1/316
2
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 21:00:41 24.03.2017 | Čtyřlístek #030: Pod velkým totemem | ****
Dobré číslo, kde se ihned po incidentu na Blaťáku vracejí Bukanýři. Poměrně tradičně příběhu kraluje Bobík, který jen na první dvoustraně předvede neuvěřitelnou škálu emocí, neuvěřitelné s jak minimalistickými prostředky to Němeček dokázal vyjádřit. I zbytek čísla patří k tomu kvalitnějšímu, co doprovodné komiksy nabízely. Věnoval bych se ale tentokrát hlavně úvodníku, krásnému příkladu podnikání v socialismu.... Nepište nám o čísla dříve vydaná, nejde to. Skoro v každém dopise je žádost o fotografie, odznaky a obrázky. "Bohužel nic takového nemáme a nebudeme mít!"
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 20:28:56 24.03.2017 | Opráski sčeskí historje f koztce | *****
Já to jago dárek tóstál a rozhodně mě to neůráziló :) Z náklonnosti k Opráskům jsem se vypsal už u prvního a druhého dílu, takže tady zmíním jen malou drobnost, a sice krásný tribute Obrázkům z českých dějin (1980) - legendárnímu komiksu o českých dějinách, který JAZ vystřihl v příběhu "Jak stríc Rudlvoi lhal".
royan
royan | OFF | 19:40:26 24.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Respektive obráceně, společnost ALBATROS MEDIA koupila Egmont.
royan
royan | OFF | 19:37:38 24.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
baatcha: Samotný Egmont by se k takové skvělé věci asi nikdy nerozhoupal. Zřejmě můžeme děkovat tomu, že Egmont koupil nakladatelský kolos Albatros Media.
chrz
chrz | OFF | 19:13:27 24.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Vy jste nečetli popis? "Ovšem v době, kdy knížka vznikla, nebyly bohužel tiskárny na úrovni, na jakou jsme zvyklí dnes. A proto jsme se rozhodli, že knížku upravíme z gruntu znovu."
Asi nemají originály, tak by museli skenovat a upravovat z té knihy. Ve stejné knize byl Poklad kapitána Kida, ten už vyšel dřív http://comicsdb.cz/comics.php?id=2342 a tam je přibližně vidět, jak naopak neživé až vybledlé barvy z toho lezou. (Tady ale ukázky nemáme.)
Já bych přeobkreslení proto úplně nezatracoval, akorát to není bohužel uděláno důsledně a hlavně na očích postaviček je to vidět.
Do popisu je vhodné přidat, že přibyl i originální nový příběh do knihy, to mi přijde jako problematičtější, protože je vidět o to víc při otočení stránky skoková změna stylu po 29 letech.
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 18:36:34 24.03.2017 | Bahno, bída, bohémové | ***
Mno... Z komiksu mám rozpačité pocity. Líbí se mi, že je zpracovaný více výtvarníky, jejichž styly do sebe přecházejí a prolínají se a ti UMÍ, ale...

To zatracené ALE! Pracovat s kolektivním hrdinou umí málokdo, Lope de Vega by mohl vyprávět. A tady to nefunguje. Hrdinou je v podstatě celá vesnice, se kterou se nedovedu ztotožnit. Příběhem nás nemá kdo vést, vše je jakési zaobalené, plytké, nejasné, v mlze, kontury chybí. Já osobně jsem opravdu hledala někoho, s kým se ztotožnit a jako nejvýraznější postava vychází ta zdánlivě nejvíce negativní a ani ta moc nekoná a nakonec vlastně ani negativní není. No a ten konec? To je co? Žádná pointa, nic se nedozvíme, umřeli všichni nebo budovali Nový Zéland až dodnes? Žádný textový dodatek či vysvětlivky, jen literoprázdno.

A to nejhorší? Že mě to nezaujalo ani natolik, abych si osud Stodských zkusila vygooglit, což je to nejmenší k čemu má otevřený konec skutečného příběhu ponoukat.
VanTom
VanTom | OFF | 18:14:33 24.03.2017 | Sága #01 | ****
Kombinovaný fantasy/sci-fi svět Ságy se rozhodně profiluje svérázně přitažlivě a zajímavě, i když takhle bezbřehá fantazie si již zahrává se samoúčelnou snahou o maximální bizarnost. Do něj zasazený archetypální příběh "Romea + Julie" se pak rozjíždí také velmi slibně, byť zatím bez patrného kurzu. Každopádně jsem zaháčkován a další pokračování nevynechám.
VanTom
VanTom | OFF | 17:49:21 24.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #030: She-Hulk: Svobodná, úspěšná, zelená | ***
Lehkou rukou ukuchtěná, uvědomělá právnická "limonáda", přirovnatelná k superhrdinské Ally McBealové. She-Hulk i Jen Waltersová se mi jako charaktery moc líbily a ve čtení jejich eskapád bych jistě pokračoval, pokud by tu vycházely pravidelně. Samotné "případy" však i přes maximální zapojení marvelovského světa představovaly (zatím?) přinejlepším roztomilé, příjemné jednohubky, které vmžiku zmizly a nic po sobě nezanechaly.
zd
zd | OFF | 13:38:11 24.03.2017 | Bezpečná zóna Goražde | *****
Výborná kresba a drsnej obsah, stejně jako Fax ze Sarajeva.
kaylin
kaylin | OFF | 09:34:39 24.03.2017 | DC komiksový komplet #006: Batman: Dlouhý Halloween, kniha 1. | ****
I když je jasné, že minisérie vznikala proto, aby na konci mohlo přijít nečekané odhalení, samotná cesta k němu je velmi dobrá. Pro mě je pak Tim Sale jeden z nejlepších Batmanových kreslířů. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1400-dc-komiksovy-komplet-6-batman.html
baatcha
baatcha | OFF | 07:32:57 24.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Landauer: Člověk by řekl, že do tohoto konkrétního případu budeš vidět zrovna ty, když jsi člen redakce (nebo je změna?). Obecně si myslím, že jsme v takovém komiksovém středověku. Pravěk a Semic-Slovart máme za sebou, vydavatelé už tuší, jaký potenciál mají v rukou, ale ještě na to serou. "Kult" je správné slovo. Jen záleží, z jaké stránky se na něj díváš. Pokud jsi zasvěcenec, bude pro tebe kult záležitostí srdce. Pokud jsi kněz - nebo vydavatel - půjde ti hlavně o prachy.

Schválně, jak dlouho trvalo Egmontu, než se probral? A probral se vůbec? Není to spíš tlačení ze strany společnosti Disney, která za chvíli pustí do světa nové Duck Tales, výtvarně inspirované Barksem, a cítí, že uzrála doba na to, aby se oprášilo domácí zlato?
Norri
Norri | OFF | 00:31:34 24.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #119: Avengers: Korvacova sága | ***
Nakonec musím říct, že to bylo celkem zajímavé. Ale říkám to až po dočtení, kdy do sebe zapadly všechny dílky skládačky a ukázala se epičnost celého příběhu. Ale dostat se na konec bylo celkem náročné...jednak je to pěkný špalík, je to hrozně ukecané a taky jsem si říkal, proč se neustále řeší věci, které s hlavním tématem nesouvisí. Ale jak jsem už psal, na konci do sebe skoro všechno zapadne. Je to taková představovačka všech možných Marvelovských superhrdinů.
Landauer
Landauer | OFF | 23:21:54 23.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
baatcha: Mně je to fakt záhadou... Proč se takový věci dělají? Proč Muirel svěřili nějakýmu debiletantovi, co nejenže to pustil do tisku šíleně tmavý, ale ještě to podložil šedivou barvou (aby to bylo ještě tmavší) a pak za to ještě chtěli litr. Saudek je prostě prokletej! I po smrti! To má za to, že měl sex s Olgou Schöberovou... Nic není zadarmo. Ale proč někoho napadlo tohle? Naprosto skvělou věc pokazit? To jim to přišlo málo moderní nebo co? Vždyť v redakci dobře vědí, že Čtyřlístek kupujou dospělí pro svý děti hlavně ze sentimentu... A myslím, že ani děcka samotná by nic nenamítala proti poctivému akvarelu. A obálka? Ta patří k vrcholům Němečkova zlatýho věku... plus ještě s obálkou Pokladu kapitána Kida. Tak proč tahle sterilnost? Která navíc je stejně jen překreslený originál. Jinak původní komiks je naprostá paráda! Myslím, že ta knížka je generační záležitost a naprostý kult a stojí za to popídit se po originálu. Huh! Asi to rozeberu trochu víc v následujícím čtenáčským deníku. Totiž jde mi o to, že by bylo fajn, kdyby si někteří nakladatelé uvědomili, že jim vyrostlo čtenářstvo a že jsou už dospělí a náročnější a větší fajnšmekři. Teď se tohle prozření podařilo Egmontu (Albatrosu), a tak tenhle rok nabídne řadu luxusních knih s komiksy s Kačerem Donaldem od maestra Carla Barkse!!!!! Otevřít šampusy!!! Je v plánu i knižní řada Donalda od maestra Dona Rosy (tady k šampusům prosím ještě o smeknutí klobouků), ale tam to trochu komplikují Rosovy špatné zkušenosti s východní Evropou (Rusko), ale zdá se, že to nakonec půjde. Komiksy obou Pánů jsou daleko za tím, co si člověk představí pod pojmem komiks s Kačerem Donaldem. Jsou to mistrovská díla! Bez legrace. A jestli že už před víc jak 30 lety v USA pochopili, že kačeří příběhy jsou především skvělý dobrodružství á la Indiana Jones (Drew Struzan - malíř slavných plakátů k sériím filmů Star Wars, Indiana Jones nebo třeba Návratů do budoucnosti namaloval i plakát k filmu Kačeří příběhy: Poklad ze ztracené lampy!!! Jo!!!! Tenhle machr se propůjčil k malování kačerů na plakát! Už před 27 lety! Tady končí prdel! Si to vygůglete) tak proč nám to tady ještě nedochází? Ulítáváme na Sakaiově králíkovi... proč ne na Barksových a Rosových kačerech? Samozřejmě v pietně dobovým podání, protože modernizace škodí všem. A to platí i o klasikách, jako je tahle.
cyboy
mecenáš cyboy | OFF | 15:40:58 23.03.2017 | Grandville 2: Mon Amour | ****
Druhy dil se mi zda trochu horsi nez prvni (predavani pistole v jidle mi prislo hodne pritazene za vlasy), ale jinak je to porad sympaticky a paradne nakresleny komiks.
75%
baatcha
baatcha | OFF | 10:15:38 23.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #107: Defenders: Příchod Defenders! | ***
Defenders začínají svou jízdu jako usupěný parní vlak, který se ovšem změní v šinkanzen na steroidech – to když roli scénáristy převezme po bezradném Royi Thomasovi Steve Englehart v prvním samostatném čísle The Defenders. Tehdy se navíc kresby ujímá dokonalý Sal Buscema se svou čistou linkou, dynamickými kompozicemi a průlety jinými dimenzemi, které jsou v jeho podání totální mindfuck.
baatcha
baatcha | OFF | 10:07:19 23.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Landauer: A já si včera v Krakatitu říkal, proč mi to přijde takové divné a sterilní. :D Na druhou stranu, Němeček se tu před lety rozjel pěkně a ten větší formát jeho kompozicím sluší. Ale s originálem radši porovnávat nebudu, ve výsledku je to stejná prasárna jako nové vydání Muriel. Když už vylepšené vydání, tak to celé udělám aspoň ve 3-D, no ne?!
Landauer
Landauer | OFF | 09:23:24 23.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Jeden z nejlepších Čtyřlístkovských komiksů vůbec! Ukazuje, jak byla Ljuba Štíplová talentovaná spisovatelka, která dokázala nabídnout skvělej příběh s nečekanou pointou a navíc ještě vytěžit maximum z prostředí, ve kterým se odehrává. Jen nechápu, proč celej komiks přeobkreslili, převybarvili a hlavně proč předělali fenomenální obálku? Tohle je šílenej downgrade!!! Je to fakt mnohem horší, než kdyby prostě naskenovali originály a vytiskli to z nich. Jako... proč? PROČ? Totálně mi uniká důvod. Tohle je prostě hnusnější (včetně obálky) a dražší. Pohádkovou útulnost původních vydání nahradil chlad počítačových barev.
kaylin
kaylin | OFF | 08:14:55 23.03.2017 | Dospělost je mýtus - Sbírka komiksů "Sarah's Scribbles" | ****
Banality života jsou prostě krásné a zábavné, když jsou dobře podány. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1399-dospelost-je-mytus-sbirka-komiksu.html
cyboy
mecenáš cyboy | OFF | 22:28:21 22.03.2017 | Jak se chodí do pohádky se Čtyřlístkem (paperback)
Jakozto jeden z komiksu na kterych jsem vyrustal a ktere jsou rozdany, ztraceny apod., jsem neodolal. Skoda papiru. Kdyby to misto A4 formatu melo puvodni A5 format a na zbyly papir byl pretisten Poklad kapitana Kida jako v puvodnim vydani, tak by to bylo urcite lepsi.
Ale jinak fajn nostalgie.
Hodnotit ale nebudu.
Fry
admin Fry | OFF | 21:36:30 22.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #055: Thunderbolts: Víra v monstra | *****
"Ultimátní komiksový komplet #055: Thunderbolts: Víra v monstra" - Překvapivě velmi povedený komiks ... Ani bych nečekal, že mě skupina záporných postav sestavených do jednoho nesourodého týmu bude bavit, ale opak je pravdou, protože tohle opravdu funguje. Norman Osborn, na to že je ústřední postavou "Thunderbolts", v knize vystupuje pouze na pozadí, ale zase jeho slovíčkaření se Spider-Manem potažmo Spider-Steelem mě bavilo z celého příběhu asi nejvíc. Bylo také fajn seznámit se s hrstkou nových neznámých postav a ve výsledku je vážně škoda, že příběh končí někde v půlce a dokončení se nejspíše nikdy nedočkáme ... Za mě 5*!
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 20:20:40 22.03.2017 | Karel Franta - Kniha komiksů
Před třemi lety jsem dostala za úkol tuhle knihu zrecenzovat. Rychle jsem ji přečetla, moc mě neuchvátila, nepobavila, odložila jsem ji do knihovny a myšlenku na nové přečtení, po kterém bych ji zvládla zrecenzovat, stále odsouvala (aneb nerecenzuji, dokud to nepřečtu aspoň dvakrát!).
Když jsem se k ní konečně vrátila (díky příslibu recenzentských výtisků jiných knih a pocitu vnitřní hanby a dluhu), držela jsem v ruce jinou knihu. A nebo ji držela jiná osoba.

Karel Franta je Bůh. Jeho kresba je nezaměnitelná s jiným autorem u nás, není vyumělkovaná a přitom netrpí prostotou či chudostí výrazu. Obrázky vyloženě hladí oči a sytí duši. Tak citlivé použití barev a stínování mi chybí u dnešních komiksů pro děti víc než cokoliv jiného.
Dospělý se nepobaví nad každým dílem, zvláště u Malého Vinnetoua, ale některé skryté vtipy a ironické narážky jsou naprosto neuvěřitelné, často jsem si musela text přečíst i třikrát za sebou, abych se ujistila, že co je dáno, to je psáno a mohla se dosyta bavit.
Jen je škoda, že uvedených obrázkových seriálů nevyšlo víc. Takhle mi Franta došel moc brzo.
Recenzi psala: Kateřina
Redakční úprava a krácení: Kopcová
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 20:06:00 22.03.2017 | V kůži Woodyho Allena | ****
Woody Allen (osoba) mě celý život nudil. Když jsem tuhle knížku četla poprvé, krátce po vydání, ještě pořád mě nudil. Předevčírem jsem ale zažila mohutnou salvu překvapení, erupce na pupku světa, kavalkádu úžasu!
Ono mě to baví! Jak? Proč? Proč já? Proč ne někdo jiný? Proč jsem tu knihu otevírala? Myriády otázek se mi hmyzily lebkou, můj ležérní životní postoj "Woody Allen, to prostě není pro mě, toho nechápu, nebaví mě" se otřásl ve druhém podsklepení a já se vcelku obstojně pobavila.

Dávám tímto naději i dalším, kteří nemají pro W.A. pochopení. Bratři a sestry v komiksu, na konci tunelu je šance k pochopení! A já jsem jejím důkazem!

Jo a z tý knížky je stejně nejlepší ten úvod o tom, jak a proč strip vznikal a jak to ve vydávání stripů v USA funguje/valo.
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 19:54:42 22.03.2017 | ZOOOM #2 Pavel Čech | ****
Velice příjemně zpracovaná "malá" monografie, celá tvorba Pavla Čecha je v ní pěkně zaokrouhlena a obalena, díky textu ve formě rozhovoru se báječně čte a jeden se u toho ani trochu nenudí, sama se teď divím, že jsem ji tu měla odloženou tak dlouho, než jsem se odhodlala do ní zavrtat.

Podle mě má jen dvě chyby. Tou první je, že toho neukáže víc (víc, šíř, tlustěji a macatěji), tou druhou, že ve mně vyvolává akutní potřebu nakupovat díla Pavla Čecha.

LANDAUER: Že by sis taky nechal líbit takovou monografičku?
p3tris
p3tris | OFF | 18:08:28 22.03.2017 | Tokijský ghúl #03 | ****
I ten nejnevinnější ghúl muže být smrtonosný pro sebelepší "holubici". Znovu vynikající kresba s trochu chaotickým ztvárněním drápů a zbraní lovců. Ale předpokládám, že tam jde o záměr autora. Ještě více se rozetřou kontury mezi dobrem a zlem a já se těším na další díly.
p3tris
p3tris | OFF | 18:07:31 22.03.2017 | Gantz #15 | *****
Prstenové přízraky jsou tím nejmenším problémem. Kurono teď společně s ostatními dostal ten nejtěžší cíl. A Gantzovi oběti se musí rozhodnout, jestli se přidají na stranu jeho, nebo Izumiho. Patnáctý díl má za celou dobu možná nejzajímavější zápletku a já se nemůžu dočkat jejího rozuzlení. Mimochodem, i když Gantz rozhodně nejsou žádnou Hentai, milovníci erotiky se dočkají orálního sexu rozkresleného na téměř třicet panelů.
Kabukiman
Kabukiman | OFF | 12:54:58 22.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #010: Captain Marvel | *
Marvela mám rád, na tenhle komiks jsem se teda těšil i přes neslavné hodnocení kolegů dole. Každopádně to byla fakt slabota a to jsem mhouřil obě oči jak to šlo...škoda...
choze
choze | OFF | 12:42:05 22.03.2017 | Batman Detective comics 4: Trest (paperback) | ***
O level lepší než předchozí Laymanův Emperor Penguin. Netlačí se tu na prověřené a provařené záporáky a je škoda, že impostorku i Wratha Batman sfoukl tak rychle, podle mě by každý vydali na vlastní knihu.
louza
louza | OFF | 11:07:10 22.03.2017 | DMZ #03: Veřejné práce | *****
Druhý velký příběh a opět skvěle. Situace v DMZ se zdá se uklidňuje. Obě armády to vzdávají a ke slovu přichází soukromá firma pro obnovu poválečných škod. Velmi vypečená firma. Role hlavního hrdiny se proti jeho vůli čím dál víc politizuje a Matty začíná zjišťovat, že udržení si statusu nezávislého novináře je čím díl obtížnější. Stejně jako Tělo novináře kniha i Veřejné práce skrývají dynamický drsný příběh, kde autor nastavuje zrcadlo reálným válečným událostem. Řemeslně skvěle odvyprávěný příběh s obsahem, co má spád.
trudoš
trudoš | OFF | 00:08:58 22.03.2017 | DC komiksový komplet #005: Superman: Utajený počátek | ****
Velmi povedené retro v duchu filmu Richarda Donnera z roku 1978, což ale není jen o tom, že Superman vypadá jako Christopher Reeve. Ony i samotné epizody se nesou na hranici líbivého kýče, kdy temné a nenávistné prvky mají roli hanebného zla, nad kterým pravda a láska zákonitě musí zvítězit. Jistě, je to ve své naivitě až směšné, ale zároveň to vrací do věku okouzlení touhle postavou, což ocení především ti, kteří na slavném snímku vyrůstali.
Nejvýraznější achilovkou tak zůstává fakt, že je to komiks od fanouška fanouškům. Kdo nemá základní povědomí o souvislostech z historie kánonu, bude lítat v postavách a odkazech, které mají často jen útržkovitý kontext. Na druhou stranu, kdo patří mezi modré s červenými trenýrkami, užije si album se vším všudy. A musím uznat, že po různých moderních verzích, ať už jde o Granta Morrisona či Scotta Snydera, má tenhle kousek od Geoffa Johnse kouzlo skutečné klasiky. A to říkám jako člověk, který Supermana pro jeho hrdinskou všednost ani moc nemusí.
S4TW
S4TW | OFF | 22:01:24 21.03.2017 | Živí mrtví #20: Totální válka - část první | *****
Ne, tahle série mě prostě nepřestane bavit. Tentokrát je tu akční díl a to takových rozměrů,, že jsme to ještě v této sérii neviděli. Celé je to jen o jedné velké akci, kdy zařve několik postav. Negan zase hláškuje o sto šest, z Rick se stal drsňák, který už absolutně neváhá povraždit desítky lidí a nemá pro ně špetku smilování. Komiks prostoupený válečnou atmosférou, komiks, který vezmete do ruky a skončíte u stránky, kde stojí "pokračování příště." Dokonalý scénář, dokonalá kresba, rovná se naprostá spokojenost. Už je to asi definitivní, spolu se Skalpy se jedná o moji nejoblíbenější sérii. ŽERU TO!
ClimbVibe
mecenáš ClimbVibe | OFF | 21:06:18 21.03.2017 | Obrázky z moderních československých dějin (1945–1989) | *****
Bomba. Byl jsem skeptický, protože 1.díl Obrázků je kultovní záležitost nejen mého dětství (a dějepisného vzdělávání). Tohle je rozhodně důstojný nástupce, ne-li ještě lépe zpracovaná knížka než 1 (2.díl nepočítám). Muselo to dát pekelnou práci, ale hrozně moc se to vyplatilo. Chtěl bych tenhle book mít na základce - myslím,že bych se do moderních českých dějin dostal daleko snadněji.
ClimbVibe
mecenáš ClimbVibe | OFF | 19:46:37 21.03.2017 | Raoul Taburin | ****
Pěkně se to čte, hezká obrázková kniha. Sempé je jeden z těch kreslířů, co nakreslí obličej a člověk se tetelí blahem.
ClimbVibe
mecenáš ClimbVibe | OFF | 19:38:13 21.03.2017 | Češi 1968 #6: Jak Dubček v Moskvě kapituloval | *****
Dramatické období dějin, silné téma - ale přesto by to v komiksu mohla být nuda (hodně dialogů, politická prohlášení, usnesení atd). Karel Jerie se s tím ale popasoval neskutečně dobře. Dinosauří hlavy nejsou "zajímavé" - ty jsou skvělé. Výborný nápad, skvostné zpracování. Komiks se tak čte jedním dechem a z celé série "Češi" je rozhodně nejzábavnější.
ClimbVibe
mecenáš ClimbVibe | OFF | 19:30:50 21.03.2017 | Aargh! #16 | *****
Aargh už je tlustší než kdejaká knížka a časopis ELLE. Což mu umožnilo otisknout výborný atmo-dynamický komiks od dua Bláha/Bláha. Opravdu příjemné překvapení, jak po stránce scénáře (a dialogů) tak vizuálu. V čísle najdeme kratší komiksy, které jsou různorodé (přiznám se, že některé jsem zřejmě úplně nepochopil), a tak je dost pravděpodobné, že si tu najdete svého nového oblíbence (kromě starých známých jistot Schonberg, Šlajch, Čech). Hodně mě pobavilo nahlédnutí do kuchyně L.Lomové - hlavně prapůvodní myšák Pepík. Publicistika - jako vždy na úrovni a témata zajímavá. Z Aarghu 16 se pro mě stala jasná koupě, když jsem vzadu zahlédl komiks od Zuzany Čupové. Už obálka je parádní (verze od Kateřiny Čupové a její komiks jsou taky super). Komiks "V mlze mezi dnem a nocí" je ale jedním slovem nádhera. Už dlouho mě z české tvorby něco tak nezaujalo. Takže - sestry Čupové, píšu si - dnes jednička s hvězdičkou.
cyboy
mecenáš cyboy | OFF | 18:21:15 21.03.2017 | Gantz #15 | ***
Minuly dil s upiry byl vazne naprosto nesmyslny ulet, navic tady boj s nimi konci hned na zacatku a pak uz se neobjevi. Kazdopadne tu mame jeden oral a pomerne smysluplnou a konverzacni akci (citoslovecnych bublin je tentokrat mene nez textovych). Ale jinak samozrejme ani naznak toho proc a za jakych podminek.
60%
Kapis
mecenáš Kapis | OFF | 13:53:41 21.03.2017 | Hledání
Tak takovou ubohost bych od tebe nečekal, ale OK, není fašista jako fašista, někteří ti holt neva a cituji: "čím víc se bude dětem zdůrazňovat, co se dělo a jaká zvěrstva byla napáchána" - ale jen někde, že? Už tu končím debatu, která tu nepatří. Sorrííí všem, ale musel jsem reagovat.
Murphy722
Murphy722 | OFF | 13:20:26 21.03.2017 | Druuna 2 (pevná vazba) | ***
No nevím, jaksi jsem se po dobu čtení nemohl s tím příběhem sžít. Nějak nejsem fanda sci-fi a rádoby vědecko-technická omáčka kolem a kolem mne trocha srala. Kresba je fantastická a sex. scény dechberoucí, ale to je tak asi všecho.
choze
choze | OFF | 12:38:47 21.03.2017 | Batman Detective comics 3: Imperátor Penguin (paperback) | **
Sotva průměr na jedno přečtení. Čím míň klasických batmanovských záporáků v příběhu, tím bývám spokojenější a tady se to jimi přímo hemží. Merrymaker má super kostým a obálka s ním je luxusní, ale to je asi tak všechno.
choze
choze | OFF | 12:26:01 21.03.2017 | Batman a syn | **
Průměr na jedno přečtení. Zápletka s nezvedeným synkem měla potenciál, ale to by se nesměla vzít tak hopem, to samé i nápad s třemi batmanovskými duchy nebo krátký odskok do budoucnosti, kdy Batmana nahradil jeho syn, ale zase z toho nevylezlo nic zásadnějšího. Tu a tam příjemně brutální (vraždění prostitutek). Kresba mainstreamový standart.
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 12:23:00 21.03.2017 | Hledání | ****
Kapis: Kámo, v diskuzích na Novinky.cz najdeš spřízněné duše, já to tvoje demagogický hysterčení nemám ani sílu moc číst, nezlob se:-)
Kabukiman
Kabukiman | OFF | 10:43:12 21.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #102: Marvel Počátky - 70. léta | **
Jsem staromilec, jsem zrodohrdinumilec, na tenhle UKK jsem se těšil od začátku a musim říct, že přes všechny moje kladné postoje k tomuhle booku, jsem celkem zklamaný. Dost postav mi přišlo nezajímavých- Warlock, Nova, Captain Britain, jiné na které jsem se docela těšil jako je Cage - zklamání, Ghost rider od kterého jsem čekal daleko víc-upné zklamání...Snad jen origin She-Hulk byl takovej, jak jsem očekával. Nu což...není každý den posvícení, jak se říká... Vzadu na konci knížky jsou obálky s dalšíma postavama a přiznám se,že některé bych hned prohodil třeba za uplně nezábavného Warlocka nebo další nudy..
Kabukiman
Kabukiman | OFF | 10:35:19 21.03.2017 | Star Wars Magazín 2017/01 | *****
Pořád dost dobrý SW.
Kabukiman
Kabukiman | OFF | 10:33:56 21.03.2017 | Usagi Yojimbo #26: Zrádci země | *****
O fous slabší než ostatní díly. Alespoń tentokrát mi to trošku přišlo. Jinak laťka nešla dolu a je nastavena pořád dost nahoře :) Ale...
Kapis
mecenáš Kapis | OFF | 09:43:13 21.03.2017 | Hledání
Jaj a jen já prý tady všude tahám politiku. Jasně Bush, tomu říkám sesypat jabka s hruškama a nahnilýma meruňkama a udělat z toho pořádně smradlavé kolektivně vinné bowle. Hlavně žádné nácko-alternativy, ale že na Ukrajině tvůj oblíbený kníže šel oslavovat západem režírované svržení sice zkorumpované, ale demokraticky zvolené vlády, za jinou ještě zkorumpovanější vládu, je úplně v pohodě. Tam to nevadí, že to vedou zfanatizovaní fašouni z Pravého sektoru, kteří vraždí vlastní obyvatelstvo. Nevadí, že se staví pomníky a pojmenovávají ulice po brutálním fašistickém zabijákovi Banderovi, který polské a židovské rodiny i s dětma věšeli kolem cest, drátama ke stromům. Tam je to v pořádku, bóóóóže, co vám tam sypou do té předražené vody v Praze? Ukázku většího pokrytectví jsem tu dlouho neviděl.
kaylin
kaylin | OFF | 06:38:04 21.03.2017 | Smrt: Nejlepší čas tvého života | ****
Líbí se mi, že Gaiman nehrne Smrt zbytečně kupředu, ale nechává ji v pozadí. Ví, že nejsilnější je ten příběh lidský, a v tomhle případě mu to opět zafungovalo. I nové postavy, které se zde objevují, jsou velmi dobré a uvěřitelné. "Smrt: Nejlepší čas tvého života" mě bavilo číst. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1397-smrt-nejlepsi-cas-tveho-zivota-70.html
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 18:17:53 20.03.2017 | Druhá kniha hřbitovní | *****
Mně se to v komiksové podobě líbí prostě víc než v té knižní, nemůžu si pomoct. Je to poněkud doslovné a asi trochu otrocky převyprávěné, ale vůbec mi to nevadí - příběh je pěkný, správně gaimanovský.

Celkový dojem: 90%
trudoš
trudoš | OFF | 12:42:23 20.03.2017 | Garfield #17: Povoluje opasek | *****
„Garfielde, tvůj problém spočívá v tom, že si myslíš, že jsi člověk.“
„Máš pravdu. S tím komplexem méněcennosti musím něco udělat.“
louza
louza | OFF | 11:52:58 20.03.2017 | DMZ #02: Tělo novináře | *****
Několik měsíců po událostech z první knihy se Matty stává protřelým a známým reportérem s dobrým zázemím v DMZ i v domovském rádiu. Ne všechno ale jde podle představ hlavounů. Dochází ke střetu obou armád, kde média hrají klíčovou roli. Čtenář zjišťuje, že si obě bojující strany v podstatě nemají co vyčítat... Wood exceluje. Po první knize, kde si ještě tak trochu nejistě ušlapával půdu, přichází s kompaktním příběhem o tom co to obnáší být úspěšným reportérem v DMZ. Výborná kniha co má spád a potvrzuje potenciál načrtnutý v prvním svazku.
louza
louza | OFF | 11:51:51 20.03.2017 | DMZ #01: Válečná zóna | ****
Spojenými státy zmítá podivná občanská válka mezi tradičním pojetím "svobody" a těmi co si na svobodné hrají. Ostrov Manhattan se stává neutrální zónou DMZ, kde se obě strany střetávají. Majetní byli dávno evakuovaní a na ostrově zůstává jen těžce přežívající chudina v kleštích obou armád, která se jako jediná zdá skutečně svobodná, což se oběma bojujícím stranám poměrně zajídá. Ústřední hrdina fotograf a reportér Matty je vhozen do DMZ a v první knize se zatím jen seznamuje s prostředím. Potenciál zápletky je tu nicméně dobře patrný a i když se kniha prezentuje jako válečná, není to klasický válečný příběh jaké píše třeba Ennis. Wood se zaměřuje spíš na příběhy lidí v mezních situacích způsobené tlaky různých estabilišmentů. Děj je velmi hladký, autor neplácá a udržuje velmi příjemné tempo vyprávění. Čtivá kniha.
luky.kuky10
luky.kuky10 | OFF | 11:02:18 20.03.2017 | DC komiksový komplet #003: Green Lantern: Tajemství původu | ****
Tajemství původu je skvělý origin o Halu Jordanovi. Komiks má hlavu a patu a vyhovující tempo od začátku až do konce. Honba za galaktickým záporákem se dostane až na planetu zemi a Sinestro s novým Lanternem se musejí vypořádat nejen s ním, ale s nakaženým dr. Hammondem a hlavně i sami se sebou. Hodně mě baví strážci, to jsou takový vtipný loutky:) Více mých dojmů na: http://www.ctukomiks.cz/2017/03/dc-komiksovy-komplet-green-lantern.html#more
3DD!3
3DD!3 | OFF | 10:39:15 20.03.2017 | Skalpy #05: Úplně sám | *****
Když už si myslíte, že to nemůže být horší... Bůh se na vás vymočí... Dash je většinu času zfetovaná troska a hlavu z ulity vystrčí až v samotném závěru. Do té doby jsou vypravěči samotáři, které větříček zavál na morálně pochybnou cestu a pointa každého příběhu je nečekaná, řádně krvavá a dává celé sérii ještě větší hloubku. Úplně sám nabízí náhled do hlav postavám, které do teď byly velkou neznámou a nabízí odpovědi, které se skrývají za motivací jejich činů. Pomalu budeme v půlce a pořád ještě sešlapáváme pedál při rozjezdu. Jsem zatraceně zvědavý co čeká na konci cesty. Další velké pravdy o fungování světa?
3DD!3
3DD!3 | OFF | 10:38:12 20.03.2017 | Liga spravedlnosti #04: Síť (paperback) | **
Někdo zprostřed knihy vyrval tak 100 stránek a čeká, že to pochopím?
3DD!3
3DD!3 | OFF | 10:37:29 20.03.2017 | Harley Quinn #2: Výpadek (paperback) | **
Spousta nadsázky, velké prsa, pěkné zadky, lesbické poznámky. Je to neškodné, místy úsměvné, odpočinkové, ale zároveň hodně vychtěné. Velkým problémem je scénáristické duo Amandy Connerové a Jimmyho Palmiottiho, které si sice umí hrát s postavou, ale není schopné ji kamkoliv dovést a dát jejímu putování smysl.
baatcha
baatcha | OFF | 10:22:42 20.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #102: Marvel Počátky - 70. léta | ***
Nejzábavnější je, jak se ty příběhy tváří hrozně dramaticky a velice realisticky, aby vás ve chvíli nepozornosti praštily po hlavě pískacím kladivem. Tumáš logiko! On je to Honzík velice hodný a obětavý kluk se srdcem na pravém místě, jenom má doma čistě náhodou nějaké KNÍŽKY O SATANOVI. Když jste mistr bojových umění, je každičká VTEŘINA v boji tenkou hranicí mezi ŽIVOTEM A SMRTÍ! Přesto zvládnete hodiny komentovat každý svůj pohyb, zatímco hlavou vám víří myšlenky na POT, stékající po tvrdých PRSOU a vypracovaném BŘIŠE dolů do těsného spandexu! Možná i proto je přitulení se k nepříteli mnohem účinnějším nástrojem smíru než starověké bojové chvaty OPIČÍHO OCASU a BERANÍHO PLIVNUTÍ! To potvrzuje i guest appearance VÁCLAVA HAVLA na obálce Ghost Ridera! Výkvět scénaristického umu v neomylném stylu Marvelu! WOW!

Ale nutno uznat, i když je to všechno jak podle jedné šablony, že příběhy těchhle céčkových a déčkových hrdinů jsou nádherně nakreslené a odhaluje se nám v nich pár klasických vyprávěcích postupů. Nejlíp dopadla She-Hulk, jejíž příběh jsem jediný četl s napětím, jak to bude dál. Zároveň je mi ale čím dál jasnější, proč se v 70. letech rozjela taková vlna komiksového undergroundu. Co se týče knížky samotné – absence rozsáhlejšího textu na konci zamrzí a práce českého grafika ukk mě DĚSÍ už delší dobu.
baatcha
baatcha | OFF | 10:20:13 20.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #015: Human Torch | ***
Careyho Torch neurazil, ale kromě obsazení původního Torche ani nijak nepotěšil. Standardní, nezáživný průměr. Nebe pod Berlínem? Proč ne! Boha jeho...
kaylin
kaylin | OFF | 09:04:57 20.03.2017 | Žid Fagin | **
Jako kdyby se Eisner snažil měnit dějiny. Ano, je třeba bojovat za destrukci předsudků, ale tahle zvolená forma mi přijde v mistrově věku naivní. Přitom kresba je krásná a k Dickensovým postavám se výborně hodí. Doufám, že česky vyjde i jiný Eisner, zajímavější. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1396-zid-fagin-40.html
hluchavka04
hluchavka04 | OFF | 00:38:21 20.03.2017 | Indiana Jones Omnibus: Další dobrodružství 2 | *****
za sebe říkám (a souhlas s Kabukimanem): víc takových braků! Dobře jsem se bavil ... a dávám 4 a půl hvězdy.
Fimi
Fimi | OFF | 22:20:58 19.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #041: Zombie z Marvelu | ****
za mě dobré, ale škoda, že jsme nedostali pokračování, kde zombie požerou celý vesmír....
Fimi
Fimi | OFF | 22:19:23 19.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #061: Avengers: Na věky věků, část 1 | ****
hodnotím jako celek. Je to asi Nejkomplexnější příběh Avengers co jsem kdy četl a musím říct, že Kang jako postava u mě hodně stoupl. Příběh odkazuje na kvanta jiných eventů, které u nás nevyšly, takže pokud nečtete v aj někde na netu, tak se asi bude ztrácet, já byl tak napůl, ale zvládal jsem to. Postav je tam, jak kdy nasereš, ale zdaleka nejlepší postavou je samotný Kang a zde se konečně člověk i dozví něco o něm, není to uplně ten tupý padouch co chce vládnout protože proto. není to to nejlepší z UKK ale pro mě je to velmi dobré, je pravda že dialogy jsou velmi dlouhé, ale není to tak tupé jako ty starší od Leeho a doufám, že se tohle někdy dostane na plátna. Kresba moc pěkná.
Fimi
Fimi | OFF | 22:19:03 19.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #062: Avengers: Na věky věků, část 2 | ****
hodnotím jako celek. Je to asi Nejkomplexnější příběh Avengers co jsem kdy četl a musím říct, že Kang jako postava u mě hodně stoupl. Příběh odkazuje na kvanta jiných eventů, které u nás nevyšly, takže pokud nečtete v aj někde na netu, tak se asi bude ztrácet, já byl tak napůl, ale zvládal jsem to. Postav je tam, jak kdy nasereš, ale zdaleka nejlepší postavou je samotný Kang a zde se konečně člověk i dozví něco o něm, není to uplně ten tupý padouch co chce vládnout protože proto. není to to nejlepší z UKK ale pro mě je to velmi dobré, je pravda že dialogy jsou velmi dlouhé, ale není to tak tupé jako ty starší od Leeho a doufám, že se tohle někdy dostane na plátna. Kresba moc pěkná.
Shirley
Shirley | OFF | 20:16:06 19.03.2017 | Češi 1938 #2: Jak Beneš ustoupil Hitlerovi | ****
Rozhodne jeden z lepších dielov série Češi, scenár bol primerane akčný a Štepánka sa kresby zhostila veľmi dobre, oživuje dej vhodnými vizuálnymi metaforami (skvelý rozpad prezidentského paláca na konci). Súhlas s Lennym, že tu sa to podarilo.
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 18:35:50 19.03.2017 | Zámek a klíč #6: Alfa a omega | *****
Počkal jsem si na všechny díly a je zbytečné komentovat po jednotlivých knihách nejen z tohoto důvodu, ale hlavně proto, že kvalitativně nijak nekolísají. Zbytečné by bylo i dublovat superlativy vznesené již kolegy, i pro mě je tohle jedna z top sérií. A to mi skoro unikla, protože obal první knihy mě v kombinaci s názvem vůbec nezaujal a považoval jsem Zámek a klíč za nějaký laciný horor parazitující odkazem na Lovecraftovi. Právě tento odkaz mi přijde naprosto zbytečný, ale to je opravdu mizivá marginálie. Přiznám se, že jsem tedy také moc nepochopil, jak SPOILER ALERT SPOILER ALERT obživl Bóďa, ale v tom rauši ze skvělého komiksu to již nijak nepoznamenalo celkový dojem. Když se podívám zpětně je neuvěřitelné, jak funkčně a především působivě spojil Joe Hill guláš spousty tradičních hororových a exploatačních stresorů, aniž by série přestala fungovat či měl člověk pocit nějaké vykrádačky nebo klišé (masový vrah, traumatizující znásilnění a vražda, "vládci loutek", duchové, démoni, strašidelný dům, psychiatrická léčebna, noční můry, posedlé dítě atd. atd.). Rodriguezova kresba mi z počátku přišla trochu statická, nedynamická, ale jeho ztvárnění je precizní, svébytné a nezaměnitelné a ve výsledku ve mě zanechalo stejně silný dojem jako scénář.
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 17:52:40 19.03.2017 | Hledání | ****
Tak pokračování Rodinného tajemství je do jisté míry opáčko, ale čím víc se bude dětem zdůrazňovat, co se dělo a jaká zvěrstva byla napáchána, tím méně třeba budou později volit okamurovce, vandasovce, zemanovce, konvičkovce, klausovce, kotlebovce, lepenovce, wildersovce a jiné nácko-alternativy.

Celkový dojem: 70%
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 16:26:32 19.03.2017 | Bílý láma (paperback) | *****
K buddhismu nemám žádný vztah a chovám minimální vědomosti a koho jiného si přizvat na exkurzi než oblíbeného mystika Joda. Západní opovržení vlastním náboženstvím a inklinace k náboženstvím východním a jeho filozofiím mi přišly vždy minimálně úsměvné. Nejen kvůli tomu, že je to v podstatě vždy to samé jen trochu jinak zabalené, ale právě kvůli pokrytectví mnohých, kteří vlastní kořeny bez hlubší znalosti zapudili a obdivují z důvodu exotičnosti něco, co jim jakožto asketům s vilou v Miami Beach vyložil vychcaný guru, který je tak trochu na peníze. Jodo naštěstí neměří zcela dvojím metrem a jeho odpor k institucionálnímu náboženství stejně jako k morálně pokřiveným společenským autoritám je i zde silně cítit a buddhismus či "osvícené divochy" z něj nijak nevyčleňuje. Duchovno zde sice mírně netypicky poráží perverzitu,násilí a akci, ale jinak se jedná o tradiční Jodorowskyho koktejl, který se mi i díky české ediční rozmanitosti jeho díla dosud rozhodně nepřejedl. Bess samozřejmě nedosahuje kvalit superstars, které se nám představily u jiných Jodorowskyho počinů (Moebius, Manara, Gimenéz), ale stále se jedná o vysoký evropský nadstandard.
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 15:33:36 19.03.2017 | Barma - Na cestách s Lékaři bez hranic po Myanmaru | *****
Zpočátku jsem byl mírně zklamán, protože místo svébytného cestopisu, který mě zaujal v Pchjongjangu, jsem spíše dostal zpověď novopečeného otce, kde cizokrajné kulisy hrály vedlejší roli. Naštěstí otcovská linka brzy ustoupí, zřejmě i kvůli skutečnosti, že Delisle o rodičovství napsal samostatné knihy. Ne, že by mě dané téma v jeho podání nezajímalo, ale prahnul jsem opět po civilním nemoralizujícím cestopisu, kde se sice mírně povrchně a na zdánlivě banálních jednotlivostech velmi dobře demonstruje absurdita a zvrácenost totalitního režimu, což se k mojí velké radosti stalo. Nemám navíc ani pocit přílišného opakování, protože jak autor a jeho život, tak daná lokalita, představují dostatečné změny a zachování stylu vidím jako přednost. Cením si právě oné zdánlivé přehlíživosti a nestavění se autora či MSF a jiných organizací do pozice andělů spasitelů či sociálně politických inženýrů s receptem na prosperitu a štěstí, protože takový autorský "nevměšující" se přístup považuji u dané tématiky spíše za vzácný. Za 99,- ve slevě je to všechno ještě sladší.
J.Connor
mecenáš J.Connor | OFF | 14:58:14 19.03.2017 | Zámek a klíč #2: Hlavohrátky (limitovaná edice) | *****
Ano, je to sice poněkud drahé, ale pro mě jedna z mála limitovaných edic, která skutečně přináší něco navíc. Záložky pominu, to je spíše nedomrlá klasika limitek (nešlo to alespoň udělat z tvrdšího papíru?), ale klíče jsou krásným fanouškovským artefaktem. Myslím, že asi nebudu zdaleka sám, kdo zkusil ten lebeční cvičně přiložit ke krku, což ? :)
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 11:06:29 19.03.2017 | Rodinné tajemství | ****
- "Stejně německou armádu uznávám. Je tak moderní a úderná."
- "Zavři klapačku, vole."


Dospělý se často uchechtne nad hláškami, kalupem vyprávění, zjednodušením a celkovou formou, ale v podstatě jde o velmi povedený komiks, který dětem může přiblížit tuto nešťastnou éru evropských dějin. Vzato kolem a kolem, je to vlastně příjemně až akčně plynoucí příběh, který zmiňuje mnoho detailů z historie a přitom si zachovává lidskou (i tu nelidskou) stránku příběhu. Konec je sice trochu "imposibruuuuu" a zároveň očekávatelný, ale jinak je tenhle komiksový počin více než chvályhodný.

Celkový dojem: 70%
petrsimcik
petrsimcik | OFF | 20:14:14 18.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #015: Human Torch | ****
Tak jsem se bál zbytečně. Torch, tenhle původní Torch mi sedl. Skvělý příběh, který nikde nedře a vytahuje oblíbená konspirační témata :) i když trochu jinak.
S4TW
S4TW | OFF | 18:51:20 18.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #013: Black Widow | *****
První retro je obrovská bída, jako příběh má zajímavou zápletku, ale to podání a hlavně kresba, to je jedno z nejhorších, co jsem četl, fakt hnus. Pak přijde Spidey, tam je to pravý opak, dobrá kresba a vyprávění, ale bídná zápletka... No nic, to hlavní přišlo pak. Úžasný detektivní příběh s BW, parádně temně laděný, depresivní, s odhalováním zajímavé minulosti, která tuto postavu obklopuje. Drsná, hustá atmosféra, kterou zhutňují všemožné špionážní agentury a tak trochu se tu člověk zamotá, která je to dobrá a špatná (jestli vůbec nějaká je dobrá). Je vidět, že svět Marvelu může přinést velmi kvalitní příběh i bez superhrdinů. Komiks nestojí jen na skvělém špionážním příběhu, ale také na krásné kresbě dvojice Parlov & Sienkiewicz, která patří mezi ty méně tradiční. Výborná volba pro thrillerový příběh, protože ještě umocňuje tu nepříjemnou a depresivní atmosféru. Když vezmu retro sešity jen a pouze jako bonus, něco navíc, tak jsem byl naprosto spokojený. Opět se povedlo NHM vystihnout další postavu a její podstatu!
Mitthrawnuruodo
Mitthrawnuruodo | OFF | 10:17:35 18.03.2017 | DC komiksový komplet #006: Batman: Dlouhý Halloween, kniha 1. | *****
Klasika, nejde hodnotit jinak než plnou palbou, retro sešity na konci jako vždy super. I když všechny tyhle knihy mám v původním vydání od BBartu, tenhle komplet budu kupovat, i kdyby to bylo jen kvůli těm pár stranám na konci.
2scha
mecenáš 2scha | OFF | 22:12:41 17.03.2017 | DC komiksový komplet #006: Batman: Dlouhý Halloween, kniha 1. | *****
Loebův Báťa mě fakt baví, parádní detektivky. Hrozně by mě potěšilo, kdyby v DCKK vyšel i When in Rome...
Fimi
Fimi | OFF | 21:41:54 17.03.2017 | DC komiksový komplet #006: Batman: Dlouhý Halloween, kniha 1. | *****
tohle je prostě klasika, nejlepší Batman, co u nás vyšel, za tím si stojím, paráda
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 15:18:55 17.03.2017 | Batman 06: Hřbitovní směna (pevná vazba) | ***
Přesně tak, příběhy bez kontextu nejsou tak zajímavé. Ne, že by byly vyloženě špatné nebo nudné, ale raději si přečtu ucelenější příběh. A za Maleeva opět obrovské plus.

Celkový dojem: 60%
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 15:18:36 17.03.2017 | Batman 06: Hřbitovní směna (paperback) | ***
Přesně tak, příběhy bez kontextu nejsou tak zajímavé. Ne, že by byly vyloženě špatné nebo nudné, ale raději si přečtu ucelenější příběh. A za Maleeva opět obrovské plus.

Celkový dojem: 60%
salamandr
salamandr | OFF | 23:02:54 16.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #014: Strážci galaxie | *****
Moderní příběh příjemné překvápko a retro zase fakt úlet, chápu, že se holky smějou podivínům co čtou tyhle oldschool scify.
Carnage
Carnage | OFF | 16:47:45 16.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #015: Human Torch | ****
Nebylo to vůbec špatné, rozhodně jeden z těch lepších komiksů z NHM.
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 09:59:32 16.03.2017 | William & Meriwether - Podivuhodná robotí expedice | ****
Hrozně moc příjemný komiks se zajímavou kresbou a milou zápletkou a vyprávěním. Hard sci-fista by měl asi nějaké připomínky ohledně přehnaně antropomorfizované podobě a myšlení robotů, ale o to tu příliš nejde. Zároveň je komiks docela vtipný, opravdu fajnová věc.

Celkový dojem: 80%
kaylin
kaylin | OFF | 07:27:34 16.03.2017 | ZOOOM #3 Miloslav Havlíček | ****
Je dobře, že se může i současná generace o tomto skvělém autorovi dovědět. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1394-zooom-3-miloslav-havlicek-80.html
cyboy
mecenáš cyboy | OFF | 00:11:53 16.03.2017 | Nejmocnější hrdinové Marvelu #015: Human Torch | ****
Ale jo. Carey se tady sice nepredvadi v plne sile, ale rozhodne se neda rict, ze je to spatne. Navic je to prvni prilezitost seznamit se puvodnim Human Torchem, i kdyz v modernim baleni (za to diky). Kez by si cervena rada udrzela kvalitu jako v poslednich cislech.
Snad jen ten font v doslovu by mohl umet ceske znaky.
80%
sedw
sedw | OFF | 20:50:57 15.03.2017 | Lucifer #11: Večerní modlitba | ****
Velmi příjemné zakončení série, v němž se uzavírají osudy jednotlivých postav. Hodnocení bohužel sráží první sešit, který mě příliš nebavil a hlavně mi nesedla kresba a především Nirvána, příběh, který mi přišel zbytečný a sérii ničím neobohatil. Pokud bych měl hodnotit sérii jako celek, jednoznačně musím dát 5*.
VanTom
VanTom | OFF | 13:02:46 15.03.2017 | Usagi Yojimbo #09: Daisho | ****
Klasický, veskrze příjemný Usagi. Přestože se mi honba za ukradenými meči i vzpomínky na (skoro)romanci s princeznou líbily, maximální hodnocení si ponechám v zásobě pro "zásadnější" svazky.
VanTom
VanTom | OFF | 12:50:33 15.03.2017 | Lucifer #11: Večerní modlitba | ****
Kruciální bitva byla dobojována v minulém svazku, tady došlo opravdu pouze k povinnému svázání několika volných konců. Tak volných, že jsem si na některé jejich protagonisty ani nevzpomínal, tudíž mne zas tolik nezajímaly.
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 12:45:09 15.03.2017 | Liberty Meadows 01: Ráj | **
Po letech podruhé přečteno a po letech znovu nepobavena, Kapis to vyjádřil i za mě. Nuda, nuda, šeď, šeď, bez nápadu, jiskry, leda se na to pěkně kouká.

A toho infantilního kačera bych začala nenávidět, nebýt jezevčíka Oskara.
luky.kuky10
luky.kuky10 | OFF | 11:36:20 15.03.2017 | Green Lantern: Pomsta Green lanternů | ****
Po čase jsem si dal GL znovu a je škoda, že toho nevyšlo více od Geoffa Johnse. Bral bych pokračování. Lehce zvyšuju hodnocení kvůli druhé půlce knihy, kde je příběh opravdu fajn:)
Draco nobilis
admin Draco nobilis | OFF | 11:26:05 15.03.2017 | Rarachárium: Hledání ohně | **
Mno... jak začít. Nedivím se, že si autorka musela knihu vytisknout a svázat sama. Svázané je to pěkně, což o to. Papír docela fajn, vysoká gramáž, příjemná textura. Ale doprdele nešlo to naskenovat slušně? Některé stránky jsou tak rozpixelované, že na postavách jsou hrbolky! Takhle nízké rozlišení nemá snad ani fejsbůk. Oči mě bolely a trpěla jsem.

K příběhu... dalo by se říct, že na vcelku klasickém pohádkovém syžetu se nedá co zkazit. Dá. Příběh je zmatený a i když si na konci vlastně domyslíte, jak to celé bylo, tak v průběhu nechápete obvykle o čem se mluví, jakou mají jednotlivé postavy motivaci a proč dělají to, co zrovna dělají.

Kresba je pohledná, tlustá kulaťoučká linka, obzvlášť raraši jsou kouzelní, některé obrázky jsou nádherně ornamentální. A ta pěkná tlustá linka trpí jako zvíře tím zkurveně nízkým rozlišením, ze kterého bylo tištěno. Doprdele, ta linka je úplně rozpixelovaná!!! Navíc na každý straně trochu jinak... Infarktově.

Mno a ještě by tu byl anboksink (díky Walome za tento výraz). Poprvé v životě jsem litovala, že jsem si nenatočila rozbalování komiksu. Přišel mi balík o hranách cca 30x30x10 cm, ze kterého se po odmotání dvaceti vrstev igelitové folie, papíru a kartonu (různě prostřídaných) vyloupla kniha zvící 15x15x3 cm. Tomu říkám nedůvěra v Českou poštu.

Slovo na závěr - nekupujte si to. Tohle by neprošlo ani redakcí uměleckého nakladatelství, které vede šimpanz po lobotomii.
kaylin
kaylin | OFF | 08:12:57 15.03.2017 | Hellboy #04: Pravá ruka zkázy (2. vydání) | *****
"Hellboy" je legenda a právě kniha "Hellboy 4: Pravá ruka zkázy" je důkazem toho, proč je postava tak oblíbená. Hlavně finální příběh, který je zde obsažen, ukazuje, že Mignola na sebe nevršil jen příběhy, které jsou pouze epizodkami, jež na sebe nenavazují, ale jedná se o vetší příběh, kde i v těch krátkých komiksech najdete náznaky toho, jak Hellboyův svět roste. Více: http://www.comics-blog.cz/2017/03/1393-hellboy-4-prava-ruka-zkazy-90.html
Lenny
Lenny | OFF | 01:46:45 15.03.2017 | DC komiksový komplet #005: Superman: Utajený počátek | **
Supermanův mýtos jsem nikdy příliš nemusel a tenhle zmodernizovaný origin se Johnsovi moc nepovedl. Debilní momenty, černobílé postavy, pohádka.
Recenze na: http://www.youtube.com/watch?v=3_QWID1HO1o
S4TW
S4TW | OFF | 23:31:33 14.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #115: Iron Fist: Pátrání po Colleen Wingové | ****
Přiznám se, že bojová umění, východní kultura a postava Iron Fista nejsou moje šálky čaje. Když ovšem něco takového dostane na starost Claremont, tak se může jednat o zajímavé dílo. A to tahle kniha skutečně je. Především jsou tu velmi dobře fungující postavy (i když někteří záporáci jsou vyloženě trapní - Ravager, ale pak jsou tu i ti skvělí - Khan), především ty vedlejší. Příběh taky slušně odsýpá, je zde spousta kung-fu akce, takže samé híjááá, čijáááá a kjááá. Příběh není úplně přímý a k rozuzlení se postupně dopracováváme, díky čemuž nás autor drží neustále v napětí. Knize hodně pomáhá výborná kresba Johna Byrnea, která skutečně patří mezi to nejlepší, co jsme mohli v sedmdesátých letech vidět, navíc je zde i místy zajímavá práce s panely. Ač se jedná o ukázkové béčko, tak je pořád ukázkové. Velmi dobré představení méně časté postavy funguje v této knize dobře. Navíc je zde i několik silných a originálních okamžiků, které také knize pomáhají. Nadprůměrná spokojenost.
trudoš
trudoš | OFF | 22:04:51 14.03.2017 | Punisher MAX #04: Dole je nahoře, černá je bílá | ***
Jak mě předchozí Matička Rus nadchla, tak tohle bylo docela zklamání. V důsledku totiž nejde o nic než běžný punisherovský standard - brutální příběh o zkaženém světě gangsterů, postrádající však nápaditost zápletek, jakými hýřila Ennisova první alba. Je to sice drsné a syrové, ale jinak dětský kolotoč, ve kterém Frank Castle vystřílí hromady gaunerů, přičemž sám u toho utrží pár oděrek. No a jde se dál.
Má to rozhodně jeden z nejlepších rozjezdů, kdy padouši vydráždí Punishera k nepříčetnosti aneb Ministerstvo zdravotnictví varuje: Nemočte na hroby rodinných příslušníků všehoschopných psychopatů. Podobně oceňuji návrat některých vedlejších postav z předchozích alb, ale příběhové linii samotné chybí smysluplná logika. Lépe řečeno, padouch dost okatě přehlédl nedomyšlenost druhé části svého zlounského plánu a tak scénárista většinu jeho dalšího jednání šije horkou jehlou. Pak se není čemu divit, že Nicky Cavella skončí jako žrádlo pro veverky. Snad příští díly překvapí už něčím novým.
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 17:05:11 14.03.2017 | Živí mrtví #20: Totální válka - část první | *****
And so much for pathos... ani chvíli se tahle série nestává nudnou a já jen čučím, jsem napjatej jak kšandy, občas téměř uroním slzu a čtu vše na jeden zátah. A ten Negan je fakt neuvěřitelnej týpek.

Celkový dojem: 90%
cyboy
mecenáš cyboy | OFF | 16:10:58 14.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #083: Avengers vs. X-Men, část 2. | ***
Me se pokracovani libilo o trosku vic, nez prvni dil, protoze ten byl prakticky jen nekonecnou mlatickou. Tady se trochu rozviji koncept, ale porad mi to prijde na tak velky event strasne slabe (a misty vazne zmatecne a neprehledne). Ty soubojove sesity v zaveru mi prijdou stejne zbytecne jako v prvnim dilu (ma to vubec nejakou souvislost s dejem?).
Obecne jsem touto udalosti pomerne zklaman, snad to nejak zachrani posledni dil, i kdyz o tom dost pochybuju.
65%
George Walker Bush
admin George Walker Bush | OFF | 15:36:41 14.03.2017 | Útok titánů #10 | ***
Panejo, to jsou mi zvraty.

Celkový dojem: 60%
Carnage
Carnage | OFF | 14:29:57 14.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #083: Avengers vs. X-Men, část 2. | ****
jh666: aha tak mě to tak nepřišlo, díky za opravení teda. Jinak ve svém prvním komentáři píšu že x-meni nesouhlas řeší násilím a poté píšu, že neubližují. Zní to blbě ale myslel jsem to tak, že když je někdo neotravuje jsou v klidu.
jh666
jh666 | OFF | 13:09:19 14.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #083: Avengers vs. X-Men, část 2. | ****
Carnage. Řekl bych, že to rozdělení je možná i proto, že samotný příběh je tvůrci rozdělen jakoby na tři dějství.
Carnage
Carnage | OFF | 12:29:16 14.03.2017 | Ultimátní komiksový komplet #083: Avengers vs. X-Men, část 2. | ****
Příběh rychle odsejpá a měl jsem poměrně rychle přečteno, o malinko slabší jak první část. Je pěkný vidět Phoenixem naboostěný mutanty, ale už z počátku z toho smrdí nějaký průser a jejich ideologie zní dobře, ale něco tam v pozadí stále nehraje nesouhlas řeší vždy násilím. Ovšem zase nikomu neubližují, pokud teda nebude něco dalšího ve třetí knize. Akorát nechápu volbu rozdělit příběh na tři knihy...tahle druhá je kratší jak první a opravdu jsem zvědavý na tu třetí pokud bude tlustá jako tahle nebo první tak to klidně mohlo být jen na dvě tlusté knihy. Taková Dětská Křížová výprava nebo Thanos Nezbytný jsou velký bichle a to je plus.
mttra
mttra | OFF | 11:49:52 14.03.2017 | Gunsmith Cats #2 | ****
Tentokrate mene nahoty,a hlavne mene popisku zbrani,trochu zamrzelo..ale nejoblibenejsi bouchacka serie nase CeZeta,tak to promijim.. :D
1/316
2