Měl jsem pár tipů, co bych z limitované chtěl (7, 13, 42, rok narození - 87), ale nakonec jsem byl rád za Č.81 :-) hodně fofr, snad bude zvýhodněná možnost vzít další díly, když máme první.
Tak Sandman omnibus, svazek první (superlimitovaná číslovaná verze) bola vypredaná asi do minúty, kde som klikol tam bolo zrazu predané a nedostalo sa na mňa..
@Toe: Jasně, díky, tak komiks se jmenoval Zar. vycházel ve druhém ročníku už barevného časopisu. Chtěl jsem si to oživit, ale na půdě jsem to zatím nenašel. V prvním ročníku vycházel komiks Tajemný ninja čb. Nemám ani jedno. Budu dál hledat. ;-)
@flipflop: Warriora neznám (asi to nebude společné s legendárním Warrior magazínem :D - ale koukám, že tam toho vycházelo víc - nějaký černobílý s ninjou a pak barevný akční sci-fi, kde se bojuje proti příšerákům Zarům ? :)
Po revoluci jsem odebíral časopis bojových umění Warrior. Vycházel tam komiks (Asi Garr, nebo Gorr se to jmenovalo, ale taky možná úplně jinak, bylo to sci-fi). Bohužel jsem o něj nějak přišel - při stěhování nenašel ve svém archivu. Víte někdo o co jde?
Waloce: Špatně si to pochopil, psaný text si evidentně vysvětluješ po svém, proto ty neshody s okolím. Ano, obě limitky se ihned prodají, psal jsem tu i proč.
Dražší edice = množné číslo, tedy obě limitky, kdybych chtěl napsat jednotný napíši nejdražší edice, tedy superlimitka.
Taky píší o nejméně atraktivní edici, ta je podle tebe ta za 4,5k, jinak by si nenapsal to co jsi napsal.
@soulbringer: "očekávám, že bude určitě mírným lakmusovým papírem nejen pro Crwáky" fakt myslíš, že zdejších deset uživatelů má vliv na cokoliv? A to se ptám vážně, ne posměšně. Podle mě teda vůbec.
wolfgang: hmmm, tak to si myslím, že je teda velká chyba ze strany CRWE. Mě to teda uniklo (asi jako většině), ale nemělo by se dít, že něco avizuješ a pak to prostě neuděláš a vyšumí to doztracena.
Fort: naopak, já tipuju, že ty limitky budou pryč hned.
Kde vzal Walome, že to nechceme? Dražší edice se prodají okamžitě. Nejlevnější nikoli, protože je nejméně atraktivní.
Sběratel vysavače koupí nejdražší edici vysavače a na základní hodí bobek.
Já mám doma Sandmana celého v angličtině v broži ve 4 knihách. O omnibusu v češtině přemýšlím, protože Sandman je pro mě zásadní dílo, které mě vůbec kdy přivedlo ke komiksu, které mi ukázalo "wow, komiksy nejsou jen Čtyřlístek a Kačer Donald, ona to může být opravdu kvalitní literatura a umění". Ostatně mám Sandmana na ikonce i v profilu uživatele, je to jedno z mých nejoblíbenějších děl, co jsem kdy přečetl. Přemítám nad cenou, která není nízká, ale jde mi jen a pouze o obsah, který, jak jsem předeslal, se mě toliko dotkl.
Sám Viktor Janiš k tomu sám před chvílí na FB trefně řekl: "Mezi námi, podle mě má ta základní verze nejlepší poměr cena / výkon.
Ale lidi jsou blázni, no, a největší blázni jsou sběratelé.
Já sám jsem rád spíš za každého čtenáře."
@Django: jo přesně má slova. Jsem vděčnej za tyhle Omnibusy a samozřejmě si je osobně pořizuju spíše kvůli obsahu, než aby mi stály zabalený v poličce. Rád si je vezmu do ruky a ty příběhy projdu znovu. Na Sandmana v tomhle formátu se těším jak malej kluk. Takže dalo by se říci, že jsem docela věrnej zákazník Crwe, který reaguje na první signál... ale takových je nás asi dost.
...pač jako člověka z komunikační branže mě irituje, že i v roce 2024 se prostě nakladatelé neumí svým drobným / větším chybkám postavit čelem / že neovládaj krizovku, tak jak by se slušelo. Nevím, proč by mělo být normální veřejně deklarovat něco, co nemám propočtený / domluvený (a proč pak dělat mrtvýho brouka), nebo vůbec ten zmatek kolem toho, kdy něco zveřejním na nějaký platformě a pak to raději zase stáhnu. Jestli by vydavatelé něco umět měli (mimo tedy to samotný tisk a vydávání), je to přece komunikace se zákazníky. A jako limity v komunikaci i CX tady v ČR pořád jsou, ale to zase přetékám do basketbalu...
@Walome: no jasně, tohle: ...ale ať se debatuje, jen mě zaráží přístup "není to pro mě, takže je to vlastně úplně k ničemu"... to bych za sebe mohl psát o všech mangách, což je 50 % trhu.
A "hlas komunity" je moc fajn, ale asi jsou důležitější platící zákazníci.
můžu s klidem podepsat. Proto mi přišel úsměvný a ironický ten původní komentář.
Já jsem právě pro každou plodnou diskusi a čím více hlasů, tím líp (dycky jde o ten samozřejmě o kontext, kdo to říká, co říká a taky proč). A v tomhle fóru sběratelský klub prostě očekávám, že bude určitě mírným lakmusovým papírem nejen pro Crwáky... a ano, na konci dnes se samozřejmě počítá ten prodaný náklad :) Ačkoli si o cenách myslím své (už se neubudu opakovat), tak bych si tipnul, že celý náklad limitky i superlimitky se prodá klidně v první den distribuce (nedivil bych se kdyby šlo o hodiny :) vem si třeba, jak rychle získal CC zákazníky na všechny své kolosálky. Poslední Smrtonoš tuším do týdne...)
@Yaromil: pocitově to mám stejně ale nakonec sem rád že preacher vyšel a to je hlavní, jen e mi nelíbí že když do ty ořízky crew nesla že na to neupozornili a spíš to zametli pod koberec.
Ano, barevná ořízka u limitovaného Kazatele měla být, jak původně uváděli. Řešil jsem to pak s nimi, proč tomu tak není, a reakce byla: ...skutečně jsme to zvažovali, ale nakonec se to ukázalo jako příliš časově nákladné a tak jsme od toho nápadu ustoupili... Což mi přijde fakt divné, když už to avizovali. Vnímám to trochu jako nefér jednání. Stejně tak nechápu, proč limitovaný Preacher nemohl být číslovaný, když vyšel v nákladu 180 kusů. Kdežto normální limitka Sandmana, která vyjde v počtu 250 kusů, číslovaná bude.
@Django: Jak píše Lenny, zákazníci si barevnou ořízku nevymysleli, byla uvedená v propagacích a myslím, že i v počátku přímo u produktu na eshopu, ale tím si nejsem na 100% jist,... Pro mě to byl jeden z důvodů, proč si připlatit za sběratelskou edici, protože obdivuji zajímavě řemeslně zpracované knihy, tak jsem na to zpracování byl zvědav... Byl jsem tak ve finále lehce zklamán. Lepší desky u sběratelky jsou fajn, ale jak jsou pod přebalem, tak moc parády navíc neudělají :-). Ale zase bych to tak nedramatizoval, třeba to nešlo technicky, jen jsem se cítil lehce ošizen, hahaha. Za mě by bylo fajn, kdyby tyhle knihy šly do prodeje, až když budou vyrobené a člověk to viděl na reálných fotkách. Např. barva sběratelky Sandmana mě moc neláká, ale ve finále to nemusí vypadat špatně.
@Montiseus: S angličtinou jsem docela bojoval, ale už je to dávno... Netuším jaký level dáváš, ale takhle zpětně to v pohodě dáš. Není to nějaké veršované lyrično a hlavně v angličtině je tam spousta hezký perků (viz už jen třeba názvosloví všech hlavních postav začínající stejným písmenem, atd). co je ovšem výzva a co je vlastně důležitější jsou ty kulturni nuance a všemožné odkazy (viz Ofresu třeba) a tam si myslím, že ten český překlad Viktora Janiše je fakt parádní. Už jsem to tu kdysi psal, je to jeden z důvodů, proč mám českou verzi fakt rád.
@Django: Dobrej point. Ořízka byla zmíněna přímo Crwí v tom FB postu, kde se dělaly předobjednávky. Proč ji nemáme?
"A pozor, vedle normálního vydání vyjde každý díl ve speciální „padoušské“ verzi, která bude mít místo křídového potahu potah s ražbou, bude mít barevnou ořízku a obálku místo hrdinů okupují ti největší mizerové. Je to opravdu vydání pro ty největší tvrďáky! "
@damacon: ok, tak bluray si nekupuju podle toho, jak je ten film dlouhej.
"Každopádně, když si chci něco koupit a vlastnit, tak porovnávám mnoho aspektů toho produktu, logicky." Souhlas.
"protože kromě poctivého obsahu, si myslím, že jde i o přiměřenou délku zábavy" no a tohle já přesně nemám. Zelená míle je podle mě nejlepší kniha Stephena Kinga a je jedna z jeho nejkratších. U mě je to o tom zážitku, ne o délce (to se snažím pořád vysvětlovat manželce :((( ). Proto mě hrozně překvapilo mnoho let zpátky, kdy jsem na fb zjistil, že lidi skutečně řeší jak je kniha dlouhá a dávali rovnítko mezi delší = lepší. U mě to tak prostě není (většinou je to spíš naopak), proto mi to přijde jak úplně z jinýho vesmíru. Já si pamatuju ty dopady, emoce atd., ne jak to bylo dlouhý.
A hry? Max Payne je pro mě jedna z nejlepších her, gameplay asi 6 hodin :)
edit: no tak si představ, že to co ty máš u obrazů a u artbooků já mám u komiksů, filmů, knížek.
@Walome: No přirovnání k lístku do kina... to podle mě není úplně nejšťastnější. V kině jdeš kupovat obsah, který konzumuješ a nestáváš se vlastníkem nějakého statku, nebo to chápu špatně? To bych spíš přirovnal s půjčováním knih v knihovně, taky je jedno +-, jakou si půjčím? (v knihovně jsem dlouho nebyl, tak nevím jestli to tak funguje)
Každopádně, když si chci něco koupit a vlastnit, tak porovnávám mnoho aspektů toho produktu, logicky. A jako u aut porovnáváš spotřebu, a řadíš to, třeba, nad luxus svezení, tak u knih se nevyhneš i srovnání ceny za obsah a rozsah. Mám rád mnoho knižně vydaných povídek, o pár desítek stranách, ale kdyby je někdo vydal samostatně a ne v antologii za přemrštěnou cenu, asi bych je nikdy nekoupil. Protože kromě poctivého obsahu, si myslím, že jde i o přiměřenou délku zábavy (nebavím se o uměle nastavované kaši, to je utrpení číst).
Stejně jako mnoho lidí/hráčů vysolí peníze za hru u které budou trávit desítky hodin, než za hru u které budou 6 a je dohráno. Kvalita obsahu je jedna věc, neoddiskutovatelná, ale když za něco dávám vyšší částku, než je obvyklé, rozsah té zábavy, čehokoliv, je taktéž jedním z platných měřítek přece.
P.S. artbook přece nese svoji hodnotu uplně někde jinde. Já se taky hodiny vydržím dívat na zajímavý obraz, ale jeho hodnota není příběhová (možná utvoří příběh v mé hlavě). Nevím, možná to chápu špatně, ale artbooky, nebo obrazy nesou svému majiteli úplně jiný požitek duševního uspokojení, než knihy/komiksy. Ale to už se pouštím na tenky led :)
@faster86: Argo máme na blacklistu. Tu prasárnu s Providence jsme jim neodpustili. Zmiňujeme je tam velmi okrajově. Ale abych odpověděl - ne, nezmiňujeme. A díky za poslech.
Ale celkově, vaše myšlenky proč i po dvou letech se to dá pořád koupit? Komiks to je dobrý, ta limitní hodnota (leporelo) tam je, cena není nijak ustřelená.
@damacon: já Agenta neznám a nejsem tu denně. Nebo je nějaká povinnost se účastnit diskuzí? Jiní mě odsud naopak vyhánějí :) a MB vůbec nesleduju takže fakt nevím, co vydávají, kolik to stojí atd. Ačkoliv to možná nevypadá, tak se nemusím vyjadřovat ke všemu :))
Já si taky nemyslím, že Smrtonoš je veledílo. Ale je to úplně jedno. Prostě se nastaví nějaká cena a ty ji buď přijmeš nebo ne. A přepočítávání ceny na stránku je podle mě úplně absurdní. Já když si kupuju lístek do kina, tak mě stojí stejně, jako když má film dvě hodiny nebo dvě hodiny a 45 minut. Proto se tomu směju, protože v mojí hlavě to nedává žádnej smysl.
Osobně si myslím, že je to na nakladateli jak si to vydá. Ten nese (pořád ještě) to hlavní riziko - finanční. My ostatní samozřejmě můžeme pindat a hulákat, ale ve finále to skončí vždycky na tom - chceš, kup, nechceš, nekupuj. Ono když si k tomu jenom přičichneš tak zjistíš, že je to tak hrozně blbě předvídatelný, že je to fakt vždy riziko. A to balancování na hraně mezi tím, abys z toho něco měl a tím, aby to lidi koupili, je alchymie.
Samozřejmě pokud někdo vydá zmetek tak tam jsem pak naopak všemi deseti pro to, aby se na nakladatele nahrnul rozhněvaný dav, ale to, se paradoxně, neděje.
edit: vezmi si třeba artbooky - 50 stran a stojí to klidně 800,- a nevšiml jsem si, že by pod artbooky byly diskuze o tom kolik to stojí
@Montiseus: kdysi. Pokud si to chces normalne precist, uplne v pohode, pokud tomu chces jakoze fakt rozumet v nuancich, tak bych asi vyuzil tu Janisovu praci, co si s tim dal.
@Walome: tak ja spíš narážím na debatu, kdy se tu (celkem logicky) srovnával Agent se Smrtonošem v kontextu ceny za stránku (vyšly v podobném termínu). Ano, skvělému dílu stačí pár stránek na to, aby bylo skvělé a nemusí se ohánět počty stran. Ale spousta čtenářů to srovnávala a nemohu říct, že neoprávněně a vždycky padla negativní reakce na přepočítávání ceny na stránku. Jako "to tu chybělo". Osobně si nemyslím že Smrtonoš je veledílo, Agent není veledílo, můžeme diskutovat, co je obsahově hodnotnější, ale cena u obou byla jaká byla a dost lidí, v četně mě, kteří jako jeden s argumentů dali "Podívejte, za kolik se prodává "špalek" o téměř trojnásobném počtu stran jinde", bylo usazeno s komentářem výsměšného typu "přepočítávání na stránku je nesmysl" Je, v mnoha případech, ale jde to komunikovat směrem ven bez posměšků. V tomhle případě to bylo srovnání naprosto průměrných příběhů, kdy jeden vycházel v naleštěném kabátku (podle mě ne tak sexy jako Sandman od CRWE, i když kolosálky jsou kult, který si vydobyl na trhu své jméno) a druhý v klasickém formátu ve skvělém zpracování. Ale zamyšlení se nad tím, že šel Smrtonoš vydat i jinak ve stylu To, co zabijí děti, za úžasnou cenu a ne tomu dát punc kolosálky, na kolosálky s podprůměrným rozsahem, se srovnání na počty stran přímo nabízelo.
Výhoda toho anglického je nejen cena (aktuálně nejlevněji u nás 6,7k oproti předpokládaným 10,5k za všechny tři svazky u Crew), ale i fakt, že ten třetí omnibus už vyšel, takže netřeba se bát nekompletní edice. Ta angličtina ale není na úrovni Marvelovek.
@Milo_Harwey: já s váma jenom nesouhlasím. To, že si to berete osobně, je vaše věc. Neútočím na vaši osobu (nezmám vás), jen nesouhlasím s tím, jak na to koukáte (někteří z vás).
Četl někdo Sandmana v angličtině? Jak náročná angličtina to je? Chtěl jsem si sice původně koupit ten omnibus v češtině, ale po tom co crwáci oznámili tu (dle mě) přepálenou cenu klasické verze, jsem se rozhodl, že asi půjdu do toho anglického omnibusu, který se dá pořídit skoro o 1,3k levněji a imho vypadá lépe. Jen bych byl nerad, abych musel každých pár stránek listovat ve slovníku. Komiksy v angličtině čtu běžně, ale je to spíš mainstream typu Marvel, DC, kde je ta angličtina relativně jednoduchá.
@Milo_Harwey: můžu napsat to samý - nech mě komunikovat jak chci :))
damacon: já o Smrtonošovi nepsal nic, páč jsem tomu dělal "redakci" (což je hodně silný slovo, ale prostě jsem v té knize uveden) - takže v momentě, kdy jsem se o tom dozvěděl, jsem se k tomu komiksu nevyjadřoval. Protože si moc dobře pamatuju na dobu, kdy redaktoři komiksů zároveň psali recenze do Pevnosti atd.
Ale napsal bych to samé :) Smrtonoše ať si koupí kdo chce, pokud je to pro někoho drahý, v pořádku. Naprosto. Volný trh, nabídka poptávka, zbytná věc atd bla bla, však to znáš.
soulbringer: ale ať se debatuje, jen mě zaráží přístup "není to pro mě, takže je to vlastně úplně k ničemu"... to bych za sebe mohl psát o všech mangách, což je 50 % trhu.
A "hlas komunity" je moc fajn, ale asi jsou důležitější platící zákazníci.
Na emimino chodím, ale moc se to od místní diskuze neliší :D
Walome, jako hrdý soudruh s vlajkou CC, musí vždy dát lidem najevo, co si mají myslet a o čem se mohou bavit. Bavit se o Smrtonošovi mu trhalo vlasy z hlavy, ale rozdmíchávat cenovou politiku u MB, nebo omnibusů CRWE mu doslova dělá dobře :)
Mě by zajímalo, co by tu před třemi měsíci vyváděl, kdyby tu někdo napsal "Hele lidi, ale chápete, že ten Smrtonoš není pro vás"
Walome - co ty tady vůbec děláš a proč chodíš do fóra pro SBERATELE? Abys dokola psal, že nechápeš, proč se něco řeší?
Já nechápu, proč má někdo tendence někam dokola chodit, co není pro něj a něco tam v tomhle stylu hlásat, nebo případně podobně jako soulbringer posledně přijít se slovy: "já to s dovolením uzavřu..." , proč?
Nechte lidi mluvit a komunikovat, jak chtějí...
Překvapivě lidé komunikují, chtějí si předat informace a pocity, diskutují nad tématy, jenž prostě rezonují. Vydání Sandmana a cena je věc o které stojí za to se podělit či si přečíst a případně se i ztotožnit s jinými. Takže nenechte se zmást a nebojte se diskutovat a podělit o svůj názor.
Za sebe a i už vzhledem k dřívějšímu ohlášení kvituji nakladatele, jak se s tím popasoval. Limitky nemusím, ale cena za Superlimitované vydání odpovídá. Aniž s tím souhlasím tak ekonomické nůžky se prostě rozevírají. Trh dostane další impuls a jak tak čtu, tak celkem panuje shoda, že byl i potřebný. Hard zóna „musí“ mít přece „radost“...