Pindárna Obecný pokec o čemkoliv.

@Walome: Na tom není nic špatného, já spoustu jejich komiksů taky žeru. Teď si rejpnu, ale až ho příště uvidíš, tak bys mu měl naordinovat dietu, ať nám dlouho vydrží, mě přijde, že je video od videa širší a širší :)) Ale třeba to dělá ta kamera.
@damacon: tak to není žádný tajemství :) já když přišel ke komiksům, tak jsem si Václava oblíbil velice brzo a ještě mě to nepřešlo.
Dortovi privrzenci :)
Faster ano taky jsem ještě neviděl že by dělali recenzi na něco od někoho jiného než je Conan Centrum...
@faster86: ne tak my delame co nas bavi (kor s tim podcastem), samozrejme ze jsou temata, ktery by bylo fajn obsahnout, ale my se proste jednou zacas sejdem, kdyz je cas, a pokecame si o tom na co mame zrovna chut :)
@walome někdo kdo ma podcast zaměřující se na komiksy? někdo s podcastem kde recenze komiksu jsou z 92% od comics centra? doufám, že moje ukazování prstem a narážky jsou dost jasné ????
@faster86: no u depth prej nejaky zmeny byly taky, ale na prvni dobrou jsem nic nepoznal (si pamatuju kulovy) a zas takovej silenec, abych porovnaval panel po panelu nejsem :D

Ale nekdo by to moh zkusit, ale ono to neni moc zabavny.
Ta cena je teda skvělá, to se až člověk diví
@Milo nějaký velký přítel CC jako jsou komiksové noviny, by mohli investigovat a do jejich dalšího videa to zjistit, pěkně co je tam jinak oproti originalu
@Walome příběh v příběhu, úplný Inception
@Milo_Harwey: Bez jejich zásahů by to nedávalo smysl, takže teprve teď je to ten vybroušený diamant, který si můžou užít čtenáři exkluzivně pouze v češtině.
Milo_Harwey: Radši nevědět. Potom, co dokreslovali sníh do obrázku, kde ho kreslíř zapomněl, tak radši už nevědět.
CC video o představení překvapení: čas 3:30. Víte někdo co znamená: "v textu jsme byli nuceni opravit velké množství chyb v kontinuitě"?
Poniczech: To už je součást jeho "brandu". Nebyl by to Dort, kdyby neudělal to svoje: "Kdo koupí, neprohloupí!"
@faster86: Jakoby jasně, taky mi to přijde vtipný, jak vždycky Dort vychválí úplně každou věc, co vydají, jako by to bylo to nejlepší, co vzniklo. Na druhou stranu to trochu chápu, na spoustu lidí tohle prostě funguje a pak mohou v noci s větším klidem spát, když dají pálku za nějaký megašpalek průměrného čtiva. Navíc ta cílovka je tam trochu specifičtější, než u Crwe, které prostě většinou stačí obyčejné reklamy.

Jinak teda ještě to není na CC levelu, ale Mighty Boys se vydávají dost podobným směrem ve smyslu "to my tady vydáváme ty OPRAVDU dobré komiksy" (ale přece jen mají v tom svém kodexu "V popisech knih Vás nepřesvědčujeme, že jde o nejlepší počin od vynálezu knihtisku." tak se asi ještě drží).

@soulbringer: Naprostej souhlas.
@faster86: přiznám se, že jsem tady nikdy nečekal, že bych tady bránil zrovná já CC, ale když se ozve zasejc jinej nakladatel... hele, asi takhle: Zrovna tobě nemusím psát o tom, jak je ten boj tuhej a jak se prostě musíš odlišit nebo když už začneš marketovat novej titul, kterej ti zase docela solidně zasáhne do peněženky, tak se to dělá o dost líp s příběhem - tohle cliché ti potvrdí každej druhej juniorní markeťák. A navíc logicky:
- jde o to jejich odhalení ohlášeného překvapení (očekávání cílovky tu holt je)
- jde o Lemiera, který je trochu jinde, než tu většina jeho věcí vychází
- když si jsou jistí, že ten formát není jinde, tak bych to asi taky zdůraznil
- vychází to na Black Friday - což je pro ně (a nejen pro ně) úplně kličový datum

Je to typickej Dort, takže úplně on brand... i s tím jeho "bylo to v hodně dvanácté!" - jo, rozesmálo mě to, ale mě to u Dorta nepřekvapuje.
Já myslím, že je fajn dozvědět se něco o problémech, které vydání provází a trochu nahlédnout pod pokličku. Těším se a držím palce s prodejema.
@faster86: :D :D :D takovej pocit z toho mám přesně pokaždý, vrchol byl Smrtonoš. Kdyby před Smrtonošem Crew vydala super limitku Sandmana za 15k, věřím, že by Smrtonoš byl nejmíň za 5K a video o něm by bylo o pár minut delší s pohádkou o tom, jak se Frazettovi na dvorku vykopávaly pradávné skicy.
@alfi Neříkám, že tomu nemají udělat reklamu, ale staší říct, je to od toho a toho a je to o tom a tom a vyjde to takto velke za ty to penize. Ale u CC už je to folklór, který hold k těm komiksům patří. :D
@faster86: Poprvý lituju, že tu nejde dát Like. Moje pocity jsi shrnul naprosto dokonale :D
@faster86: čakal si niekedy od akéhokoĺvek vydavateľa výrok “je to blbosť ale ľudia ju kúpia tak si chceme nahrabať.”??
prosím povšimněte si, jak velkou oběť CC opět (jako u všech komiksů co vydávají) muselo podstoupit, bylo těžké sehnat podklady, bylo težké sehnat práva, museli upravit spoustu špatně vložených textů, naštěstí budou v knize 2 stránky které nikde jinde nejsou a pozor, nikde na světě kniha nevyšla v tak velkém formátu.

Jako su rád, že to vyjde, samozřejmě to koupim na černý patek, jen mě irituje jak každý komiks co CC vydává je klenot kvůli kterému museli pěšky pozpátku po střepech vylézt na bájnou horu která se objevuje jen jednou za 2 roky a to za drůhého úplňku po slunovratu, bylo potřeba zatančit před pradávným stromem který nikdy neztratí plody, uplatit škřítka strážící bránu do tajného skladu atd atd atd
Překvapení pro druhé pololetí od Comics Centra je Lemireův Descender ve dvou velkých knihách
https://www.youtube.com/watch?v=pX9K3Q820Ig
Tak to sem asi trochu mimo... ale ten saudek e-shop mi pride jako pekna traparna
Jak jsem někdy dříve zmiňoval sám, že to i na samotném aukru kolikrát postrádá logiku, za kolik se co prodá. Tak tady skončila aukce na LIPS TULIAN DALŠÍ DOBRODRUŽSTVÍ na 1200,-, přitom lze bez stresu pořídit hned vedle za kup teď 820,- ...
Že to v té druhé aukci vlastně prodává eshop Bereniky Saudkové, kde to lze napřímo koupit ještě levněji za 790,- , již raději ani neřeším.
Tak ono to není žádný velký překvapení, když se podíváš na nový autory, o kterejch nikdo jaktěživ neslyšel, a maj na databázi knih 20 hodnocení. Já kdybych podváděl, tak tam dám aspoň jednu trojku, ale ne, oni si dávaj plnej kotel :D

@soulbringer: rozhodně, všichni nikdy nejsou úplně všichni, to je jasný. Pro mě osobně by to bylo (mimojiné) hrozně kontraproduktivní. I to volání po těch kámoších. Můžu napsat 10 lidem ať mi daj na youtube paleček, ale co z toho. Nechodím pak do klubů a neříkám náhodným osobám "hele voe koukni, na youtube mám 30 palců". Je to komický, no.

Btw už jsem se ptal a ta lektorka je zaměstnankyně jednoho nakladatelství :')
@soulbringer: Nic jinýho mi nezbejvá. Už jsem neofiko začal. Firemní zprovozním po novem roce.
Ale na vodoznak kašlu. Nelibi se mi. :-)
@Light: Nejaky RŠ a Vybíral, myslim...
@Lenny: jo, to je legit, jen je to divný a kontraproduktivní v první den vydání - což by asi mělo dojít kdekomu :) Ale hlavně to není podvod. Podvod je to, co tady popisoval @walome a hlavně mě dojalo to, že to někdo školí jako standardní marketingovou praktiku.
@xintax: Jen sedm stovek? A ten vodoznak není od věc... ale jako zároveň bych zvážil udělat něco ve stylu "aukro speš deal", kde budeš vybrané kousky prodávat přímo u nich. Samozřejmě za jinou cenu (včetně provize aukra a přirážky pro lidi, co netuší, že existuje google search či srovnávače) - a máš rovnou nový prodejní kanál pro úzkou cílovku :D
A o jaké komiksy se jednalo by šlo prozradit? Mi tohle taky hlava nebere...
@Mr.Plysh: Asi sedm kil, minus poplatky. Žádná trága. Já jen nechápu, že lidi nejsou schopný googlit a v klidu dají 2x tolik na Aukru než u obchodníka...
Měl bych dávat na fotky vodoznak. :-)
@xintax: a kolik ten preprodejce na tech trech titulech vydelal?
To se člověk dozví věci. Ten předprodej je docela nářez.
A není to třeba tak, že autor vyzve fanoušky, aby se registrovali a napsali hodnocení, že to je pro něj důležité? To je naprosto legit přístup.
Vím, že velcí vydavatelé si skrz svoje bloggery třeba hodnocení na DK docela podchycují, takže proto má nová kniha dost komentů
@soulbringer A já s tebou z duše souhlasím. Nelíbí se mi, jak díky těmto praktikám dostal marketing nálepku podvodu, manipulace a klamání. Ale nežiju ve sluníčkové realitě a moji studenti se s tím v praxi setkávají, ostatně mě na to kdysi přivedli oni, takže jim to řeknu.
@xintax: tak to je slušný - tomu říkám optimalizace obchodního řetězce :)
@MisaNuff: @walome Mno hele, mě také živí marketing (byť to není ten knižní a hlavně to není to hlavní, čemu se věnuje zase mý srdce), ale jde o to, že i marketing má nějaké své zákonné i etické hranice. Ze samotného slova "marketing" se stala nadávka a říká se nahlas s pohrdnáním a odporem právě proto, že lidé, kteří vůbec netuší, co marketing vlastně je, školí přesně tyhle nesmysly.

Tak jen aby to snad nezapadlo - česky se takovým praktikám říká podvod a pokud to někdo školí jako "marketingovou metodu, kterou dělaj všichni", tak samozřejmě lže a marketing to prostě není. Fakt bych rád rozděloval zrno od plev a realitu či praxi od ideálu či koncptu, který má být fér ke všem a hlavně nemá uvádět spotřebitele v omyl. Nemám problém s tím, že někdo popisuje realitu, že někdo tady klidně popisuje zaběhnutou praxi některých autorů či vydavatelů, ale jsem sakra nakrklej, když to někdo začne vydávat za běžnou marketingovou praktiku, kterou dalěj všichni, pač znotu - je to:
a) podvod
b) nedělaj to všichni
c) není to marketing
@damacon: Mazec, ty lidi. Nový level u překupníků :-)
Takže dneska si to už ani člověk nekoupí a pak nepřeprodá, ale rovnou přeprodává ještě nenakoupené zboží a pak chce po prodejci aby mu to ještě rozeslal :D :D
Takovej je svět. Smiřte se s tím. Lepší to nebude. :-)
Já mám zase jednu "výbornou" obchodní praktiku. Není sice nová, ale taky potěší.
Před měsícem jsem měl na webu hezkou objednávku - komiksy. Čekal jsem týden na platbu a nic. Musel jsem zákazníka upozornit a teprve začal komunikovat, že jestli můžeme počkat. Jistě, proč ne. Ale nějak mi to nedalo a prohnal jsem tituly computerem a ejhle, vše na Aukru i s našima fotkama. No nechal jsem ho je dokončit. Dvě z pěti neprodal, tak jsem čekal co bude. Samozřejmě je chtěl zrušit. Jasně, proč ne. Zaplatil zbylé tři obratem a žádal odeslání na dvě různé adresy Balíkovny (kódy prý pošle). To jsem odmítl. Tak tedy na jednu adresu (tu původní z objednávky, jinou než ty dvě požadované). A pak už přišla moje chvíle. Světe div se, ale trvalo mi to skoro tak dlouho, než jsem je odeslal, jako jemu platba. To bylo mailů a telefonátů, kde je balík... :-))))
Jako markeťák tady musím dodat, že o tom normálně mluvíme se studenty, protože to dělá naprostá většina agentur, tak musí být připravení na realitu. Možná stejná logika platí i o kurzy, dělá to hodně firem, tak ať to víte.
Fort: Ono je spíše zarážející, že to nakupování/vyrábění falešných účtů radí nějaká lektorka v kurzu.
Jde normálně si koupit sledující, odběratele na youtube. Pokud je tvůj byznys v šedé zóně, tak je to naprostá nutnost. Dál se třeba sehnat i za 1 € cizí účet na steam, pokud děláš machinace s odznaky.
@soulbringer: manzelka byla na nejakym marketingovym online kurzu kde tohle lektorka radila, ze to tak "vsude delaj" (ono kdyz se podivas na dstabaze knih, kde maj novi autori desitky absolutnich hodnoceni od novych uctu). Jmeno neznam.

Jenomze vis co je problem? Ze lidi fakt davaj na procenta. Jsme kdysi meli takovej pofiderni web, kde jsme hodnotili knihy pouze slovne, a nakladatele nam psali, ze to je spatne, ze chteji procentualni/ciselne hodnoceni.
@Walome: počkej, počkej! Abych tomu správně porozumněl: Někdo (kdo?) učí autory a vydavatele, aby si zakládali fake účty / neaktivní účty, aby dávali pouze pozitivní recenze i na CDB a říkají tomu marketingový kurz? Jakože tohle nebude lehce prokouknutelné? Vážně?

Nebuďte slušnej, řekněte jméno! :)
@flynander: ono se to bohužel přímo radí na kurzech marketingu pro autory publikacích. Mně to smysl nedává, ale kdož jsem já, abych soudil rady odborníků :)
Možná by mohla přibýt v profilu položka, kdy se uživatel registroval.