GWB: U toho, co popisuješ, mi hned vytanul na mysli můj oblíbený belgický autor Jean Claude Servais. Ten často ve svých komiksech připodobňuje mezilidské vztahy k zákonitostem přírody. Bohužel nevychází ani v angličtině. Každopádně, kdo hledá podobná témata a vládne fráninou, tak doporučuji jeho alba Poslední říje, Modrá chata, Cesty do Compostelly, Vychytralá liška, Bellem. Ale Neználky od Malvern taky doporučuji, je to pohodové čtení, při kterém se čtenář hodně dozví. https://www.bedetheque.com/auteur-616-BD-Servais-Jean-Claude.html
@George Walker Bush:
Zajímavé, že AI si vymyslelo nějaké tituly aby uspokojilo původní dotaz :)
"The Photographer" (autor: Emmanuel Guibert, Didier Lefèvre, Frédéric Lemercier) - Tento komiks vypráví příběh fotografa Didiera Lefèvra, který doprovázel tým Lékařů bez hranic do Afghánistánu v 80. letech. Je to fascinující směs fotografií a kresleného příběhu, která přináší autentický pohled na válečné zóny a složitost humanitární práce v těžkých podmínkách.
"Sabrina" (autor: Nick Drnaso) - I když tento komiks nespadá přímo do přírodního prostředí, jeho realistický přístup k současným tématům, jako jsou dezinformace, média a ztráta blízkých, je pozoruhodný. Je to psychologický thriller, který je velmi dobře zpracovaný a vyvolává hluboké zamyšlení.
"Les Ignorants" (autor: Étienne Davodeau) - Tento francouzský komiks vypráví o vzájemném učení mezi komiksovým autorem a vinařem. Přibližuje čtenářům vinařský proces a zároveň dává nahlédnout do zákulisí tvorby komiksů. Komiks je zároveň oslavou řemesla a přírody.
"Můj Nový Jork" (autor: Peter Kuper) - Tento komiks, který je mixem ilustrací a příběhů, zachycuje autorovy dojmy z života v New Yorku. Je to fascinující pohled na městskou divočinu, kde se prolínají přírodní elementy s betonovou džunglí velkoměsta.
"Příběhy z lesů a hájů" (autor: Lucie Lomová) - Tento český komiks je zaměřen na přírodu a dobrodružství, kde autorka prostřednictvím jemného a lyrického přístupu přináší čtenářům různé příběhy z přírodního prostředí. Je to klidné a přemýšlivé čtení, které propojuje lidskou zkušenost s přírodou.
@George Walker Bush:no na tohle téma moc komiksu neznám napada mne jen manga little forest ale je spíš o zemědělství vaření a ekologickém životě na druhou stranu mne obohatila o poznatek že výhonky přesličky se dají jist.
Ačkoli mám něco načteno, jsem zde znovu s uctivou prosbou na doporučení: pojďte mi prosím pomoct zase něco vybrainstormovat. :)
Tentokrát hledám doporučení na kvalitní komiks s "realističtějšími" okolnostmi, nejlépe z přírody. Klidně kapku dobrodružství, klidně non-fiction. Klidně, pokud to vyšlo jenom v polštině (mrk, mrk, pane Gmorku).
@josekan55: tak jinak, co sem patri nebo nepatri klidne nech na nas, cim vic o tom s vama diskutujeme, tim vetsi nonsense vytahnete priste.
Ale rozhodne se shodneme na tom, ze pokud uz tu nejaky comics je, tak by u nej veskere info melo byt pravdive a pokud mozno kompletni.
Kdysi jsem viděl nějaký hororový net strip komiks.... Nemůžu si na něj vzpomenout. Našel jsem nějaký silent horror a deep dark Fears, ale mám pocit, že jsem viděl ještě něco dalšího. Znáte další? Dají se případně někde komplet stáhnout?
A třetí. CC zas vydává dalšího Conana. Co je to teď za sérii? Já už se v tom ani nevyznám...
@MisaNuff: 5-7 je jeden navazující příběh, kdyby jako druhou knihu v US vydali 4-6, chyběl by tam vlastně konec, což by pro čtenáře nebylo ideální. Takhle je ta kniha ucelenější.
@MisaNuff:
Jak píší CC na svých fb stránkách:
Kniha obsahuje sešity 21–35 stejnojmenné série. Sešity 16–20 obsahují příběh z minulosti, který není součástí hlavní linie příběhu a Boom Studios ho plánuje zařadit do jiné knihy.
@MisaNuff Vychází z US vydání, kde to mají stejně. Asi je záměr oddělit "původní sérii" s originy a vedlejšími příběhy. Ale třeba mě opraví někdo znalejší.
Neví někdo, proč CC vydalo "To, co zabíjí děti" ve dvou knihách - v první jsou vol. 1-3 a v druhé 5-7, takže chybí vol. 4, což má být origin Eriky, a vol. 8, což jsou krátké příběhy?
@Walome: tak jsou taky lidi, co si reálně myslej, že je země placatá. Myslet si můžeš co chceš, jen to kolikrát chce odstup, že jo. Protože s postojem "podle sebe, soudím tebe" se člověk taky moc daleko nedostane. Hele, já ti rozumím, nikdo ti to ani nevnucuje, ale každý, úplně každý člověk je ovlivnitelný a každý má mimo jiné ve svém okolí lidi, jejichž vliv třeba nemusí vnímat, nebo je dokonce bere automaticky, ale je tam... nevím, měl si třeba někdy rodiče? Dals někdy na radu kámoše, recenzenta, nebo třeba pomohl ti někdy tady hodnocení nějakýho uživatele? ...Tak asi chápeš, kam tím mířím ;) To, že ti některý digitální individua, co si říká influencer, přijdou směšný, je fér. Já to chápu, ale fakt jsou lidi, co jejich doporučení berou jako validní názor.
Pocity jsou jedna věc, realita druhá - reklama lidi ovlivňuje, ať už chceme či nechceme, ať si to připouštíme nebo ne. Jedna z forem moderního marketingu je taky využívání různých celebrit, ambasadorů či digitálních influencerů, protože to prostě na různé cílové skupiny funugje ;)
@S4TW: "To si jako reálně myslíš, že firmy utrácejí mraky peněz za influencery, protože je to jen cool?" Jo, to si přesně myslím :) tak jako se vyhazují miliony za jiné PR zhůvěřilosti.
Toe: no je pravda, že děti jsou silná cílovky, na ty jsem zapomněl. Těm neumím říct ne.
Z mé dosavadní zkušenosti je to přesně tak, jak popisuje S4TW, včetně slepého rozhazování :) A my opravdu nejsme středobodem a nemyslím si ani, že by bylo až tak smutné, že to funguje tak jak to funguje. Ona existuje i poměrně hodně početná skupina lidí, říká se jim děti nebo mladiství, kteří opravdu přemýšlí naprosto jinak :) A ti zas mají vliv na skupinu, které se říká rodiče a ti kupodivu taky přemýšlí jinak. Dokonce existuje poměrně početná skupina lidí, nazvěme je třeba důchodci, kteří také přemýšlí úplně jinak, ale tato skupina už se v našem případě daného sortimentu netýká, to pravděpodobně až v pozdějších generacích :) Už se toho ale může týkat skupina před důchodců, nebo též skupina ve fantazácké branži označovaná jako "dinosauři", které už se komiks týká (obvykle ten evropský). A dokonce i ta je slušně ovlivnitelná influencery (jak dokazují třeba nedávno poměrně časté "fesťáky" na Václaváku a místní prodej českého (a československého) "merche" :D ...jen tohle už nejsou tak mladí a ani tolik internetoví influenceři, fén na ionizování vody a odpařování neharmonické energie přesto prodají v množství, které by jim i Philips mohl závidět :)
@Walome: Ale to, že to nepůsobí na tebe, přeci neznamená, že to nepůsobí na nikoho jiného. Já se taky těžko smiřuji s tím, že fungují reklamy v TV, ale prostě fungují. A tvůj příklad s Lucií, tak i kdyby to bylo "jen" 500 knih za 300,-, tak to máš 150 000,-, Lucii dáš 10k za reklamu. Nerdíkovi s youtube kanálem dáš recenzák on přesvědčí 3 skalňáky a máš na tom krásných 900,-. To si jako reálně myslíš, že firmy utrácejí mraky peněz za influencery, protože je to jen cool? Jasný, spousta z nich to pořád neumí a ty peníze hodí slepě jen tak někomu bez zásahu, ale to máš stejné, jako když uděláš špatnou reklamu.
soulbringer : Myslel jsem proti zdejšímu proudu těch čtyř uživatelů :-) Z pohledu recenzenta mi vždycky nejvíc vadilo, že těch lidí co recenze čtou a jsou pro ně přínosem není až zas tolik. Drtivá většina chce dle statistik číst o tom co znají a pak se v diskusích poklepávat po rameni a utvrzovat se v tom jak je to dobrý. Zatím co ty nový objevený věci, mají pouze zlomkovou čtenost. Tohle mě nebaví.
Vzpomněl jsem si na jednu vtipnou událost ohledně "reakcí na recenze" - byl jsem na muzikále (tuším Ples upírů, že se to jmenovalo) a napsal jsem na fb profil Walome, který měl horko těžko 500 sledujících (možná ani ne) názor, že se mi to nelíbilo. Nebyl jsem sprostej, myslím, že nejhorší slovíčko, který jsem použil, bylo "trapný". A i jsem dodal, že jiný muzikál od stejného ansáblu (Fantom opery) absolutně miluju a byl jsem na něm několikrát.
A co se nestalo. Naběhli tam HERCI Z TOHO MUZIKÁLU, maskérky, prostě personál Goji a začali tam (někdo i sprostě) reagovat na tenhle názor platícího zákazníka :D
Včera jsem si na to vzpomněl, když jsem vařil a spotify mi pustil song z toho muzikálu.
@S313: nedivil, však právě píšu, že recenze nikoho nezajímaj.
S4TW: ano, zmínil jsi nejúspěšnějšího influencera na světě :) já myslím ty ostatní. Neumím si představit, že si někdo koupí lučinu, protože ji má Pavala ve videu. Atd. atd. To, že má někdo dosah 3 miliony a zaujme 10 000 lidí je jasné :)
soulbringer: odmítám tomu věřit, stejně tak jako odmítám věřit, že každá kniha je new york times bestseller atd. Je to všechno jenom prázdný PR, které funguje nějakým způsobem, ale ne tím, že sedím na hajzlu, koukám na influencera a díky němu si hned v tu chvíli něco koupím.
Lucie má dosaj 180 000, takže kolik lidí si to koupí? 500? Cca. Tím "nikdo" samozřejmě nemyslím vůbec nikdo, ale naprosto zanedbatelný množství. To si upřímně myslím, že procentuálně větší impact měl kdokoliv z nás, co na youtube řekli "tohle je fajn komiks" a pak tři lidi šli a ten komiks si koupili. Protože ta naše cílovka byla prostě užší, ale aktivnější (v počtu pouze desítkách lidí, samozřejmě).
edit: a ještě něco dodám - všimněte si, co se děje, když vyjde nová kniha od nového autora. Nikdo ho nezná. Ale na knižní databázi má několik top hodnocení od nedávno založených účtů. A stejně na mě působí influencer, kterej něco doporučí. Prostě to funguje úplně stejně jak standardní reklama, nemá to žádnou hodnotu navíc. A pokud to na někoho fakt funguje, tak je to fakt smutný :)
@Walome: Tak on ten impact je přece tvořen kombinací:
- autora - kdo to říká (je to jeho první recenze? co už má za sebou? vytvořil taky někdy něco svýho? jaký má znalosti... atd.)
- obsahu - co a proč to říká (dal si s tím obsahem záležet? je to jasné, jednoduché k pochopení? Jsou tam souvislosti, kontext, je to zábavné? dobře se to konzumuje...atd.)
- formy a dosahu - jak a kde to říká (médium: youtube / tiktok video vs recenze či komentáře zde, za paywallem? .. + styl: humorně, fudnovaně, krátce...)
No a v čem se šeredně pleteš, je to, že si přece NIKDO nekoupí cokoli, co ti doporučí nějaký influencer - to neplatí dokonce ani v našem knižním světě. Naopak tenhle trend je celosvětově na vzestupu a u nás taky. Celosvětově se odhaduje, že inzerenti v tomhle roce zaplatí influencerům přes 24 miliard USD (loni cca 21) - u nás to taky není chudá disciplína. Loni dle dvou odhadů ten trh překročil 1,5 miliard CZK... a ti inzerenti by ty (velmi často bizarní) osobnosti neplatili, kdyby jim to nic nepřinášelo ;) Jirka Král tu měl svého času komiks pro děcka a jak se to prodávalo. Albatros s blogery / influencery vydupal humbook obsah i festival. Tahle holka, teda už i máma, má svůj podcast o knihách a na IG ji sleduje přes 180.000 lidi - pak si zkus projít, kolik nakladatelství tam s ní spolupracuje... protože když ti někdo ze svý osobní zkušenosti něco doporučí, ty ho aktivně sleduješ, tu a tam s tím člověk souzníš, máte společný koníčky, názory... tak máš holt větší pravděpodobnost, že tě jejich doporučení ovlivní. Jinak ano, ani oni se úplně neobtěžují označit reklamu reklamou, ale to je zase jinej příběh. Nicméně je nesmysl, že by influenceři nefungovali - fungují, jen jde o to najít ty správné a mít na to cash.
PS: je úplně v pohodě, že tobě jsou ty lidi buřt, ale existují stovky tisíc lidí, kterým je příjemnější doporučení od "živého člověka" než z newsletteru.
@louza: Neřekl bych, že bys šel úplně proti produ, ba naopak. To je prostě mainstream.
Respektive, jde o to, že současný mediální svět nás naopak více a více rozmazluje (videa, podcasty, atd.) a zároveň v něm zuří hustější a dost nelítostný boj o pozornost (a dolary). Takže ve své podstatě jsou média, které sice mají recenzní rubriky, soustředí se právě na long-content / long-read, ale drtivá většina z nich jsou spíše malá média, s jasně definovanou komunitou a cílovkou... a taky více a více jsou placena samotnými konzumenty. Což před deseti lety neplatilo. Doby, kdy digitální reklama vše zaplatila, fůra dobrého obsahu byla zdarma, jsou dávno pryč (počínaje streamingovými platformami, digi média či podcasty konče - každý z nich tuní a hledá monetizační svatý a udržitelný grál). Čím menší trh, tím hůř... Takže třeba goodreads, nebo zdejší CSFD či CDB se uživí právě proto, že majorita obsahu je prostě generována uživateli.
Když zkombinujeme tyhle 2 faktory právě v našem měřítku, pak je asi logické, proč se nedá úplně uživit vyfutrovanou a fundovanou recenzí (a že dříve nebo později to musí nutně zemřít i u největších nadšenců). Po tomhle volaj tady 4 nerdi z CDB, širší komunita si vystačí s tím, co je a dá právě na CDB (nemluvě o tom, že se píšou dnes snad jen recenze, který drajvujou dárečkama vydavatelé). Jinak samozřejmě souhlasím, že recenze nemusí být o počtu znaků, a i já si za ty roky tady našel uživatele, s kterými mám obdobný taste (a který komentáře můžu s klidem ignorovat) - problém je, že i těch je logicky u nových titulů poměrně málo a že i já bych si tu a tam rád přečetl přeci jen hlubší vhled s větším kontextem... ale že bych za to platil? toť otázka, že ano...
@Walome: s tímhle se moc souhlasit nedá, dost podceňuješ vliv influencerů. Samozřejmě se nebavíme o někom, kdo má 5000 sledujících, ale u lidí 50k + ten vliv už může být významný. Si vezmi jen ten pitomý Prime drink...
Walome: Na to existuje moc velké množství děcek, co chce nejnovější youtube/influencer merch. Plus nezapomeň na Jirku Krále a jeho "famózní" komiksový časopis.
@Walome: Divil by ses... dnešní mladí lidi jsou vygumovaní, naopak, přesedlali z recenzí typu heureka v podstatě jen na recenze na tiktoku (který z 90 % nejsou recenze, ale propagace).
@louza: tady podle mě nikdo asi nepsal, že čím delší (obsahově plnější) čím lepší. Naopak, naprosto souhlasím s tebou. Největší dopad maj krátký hovna (tik tok to ukázal v plný šíři) a i já se snažil u videí dělat "recenze" pod 3 minuty.
ALE to nakladatelé podle mě pořád úplně nepochopili. Že je úplně jedno co v tý recenzi je napsaný nebo že je dlouhá, jediný na čem záleží je ten impact. A ten může způsobit cokoliv.
Já třeba absolutně nechápu cpaní produktů influencerům. To postrádá logiku a vsadil bych se, že NIKDO si nekoupí nějakou blbost jenom proto, že ji propaguje já nevim kdo. Stejně tak si NIKDO nekoupí komiks jen proto, že tomu dal Walome 80 %. Možná si ho koupí proto, že Walome zmínil, že je to sračka a kupující se chce přesvědčit o tom, esli Walome nelže. A vlastě ani neví, že to řikal Walome, ale že to řikal nějakej člověk na internetu.
Prostě se hrozně přeceňuje jak persona recenzenta (nebo web, kde ta recenze je), tak samotný obsah recenze.
tldr: je to úplně jedno a já být nakladatel, tak nikomu zadarmo neposkytnu ani stránku
Pokud nevíte, ve kterém vlákně přesně rozjet novou diskuzi, tak pravděpodobně toto bude to pravé. Také zde končí offtopicy z jiných vláken. Tak trochu odpaďák.