• Doppelganger
    Syrovější příběh o Suicide Squad z alternativní kontinuity, kde by i výraznější postavy jako Red Hood nebo Harley Quinn mohly přijít o život? To zní dobře! A o to víc nechápu, proč Azzarello stvořil to, co stvořil.
    První sešit vypadal celkem slibně: byly představeny postavy a jejich mise, navozena drsná atmosféra… a ve druhém a třetím sešitě se děly věci, že snad ani sám Azzarello nevěděl, co tím vším chce říct. Postavy běhají odnikud nikam, divné akční scény se střídají s divnými konverzačními scénami, a nakonec to celé skončí tak neurčitě, že je vám vlastně jedno jak to dopadlo. Možná je tam rafinovaně ukryta nějaká symbolika, ale koho to po tom všem vlastně zajímá?
    Dvě hvězdičky za Maleevovu kresbu, příběhově to je bohužel velký špatný a asi si příště dvakrát rozmyslím, jestli si budu nějakou Azzarellovu novinku vůbec chtít přečíst. Škoda.
  • Doppelganger
    Doppelganger11.1. 21:46Kočičí deníky
    Velice příjemná komediální slice of life manga pro kočkofily. Lépe funguje, když si ji nadávkujete do více dnů, než abyste ji zhltli v jednom kuse. Rozhodně bych u nás uvítal více podobných titulů!
  • Doppelganger
    První a druhá kniha byla strašlivá, ale tato sbírka mě prostě bavila. Pořád je to naivní, ale tentokrát spíše zábavně naivní, tedy můj oblíbený typ retro komiksů :)
  • Doppelganger
    Doppelganger22.4.2023 17:21Prašina: Podivné procházky #2
    Kresba super, příběhově mi to moc zajímavé nepřijde - příště už je konec a v tomto díle se prakticky nic nestalo.

    Jediná výtka ke kresbě: nesnáším, když je na komiksovém panelu ukázána strana novin či knihy a text kopíruje ohraničení panelu, či obrys postavy - to si to nejde rozvrhnout nějak lépe? :)
  • Doppelganger
    Batmanovský crossover, který je zajímavý tím, že v něm Batman téměř nevystupuje (či je na své poměry velice pasivní) a prim hrají jeho pomocníci a gothamská policie. Také mě dost překvapilo, že jednotlivé kapitoly ignorovaly sérii, ve které byly vydány (např v kapitole ze série Robin se Robin vyskytuje jen na pár panelech).
    Některé sešity mají opravdu nepovedenou kresbu a děj je dost řídký (postavy většinu času běhají z místa na místo) a celý příběh by šel odvyprávět ve 2-3 nadupaných sešitech. Na druhou stranu však čtení příjemně odsýpá a nestihl jsem se začít nudit, případně přemýšlet o nepříliš logickém chování některých postav.
    Z průměru tento komiks vytahuje právě zaměření se na postavy detektivů a několik scének, kde probleskuje ta perfektní policejní procedurálka, kterou autoři následně naplno rozjeli v sérii Gotham Central.
  • Doppelganger
    bohužel to není takový bizár* jako Odysea, která byla tak špatná, až byla dobrá, ale jenom retronuda, kterou ani kresba nezachrání.

    * čestnou výjimkou byly dvě scénky: když Superman potřeboval upoutat pozornost Batgirl, a nenapadlo ho nic lepšího než se vydávat za oživlou sochu a ještě Jimmyho hodinky, které měl Superman náhodou na sobě, a které mu pomohly odhalit, že na něho Batman nastražil atomovku.
  • Doppelganger
    Doppelganger17.7.2022 12:04Zabij, nebo budeš zabit, kniha druhá
    U druhého dílu mi konečně docvaklo, že vlastně čtu parafrázi na Death Note:
    - chytrý student se rozhodne vlastnoručně zbavit svět zlých lidí
    - je u toho doprovázen démonickou bytostí
    - když přestane se zabíjením, objeví se napodobitel
    - v příběhu figuruje jméno Kira

    Přesto (proto?) zatím nejlepší Brubaker, co u nás vyšel, a spravil mi chuť po třetím Criminalu
  • Doppelganger
    Doppelganger2.7.2022 13:44Criminal #3: Noční rozhodnutí
    Myslím, že Tracy to shrnul úplně přesně: “To je ale divnej komiks… […] Jako kdyby to byl komiks pro děti, co předstírá, že je pro dospělý. […] Nejsem si jistej, jestli se mi to líbí… Ale stejně to nedokážu přestat číst.”
  • Doppelganger
    Ve druhém díle Sex Komiksu se autor rozhodl ukousnout si velké sousto a zmapovat sexuální zvyky v Indii, Orientu, Africe, Číně a Japonsku. Výsledek je však (nepřekvapivě) dost zkratkovitý a díky skákání z jednoho tématu na druhé tak celá kniha působí spíše jako přehlídka kuriozit než jako ucelené dílo. Souhlasím s GWB níže, že většina vtípků byla dost na sílu a někdy mě tam spíš i otravovaly. Nicméně i navzdory výtkám musím říct, že jsem se při čtení bavil a dozvěděl se spoustu nových zajímavostí, a tak hodnotím (slabšími) čtyřmi hvězdičkami.

    Pokud jste někdo nečetli ani jeden díl Sex Komiksu a uvažujete o tom, zkuste menší experiment a přečtěte si knihy v opačném pořadí - řekl bych, že výsledný dojem bude lepší.
  • Doppelganger
    Můj nejoblíbenější run Spider-Mana. Lepší než Slott, lepší než Straczynski. Nick Spencer staví na prvcích, postavách a příbězích ze Spideyho minulosti a dokonce je dále rozvíjí. Podobně jako Cates ve Venomově sérii je hned od začátku vidět, že Spencer má plán, kterého se drží, takže si může dovolit s poměrně velkým předstihem používat různé zdánlivě nevinné scénky, které jsou však ve skutečnosti zlověstnými předzvěstmi věcí budoucích - viz Kraven či prozatím nejmenovaný padouch v této knize. Dokonalost.
  • Doppelganger
    Doppelganger19.12.2021 20:02Venom #01: Rex
    Rozjezd série, díky které se Eddie Brock vyhoupl mezi mé oblíbené marvelácké postavy. Donny Cates přesně ví, co dělá, a kam směřuje.
  • Doppelganger
    Negative Exposure je zábavný příběh, ve kterém Vaughan úspěšně využívá osvědčený trik, kdy je hlavním hrdinou obyčejný člověk (takový Eddie Brock light) a Spidey je v podstatě vedlejší postavou.

    Druhý příběh je čistý superhrdinský průměr a je tu spíše do počtu.

    Stejně jako u předešlých knih kompletu je překlad místy dost těžkopádný a některé věty zní nečesky.

    ———

    Upřímně moc nechápu logiku komiksových kompletů - v některých knihách nabídnou pouze část příběhu, do některých (jako zde) zas nacpou dva příběhy najednou.
  • Doppelganger
    Doppelganger12.8.2021 21:21Mýty #18: Mláďata v Zemi hraček
    Jeden z nejlepších dílů celé série. Jak mě v roce 2020 odrovnala Krásná temnota, tak letos mě podobně zbořil tento díl Mýtů.
  • Doppelganger
    Tento začátek série je jenom sympatický průměr marvelovské verze Harley Quinn. Až v dalších dílech série začala systematicky pracovat s bořením komiksové čtvrté zdi a stoupla u mě o několik příček výše - takže doporučuji sehnat si i další díly série.
  • Doppelganger
    Vážně jsem se rozhodoval mezi jednou a pěti hvězdičkami.
    Tento komiks je jako horečnatý sen bezdomovce sjetého pikem a okenou a výpary ze stoky. Nic tady nedává absolutně žádný smysl. Postavy se objevují a mizí, vedou spolu podivné až nesmyslné dialogy, a zběsile se skáče z místa na místo a z tématu na téma.
    Ani nevím, co je moje oblíbená část: Vyvinutí kanibalističtí dinosauři. Obří netopýři. Neandrtálský Batman. Včely provrtávající se skrz zeď. Kouzelník hrající na klarinet. Rozpínající se země. Luxusní sídlo tajně napojené na Arkham. Batman vyhrožující vraždou. Vtip o černém pivu. Robin a Deadman zvažující genocidu gnómů a trollů. Batman básnící o kávovaru. Ten moment, kdy Neal Adams zapomněl, že píše příběh o Batmanovi, a zakončil ho záběrem na vysmátého odlétajícího Supermana.
    Batmanova Odysea je tak fascinující, že na ni od přečtení neustále myslím.
    Je to komiks tak strašlivě špatný, že ho můžu vřele doporučit všem.
    Zařazení do DCKK dokonale chápu, protože tohle je opravdu unikát.
  • Doppelganger
    Nikdy jsem moc nepochopil kouzlo Legion of Super-Heroes a tento příběh na tom nic nezměnil. Hromada postav, jejichž osobnosti i nudná ač bizarní jména (Matter Eater Lad je asi mým favoritem) jsou definována jednou superschopností, nekonečně pózují a navzájem se titulují svými přezdívkami, až najednou dojdou stránky a je konec příběhu.
    Poslední sešit byl celkem zajímavý, ale bohužel už bylo pozdě.
    Retro jako vždy roztomile naivní.
  • Doppelganger
    jedna z nejlepších knih kompletu. Warren Ellis čtenáře bez zbytečných okecávaček vrhne rovnou doprostřed akce a už to jede. Jednosešitové příběhy mají spád akčních filmů a kromě klasického Ellisova přílivu neobvyklých nápadů nabízejí zase trochu jiný pohled na superhrdiny. Nemám, co bych vytknul.
  • Doppelganger
    Samotný komiks je příjemný průměr, který pobaví a neurazí.

    Český překlad je špatný a rušil mě při čtení. Např. z nějakého důvodu překladatel změnil (podle mě) zažitou “Babs” na “Báru”, ale “hořící postel” je podle něj očividně český idiom. Nejedna věta je nečeská - např. “Existuje deodorant.” - to jako vážně? Hlavně, že jsou pod tím podepsáni dva redaktoři.
  • Doppelganger
    Doppelganger27.1.2020 12:29Zpráva pro Adolfa II.
    jedna z nejlepších věcí, co v češtině vyšla. Lidé, čtěte!
  • Doppelganger
    Doppelganger24.1.2020 09:38Zpráva pro Adolfa I.
    tady absolutně nemám, co vytknout. Při čtení poslední kapitoly této knihy jsem napětím ani nedýchal, ač bylo jasné, co přijde. Dokonalost.
  • Doppelganger
    Rozjezd parádní, ale pak to začalo trochu drhnout a některé zápletky vyšuměly do ztracena - třeba Kyle Rayner, jehož zápletku budovali od samého začátku, aby pak byla utnuta bez nějakého zájimavějšího rozuzlení.
    Celkově však zábavné čtení, DC tyhle co by-kdyby příběhy umí.
  • Doppelganger
    Zamrzelo mě, že hlavním příběhem nebyla místo průměrného Flashe větší porce “retro” sešitů Impulse, který mě bavil víc.
  • Doppelganger
    Doppelganger16.7.2019 10:47100 nábojů #13: Smůla
    při čtení jedenáctky a dvanáctky jsem se skoro nechytal, takže před třináctkou jsem si řekl, že si musím přečíst celou sérii znovu a pěkně v jednom kuse. Ležela mi na hromadě knížek na čtení hodně dlouho a minulý týden jsem se konečně odhodlal a během tří dnů jsem celou sérii zhltnul. Jsem rád, že jsem to přečetl takhle najednou, ale i tak jsem se občas v příběhu musel vracet a nakonec jsem i začal litovat, že jsem si po vzoru Kapise nevedl záznamy kdo s kým proti komu a proč, a když budu 100 nábojů číst podruhé, myslím, že si nějaký výpisek i udělám, abych některé zvraty pochopil a docenil. Azzarello čtenáři nedá nic zadarmo a je třeba opravdu pečlivého a pozorného čtení, které je občas těžké udržet, protože příběh má spád a nutí vás číst dál a dál a dál co nejrychleji.
    Úplný závěr ve mně zanechal lehounce rozpačitý pocit, ale jde spíše o můj vnitřní konflikt mezi tím co jsem čekal, a tím, co jsem dostal. I tak si ale celá série zaslouží absolutní hodnocení a rozhodně patří do top 10 sérií, co u nás vyšly.
    Velké díky BBArtu, že to nevzdal a dotáhl sérii až do konce. Možná se báli, že jinak by čtenáře navštívil záhadný pán v obleku s kufříkem obsahujícím fotku loga BBArtu? :)
  • Doppelganger
    Ze slibné premisy, že se ze Spideyho “zvířecích” protivníků stanou krvelačné šelmy, se bohužel povedlo vykřesat jen průměrnou béčkovou mlátičku. Škoda.
  • Doppelganger
    Doppelganger8.4.2019 11:09Usagi Yojimbo #31: Pekelná malba
    Motivem spojujícím příběhy v této knize je, že nic a nikdo není takový, jak vypadá. Příšery nemusí být zlé, ninjové nemusí být nelítostní zabijáci, malby nejsou jen ozdoby a staří lidé nejsou slabí a bezmocní, takže bychom neměli dát na naše očekávání.
    Naopak série Usagi Yojimbo je pořád stejná a před čtením každého dalšího dílu přesně vím, co mě čeká. Toto však neberu jako výtku, ale spíš jako záruku kvalitního počtení.
  • Doppelganger
    černá komedie o několika loserech, kteří by strašně moc chtěli být superhrdinové, ale jejich superschopnosti nejsou zas až tak úplně super. Ucelený krátký příběh, který neztrácí tempo, a funguje jako parodie superhrdinských týmovek (nabírání nováčků, úmrtí jednoho člena v každém díle, samotné hlavní postavy...), ale i jako superhrdinský příběh s hlavou a patou a navíc i se srdcem. Dan Slott umí.
  • Doppelganger
    Doppelganger19.2.2019 15:06Modrá CREW #10 - Orbital #3, 4
    krásně nakreslená ukecaná nuda plná nezapamatovatelných plochých postav, které ze všeho nejradši s vážným výrazem ve tváři pronášejí papírem šustící mini-monology, zatímco jejich nezapamatovatelní ploší kolegové dramaticky postávají kolem a čekají na svou šanci dramaticky si zašustit papírem.
  • Doppelganger
    Pro mě jeden z vrcholů DCKK a konečně už chápu, proč tehdy byli Teen Titans jedním z nejpopulárnějších titulů DC.
  • Doppelganger
    Až jsem byl překvapený, jak moc se mi tento origin líbil. S přehledem nejlepší ze čtveřice WW komiksů z DCKK (což upřímně není moc těžká práce).
  • Doppelganger
    Doppelganger23.12.2018 08:50Živí mrtví #27: Válka šeptem
    Díl s nejdojemnější smrtí z celé série.
  • Doppelganger
    Doppelganger29.11.2018 12:06Modrá CREW #09 - Orbital #1, 2
    NÁDHERNĚ nakreslené, ale ten příběh by se mi více líbil spíše v knize. Autor si pro svůj svět vymyslel tak obsáhlý a spletitý background, ale bohužel nedokázal vymyslet jiný způsob, jak ho čtenáři představit, než tuny a tuny textu.
    Ke konci jsem se trochu ztrácel v postavách a upřímně se mi už nechtělo listovat zpátky, abych si připomněl, kdo je kdo a co jim jde. Před dalším dílem si tento přečtu znova, tak snad to bude lepší.

    poznámka k české verzi: pokud si to správně pamatuji a vše jsem správně pochopil (kdyžtak mě opravte), tak vlevo stojící postava na obálce patří k rase, u které není slušné ptát se/neví se, zda je muž či žena, nicméně její parťák ve vztahu k ní v češtině používá ženský tvar slovesa ("Ty jsi říkala..."). Ach jo.
  • Doppelganger
    příběh podle klasické superhrdinsky-eventovské šablony, v němž si dva borci (v tomto případě rovnou týmy) jdou naklepat pláště, aby vzápětí zjistili, že vlastně musí spojit síly proti společnému nepříteli. Příjemná mainstreamová rubačka se všemi charakteristickými klady i zápory.
  • Doppelganger
    pořád přemýšlím, jak slovy vyjádřit ten pocit, který u čtení Kingova Batmana mám, či proč přesně se mi to tak líbí, a pořád na to nemůžu přijít. Dokonalost.
  • Doppelganger
    tentokrát mě to překvapivě bavilo - pořád to není žádná hitparáda, ale jako odpočinkové čtení s vypnutým mozkem je Harleyina třetí kniha obstojná.
  • Doppelganger
    podobně jako u Green Arrowa - scénáristicky klasická superhrdinská storka, která má díky teen sidekickovi a bizarním protivníkům vibe starých dobrých časů silver age, již z šedivosti táhne nahoru zajímavá kresba
  • Doppelganger
    Průměrný superhrdinský příběh, který za čtvrtou hvězdičku vděčí skvělé kresbě.
  • Doppelganger
    Doppelganger20.10.2018 12:55Mýty #14: Čarodějnice
    skvělé jako vždy.

    poznámka k české verzi:
    nechápu, proč se v příběhu objevila "paní Finchová", když drtivá většina postav má přeložené/počeštěné jméno, a "otevřít plechovku červů" opravdu není česká fráze. A "mambo džambo" se u nás taky neříká... Možná by nebylo od věci nechat si překlady kontrolovat nějakým korektorem, protože toto rozhodně není první komiks od Crew, který po češtinářské stránce pokulhává. A zrovna u Mýtů je velká škoda, že vás při čtení najednou praští do očí něco takového.
  • Doppelganger
    Doppelganger15.10.2018 14:54Fatale #02: Ďábelská záležitost
    stejně jako předchozí díl: příjemné čtení s hustou atmosférou, kterému však chybí takové to "něco", co by z toho v mých očích udělalo nezapomenutelné dílo.
  • Doppelganger
    Doppelganger15.10.2018 14:50Fatale #01: Smrt je mi v patách
    včera jsem si Fatale přečetl po roce podruhé, tentokrát společně s druhým dílem, a ani po roce jsem nepřišel na to, proč je kolem toho tolik povyku.
    Řemeslně je Fatale povedené jak ze scénáristické, tak z výtvarné stránky. Jediné, co musím vytknout, že skoro všichni vypadají podobně (jedna postava pro jistotu dostala bílý proužek vlasů, aby aspoň ona utkvěla na první pohled v paměti), takže musí čtenář neustále dávat pozor, aby se mezi postavami neztratil, což trochu ruší od čtení. Nicméně žádnou genialitu v tom opravdu nevidím.
  • Doppelganger
    Doppelganger7.10.2018 10:37Krysí královny #01: Šmrncem a magií
    předně musím říct, že srovnání s Pánem prstenů je skutečně mimo. Ale zase beru, že se to tak prostě dělá, aby cílové publikum vědělo, na čem zhruba je: jsou tam elfové a skřeti -> něco jako Pán prstenů. Jsou tam mladí kouzelníci -> něco jako Harry Potter. Jsou tam nechutní zombíci -> něco jako Babovřesky.

    Původně jsem si po přečtení zdejších komentářů Krysí královny ani nechtěl kupovat, ale nakonec jsem v knihkupectví neodolal a dal jim šanci a dobře jsem udělal. Ano, je to spíš pro (věčné) puberťáky a ano, je to prostá zábava typu Lobo nebo Harley Quinn, ale děj (ač jednoduchý) má spád, je to líbivě nakreslené a je to zas něco trochu jiného, než co u nás doposud vycházelo, a je to příjemná protiváha vážnějších a sofistikovanějších věcí jako jsou Skalpy nebo Mezi řádky.
    Moc se mi líbí, že ačkoliv jsou v Krysích královnách hlavními hrdinkami čtyři holky, tak se autoři obešli bez laciné (polo)nahoty a panelů se sugestivními pózami, které můžeme vidět na každé druhé stránce Harley Quinn. Kdybych měl pubertální dceru, tak bych jí dal daleko radši přečíst Krysí královny než Harley, kde se sice nemluví tak sprostě jako v Krysích královnách, ale Betty, Dee, Hannah a Violet se aspoň v jednom kuse polonahé nepředklání a neprsí, což mi přijde jako větší problém, než pár nadávek. :)
    Za mě tedy palec nahoru a ke svému údivu už se docela těším na další díl.
    ---
    pár poznámek k české verzi:
    - co jsou ty bonusy, které jsou inzerovány na zadní straně knihy? To jako ty alternativní obálky, nebo mi něco uniklo?
    - překlad místy trochu skřípal a byla z něj strašlivě cítit angličtina. Když už jsou pod tím kromě překladatele podepsáni dva redaktoři, tak bych čekal, že v komiksu neuvidím krkolomné nečeské věty typu: "Ahoj, náhodné boty." anebo "Celé to objevit se zničeho nic ale zmáknul jedna báseň, o tom žádná."
    Jo, a mimochodem, tady na Moravě "kokino" znamená sladkost/bonbon :)
  • Doppelganger
    Doppelganger23.9.2018 10:28Deadpool #06: Prvotní hřích
    jak jsme mohli vidět už ve třetí knize (Hodný, zlý a ošklivý), Deadpool nemusí být pořád jenom řachanda, ale funguje i ve vážněji laděném příběhu. Pro mě osobně je tato kniha jedním z vrcholů Dugganova runu a ukazuje, že jeho Deadpool není jenom automatem na hlášky, ale má i city a emoce.
    "Retro" sešit je dokonalost sama a pokud se trochu orientujete v devadesátkových neduzích (speciální obálky! pofidérní anatomie postav! obrovské rozevláté vlasy!) komiksové produkce Roba Liefelda a Marvelu obecně, budete se královsky bavit. Schválně si zkuste všimnout, co se v celé retro části příběhu VŮBEC nevyskytuje a na co je pak detailní záběr v prvním panelu v "současnosti" :)
  • Doppelganger
    tak nakonec se mi druhá polovina líbila dokonce o trochu víc než první díl. Je třeba číst to ne jako příběh o Supermanovi, ale jako příběh o Lexovi Luthorovi.
    Poslední dvoustránka příběhu mě upřímně dojala :)
  • Doppelganger
    Harley Quinn mě baví v Suicide Squad a když se na chvilku objeví jako host v nějaké jiné sérii. Mám s ní ale velký problém v sériích od dua Palmiotti/Connerová.
    Už v sérii z New 52 ji DC přemodelovalo na svůj ekvivalent Deadpoola (a tuto novou verzi Harley pak Marvel použil jako zjevnou inspiraci pro Gwenpool a kruh se uzavřel). Co však ale funguje u Deadpoola, a vlastně i Loba, tedy vtipné a zároveň brutální zabíjení nepřátel vlevo vpravo doprovázeno neustálým hláškováním, mi u Harley Quinn v podání Palmiottiho/Connerové vadí. Strašlivě mi nesedí ta jejich kombinace naivity/lascivity/psychopatičnosti, kterou Harley dali do vínku. Viz ústřední příběh této knihy a zejména jeho závěr - to zabití prostě nebylo ani drsné, ani vtipné, spíš jsem z něj měl divný pocit.
    Další věcí je jejich smysl pro humor, který je křečovitý a strašně "na sílu" - jeden příklad za všechny: vycpaný bobr, se kterým si Harley povídá. Kdyby mi bylo třináct, tak se tomu asi i zasměju, ale samoúčelnější dějový prvek už fakt asi vymyslet nejde. A samozřejmě nezapomenou využít žádné příležitosti, aby se Harley mohla svlíknout nebo předklonit nebo mačkat se na Poison Ivy, nebo co já vím co ještě.
    Věřím, že se to určitým cílovým skupinám hodně líbí, ale pro mě to prostě nikdy nebude víc než průměr.
    /rant
  • Doppelganger
    nejdřív jsem se bál, že to je jenom další z nekonečné řady originů, takže jsem byl celkem příjemně překvapen, že to Waid vzal trošku z jiného konce, a nakonec mě i mrzelo, že Clarkovým pre-supermanovským dobrodružstvím nebylo věnováno více prostoru. Uvidíme, jak mi názor potvrdí/změní druhá půlka.
  • Doppelganger
    stejně jako v případě NHM se Scottem Langem a FF, i tady budu zaujatý a nekritický, protože obě volume Captain Marvel od Kelly Sue DeConnick (která si u nás tímto komiksem konečně odbyla svou premiéru) miluju a Carol Danvers je jedna z mých top 10 Marvel superhrdinů. Takže tak. :)
  • Doppelganger
    Doppelganger19.8.2018 10:26Star Wars Magazín 2018/04
    co se kresby týče, tak tato, ač hraničí s cartoonovitostí, se mi líbí daleko víc než obkreslené fotky Salvadora Larrocy...
  • Doppelganger
    na konci prvního sešitu můžeme vidět, proč se Batman nikdy nesměje - protože u toho vypadá dost divně :)
  • Doppelganger
    při čtení pátého dílu Ekho jsem si říkal, že mě ta série vlastně opravdu baví a po dočtení jsem se těšil na další díl.
    při čtení šestého dílu Ekho jsem si chvilkami připadal, že čtu nějaký divný díl Blacksada a nechápal jsem, kde se tam najednou vzala ta sociální agitka a kam se poděla ta lehkost a vtipy a musím říct, že mé nadšení po přečtení tohoto alba značně opadlo.
    Nicméně kresba je stále nádherná a některé nápady byly perfektní (třeba to níže zmiňované policejní auto), takže nechám čtyři hvězdy.
    Do příštích dílů určitě půjdu, ale moc doufám, že se scénáristicky vrátí ke stylu prvních pěti alb.
  • Doppelganger
    Doppelganger22.7.2018 17:52Usagi Yojimbo #29: Dvě stě sošek Jizo
    Usagi mě pořád baví a pokaždé je jak zábavný, tak i poučný, ale nemůžu se zbavit dojmu, že už tomu trošku dochází dech a zas by to po všech těch epizodkách chtělo nějakou zásadnější změnu nabourávající stereotypický status quo (á la celá ta storyline ohledně cestování s Jotarem), anebo ideálně komplexnější příběh ve stylu Ostří trav.
  • Doppelganger
    Doppelganger21.7.2018 12:23Malý Mikuláš: Původní komiks
    Mikuláše miluju už od dětství, takže nemůžu jinak než hodnotit plným počtem. Jenom škoda, že toho není víc.
  • Doppelganger
    Doppelganger26.3.2019 21:56Amulet #03: Výprava v oblacích
    cyboy: 80% jsou ale 4 hvězdičky, ne? Na to, jak jsi to hodnocení v nedávné diskuzi hrotil, ti to celkem často ulítává :))
  • Doppelganger
    Zack mě předběhl :)
  • Doppelganger
    cyboy: musím mít načteno, abych mohl říct, že komiks XYZ je kvalitně napsaný, kvalitně nakreslený, posunuje žánr, boří konvence, apod. Nemusím mít načteno, abych mohl říct, že komiks XYZ se mi líbí nebo nelíbí. A od toho jsou pak ty komentáře, aby si pak ostatní udělali obrázek, že uživateli A se komiks líbil, protože je dobře napsaný, uživateli B se komiks nelíbil, protože nemá rád superhrdiny, a uživateli C se komiks líbil, protože tam Batman zmlátil padouchy.
  • Doppelganger
    cyboy: podle tvého klíče by tedy 65% měly být čtyři hvězdičky, ne?

    já beru hodnocení tady na databázi tak, jako níže psal Zack (moc nelíbilo - líbilo - neutrální pocit - líbilo - moc líbilo), a podle tohoto systému mi přijde OK dát pět hvězdiček jak Watchmen, tak Habibi, tak Usagimu, tak Novým Mladým Titánům. Percentuální škála mi obecně nepřijde pro hodnocení jednotlivců moc dobrá, protože pokud někdo nemá nějaký sofistikovaný checklist, co má dobrý komiks obsahovat, tak silně pochybuji, že hodnocení např. 47% dává nějaký smysl a dá se opodstatnit, proč ne třeba 43% nebo 51%.
  • Doppelganger
    Doppelganger6.3.2019 17:20Gantz #22
    cyboy: nemyslím to nijak rýpavě, a ani nemusíš odpovídat, jestli nechceš, ale prostě mi to nedá se nezeptat: pracuješ v knihkupectví, nebo jak zvládáš přečíst téměř vše, co vychází, prakticky okamžitě v den vydání? Tvé komentář, ač se s nimi ne vždy shodnu, čtu poctivě, takže se ptám z čisté zvědavosti :)
  • Doppelganger
    Doppelganger24.1.2019 12:56Superman: Utajený počátek
    Draco Nobilis: grimasy super, ale z těch obličejů bez rtů a s věčně vyceněnými zaťatými zuby mám dodnes noční můry
  • Doppelganger
    Doppelganger2.12.2018 22:50Asgard
    cyboy & Final: chlapi, nechci vám do toho kecat, ale neodpovídá 80% a 85% spíš čtyřem hvězdičkám než pěti? :)
  • Doppelganger
    Doppelganger22.11.2018 12:03Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    já bych jen podotkl, že už jsme měli čtyři Green Lanterny, kteří byli bílí chlapi, tři bílé Flashe (Kid Flashe a další sidekicky nepočítaje), čtyři Robiny, kteří jako by si navzájem z oka vypadli, několik bílých verzí Superboye, Batgirl a Batwoman, dva bílé Ghost Ridery, tři bílé Ant-Many, několik různých bílých spider-lidí, ale o tom se samozřejmě mlčí :)
  • Doppelganger
    Doppelganger17.11.2018 12:06Overwatch - Antologie #01
    Killingjoke: nevím, jestli je moudré dávat rovnítko mezi "nevztekat se kvůli věcem, se kterými nic nenadělám" a "být spokojený" :)
    ---
    nechci nikomu vkládat slova do úst, ale mám pocit, že na auditoriu Crwe se několikrát zmiňovalo, že to není tak, že by se Crew rozhodovala jestli vydá (např.) BUĎ Overwatch ANEBO Parkera, ale naopak díky dobrým prodejům (např.) Overwatch pak nakladatelství disponuje prostředky, díky kterým může vydat něco, co se samo nezaplatí.

    Souhlasím, že by se mi líbila větší různorodost na našem trhu, ale toho rozhodně nedocílíme tím, že si všichni řekneme, že už nebudeme kupovat komiksy od BBArtu, protože tím právě naopak přispějeme k tomu, že se BBArt utvrdí v tom, že má vsadit na jistotu a vyklopit na trh čtyři Harley Quinn ročně, místo aby zkusili něco riskantnějšího...
  • Doppelganger
    Doppelganger17.11.2018 11:19Overwatch - Antologie #01
    s tím, že Crew vydává věci jako Overwatch absolutně nemám problém. Já jsem tu videohru nikdy nehrál a ani hrát nebudu, takže chápu, že nejsem cílová skupina a ani na ten komiks nesáhnu. Ale fandové hry (ne nutně puberťáci) si ho koupí a třeba díky němu zjistí, že u nás vycházejí i další komiksy, a třeba si ty další komiksy pak začnou kupovat, a třeba se časem přes herní adaptace a superhrdiny dostanou ke komiksům jako Gotham Central nebo Mezi řádky.

    Nevím, proč bychom se měli rozčilovat, že většina českých čtenářů nečte ty, řekněme, "nejkvalitnější" komiksy a dávají přednost mainstreamu. To už bychom se rovnou mohli začít vztekat, že Ulice má více diváků než noirová detektivka na ČtArt, nebo že více lidí v autě poslouchá Taylor Swift než Dvořáka :)

    A stojím si za tím, co jsem kdysi psal tady ve foru: krimi komiksy jako Gotham Central, Patrker, Fatale, Criminal by měly být v knihkupectví kromě komiksové sekce zařazeny také do thrillerové sekce. Tím, že jsou zařazeny do komiksové sekce, ztrácejí velkou část potenciálních čtenářů, kteří se ke komiksovým policím v knihkupectví ani nepřiblíží.
  • Doppelganger
    Doppelganger7.10.2018 10:44Krysí královny #01: Šmrncem a magií
    cyboy:
    "vubec nemate potrebu cist, stacilo by otocit na poslednich par stranek"
    Tohle mi nepřijde jako fér argument. Víš, jak to bývá - v tragédii míří hlavní hrdina do hrobu a v komedii do chomoutu, takže bys podobný soud mohl říct o drtivé většině fikce. Napadlo by tě třeba o Asterixovi říct, že nemusíš některý díl číst, protože je ti jasné, že je Římané stejně nedobyjí a na konci stejně budou mít hostinu?
  • Doppelganger
    George Walker Bush: tak to nevím, jak jsi to četl, páč ten avokádový toast je až na sedmé stránce :)

    fun fact: Dick Grayson se v Batmanovi poprvé objevil v roce 1940, Alfred až v roce 1943. Takže dvojka Batman & Robin je o minimálně o tři roky "klasičtější" než Batman & Alfred ;)
  • Doppelganger
    je to Wally, ale v menší roli se tam objeví i Barry (a i Jay Garrick)
  • Doppelganger
    Fimi: kniha obsahuje 6 sešitů v tomto pořadí: Batman #7, Nightwing #5, Detective Comics #941, Batman #8, Nightwing #6, Detective Comics #942
    Ten příběh se dá vcelku dobře číst samostatně, nicméně lepší je mít přečtenou první knihu Batmana (kvůli Gotham Girl a narážkám na Strange a příšery), Detective Comics není úplně nutné (snad jen abys věděl, že Clayface spolupracuje s Batmanem a dalšími) a Nightwing není potřebný vůbec (v těch sešitech před tímto příběhem se řešily Sovy).
    Takže není moc fér srovnávat tuto knihu a BBArtovskou Ligu...
  • Doppelganger
    Doppelganger29.6.2018 14:40Desátý Doctor Who #01: Revoluce hrůzy
    cyboy: kdybys můj příspěvek dočetl do konce, tak bys věděl, který díl. A jinak to většinou lidi dělají tak, že si pustí první díl první série, překvapivě.
  • Doppelganger
    Doppelganger24.6.2018 11:12Desátý Doctor Who #01: Revoluce hrůzy
    GWB: kámo, motáš dohromady tolik věcí, že vlastně ani nevím, co jsi tím komentářem chtěl říct. :)
    Samozřejmě, že umělecké dílo by mělo obstát samo o sobě. Samozřejmě, že si každý může číst a hodnotit, co chce, to nikomu neberu.
    Já jenom, že přístup "neznám Doctora Who -> nepodívám se na seriál -> ale místo toho si přečtu komiks pro fanoušky seriálu -> stěžuju si, že nechápu, v čem je kouzlo seriálu" mi nepřijde logický. Nevím, já jsem třeba nikdy nehrál Mass Effect nebo Assassin's Creed, a ani na sekundu mě nikdy nenapadlo, že bych vynaložil čas a peníze, abych si přečetl komiksy podle těch her...
    Jinak for the record, Doctora Who jsem viděl všechny díly od Devátého Doktora dál, ale nejsem nijak zvlášť velký fanoušek, tak mě ty komiksy popravdě moc nelákají.
    Kdo chce okoštovat kouzlo toho seriálu, zkuste epizodu Blink (třetí série, desátý díl)
  • Doppelganger
    Doppelganger22.6.2018 20:51Desátý Doctor Who #01: Revoluce hrůzy
    já zas vůbec nechápu, proč někdo čte komiks podle seriálu, který nezná. :) Není lepší si pustit jeden nebo dva díly, když se s tím chce člověk seznámit? Cílovou skupinou tady těch komiksů jsou vyloženě fanoušci tohoto fenoménu, ne normální lidi.
  • Doppelganger
    Doppelganger13.6.2018 09:03Znovuzrození hrdinů DC
    tyjo, kdo z nás začal číst (superhrdinské) komiksy nějak logicky a chronologicky? Odvážím si tvrdit, že nikdo. Všichni jsme prostě jednoho dne vzali nějakého Spider-Mana nebo Batmana a kromě klasického "s velkým radioaktivním pavoukem přichází velká smrt strýčka Bena" a "vracíme se z divadla prásk, perly spadnou, rodiče mrtví, rychle se jdu převléct za netopýra" jsme nevěděli vůbec nic. Až za pochodu jsme se dozvěděli další detaily a naše znalosti postupně rostly a nabalovaly se další a další. Představte si, že když jste do ruky poprvé vzali "Batman: Ticho", hned by vám někdo řekl, že si nejdřív musíte přečíst to a to a to, abyste věděli, kdo je Killer Croc a Harley Quinn, a že přece nejdřív musíte přečíst Smrt v rodině, abyste věděli, že Jason Todd je mrtvý, a ještě předtím přečíst Teen Titans, abyste věděli, že Dick Grayson je dospělý, atd atd atd.
    Tady tento příběh je "start pro nové čtenáře", ne kvůli tomu, že vysvětluje všechny detaily jako nějaká encyklopedie, ale protože je to prostě políčko číslo jedna, nový status quo, od kterého se odvíjí příběhy této éry DC. Proto přece Marvel i DC neustále dělají všechny ty relaunche, restarty a rebooty - aby noví čtenáři měli možnost, naskočit od "jedničky" a ne od čísla 573.
    Samozřejmě je pravda, že víc si tento komiks užije čtenář, který se už ve všem orientuje, ale rozhodně bych ho nezatracoval a neodrazoval od něj nováčky, ale naopak bych ho lidem, co chtějí se superhrdinským komiksem začít, vřele doporučil.
    Takže bych opravdu ocenil, kdyby se jak tady, tak u ostatních sérií ze Znovuzrození hodnotily kvality samotných komiksů, a ne pořád dokolečka argumenty ve stylu "dyť to vůbec není pro nové čtenáře"
    --
    a protože se určitě najde někdo, kdo se mnou nesouhlasí, nadhazuji otázku: co je tedy ideální superhrdinský komiks pro nové čtenáře? :)
  • Doppelganger
    mike731: starý dobrý pruh "SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER" nikdy nezklame :)
  • Doppelganger
    Doppelganger23.5.2018 08:58Y: Poslední z mužů #10: Odpovědi
    přesně tak, s každým novým dílem Ságy mě pokaždé překvapí, že se najde někdo, kdo napíše něco ve stylu, že "dějově se to nikam nepohnulo", ale přitom jak u Y tak u Ságy je tím dějem vývoj jednotlivých postav a vztahů mezi nimi.
    Paper Girls jsou taky takové, ale je tam o kousek víc akce a "wow momentů". Mně osobně Paper Girls baví daleko víc než námětově podobná Plutona.
  • Doppelganger
    Doppelganger10.5.2018 07:12Znovuzrození hrdinů DC
    mearez: Doomsday Clock má venku teprve 4 díly z plánovaných 12, takže Johns zatím nikam neodchází :)

    btw a vůbec moc nechápu, proč tady Johns tak nějak všeobecně sklízí takový hate - co se superhrdinů týče, je to rozhodně nadprůměrný autor.
  • Doppelganger
    Já si myslím, že přeložit to jméno jako Mýval Rocket je správně. Přeci jenom u nás platí, že:
    Donald Duck je kačer Donald, Mickey Mouse je myšák Mickey /u těchto dvou to je ale komplikovanější, protože v komiksech/seriálech je Duck a Mouse jejich příjmení, takže se z nich stal Donald Kačer a Mickey Myšák. No a aby toho nebylo málo, tak se Mickeymu lidově říká mikymauz a Minnie mikymauzka, ale to bych jako bernou minci nebral :) /, Yogi Bear je méďa Béďa, Huckleberry Hound je pes Filipes, Bugs Bunny je králík Bugs, Daffy Duck je kačer Daffy a tak bych mohl pokračovat s nespočtem dalších antropomorfních zvířecích hrdinů, jimiž byl Rocket inspirován.
  • Doppelganger
    Doppelganger26.4.2018 13:36Plutona
    Zacku, hlásím chybu, klikl jsem na záložku comicsdb.cz, ale přesměrovalo mě to na diskuzi na novinky.cz
  • Doppelganger
    Doppelganger18.4.2018 12:09Star Wars Magazín 2018/02
    PKD: já ti nevím, ale ty obkreslené fotky od Salvadora Larrocy bych za výhru rozhodně nepovažoval :)
  • Doppelganger
    je to seřazené, jak ty sešity vycházely. Ony ty Annuals většinou bývají samostatnější příběhy (a někdy je i píše jiný autor než hlavní sérii), aby si je mohl koupit člověk, co sérii normálně nekupuje, a byl potenciálně nalákán na kupování dané série.
  • Doppelganger
    Doppelganger7.4.2018 13:56Gotham Central #02: Šašci a blázni
    o dva sešity víc. Možná by sis měl změnit nick :))
  • Doppelganger
    Doppelganger18.3.2018 12:35Kačer Donald 2018/01
    moc by mě zajímalo, o co jde na té obálce! :)
  • Doppelganger
    Doppelganger12.12.2017 20:02Batman / Želvy nindža (pevná vazba)
    já bych jenom s dovolením připomenul, že ve slovenském dabingu filmu X-Men se Wolverine jmenoval Vlkomuž...
  • Doppelganger
    Doppelganger22.11.2017 14:49Fatale #01: Smrt je mi v patách
    jako stejně si to koupím, ale BBart fakt umí člověka ke koupi povzbudit, ukázkový marketing a PR.
  • Doppelganger
    Navzdory informacím uvedeným v tiráži kniha obsahuje pouze následující sešity:
    Superman: Man of Steel #18-19
    Justice League America #69
    Superman, vol 2 #74-75
    Adventures of Superman #497
    Action Comics #684
    + bonusový retro sešit Superman #21
    (zbývající 4 sešity, které kniha chybně uvádí, tvoří prolog příběhu, který ale v knize obsažen není)
  • Doppelganger
    Doppelganger3.11.2017 17:56Watchmen - Strážci (3. vydání)
    jej, ale to už není ono s tím opraveným coloringem. Aspoň tedy podle těch náhledů.
  • Doppelganger
    Doppelganger29.9.2017 18:25Blacksad (paperback)
    mimochodem: nepochopil jsem umělecký záměr, nebo má ten příběh z New Orleans skutečně přeházených pár stránek? Číslování dole na stránkách je v pořádku, takže vadný výtisk pravděpodobně nemám...?
  • Doppelganger
    Ricardeon: a jak to teda přeložit? Podle googlu se to v češtině používá...
  • Doppelganger
    Celkem by mě zajímalo, proč je v každé zemi trochu jiné pořadí a kdo o něm rozhoduje. Třeba Poláci mají ty samé tituly jako my, ale prvních sedm dílů má promíchané pořadí a pak přeskočili Black Widow.
  • Doppelganger
    Fimi: Madbomb měla být předlohou, pokud by to neklaplo ne se Spideym, ale s RDJ, protože bez Iron Mana by Civil War nešla - viz např. zde: http://ew.com/article/2016/08/25/captain-america-civil-war-was-almost-zombie-movie/

    kdyby neklapl Spidey, tak by na jeho pozici naroubovali dali jinou postavu - viz např. zde: http://movieweb.com/captain-america-civil-war-no-spider-man-plan/
  • Doppelganger
    cyboy:možná sis špatně vyložil ten úryvek, co tady psal filozof. Série Jungle Action byla neúspěšná už předtím, než tam začaly příběhy Black Panthera, díky čemuž si tam autor mohl dělat víceméně cokoliv - takže udělal komiks, kde vystupovali jen černoši a běloši ne - a v tom spočívá významnost toho komiksu. Opět podotýkám, že to není omluvou pro jeho (subjektivní) nezáživnost.

    Slabších komiksů v UKK, a obzvlášť v druhé sérii, pár bylo - pro mě byl nejhorším Deathlok - a proto mě strašně mrzí, že třetí řada u nás nevyjde. Tam jsou věci výhradně od roku 2012 výš a je tam jedna pecka vedle druhé, což by lehkou pachuť po UKK2 hodně napravilo.
  • Doppelganger
    já vám nevím, ale kdyby Marvel/Hachette chtěl jen a pouze vydělat bez ohledu na obsah, tak do UKK nasází dvacet knih Spideyho, dvacet knih Deadpoola a dvacet knih Avengers a zdarec :) při pohledu na složení celé série je snad jasné, že se snažili o průřez historií a navybírali tam komiksy, které byly buď přelomové ve své době, anebo důležité pro Marvel Universe.

    což teda nic nemění na tom, že tento díl rozhodně ani zdaleka není z nejzábavnějších.
  • Doppelganger
    Navzdory popisku na zadní straně kniha místo sešitu Marvel Spotlight #11 obsahuje sešit The Amazing Spider-Man #101.
  • Doppelganger
    Fimi: chápu, co myslíš. Ale pro protiargument mrkni na Deadpoola - taky je Foxu a přitom v komiksech rozhodně není utlačován - tři pravidelné řady (Deadpool, Deadpool and the Mercs for Money, Spider-Man/Deadpool), stálý člen v Uncanny Avengers a skoro nonstop mu vychází nějaká minisérie (aktuálně Deadpool: Back in Black).

    jinak nechme mluvit čísla: když nepočítáme Deadpoola, tak X-Meni mají momentálně 6 pravidelných sérií (All-New X-Men, Extraordinary X-Men, Uncanny X-Men, X-Men '92, Old Man Logan, All-New Wolverine, anebo 7, pokud počítáme i Scarlet Witch) + členové X-Men vystupují v sériích Uncanny Avengers, New Avengers, Champions, Spider-Man, Guardians of the Galaxy, kdežto Inhumans mají aktuálně 5 sérií (Uncanny Inhumans, Karnak, Ms. Marvel, Moon Girl and Devil Dinosaur, Mosaic) + členy v Uncanny Avengers
  • Doppelganger
    Fimi: Marvel sice Inhumans pořád dost protežuje, ale na jaře chystají velkolepý comeback X-Menů - ResurreXion
  • Doppelganger
    Doppelganger13.10.2016 13:51První kniha hřbitovní
    vysvětlovalo CC někde, proč to pojmenovali Kniha hřbitovní, když předloha vyšla česky jako Kniha hřbitova?
  • Doppelganger
    cyboy: nevím, jestli to s těmi Marvelovkami byla reakce na mě, nebo na Landauera, nicméně z nás tří jsi ty tím jediným, kdo ve vztahu ke starým marvelovkám použil tvrzení "standard = skvělý". Takže místo posmívání se se "super argumentem" radši zapracuj na svých reading skills, díky. :)
  • Doppelganger
    Doppelganger13.9.2012 18:14Hellboy #08: Temnota vábí (paperback)
    ...a samozřejmě hned musí přes facebook pasivně agresivně obvinit zákazníky/čtenáře, že za všechno přece můžou oni. Co jen bychom si bez toho Comics Centra počali :))
  • Doppelganger
    Doppelganger12.9.2012 11:42Hellboy #08: Temnota vábí (paperback)
    vidím, že strategie "cena paperbacku = 50% ceny hardbacku" už vzala za své... anebo má hardback tentokrát podsazenou cenu?
  • Doppelganger
    Doppelganger23.3.2024Prodám
    Prodám tyto komiksy. Stav vynikající, v případě zájmu pošlu fotky. Ideálně přes zásilkovnu či osobní předání ve Zlíně. Při koupi více komiksů možná sleva.

    Joker (Azzarello) 300
    Temné vítězství 1+2 1200
    Batman RIP 150
    Batman a Robin 150
    Superman: Poslední syn 200
    Spider-Man: Kravenův poslední lov 150
    Spider-Man: Utrpení 150

    Spider-Man: Návrat (první vydání)
    Spider-Man: Odhalení
    Spider-Man: Dokud hvězdy nezhasnou
    Spider-Man: Příčiny a následky
    Spider-Man: Šťastné narozeniny
    Spider-Man: Ezekielův návrat
    Pouze všech 6 komiksů dohromady: 1400

    James Bond: Casino Royale 250
    James Bond: Dr. No 250
    Neobyčejná dobrodružství Adély Blanc-Sec 300
    Zpráva o 11: září 200
    Krysí královny 1: Šmrncem a magií 150
    Planetary 1+2: 150
    Grandville (paperback) 100
    Zámek a klíč 1: Vítejte v Lovecraftu (paperback) 100
  • Doppelganger
    Doppelganger18.12.2023Prodám
    Prodám tyto komiksy:
    Planetary 1, 2 - 100 Kč za kus
    Krysí královny 1 - 150 Kč
    Jak si nahrabat jako pornohvězda - 150 Kč
    Lucky Boy - 100 Kč
    Daredevil: Rok jedna (Crew) - 200 Kč
    Grandville 1 (paperback) - 100 Kč
    Zámek a klíč 1 (paperback) - 100 Kč
    Buffy 1 - 250 Kč

    Zásilkovna či osobně v okolí Zlína
  • Doppelganger
    Doppelganger13.2. 11:27Herní vlákno
    A tak třeba Zombicide je celkem zábavný a challenging i v jednom hráči :)
  • Doppelganger
    Doppelganger24.1. 15:18Pindárna
    Tyhle kategorizace každého jenom otravují. Já bych všechny ty škatulky a nálepky zakázala.
  • Doppelganger
    Doppelganger10.1. 11:47Pindárna
    GWB: “Dobrý den, už vyšly nové Marlbora?” nezní tak dobře :/
  • Doppelganger
    Doppelganger10.1. 10:19Pindárna
    Jestli je tu někdo ze Zlína, tak víte o nějaké trafice, kde mívají Legendu o Batmanovi? Chodíval jsem do trafiky u Tesca vedle Bati, ale poslední tři čísla někdo vykoupil rychleji než já (anebo je vůbec neměli, ač paní trafikantka tvrdí opak).
    Jasně, objednám si to jinak online, ale z nostalgických důvodů mě baví chodit si pro něco pravidelně do trafiky :)
  • Doppelganger
    Doppelganger1.12.2023 20:28Publicistika
    Já jsem si to myslel správně. V té druhé variantě by musel mít strašně divně vykroucenou hlavu :))
  • Doppelganger
    Doppelganger16.10.2023 18:53Pindárna
    soulbringer:
    Kniha: mně se strašně líbilo Devolution pd Maxe Brookse (autor World War Z). Malá hi tech osada v lese je odříznuta od světa po výbuchu sopky a osadníky nahání tlupa sasquatchů. Nevím, jestli to je tím neokoukaným tématem, anebo Brooksovým barvitým popisem, ale prostě to na mě fungovalo, jak uź dlouho nic.

    Film: Barbarian
  • Doppelganger
    Doppelganger26.7.2023 09:39Pindárna
    Nedávno jsem se pokoušel zbavit se rodinné sbírky DVDček a prodal jsem akorát tak disneyovky a pár dalších známějších filmů za 20-30 korun za kus. V antikvariátech mi na rovinu řekli, že víc než 10 korun za kus mi nedají, nikdo to od nich už nevezme. Takže zpětně to hromadění dvd moc pozitivně nevnímám :)

    Gmork: nedá mi to a zeptám se tě na osobní otázku, takže pokud nechceš, neodpovídej. Kde na to všechno bereš čas? Máš práci, rodinu, společenský život? Když vidím ta kvanta komiksů/knížek/filmů/hudby, co tady vždycky sypeš, tak si fakt nejsem jistý, jestli žijeme ve stejné časoprostorové dimenzi :-D
  • Doppelganger
    Doppelganger4.4.2023 13:40Pindárna
    Denis: mě ta série bavila. Navzdory názvu je to spíš o komisaři Gordonovi, který Jokera hledá. Série vychází z druhé knihy Tynionova runu Batmana (Joker War), ale dá se v klidu číst samostatně.
  • Doppelganger
    Doppelganger17.2.2023 20:44Pindárna
    Soulbringer: ta dvoustrana, kde má Carl vystřelené oko v The Walking Dead. Dodnes si vzpomínám, jak ve mně hrklo. Druhé místo Lucille vs Glenn tamtéž.
  • Doppelganger
    Doppelganger11.1.2023 12:55Sběratelský klub
    Já tedy občas najdu otisk prstu i v komiksu čerstvě vybaleném z fólie, takže asi tak :)
  • Doppelganger
    Doppelganger19.12.2022 20:34Publicistika
    Moje Providence úplně v klidu. Asi dost záleží, jak to člověk při čtení drží.
  • Doppelganger
    Doppelganger12.9.2022 20:18Filmový a hudební klub
    Jo a ještě Harley Quinn na HBOMax, pro mě jedno z nejlepších zvtárnění batmanovského světa :)
  • Doppelganger
    Doppelganger12.9.2022 20:05Filmový a hudební klub
    - Pro fanoušky Ricka a Mortyho doporučuji Solar Opposites. Od jednoho z tvůrců R&M, takže stejný výtvarný styl, stejné vtipy, jen méně depresivní. Některé díly mě baví víc než R&M. U nás k dispozici na Disney+, aktuálně přidávají třetí řadu.

    - Když už se zmínila Regular Show, tak mohu doporučit ještě Close Enough - stejný tvůrce a stejný styl vyprávění, tedy banální věc vygraduje v něco strašlivě bizarního. Také bylo smazáno z HBOMax, ale u nás k dispozici na Netflixu.

    - Dříve jsem miloval Family Guye, ale čím jsem starší, tím mi Family Guy někdy připadá až zbytečně prvoplánově edgy a spíš teď u mě z foxovských animáků vede Bob’s Burgers, kde je sice také dysfunkční rodina simpsonovského ražení, ale na rozdíl od FG se mají rádi a prostě je to takový feel good seriál :) V létě měli i film, který se dost povedl. K dispozici na Disney+.

    - a sice ne pro dospělé, ale nové DuckTales jsou perfektní. Oproti starému seriálu seriál nestojí na Skrblíkovi, ale na synovcích a Kačce, a moc se mi líbí, že synovci jsou tři různé postavy (Huey je nerd, Dewey je dobrodruh, Louie je vypočítavý) a ne jen třikrát to samé. Skvělá oddychovka :)
  • Doppelganger
    Doppelganger11.9.2022 08:38Filmový a hudební klub
    JIK: Regular Show a Adventure Time jsou pro mě jedny z nejlepších animovaných seriálů. Pak je z ranku desetiminutových seriálů ještě hodně zajímavý Infinity Train, kterému se dostalo hodně pozornosti v poslední době, protože byl bohužel smazán z katalogu HBO jako součást šetřících opatření nového vedení.
  • Doppelganger
    Doppelganger17.8.2022 07:10Filmový a hudební klub
    SSP: Talking Dead jsem dřív sledoval pravidelně a nebylo to špatné (přestal jsem někdy těsně po tom Hardwickově skandálu ohledně jeho ex - nakonec byl nevinný, ale ta pachuť už mi tam zůstala, bohužel) a podle mě to má smysl sledovat jedině hned po aktuálním dílu. Nevím, jestli by mě to s několikaletým odstupem a bez zdrojového dílu bavilo.

    Z FTWD mi chybí zhlédnout poslední dvě a půl série, myslím, a World Beyond jsem neviděl. Tu novou antologii zkusím (jednohubkové díly jim v TWD většinou fungovaly, ale bojím se, že časem ta stejně představí nějaký propojený příběh), stejně jako spin-off o Darylovi, ale osobně bych byl radši, kdyby už postupně sundali nohu z plynu a nechali si jeden namakaný seriál a ne pořád vymýšleli, jak z té skomírající staré kravky ještě vymáčknout posledních pár kapek mlíka.
  • Doppelganger
    Doppelganger11.8.2022 18:39Pindárna
    Ahoj, dotaz lehce mimo, tak mě kdyžtak smažte: mám doma cca 150 dvd, kterých se chci zbavit. Převážně nerdovské věci od disneyovek přes studio ghibli až po filmy typu ichi the killer, apod. Nemáte někdo tip na osvědčený bazar, kde to vykupují? Díky :)
  • Doppelganger
    Doppelganger14.7.2022 15:33Pindárna
    BBart se do toho letos pořádně opřel: 26.9. vydává komplet Velvet :) jsem zvědav, na co přejdou, až jim Brubaker dojde :)
  • Doppelganger
    Doppelganger5.3.2022 14:38Pindárna
    io9, nerdist, comic book resources
  • Doppelganger
    Doppelganger25.11.2021 08:07Pindárna
    Netušíte někdo, jestli Komiksový výběr Spider-Man končí 60. číslem, nebo budou protahovat? Byl bych rád, kdyby pokračovali s Brand New Day :)
    Vyšel ten komplet vůbec i jinde než v ČR?
  • Doppelganger
    Doppelganger25.11.2021 08:04Nakupujeme venku
    Já doufám, že Paper Girls a Sweet Tooth jsou předzvěstmi věcí budoucích a více komiksů u nás bude vycházet po aspoň dvou dílech najednou :)
  • Doppelganger
    Doppelganger27.10.2021 13:34Publicistika
    Fimi: Taika Waititi jako Hitler - dobré nebo špatné?
  • Doppelganger
    Doppelganger27.10.2021 13:26Publicistika
    Fimi: ad Anna Boleynová - tak v první řadě je to film, čili fikce. Není to dokument, který by tvrdil, že Anna Boleynová byla černoška…
  • Doppelganger
    Doppelganger25.10.2021 13:21Publicistika
    ah yes, klasický manévr “to byla jen legrace” :)
  • Doppelganger
    Doppelganger25.10.2021 12:58Publicistika
    Kapis: samozřejmě jsi nezmínil Krakonoše, protože se ti nehodí do krámu, že tam pro-komunistickou propagandu skutečně najít lze - dělnická třída Anče a Kuba je ultačována zlovolným kapitalistou Trautenberkem, který si chce vydělat, a jediným řešením, jak kapitalistu potrestat, je aby to Anče, případně STB Sojka práskačka, běžela nahlásit Krakonošovi, který chce, aby všechno patřilo všem.

    To samé třeba utopické komunistické Sluneční město a naopak zkažený kapitalistický Měsíc v Neználkovi, anebo z jiného soudku, silné křesťanské podtóny v Narnii. Symbolika jakékoliv intenzity není ani v dětské literatuře nic neobvyklého, tak proč by někdo nemohl s větší či menší nadsázkou rozebrat Šmouly. Vždyť analyzovat (nejenom) umělecká díla přece znamená tvořit si vlastní názor, jehož zánik tady tak hystericky oplakáváš - nebo ne? :)
  • Doppelganger
    Doppelganger14.10.2021 17:25Pindárna
    Darker: jo no, dva Supermani místo jednoho, z toho ta cenzura vyloženě tryská :)
  • Doppelganger
    Doppelganger14.10.2021 16:01Pindárna
    SImon Baz ne, nebo o tom aspoň nevím. Ale z Alana Scotta udělali gaye už v New 52.
    Iceman pořád - začalo to s mladým Icemanem v Bendisově All New X-Men a pak měl coming out i dospělý Iceman, měl pak samostatnou sérii (nebo dvě?) od Siny Grace, kde se to řešilo. Nejsem si teď jistý, ale od Hox/PoX se jeho homosexualita nijak prominentněji neřešila, ale “nevrátili” to zpátky.
  • Doppelganger
    Doppelganger14.10.2021 15:52Pindárna
    Darker: Neboj se, nikdo ti nic nebere.
    Superman, Clark Kent, je stále bílý heterosexuální muž. Vystupuje v sérii Action Comics.
    Superman, Jonathan Kent, je bílý bisexuální muž. Vystupuje v sérii Superman, Son of Kal-El. Je to relativně nový hrdina.
    To, že jsou dva Supermani, je klasická DC věc, stejně jako je více Green Lanternů, Robinů, Flashů, Batwoman, Batgirl, Superboyů, a spousty dalších tajných identit, u nichž se vystřídalo více postav.
    Jo a mimochodem - Superman je nelegální imigrant, a vlastně ani není běloch, protože nepatří k lidskému druhu/rase :))
  • Doppelganger
    Doppelganger14.10.2021 12:12Pindárna
    Fimi: jsem rád, že jsme se shodli. Tak a teď si počkejme na ten komiks. První čísla mě celkem bavila, tak jsem zvědavý, kam Taylor bude směřovat příběh dál :)
  • Doppelganger
    Doppelganger14.10.2021 10:37Pindárna
    Fimi: “Nijak já jen říkám že celou se u něj vyvíjí vztah se Steph. To je jakoby to najednou udělali z Parkera když víš že měl vztahy s MJ, Gwen a dalšími…”

    Vidíš, sám sis odpověděl. Peter Parker chodil s Gwen, MJ, Black Cat, Carlie Cooper, a dalšími, takže taky vystřídal několik vztahů. A přece to je ta bisexualita, že se člověku (tedy odteď Timovi a Jonathanovi) líbí holky i kluci. Tim Drake měl vztah se Steph, teď v onom příběhu zjistil že se zakoukal do kluka, takže půjde na rande s klukem, což ale jeho minulost se Steph nijak nesmaže.

    Kapis: nic jsem nemířil konkrétně na tebe. Jak píšeš: neznám tě, takže nemohu a ani nechci soudit. Ke zbytku tvého příspěvku napíšu jenom, že komiksoví superhrdinové jsou z drtivé většiny heterosexuálové, takže to, že se objeví jedna prominentnější postava s jinou orientací, to mi násilné opravdu nepřipadá. Nikdo přece nemění orientaci plošně celé Justice League.
  • Doppelganger
    Doppelganger13.10.2021 16:05Pindárna
    Fimi: a jak přesně ti zkazí dojem z Robina jako superhrdiny to, že jde na rande s klukem? :D
  • Doppelganger
    Doppelganger13.10.2021 13:55Pindárna
    Fimi: nesměřuje, protože už se to stalo…
  • Doppelganger
    Doppelganger13.10.2021 13:35Pindárna
    SSP: a co Harley Quinn, Poison Ivy, Catwoman, Wonder Woman…? Zajímavé, že když píšou zavedené ženské postavy jako bisexuálky/lesbičky, tak to nikomu nevadí. Když však z Jonathana, tedy relativně nové mužské postavy (respektive postava už je zavedená, ale donedávna to bylo dítě a ne teenager) udělají bisexuála, hned se ozvou čtenáři, kterých se to dotklo. To také určitě o něčem svědčí a možná by se nad sebou ty sněhové vločky nadávající ostatním do sněhových vloček měli zamyslet. :)

    Peter Parker (a spousta dalších) taky kromě zachraňování světa řeší vztahy, tak moc nechápu, proč někoho tak strašně rozčiluje, že fiktivní kreslený panáček dá pusu jinému fiktivnímu kreslenému panáčkovi, protože ten princip je ve výsledku úplně stejný. Chleba kvůli tomu nezdraží, tradiční rodinou, ať už je to cokoliv, to také neotřese, a jestli to spoustě děcek na světě zpříjemní den, že si můžou číst o klukovi, který zažívá něco podobného jako oni, tak to má cenu.

    No a samozřejmě to přinese kupu peněz a publicitu pro DC, že ano.

    BTW na celé záležitosti mě spíš překvapil ten timing, protože nedávno měl coming out Tim Drake a ten kupodivu (?) takový rozruch jako Jon nezpůsobil.
  • Doppelganger
    Doppelganger6.10.2021 15:54Sběratelský klub
    Alfi: identické to není, protože u nás jako pátý díl vyjdou Sovy a Dark Knights Return tak bude přeskočen/vynechán.
  • Doppelganger
    Doppelganger23.8.2021 14:45Sběratelský klub
    Mě tedy také zaskočilo, že v té kolekci vyjde spousta toho, co česky již vyšlo, ač po internetu kolovaly zprávy, že budou nahrazeny jinými věcmi. V předmluvě prvního čísla dokonce píšou, že v kolekci bude i Black Mirror, které Jiří Pavlovský jmenovitě zmiňoval, že tam nebude. Tak buď se nakonec nedomluvili, anebo vydavatel zanedbal úpravu průvodního textu a jen jej přeložili bez ohledu na úpravu kolekce. O již tradiční kvalitě doprovodných textů v kolekcích vypovídá i informace z přiloženého letáku, kde píšou, že vyjde i příběh “Vražedný vtip”, ač na předchozí straně byl uveden správně jako Kameňák :)
  • Doppelganger
    Doppelganger5.6.2021 21:25* Připomínky a návrhy
    Všechny sešity Batman/Fortnite mají špatně uvedeného autora - doopravdy je autorem Christos Gage, který tu profil již má. (U Batman/Fortnite je špatně uveden neexistující Christos Cage)
  • Doppelganger
    Doppelganger9.2.2021 07:03Pindárna
    Hawwwran: souhlasím s Draco - zkus Šen-Čen a/nebo Pchjongjang od Guye Delislea, ty jsou vtipné dost. Možná taky Persepolis (ok, ne úplně komedie).
  • Doppelganger
    Doppelganger12.1.2021 14:49Sběratelský klub
    Zákazník: “Dobrý den, prosím vás, já jsem si u vás objednal pizzu a slibovali jste, že mi ji dovezete do dvaceti minut. Už je to skoro hodina a pizza nikde...”
    Restaurace: “Nechte si ty hejty, my tu pizzu připravujeme. Sedíme s kuchařem a zdobíme ji, ale zrovna před chvilkou mám dovezli rajčata, takže je ještě musíme nakrájet. Na 99% vám za chvilku dáme vědět. Ale bude to ta nejlepší pizza široko daleko. Unikátní. Nebude jako ta pizza od ostatních restaurací. Ostatní restaurace nás jen pomlouvají u dodavatelů a nerozumí vaření, stejně jako vy, vy umíte jen hejtovat. Až to bude, tak to bude.”
  • Doppelganger
    Doppelganger1.1.2021 20:27* Připomínky a návrhy
    Ad hodnocení komiksů: správně je “výjimečně” (ne “vyjímečně”)
  • Doppelganger
    Doppelganger15.11.2020 22:21Pindárna
    SSM: super, googlovat random články se zadaným slovem umíš. A teď nám to najdi v kontextu “dvě auta do sebe ťuknou” :)
  • Doppelganger
    Doppelganger15.11.2020 21:24Pindárna
    Lenny: nakonec to není až taková hrůza, jak se mi to zdálo podle prvních dvou kapitol. Chyb tam je ale dost, jak píšeš.

    SSM: zbytečně to obhajuješ, prostě je to kiks a hotovo.
    K té redakci: Radek níže zmiňoval hlášku “Zbořil jsi mě!” (V originále “You hit me.”) v situaci, kdy se na silnici ťukla dvě auta. Nechápu, že se např. nad touto větou redaktor nepozastavil a pustil ji do tisku.

    Dalamar: vím. Měl jsem na mysli anticenu zaměřenou výhradně na komiks, takovou anti-fabulu rasu :)
  • Doppelganger
    Doppelganger15.11.2020 10:48Pindárna
    Fimi: to byl nejspíš překlad nějakého “flark” nebo “krutacking”, co používá např. Rocket Racoon, takže tohle je v klidu.
    Mám na mysli spíš stylistické chyby a chyby z neznalosti.
  • Doppelganger
    Doppelganger15.11.2020 10:43Pindárna
    Dnes jsem se pustil do čtení Hodin posledního soudu a napadlo mě, jestli jde reklamovat komiks/kniha kvůli překladu. Nevím, kdo jsou Marko a Hana Haulišovi, ale cit pro jazyk podle mě nemají.
    A vůbec mi přijde, že poslední dobou je kvalita překladů nic moc. Možná by nebylo špatné udělat nějakou anticenu za překlad - třeba by to vydavatele přimělo trochu si to pohlídat.
  • Doppelganger
    Doppelganger5.10.2020 10:10Pindárna
    Tak snad buď všechno anglicky, nebo všechno přeložit, ne?
  • Doppelganger
    Doppelganger21.9.2020 10:57Herní vlákno
    GWB: skupina kosmonautů na vesmírné lodi musí formou jednoduchých miniher vykonávat určité úkoly, aby let probíhal hladce. Mezi nimi je však několik záškodníků, kteří mají naopak za cíl let sabotovat a nenápadně zabíjet členy posádky. Vtip je samozřejmě v tom, že nikdo neví, kdo je kdo. Každý hráč může kdykoliv svolat emergency meeting (který se také automaticky spustí, když je nalezena mrtvola), kde pak všichni hráči diskutují a hlasují, koho z rakety vyhodí. Představ si Městečko Palermo na vesmírné lodi :) začal jsem taky díky memes a tím, jak jedna hra trvá cca 5 minut, je to dost návykové :)
  • Doppelganger
    Doppelganger21.9.2020 09:43Filmový a hudební klub
    seneke: pokud myslíš kultovní ve smyslu “milován úzkou skupinou lidí”, tak to už VB kultovní dávno jsou :) ale podle mě to masový potenciál nikdy nemělo - na to je to moc nerdovské a divné
  • Doppelganger
    Doppelganger20.9.2020 17:35Filmový a hudební klub
    seneke: ty jsi snad první český člověk, který sledoval Venture Bros... už jsem si myslel, že jsem v ČR sám :))
  • Doppelganger
    Doppelganger20.9.2020 17:34Herní vlákno
    Teďka mě dost chytlo Among Us
  • Doppelganger
    Doppelganger15.7.2020 18:07Pindárna
    Fimi: jak píše Lenny. Navíc touto logikou bys mohl říct, že Bendisův DD byl špatný, protože předtím DD přece nebyl noirová kriminálka... :)
  • Doppelganger
    Doppelganger14.7.2020 06:07Pindárna
    cyboy: komplet, ale už je to pěkných pár let. Nedostal Waid za DD několik cen?

    Lenny: First X-Men byl zbytečný příběh se zbytečným retconem, že Wolverine byl vlastně v X-Menech ještě dřív, než to byli X-Meni...
  • Doppelganger
    Doppelganger13.7.2020 21:53Pindárna
    Waidův Daredevil se mi dost líbil, co si vzpomínám. Proč je podle vás špatný?

    Wolverine vs Hulk bych nepočítal, to měl být trip sám o sobě.

    Civil War II jakž takž logiku mělo, ale beru, že postavy OOC byly.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1608 (cca 471941 Kč)
Mám: 1609 (cca 472588 Kč)
Chci: 213 (cca 45377 Kč)
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0