Bejt překupník, který řešíte, a mít předkupní právo... To je super. Koupím první za 15, prodám za 50 a u druhý / třetí totéž. :) a mám jistyho odběratele/sběratele. :)
Mne se líbí návrhy Forta. Kromě toho posledního s počtem kusů. :)
S tím bych byl v pohodě, zajímalo by mě, kdo ne... Kdyby prostě 30 extralimitek mělo POUZE 30 nejlepších zákazníků, což by ASI? šlo nějak zjistit. :)
Chyba 404 musela iritovat každýho. U limitek pak zásek s prodejem, že musím k jinýmu PC, mobilu, nebo F5tkovat. To jsem doposud nikdy u žádného obchodu nedělal... A vlastně nebýt vás, tak to prostě vzdám. Děkuju :)
@Yaromil: málokdy mi sběratelství rozvášní tak, jako mi rozvášnilo pondělní vydání superlimitky. :D máš pravdu, je to zbytná věc a mám aspoň tu limitku. Tu má ale asi každý, kdo jí chtěl :D
Scarface:
Superlimitka 30ks ideál
Limitky jste měli udělat 500ks
Základ jestli je náklad 500, tak 250 stačí, pokud více, tak o 250 méně ve prospěch limitky.
Lidí jsou prdlí a za pouhé číslo v knize vám tisícovku dají, vyděláte a ještě vyprodáte dřív.
@mAGiic: Chápu to rozhořčení, ale pořád je to zbytná věc, kde ke všemu existuje násobně levnější varianta, která pořád vypadá skvěle,... buďme rádi za to,... Upřímně jsem se divil, že si tu super limitku lidi z Crwe a okolí nerozebrali a šla vůbec do prodeje, za to jako palec nahoru. Mě třeba štve, že jsem vloni dal nemálo peněz, abych posbíral Preachera v TBP, stejně tak jsem si konečně pořídil vloni komplet Sandmana a teď obojí vychází nově v omnibusech :-),... zlobit se ale můžu leda tak sám na sebe.
K tomu, proč se superlimitek dělalo jen 30 ks (což bylo ještě navýšeno, původně jsme toho chtěli dělat jen 20). Jeden z důvodu je obsažený právě v tom "superlimitka". Pokud bychom dělali 250 limitovaného vydání a 100 superlimitovaného, tak by to nebyl velký rozdíl. A další důvod jsou autoři. Podpisy autorů jsou jak pro první, tak pro druhou knihu, čili nám každý z autorů musel podepsat nějakých 70 ks (kvůli možnosti chyby a poškození). A ono to zase nebyla taková brnkačka, dostat se ke Gaimanovi a zařídit jeho podpis (a ne, není to naše zásluha). Víme, že podepisuje na akcích víc, ale tohle byla fakt z jeho strany čistě laskavost, to se nedá zneužívat.
Ten výpadek systému zamrzí, je to další z věcí, které se musí do budoucna vylepšit. A jsme rádi, že ti, co chtěli, měli šanci pořídit si limitku. A ti, co ne.. základní verze vypadá taky super. (A taky se určitě časem doprodá, takže i vy budete mít sběratelský kousek.)
Tohle není úplně naše parketa, ale snažíme se. A časem přijdou i nějaké zajímavé novinky.
@Yaromil: takže z jinýho úhlu pohledu, ten kdo vyhrál v rng shitfestu, tak má v podstatě zajištěný další dvě knihy. To mi nepřijde moc fér. Kdyby to vydání crwe byl jednoduchej systém s queue, kde má každej stejnou šanci, kde by to random vybíralo lidi, kteří si to mohou koupit, jsem ok i s prohrou. Ale aby vydání byl chaos, kde nejde link a máte 404 error a pár lidí je lucky, to ať jdou fakt do prdele.
@mAGiic ale zase musíš uznat, že pokud bychom se odprostili od druhu zboží a brali to čistě abstraktně, tak jedno zboží má nepopiratelný atribut návaznosti a tedy se předkupní právo zcela logicky nabízí,... pokud bych měl hypoteticky investovat 15.000 do knihy, kdy bych neměl přislíbený další díl, tak do toho nepůjdu a věřím, že by nás bylo asi více,... pokud by zde nebyla ta propojenost / návaznost dílů, tak bych s tebou jinak souhlasil. Za mě to takto Crew udělala správně jak s Preacherem a i Sandmanem, jinak by u dalších limitovaných knih na díly přišli o zákazníky, kterých by v důsledku bylo nespokojených mnohem více.
To je jak kdyby tě nechali koupit jen levou tenisku a u pravé by si neměl jistotu, jestli na tebe vůbec zbyde, taky by si na to pak koukal asi jinak,...
@Onkel 1928: Já se dlouho pohyboval kolem limitovaných dropů tenisek a tam kdyby to fungovalo takhle, tak tam furt ti samí lidé získávají další a další páry, protože by jednou získali předkupní právo. Podle mě to že máš první díl by nemělo znamenat, že si nějak priviliged pro nákup dalšího dílu, což přesně přístup crew bude tlačit.
Ohledně toho jestli ty české “investiční” komiksy, když to tak nazvu, bude komu prodat, to je otázka. Spíš ne, než jo, protože na to aby někdo v budoucnu dal za Pekelnou Kniznici 60k musí být fanda Hellboye, českých vydání a mít na to prachy a to už jsou mezi gen Z docela 3 nepravděpodobné množiny. :D
mAGiic: sorry,to je podle mě nereálné. Mnohem větší šanci máš koupit obě najednou,než jen první díl od někoho,kdo nesehnal druhý a je naštvaný,že mu to někdo sebral. Za mě Crew s předkupním právem na 7 dní dělá správně. Podpoří sběratele,ne chaos.
@Onkel 1928: protože první si časem seženu, ale takhle nebudu mít ani ten další.
Fort: Grading stojí tak 20-25 usd za sešit, v ČR na to není trh, kromě čtyřlístků tu nejsou tuzemské sešitovky s vyšší cenou na grading a originálních sešitovek je tu málo v oběhu. Navíc tu sešitovky historicky nikdy nebyly populární, není tu ta tradice oproti angloamerickému trhu. Dalším faktorem může být, že tu hodně lidí chce ty komiksy i staré číst a ne je mít ve slabu.
Nevíte kolik v USA stojí ohodnocení komiksu do takových těch plastových krabiček s certifikací?
Proč to tady nikdo nedělá. Staré čtyřlístky by na to byli super.
Jenže limitky chceme v minulosti jsme tu psali, že správna limitka má mít číslovaní. Přáli jsme si to, tak tady to máte.
Z historického hlediska, mají cenu jen první vydaní, tedy ty co už jsou venku a to za hodně dlouhou dobu.
Jestli crew dá fakt možnost všem majitelům superlimitky předkupního práva na další díl, tak ať jdou do prdele, protože se k tomu už nikdo jiný nedostane.
//Už mi nasrali když jsem si objednal tu limitovanou verzi Batmana Tváře a oni mi poslali lehce odřený kus na hřbetu a ty rezervní, určené na výměnu, to měli taky, takže krásné L a pár dní na to mi nasrali s dropem superlimitky.
Jinak tuší někdo, pro co bylo vyhrazeno těch 25 exemplářů limitované verze? - viz. info z anotace na facebooku: Provedení Sandman omnibus, část první (limitovaná číslovaná verze):
- Bude vyrobeno pouze 250 exemplářů, 225 bude k dispozici zde na e-shopu.
To bude někde dostupné u jiných prodejců? Mě je to fuk, tato verze se mi stejně nelíbí, jen mě to zajímá.
Obecně se nabízí otázka, zda je vůbec nějaká limitace či dokonce superlimitace potřebná. Pokud by se to dalo do předprodeje ve stylu kolosálek od ComicsCentra a vydalo se to v objednaném počtu, odradí to od koupi někoho, kdo ztratí zájem, protože to bude moct mít každý, kdo na to finančně dosáhne? Nejspíše část překupníků, ale kolik ostatních? Já osobně se stejně postupem času stále více přesvědčuji o tom, že jednou tyto v češtině vydáváné fajnovky nebudou mít pro příští generace žádnou zásadní cenu a zájem o to mít nebudou. Kolik mladých dnes nastupuje na čtení papírově vydávaných komiksů v češtině, pokud to není manga? Má vůbec smysl dnes kupovat překladové komiksy jako investici? Já o tom mám velké pochybnosti.
Fort: Más tedy na mysli lidi co nakupují přes crewní e-shop asi ? Potom tedy vypadávají ti, co nakupují crewní komiksy jinde. Přitom Crwáci mnohokrát deklarovali , že je jim jedno , kde jejich komiksy kupuješ.
Nebo by stačilo nějaké dobrozdání, kolik jsem toho nakoupil, popřípadě by mohli někoho poslat k nám do Olšan aby to zkontroloval.
A proč by si nemohl koupit superlimitku někdo, kdo s komiksy začíná a prostě mu to přijde jako dobrý nápad . Třeba má i hlouběji do kapsy a má v plánu z případného zisku po přeprodání financovat další nákupy.
yogi: Si nikdy nic na baru neudělal navíc pro svého zákazníka. Ptáš se mě na něco co moc dobře víš.
Když už jsi zmínil sbírkou v databázi, tak asi nejlepší zákazník u tebe nebude ten který skončil nejvíckrát na záchytce a má na to doklad :-)
@Zack: Veřejná dražba u Superlimitky (Aukro?) zaručí maximální finanční příjem nakladatele a transparentnost, že veškeré publikace doopravdy směřovaly do distribuce a odpadl by také výběr čísla (kde zvolení už obsazeného podle všeho znamenalo end.)
U limitky postačí pevný link (nikoliv nešťastné přesunutí z připravujeme do předprodeje) a pak už prostě rozhoduje rychlost a štěstí…
A jeden povzdech na závěr: Limitka? Co je to svět?
Za mě nejvíc pálivou otázkou u prodejů jakýkoliv super/extra/heavy limitek je jak eliminovat překupníky. A pokud se nepletu, tak například když prodává Ferrari nějakou speciální edici, tak tam nemůže jen tak někdo přijít s balíkem peněz. Musíte mít několik Ferrari v garáži, Ferrari Vás musí znát, abyste se kvalifikoval jako kupec speciálky, jinak máte smůlu. Hezky se to píše, ale jak to dělat u komiksů? Třeba kdyby se nejdřív zájemci museli zaregistrovat, osobně se někde ukázat...ale tím bychom penalizovali přespolní...a hlavně jsou to komiksy nikoliv auta :-)
Věřím, že to napříště Crew vyladí a stejně hned tak nějaká superlimitka nevyjde.
Fort: Co to má být, nejlepší zákazníci? A co třeba tak nejlepší sběratelé, přednostně to nabídnout prvním dvaceti( nebo sedmnácti to je fuk) dle zdejšího žebříčku https://comicsdb.cz/sbirky. Ti se skrytými sbírkami mají pochopitelně smůlu.
Asi by mne neurazila předregistrace do loterie s účtem s nějakou historií nákupů. Pak se vylosuje kdo dostane a kdo ne. Tahle refreshovací masturbace mi přijde degradující. A to mám měsíční stín.
Kdybych to dělal osobně, tak bych superlimitku nabídl, jen svým nejlepším zákazníkům do normálního prodeje bych ji vůbec nedával.
Nedovedu si představit, být vydavatelem a číst tady některé vaše rozumy, mrzelo by mě to a příště bych si to rozmyslel něco takového dělat.
@Zack: Mě by stačilo, aby to fungovalo - systém, kdo dřív přijde, ten dřív mele (i v milisekundách), je úplně fér - až na to, že nevěřím, že by zrovna Crwáci uměli ošetřit moderní boty. Celý proces mi na papíře přijde cajk. Jde o realizaci: za mě tam vidím nedůvěryhodnost a nepřipravenost celého procesu. Jsou to detaily a ty rozhodují. Když ti nejde koupit ani klasika, je to fakt IT fuckup… opravdu nerozumím, proč je tak složité, si udělat někde beta testing zda to vydrží DDOS, jestli jsou všechny customer journey elementy cajk, atd. Prodáváš totální klenot a pro zákazníky je to UX hell :/
Jinak bych z toho teda vynechal ten výběr čísla výtisku. To je u limitky fakt úplný nesmysl a nikdy jsem to nepochopil. Krom numero uno, je to úplná zbytečnost.
@Lenny:
Je fakt, že u superlimitky kliknutí na špatné číslo ( které už mezitím někdo obsadil) asi znamenalo konec.
U klasické limitky jsem uspěl s číslem až na 4. pokus
Som zvedavý, ako to zhrnie JP, keď sa tu niekedy objaví.. Mňa len udivuje, ako prišli k takému číslu "30". Pri Preacherovi vraveli, že záujem o limitky ich zaskočil. Nebude to tu to isté? Vadilo by niekomu ak by superlimitiek bolo 100, Crew by malo nižšie výrobné náklady a nakoniec by zarobili ešte o to viac?
Na tom vyberu cisla nekdo nejak zasadne trva? Mi to prijde jako blbost a zaroven to komplexnost jakyhokoliv reseni zvetsuje nekolikanasobne. Ptam se jako duchodce, co je mentalne v dobach, kdy se prvnich 10 kusu rozebralo mezi friend and family a zbytek se proste odFIFOval bez nejakyho vstupu zakaznika.
@Lenny: já předpokládám že tam je problém především v tom že oni ten produkt přesouvají z kategorie Připravujeme do kategorie Předprodej a z toho důvodu přestane ten původní odkaz fungovat. Naopak výběr konkrétního čísla jsem uvítal a za mě to byla naopak jedna z těch lépe zvládnutých předprodejových akcí limitek.
Dejte pokoj s tím, že by měli mít lepší IT infrastrukturu. Psali jste tu, že superlimitka byla prodána za 20 sekund, naopak potřebuji pomalejší :-)
Ale vážně, 50 lidí chce v jedné sekundě komiks, kterých je 30, to nemůže dopadnout pro 20 lidí dobře, prostě jste pomalí nebo jste si vybrali špatné číslo.
Zack: Tady to fungovalo skoro dobře. Selhání bylo v tom, že produkt v 9:58 zmizel a začal házet 404 - kdyby na webu zůstal a v 10:00 začal fungovat čudl, tak pohoda. Osobně bych úplně vyhodil výběr čísla (hrálo se o vteřiny a výběr obsazeného čísla znamenal konec, když to vedlejší by třeba prošlo).
No, s tou 404 to není pravda, já jsem byl přímo na linku těch produktů, tedy superlimitky a limitky a obě mi házely 404ku v čase 10:00-10:01. Nebyl jsem na stránce s připravujeme, ani předprodej. Pak jsem si označil číslo, to bylo označené a už nešlo pokračovat, po refreshi stránky už byla první čísla, o které jsem měl zájem zabraná, takže jsem to odpískal. Tohle by určitě šlo vylepšit, ale nijak mi to žíly netrhá, beztak se mi líbí nejvíc ta základní verze a chtěl bych si to jednou i přečíst.
Za mě to asi proběhlo nejlíp, jak mohlo. Ohlášeno dopředu a fakt to odstartovalo ve chvíli, kdy mělo. Stránky jako takové neklekly navzdory náporu. Lidi, co viděli 404, tak proto, že refreshovali špatný link. Komunikace nebyla nejlepší, ale co jsem viděl, tak nejvíc se lidi točili na tom, že si někdo v tom chaosu špatně přečetl jedno slovo a nechtě prohlásil obyč verzi za vyprodanou. I tak to celé dopadlo líp než poslední limitka u CC, líp než jsou moje zkušenosti s legem, když o půlnoci startuje fakt žádaný dárek k nákupu. Tyhle akce jsou vždycky peklo a vždycky budou, neexistuje žádné řešení, kde by se nevyskytla nespokojená skupina. A vzhledem k rychlosti jakou se to celé prodalo, tak si moc neumím představit, že by to nějak výrazně potřebovali měnit.
Z druhy strany, jak byste si idealne predstavovali, ze by to probihalo? Ciste vecne, procesne, nejaky realisticky model, ktery funguje nebo myslite, ze by fungoval?
@deefha Tak podle toho co píšu u Grand IT na webu by to uměli umět:
Drtivou většinu služeb provozujeme na vlastní infrastruktuře, duálně ze dvou oddělených lokalit. Díku tomu můžeme u našich služeb garantovat více jak tři devítky dostupnosti. Máme samostatný tým, který se nám stará o provoz a jeho aspekty. Vývojový tým do provozu předává otestovaný Debian balík k instalaci. Všechny služby jsou za balancerem a reverse proxy, a to nám umožňuje se dynamicky přizpůsobovat aktuálním provozním záležitostem.
Jak už jsem zmínil myslím včera, mě se jejich e-shop načítá většinou i pár sekund a to v běžném provozu. Proto jsem čekal, že ten nával a zájem o limitky to položí, ale kupodivu jsem byl překvapen, že to fungovalo vcelku obstojně... jen ta odezva byla prostě zase mizerná.
pamatuji si ten masakr, kdyz byl predprodej limitky Mesicniho stinu.. tam stranky nefungovali skoro vubec..
Do dneska mi neni jasny, jak se mi to vlastne povedlo objednat..