• deefha
    deefha mecenáš15.4. 16:52Cyberpunk 2077: Výpadek
    Ze všech tří CP2077 komiksů, které u nás zatím vyšly (těším se na XOXO!), je Výpadek rozhodně nejlepší. Výtvarným stylem, způsobem vyprávění, příběhem i celkovým poselstvím. Kdyby to šlo, dal bych spíš čtyři a půl hvězdy. Fakt dost dobrý. Ale měl bych k tomu dvě věci:

    1) Za ten překlad přijde Ženíšek do pekla - platí samozřejmě hlavně pro hru (hrál jsem radši s anglickými titulky, to se fakt nedalo), ale vidět takhle dokurvený i komiks, to prostě fyzicky bolí.
    2) Když už se někdo snaží, aby mu postavy mluvily jakože hovorově, tak ať kurva nepoužívá "jseš", ale úplně normálně "seš". Nikdo neříká "jseš"! Prostě nikdo! A je to tam asi milionkrát...
  • deefha
    deefha mecenáš14.4. 15:01Simpsonovi 2024/03
    Velký příběh je o předvolební agitaci ve Springfieldu, takže taková smutně satirická agitka (ve smyslu "hlavně jděte volit, i když jsou všichni politici kreténi"). Malý příběh je hříčka z Homerova dětství. Tentokrát totální průměr.
  • deefha
    deefha mecenáš11.4. 20:57[Moje hvězda] #01
    Úvodní kniha zaujme dost hutným příběhem, který se odehrává v několika časových rovinách a zcela v souladu se synopsí přípraví čtenáři mnohá překvapení :-) Kapitoly jsou prošpikované zajímavostmi ze světa japonských idolů, resp. z jeho zákulisí, což je téma, které mě vždycky dost zajímalo. A že to místy věru není veselé čtení! Nosným tématem téhle knihy jsou totiž lži, lži a zase lži...

    Jsem opravdu zvědavý, kam se příběh bude dál rozvíjet. Díval jsem se, že tahle série má zatím třináct dílů a není ukončená, takže se doufám máme na co těšit. Uvidíme za tři měsíce!
  • deefha
    Vynikající! Původní série už ke konci trochu ztrácela dech, ale tohle je znovu ten správný pořádný námrd :-D Dospělá Gerda je ještě větší badass než jako dítě a navíc to umožňuje posunout fórky tak trochu jiným směrem, jestli mi teda rozumíte, vymrkanci :-)
    Chci víc!
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 18:06Afterpunk
    ...a víte vy, co já bych si přál?

    1) abychom se za pár let dočkali pokračování
    2) aby Jonáš napsal scénář pro příběh ze světa CP2077
    3) aby Michal mnohem víc kreslil, protože na ty jeho ženský se prostě nemůžu vynadívat :-)

    Pevně doufám, že se anglická verze Afterpunku dočká takového úspěchu, jaký si tenhle projekt zaslouží. Tohle je prostě naprosto světová záležitost.
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 15:52Dívčí válka #05
    Láska, zrada, intriky... a hovna. Jo a taky pár stránek vkusně pojatých orgií. Ale od začátku: "Vaše hovna, vše chcankyyy, to je gól do naší brankyyy," prozpěvuje si nezdolná Šárka, která se po prožitých útrapách z předchozího dílu (obléhání, hladovění, kolem spousta mrtvých atd.) otřepala a Žižkově sebrance teď pomáhá jako sanytrník. Ovšem jen do té doby, než se na scéně zjeví adamité, ke kterým se Šárka přidá a trošku si zadivočí. On ten námel v mešním vínu přece jen umí divy...

    Husité si s adamity na začátku v boji docela rozumí, protože mají stejného nepřítele. Žižka se ale nakonec ukáže jako typická politická mrdka a rozhodne se, že pro dvě skupiny fanatiků není na jedné straně tohohle konfliktu dost místa (na té druhé straně je třetí skupina fanatiků a všichni dohromady jsou to křesťani, což je na celé téhle kapitole lidských dějin vlastně to nejsměšnější). Nahaté dorostenky tak nahradí výjevy inkvizičních výslechů a nakonec i hromadného upalování, což k víře zjevně tak nějak patří. A to je ta pravá ostuda.

    Obecně bych z těch nahotinek nedělal takovou vědu. Ono je to vždycky nakreslené tak "šikovně", že nakonec není vlastně nic vidět - asi jako v céčkových erotických filmech, které dávali po revoluci na OK3 :-) Nikomu nic netrčí, protože je to buďto mimo záběr, nebo je to elegantně rozpliznuto do ztracena (na to jsou ostatně Japonci odborníci). Sem tam snad nějaká ta bradavka... Prostě bych na obálku plácnul nálepku "Pozor! Obsahuje kreslené kozy! Hrozí riziko nevratné psychické úhony!" a klidně bych to v tom dětském regálu nechal.

    Nakonec - dětí je v téhle sérii přece plno a zažívají spou různá dobrodružství, ne? Tak co! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš25.2. 11:29Sexuální výchova na 120 % #03
    Tak to máme za sebou. Po naspeedovaném prvním a podprůměrném druhém dílu je tu velice nevyrovnaný třetí, který se chvíli snaží hrát na vážnou notu, aby hned v další kapitole zase spadnul do křečovité agitky. Slibný začátek se sice věnuje problematice těhotenství a interrupce (kniha je z roku 2021, takže v ní není zmíněná "potratová pilulka", která je v Japonsku legálně k dispozici až od roku 2023; btw Japonsko je sice v tomhle relativně pokrokové, ale standardní potrat je dost drahý a je k němu potřeba souhlas partnera), ale učitelka Cudži si neodpustí zařvat, že "odmítání ochrany před početím je forma domácího násilií!". Další kapitoly se pak už nesou v duhově monotónním duchu:

    "Nejdřív si zopakujeme, co znamená LGBT!!!"
    Transgender
    Bisexualita
    Sexuální menšiny
    Sexuální výchova budoucnosti

    Příběhem, který se snad poprvé prolíná všemi kapitolami, je školní výlet do Ósaky a souběžná příprava na školní festival (bude LGBT expozice, pochopitelně, co taky jiného?). Během školního výletu vyzná uřvaná učitelka Cudží lásku zdravotní asistentce Nakazawě, po které jede už od prvního dílu. Cudži je totiž bisexuální, i když neměla nikdy nic z žádným mužem (pochopitelně... takže je teda bi...? OK...). Nakazawa se nedá a Cudži upadne do deprese, ale stejně se rozhodne všechno vykecat svým oblíbeným žačkám (dvě lesby, ta co má ráda BL a nečitelná Kašiwa s kocourem). Nastává pseudoromantická zápletka, kdy se žačky rozhodnou udělat Cudži radost a psychologickým nátlakem spojeným s vydíráním doslova donutí Nakazawu, aby na festivalu dala Cudži druhou šanci a před celou školou slíbila, že s ní půjde aspoň na nezávazné rande. Moc pěkný, holky, fakt moc pěkný!

    Na samém konci se ještě nečekaně zjeví jediná mužská postava v sérii - přísný zástupce ředitele. Prohlédne si LGBT expozici, dojatě zaslzí a prohlásí: "Kdyby se nám zamlada dostalo takového vzdělání, možná by dnes bylo všechno jinak." Cudži samozřejmě kontruje a zařve za ním, když odchází školní chodbou v dál: "Na změnu nikdy není pozdě!" No, a to je konec.

    Vlastně ne. Bonusová minikapitola popisuje ono vyžebrané rande Cudži s Nakazawou. Zdravotní asistentka je ovšem charakter - nenechá se ani vzít za ruku, ani nepřistoupí na tykání. Jako jediná tak celým příběhem projde beze ztráty pověstné heterosexuální kytičky a získává si tím můj nesmírný obdiv. V kontextu knihy si nicméně myslím, že na ni bylo tímto závěrem poukázáno jako na někoho, kdo to vlastně celé kazí. Inu, nedá se nic dělat - někdo prostě musí být normální! :-)

    Můj celkový názor na tuhle mangu si můžete poskládat po přečtení komentářů k oběma předchozím dílům. Kdybych to měl shrnout čistě za sebe: tyhle tři útlé knížečky jsou tak nebezpečně blbé (resp. blbě nebezpečné), že by si je opravdu měl přečíst každý. Ale ne proto, aby se v oblasti sexuální výchovy snad nějak "dovzdělal", to fakt ne. Spíš proto, aby se na vlastní oči přesvědčil o tom, jak se osvěta nemá dělat. Jsou mnohem lepší a odbornější publikace. Jen holt nejsou kreslené, no...

    Mír a klid s vámi!
  • deefha
    deefha mecenáš16.2. 16:37Sexuální výchova na 120 % #02
    Já už jsem na to asi přišel. Tahle manga není myšlená vážně, ale je to poměrně vychytralá parodie. Protože pokud by to tak nebylo, tak by to byla myslím docela nebezpečná agitka, protěžující všechno kromě snandardních heterosexuálních vztahů. Ty jsou totiž opravdu nezbytně potřeba, víme? Místo toho se ale na straně 24 všichni naučíme nové slovo - heteronormativita. Já ho neznal, takže jsem uvítal vysvětlivku pod čarou: Heteronormativita je přesvědčení, že heterosexualita je normální sexuální orientace a je nadřazena jiným orientacím. Nevím úplně přesně, co bych na to měl říct, ale jako heterosexuála mě to docela uráží (aspoň už ale vím, jaký to je, žejo?).

    Abychom si rozuměli: mám známé a kamarády prakticky z každé barvy duhy, když to řeknu poeticky, a měl jsem je už kdysi dávno, kdy to ještě nebylo v módě. Taky mám pár zálib, kterým se už dnesky myslím říká "odchylky", ne úchylky :-) Beru to jako normální věc, každý máme něco a kdo tvrdí že ne, ten toho má nejvíc. Ale nikomu to necpu do ksichtu a taky je mi úplně u prdele, co kdo s kým dělá doma ve sklepě (ačkoli můj gaydar funguje naprosto spolehlivě a párkrát mi to tu prdel zachránilo, pun intended). Tahle manga oproti tomu všechno tak strašlivě láme přes koleno, až člověk opravdu začíná pochybovat o tom, jestli je to myšleno vážně. No, ale asi jo.

    Nejvíc ze všeho mě vyděsila kapitola o obtěžování, kde jedna z ženských postav (btw. mužské se v příběhu zatím prakticky nevyskytují, a pokud ano, tak jen v tom negativním světle - například zástupce ředitele školy, který bez výslovného dovolení chytne jednu z žákyň za rameno, oh fuck!) popisuje, jak se jí na ulici někdo zeptal na cestu k nádraží, a když mu to řekla, tak chtěl telefonní číslo, aby se jí mohl ozvat a nějak se revanšovat. Normální flirtování, řekl by rozumný, dospělý a vzdělaný člověk - ale ono ne! Je to obtěžování, nesmí se to dělat, s nikým se nemá mluvit a hlavně ne s muži. O moc lepší je seznámit se s lesbickou spolužačkou na BL festivalu. Tývole!

    Fakt jako, kupte si to, okamžitě pro to běžte a za týden pro další, poslední díl! Nemůžu se dočkat, co se v něm ještě dozvíme. Vzhledem k tomu, že tahle kniha končí políčkem, ve kterém, cituji: "Kašiwa kontroluje zadek svého kocoura" (Kašiwa je ta, která nemá zájem o lidi jakéhokoli pohlaví a o sex s nimi tím pádem už vůbec, ale má doma toho kocoura a... no víte jak, člověka hned napadnou různé věci...), tak mám dojem, že se té trochy zoofilie přece jen dočkáme. Ale hlavně hygienicky! Možná kdyby toho kocoura přelízla orální rouškou, tak by se zas tak moc nestalo. Samozřejmě ale s jeho výslovným souhlasem, to dá rozum.

    Tohle je masterpiece!
  • deefha
    deefha mecenáš8.2. 09:14Sexuální výchova na 120 % #01
    Japonsko je zvláštní země. Technologická velmoc, které už několik desetiletí klesá porodnost až k aktuálně kritické hranici. Země plná výdejních automatů, ve kterých můžete koupit všechno od časopisů přes teplé jídlo až po spodní prádlo (použité? to už je možná jen urban legend, ačkoli z gača-matů opravdu může vypadnou ledacos). Kultura, která sice na jedné straně dala světu hentai a perverzní televizní soutěže, ale na druhé straně doteď cenzuruje intimní partie v hraných pornofilmech. Trvale přeplněné seznamovací akce pomáhá organizovat dokonce už i vláda, ale situace je pořád zoufalá. No a do toho přichází se svou troškou do mlýna Sexuální výchova na 120 %.

    Upřímně řečeno - nevím, jaká byla zamýšlená cílová skupina v Japonsku a už vůbec netuším, jaká bude u nás. Opravdu je to hodně edukativní, takovým sice docela sympatickým, ale místy až moc vlezlým a rozjuchaným způsobem (uřvaná učitelka Cudži je trvale na přesdržku). Člověk se dozví docela dost asi ne úplně běžně známých faktů o některých japonských reáliích, třeba o hodinových hotelech a možnostech zábavy pro dospělé obecně. Netuším ovšem, jaký měl vlastně být cíl publikace, protože na 130 stranách prvního dílu nepadne ani slovo o normálním (normální ve smyslu běžný nebo obvyklý - pořád je nás nejvíc a tak to i zůstane) heterosexuálním vztahu, žádná z hlavních postav ho nemá a předpokládám, že ani mít nebude.

    Ve světle výše uvedených skutečností si troufám tvrdit, že povědomí o existenci orálních roušek nebo to, že neholit si chlupy je normální (přitom ochlupení je právě to, co se v Japonsku původně nejvíc cenzurovalo, ačkoli dneska už je situace trochu jiná), porodnost Japoncům nijak významně nezvýší. A to, že by si každý člověk měl vážit svého těla, ať už vypadá jakkoli, je samozřejmě pravda a všichni to víme, ale nikdy s tím nebudou v pohodě úplně všichni, vždycky bude někdo trpět a někdo jiný z něj bude mít prdel. Lidi jsou prostě takoví, žádná optimistická utopie se v tomhle směru nechystá a ani tahle manga na tom nic nezmění.

    Jsem docela zvědavý, jak budou vypadat další dva díly, které Dobrovský vydá v rychlém tempu během následujících čtrnácti dnů (jak jsem byl upozorněn nadšenou obsluhou v pražské prodejně na Andělu, kde toho mají hromady). Zatím jsem si čtení užil a rozšířil jsem si obzory, tak teď jen aby to nesklouzlo nějakým směrem, který by mi ten zážitek zkazil. Vydavateli patří dík za to, že to k nám dostal. Ale stejně mi bude pořád vrtat hlavou proč :-)
  • deefha
    deefha mecenáš27.1. 10:47Dívčí válka #04
    V téhle sérii je postav jak na orloji, navíc občas někdo přejde na druhou stranu (a pak třeba zase zpátky), takže se v tom už trochu přestávám orientovat. Jediná Šárka je držák, ta prostě pořád zpívá chorály a halucinuje o Karlovi :-) Celý čtvrtý díl pojednává o obléhání Vyšehradu v roce 1420 a související bitvě, takže je to na střídačku trochu nuda a naopak zase veliký zmatek. O bitvě se dochovalo mnoho svědectví, z nichž některá jsou pravděpodobnější a jiná méně - nicméně tak, jak to vykresluje Kóiči Óniši, se to tentokrát z větší části opravdu nestalo (ovšem chápu, že pod básnickou licenci se dá schovat hodně). Ale pořád je to krásně nakreslené a dočkáme se i několika oblíbených WTF momentů: "Eriku, tobě stojí?" "Častavo, bodni ho!" :-D No, má to dvanáct dílů plus dvě knihy dodatků, takže se ještě určitě máme na co těšit...
  • deefha
    deefha mecenáš26.1. 15:22Zvrácená
    Zase jedna šílená ženská, které se člověk ne a ne zbavit... Je to pěkně hnusné :-) a místy mi to připomínalo Tomie, takže za mě velká spokojenost. Jo a i ty dvě povídky navíc jsou parádní!
  • deefha
    Hodně zábavná a trestuhodně krátká záležitost. I want moar!
  • deefha
    deefha mecenáš23.1. 21:11Truchlivý amoret pražský
    Výjimečně dobré.
  • deefha
    deefha mecenáš1.1. 20:22Dívčí válka #03
    Pěkně, moc pěkně se to rozjíždí! V tomhle díle tentokrát bylo asi všechno: další vyhraná bitva, přesun zpátky do Prahy, neobvykle (ehm...) dlouhá sekvence z lázní (ani nevím, kdy jsem naposledy viděl tolik koz pohromadě), otravy jedem, politické intriky, mučení zajatců, židovská odbočka, postřelený Žižka, padající katedrála, děvky, mor a chorály (to by myslím byl pěkný podtitul knihy), k tomu navíc totálně dada sekvence s líčením zpívajícího souboru idolů (sic!) a samozřejmě spousta WÁÁÁÁÁÁÁ už od první stránky. Jsem veskrze spokojen :-D
  • deefha
    deefha mecenáš17.10.2023 10:54Simpsonovi 2023/10
    První příběh je klasická taškařice se záměnou dvojníků, druhý je pokračování komiksu Roswellský zelený mužíček z předchozího čísla. A ten je prostě naprosto kulervoucí :-) Vůbec nijak se Simpsonovic universem nesouvisí a (možná proto) jde o to nejlepší, na co jsem v tomhle časopise narazil. Ještě budou další dvě pokračování a těch už se nemůžu dočkat :-)
  • deefha
    deefha mecenáš14.10.2023 18:18Simpsonovi 2023/09
    Tak už u nás Simpsonovi vycházejí deset let... Díky a hlavně vytrvat! :-) A copak nám tedy tohle výroční číslo kromě parádního plakátu naservírovalo? První příběh je hodně slušný, ale teprve u toho druhého mi spadla čelist. Roswellský zelený mužíček? Co tady tahle paráda v těžkém retro předválečném stylu dělá? Kdy bude pokračování? A proč to u nás ještě nevyšlo samostatně?! Otázky, samé otázky... Každopádně doporučuju!
  • deefha
    deefha mecenáš6.9.2023 21:58Dívčí válka #02
    OK, tak tohle bylo po pomaličku se rozjíždějícím prvním dílu jako rána okovaným cepem do palice! Jedna velká akční scéna, jeden velký spletenec potenciálních vedlejších linií a spousta možností, jak z toho do budoucna vybruslit. Žižka je badass a Šárku čím dál tím víc charakterizuje replika jedné z jejích souputnic: "Jak to, že je tady? A jak to, že má tak roztomilé šatičky?" ^-^ Jo a chorál byl nakonec jen jeden, takže za mě prostě dobrý :-) Docela chápu, že zrovna Japoncům se na tom musí líbit spousta věcí.
  • deefha
    deefha mecenáš4.9.2023 17:38Gon #1
    Celé je to nádherně nakreslené a Gon je strašný hovado :-) Rád bych další, ale vzhledem k "popularitě" tohoto díla u nás (po třiadvaceti letech od vydání jsem ve Walesu na Synkáči sehnal nikdy nečtený kus...) si budu muset nechat zajít chuť.
  • deefha
    deefha mecenáš3.9.2023 21:41Dívčí válka #01
    Kamarád, který čte všechno možné, ovládá cizí jazyky a je výrazně historicky erudovaný, si tohle koupil a shrnul: "Žižka san, am I kawaii uguuu~?" Což je myslím celkem trefné :-) Prostě takový crossover, který u nás může trochu rezonovat.

    Historickou akurátnost hodnotit nemůžu, protože tohle období našich dějin nemám moc v oblibě (jako ostatně celý středověk), ale předpokládám, že autor to má aspoň rámcově nastudované. Jakožto bezvěrce mě ovšem náboženské fanatismy celkem dost serou, takže v tomhle příběhu jen těžko najdu postavu, se kterou bych mohl sympatizovat. Navíc pokud to má mít dvanáct dílů, tak se docela děsím, jak moc to celé bude naschvál zašmodrchané a plné husitských chorálů...

    Nicméně by byla ostuda, ktyby zrovna tohle dílo nevyšlo zrovna u nás, takže za to Argu patří velký dík. O něco menší dík si naopak zaslouží několik rozpixelovaných panelů a chyby v textu, které unikly zřejmě rozrušenému oku korektorky. Celkově ale hodnotím kladně a od Arga je to naprosto geniální tah: žáci sedmých ročníků základních škol se v rámci výuky o Husitských válkách mohou z této mangy zábavnou formou dozvědět vše potřebné.
  • deefha
    deefha mecenáš22.8.2023 20:11Kočičí deníky
    "Déčko" (jak se autor sám označuje v tomhle autobiografickém dílku) je můj oblíbenec. Když jsem se dozvěděl, že tentokát vytvořil něco, v čem hrají hlavní roli kočky (což je můj nejoblíbenější živočišný druh), musel jsem to mít HNED! A teda... Čekal jsem úplně všechno - jen ne to, co jsem nakonec dostal ^-^ Pokud jste četli Ryby, Spirálu, Balónky oběšenců a nebo Tomie, tak na to všechno můžete klidně zapomenout. Kočičí deníky nejsou horor. Tedy pokud někdo nepovažuje za horor soužití s dvojicí obyčejných koček... Jenže i něco tak neškodného dokáže Déčko pojmout tak, že si během deseti krátkých příběhů pořád říkáte: "No, tak co, tak už? Už bude něco? Teď už to začne?" Ale ono to nezačne. Prostě to skončí a je konec. Ale je to naprosto, naprosto skvělý! Stejně skvělý, jako kočky samotný. A ten chlap je prostě magor :-)
  • deefha
    deefha mecenáš2.8.2023 11:30Kočky útočí
    Mám rád kočky a na těch Internetech se mi občas líbí i něco od autorky (a Tesáky mi vyloženě sedly). Kočky v téhle publikaci by se ovšem daly spočítat na prstech jedné ruky, takže název, který mě nalákal ke koupi, považuju za lehce zavádějící :-) Navíc poslední pětinu útlé brožurky zabírá "Tvorba ve 21. století - příručka pro mladého kreativního člověka", která je zde naprosto zbytečná. Takovéhle cancy bych čekal někde u terapeuta. Každý máme něco - třeba já, když mám depku a nebo mě prostě někdo nasere, tak si dám panáka a nebo si přečtu knížku. A nebo komiks. A když si chci číst komiks, tak si (obvykle) nechci číst o tom, jak je někdo přecitlivělej a všechno si moc bere. Ach jo... Pokud jsou předchozí díly Sarah's Scribbles lepší, tak jejich pořízení zvážím. Tohle je ale těžký průměr.
  • deefha
    deefha mecenáš20.6.2023 21:18Simpsonovi 2023/06
    Bonga, druhý příběh v pořadí, je pravděpodobně to nejlepší, co jsem v téhle sérii zatím viděl. A ani první příběh, Liga výjimečných Bartů, není úplně špatný :-) Celkově tentokrát rozhodně nadprůměr.
  • deefha
    deefha mecenáš21.5.2023 08:59Simpsonovi 2023/05
    Hlavní megapříběh Servírky v oblacích má tentokrát v hlavní roli Patty a Selmu, všichni ostatní kolem jen bezmocně trpí :-) Čmeláčí muž je dvoustránková téměř existenciální jednohubka a Itchy a Scratchy na papíře nikdy moc nefungovali.
  • deefha
    Minimalistická forma, maximální obsah. "Apokalyptické příběhy" mě naprosto dostaly, "Země tří úsměvů" si bude muset počkat ještě aspoň na jedno další přečtení, abych si na to definitvně potvrdil názor (místy mi to přišlo tak nějak násilně natahované a trochu jsem ztrácel pozornost). Ale jinak černý humor tohohle typu je přesně moje krevní skupina, takže jsem velice spokojený. A hlavně jsem rád, že jsem se po přečtení Mouchy rozhodl obstarat si další Trondheimovy věci, protože jsem ho do té doby pořádně neznal. Ten pán zjevně umí.
  • deefha
    Tohle je tak strašně dobrý! Doteď si pamatuju, jak jsem byl tehdy jako dítě odvařenej, když jsem při prvním čtení dorazil doprostřed a otočil knihu. Četl jsem to pořád dokola, jeden příběh je lepší než druhý (aha, a teď který to teda je, hehe?), děj neuvěřitelně odsýpá, Bobík hláškuje, jeden komiksový nápad střídá druhý... Prostě kultovní záležitost, kterou jsem si teď s chutí přečetl znovu. Maximální zážitek, maximální hodnocení.
  • deefha
    deefha mecenáš12.2.2023 21:01Flafík
    Roztomilé, protivné, dojemné i nepříjemné zároveň. Králík se celou dobu chová jako děti přesně v tom věku, kdy jejich projevy nejvíc nesnáším, takže ty pasáže s Flafíkem mě vlastně celou dobu hrozně iritovaly. Jakmile ale došlo na vztahová a rodinná "dramata", bylo to hned lepší. Konec dobrý, všechno dobré - ten byl asi nejlepší :-)
  • deefha
    deefha mecenáš12.2.2023 15:30Moucha
    Tak jsem to konečně sehnal. Jednohubka bez textu, kterou jstem přečetl ještě v tramvaji cestou z antikvariátu. Celou dobu jsem se bál, aby to s mouchou špatně nedopadlo, což se mi u hmyzu obvykle nestává :-)
  • deefha
    deefha mecenáš7.2.2023 13:36Každý den je nový
    Tohle by možná mohlo dostat nějakou cenu :-) Minimálně za autorčinu trpělivost a odhodlání. Když si jen vzpomenu, jak obvykle skončily moje deníkové pokusy... A to jsem se pokoušel jen psát, natož kdybych měl kreslit! Jsem opravdu vděčný, že nám někdo touhle formou zpřístupnil rok svého života. I když to bylo před pandemií a před válkou a tak vůbec, stejně se toho v deníku stalo překvapivě hodně. Někdy jsou to příjemné banality typu koupě nových šatů nebo televize, jindy mikrodrmata typu neštěstí v paneláku nebo rodinný coming-out (abych úplně nespoiloval). A pak je tu jedna komplexnější a náročnější linka, u které bych tedy jako autor hodně váhal, jestli ji mám vůbec pustit "ven"... Nicméně pravidla byla stanovena, tak se musí dodržovat. Opravdu smekám!
  • deefha
    deefha mecenáš6.2.2023 15:01Naposled
    Po dočtení jsem půl hodiny seděl a čuměl do nikam, mlelo se toho ve mně hodně. Takže rozhodně pecka, ale budu si to muset přečíst ještě aspoň jednou... Je to něco mezi Kafkou, Lynchem a Burroughsem, navíc trochu říznuté Cronenbergem a špatným tripem. Prostě takové ty běžné záležitosti, které dokáže stvořit jedině lidský mozek :-)
  • deefha
    deefha mecenáš5.2.2023 11:19Mrtvej svět
    Možná to bude znít divně, ale tak trochu mi přijde, že Čermák tohle musel znát, když o deset let později přišel s Hanou a Hanou :-) Ne, tohle samozřejmě kulhá na obě nohy, ale dialogy Enid s Rebeccou a zvlášť jejich (neexistující) pointy mi Hanu s Hanou opravdu v něčem připomínaly. Mrtvej svět je naprosto parádní bezradně existenciální záležitost, u které jsem měl tu smůlu, že jsem se jako první setkal se zfilmovanou verzí. Ta je samozřejmě taky špičková, ale v mnohém se od své předlohy liší natolik, že jsem měl při čtení komiksu trochu problém si ujasnit, která verze se mi vlastně líbí víc. No, vyřešil jsem to po svém - líbí se mi obě, ale každá jinak. Dospívání je holt svinstvo. Něco o tom vím, taky jsem měl svoje "punkový dny" a víte co? Mám je doteď...
  • deefha
    Do světa Ekhö jsem se před pár lety zamiloval na první pohled a teď jsem moc rád, že jsme se dočkali dalších dvou příběhů. Pořád je to absurdně srandovní, svižně odsýpající, nádherně nakreslené a plné hlášek, přesto mě čekalo jisté zklamání: oproti předchozím příběhům prakticky úplně zmizela nahota :-( Vždycky sice byla taková spíš jemně naznačovaná a příběhy rozhodně nebyly na erotice přímo postavené... Ale bylo to prostě příjemné jiskření, které člověk mého typu dokázal ocenit. Lechtivé narážky se nově přesunuly do textové roviny a byť jsou tradičně kvalitně přeložené, prostě to nemůže stačit. Takže se nedá nic dělat, oproti hodnocení předchozích dílů jsem tentokrát musel jednu hvězdičku ubrat.
  • deefha
    deefha mecenáš4.2.2023 18:36Letní blondýnka
    Smutné příběhy o osamělých, nešťastných a někdy vlastně i svým způsobem zlých lidech. Na můj vkus zbytečně ukecané a trochu "autistické", nebo jak to říct. Pár takových podobných lidí, jako jsou "hrdinové" Tominových povídek, znám. Ale nerozumím jim, nemám je rád a vyhýbám se jim. No... a přesně o tom vlastně ty povídky jsou, jen z druhé strany. Asi jsem rád, že jsem je četl. Nicméně vůbec nechápu, proč jsou z toho všichni tak odvaření (viz citace obdivných recenzí na zadní obálce).
  • deefha
    deefha mecenáš14.12.2022 14:33Fagi: Bezceler - Život bez zeleniny
    Já mám prostě tenhle druh humoru se slovy rád :) Trochu mi to připomíná https://pas-faux-pas.blogspot.com, což teda mimochodem taky doporučuju. Naivním kameňákům zdar!
  • deefha
    deefha mecenáš19.9.2022 09:16Koralína (paperback)
    Pohádková jednohubka o zahánění nudy překonáváním strachu :-) Je tam kočka, takže za mě dobrý. Knižní předlohu jsem nečetl a film neviděl (a teď už to asi dohánět nebudu).
  • deefha
    deefha mecenáš14.8.2022 08:50Tomie
    Tenhle špalek (vzhledem k malým rozměrům a velké váze se špatně drží, ale buďme rádi, že to u nás vůbec vyšlo - a navíc takhle pěkně všechno pohromadě) jsem sice přečetl za pár hodin, ale rezonovat ve mě bude ještě hodně dlouho. O existenci mangy Tomie jsem měl povědomí vlastně díky jejím filmovým zpracováním, kterých je už asi osm a ani jedno z nich jsem zatím neviděl. Teď už si je pouštět nebudu, protože bych si asi jen zkazil vynikající dojem, který na mě kniha udělala.

    Úvodní a závěrečné části jsou masakrózní, povídky mezi nimi mají kvalitu trochu kolísavou, přičmž ale některé z nich (Schovanka, Chlapec, Vlasy, Malíček...) velmi výrazně vyčnívají. Nechci spoilovat, ale hlavní postava (zdráhám se použít označení "hrdinka") Tomie to vůbec nemá lehké a i když mě překvapilo, že série původně vycházela v šódžo manga magazínu (tedy pro dospívající holky), dle definice jsou všechny atributy vlastně naplněny:

    "Mangy a anime tohoto zaměření jsou převážně romantické, někdy obohacené o milostný mnohoúhelník. Hlavní postavou je zpravidla dospívající dívka čelící nejrůznějším konfliktům, ať už jsou to každodenní dilemata, romantické pletky, nebo se jen snaží zachránit svět. Šódžo nepostrádá akci a zaměřuje se také na tělesný vývoj jedince.

    Nebyl by to ale Džundži Itó, kdyby to všechno nebylo podané tak trochu jinak :-D S krásnýma holkama jsou prostě jen problémy a tak si dávejte bacha, do koho se zabouchnete. Pro všechny případy každopádně doporučuju nosit s sebou dobře nabroušený nůž. Nikdy nevíte, kdy se bude hodit...
  • deefha
    deefha mecenáš26.5.2022 20:45Zuzanka a její svět
    Komiks samotný je svědectvím doby, o které je potřeba aspoň něco málo vědět, jinak některé scénky mohou působit krapet surreálně. Pomocnou ruku v tom podává sice krátký, ale informacemi nabitý doslov Tomáše Prokůpka (publicisticky jako vždy na výši). Kniha tak představuje cenný artefakt, jehož vznik u příležitosti stého výročí narození Bohumila Konečného nemohl být načasován lépe. A Zuzanka...? Inu, je to sice celé téměř prvorepubliková limonáda, ale i dělník si po práci zaslouží trochu toho nenáročného povyražení :-)
  • deefha
    deefha mecenáš4.4.2022 14:58Pečeme s Kafkou
    Pokud vaše knihovna vypadá jako ta na straně 15 (viz https://twitter.com/tomgauld/status/470508709173403648), budete tuhle knihu milovat. Pokud ne, bude vám polovina stripů připadat výrazně méně vtipná, než ve skutečnosti je :-) Znalost kontextu se v tomhle případě prostě počítá. Výtečný překlad, díky za něj.
  • deefha
    deefha mecenáš26.2.2022 21:20Autobus
    Dost velká haluz od někoho, kdo autobusy buďto miluje, nebo ho možná naopak děsí :-) Hrátky s prostorem, časem i slovy prezentuje signifikantní kresba, u které je dobré dávat pozor na detaily. Celé to sice má atmosféru a ducha 70. let minulého století, ale vlastně jde o nadčasovou záležitost. Díky za rozšíření obzorů, na tohle bych asi sám nenarazil.
  • deefha
    Do čtvrtice (sic!) všeho dobrého :-) Příběh z Londýna považuju za zatím asi nejlepší z celé série - obsahuje fakt nálož všemožných hudebně-pokulturních odkazů, zápletka s čajem je totálně praštěná, a kromě toho je to celé opravdu dost lechtivé, hehe. Oproti tomu New York a jeho kanalizační story mi úplně nesedla, možná i proto, že se v tomhle příběhu prakticky nevyskytují prikóni. A ty já mám rád! Bude pokračování?
  • deefha
    Čajová jízda pokračuje! Ve světě, kde je všechno jinak a přesto povědomé, se tentokrát podíváme do Říma a na americký vidlákov. Oba příběhy jsou oproti těm předchozím trochu... temnější? I když to přímo ne, spíš maličko propracovanější a dotýkající se vážnějších témat. Dozvíme se něco, co jsme už tušili, a dáme na prdel jedné fanatické sektě vedené pokrytcem (ehm, opět závan něčeho, co tak důvěrně známe z našeho světa, že?). Samozřejmě dojde i na nějaké ty bradavky :-P, takže mohou být všichni spokojení. Já jsem tedy byl a těším se na další!
  • deefha
    A pokračujeme ve francouzské krasojízdě po světě, kde je všechno tak trochu na hlavu :-) Příběh z filmového prostředí je nacpaný popkulturními odkazy, příběh z Barcelony je zase plný koček (ve všech významech...), tempo je svižnější než u předchozích dvou - takže za mě opět velká spokojenost. Ta kresba! Vydržel bych v ní hledat detaily celé hodiny.
  • deefha
    Parádně nakreslená jednohubka, kterou slupnete na jeden zátah. Jednoduchý příběh, ve kterém se nikomu nestane nic zlého ani nikdo neumře... No, to bych vlastně kecal :-) Ale žádné velké drama jsem od toho stejně nečekal, prostě nádherná oddechovka pro dobrou náladu s několika lehounce lechtivými momenty. Jen víc takových!
  • deefha
    deefha mecenáš6.10.2021 20:05Safari pláž
    Je to pěkňoučké, příjemně se to čte a trvá to asi pět minut - takže samá pozitiva :-)
  • deefha
    deefha mecenáš24.6.2021 10:57Simpsonovi 2021/06 Bart Simpson
    Příběhy tentokrát dost slabé. Jako kočkomila mě nejvíc oslovila obálka a prostřední dvoustrana s kočičím rébusem :-)
  • deefha
    deefha mecenáš22.4.2021 15:25Kapitán Kloss
    Nejen tohle souborné vydání, ale vlastně celý "kult" kapitána Klosse chápu jako dobový artefakt, resp. jako připomenutí toho, jak se jedna doba vypořádala s dědictvím doby předchozí. Není to ani polský James Bond, ani polský major Zeman, není to ani lehce zkreslené podání událostí ani úplně překroucená propaganda, je to něco mezi tím vším. Takhle pohromadě je zřetelná repetitivní podobnost mezi jednotlivými díly, což činí četbu na jeden zátah téměř nesnesitelnou. Navíc jsem si u některých zápletek připadal jako v některé z mnoha anekdot o Stierlitzovi (na něj bych ve výčtu podobností úplně zapomněl), hlavně díky všudypřitomným vysvětlujícím popiskám. Má to prostě opravdu výraznou patinu a i když jsem rád, že mám v knihovně aspoň vydání z roku 2020, moc často se k němu asi vracet nebudu. Jo a seriál jsem samozřejmě neviděl.
  • deefha
    deefha mecenáš21.4.2021 18:52Simpsonovi 2021/04 Bart Simpson
    Tentokrát jen dva delší příběhy, oba jsou nemastné neslané. Nicméně standard.
  • deefha
    deefha mecenáš25.3.2021 18:22Simpsonovi 2021/03 Bart Simpson
    Hlavní příběh tentokrát věru nic moc. Naopak potěšily válečné vzdušné eskapády dědy Simpsona a jednostránková Grandiózní dobrodružství radioaktivního Huga.
  • deefha
    deefha mecenáš25.3.2021 10:33Tesáky
    Tahle jednohubka je černá jako noc a chutná po krvi (a psích chlupech...). Tématika je mi blízká, proto jsem si těch pár stránek užil podobně, jako jinou pekelnou jednohubku - Belzepubové (ty ale považuju za lepší). Především ale obdivuju autorku, jak se dokáže vymanit ze svých infantilně-autisticko-menstruačních Sarah's Scribbles, kterými se původně proslavila. Tesáky jsou ve všech směrech na opačné straně spektra (včetně kresby) a hlavně o třídu lepší... takže určitě nebudou mít takový úspěch :-) Nicméně já bych si klidně dal krevní nášup. Jo a mohly by tam být nějaké kočky, když je má Sarah tak ráda. Já je mám taky rád.
  • deefha
    deefha mecenáš20.2.2021 09:25Simpsonovi 2021/02 Bart Simpson
    Tentokrát se povedly oba dva příběhy, doslova jeden lepší než druhý... Resp. ten druhý je lepší než první :-), protože představa rebootovaných Simpsonů - to je něco!
  • deefha
    deefha mecenáš5.2.2021 10:41Sólo #01: Třetí pusa od princezny
    Fantastická exkurze do divokých tuzemských komiksových devadesátek. A protože se jedná opravdu o samý počátek (1990), tak se všim všudy. Obálka je "lákavě" kolotočářská ve stylu malůvek na světských maringotkách, ale uvnitř na čtenáře čeká šok ještě větší. Hnusná kresba, zmatené dialogy, nepřehledný děj, chatrná zápletka s prazvláštním zakončením, nakonec pokus o několik stran tematicky ne úplně související publicistiky a na zadní straně obálky povídání o tuleních kuželozubých (?!), o kterých nikde v příběhu nepadne ani slovo... To vše vydáno ve spolupráci s "Československou leasingovou, finanční a obchodní spolčností" v nákladu 80 tisíc :-D No jak říkám - nádhera, v té době prostě bylo možné všechno.
  • deefha
    deefha mecenáš17.4. 10:38Cyberpunk 2077: Výpadek
    Jo a btw. v polštině je celá řada pro CP specifických výrazů zachovaná v angličtině, případně foneticky opsaná. Viz:
    https://cyberpunk.fandom.com/pl/wiki/Slang_uliczny

    Takže žádný dementní "rozparovač", ale prostě normálně "ripperdoc". Žádný "kumba", ale "choomba". Samozřejmě, že výjimky tam jsou, ale za mě je to obecně lepší přístup.
  • deefha
    deefha mecenáš17.4. 10:28Cyberpunk 2077: Výpadek
    @GWB Nestěžuju si na překlad překladu (to bych nemohl číst třeba některé japonské autory, kteří u nás vyšli v překladu z anglického překladu), stěžuju si prostě na špatný překlad. Kdybych chtěl použít takové to divné slovo, které se teď dost používá, tak bych ten překlad označil jako cringy. Ale neoznačím, protože se mi tohle slovo nelíbí :-)
  • deefha
    deefha mecenáš15.4. 23:38Cyberpunk 2077: Výpadek
    Celý problém s tímhle překladem je v tom, že svět CP2077 obsahuje množství "nových" slov, vzniklých různými zkomoleními a mísením jednotlivých slangů (samozřejmě mluvím o původní angličtině). A tohle se nedá řešit jako u Zaklínače, že si to slovo v češtině prostě jen tak vymyslím. Musím zachovat kontext, mělo by být poznat, jak to slovo vzniklo a co by asi tak mohlo znamenat. A v neposlední řadě to taky musí znít stejně cool jako v originále, protože jsme přeci v CP2077, žejo!. No a tohle se prostě nepovedlo. Kdykoli vidím "kumba", otvírá se mi kudla v kapse. Nebo "okrajář"! Co to jako tvl je?

    Pořídil jsem tuhle knihu https://www.obchod.crew.cz/detail/komiks-603129-svet-hry-cyberpunk-2077 , kterou samozřejmě překládal taky Ženíšek. No a ne, prostě se to nedalo, vůbec mi to nelezlo do hlavy a nedávalo smysl. Takže jsem si sehnal tu samou knihu v angličtině - a vida! Najednou to tam bylo. To samý hra. Já teda anglicky rozumím docela dobře, ale právě vzhledem k množství etnik a argotů jsem si to pro jistotu dal i s anglickýma titulkama a nelitoval jsem. A každýmu bych to doporučil.

    Btw. pokud jste ještě neviděli anime Kyberpank: Okrajáři, teda pardon - Cyberpunk: Edgerunners, tak tam samozřejmě doporučím zvukovou stopu v původní japonštině, nekažte si to žádným dabingem (ani anglickým). A pokud podobně jako já japonsky zas tak dobře nerozumíte :-), tak se zase přímo nabízí anglické titulky. Ty české, které byly v době vydání seriálu, jsem radši ani nezkoušel.
  • deefha
    @mearez ¯\_(ツ)_/¯
  • deefha
  • deefha
    deefha mecenáš21.3. 11:37Dívčí válka #05
    @yogi Ony prý ty mravostřežné knihkupkyně dávají tyhle komiksy spíš úplně dolů. Tam že se nikdo nedívá :-)
  • deefha
    deefha mecenáš20.3. 16:16Dívčí válka #05
    Přesně, to s tím zaklínáním Japonskem mě napadlo taky :-) Nicméně myslím, že tenhle díl se bude prodávat extrémně dobře. Ona (skoro) každá publicita je nakonec dobrá pro obchod...
  • deefha
    deefha mecenáš20.3. 16:14Domeček krve a bolesti
    @Fry Ohledně překryvných coverů do toho vnáší trochu světla avízo CRWE na aktuální dotisk Harleen, která má tuhle obálku taky:

    Konečně je tu nové vydání jedné z našich nejkomplikovanějších knih - nádherně malovaného komisku Stjepana Šejiće se speciální, poloprůhlednou plastovou obálkou. Právě kvůli ní byl dotisk tak náročný a trvalo čtyři roky, než jsme přišli na způsob, jak to, v přece jen menším, dotiskovém nákladu, znovu vydat. Velké pozitivum je, že se nám skutečně povedlo udržet původní cenu... ale aby to bylo možné vydat, musela být snížená procenta, určená pro distribuce a knihkupectví. Což znamená, že ani naše obchody na tohle knihu nedávají slevy, a nemusí být všude k mání. Náklad bude omezený, takže pokud vám tenhle skvělý komiks chybí, neváhejte. Další vydání už je opravdu dost nepravděpodobné.
  • deefha
    deefha mecenáš20.3. 14:15Dívčí válka #05
    @Ricardeon Super, kde je to k nalezení? Já jim včera napsal e-mail a dneska jsem dostal odpověď v obdobném duchu.
  • deefha
    deefha mecenáš20.3. 01:19Dívčí válka #05
    Ad @Nori ohledně fanatiků - no, a další skupina fanatiků zakazuje knihy o jiných fanaticích... Docela typické, řekl bych :)

    Pokud by byl zájem, tak jakožto šťastný vlastník výtisku bez igelitu rád umožním nahlédnutí v poklidu mého domova. Vstupné je jedna až dvě lolitky, beru to na váhu. Čím míň, tím líp - takže před návštěvou doporučuju několikadenní půst, aby to bylo stylové! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš19.3. 17:01Dívčí válka #05
    @adevr Ntvl! :-O Tak teda hlavně doufám, že Argo nevyměkne a dotáhne sérii do konce. Klidně v igelitu, když to knihkupkyním udělá radost... Lidi jsou fakt divná sebranka :-/
  • deefha
    deefha mecenáš17.3. 19:43Domeček krve a bolesti
    Myslím, že to bude drahé na výrobu. I bez překryvného coveru to stojí dost, tak si třeba řekli, že nebudou zbytečně riskovat a odrazovat potenciální kupce ještě vyšší cenou :-) Nevím, těžko říct.
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 19:02Afterpunk
    Chápu, chápu. No, těžko říct :-)
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 17:53Afterpunk
    Která stránka a kterou přesně reklamu? :⁠-⁠) Něco v povídce Zlatý časy?
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 12:39Dívčí válka #05
    Btw. od zdroje blízkého vydavateli jsem se dneska dozvěděl, že se zvažuje stažení nákladu z prodeje za účelem jeho zatavení do fólie, aby se knihou nedalo listovat v obchodech. Prostě jako hentai v Japonsku... Tak se přiznejte - kdo z vás jste si kde stěžoval? :-D
  • deefha
    deefha mecenáš15.3. 19:55Dívčí válka #05
    Ta drogerie mi trošku vrtá hlavou... :-)
  • deefha
    deefha mecenáš11.3. 10:09Dívčí válka #05
    Zítra pro to pádím do Krakatitu, už se nemůžu dočkat :-D
  • deefha
    deefha mecenáš6.3. 13:53Dívčí válka #05
    A v oddělení dětské literatury ofc :-D
  • deefha
    deefha mecenáš2.3. 20:12Lady Baltimore #02: Spojenci
    Já jsem věděl, že to někdo vytáhne! Některé věci člověk prostě radši vytěsní... OK, tak ještě, že se názvy alb UŽ nepřekládají :-)
  • deefha
    deefha mecenáš1.3. 15:21Lady Baltimore #02: Spojenci
    Tuzemské distribuční názvy - to je u knih a hlavně u filmů takové věčné téma... Jedině dobře, že se "kreativně" nepřekládají třeba i názvy hudebních alb :-)
  • deefha
    deefha mecenáš29.2. 16:01Dívka ze země Venku #11
    @Django No, a co teprve ta dvanáctka! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš27.2. 15:42Sexuální výchova na 120 % #03
    Ale já v každém mém komentáři tuhle sérii k přečtení doporučuju a myslím to vážně! Pokud si to někdo náhodou vyloží jinak, tak to už není moje vina :-)
  • deefha
    deefha mecenáš25.2. 16:28Sexuální výchova na 120 % #03
    Tak ony tyhle amatérské "recenze" jsou vždycky subjektivní. Ale právě proto mi šetří čas - mám pár lidí, se kterými mám dlouhodobě obdobný vkus v knihách, filmech nebo hudbě, a tak mi občas prostě fakt stačí přečíst si jejich názor. Když se jim něco nelíbí, je vysoká šance, že to budu mít stejně. A můžu si přečíst něco, co se mi bude spíš líbit :⁠-⁠) Času je málo, člověk nemůže stihnout všechno.
  • deefha
    deefha mecenáš17.2. 06:54Sexuální výchova na 120 % #02
    @Qvestor Díky. Pobavit byl sice účel a i já jsem se při čtení v tramvaji vlastně smál, párkrát i nahlas.. Ale byl to úsměv typu:



    Každopádně si myslím, že vydat u nás zrovna tohle byl od Dobrovského geniální tah.
  • deefha
    deefha mecenáš12.2. 16:03Sexuální výchova na 120 % #01
    Jsou tam odkazy na weby, ale je u nich vyloženě napsáno, že jsou v Japonštině.
  • deefha
    deefha mecenáš8.2. 15:39Sexuální výchova na 120 % #01
    Myslím, že aktuálně se u nás prodá cokoli, co jako manga třeba jen vypadá :-)
  • deefha
    deefha mecenáš8.2. 11:25Sexuální výchova na 120 % #01
    Možná spiš nejdřív jen půjčit a omrknout ¯_(ツ)_/¯ Já to beru trochu jako kuriozitu.
  • deefha
    deefha mecenáš3.1. 23:21Poznej Mši svatou
    Áha... No tak kdyby po tom opravdu někdo hodně toužil, tak tady je PDF s originálem:
    https://archive.ccwatershed.org/media/pdfs/14/06/26/12-34-30_0.pdf

    Do pekla za to nepřijdete, páč to máte oficiálně posvěcený: https://www.ccwatershed.org/kids/

    A teď si půjdu vypláchnout oči Savem.
  • deefha
    deefha mecenáš31.12.2023 12:37Poznej Mši svatou
  • deefha
    deefha mecenáš30.12.2023 22:04Poznej Mši svatou
    Já bych snad tyhle "komiksy" radši ani nekomentoval. Co je takhle normálně v klidu ignorovat? Třeba to časem umře samo...
  • deefha
    deefha mecenáš28.12.2023 20:31Enigma
    Jako správná fanatická CC ovce jsem Enigmu samozřejmě zakoupil hned prvné den. A jak to tak tady čtu, tak pomalu dostávám chuť si ji dokonce i přečíst :-D
  • deefha
    Žid není povolání, to je poslání :-D
  • deefha
    deefha mecenáš5.12.2023 11:26Pohovka a mrtvola
    Kupoval jsem za 350, ten formát je velký, s takovou cenou nemám problém. Obvykle všechno od CC kupuju hned jak to vyjde (to mají nižší cenu) a nebo právě takhle koncem roku. Je to taková hra :-)
  • deefha
    deefha mecenáš21.11.2023 10:04Komiksový Clash #01
    Ntvl... Docela jsem se divil, když vznikl komiks podle Plants & Zombies - nakonec ale nebyl vůbec špatný. Ovšem tohle... Nemám slov :-)
  • deefha
    Já jsem právě sešitovky schválně skipnul a těšil jsem se na "omnibus" :-) Takže za mě dobrý ¯_(ツ)_/¯
  • deefha
    deefha mecenáš18.11.2023 14:59Kometa #01 (dotisk)
    @james89 Díky za info. Je to tak, už jsem tu druhou variantu taky sehnal :-)
  • deefha
    deefha mecenáš16.11.2023 13:05Octobriana
    Hmmm... Četl už to někdo? Jak to souvisí s https://en.wikipedia.org/wiki/Octobriana ?
  • deefha
    deefha mecenáš8.11.2023 11:48Cyberpunk 2077: Máš moje slovo
    Asi je zbytečné se ptát, protože tak jako tak předpokládám kladnou odpověď :-), ale pro jistotu: předpokládám, že třetího komiksu v sérii (Blackout) se u nás taky dočkáme, že?
  • deefha
    deefha mecenáš23.10.2023 10:48Kačer Donald 2023/02
    Hurara! Konec lovení kachen a výměnného obchodu! Vítejme v 21. století! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš19.10.2023 10:00Kačer Donald 2023/02
    Alistair viz diskuse u prvního čísla: https://comicsdb.cz/comics/10241/kacer-donald-2023-01
  • deefha
    deefha mecenáš17.10.2023 13:46Kačer Donald 2023/02
    Já zatím sháním marně... Kdybyste měl někdo kousek navíc, můžu za něj nabídnout jedničku, tu mám navíc zase já :)
  • deefha
    deefha mecenáš30.9.2023 13:30Kačer Donald 2023/01
    Tvl, oni tu Klasiku fakt zařízli? Já pořád čekám na další knihy :-/
  • deefha
    deefha mecenáš2.9.2023 06:12Kačer Donald 2023/01
    Sběratel se nestará, sběratel sbírá :⁠-⁠P
  • deefha
    deefha mecenáš1.9.2023 19:32Kačer Donald 2023/01
    @baatcha Sakra! Měl jsem je v té trafice vzít všechny, mohl jsem být milionář :-D
  • deefha
    Nemyslím si, resp. jako předplatitele by mě to trochu naštvalo. Byl to jeden z důvodů, proč jsem do předplatného šel :-) A proč jsem ho ani v onom nedávném období, kdy se několik měsíců nic nedělo, nezrušil.
  • deefha
    deefha mecenáš1.9.2023 18:45Kačer Donald 2023/01
    Tak jsem dneska sehnal v noname trafice v Praze na Francouzské, ve které ho před týdnem neměli. Asi fakt vázne distribuce. Vzal jsem pro jistotu jeden kousek navíc, takže kdyby někdo chtěl, mohu poskytnout :-)
  • deefha
    deefha mecenáš27.8.2023 09:26Dívčí válka #02
    K té zmiňované staročeštině - je tady někdo dostatečně erudovaný na to, aby dokázal posoudit, jak je to v originále? Jako jestli je tam použitá nějaká archaická japonština, nebo tak něco?
  • deefha
    deefha mecenáš26.8.2023 16:28Kočičí deníky
    Myslíš V horách šílenství? To jsem ještě v ruce neměl a tady v informacích si vazby většinou nevšímám. Tak ale dobře, že jsem takhle dopředu připravený. Aspoň nebudu v šoku, až si pro to příští týden půjdu :-) Btw. Džunži Itó v rozhovoru v Kočičích denících tuhle knihu přímo zmiňuje, že z ní byl úplně odvařený. Tak jsem celkem zvědavý.
  • deefha
    deefha mecenáš26.8.2023 12:46Kočičí deníky
    Mno, ale je to manga a ta, pokud se teda nějak hrozně nepletu, u nás vychází prakticky výhradně jako paperback. Tak možná takhle to bylo myšleno ¯_(ツ)_/¯
  • deefha
    deefha mecenáš23.8.2023 11:30Kačer Donald 2023/01
    Pokud si někdo myslí, že to Egmont vydává pro děti, tak to došlo k obrovskému nepochopení. Oni to přece vydávají pro nás! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš14.4. 16:33* Připomínky a návrhy
    Jj, 2024/04 taky nesedí, je to o jedno číslo napřed.
  • deefha
    deefha mecenáš14.4. 15:00* Připomínky a návrhy
    Btw z jiného soudku - popis u https://comicsdb.cz/comics/10670/simpsonovi-2024-03 nesouhlasí, vztahuje se k vydání 2024/04.
  • deefha
    deefha mecenáš14.4. 14:56* Připomínky a návrhy
    @zadysr Zajímavý, můj balík dorazil taky strašně domrdaný, jako by na něj někdo šlápnul, jedna strana skoro urvaná... Ale knihy naštestí úplně v pořádku, až jsem se divil. Na FB si takhle stěžuje víc lidí, tahle várka se zjevně moc nepovedla. A to jsem měl radost, že od letošního roku doručuje balíky místo pošty DPD - ale ona to zjevně taky nebude žádná výhra. Už aby to skončilo, na tohle já nemám nervy :-D
  • deefha
    deefha mecenáš14.4. 09:15* Připomínky a návrhy
    Vyšel třetí neprodejný speciál pro předplatitele Legendy o Batmanovi. Je to "Bruce Wayne: Uprchlík, kniha první". Chcete k tomu nějaké info, nebo už to od někoho máte?
  • deefha
    deefha mecenáš13.4. 12:43Filmový a hudební klub
    @Gmork Zajímavý! Viz https://www.hifiroom.cz/doporucene-nahravky/supraphon-a-jejich-hi-res-alba-t17387-120.html

    "Zaznamenal jsem, že Supraphon vydal 7.6.2019 v Hi-Res titul NEREZ - Masopust (1986). Je to samozřejmě BOMBA, stěžejní album české hudby, hned jsem ho chtěl koupit, ale hodil jsem rychle brzdu. Remastering neprovedla firma ADK Prague, jako všechny rockové Hi-Res reedice, co dosud od Supraphonu mám, a jsou skvěle provedené. Tentokrát je v kolonce 'Typ digitalizace - remastering:' jméno Oldřich Slezák, což mne děsí. Tento veleprznitel digitálních masterů supraphonských reedicí zmrvil, na co sáhnul.

    :-D

    Budu si to muset poslechnout.
  • deefha
    deefha mecenáš13.4. 10:01Filmový a hudební klub
    Kdo ty Kryptory remasteroval, je to někde uvedeno?
  • deefha
    deefha mecenáš12.4. 14:10Pindárna
    @Norri Řešení je ale jednoduchý - větší byt! :-D
  • deefha
    deefha mecenáš12.4. 11:19Pindárna
    @seneke Takopiho jsem zahlídnul v edičáku a hned jsem si říkal, že by se mi to mohlo líbit. Tak doufám, že se nepletu :-)
  • deefha
    deefha mecenáš12.4. 09:05Pindárna
  • deefha
    deefha mecenáš12.4. 06:19Pindárna
    To asi souhlas, ovšem s tím u povídkových sbírek docela počítám (např. Tomie - to samé). Nicméně jako celek prostě velká spokojenost.
  • deefha
    deefha mecenáš11.4. 21:06Pindárna
    Argo se myslím snaží trochu povozit na aktuální manga vlně, ale možná to nevzali za úplně správný konec. Ale třeba teď jak vydali Kitaró, tak to je fakt parádička! Ve vydávání Dívčí války určitě hraje svou roli zasazení do evropského kontextu (ačkoli historicky dost volně) a takhle to vlastně beru i já, proto je pro mě tahle série zajímavá. A opravdu doufám, že ji Argo dodělá do konce, jinak by mě nasrali :-)
  • deefha
    deefha mecenáš11.4. 13:29Pindárna
    Tam nejspíš nebylo ani znásilnění Šárky hned v prvním dílu, kterým to vlastně všechno začalo. To ale zjevně nikomu nevadilo, protože obálka prvního dílu je taková celkem nudně historická, takže ho asi neotevřelo tolik lidí jako růžovoučkou pětku, žejo... No, holt obal prodává .-)

    Já bych prostě všechny ty popisy a ztvárnění událostí, který by snad mohly někomu vadit, zakázal. Už to tu párkrát bylo, tak to tu může být zase ¯\_(ツ)_/¯ A byl by klid.
  • deefha
    deefha mecenáš11.4. 13:18Pindárna
    @faster86 No ony děti nečtou stejně, takže bát se není čeho :-D
  • deefha
    deefha mecenáš11.4. 12:44Pindárna
    Já pořád nevím, jestli u Dívčí války vadí v principu to, že je to nakreslený, nebo prostě fakt ten obsah jako takový. Protože když odhlédnete od komiksů k próze, tak tam je takovýchhle "pedofilních" scén k nalezení tolik... A lepších! :-) Ale zjevně to nikoho nezajímá. Takže lidi nečtou, nebo jak to je?
  • deefha
    deefha mecenáš10.4. 19:32Pindárna
    @Django Pravda, kecám. I ten Incal už jsem jednou ve slabý chvilce vybalil :.P
  • deefha
    deefha mecenáš10.4. 19:19Pindárna
    https://medium.seznam.cz/clanek/kristina-kidogo-ceske-nakladatelstvi-vydalo-komiks-s-detskou-pornografii-nevedeli-jsme-to-brani-se-56222

    Blá blá blá... Aby se z toho všichni neposrali, už taky :-/ Nicméně prodává se to dobře, negativní marketing funguje jako obvykle skvěle. Dneska jsem si z Kosmasu přinesl domů přebalené vydání s nálepkou 18+. Půjde do trezoru hned vedle Incalu ve fólii, jednou to bude rarita! :-D

  • deefha
    deefha mecenáš10.4. 19:15Pindárna
    @S313 Dobrý vědět, díky.
  • deefha
    deefha mecenáš10.4. 16:04Pindárna
    @Kapis Těžko říct, troufal bych si tvrdit, že toho možná vyšlo v originále víc. Každopádně ale ty knížečky nepřekládal Fuka, což je samozřejmě věčná škoda a nikdy jsem nepochopil, jak k tomu došlo :-)
  • deefha
    deefha mecenáš10.4. 08:40Pindárna
    @seneke Nekoukám. Tolik času fakt nemám, abych ho mohl takhle blbě ztrácet :-) Edičák projdu za pět minut a nazdar.
  • deefha
    deefha mecenáš9.4. 12:10Pindárna
    @mcleek Takže manga není komiks? :trololo: :-)
  • deefha
    deefha mecenáš9.4. 12:09Pindárna
    @Kapis Na straně 41 dole v tom Crewním katalogu.
  • deefha
    deefha mecenáš8.4. 15:57Sběratelský klub
    Zrovna dneska jsem byl v CC pro Chřtán a Rónina a když jsem vzal přesně v 10:00 za kliku, tak měli ještě zavřeno :-) Ale zmiňované dvě dámy se promptně vynořily zpoza šera pultu a za chvilku už jsem pelášil s nákladem na zádech zpátky domů. Jo, je to tam na pohodu, chodím tam rád a za rohem je Riegrák, pivko, sluníčko a tak... Ideální je spojit to nějak dohromady.
  • deefha
    deefha mecenáš8.4. 15:20Pindárna
    Tak na souborný Read Meat v překladu od Fuxofta se fakt těším. To byla jedna z prvních věcí, který jsem před 25+ lety na "českém internetu" objevil :-)
  • deefha
    deefha mecenáš7.4. 21:55Sběratelský klub
    @geek-woman Pohádkov je moje srdcovka! Nevím, jestli bych ho popsal zrovna slovem "zajímavej", ale oddychovej střelenej výplach je to rozhodně :-)
  • deefha
    deefha mecenáš6.4. 14:41Srazy, cony, festivaly
    A jak teda večer? Jdete někdo někam spláchnout intenzivní zážitky?
  • deefha
    deefha mecenáš6.4. 14:39Sběratelský klub
    @yogi Jo, tak nějak v průměru mi to přijde OK. Jsou ty peníze mezi lidma :⁠-⁠) Za třiatřicet pěkných a částečně nesehnatelných knížek to dneska fakt není moc. Jen prostě málokdo to myslím bude ochotný vysolit najednou.
  • deefha
    deefha mecenáš5.4. 15:51Sběratelský klub
    @xintax Jasně že jo, cena je v pohodě. Jen ze zkušenosti vím, že celky se špatně prodávají (nemluvím si ce o komiksech, ale ono to bude všude podobné). A taky teda držím palce :-)
  • deefha
    deefha mecenáš5.4. 11:49Sběratelský klub
    Hmmm... Takhle v kupě se to těžko prodá. Ale naprosto chápu, proč to majitel nechce prodávat po kusech :-)
  • deefha
    deefha mecenáš4.4. 20:03Pindárna
    Já nevím, ty kolosálky mi přijdou děsně nepraktický. Blbě se to čte i skladuje. A je to drahý :-P
  • deefha
    deefha mecenáš4.4. 13:03Srazy, cony, festivaly
    Seru na vás, jdu domů :-) Resp. v sobotu na půlmaratón. Ale večer bych možná, kdyby někdo někam po náročném dni chtěl zajít, klidně zašel. Na pivo myslím.
  • deefha
    deefha mecenáš3.4. 17:09Pindárna
  • deefha
    deefha mecenáš26.3. 15:11Sběratelský klub
    Nejradši mám určitě první vydání dvojknihy Čtyřlístku Poklad kapitána Kida / Jak se chodí do pohádky. Není to sice ten úplně původní výtisk, který jsem jako dítě dostal a pak ho četl pořád dokola, aby nakonec zmizel někde v zákoutích času... Ale je to prostě moje srdcovka a kromě prvních čísel Komety na mě pak už nikdy nic tak nezapůsobilo.

    Aktuálně prahnu po něčem z tuzemské produkce, co vyšlo ve velmi limitovaném nákladu a zrovna je jeden výtisk k mání. Sice za příšernou cenu, ale protože o tom pořád uvažuju, tak neřeknu o co jde, aby mi to třeba někdo bohatší nevyfouknul :-) Obecně se dá koupit všechno, stačí mít jen trpělivost a prachy.
  • deefha
    deefha mecenáš26.3. 10:18Sběratelský klub
    @soulbringer Trojka Druuna rozhodně není lepší, z celé série mi naopak přijde nejhorší. Ale pořád je "docela dobrá", jak jsem psal :-)

    Jinak já teda znám minimálně jednoho sběratele komiksů, který je zároveň čtenář (opravdu existují!). A své protichůdné vášně řeší tak, že pokud má komiks pevnou i měkkou vazbu, kupuje oboje, čte měkkou a pevnou ukládá do skříně (bez ohledu na to, jestli je ve fólii nebo ne). Myslím, že tady na ComicsDB není, ale kdo ví - třeba se ozve :-)
  • deefha
    deefha mecenáš26.3. 10:00Sběratelský klub
    @Alfi No pochopitelně! Ale ta Druuna trojka je taky docela dobrá, tu určitě vybal :-D
  • deefha
    deefha mecenáš25.3. 21:20Sběratelský klub
    @xintax ad ten inzerát v Bazaru - že je z fólie vybalená zrovinka komplet Druuna, to mě tak nějak vůbec nepřekvapuje... :-D
  • deefha
    deefha mecenáš25.3. 09:02Sběratelský klub
    Ále... Stejně až mi to se mnou sekne, tak všechny ty moje komiksy odnese mladá do knihobudky, jak ji tak znám... :-D
  • deefha
    deefha mecenáš25.3. 08:40Pindárna
    @seneke To je číslo 2/2024? Ten mi teda jako předplatiteli dorazil už někdy před čtrnácti dny. Mají v té distribuci asi pořád trochu bordel :-)
  • deefha
    deefha mecenáš20.3. 12:19Pindárna
    Zatím jsem nikde na žádný takový komentář nenarazil.
  • deefha
    deefha mecenáš19.3. 19:22Pindárna
    Já utrácím benefity na Knihcentru (jen to teda jen e-shop, ale to mi vyhovuje).
  • deefha
    deefha mecenáš19.3. 16:33Pindárna
    @Django Pokud je to kvůli přebalování, tak se náklad brzy vrátí zase zpátky na pulty. Podobě to bylo u KC:D komiksu, u kterého se musela změnit přebalová obálka. Nikdo si dneska nedovolí nechat náklad ležet dlouho na skladě :-)
  • deefha
    deefha mecenáš18.3. 10:39Pindárna
    TL;DR Překvapením ComicsCentra pro první pololetí 2024 je Chřtán Stjepana Šejiće: https://www.comicscentrum.cz/zacatek-velkolepe-fantasy-sagy-od-stjepana-seji-e
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 23:27Filmový a hudební klub
    S tou Vránou to vidím jako se Star Wars: každá generace by měla mít svoje. A takový, jaký si zaslouží. Čili já docela rád zůstanu u původní Vrány, ta nová zjevně není určená pro mě. To ale ani ty Star Wars :⁠-⁠)
  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 19:55Filmový a hudební klub
    @seneke

    Viz https://venturebrothers.fandom.com/wiki/From_the_Ladle_to_the_Grave:_The_Shallow_Gravy_Story

    Billy Joel - We Didn't Start the Fire

  • deefha
    deefha mecenáš16.3. 12:42Pindárna
    To je teda souhrn těch dvou videí - Psychoverzum a Blacksad? Něco dalšího? Fakt nehodlám obětovat hodinu času sledováním zrovna tohohle :-/
  • deefha
    deefha mecenáš14.3. 10:14* Připomínky a návrhy
    3
  • deefha
    deefha mecenáš8.3. 13:59Pindárna
    FYI poslední Bludiště bude, Trystero už na tom maká! :-D

    https://www.facebook.com/www.trystero.cz/posts/pfbid02HBS4xyCFzQQMapFDk8oC2Av2gY2x1B3sPkXVVPx3VH8W8inQPRYSGisRfijw1occl
  • deefha
    deefha mecenáš29.2. 17:26Pindárna
    Filip přečetl víc knih, než já jsem kdy vůbec jen z dálky viděl :-) Fakt jako. Jeho přehled je neuvěřitelný. Když se podívám na můj profil na Databázi knih, tak je to fakt bída. A to si tam pro jistotu dávám i kuchařky :-D

    https://www.databazeknih.cz/prectene-knihy/deefha-100773
  • deefha
    deefha mecenáš29.2. 16:46Pindárna
    Měli bychom se častěji scházet, abychom se vzájemně poznali. Ideálně každý s visačkou na krku a na ní zdejší ikonku :-)
  • deefha
    deefha mecenáš29.2. 15:59Pindárna
    No ták! Kdepak je Darth Raelchi, když ho nejvíc potřebujeme? :-D Tomu teď musi strašlivě zvonit v uších!

  • deefha
    deefha mecenáš27.2. 15:44Pindárna
    Pánové, zavírejte po sobě správně ty kurzívy, když už to nedělá systém... Kdo to pak má číst :-)
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 335 (cca 67671 Kč)
Mám: 1600 (cca 501497 Kč)
Chci: 397 (cca 167486 Kč)
Sháním: 396 (cca 166286 Kč)
Nabízím: 4 (cca 1037 Kč)
Osobní: 1 (cca 39 Kč)
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0