DEmnoG

DEmnoG komentáře
naposledy online 10.2.2025 09:38

Pro mne zatím nejslabší MDEK. Chápu, proč vyšel, Bilal je bůh...

http://kulturio.cz/recenze-komiks-teorie-rozpadu/
Aktuálně jedna z nejlepších sérií, jaká u nás vychází:).

http://kulturio.cz/recenze-komiks-lucifer-exodus/
Pro bibliofila nutnost, pro fanouška Conana též.

http://kulturio.cz/recenze-komiks-kolosalni-conan/
to Velkej sef: tlesk-tlesk-tlesk
V kostce řečeno, výborný comics, jediný co mi nesedlo je ten sociálně všechnoláskový závěr. Ale na to si už u Jodorowského pomalu zvykám.

Poněkud delší varianta:
http://kulturio.cz/recenze-kasta-metabaronu/
Eeeech. Po prvním díle jsem čekal něco přelomového. Něco na úrovní TDKR nebo Year One. Ale byl by mi bývalo i stačilo něco jako Long Halloween nebo Dark Victory. Eeech. Kdyby to bývalo skončilo v půlce a rozjelo by se celosvětové spiknutí Sov/Iluminátů, tak sice budu lehounce zklamaný, ale variace na staré "Luku, jsem tvůj otec" mě teda vyloženě nasrala. Pro mě snad ještě horší, než Hush. Eeeeech.
Nějak extra mě nebavil ani první Kick Ass, od druhého jsem nečekal o nic více, ale že to bude až tak špatný... Jediná postava, která mě alespoň trošku bavila v jedničce byla Hit-Girl. Té si ve dvojce moc neužijeme, seká latinu holka jedna čiperná. A když už začne konat, tak jen k pláči. On asi bude problém v tom, že mě nebaví, když se autor cíleně snaží hlavního hrdinu charakterově přiblížit běžnému comicsáři (opocený, obtloustlý nerd, který ve třiceti dřepí v bytě své rozvedené matky nebo náctiletý outsider), aby se s hlavním hrdinou lépe identifikoval a tedy si comics kupoval. Tohle je případ ubohého, nerozhodného otloukánka Spider-mana. Kick-Ass jde ještě dál, protože takovým nablbým hovadem může být kdokoliv:).

Scenář je slabej, zde jsou zaznamenané dojmy při četbě: BLBEC-BANDA UBOŽÁKŮ-CO JE TOHLE ZA UBOHÝ KONSTRUKT-BLBEC-TROCHU TOHO BEZDŮVODNÉHO NASILÍ-BLBEC-TROCHU TOHO BEZDŮVODNÉHO NASILÍ-JEŠTĚ VĚTŠÍ BLBEC-BANDA UBOŽÁKŮ-BLBEC-CO JE TOHLE ZA UBOHÝ KONSTRUKT-BANDA UBOŽÁKŮ-TROCHU TOHO BEZDŮVODNÉHO NASILÍ-KRÁVA.

Romita Jr. je flákač jako prase, ale k jeho prospěchu mu zdatně pomáhá slušnej coloring.

Co mi vadí hodně je lettering, konkrétně ten dementní font Comic Sans. Takže u toho comicsu jsem se bavil jen u předmluvy, kterou vyvoněně přeložil Darek Šmíd.
Cha, tak tentokrát půjdu proti proudu. Když si Capa vezmu jako propagandistickou brožurku, která má nižší střední třídě v USA vysvětlit, jak se mají postavit k teroristickým útokům z 11.9., tak musím zatleskat. K vizuálu nemohu říci ani popel. Obálky jsou podle mě co do symboliky a zpracování na vyšší úrovni, než náborové plakáty, které vyprodukovala třetí říše nebo komunistická strana (a že to byli úžasně promakaný dílka), vlastní kresba je sama o sobě výborná (Cassaday je machr) a sem tam se najde panel s tak krásným detailem (zničení nože bílého zoufalého občana USA o capovův štít, který v okamžiku zoufalství zaútočí na rodilého občana USA se špatnou barvu pleti - pochopitelně bílý občan prozře, jakou to dělá hloupost), až mi z toho srdéčko plesalo radostí. Scénář má jeden malý problém - není černobílý, tedy USA nejsou jasná, bohabojná obět, která musí bojovat o své přežití, o teroristi nejsou mrdálisti malých dětí, kteří po nocích žerou oslí koule. A to je chyba! To malé přiznání, že USA teroristům dodává technologie a zbraně je mimo mísu. Herr Geobless by panu Rieberovi uštípl bradavky. Každá propaganda musí být založena na MY JSEM TI HODNÍ A ONI JSOU ZLO A PROTO JIM DÁME NA PRDEL! Případně se do toho ještě může zamíchat Bůh, pokud je to v souladu s programem strany.
Přidám se k všeobecnému nadšení. Po prvním sešitě jsem na pár dnů Batmana odložil - nezaujal - ale když jsem se k němu vrátil, tak jsem ho na jeden zátah musel dočíst do konce. A není krátké počtení. I na mě zafungoval mix mystična, politiky, detektivky a zdá se neporazitelného protivníka. Tlesk-tlesk. Kresba mě zpočátku neoslovila (ačkoliv ji nemám co vytknout a musím uznat, že je krásně detailní), ale jak začne Batmanovi téci do bat-botiček, tak i kresba začne být rozmáchlejší a volnější a to už mému oku lahodí. Především v části, ve které se Batman snaží najít cestu z bludiště jsem ocenil rozložení panelů a především mi přišlo, že jde o takové malou poklonu od Copulla k Franku Millerovi - temné panely s černou siluetou, ze které je patrný pouze jeden detail, který nám naprosto jasně řekne vše o duševním zdraví dotyčného - oční bulva. Tohle mám spojeno s kresbou Franka Millera:).

Potěšilo mě, že obálky jsou v knize jak colorované, tak pouze v tuši. Lesklá obálka se mi u pevné vazby nezamlouvá, ale což. A příště prosím do pevné vazby plátěnou záložku, bude Vás to stát na jedné knize asi dvě koruny:).

Nu, opatrně dávám pouze 3 hvězdy, protože si stále pamatuji, jak jsem přehodnotil první book Batman: Ticho. Uvidíme, jak se bude Soví tribunál pokračovat a jestli to pro mě nebude takové zklamání, jako zmiňované Ticho. Druhý díl by měl být venku tuším v listopadu tohoto roku. To je za pár. Těším se.
Po delší době si ohodnotím i novou Crew, když se zkouší jinak a lépe.

Myšlenka vydávat po sešítkách v Crwi dva booky a pokud se chytnou, tak jít do knižního vydání je mi sympatická. Comics si za těch 15 let, kdy vyšlo první číslo Crwe, přeci jen své místo našel a to nejlepší z US produkce u nás asi už vyšlo. Kratší kvalitní comicsy je počítám čím dál těžší najít. A začít s tématickými čísly, jako to dělá Aargh! by asi znamenalo příliš mnoho redakční práce:). Slevové kupony jsou dobrá myšlenka, jen bych ocenil, kdyby v případě knižního vydání vyšly v první knize dva US booky. První - který už budu znát z Crwe a druhý s pokračováním.

Rex Mundi nezabodoval, ale to bude asi problém u mě, protože mi přijde nudná a nelogická i zmiňovaná "Šifra mistra Leonarda." Jak se píše níže, na těch 24 stránkách se toho moc nestalo. Zamrzelo mě, že vyšetřovatel nechce černoprdelníka pumpnout o prachy. Kresba se mi líbí, dokud nedojde na obličeje a perspektivu. Ale což, šanci Rex Mundi dám, třeba se z toho nakonec něco vyvrbí. Batman vs. Lobo je fajnový crossover, Bisley je magor jako vždycky. Že bych se u Loba vyloženě řechtal na celé kolo, tak to ne, ale co člověk čeká, tak toho se dočká. Opět pomáhá český překlad, který je báječný. Přeložit "Bác Lobáce" z "Bo to ´Bo" mi zní mile libozvučně:).

Též bych byl rád, kdyby v Crwi přeci jen přibyly 4 stránky s publicistikou. Ačkoliv informace nebyly nikdy aktuální, tak alespoň zůstaly na papíře. A to se počítá. Na netu se objeví tuny textů, které za pár let skončí v propadlišti dějin. Takhle si na stará kolena alespoň zavzpomínám:).

_ _ _ _ _ _

Nu a teď k novému layoutu. Už pár let si mimo časopisu Crew nekupuji špatně udělané časopisy nebo knihy. Budu kritizovat a dám si tu práci napsat, co je špatně jen proto, abyste na layoutu zamakali. Máte v celé Crwi 4 textové stránky a jednotný layout u comicsů = 5 stran a uděláte je takhle nekvalitně?

Na titulní stránce se mi nelíbí nevyřešený texty kolem loga Crwe. Tohle jde udělat lépe, aby to mělo alespoň nějakou logiku a řád. Nechápu, proč "Rex Mundi" nemá na titulní stránce své logo. On by si ho čtenář zapamatoval a až vydáte knížku, tak už Rex Mundi bude znát, víte? Proč text sázet? Nelíbí se mi, když se na jedné straně dvakrát opakují informace (Rex Mundi). A obálka Rex Mundi v pravém rohu je vyloženě nelogická, nikdo nepozná k čemu tam je a co to je. Červený rámeček kolem ní vypadá divně, to že je v patě tlustší ještě divněji. Stejně tak mi vadí zbytečně velký EAN a velké webovky Crwe. A ten žlutý puntík, který v hlavě stránky funguje jako rozdělovník. Proboha proč? Nikde jinde tento prvek nepoužíváte.

Zadní strana je o poznání přehlednější, jen v takhle krátkých textech nefunguje text na plnou šíři A4 navíc vysázený Futurou. Tohle písmo lépe funguje v titulcích - Futura je moc široká = málo slov na řádku. Není kam dát rozumně obrázky a člověk je nucen do malých čtvercových nebo obdélníkových formátů, které jsou o hovně. Mimoto je tento layout pro mě nudný - 6 úzkých pruhů, no ty brďo. Jo a chyba v textu "v příštím čísle 8/2013" - příští číslo bude 36/2013. Takže na Crew neprdí jen grafik, ale i redakce.

A jdeme dovnitř. Proč na první a druhé stránce nemáte stránkové číslice? Že by to byla jiná masterpage, takže se zapomnělo:)? Jinak řešení stránkové číslice a věčně se opakující text Crew... v patě stránky se mi též nelíbí. Když už máte nahoře ten zajímavý červený prvek (i když nevím, proč je vždy u hřbetu a ne na kraji) s vlastním číslováním (mimochodem ta linka mi zase přijde naprd, nikde jinde ji nepoužíváte, je to stejný případ jako žlutý kolečko na titulce), tak proč vše nenechat v něm? Nebo alespoň držet stránkovou číslici na stejném účaří, jako je text. Nelíbí se mi, jak jsou na první stránce comicsu typograficky řešeni autoři comicsů. Tohle jde udělat zajímavěji.

První strana - úvodník. Jestli se nemýlím, tak používáte font Futura a Century Old Style, což je kombinace, která je slušně řečeno nešťastná. I když mám rád kombinaci lineárního písma s antikvou, tak zrovna tyhle dva fonty nefungují. Mají jinou středovou výšku:). Obsah je vyloženě odfláknut. Když pominu, že poslední řádek s Lobem ujíždí až moc doprava (nevešel se, co?), tak proboha italica se používá, pokud chceme část textu odlišit. Narvat do titulku italicu, název rubriky udělat falešnými kapitálkami (tohle je prasárna na entou), číslo stránky narvat doprostřed v boldu a popisek opět udělat v italice a nakonec bez čísla stránky vycentrovat to, co je na zadní straně obálky - čiré zoufalství. A víte proč? Protože koncept nefunguje:). Nevím, proč je v hlavě stránky nový prvek "Crew, komiks na kvadrát". Není špatný, ale když už tohle chcete, tak to práskněte v čitelnější podobě na titulku a neberte si prostor na první stránce! U obrázku by se hodil popisek, ať je jasný, že to není kresbička lidí z redakce, ale z Loba.

K typografickým chybám v úvodníku. Když už chcete iniciálu, tak se vykašlete na kurzívu a proboha, mít celé slovo v iniciále je hovadina. Co uděláte příště, až úvodník bude začínat podstatným jménem o osmi literách? Chybí koncept! Jestliže začíná druhý odstavec na druhém řádku textu, tak se neodsazuje. Korektury textu Vám dělat nebudu.

Tiráž je jasně oddělená od ostatního textu, ale opět je to nuda.

Druhá strana - komiksy v tomhle čísle.
Opět falešné kapitálky a opět špatně použité. Vysázejte to verzálkami a na falešné kapitálky se vykašlete. Rozdíl ve velikosti fontu je minimální. Opět máme podtisk "Crew", ale tentokrát vycentrovaný. Proč? To má každá stránka vypadat jinak než předešlá? S čím mě serete už pár čísel, je obtékání textu kolem vykrytých obrázků. V minulých číslech jste klidně nechali plavat tři řádky o jednom slově, kdesi na kraji stránky, ale tady je to už jako pěst na oko. Řeč je o sloupku "Rex Mundi." Nikdy se nenechává obtékat obrázek v sloupcové sazbě, jestliže nemá více než polovinu sloupce textovou. Protože potom jeden zkurvenej řádek není složen z dvou slov, kterému zarovnání do bloku práskne mezeru jak kráva. Nedá se to číst! Obecně by této stránce pomohlo, kdyby text "Rex Mundi" byl na plnou šíři sazebního obrazce a "Batman vs Lobo" a "Žebříček" by byl dole ve dvou sloupcích. Jo a žebříček prodejnosti je stejné zoufalství, jako obsah na první straně - kombinace dvou řezů, dvou fontů, dvou barev, verzálek a ještě centrované. Jezus Maria!

_ _ _ _ _ _

Beru, že část mých výtek je čistě záležitost vkusu a ten máme každý jiný. Ale proboha, za posledních 500 let (co si Johannes Gutenberg začal hrát s lisem na víno:)) se přeci jen přišlo s pár dobrými pravidly, které je dobré dodržovat. Když už se Vám líbí design, ok, beru, ale sjednoťte si design na všech stránkách, dávejte si pozor na typografii a začněte rozumně obtékat obrázky.

Doporučuji se dovzdělat:
Praktická typografie
http://knihy.cpress.cz/prakticka-typografie.html

Knihy a typografie
http://www.nakladatelstvi.hostbrno.cz/cs/nakladatelstvi/ostatni/item-500
Nebude ani půlrok, co vyšla první knížka a už je tady další. Hohó, radost mám. Nevím, kam na to pan Černý chodí, ale je humor je vkusný, inteligentní, milý a infantilní. A to na mě krásně funguje, neboť se směji pomalu na každé stránce. Neřekl bych, že kombinace malého dítěte s chováním Sherlocka Holmese a poměrně vnadné slečny - Watsona - s děsivým jménem může fungovat, ale autor to má zdá se pevně v rukách. Takže u mě opět dobré, opět jsem spokojen, opět jsem se bavil jako dlouho ne:).

Mrzí mě, že scany originálních stránek neměli patřičné rozlišení nebo nejsou v 100K, protože kresba je taková neostrá. Což mě zrovna u téhle krasné čisté perovky mrzí. A možná bych byl raději za užší sazební obrazec... alespoň na zadní straně obálky.

Jo a drobný postřeh, když už předmluvu psal Vojtěch Čepelák. V obličeji mi Klytora připomíná Janu Fantovou:).
Jestli tohle je vrchol X-Menovskeho vesmiru, tak jsem velmi rad, ze me tlupy superhrdinu miji. Takovou snusku radoby emocemi nacpanych monologu a dialogu, o ktere se s nami hrdinove musi podelit, jsem neslysel ani v tak hvezdnem a nezapomenutelnem TV serialu, jako je "Days of our Lives" (ten se uz dohrabal na 12 000 dilu). Jasny, je to comics z roku 1980, ale co mi je po tom:)? Bavit se u tohoto comicsu mi prijde stejny, jako obdivovat fotku nahe, sedmdesatilete Elizabeth Taylor. Jako jasne, v sedesatych letech to byl kus. Pro mne plytke, nudne ctivo, kterym jsem se prokousaval ctyri dny a jsem moc rad, ze to mam za sebou. Chvalabohu, ze jsem se ke comicsu dostal az pote, co Moore a Miller trosku v tom zatuchlem svete superhrdinu, kde pan superhodny zustava superhodnym, a pokud superhodny neni, tak je to jen sen, jina dimenze nebo jeho mysl ovlada pan superzloun, ve svete ve kterem hrdinove umiraji, aby se zvedl naklad comicsu a oziva, aby se - ehmm - zvedl naklad comicsu a neustale z postav padaji moudra jak z retardovaneho krtecka na tenisovych kurtech (hodne micku do hlavy:)), trosku vyvetrali vzduch
Dost možná jedna z nejlepších horrorových comicsových sérií ever. Pokud se nemýlím, tak by každou chvilku měli vyjít poslední dva sešity šestého booku (Omega) a konec, zvonec, pohádky je konec. Velmi sympatické. Co už tak sympatické není, že u nás stále vyšel pouze první díl.

Zamlouvá se mi způsob vyprávění, kde není čtenáři vše podstatné servírováno na talíři až pod jeho ctění nosánek, ale spíš se někde dozvíme na první pohled drobnost, která je nakonec podstatná. Takže pozorně číst:). Nápad s kouzelným domem s klíči ke kouzelným dveřím, s rodinou která dům vlastní a jmenují se Zámkovi má takový milý pohádkový šmrnc, který příjemně funguje s horrorovou atmosférou. A právě budování atmosféry funguje parádně. S kresbou nemám problém, ale asi bych byl raději, kdyby nebyla kolorována. Ne že by byl coloring mizernej, ale podle mě by comicsy v ČB fungoval ješte líp.

Jo, a zajímalo by mě, kde přesně se Bóďa dozví, že do baráčku ze studní má donést zrcadlo a nůžky. Nechybí nám v českém vydání dvě stránky:)?
Dočkali jsme se, další legenda v češtině. Sice to pár let trvalo, ale vem to čert:).

Scénář je nenáročná sci-fárna bez promyšleného pozadí. Takže o co jde? O kresbu. Ta je prostě neuvěřitelná. Jestli znáte "Where's Wally", tak máte hrubou představu, jak vypadá JEDEN panel v Hard Boiled. Nechápu, kde Darrow najde vnitřní sílu se s tímhle u tak rozsáhlého projektu vykreslovat. Každá postavička něco děla (třebas běží nahatá na konci ulice), svět funguje (třebas malinkatý bezdomáč je přikrytý krabicí "Domino´s Pizza" a o pár panelů dál potkáváme auto s poslíčkem zmíněné pizzerie.) Na tohle se dá koukat do nekonečna. Není to pouze o tom, že Darrow kreslí rád hromady bordelu pěkně kousek po kousku. Kreslí všechno, jako kdyby člověk vnímal ostře vše co má v zorném a přitom sleduje na přehlídku severokorejské armády. A mimo to nádherný designu aut, budov, zbraní, oblečení, přístrojů. To vše vykresluje svět, ve kterém náš milý hlavní hrdina žije. A je kurva na co koukat. Možná se někde na pozadí odehrává několik dalších příběhů, kdo ví:).

Před týdnem jsem si přečetl a především pořádně prohlédl originální vydání Hard Boiled od Dark Horse, abych mohl porovnat, co s tím Comics Centrum udělalo. Co je na první pohled jasné - české vydání má větší formát. A co se týče doostření kresby, úpravy barevnosti a dokreslení detailů, tak jsem více než spokojený. Kdyby něco podobného vyšlo už před lety v angličtině, tak bych při výběru neváhal a vzal upravenou verzi. Raději než tu neostrou, zdvojenou a rozjetou verzi, kterou vlastním. Možná se úpravou dat ztratilo něco z dobové patiny, ale já bych si tipnul, že když Darrow uviděl co vyjelo z mašiny v roce 1993, tak uronil slzu. Je mi sympatické, že CC restaurovat data asi ani nemuselo. Mohli comics vytisknut z toho, co dostali. Místo toho si asi řekli, že to trošku vylepší a nějak se jim to vylepšovaní nabalilo a najednou předělávali celý comics. V půlce práce si trhali vlasy, proč se do toho zase pouštěli:). Řekl bych, že jiný český vydavatel by se s tím tahle nesral. Za mě dobrý.

Koupil jsem si sběratelskou edici a mám pár věcí na srdci. Za prvé se těch 100 kusů prodalo za 6 hodin. To znamená, že vydavateli se hned první den vrátilo 149 000 kč. Nad tímhle by se měli zamyslet u Crwe:). Kniha má slušivý slipcase, jednu stránku s ilustrací a VYRAŽENÝM číslem a certifikát, který je vytištěn na RUČNÍM papíře a s ražbou CC. Nad tím, jak mají certifikáty vypadat by se zase měli zamyslet u BBartu. Tohle přemýšlení nad detaily u Comics Centra žeru. Jo a plakátek. A to je vážení vše, jinak mám to stejné, jako vy.

A hodnocení? Kdyby vyšlo tak jako v USA, tak bych dal tři hvězdičky. Za práci CC jednu přidávám.
Zábavná, krásně nakreslená (Dan Černý to má v paži), útlá knížečka. Chtěl bych více stran a další díly, aby se z Fanouše stal takový český Usagi Yojimbo:).
Výborný počin BBartu. Drsná detektivka staré školy, a protože nejsem v tomhle žánru kovanej, tak pro mě jsou témata nová a nemohu hulákat, že tohle jsem už někde četl:). Skvěle a dlouho jsme se bavil, kresba slušná (Phillips mi hodně připomíná Tima Sale, jen má větší fokus na detail) a řekl bych, že toho Eisnera si Criminal zaslužil. Tlesk-tlesk-tlesk.
V tomto booku jsem zdá se dostal 3 kousky vetší skládačky a proto "Batman a Syn" jako book nefunguje. Celým bookem se prolína mytologie tří falešných Batmanů, smlouvy s dáblem a psychologicky neuspokojivě vykresleným synem Bruce Waynena - Damianem. Začátek prvního sešitu je lehce zmatený, evidentně ukončuje předchozí děj. Následuje setkáni se synkem, kterého Batman přijme jako svého bez jakýkoliv pochybností. Co se s tím paranoidním Batmana děje? Že by stárnul:)? Po jednom seřvání od Bruce se Damian začne chovat jako ochočené zvířátko se srdcem plným nadšení pro konání dobra. To bych blil. Následuje intermezzo ve formě podprůměrné povídky. Nechápu proč? To se jako klukům v améru nechtělo kreslit, tak to vyprdli jako text a nazdar? A následně už jedeme z kopečka, prd-mrd-Bruce se cicma-lalalí a jsem v budoucnosti, kde je zdá se Bruce tuhej a Gordon též. Co to kurva jako je?

Kresba je těžkej mainstream, ale jak píše Killingjoke, je skvělá. Co mě hodně bavilo je kapitola druhá s bitkou v galerii:).
Jen mi není jasné, proč je na straně 61 na náhrobku Rachel Russell letopočet 1842-1876. Rachel by měla být sestra Bertranda, která umřela v šesti letech.
Jak to Sakai dělá nevím, ale zdá se, že má v hlavě nespočet japonských příběhů, na které může naroubovat Usagiho. Neuvěřitelné, osumnáctá kniha a Sakai se pořád zlepšuje. Čili mě Usagi, jako vždy, výtečně pobavil a více jsem od něj ani nečekal.
Pěkně se Transmetropolitan posunul. Aneb ze Spidera se proti jeho vůli stala "značka" a to se mu věru nelíbí. Nezbývá, než nasrat pár vlivných lidí a pořádně bouchnout dveřmi. Analogie s naším světem stále funguje a tahle serie prostě drží. Ke kresbě nemám co dodat, Roberts je užasný a musím říci, že první sešit tohoto boooku potěší:).
Se sebezapřením jsem si Logikomiks koupil. I přes příznivé recenze v "Guardianu" jsem příliš nevěřil, že by tato knížka s hrdým podtitulem "Hledání absolutní pravdy" mohla být dobrá. A ona je:)! Srozumitelnou a zábavnou formou předloží, na čem "logika" stojí, především na životopise lorda Russela a jeho předchůdců a následovníků. Ano, i na Wittgensteina přijde řeč. A pozor, slovo "životopis" je podstatné, nečekejte populárně naučný výklad, je to příběh. Druhou věcí je filozofie, která se stejně jako matematika snaží najít základy našeho bytí. Aneb co je absolutně jisté a na čem se dá stavět. A v tomhle comicsu se nám to všechno hezky prolíná s starým, dobrým Aischylem.

Kresba je francouzská škola - jednoduchá a hravá, najde se čas i na vtipy.

Jen si teda nejsem jist, pro koho tenhle comics je... matfyzák bude řvát, že jsou to banality pro polointeligentní opice, běžný comisář se nechytne, páč "kde je kurva Lobo, co je to za žvásty a kdo to jako má být ten Eukleides". No, jsem si jistý, že pro mne tenhle comics je jako stvořený.
Jak to tady ctu, tak jsem rad, ze Naruta ignoruji:).
Od te doby, co zase zacal cist Kaluz comicsy se ani nemusim namahat a plodit komenty. Predevcirem jsem "Dobre umysly" precetl a presne co napsal Kaluz mi bezelo hlavou. Jen musim rici, ze takhle pohromade prvni pribeh vic vynikne, nez tenkrat v Crwi.
to Kapis: seru z tebe krev.. nez jsem tohle docetl, tak jsem malem omdlel.
Da se limitovana edice vubec jeste nekde koupit:)?
to Fry: ani v nejmensim me nezklames, presne naopak... treba z tebe za 3-4 roky neco bude:). Jen tak dal.
to Slaine: jsem zvadavy, co na Avengers reknes ty... jak vidim, ve tve knihovne uz Avengers jsou:).
to Fry: zda se, ze se ti podstatne rozsirila za ten rok slovni zasoba a dokonce maji tve hodnoceni hlavu a patu. Zacal jsi chodit na hodiny tvurciho psani nebo ti konkretne s timto postem nekdo pomahal:)?
Comics Avengers jsem vzal do ruky po zhlednuti filmu Avengers a to byla chyba. Co se da delat, tenhle comics vychazel v roce 1998. Rychle sipy nakombinovane s Dallasem. Nekolikrat oziveni superhrdinove rezajici superpadouchy vazne a bez spetky ironie s bublinami plnymi krecovitych vykriku. Az mi to trosku pripomina Marvelovske Comicsove Legendy, ktere u nas vydava Netopejr. U poslednich dvou sesitu jsem se zacal nepatrne bavit, ale pohuzel konec ten veskrze hezky napad zabil. Asi si vytahnu z knihovny Marvels Zombies.

Pronudil jsem se az ke konci, kde jsem se docetl v emailove korespondenci, co bude dal:). Na druhou stranu, kdyby mi bylo 10 let, tak jsem nadseny. Ultimates verze Avengers me bavila vice a kupudivu jsem se vice bavil i u Tajne valky superhrdinu Marvelu.

Kniha je to pekna, slusna bichle, dobre vytistena. Jen me zamrzela dvoustranka s predstavenim superhrdinu, kde grafikovi zbytecne ujel druhy sloupec.
to Ninjer: a-ha, a Swamp Thing je Swamp Thing a ne Bazinac a takovy Mr.White je Mr.White a ne pan Bily:). Nejak mi unika logika.
to Kaluz: Nerozumim, "star" vyznamove v anglictine funguje stejne jako v "hvezda" v cestine. Kdyby Millar chtel, mohl klidne Supermana pojmenovat "Red Star" a pro americana by to bylo stejne srozumitelne, jako pro nas "Ruda hvezda".

to Draco: jakou jsem si te vychoval, takovou te mam. Nadavas na to same jako ja. A "Superman: Syn sovetu" by mi nevadil.
Proc "Ruda hvezda":)?
Jak jsem slibil, tak jsem ucinil a ze zvedavosti a uprimnosti/prostorekosti Trimbuona Caromora zakoupil.

Na prvni pohled mi prijde, ze autor byl okouzlen starymi casy Excaliburu, kde v kazdem cisle byly silene detailni a ilustrovane mapicky dungeonu od Icemana a Andrewa. Na druhy pohled mam dojem, ze stejne tak byl autor okouzlen Dracim doupetem a velmi rad se staval PJ, protoze Caromor mi prijde jako podklad pro vytvoreni scenare pro DrD. Dozvime se kdo co je, kdo co umi, nejaka to pozadi, mame od zacatku cil, za kterym se grupa zene a masti haldy potvoraku vice ci mene originalnim zpusobem. Plus minus jsem se u scenare pobavil a obcas se i pousmal (treba u Kocoura v botach). A musim se priznat, ze na posledni strance jsem pocitil chvilkovou touhu precist si dalsi dil.

Kresba, zadny zazrak, amatersky styl, ktery by me ani uz v zminovanem Excaliburu neoslnil. Az z ni pocit, jak kdyby se jednalo o prvni pokusy s tabletem, vzhledem k tomu, co ma Trimboun na svych webovkach.

Stale plati, ze se mi nelibi obalka, nelibi se mi logo, nelibi se mi coloring, lettering a zlom textovych stranek. Skoro mam dojem, za zlom probihal pouze v Corelu, ktery byl zdarma prilozen k tabletu.

Sakumprdum si po precteni Caromora rad vratim k Donzonu, ktery je svoji hravosti, kresbou a zpracovani proste neprekonatelny:).
to Vasek: dobre:).
DEmnoG20.10.2011 00:13Ibikus
Moudre, nadherne propracovane a predevsim se povedlo knizni predlohu prenest do comicsu. Oj, kdyby tak Rabate mel rad Mistra a Marketku:). Nevzorov je odporne prizemni clovek, lidska hnida, odpad, ale takhle postava proste k udalostem VRSR patri. Na pozadi jeho zivotni pouti od jednoho pruseru k druhemu se podarilo vykreslit pocatky experimentu nazyvany komunismus.

Kresba je skvela. Nevim proc, ale prijde mi ruska, takze se paradne hodi k predloze.

S obalkou nemam vubec problem, naopak mi prijde lepsi, nez kdyby byla pouzita tuha vazba. Navic je sita, takze podle meho vydrzi dele, nez lecktere jine comisy v tuhe vazbe s lepenym kniznim blokem. Vubec se mi libi, jak je kniha zpracovana.

Mote, drz se. A obcas, treba jednou za rok, neco kvalitniho jen tak pro radost vydej. Rad si koupim jeden kousek.

Zaverem moudro, neplest si Lva Nikolajevice Tolsteho (ano, to je ten, co napsal Vojnu a mir) s Alexejem Nikolajevicem Tolstojem (ten napsal Ibikus).
Ale jo, Millar se docela slusne popral se zrodem FF a ve finale se to da, takova rychlovka pred spanim. Obcas jsem se i bavil. Kresba je vytecna, coloring take, jen s tim fontem mam problem:). U me lehounky podprumer.
Hmmm, tak i Death Note je pro me zklamani.

Prvni kapitola me ohromne bavila, duvod, proc se zapisnik dostal do rukou smrtelnika je proste zabavny, zadne napul cekane pindy o "vyvolenem". Ale pote uz zacalo scenaristicke pero skripat a skripalo az do konce. Pravidla pouziti deniku se v uvodu nove kapitoly zacala nenapadne rozsirovat a nasledne byla demonstrativne pouzita, aby ctenar pochopil, jak denik funguje. S finalnim resume „dokonce ani puvodni majitele, smrtonosi, nevedi o zapisniku vse“ – nuda, s tim muze scenarista delat v dalsich dilech cokoliv. Detektivni metody cteneho pana Jagami a pana L mi neprijou ani skvele promyslene, ani chytre... zlatej Poirot. Misto sachove partie genialnich mozku mi spis prijde, ze se dve deti placaji v louzi a vrhaji na sebe vychytrale pohledy:). Dokazu si predstavit, ze jako hra na DSko by scenar fungoval skvele, ale na comics je to pro me malo.

Kresba mi prijde na stejne urovni jako u Naruta, takze slusna.

Z trojslitku manga titulu Crwe u me zabodoval jen Crying Freeman. Naruto a Death Note pro me neni:).
I pres nenapadne naznaceni Crwe, ze tato manga miri k mladsim rocnikum jsem neodolal a zakoupil. Necekal jsem mnoho, ale ani to jsem nedostal.

Hlavni hrdina je vylozene nesympaticky. Malej, urvanej spratek, ktery nicim extra nevynika, mimo detinskeho upozornovani na svoji existenci prihlouplym nasiranim sveho okoli. Prijde mi jako takovy ten typ, ktery kdyz neni po jeho, tak zadrzuje dech dokud se neudusi:).

Scenar je jednoduchoucky jak jen muze byt. Primocare se dozvim kdo, co, jak a kde, odhali se "tajemstvi" puvodu Naruta, par souboju, konec prvniho dilu. Kresba je podle meho slusna, ale s mangou mam minimalni zkusenosti, takze nemohu posoudit. Kazdopadne Crying Freeman mi kresebne prijde o par trid vyse.

Kdybych mel koupit comics diteti, tak radeji sahnu po Usagim nebo treba po Tintinovy.
Desive... strucny vycuc par scen z Mistra a Marketky presentovany jako defile scen, ktere nemaji pro knihou neseznameneho ctenare souvislost. Skoro se da rici, ze kazdy panel je scena z knihy, ale takhle vedle sebe poskladano proste scenar nefunguje. Bohuzel, myslenku, atmosferu a alespon nejakou dejovou linii se nepodarilo predat dale.

Mistr a Marketka je mozna pro comics v tak malem rozsahu prilis velke sousto.

to Vasek: s prekladem ma Wittgenstein pravdu, mam nacten tez preklad pana Dvoraka.
Sfarrovuv svet? No, pekne vysklonovane, cestinarske srdecko zaplesa:). Tak to holt dopada, kdyz se text edituje, edituje a potom to takhle dopadne.

"ale na me Sfaruv svet s dechberouci fantazii, kresbou, postavami proste funguje a je mi potesenim od Sfara cokoliv cist. "
Ano, ano, jak pise Willis:). Uz na patitulu naznaci detsky-dospely strip, jak to s tim upirkem je a ve stejnem duchu je cela kniha. Nemohu si pomoci, ale me Sfarrovuv svet s dechberoci fantazii, kresbou. postavami proste funguje a je mi potesenim od nej cokoliv cist. Obalka se mi zamlouva vice nez minule, ale i tak se mi ten cerveny hrbet s zlutym fontem nelibi.
Hmm, slusny... uz ctvrty book naznacil, ze konci predlouhe obdobi scenaru podle sablony "vetrelec nabehne, vetrelec vymlati, prijede grupa, dostane na prdel, jeden prezije, vetrelec dostane pres hubu". V toto Omnibusu zacali na Vetrelcich makat slusny scenaristi a kresliri a vydali se cestou "pojdme uz ty pribehy udelat uveritelne". Kresebne se mi velmi zamlouval dil "Spoust", takovy gang bang kresliru zvucnych jmen (jednu-dve stranky kresli nekdo jiny) a opravdu me potesil posledni "Stastlivec". Takze pokud mate radi Vetrelce, tak petku bez vycitek svedomi doporucuji:).
Stejne jako u Lennyho, predchozi dva-tri dily jsem cetl tak nejak ze setrvacnosti, ale osmicka me opet zase nakopla. Zabavny mix takoveho cistokrevneho chlapactvi, romantiky jak krava, svinaren jako krava, dobre vygradovanych dialogu/scen (parkrat jsem vyprskl smichy). Charaktery co pred par bookama zustaly nekde zaparkovane se nenucene vratily a predevsim, veci do sebe zapadaji bez oslich mustku. Zas tak moc se nedeje s hlavni linii, ale s tim nemam problem. Bavil jsem se. Kdyz se ohlednu zpatky, tak se Ennisovi dari sve postavy udelat "uveritelne" a "zive". Dillonova kresba me ani neurazi, ani nenadchne, za to Fabryho obalky zeru.
Google je mocny a ma zvedavost obrovska. Borgove - Star Trek: Nova generace, Kdo je Q, rok 1989. Takze bych to videl tak, ze preklad je spravny a je to narazka na Stoparova pruvodce (rok 1979).
A vida, ted jsem si precetl starsi komentare a i Kapis si mysli, ze "odpor je zbytecny" je narazka na Star Trek. I kdyz, nemyslis, ze to spis bylo mineno na Stoparova pruvodce po galaxii? "Veskery odpor je zbytecny" je ultimatni odpoved Vogonu:). Pravda, netusim, jestli v roce 1988 uz po Star Trek Universe behali Borgove.
U me Dilbert nezabodoval. Mozna je to tim, ze nejsem klasicka managerska, kancelarska krysa, ktera pulku dne beha po poradach a druhou pulku dne pise a odpovida na nesmyslne e-maily, kdo vi. U par stripu jsem se pousmal, at uz jde o Dilbertovi cestu do Elbonie a jeji zaver, nebo kdyz se Dogbert nabije statickou elektrinou... vyrok "odpor je zbytecny" me velmi pobavil, i kdyz netusim, jestli autorem byla tato dvojsecna hlaska minena i na Borgy. Co se da delat, humor je holt osemetna vec. Vratim se nazpatek ke Calvinu a Hobbesovi, ktery mi sedne dokonale nebo k Peanuts:).
DEmnoG23.6.2011 22:53Chyba
Znepokojive, to je to spravne slovo, ktere vystihuje tento comics.

Prvnich par stranek jsem mel dojem, ze pujde o takove ceske Sin City, ale ono prdlajs. Scenar se rozvine do vyssich pater a prestava byt podstatne, kdo a proc vlasne kam jel, to je jen omitka, kterou je nahozena hlubsi myslenka. Pokud navic clovek cte v takove ty zvlastni hodiny, kdy byva jeho obrovske ego oslabeno (to znamena kolem druhe-treti hodiny rano), bude krajne hmm, kdepak mam to spravne slovo, aha, znepokojen. Scenari tedy neni co vytknout, je dobre vymyslen a promyslen.

S cim jsem mel problem je kresba, malo detailu, prilis mnoho cernych ploch. Obcas jsem mel dojem, ze jsem u sveho oblibeneho psychiatra a ten mi mava pred oblicejem Rorschachovym testem. Na prvni pohled proste neni jasne, co je hlavnim motivem panelu. Proste chybi hloubka, plasticnost. V cem jsem se nastesti neztracel je kdo je kdo, kazda postava ma natolik specificke znaky, ze se orientuji. Druhou veci je lettering, ktery bych ani nenazval letteringem, Arial a lejeme do bublin. Povedena je obalka, ktera je vkusna, k veci a zcela spravne mi asociuje japonskou vlajku:).

Cemu nemohu nic vytknout je technicka stranka zpracovani, papir presne podle meho vkusu, vazba, zalozky, to vse je v poradku, cena slusna.

Takze nakonec davam mene, nez si scenar zaslouzi, protoze kresba je podle meho slabsi, ale znovu opakuji, ze me tenhle comics opravdu znepokojil a za to si ho povazuji:).