Pokud zdarma, tak to je jiná písnička. Dnes výroba knihovny něco koštuje. Já mám první knihovnu už přes dvacet let a přežila už dvoje stěhování. Knihovna z masivu určitě líp vypadá, výhoda dřevotřísky zase je, že existuje velká paleta odstínů, člověk si to může sladit s celkovým vyzněním interiéru, u mne sedací souprava, pracovní koutek i vymalování místnosti. Životnost jsem neřešil, co si budeme namlouvat, naši vnuci ty naše knihy, komiksy nahází do popelnice, v lepším případě to dají do frcu.:)
Bonpar: To co popisuje Gmork nebude klasická dřevotříska, ale "lamino" - zde povrchová úprava odpadá. Co se týká bádání ve vlivech nábytku na knihy, připadá mi to jako overkill. Pokud neskladuješ opravdu cenné bibliofilie/staré tisky, ale "jen uchováváš" komiksy, asi bych si tím nelámal. Papír nebude archivní a třeba u broží si nejspíš nikdo nelámal hlavu tím, zda lepidlo je kyselé, nebo ne. To budou imho vlivy, které to ovlivní víc než nátěr police.
Ale to je jen můj názor. Pokud chceš konkrétní informace, osobně bych zkusil oslovit nějakého restaurátora tiskovin / knih a poptal se ho - tam bych čekal nejvíc informací.
Gmork: Tak řekl bych že u dřevotřísky je problém úplně stejný, a to jakou má povrchovou úpravu. Police z masivu dělám proto, že to dřevo jsem měl skoro zdarma a (snad) to bude dobře vypadat.
Bonpar: A proč to vůbec mořit, co je špatného na klasické dřevotřísce? Já jsem šel jako stará konzerva cestou nejmenšího odporu. https://imgbox.com/Yz1mRti8
autorske odmeny:
ja teda nevim, jsem tui vcelku novy, ale vy se tu bavite o tom, ze autor by mel nest idealne 50% z prodejni ceny? kuirhna ale kdo je u vas autor? jako autor v e svete komiksu? autor scenare? nebo kreslir? nebo vlastnik licence sveta v kterem se to odehrava? ja furt nechapu o cem se tu bavite?nekteri tady zijou v nejakem idelanim svete, kdy autor scenare, kreslir je ten samy, ktery vymyslel i svuj svet a nejlep si vydava a distribuje svoje komiksy sam. vse ostatni je prece nejaka delba zisku
deefha: A v pohodě? Jsem se právě dočet, že dřevo přirozeně obsahuje kyselé látky, třísloviny a lignin, které se navíc postupně rozkládají a uvolňují další kyselé sloučeniny, které vedou ke žloutnutí a zhoršení struktury papíru, že se může lámat a drolit. Což by nějak nezlepšilo stav nějakých víc jak sto let starých knih, co potřebuju někam narvat. No a tak přemýšlím, co použít na natření, aby to nakonec nebylo ještě horší.
S313: Jasně, proto jsou ty desky dost vysoké a unesou hodně. Dřevo je výborné co se týče absence suků, prasklin apod. a neplánuju do něho rýpat :)
Desky mám už nachystané na nátěr, ale nevím čím, aby to neničilo papír.
Bonpar: no prvně bych nedělal cokoliv ze smrkového dřeva... To je tak měkký, že do něj stačí rýpnout nehtem a je zničený. Co se týče tlaku a ohybu tak je to taky jedno z nejhorších dřev.
@damacon: "bych byl nejraději, kdyby si každý autor mohl dílo vydat sám a cena by se odvíjela od jeho pojetí hutnosti obsahu a duševního ohodnocení jeho díla" manželka je spisovatelka, takže souhlasím :)
50% výdělku měl třeba Kozub, když vyprodal O2, takže to je reálné, ale je jeden z mnoha.
U 99% autorů je to nereálné, každý autor ti řekne, že pokud ho chceš podpořit, běž a kup si jeho knihu. Na knize, abychom si ji mohli koupit, pracuje spousta lidí a ti chtějí peníze. Knihu si muže autor vydat sám, muže si ji vytisknout, svázat a začít prodávat, tohle ho neuživí do doby než napíše novou.
Všichni musí vydělat, aby bylo co prodávat a aby měl autor 50% musí to být naprostý hit, pokud to bude vyšší nadprůměr tak to nestačí.
@Fort: Samozřejmě, že chtěl, protože bez jeho přičinění by žádné dílo nevzniklo. Bohužel pro prezentaci svého díla potřebuje svoje myšlenky zhmotnit (nakladatel/vydavatel) a dále distribuovat (distributor) a tady začíná, bohužel, prostor pro nabalování nákladů, protože tohle nikdo zadarmo dělat nebude. A určit míru, kdy je to ok a kdy je to znásilnění původní myšlenky na úkor přisání se na autorově díle, je otázka. Určitě by autor neměl mít méně než 50% z konečné ceny díla, ale tohle je utopie, bohužel.
@Walome: Já tohle všechno beru. Nastavovaná kaše je na knihách obecně to nejúpornější, když se tím člověk prokousává. Jen mám problém mnohdy zaplatit větší sumy za několika stránková díla, byť obsah je sebelepší. Neboť, většinou, tu cenu nedělá autor díla a neohodnocuje si to duševní vlastnictví na takovou sumu, ale nakladatel, nebo distributor, který na tom vyrejžuje balík, protože známé jméno.
A úplně stejný princip funguje na vlně - známý autor z minulosti, vydá průměrné dílo, cenovka se napálí jen kvůli jménu autora a pak zjistíš, že třeba v zahraničí jde o brakovou literaturu/dílo.
Osobně prostě nemám rád celou tuhle distribuční síť, kde autor ostříhá z celého řetězce nejvíc. Břímě ceny nese nakonec koncový zákazník (pokud se dobře dílo prodává), nebo nakladatel (pokud prodeje stagnují). Ale (ač utopicky) bych byl nejraději, kdyby si každý autor mohl dílo vydat sám a cena by se odvíjela od jeho pojetí hutnosti obsahu a duševního ohodnocení jeho díla.
příklad: Třeba taková Vrána kdyby se prodávala za 10k, tak tam, pro mě, je ten rukopis tak silnej, že bych to za to dal, nedbaje na rozsah. A další a další Jako Z Pekla, Klece, Měsíční stín. To jsou pro mě obsahově hutná díla, kde bych čekal, že bude ohodnocení ceny obsahu uplně někde jinde, než třeba u Smrtonoše. Rozumíme si?
Jenže bohužel autor do cenotvorby jeho vlastního díla má zjevně nejméně co kecat.
Tak pokud máš tohle co já u vizuálních děl, tak se ti musí líbit Nový svět od Shauna Tana :)
Poniczech: Půjde, ale nebude se to dávat za tak velké rabaty (podobně jako se třeba dělalo u Preachera), takže ne všichni to budou asi brát. Ale pokud to budou chtít a budeme mít na skladě, tak dostanou.
Hele, pardon, jestli jsem to v některém z těch crwáckých odkazů přehlédl, ale ten obyč Sandman omnibus jde teda i normálně do knihkupectví? Mně je totiž celkem šumák, ale jestli si mám třeba na nějakých megaknihách a knižním klubu hlídat slevy, nebo se prostě nemusím starat, protože za tu plnou cenu ho prostě kupovat nebudu.
Díky všem! Škoda jen, že si Gmork nevzpomněl ještě na nějakou polštinu (kamarád, pro kterého sonduji, je totiž Polák) :)
A Neználci třeba v polštině kupodivu nevyšli.
GWB: U toho, co popisuješ, mi hned vytanul na mysli můj oblíbený belgický autor Jean Claude Servais. Ten často ve svých komiksech připodobňuje mezilidské vztahy k zákonitostem přírody. Bohužel nevychází ani v angličtině. Každopádně, kdo hledá podobná témata a vládne fráninou, tak doporučuji jeho alba Poslední říje, Modrá chata, Cesty do Compostelly, Vychytralá liška, Bellem. Ale Neználky od Malvern taky doporučuji, je to pohodové čtení, při kterém se čtenář hodně dozví. https://www.bedetheque.com/auteur-616-BD-Servais-Jean-Claude.html
@George Walker Bush:
Zajímavé, že AI si vymyslelo nějaké tituly aby uspokojilo původní dotaz :)
"The Photographer" (autor: Emmanuel Guibert, Didier Lefèvre, Frédéric Lemercier) - Tento komiks vypráví příběh fotografa Didiera Lefèvra, který doprovázel tým Lékařů bez hranic do Afghánistánu v 80. letech. Je to fascinující směs fotografií a kresleného příběhu, která přináší autentický pohled na válečné zóny a složitost humanitární práce v těžkých podmínkách.
"Sabrina" (autor: Nick Drnaso) - I když tento komiks nespadá přímo do přírodního prostředí, jeho realistický přístup k současným tématům, jako jsou dezinformace, média a ztráta blízkých, je pozoruhodný. Je to psychologický thriller, který je velmi dobře zpracovaný a vyvolává hluboké zamyšlení.
"Les Ignorants" (autor: Étienne Davodeau) - Tento francouzský komiks vypráví o vzájemném učení mezi komiksovým autorem a vinařem. Přibližuje čtenářům vinařský proces a zároveň dává nahlédnout do zákulisí tvorby komiksů. Komiks je zároveň oslavou řemesla a přírody.
"Můj Nový Jork" (autor: Peter Kuper) - Tento komiks, který je mixem ilustrací a příběhů, zachycuje autorovy dojmy z života v New Yorku. Je to fascinující pohled na městskou divočinu, kde se prolínají přírodní elementy s betonovou džunglí velkoměsta.
"Příběhy z lesů a hájů" (autor: Lucie Lomová) - Tento český komiks je zaměřen na přírodu a dobrodružství, kde autorka prostřednictvím jemného a lyrického přístupu přináší čtenářům různé příběhy z přírodního prostředí. Je to klidné a přemýšlivé čtení, které propojuje lidskou zkušenost s přírodou.
@George Walker Bush:no na tohle téma moc komiksu neznám napada mne jen manga little forest ale je spíš o zemědělství vaření a ekologickém životě na druhou stranu mne obohatila o poznatek že výhonky přesličky se dají jist.
Ačkoli mám něco načteno, jsem zde znovu s uctivou prosbou na doporučení: pojďte mi prosím pomoct zase něco vybrainstormovat. :)
Tentokrát hledám doporučení na kvalitní komiks s "realističtějšími" okolnostmi, nejlépe z přírody. Klidně kapku dobrodružství, klidně non-fiction. Klidně, pokud to vyšlo jenom v polštině (mrk, mrk, pane Gmorku).
@josekan55: tak jinak, co sem patri nebo nepatri klidne nech na nas, cim vic o tom s vama diskutujeme, tim vetsi nonsense vytahnete priste.
Ale rozhodne se shodneme na tom, ze pokud uz tu nejaky comics je, tak by u nej veskere info melo byt pravdive a pokud mozno kompletni.
Kdysi jsem viděl nějaký hororový net strip komiks.... Nemůžu si na něj vzpomenout. Našel jsem nějaký silent horror a deep dark Fears, ale mám pocit, že jsem viděl ještě něco dalšího. Znáte další? Dají se případně někde komplet stáhnout?
A třetí. CC zas vydává dalšího Conana. Co je to teď za sérii? Já už se v tom ani nevyznám...
Pokud nevíte, ve kterém vlákně přesně rozjet novou diskuzi, tak pravděpodobně toto bude to pravé. Také zde končí offtopicy z jiných vláken. Tak trochu odpaďák.