DEG: hmmm.....pěkně, toho máš dost - to bych nevydržel to mít jen tak doma a nehrát to - navíc když to můžeš hrát i sám;-) Kdyby tě to doma už sralo, jak ti to zabírá zbytečně a bezbožně místo, s tím, že tě pronásledují od koupě děsivé sny, tak ti když tak od toho prokletí rád odpomůžu;-)
to Kapis: no jo, mam vic veci, co jsem nehral/necetl/nevidel. Kdyby me nahodou prepadla nuda, tak at ji mam cim zahnat. A ted se koukam za sebe a mam Dunwich, Kingsport a King in Yellow expansion. Tak at ti to zavirani bran jde:).
DEG: ty to máš doma i s nějakými rozšířeními a ještě si to nehrál?? Tak to nechápu - já, něvysro-li se nic, to jdu zítra otestovat do svého rodného města za starýma kámošema a jestli se mi to bude líbit, pak si chcu koupit základní hru domů pro sebe a rozjet to s novějšíma kámošema. Jak se znám, tak určitě budu dokupovat postupně všechna rozšíření;-)
to Kapis: tak to nekdy zahlas, jake to je... mam uz nejaky patek doma spolu s par rozsirenima, ale nejak jsem se stale nedostal k tomu, abysme s klukama Arkham Horror zahrali. Tak do duchodu casu porad dost:).
Jinak pro zájemce/sběratele a milovníky nepojmenovatelných hrůz a plíživého děsu, jenž pojmenovatelně umí svírat kule, je ještě stále možno koupit některé ze sešitů H.P.Lovecrafta, s ilustracemi Káji Saudka, co vydával v devadesátých letech Zlatý kůň.
...A to nemluvě o nádherném souborném chronologickém vydání od Albatrosu, z něhož jsou venku 2/4 knih a jimž se s chutí právě pročítám. Musím přece nasát trochu zmaru, když si chcu vyzkoušet zahrát Arkham terror;-)
Tuhle knihu jsem měl kdysi párkrát v ruce a i přesto že jsem někdy pociťoval sběratelské cukání, vždycky jsem jí zase vrátil zpátky, protože je fakt příšerná.
mára: máme v práci dost restrikce na net. Mám to na rajčeti a to je spousta obrázků, takže tam odsuď nechodím. Pošlu ti na maila link, až se k tomu doma dostanu;-)
mara: Jsme si všiml, že ti Zack tady posílal nějakou tu fičůru s bleskama - mám nafocenou celkem pěknou sbírku šablon (nevím, jestli to říkám správně-zkrátka nastříkáno na zdi přes šablonu) z Andalusie. Kdyby co, můžu poskytnout k nahlédnutí;-)
Uplne to sem neni, ale coz... Draco me upozornila publikaci Planeta Eden a jsem potesen. Zavzpominal jsem si, pogratuloval si, ze uz u nevladne KSC a tak:).
andre: Dřív bych řekla, že se toho chytne BBArt, ale na to už teď nevěřím... Tak doufat můžeš leda v Matfyzáky :D Žádná hláška o vydání nikde veřejně neproběhla.
Zajímavé, že na stránkách Comics centra není zatím nic. Ale toto je opravdu povinná četba;-) A ještě Sandman k tomu teď, to je peněz, to je peněz.........
Jedna zajímavá zpráva - Egmont právě vydal nový díl Lucky Luka (Soudce Bean). Ten ovšem nenavazuje na klasickou řadu předchozích u nás vydaných dílů, které původně vycházely v letech 1967-1980 (jednalo se o druhou éru Luckyho komiksů - čísla tuším nějak přes třicítku) a zničeho nic se vrátil do starých dob a vydal díl číslo 13 z roku 1959 (jedno z prvních alb psaných Goscinnym). Mělo by se tedy jednat o podstatně archaičtější zpracování, což by mohlo být poměrně historicky zajímavé. Na druhou stranu strategii Egmontu úplně nechápu a pokud bude v těhle starších kouscích pokračovat, zřejmě se v nejbližších několika letech nedočkáme žádného jiného scénáristy než Goscinnyho. http://www.daemon.cz/kniha/13302/goscinny-rene-morris-lucky-luke-soudce-bean.htm
Díky. KF Revue mám všechny, články jsem četla, jen autorku jsem nějak asi nevstřebala... Ale vřelá vzpomínka na Pepinu, která vyživuje vlasy rajskou...
Draco: Slovy Tomáše Prokůpka:
"...Ono je tu těch badatelů v hlubinách českého komiksu víc – za připomenutí stojí aspoň Helena Diesing, která už před časem odevzdala do vydavatelství Academia knihu o historii českého komiksu do roku 1950. Až tohle vyjde, bude to velký průlom, ta její práce je opravdu moc dobrá...."
Přinesla jsem si domů knižní katalog 2009/2010 od Academie a našla v sekci "Umění-připravujeme" knihu "Český komiks první poloviny 20. století" od Heleny Diesingové. Neznáte někdo publikační činnost autorky? Zajímalo by mě, co mám očekávat. Má to být rozsáhlá rešerše dobových periodik, a to žánru, který nebyl v české kultuře zpracován jako celek...podle anotace.
Tak snad četba né až tak povinná, každopádně ale stojící za zmínku: Nedávno vydalo vydavatelství Volvox Globator ukrutnou knihu H. Dagssona "A tomu se mám smát ?". Když napíšu, že jde o kreslené vtipy, tu ukrutnost tím nevysvětlím. Když zacituju, snad se rozjasní: Manžel u oběda: "To není čokoládový pudink. To jsou hovna." Manželka: "Tak mě nemáš nutit vařit". A do družice všeho suchého: Holčička k tatínkovi: "Tati, zrovna začínají "Přátelé" ! Nemůžeš mě zprznit až potom ?" Tak kdo se na to cítíte.... :---) (není to "Red Meat", ale Dagsson přilít´ zrhuba ze stejný galaxie jako Cannon)
1) u druheho vydani Sin City CC zas tak neusetrilo, protoze Sin City znovu prelozili, takze znovu nalivali do bublin novy preklad, jiny prebal, jina grafika = novej tisk:). Takze to nebyla klasickej opakovanej tisk (mam uz komplet podklady a zavelim do tiskarny, at vytisnou to same znovu). A jak rikam, lepsi papir se promitne v radu par korun:).
2) taky je mozny, ze nebudes heterosexual, kdo vi:). Usagiho vyzkousej.
3) On tady spis Zack narazi na to, jak CC Talbota u nas propaguje. Nerekl bych, ze je Tablot ve svete comicsu tak znamy, jako Moore, Ellis, Ennis nebo Gaiman. Ono se staci podivat, kolik toho vyse zmineni za svoji karieru vydali:). Tim Talbota nijak nehanim, konstatuji.
4) jasne, Tablot umi... ja jsem byl na prednasce k vydani druheho Luthera a tam svoji praci presentoval prave na Lutherovi. Ad filmy, prave proto jsem mluvil o prolnuti do jinych medii.
5) Vkus je vkus... ono taky jde o to, kolik toho mas naceteno. Jestlize je to tak, ze jsi z comicsu cetl jen to, co mas ve sbirce, tak se nedivim, ze treba Luther je pro tebe ted modla. Az budes mit nacteny 100ky booku, tak treba prijdes na to, ze to zas takovej rovolucny pocin neni. Mne treba vice sedl druhy dil Luthera.
DEmnoG: Zajímavá debata, ale myslím, že už se chýlí ke konci, pokud plynule nepřejdeme k něčemu jinému. BTW je nějak omezená délka příspěvků :-)
1) To je možný :-) :-( Máš pravdu, že s tímhle moc zkušeností nemám. U druhých vydání budou nižší náklady, ale zas nevím o kolik, abych z toho mohl vyvozovat závěry. Zřejmě se to ale CC vyplatilo, když to tak provedli. Zkusím se jich zeptat, až zas někdy půjdu nakupovat. IMHO ale stejně bude rozdíl v nákladech na papír minimálně v řádu desítek korun na kus. Jenom váha komiksu by byla několikrát vyšší. Třeba Vrána stála na černobílý komiks takovýho rozsahu závratných 6 kil. Obě vydání v pevné vazbě. U druhého vydání je ale opravdu extra kvalitní křída a další vylepšení.
2) Takže podruhý to bude lepší? :-) Vyzkouším. UY zkusím vyměnit, ale asi bude lepší nečíst je moc často.
3) Je dost starý na to, aby stihl Moorea ovlivnit, i když kompletní vyšel až pár let po Watchmenech a TDKR. Teď mě napadá třeba inovativní vkládání informací do novinových článků připisované Mooreovi. Navíc, nevím jestli je to jen můj dojem, ale zakomponování novin do Watchmenů mi přijde dost necitlivé. Moc to z těch obrázků čouhá. Různé nápisy na zdech taky není oproti Arkwrightovi třeba nějak sáhodlouze hledat a interpretovat. Jestli nějak Talbot ovlivnil Millera se mi dohledat nepodařilo.
4) Samozřejmě že to není jeho patent, ale jde mu to moc pěkně, co :-) Většina kreslířů vychází z toho co tu bylo před nimi. Opravdových inovátorů a tvůrců nových stylů je opravdu jen pár. Přednášku jsem slyšel, ale o Lutherovi toho moc neříkal. Probral myslím jen jeden obraz ze strany 116 (studie světla a tmy s přesahem). Při druhém a podrobnějším čtení jsem těch přesahů našel víc, ale určitě se ke komiksu ještě párkrát vrátím. Nevím jestli se o všem zmiňoval, ale na to, že je kresba, lettering a řazení políček něco výjimečného, snad každej kdo Arkwrighta četl přijde sám. To se nedá přehlídnout :-) Psychologické postupy? Myslíš ty nadhledy a podhledy? To se týkalo jen Krysy, V Arkwrightovi je Talbot moc neuplatňuje a když už, tak dost nenápadně a spíš u obrázků, kde je jen vodorovně vycentrovanej samotnej Arkwright. Tohle ale není jen doména malířů. Koukni se třeba na E.T. mimozemšťana, kterej je celej točenej z výšky nevytáhnuté E.T.ho hlavy.
5) Mě osobně sedlo víc Talbotovo filozofování než to Mooreovo, ale to je spíš otázka vkusu. Ani po druhém přečtení jsem ale nedokázal plně docenit tarotový přesah, i když jsem si přečetl co se psalo o tarotu v bonusovém materiálu. Každopádně je zajímavá stavba děje, když je jeho osud předurčen (viz tarot), děj je nastolen už na začátku a ve zbytku dobrodružství Talbot děj jen rozvádí do detailů.
to Xeelee: vidim, ze to bude na delsi diskuzi, bodujeme
1) ad cena Watchmenu: myslim, ze si ceny cucas z prstu bez toho, aby staly na faktickych zakladech (+500kc na kus). Podivej se treba na druhe vydani Sin City (mam namysli Dama pro kterou bych vrazdil), ktere je na papire s takovou gramazi, ze je 2x tlustsi nez prni vydani a budes se divit, stoji o 1/3 mene , nez vydani prvni.
Ergo kdyby chtel BBart cenu tlacit dolu, vydal by v mekke obalce a bylo by. Myslim si, ze je chyba v lidskem faktoru. Treba tiskar prisel s kocovinou do prace, pac si vecer pred tim vyslechl manzelku, ktera mu s plaminkem v ocich vycitala, ze pred peti lety zapomel na na jeji narozeniny:). Chlapec si zasel do hospody, vozral se a rano nevidel, co tiskne. Nebo se technolog zblaznil a vybral papir, kterej takovej nanos plochy nezvladl. O penezich si myslim, ze tohle neni. Kvalitnejsi papir (v ramci rozumnych moznosti) te vyjde nakonec na kus o par korun draz:).
2) brozovane comicsy: nemas s cim srovnavat, jestli se tve zkusenosti vztahuji na tech par comicsu:). To je stejny, jako kdybysis jednou zasoustal, zrovna to nedopadlo podle tvych predstav a potom zacal vyrvavat, ze soustani je na nic a ze je lepsi sbirat comicsy:). Na tvem miste bych zasel do kramu, kde jsi zakoupil a pozadal o vymenu.
3) upresneni, Luther Arkwright zacal vychazet v roce 1978, ale v 1982 bylo jeho vydavani preruseno a nakonec byl dokoncen az v roce 1989, tedy pozdeji, nez vysli komplet Wachmeni (1987) nebo TDKR (1986). Takze o tom stari zas tak nemluv:).
4) Mam pocit, ze jsi slysel Talbotovu prednasku, vid? Ono kdyz se nad tim, co rikal a co dela zamyslis, tak zjistis, ze tyhle psychologicke postupy v kresbe uz funguji uz od dob da Vinciho (treba zlaty rez) a jsou pouzivany i ostatnimi kresliri/maliri ci jinych mediich. Takze to co Talbot velmi dobre ovlada a dela neni jeho patent:).
5) Co se tyce Luthera, tak s tebou souhlasim, ze je to jeden z velmi dobrych comicsu... na muj vkus je tam az prilis mnoho mysticna a filozofie:). Ale i tak u mne na Watchmeni, V jako Vendeta, Z Pekla nema:). A to rikam i presto, ze Talbotovi kresbu zeru.
to Zack: ba-ba, jak Tomb Raider, tak Darkness jsou jeste detske nemoci u Calibre, dnes CC. Holt kdyz se zacinam, tak se veci parkrat zkurvi:).
Zack: No mě překvapuje nekonzistentnost transkripce. Předpokládám, že v anglickém originálu je transkripce jednotná a překladatel by u pár japonských slov/jmen nepoužíval jinou. BTW proč by UY nemohl být překládán z jiného překladu? Nebylo by to nejprofesionálnější, ale možné to je.
Arkwright je starší než Watchmeni a TDKR a Talbotovými díly byla ovlivněna spousta tvůrců vč. Moorea. TDKR má velmi slabou kresbu a je postavenej na příběhu (takže to zmršení až zas tak nevadí), kresba Watchmenů je dobrá, ale kresba Arkwrighta je naprosto úchvatná a dělaná několika velmi náročnými technikami. Je tam složité řazení panelů a lettering. Spousta obrazů má navíc více významových rovin a tak vůbec je to hodně experimentální dílo. A to vše dělal Talbot sám. Podle mě to je hodně zásadní komiks.
From Hell posunul komiksy zas o trochu dál, ale že komiks může být propracovaný a mít hloubku Moore předvedl už dřív. Svět komiksu a filmu se hodně prolíná, původně filmové postupy se dostaly do komiksů a naopak, takže převedení jednoho specifického žánru do komiksu se mi tak zásadní nezdá. Práce se světlem a tmou je ale opravdu skvělá. Jsou to zásadní milníky žánru, ale na úroveň těch tří nebo čtyř děl bych je neřadil.
Z brožovaných komiksů mám jen UY (Crew), Kazatele (CC) a Mouchu (Mot). Problémy mám jen s UY. U starších dílů mi už pár stránek vypadlo a nemám pocit, že bych s nima zacházel nějak špatně. Možná to je tlustším hřbetem, který je víc namáhaný. Kazatel je taky silnější, ale je celkově ohebnější (tenčí papír i obálka) a údajně CC přesvědčilo tiskárnu, aby dělali brožované výtisky podle kvalitnějšího US standardu. Nevím ale nakolik je tahle informace od CC důvěryhodná. Ve vazbě knih se opravdu nevyznám a ani netuším, jestli ještě nějakej US standard existuje.
Xeelee: Usagi se preklada z anglictiny. Hlavne proto, ze to je americky comics :)
A dovol mi lehke pousmani nad Arkwrightem jako nejzasadanejsim comicsem, ty jsi taky koukam krasne zpracovanej masazi z CC :) Za Vendetu bojovat nedokazu, ale From Hell je zasadni hloubkou, propracovanosti a pristupem k mediu obecne, Sin City je zas zasadni redesignovanim noir stylu do comicsu (do te doby to byl ciste filmovy styl), praci s cernou/bilou, resp. svetlem a stiny.
Mne se comicsy nerozpadaji (krom Darkness a Tomb Raideru), v rukavickach s nima nezachazim, ale nedokazu si predstavit, co bych s nima musel delat, aby se to rozpadlo. Rvat do scaneru mozna.
DEmnoG: Darkness a Tomb Raider je navic od CC, ze jo. Resp. z Calibra vlhke pameti.
DEmnoG: Myslím Arkwrighta, TDKR a Watchmeny, ale Maus by se mezi ně taky mohl zařadit. Neznám všechny věci cos vyjmenoval, ale čím je tak zásadní V jako Vendeta, From Hell nebo Sin City?
Kdyby byli Watchmeni (obě vydání) v kvalitnějším provedení, tak by cena šla rapidně nahoru. Na kvalitnější tmavší tisk by bylo potřeba použít kvalitnější silnější papír. Vzhledem k tomu, kolik stojí teď by to bylo minimálně 1500 Kč a to už by si asi moc lidí Watchmeny nekoupilo.
to Xeelee: tremi nejzasednejsimi comicsy mas namysli co? Watchmeni nebo TDKR nebo V fot Vendetta nebo From Hell nebo Understanding comics nebo Sin City nebo Crow nebo Marvels nebo Kingdom Come nebo Arkhwriht nebo Blankets nebo Maus? To jen tak naokraj:).
BTW se s tebou nepru, TDKR je silena fuserina a co se ted mohu podivat do knihovny, tak je videt, ze Netoperejr (Torpedo, Maxx) se od dob TDKR a Horned God poucil a zacal veci delat poradne a Crew to same, i kdyz u ni si mimo spoluucasti na TDKR zadnej vesti pruser nevybavuji. Vracim se k tomu co jsem psal... je nutne po sesti letech porad brblat?
S vazbou u Usagiho nemam problem - drzi v pohode, ani nekrupe.
A ted reakce na tvoji posledni vetu. Jak si myslis, ze BBart snizil naklady na druhe vydani? Krome toho, ze uz mel pripravny CZ podklady z prvniho vydani:).
Znovu opakuji, ja chapu, ze ty jsi sel do kramu a koupil za litr comics, ktery svoji technickou kvalitou neodpovida tvym narokum. To je v poradku. V tom pripade ale nechrchlej moudra typu "Mám pocit, že čím lepší komiks, tím je zmršenější, viz třeba TDKR. Ještě že Arkwrighta dělalo CC. ", pac Crew i BBart toho tady vydali podstatne vice nez CC (nic ve zlem, pouze fakta, cim vice toho vydavas, tim je vetsi pravdepodobnost chyby) a drtiva vestsina je u Crwe od doby manzelu Tejnickych na velmi dobre urovni, u BBartu take... excesy typu Darkness nebo Tomb Raider, kde se prvni vydani rozlozilo na jednotlive strany se uz nastesti neopakuji.
DemnoG: Jak u čeho, ale z tří nejzásadnějších děl je jedno ve špičkové kvalitě a zbylá dvě jsou velmi podprůměrná. To co provedl Netopejr s TDKR bylo neomluvitelné i před šesti lety. Stačí si přečíst recenze z té doby. Co mohu posoudit, tak u Crwe jsou tragické brožované věci. Usagi Yojimbo se mi po pár přečteních začíná rozpadat. Navíc by mě zajímalo, čím se řídí při transkripci z japonštiny. Nechápu zřeba yojimbo a Jei. Kvalita ale obecně není vůbec špatná a ani jsem nic v tom duchu nechtěl napsat, i když to tak možná vyznělo. Spíš mi přišlo, že u Watchmenů byla snaha snížit náklady, aby komiks nebyl tak drahý a koupilo si ho víc lidí.
to Xeelee: ja si neodpustim... a mimojine treba Crew vydala Arkham Assylum, Nikdekde, Tajne Valky, kterym se po (poly)grafikce strance na vyborne urovni a BBArt trebas Kingdom Come, ostatni Moory etc.. Jako nic proti, klidne si zanadavej, ale vocad pocad. TDKR vysel probuh pred 6ti lety. To je jako kdyby ti pritelkyne vycitalala, jak jsi se pred par lety jeji matince vyzvracel do klina. Jasne, ze jsi to udelal, jasne ze jsi se omluvil, jasne ze vis, ze neni dobre zvracet matince tve pritelkyne do rozkroku, stalo se, ale mas to poslouchat do konce zivota?
Proste co ted vychazaji od Crwe, BBartu, CC je bud srovnatelne nebo v lepsi uprave nez US original. Alespon co mohu srovnat.
willis: V prvním jsou ještě světlejší? On je to hlavně strašně tenký papír a na světlých místech barva dokonce prosvítá. Spousta ploch je ale čistě černá, tak nechápu, proč jsou nějaké černé plochy světlejší než jiné. U rozhraní černé a jiné barvy bych to ještě pochopil, ale tohle nechápu. Mám pocit, že čím lepší komiks, tím je zmršenější, viz třeba TDKR. Ještě že Arkwrighta dělalo CC.
Xeelee: Mám první vydání, díval jsem se na ty tvoje příklady a ty stránky co tady popisuješ (čtverečky v černý atd.) jsou tam taky. Jinak druhý vydání jsem viděl v obchodě a neměl jsem přímý srovnání, ale barvy se mně zdály na první pohled sytější v tom druhém. Tohle mé zdání mně potvrdil nezávisle jeden člověk, co mněl 1 a 2 vydání u sebe. To jsem se ho na barvy neptal a nahodil jsem dotaz jestli je nějaký rozdíl mezi 1 a 2. Ale tohle jsem na vlastní oči neměl možnost porovnat.