Tož jsem viděla Spider-Man: Into Spider-Verse a mám nutkání po jeho shlédnutí dovolit synovi číst komiksy se Spideym... ehm, stojej za něco? (on do toho stejně ještě bude muset dorůst)
X-Meni původně začali jako týmovka pěti mutantů. Angel, Jean Grey, Iceaman, Cyclops a Beast předtím než mu narostly chlupy. Začali jako puberťáci a dneska jsou dospělí. Cyclops má dokonce syna (Cable).
Navrhuji tuto diskuzi přenést do pindarny... Pokud tedy chceme vést diskuzi dál..ale myslím že Lenny by mohl říct zda někdo z Marvel postav kromě v hlavní dějové linii prostě vyspěl a zestárnul...protože mám za to že dospělý Franklin není hlavní dějová linie
Právě proto říkám že snad jedinej kdo zestárnul v Marvelu je spiderman a v některých případech Reed Richards...ale takovej Daredevil je pořád stejný a Punisher je pořád veterán z Vietnamu...ono to bude také tím že např Dc má v jednom kuse restarty a Marvel něco podobného...jako samozřejmě mám Dc i Marvel rád ale tyhle věci mě občas štvou
Dovolil bych si ještě menší poznámku k tomu Spider-Manovi. Petr Parker byl ve starších kresleňácích a v hraných seriálech na vysoké/dospělý. Pak ale po přelomu století se v akčních kreslených seriálech změnily trendy a začali být populární pubertální superhrdinové (Teen Titans, Generator Rex, Ben 10). S novými trendy se musel změnit i Spidey a tak ho od seriálu Spectacular Spider-Man zobrazují v seriálech jako puberťáka na střední.
Vidět to můžeš i v hraných filmech. Maguire vychází z té dospělejší podoby a Garfield a Holland z té pubertální.
Jsem historik. Mám v popisu práce znát kvanta informací, které jsou většině lidí ukradené.
K těm Robinům: Dick Grayson (Nightwing), Jason Todd (Red Robin), Tim Drake (Red Robin).
Spider-Man začal v mainstreamovém universu jako 15-letý puberťák. Postupem času odmaturoval, udělal vysokou a měl postupně několik prací a nějakou dobu i vlastní společnost.
Ultimate Spider-Man se dožil akorát 16 let.
Mýty mají 150 sešitů (základní řada) a k tomu hromadu vedlejšáků.
V mainstreamových komiksech se postavy vyvíjejí a trvá to sakra dlouho.
To jo, asi by to zapadlo, hlavně je to dlouhé jak mýty a ty se prý taky moc neprodávají dobře...to si myslím že by mělo větší úspěch něco z Valiantu než Invincible nebo i Irredeemable by možná jakž takž šel...kterej Robin vyspěl? Nečekám že zestárnul ale dostal se alespoň přes 30 let?
Fimi: Tak Robinové i jo... ale jinak máš samozřejmě pravdu. Ale nic to nemění na mém přesvědčení, že by se u nás Invincible hodně špatně prosazovalo. Je to - i přes ten vývoj - pořád klasika.
Tak usm je fajn to rozhodně a Invincible je prostě kirkmanovsky no, to je pravda...ale tak mně se líbí i Outcast, s kterým má plno lidí problém...ale na Invincible se mi líbí že mají postavy vývoj a ke to ukončené a Mark roste a stárne...to prostě u Marvelu a Dc není...nebo mi řekněte, vyspěl někdy alespoň jeden Robin? Dostali se někdy v kánonu někam dál? Vyspěli někdy nějací hrdinové kromě Spidermana který je ovšem 90% času pořád dítě? A co Batman, Superman? Mluvím o kanonu a mě alternativní realitě jako Návrat temného rytíře...
Fimi: Mě USM bavil víc... I přes všechny problémy, co s Bendisem mám (neumí udělat kompaktní a uspokojivě završený příběh, ani kdyby se zbláznil), tak mu ohromně jdou psát rychlé a živé dialogy.V tomhle Kirkman pokulhává.
A Millar mi přijde, že se u nás nechytl. Kick Ass jsme dovydali spíš kvůli sobě. Magic Order je fajn jednohubka, Prodigy mi zatím přišly dva sešity a je to takové správně "over the top" agentská záležitost, kde je hrdina totální super borec, který skáče na motorce přes propast, přitom dává dohromady kvadratické rovnice a ještě na dálku řídí operace mozku.
Tak takhle jsem o Invincible nepřemýšlel ale máte pravdu, stejně mě to ovšem baví a to proto že je to ukončené, postavy se vyvíjí a někam se dostanou a samozřejmě to nemá moc mantinely jak Dc a Marvel takže se tam prostě může stát cokoliv což u Spidermana nečekám... názor na Millara vs Ennis mám stejný, v tomhle je prostě Millar jinde, že prý se zfilmuje Reborn v hlavní roli se S. Bullock, to by mohlo být skvělé...jaký máte názor na ty jeho první komiksy millarverze, Prodigy a Magic order? Myslíte že je šance že by se tu millarverze chytl?
Jinak že se prý chystá i seriál Quantum and Woody od Valiantu, což si moc neumím představit jelikož je to fakt ujetý
Fimi: Invincible určitě ne. Je to moc dlouhý... a když se to teď zkouším číst, tak si uvědomuju, že už je to starý a když se proflákne ten první zvrat, tak je to v podstatě Ultimate Spider-Man, s méně zábavnými dialogy. Je na tom krásně vidět, jak se komiks hrozně vyvíjí a co ještě před pár lety bylo novátorské, je dneska už naprostá klasika. A co se týče Ennise, tak tam je to spousty komiksů, které u nás ani nejsou známé. (Mám pocit, že něco se jmenovalo nějak jako Chronicles of Wormwood, pak tuším Pilgrim...) Crossed patří jinam, to je čistě brutalita... a tam už i člověk věděl, jak to dopadne. Přijde mi, že Ennise vytlačil Millar. Je to stejné jako s Kevinem Smithem a Juddem Apatowem. Ten první v podstatě vytvořil nový styl komedie... a ten druhý přišel a dobrousil jí k dokonalosti a toho prvního převálcoval. Millar používá prostředky Ennise, ale má mnohem větší rozptyl, pestřejší nápady a hlavně, není tak předvídatelný. Jeho příběhy můžou skončit depresivně i optimisticky. Můžou být cynické, ale můžou být i oslavou superhrdinů. Není tak výrazný, ale díky tomu není ani tak snadno předvídatelný.
Ten Ennis téma nenávidím církev máte na mysli Preachera nebo The Crossed? Jeho válečné komiksy ani neznám, možná něco s Punisherem..
Deadly Class jsem zatím viděl čtyři díly a já fakt spokojený, více méně se drží předlohy a jsem fakt zvědav na jatka během Velké zkoušky krys... ještě Netflix má zplácat Zámek a klíč a Amazon zase Invincible, pokud bude úspěšný, možná se dočkáme i komiksu?
Deadly Class - první díl mě zatím dost nadchnul. Jo a Preachera taky řadím mezi tituly "spolupracovali jsme na vydání - a stejně je seriál hodně špatný". Boys myslím budu ignorovat, mě už moc nebavil ani komiks. Ale to je osobní, přišlo to v době, kdy už jsem byl Ennise přejedený. Kdy už si člověk mohl hodit, jestli jeho nový komiks bude na téma "nenávidím církev" nebo "nenávidím superhrdiny". Bez ohledu na zábavnost. V Preacherovi a Hitmanovi měl ještě i nějaké pozitivní emoce, přátelství, lásku... tady už je to jen jako když k vám k hospodě přisedne opilec a začne rozebírat, co si myslí o politické situaci. A jelikož je fakt namol, tak to opakuje stále dokola. (Ale je fakt, že vedle toho má Ennis ještě téma války, které je - aspoň pro mě - ještě méně zábavné.)
Alitu uvidím v o víkend tak jsem zvědav...a jak se líbí Deadly Class? Mně se to zatím líbí, je to správně švihlý. Aby se to dalo převést doslovně na plátno, nesmí to byt tak náročné scifi a ještě série...není to 300 nebo Watchmen...no jo tyhle adaptace co maji jen pramálo společného s předlohou jsou celkem k pláči ale někdy se to povede ovšem já jsem většinou zklamán viz Lucifer, Preacher, Outcast, wanted...ale hrozně se těším na The Boys, to jsem fakt zvědav, co říkáte na trailer?
Lucifera jsem viděl snad jen první díl, nedal jsem mu příležitost. Přišel mi to jako slušný "večerníčkový" seriál (Štěpán Kopřiva má pro to označení "chřestítkový"), prostě na něco, co je taková milá výplň volného času, taková ukolébavka před spaním, nic víc. Ale jelikož je seriálů spousta a času málo, tak jsem ho vypustil. Navíc mám tady k Luciferovi větší vztah než k dříve uvedené I Zombie, takže mě ta změna z temného fantasy do kriminálky s twistem (což je v podstatě to samé, co udělali s I Zombie) spíš štvala.
Jo a taky jsem viděl seriálovou verzi Outcasta. První sezóna výborná, v druhé tvůrcům došel dech a to totálně.
Alita: Hele, to zase není tak úplně pravda, že chválíme všechno, co souvisí s našimi komiksy. Třeba filmový Ghost in the Shell fakt nebyl dobrý. Ale Alita byla fajn. Jasně, byly tam rozdíly a ano, dal bych přednost originálnímu nastavení, ale absolutně chápu, že to bylo nutné zjednodušit. Něco by na klasické mainstreamové diváky nefungovalo, někde se dva motivy spojily do jednoho... ale přišlo mi, že to nebylo proti srsti originálu, že o tom tvůrci aspoň přemýšleli. A z Umbrella Academy jsem viděl zatím dva díly. Nejdřív jsem se musel smířit s tím, že ubylo na divnosti. Žádná vraždící eiffelovka... a Petr se dlouho nemohl přenést přes Hazel a Cha-Cha, kteří mu moc nesedli. Ale i tak mě to baví. Má to styl.
Prostě musíš brát, že komiks a film mají zcela jiné zákonitosti a je nutné to nějakým způsobem upravit. Není to převod jedna k jedné (to by asi taky byla nuda), jako spíš variace. Třeba se mi ze seriálových adaptací hodně líbí I Zombie... což ale s originálem má společného snad jen barvu vlasů hrdinky. A to, že je zombie.
Alitu jsem viděl na Crwím promítání a byl jsem nadšený. Změny mne bavily. Ten filmový příběh mi přišel takový kulatější, plnější a hrozně jsem si užíval vykreslení toho světa. Uplně jsem se kochal. Je jasný, že fanoušci originálu změny těžce ponesou, ale mně osobně to fakt sedlo jako dlouho nic.
Já na ní byl už ve čtvrtek a stále se nemůžu zbavit té pachuti z toho jak změnili minimálně dvě zcela zásadní věci (Zapan, Nova) ... Jinak jako natočené to bylo asi dobře, koukat se na to dalo, potenciál to mělo ... ALE jelikož jsem četl originál, který mi přišel naprosto perfektní, tak se mi filmové zpracování nelíbilo a popravdě moc nerozumím tomu nadšení, které Alita získává od Crewního týmu. Prostě to nebylo tak dokonalé jako originál a dost zásadně mi vadily ty dvě charakterní změny postav.
Prosím tě, Fryi. Já toho zas tolik nepíšu. Vždyť jsem akorát psal pravidelně příspěvky do dvou rubrik. Profily autorů pro Zacka (jeden profil autora= v průměru půlka stránky textu). K tomu jsem adminem stránky, věnující se manze a anime, mám vlastní blog v angličtině a ještě musím napsat bakalářku do školy (30 stránek základ).
To fakt není moc.
Navíc Zack uvažuje, že mi dá funkci admina, abych si z něj nedělal sekretářku. :D
1984 byl skvělý ročník. V kinech dávaly Gremliny a Krotitelé duchů, Bruce Springsteen vydal svůj single Born in the USA a v Moskevském institutu věd si ve svém volném čase vytvořil budoucí videoherní fenomén, jenž brzy zachvátí zbytek světa.
V tomto období se na pulty v komiksových obchodech dostávají dvě komiksové série, které si jsou v lecčems podobné. Oba komiksy jsou inspirované japonskou kulturou a vystupují v nich humanoidní zvířata jako protagonisti. Byl tu akorát jeden droboulinký rozdíl. V tom prvním se proháněla čtveřice ninjů, zatímco v tom druhém se úlohy hlavního hrdiny zhostil ušatý samuraj. Nemluvím o nikom jiném, než o Želvách ninja od Petera Lairda a Kevina Eastmana a o sérii Usagi Yojimbo od Stana Sakaie. Tvůrci se rychle skamarádili a pravidelně si psali a scházeli se.
Želvy ninja se rychle staly fenoménem, a jak už to bývá, merchandising a nabídky na seriál na sebe nenechaly dlouho čekat. Seriál byl hit a autoři měli peněz, že s nimi mohli zatápět. Peter s Kevinem na svého kamaráda z branže ale nezapomněli a tak se jednoho dne objevil Usagi v seriálu.
V díle Usagi Yojimbo (S3E32) Donatello experimentuje se svým novým vynálezem, teleportem, jenž umožňuje přemísťovat jedince z jiných dimenzí do té jejich. Přístroj je zaměřen na Usagiho svět a kvůli poruše se dostane do New Yorku. Kvůli již zmíněné poruše je Usagi donucen zde zůstat.
Usagi se pak podruhé (a naposled) objevuje v epizodě Usagi Come Home (S3E34), v níž je Trhačovou proradností donucen bojovat se želvami. Samozřejmě se vše vyjasní a Trhač je ve finále poražen.
Teď si určitě pokládáte zásadní otázku. Proč se Usagi objevil v seriálu? Jasně, kámoši jsou kámoši, ale zadarmo ani Sakai licence nenabízí. Sakai doufal, že se Usagi zalíbí producentům a zaplatí se tak Usagiho vlastní seriál. Dokonce vznikla i pilotní epizoda podle minisérie Space Usagi (viz video). http://www.youtube.com/watch?v=gWOvcIYd7IU
Jenže skutek utek. Producenti si netroufli investovat do sci-fi seriálu s králíkem v hlavní roli, vzhledem k neúspěchu jiného seriálu s podobnou tématikou (Bucky O’Hare zmíněný v předchozím příspěvku) a tak máme akorát tu pilotní epizodu.
Nebylo to ale naposled, co se náš králičí samuraj objevil v seriálu spolu se želváky.
Kreslený seriál Bucky O’Hare a žabí hrozba je adaptace stejnojmenného komiksu vytvořeného Larrym Hamou za spolupráce Michaela Goldena a Neala Adamse.
Jednoho dne se kluk jménem Willy DuWitt přesune kvůli nepovedenému experimentu do Aniversa, kde probíhá válka mezi United Animal Federation a fašistickým Žabím impériem. Willy se přidává na stranu UAF a stává se tak členem posádky lodi The Righteous Indignation pod vedením legendárního kapitána Buckyho O’Harea.
Hlavním účelem seriálu bylo (překvapivě) prodávat hračky. Bohužel kvůli technickým problémům způsobeným chybou lidského faktoru (špatné dodávky hraček atd.) neměla série velký úspěch a seriál byl po třinácti dílech zrušen.
To ale nezabránilo tomu, aby se seriál stal kultovním., což není vůbec překvapující stačí se podívat na úvodní znělku a hned je všechno jasné.
znělka: http://www.youtube.com/watch?v=LyKI1CHPMNw
Jak už to ale bývá. Neúspěch jiných mění osudy cizích.
Začátek roku 1900 až konec let dvacátých minulého století bylo období němé animace. Hvězdami plátna byly legendy jako kocour Felix, dinosauřice Gertie, čí klaun Koko. Pravidelným divákem jejich filmů byl i jistý mladíček jménem Walt Disney.
Inspirován těmito hrdiny kresleného plátna, rozhodl se Walt pro kariéru v animovaném filmu. Jeho sen sdílel i talentovaný kreslíř Ubbe Ert Iwerks. Nutno dodat, že začátky byly perné. První dva pokusy o založení skončily finančním krachem.
Ale jak se říká: „Do třetice všeho dobrého.“ Disneymu a Iwerksovi se povedlo získat od distributora Winkler Pictures zakázku na kreslené filmy pro studio Universal. Dvojice se vrhla na přípravu pilotního snímku Good Papa, jehož ústřední postavou byl drobný králíček v modrých trenýrkách. Tak vznikl králíček Oswald. Zástupce studia Universal snímek zrovna moc neohromil. Avšak roztomilý protagonista si získal jejich srdce a souhlasili se sérií snímků s Oswaldem v hlavní roli. A tak v roce 1927 snímkem Trolley Troubles započala Oswaldova kariéra.
Oswald sice nedosáhl na úroveň slávy svých kolegů, přesto byly jeho snímky populární a Oswaldova podobizna se objevila na sladkostech, odznáčcích a měl dokonce i vlastní sérii plyšových hraček. Disney tak získal svůj hit. Bohužel všechno dobré jednou končí.
Walt se neshodl s Charlesem Mintzem, jenž byl de facto šéfem Winkler Pictures, na rozpočtu. Mintz měl v rukávě všechna esa. Podle smlouvy totiž patřil Oswald Universalu a Disney byl prakticky glorifikovaný nájemný dělník. Waltovi se takové zacházení nelíbilo. Dokončil dojednanou práci podle smlouvy a pak se spolu s Iwerksem, svým bratrem Royem a ostatními věrnými animátory sbalil a založil si vlastní studio.
Disney a Iwerks se znova pustili do tvorby nové postavičky a tak vznikl legendární myšák Mickey. Oswald mezitím putoval od studia k studiu a ve finále chudáček malý upadl do zapomnění. Nemusíte se ale, milí čtenáři, bát, jelikož i v historii existují happy endy.
V roce 2006 vyšla pro konzoli Nintendo Wii hra Epic Mickey, v níž se slavný myšák vypraví do světa kreslených postaviček, na které diváci zapomněli. Zde se Mickey po letech konečně setká se svým „starším bratrem“ Oswaldem.
seneke: Tak to já viděl verzi se zastřelením :D A jsem rád, protože ta scéna funguje emočně skvěle. Teď jsem si na YT dohledal tu cenzurovanou a ta je sice mrazivá, ale emoční náboj je fuč. Kažopádně jsem si u filmu pobrečel, ten centrální twist je tam vážně děsivý. Budu dál sledovat. :)
Baatcha: K tomu filmu si dovolím menší poznámku. Ta původní verze Jokerovy smrti byla podle cenzorů brutální a proto ji nahradila mírnější verze, ve které Robin odhodí pistoli a strčí Jokera do louže kapaliny. Joker drcne do stroje, ze kterého se utrhne drát a ten spadne do louže. Elektřina plus kapalina a zbytek už si domyslíš sám.
seneke: Díky za tip na Batmana Beyond! Zatím jsem viděl Return of the Joker a je to fakt povedené a hlavně nečekaně brutální. Jako, kam se na tohle hrabe postřelení Babs Gordonové v Kameňáku, tady jde Joker úplně na dřeň. A vlastně jsem si oblíbil i ten kostým nového Batmana, když mi došlo, že je z 99 % vymodelovaný podle toho, ve kterém se v roce 1939 Bat-Man představil veřejnosti. A to já můžu. Díky!
Fry: Děláš mi radost. Jen se připrav, že tě některé příběhy z toho komiksu traumatizují na zbytek života. Z toho příběhu s minami mám noční můry dodnes.