Landauer

Landauer

Jméno: Dan Černý
Email: landauer@seznam.cz

Landauer
Landauer | 20.2.2018 | Rumcajs se vrací #02

Začalo to jako blbinka, vypadá to jako blbinka, ale vylouplo se z toho překvapení roku! Rumcajs fakt mimořádně zaválcoval a podle mě se jedná o jeden z nejlepších scenáristických počinů v dějinách planety Čechy (včetně tuzemské televizní tvorby). V tomto sešitu se s nesníženou kvalitou pokračuje v napínavém příběhu, který by sváděl k laciné parodii, ale Michal jde mnohem dál. Nikdy jsem s Rumcajsem a Cipískem nesoucítil víc. Skvělé dialogy, prokreslené postavy, napínavý příběh a jako koření brutální akce... Už píšu oslavnou klaviaturu v F moll!

Landauer
Landauer | 4.1.2018 | Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa

baatcha: Fantagraphics to taky neměli vůbec lehký při záskávání práv, byl to docela boj, ale díky neústupnosti nakladatelství a díky fanouškům se to povedlo. Takže já bych neházel hned ručník do ringu.

Landauer
Landauer | 3.1.2018 | Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa

baatcha: Protože kdyby tu vznikla silná kačeří základna (fůra těch komiksů je prostě luxus, hlavně Rosa (držitel Eisnerovy ceny právě za kačery) a Barks, ale najdou se i další), vznikl by tu i patřičný tlak na vydavatele. Stačí vzpomenout Usagiho. Bez fanovské základny bychom se nedočkali ani Yokai ani dalších speciálek ani vlastně celé série, jen max. pár paperbackových ochutnávek s rozrastrovanou linkou a podivným pořadím (jako první tu vyšla devátá knížka).

Landauer
Landauer | 3.1.2018 | 60. Kačer Donald

Autoři dle pořadí komiksů: Carl Barks, Daniel Branca, Daniel Branca, Romano Scarpa a na závěr opět Carl Barks. Průvodní narozeninový komiks má na svědomí Vicar. Takže hvězdná sestava :-) Všichni už jsou bohužel posmrti.

Landauer
Landauer | 4.8.2017 | Disney Zlatá klasika #02: Romano Scarpa

Scarpa holt není ani Barks ani Rosa, ale příběhy jsou určitě nadprůměrný všechny a přirovnání k Super komiksu není úplně trefný. Nedávno jsem si Super komiks koupil a většina těch příběhů v něm je dost pod úrovní toho, co je tady. Mickeyho taky moc nemusím a je pravda, že závěry všech příběhů jsou poněkud rozpačitý, ovšem čtivý jsou všechny. Nejvíc mě ale v týhle knížce potěšil doprovodný text, kterej dává nakouknout pod pokličku tvorby Disneyových komiksů hlavně v Evropě. Konečně člověk nakoukne za kulisy fenoménu, kterej se v našich trafikách objevuje nepřetržitě už od roku 1990, protože až do teď jsme o těhle komiksech a jejich autorech nevěděli v podstatě nic.

Landauer
Landauer | 9.7.2017 | Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa

baatcha: Egmontovská politika je dost omezená tím, co jim dovolí Disney. Nemyslím si, že má českej Egmont zájem na hnusným fontu a hnusnejch SFXkách. Sakra, na tom nemá zájem nikdo! Kromě retardovanjech Disney úředníků. A ten font nebo SFXka fakt nejsou z lenosti nebo nedbalosti českýho Egmontu, protože dneska to už není vůbec žádnej problém, vyměnit debilní font za komiksovější a hezčí, nebo prostě jenom ponechat původní daleko hezčí SFXka (to by nakonec bylo ještě jednodušší, než to celý pokurvit tak, jak to můžeme vidět třeba v SUPER komiksu). Spousta tady těch kokotin, včetně formátu, včetně vzhledu obálky (ač je sebehnusnější) jsou příkazy přímo od Disneye. A českej Egmont i kdyby chtěl, s tím nic neudělá. Proč to tak je? Protože Disney už nějakou dobu funguje spíš jako finanční úřad než jako tvůrčí líheň. Hromady kravaťáků činí rozhodnutí podle norem, tabulek, návodů a průzkumů. Proto je třeba tvrdá fanovská základna, která má chuť a energii postavit se tomuhle molochovi a vydupat si volnější podmínky, což se povedlo třeba Fantagraphics Books, která si po docela pěkný přetahovaný s Disneyem vymohla naprosto monumentální a úžasnou sérii edic The Carl Barks Library, The Don Rosa Library ap. Podobně je to s Italama, kde vycházejí moc pěkný kačeří booky (samozřejmě hlavně od italských autorů), částečně i v Německu, kde začínali dost podobně (mám dvě alba z 80. let z obrovský série alb komiksů jen od Carla Barkse, a to právě byly ty vlaštovky - paperback, hnusnej font, hnusný SFX, nulový doprovodný informace, jméno autora na obálce téměř k přehlédnutí... a dneska tam vycházejí moc pěkně vyvedený edice... se stejným fontem teda, jakej je právě v týhle knížce :-) ale vypadají celkově daleko líp). Mám za to, že pokud tu vznikne dost silná fanovská základna, bude mít Egmont lepší vyjednávací pozici. Mrkni třeba na Usagiho, jak opatrný Crewáci byli, když tady tuhle sérii rozjížděli: paperback, malej formát (co jsem mrkal, tak ve světě vychází ve větším), nezačali dokonce ani od prvního čísla... A dneska? Usagi tu má tak silnou fanovskou základnu, že nejenže dovydali předcházející knížky a série pokračuje, ale vyšly tu i speciálky (Vesmírný Usagi a luxusně vypravená jednohubka Yokai) a dokonce samotný Stan Sakai přijel do Prahy, aby se tu fanouškům podepisoval a rozhodně nebyl zklamán. Mno a teď si představ, kdyby tu - nedej bože - byl zarytej fanda Usagiho a totálně vyhejtil první knížku, co tu s Usagim vyšla, protože ta knížka má fůry nedostatků! Už jenom to, že tady ta série nezačala vycházet od prvního čísla! Rozrastrovaná linka! Hnus! Paperback! Malej formát! I v překladu by se určitě něco našlo atd. Tak všichni, co Usagiho neznali, by si řekli - tak do toho teda nejdu. A my bysme přišli o jednu z nejlepších komiksovejch sérií, co se tu kdy objevila. Takže fanovská základna dělá moc a fanovský základny vznikají prvními vlaštovkami. Kačeři tu mají velmi silnou základnu (poznal jsem to na Crweconu, Festivalu fantazie v Chotěboři a překvapivě i na Junktownu), ale to mají kačeři obecně, ale Carl Barks, Don Rosa a další machři jsou tady zatím velkou neznámou a takhle knížka je klíčová pro to, aby se to změnilo. Není ideální nebo dokonalá, ale je klíčová.

Landauer
Landauer | 27.6.2017 | Disney Zlatá klasika #01: Don Rosa

Je to prostě super! Dočkal jsem se! Don Rosa tu vyšel v samostatný knížce, která navíc nedopadla vůbec špatně. Pevná vazba, hromady bonusů, překlad na úrovni (i když šotek si zařádil a pár failů pro nerdy se tam taky najde), formát ok, cena ok. Je vidět, že se vydavatelé přes klacky pod nohama, co jim tam naházel Disney opravdu snažili. A to se cení. A je super, že to není jen naházená změť komiksů bez ladu a skladu, která by sice děckám stačila, ale náročnější čtenáře by nechala chladnými. Pokud vezmu poměr cena/výkon, je to za 5*! A moc se těším na další knížky.

Landauer
Landauer | 30.5.2017 | Rumcajs se vrací #01

Tak to se mimořádně povedlo! Michal možná není výtvarný virtuoz, ovšem rozhodně, co se scénářů týče, je génius, a námět, který mohl snadno svádět k laciné parodii, pozvedl na opravdu velkolepý a dramaticky výživný příběh. Je to scenáristicky brilantní!!! A takových scenáristů je tu jak šafránu. Víc Michala Opitze!!! Moc se těším na další dva sešity.

Landauer
Landauer | 27.3.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)

chrz: Divil bych se, kdyby pan němeček neměl originály... a to zrovna od tohohle, ale kdo ví.... může být, mno. baatcha: Kreslíři a vůbec přispěvatelé do Čtyřlístku jsou spíš externisti než vyloženě členové redakce ;-) Takže když chci něco vědět, musím se zeptat... což ale ostatně může udělat kdokoliv :-)

Aktivita

Naposledy přihlášen: 20.2.2018 23:09
Komentáře u comicsů: 121
Hodnocení comicsů: 88
Příspěvků ve foru: 0

Sbírka (z CDB)

Četl: 3 (cca 397 Kč)
Má: 330 (cca 60979 Kč)
Chce: 0
Shání: 0
Nabízí: 0