• Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.3. 17:37Afterpunk (anglická verze)
    Za mě i anglická verze obstojí. Líbil se mi ten přechod na anglofonní nótu, že to prostě má svůj jasně čitelný projev. Určitě posloužilo ku prospěchu věci, že je sám překladatel původem z anglofonního prostředí. Dále chválím detaily pro anglofonní trh, ať už jsou to popisky, sfx nebo reálie. Když už, tak pořádně. Naposledy mě takhle vystřelil 1984 od Namaie. Nemám slov.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.3. 16:33KOMA 2023 DEADLINE
    Je videt, ze je festival zabehly a etablovany. Graficka stranka je lepsi, papir je kvalitnejsi, a clanku je mnohem vic. Chybi mi tam sice Prokupek, ale clanek o Kobikovi poslouzi i tak. Samotne komiksove stranky jsou paradni, zvlast ty jako pocta ke Kobikovi.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.3. 16:315 let KOMA 2015—2019
    Proste katalog a to taky dostanete. Bohuzel moc pridane hodnoty tam neni, ale posledni dva rocniky uz predstavuji lepsi grafickou komiksovou prilohu a par clanku rovnez stoji za to, napr. Prokupkovy clanky. Ale to je asi tak vsechno.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.3. 06:36Marzi 1984-1987
    Příjemná sonda do dřívějších dob. Je vidět, že to Poláci měli dost podobné jako my a viděno dětskou optikou ten zážitek ještě umocňuje. Škoda, že Plus nevydal komplet. Takhle je to prostě ufiklé v půlce a celé to visí ve vzduchu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.3. 14:07Telefon
    Za me tohle patri do silnejsich komiksu Murina Wolfa. Zenske uz se netrestaji, nerezou a nemlati do bezvedomi, to je mu ke cti, a za me lepe vynikne pribeh
    On je to vlastne prostinky horor, jehoz syzet je znam daleko siroko, ale to vubec nevadi. Komiksu vevodi vizualni stranka a libi se mi ten svih v ruce, ze to je takove zrale a nepreplacane detaily. Ty jsou fajn, ale tady by asi rusily, takze je vetsi moznost se soustredit na pribeh. Takze za me je to poctiva jednohubka od zrajiciho autora, ktera docela funguje.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.3. 14:01Oidipus Rex
    Snad jen se nabizi vytknout delka, dovedl bych si to predstavit i delsi, aby ta básnická epicka linka lepe vynikla. Obcas mi vadila ona zkratkovitost a rychle preskakovani mezi panely. Kresba mi sedla, Jerie ji ma takovou skromnou a nepreplacanou, spis setri barvami a jde mu spis o kontrast. Font bohu me take rusil, asi bych zvolil citelnejsi, ale to je drobnost. Tohle obstoji a funguje.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš20.3. 06:13iMucha Comics: Nový superhrdina Drawman
    Taková lepší reklama, ale příběhově je to už překonaný typ, který frčel max. v 90. Kresba byla fajn, ale vadila mi ostrost na určitých stranách, kde bylo vyloženě vidět, že mají budovy zoubky. Taky oceňuji ten projekt jako celek.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:35Star Wars: Klonové války
    Dalsi adaptace filmu, ale nic noveho. Jen je to jine nez ta druha kniha, ale tahle je jen vic vernou kopii filmu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:34Star Wars: Klonové války - Bitva začíná
    Normalni adaptace filmu i serialu, uslo to, cist to taky slo, ale nic noveho nedostanete, dobre pro fanousky a deti.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:34Swamp Thing - Bažináč #03: Prokletí
    Ja na to moc nejsem a vzal jsem to jen kvuli Constantinovi, ale i na to vsehchno, jak jsem o tom moc nevedel tenkrat, to slo precist a neco jsem si z toho odnesl. Kresba je fajn, takovou muzu, tu hororovou linku.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:13Solanin 2
    Normalni bezna vztahovka, ja na to nejsem a moc me to nebavilo. Je.to strasne upovodane, aniz by to melo svizne tempo a nekam to smerovalo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:12Solanin 1
    Normalni bezna vztahovka, ja na to nejsem a moc me to nebavilo. Je.to strasne upovodane, aniz by to melo svizne tempo a nekam to smerovalo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:10Škorpion #3, 4
    Jako uz jsem zacal tusit, ze to bude natazene ale jo, proc ne, ja to proste muzu, i kdyz uz mi zacalo dochazet, kam to pujde a jak to asi dopadne. Kresba je porad famozni.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:09Škorpion #1, 2
    Dobre nastartovane a bavilo me to. Pak najednou konec a ja si rikal, ze to by mohlo byt zajimave. Ja ty konspirace proste muzu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:07Simpsonovi: Vrací úder!
    A tady mi doslo, ze uz dalsi cist nepotrebuji. Neni to spatne, ale vadilo mi, ze to ma mraky dalsich knih, ktere si jsou typove podobne. Proc to pak cist...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:06Simpsonovi: Simpsoráma
    Uz to trochu slabne, ale porad je to dobra zabava.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:06Simpsonovi: Komiksový nářez
    Porad zabavne a funkcni, jako kdybych sledoval serial.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:05Simpsonovi: Komiksové extrabuřty
    Kupodivu i v komiksu Simpsonovi funguji, a proc ne. Vazne me to bavilo.
  • Darth Raelchi
    I zde jsem se porad bavil, dobra porce silenstvi a silenosti.
  • Darth Raelchi
    Spravne silene a ulitle, ale po simpsonovsku.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:03Rychlé šípy II.
    Skoda, ze po docteni tohoto svazku jsem jako maly nedostal nic dalsiho nez v roce 1998 vysla souborka od Olympie. Tolik let jsem musel cekat na dalsi pribehy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:02Rychlé šípy I.
    Me prvni seznameni s RŠ. Klasika a pecka dodnes.
  • Darth Raelchi
    Prijemne a mile klukovske pribehy, kresba prijemna, ale bohuzel to hrozne zestarlo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 08:01Nathan Never #02: Experiment
    Slusna porce akce a scifi, ani jsem tenkrat nevedel, ze to delali Italove. Maji take peknou scenu, ale tohle samostatne moc smysl nedavalo, kazdopadne jsem se aspon bavil.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:58Mezi řádky #01: Tommy Taylor a falešná identita
    Not great not terrible. Mam z toho smisene pocity, ale sem tam neco hnulo mou mysli. Kresba fajn.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:57Maus (souborné vydání)
    Tohle je porad dobre a bude. Cetl jsem to pred x lety, pak po nejake dobe zase a tee nedavno jsem se do toho pustil i v anglictine spolu s MetaMausem, Maus Now! a Breakdkowns publikacemi, abych ziskal komplexni dojem z cele kauzy kolem klanu Spiegelmanovych. Za me je to opravdu jeden z nejlepsich komiksu ever. Moc jich na piedestalu nemam, ale tohle tam bez debat patri. Je to velmi nazorne, velmi sugestivni a velmi presvedcive a pritom osobite a autorske. Jen at si zakazuji, jen at si neveri, tohle nesmi zmizet z pultu knihkupcu a polic knihoven. Dal bych i 20 hvezd, ale mame jen 5. Skoda. Diky Arte!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:50John Constantine, Hellblazer: Popel a prach
    Skoda, ze to pomyslne skoncilo a nejsou dalsi krom nedavneho Black Labelu. Dobre nastartovana rada a tohle ostudu neudelalo, dalsi paradni kousek.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:49John Constantine, Hellblazer: Potopa
    I tady porad kvalita nekolisa a ja byl vic nez spokojeny. Super rezba.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:49John Constantine, Hellblazer: Zamrznutí
    Asi nejlepsi Constantine z crwiho runu. Tohle mi sedlo, drsne a uderne, lec porad dost vtipne.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:48John Constantine, Hellblazer: Dobré úmysly
    Porad zabava a porad to muzu, Crew dobre zvolila dane pribehy a chybejici chronoligicke vydavani mi nechybi. Parada.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:47John Constantine, Hellblazer: Těžké časy
    Tohle se taky povedlo, ja ten suchej britskej humor fakt muzu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 07:47John Constantine, Hellblazer: Syn člověka
    Dobra a poctiva rez, libi se mi humor a nevsedni pojeti pribehu a vyusteni.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:37Oskar Ed 1–3
    Komiks poplatny dobe, ve ktere vznikl. Hlavne akce, jizda a andros, vse v duchu drsnych poz a nasili se snahou o odusevnelost. Aspon se to dalo cist a kresba byla fajn, jen je to na me moc 90ove. Jelinka mam ale jinak moc rad.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:35Poznej Mši svatou
    Pekne nakreslene, vzhledem k tomu, jak je to stare, ale bohuzel nejsem cilovka. Je to dobra pruprava a detailni zakresleni cele mse je vazne famozni, ale to je tak vse, co k tomu muzu rict.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:31Modrá CREW #32 - Zabiják #1, 2
    Hmm, tak nechytlo. Moc zvaneni a lamentovani nad svym zivotem co by najemneho zabijaka. Cele to ve mne vzbuzuje dojem rict si otazku proc. Proc to teda delas. A jeste mi to prislo strasne nudne a ucajdane, nedovedu si predstavit, ze to nekdo natahnul na 14 alb, chjo. Ale kresba je moc pekna, tu by chtel v necem, co by mi sedlo vic.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:28Komiks pro Ukrajinu
    Tu ctvrtou davam za gesto a pocin pomoct. Vse uz bylo vlastne receno dole, a velke pozitivum vidim v tom, ze i charitativni komiks muze byt na urovni a kvalitni, coz vzdy neni bezne. Jeste ocenuju uprimnost a razanci v heslech proti agresi. Dekuji.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:25Polární záře 1: Cesta do Údolí trollů
    Moc pekny pribeh, moc pekna kresba a celkove je to takove mile a prijemne. Fakt se tesim na dalsi dily, ale co mi kazilo dojem ze cteni byl preklad a kostrbate vetne konstrukce, ktere neznely cesky, napr. konfirmace hned na zacatku pribehu je vylozene pest na oko.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:23Na nitkách 1968
    Schematicke a stylizovane. Dobra latka neni automatismus k dobremu komiksu nebo prijmout vse jen proto, ze je to angazovane. Bohuzel tahle latka si zaslouzi mnohem lepsi zpracovani. I kresba me nebavila a komiks je velmi fragmentovany na muj vkus. Plus max vidim v seznameni se s latkou z jineho uhlu, ale je to vazne malo a dalo se s tim udelat mnohem vic. Skoda.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš15.3. 00:21Píseň moře
    Tahle staj plodi dobre pribehy a tento to jenom potvrzuje. Uz Vlkochodci se povedli a tohle neni vyjimkou. Libi se mi netradicni dobrodruzne pribehy a pohadky. Je to velmi ctive a graficky velmi poutave. Doporucuji.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.3. 22:00Domeček krve a bolesti
    Nesupracky Black Label me zacina cim dal vic bavit a to je uz druhy komiks, ktery me velmi upoutal. Ano, ma to podobnosti s x dalsimi horory, co vas napadnou, ale to mi nevadilo. Netrpelive jsem cekal co bude dal a otacel kazdou stranku s napetim co se zase stane. Obalky kapitol (sesitu) jsou paradni, velmi vkusne dokresluji celkovy dojem z komiksu a hororovost z toho jen cisi. Paradni zarez.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.3. 12:35Afterpunk
    Tak nebudu první s komentářem, sakra!
    To já chtěl napsat Topka!

    Nemám slov kluci, takhle se to má dělat!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.2. 06:16Kačer Donald 2024/01
    Byt je lepsi nez predchozi cislo, nejak jsem dosel do bodu, ze asi nechci shromazdovat casopisy s pribehy kolisajici kvality v nic moc provedeni. Radeji nejakou sbirku, kompletek apod. Nicmene to splnilo svuj ucel, me to dalo neco dalsiho, cim se zabyvat. Vicaruv a "a la Munch" pribehy byly velmi povedene. Zbytek hezky stred nebo nad. Celkove by tomuto casopisu prospelo vice delsich pribehu a aby Egmont nebo kdokoliv jinej uz zase zacal vydavat komiksove disneyovky.
  • Darth Raelchi
    Já to prostě nedávám. Dlouho jsem odolával si to přečíst, nakonec jsem po letech do toho spadl s tím, že už toho moc není, co by mi vyloženě chybělo přečíst, tak proč ne tohle. Ono to vlastně není blbé, není tam vlastně nic špatně, ale prostě to nejsou RŠ, prostě nejsou a já se přes to nedokážu přenét, a asi ani nechci. Kreslíři předvedli dobře své řemeslo. Smaotný výběr byl velmi zdařilý a obecně je tam pár příběhů, které by důstojně na Foglara mohly navázat, ale jinak prostě nic, o čem bych psal domů. Nota bene, že některé narážky a jakési pokusy o "polidštění" nebo spíš de-inocencii (de-virginizaci, defloraci, nevím, jak to lépe napsat) vyloženě nedávám. Proč, proč musí někde lítat narážky na vztahy, sex, prsa, nahotu apod. Zbytečné. O tom to přece je. Ať je Foglar jakýkoliv, ať byl... tak jedno mu nemohu upřít, je osobitý a vytvořil si svůj styl. Tak je to nevinné a naivní, no a co. Jestli s t ím má někdo problém, ať si vytvoří svůj komiks s pěticí svých lidiček různého ražení, ať si kouří iqosku, páč je to přece zdravější než běžná cigára, ať se veřejně baví o citech apod, je-li to dnes nějaká ctnost nebo něco co táhne současnou generaci, nebo mít IKT dovednosti, soft skills apod, jo ať si tam dá ajťácky ekvivalent modrého života púod názvem správná defragmentace disku, ok, tak ať si ji takhle udělá, ale určitě není potřeba tasit tohle na odiv a vyloženě mrvit RŠ. Evidetntně má pár tvůrců s RŠ problém a snaží se je uchopit tak, jak je asi chce on, změnit je, přizpůsobit je, ve vztazích je to moc krásné, že, měnit lidi k obrazu svému. Až na těchto pár detailů jsem se aspoň dokázal bavit a ty vesmírné epizodky fakt pobavily, když už nic. Ano, pár epizod se tam najde, které jsou dobré - odbojové, Oskar, s Fischerem, Bublinův sen aj. Redakční práci opět vyzvihuji, protože krásně shrnuje Foglara a jeho RŠ velmi krásně a uceleně. Já už toho četl tolik, že už mě snad nemůže nic překvapit, a přece jen jsem tam občas něco pro mě nového našel. Takže dobrá práce.
    Obecně to docela kvituju, tuhle sbírku, je to hezká pocta, ale výtku mám jen k určitým epizodám, které se snaží to hrát na nějakou realističnost.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.2. 14:33Zaklínač: Zrnko pravdy / Menší zlo
    Konečně komiksový Zaklínač, který se dá po dlouhé době číst. Už mě ty DH verze přišly vyloženě otravné a směšné. První 3 knihy ještě ok, ale zbytek prostě ne. Tohle jsem si nemohl dovolit nechat ujít, když má jít o adaptace povídek. Je docela zajímavé, že Menší zlo je svým rozvržením ne moc odlišné od Polchovy verze z roku 1993. Obzvlášť oceňuji svižnost a tempo, aniž by to nijak ubíralo na kvalitě. Originál jsem četl pár let nazpět, ale nepřišlo mi, že by něco vyloženě nesedělo. První povídka se také povedla a já se vážně bavil. Konečně Zaklínač, jak má být a jaký si zaslouží v komiksu být, když už u nás nevyšla Polchova verze.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.2. 14:25Velká kniha Vlase a Brady
    Tohle se přiznám mi až tak nesedlo, než jak jsem původně čekal. Na svou dobu asi přelomové, ale mně to vážně nemá co říct. Prostě divno dobrodružství se slušnou kresbou. U mě pořád vede Malý Nemo. Bonusy jsou fajn a Prokůpek opět fenomenální.
  • Darth Raelchi
    Naprosto excelentní komiks. I když je to místy ukecané, asi by to jinak nešlo sdělit než takovouto formou - myšleno v komiksu. Je to správný mix mezi studií a dobrodružstvím. Za mě parádní labutí píseň Willa Eisnera, nic lepšího si ani nemohl přát. Tohle se vážně povedlo na výbornou. Skvělá práce na všech frontách.
  • Darth Raelchi
    Já s tím mám prostě problém to hodnotit jako celek. Na jednu stranu převládá pocit, že můžeme být rádi, že to vůbec vyšlo. Pak je zde ta přidaná studijní hodnota, láska k řemeslu a nadšení zúčastněných osob, k tomu to celkové až dárkově pojate balení. Samotn edice na výbornou. Punťa jako samotný komiks se svou osobitou kresbou a k tomu se na tom chvilku podílela i Hermína Týrlová. To vše je na straně +. Pak je tu strana -- . Není to prostě komplet, básnicky pojatý scénář a text jsou prostě strašné (pro mě) a nezbývá mi než si myslet, že je to poplatné době (a dětem obecně). Pak je tu vlastně ta samotná studie, která se mi opravdu špatně četla. Měl jsem problém se s tím nějak ztotožnit a číst to plynule. Takovézachrlení daty a informacemi na krátkém prostoru a pořád se někam skákalo a odbíhalo. Zároveň, je to sakra Puňta, je to komisk pro dětiu, tak proč takhle pojatá studie, jako kdyby šlo o veledílo o nobelovku. Co nemohu upřít, je celý ten business plán kolem. Veškerý marketing a monetizace snad všeho, čeho se Puňta dotkl. Ač mě mrzí, že nevznikl nějaký plnohodnotný film. Navíc jsem měl dlouho problém se v tom nějak zorientovat, co to ten Punťa vlastně je v rámci vydávání a časopisů. Až po nějaké době mi to nějak zapadlo a od toho pramení mé zklamání, že to není komplet.
    Když bych to měl pak ohodnotit jako celek, vychází mi to na 4 hvězdy. Jednak je kresba skvělá, ať už od Klapače nebo Týrlové. Druhak je tam krásný popkulturní přesah, který jsem si dával plnými doušky a ten tintinovský ráz Punti za dobrodružstvím to jen podtrhl. Člověk pak lépe pochopí tu dobu, když má kompletní reálie, ať už se jedná o vztah vůči Afričanům, cizincům, manželství, válce apod. Poslední věc je vlastně celkové pojetí, které mě potěšilo jako zájemce o české retro. Proto 4 i na úkor výtek, které k tomu mám.Holt jsem se asi moc rozmlsal čtením Prokůpka, Foreta a Krejčího. Ke Kořínkovým si asi musím najít tu cestu, aby to příště lépe kliklo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš4.2. 12:39Dobrodružství Ferdy Mravence
    Jeee, to bylo hezky. Konecne mam za sebou komiksoveho Ferdu Mravence. Znal jsem jenom knizky a komiks s temi skvory po rodicich, a samozrejme animaky. Ferdu mam obecne rad v jakekoliv podobe, ale tohle jsem nejak opomenul. Vim, ze Tomas Prokupek ma Sekoru moc rad a z teto sbirky je to citit. Z teto sbirky mi v hlave zustaly dve veci po docteni. Valka a jeji znazorneni, ktere je proste uchvatne az dechberouci. Zamrazilo! Druha je az vypiplanost postav v jednotlivych panelech. Malokde je totiz nejake prostredi nebo pozadi a ja cumel, jak puk, ze to funguje a obstoji. Sekora je v tomhle fenomenalni. Jedinou vytku mam k basnickemu pojeti textu pod panely, jde to uz mimo me, ale aspon se to da cist. Druha je ideova, ze to je jen pomyslny komplet (z Lidových novin). Sekora by si obecne zaslouzil neco komplexniho. Monografie sice vysla, ale pomer textu vuci komiksum a umelecke priloze je na muj vkus neumerny. Proto by si Sekora zaslouzil neco velkeho. Napada me Analphabet Books a jejich monografie venovana Tucapskemu. Takovy model mi přijde idealni.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.2. 14:56Naprostá šílenost
    Ono je to hezke a mile. Fakt pekne provedene, kresba take paradni, protoze se hodi do young adult problematiky, nicmene je rozehrano mnohem vice motivu a prvku nez sama kniha na nejakych 120 stran unese. Jako ochutnavka je to dobre, ale spis vyvstane vic otazek nez odpovedi a ne v tom lepsim pripade, ze vas to donuti zamyslet se, apis si rikate, jak je to do prcic dal. Presto vsechno se peknou a zbavnou formou snazi nastinit problemy soucasnych teenageru. To beru jako plus, psychologicka rovina, a pak jeste kresba a barevnost stranek, tu naladu jsem citil na kazde strane podle dane barvy. Bravo. Jinak je to ale pro me na jedno precteni a seznameni se s Kopeckym, ktereho budu sledovat. Je vazne dobry.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.2. 14:53Dragonero
    Hezka kresba, mily napad a docela slusne provedeni. Bohuzel je to ale strasne domotane a doplantane a ve finale jde vlastne o velmi jednoduchy quest, boj dobra proti zlu s jemnou zmenou acrhetypalnich hrdinu, ale jinak je to vlastne tuctovy fantasy pribeh. Plusove body jsou v ukoncenosti teto knihy, protoze to normalne bezi. Nastesti tady mame konec. Druhy plusovy bod je za kresbu a tempo, jakym se to dalo cist. Nicmene to nijak zvlast neobohati, dobra vyplnovka a zabava na odpoledne nekde na chate.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.10.2018 14:35Labyrint světa a ráj srdce
    Mala nepresnost, mluvil jsem o ceskych vydavatelich a zminil jsem Ediku ale mel jsem na mysli CPress. Omlouvam se za nedorozumeni.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.10.2018 10:34Ultimátní komiksový komplet #069: Říše stínů
    Lenny: to fakt udělej. Já jsem byl nadšen. Takhle, jasně, to co píšete, jsou v podstatě platné argumenty a ve své podstatě to je stupidní. Shadowland uprostřed New Yorku, nikdo v podstatě nehne ani brvou, Matta posedne démon, aj. blbinky - kdežto mně se to prostě líbí. Je to jiný Daredevil a prostě to celé kolem mě bere. Tie-iny a Reborn jsou prostě perfektní. Já se fakt bavil. Každopádně bych si rád dokompletoval zbytek. Můžu se tě zároveň zeptat, jakej je Brubakerův run? V Bublinách si to nakousl a mě to zajímá víc. Díky.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš28.10.2018 10:20Labyrint světa a ráj srdce
    Nic proti panu Víškovi, jeho tvorbu, kterou předvedl v Příbězích psané střelným prachem, můžu, zvlášť Pána vlků. Navíc jsem se s ním bavil na téma této knihy na veletrhu knih v květnu a byl jsem nadšen. Kresba nevypadá nějak extra pitomě, ale je to pro skalní fans českého komiksu, navíc je tam vidět cílená kresba, která má jít v souladu s dobovým kontextem předlohy. To všechno beru - proti tomu nic. Navíc je to v pěkné pevné vazbě a velkém formátu, všechna čest, ale sorry 1300 kč je prostě moc a je jedno, jak cenné a těžké to bylo to vydat apod... Nebudu zde řešit hodnotu a kvalitu umění. Když se prodává Rothko a jeho červená barva... To sem nepatří. Mě spíš zaráží, že tady na našem trhu začíná vznikat podhoubí pro komiksový MASOCHISMUS a připadám si kolikrát, že jsme jaksi povinováni koupit vše, co je na trhu, jen aby se neřeklo, že nedokážeme docenit něčí práci a že vlastně můžeme být rádi, že tu něco vychází. Jak pak má člověk číst a mít vztah k českému komiksu, když dostává pěknou řádku let na prdel a ve finále se pak není čemu divit, že osloví takový Zázrak (nic proti tomu nemám - jen pro sichr). Srovnám-li to s Bimbou a Technickými novinami, ta cena ještě jaksi jde, malý náklad, piplačka apod., 700 vstřebám. Tím to beru jako hodnotnost edice. Josef Vybíral a XYZ vydávají s Edikou další české palby a cena je naprosto přijatelná a je to luxus mít to doma (přitom jsou někteří vydavatelé pod Albatrosem, že...). Tím vám všem výše zmíněným otevřeně děkuji, jak pracujete s českým komiksem. A moderní český komiks, to je kapitola sama pro sebe, ale pořád to ve finále nijak necítím a na český komiks slyším od lidí spíš negativa než pozitiva. Tímhle cenovým výstřelkem to půjde fakt do kopru.

    Tomb Raider lze prodat na stránkách Comics Centrum se slevou za cca 800 kč a přitom je plná cena 1300 kč. Knižnice jsou cca kolem 2200 kč a myslím si, že nikdo zde si nedovolí se mnou nesouhlasit, že by kvalita vydání daného komiksu od Comics Centra nebyla na vysoké úrovni. Za to se bít budu, protože je to fakt kvalita.
    Promiňte, ale, když si to tak přerovnávám v hlavě... neuniklo mi náhodou něco? Je někde chyba? Nevím proč mě toto rozhořčilo, normálně se vyvést z míry nenechám, ale jaksi mě to celé zaráží a já opravdu nevidím důvod proč by toto mělo stát takové peníze. Fakt je mi jedno, jaká je tržní politika prodeje knih a komiksů. To je každého věc. Ale přece jen, nějaká adekvátnost je na místě a když mi to někdo rozumně vysvětlí, proč to celé kolem tohoto komiksu takto je, tak to uznám a budu to respektovat a řeknu si, že to asi čeká na někoho jiného, který to rád koupí - a já sklapnu ohledně této kauzy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.10.2018 22:49Nejmocnější hrdinové Marvelu #057: Sentry
    Lenny: Dík za tip ještě jednou. Až to vyjde za měsíc, dám tomu šanci. Winter Soldiera hodnotím jako kvalitně etablovanou postavu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.10.2018 19:13Nejmocnější hrdinové Marvelu #057: Sentry
    Lenny: díky za tip. Máš na mysli toho v NHM nebo ten co byl v UKK? UKK mám za sebou a to je super. Ten co bude v NHM neznám.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.10.2018 19:38Labyrint světa a ráj srdce
    fakt 72 stran za 1300 kachlí? Joker by řekl - Why so serious?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.10.2018 19:35Nejmocnější hrdinové Marvelu #057: Sentry
    Je to fakt tak dobré? NHM má u mě tu nevýhodu, že když si koupím něco, co je super, tak si koupím následně další a pak vždycinky pičovina :-). Pak zase něco hustý a pak zase hovadina. Teď jsem dlouho nic nebral a hned jsem vzal Marvel Boye a Sentryho. Může mi někdo sdělit jak to brát, prosím? Díky.
    Ricarderon: díky za zajímavý komentář. Jsem nakloněn to spíš číst než nečíst. Kresba je fakt krásná.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.10.2018 18:53Ultimátní komiksový komplet #069: Říše stínů
    Pánové moc vám děkuji za sdílení vašich poznatků a názorů. Jsem rád, že tady ten event nemá nijak výrazně záporné hodnocení. Když to srovnám s tím, že jsem taky leccos četl, včetně Bendise, tak jsem na druhou stranu rád, jak je to až někde ve "vzduchu". Bendis byl při zemi a řešil reálné problémy. Brubakera jsem zatím nečetl a Waid je krásně minimalistický a drží se toho, co je na Daredevilovi to podstatné. Líbí se mi, že Daredevil dostal jinou dimenzi své postavy. Shadowland beru jako správnou fantasmagorii a mně to sedí, že to je v podstatě odlehčené tím, že se neřeší jen Hell's Kitchen jako takové. A ty tie-iny jsou taky super. Kresba mě nadchla a úplně mě dorazil Reborn. Nečekal jsem, že to bude taková pecka.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš21.10.2018 16:30Ultimátní komiksový komplet #069: Říše stínů
    Tak jsem dočetl Omnibus Shadowland. Líbil se mi UKK 69 a nakonec mi to prostě nedalo se do toho nepustit. Tím pádem nechápu jednu věc a to je proč je Shadowland považován za nejhorší Daredeviláckej event vůbec. Opravdu to nechápu. Co je na tom špatně? Kde je chyba? Já ji tam prostě nevidím. Hlavní příběh je pecka, tie-iny jsou skvělé a dobře se doplňují s hlavním příběhem. Kresba je v podstatě u všech řad skvělá i na poměry Marvelu. Takže, co se děje? Kdo tady rozhoduje co je špatně a co je dobře? Jestli jde o prodejnost, tak to je opravdu zavádějící, co se hodnocení kvality něčeho týče. Jako takhle, nikomu neberu, že se mu to nelíbí, to respektuji, ale jenom bych rád nějakou rozumnou odpověď, proč je toto ten nejhorší daredeviláckej event v historii?! V Komiksových bublinách se o tom také nemluví zrovna v nejlepším, ale jaksi mi od Lennyho chybělo proč - i když jeho kanálu všechna čest. Nečetl jsem samozřejmě "všechno" od Daredevila, ale mám toho za sebou dost, abych si nějaký obrázek udělal. Ano, nečetl jsem Brubakerovu řadu, a před rokem 2000 jsem se dostal jen k tomu, co nabídly UKK a NHM. Přesto, je to vážně tak špatné? Opravdu jsem vyhodil přes 2000 kč jen tak? Tomu se mi nechce věřit, že to je prostě taková hrůza.
    Prosím o nějaké názory na tuto kauzu, rád se dozvím další názory a v nejhorším, když nic, tak se aspoň rád poučím. Děkuji.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš20.10.2018 10:27Star Wars: Vader, Stíny a tajemství
    Fimi: je to fakt super pribeh a doplnuje se to i se skywalker utoci, akorat je to zamerene na vadera. Mne se serie vader libi s aphrou asi nejvic z noveho kanonu. Toto vychazelo v sw magazinu
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.10.2018 20:05Nemo: Srdce z ledu
    louza: teď zrovna čtu anglické verze a dokončil jsem Black Dossier a máš pravdu. Je to hrozná hovadina. Příběh by docela ušel, kdyby nebyl tak krátký a vlastně nic neříkající. Do toho tuna těch "dokumentů", které jsou různé kvality, asi 2 se mi líbily. Jinak mě to nebavilo a trpěl jsem u četby. Docela už chápu, proč se to u nás nevydalo. Jsme zvědavý co přinese Century a Nemo :-). K další tvorbě Moore s tebou musím taky souhlasit. Toma Stronga neznám, ale prý to je dobré. Neonomicon ujde a ještě bych řekl, že Miracleman a Promethea by mohly být zajímavé.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.9.2018 13:04Nemo: Srdce z ledu
    Jenom informativně pro zájemce. Ptal jsem se pana Kličníka a Liga výjimečných 3 (Century) a Black Dossier se zatím neplánují vydávat a vše se bude odvíjet od prodeje Nema. První a druhý díl se znovu vydávat nebude, prý není potřeba. Ptal jsem se ho proto, že Liga 1 a 2 vyšla v zahraničí jako omnibus. Tak doufejme, že se bude vydávat i zbytek. Ještě jednou Argo díky za Nema, navíc v originále se fakt blbě shání.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš30.9.2018 13:01Fatale #02: Ďábelská záležitost
    To Fimi: nápodobně. To není poprvé. A dotisky u některých titulů také nikde.
  • Darth Raelchi
    Fimi: ber!! Za tuto cenu je to luxus. Budes spokojeny. Je to diametralne odlisny snyder nez na ktereho jsme zvykli
  • Darth Raelchi
    Zkuste si nekde opatrit komiks Severed ktery nakreslil madarsky kreslir Attila Futaki. Vydalo Image a v tpb se to da sehnat, celkem 7 sesitu. Je to horor v americkych 20-30. Letech v dobe masivnich unosu deti. Je tam i hudebni presah, jak se zacinali etablovat street artists. Vrele doporucuji, mam z toho porad husinu a to jsem to uz cetl 2x! V paladku jsem par sesitu videl. Ale tpb je porad k mani s neni drahe. Tady Snyder primo zari.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš17.8.2018 20:46Vycházející hvězdy #02: Síla
    Díky moc za vysvětlení :-). Sám koukám, jak je to vše náročné - to vydávání a to kolem něj. Máte můj respekt.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš7.8.2018 08:23Vycházející hvězdy #02: Síla
    Lenny: Díky za odpověď. Jenom k té Knize 2. Díval jsem se na 16. sešit v AJ, a tam píší, že tady končí 2. sága - nebo tak nějak. Proto jsem z toho mírně rozčarovaný. Máš pravdu, že ucelené je to tak jako tak. Necítím, že bych bez 15. a 16. sešitu nepřežil :-). Jenom jsem to potřeboval trochu osvětlit. Ještě jednou díky.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.8.2018 22:13JLA: Svoboda a spravedlnost
    Další typ pro Rossovce / Rossofily, nedávno jsem přes Abebooks (asi znáte) bral Mythology of Ross (jeho DC éra) za 370 kč i s dopravou. Avizují dobrý stav. Knížka mi přišla v dané lhůtě a je opravdu v dobrém stavu, akorát přebal byl trošku poničený, ale byl funkční. Nicméně, tomu dejte šanci, protože to stojí za to. Obsahově je to skvělé a jak říkám, knížce samotné nic nebylo. A je v HC! Normálně nová stojí cca. 1200 kč a to nepočítám poštovné.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš3.8.2018 22:09Vycházející hvězdy #02: Síla
    PROSÍM!!! Dotazy na CREW nebo na informované: Když jsem brouzdal na netu, tak jsem zjistil, že Síla má o 2 sešity méně než její americký protějšek - PROČ?! Dále, dovydají se zbývající části? Nevím, co všechno obsahuje česká verze (resp. nevím, který speciálek česká verze má), ale v USA vyšly 0, 0.5, Prelude, Preview a tři spin-offy a samozřejmě sešity 16-24, které teda zatím nevyšly. Jak to teda je a jak to vypadá do budoucna? Děkuji
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.7.2018 21:05Soudce Dredd: Sebrané soudní spisy 01 - Prokletá země
    Scarface: to jsem nevěděl se přiznám a máš pravdu, jsem si to už i sám dohledal. Díky moc za opravení. Já totiž viděl kdysi nějakej starej příběh Dredda a kresbou mi to sedělo na tuto dobu a už to bylo barevný. Tak jsem si myslel, že to tak bylo vždycky :-(. Takže jsem vlastně rád, že mám původní verzi :-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.7.2018 21:05Sláine: Válečníkův úsvit
    Scarface: to jsem nevěděl se přiznám a máš pravdu, jsem si to už i sám dohledal. Díky moc za opravení. Já totiž viděl kdysi nějakej starej příběh Dredda a kresbou mi to sedělo na tuto dobu a už to bylo barevný. Tak jsem si myslel, že to tak bylo vždycky :-(. Takže jsem vlastně rád, že mám původní verzi :-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.7.2018 18:49JLA: Svoboda a spravedlnost
    Fimi: úplnou náhodou jsem narazil na dalšího Rosse od Marvelu. Takhle, asi by to někomu cvaklo po přečtení wiki, ale narazil jsem na Universe X Omnibus. Je to 48-stránkový sešit, který popisuje svět Universe X (sešit je fajn v tom, že tam jsou pouze černobílé kresby postav z tohoto univerza a s komentářem - platil jsem kolem 60 kč v CP). Pro pochopení Universe X vychází z Earth X a souvisí s Paradise X. Jak jsem to pochopil z wiki, tak tam má Ross prim v kresbě, jak moc a na kolik sešitů už jsem dál neřešil (marvel.wiki to jistí ;-) ). Celá "trilogie" vyšla v celku a dá se pořád sehnat. Dále, mimo Marvel, doporučuji ještě jeho Vertigo / DC Comics komiks U.S. Uncle Sam, je to limitovaná série ve dvou sešitech (oba po 48 stranách), která vyšla někdy v roce 1998 (myslím) a v CP se dá sehnat druhý díl kolem 80 kč. První díl se dá i s poštovným sehnat na eBay v rozmezí 150-250 kč. Vřele doporučuji.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš19.7.2018 18:44Star Trek Omnibus: Původní série
    Kapis a baatcha: když si to tak přerovnávám v hlavě, podle toho co jste napsali, tak musím uznat že na tom něco je a máte pravdu, s tím musím souhlasit :-). A stejně tak si říkám, že asi nikdo jiný by to přesto nekoupil, než právě fanouška. Nedovedu si představit člověka, který Star Trek ne-e, že by po tom sáhl (možná space-opera-freak). Rozhodně s vámi musím souhlasit ohledně podprůměrnosti některých příběhů, ale zase, ponořit se do tohoto světa i tímto způsobem, beru všemi deseti (navíc, teď si díky tomuto dávám znovu TOS, pak TAS a Enterprise spolus s Discovery a TOS je fakt jalovej seriál, kterej fakt miluju :-D ). Bohužel BBart asi další nevydá. Už tohle bylo za poloviční cenu, do toho když srovnám IDW Publishing s jinými vydavateli, kteří se pustili do Star Treku, je jasné, že tady pokulháváme - což jste příznačně uvedli tady v diskusi.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš21.6.2018 06:26Lady Mechanika 2: Tabule osudů (limitovaná edice)
    Ano potvrzuji, v originále to je jak píše "MB". 3. sešit série Tablet of Destinies, 4. strana příběhu (nepočítám ten citát jako první stranu).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš20.5.2018 09:17Nejmocnější hrdinové Marvelu #046: Captain Britain
    To Carnage: respekt, že s tím pokračuješ v celku (myšleno upřímně).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš20.5.2018 09:16Nejmocnější hrdinové Marvelu #046: Captain Britain
    Úplně se zde vidím. Marvel UKK jsou měl do nedávna celou a u NHM jsem se mezitím zařekl, že celou fakt ne. V podstatě jsem udělal dobře, ale zase DC UK... I té jsem se zbavil nedávno. Nechal jsem si fakt jen vybrané kusy. Čím dál víc zjišťuji, že všechny tyto "série" jsou fakt pro skalní sběratele anebo pro začínající komiksáky (spíš dětské). Jsem rád za seznámení se s postavami, ale pak jsem zjistil, že to číst znova nebudu. Souhlasím naprosto s vámi.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.5.2018 19:19Nejmocnější hrdinové Marvelu #046: Captain Britain
    Jestli to někdo z vydavatelů čte, mám velkou prosbu. Šlo by vydat i zbývající příběh z Captain Britain and MI-13 vol 2 pod názvem Hell Comes to Birmingham? Vím, že je nějaký vydavatelský plán a edičák apod., ale stejně, je škoda, když už máme první a třetí část, abychom neměli i zbytek. Fanoušci a čtenáři to jistě ocení. Je tam nějaká hrdina Spitfire, třeba by to šlo nějak ne? Děkuji. Je to jen fanouškovské přání.
  • Darth Raelchi
    Taková noticka. Spíš pro ty, které to zajímá. Když otevřete hned na začátku na tu stranu, kde máte tvůrce, překladatele, apod. Dole si všimnete, že je vypsáno, z kterých sešitů se tato kniha skládá. Všiml jsem si, že tam chybí napsáno číslo 9. Ověřoval jsem si to a v knize číslo 9 je, ale jen tam není uvedeno. Mám klasickou bílou TPB verzi, nevím, jak ostatní verze. Jenom to píšu, že jsem si toho všiml. V této databázi to Admin zadal správně. Jen se někteří prostě nelekejte, apod. Je to jen informativní poznámka.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 22:24Nejmocnější hrdinové Marvelu #045: Mýval Rocket
    Osobně jsem jako lektor, učitel a i jako příležitostný překladatel rád, že vůbec tuto diskusi vedeme. Ne, opravdu, nechci tím nikomu poklonkovat a získávat si přízeň, ale mě to vážně baví. Tohle udržuje náš jazyk při životě a ve vývoji. Za a) se staráme a není nám to jedno. Za b) to rozšiřujeme dál, ten náš názor, že na tom všem tady do určité míry záleží. Za c) je to prostě zábava. Ve své profesi nemám rád přemoudřelé lidi, kteří przní jakýkoliv jazyk jakýmkoliv způsobem. Teď může kdekdo namítat, a co je na tom, že např. někdo použije v běžném českém hovoru slovo "CALL". Podle mě jde o míru a situaci - hlavně nadužívání to dělá svým způsobem odporné. Upřímně jsem fakt rád, že je zde plodná diskuse, protože mě mnozí z vás přesvědčují, že Češi na tom s AJ zas tak špatně nebudou, když ji dokáží naprosto jasně oddělit od češtiny či jiného jazyka. Angličtinu zbožňuji, je to můj život, ale to neznamená, že já osobně ji budu cpát tam kam nemám - můj názor. Setkávám se názory, že jsme na tom jazykově blbě. Jestli má komiks dopomoct k lepší jazykové gramotnosti - jsem PRO! Děkuji vám všem. Rád se budu podílet na diskusích a komentářích.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 16:32Nejmocnější hrdinové Marvelu #045: Mýval Rocket
    Uznávám, že jsem sám na štíru s překladem tohoto NHM. Reflektoval jsem spíš obecně, než tuto konkrétní věc. Mně to hlavně zní libozvučně. Když nebudu samozřejmě brát v potaz návaznost na Marvel Universe. V tomto ohledu souhlasím se cyboyem, že tady se to musí ctít. Vybavuji si přednášku s naším poměrně známým a kvalitním překladatelem Janem Netoličkou, který prohlásil, a já s tím souhlasím, že překládat se má vše, jinak to vlastně není překlad. Samozřejmě, rovněž tvrdil, že to je zásada, ale ne že se ji musí vždy někdo striktně řídit, protože např. zde vidíme, že to není tak jednoduché. Překlad si myslím není špatná věc, protože nebýt ji, tak nemáme spoustu děl u nás a nemůžeme chtít po každém, aby se naučil co nejvíc jazyků, aniž by dělal člověk cokoliv jiného. Chápu, že cyboyovi o to tady asi nešlo, jen to zmiňuji. Navíc překlad je do jisté míry i umělecké dílo, protože se vytváří něco nového, když si vybavíme překlady básní od Nezvala (navíc se obohacuje český jazyk, což vidím velmi pozitivně). Přitom další zásadou překladu je překládat tak, aby nebyl rozpoznatelný onen překladatel, jinými slovy má překládat tak, aby např. Rowlingová byla pořád Rowlingová. Můj osobní názor je ten, že jména jako taková se překládat prostě nemají, pouze pokud to není nějaký cílený lingvistický vtip nebo narážka, kde se musí trochu zapracovat. Na druhou stranu, takový názor sice mít můžu, ale zrovna Mývala Rocketa jsem nepřekládal, a proto když to vidím, tak mě to až tak nevadí. Proč taky, je to zase zajímavé zpestření. Někdo může namítat, prosím, ale stejně jdeme a kupujeme to, ne? Pokud bych kategoricky odmítal, tak to přece kupovat nebudu. A ano NHM a UKK obecně mají opravdu průměrnou až podprůměrnou kvalitu jazykové dotace. Navíc bonusová stránka Rocketova života není ukončena a hned další strana se už zabývá tvůrčím procesem této postavy. Chápu a respektuji vaše obavy a názory, ale uznejme sami, že to zas taková tragédie není. Uplatňovat obecné a jediné pravidlo na překlad by vedlo k dogmatismu a i když ze syntaktického hlediska má cyboy pravdu, není důvod, aby to nemohl být Mýval Rocket - bohužel ale s tímto překladem někdo trochu zaspal dobu, protože série už běží a souhlasím, že by se měla respektovat, nehledě na tu libozvučnost, zadání projektu apod. prostě cokoliv co vedlo k tomuto.
    PS: nemyslím si, že by cyboy předváděl samý pláč. Poslední dobou jeho komentáře více registruji a líbí se mi jeho jistá dávka objektivity a naprostá znalost reálií. Souhlasím rovněž s ním, že v NHM vycházejí obecně slabé věci. Až na výjimky samozřejmě.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 08:05DC komiksový komplet #023: Flash: Zrozen k běhu
    Taky vám přišlo, že na první tzv. seznámení se s postavou Flash nám DCKK předneslo totální ale totální pí**vinu?! Toto je snad asi úplně nejhorší knížka, kterou DCKK zatím vydalo!
  • Darth Raelchi
    Není, zmatené a nudné. První sešit je docela dobrý a buduje napětí. Pak je to změť pologangsterských blbin, které známe ze seriálů a filmů. Nic kvůli čemu tratit peníze. Kresba ujde. Poslední příběh od Brubakera mi přijde úplně mimo. četl jsem to 2x a pořád chaos a zmatek.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 08:02Thorgal #18: Sluneční meč
    Má někdo bližší info, jestli bude Egmont znovu vydávat i starší díly? Chápu, naprosto unikátní dotaz, ale už mě to čekání přes 20 let nebaví :-).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 08:00Táňa Ruskov - Stíny absolutna (promo verze)
    A nepřišlo vám divné, že na netu moc informací o tomto komiksu moc není... Teda nebyl jsem nijak zvlášť důsledný ale i tak na první a druhou dobrou těžké minimum. Chvílemi jsem si říkal, jestli to není nějaký komiksový hoax a trochu si vystřelit s fanoušků, že tam bude nějaké poselství o nás, jak málo kupujeme české komiksy apod.. blabla :-) To je jen takový dojem. Btw, je zde někdo, kdo by věděl víc o tomto autorovi nebo komiksu, mám na mysli, jestli už někdo ví o vydání celého komiksu. Trochu jsem mu dal sodu, ano, ale pořád mě to zajímá a kdoví...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 07:56Batman / Želvy nindža Adventures
    Tak hlavně je to i pro fanoušky starého a doufám že i oblíbeného seriálu Batman: The Animated Series. Bez znalosti tohoto seriálu může tento komiks fakt odradit. Věděl jsem do čeho jdu po kresebné stránce, pak už to bylo horší. Prostě je to pro děcka. Mrzí mě spíš na tom to, že bych to rád měl ve sbírce, ale už jsem tento žánr překonal. Každopádně pár pasáží je fajn a povedly se, viz můj komentář. Nerad haním a ani nechci "hejtovat", jsem rád, že i pro mládež vychází poměrně slušné komiksy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 07:53Plutona
    To teda čumím, jak Plutona rozvířila stojaté vody. Na to, že podle komentářů to má rozporuplné hodnocení, to tady kypí životem. To mě utvrzuje, že tento komiks se fakt povedl a podobnou diskusi, resp. podobného tempa očekávám v práci u svých žáků, kteří to dostali za úkol. Jsem fanoušek Lemira a pokud se mi do rukou nedostane vysloveně "shit", tak jej číst budu. I když budou postavičky vypadat tak či onak. Je to opravdu zajímavé a rád s vámi sdílím myšlenku, že patřím ke čtenářům komiksů, konkrétně Plutony.
    PS: Spoiler je fakt prasárna. Nechápu logiku někomu něco říkat dopředu. Umím se nad to povznést, když už takového člověka před sebou mám, ale opravdu nechápu tu potřebu k někomu jít a prostě z ničeho nic spustit. Z psychologického hlediska by mě zajímalo, co se tomu člověku honí hlavou a co tím hlavně dokáže...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš5.5.2018 07:38Nejmocnější hrdinové Marvelu #045: Mýval Rocket
    Souhlasím, proč to nepřekládat. Naopak bych zvýšil překládání určitých zaběhlých názvů a to jsem povoláním angličtinář. Uznávám, je to hezká a zaběhlá značka - Rocket Raccoon, ale nelze předpokládat, že to lidé umí i správně číst, a pokud ne, tak proč tedy nechávat anglický název. Pak to tady posloucháme takovéto REKŮN a RAKŮN a ono se to tak vlastně ani nečte. Přijde mi, že si odvykáváme i na běžná slova v názvech. Proč nemůže být Rogue One také přeloženo. I Spider-man TAS překládal názvy postav a jak to znělo hezky, i když Iron Man zní pořád zvučněji než Železňák :-D
  • Darth Raelchi
    Ano, je to to samé co v magazínech, akorát je to na krásném papíře a v pěkném pevném vydání. Kdo si na to potrpí, neprohloupí, ale mně to stačí v časopisech.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.12.2017 22:25Technokněží (paperback)
    To Vojtěch 393: Přiznám se, že to jsem nevěděl, takže jsem rád, že jsem to trefil :-).
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš26.3. 14:24Sběratelský klub
    Delphín: uplne prahnu po tom mit komplet Prince Valianta a souborky z EC Comics.
    Radost mi dela sbirka komiksu Boguse Polcha a Bryana Talbota, jez mam i od obou podepsane.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.3. 09:14Pindárna
    Ja uz to zarizl.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš23.3. 10:57* Připomínky a návrhy
    Zack: ano ma, co jsem uvedł je z tiraze anglicke verze.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.3. 16:50* Připomínky a návrhy
    Rád bych se jen zeptal, zda-li budete přidávat Afterpunk anglickou verzi? Je o ní zmínka v české s odkazem, to je super, ale včera jsem ji na podpisovce kupoval a rovněž ji vydala v nákladu asi 200 ks CREW. 1984 od Dobrovského tu je taky v obou verzích...

    Asi bude třeba doplnit pár věcí k anotaci:
    přidat
    překlad: John Riley

    odebrat
    Korektura

    změnit
    ISBN: 978-80-7679-524-2

    Díky
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.3. 18:19Pindárna
    123peta: porad sleva ;-)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.3. 17:33Pindárna
    123peta: plna cena, nebo-li moc je 1100. Vcera jsem byl v cp a cena sedi. CC ma na ronina slevu, prvni dva tydny 40 % a potom 30 %, na black friday jdou i o 50 % dolu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.3. 16:58Pindárna
    Ja jsem i zaslechl, ze se pracuje i na treti knize s Oskarem Edem.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.3. 15:55Pindárna
    Jj, na Nanits jsem zapomnel. To byla taky jizda. A jeste Prasina! Jeezis, ja jsem dneska deravej.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš18.3. 15:34Pindárna
    Zabak38: nestydel bych se rovnou doporucit Afterpunk a pokud neznas Desive radosti a Kapsy, klidne se do nich pust. Pak se mi moc libil Namai a jeho 1984. Navrat krale sumavy se povedl, Octobriana mile prekvapila. Nedam dopustit na Morganu a Morgavsu. Pak uz bych sel ai moc do historie. Ze slovenskych vod doporucuji Lasica Satinsky 1-2.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.3. 22:05Pindárna
    Norri: tys mi do hlavy zasel seminko pochybnosti :-)! Ze bych si pockal na Dark Horse a s cim se vytasi, az vyjde posledni album...
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.3. 12:48Pindárna
    Jeee, ja si nevsiml, ze Seneke tam daval odkazy, ja jen kliknul a neco se otevrelo. Ted uz to vidim. Tak konecne bude Blacksad! Pak vidim dalsi Requiem, super, no a uvidim, jestli me jeste (porad) budou brat Clever a Smart, a Red Meat. To je slusna porce.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.3. 11:19Pindárna
    Wasseg10: on bude dalsi Blacksad? To v tom videu nemuzu najit. Nespletl jsi se? Dalsiho Blacksada vyhlizim uz peknych par let.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš16.3. 09:05Pindárna
    Seneke: Psychoverzum jsem cetl prvni cast v polstine a vypada to slusne, na to se docela tesim. Bavilo me to vic nez Kill psi hlava, ktera vysla predtim. I ten Batman muze byt zajimavy, proc ne. Zbytek me mijel, a ze znovuvydaj Harleen, jedine dobre.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.3. 23:09* Připomínky a návrhy
    4
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.3. 13:33Art
    Mam dva listky na dnesek na komentovanou prohlidku Lachlandu v Galerii Villy Pelle. Nejsem dnes schopen tam jit a chci je udat, aby neprisly vnivec. Jestli mi za to neco date, budu rad, ale jinak je opravdu venuju. Kdo ma zajem, at mi napise PM i s mailem a ja mu poslu pdf. Kdo driv prijde... Zbytek znate.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.3. 12:38* Připomínky a návrhy
    Dotaz na adminy: planuje se pridani nove publikace od SNJF "Správný kluk Jestřáb a Svorní gambusíni"? Je tam cela puvodni verze komiksu Svorni gambusini. Dekuji
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš13.3. 07:53Sběratelský klub
    MaF: vidis a ja si rikal, ze mi i tady nekdo neco podsunul, a tos byl ty! Tak to diky dvakrat, ja vedel, ze nejen Aargh, ale i nekde jinde jsem o tom cetl a ono mi to pak uzravalo v hlave. Jsem rad, ze nejsem jedinej, koho to oslovilo.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.3. 12:20Sběratelský klub
    A ještě něco od slovenských bratří: https://monokel.ooo/produkt/lasica-a-satinsky-v-komikse-radostna-sprava-den-radosti/
    V loňském Aarghu byla ochutnávka a dozrálo to ve mě se o to víc zajímat a musím říct, že to je krásná sonda do minulých dob, ale ze slovenského pohledu. Fakt pěkné a zajímavé.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.3. 10:45Sběratelský klub
    Pro zajemce o slovensky komiks: https://www.startlab.sk/projekty/3736-nukleus-konecne-normalny-komiks/
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš6.3. 17:51Pindárna
    Ja do Albatrosu psal, ale je to uz tri tydny a nic. Takze bych rad neco aktualizoval, ale neni co. Zajimal jsem se o hodne veci, tak snad neco reknou.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš2.3. 14:46Art
    Jj, uz se taky tesim, listky mame az na 13, tak jsem rad, ze se mam nac tesit. Vypada to vazne paradne!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 17:10Filmový a hudební klub
    Ja to nejak neprozivam, ty kung fu filmy, bud me to chytne nebo ne, ale co proste miluju je Bruce Lee a stve me, ze jsem prosvihl tu bluray edici vsech jeho filmu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 13:39Pindárna
    Gwb: dekuji Ti.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 12:55Pindárna
    Damacon: znovu. Co mas za problem? O co ti jde? Co si se mnou potrebujes vyridit?
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 12:41Pindárna
    Damacon: co mas se mnou problem? Co jsem ti tak spatneho udelal, ze me tu musis napadat, inzultovat a vylozene me vyzyvat k nejake konfrontaci? Vazne nechapu, oc ti jde. To mas takovou potrebu to tady ventilovat? Co presne potrebujes? To vazne potrebujes prokazat neco o me? Tak si posluz. Uzij si to. Doufam, ze ti to v zivote pomuze a ze budes mit klidne spani.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 12:29Pindárna
    Gwb: zadam te o smazani gifu, prijde mi to ubohe a tobe by se to take nelibilo, kdyby to nekdo tobe udelal. Nemyslim si, ze bychom si cokoliv udelali. Povazoval jsem te za slusneho cloveka. Mozna se nazorove leckdy lisime, ale ja te povazuji za chytreho a secteleho cloveka.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš1.3. 12:29Pindárna
    Damacon: evidentne chces konfrontaci, ac tvrdis, ze ne a ze jsi tu novy. Ty jsi sem prisel urazet! Jsem moc rad, ze o me vis vsechno podle jednoho videa. Tobe asi staci, abys odsoudil cloveka, ktery nechtel nic jineho nez si splnit sen. Odesel jsem z osobnich duvodu a nemam potrebu verejne ventilovat proc. Kdybys byl slusny clovek, slusne se zeptas, urcite by te na me kdokoliv odkazal a mohli bychom se o tom normalne pobavit, popr. bys napsal Filipovi. Je hezke, ze si tu neco laborujes a vymyslis pro rozdmychani diskuse, jakej jsem "debil", uzij si to. Mrzi me jedna vec, ze jsi do toho zatahl Filipa svymi teoriemi o nemoznosti pochopit, ze holt je nekdo vazne chytrej a ma nacteno. Filip je jeden z nejslusnejsich lidi, co znam, a pro me je to clovek tech nejryzejsich a nejuslechtilejsich vlastnosti, ktery jedna nezistne. Pro me byla a je cest s nim pracovat. Jestli si chces se mnou vyridit sve ucty, podle tech komentaru je to evidentni, ze ze sebe neco potrebujes dostat ven, najdes me na Heroldovych sadech v Praze 10, a muzeme si povykladat. Ne, huby nerozbijim. Povazuji se za slusneho cloveka a kdo me zna, vi, kdo me nezna, nemel by soudit, nebo aspon dat cloveku sanci nez rovnou odsoudit. Valon to de facto dobre shrnul. Par lidi vi, oc slo, par lidi si to mysli a par lidi proste chce bit psa onou holi. Znovu, uzijte si to. Jestli to z vas udela lepsi lidi, tak aspon neco z toho vseho vzeslo. Dal uz se k tomu verejne vyjadrovat nehodlam, nemam tu potrebu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.2. 20:06* Připomínky a návrhy
    Blackjag: ja uz to nemam, dal jsem to na prodej.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.2. 18:36* Připomínky a návrhy
    Toe: necham to blackjagovi. Navic jsem to zariz a budu se venovat edicim od Fantagraphics.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.2. 17:04* Připomínky a návrhy
    Baatcha: to jo, ja uz to nakonec zarizl a dalsi brat nebudu. Spis se zamerim na verze od Fantagraphics. Jako, Mickey Mouse v cizinecky legii, to proste chces!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš27.2. 16:43* Připomínky a návrhy
    Jen takovy dotaz, nezapomnelo se nahodou na Kacera donalda 1/2024? Uz je to nejaky tyden, co to vyslo a zde porad ticho po pesine.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.2. 17:43Filmový a hudební klub
    To ja s gustem konecne pujdu na Marketu Lazarovou do Ponrepa. Dunu 2 dame taky, must see a must have.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.2. 14:40Filmový a hudební klub
    Gmork: oni tam vylozene dali zapomenute veci, ktere nejsou ani tak moc v povedomi beznych lidi, ale tenkrat se povedly. Rbitov je moc znamej na tuhle sbirku, stejne jako Demoni. In search serie ukazuje spis vyvoj a predely. Proto jsem zvedavej na Alien Expanded dokument. Jak to bude dlouhy treba, a hlavne co poskladaji z ani ne 10 filmu. No, uvidime.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš25.2. 13:22Filmový a hudební klub
    Deefha: tak si nech poradit i timto dokumentem The 50 Best Horror Movies You've Never Seen: https://m.imdb.com/title/tt1671746/
    Basket Case tam zminuji take a celkove tam ukazuji dost nevsedni a zapomunte horory. Vrele doporucuju. Jeste stoji za zminku studio CreatorVC Studios, ktera dela dokumenty o scifi filmech, hororech a ted budou vydavat o Vetrelci. Mam predplaceno!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš24.2. 12:48Pindárna
    Pro zajemce o druhovalecne vyrovnani a odsuny nemcu, podporte ceske vydani autobiografie Helmuta Kopetzkeho: https://pointa.cz/project/397a16c3-6c03-11ee-9fd4-0242ac140008
    Je to z oblasti sumperska a vypravi i o svem zivote pred a po odsunu, o praci pro rozhlas, ZDF a dalsi. Sam jsem nadseny, ze kniha, snad, vyjde.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.2. 15:05Pindárna
    Ja to taky neznm nejak do hloubky, sam jsem kdysi dabno jednu knihu bouchnul na aukro aniz bych tenkrat znal dusledky sveho jednani, ale napravuju to. Na YT je ke shlednuti biograficky snimek Krvavy roman, 1993, od Brabce.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš22.2. 13:40Pindárna
    Tak Paseka potesila, Krvavy roman od Vachala musim mit!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš14.2. 15:02* Připomínky a návrhy
    Poprosím o změnu počtu stran ze 422 na 392 u publikace "Příběhy československého komiksu I.: Od pana Ťopáska po Supermana"
    a ze 422 na 424 u publikace "Příběhy československého komiksu II.: Od Rychlých šípů po Jamese Bonda"

    Díky!
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš12.2. 12:58Sběratelský klub
    Diky! Jiz podporeno.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš10.2. 09:02Filmový a hudební klub
    Gmork: ty horory mam taky rad, jen se uz na ne nedokazu opakovane divat. Jsem to zkousel a proste ne. Takze si ty klasiky necham v blahe pameti. Nove horory jsou des, to mas recht. Takovy vystrel z posledni doby Insidious 1+2, Lights Out, Scream 5, The Meg, dal asi nevim. Meg 2 byla ale kravovina. S bluray a dvd tovmam asi jako s cd, spis selektuju a sem tam neco prihodim, klidne i ze zahranicni distribuce. U cs filmu je to kolikrat nezbytne, Second Run, Criterion, Eureka, Bildstorung a Finders keepers u soundtracku hovori za vse. I ta Klapka pres slovensky filmovy ustav obcas vyda ne o zajimaveho. Ale je to bida.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš9.2. 22:50Pindárna
    Peterxperer: Cena, kvalita, dostupnost. Hlavni take je delka serie a jeji "zaruka", ze se vyda komplet. U Evropy jsem obzvlast opatrny a radeji sahnu po polske verzi, protoze ne vse je v aj a taky se dost cenzuruje a zmensuje. Americke a britske komiksy maji obecne dost reprintu a tudiz je cena i vyrazne nizsi, nebo stejna, ale s vetsim obsahem. O ruznych edicich netreba mluvit. Mam treba pred strazce v aj jen proto, ze to mam v omnibusu. Watchmeny mam s puvodnim zrestaurovanym koloringem ve slipcasu. Je to o preferencich a co znas a jak se vyznas.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš9.2. 16:08Filmový a hudební klub
    Gmork: ja mam zalusk jeste na ceskoslovenske klasiky, ale stve me, ze tam nejsou bonusy.... Na druhou stranu, kdyz uz tam jsou, tak bluray verze ma bonusy tematicke, dvd vylozene k filmu, takze mam takhle Ikarii xb-1 dvakrat, jen abych si poslechl pavla taussiga. Nicmene ne vsechny bonusy jsou spatne, spis prevazuji mi prislo. Nemohu zase dopustit na Klimesovy uzasne komentare. Uvidim, co bude. Zalusk nam i na dalsi filmy nez Musketyri a cs filmy. Jinak toho Hitchcocka tam prubezne "dodavaji". Psycho a Ptaci uz tam jsou cele dele, ale nedavno tam dali I Confess, Vertigo a jeste art4film - noir vydavatel filmu - vydal Rebeccu. Hitchcock 2012 se da taky sehnat. Orson Welles zatim Touch of Evil a Citizen Kane. Art4film jinak doporucuju. Jsou drazsi, ale delaji to dobre a poctive. Jsou to ryze ceska vydani, ale s pridanou hodnotou. Ace in the Hole s K. Douglasem je paradni. No Way Out s Poitierem je luxusni. Noir obecne moc nemusim, ale obcas se mi neco trefi do vkusu.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 17:40Sběratelský klub
    Jo
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 17:06Sběratelský klub
    O deset korun pro nepredplatitele.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 16:30Sběratelský klub
    Už je venku Kačer Donald 1/2024. Trochu nám podražili.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 16:29Filmový a hudební klub
    obojí
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 16:14Filmový a hudební klub
    To jsem po letech dal, i s těmi novými a k tomu navrch Gremlins a to už fakt ne. Stačilo jednou v pubertě. Critters dvojka ještě dobrý, ale jinak už fakt ne :)
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 15:56Filmový a hudební klub
    Gmork: ja videl jednicku v kine v originale a odchazel jsem se stejnymi pocity, ze to musim mit doma. Lec dvojku se mi nepodarilo videt v kine. Ja si zase takhle zase kompletuju klasiky typu Welles Hitchcock atp. Ted vysel Nepravy muz za 2 kilca.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš8.2. 15:09Filmový a hudební klub
    Jj, na filmgame uz po tom pokukuju, doufam, ze tam budou nejake bonusy.
  • Darth Raelchi
    Darth Raelchi mecenáš7.2. 16:10Slevy, výprodeje, bazary
    Jj, taky si toho všímám, že to má povědomě známý rukopis už několik let. Každopádně můj Frazetta je na cestě, ale dostanu ho až v květnu k narozkám. Už aby vydali ty Disneyovky po roce 1968. Si říkám, čím zase překvapí a co vytasí. Nemusím ty jejich obr-marvel komiksy, ale asi potřebujou stabilní příjem od hardfans, aby si mohli vydat fajnšmekrovinky. Wilhelm Busch, Doré, Grandville, Cruikshanks, nebo původní verneovkáři by si něco zasloužili.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1683 (cca 672016 Kč)
Mám: 219 (cca 112833 Kč)
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 79
Mám: 115
Chci: neveřejné
Sháním: neveřejné
Nabízím: neveřejné
Osobní: 0