důležitého. Konec je mrazivý, tajuplný a mně osobně sedl. Pravdou je, že nejsem příliš náročný čtenář, ale tady mi to prostě přišlo dobře vygradované.
    Od Itoa jsem četl kromě tohoto pouze sérii Tomie (Azalinem zmiňovaný Gyo se ke mně zatím ještě nedostal), takže nemám moc, s čím bych od něj mohl objektivněji porovnávat, oproti Spirále mi však Tomie přišla na konci useknutá.
    V samotném závěru knihy jsem se ještě zasmál u krátkého doslovu. Někdy bych rád věděl, co se to v té jeho hlavě děje. Nebo vlastně ne, nechtěl. Horory, ve kterých dnes nejde jenom o množství prolité krve a výhled na vnitřnosti, jsou spíše výjimkou. A pak, ty spirály jsou pro oko vlastně docela umělecky přitažlivé :)

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš9.3.2011 22:57Myšlenky smyšlenky #01
    Je zajímavé, co člověk dokáže vymyslet a ještě zajímavější je sledovat, jak své nápady podá. Můj dojem z Myšlenek byl spíše takový, že jsem si jednotlivé příběhy oťukával a snažil se v nich prokousat nějakou cestičku, která by mi pomohla nalézt něco, čeho bych se mohl chytit. Ale pak jsem si uvědomil, že to vlastně není podstatné, a tak jsem to všechno hodil za hlavu a prostě si užíval čtení i obrázky. Jednotlivé myšlenky příběhů totiž vyplouvají na povrch nebo zůstávají ukryté, a tak je na každém, jak si co přebere a zda vůbec, nicméně vizuálně alespoň na mne určitě působí esteticky pozitivně.

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš9.3.2011 22:41Myšlenky smyšlenky #02
    A dvojka konečně přifrčela. Myšlenky smyšlenky jsou poměrně neobvyklým počinem, ale pro mě osobně vítaným. Po kapitole 23 v první knize tu autor navazuje kapitolou 24 a krátké příběhy dosáhnou čísla 45. Kromě mangy samotné jsou tu také některé příjemné celostránkové artworky sladěné s celkovým vizuálním i tematickým zážitkem knihy. Jádra jednotlivých povídek bývají povětšinou vázána na jeden nápad či motiv (třeba na smyslové vjemy - často hlavní hrdina cosi zaslechne, zahlédne, nahmatá, ochutná, ucítí či vnímá něco, co nikdo jiný nikoliv). Zároveň si myslím, že autor musí být ekologicky uvědomělý člověk a dokáže chápat vztahy v přírodních nikách, jinak by asi řada povídek vůbec nevznikla. Je ale jasné, že v knize jde spíše o provázanost lidského myšlení a vidění světa, než o cokoli jiného. A podrobná kresba s promyšlenou strukturou, ač zdánlivě chaotická, dodává čtenáři tu správnou náladu - tu se klidně může stát, že oko čtenářovo nevědomě vklouzne do stránek komiksového světa a najednou se kdokoli třeba na chvíli stane tím klukem, co se brodí v rybníce plném rákosí a jen čeká, až na něj vykoukne pán kaprů s volavkou na hřbetě, nebo jedním z několika kamínků, co se předhánějí v tom, který z nich je větší tvrďák. Ano, tím jsem chtěl také naznačit jistou poetiku tohoto díla.
    Je mi jen trochu líto, že o mnoha japonských mýtech a tradicích toho moc nevíme, protože nejednou jsou klíčem k pochopení té které povídky. Na druhou stranu to může víc umocnit zážitek z četby něčeho jiného, tajemného, exotického. Tu a tam se sice objevuje dnes obecně rozšířený nešvar, jisté zaškobrtnutí v české gramatice, což jistě působí jako rušivý element, ale člověk už prostě musí slevit na svých nárocích.
    Takže po prvním dílu, ke kterému jsem se stavěl spíše zvědavě a vyčkával, co přinese díl druhý, můžu vřele nedoporučit každému. Ono je to totiž jenom pro někoho. Možná bych si troufl říct, že tato minisérie je vhodná pro ty, co mají neustále hlavu v oblacích, protože i jednotlivé obrázky v ní plynou jak obláčky na obloze :)

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš11.2.2011 03:02Scott Pilgrim #02: Proti zbytku světa
    Film se mi líbil, ale ten komiks má prostě svoje nenahraditelné kouzlo :)
    Druhý díl opět servíruje hromadu hlášek a obří kukuče. Užil bych si je víc, kdybych předtím neviděl ten film, ale i tak jsem se dobře bavil.
    Po bláznivě nastartované jedničce a prvním zápase přišla dvojka s druhým "zápasem," ale spíš mi to celé přišlo jako přípravka na to, co se má stát ve trojce.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.1.2011 09:25Spirála #02
    Azalin: je asi pravda, že jsem trošku přeháněl - přece jen je to už nějaký pátek, co jsem to četl naposledy a moje paměť taky není, co bývala :) ...ale ani bych to zas tolik nesnižoval.
    Každopádně nebudeme spoilovat a počkejme si na závěr, tam bude vhodnější rozvinout názory :)

  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš26.12.2010 16:36Spirála #02
    A přece se točí. Alespoň spirála... a je to dobře, protože co začala jednička, to dvojka rozvádí do ještě absurdnějších nápadů. Kresbu už vychvalovat nemusím, její kvalitu přece čtenáři poznají na pohled sami. Zbývá tedy posoudit děj jednotlivých kapitol.
    Čertík z krabičky možná nevyniká nad ostatní příběhy, ale na rozjezd knihy se hodí. Nad jeho poslední částí jsem se spíš pousmál. Co se týče prvních barevných stran, je zvykem sem tam něco vybarvit u každé delší manga série, aby se čtenář občas mohl pokochat, ale naštěstí se to hned vrátí k černobílé.
    Lidský hlemýžď nám ukáže svět z jiné perspektivy. Celkem průměrná kapitola a závěr předvídatelný, ale jinak pohoda.
    Černý maják je navzdory své vlastnosti mrazivý. Dokonale mě svou gradací vtáhl a na konci jsem trnul, jak skončí. Každopádně Kirie se měla o svého bratra více starat.
    Že komáři jsou potvory, to ví každý. Na vlastní kůži se o tom přesvědčí sestřenka samotné Kirie přímo na nemocničním lůžku. Horší je to v tom, že čeká dítě, stejně jako několik dalších žen. Nevím, co je horší, ale už přítomnost komárů je záruka, že poteče krev :)
    Pupeční šňůra navazuje na Komáry. Kirie je upoutána k lůžku nedaleko své sestřenky s děckem. Nepřál jsem jí to. Závěr kapitoly, odehrávající se na porodním sále, není zrovna optimistický, i když pan doktor měl chvályhodně přehnanou péči.
    Poslední kapitolka s názvem Tajfum číslo 1 mě bavila asi nejvíc. Přišlo mi, že tenhle nápad by se klidně dal využít na celou sérii. Může člověk za globální oteplování a změny klimatu? Tady rozhodně ano. Městečko Kurouzu se zřejmě nenávratně řítí do zkázy. Teď už jen zbývá čekat na poslední velké finále v podobě třetí knihy.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.11.2010 20:38Nebeský orel
    Musím říct, že tématiku divokého západu jsem měl rád už od dětských let a spouštěcím mechanismem byl Vinnetou. Samuraje jsem si oblíbil až o pár let později, ale to na výsledku nic nemění. Po Knize větru jsem byl ještě navíc pořádně namlsaný kresbou Jiró Taniguchiho (mimochodem, jeho mangy bych doporučil těm, co ještě trpí předsudky, že v manze mají všechny postavy 'velké oči') - v Nebeském orlu ho navíc obdivuji za kresby koní, jež považuji za zvířata obtížná ke kreslení.
    Příběh dvou samurajů, kteří se v druhé polovině 19. století dostanou mezi indiány a spolu s nimi čelí davům rozpínavých bělochů, mi příjemně sedl a setkání s Custerem mi nevadilo, naopak mi přišlo jako osvěžující nápad. Zároveň můžeme letmo sledovat některé skutečné momenty z historie.
    Setkání různých kultur - japonské, indiánské a americké vytváří zajímavý střet. Ukazuje, že morální zásady japonské jsou podobné indiánským a lidská nátura nezná mezí, obzvláště propukne-li zlatá horečka.
    Celkově mám z téhle mangy výborný pocit a četl jsem ji se zájmem. Doufám, že podobných kousků se u nás objeví víc.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.11.2010 19:58Scott Pilgrim #01: Vypečený život flákače
    Těžko hodnotit po prvním dílu. Nečekal jsem to tak dynamické, ale přečetl jsem to rychle a dobře jsem se pobavil, je to vtipně ujeté a jednoduše řešená kresba se k tomu hodí. Rozhodně jsem pro pokračování.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.9.2010 22:08Kniha větru
    Tohle je příběh, na který se vyplatí dát nějaké ty drobné. Má vše, co by podle mě měla klasická manga i komiks mít - akci, dobrý příběh (navíc vychází ze skutečných událostí), uvěřitelné postavy, detailní KRESBU (na poklidnou scenérii vesničky, která se krčí pod horou v mlžném oparu, se vždy rád podívám) :)
    Pro japonskou kulturu a samuraje mám slabost, o to víc mě těší, že toto vyšlo u nás. Příběhem mi připomněl některé staré filmy Akiry Kurosawy. Co mě ovšem zarazilo, je velký počet překlepů a chyb v české gramatice, za to strhávám 5%. Příště lépe, prosím.
    Jinak ale rozhodně libová věc. Pokud u nás vyjde i něco dalšího od mangaky-kreslíře Jiró Taniguchiho, hned kupuji.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.9.2010 21:46Gon #1
    Tak ke Gonovi jsem se po několika letech z nostalgie zase vrátil a musím říct, že je to stále skvělá zábava. Ano, škoda, že u nás vyšel jen první díl, ale naštěstí na internetu už se dnes dá sehnat tohoto 'čtiva' více :)
    Gon, pravda, není co do příběhu příliš kreativní - alespoň v této první knize, ale tuto drobnou chybku s přehledem vyvažuje unikátní propracovanou kresbou. Gon je charakterově někdy egoistický parchant a někdy obětavý lidumil, podle toho, jak se mu to hodí :))
    První kniha je spíš menší rozjezd k celé sérii. Malý, nezničitelný dinosaurus dělá vše pro to, aby se měl dobře a moc se u toho nezapotil, zpravidla na úkor jiných zvířat. Překvapilo mě, co všechno dokáže udělat pro to, aby se nemusel namáhat :)
    Další knihy už jsou vizuální orgie - např. obrázky přes dvě strany, kde je schovaný Gon v nedozírném hejnu tučňáků; detailní pohled na plástve medu, v nichž se hemží včely nebo záběr na sloní hřbitov s megahromadou sloních kostí, a jim podobné, kterých je v celé sérii dost a dost, dokážou člověka spolehlivě vtáhnout. Jednotlivé příběhy jsou zaměřené různě. Je tu komika a humor, hrdinství i zbabělost, smutek i radost, akce, smrt... vše je pečlivě dávkováno ve zdánlivě prostých příbězích BEZE slov. A i zvířata mají city :)
    Gon si mě naprosto získal, takže dávám 100%.
    A ještě bych přidal víc za hlášku, která je připsána na konci této knihy v českém překladu a velmi mě pobavila, vzhledem k náročnosti textu v tomto komiksu: 'Děkujeme Přírodovědecké knihovně zoologie při Přírodo-vědecké fakultě University Karlovy za pomoc při překladu.' :D
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.9.2010 21:13Spirála #01
    Konečně. Jestli se už zvedáme od těch nekvalitních mang k dílům jako je tohle, máme se na co těšit. Spirálu jsem četl v anglickém jazyce a viděl film natočený podle mangy, obojí rozhodně můžu doporučit, patří mezi kvalitní horory.
    Příběh by zde asi nebyl tak působivý, nebýt precizní kresby. Junji Ito ale zvládá být kreativním autorem v oblasti vypravěčské i vizuální. Městečko Kurouzu (černá spirála) je zasaženo záhadnou kletbou a čas od času tato kletba 'napadá' zdejší obyvatele, což se projevuje extrémně zvýšeným zájmem o spirálovité tvary - tito jedinci pak většinou dopadnou různým, ale velmi nepěkným způsobem. Hlavní hrdinkou je Kirie Goši, která se přátelí se Šuičim Saitem, jehož rodiče to v městečku odnesou jako první - a od toho okamžiku už se na Spirále vezete i vy :)
    V každé kapitole první knihy se řeší nějaký problém se spirálami, obvykle demonstrovaný na konkrétním případu obyvatel městečka Kurouzu. Začíná Šuičiho otcem, pak jeho matkou, pokračuje krásnou spolužačkou ze střední, která to v hlavě nemá úplně v pořádku - a to doslova; dojde i na otce Kirie, jeden zamilovaný páreček a v poslední kapitolce se se spirálami bude potýkat i samotná Kirie. Spirály jsou všude.
    Po Gonovi a Knize Větru další opravdová japonská manga, která stojí za koupi a rozhodně budu netrpělivě čekat, až budou vydány další dvě knihy.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš12.1.2008 21:30Cour a Courek
    Na tomhle komiksu jsem se naučil číst, když mi byly 4 roky, ale časem se mi to někam ztratilo :(
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš9.6.2021 21:26Akira #01
    To je snad první manga u nás, co voní jako opravdická manga :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš13.10.2020 15:42Radiant #01
    Kupodivu je to hodně humorně laděné, spousta hlášek a gagů. U prvního dílu se bavím.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš1.2.2020 11:57Kannonina ruka #09
    Milo: sice jsem sérii nečetl, ale vypadá to, že Talpress to utnul koncem první série. Měla by ještě následovat druhá šestidílná série (v originále s1 Birth a s2 Raten - Birth).
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš1.12.2019 09:16Zaslíbená Země Nezemě #05
    cyboy: dobře, asi jsem si to představoval moc jednoduše :D každopádně já bych mezi ně moc nezapadl, protože bych nikdy nepřišel na to, že by to mohl být navigační systém rozdělený na čtyři oblasti a označený písmeny A-D podle světových stran.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš30.11.2019 14:12Zaslíbená Země Nezemě #05
    cyboy: Já mám dojem, že ta věc funguje podobně jako gps a podle místa, kde se člověk nachází, zároveň dává číselné údaje. Víme, že děti si všechno předem vyzkouší metodou pokus-omyl a celkem přirozeně mi přišlo, že mohu brát farmu jako výchozí středový bod v tom schématu na straně 145. Podle toho si myslím, že oblast kolem farmy (str. 21) je ještě dostupná v rámci relevantních dat (např. 1 až 3 do všech směrů kolem farmy). Úplně nevíme, jestli to udává taky nějaká desetinná či -setinná místa, to tam zobrazené nebylo, ale zcela vyloučit to taky nejde. No a pokud je to tak, jak jsem psal, pak by se z toho již dalo vycházet, ne? Možná se to zjednodušilo pro potřeby dětského čtenáře, nicméně pokud se to zakreslí, tak mi z toho vychází poměrně přehledná mřížka.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš2.10.2019 20:53Sága #09
    karl173: Asi je to tak, jak píšeš. V mém případě je to patrně škoda, nicméně jsem od toho možná čekal něco jiného. I tak si myslím, že to mělo leckde dobře nakročeno, ale posléze nějak utopeno ve vatě. Zvraty mi většinou přišly vytvořené moc na sílu. Na druhou stranu zase nemám rád rozečtené nedokončené série, takže zřejmě budu pokračovat i tak. Budu doufat, že mě to chytne. Ale teď po nějaké době už si z té série skoro nic nedokážu vybavit a nerozumím, čím se mohlo vyplnit až 9 dílů. Možná že by pomohlo nepřerušené kontinuální čtení?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš26.8.2019 18:25Corto Maltese: Balada o slaném moři
    Komiks jsem ještě neměl čas přečíst, ale z prolistování mi to nepřijde nijak hrozné. Je z toho trošku cítit nepatrná rozostřenost a na některých místech možná i pár těch pixelíků, ale myslím, že to není nic, co by konkrétně mně bránilo ve čtení.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš14.8.2019 10:57Thorgal #19-23: Neviditelná pevnost
    A je známo, jaký byl náklad? Nikde jsem to nenašel.
  • Kazumaki
    Zdá se mi to, nebo se v téhle sérii dost nepovedl (podle ukázek) lettering?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš24.7.2019 11:04Unesená
    GWB: Jen mě napadlo, že kdybys to měl z vlastních peněz, tak bys to pak možná chtěl přečíst celé (což se teda stalo mně) :D
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš23.7.2019 13:07Unesená
    GWB: Tos měl půjčené nebo koupené?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš3.7.2019 11:50Conan #02: Bůh v míse
    baatcha: díky za upřesnění. Letmo jsem to spočítal a Lovercraft je tam devětkrát a Lovecraft jednou.
    :D
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.6.2019 23:19Putování s dinosaury
    Spagr: myslím, že se počítá s tím, že děti do 10 a 15 let už číst umí a ani bych neviděl jako problém, aby si navykly i japonský způsob čtení. Kdy jindy navyknout děti na mangu než právě v tomhle věku? Já četl první opravdovou mangu cca v 15 letech a to už mi bylo tenkrát líto, že jsem nezačal odmala. Moje babička je zas ve věku, kdy se tuto dovednost nedokáže nikterak naučit.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš6.6.2019 13:04Mrtvej svět
    Dnes mi přišel papír od pošty, ať si pro to zajdu :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš14.4.2019 17:56Tokijský ghúl #14
    Nenarážel cyboy spíš na ta onomatopoiea, která doopravdy nedělají žádný zvuk? Ono Japonsko si dokáže ozvučit kdeco, to jen my to nedokážeme, a proto si musíme vypomáhat slovesy. Třeba to "zdvih." Taky jsem nad tím kdysi při výuce japonštiny kroutil hlavou...
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš5.3.2019 19:27Gantz #22
    Cyboy: docela pěkně jsi sepsal moje obavy z mangy, kterou jsem se ještě neodhodlal číst :) Ano, občas mi ten výběr mangy přijde zvláštní, ale taky musím souhlasit s Gmorkem. Některé jím jmenované jsem taky četl a jsou mezi mými top. Každý si musí vybrat jen to svoje. Většinou je to risk, zvláště pokud se v dané oblasti člověk úplně neorientuje či nemá vůli orientovat (což je v pořádku), a to podle mě platí pro každou regionálně danou oblast komiksu. Já zase takhle narazil na americkým mainstreamu a prostě jsem se nechal udolat, až jsem ho vzdal víceméně úplně. U mangy jsem si zrovna našel to svoje a objevuju dál. Z těch dlouhých sérií si mě získal Naruto (čekat každý týden po několik let na jednu vydanou kapitolu je vskutku ubíjející) a Fullmetal Alchemist, jejichž zakončení mne jako čtenáře uspokojilo, ale možná, že Tvůj hlad neukojí, zvláště pokud máš načteno z hromad všeho ostatního. U těchto a jim podobným se vždy najdou nějaké trošku fillerové díly. Taky si myslím, že pokud Tě manga nedokáže smysluplně zaujmout již prvním dílem a ani neupřesní cíl série, tak ji klidně můžeš hodit za hlavu a hledat něco jiného. Jinak je mi líto, že jsi došel k takovému bolestnému rozčarování. Já se nechal takhle kdysi nachytat na Bleach a taky se mi to vymstilo stejným způsobem.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš3.12.2018 08:19Thorgal #18: Sluneční meč
    To je ovšem krásná zpráva :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš23.11.2018 23:32Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    A já podle toho loga myslel, že tam bude Pikachu.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.11.2018 12:35Válka s Mloky
    Fry: V Zoo jsem v té době úplně náhodou pracoval. Vyšlo to speciálně při příležitosti otvírání velemlokária a navíc těsně před Světem knihy, kde mívá Zoo svůj stánek, takže řediteli to přišlo tematické a vhodné.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš27.6.2018 17:08Staří mistři
    GWB: Snad na to taky jednou dojde :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš25.6.2018 11:50Druuna 3 (paperback)
    borknagar1: myslím, že to mám i v pevné vazbě. Strany 92-93, 116-118 mi přijdou malinko rozostřené.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš15.5.2018 12:33Češi v Banátu
    GWB: Když o tom přemýšlím, tak mám dojem, že se to prodávalo hlavně jako suvenýr právě v banátských vesnicích (čekal jsem tenkrát cca 3 měsíce, než mi to přivezl známý). Ale asi před dvěma-třemi lety jsem to viděl prodávat i u nás, tak jsem si myslel, že se to dostalo i do našeho oběhu. Zejména, když v té edici vyšly i knížky Ocelová křídla a Mickey na Dunaji, které byly/jsou u nás v prodeji. Mohu poslat podklady k přidání.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.3.2018 19:52Thorgal #18: Sluneční meč
    Aha. Dík za info. Tak to budu doufat, že to Thorgal přežije.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.3.2018 19:32Thorgal #18: Sluneční meč
    "Vážení čtenáři, svazek Sluneční meč završuje sadu prvních osmnácti alb kultovní fantasy série Thorgal. Všechny tyto příběhy nyní vyšly i v češtině pod značkami různých nakladatelství a v různých edičních úpravách a nás těší, že je nyní možné českému publiku představit i zatím plánovaný poslední díl. ..." (pokračuje popis děje).
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.3.2018 18:24Thorgal #18: Sluneční meč
    Četl někdo předmluvu? Nevím, jak přesně si ji mám vyložit - bude Thorgal vycházet dál, nebo se tímto dílem ukončuje plánované vydávání?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.3.2016 14:10Fotograf
    jayjay86: to ano, sám zápasím s mnoha a mnoha chybami, o kterých bych si přál, aby se v mé tvorbě nevyskytovaly. Proto přeji sobě i ostatním tvůrcům, aby se nadále zlepšovali - to platí i pro Wolfa. Zvolil jsem možná moc silná slova, ale nebylo to myšleno nijak zle a určitě ne jako systematické hanění cizího díla. Ostatně, na začátku jsem chtěl podpořit koupí Fotografa českého autora, jehož tvorbu jsem dosud neznal.
    Ještě k té uvěřitelnosti - bylo to myšleno jako uvěřitelnost v rámci zákonitostí vykonstruovaného světa, rozhodně nemám v úmyslu popírat třeba žánr fantasy nebo sci-fi, sám mám spíše hravou povahu. Možná to dokáže lépe pojmenovat někdo jiný, ale jaksi to na mne nepůsobilo úplně soudržně (teď to nemám po ruce, musel bych si to znovu projít). Možná to bylo způsobeno i absencí scénáře, jak se podotýká uvnitř komiksu, a v tom případě byla chyba na mé straně přijímače.
    Kdo ví, třeba bude další díl jiný a na něčem se i shodneme...
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.3.2016 11:35Fotograf
    to jayjay86: no jo, teď už ani nemohu beztrestně vyjádřit kritiku, neb si všichni začnou myslet, že jsem závistivec. Ačkoli nic takového nemám zapotřebí, jelikož moje práce si netroufnu svěřit papíru a naopak jsem fanda českého komiksu.
    S takovým srovnáním musím tedy ustoupit a nechat prostor těm zralým názorům.
  • Kazumaki
    Kniha obsahuje první půlku příběhů vyšlých i u nás v omnibusu Captain America 1.
    Příště budu věnovat víc pozornosti popisku před tím, než si to zase koupím @_@
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš2.11.2010 11:53Komiksový diář 2011
    vasek: nikde jsem nenapsal, že tu chci mít diář jen proto, že se mi líbí :)
    A pokud se na databázi neberou věci, které mají málo komiksu oproti zbytkovému obsahu, tak ok a omlouvám se, s tímto postojem jsem se tu setkal poprvé.

    Jinak je mi samozřejmě jasné, že už většina z toho někde byla otištěná, ale i tak by mě mrzelo, kdyby tu diář nebyl :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš26.10.2010 19:41Komiksový diář 2011
    Diář sem podle mého názoru určitě patří. Až budu jednou stár a budu hledat, kde všude se ocitla díla mých oblíbených tvůrců a diář by tu chyběl, asi by mě to mrzelo :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš21.9.2020 15:09Sběratelský klub
    Já to beru tak, že podpořím vznik první knihy a teprve uvidím, co konkrétně z toho bude a zda pak bude mít cenu podporovat dál. Z vlastní zkušenosti vím, že před vydáním nemá moc cenu spekulovat, protože se může za pochodu změnit hodně věcí. Osobně se modlím za správnou gramatiku. Ale mám také pochyby, že se k té cílové částce doleze. Každopádně držím palce, šanci si zaslouží každý.
    PS. taky nevím, proč by měly vadit dvě knihy v jednom. V comicsových legendách od Crwe byly rovněž kolikrát po dvou.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.8.2020 22:31Pindárna
    cyboy: škoda, tohle pravidlo docela svazuje. Vůbec mě to nenapadlo. Ale bylo by vtipné, kdyby si tu každý uživatel vydal komiks.

    Každopádně ptal jsem se i kvůli sobě, jelikož tím pádem už druhý rok toto pravidlo porušuji. Sypu si tedy popel na hlavu a taky přestanu.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.8.2020 21:21Pindárna
    Darker: Hm, a co kdyby teda ten vydavatel komentoval jenom komiksy, které se mu líbily; kde by vypíchl jen to, co mu přišlo pozitivní?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.8.2020 21:09Pindárna
    Počkat... ten, kdo vydal komiks, už nesmí komentovat?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš4.8.2020 10:09Pindárna
    Já osobně bych nějaké zajímavé tituly uvítal. Tím lépe, že se v plánované oblasti TMB neorientuji. Přeji úspěch, ale ten posoudím až po vydání nějaké knihy :3 Formu webu beru zatím jako provizorní, to se dá kdykoliv změnit. Ale také doufám v řádný gramatický dohled (př. častá chyba bývá ve slově "skici," která je i v oné anketě: skicy).

    EDIT: dávám velkou pochvalu za opravu :3

    Ale to jenom rýpu; vlastně jsem se chtěl zeptat, jakým způsobem bude řešena distribuce, pokud je to již známo?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš29.4.2020 16:36Sběratelský klub
    Fimi: Už je to dlouho, co jsem je četl. Biomega mě bavila dost, Abara už tolik ne. Kresebně je pro mě Nihei pořád špička. Ale je těžké určit, komu se to bude líbit a komu ne. Já byl z Blame! a Biomega nadšený, ale znám lidi, co na to moc nejsou.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš15.10.2019 12:18Pindárna
    Actors Entries - s tímhle jsem se u komiksu setkal pouze okrajově na stránkách souvisejících s Marvelem a DC, kde některé postavy již mají své herecké zástupce v seriálech nebo filmech. V takových případech se u nich mohou objevit odkazy třeba na Imdb profily nebo wiki pod označením Actor’s Entries. Takže něco jako herecký záznam?
    Cinematographers - znám jen z filmového prostředí, asi by líp poradili animátoři. Na čsfd, pokud vím, se ale používá jen termín Kameraman. Zabývá se víc výtvarnou stránkou a řeší celkové vizuální vyznění kamerou.
    Colourists – souhlas se seneke.
    Cover Artists – souhlas se seneke.
    Creators – souhlas se seneke.
    Inkers – souhlas se seneke.
    Letterers – souhlas se seneke.
    Pencilers – souhlas se seneke.
    Script – souhlas se seneke.

    Případně:
    Comic book artist – souhlas se seneke. Čeština povoluje i „Komiksový výtvarník,“ ale podle mě záleží na individuálním kontextu.
    Layout artist – stejná funkce jako je storyboardista u filmu, proto se u nás i víc používá slovo storyboard místo layout (aspoň z osobní zkušenosti), i když podle disciplíny to není nejpřesnější, takže nejblíž tomu má asi ten grafický designér. Je to rozvržení, nástin panelů nebo rovnou kreslený scénář.
    Flats – znám jako Flatter, který dělá základní barevnou přípravu pro koloristu. Vybarví jenom základní plochy a kolorista pak jenom stínuje nebo dělá barevné přechody a jiné efekty. U nás se tomu říkalo plošné barvení nebo barvení ploch/v ploše, ale oficiální český termín mi není znám.
    Shoot photo ref – Fotograf referencí
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš26.7.2019 12:23Art
    To chci!
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš20.6.2019 11:32* Připomínky a návrhy
    Mně by se to jednotlivé zaklikání líbilo víc, a pak, nijak se to přeci nevylučuje i se zakliknutím série nebo autora. Oproti tomu spousta knih vychází sólově a někdy nepotřebuji zneviditelnit celou skupinu najednou, ale chci mít kontrolu i nad výjimkami. Vzhledem k množství komiksů, co vychází, by těch zakliknutých byl stejně jenom zlomek.
    Seznam názvu komiksů s možností rozkliknutí by mi asi nevyhovoval proto, že bych i tak musel pořád řešit ten spam názvů na stránce, ale naopak většinu ostatních bych číst chtěl a rozklikávat je pokaždé by mi zas lezlo na nervy. Nevím, tak možná nějaký kompromis?

    ps. pod komiksem Indiánské léto nejsou vidět komentáře z obou verzí knihy.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš19.6.2019 11:09* Připomínky a návrhy
    Buď to, anebo když si někdo usmyslí, že najednou okomentuje třeba všechna UKK (nebo jiné podobně ulítlé série), k nimž mám nulovou toleranci :) Dík.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš19.6.2019 09:49* Připomínky a návrhy
    Moc díky za takové množství práce, comicsdb je pro mě dlouhodobě stále oblíbené místo.
    Chtěl bych se rovnou taky zeptat, zda by šlo vytvořit takovou funkci, abych si mohl naklikat jednotlivé komiksy, u kterých by se mi na obecné stránce komentářů nezobrazovaly komentáře?
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.6.2019 13:28Srazy, cony, festivaly
    andre: Pardon, na to jsem vůbec nepomyslel :) Ale taky zajímavé. Hm, tento rok se však na crwecon po dlouhé době možná nedostanu (nebo možná jen na chvíli), takže inkriminované novinky dokoupím v eshopu.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš10.6.2019 10:30Srazy, cony, festivaly
    Je to systém dlouhodobých věrnostních slev. Nakupujete a utracená částka se sčítá. S tím se postupně navyšuje i možná sleva na určitou hranici. Koukám, že od prvního nákupu roku 2014 už jsem tam utratil desítky tisíc... Holt nejdůležitější věci něco stojí.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš23.11.2018 20:01Sběratelský klub
    Fimi: tak ne, já tam byl odpoledne. Ale je to hezké, že si to lidi kupují :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš23.11.2018 19:57Sběratelský klub
    Fimi: zrovna jsem byl dneska v CC a někdo si tam vybíral Myší hlídku 1-3, možná jsi to byl ty :)
    Já jsem si zašel jenom pro nejnovější Legendy.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.11.2018 11:53Pindárna
    Vydavatel musí odevzdat povinných 5 ks.
    Jinak mohu potvrdit, že MKP se snaží komiksákům vyjít vstříc ve všem :)
    Obecně knihovny mají potenciál být dobrým odběratelem (nákupčím), pokud na to zrovna mají vůli a prostředky.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš25.10.2018 13:39Sběratelský klub
    Haw: krása střídá nádheru :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš22.10.2018 11:11Povinná četba
    GWB: z mého okolí slýchám nejčastěji o různých dětech cca 8-14 let, jimž dělá největší radost Rikki-tikki-tavi :D
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš17.10.2018 16:26Sběratelský klub
    Haw: tenkrát vydali Daisho s chybou, protože se tam omylem vyskytla jedna strana duplicitně a jedna naopak místo toho chyběla. Brzy nato celý náklad stáhli a nechali tu jednu stranu přelepit tou, která tam měla být. A těm, co si to koupili hned po vydání, jako zrovna mně, pak výtisk vyměnili za opravený. Říkal jsem si, že si ten vadný nechám, ale nakonec jsem si ho stejně nechal vyměnit :) Mezi čtenářským lidem do té doby kolovaly vtípky, že ty vadné kusy jednou vzrostou na hodnotě, proto jsem si na něj vzpomněl.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš16.10.2018 16:51Sběratelský klub
    Hawwwran: Já mám pořád ještě někde toho Usagiho Daisho s přelepenou stránkou, ale to asi nijak nenabylo na hodnotě a asi se to jen tak nestane :) Divím se, že tomu ještě neprovedli dotisk.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš19.5.2018 10:57* Připomínky a návrhy
    Kapis: prý bylo přímo v Banátu zavedeno české značení cest, aby se podpořil turismus, který výrazně napomáhá tamním obyvatelům v přežití. Jinak je pravda, že Rumunsko je na pěší horskou turistiku ideální, jsou tam opravdu krásná místa.
    ---
    Tak já někomu pošlu údaje na přidání komiksu, třeba GWB :)
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš18.5.2018 18:46* Připomínky a návrhy
    Fry, Zack: Já vlastně sám nevím, jak bych Nýčko zařadil. Můj původní zdroj o tomto komiksu říká toto: "Česká verze Dolky-n trei straie vydaná v Rumunsku a určená českým turistům v rumunském Banátu. Komiks se prodává v banátských hospůdkách."
    http://www.banat.cz/knihy_mapy.htm
    Takže je otázka, jestli je možno vnímat české vesnice v Rumunsku jako součást Čech (původní osídlenci byli bráni za kolonisty, i když nakonec se oficiálně nejedná o kolonii), nebo jestli by to bylo obhajitelné třeba pro potřeby českých krajanů v zahraničí ve formě 'jakože cestovatelské příručky'. Pro český trh je to však určeno nepochybně (Rumuni si ho logicky koupí v rumunské verzi).
    Nenapadá vás třeba nějaký jiný český komiks, který by byl vydán v zahraničí? Myslím, že čas od času zahlédnu, že něco bylo vydáno v Číně a dovezeno k nám, ale na nic konkrétního si nevzpomenu.
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš8.3.2018 19:16Pindárna
    MG: pokud ti nevadí fan-překlad a online, tak jedna krátká mafiánská manga je tu od autora Naruta http://konoha.fjfi.cvut.cz/?q=manga/kapitola/mario
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš24.9.2015 16:03* Připomínky a návrhy
    Toe: Aha, chápu. Jinak myslím, že Vachudik ho tu zmiňoval už před nějakou dobou... je to Nýčko v Banátu http://www.databazeknih.cz/knihy/nycko-v-banatu-262191
  • Kazumaki
    Kazumaki mecenáš24.9.2015 13:37* Připomínky a návrhy
    Ahoj, dal by se sem zařadit komiks vydaný v českém jazyce, který se prodává v zahraničí (řekněme, že obrázkové materiály by se daly obstarat)? Nebo je to tu pouze pro komiksy z ČR?
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 282 (cca 118738 Kč)
Mám: 2338 (cca 666235 Kč)
Chci: 2 (cca 199 Kč)
Sháním: 3 (cca 223 Kč)
Nabízím: 4 (cca 756 Kč)
Osobní: 1 (cca 189 Kč)
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 15
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0