Sběratelský klub Diskuze pro sběratele comicsů.

Toe - už nic, asi jsi doplnil : "Původní náklad z roku 2022 obsahuje chybu, kdy se na straně 87 opakuje strana 41". ;)
Myslel jsem,.že jako doplníte tu informaci o chybějící straně v legendy Marcelu - zázraky, ne přímo tu stranu :) stalo se...
Ohledně chyby: Fakt jsme tohle zaregistrovali až z dotazu Wojty Běhounka mailem, který mi přišel 25.12., jako takový povánoční dárek. To bylo první poukázání na chybu, do té doby jsme o ní vážně nevěděli. Tady se přiznávám, že když kniha vyjde, tak se s ní jen pomazlíme, ale už ji znovu nečteme, to děláme před tiskem (tady u toho, jak vlastně byl větší kus jen přebíraný a nemohlo se do něj zasahovat, to neprošlo tolika korekturami, což byla podle všeho chyba - obvykle komiks čtou minimálně tři lidé). A bohužel ta zpráv o chybě přišla zrovna v okamžiku, kdy si produkční vzal (dost oprávněnou) dovolenou. Ještě jsme chvíli zjišťovali, jestli chyba byla už v předchozí verzi, nebo jestli vznikla u nás (vznikla u nás), ale se zbytkem informací čekáme na něj. A pak se začne hledat řešení. Nový tisk je jedním z nich, ale vzhledem k tomu, že tisk stál přes 250 tisíc, tak se samozřejmě budeme přednostně snažit hledat nějakou alternativu.
Zack :D

JIK: tohle v igelitu není, nic v těchto lepších edicích, což tedy zase nepochopím já :-/
MH: Tenhle dotaz bohužel nedokáži dešifrovat :) Nejsem si jistý, co mám kam ještě doplnit?
To máte z toho, že ty komiksy vybalujete, kdyby zůstali ve fólii tak o žádné chybě ani nevíte..
ty defektni produkte /// :D ale tohle je super :D
blackJag: urcite za to muze Argo jako vzdycky.
Badboy - a teď budeš na Black listů jak já :D poslechni ho, ja zálohuju sbírku s každou změnou, radši :D
Ale souhlasím i s tebou, že to zlehcovani mi přijde mimo, nicméně ne každej má ty poruchy, co Zack vypisuje a prostě to bere tak, že chyby dělá každej... Možná, kdyby chyběla půlka knihy, tak už by taky řekl, že je to asi špatný :D

Zack - jedeš ještě vůbec papír nebo jen online už? A případně, když už papír, tak jedes i českej?

Soul - ty tvoje závěry "řeči" se mi líbí , jako třeba teď: "ano, chápu, že jsem rozmezlenej nevděčnej parchant - není potřeba mi to připomínat, od toho mám matku)" :)

Toe - díky za ty info u doktora moró, doplníte tu chybejici/totožnou stranu u zázraků? Jak si přála Tess, měli bychom ji vyjít vstříc, snaží se zapadnout do komunity :D:*


--- opravil jsem.svuj text po opravě telefonem při primo psaní, čímž vznikají větší paskvily, než je obsah textu :)
Toe: přesně tohle mě napadlo :D a teď z toho mají hlavu slušně v pejru :-/ a řeší, co vlastně s tím, ve které fázi vydavatelského procesu k chybě došlo, můžou si za to ještě sami... nebo to posral advokát?

Uf, je mi Crwe celkem líto, protože zrovna u nich nečekám, že budou dělat mrtvého brouka a pokud dojde k opravnému vydání, budu lobovat za dvojí zápis v databázi, jeden spešl pro "chybotisk". Já si svůj výtisk v klidu ponechám :-)
soulbringer: Jsi svedkem chyby a osobni omluvy od Jirky. Vsechno ostatni jsou domnenky. Treba se to resi, treba cekaj na kalkulaci, treba tisice dalsich veci, ale tady uz se vedou rozbory jejich profesionality, co vsechno je WTF.
Ja vubec nikomu nebranim se vyjadrit, jen si mozna po sobe obcas ty proklamace prectete a uvedomte si, ze za tim "Crew" (nebo Argo nebo CC nebo Vybiral nebo MB nebo kdokoliv dalsi) jsou konkretni lidi, ktery kdyz prisli na to, ze se ta chyba stala, tak se nemohli rozhodnout jestli se poblit nebo rozbrecet. Jsou lidi z nakladatelstvi, co sem prestali chodit, protoze proste nemaj zaludek na to si o sobe kazdou chvili precist nejaky zbytecne osobni poznamky od lidi, co nevidi do profese ani do nich.
BadBoy: nez se jeste vic rozpumprdlikujes, tak bych si mozna zazalohoval sbirku.
T3ss: Jasan, hodím tam info, původně jsem chtěl ještě chvíli počkat, abych dal případně i informaci o tom, co s tím bude dále.
Jinak nakladatel se klidně mohl dozvědět o chybě až díky housovi tady na fóru včerejší den - stejně jak já a to knihu prodávám už dva měsíce a neměl jsem do včerejška jediné hlášení o nějaké chybě. Ale zas tak moc prodejů na to že byly Vánoce to nemělo, tak třeba tohle pomůže, u minulých přešlapů to zatím fungovalo u všech nakladatelů :D
Zack: Čteš mě dost blbě, což mě mrzí.

Neexistuje dokonalý svět, natož dokonalé vydavatelství. Jsem s tím v míru. Chyby se stávaj, dělá je každý. Jsem s tím v míru. Crew vypadla stránka - mrzí mě to, ale jsem s tím v míru... já jsme si jen dovolil sepsat, co nepovažuju za profesionální. Vydavatelství je tvrdý business a do podnikání nějaká ambice vylepšování procesů a výstupů, cizelování best practices i krizových situací a touha po profesionalitě obecně patří. Crew není one-man show. Crew nevydává comicsy pouze z plezíru a lásce "k stovkám titulům, které se chystají vydat". Pokud dobře počítám (když tak mě Jirka může upravit), tak se na marketingu podílí 8 lidí. To, co dělá Crew je podnikání. To má nějaký svý vlastní hřiště.

Tvoje premisa "profesionální komunikace = korporát s community managerem" je zcela mylná. To je asi to poslední, co bych chtěl. V realitě se navíc děje opak. Jsou to právě malé startupy, malé rodinné podniky, srdcaři s rukou na produktu, kteří chápou srdcaře na druhé straně - kteří ocení empatickou, otevřenou a upřímnou komunikaci (zbytnou všech floskulí). Profesionální komunikace = komunikace, která je jasná, srozumitelná, rychlá a není plná bullshitu. Za profesionální nepovažuju strohou odpověď člověka z call centra s předepsanou dikcí a scénářem (ale základy tohodle nejsou od věci). To je ale alespoň začátek. Za profesionální nepovažuju mlčení. Za profesionální nepovažuju ani to, čeho jsem zatím svědkem.

(Mám výhodu, že jsem tady jen čtenář. Nejsem spojený s žádným vydavatelstvím. Mám tady svobodu na fóru bez střetu zájmů říci svůj pohled. V několika korporátech jsem pracoval, i rodinou firmou jsem si prošel, podílel jsem se na tuningu customer caru u fakt problematických služeb a s klidem můžu tvrdit, že "mít oboje" lze, nebo že minimálně lze mít tuhle ambici a jít si zatím).
Zack: jo jo, trapárna pokračuje, aneb neúspěšný pokus o urážku.
T3ss: urcite, pocitam, ze Toe nebo kdo to bude mit prvni v ruce to checkne a hodi do poznamek.
soulbringer: A to chceme? Aby se Crew chovala zcela profesionalne? Protoze nemuzeme mit oboji, bud to bude korporat s komunity managerem a komunikaci vykoupanou v savu nebo parta comicsaru, co vydava comicsy a obcas jim ujede noha jako kazdymu.
"píše něco o jiných vydavatelích s notickou o neposmívání - pardon, ale tohle je naprostý standard slušného chování v konkurenčním prostředí." - naprosto souhlasím a vůbec nepochybuju, že stejně to vnímá i Scarface. A předpokládám právě proto z jeho strany ta hláška padla. Protože ne každej nakladatel v našem rybníčku to takhle má - a může se sebevíc tvářit jak největší Mirek Dušín. Takže je dobře, že to bylo řečeno, jak ze strany Scarface, tak Soulbringera :)
BadBoy: rozumim, pisu si te do rezervaci, ty defektni produkte.
Možná je to zbytečné, ale asi by se to mohlo uvést do informací u komiksu aspoň tady na CDB, když o tom nakladatel neinformuje. Já kdysi místní komunikaci vůbec nesledovala. Měla jsem databázi jen na to, abych spravovala svoji sbírku a mohla si projít info a občas recenze u komiksu. Určitě tu bude dost dalších lidí, kteří to mají stejně a poznámka "Tisková chyba v podobě chybějící strany" by mohla někomu ušetřit pár korun, které raději investuje do jiného kousku.
Zack: já jsem pro všechny humory, dokonce jsem o nich napsal mnoho knih... a jestli tohle pomůže probudit u vydavatelů lepší marketingovou komunikaci a after-sale care, tak včera bylo pozdě! :)

PS: Aby bylo jasno, ten titul nevrátím, příští týden si ani nevzpomenu, co jsem tady psal. Kachlíkárnu s letlampou není potřeba, jen si pouze troufám tvrdit, že jistý prostor na zlepšení úrovně komunikace a řešení podobných chyb, tady zcela jistě. Jestli někomu přijde, že se Crew chová zcela profesionálně, tak to těm lidem přeju a závidím jim :) (a ano, chápu, že jsem rozmezlenej nevděčnej parchant - není potřeba mi to připomínat, od toho mám matku).
soulbringer to shrnul moc hezky, pod to bych se klidně podepsal a ještě přihodil za:
e) jak je možný, že se to s tou chybou pořád prodává (bez jakéhokoliv infa o chybě) a nestáhne se to z prodeje než se to nějak vyřeší? to je pro mě další WTF a jsem rád, že jsem si to tu náhodou přečetl před tím, než jsem si Zázraky koupil...

ad Zack: Myslím, že tu všichni chápeme, že se sem tam chybička, ať už jakákoliv, vloudí bez ohledu na nakladatele. Zásadní je ale právě ten přístup k dané chybě, teda aspoň pro mě. Tohle rádoby odlehčování, kdy se tim snažíš říct, že vlastně o nic moc nejde a příliš to řešíme, je zaprvý už trapný a zadruhý to prostě neni v pohodě, když jde o defektní produkt a chybí celá strana. Pokud ovšem netrolíš, tak by to mohla být snadná cesta, jak pokrýt případné zvýšené náklady na opravu chyby.
Soul - hezky jsi to napsal a souhlasím s tebou, komunikace je základ...
Jen tě malinko poupravím - shodnu se s tebou, shodnu se s každým (viz výše a viz za mnt níže), jsem láskyplný a mírumilovný člověk :D
Zack - souhlasím s tebou ;D
Udelame v ramci CDB yt kanal, kde po kazde chybe nastoupi do vykachlickovane mistnosti zastupce onoho nakladatelstvi a podle miry chyby bude telesne potrestan. Kazdy si bude moc priplatit a byt na miste, aby si mohl plivnout nebo treba nasypat trochu soli do ran.
moc to prožíváte...

Oh, well... Já a MH se asi neshodneme v mnoha věcech, ale tady si dovolím podotknout, že nějakého nadhledu je schopen on i já (ostatně já jsem se tu nejdříve uchetl nad tím Murphym a mému načasování nákupu a on si tady kopl spíše bokem a úsměvem). Myslím, že Ter to napsal asi nejstručněji a jasně. Mrzí nás to všechny, ale ty voe, teď asi stručnej nebudu.

Já z toho taky nechci dělat kovbojku, ovšem když to nebude prožívat nikdo, asi se na elementárním pro-klientském přístupu některých masových vydavatelů sotva něco změní. Tohle není jen o zmíněném vydavatelství či o konkrétní chybě. Tiskových chyb se naseká ještě celá halda. Byly tu a bohužel se v budoucnu naskytnout. Můžeme se vždy bavit a posuzovat míru a velikost jednotlivých chyb, ale obecně v posledních letech sleduju hlavně postoje, komunikaci a řešení, s kterými se vydavatel nakonec k věci postaví - a že jsme v Česku zažili už dost neuvěřitelný věcí, netřeba asi zdůrazňovat - dycky mě to vede k úvahám ohledně vyspělé civilizace a banánové republice. Netuším, jestli to čeští vydavatelé úplně chápou, ale obzory se tu dávno rozšířily mnoha čtenářům, nakupuje se venku... mno nic.

Čtenář tady bude vždy tahat za kratší konec (čoika-nečoika) a to zásadní (businessové) rozhodování tady bude dycky na straně vydavatele. Doufám ale, že se ve svém uvažování posunout od krátkodobých řešení (daná chyba a náklady na titul) k dlouhodobým (loajalita zákazníků - vztah k early adopters a core community). A když se vrátím k tomuhle případu, tak by mě jako člověka, co si to včera koupil, zajímalo třeba:
- kdy se o dané chybě vydavatel vůbec dozvěděl? A jak se k tomu postavil? Pochybuju, že v momentě, kdy to skladnil u prodejců, o tom nikdo v Crew neměl ani páru.
- proč se o dané chybě musím dozvědět vlastně náhodou (ostatně my jsme bublina, která tady reprezentuje 3 % všech čtenářů)?
- proč vydavatel nepovažuje za normální dodat noticku o chybě alespoň na vlastním webu, na vlastních sociálních sítích? (chápu, že nikdo nechce číst poznámky o tom, že na straně 24 je překlep ve třetí bublině), ale ty voe - tady chybí celá stránka :) Fakt by takové info neměli mít všichni prodejci?
- ten titul vyšel na konci listopadu, patří mezi top edici, prodává se to přes měsíc ... a člověk má bohužel pocit, že pro vydavatelství je spíše nejlepší cesta "nic se nestalo, hlavně o tom nikde nikdo nic nepište... něco možná časem vyřešíme... možná."
- dočkáme se vůbec nějakého vyřešení - kdy a jak? Má někdo vůbec šajna?

Když se dívám na svou knihovnu, tak by mě asi sotva mohl někdo nařknout z toho, že nemám Crew rád, že se po nich vozím - opak je pravdou a jelikož mě moje láska k tomu, co vydává Crew, stála nemalé peníze a čas, tak je potřeba připomenout, že tu máme dávno 21. století a že nepovažuju za profesionální a uctivé ke čtenářům následující :
a) o chybě takového charakteru dozvím na internetovém fóru - nikoli od vydavatele / prodejce (WTF)
b) vydavatel to nemá uvedeno ani na svém webu (ani na sockách - WTF č. 2)
c) vidím omluvu - tu kvituju, chápu, ale hned v další větě se píše něco o jiných vydavatelích s notickou o neposmívání - pardon, ale tohle je naprostý standard slušného chování v konkurenčním prostředí. Vyzdvihovat tohle, je stejně směšné jako by se někdo chlubil tím, že si vyčistil ráno zuby. To fakt není relevantní k naší debatě a dané chybě. Ukazovat, že i ostatním se dějí takové věci, to úplně nepomáhá (WTF č. 3)
d) buďte trpěliví - chápu, rozumím. Nejde to hned, ale co se zatím předvádí spíš svádí k tomu, že to jede klasickou českou cestičkou "vyšumění"

Scarface, opravdu se na mě nezlob, rozumím, že se chyby stávaj a fakt mě mrzí, že místo jiné práce, musíš řešit i rozmazlence z CDB, ale chytněte se prosím trochu za nos a zkuste zapřemýšlet i nad lepší komunikací a trochu ji profesionalizovat. Buď jste prostě leader trhu a budete se chovat takhle ve všech ohledech... nebo vám vyhovuje banánovej styl, kde to zboží dycky najde nějakého kupce. Přesto mám za to, že v Crew je stálá ambice se posouvat i chybami. Do novýho roku přeju samozřejmě míň chyb a hlavně nějaký dobrý poučení z celý týhle patálie.

PS: základní pravidlo v customer care je to *care* - a já to (na komunikační úrovní) vůbec nevidím.
MH: moc to prozivate. Stacila by onilne stranka na crewnim eshopu, konecne by nekdo v cz vykopl digi.
Soul - musíš se před KAZDOU koupí nejdřív podívat sem! :D

Četl jsi tohle: "Jako já osobně, kdybych nakladatel a byla to moje chyba, což je dost pravděpodobný a následné náklady na případný přetisk by byly na mě, tak bych fakt vytiskl fialovou stránku ala Argo a čus. :) Co chcete dělat jinýho, max, že by ta strana byla barevná, no :) ať si každej mektá co chce, většina nepodnikala a bude vždycky nadávat, tohle je schůdné humánní řešení :D"

Co ty na to?
:D
No way! Člověk musí pana Murphyho vskutku milovat. Včera jsem si objednal a zaplatil Marvels v jednom eshopu… a pak si otevřel tuhle diskusi. #laskyplno

Scarface: Mrzení chápu, ovšem jaká se rýsuje cesta z týhle šlamastiky (pro držitele i budoucí kupce)?
Scarface: chápem a teda držím palce!
Ter: Vydali jsme jen 200 titulů... a takováhle bota se nám fakt už dlouho nepovedla. Tohle bylo snad naposledy u jednoho z prvních Usagiů. A věřte nám, fakt si to, co se nepovedlo, pamatujeme líp, než to, co se povedlo.
Ne, to jsou boty, za které se omlouváme a které se budeme snažit nějak vyřešit. Proto se taky radši neposmíváme ostatním nakladatelům, když jim něco ujede... člověk nikdy neví, kdy na něj přijde řada. Stačí polevit v pozornosti a průser je na světě. Blbý je, že tohle je fakt nákladná záležitost. Jak pro čtenáře, tak pro nás. Ale mějte prosím trpělivost. Díky!
Lantan, MH: Je to smutné, nie že by pre to zanikol vesmír, ale radšej než "vydaly sme letos 300 titulů" by som prijal hoci len jeden, no bezchybný. Zrovna u takejto edície (ma) to zamrzí. Keby sa takéto stalo napr u Šmoulů tak nasrať, paperback za pár drobných. Už si fakt vyberám čo si kupim - knihu/komiks - a zrovna toto som chcel.
To je všechno přeci myšleno jako budoucí sběratelské rarity... berte dokud jsou!
Ter - když ti nechybí strana, tak nejsi in, pokud ti chybí víc stran, tak jsi kůl... Jakmile máš v bonusech 20+ stran totožného, tak jsi bůh :D
Tešil som sa na nové kvalitné vydanie Marvels (od Crew), ale s takou chybou to nekúpim. Tie "stratené strany" začína byť dáky trend? Toto ma teda sklamalo
Ediční plán nakladatelství Argo na leden až červen 2023.
Milo: tak jo tedy tři proužky za 7000 kč :P
V paperbacku neboť ten nejvíc vydrží ;)
Ter - voe, proužek za Bura si strč do prdele :D

Deefha - Buffy a Angela vůbec nejedu, nějak mě to ani neláká, ale pokud je to tvoje pležr, tak chápu :)
Milo: ty máš v prvom rade kupovať komiksy odo mňa, kakomrde! :P
Next: Dinopedia 2, Kauza zajac 3 ;)
...a dino bude aj limitka, lebo ty si na ne zaťažený... a záťaž to bude aj na tvoje financie :D udělám "proužkovou edici" za 5tku :D
Budete kupovat teď nové komiksy od CC? Za mě vánoční říše stopro...;)
Alfi: Abych ušetřil Zackovi psaní a mazání reakcí před odesláním, osmělím se reagovat na jeho obranu. To, co jsi napsal není v rozporu s tím, co napsal on. Dělíme nákup zboží pro osobní (s)potřebu a nákup za účelem dalšího prodeje.
Zack: to s tým predajom je strašná blbosť. Predajca môže predávať čokoľvek, čo legálne nadobudol a nie je nezákonné to predávať. Viď fungovanie antikvariátov. Prosto pan Vybíral si povedal, že urobí biznis, vydal 200 kusov s iným prebalom, k výrobnej cene si nahodil tisícku a predával len u seba, aby sa nemusel deliť. A mal pravdu, kniha sa vypredala. Toto je rovnaké ako kolosálky od CC, iní predajcovia to kúpia za cenu ako zákazníci a ďalej predávajú za zvýšenú cenu. Nikde žiaden problém, prosto trh.
A už je to jak to má být https://www.arkham.cz/petr-pan-2/. Co jsem tak pochopil, Arkham si zakládá na co nejširší nabídce právě komiksu, asi pár kousků limitky koupili od pana Vybírala stejně jako každý jiný a s rozumnou přirážkou nabízí k dalšímu prodeji. Myslím, že tento přístup má hned několik pozitiv: panu Vybíralovi se publikace rentuje (a třeba zváží další pěkné integrály), limitka je pro opozdilce nebo váhající v přijatelné ceně dostupné ještě nějaký čas po vyprodání na domovském webu, Arkham si zachovává status knihkupectví s co možná nejširší nabídkou. U mě dobrý :-)
Jinak samozrejme Vybiral si muze rikat, co chce a prodavat to jak chce a kdyz to proda bez dalsiho smluvniho ujednani, tak si s tim nakupujici muze delat zase co chce. Jen jsme myslim vychazeli z premisy, ze Vybiral to oficialne nepreprodava do dalsi distribuce, tzn. nekdo to veme jakoze na sebe.
Zack: OK, to beru. ;) Zase jsem o trošičku chytřejší. :)
Killingjoke: Slo o to "pod vlastnim jmenem, ne na firmu". Nemuzes prodavat neco, co si nekoupil. Tzn. nic nebrani majiteli knihkupectvy to koupit pro osobni potreba, ale prodat by to uz musel opet jako osoba mimo firmu, tedy to "pod pultem". Coz samozrejme neni nic neobvyklyho, ale spis u cigaret bez kolku nebo vodky ze SAPY, nez u limitek comicsu v knihkupectvich.
Zack: Rozumím. Ale teda zajímala by mě jedna věc... Ono je nějak právně ošetřeno, že když Vybíral řekne, že se to bude prodávat jen na jeho webu, tak to nesmí být jinde?
Já totiž nechápu, proč mluvíš o podpultovém prodeji, když přeci můžu svobodně prodat to, co jsem koupil jinde, ne?
Myslím to tak, že to knihkupci úplně v pohodě můžou prodávat oficiálně a nic jim přeci nehrozí. Ale možná se pletu...
Killingjoke: je to priklad, si misto toho dej toho tvyho "jakehokoliv majitele knihkupectvi", o kterym si to myslis.
Zack: Co na větě "Tím ale nemyslím přímo Arkham" naznačuje, že si to o Arkhamu myslím?
Killingjoke: Jeho ucetni i jeho pravnik. Jasne, pokud zijes v predstave, ze Arkham prodava comicsy pod pultem, protoze se tak desne vyplati nacerno (ale na eshopu, aby k tomu byla digitalni stopa) preprodavat limitky od Vybirala, tak v tomhle bizzaro vesmiru majiteli knihkupectvi nebrani vubec nic :)