Sběratelský klub Diskuze pro sběratele comicsů.

Pokial to bude, tak ako spominate, podmienene vratenim určitého poctu kusov, aby to poisťovňa preplatila a urobil sa novy tisk, bolo by rozumne u vydavatela urobit si prieskum, ci to vráti potrebný počet ludi.

Ja by som si chcel nechat pôvodný ktory uz mam s chybou, ale zároveň by som chcel aj novu verziu bez chybi ktorú by som si bol ochotny zaplatit. Mohli by ponúknuť aj takúto moznost.
Nejde o to ze by to nevyslo. Jde o to jestli to zamazne tiskarna nebo pojistovna, popripade v jakem pomeru. Ze by se to nepretisklo neni realne.
Dinik: V tom "podstatě cokoliv" se skrývá i možnost, že to nakonec vyjde v pořádku a v tom nově avizovaném termínu. Naděje tedy žije! :-D Stejně tak žije naděje pro další zápletku. (Nejsem hejtr, jen si dělám škodolibou prču.)
SSS - presne tak, u tohohle vydavatele se muze stat v podstate cokoliv. A opravdu muze byt dany povinny pocet vracenych vytisku jako podminka noveho tisku a uhrady pojistovnou. Hawwwran a i dalsi s tim nebudou mit problem to poslat zpet, stejne tak bude i dost lidi, co to nebudou chtit posilat. A opravdu tech par prohozenych stran v bonusech stoji za to riziko? Muj nazor je, ze nestoji.
Za mne idealni reseni. Zasilkovna je pro mne nejmensi obstrukce. Postu z duse nenavidim, zasilkovna je mi sympaticka a uz jsem pres ni posilal. Staci tam dojit a rict kod a oni si to sami olepi identifikacni nalepkou. Proste pohoda.
Byla by vzhledem k celému průběhu akce docela sranda, kdyby ten nový tisk byl podmíněn návratem určitého množství nákladu. Tím, že by si hodně lidí ten komiks nechalo, by podmínka splněna nebyla. A ti lidé, co to poslali zpět, by pak dostali zpět ten svůj výtisk, který třeba i schválně poškodili, jak se o tom psalo na FB, nebo se poškodil při přepravě zabalený v igelitce. Takové typicky coenovské rozuzlení.
kapis: nic vracet nebudu. jsem rád, že mi to konečně došlo.

nechci riskovat, co se zase stane...
No ja si myslim, ze se mu nevrati k vymene ani polovina vytisku. Bonusy jsou vetsine lidi sumak, takze motivace tahnout se s tim nekam do zasilkovny bude miziva.
hmmm, mě právě těch pár stránek zpřeházených taky nevadí a moc se mi nechce kolem toho zas lítat, když jsem to do ruk dostal jako "vánoční dárek" začátkem května.
Kapis: Já to vracet budu. Nemám vazbu v úplně ideálním stavu, tak se mi to hodí. Ale vracel bych asi i tak, ať s tím cyboy nemá komplikace. Ona totiž chce zpátky tiskárna. Nejspíše kvůli pojistce, protože by se toho jinak dalo zneužít k podvodu na získání dvojnásobného počtu knih za polovoční cenu.
Kapis já to vracet nebudu.7 stánek v bonusech mi nevadí,že jsou přeházený.
Kdyby to bylo v příběhu,tak jo.
Já si počkám na přesnější instrukce k tomu vracení. Když to nebude moc složitý, tak ho asi čendžnu.
Tak co, budete vracet toho Kaplana nebo si to necháváte tak jak to je?
Když koukám na tu Ex Machinu, mám bohužel špatnou zprávu, John Paul Leon minulý týden ve věku pouhých 49 let zemřel. Tohle by se tu mělo určitě zmínit.

https://paradoks.net.pl/read/41696-nie-zyje-john-paul-leon
Vyzkoušel jsem eshop nejlevnější knihy a dobrý, ceny jsou pravda o krapet vyšší, ale balíček došel rychle a v pořádku. V budoucnu je ještě využiji, jop.

https://imgup.cz/images/2021/05/11/joehill.jpg
P.G.: ono to zmizelo jak housky na krámě a na aukru se to po jednotlivých číslech prodávalo za několikanásobek původní ceny. Je tam nějakej skin do fortnite nebo co.
Skot: Nedivil bych se, kdyby se to vracelo proto, aby se s těma vadnýma nešmelilo...
100ks? To musel někomu vypadnout balík z dodávky :D
Tak to je teda žhavá nabídka :D
Milo: A kolik stojí komiks na krámě? Koukám, že v eshopu crwe byl za 80 wočí... To ten "obchodník" trochu přestřelil :D
Milo: A za kolik to bylo původně?
P.G.: Tam se dá maximálně zkontrolovat nějaký náhodný vzorek. A ten i když je v pořádku, tak to ještě neznamená, že část nákladu není vadná.
Ne, neznamená, taky to ani nikdo netvrdí a vůbec o to v diskusi nejde. V diskusi jde o to, že kontrolou aspoň toho jednoho výtisku se snižuje pravděpodobnost, že bude celý náklad chybný.

Mám to celé jen zprostředkovaně, ale pokud byla smlouva s tiskárnou taková, že ta měla dodat náklad bez vad a protokolárně jej tak předala, tak asi zákazník očekával, že takový je.
Tak pak museli MB dodat zákazníkům taky komiks bez vad, ne? Tak to bylo přece dohodnuto, tak jak je možné, že tam vada je? Já ti to prozradím. Protože tam tiskárna chybu udělala. A další článek v řetězci udělal taky chybu, která spočívala v nedostatečné kontrole. Vinit tiskárnu by bylo na místě za další zdržení, protože tiskárna udělala chybu a teď se to musí znovu tisknout. To je 100% vina tiskárny. Ale pokud to měl cyboy doma, dokonce tam proběhal kontrola, tak to už nejde za tiskárnou, ať se to kdokoliv snaží stavět jak chce.
P. G.: V případě MB ta kontrola knihy v tiskárně byla slibována, to pro tvou informaci, jestli to netušíš. Ale přeskočím to, není to podstatné. Kontrola může proběhnout i mimo tiskárnu, třeba tam, kde ty knihy jsou naskladněné. A k té kontrole podle toho, co se píše na FB, skutečně došlo, akorát šlo o kontrolu jiného typu. Ale i tak, přeskočme to, zase to není podstata. Podstatou je, proč je za to, že při kontrole nebyla tato závada zjištěna, viněna tiskárna?

Já za prudiče klidně budu, tak se zeptám tebe: Ty bys várku několika set knih, kdy jednu prodáváš skoro za dva litry, a za které jsi zaplatila (nebo zaplatíš, nevím jak to mají řešené), začala rozesílat lidem bez kontroly, zda ti tiskárna skutečně dodala vše tak, jak dodat měla? A pokud bys tu kontrolu neudělala, vinila bys pak tiskárnu? A kdybys ji udělala, ale ne dostatečnou, takže ti něco ušlo, zase bys vinila tiskárnu?

Proč by si to měl po tiskárně kontrolovat zákazník (tedy odběratel)?
Protože on tiskárně platí za něco, co si objednal.Taky tu kontrolu dělal.
Analogie s auty je naprosto mimo. U knih se kontrolou několika výtisků dá zjistit, zda je špatný celý náklad, nebo je náklad v pořádku a vyskytnou se tak maximálně chyby v jednotkách, navíc tato kontrola není vůbec složitá, ani personálně, ani časově, ani nákladná.
Skot: Dle MB je důvod řešení pojistné události ze strany tiskárny, jinak by určitě bylo rychlejší i levnější pouze zaslat nové opravené comicsy všem objednatelům.
Skot: Jediné info v tomhle celém je to, co poskytl sám cyboy. Tiskárna chce výtisky zpátky kvůli pojišťovně, aby je mohla znehodnotit. Ale nikde nepadlo, jak to bude s případnými rozdíly v původně dodaných kusech, které se prostě nevrátí.
P.G.: Do smlouvy asi nevidím. Ale prostě a jednoduše, když od začátku cyboy říkal, že chce dokonalý produkt a celé tohle vracení se děje proto, že takhle to dokonalý produkt není a neproběhl tam maximální možný počet a kvalita kontrol, tak prostě on neudělal dost proto, aby dostál svému slibu, tudíž je zbylá chyba u něj a jinde ani být nemůže.
Tohle nebyla ani první, ani druhá, ani třetí...chyba tiskárny, to opravdu nikoho po těchto zkušenostech nenapadlo zkontrolovat správnost finálního výtisku oproti zadaným materiálům před rozesláním? Chyba není u pár kusů, ale u všech! Jsem majitel sběratelské verze, chyba není dle mě nijak fatální, varianta opravy a zaslání nazpět mi nijak nevadí, ale nad celým projektem mi prostě zůstává rozum stát...
valon: Mám to celé jen zprostředkovaně, ale pokud byla smlouva s tiskárnou taková, že ta měla dodat náklad bez vad a protokolárně jej tak předala, tak asi zákazník očekával, že takový je. Obzvláště pokud jsou navíc hotové knihy zabalené ve fólii. Tam se dá maximálně zkontrolovat nějaký náhodný vzorek. A ten i když je v pořádku, tak to ještě neznamená, že část nákladu není vadná.
Dobrý den. Hezká diskuse. Může mi jen někdo z odborníků vysvětlit , proč se ty vadné výtisky musí vracet ? Kvůli pojišťovně ? To je jediné , co mě napadá. Jinak by bylo přece nejjednodušší prostě na známé adresy odeslat výtisk nový. Nebo ne ?
Nedokážu si představit, že si neudělá nějakou aspoň základní kontrolu než ho nabídne k prodeji. Pokud teda nechce být dealer, kterému se pravidelně stává, že nabídne zkušební jízdu jenom aby zjistil, že auto vlastně ani nestartuje. Ale i tak je docela rozdíl mezi tím kontrolovat auto a nezkontrolovat komiks po tom, co už s ním bylo několik předchozích problémů. Ale i tak, stalo se, neodstane se. Pořád se ale může přestat s tím nesmyslem, že to celé způsobila tiskárna. Protože kam až dohlédnu, tak tiskárna udělala chybu, tu chybu na vlastní náklady opravila, a teď je řada na vydavateli, aby napravil to, že si to pořádně nezkontroloval než to poslal ven.
Předpokládám, že se stále dělá kontrola kvality přímo na výstupu z tiskárny před expedicí. Proč by si to měl po tiskárně kontrolovat zákazník (tedy odběratel)? Dealer si taky přeci podrobně nekontroluje každé auto, které přebírá z automobilky k prodeji, ne? :)
P.G.: Ne, proč? Ono neexistovalo žádné okno, kdy všechny ty knihy byly z tiskárny venku a šly zkontrolovat než se začnou rozesílat?
Nechci být za prudičku, ale kontroloval někdy někdo z vás knihu v tiskárně? :D
Hawwwran: Mě to taky nepřekvapuje, ani mi to nepřijde jako nějaká zásadní chyba. "Točím" se na něčem úplně jiném.

Fimi: Porovnat stránky ve dvou knihách o cca 200 stránkách bys zvládl za těch pět minut i ty. Komiksy sem tam ohodnotím, ale hodnotím čerstvě a jen ty, který tu mají profil, tedy české. Protože těch jsem v poslední době zas tolik nečetl, tak jsem jich taky málo ohodnotil. Abych hodnotil komiksy na základě cizojazyčného vydání nebo dokonce přispíval do diskuze ke komiksům, které jsem nečetl, na to mě neužije, od toho jsou tu jiní. A tohle je diskusní fórum, takže diskutuji. Měl bys ten kolovrátek promazat a seřídit, zadrhává se ti.
Ad férovost: Pokud tiskárna platí celý přetisk a pak si to vyřeší s pojišťovnou a už na fb zaznělo, že nemůžou čekat všechny výtisky zpět, protože jak vytrackovat ty z obchodů, že jo, tak vidím jediné férové řešení. Každému komu se dá prostě ten výtisk poslat a požádat o ten starý zpět, na náklady vydavatele, přece jenom se tu kasali, že jejich chyby jdou z jejich kapsy. A co se vrátí, tak předat tiskárně. Pokud budou vyměňovat podle zájmu/nezájmu, tak jim v rukou zůstanou jakékoliv výtisky navíc, které zaplatila tiskárna a které by prodali podruhé a to má k férovosti docela daleko. Spíš to smrdí jako pokus o zalepení červených čísel s pokračující imagí hrdiny.
Hawwwran jen klid, ssp tu zcela jistě není od hodnocení a komentování komiksů. Jednomu přijde divné, že někdo dokáže přečíst Hvězdy za sedm hodin a druhý je největší nadsamec na světě kterému není rovno protože on dokáže porovnat knihu za pět minut... Tohle fakt nemá cenu, ssp je tu ze zcela jasných důvodů...
Jako sorry, ale 4 strany prehozene v bonusech je zrovna chyba ktera mne neprekvapuje ze kontrole unikne. A chyba tiskarny to zcela jiste je. Nebyla to chyba podkladu, ale chyba zamestnance ktery spatne prendal tisky mezi masinama. Podle mne presne situace ktera se stat muze. Lidska chyba, tezko ocekavana a snadno prehlednutelna i pri dukladne kontrole. Proto je tiskarna pojistena a proto po zjisteni kde vznikla chyba reaguje pretiskem. Fakt nechapu ze zrovna na tomhle se nekdo toci. V tehle situaci by mi bylo lito kazdeho nakladatele a tiskarny. Netreba to hrotit. Kdyby se kazda vadna kniha dala takhle pretisknout a vymenit, bylo by to casto o dost snazsi.
DankoKonik: Ano, dá. U jednotlivých dílů Sin City jsem porovnával 1. vydání a 2. vydání a měl to většinou za pět minut hotové. A to jsem byl opatrný, protože jsem si nechtěl ani jedno zničit. Kdybych to obojí prdnul na stůl vedle sebe nebo nad sebe a pořádně knihy otevřel, tak to mám ještě rychleji. Kontrola tohoto typu u téhle bichle je pak otázkou maximálně půl hodiny. Přiznávají, že kontrolu dělali, ale jinou, takže mělo dojít i na kontrolu 1:1, zda nechybí stránky. A o čem se tu vůbec bavíme? Jestli taková kontrola trvá pět minut, dvacet nebo hodinu, podstata je jinde. Tohle není chyba tiskárny, ta podělala tisk. Zkontrolovat to měl někdo úplně jiný a když už to neudělal, tak to nemá házet na jiné a zase předhazovat lidem, kteří nefoukají bolístky, hejterství, tentokrát pro změnu v případě Walomeho hůl. Což je podle četnosti asi univerzální argument naprosto na vše. Dokud se jednalo o kritiku (podle měřítek některých bych se nebál použít slovo hejt) jiných nakladatelství, byla kritika čehokoliv přípustná, protože máme svobodu slova, normálně se bavíme, každý má přece právo vyjádřit názor, takže tepat do výběru komiksů, překladů, komunikace, provedení atd. bylo naprosto v pořádku, ale jakmile se někteří ocitli na druhém břehu, tak mají plnou klávesnici moralizujících keců o hejtrech.
SSP: dá sa 850 strán prelistovať a porovnať za niekoľko minút?
Hawwwran: Řešení je možná férové, ale rozhodně není férové začínat s tím kolovrátkem o tiskárně a stavění se do role oběti, na kterou furt někdo hledá hůl, s bonusem v podobě otření se o jiné nakladatele "ale jim se to přece děje taky!"

Bez ohledu na tohle došlo v tiskárně k chybě, které si nikdo i přes tzv. maximální péči nevšiml, ač by při prolistování stránky za stránkou a porovnáním s podklady nebo zkušebním výtiskem, což je práce na několik minut, ta chyba odhalena byla. Podle předešlých zpráv z Facebooku těch chyb ze strany tiskárny bylo víc než dost, tak je docela překvapující, že k té základní kontrole, zda nechybí stránky (porovnání minimálně jednoho finálního výtisku s podklady stránku po stránce), při které by se to přehození odhalilo taky, vůbec nedošlo. Dobře, stalo se, jedno z jakých důvodů, mezi lidma je komiks, kde je přehozeno pár stránek a ze strany nakladatele je zájem to řešit. Držel bych hubu, kdyby to u toho i skončilo. Ale ono neskončilo a proto píšu o kolovrátku a o neférovosti.

Proč? Protože je to zase oznámeno stylem, že tiskárna, že smůla, bez jediného slova o chybě ze strany nakladatele, který podcenil kontrolu. Co s tím má tiskárna společného? A proč zase dochází, v reakcích na Facebooku, k otírání o jiné nakladatele? Protože jim se to stalo taky? Kromě toho, že CC v oznámení o chybě na webu a v reakcích na Facebooku nenapsali jediné slovo o tiskárně, řešili tuhle chybu úplně jinak, opětovným zasláním nového komiksu, aniž by museli lidi komiks posílat zpět. Ať to teď není z jakéhokoliv důvodu v případě MB možné, tak jen zmiňovat Bestie burdenské (nebo Providence nebo komiks kteréhokoliv jiného nakladatele) jako důkaz toho, že se tohle může stát, je rozhodně velmi neprofesionální. Kromě toho je to i náběh na smeč v podobě toho, jak to tenkrát CC u těch Bestií řešilo, a to nejen pokud šlo o komiks, ale i komunikaci. Ten profesionální přístup, který je na Facebooku sem tam ze strany lidí zmíněn, nemá s tímhle vystupováním nic společného. A když se ohledně toho profesionálního přístupu Walome začne jako první (kdo to psal o sektě na facebookové stránce Comics Centra? :-D) podivovat, tak se zase objeví kecy o holi (hejtři už asi přestali bavit), o tiskárně a prezentace sebe sama jako toho, co tohle všechno, co mají na svědomí jako vždy jiní, prostě nenechá a obětuje pro to i měsíc svého života. Tiskárně a hejtrům navzdory.
Ale teda, ze to nema konce co? Snad si MB vybrali smulu na nekolik projektu dopredu.
Takovehle reseni takoveho pruseru mi prijde naprosto ferove.
Future-Death: Jsem si nejdřív myslel, že si děláš srandu (a vzhledem k okolnostem povedenou), ale ona je to fakt pravda, jsem si to ověřil na Facebooku.
No a tam jsem viděl věci... Třeba odpověď Walomovi.
robur31: díky za info. jakmile otevřou, osonduji, zda by to byli schopni udělat a případně za kolik (kupovat novou knihu se mi fakt nechce, stojí raketu...)
Zkus - https://www.knihari.com/ Firma Halfar, není špatná. Nechávali jsem si zde vázat pár věcí a byli jsme spokojeni. Možná je ale někde lepší firma.
Mám dotaz do pléna - máte někdo zkušenosti s převazbou? Utrhla se mi vazba u WW celebrating 60' (což je teda solidní nadbichle) a jiná možnost než převazba (neúplná) nejspíš není. Takže pokud máte dobré zkušenosti s knihařstvím v Praze nebo blízkém okolí, jsem jedno ucho :)
Tohle dnes přišlo @.
Dobrý den,


bohužel se nás opravdu drží smůla a zjistili jsme, že máme v knize zpřeházené pořadí sedmi textových stránek na konci bonusů Zatmění.

Od pondělí jsme to řešili s tiskárnou, která se ke vzniklé situaci postavila čelem a celý náklad se tedy bude přetiskovat. Diskutovali jsme s tiskárnou o různých variantách opravy, ale nakonec jsme všechno zavrhli a kniha bude kompletně přetištěná. Zde je potřeba ocenit maximálně vstřícný a profesionální přístup tiskárny, protože i oni chtějí, aby naše kniha byla perfektní a nekazili jsme Vám touto chybou dojem z jejího jinak perfektního zpracování. Přetisk je tak jediný čistý způsob, jak toho docílit.

A co to pro Vás znamená? Knihy samozřejmě budeme nahrazovat kus za kus a vymýšlíme to tak, aby tato výměna byla pro Vás co nejjednodušší. Zatím pracujeme na variantě reklamačních zásilek přes Zásilkovnu. My Vám pošleme kód, vy dáte knihu např. do igelitové tašky, přelepíte ji lepenkou (na tom, v jakém stavu nám knihy dorazí, nezáleží) a odnesete ji na nejbližší pobočku Zásilkovny, kde sdělíte onen námi zaslaný kód. Obsluha na základě toho vytiskne štítek a kniha se vydá na cestu k nám. Na naše náklady samozřejmě. Následně Vám zašleme opravenou knihu.

Pokud to k nám nemáte daleko, pak si samozřejmě budete moct knihu vyměnit osobně.

Je mi líto, že s námi máte další mrzení. S knihou jsme měli opravdu hodně práce a chceme, abyste měli doma perfektní výtisk. Budeme Vás postupně kontaktovat mailem a zasílat Vám návratové kódy a prosíme Vás, abyste nám vadné knihy vrátili, i když třeba vadu považujete za nedůležitou.

Opravená verze by měla být k dispozici v červnu – o konkrétním termínu Vás ještě budeme informovat zde a v newsletterech.

Předem děkuji za Vaši spolupráci a omlouvám se za způsobené problémy.


S pozdravem | Best regards,

Filip Stepanek
(+420) 736 775 790
redakce@mightyboys.cz
https://www.mightyboys.cz