A máme tady poměrně velkou kauzu v našem malém knižním rybníčku - avšak míří na patra nejprodávanějších autorek. Zaznamenali jste sport mezi Toy_Box a autorkou lokálních knižních bestsellerů Alenou Mornštajnovou? AM nečtu, ale už to jedou i masovější a bulvární média a trochu se v tý kauze ztrácím.
Mám zatím z toho tedy hlavně pachuť a trochu nevěřícně koukám, co všechno lze označit za plagiát nebo, jak vlastně probíhá komunikace z obou stran. Knihy AM mě míjely, takže jsem nečetl ani onu horkou novinku Les v domě a chápu, že jde o mega citlivé téma. Navíc obecně u dam - a u obzvláště u literálně nadaných dam - bych čekal asi větší citlivost a obratnost v komunikaci, ale přijde mi to nešťastné z obou stran.
ToyBox a její nařčení (nejen z plagiátu) vydala na svém blogu zde (a taky si přisadil i Eva Klíčová na na Alarmu ještě z jiných úhlů).
AM se poměrně nejednoznačně a nešťastně vyjadřovala na sockách (stejně i HOST), až vydal šéfredaktor Hostu na svém blogu tuhle reakci.
A pak jsou tady asi střízlivější pohledy nebo tak něco mezi - třeba komentář Jana Němce.
Dokáže mi tohle někdo lépe rozklíčovat? Tedy pokud jste nejlépe četli oboje?
SomeOne: Jo, myslím SW sequely, ale taky vidím, jak Disney hranými / cgi adaptacemi svých legendárních animáků v současnosti przní jeden svůj klasický poklad za druhým, a je čím dál zřetelnější, že na co současné vedení Disneyho sáhne, to jde velmi výrazně k šípku.
baatcha: Prosím, v čem dle Tebe Disney "dom*dal Star Wars"? Tak nějak předpokládám, že máš na mysli sequelovou trilogii, ale za mě je vykoupená spoustou jiných věcí - Mandalorian, Rebels, Andor, Bad Batch, finále The Clone Wars, spousta knih a komiksů...
redundant má v US korporátní newspeaku vícero významů, ale je asi jasné, že bylo otázkou času, kdy se do nich matka více opře, obzvláště v momentech, kdy se nyní honí každej dolar a do čela Disney se vrátil Iger. Úspory v řádu 5,5 miliard USD se někde musí najít. Odhaduje se, že Disney propustí 7.000 lidí napříč skupinou a integrace Marvel Enterainment je vlastně jen logický krok v celý "optimalizaci nákladů" - já si asi počkám na to, co to skutečně bude znamenat v rámci edičních plánů a hlavně kvality (ať už ji každej vnímáme jakkoli)
"Marvel Comics will obviously continue publishing comics. The question is, what will the publishing look like without Marvel Entertainment existing as a separate entity. Marvel Entertainment will likely be affected by those cuts. How many of those losses will occur in the publishing division is currently unknown, but it is unlikely that any division will be spared. The big question now is whether Marvel's comic book publishing will remain fairly stable under Buckley, or if this is just the start of a much larger restructuring."
"Perhaps more importantly than Perlmutter’s dismissal is the Times’ reports mention of the official reason given: that Marvel Entertainment has been declared “redundant and would be folded into larger Disney business units.” This is a big deal, as Marvel Entertainment is the part of the company that publishes comic books — as well as the the part of the company that makes games and digital programming."
Alfi: Asi jo, žebříček je to podivný, žádné info odkud čerpali a kolik knih se vlastně prodalo. Myslím že u nás žádný ofiko žebříček prodejnosti ani není, i když jsem po tom tedy nikdy nepátral.
Tak to snad nesouvisí s tím, co si kdo o ní myslí. Ta kruciáta, která je proti ni vedená za jednu menstruaci je prostě absurdní. Stejně jako tento hon na čarodějnice v případě Adamse. Ale ať si to klidně každý schvaluje jak chce, ono se pak občas stane, že to ty lidi sežere samo, když narazí na ještě většího fanatika.
Ať jdou do prdele, ostatně tam tahle civilizace stejně směřuje. Doufám, že bude pokračovat u Kyanidu. Držím palce, boj s takovouhle demencí je třeba rozhodně vést, Rowlingová by asi mohla vyprávět.
Pořadatelé komiksových cen Muriel vyhlásili nominace v osmi kategoriích. Tři mají komiksové sešity Prašina: Křídový panáček volně navazující na úspěšnou knižní sérii, stejný počet získala také autorka Kateřina Čupová a soubor komiksových povídek Iogi, portrét jedné tokijské čtvrti vytvořený plzeňskými studenty designu a umění podle scénáře Jeana-Gasparda Páleníčka. Ve dvou kategoriích je pak nominovaná Lucie Lomová se svým deníkem Každý den je nový. Jmenovaní autoři obsadili i hlavní kategorii Nejlepší komiksová kniha – Čupová za příběh Hrnečku, vař! ve kterém mísí české pohádky se světem superhrdinů a mangy. Ten soutěží i v kategorii dětského komisu, třetí nominaci má autorka v kategorii nejlepší krátký komiks (kapitolou Podkova potkává Haha-Bimbi přispěla k rozšíření světa Rychlých šípů). Právě úspěch dětských komiksů a nástup mladých tvůrců charakterizuje ročník hodnotící díla vzniklá v roce 2022. Jeho vítěze oznámí organizátoři 21. února. (Respekt 5/2023)
Rozhovor je zajímavý, ale strááášně obsáhlý. Dal jsem dvě hodiny a odpadl jsem, zbytek dotáhnu dnes večer. Je ale fakt zajímavý, pak se asi vrátím i k těm předchozím z Nerdopolisu, které tam v průběhu několikrát inzerovali...
Gmork a teď si vem že Filipovým cílem je aby si jeho komiksy koupili fanoušci žánru nikoliv komiksů. Takže každý nekomiksak který si koupí Dopis 44, Matku nebo Tuláka je prostě úspěch..
Teď jsem to dokoukal, bylo to zajímavé. Dopis 44 mám zakoupen, ještě jsem se k tomu nedostal. Taky se mi libí depresivní konce a happy end nemusím, tak Tulák celkem navnadili.
Jestli prodají celí náklad a až tím se dostanou do plusu, to je dost depresivní.
Rozhovor s Mighty Boys fakt zajímavý a bohužel se v něm opět potvrzuje, že vydávat komiksy mimo mainstream nebude nikdy žádná hitparáda. O to víc jsem rád, že tu knihy Matka a Dopis 44 vyšly. Jedny z nejlepších komiksů minulého roku.
Poměrně zajímavý ROZHOVOR s Filipem Štěpánkem, který nabízí vhled do svého mladého vydavatelství Mighty Boys včetně dotazů z publika streamu Jouob - takže hutný dvě a půl hodiny. Hezky doplňují rozhovory z Nerdopolis.
Aftershocku je škoda. Sice jsme toho doma nebrali moc, ale měli milé jednohubky v Prestige Plus formátu a čas od času i něco někomu, koho mám rád a jinde by asi nevyšel. Tak snad je někdo odkoupí a nepadne to nikde do kanálu :)
Já jsem naštěstí stihl koupit tu koženou vazbu kdysi. V knihovně to vypadá luxusně. Vím, zní to jako kdybych se chlubil, ale doma to nikdo neocení, tak musím aspoň tady :)
Díky už jsem si to našel taky ..za ty prachy? To raději koupím 4 m dřeva na zimu. Každopádně bych měl velkou radost kdyby třeba někdo k Vánocům mi pořídil
taky jsem uvažoval, že to koupím, ale nakonec asi nebudu až takový sběratel :D přijde mi to už jako zbytečnost vydávat limitky jedné knihy ve "dvaceti" různých zpracováních
Mně třeba v tomhle ohledu přijde docela sympatický přístup Crwe v případě MDEKu, kdy pevnou vazbu neoznačují za limitní, přestože je omezenější než paperback a po vyprodání se dá navíc často slušně otočit na bazarovém trhu.
Faster86: Na to nemusi byt clovek ekonom, aby chapal, ze luxusni zbozi se prodava draz a ze o limitni zbozi je vetsi zajem. To ze luxusni a limitni je prinejmensim relativni pojem, povetsinou pouzivany jako reklamni nalepka, taky neni zadny tajemstvi.
Mne prijde, ze se doslova nic nezmenilo a neni to ani nejaky specifikum ceskeho trhu, se staci podivat jak zamoreny je americky trh variantnima obalkama, ktery 'vsichni' uprimne nenavidi, ale to se neda nic delat, ze se ta bankovka vali v hovne, prachy jsou prachy.
No a včera Argo vystřelilo v Bibliofilni edici komplet Pána prstenů v plátěné vazbě. 40ks už je pryč, zbytek bude v prodeji po novém roce (134ks celkem).
Pro mě je limitka něco co by se ve velkém množství neprodávalo a pokud to chce vydavatelství vydat, tak mu nezbývá omezit náklad, zvýšit cenu a vydávat to jako exkluzivní a doufat, že trochu vydělá.
@soulbringer, no nerad ale musím dát argu za pravdu, já si od nich letos koupil limitku 1984 s leporelem a limitne limitni alias, a u obou celou dobu přemýšlím jestli sem to nekoupil jen kvůli tomu slovu limitní které je asi nadužívané, u aliasu ještě dejme tomu ale 1984 vyprodali asi 150 kusu a 100ka jim teď leží někde na skladě a neštěkně po ní ani pes :D
Tohle může mít i kladnou stránku, některé vydavatele to donutí jít cestou kvality, ne kvantity (vím, jsem trochu naivní), tím myslím hlavně beletrii, občas člověk žasne, jaké ptákoviny tady vycházejí. Co se týče větších komiksových knih, pan Vybíral podobnou knihu jako je Petr Pan pro roky 2023 a 2024 neplánuje. Pojedou se klasické dvojdílky.
Já věděl, že některé z vás slova z Arga nenechaj úplně chladnými :)
(vazba u Aliasu by mohly vyprávět nehezké příběhy) Osobně mě úplně zahřála na duši ta bezlesná upřímnost v téhle větě: lépe se prodávají knihy, jež působí exkluzivním dojmem :)
Nicméně, už teď se těším na výroční zprávu SČKN, kde ten propad, jež de facto začínal lehce před covidem, bude asi markantnější, co se týče celého trhu. Poslední "covidový" report s pár zajímavými postřehy je k nalezení na webu svazu - tam mimo jiné ten propad u vydaných titulů Arga vypadá takhle: 153 ve 2020 vs 234 ve 2019. A nejsou samozřejmě jediní. Dle dat z databáze České národní bibliografie jsme ve volném pádu de facto od roku 2008 (chlácholím se však tím, že se investuje do kvality, nikoli do kvantity - lol).
Není tedy překvapením, že v rámci lepší práce s daty (o zákaznících a trhu), po akceleraci černé labutě z Wuhanu a při současných cenách papíru, se prostě hledaj cesty k optimalizaci samotného produktu, segmentační politiky a samozřejmě průměrné ceny a cenové politiky vůbec. Asi bych to nevyčítal jen Argu. To je realita trhu a prostě kapitalismus. Jinak je myslím osvěžující zjistit, že řada sběratelů jsou hlavně hejlové, jež koupí kde co s nálepkou "limitka" (nic proti sběratelům samozřejmě, sám sobě se musím leckdy smát).
Pro mě je ovšem zajímavé sledovat v delší časové ose:
- co dnes považují někteří vydavatelé za košatější...exkluzivnější... luxusnější... obsah, který vydávaj limitovaně
- s jakou cenovou a marketingovou politikou to dělaj
- jak obecně reagují na digitální změny na mnoha frontách
Jestli má někdo nějaký lepší vhled do prodejů a průměrné marže limitek a "klasických" bestsellerů za poslední dekádu u komiksů - a co u nás můžeme čekat v letech 2023 a 2024, tak doufám, že si to nenechá pro sebe. Nefiguruju v žádným vydavatelství, ale stejně mě ta branže fascinuje :)
Argo, nešťastný vyber materialu minimálne pri obale na chrbte knih ktore vydava. Človek aby sa bal otvárať knihy. Rohy su prinajlepsom hned osuchane, ked nie natrhnuté.
Doppelganger: To určitě záleží, nicméně ten omnibus jsem četl na stole (ono by to stejně jinak asi ani nešlo). Na tyhle bichle jsem opatrnej. U CC se mi tohle zatím nestalo.
Občas narazíme na zajímavé články či videa s comicsovou tématikou, tak se o ně podělme s ostatními. Z domova i ze světa.
* Bez paywallu, předplatných atd.
* Bulvar sem nepatří.
* Filmové novinky sem nepatří.