Papirovy brandovy obal by mel tu vyhodu, ze by se dal samotny sbirat. A lidi by si ho mohli zatavit do plastu s certifikatem. A nekdo by mohl udelat databazi tech obalu, aby mel vsechny ty magory pohromade a moh se jim posmivat hromadne! Jestli to dobre pocitam, tak win win win.
Taky mám raději, když je kniha ve folii. Mám jistotu, že nebude ošoupaná a že se v ní nikdo nehrabal :D Ale zase nejsem zastánce držet knihu zabalenou 10 let a pak ji za draho prodat. Kupuju knihy, abych je četl a muziku na deskách, abych ji poslouchal. Nevybalená věc ani nemusela být vyrobena. Věc má sloužit svému účelu, když se k ní hezky chováte. Taky nechápu to zatavování do vakuového obalu na věčné časy s certifikátem superdrahých komiksů za stamiliony. Nejsem žádnej ekologickej terorista, nemám rád green deal, nemám rád nový "ekologický" auta a raději budu jezdit se svýma starýma autama, který jsou až na jedno starší než já, odpad třídím, odpadky neodhazuju na zem, na nákup mám plátěnou tašku místo nakupování předražených papírových tašek na jedno použití... atd. Ale kvůli jedné folii se velryba neudusí, když ji po použití vyhodíte do plastu. :) I když papírový obal je zajímavý nápad. Akorát asi zabere víc práce.
Já chci fialový výtisk stránky zatavený ve fólii. K tomu 25% slevu na další nákup (no a,že už ji mám normálně) a razítko do knihy s komentářem,že ne vše se podaří na 1000%. K tomu samozřejmě nějakou hodně vysokou,ale přeškrtnutou cenovku....jo,je to mrzuté,taky jsem koupil nový výtisk,i když mám UKK,ale věřím Scarfeceovi, že to s grácií vyřeší. Vždyť už chudák prodává svou sbírku komiksů,aby na to měl...
Co se týče toho oznamování chyby... tady je fakt, že jsme chtěli počkat, až budeme vědět víc, až přijdeme i s nějakým vysvětlením a hlavně se způsobem, jak se to bude řešit. Je lepší, než ohlásit "tohle jsme podělali, sorry", říct "tohle jsme podělali, sorry - a takhle to hodláme napravit". Ale příští týden už bude Ludo zpátky (to bude mít fakt super návrat), tak to začneme řešit a dáme co nejdřív vědět.
Bylo by to drahy, o tom zadna, ale specialne u nas, kde pulka produkce jsou artefakty z butiku, co delaj par titulu rocne, mi to neprijde takova sci-fi :)
Zack: designový papírový obal by byl fajn :) nevím, jestli stejně cenově náročný, ale jo, hlavně aby se to bylo schopné dodat zákazníkovi i třebas 2 roky po vydání ve stavu co nejpodobnějšímu stavu při vydání... Jinak sice nejsem obecně tak lhostejný k lidstvu jako ty (mám malého syna, už kvůli němu), ale musím uznat, že řešení by to bylo :-))) bohužel :-//
soulbringer: nejsme vubec ve sporu a kazdy si do svedomi sahnete jak potrebujete, jen jsem ucitil zavan dehtu a ja bych radsi na dvorku tyhle street party nemel, jestli mi rozumis :)
blackJag: uprimne, jsou asi lepsi zpusoby jak prodavat comics v ochrannem obalu, aniz by byl igelitovy. Designovy papirovy obal by udelal stejnou praci. A to rikat prcat ekologii, Zemi je to jedno a cim driv vychcipaj lidi, tim lip pro celej vesmir :)
Zack: My asi nejsme úplně ve sporu, ale ve větší perspektivě se míjíme. Obecně jsem se snažil být věcný. Cíl mého příspěvku nebyl někoho osobně shodit nebo si zchladit žáhu a je evidentní, že před tím jsem se bezelstně optal Jirky, jak to maj v plánu řešit. Je pravda, že jsem mohl počkat a že jsem možná zbytečně reagoval na MKW a MH, ale fakt se dušuju, že jádro mého příspěvku nebylo někoho jen pochcat. Položil jsem další dotazy a jako postižený zákazník a fanoušek Crwe jsem si dovoli napsat, jak jsem to prozatím vnímal (na webech Crwe ani zmínka, u knihkupců taky nic... atd.). To, že si dovolím napsat, že mi subjektivně některý věci nepřijdou profesionální, nepokládám za nadávku... a snad netřeba znovu připomínat, že celá takhle diskuse vznikla tak, že si dané chyby všiml až čtenář. Jestli jsem se někoho dotkl, s klidem se omluvím (mám ovšem za to, že Jirka je právě profík, který umí rozdělit zrno od plev).
Scarface: Díky, že jdeš takhle s kůži na trh a celý mě to taky mrzí. Držím palce, aby to řešení bylo co nejmíň bolestný.
Zack, Toe: Deadpoola z této edice jsem nějak opomněl koupit zavčasu a po roce nebylo možné sehnat knihu s nedodrbanou obálkou... Neříkám prcat na ekologii, vůbec pro boha (!), ale nesnižuje to atraktivitu konkrétního exempláře, když už od prodejce jest obálka odrbkaná, ošuntělá a poškrábaná?
Ale ok, mám alternativu, samozřejmě, když to chci v top stavu, musím koupit hned po vydání (nejlépe se domluvit u zdroje o okamžitou odkládku do extra vyžádaného balení) nebo potom nebrblat :D
Zack, BlackJag: Jako čekám, kdy se někdo z Dětí země začne lepit na silnici před tiskárnama, ale možná teda ví, že sběratelé tu fólii nesundávají, takže od ní nic nehrozí :) Na tavení do fólie už si opravdu pár zákazníků stěžovalo a je celkem sranda když pak přijdeš sem na fórum, kde lidi zuří, že to nemají zatavené - docela bych chtěl vidět ten fight naživo, námět do Clash of the Stars :D
Toe - už nic, asi jsi doplnil : "Původní náklad z roku 2022 obsahuje chybu, kdy se na straně 87 opakuje strana 41". ;)
Myslel jsem,.že jako doplníte tu informaci o chybějící straně v legendy Marcelu - zázraky, ne přímo tu stranu :) stalo se...
Ohledně chyby: Fakt jsme tohle zaregistrovali až z dotazu Wojty Běhounka mailem, který mi přišel 25.12., jako takový povánoční dárek. To bylo první poukázání na chybu, do té doby jsme o ní vážně nevěděli. Tady se přiznávám, že když kniha vyjde, tak se s ní jen pomazlíme, ale už ji znovu nečteme, to děláme před tiskem (tady u toho, jak vlastně byl větší kus jen přebíraný a nemohlo se do něj zasahovat, to neprošlo tolika korekturami, což byla podle všeho chyba - obvykle komiks čtou minimálně tři lidé). A bohužel ta zpráv o chybě přišla zrovna v okamžiku, kdy si produkční vzal (dost oprávněnou) dovolenou. Ještě jsme chvíli zjišťovali, jestli chyba byla už v předchozí verzi, nebo jestli vznikla u nás (vznikla u nás), ale se zbytkem informací čekáme na něj. A pak se začne hledat řešení. Nový tisk je jedním z nich, ale vzhledem k tomu, že tisk stál přes 250 tisíc, tak se samozřejmě budeme přednostně snažit hledat nějakou alternativu.
Badboy - a teď budeš na Black listů jak já :D poslechni ho, ja zálohuju sbírku s každou změnou, radši :D
Ale souhlasím i s tebou, že to zlehcovani mi přijde mimo, nicméně ne každej má ty poruchy, co Zack vypisuje a prostě to bere tak, že chyby dělá každej... Možná, kdyby chyběla půlka knihy, tak už by taky řekl, že je to asi špatný :D
Zack - jedeš ještě vůbec papír nebo jen online už? A případně, když už papír, tak jedes i českej?
Soul - ty tvoje závěry "řeči" se mi líbí , jako třeba teď: "ano, chápu, že jsem rozmezlenej nevděčnej parchant - není potřeba mi to připomínat, od toho mám matku)" :)
Toe - díky za ty info u doktora moró, doplníte tu chybejici/totožnou stranu u zázraků? Jak si přála Tess, měli bychom ji vyjít vstříc, snaží se zapadnout do komunity :D:*
--- opravil jsem.svuj text po opravě telefonem při primo psaní, čímž vznikají větší paskvily, než je obsah textu :)
Toe: přesně tohle mě napadlo :D a teď z toho mají hlavu slušně v pejru :-/ a řeší, co vlastně s tím, ve které fázi vydavatelského procesu k chybě došlo, můžou si za to ještě sami... nebo to posral advokát?
Uf, je mi Crwe celkem líto, protože zrovna u nich nečekám, že budou dělat mrtvého brouka a pokud dojde k opravnému vydání, budu lobovat za dvojí zápis v databázi, jeden spešl pro "chybotisk". Já si svůj výtisk v klidu ponechám :-)
soulbringer: Jsi svedkem chyby a osobni omluvy od Jirky. Vsechno ostatni jsou domnenky. Treba se to resi, treba cekaj na kalkulaci, treba tisice dalsich veci, ale tady uz se vedou rozbory jejich profesionality, co vsechno je WTF.
Ja vubec nikomu nebranim se vyjadrit, jen si mozna po sobe obcas ty proklamace prectete a uvedomte si, ze za tim "Crew" (nebo Argo nebo CC nebo Vybiral nebo MB nebo kdokoliv dalsi) jsou konkretni lidi, ktery kdyz prisli na to, ze se ta chyba stala, tak se nemohli rozhodnout jestli se poblit nebo rozbrecet. Jsou lidi z nakladatelstvi, co sem prestali chodit, protoze proste nemaj zaludek na to si o sobe kazdou chvili precist nejaky zbytecne osobni poznamky od lidi, co nevidi do profese ani do nich.
T3ss: Jasan, hodím tam info, původně jsem chtěl ještě chvíli počkat, abych dal případně i informaci o tom, co s tím bude dále.
Jinak nakladatel se klidně mohl dozvědět o chybě až díky housovi tady na fóru včerejší den - stejně jak já a to knihu prodávám už dva měsíce a neměl jsem do včerejška jediné hlášení o nějaké chybě. Ale zas tak moc prodejů na to že byly Vánoce to nemělo, tak třeba tohle pomůže, u minulých přešlapů to zatím fungovalo u všech nakladatelů :D
Neexistuje dokonalý svět, natož dokonalé vydavatelství. Jsem s tím v míru. Chyby se stávaj, dělá je každý. Jsem s tím v míru. Crew vypadla stránka - mrzí mě to, ale jsem s tím v míru... já jsme si jen dovolil sepsat, co nepovažuju za profesionální. Vydavatelství je tvrdý business a do podnikání nějaká ambice vylepšování procesů a výstupů, cizelování best practices i krizových situací a touha po profesionalitě obecně patří. Crew není one-man show. Crew nevydává comicsy pouze z plezíru a lásce "k stovkám titulům, které se chystají vydat". Pokud dobře počítám (když tak mě Jirka může upravit), tak se na marketingu podílí 8 lidí. To, co dělá Crew je podnikání. To má nějaký svý vlastní hřiště.
Tvoje premisa "profesionální komunikace = korporát s community managerem" je zcela mylná. To je asi to poslední, co bych chtěl. V realitě se navíc děje opak. Jsou to právě malé startupy, malé rodinné podniky, srdcaři s rukou na produktu, kteří chápou srdcaře na druhé straně - kteří ocení empatickou, otevřenou a upřímnou komunikaci (zbytnou všech floskulí). Profesionální komunikace = komunikace, která je jasná, srozumitelná, rychlá a není plná bullshitu. Za profesionální nepovažuju strohou odpověď člověka z call centra s předepsanou dikcí a scénářem (ale základy tohodle nejsou od věci). To je ale alespoň začátek. Za profesionální nepovažuju mlčení. Za profesionální nepovažuju ani to, čeho jsem zatím svědkem.
(Mám výhodu, že jsem tady jen čtenář. Nejsem spojený s žádným vydavatelstvím. Mám tady svobodu na fóru bez střetu zájmů říci svůj pohled. V několika korporátech jsem pracoval, i rodinou firmou jsem si prošel, podílel jsem se na tuningu customer caru u fakt problematických služeb a s klidem můžu tvrdit, že "mít oboje" lze, nebo že minimálně lze mít tuhle ambici a jít si zatím).
soulbringer: A to chceme? Aby se Crew chovala zcela profesionalne? Protoze nemuzeme mit oboji, bud to bude korporat s komunity managerem a komunikaci vykoupanou v savu nebo parta comicsaru, co vydava comicsy a obcas jim ujede noha jako kazdymu.
"píše něco o jiných vydavatelích s notickou o neposmívání - pardon, ale tohle je naprostý standard slušného chování v konkurenčním prostředí." - naprosto souhlasím a vůbec nepochybuju, že stejně to vnímá i Scarface. A předpokládám právě proto z jeho strany ta hláška padla. Protože ne každej nakladatel v našem rybníčku to takhle má - a může se sebevíc tvářit jak největší Mirek Dušín. Takže je dobře, že to bylo řečeno, jak ze strany Scarface, tak Soulbringera :)
Možná je to zbytečné, ale asi by se to mohlo uvést do informací u komiksu aspoň tady na CDB, když o tom nakladatel neinformuje. Já kdysi místní komunikaci vůbec nesledovala. Měla jsem databázi jen na to, abych spravovala svoji sbírku a mohla si projít info a občas recenze u komiksu. Určitě tu bude dost dalších lidí, kteří to mají stejně a poznámka "Tisková chyba v podobě chybějící strany" by mohla někomu ušetřit pár korun, které raději investuje do jiného kousku.
Zack: já jsem pro všechny humory, dokonce jsem o nich napsal mnoho knih... a jestli tohle pomůže probudit u vydavatelů lepší marketingovou komunikaci a after-sale care, tak včera bylo pozdě! :)
PS: Aby bylo jasno, ten titul nevrátím, příští týden si ani nevzpomenu, co jsem tady psal. Kachlíkárnu s letlampou není potřeba, jen si pouze troufám tvrdit, že jistý prostor na zlepšení úrovně komunikace a řešení podobných chyb, tady zcela jistě. Jestli někomu přijde, že se Crew chová zcela profesionálně, tak to těm lidem přeju a závidím jim :) (a ano, chápu, že jsem rozmezlenej nevděčnej parchant - není potřeba mi to připomínat, od toho mám matku).
soulbringer to shrnul moc hezky, pod to bych se klidně podepsal a ještě přihodil za:
e) jak je možný, že se to s tou chybou pořád prodává (bez jakéhokoliv infa o chybě) a nestáhne se to z prodeje než se to nějak vyřeší? to je pro mě další WTF a jsem rád, že jsem si to tu náhodou přečetl před tím, než jsem si Zázraky koupil...
ad Zack: Myslím, že tu všichni chápeme, že se sem tam chybička, ať už jakákoliv, vloudí bez ohledu na nakladatele. Zásadní je ale právě ten přístup k dané chybě, teda aspoň pro mě. Tohle rádoby odlehčování, kdy se tim snažíš říct, že vlastně o nic moc nejde a příliš to řešíme, je zaprvý už trapný a zadruhý to prostě neni v pohodě, když jde o defektní produkt a chybí celá strana. Pokud ovšem netrolíš, tak by to mohla být snadná cesta, jak pokrýt případné zvýšené náklady na opravu chyby.
Soul - hezky jsi to napsal a souhlasím s tebou, komunikace je základ...
Jen tě malinko poupravím - shodnu se s tebou, shodnu se s každým (viz výše a viz za mnt níže), jsem láskyplný a mírumilovný člověk :D
Zack - souhlasím s tebou ;D
Udelame v ramci CDB yt kanal, kde po kazde chybe nastoupi do vykachlickovane mistnosti zastupce onoho nakladatelstvi a podle miry chyby bude telesne potrestan. Kazdy si bude moc priplatit a byt na miste, aby si mohl plivnout nebo treba nasypat trochu soli do ran.
Oh, well... Já a MH se asi neshodneme v mnoha věcech, ale tady si dovolím podotknout, že nějakého nadhledu je schopen on i já (ostatně já jsem se tu nejdříve uchetl nad tím Murphym a mému načasování nákupu a on si tady kopl spíše bokem a úsměvem). Myslím, že Ter to napsal asi nejstručněji a jasně. Mrzí nás to všechny, ale ty voe, teď asi stručnej nebudu.
Já z toho taky nechci dělat kovbojku, ovšem když to nebude prožívat nikdo, asi se na elementárním pro-klientském přístupu některých masových vydavatelů sotva něco změní. Tohle není jen o zmíněném vydavatelství či o konkrétní chybě. Tiskových chyb se naseká ještě celá halda. Byly tu a bohužel se v budoucnu naskytnout. Můžeme se vždy bavit a posuzovat míru a velikost jednotlivých chyb, ale obecně v posledních letech sleduju hlavně postoje, komunikaci a řešení, s kterými se vydavatel nakonec k věci postaví - a že jsme v Česku zažili už dost neuvěřitelný věcí, netřeba asi zdůrazňovat - dycky mě to vede k úvahám ohledně vyspělé civilizace a banánové republice. Netuším, jestli to čeští vydavatelé úplně chápou, ale obzory se tu dávno rozšířily mnoha čtenářům, nakupuje se venku... mno nic.
Čtenář tady bude vždy tahat za kratší konec (čoika-nečoika) a to zásadní (businessové) rozhodování tady bude dycky na straně vydavatele. Doufám ale, že se ve svém uvažování posunout od krátkodobých řešení (daná chyba a náklady na titul) k dlouhodobým (loajalita zákazníků - vztah k early adopters a core community). A když se vrátím k tomuhle případu, tak by mě jako člověka, co si to včera koupil, zajímalo třeba:
- kdy se o dané chybě vydavatel vůbec dozvěděl? A jak se k tomu postavil? Pochybuju, že v momentě, kdy to skladnil u prodejců, o tom nikdo v Crew neměl ani páru.
- proč se o dané chybě musím dozvědět vlastně náhodou (ostatně my jsme bublina, která tady reprezentuje 3 % všech čtenářů)?
- proč vydavatel nepovažuje za normální dodat noticku o chybě alespoň na vlastním webu, na vlastních sociálních sítích? (chápu, že nikdo nechce číst poznámky o tom, že na straně 24 je překlep ve třetí bublině), ale ty voe - tady chybí celá stránka :) Fakt by takové info neměli mít všichni prodejci?
- ten titul vyšel na konci listopadu, patří mezi top edici, prodává se to přes měsíc ... a člověk má bohužel pocit, že pro vydavatelství je spíše nejlepší cesta "nic se nestalo, hlavně o tom nikde nikdo nic nepište... něco možná časem vyřešíme... možná."
- dočkáme se vůbec nějakého vyřešení - kdy a jak? Má někdo vůbec šajna?
Když se dívám na svou knihovnu, tak by mě asi sotva mohl někdo nařknout z toho, že nemám Crew rád, že se po nich vozím - opak je pravdou a jelikož mě moje láska k tomu, co vydává Crew, stála nemalé peníze a čas, tak je potřeba připomenout, že tu máme dávno 21. století a že nepovažuju za profesionální a uctivé ke čtenářům následující :
a) o chybě takového charakteru dozvím na internetovém fóru - nikoli od vydavatele / prodejce (WTF)
b) vydavatel to nemá uvedeno ani na svém webu (ani na sockách - WTF č. 2)
c) vidím omluvu - tu kvituju, chápu, ale hned v další větě se píše něco o jiných vydavatelích s notickou o neposmívání - pardon, ale tohle je naprostý standard slušného chování v konkurenčním prostředí. Vyzdvihovat tohle, je stejně směšné jako by se někdo chlubil tím, že si vyčistil ráno zuby. To fakt není relevantní k naší debatě a dané chybě. Ukazovat, že i ostatním se dějí takové věci, to úplně nepomáhá (WTF č. 3)
d) buďte trpěliví - chápu, rozumím. Nejde to hned, ale co se zatím předvádí spíš svádí k tomu, že to jede klasickou českou cestičkou "vyšumění"
Scarface, opravdu se na mě nezlob, rozumím, že se chyby stávaj a fakt mě mrzí, že místo jiné práce, musíš řešit i rozmazlence z CDB, ale chytněte se prosím trochu za nos a zkuste zapřemýšlet i nad lepší komunikací a trochu ji profesionalizovat. Buď jste prostě leader trhu a budete se chovat takhle ve všech ohledech... nebo vám vyhovuje banánovej styl, kde to zboží dycky najde nějakého kupce. Přesto mám za to, že v Crew je stálá ambice se posouvat i chybami. Do novýho roku přeju samozřejmě míň chyb a hlavně nějaký dobrý poučení z celý týhle patálie.
PS: základní pravidlo v customer care je to *care* - a já to (na komunikační úrovní) vůbec nevidím.
Soul - musíš se před KAZDOU koupí nejdřív podívat sem! :D
Četl jsi tohle: "Jako já osobně, kdybych nakladatel a byla to moje chyba, což je dost pravděpodobný a následné náklady na případný přetisk by byly na mě, tak bych fakt vytiskl fialovou stránku ala Argo a čus. :) Co chcete dělat jinýho, max, že by ta strana byla barevná, no :) ať si každej mektá co chce, většina nepodnikala a bude vždycky nadávat, tohle je schůdné humánní řešení :D"
:D
No way! Člověk musí pana Murphyho vskutku milovat. Včera jsem si objednal a zaplatil Marvels v jednom eshopu… a pak si otevřel tuhle diskusi. #laskyplno
Scarface: Mrzení chápu, ovšem jaká se rýsuje cesta z týhle šlamastiky (pro držitele i budoucí kupce)?
Ter: Vydali jsme jen 200 titulů... a takováhle bota se nám fakt už dlouho nepovedla. Tohle bylo snad naposledy u jednoho z prvních Usagiů. A věřte nám, fakt si to, co se nepovedlo, pamatujeme líp, než to, co se povedlo.
Ne, to jsou boty, za které se omlouváme a které se budeme snažit nějak vyřešit. Proto se taky radši neposmíváme ostatním nakladatelům, když jim něco ujede... člověk nikdy neví, kdy na něj přijde řada. Stačí polevit v pozornosti a průser je na světě. Blbý je, že tohle je fakt nákladná záležitost. Jak pro čtenáře, tak pro nás. Ale mějte prosím trpělivost. Díky!