Braindead: Ale jo, určitou pravdu ti upřít nemůžu. Jen myslim že ze všech medií se bude kniha držet nejdýl.
A proti tomu DPH taky osobně nic nemám, a to jsem chudej student. Před volbama všichni vykřikovali, že si musíme utahovat opasky a rozpočtová zodpovědnost, ale "běda jestli se to má náhodou týkat zrovna mě to utahování, hned jdu demonstrovat. Ať utahujou jiný"
A ano vím, jsou lidi co pravici nevolí, nebo k volbám nechodí. Ty mají samozřejmě v našem demokratickém státě právo jít demonstrovat.
invape: jasne. Nekdo treba vrazi do komiksu 3 litry mesicne. Ted si zhruba pripocti 8%. To je 240 kacek. To zas neni tak zly ne? A navic je to az za 2 roky skoro
vachudik: ale zase na druhou stranu vem si, ze ted mas marzi xx z ceny yyy. Po zmene DPH budes mit zase marzi xx, ale z ceny yyy*1,175 (priblizne). Takze vetsi zisky. Jasne, ze knizky koupi min lidi, ale je potreba videt i maly zlepseni pro prodejce:)
se mrkni na DC od zari. Papir za $2.99, online $2.99 (po tejdnu $1.99). Trzby z online prodeje pujdou kazdopadne nahoru a procento po procentu budou ubirat papiru a cim dal kvalitnejsi ctecky tento trend jen podpori... Se mrkni na Amazon, ted jsem nedavno nekde zahlidnul clanek ze prodali vic elektronickejch knizek nez v papiru (tady je videt co dokaze velka firma s kvalitni cteckou Kindle). Neznam presnou statistiku, ale neco na tom bude...
Hudba na fyzickejch nosisich porad klesa ( v lepsim pripade stahnuje) a online prodej leti po desitkach % nahoru. Podobnej trend je i u knih. Papir uz klesa a online ceka ted slusnej rozmach.
A s tim piratstvim bacha. Nekoukej na CR, ale mrkni na nejakej vetsi trh, nejlip US:) Hned po vydani sezenes paradni scan jakyhokoliv komiksu bez reklam v top kvalite. Jasne, je to nelegal (v US, u nas je to legal), ale na to se u muziky taky nikdo nepta.