jj, přesně tak, už se tam začali objevovat i lidi, co občas mají načteno, ale jsou to přesně jména na které doufají, že nalákají a o to humornější je, když si ty samé jména pak kolikrát dáš na Crweconu zadara :D
Valon: To já jim neberu. Ale mají v tom svém bžilionu přednášejících vůbec nějakého komiksáka? A tím myslím člověka, co fakt čte komiksy a nekouká jenom na suprácké filmy a seriály.
@seneke: Prakticky ta druhá. Jak za tím stojí lidi z Festivalu Fantazie, kde je dlouholetá zásoba powerpoint přednášejících, tak mají navždy dostatek :)
Jak pro Comic Con vlastně shání přednášející? To se dá někde registrovat, nebo je o tom kdo se zná z organizátory? (vzhledem ke kvalitě některých přednášek hádám tu druhou možnost)
Objednávám lístky na Comic con Prague 25. Akce se bohužel stala více přehlídkou jiných žánrů než je komiks. Ale přece jen , nestálo by za to udělat jednu přednášku co Comics DB nebo setkání sběratelů . Třeba i praktická přednáška, jak a co je možné sbírat, jak bezpečně komiksy skladovat a pečovat o ně ? Třeba by se přihlásili nebo nebo bychom zaujali nové " divoce " žijící sběratele a ti by rozšířili naši komunitu...
@Toe: Nedivil bych se ani trochu, sice je za tím hodně nadšení a dobrých jmen, ale to samo nemusí nutně stačit v době, kdy celkové prodeje upadají na úkor mangy a všichni přehlcují trh, aby si ještě urvali poslední výdělky :)
@valon: I když držím DSTLRY palce, kluky mám rád hlavně za to co dokázali s ComiXology, tak desetiletí mě už naučila, že tak jako každému podobnému projektu, jim dávám 5-10 let života max :) Speciálně u tohoto díky názvu spíš těch 5 :) Takže kdo nestihl letos, příště už se bude hala jmenovat dost možná jinak :D
Co comic-cony přestaly dávat smysl pro komiksové fanoušky, tak je člověk o to radši za poslední ostrůvky jako je Thought Bubble. Nejvíc času očividně strávíme v DSTLRY hale :)
Souhlas s tou odvahou, s kterou jdou někteří polští vydavatelé do ringu. Zvlášť Lost in Time a Studio Lain vydávají věci, u kterým bych se bála vydání i většina nakladatelů v západní Evropě. S komerčním úspěchem roste chuť v této bohulibé činnosti pokračovat, viz. za pár dní vychází integrál Milénium od Richarda D. Nolanea. Za mě tři nejlepší letošní komiksy, u kterých tu potřebnou špetku odvahy vydavatelé potřebovali:
1.- CE - José Roosevelt (Studio Lain) - pro mě nejlepší komiks letošního roku vůbec a silně pochybuji, že ho něco sesadí z trůnu.
2.- Excalibur Kroniky (Lost in Time) - nádherně nakreslená kniha pro milovníky artušovských legend.
3.- Dvě masky (Lost in Time) - po úspěchu Zlodějů říši další historický Dufaux, příští rok vydají LiT dalšího Dufauxe a to sérii Fox.
@keporkak: Špatně jsem to formuloval. Měl jsem napsat že jsem vlastně rád, ne že je to dobře. Bylo to samozřejmě myšleno žertem. :-)
Co se týká těch podpisů, tak tam by potřebovali pár věcí vychytat. V případě podpisů na hlavním pódiu by to chtělo, aby zorganizovali samostatné fronty na každého autora, ale trošku tu myšlenku rozbíjí fakt, že jeden člověk by pak musel stát ve více frontách o různých rychlostech a v každé s jiným pořadovým číslem. Nakonec ten chaos pod pódiem s vyvoláváním by možná nebyl až tak špatný, kdyby ti vyvolávači nestáli vedle řvoucího repráku a nemuseli ho překřikovat. Ti, co nestáli přímo pod pódiem, je asi neměli šanci vůbec slyšet.
Co se týká podepisování na stáncích, tak tam vidím obrovský nedostatek v tom, že se ke mě ty informace nedostaly. Měl jsem kompletně přečtený jejich (festivalový) web i program, celý jejich facebook, ale o tom, že třeba Sandoval podepisoval na stánku, jsem se dozvěděl až po tom víkendu. Jestli někde podepisoval například Lupano nebo Rucka, to netuším. Příští rok si před tím festivalem budu muset projít facebooky všech polských vydavatelů.
Taky přihodím svou trošku do mlýna k Mezinárodnímu festivalu komiksu a her v Lodži. Byl jsem na něm už asi podvacáté a je to pořád moje nejoblíbenější zahraniční komiksová akce. Baví mě, jak je doširoka rozkročený – od superhrdinů po malé alternativní ziny. Svůj stánek tam mají všichni vydavatelé, od největšího Egmontu po DIY publikace všeho druhu. A člověk tam potká v podstatě všechny jen trochu zajímavé lidi, co se v Polsku kolem komiksu pohybují. Podobně je tam viditelná snaha udržovat povědomí o klasicích, vždycky je tam velká výstava někoho, kdo svého času sehrál v polském komiksu důležitou roli a nemělo by se na něj zapomenout. Tomuhle se u nás trochu blížil KomiksFest, teď už jsou všechny naše festivaly hodně vyprofilované a málo "ekumenické".
Taky mě dostává, co všechno už se do polštiny všechno překládá – třeba francouzská a španělská klasika ze sedmdesátých a osmdesátých let, u které by mě nenapadlo, že by se v Polsku, i když má čytřikrát větší trh než my, mohla prodat. A narozdíl on Norriho si nemyslím, že je vlastně dobře, že toho u nás nevychází tolik. Jen holt velikost nákupu určuje nosnost mých zad :)
A podpis s kresbou jsem si letos po pravdě řečeno neodvezl ani jeden. Ale kromě těch oficiálně organizovaných na hlavním pódiu mělo hodně nakladatelů autory i na svých stáncích a tam je získání kresby s věnováním mnohem snazší...
@George Walker Bush: Je to hloupé, ale z Lodže jsem toho moc neviděl. V pátek večer jsme přijeli a v neděli odpoledne jsme jeli rovnou z festivalu domů. Bude to chtít naplánovat nějakou delší návštěvu, ať to tam stihnu všechno projít. Jak centrum, tak i výstavy v místním Centru komiksů.
Letos jsem konečně navštívil Festiwal Komiksu W Łodzi. Po několika letech plánování a odkládání se to konečně podařilo. A něco vám řeknu. Je to velké! Přestože si místní fanoušci stěžují, že letos to stálo za prd. A nenechte se mýlit. Tohle není Comic-Con, kde jsou nejdůležitější herci, filmy a seriály. Tohle není Comic-Con kde jsou nějací ti komiksoví autoři a fanoušci v menšině. Tohle je festival komiksů! Komiksy, komiksoví autoři a komiksoví čtenáři jsou tady to nejdůležitější.
Slavné herce byste tu hledali marně. Je tu spousta komiksových autorů, kteří podepisují na hlavním pódiu. To s sebou ale nese i nějaké negativa. Na Comic-Conu podepisují autoři tak nějak průběžně celý den, celý víkend. Tady na to mají jenom hodinu až hodinu a půl, někteří v sobotu i v neděli. Na pódiu jich sedí několik najednou a lidi k nim chodí podle lístků s čísly, na které si ráno museli vystát frontu. Vládne při tom docela chaos. Nicméně všichni kreslíři každému kreslí a kamery jim to přes rameno přenáší na obrovské obrazovky za nimi. Takže se sice stresujete, že se na vás nedostane, přestože jste už v 7:00 stáli “w kolejce”, ale máte se při tom aspoň na co dívat.
A potom tady jsou komiksoví vydavatelé, prodejci a obchodníci. Polský komiksový trh je obrovský a já jsem se cítil být snad až zahlcený tím množstvím komiksů. Hodiny jsem strávil listováním v komiksech a přehráváním beden s komiksovými sešity. Těch velkých i malých stánků s komiksy jsou desítky! Naprosto neuvěřitelné. Na jednu stranu jsem si říkal, že je škoda, že i v ČR nemáme až tak širokou nabídku komiksů v češtině. Na druhou stranu jsem si ale také říkal, že je to vlastně dobře. Na takové množství komiksů, které bych si chtěl koupit, bych musel mít hangár.
@seneke: takhle to bylo na všechn akcích, na kterých jsem byl. Děláš prostě akci s pp prezentacema který dělaj neznámý lidi, tak tam holt bude sedě pět hlav no, to je fíčura zdejších conů :)
@seneke: vim, že je to nadsázka, ale pokud to je trochu jako fantastická Ostrava, tak vola ze sebe neuděláš. Tam byli všichni totálně v pohodě, všichni s dobrou náladou, takový pozitivní, ale v dobrém slova smyslu.
(jo a píšu to proto, protože tam byli samý anime / manga lidi)