Jsem takový tichý, skromný introvert
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.3. 11:14Osm miliard přání
    Tak tohle stojí za to se trochu rozepsat!

    Já kdybych dostal jedno přání, tak si přeju, ať ti všichni kokoti, co si pořídí do bytu ve městě vlčáka, malamuta nebo páreček haskyjů či irských setrů a s kterýma pak otráveně vylezou ráno na šest minut na dvorek, kde je nechají vesele vysrat hromadu jak od slona, aby pak do toho vletěly hrající si děcka, tak bych si přál, ať jim všechny ty hovna, co nechali venku za ty roky, se zhmotní v jednu chvíli nad postelí v ložnici a nad gaučem v obýváku a zbytek pak nad kuchyňskou linkou. A samosebou i všechna budoucí hovna taky. To by bylo najednou čisto venku. Ale ne, dělám si legraci, pro ty pomaleji chápající, tak bych to nepromarnil, myslím, že úplně každý nad tímhle strávil hodiny uvažováním, osobně snad už od té doby, kdy ve Čtyřlístku si někdo přál, ať má tolik přání, kolik je stébel pod kloboukem. To se divím, že to nikoho nenapadlo, vždyť by asi bohatě stačilo tisíc nebo i deset. Otázkou je, jestli by to džinové nezrušili, to je docela možné, takže by to bylo třeba promyslet asi trochu hlouběji. Taky by mě lákalo být aspoň rok havranem a proletět se tam a zpátky, nicméně stejně jako „Pan nápaditý“ bych si, jak už bych měl přání jen jedno, nasázel taky hromadu podmínek a podpřání, třeba ať mě jako havrana nikdo nezabije, že? Taky mě napadlo, že by bylo fajn, kdybych měl moc přinutit lidi říkat pravdu a to i na dálku. To by spousta lidí koukalo, kdyby stála v řadě Adamová-Pitkarová, tragikomická parodie na diplomata kinder-minister bakalář Lipánek, teolog i traktorista a vůbec celá ta nekompetentní zkorumpovaná banda neschopných prolhaných mamlaszmrdů. To by možná i zdejší progresivní anticivilizační kliku přinutilo se zamyslet, kdyby ty absolventy Aspen institutu slyšeli říkat konečně pravdu.

    Škoda, že si to můžu jen přát. Nikdy mě nenapadlo uvažovat, jak by to bylo, kdyby si přát mohli všichni a přání by šla proti sobě nebo by se nulovala. Nad tím se autoři evidentně zamýšleli podstatně více, hlouběji a déle. A musím říci, že se jim to velice povedlo a to včetně opravdu pěkného konce. Další velice podařená kniha z dílny cyboye, díky moc a nenech si zkazit svou snahu žádným zapšklým škarohlídstvím. Oceňuji i to, že jsem objednával dohromady s Fear agentem a psal jsem, že mi 8 miliard stačí poslat dohromady v dubnu a on mi to poslal hned. Takže opět skoro plný počet, vskutku skvělá kniha!
  • Kapis
    Mrazivě aktuální, se spádem, který nedovolí tento porotherm jen tak zavřít. Kolik se tam toho jen povedlo autorovi nacpat a schovat! Hodnotím tedy zatím jen Přístav Země, který je samostatnou knihou, protože kdoví, kdy začnu číst druhou knihu, tak ať to vysypu začerstva. Možná mohla kniha vyjít samostatně - ale zase chápu motivaci Mighty Boys při vydání jejich prvního počinu. Akorát teda, jde vidět, jak ty desítky let klima-aktivistické paniky už stihlo lidi naformátovat a ještě si myslí, že to myslí dobře. Jak to tam bylo s tím vodním pohonem? Že lidstvo už nahrazovalo fosilní zdroje spolehlivě obnovitelnými zdroji? Tak nějak to tam bylo podprahově. Tak ne-e, nenahrazujeme a tyto "obnovitelné" zdroje ještě dloouhooo nenahradí stabilní zdroje energie (fosilní, jádro), tato myšlenka je akorát v myslích fanatických rádobyzelených hitlerjugend, s velmi pochybným vzděláním, nahony vzdáleného vzdělání technickému, kteří to tu momentálně vedou ke kolapsu, ne nepodobnému tomu, který jsem viděl v knize. Ale to je jen na okraj, takové bezvýznamné povzdechnutí v poušti, karavana pojede stejně dál k propasti a nebude poslouchat štěkající psy. Jinak nemám Přístavu Země co vytknout, opravdu skvěle napsaný i nakreslený autorský komiks, není tam hlavně žádný altruistický, citlivý, ale zároveň tvrdý, chytrý, silný a krásný Pan Prezident, nejvyšší velící je obyčejný pragmatický chlap. Opravdu paráda, už se těším na tu druhou část, která asi bude trochu apokalypticky popisovat tu prapříčinu té slavné klimatické změny.

    Za mě plnohodnotných 97%
  • Kapis
    Tak jsem ještě dokončoval uložení nějakých komiksů do krabic a tohle na mne vykouklo, tak jsem to rychle zpucoval a musím říct, že opravdu bardzo fajne :) Takhle brutálně asi nebyli napsání ani původní Hänsel und Gretel, promícháno s houbičkami a máme na světě povedenou čamaládu z ojczyzny. Moc jsem od děje nečekal, ale dokonale mě zakončení krátkého příběhu překvapilo. Pěkná androšovina na 7 minut, ještě se dívám na doslov a jejj uups, autorka s přezdívkou Zavka získala cenu za grafiku na festivalu, no považte, pššššš, v Rusku!!!! Tak volám do zbraně, probuzení pražští hipsterští bolšánci!!! Na protestní nótu či petici do Centrály to určitě je, na bojkot jejich produkce taky, neztratí se ani nějaký sprostý profitransparent a jak už nic, tak minimálně aspoň ozvučit na sockách, naplivat tam na ni pořádně a počastovat hromadou odporných nadávek!! :))
  • Kapis
    Vcelku zbytečné, nic moc nepřidávající, trochu jsem se pobavil u Negana. Nevím, jestli autor byl někdy v nějaké vypjaté situaci a zda-li v takové situaci mluvil v rozsáhlých košatých monolozích. Ono to tak spíš nebývá, když se situace nečekaně zvrtne a člověk nemá moc času. No tak ale, protože mám doma všech 32 dílů, tak jsem za těch pár kaček přibral i tento, myslel jsem ale že to bude lepší.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.2. 10:13Mýty #22: Sbohem
    Tak, nebudu trapný s koncem a zvoncem, což mě pochopitelně napadlo hned jako první, ale konec jedné série tu opravdu je. A jsem za to vděčný. Je to navíc konec velice pěkný, až mé citlivé a něžné nitro, schované pod hrubou ostravskou slupkou, jihlo. Autor projevil obrovskou snahu za sebou pozametat a nenechat žádnou nitku bezcílně vlát v severním větru. Trvalo to věru dlouho – moment…, komentář k prvnímu dílu jsem psal v červenci roku 2008, takže bezmála před 16 lety. To někteří zdejší progresivní libtardí admini si sotva začali tahat kačera a někteří ho netahali ještě ani po dvoře. Velký dík Crwi, že tuto Netopejrem nastartovanou sérii dotáhli ke zdárnému konci. Z příběhů nejvíce oceňuji ty s Jezkou a Geppettem, měly největší kuliska. Na kresbě se tu podílela celá řada autorů a všem se to docela povedlo. Je s podivem, že i když jsem první díl četl už tak dávno, neztrácel jsem se v ději a souvislostech, což svědčí pouze o kvalitě této série, i když mi určitě některé věci unikly. Nebudu tu psát ani to okřídlené “a teď si to přečtu v kuse“ ale to jen proto, že se na to teď nechystám. Pro mne je to skutečně konec, další přídavky mne už po tom tragickém crossoveru nezajímají, to budu radši poslouchat několikahodinové pusté žvanění některého (libovolného) zkurveného politika. Takže ještě jednou díky, byla to skvělá jízda!
  • Kapis
    Další dva dílky do světa vytvořeného Alechandrem, který nijak nevybočuje ve své brutálnosti, úchylnosti a velkofatalismu ze zavedených kolejí. I přesto se povedlo do díla dostat poctivou porci originálnosti, aspoň já tedy neměl pocit, že by se krušné příhody metabaronské famylyje nějak moc okatě opakovaly. Kresba standardně špičková. Až vyjde něco dalšího, tak to bez váhání kupuju.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.1. 11:25Metabaron 2 (pevná vazba)
    Klasicky velkohubé, fatalistické, bez úsměvu, prokleté na celé generace, bez úsměvu - jo to už jsem psal, ale furt mě to baví, druhá část se mi se svoji propracovaností výtvarně líbí více než ta první. Gadžopádně je tu jistě prostor pro další nesčetná fatalistická dobrodružství a já je budu i nadále kupovat, pokud se bude to Jodouniversum rozrůstat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2023 08:32Titeuf to vidí jinak
    Tááák, jelikož jsem včera koupil za pár kaček poslední u nás vyšlý díl, rozhodl jsem se v knihovně najít díl první, který tam mám dlouhé roky a povedlo se - byl ještě ve fóóóliiii;) abych vlastně zjistil o co jde. A je to veskrze milá, zábavná, po francouzsku mírně lechtivá oddechovka. Párkrát jsem se i docela zasmál, je to pěkně nakresleno, akorát teda podle mně to pro děcka kolem těch 7-8 let není. Ne, že by to bylo nějak sprosté či přehnaně lascivní, ale mám doma 7-letého kluka, kterého by to stopéro nebavilo, ho ty lumpárny spíš baví dělat než o nich číst. Myslím, že i ty děcka potřebují trochu odstup od svých eskapád, aby se tomu zasmály, dle mého ideální věk, aby to děcka ocenily bude někde kolem 10-12 let, ale horní hranice už pak neexistuje, na dětství většinou rádi vzpomínáme.

    A to mi pak nesedí, že to vychází v Mateřídoušce. Dlouhé roky jsme děckám předpláceli Sluníčko, všechno fajn, ale kolem toho šestého roku je už to přestalo zajímat, nemyslitelné, že by si vzali Sluníčko někam s sebou mezi kámoše. S Mateřídouškou to bude to samé, desetileté děcko o ni dle mých zkušeností nebude jevit zájem, tak pro koho tam ten Titeuf vycházel? Pro děcka ve školce? Tak obrázky tam jsou, chápat to nemusí, že, ok, ale stejně mi to přijde divné, i když u Mateřídoušky už se nedivím ničemu. Sluníčko bylo celou dobu "čisté", děckám tam ani podprahově necpali nic do palic - mohu to dosvědčit, protože jsem jej s nima čítával. Kdežto Mateřídouška ta to vzala ideologicky od podlahy a minimálně v březnovém čísle nabrala směr 50. léta a bezskrupulózně začala děcka indoktrinovat, kdože je ten náš konečně jediný a správný Pan Prezident. Děti měly dokonce napsat dopis soudruhu Gottwaldovi teda uuups soudruhu agentu Pávkovi, t.č. hlavě naši těžce zkoušené země. Takže děti, s generálprezidentem agentem Pávkem, hloupým, nevzdělaným, zaprodaným, s gumovou páteří a citem se otáčet jak vítr vane, ale s hezkým profilem progresivněliberální vpřed, dozadu ni krok!!! Mateřídouško, bravo!!!

    Ale Titeuf dobrý, ten za to nemůže, asi si dokoupím zbylé díly, nicméně do časopisu pro děti ve školce to opravdu není a manipulace a indoktrinace dětí je přímo zavrženíhodná, tfuuuj.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 14:06Fatale #05: Proklít démona
    Excelentní, myslím, že autor dal svému dílu přesně tu délku, aby nespadl do nějaké otravné repetetivnosti a aby odvyprávěl svůj příběh originálně, dostal tam všechno to, co tam dostat chtěl a nevycpával to nějakou zbytečnou vatou. Jízda je to opět parádní, drsná a bez skrupulí. Udělal jsem tu chybu, že jsem se před čtením podíval dozadu. V předešlých čtyřech dílech tam byly obálky - v tomto, jak jinak, jsou obálky před každým sešitem a na konci není ani jedna stránka navíc, takže jsem věděl, kam to směřuje a jak to dopadne:/ No nešť, ta cesta k tomu konci byla dost zábavná i tak, ale doporučuju se na konec nedívat. Kresba, barvy, dialogy, styl odvyprávění, atmosféra, pan Biskup, vše dokonalé, včetně konce, kdy hlavní hrdina, stejně jako skoro ve všech Lovecraftových dílech končí nepříčetný, což jistě není náhoda, ale zcela záměrná pocta Mistrovi. Za mě až nečekaně nadšená spokojenost. Nemám co vytknout a dávám 10 z 10, když i šmejděníčko stálo za to:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.10.2023 14:07Fatale #04: Modlitba za déšť
    Zběsilá fantasktní jízda neubírá nic na svém tempu. Já, co mám rád Twin Peaksy a všemožné tajemné záhady si to neskutečně užívám. V Seattlu (i v těch místech, kde se natáčel Twin Peaks) jsem jako študák v rámci WAT USA byl a určitě tam furt v kuse nepršelo, jako v této knize - navíc, když furt prší, tak lidé bývají mokří, kdežto v komiksu furt prší, ale nikdo mokrý není. Nicméně nebudu se hrabat v detailech a na rovinu říkám, že ani této knize nelze nic pořádně vytknout, jak skvěle doplnila strukturu celého příběhu. Akorát teda já mám rád konzistenci a pan Bishop tu je pan Biskup, drobnost, kterou jsem hned odhalil.

    Tak a teď si to jen tak pro sebe v rámci té konzistence chronologicky sesumíruju, než se vrhnu na závěrečný díl.

    Takže máme tu "čarodějnici" Mathildu někde v hlubokém středověku ve Francii, kterou nebylo možno ani upálit. Měla ochránce, který "věděl".

    Pak až Divoký západ někde na konci 19. století, kdy ji je "Matkou" vysvětleno, že nemá moc nad všemi muži a že jsou celé kulty či sekty, co se její moci dokážou ubránit. Nakonec ji dávali do hrobu vedle Mlékem kojeného.

    Další znovuzrození se datuje už do 20.století a nebohá Josephine hledá a pátrá, co se to robí. Pan Bishop už nabývá reálné podoby a ona zjišťuje, že není pomatená bláznivá hysterka a že to, co vidí je skutečné.

    Pak 2. světová - kdy ji "Stařena" v Paříži dost toho vysvětlí a naučí, např., že musí umřít vždy třikrát, tudíž se musí znovunarodit, nicméně při tom svém obsesivním pátrání se dostane do osidel nacistických démonů, kde ji od obětování zachrání Waltr, který zrovna taky dostal dotek nezemských bohů a nezbláznil se z toho. Pan Bishop dostane první bodanec kamennou dýkou.

    Tak teď jsem u prvního dílu, kdy Jo žije v padesátých letech se svým nezkorumpovaným zachráncem. Ví co a jak, skrývá se, je opatrná, kreslí znamení, ale začne se kolem nich motat jeden novinář, který později zapálí dům, kde Josephine ve své stávající podobě někde od přelomu století byla "poprvé zabita". A kdy pak altruistický pan Bishop skončí bez očí a znovu bodnut kamennou dýkou, docela pocuchaný v nějaké bezedné studni ve Friscu a znovuzrodí se ve vyříznutém plodu pana novináře. Pan novinář dožívá na samotě s poněkud pošramocenou hlavou a napíše knihu, kterou nikdy nevydá. Pan novinář je kmotrem současného hrdiny Nicka (ne Slotra z vražedného pobřeží).

    Pak tu máme šedesátky, kdy se Jo pečlivě skrývá (nicméně kupodivu skoro nadohled satanistického kultu, který jde právě a hlavně po ní) a vleze ji do zahrady jeden skoro herec, který nakonec končí utopený v bazénu, bo ho mama nenaučila plavat, ač žili u oceánu. Sídlo hoří a pan Bishop dopadne jako Natálka z Vítkova. Jo zdrhá i s knihou, která se tak nějak prolíná celým příběhem, ale o které toho nic moc nevíme.

    Pak tu jsou devadesátky a tato kniha, kdy Jo chytne nějaký vzorný polda a asi dost odporným způsobem ji zabije. To máme druhé zabití. Ona se pak v amnézii motá po okolí, než ji naloží alter ego Kurta Cobaina do auta, zaveze ji do jejich minimalistického domku a následně nevědomky rozloží doslova celou kapelu do krvavých kousků, včetně milého pana pochůzkáře. Opět se v novinách píše o satanistickém kultu, jako na konci každého dílu, atakdále, Jo utíká a už zase ví, která bije.

    No a pak tu máme úplný začátek série a to je pohřeb pana spisovatele, kdy jeho dědic, Nick, který by beztak to vražedné pobřeží vlastně i vyměnil za tuto parapsychózu, kdyby věděl do čeho jde, má taky to neskutečné neštěstí, že potká tuto Femme Fatale. Ta mu zcela neočekávaně zničí život jako všem před ním a nakonec se mu rýsuje, že ho bude Kurt Cobain, který vydal tu nevydanou knihu, z které vyndal ty prokleté pasáže, mučit v nějakém zkurveném sklepě.

    Je to snad úplně jasné konečně. Zapomněl jsem kurva na něco, než se vrhnu na ten poslední díl?

    Jo, samosebou dokonalost sama!
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.10.2023 11:15Fatale #03: Na západ od pekla
    Bravurní jízda pokračuje čtyřmi samostatnými epizodami, které přikládají další důležité kousky do puzzle tohoto úžasného příběhu. Pozorný a zanícený čtenář už asi chápe jak to pravděpodobně s naší hlavní hrdinkou je - (brojler) - umřít může, má holka ale kapku nevýhodu, že se musí po třetí smrti učit všechno znovu, když se znovu narodí. Takže začátek je minimálně někde v 12. století, přes divoký západ a 30. léta se pak dostáváme podle mne k dílu nejzásadnějšímu, kde je to nejčistší zlo tím nejčistším zlem, co musel tento svět zažít (a mám hrozný strach, že nás to čeká znova) a to nacismem. Stránky 78 a 79, kde je popsáno a božsky nakresleno, jak si démoni užívají "na frontách války, v koncentrácích a na zmrzlých ruských pláních" jsou pak vrcholem knihy. Nepočítám-li tedy obálku, protože ta je naprosto šílená a pana Bishopa, když už je v ráži, pochopitelně. V tomto díle se taky dovysvětlí asi nejvíce toho, jak se Jo dala dohromady s Waltrem, kdy ji pak ta paměť pár desetiletí sloužila a co je potřeba pro pochopení pokračování sklonku 20. století.

    Scénáristicky, hloubkou úvah i popisů děje ve 3. osobě, dialogy, kresbou, barvami, atmosférou, tajemnem, slídící hrůzou, která se nemůže unavit a celkovým vyzněním má tato série jednoznačných 100%. Normálně při čtení sedím na prdeli, ale tentokrát jsem si sedl tak nějak víc hlouběji, když jsem cítil ten rytmus hudby z hlubin Země. Bravo!
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.10.2023 08:43Fatale #02: Ďábelská záležitost
    Fantastická záležitost, dokonale promyšlená, skvěle napsaná, nakreslená i kolorovaná. Jestli jsem u prvního dílu psal, že Phillips nedosahuje Rissových kvalit, tak to beru zpět, kreslí oba fantasticky a k takovému temnému mysterióznímu démonickému thriller-horroru sedí Phillipsova kresba asi i lépe. Je otázkou, jak by to vypadalo, kdyby Risso dostal temnější barvy.

    Když si člověk představí hollywoodský večírek, tak už ta představa sama o sobě je dost děsivá, ale Brubaker vytáčí napětí do nadkritických otáček a i ta hrůza, místy se už ani neplížící, je doslova hmatatelná. Atmosféra je až dusivá, tento díl není tak zamotaný, plyne svižněji a nutí nebohého čtenáře hltat další a další úžasně kreslené strany. A i ta vazba, o níž jsem měl na první pohled strach, vypadá, že cosi vydrží. Složí se nám tu pár dalších střípků z životů Josephine i jejího démonického pronásledovatele. Je to tak hutné čtení, které mě tak absolutně baví, že sice čtu už čtvrtý díl, ale dokonale si vybavuju vše z tohoto dílu. Začíná se z Fatale stávat má srdeční záležitost, zdá se.
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.10.2023 08:54Fatale #01: Smrt je mi v patách
    Tak tohle je dokonalé. Precizně vystavěný a promyšlený příběh, řádně zamotaný, s prolínajícími se časovými linkami, kdy jednomu člověku se říká více způsoby, aby to nebylo tak jednoduché. Možná až lehce samoúčelně brutální, ale k nadzemskému (nebo podzemskému?) zlu to vlastně docela sedí - co jiného by náleželo k počínání démonického kultu, než krvavé rituály, obětování a párání lidských těl zaživa. K tomu pořádná dávka temnoty, tísnivá atmosféra plíživého strachu a hrůzy, skvěle vystavěné dialogy a parádní neuhlazená noirová kresba Seana Phillipse (i když Rissovy dokonalosti nedosahuje), povedl se hlavně tedy p. Bishop, když se proměňuje. Líbí se mi styl vyprávění ve třetí osobě. Zkrátka dokonalý koktejl, který mne hned pohltil a podmanil si mne. Jsem rád, že jsem se čtením počkal, až je série vydaná komplet a nemusím vyhlížet vydání dalších dílů. Parádní!
  • Kapis
    Další doplnění světa Černé Palice, která mě začíná nezajímat více a více. Ani mě to teda nějak zvlášť nedojalo. Ale třeba vše lépe sedne, když tomu dám šanci celému naráz někdy v budoucnosti, jestli to sakum pikum neprodám.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2023 10:45Pověsti a báje jižní Moravy #1
    Jelikož se to prodalo v aukci za neuvěřitelných 6900 a já zrovna měl po rekonstrukci bytu trochu narušen cash flow a ještě shodou okolností jsem to zahlédl v krabicích s komiksy, které momentálně nemají místo a leží u knihovny, rozhodl jsem se to prodat taky. Takové ceny jsem nedosáhl sice ani z poloviny, ale dvě nuly navíc tam byly - za sešit, co mě stál 30 kaček v antikvariátu docela dobré.

    A než jsem to zabalil a odnesl, tak jsem to rychle přečetl. Je to o napadení Znojma švédskými vojsky a jak je místní zlikvidovali a vystrašili ve znojemském podzemí (které opravdu stojí za návštěvu). Je tam takový pokus o ten typický saudkovský humor v detailech a drobných poznámkách. Bohužel se to moc nepovedlo, kresba je nicméně vcelku zdařilá.

    Tak a já budu muset zase po dlouhé době do svého oblíbeného antikvariátu, se pár hodin prohrabat v kupách těch časopisů, co tam jsou, jestli zase nenajdu něco podobného.
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.10.2023 17:54Sweet Tooth - Mlsoun #03
    Já už nějakou dobu nevím, co k tomu napsat. Jsem bezradný, nějak to nedokážu trefit na hlavičku, abych to s vnitřním klidem vyjádřil. Ale tak mě napadla analogie, která to snad trochu reflektuje - Nejen tady Slaďouš, ale i třeba Černá Palice, mi připadají jako když si tak člověk pěkně šuká, všechno je v pořádku a jede to, ale stane se nějaká věc, která způsobí, že to je bez Šťastného konce. A tím nemyslím nějakou "dysfunkci" (bo příběh i kresba fungují dokonale), ale třeba když nohou převrhnete stůl s flaškou vína a sklenicema, což vaše figurantka úplně nevydýchá, obzvlášť, když to letí do jejich věcí na zemi. Nebo, když vám začne v nejlepším zvonit soused, že vám zrovna praskla voda a vytápíte půlku baráku.

    Nevím, jak to líp popsat, svým způsobem je to dokonalé, ale až trochu násilný hepyend mi způsobil, že u mě se hepyend úplně nekonal. Nicméně rozhodně silně nadprůměrné dílo, ty 3 díly na Aljašce byly obzvlášť silné.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.9.2023 08:38Sweet Tooth - Mlsoun #02
    Tak, přitvrdilo se, rozkrylo se pár dalších osudů, z kterých samosebou ani jeden nebyl idylický, kresba nemá chybu a pak ty barvy vodovkama, to je fakt pecka. Úzkost a naléhavost začínají taky nabírat na síle, takže hurá do finále, a za všechno dík, přátelé!
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9.2023 08:41Sweet Tooth - Mlsoun #01
    Není to McCarthyho Cesta, takové míry bezútěšnosti a zmaru se nepovedlo docílit, i když třeba to ani nebylo záměrem. Stejně tato postapokalyptická Země není místem, kde by jeden chtěl žít. Autor v první knize začíná teprve budovat pozadí katastrofy a jednotlivých postav, které nejsou nikterak plytké a zatím střídmě servíruje jednotlivé střípky tohoto roztříštěného světa. Kresební rozsah Lemireho je taky úctyhodný, takže jsem zvědav, co se bude dít dále. Jedno je jisté, nic hezkého to nebude.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.9.2023 09:45Mýty #21: A žili šťastně až do smrti
    Tak v 19. díle jsem vznesl otázku, jestli bude finále ve stylu, “žili šťastně až do smrti“ a ejhle, už je to tady. Někteří ovšem nedožijí a někteří už vůbec ne šťastně. Tento díl ukončil pár linek, kdy vždy těch pár stránek kreslil někdo jiný, což je dobrý koncept, líbilo se mi to – jediný, kdo je extrémně nezajímavý, nesympatický a celkově se mi ekluje, je ten Jack of Fables. Jestli to u nás bude chtít Crew vydat, tak už předem hlásím, že tohle nebudu chtít ani zadara.

    No takže tak kolkolem, tento předposlední díl mě opět pořádně chytl a celkem úspěšně navozuje očekávání na velké finále, které asi bude stát za to. Za mě tentokráte po dlouhé době 5 rozpáraných pohádkových růží s useknutýma hlavama za takových dejžtopánbů 95%. A poslední díl má být v prosinci, což po těch letech už je jako příští týden. Jen tak uvažuju, že bych nechtěl naskočit na tuto sérii až teď a skupovat to celé.
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.7.2023 11:57Sandman #04: Údobí mlh (barevné vydání)
    Tak přečteno v barvě, po Domečku pro panenky rozhodně druhý nejlepší díl a pospojoval jsem si kompletně začátek Sandmana s úžasnou povídkou v Zámku a Klíči, obě dvě díla jsou rozhodně na špici komiksové tvorby a pokud někomu něco doporučuji, tyto dvě série nevynechávám.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.6.2023 13:04Agnes a sedmý host
    Koupil jsem v Levné Knize a jelikož má malá narozky dneska, rozhodl jsem se jí to dát a tudíž to před tím ještě přečíst. Atmosféra i kresba je potemnělá, co taky čekat od někoho, kdo žije půl roku v polární noci, že;)? Je to vystavěné zajímavě, tajemně, přišlo mi to ale celé jakési nedotažené, očekávání vystavěna, záhady rozmístěny a pak to celé tak nějak vyšumělo, i když se příběh uzavřel. Ale je to duchařina, tajemno, lišky, uvidíme, jak se to bude líbit 11-leté holce, která bude pro tento komiks jistě větší cílovkou, než já. A pokud 6 let další díl nevyšel a koupil jsem to v LK, tak s nějakým pokračováním u nás nepočítám.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.6.2023 08:10Sandman #03: Krajina snů (barevné vydání)
    Nemám rád kočky, ale i tato povídka dává ve světě Sandmana dokonalý smysl, stejně jako ostatní tři. V barvě mi to sedí mnohem více, ale nechám si doma jako sběratelský dement i černobílé verze. Tak a je třeba se podívat ještě na tu cestu do Pekla za Nadou, kterou, nebohou, i Joe Hill ve svém povídkovém propojení neopomněl, když šel Morfeus pro svou přilbu.
  • Kapis
    Po úžasném propojení Zámku a Klíče se Sandmanem jsem si musel konečně přečíst barevné vydání prvních dílů, které roky akorát stojí v knihovně. A byl to opět skvělý a mrazivý zážitek, za mě je tato kniha pomyslným vrcholem série a tím nejlepším, co ze sebe Gaiman dostal. Obilná konference, co dodat? Barva se povedla, Joe Hill ve své skvělé povídce potvrdil, že Sandmana přepečlivě četl taky a tudíž nezbývá, než jen vzdát hold!
  • Kapis
    Nějak se mi to povedlo posbírat všech 24 dílů po 29 korun v LK a s potěšením sleduju, jak si to děti samy našly v knihovně, malý Kapis si to prohlížel, ještě ani mluvit neuměl. No a dneska si to tak četli spolu po obědě, než jsme si zašli zahrát fotbal, až mi srdíčko plesalo, a já se k nim přimazlil a četl s nima a ponořil jsem se s nima do příběhu jejich očičkama a teda, vůbec to není špatné musim konstatovat. A dokonce kousek tu má i Moebius. Za mě fajne jak cyp.
  • Kapis
    Tak jsem si to dal po letech znova, tentokrát v barvě a nemusím na svém, skoro 18 let, starém komentu nic měnit, opět to byla skvěla jízda plná fantazie, brutality, děsu i melancholie.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.5.2023 14:31Zámek a klíč: Zlatý věk
    Úžasné, nadupané, perfektně a citlivě propojující původní sérii s novými příběhy a se světem "před Sandmanem." Fantastická rodriguezova kresba, do které jsem se zamiloval už u původní série. Vše perfektně sedí a navazuje i s universem Neila Gaimana, zkrátka zde není absolutně co vytknout. Kdyby se někde hlasovalo za komiks roku 2022, tak to hodím zde. Tak mě to navnadilo, že jsem si rovnou plynule otevřel barevné vydání Sandmana, které jsem zatím nečetl a při jednom si ho osvěžím a přečtu v barvě.

    Jednoznačných 100%
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.3.2023 11:28Mýty #20: Kamelot
    Stejný pocit, jako mám z posledních třech knih. Toš tak, Císaře porazili, Temného pána porazili, pořád to bylo tak napínavé, když byly tyto hrozby před námi, ale teď to je takové odnikud nikam. Nevidím proti čemu a proč se brojí a staví a i když mě to pořád baví, těch možností vydojit pohádky jsou jistě na desítky dalších knih, už se těším, až to zakončení uvidím aspoň na obzoru. Jsem na to dost zvědavý po těch letech, tak věřím, že nebudu zklamán a závěr bude důstojným zakončením jedné z nejlepších sérií a nepokazí to.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.3.2023 10:35Matka
    Výborné, opravdu. Příběh, jenž napíná a je skvěle nakreslen, tato kolonizační loď rozhodně není místem, kde bych chtěl s nadšením žít. Nebohé děti na pozadí konfliktu mezi kolonizátory a separatisty, o kterémžto pozadí se ale nic nedozvíme a tak těžko soudit, co se vlastně stalo, kdo má jaké motivace a kdo je tudíž dobrý a kdo ten zlý. Kniha to sice lehce implikuje, ale jasné to opravdu není. Což je zároveň škoda a zároveň není, a samozřejmě to některým nebrání bez hlubší znalosti hned typicky nálepkovat "svoločí." Pokud by šel autor více do hloubky, mohlo to být z tohoto pohledu zajímavější, ale už by to nebylo tolik o dětech. A tato kniha je hlavně o dětech a situaci, do které se nevlastním zaviněním dostaly. A tak je to asi dobře, příběh drží pěkně pohromadě a nerozbíjí se celkovou situací. Za mě velká spokojenost. Nevím, zda-li by nějaké pokračování dávalo smysl.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.3.2023 09:54Mýty #19: Sněhurka
    Celé je to plné docela zajímavých nápadů a imaginace, nicméně mám pocit jak bych přežvykoval v hubě vatu. Je chvályhodné, že autor chce ukončit co jak nejvíc linek, ale nějak se to možná samoúčelně celé táhne více než je třeba. A nedovedu si představit "finále." Jakože pokud nezemřeli, žijí všichni šťastně až do....do čeho vlastně, pokud jsou nesmrtelní? Tak uvidíme, s jakou grácií se to povede či nepovede ukončit.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.2.2023 14:05Providence
    Tak jsem to konečně po sedmi měsících, kdy mi tato blasfemická kniha bránila číst jiné knihy, dorazil a mohu říct jen to, že je to GENIÁLNÍ. Od začátku až do konce. Novinář Robert Blake je alter ego Lovecrafta, zde to je tedy Robert Black, ale v Salemu ho dokonce rybí muž osloví pane Blakeu, a to je jen jedna ze stovek drobných Moorových hříček, které všechny rozklíčovat snad ani není možné. Nebo třeba Pickmanův model, nepříliš výrazná a známá povídka, která zde dostává úplně jiné grády. Jo, číst to bez znalostí díla HPL to nemá cenu, musí to být akorát úchylný guláš. Geniální mi přijde i to, jak Moore použil v kontextu asexuálního HPL, jehož někteří dnešní strážci jediných správných pravd a názorů označují za rasistu, homosexuálního žida. Těch (homo, hetero, mezidruhových)-sexuálních motivů (i v Neonomiconu) bylo na mě možná až přespříliš a byly i dost brutal - když si jdou dospívající kluci hrát do opuštěného kostela, tak co jiného, než “si hrát se svými dírkami“, že? Ale vnímám to jako záměrný kontrast mezi autorem a objektem jeho díla, který nepokrytě obdivuje. Nemám s tím problém. Jde vidět, jak poctivě opět Moore nastudoval úplně vše, co na světě o HPL existuje, já se třeba o jeho korespondenci nikdy nezajímal, ale rozhodně může být zajímavá, Moore ji evidentně přečetl do poslední čárky. Taktéž 11. kapitola je jakýmsi extraktem 60 - 70 let vývoje tohoto kultu, kdy jsou popsány asi skutečné události, které se mi nechce dohledávat a Mistrovi budu věřit. Poslední kapitola je pak takové výživné vyvrcholení, kde se všechny nitě potkají a vše se vysvětlí. Moc se mi líbí jak “nejstarší člen řádu“ (ten malý s doutníkem) vysvětluje, jak bylo 20. století těžké, Vykupitele v sedmatřicátém ještě nikdo neznal atd., taky to dává určitou odpověď, proč že Lovecraftův kult pronikl do skoro všech základů popkultury a ovlivnil snad všechny budoucí autory. V některém komentu jsem četl, že čtenář začal přeskakovat deníkové záznamy na konci kapitol – že to je jen shrnutí toho, co se stalo v sešitě – to je hrubé nepochopení celého konceptu a bez těchto zápisků celá kniha nemůže dávat už vůbec žádný smysl. I když přiznávám, že občas to bylo úmorné a taky jsem to párkrát odložil. Ale ty zápisky jsou nedílnou součástí díla.

    Hmm, no, byl to příjemný zážitek, asi se budu opakovat, ale je to grandiózní geniální dílo se vším všudy. K tomuto vydání od Arga bylo napsáno už dost, takže se v tom hrabat nebudu, ale nikterak příjemně se to bez bublin s malým fialovým sešítkem nečetlo. Taky tam bylo pár chyb, které bily do očí, třeba překlad Redhook jako Rudý hák, ufff, to mě vždy až otřepalo – přitom Central Hill apod. redakci k překladu nějak nenutil. Kdybych to býval byl tušil, počkám na ten omnibus, který je i s Neonomiconem dohromady a snad se mu podobné chyby vyhly.
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.2.2023 10:04Dopis 44
    Nevím, co se to stalo, ale v létě jsem se nějak zasekl na Providence a od té doby jsem v podstatě nic nepřečetl. Je to evidentně prokletá blasfemická kniha! Ale Ježíšek mi přinesl pod stromeček tuhle knížečku a nějak jsem, i přes tiché výhrůžné bubnování zpod stolu, do ní zalistoval, způlky přečetl a teď s angínou jsem ji dorazil a po dlouhé době si teda napíšu koment, na což mám náladu a hodlám si to užít.

    Začněmež knihou samotnou. Je to kurevská bichle, těžká jak cyp, na čtení v buse v deštivém lednovém temném ránu to fakt není, ale když jsem si sedl na gauč a na svá svalnatá stehna si dal dva polštáře, přičemž ten horní byl předsunut a udělal mi úhel 45°, na něž jsem knížečku položil, četlo se to velmi pohodlně, nemusel jsem to držet v ruce, ani jsem to nijak nehmoždil. Vazba vypadá, že vydrží, papír je dobré kvality, překlad, tisk, lettering, korekce, vše za jedna a jelikož nesdílím Zackovo přesvědčení, že kolosálky jsou čiré zlo, konstatuji, že to je krásný artefakt.

    Další na řadě je kresba a jak se mi líbila, což je samosebou čistě subjektivní disciplína a nelze ji objektivně a všeobjímajícím způsobem zhodnotit. Takže tento odstavec je zcela bezpředmětný. Kresba je ….no nehezká, místy až odpuzující a všichni kreslíři mají podobný styl. Příliš pitoreskní, bez temnějších nádechů, barvičková a to mám hrubé linky rád. Občas se mi stane během čtení, že napíšu “kresba nic moc, ale během čtení jsem na ni přivykl“ či “ač ze začátku jsem byl ze stylu kresby znechucen, zhruba v půli knihy jsem prozřel, pochopil a až do konce jsem si nad každou stránkou dvakrát vyšulil honina.“ Zde se to nestalo. Bohužel, ale pro zkušeného komiksového matadora to není žádná velká překážka.

    Tak a teď se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu a to ději. Kniha je tvořena dvěma nitěmi, které štopujou příběh do jedné pevné kompaktní ponožky, teda kuš, příběhu, asi bych si měl dát s těmi kurzy háčkování na chvíli pokoj. První niť je JŮ-ES-EJ!! JŮ-ES-EJ!! JŮ-ES-EJ!! Druhá niť je pak vědecko-fantastická. A předem říkám, že vyzvoním úplně všechno, takže varuju před BROJLEREM! A kdo bude číst dále, tak dostanete ptačí chřipku!

    Niť č.1. – Děj knihy je zasazen do let 1999 až 2008, kniha pak byla psaná v letech 2013-2017, kdy byla spousta věcí jinak, takže se na tuto niť podívejme kapku drobnohledněji. US army, nejlepší a v podstatě neporazitelná armáda na celém široširém světě, charakterní a pevně morálně i lidsky ukotvena, plná nejlepších altruistických lidí nejlepšího národa světa, bojuje stále i za Prahu v Afghanistánu proti kozojebům. Jak už teď víme, tato armáda nebyla tyto kozojeby schopná ani za 20 let okupace porazit a statečně utekla před rokem a půl. Druhou světovou taky samosebou vyhrála tato armáda (jo a pak ještě trochu ti zatracení prokletí Sověti). Musí se zase férově nechat, že zaznívá i protiválečná struna, kdy nový Pan Prezident chce všechny ty nesmyslné války ukončit, dokonce tam padne i to, že Vietnam byla prohraná válka, to se zas tak často nevidí. Přes hlahol a lesk slávy US Army však nejde tento hlas moc slyšet.

    A teď bacha “Pan Prezident!“ Bacha, jo Pan Prezident nejskvělejšího národa, co kdy kráčel po povrchu zemském, je duchem i tělem mladík v nejlepší kondici, kdy jeho nespoutané mládí se už snoubí s rašícími šedinami důstojné moudrosti. Pan Prezident, jenž svými demokratickými pěstmi dokáže zrubat i svého bodyguarda, cvičeného to zabijáka tak, že zůstane v bezvědomí ležet a dodělat ho může jeho žena. Pan Prezident pak, s rozmlácenou hubou a hematomy zvícími granátového jablka, je ještě téhož večera opět bez jediné oděrky a řídí Zemi. Pan Prezident je etalon morálky, lidství, sebeobětování, rázné laskavosti, rozvahy a pevného charakteru, má skvělou superkuňdáckou ženu a roztomilého, šikovného a skvěle vychovaného klučinu. Dělá těžká rozhodnutí, a to, pozor skoro sám! Hehe, kapku odbočím, bo si myslím, že snad i méně bystrým musí být jasné, že žádný prezident/premiér/monacha/atd.., ani americký ani ruský ani žádný jiný, nedělá rozhodnutí sám, vždy za ním stojí klanově korporátní skupiny, které ho drží ve funkci a on musí jejich zájmy vyvažovat, aby se ve funkci udržel. Je to celé obzvlášť pikantní v kontextu toho, jak celý svět může sledovat, že současný Pan Prezident je dementní stařec, kterému musí psát, co má říkat, netrefí z pódia, polovina žen z jeho týmu jsou ženy a když nedej bože začne něco říkat na vlastní pěst, tak ho jeho lidé radši típnou. Konec odbočky. Takže jediným subjektem světové politiky je USA a její Pan Prezident, zbytek světových velmocí jsou pouhé objekty, které hrají druhé housle. Jelikož žádní soupeři pro USA na světě v žádné oblasti neexistují, nemůže být pochopitelně Nemesis našeho nového Pana Prezidenta nikdo jiný, než zase Pan Prezident, tentokrát ten bývalý, nikdo jiný na to nemá.

    ALE NEŠŤ!!!! Jsem v dobrém rozpoložení a jako tolerantní muž kompromisu musím konstatovat, že se to nijak zvlášť neliší od toho, co do nás soustavně tlačí americká propaganda v tsunami své degenerativní “umělecké“ tvorby, kterou zaplavuje svět. Opravdu nic nového, je to ve všech filmech i seriálech a ani mi to vlastně tolik nevadilo, když jsem na tu hru chtěnechtě musel přistoupit. Škoda akorát nevyužité příležitosti, kdy to autor mohl pojmout trochu jinak, a ne tak hloupě šablonovitě, ještě s adorací všech těch povinných agend. Ale říkám OK, mám angínu a je to přece jen americký komiks.

    2. niť je pak vědeckofantastická. Ta je tak celkově zajímavější, ale bez 1. nitě by nefungovala. Cosi se našlo v pásu asteroidů a Pan exPrezident odkloní značnou část rozpočtu do projektu Monolit, jenž má za cíl vyslat jednosměrnou loďku, aby prozkoumala, co tam ti mimozemšťané dělají a druhou značnou část odkloní do své kapsy, aby altruisticky zachránil pár lidí ve vyřazeném protiatomovém krytu v Šošonských horách, aby mu tam mohli říkat Pane Prezidente. Loď má fúzní a ne termojaderný motor, což jsem odvodil z možností dočerpat palivo někde po cestě, což musí být vodík, ten půjde jistě těžit jednodušeji, než zpracovávat na lodi uran do využitelné podoby. A tento motor musí dávat spoustu odpadního tepla, proto je na lodi teplo jak v ráji, nikdo ani svetr nepotřebuje, všichni si to štrádují v tílkách a paní doktorka má pitkáče tak nízko v bocích, že kdyby si ju poctivě po 2000 dní mise neholila, tak ji musí lézt ven kocur. Na lodi to není vůbec gender vyrovnané, rasově jakž takž, aby to prošlo přes ideově-cenzurní komisi Svaté Inkluze Black Lives Buzerants (SI-BLB), nově nasazenou povinně do každé redakce, jejíž funkci ovšem nadšeně většinou už zastává dobrovolně a zadarmo přímo někdo z týmu; ) Loď, i když je na ni teplo, není vůbec dokonalá, protože ji šili horkým nýtem a dějou se tam teda věci. Mám tyhle Hard Vě-Fa rád, např. The Expanse apod., kdy lidé dobývají teprve sluneční soustavu na “kosmických dvouplošnících.“ Určitě by se zde něco našlo, ale za mě dost spokojenost s touto nití.

    Dál to pokračuje 1. niť, hladce, 2.niť obrace, má to spád superdží, jeden zvrat stíhá druhý, zrada stíhá zradu, když už jsem si myslel, že je vymalováno, tak se najednou oškrábalo a malovalo se nanovo, to se musí nechat, odtrhnout se od toho nedá. Retrospektivní část z minulosti mi přišla rušivě vložena, protože přišla v tom nejnapínavějším, ale to byl asi účel, osobně za mě moc rušivé, myslím, že by to šlo udělat lépe. Ke konci je to jízda, vše se mění, všechno je nakonec jinak, jen Pan Prezident zůstává zakovanou jistotou v rozbouřených časech, etalon mravní pevnosti a morálky zůstává zatesán z důstojného profilu do mramoru. God bless America!!!!

    Jo, rozhodně stojí za přečtení, trochu méně toho ultranacionalistického nadřazeného amerického patosu a mohlo být i za 4!
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.1.2023 11:30Zlaté údolí
    Tyvole, ono to tady už taky je?

    No toš, tak za 5 bez debat, veliký sentiment, přečteno v klukovských letech několikrát.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.1.2023 11:29Ohnivé znamení
    Tyvole, ono to tady už taky je?

    No toš, tak za 5 bez debat, veliký sentiment, přečteno v klukovských letech několikrát.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.7.2022 12:21Neonomicon
    Iä Cthulhu Wgah-nagl fhtagn, Ia Shub-Niggurath!!!

    Tak jsem včera před tou naší hvězdou, žhnoucí ve viditelném spektru, doma zavřený, otevřel Neonomicon, sám bez rodiny a zavřel ho v deset večer s vytřeštěnýma očima. Ten starý úchylný hipísák to zase dokázal! Žádná komiksová adaptace HPL mě nějak extra svou atmosférou neoslovila, ale po této knize si říkám, jestli je rozumné kdy otevírat Krále ve žluté;) A přitom to žádná adaptace HPL není, že? Načal jsem už i Providence - a to taková divočina nebude, to vypadá pomaleji, nicméně Neonomicon, no, co říci, já jsem tím uchvácen. HLP ze Zlatého koně i Sebrané spisy jsem přečetl, ale už to je nějaký roček, což, jak jsem zjistil, úplně stačí. Bát se člověk nemusí, že by nic nepochopil, stačilo by asi mít načteno i jen pár hlavních povídek. Pochopit každou narážku stejně snad ani u Moora není možné, ale čím člověk zná více z díla HLP, o to víc si to užije. Věřím, že ti skalní fanošuci, co přespávají v Měsíčních močálech u toho musí buď v extatickém vytržení se masírovat nějakou kopií chapadla nebo to pálit na hranici. Já osobně jsem opravdu unešen a nemůžu se dočkat jak to celé dopadne. Doprdele a to mi začíná dovolená zítra, co mám dělat s tou desetikilovou knížkou, to nemůžu tahat s sebou, Ia Ia Iug-rr vunn dho-na!!!

    No a Rudý hák to jak by mi tím hákem jezdili po zádech, vždycky to byl Redhook, to by mohli opravit v kontextu toho, co tu kolikrát už vyšlo u nás aspoň do toho omnibusu.
  • Kapis
    Tak jelikož to Ježíšek přinesl děckám loni pod větev, musel jsem jako zodpovědný otec, dbající mravního vývoje, správného hodnotového rámce a vzdělanosti svých ratolestí zkontrolovat, jestli už i Ježíška nepostihla nějaká ta degenerativní ideologická deformace.

    A nepostihla, což je dobře! Draci u nás jedou skoro pořád nebo aspoň jeli. Myslím, že jsem viděl všechny díly i filmy snad patnáctkrát. Je to fajné - Vikingská vesnice, bojující proti drakům, s kterýma se děcka skamarádí, ochočí je, vycvičí a zažívají různá dobrodružství. Proti nim stojí protivníci, které porážejí důvtipem a odvahou. Jednotlivé postavy mají své charaktery, historii i různé povahové rysy. Draci jsou pestří. Není tam žádný čokoviking!! Řeší se věci, které by měli přesně děti řešit - to jest draci, sekery, přátelství, dračí oheň, štíty, odvaha, věrnost, zodpovědnost vůči kamarádům, meče, katapulty, balisty, bojové lodě, obrana před těmi zlými - což jsou lovci draků, a tak to má u pohádek být. Později už i trochu láska a vztahy, ale kluci jsou kluci, holky jsou holky a necpe se ani podprahově žádné svinstvo, že by to mělo být jinak, nebo patologické nesmysly, že je něco mezi tím.

    Seriál je dělán digitálně, já mám radši věci kreslené a tento komiks je kreslený a to docela pěkně. Parta na dracích, stejně jako v seriálu, řeší věci, které dětem přísluší k jejich spokojenému dětství a proto to můžu jen doporučit. Ty 4 hvězdy pro svou věkovou skupinu si to rozhodně zaslouží, možná i 4,5. Další díly jsem už nezkoumal, ale jsem klidný.
  • Kapis
    Opět geniální a bezchybné, bavil jsem se jako u jedničky od začátku až do konce, nad tou neporazitelnou fantazií. Parádička!
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.6.2022 11:28Záhady kvantového světa
    Nejsem si zcela jist, zda-li mě hornický učňák na Šumbááárku more s praxí ještě na Dukle, ale s maturytoupyčo, s fyzikou končící někde ve druháku, nulovou chemií a zaplaťpámbů aspoň s povinnou maturitou z matiky, připravil na ty semestry newtonské i nenewtonské fyziky na báňské, ale asi jo. Ve finále to byl zcela životformující boj, bolelo to a přišel jsem u toho o spoustů dočasných známých, kteří v Hitlerovi ty toroidy a integrační plochu odraženého slunečního záření potenciální geostacionární družice země úplně nevěděli jaxi napsat na ruku.

    No a tató komiksá je docela pěkná populárně- naučná knížečka, kterou bych se zvídavému středoškolákovi rozhodně nebál darovat, pokud přes příkrov instáče a ostatních pyčovin je schopen porozumět. Jinak bych mu to nedával, bo škoda házet hrách sviním na stěnu.

    Takže dávám pěkných 80% a doporučuju a všemi svými údy dávám lajky a doporučuju jak cyp!

    Ale jelikož je tady banda matfyzáků a vůbec krutě vzdělaných lidí, tak já si dovolím zajít za horizont událostí. Tato kniha je především o planckově konstantě, že? Ona tam zběsile ve svých kvantových superpozicích poskakuje, stejně jako třeba ptáci, v různých barvách na pozadí jinak monochromatické kresby, aby zdůraznila ten kvantový mnohovesmír, vznikající každou mikro sekundu do nekonečna dalších rovin. ALE! Ona plackova konstanta primárně popisuje závislost vyzáření energie absolutně černého tělesa v závislosti na jeho teplotě.

    A já tedy, synek ze šumbarského učnáku, se ptám, jak by vypadal náš život na této planetě, pokud by povrchová teplota slunce nebyla 6000K, ale vrchol planckovy křivky by svoje maximum vyzáření posunul do jiných vlnových délek? V diskuzi jsem k dispozici:)) Pokud někdo tak jednoduchou věc víte, tak ji hned neprozraďte prosím, popovídat si můžem i v mejlu:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.5.2022 10:02Murena #01: Cyklus matky
    Tak po Orlech Říma jsme byl namlsaný na něco podobného a moc dlouho jsem hledat nemusel. Akorát peníze a knihovny docházejí:))

    Příběh se odehrává v dobách největšího rozkvětu Říma. O intriky, politikaření, gladiátorské souboje, vraždy, sex i dekadenci zde není nouze. Zhltl jsem to opět jako malinu, přínosná je určitě historická věrnost i Senecovy proslovy. Asi se budu mrknout po těch pozapomenutých antických knihách, co mám po babičce, ta moudrost v nich je jistě univerzálně platná a ta se jen tak neztratí, navíc, když na ni stavíme kořeny své civilizace, která tu snad ještě chvilku vydrží, i přes urputné snahy o sebelikvidaci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.3.2022 11:00Orlové Říma #3, 4
    I naši tvrdí římští zabijáci mají srdce, které nebije jen pro sekání nepřátel. Pokračování skvělé série na území hranic u Rýna, ve vojenských táborech mi přineslo ještě kapku více potěšení, než díl první. Už se těším na pokračování. Opět regulérních 90%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš31.3.2022 10:50Orlové Říma #1, 2
    Tak jsem se teď párkrát vzbudil u amerických velkofilmů z dob, kdy ještě nebyly obnoveny Norimberské zákony, tfuj pardon, teda kritická rasová teorie a ani nebyly žádné úchylné kvóty na různé tranzistory a jiné osoby s poruchama, které jsou teď čím dál zběsilejšími neomarxisty vynášeny jako přednosti, taky ještě nebyly možnosti digitálního fejkování a ty kulisy i lidi a zvířata musely při natáčení fyzicky být. A byla i je to, řek bych, docela kvalitní podívaná, k tomu nějaký ten dokument o starověkých megapolích a nedalo mi to - musel jsem z vánoční hromady, kterou už nemám kde narvat do knihoven, vytáhnout tuto knihu.

    A jsem velice spokojen, podle všeho je to docela věrně zpracováno, včetně architektury, postavení otroků (kteří v dobách říše Římské byly většinově bílí, ne černí), struktury ozbrojených sil, postavení žen a dětí, atd.. Dle mapy jsem si poprvé taky uvědomil, že ti Římani na ty Germány útočili vlastně ze západu, z území cca Beneluxu, to je pro mě třeba přidaná hodnota. Příběh se s ničím nemazlí, je to hodně dobře nakresleno, má to spád. Já jsem velice spokojen, má očekávaní byla víc než naplněna. 90%
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.2.2022 15:47Pan Neporazitelný #01: Okresní hrdina
    Dokonalost sama. Tak dobře jsem se nepobavil ani posledně v sákristii, zpovědnici a za havranama s ministrantama. Skvěle vymyšleno, klaním se, 100% a ha, kajzje Mc Cloude, coooo se svojima teoriema;)?

    Ještě raz pro jistotu pro pomalejší: 100%
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.2.2022 14:30Daredevil: Muž beze strachu #04
    Jááááj, taxe tak dívám na DK a přečetl jsem to už na začátku prosince a nějak jsem asi pozapomněl k tomu vyjádřit svůj erudovaný názor komiksového znalce.

    A ten je jasný. Je to skvělá série. Přidání jakési japonské mystickopodivné vykurvenosti byla sice trochu pomoc z nebes, ale dobře vymyšlená, zamotána do pseudonáboženského se zmítání našeho hrdiny, což v důsledku určitě pomohlo napínákovatosti. Spokojenost váženým průměrem s celou sérií s výsledkem regulérních 95%.

    I ten konec mě potěšil, Brubakerův run v base taky asi nebude k zahození, i když Mathewea asi nebude prcat parta nadržených zfetovanejch negrů do řiti během celého jeho pobytu, tak jak by si zasloužil za svou službu dokonale vystavěnému justičnímu systému té nejsvobodnější země světa.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.12.2021 08:41Daredevil: Muž beze strachu #03
    Tak tohle bylo zcela geniální. Použít styl kresby a tisku k definici času, v kterém se děj odehrává, jsem viděl asi poprvé. Naprosto mě to ohromilo. Labužnicky jsem si liboval v těch částech, které - nevím jak se to odborně nazývá, nazval bych to sítotiskem, ale to je určitě něco jiného, třeba mě dovzdělají místní profi tiskaři - byly tak krásně osmdesátkově tečkované - skoro jako bych listoval v prvních Spider-manech od Semicu, když mi bylo třináct. Dokonce byl ten tisk přetažený přes okraj rámečků, což si myslím bylo taky záměrně, no jednoduše dokonalé!

    Děj sviští bez mezinádechu od první do poslední stránky, skvěle odvedená práce po všech stránkách. Zatím nejlepší díl omnibusové série. 100%.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.12.2021 15:55Daredevil: Muž beze strachu #02
    Druhá kniha svižně pokračuje tam, kde první skončila. Temná a zajímavá kresba, temný příběh a úplně nejlepší psychopatický výraz, jaký jsem dlouho neviděl - ano, je od pana Sovy - když mu jeho právník dovypráví tu příhodu s hluchým gengstrem. Skvělý pevný papír, krásná vazba, tiskárna se i vyhla chybě se slepenými stránkami, která ničila 1.díl a teda jestli je tohle Marvelovský mainstream, tak jen do mě!

    Mám za sebou i druhou řadu seriálu a musím říct, že je taky čím dál lepší. Časem se mi to asi s komiksem smíchá v jednu nejasnou břečku, ale to asi neva.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.11.2021 11:21Daredevil: Muž beze strachu #01
    Tak jsem při čištění externího disku zjistil, že mám zcela legálně stažené dvě série Daredevila a než jsem to odmázl, tak jsem dostal chuť se na to podívat. No a někde na konci 1. série to vedlo k tomu, že mi pohled zaplul do knihovny, kde už dlouhé roky čekají čtyři nezcela levné omnibusy, panensky zabalené v igelitu, na svoji příležitost, kdy už se konečně dostanou na řadu.

    A ten čas přišel právě teď! Seriál je samosebou úplně o něčem jiném, ale není to žužu koktejl o strašném vnitřním utrpení osoby bez vagíny v nebinárním těle kastrovaného hermafrodita, trpícího zraňující necitlivostí bílých heteropáprdů všude kolem, ale je stejně jako komiks příjemně drsný, temný, zdravě maskulinní a poměrně dospěle vystavěný, až tak, že po NewYorských střechách poskakující kluci v elasťákách jednomu nepřijdou ani moc nereální. Dokonce tam bylo i pár zajímavých myšlenek, nad kterýma jsem se i zamyslel.

    Komiks je, jak už to bývá, o řád výše. Celý omnibus je velice pěkný artefakt v krásné černé vazbě s raženým šarlatovým písmem, pevným křídovým papírem, je příjemné ho mít už jen v ruce a listovat si jím, jediná škoda je těch slepených stránek u hřbetu - které jak jsem se dočetl - jsou způsobený ne dobře zaschlou černou barvou, která je až po okraje - no co už. Kresba je krásně temná, příběh se neúplně lineárně vine jako neregulovaná řeka a nikterak není předvidatelný. Příjemná spotřební zábava, kdy mě s každou stránkou víc a víc zajímalo jak to bude pokračovat.

    Jo, Bendis to umí, to je jasné, takže za mě někde kolem 90% a hned jdu servat igelit a otřít prach z dalšího čekajícího dílu.

    Jen dvě otázky:
    1) Jak je možné, že se do toho svého 15metrového švihadla nikdy nezamotá?
    2) Proč tam chybí některé sešity původního vydání?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.10.2021 14:23NANITS chronicles
    Věc v našich luzích a hájích nevídaná!

    Mám k tomu sice své lehké subjektivní výhrady, být to z anglosaského světa, tak dávám 3,5 hvězdy, protože by to nebylo nijak extra výjimečné, že ale i u nás mohou vznikat tak zajímavé a dobře kreslené věci jednoznačně plná palba.

    Ty drobné výhrady spočívají v přílišné akčnosti, různé souboje zabírají až moc místa, trochu více mluvení v konspiračním a zkorumpovaném prostředí bych ocenil více. Jak mi vadil otevřený konec prvního příběhu a dočkal jsem se ho i u druhého, pochopil jsem, že to je záměr a v rámci celé knihy mi to ve finále nevadilo. No a samosebou nejvíc mě vždy nebaví, když padouch má našeho hrdinu na mušce, ale místo toho, aby ho hned odpráskl, tak se vykecává a vykecává, aby dal hrdinovi čas a skončí to jako vždycky. U toho ještě samozřejmě napráší všechny, kdo ho platí a kdo je do toho namočen.

    Obzvlášť bych si to rozmyslel, pokud hrdina právě vyvraždil celou továrnu zabijáků, včetně toho nejkrutopřísnějšího drtiče lebek, kterému prorazí rambonožem hlavu skrznaskrz. Pak se asi sebevědomě nevykecávám, ale snažím se toho hajzla sejmout co nejrychleji, ne? Vylít si srdíčko můžu pak nad jeho mrtvolou:))

    Ale to jsou takové drobnosti, které k akčnímu dílu tohoto ražení holt patří a já jsem nadmíru spokojen, artbook taky moc pěkný, pokud budou další díly, které budou rozpracovávat ty useknuté konce, tak do nich určitě půjdu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2021 10:25Mýty #18: Mláďata v Zemi hraček
    Opravdu skvělý a silný příběh, Mýty jsou jednoduše úžasné, originální a perfektně napsané. Akorát takových příběhů, se obávám, je schopen Willingham vysypat z rukávu ještě desítky a momentálně poslední 3-4 díly si nejsem jistý k čemu a kam celá série směřuje. Doufám, že to nebude nějakým způsobem useknuto a jako celek to bude kompaktní. No, hledat si to na netu a připravovat se tím o překvapení nebudu, takže se obrňuji trpělivostí - co jiného taky zbývá po 13 letech - a naštěstí mám aspoň vysokou jistotu, že kluci z Crwe to vydají do konce. Tak jen doufám, že to bude co nejdříve a jsem fakt zvědavý.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:47Jonah Hex: Tvář plná násilí (paperback)
    Slabota, těžko uvěřitelná postava, moc oku nelahodící kresba, jeden ze špatných tipů CC, kdy knihu vydali před filmem a byl to propadák, že jsem to kupoval kdysi od MdS snad za stovku - a andulka mi sežrala hřbet, takže se nemůžu pokusit to ani prodat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš16.9.2021 12:45Trollí války #04: Okultní oheň
    Slupl jsem to jak malinu, vtipné, precizně kreslení s různými narážkami. Ještě, že mám zbylých 8 dílů v češtině a můžu se na ně hned vrhnout, ale pšššttt….
  • Kapis
    Opět změna prostředí a zatím nejvtipnější díl. Vše funguje a jede jak po másle. Otevírám další díl.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.1.2018 15:58Modrá CREW #06 - Dlouhý John Silver #1, 2
    Bado: ty s tim tak otravujes, ze ti to schvalne poslou o dva tydny pozdeji;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.1.2018 20:14Power Rangers 2010/04
    A jejda mame tu noveho Frye;)
  • Kapis
    Ještě, že je tu už ta diskuze a můžeme si tu psát, co chceme. Je to tady pak taky žumpa?

    Jo, máš pravdu s tím, že je to Spencerová. Nevím, proč jsem ji měl zafixovanou takové roky s Š, a prskat můžeš, jak chceš, evidentně si od ní nic nečetl – je to novinářka, jež obdržela za r. 2016 Krameriovu cenu za nezávislou žurnalistiku. Její svodky jsou prošpikovány odkazy na hromady zahraničních médií - ruských, arabských, izraelských, amerických, včetně takových, které ty jistě považuješ za pravdivé jako CNN, NY Times apod. Během Syrského konfliktu tam byla několikrát přímo na místě, mluvila s obyčejnými lidmi, zažila i bombardování, což o sobě já ani ty říct nemůžeme. Ale nemůže to o sobě říct ani 99,5% novinářů, kteří tu píší zasvěcené články o “diktátorech“, přitom nezvedli prdel celý život od počítače a všechny jejich zprávy jsou poslušně opsány z Reuters, DPA či SOHR nebo jiné agentury, které všechny vlastní stejní lidé a pouštějí do světa goebblesovsky to, co chtějí a všechna naše média to papouškují. A ty jim to evidentně nekriticky žereš a v celém textu používáš trestuhodnou a zjednodušující blahosklonnou generalizaci mých názorů, tak běžnou v dnešním politickém “diskurzu“. Pokud někdo řekne něco pozitivního o Rusku nebo něco proti té jediné pravdě, tak se začne dehonestovat a vysmívat se, diskutující se nepustí ke slovu atd.., viz. takový Veselovský. Jo a Spencerová nepíše do Parlamentních listů, tam ji vychází jednou týdně svodka, jinak je to redaktorka Literárních novin, které myslím naše ministerstvo pravdy nezařadilo doposud na seznam dezinformačních webů. Tak to k tomu poprskání nad jednou z našich nejlepších novinářek.

    Aeronet ani Sputnik, vlastně ani ty Parlamentní listy nečtu, takže spíš možná akorát nejsem obětí té hloupé prozápadní propagandy. S nikým si nic neutvrzuju, to nic nepřináší, snažím se spíš jít vždy do diskuze s lidmi opačného názoru, což zde dokazuju. Nevím, jakého jsem ražení, když pravdu se právě snažím nacházet. V té jednonázorové stoce typu ČT, která nesnese opačný názor, to opravdu nejde a nelze jim věřit. To, že je třeba vytvářet pod ministerstvem cenzurní oddělení, které lidem říká co je a co není pravda, to plně dokazuje. Máme za sebou zničený Irák pod vylhanou záminkou, Libyi, Sýrii, teď za hlubokého ticha našich hlídacích psů demokracie a lidských práv naši spojenci likvidují chudičký Jemen a evidentně stejný model je nachystaný pro Irán. A tato média, která oprávněnosti těchto agresí byly hlásnými troubami, a nikdy se neomluvila za lhaní, ty považuješ za objektivní. Média, která přinášejí trochu jiný pohled, jsou pak neobjektivní žumpou, no bravo. Nechápu.

    Ano, nic o zničené zemi si nepsal, sorry, ale jak jsem se rozjel, už se mi to nechtělo mazat a aspoň pro mě tam je jasná souvislost. Já jsem se do Sýrie chystal, bohužel už jsem to nestihl, ale kamarádi ji projížděli a viděli celkem moderní, sekulární zemi, kde žili pohromadě hromady náboženských i etnických skupin, panoval tam mír, prosperita, fungovalo zdravotnictví, školství a lidi žili třeba chudě ale spokojeně. Ano, takovýhle strašný diktátor, co tohle dopustil, je pro mě lepší, než zdevastovaná země ničena hordou fanatiků, financovaných ze zahraničí.

    Škoda, že nemám moc času na tvůj názor odpovědět větu po větě, ono to stejně nemá cenu, lidem tvého ražení můžeš přinést důkazy přímo pod nos, vrazit jim hlavu přímo do reality a oni ji stejně nepřijmou. A ejhle, jak píšeš o “utopení povstání v krvi“ – další lež která se stým přežvýkáním stává v tvých očích pravdou, aniž bys zodpovědně hledal, jestli to tak opravdu bylo. V Sýrii se nekonala žádná občanská válka nebo mi chceš tvrdit, že ty desetitisíce zahraničních teroristů čekali v Sýrii až “to začne“? Ale no tak. A odkud na to brali peníze, zbraně, zpravodajské informace? To že USA oficiálně podporují “umírněné rebely“ kteří tam uřezávají hlavy děckám, nevadí, v ČT říkali, že to jsou hodní kluci. Jak jsem psal, určitě by si odpověď zasloužila více času a prostoru, ale není kdy, tudíž asi jsem to celé nepopsal komplexně a tak jak bych chtěl, k nějaké mé “optice“ ohledně oficiálně známého Bilderbergu se radši nevyjadřuju, ale posílám výňatek z článku jedné z nejlepších našich novinářek jako reakci na tvé neinformované tvrzení: “Asad nadřadil svou vlastní touhou po moci nad dohodu a rozhodl se, že povstání utopí v krvi.“ Nic přece není černobílé.


    Bylo, nebylo, ale obecném povědomí na Západě se díky politikům a snaživým médiím ustálil obrázek, podle něhož krizi v Sýrii nastartovaly pokojné prodemokratické protesty z poloviny března 2011. Vláda zareagovala brutálním násilím a někdy od července 2011 už očití svědkové, oběti, média a občanská společnost hlásí fakticky jen to, že vládní síly občany vězní bez soudu, mučí je a klidně proti nim nasazují i těžké dělostřelectvo.

    Dostupné informace tvrdí, že USA zpočátku nevěděly, jak se k syrské krizi postavit, neboť protichůdných názorů v Bílém domě i Kongresu se střetávalo až příliš. Problém „rozsekl“ – a oficiální linii stanovil - v červenci 2011 až americký velvyslanec v Damašku Robert Ford svým dopředu prý neschváleným výletem do Hamá, kde otevřeně podpořil protivládní síly (a teprve za to ho Kongres schválil do funkce velvyslance). V srpnu se pak Barack Obama přidal k evropským politikům prohlášením, že Asad „musí čelit realitě, v níž syrský národ plně odmítl jeho režim“ a „odstoupit“. Následovaly západní sankce proti Sýrii, chaotické utváření „autentických“ opozičních sil s pozoruhodným pozadím, které ze zahraničí říkaly to, co chtěli západní politici slyšet, a když se tyto zákulisní hry začaly podle očekávání „šmodrchat“, nezbylo než udržovat „narativ“ tím, že se Asad onálepkuje za Hitlera, byť ještě pár let předtím byl pro USA „drahým přítelem“…

    Tento obrázek je sice pravdivý, vychází ale z poněkud nepravdivých premis, přinejmenším v tvrzení, že na počátku všeho byly jen „pokojné prodemokratické demonstrace“. Ještě v květnu 2011 se přitom některá „odvážnější“ (nebo prostě tehdy ještě jen čestná?) západní média omluvila svým divákům za to, že jim ukazují „demonstrace v Sýrii“, které se v Sýrii vůbec neodehrály, a že to tak slavné není ani s oněma „holýma rukama“ protivládních sil. K počátkům „syrské vzpoury“ se nedávno zevrubně na Consortium News dvěma materiály vrátil Jonathan Marshall.

    Je faktem, že v syrské společnosti vládlo už několik let silné napětí vyvolané katastrofálním suchem, které do měst vyhnalo bezpočet rolníků, a syrská policie na počátku března 2011 zatkla a surově zbila několik studentů, kteří v Dará´a na jihu země popisovali zdi protivládními hesly. Vzápětí se v tamní mešitě začali scházet lidé skandující – očividně pod vlivem revolt arabského jara – hesla typu „Bůh, Sýrie, svoboda!“ Policie proti nim údajně nasadila vodní děla, obušky a při ostré střelbě do davu při rozhánění demonstrace zabila tři její účastníky. Argumentovalo se přitom, že protivládní aktivisté ničí automobily a drancují i jiný soukromý majetek, čímž vyvolávají „chaos a nepokoje“.

    Vzápětí ale vláda ustoupila a v rámci gesta dobré vůle navrhla propuštění uvězněných studentů. To už ale v rámci nepokojů bylo zabito sedm policistů a vypáleny budovy soudu a regionálního vedení strany Baas. A počátkem dubna už ozbrojení „aktivisté“ při léčce zabili nejméně dvě desítky vládních vojáků, kteří směřovali do Dará´a. Některé zdroje přitom mluví ale až o šesti desítkách zabitých vojáků a je zajímavé, že tento masakr zůstával dlouho vlastně utajovaný – rebelové si chtěli dál uchovat image „pokojných demonstrantů s holýma rukama“, zatímco vláda v Damašku zase nechtěla přiznat, jak je slabá a na vývoj situace nepřipravená. Mimochodem, už v té době některé lidskoprávní organizace upozorňovaly na to, že se válečných zločinů proti civilistům dopouštějí i ozbrojené opoziční skupiny, a třeba Human Rights Watch ve svém „otevřeném dopisu“ lídrům protiasadovského boje v březnu 2012 připomněla, že se „ozbrojené opoziční elementy dopouštějí zločinů vůči stoupencům vlády, a to včetně únosů, poprav a sektářských útoků proti šíitům a alávitům“

    Bašár Asad se pokusil už v létě 2011 situaci zklidnit výměnou regionálního vedení a propuštěním studentů, jejichž zatčením vše – přinejmenším formálně – začalo, a k tomu navrhl řadu reforem, včetně utvoření nové vlády, odvolání mimořádného stavu, zrušení nejvyššího bezpečnostního soudu, rozsáhlé amnestie a nově vyhlášení práva občanů na pokojné demonstrace. Bylo ale už pozdě. „Pokojní demonstranti“ se zbraněmi v ruce už kromě Dará´a obsadili i další města a vláda zahájila „vojenskou operaci“ k obnovení mocenské kontroly. Zároveň se zprávami o zabitých protivládních aktivistech se ale dál objevovaly zprávy o zabitých vojácích, přičemž kdo na demonstracích střílí jak do aktivistů, tak i na vojáky, nebylo přesně známo. Západní média zabité vojáky zhusta připisovala státní tajné policii, která prý tím trestala jejich neochotu střílet do neozbrojených lidí, ale tento „narativ“ byl neudržitelný, jak už dávno shrnul přední americký expert na Sýrii Joshua Landis.

    Dodnes na Youtube „přežila“ některá videa, která zachycují „neznámé“ snajpry vraždící demonstranty i vojáky zároveň. „Západní média a analytici nechtějí uznat, že se ozbrojené složky aktivizovaly,“ konstatoval Josua Landis. „Upřednostňují prostoduchý příběh o dobrých stojících proti těm špatným. Není pochyb, že drtivá většina opozice byla mírumilovná a střetla se se smrtícími vládními silami a odstřelovači. Nicméně se člověk musí zamyslet, proč tento příběh nemohl být dovyprávěn, aniž by se přitom tak zakrývala realita – že svou roli sehrály i elementy, jejichž program mírumilovný nebyl.“ CNN třeba v srpnu 2011 citovala nejmenovaného prominenta protivládní opozice, podle něhož má syrská státní televize pravdu, když tvrdí, že vojenské posádky i policejní stanice byly přepadávány „skupinami ozbrojené a organizované opozice“. Podle onoho zdroje například v Hamá vojáky pobili „syrští bojovníci z Iráku, kteří se přidali k protivládnímu boji“. O čtyři roky později už by se nejspíš příslušnost těchto „neznámých“ džihádistů dala připsat buď Al Kajdě nebo rovnou (tehdy) rodícímu se Islámskému státu.

    Co následovalo, je všeobecně známé. Stejně jako v Iráku nebo v Libyi západní média a politici realitu znali, upřednostňovali ale jednodušší „vyprávěnku“ o Asadovi coby čirém zlu, navíc pěkně zabalenou do manter o nutnosti chránit lidská práva a prosazovat demokracii.


    Sice pochybuji, že bys to v rámci své definované pravdy udělal, ale můžeš si to přečíst celé sám, včetně linků, kterých je článek plný – jestli ovšem na to přes poprskaný monitor uvidíš: http://www.literarky.cz/blogy/tereza-spencerova/20438-syrie-a-kyjevsky-majdan-jako-pes-kopirak
  • Kapis
    Tak jsem si přečetl rozhovor z 27.12.2017 jedné z hodně mála skutečných žurnalistek u nás -Terezy Špencerové – se syrským ministrem pro otázky národního usmíření a současně opozičním (!) členem jinak převážně baasistické vlády prezidenta Bašára Asada. Mimochodem během těch šesti nebo sedmi let, kdy se tam náš demokratický humanistický Západ s tmářskými monarchiemi Perského zálivu pokoušeli o rozvrat této země, byla Tereza Š. několikrát. Což o sobě může říci jen málokdo a z představitelů té naší novinářské žumpy, pravidelně dštící síru a oheň na Asada i Putina, si dovolím tvrdit, že nikdo. No a ona jednu z fundovaných otázek formulovala takto: Přejděme tedy k národnímu usmíření v Sýrii. Drtivá většina obyvatel, podle dostupných zdrojů přes 80 procent, během války nikam neuprchla. Zůstali ve vlasti. Z toho lze usuzovat, že drtivá většina Syřanů bez ohledu na západní dezinformace a propagandu zůstala věrná režimu Bašára Asada.

    Z jiného jejího článku přímo z Damašku se dozvídám, jak místní oslavují Rusko a Putina, že je zachránili před smrtí, otroctvím, mučením, brutálním krvavým chaosem alá Libye a vše se navrací pomalu zpět do sekulárních kolejí poměrně tolerantní společnosti, kde Češi už začínají pomáhat vařit opět pivo.

    No a pak si přečtu “fundovaný“ koment kolegy Bushe, kterému je zcela jasné jaká že je Asadovic rodina zlo. Sice (si dovolím tvrdit) tam nikdy nebyl, s žádným Syřanem v jeho zemi nemluvil, čerpá z naší brutální propagandy, ale nebojí se takovýchto soudů. No, zkrátka je mu to z té Prahy úplně jasné, co je tam pro ty lidi nejlepší. Jak my na tom Západě, z bezpečí hospody, víme nejlíp, jak napravit křivdy ve zbytku světa – samozřejmě nejlépe ve jménu lidských práv na křídlech humanitárních bombardérů. Opravdu se nestačím divit. Jen upozorním, že před Háfizem Asadem, který se ujal moci v roce 1970, bylo v Sýrii od roku 1945 devět krvavých převratů. Opravdu byli/jsou zrovna Asadové to největší zlo pro tuto zemi? Myslím, že každý prodavač pilafu v ulicích syrských měst by dal jasnou odpověď.

    No nic, kdo chce, ten si rozhovor jistě na Literárkách najde. Poučná je i odpověď na otázku, jestli máme v Evropě od nich nějaké teroristy. To je k popukání a zde musím i já smeknout před tím rakouským knížetem, že zachoval naší ambasádu v Damašku i přes tlak loutkovodičů. Klobouk dolů Karle, aspoň za něco si tě lze vážit.

    Jo a jak čtu ty komenty od Cyboye a Bushe, tak si tuto řadu budu muset pořídit, těch -ismů, které musí obsahovat! To bude zajímavé počteníčko, že jsem si to jen nenechal nadělit od našeho Ježíška :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.1.2018 11:12Včelař Ignát a poklad pralesa
    Tak to kupuju! Byl jsem v lete na exkurzi po pralesech na Sumave a tohle tema mi je taky hodne blizke.
  • Kapis
    No jo furt vy dva
  • Kapis
    Not Found

    Sorry, but you are looking for something that isn't here.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.1.2018 17:27Včelař Ignát a poklad pralesa
    GWB: a to je přímo o bělověžském pralese?
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.1.2018 15:31Knihy magie
    baatcha: ok dík za rozšíření obzorů, to jsem vůbec neznal, akorát to ale potvrzuje jaká je to inventivní a originalitou sršící autorka. U toho mluvicího balíku dětem připluje balík a pak jedou vlakem do Mytologie plné fantastických a mýtických stvoření. No a v té její knize akorát dostanou dopis. Kdybych chtěl maskovat masivní vykrádání jiné knihy, tak ti z puntíku vymyslím tři jiné vstupy. Ale nešť, nechme ju v klecovém lůžku s jejími vydělanými penízky - není sama, ale trochu mě poděsilo, že by od ní opisoval Gaiman. Gadžopádně vzhled toho čaroděje na obálce tohoto komiksu evokuje Potrata velmi věrně.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.1.2018 10:50Knihy magie
    Draco: Ale kua vždyť je to jasné, že plagiátorem je ta pyča Rowlingová a od Gaimana toho Hary Potrata opsala. Schválně si přečti zcela úžasný Durrellův Mluvící balík - my to teď dočetli s dětma a je to vrcholné dílo literatury, fakt nádhera. No a pizda Rohlíková to klasicky opět celé obšvihla těma svýma Fantastickýma zvířatama.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.12.2017 17:28Klekí-petra / Na západě
    Tohle vyslo ted pred vanoci myslim ze je to soucasna tvorba a zaroven je to dost retro. Myslim ze to p. Riha dela v nakladu 150ks ale to si nejsem jist a je to snad uz ctvrty kousek v jeho edici. Jsem se mu kdysi ozval a ted vzdy sam napise a nabidne.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.12.2017 19:22Batman / Želvy nindža (pevná vazba)
    Ale stejně 4 hvězdy i když je to tak zkurvené ten překlad :D nic, dám si horec v borovičke, jezulátko, hejehejhejeheje
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2017 19:47Angry Birds komiks: 5 dobrodružství
    v LK za 29,-
  • Kapis
    Lenny: to jsou mi encykloledické znalosti;) No ale jestli ji oživili v čísle 157 nebo 345 na tom nic nemění. Ale zaznamenal jsem, že má být příští rok film, tak aspoň budu vědět wocogo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2017 13:56Fatale #01: Smrt je mi v patách
    Já to koupím ať podpořím prodeje stejně jako si teď před vánocema dokoupím při jednom Ságu 3-6. Ať to vydávání komiksů nezabalí úplně.
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2017 12:58Macanudo #10
    Jsem myslel, že je to vcelku zdařilý vtípek;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.10.2017 11:43Macanudo #10
    Verbálně cosi o opilci a zhulenci, co na všechno zapomene;) Přitom mám paměť jak ostříž a jsem ztělesněná zodpovědnost.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.10.2017 20:53Skalpy #07: Rezervace v rytmu blues
    Tak to klobouk dolů
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2017 20:29Kronika bolševismu
    No, to se budou akorát řešit důsledky, ale moc bych se divil, kdyby se to vzalo od podlahy a bylo by aspoň zmíněno, kdože to poslal Lenina z Německa v zapečetěném vagónu a financoval ho obrovskými částkami a kteřípak hodní pánové zase zajistil masivní finanční objemy a poslali z Ameriky Trockého atd...
  • Kapis
    GWB: Musím přiznat, že takový rektální přeliz mě samozřejmě těší;) ale on to vybrojleroval už cyboy hned svým prvním komentářem, kdy to vy(sle)pičil hned v den vydání, a já už od začátku věděl, že to Negan přežije. Ale přece nezabije takovou sympatickou postavu hned a nakonec mi to, že to vím tak nevadilo.

    To jen potvrzuje, že předmluvy a komentáře nečíst (určitě ne před vlastním čtením).
  • Kapis
    cyboy: no vidíš a já to tam (to, co zmiňuješ v posledním odstavci) furt nikde v celém bloku komentů neviděl. Asi jsem pochopil psaný text:) No ale spíš myslím, že xenofobní (frustročecháček) bylo mířeno na Kukuba a irelevantní konspirátor mým směrem. Ale napsals to pěkně :)
  • Kapis
    Tááák, no ano s Bušem narážíme už tradičně u více komentářů a je to vcelku v pořádku, v pořádku je pak určitě i odpovědět. Je i fajn Kakube, že tu jsou lidi, kteří nežijí v politování hodných bludech typu, že Blackwater si můžeš najmout na hlídání zahrádky. Ten jeho koment k nám dvěma je až typický pro voliče strany jednoho takového rakouského incestního omylu. Povýšený, opovrhující ostatními názory, argumentačně nula, nálepkující nás jako konspirátory a frustrované debilní čecháčky, zahalen do vznosných frází. Navíc ještě vkládá do úst něco, co nikdo neříkal – aspoň tedy ani po několikerém přečtení jsem nikde nezaznamenal žádné cynicky trapné a ignorantské projevy spokojenosti nad něčí smrtí na moři.

    Osobně se necítím nijak frustrovaný, u nás v republice máme těch uprchlíků snad dvanáct, nic je tu netáhne, a když můžou, utečou do Německa. Ale pokud člověk zapojí aspoň část mozku, musí mu být jasné, že nechat si pobíhat po zemi volně milión+ lidí, o kterých lautr nic nevím (a ti si třeba pod dvanácti identitama objíždějí sociálky) je čiré bláznovství, hraničící se sebevraždou. Že mezi nimi byli infiltrováni bojovníci IS je nad slunce jasné. Bush a jemu podobní žijou v jakési podivné bublině a jsou schopni nazývat zcela prokázané věci konspiracemi a třeba nad americkou agresí do Iráku bez mandátu RB OSN, navíc pod vylhanou záminkou, mávnout rukou. Vždyť tam v důsledku toho umřelo asi jen 2,5 miliónů lidí a zformoval se Islámský stát. Vždyť to nic není, největší nebezpečí je přece Rusko. Ani mu nevadí, že ti jeho milovaní politici, které “má tak rád“ stáli od počátku u všech tunelů, rozkrádaček a přivedli naši zemi do pozice montovací kolonie, odkud odtečou ročně stovky miliard do zahraničí. To vadí asi jen přiblblým frustrovaným čecháčkům, kteří nepijí férovou hipster kombuchu v divadelní kavárně v Dejvicích.

    To jsem kapku odbočil - imigrace tu byla vždycky, ale není divné, že najednou za poslední 3-4 roky je tak masivní? Neřídí to někdo? Cui bono? Nesnaží se tu Evropu někdo kapku rozvrátit? Že různé neziskovky spolupracují s pašeráky a nabírají ty chudáky přímo u Libyjských břehů, je taky prokázané, není to žádná frustrovaná konspirace. Že za tím stojí mimojiné Soros taky není žádným tajemstvím. Tak jaké konspirace? Irelevantní jsou možná jen ve vztahu tady k tomu komiksu, ale jak jsem psal níže, dle mého i toto tu patří. Ale teda mám-li se vyjádřit k osmnáctileté Somálkyni, tak jsem četl teď příběh z Vídně, kde přesně taková napadla nějakou 54-letou ženskou, protože se ji nelíbilo, že venčí psy před svojim barákem. Německy neumím, může to být vymyšlené, přiznávám, ale docela to zapadá. O tom se ale asi komiksy kreslit nebudou. Taky jsem četl docela seriózní studii v Hospodářkách (ano, já četl článek v novinách zkurvysyna Bakaly – dej mu satan ostrý kůl do řiti na věčné časy, amen!) proč třeba od Afghánců přichází asi desetkrát vyšší počet znásilnění a sexuálních útoků než od Syřanů. Nebylo to hezké čtení. A hospodářky bych nenazýval zrovna konspiračním médiem. Proč třeba vznikají aplikace “No-go zone“ a jak je vůbec možné mít ve vlastní zemi oblasti, kde se bojí vlézt i policajti? Z toho, co se děje ve Švédsku mě jímá hrůza.

    No, stačilo. Kakubimane, zbytkům zdravého rozumu zdar a až zase vznikne spontánně nějaký komiks třeba o gender vyrovnané homo rodině postižených černochů, kteří na gay-pridu bojovali proti ruské agresi, tak je třeba upozornit, ať to nepřehlídnu!! ;)
  • Kapis
    No, dovolím si uctivě zkraje upozornit nováčky s id>6000, že tady i ten koment-prostor u komiksů vždy sloužil tak trochu i k diskuzi, ať už chytré či přiblblé, která se ostatně vždy točí ohledně daného titulu, ať už ideologicky nebo peristalticky. Nesouhlasím s tím, že tadyto naše tlachání zapleveluje komentáře. Hovno! Nálady, vyjadřování, cítění (a tak vůbec) lidí a jejich postoje v dané době jsou taky hodnotícím kritériem. A ano, i když jsme zrovna s Kakubimanem tento komiks neviděli. I násilně vzbuzen ve čtyři ráno poznám, že je vytvořen na politickou objednávku. Stejně jako třeba ta “Oficiální zpráva o 11/9“ – tohle by prostě nikdo z vlastní vůle pro radost nevymýšlel a nekreslil. A hlavně, na této databázi, kde se zatím zaplaťbuch furt cítím tak trochu doma, kde nejsou zkurvené reklamy po všech stranách, a místní Guru uznává zákon silnějšího Orangutána, se nic nemaže a přečíst si něco po sobě po dvanácti letech je občas osvěžující, když si člověk uvědomí, jaký že to byl hňup. A přitom jak píše Dostojevskij, lidé se nemění, jen se jako krysy jsou schopni čemukoli přizpůsobit. Proto si comicsdb cením a proto tu tyhle diskuze patří!

    Ctím Voltairovy zásady – nesouhlasím s Bušem asi komplet ve všem, ale nedovolil bych, aby nemohl předkládat své názory. Pluralita názorů musí být. Odpověď se mi líhne v hlavě jak malé kavče a hned jak vyčistím všechny koberce a čalounění tím Karcherem, co jsem si dnes za těžké love půjčil, tak mu (kavčeti) dám prostor se proklofat a velice slušně a korektně budu kurva reagovat na ty jeho (Bušovy) nevybíravé impertinence.
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.7.2017 13:59Thea a Papouščí muž #01
    Držíš ho v ruce?
  • Kapis
    Kakubiman: Ještě by tam mohlo být trochu toho chápavého lidského pochválení amerických “demokratizačních“ nelegálních agresí do Íráku, Libye a Sýrie, s milióny mrtvých, které toho nejsou vůbec, ale vůbec primární příčinou a neotevřely ani za mák cestu do Evropy stovkám tisíců. Přihodit do toho koktejlu trochu té ruské agrese, cosi málo o diktátoru Asadovi a belzebubovi Putinovi, kteří naopak jsou příčinou veškerých světových problémů, okořenit to prospěšností neziskovek a užitečností různých Sorosů. Srdceryvný doslov mohl napsat některý z odepsaných politiků se srdíčkem na správném místě, třeba Kocáb nebo Ruml a hned by to celkově bylo určitě vyváženější. Punc férové nezávislosti a striktní objektivity pak tomu mohli dodat ostřílení matadoři politického komentování a specialisté na geo a zahraniční politiku Jirka přemlufbábu Rafťák a Vojta more Dyk. ;)

    Ano, máš pravdu, propaganda dnešních dnů je sice mnohem sofistikovanější, ale průhledná a trapná je o hodně více, než za starých časů, kdy byla zcela zřejmá a působila směšně. Tomguhle se smát moc nedá.
  • Kapis
    Kapis mecenáš7.6.2017 16:09Thorgal #11: Tanatlokovy oči
    Na Crwi proběhla diskuze, že letos vyjdou ještě další dva díly - 12 a 13, čímž se uzavře celý cyklus Země Qaa a u nás budou vydány díly 1-16. Přičemž se samozřejmě ozvaly hlasy, jak je to na pýču, že tomu chybí to a tomu zase to a proč to vydávají, když se nedá sehnat 10.díl, který je 1. dílem pentalogie a pindykecy od fóra, kde se konstantně bečí za vydávání Thorgala;) Taky mi chybí 3 díly a jeden z nich je Země Qaa, nu což ale toto kupuju, ať vydavatel vidí prodeje a třeba bude i dotisk, který si pak koupím a pak si to "přečtu celé naráz." Kua to je asi nejčastější můj koment směrem k sériím a ještě jsem to ani s jednou neudělal :)
  • Kapis
    No tak stoji to 790 a vyjde to 5.7. a tvori to taky objážek? A kolik takovych specialu bude?
  • Kapis
    taky mi to došlo a díval jsem se, Batgirl přesunuli na č. 23 (nebo respektive je tam poslední napsaná bez čísla na pozici 23). A dívám se na Sendu na diskuzi a Krize na nekonečnu zemí se dá prý objednat do 5.7. To je co za speciál? když už jsme to načli tu - když tak to admini přeneste do Pindárny.
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.5.2017 20:03Gantz #15
    GWB: tomu říkám koment :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.4.2017 20:28Cech objevitelů #1
    Kakubiman: Neváhej a nakráčej do toho s rozběhem
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.3.2017 13:53Hledání
    Tak takovou ubohost bych od tebe nečekal, ale OK, není fašista jako fašista, někteří ti holt neva a cituji: "čím víc se bude dětem zdůrazňovat, co se dělo a jaká zvěrstva byla napáchána" - ale jen někde, že? Už tu končím debatu, která tu nepatří. Sorrííí všem, ale musel jsem reagovat.
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.3.2017 09:43Hledání
    Jaj a jen já prý tady všude tahám politiku. Jasně Bush, tomu říkám sesypat jabka s hruškama a nahnilýma meruňkama a udělat z toho pořádně smradlavé kolektivně vinné bowle. Hlavně žádné nácko-alternativy, ale že na Ukrajině tvůj oblíbený kníže šel oslavovat západem režírované svržení sice zkorumpované, ale demokraticky zvolené vlády, za jinou ještě zkorumpovanější vládu, je úplně v pohodě. Tam to nevadí, že to vedou zfanatizovaní fašouni z Pravého sektoru, kteří vraždí vlastní obyvatelstvo. Nevadí, že se staví pomníky a pojmenovávají ulice po brutálním fašistickém zabijákovi Banderovi, který polské a židovské rodiny i s dětma věšeli kolem cest, drátama ke stromům. Tam je to v pořádku, bóóóóže, co vám tam sypou do té předražené vody v Praze? Ukázku většího pokrytectví jsem tu dlouho neviděl.
  • Kapis
    Connor: chacha :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.2.2017 08:38Thea a Papouščí muž #01
    A teda nevíte někdo, jestli bude pokračování?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.2.2017 12:42Dnes dítě
    Kromě čeho to???
  • Kapis
    Bych se divil, kdyby někdo koupil všech 120 knih.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.12.2016 10:48Nebeský bibendum
    Hmmm...DEGu, tak to jsi mě nakous...
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.12.2016 12:28Plášť - edice deluxe
    Yuichiro: počítám, že ses "nepřímo" vyjadřoval k mému příspěvku. Nikde jsem nedémonizoval řadové vojáky - s tím, že to byli chudáci (jako ve všech válkách) ve více svých příspěvcích souzním, ale celková konotace v Plášti byla přesně taková, jak píšeš že nebyla: my chudáci američtí vojáci, v zemi žlutých zmrdů, kteří si nezaslouží nic jiného než smrt. A takhle je to přesně vnímáno američany a přesně tenhle způsob vnímání sypou hromadami filmů, knih i těch komiksových do celého světa. A na téhle vlně se veze i Plášť. Pohled z druhé strany jsem nikdy nikde nezaznamenal. Navíc nemohli být obětmi stejnými, protože se bránili, agresor bylo USA. poměr mrtvých cca 80 000 ku snad 3-4 miliónům také mnohé vypovídá. Nic ve zlém.
  • Kapis
    erik: já věděl, proč skončit u prvních šedesáti dílů;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš11.11.2016 13:37Cech objevitelů #1
    listoval už aspoň někdo? Docela mě to láká, taxnad to bude stát za to!
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.10.2016 07:30Dívka jménem Patience
    Mně se, milý Kaluži, zdá tvůj koment naopak málo vulgární, když tě ten imaginární zmrd tak nasral;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.10.2016 17:29Jirka #05
    Ó můj zkurvený bóže, co to je za degeneraci, že takový potrat vydává tohle? Povídka ze školky? Néé, prosím, nééééé, doufám, že na intelktuální zmar v podobě sledování takovýchto zbytečmých lidí budu u svých dětí čekat co nejdéle. I když velké naděje si v této době dělat nemohu. Ach jo!
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.7.2016 21:20Lucifer #10: Jitřní hvězda
    to mi připomíná ten vtip jak leží Neil s Mikem v posteli a N. říká "už budeš?" a M. říká "ty debile, já už dávno píšu Hellblazera..." ehm no, jdu si asi znova přečíst ty Mechanické rybičky a třeba tam najdu odpovědi na palčivé otázky života.
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.7.2016 12:09Lucifer #10: Jitřní hvězda
    kakubiman: Kdo by to řek, že ti Gaimanovi hrdinové budou mít takový problém s předčasným vyvrcholením.
  • Kapis
    Kapis mecenáš12.7.2016 08:22Lucifer #10: Jitřní hvězda
    finále, vyvrcholení? On je ještě 11.díl přece.
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.6.2016 11:24Sochař
    Carlita: pěkně! :)
  • Kapis
    coyboy: "facet" je po polsky hovorově "chlap" ;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš18.6.2016 21:16Jirka #01
    Ooch děkuji ;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš15.6.2016 17:21Mezi řádky #02: Informátor
    Jo Fryi, staň se jutuberem! A bacha, jak je DeG tak sladký, pravděpodobně má zálusk na tvoji prdelku;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.5.2016 09:33Jirka #01
    Dneska si to musím sehnat! Dobrodružství s automatickým rozstříkávačem toxických chemikálií, které si někdo nechá dobrovolně doma, muselo být hodně napínavé! A hlavně musím vědět, na co se mám za 5-6 let připravit.

    A invape to ještě nemá!!!!

    EDIT: ty písteeee, to mi říkejte, že se tohohle prodá 50 tisíc?
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.12.2023Koupím
    Koupím Bubble Gun 9
    https://comicsdb.cz/comics/6091/bubblegun-09
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023Prodám
    Tak, vystavil jsem pár dalších věcí:

    Iron Man Extremis od Crwe
    https://aukro.cz/iron-man-extremis-od-crwe-7046452794

    Duchové mrtvých:
    https://aukro.cz/duchove-mrtvych-7046659950

    7x Kometa
    https://aukro.cz/7x-kometa-7046631820

    A teda ty Pověsti Jižní Moravy, když to má takovou cenu;)
    https://aukro.cz/povesti-a-baje-jizni-moravy-1-komiks-7046660582
  • Kapis
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023Prodám
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.1.2018Prodám
    Koupím Čtyřlístek 666 za 666 korun pekelných a můžem u toho obětovat kozla!
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2017Prodám
    Kurva, škoda, že to kožené číslované vydání Hellboye nemám, prodal bych ho hned, to už má cenu doma něco mít.
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.7.2013Prodám
    Hamichal: já ti poradím, neprodávej to, byla by to škoda;) Moja malá už má lehce přes rok a už si v nich i ráda listuje, nic nezlikvidovala, na trhání ji dáváme časopisy Onan dnes apod.... Pokud potřebuješ prachy, to je jiná, tak to bych ale si s tím dal tu práci a asi přes aukro protože naráz to asi nikdo nekoupí.....
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.3.2010Prodám
    Nabízím Velkou knihu komiksů 1 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=524) za Velkou knihů komiksů 2 (http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=525)
  • Kapis
    Kapis mecenáš30.9.2009Prodám
    Xeelee: mám ho doma navíc, za nějaké pivka na komiksfestu je tvůj
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.2.2009Prodám
    Koupím tyto komiksy:

    Aargh 1,2
    Bedeman 1
    Crew 1
    Comicsové legendy 1,2: Lobo, Bulíkův případ 1,2
    Cona Barbar (od Semicu) č.11,12,13,14,15,16,18
    Kometa 35
    Meteor 2,3: Soukromá sbírka a v osidlech revoluce
    Trollí války 1: Zatrolená historie
    Záh. spiderman (od Semicu) č.34

    prosím abyste mi překotnými nabídkami za zanedbatelné ceny nazahltili mou schránku s neomezenou velikostí
  • Kapis
    Kapis mecenáš10.4. 14:58Pindárna
    Tak ale ten Red Meat už asi je komplet v těch třech malých knížečkách, ne?
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.4. 11:45Pindárna
    deefha: Souborný Red Meat?
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.3. 11:39Pindárna
    Walome: nádražky jsou úplně nejlepší, pláču za každou zrušenou uplivanou, temnou nádražku, ty na Slovensku mají ještě větší kouzlo.
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:48Filmový a hudební klub
    Takže furt při staremu, stejně bych tě zas rád videl:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 19:19Filmový a hudební klub
    Blackjag: Tyvole aspoň za to, že ses tu zas ukázal to stalo za to. A vubec jsou lidi nejak moc precitliveli a bolistkovi, už se asi moc straší válkou. A ty máš uz aspoň police na ty komiksy nebo furt v krabicach tech svych 14 tun komiksů; )?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 17:21Filmový a hudební klub
    Zrada a pomsta, no jasne a 36 komnat šulinů taky, jo ještě co to bylo z Džekičanem jak měl furt toho na šrot ucitele, co pak všechny zmlatil?
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:38Filmový a hudební klub
    No já si vzpomínám na Mstitele s píšťalou a Kouzelný cop, to byly jízdy. Jsem pak chodil po dvorku a dělal jsem taky kunkfu na stromy a klepáče:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 16:25Filmový a hudební klub
    Korejske kung-fu akce :D Ty jsi fakt blázen:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:56Pindárna
    Probůh, ani to jsem neřek :))

    A už dost, mě by zajímalo jak je to s tím makáním na vydávání komiksů!
  • Kapis
    Kapis mecenáš1.3. 11:33Pindárna
    yogi: jeden by řek, že synek z moravské vesnice bude mít více rozumu - zkus si to po mně ještě jednou pomalu přečíst a ukaž mi, kde se tam pasuju do role nějakého epidemiologa? A radši se na to úplně vyser příště, nemáš žádnou sluníčkářskou povinnost na mě reagovat (aspoň doufám). Ale už zas mizím, je tu zajímavější debata.
  • Kapis
    Kapis mecenáš29.2. 12:30Pindárna
    soulbringer: (s laskou vzpominam na vsechny odborníky na Covid) - jojo, to máš pravdu, taky vzpomínám, hlavně na evolučního biologa Flégra a jeho "plné mrazáky."

    Jak to tehdá napsal verbal....jo, už jsem to našel:

    A když už výše uvedená mrchožravá svinstva alá kokainový pičus a pozornostní kurva z Řeporyjí náhodou nezabírají, vytasí nejtěžší kalibr a přizvou si ke kokotmentování té strašlivé apokalypsy odborníka na hysterii vzatého! Prvotřídního epidemiofoba, sociofoba, excentrického čuráka a autora věhlasné vědecké studie „Když doma chováš kočky, začne ti zaručeně jebat“, co z celé své erudice letitých studií vlastních škrkavek zásobuje média kataklysmatickými epidemiologickými prognózami alá Jolanda a k podtržení vši té obludnosti navíc vypadá, jako by pedofilní Nosferatu vyprcal starého Brůnu.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.2. 06:40Pindárna
    Tak mně tak napadlo že "stary pes" už "doslouzil", co? Rok a čtvrt...
  • Kapis
    Kapis mecenáš17.2. 16:53Pindárna
    Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam!
    Jeszcze raz, jeszcze raz - niech żyje, żyje nam
    Niech żyje żyje nam
  • Kapis
    Kapis mecenáš9.2. 09:29Herní vlákno
    Tak my máme doma her až běda a nestíháme hrát - máme třeba i Descent 2, ale ten hodlám rozjet znova - teď nejvíc u nás fičí Karak II. Ten Batman mě ale zaujal, že je to primárně hra pro jednoho hráče.
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.2. 16:48Herní vlákno
    Jsem dneska byl ve Fantasy obchodu (oni se přejmenovali na imago, ale já jsem ten heterobylypaprda takže tomu říkám po staremu) a viděl jsem tam tuto megakrabici:

    https://www.imago.cz/batman-navrat-temneho-rytire-deluxe-edice

    Prý pro 1-2 hráče a že je nesmírně těžké tu hru porazit. Nějaké zkušenosti?
  • Kapis
    Kapis mecenáš26.1. 15:28Pindárna
    soulbringer: no, já právě podobného šéfa mám a nestěžuju si, mám se dobře, ale mít tam ještě někoho, který přijde s něčím takovým jako 4 možnosti, ať si vyberu a pak ještě sáhodlouze okecávat proč a) a ne b) a co si o jednotlivých variantách myslím a ať to krátce popíšu na 2 A4ky, to by mi už jeblo :)
  • Kapis
    Kapis mecenáš24.1. 18:56Pindárna
    soulbringer: tebe bych chtěl mít v práci;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš19.1. 13:58Pindárna
    Prosím vás, nemá někdo možnost sehant email na Daniela Majlinga?
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 16:33Pindárna
    Zack: Ach, to zabolelo;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš13.12.2023 09:00Pindárna
    Tak já komiksy samosebou sem.
    Knihy na Databázi knih (taky jsem ji nějak objevil první a zůstal u ní), ale dávám tam i komiksy i komentáře k nim. Akorát mě tam serou, protože mě několikrát cenzurovali a vymazali příspěvky, bez udání důvodu. Když jsem zjišťoval proč, tak bez odpovědi. A po několika případech, když už jsem to chtěl tam úplně zabalit jsem se dozvěděl, že prej jsem vulgární - já??? No taková blbost. Ale smazali mi tam i příspěvky k Albrightové (které nebyly vulgární jen dehonestující) nebo když jsem o JXD psal, že je to obyčejný vymaštěný nácek, který, kdyby nepřešel jen na trávu, tak už dávno žere červy apod. Takže tam cenzurujou i názory, které se nějakému anonymnímu adminovi nehodí zrovna do krámu nebo když má krámy.

    NEJSVOBODNĚJŠÍ PROSTOR JE STÁLE A SNAD UŽ JEDINĚ TADY NA COMICSDB, Zaplať pámbů a modlím se, ať to tak zůstane. Že se tu někteří se mnou do krve hádají a nadávají mi jak jsem hlupý, je v pořádku, ale tam ti to rovnou smáznou a už mi i vyhrožovali total blokem, chudáci.
  • Kapis
    Kapis mecenáš5.12.2023 11:01Pindárna
    Tak přehazuju krabice, hrabu se v těch stovkách komiksů a zjistil jsem, že Kapitána Klosse 1 .díl mám v polštině :D
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 17:20Pindárna
    Já su prostý energetik, rozumím kotlům, turbínám, uhlí a plynu, kdepak nějaké zdrojáky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 15:26Pindárna
    Super, dík!
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:04Pindárna
    Nejde to udělat nějak hromadněji?
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 13:03Pindárna
    aha, no, tak to ale budu překlikávat po jednom půl dne.
  • Kapis
    Kapis mecenáš4.12.2023 11:09Pindárna
    Zacku, když chcu změnit ve sbírce údaje v poznámce (přehazuju to jiných krabic), jak tu změnu uložím?
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.11.2023 15:21Pindárna
    Ad Dobré knihy: No, ještě, že jsem to tak nějak tušil a objednal jsem si klasicky pevnou přímo u Crwe;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:26Slevy, výprodeje, bazary
    Titeuf: Na plný koule!

    V LK za 29
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.11.2023 11:06Sběratelský klub
    Dinik: tu už jsem nezaznamenal, ale dobré vědět. Beru taky;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Filmový a hudební klub
    Fort: taky díky za tip;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.11.2023 12:09Sběratelský klub
    Nezbi: díky, hned objednáno, jako děcko jsem to projel snad tisíckrát
  • Kapis
    Kapis mecenáš3.10.2023 22:36Pindárna
    Fry: hehe, Vojtíšku, je hezké jak máš hned hotovo a zaškatulkováno. Odpověď jsem však nedostal, ale to neva, hlubších analýz mezigeneracniho konfliktu je beztak všude dost.
  • Kapis
    Kapis mecenáš2.10.2023 13:48Pindárna
    Fry: mne teda nejvíc zaujalo toto: Zklamání z toho, že se jejich očekávání nenaplnilo. Očekávání čeho se nám nenaplnilo?

    A hned druhá otázka. Myslíš, že očekávání vás, o generaci mladších, veleznalců světa bude naplněno? Nebo už taky nastupuje nějaké zklamání?

    To mě fakt zajímá a jsem zvědavý, co se dozvím.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 20:28Sběratelský klub
    No tak benji prodal ten sešitek o brněnských pověstech za 6900, jako fakt! Hned jsem ho hodil na aukro tež, jak by co blackjag a nevyhráls to ty;)
    Takže Incala v pevné bych si vůbec netroufal hádat, kam by až mohl vylézt, jinak než empiricky to nezjistíme. Je jich pouze 500 ks a málokdo to pustí, bo kdo si ho mohl dovolit tehdá, tak nepotřebuje pravděpodobně prodávat ani dnes. Johny, zvažuj pečlivě;) Já bych třeba svou sadu MDK v pevné nepustil, ani jak by na chleba nebylo, ale nějak jsem zachytil, že Draco to kupovala celé rovnou dvakrát a taky vyčkává, to je prohnaná ženská;*
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 16:52Sběratelský klub
    Johnny: já být tebou, tak to hodím na aukro za třeba 4000 a neboj, to si najde svoji cenu - akorát ti seberou 6% z výsledného výdělku, nicméně zrovna tahle paráda je extrémně nedostupná a překupnící nad ní slintají, klidně bych začal na 10 000, jestli to má pro tebe ještě takovou hodnotu. Pokud prachy nutně nepotřebuješ, tak to neprodávej.
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.9.2023 10:19Pindárna
    V Bazaru jsem nahodil další aukce, jak by co.
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 17:58Sběratelský klub
    Yogi: Bychže myslela by beztak kdekterá, než by ji jeblo:)
  • Kapis
    Kapis mecenáš23.9.2023 12:58Sběratelský klub
    Draco: nejsem úplně češtinář, ale nemyslelas spíš, že ti "jebe";)?

    No, já robil rekonstrukci tří čtvrtin bytu, kapku se to klasicky prodražilo, tak teď musím šulit honina trochu, než zas přijdou prémie před koncem roku za tu elektřinu a teplo, co tu ta naše zlatá korporace vám zdírá z kůže a vy tomu tleskáte. Nicméně, mám asi 10 krabic plných komiksů, v kterých se teď přehrabuju a které momentálně nevím, kde nacpat a každý takový špalek, jak půjde z domu jen dobře;) Zapalťpámbů za comicsdb, bo mám všechny tyhle sešity popsané tady ve sbírce, kde jsou. A to jsem tam teď zahlíd tu pyčovinku v jedné krabici, co tu avizoval Benji, takový sešitek o bájích Jižní Moravy, že už ji má na aukru někde za 1600, no toš proč ne, jak to někdo koupí.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 20:38Sběratelský klub
    Ok, začínám to sypat na aukro, asi toho bude dost postupně, co vysypu z typického dezolé archivu. Vše v bazaru.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.9.2023 13:41Sběratelský klub
    OK
  • Kapis
    Kapis mecenáš21.9.2023 21:08Sběratelský klub
    Zdar,

    jak už i na Draco bída přišla v Praze před časem, copak my dezoláti na dědině, takže omlouvám se, dělám to poprvé tady za 20 roků, ale teda jak by někoho zajímalo, nabízím 1. knihu od MB Zatmění/Přístav Země, netknutou jak krev jednorožčí panny, s tou chybou strašnou ve scénáři nebo co to bylo, nerozbalenou, voňavou, přímo z tiskárny.
    https://aukro.cz/zack-kaplan-pristav-zeme-zatmeni-sberatelska-verze-7046294483
  • Kapis
    Kapis mecenáš14.9.2023 08:41Filmový a hudební klub
    Dík za tipy, pořádného grindu není nikdy dost;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš8.9.2023 11:04Sběratelský klub
    Kdybyste někdo nevěděl, co s prachama, tak v Chagallu má Jerie vystavenou pěknou sadu obrazů od cca 35 do 130 litrů. Aspoň jsem se podíval:))
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.8.2023 08:54* Připomínky a návrhy
    Já ho mám přidaný a vidím, co vychází a kde je jaká akce, za mne nechat tak jak to je.
  • Kapis
    Kapis mecenáš25.8.2023 07:00Pindárna
    Draco: i presto tě rád uvidím;) Letos jsem I na Crwecon chtěl zase dojet, ale zrovna jsem se vracel z Alp ten víkend. Tak snad příští rok, kdyby se tak ještě objevil někdo z našich comics ultrazz.
  • Kapis
    Kapis mecenáš22.8.2023 21:56Pindárna
    Walome: žes ho aspoň nejebl kolosálním Conanem přes pysk, woke zmrda;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš6.7.2023 11:58Pindárna
    Ještě, aby se Pavlovský rozved.
  • Kapis
    Kapis mecenáš28.6.2023 14:29Sběratelský klub
    Dinik: zatím mi to hned zabavila malá a už to jede a říkala, že je to SUPER. Já trochu začal večer před spaním cvičně a musím říct, že se mi to taky líbí - třeba ta mechanika, že něco uděláš a zapíšeš si to na později, to jsem ještě v žádné kniho-hře neviděl;)
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:41Sběratelský klub
    Dinik: tak gamebook je doma, vypadá to luuxuuusně
  • Kapis
    Kapis mecenáš27.6.2023 17:40Sběratelský klub
    Hehe, to je super být bachratý "ynfluencerpyčo," každému, kdo chce ukazovat svůj ksicht a takhle si naházet hovna do větráku, před kterým sedím, když mě karma dožene:) Třeba ty plány BBArtu taky ukrad:)
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1000 (cca 250231 Kč)
Mám: 1954 (cca 454899 Kč)
Chci: 295 (cca 42740 Kč)
Sháním: 1 (cca 249 Kč)
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 12
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0