• erik
    erik23.9.2014 08:36Skalpy #01: Země Indiánů
    Skalpy prinášajú do našich končín trošku americkej prériovej beznádeje. Kresba je nepríjemná ako polnočný moment v úzkej uličke s pochybnými indivíduami zjavujúcimi sa znenazdajky z obidvoch strán. Do toho sa vrhá dej plný násilia, drog, kasín, sexu a policajtov, ktorí o zákone, tobôž spravodlivosti, nikdy nepočuli. Kniha funguje lepšie ako tempo vydávania zošitov v Crewi na kvadrát, takže neostáva inak ako tešiť sa na pokračovanie.

    P.S. Kvitujem reklamu na Lucifera.
  • erik
    Tajné vojny sú kult, avšak nie preto, lebo by ich niekto ovenčil Nobelovou cenou za literatúru. Je to preto, lebo je to akčná naivná a superhrdinmi prepchatá klasika.
  • erik
    Thor v starom prevedení je nezaujímavá figúrka prežívajúca nezaujímavé vesmírne a akože mýtické záležitosti. Číta sa ťažko, textu je miestami až moc, protivníci ako mimozemšťan s americkým menom Čosi Čosi Bill tomu nasadzujú korunu. Kresba je však chutná, dynamická a autor si dokonca dovolil vydarený fór s okuliarmi, pre ktorý sa túto knihu oplatí prečítať.

    Škoda, že kresba nie je pôvodne kolorovaná.
  • erik
    Pokračovanie Fantastic Four - Nemysliteľné, kedy sa Reed prehlási vládcom Latvery, je veľmi zaujímavé. Bavil ma aj záverečný nebeský trip, minimálne som sa na tom výborne zasmial.
  • erik
    Fantastic Four sa vrhajú voči mágii Dr. Dooma a dá sa to čítať (Doomov nástup na scénu je dokonca skvelý). Posledné zošity sú kreslené veľmi odpudivo, zo superhrdinov na vrchole síl sú zrazu deduškovia a babičky.
  • erik
    Wolverine a jeho zrod bez náznaku elasťákov a vlastne i dajakého akčného podtónu? Prečo nie.

    Marvel sa odhodlal nasadiť krk a prekvapivo mu to vyšlo. Iste, svoj diel zásluh má aj vynikajúca kresba. Andy Kubert sa týmto spôsobom neskôr vrhol aj na 1602, je to slasť. Netreba však zabúdať, že tím autorov s Jenkinsom v popredí dokázal priniesť nielen srdcervúci tragický príbeh jedného šľachtického rodu, ale najmä uveriteľný komiks, ktorý nezničil hlavnú postavu, ako to často býva zvykom pri honbe za senzačnými zvratmi v živote zavedených komiksových postáv. Toto je jeden z najlepších príbehov Logana a jeho pazúrov. Pre fanúšika povinnosť, pre ostatných zaujímavá freska zo života kanadských baníkov.

    Ponúknuť rodinnú drámu, čoby úvod do Wolverineovho života, bolo geniálne a nič viac sa k tomu napísať nedá.
  • erik
    Čo je Justin Bieber pre hudbu, to je Civil war pre komiks. Megaúspešné nič. Celý event počal sériu zúfalých krokov Marvelu ničiť svoje vlastné charaktery nezmyselnými zmenami osobnosti. Tu si to odniesol Peter Parker, ktorý vykonal niečo len preto, aby sa docielilo ohúrenie nemysliaceho čitateľa. Millar sa ani nesnaží budovať nejaký zmysluplný príbeh, stačí, že sa zo dva razy pobijú všetci prítomní. Poteší akurát Captain America počas odletu zo základne Shieldu a vlastne aj Punisher. A McNiven? Nemám rád jeho mentálne retardované výrazy tváre od nosa nadol (viď Parkera na tlačovke), takže ani v tomto smere sa nekoná nič pozitívne.

    Sklamanie to bolo v angličtine a ani po česky ma to nenadchlo.

    P.S. Namiesto Captaina Americu tu pobehuje Kápo.
  • erik
    Celkom príjemné béčko. Škoda, že o western to ani nezavadilo, skôr má z toho človek pocit ako z filmov o Indiana Jonesovi alebo z poviedok R. E. Howarda. Spiknutia, mystika, neprebádané hlbiny... Ústradná dvojica baví, Hex nepôsobí tak neschopne, ako vo svojej samostatnej knihe od CC.
  • erik
    erik12.7.2014 11:52Habíbí
    Príjemná love story, ktorá dojme, zaujímavo sa prelína dej, akoby staroveký, a zrazu je z toho súčasnosť. Kresba je pekná. Škoda, že autor túžil poistiť si hlbšie posolstvá za každú cenu, a tak tam občas fičí náboženské nadprirodzeno kombinované s mystikou, až to bolí. Najlepšia vec na celom diele je obálka. Habibí ma utvrdilo v tom, že je fajn byť Európan a rovnako sa vyplatí dávať ruky preč od všetkých náboženstiev.
  • erik
    Po všetkých stránkach lepšie ako prvá kniha, nechýba monumentálny protivník, Genosha dostane, čo už párkrát zažila a ešte je tu aj vydarený panel s Profesorom X so zaťatou päsťou s fasa hláškou na perách. Veľká škoda, že toto sa nedočká pokračovania.
  • erik
    Po dlhšej dobe je tu kniha, ktorá ma zasa chytila. Telenovela ustupuje do pozadia (kiežby tam ostala) a prichádzajú gurmáni, ktorí z Ricka a spol. konečne vytrieskajú aj nejakú tú tvrďárinu. Výborné.
  • erik
    erik12.7.2014 07:33Lucifer #06: Domy ticha
    Je dosť možné, že toto je najlepšia kniha, aká dotarez v sérii vyšla. Už obálka je parádna a príbeh nezaostáva. Dôjde na konfrontáciu s Bohom? Čo sa stane v domoch ticha? Lucifer po čase nie je bábka, ale hýbateľ deja a neváha ukázať aj svoju moc. Bolo načase.
  • erik
    Vynikajúca akčná tímovka, ktorú zráža iba kresba. X-Meni sa musia vysporiadať nielen s chorobami, šialenými post-ľuďmi a celou armádou vesmírneho cisárstva s Cassandrou Novou v čele, ale i s tým, že jeden kreslič prepchal istý zošit kresbami plnými sexu (doslova). Táto kniha navyše obsahuje moju obľúbenú scénu s Wolverineom, kde hrajú rolu pazúry v daždi a jedna dodávka plná ozbrojencov.
  • erik
    Neskutočne zábavná akčná oddychovka, v ktorej je radosť navštíviť zoologickú záhradu. Končíme v najlepšom a Garth Ennis ešte nepovedal posledné slovo.
  • erik
    Tajné vojny sú kult, avšak nie preto, lebo by ich niekto ovenčil Nobelovou cenou za literatúru. Je to preto, lebo je to akčná naivná a superhrdinmi prepchatá klasika.
  • erik
    Ultimate Spider-Man je rozťahaný, absentuje vtip a vôbec, ani ten Green Goblin sa nevydaril.
  • erik
    Moderná akčná klasika, ktorú kreslí Finch. Čo očakávate, to dostanete. Keďže séria New Avengers po tomto rýchlo začala slúžiť ako doplnok marveláckym „eventom“, je samostatne stojaci rozbeh takmer to naj, čo séria ponúkla (možno ešte Michaela po House of M a démonické vpády do našej reality). Jedinou chybou je, že sa v tíme zjavilo minimum ženských postáv.
  • erik
    Iron-Man je navlas rovnaký ako iná dobová legenda Spider-Man, strašne dobre sa to číta, pretože ma to vracia do detstva a zároveň ukazuje superhrdinský komiks tak pekne naivný, ukecaný, sem-tam akože vážny (chľast). Rovnako ma bavili záporáci, ktorých mám spojených s inou superhdinskou ikonou, a síce Captainom Americom. U mňa výborné, priaznivcom súčasného komiksového strihu, nablýskanej kresby, našej „reality“ a ubehanej prázdnoty toto dielo nedá nič.
  • erik
    Komiks pre staromilcov, zásadné príbehy typu šesťruký Parker, Morbius, mechanickí pavúkobijci... Nechýba Kazar, Dr. Strange... Navyše je to ukecané, každá úvodná strana vrhá na čitateľov komentáre typu – to ste nečakali, zdá sa vám to prehnané, čítajte ďalej! Teší ma, že sa aj niektoré odkazy, zdá sa , ponechali podľa originálu (jeden starý film). Plus je tu „dobové čaro“, Jameson komentuje rozmach televízneho vysielania a tak podobne.

    Krásna naivná superhrdinská knižka.
  • erik
    Spider-man a Green Goblin rýchlo ukončia svoj boj, čo je dosť nuda, dojem napráva nemožnosť opustiť školu a pobiť sa s Rhinom.

    X-Meni sa blížia k ďalšiemu nadupanému vrcholu, Bratstvo zlých mutantov chystá odvetu, Beast sa chystá na rande, Wolverine je s Cyclopsom v Savage Lande a Jean s Profesorom X vyrážajú do Hellfire Clubu. Ďalšie číslo bude PECKA! Inak sa zjavil nový kreslič Kaare Andrews, tu silno mangoidný, nie každému sadne.
  • erik
    erik22.6.2014 09:48Batman: Země jedna
    Rok jedna je typická alternatívka, všetky postavy z batmanovho univerza sa v odlišných podobách prezentujú v príbehu, ktorý píše Geoff Johns. Tentoraz sa snaží ukazovať, ako by to vyzeralo, keby sa Batman túlal našim svetom, ako by bol nemotorný, na smiech, zrelý na nakladačku. Verím, že to niekoho baví, mňa moc nie. Alternatívky mám rád skôr uletené, prehnané (Drakulovský batman), než obyčajné. Trend cpania superhrdinov akože do obyčajného sveta ma obchádza. Navyše je príbeh v podstate priemerný ako slovenský hokej, občas vyzerá pekne, ale vo výsledku naň človek rýchlo prestane myslieť. Kresbu má na starosti Gary Frank, mainstreamu sedí, ale už od čias Supermana mám z jeho kresby pocit, že je absolútne chladná a to sa nezmenilo ani tu.

    Celkovo tu máme jednorazovú knihu, ktorá sa dá prečítať a už nikdy sa k nej netreba vracať.

    P.S. Obálka je príjemná i na omak, vydavateľstvo Crew tuším takto kvalitný obal ešte nevydalo.
  • erik
    erik17.6.2014 13:52Hellboy #09: Divoký hon
    Keď je máš čierne na bielom, tak to asi bude pravda! Predsa by ťa nezavádzali! Najdôležitejšia je poviedka Mŕtvola, nevrav mi, že to papierik neprezradil!!!
  • erik
    erik16.6.2014 08:16Bleach #13: The Undead
    Kjóraku zmetie Chada do prachu, ale okrem pohodového hippiesáckeho prístupu má aj dosť chochmesu, takže sa nič vážne nedeje. To súboj Kenpači – Ičigo je vražedný, prichádza duch v stroji (teda skôr dvaja, nebudem prezrádzať, však vám to dôjde) a pre mňa sklamanie. Nie preto, že Ičigo prežije (to by bolo skôr parádne šokujúce, keby nie), ale pre spôsob, akým sa to stane. Kenpači je vraj najsilnejší, kým kapitáni fičia na „bankaj“, on fičí tak, ako je tu popísané? No, trošku to autor prehnal. Nevadí, ide sa do finále.
  • erik
    Povedzme si pravdu, tento komiks začína až v dvanástej knihe. Bolo náročné vydržať a neodpísať ho. Kapitáni vstupujú do deja, mimo Ičiga a jeho záchrannej misie sa rozohráva detektívka s klasickou pointou – vraždou. A prichádza prvý vrchol série, Kenpači Zaraki predvedie Ičigovi, čo je to sila. Na tento stret som sa tešil roky rokúce, odkedy mi táto konfrontácia ušla v telke. A začiatok nesklamal!
  • erik
    Tak sa nám to melie a nenápadne sa nám tu začína rozbiehať druhá dejová línia. Ičigo postupne silnie.
  • erik
    Najslabšia časť v Soul Society je prienik za hradby, odteraz to však už bude len a len lepšie. Vtipný boj s profesionálne pripraveným poddôstojníkom je prísľubom.
  • erik
    Úvodné krôčky v Soul Society sú dosť slabé, ale je to len začiatok, táto manga vyžaduje dosť sebaovládania a trpezlivosti.
  • erik
    erik16.6.2014 08:03Bleach #08: The Blade and Me
    Prichádza záver tréningu a hor sa k vyvrcholeniu tejto série – do Soul Society.
  • erik
    erik16.6.2014 08:03Bleach #07: The Broken Coda
    Prípravka na navrátenie síl sa dá prežuť.
  • erik
    Koniec súťaže s patrične monumentálnym protivníkom a príjazd Soul Society borcov nie je na zahodenie.
  • erik
    erik16.6.2014 07:56CREW² #40
    Anita končí, nemám jej to za zlé. Záver bol dokonca celkom zaujímavý. Skalpy sú fajn, ale do kolien z nich asi padajú len Amíci, ktorí v tom vidia alternatívu k černošským getám, asi sa im už obohrali, takže vulgárni červenokožci sú príjemným spestrením kulís. A Rex Mundi... No, dajme tomu, že je to o chlp lepšie ako najhorší komiks všetkých čias, ničmenej je to zúfalstvo nad zúfalstvo a hlavný hrd...- nímand nezvládne ani to, čo deti, hodiť kameňom. Ajajaj!

    Nič moc.
  • erik
    Calvin a Hobbes.
  • erik
    erik16.6.2014 07:51CREW² #41
    Sam a Twitch je Bendisovka ako vyšitá, kopa malých panelov a tona dialógov, do toho vydarený nadprirodzený prípad, všetko sa zamotáva, skrátka, pohoda. A ešte je aj zodpovedajúco nakreslená. Tmavo a pritom „imidžácky“. Myslím, že podobne ladený Rex Mundi by sa mohol učiť, ako sa robí tajomná detektívka. Snenie môžem, krátke momentky parodujúce zábavný priemysel boli fajn.

    Nové príbehy dodali Crewi na zaujímavosti.
  • erik
    Je to Superman, na ktorého si o chvíľku človek ani nespomenie. Protivník je mnohodimenzionálne všemocný klaun, ale čo je to oproti rane do nosa od Supermana. Že vám toto konštatovanie prišlo podivné? Nič si z toho nerobte. Čo si určite zapamätáte, je meno scenáristu. Cisár je nahý - to sa asi od serióznych publicistov nedozviete. Preto sa spoliehajte na deti.
  • erik
    erik16.6.2014 07:37Gantz #04
    Rozťahaná bitka s neprehľadným nádychom, v rámci ktorej ma z letargie vytrhla iba scénka s ochranárskou babičkou a záverečný pohľad na jeden chrbát. A to je málo. Gantz ma nebaví.
  • erik
    erik16.6.2014 07:36Hellboy #09: Divoký hon
    Hellboy sa vydáva k niečomu veľkému. Koniec sveta? Vesmíru? Uvidíme. Páčilo sa mi, ako sa Mignola snaží uplácať z minulých poviedok niečo s väčším presahom. Nie, že by mu to moc šlo (nech žije kráľ Artuš), najprv snaží pojednať čosi o divokom hone, aby to celé vyšumelo dostratena, z bitky s obrami sa stane ťažký psychologický moment a po „iksté“ si zopakujeme scénu s odtrhnutými rohmi. Každopádne ma potešila dospelá dievčina z Mŕtvoly. Kresba je mierne detailnejší kompilát, nič rušivé sa nekoná.

    P.S. Neverte propagande o podivných miestach.
  • erik
    Veci sa dejú, stále je to o tom istom, čo nie je chyba, len by som uvítal ukončenie. Light má dve možnosti, snáď konečne dohrá alebo sa opäť schuti zasmejeme na nezmysloch zvaných – vopred premyslený plán.
  • erik
    erik14.5.2014 12:12Mýty #05: Trpká období
    Mýty nepostoja na mieste, stíhajú tajné operácie na Starom kontinente, ohováračky ex-manželov, voľby, pôrody, rodinné odlúčenia i stretnutia, slovom, je čo čítať.

    Je to príjemné, až beda! Spočiatku som si vravel, no fajn, zasa priemer, ale s každou stránkou som sa bavil viac a viac a ku koncu som nevládal udržať nadšenie. Kým detektívne linky sú priehľadné ako vzduch za jasného dňa mimo smogových centier (toto Willingham zvládol azda iba v prvej knihe), vôbec to neprekáža.

    Minulá kniha bola brutálna, táto je civilnejšia, ale takmer rovnako chytľavá. A obálky sa zlepšujú.
  • erik
    erik14.5.2014 12:03Green Arrow: Rok jedna
    Green Arrow ma pozitívne prekvapil. Nie je to superhrdinský komiks (to lukostrelci bývajú málokedy), skôr akčný. Dafoe by sa potešil, ako jeho Robinsona spracuje americký komiksový priemysel. Luk, drogy, finálna megakosička a je to. Ešte aj ženská verzia Piatka pricvála, keď treba. Niekoľko „výpomocných“ scén nemožno neočakávať, ta-tam sú príbehy, kedy jeden borec všetko prestojí a nemá ani škrabnutie, nieto zlomenú ruku. Páčila sa mi aj trošku drsná kresba.

    Som rád, že tu máme ďalší predstavovací príbeh hrdinu z DC. Kam sa hrabe zúfalý seriál.

  • erik
    Historický exkurz s etnicky nekorektnými Šmokami? Milé a vhodné pre deti bez ohľadu na štatistický vek. Tri príbehy ma bavili.
  • erik
    erik12.5.2014 08:16Maus (souborné vydání)
    Prekvapivo som okamžite prepadol tejto autobiografii, ktorá mrazivo podáva nielen tradičné koncentrákové prostredie, ale aj to, čo tomu predchádzalo a, čo bolo prekvapivo dojemné, aj následky po mnohých rokoch. Vzťah otec-syn dodal téme na zaujímavosti a mne ostáva jediné. Zvolať – Bravó!
  • erik
  • erik
    Dark Knight vs. Scarecrow. Čo môže byť lepšie? Možno návrat ku komiksovej klasike a nie k filmovým – záporák bude mešuge, ale akože v realite, viete... – stavom. Prišité ústa, aby Joker neohováral, to nespasia. Našťastie, je tu Fiinch, takže sa na to dobre pozerá a v podstate som sa nenudil. Slabší priemer, oproti minulej ráznej knihe zostup, voči Detective Comics o dve triedy lepšie. Máme tu NEW 52, takže neprekvapuje, že sa vracia aj „rochnenie“ v jednej po-opernej scéne. Zatiaľ predsa nebolo, nuž sa patrilo.
  • erik
    Po dlhšej dobe je tu kniha, ktorá príjemne plynie a človek si nemusí vyhľadávať oslavné ódy na internete, aby sa presvedčil, aké je to veľdielo. Jasne nie je. A preto je to zaujímavé čítanie. Postavy opäť „pleticharia“, „drísdajú“, zverujú si drsňácke historky o blízkych, aby mohli uroniť nejakú tú slzu a keďže je to komiks, v ktorom vystupujú zombie, tak ich „prikluše“ celé stádo. Hodnotím ako jeden z lepších dielov.
  • erik
    A je tu ďalší Superman, ktorý sa na nič nehrá. Priamočiary dej, mlátička, Kent a jeho termínové „trable“, mlátička, doják o náhrdelníku, mlátička... Jurgens našťastie vie, ako písať spotrebný mainstream, nuž tu máme ďalší dobrý priemerný superhrdinský komiks. A tých nie je nikdy dosť. Kresba neruší.
  • erik
    Captain America to má mimo svoju trojpísmenkovú krajinu ťažké. Bojovať za ideály vždy prináša rozpor, nakoľko žiadny zamestnávateľ (vlasť, cirkev atď.) nie je ideálny. Zvyšok sveta mu to patrične dá zožrať a určite to bude aj v prípade tohto komiksu.

    Ten je prekvapivo pomerne málo angažovaný. Afganistan je tu len preto, aby bol (podobne ako šteky o známych teroristických útokoch), hlavný dej je inde. A to doslova. „The end“ hlavného hrdinu má, žiaľ, inú vážnu trhlinu. Scenárista si zmyslel, že sa vrhne na prevteľovanie a to je, povedzme si úprimne, značne blbá myšlienka, o prevedení nevraviac. Rambo to nezachráni. Záver s prezidentom je potom už len čerešnička na torte.

    Kresba, na druhú stranu, je fajnová, spočiatku ma bavila tenká linka, ako sa vkrádala Smrtka, kontúry zhrubli a niekedy si človek pripadal ako v Zombiách z Marvelu.

    Celkovo ďalší zbytočný komiks, ktorý mimo Spojených štátov nikto nepotrebuje. Mohlo to byť lepšie, keby si autor odpustil tú duchovnú turistiku.
  • erik
    Tak, ako v prvej časti, aj tu si to človek prečíta a zabudne. Akcia strieda akciu, idylku záverečný nástup na linku vedúcu domov.. V rámci spotrebného mainstreamu je to pohoda, kreslené je to tak, že sa davy chytia.
  • erik
    Spider-Man ma v Ultimate verzii nijako zvlášť neberie a ani funebrácka scéna s mostom na tom nič nezmenila. Hlavne Green Hulk... teda Goblin mi absolútne nesedí.

    X-Meni rozbiehajú ďalšie kolo historických momentov, prichádza Kitty a Phoenix. Bude mela.
  • erik
    Toto je dojemná a krásna knižka pre fanúšikov Spider-Mana. Tie neustále odkazy, tá silná dávka nostalgickej romantiky... Ale aj pre nováčika je tu toho dosť, hlavne kresba. Sale je úžasný, má vlastný štýl, dýcha z neho atmosféra zašlých dôb, ktoré neboli hektické a prezentovali sa dôstojne (muži nosia klobúky a pod.). Záver sa prekvapivo, ale zato bravúrne vyhol klišé, ku ktorému by sa asi uchýlili menej zdatný scenáristi, keď už to začalo Green Goblinom, všakže. Toho Sale tradične parádne „zoškriatkovateľ“, milujem jeho záľubu v nasadení až rozprávkového výzoru rôznym záporákom, pričom z nich často ide hrôza.

    Loeb exceluje, tú "blue" atmosféru cítiť z každého slova - kto mohol tušiť, že ona so mnou prežije celý svoj život... Takmer som neudržal slzu.

    Jedna z najlepších vecí, čo v UKK zatiaľ vyšli.
  • erik
    Jéj, už sa neviem dočkať, až to dorazí poštou!
  • erik
    erik30.8.2023 06:46Conan
    Ivan Kucera - len pre poriadok, obľúbená scéna so supom a ukrižovaním vychádza z poviedky R. E. Howarda - And witch shall be born (A zrodí sa čarodejnica).
  • erik
    erik16.6.2020 06:58A zrodí se hvězdy...
    Ja idem proti prúdu. Superhrdinský mainstream mám rád, je to správne oddychový žáner, od ktorého nečakám stret s realitou. Rising stars je fajn, doba vzniku ho limituje, ak niekto limity vyhľadáva. Mne sú ukradnuté. Ako, jasné, Highlander bol ternom, ideál spraviť svet lepším je priam kánon, keby to tam nebolo, kto by presvedčil americkú mládež, že tí dobrí musia svoju víziu utópie nanútiť celému svetu?

    Iná vec je, že kolosálky sú totálna blbosť. Ale čitatelia komiksov a nakupujúci v Lidli sa nelíšia. XXL týždeň zaberá. Vyčítať CC, že nevydava čosi "hodnotnejšie" ako 90. Image/TopCow a Dark Horse Conana je čudné, veď nič iné v kolosálkach ani nevyšlo...

    Mne kolosálky nechýbajú, kúpil som si len Conanov, lebo mám pre neho slabosť a toto, lebo som si to chcel dočítať.

    Chápem, že dnes tento typ komiksov v ČR a okolí zaujme málokoho, ale ako vidno, komiks na kilá je v kurze, jedno, aký má obsah.
  • erik
    erik10.3.2020 08:24Providence
    PKD - šetrilo sa nielen na bublinách. 😀
  • erik
    Kaaos - čo som narýchlo vygúglil, tak po troch knihách je finále Secret Empire a štvrtá kniha je klasický tie-in. Ale azda sa tu nájdu aj takí, čo to vedia presne.
  • erik
    Fimi - nebuď. BB/art vydal šiestu knihu ako prvú v poradí, lebo to je príbeh o zrode Green Lanterna. Potom vydal No fear a Revenge... Žiadny komplet alebo logiku v tom nehľadajme...
  • erik
    erik31.1.2020 11:43Bílý písek
    lantan1 - ani ja som od neho nič nečítal a podľa mňa sa netreba báť. Príbeh je tak jednoduchý, že by sa chytil aj volič vládnej strany.
  • erik
    FIMI - BB/art vydal až No Fear, nie Rebirth. Čiže podľa tvojho zoznamu 2, 3 a 6. V DCKK vyšli 3, 4 a 6. Inak súhlasím, že Blackest Night je super a je škoda, že sa na váš trh nedostala.
  • erik
    erik28.11.2019 22:15Murena #01: Cyklus matky
    Kebyže sme v škole, vravel by si inak. :)
  • erik
    Je ale fakt, že toto je nádherne "dark", takúto krutú a drsnú knihu Mýtov v klasickej rade nenájdete ani lupou.
  • erik
    Ja si myslím, že je to jedno. 16. Mýty ukončia Pána Temného a toto tu ho ukončí tiež, ale inak. Mne to prišlo ako alternatívka. Ja som si to prečítal a nemám pocit, že by mi to prekážalo.
  • erik
    PKD, vieš, ono to s týmito eventmi chodí tak, že majú tie-ins. Napríklad Azzarello písal Flashpoint Batmana atď. Film mal z čoho vyberať, toto tu je len základná kniha.
  • erik
    cyboy - S Aaronom je koniec. Ďalšiu knihu písal niekto iný a po krátkom čase sa zjavil Cates, ktorého kult osobnosti veselo rastie, takže sa neboj, ak s ním náhodou Crew bude pokračovať. Aaron je touto knihou kompletne dovydávaný.
  • erik
    Cyboy - to, že niekdy príde priame pokračovanie kníh od BB/artu, som nečakal. To, že Johns to bude písať rovnako nudne sa naopak čakať dalo. Mňa zaráža, ako o pár desiatok zošitov dokázal napísať Blackest Night, čo je jeden z najlepších superhrdinských eventov, čo som čítal.
  • erik
    mearez - Áno, ďalšie knihy sú lepšie. A je úplne v pohode, že sa ti to nepáčilo. Sandman je presne ten typ komiksu, ktorý sa mi absolútne neosvedčil pri šírení komiksovej osvety. Mnohí komiksom nepobozkaní sa nevedeli orientovať ani len v následnosti panelov... Ak by si si chcel urobiť názor sám, skús prípadne ešte tretiu knihu Krajina snů, vyšla nedávno farebne. Sú to len štyri samostatné poviedky. Ak ťa oslovia, môžeš to risknúť ďalej. Ak nie, tak by som to ďalej nesilil.
  • erik
    erik20.12.2018 06:25Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    George Walker Bush - keďže vliezla do Terriganskej hmly, tak je Inhumanka. To bolo v rámci All new all different Marvelu, že svet obchádzali dva veľké mraky hmly a prebúdzali v ľuďoch s inhumans génmi superschopnosti. Tá hmla zároveň zabíjala mutantov. A tak sa posekali X-Meni s Inhumans...
  • erik
    Jéj, mám šľachtický titul! Som Erik z FB.
  • erik
    Walome - čítam to spredu i zozadu a nie je mi jasné, či si pozitívne alebo negatívne naladený. :)
  • erik
    erik10.11.2017 20:0347 Róninů
    Je vážny. Kresba reflektuje tvorbu japonského ilustrátora Gekkó Ogata, ale zachováva si Sakaiovu jedinečnosť (farby, ak je v bonusoch verná galéria, sú dosť podobné). Že Sakai dokáže svojou hravou kresbou zobraziť tie najvážnejšie emócie, dokázal na Usagim nespočetnekrát. Inými slovami, je za tým viac, než sa zdá z povrchného nahliadnutia, ale nie tak, aby to bolo okaté, že aha - som strašne zásadné umenie!
  • erik
    cyboy - a bude horšie, nemaj ilúzie. :)
  • erik
    Zasa, myslím si, že aj bez tých okolitých vecí sa to dá v pohode čítať.
  • erik
    Ešte sa hodí znalosť Astonishing X-Men od Whedona, najmä tretia a a štvrtá kniha, kde je agentka Brand a SWORD. Aj keď mám dojem, že v prvej knihe sa mihla na konci a tá je v UKK.
  • erik
    Hej, takmer som ho nedočítal. Najslabší Millerov scenár dovŕšený ksichtmi McNivena, ktoré fakt nemusím. Hociktorý x-menovský event v novom miléniu je lepší, i tie slabé, typu X-Necrosha (ok, možno X-Men/Avengers - Utopia je slabší). Civil War mi príde ako - jéjda, zlí superhrdinovia ublížili civilom, príde akože registrácia, Captain America je proti, ostatok je za, Peter Parker spraví niekoľko oportunistických prešľapov, akoby ani nebol inteligentný vedec, do toho dve podarené akčné medzihry a šlus. Zrazu sa Captain zachová tak, ako sa zachová a celá fraška končí. Zív. Problém Marvelu za posledné desaťročia je, že úplne neguje charaktery svojich postáv a nechá ich konať, akoby boli úplne niekým iným (AvX v tomto vyniká). A to mi pod kožu nejde. To už radšej Secret Invasion alebo The Siege, tam sa aspoň tento jav moc neprejavuje. Osobne by som uvítal, keby sa teraz pár rokov eventy zrušili a jednotlivé série by sa venovali samy sebe.
  • erik
    Kým prepadnete depresii, máme za sebou 67 zo 100 zošitov, a teda ani náhodou nie sme "sotva ve třetine". Skôr tretinu pred koncom.
  • erik
    The Genius - super, tiež som chcel porovnávať, ale už nemusím... Vďaka. Inak, farebnosť drhne pri viacerých UKK, ktoré už vyšli inde a dá sa porovnať (napr. Zimný vojak...), takisto sú tie "pevné" obálky mäkké ako po salmonele, takmer každý dotyk ich ničí, to sa ani nebude môcť vyberať z police. Ale nevadí, za tú cenu a za tie Zázraky to stojí.
  • erik
    erik30.6.2013 12:35Batman R.I.P.
    Fry - odporúčam ti prečítať si nadčasovú rozprávku Hansa Christiana Andersena - Cisárove nové šaty. Jej pointa rozhodne napomáha pri aplikácii myslenia na prečítané. Dokonca i u Batmana.
  • erik
    Pokiaľ zamýšľať sa znamená zistiť, že niekde inde sú ďalšie kontexty, tak to samozrejme uznávam, že je to dielo rovné Platónovi.
  • erik
    Fry - úpriimne ti ďakujem, dosiaľ mi nenapadlo, že detský mainstream bez akýchkoľvek ambícií je hodný hĺbavých myšlienkových pochodov. Budem si to do budúcna pamätať.
  • erik
    Jasné, rebríčky sú jedna vec, osobný vkus iná. Ja mám rád mierne naivnú klasiku, zábavu... Preto ma baví Wolverine and the X-Men, čo je čistá humoreska. Alebo akčný superhrdinský mainstream bez nejakých piplačiek s charaktermi (napr. Messiah Complex, Second Coming). A hlavne minulosť (napr. Age of Apocalypse), nedávno vydané komiksové legendy od Netopejra ponúkajú tisíckrát lepšie príbehy (Proteus, Hellfire Club, Dark Phoenix) ako celý Wheddon. Tým netvrdím, že je tento Astonishing zlý, naopak, je ľahký a príjemný, navyše, parádne graduje. Zo súčasných by som rozhodne vybral ešte Careyho X-Men Legacy zaoberajúci sa X-Necroshou, nie je to bomba, ale rozhodne ma baví Proteus, čo sa o Ordovi povedať nedá (ale zasa Danger je skvelá). Aby som sa pridlho nevykecával, rebríčky si rád pozriem, ale výpovednú hodnotu majú rovnakú ako prehlásenia nositeľov všetkých vierovyznaní. No a čo, že ich je niekoľko sto miliónov. :)
  • erik
  • erik
  • erik
    Je tam toho viac, niečo už vyšlo česky, ale keby som mal vybrať jeden titul, dám 1602, geniálna alternatívka od Neila Gaimana a znalosť Marvel Universa sa úrovni zošitov zo Semicu bohato stačí.
  • erik
    Hm, to by som mohol.
  • erik
    Keďže sa mi knižky zatiaľ pekne kopia v Čechách a prvú várku mi donesú až o nejaké dva týždne, nebudem recenzovať, ale súhlasím, že prvý diel Astonishing X-Men je skôr pomalým rozbehom, ono to začne mať grády až v druhej knihe a skvelo to graduje až dokonca, ktorý však v tejto sérii nevýjde. A kresba ma vôbec nenadchla, to Bianchi s Ellisom sa na sérii vizuálne vyblbli podstatne viac.
  • erik
    erik4.2.2013 19:34Blacksad (pevná vazba)
    morbn - chcel si nejaké dôvody, tak som nejaké dal, rozhodnúť sa musíš sám, to za teba nikto neurobí. Mne vyhovuje, že si môžem zobrať knihu a prečítať si všetko pekne v kope. Politika vydavateľov ma už nerozčuľuje tak ako zamladi, pretože s tým nenarobím nič. Okrem toho, že si niečo nekúpim. Čo teda nie je prípad tejto knihy.
  • erik
    erik31.1.2013 16:06Blacksad (pevná vazba)
    Azalin - nejde o rozpad, ale o rozklad. A ten sa papiru nevyhne, nech je akokoľvek kvalitný (paperbacky z 90. rokov som minule oprašoval a až som sa ich bál dotýkať, ako pôsobili). Preto ti kniha z roku 2012 na kvalitnom papieri vydrží viac než časopis spred niekoľkých rokov na rovnako kvalitnom papieri. Ak, pravda, nebudeš z tých, čo sa venujú reštaurovaniu. :)
  • erik
    erik31.1.2013 09:21Blacksad (pevná vazba)
    morbn - keď sa musíš pýtať, tak ťa asi nikto nepresvedčí ale pár dôvodov dám:
    - zberateľstvo,
    - nové vydanie má papier na počiatku degradácie, nie ako tie staré Crewi, ktoré sa už nejaký čas rozkladajú,
    - možnosť zobrať si jednu šikovnú knižku a čítať všetko pekne pokope aj na záchode,
    - lebo na to máš (prachy),
    - veľkorysosť, okázalá demonštrácia mecenášstva - prispieť vydavateľovi na blahobyt,
    ...
  • erik
    erik16.1.2013 07:13Goon #01: Nic než utrpení
    K tej cene. Vzhľadom na spôsob distribúcie do nej mám na faktúre započítanú aj tú "skvelú" dodávku na Slovensko, čo činilo:
    Kniha: 398,17 KČ
    Dopravné a balné: 79,00 KČ
    Transakčný poplatok: 15,13 KČ
    Spolu: 493,00 KČ, v nejakom kurze mi vydajné miesto napočítalo devätnásť päťdesiatčosi EUR a to je dosť.
  • erik
    Lenny - ale asi to nezistili, keď sa účelnosť prejavila štýlom - napíšem na komiksárium. Každopádne držím palce tomu, kto to bude vyhodnocovať, aby "objektívne" vyvodil úspech a začalo to vychádzať normálne.
  • erik
    Ospravedlňujem sa každému, komu som stúpil na otlak, zvlášť študentom marketingovej komunikácie, Talianom, Francúzom, čitateľom Transformers Prime a osemročným trollom, ktorým kazím dobrú povesť. Nabudúce sa budem venovať tomu, čo mi ide najlepšie - nemesisovaniu kvalitných komiksov, aby sa v tejto neprehľadnej džungli dali kúpiť. V neposlednom rade ďakujem MB, že moje písanie dokáže efektívne využívať pre svoje blaho, čo mu prajem a teší ma to. Nech sa darí.
  • erik
    Ono sa dalo predpokladať aj iné vyústenie ako tento zvrhnutý stav? Každý jedinec s jednou funkčnou mozgovou bunkou musel prísť na to, že takýto prieskum je kravina. Bez reklamy (jedna navýsosť fandovská stránka čosi napíše a zašifruje miesta dostatia, to už mi je ale "široká" verejnosť), bez distribúcie a bez nádeje, že si to niekto kúpi inde ako cez e-burzu potom, čo to vykúpia ziskuchtivci a zvyšok si rozdajú vydavatelia do "raritnej" súkromnej zbierky... Vlastne, áno, nečudoval by som sa, keby sa to ako vhodná "metóda" vyučovalo na marketingovej komunikácii. Ostáva mi dúfať, že to napokon predsa len bude úspešné, marvelovských superhrdinov nie je nikdy dosť.
  • erik
    Ja dúfam, že vzhľadom na nedostupnosť, ktorú pripisujem snahe vydavateľa o vyrobenie si exkluzívneho prírastku do vlastnej zbierky, aby mohol neskôr machrovať, to raz vydá napríklad Crew a dostane sa to ku všetkým. Ešte šťastie, že to mám knižne v origináli a nemusím sa zožierať, o čo som prišiel.
  • erik
    ClimbVibe - jasné, len sa mi zdá, že keby sa Hellboy vzdialil od "souboje s co největší výstavkou hororových/pohádkových postaviček", tak by stratil dve tretiny svojej pútavosti.
  • erik
    brkowycz, ClimbVibe - mne to pripomína AC/DC, človek vie, že dostane jedinečnú kvalitku, ktorá netrpí zmenami image, poďme s dobou syndrómom, experimentálnym zúfaním a pod. kravinami.
  • erik
    erik3.9.2012 14:30Hitman #08: Zavíračka
    Tak oprava, samozrejme, JLA/Hitman crossover nám vzali, ale čo sa budeme sťažovať, v našich končinách.
  • erik
    erik3.9.2012 14:28Hitman #08: Zavíračka
    O nič nás neošidili, naopak, ak veríš Amazonu, tak to kolektuje HITMAN #35-42 and HITMAN/LOBO #1, čiže veci, čo v ČR dávno vyšli. My tu máme koniec série do čísla 60. Ak veríš Wikipédii, ide o posledné čísla a jediné, čo je naviac, je minipríbeh How To Be A Super-Hero!, tak si vyber. :)
  • erik
    Ajhľa, to je viac ako možné. Vďaka za upresnenie.
  • erik
    A používalo sa to aj v období pred Kristom, kedy ešte žiadne traktory neboli? V historickom diele očakávam aspoň akú takú vernosť vyjadrovania.
  • erik
    erik25.6.2008 17:16Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - ale musíš uznať, že to minimálne nedomyslel. Až nájdu toho koňa u sedliaka, tak to schytá. Dobrák - nedobrák, podľa mňa to nebolo pekné :)
  • erik
    erik25.6.2008 16:53Usagi Yojimbo #01: Ronin
    Tak som si to prečítal znovu a beriem, že je to po tvojom. Smeje sa na starostovi.
  • erik
    erik25.6.2008 10:06Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - Vzhladom na ten zahul popri starani sa o rodinu som musel citat bleskovo, tak si to urcite v dohladnej dobe este raz precitam a prehodnotim :)
  • erik
    erik28.1.2020 08:09Pindárna
    faster86 - Beasts of burden sú tisíckrát "dospelejšie" než Hellboy. Taký jednozošitový príbeh Lost (bude v prvej knihe od Comics Centra) strčí do vrecka celý mignolaverse. Emočne, príbehovo, presahom.
  • erik
    erik7.12.2018 17:59Pindárna
    Fimi - Chronicles of Hate som nečítal.
  • erik
    erik6.12.2018 08:56Pindárna
    Fimi - Autumnlands je veľmi príjemné fantasy, akých v týchto končinách veľa nevychádza. Rozhodne odporúčam.
  • erik
    erik22.11.2018 13:31Pindárna
    George Walker Bush - český zákon je odlišný od slovenského, v slovenskom je presne uvedené, ako s povinnými výtlačkami narábať a pointa je v uchovávaní:
    § 7
    Používanie povinného výtlačku
    (1) Právnická osoba, ktorej bol povinný výtlačok alebo povinná rozmnoženina audiovizuálneho diela odovzdaná, ich trvalo uchováva.
    (2) Knižnica môže vypožičať vo svojich priestoroch povinný výtlačok alebo povinnú rozmnoženinu audiovizuálneho diela; mimo svojich priestorov ich môže vypožičať na základe písomnej žiadosti, ak je to nevyhnutné na zabezpečenie odbornej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
    (3) Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra Slovenskej akadémie vied môže použiť povinný výtlačok, len ak je to nevyhnutné na zabezpečenie vlastnej odbornej alebo vedeckej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
  • erik
    erik21.11.2018 09:59Pindárna
    A Walome samozrejme preháňa, lebo kniha nemusí mať ISBN a je to kniha. U nás sa napríklad ISBN udeľuje od roka 1989, všetko predtým nie sú knihy? Napokon, v českom zákone je to evidentne uvedené v § 2, čísl. 1, písm. g) číslo Mezinárodního standardního číslování knih, pokud bylo uděleno. :)
  • erik
    erik21.11.2018 09:51Pindárna
    Pekne sa ten zákon o povinných výtlačkoch vyvíja. Kedysi to bolo dané nákladom, myslím, že pod 500 ks sa zákon nevzťahoval. Preto všetci vydavatelia prestali uvádzať náklad. Aktuálne na Slovensku platí, že ak je náklad pod 50 ks, tak sa naň zákon nevzťahuje ( http://www.zakonypreludi.sk/zz/1997-212 ). U vás to už vyrazili úplne, takže áno, aj limitky sa musia odovzdávať. Môžete na to nadávať, ale cieľom je zabezpečiť archívnu funkciu pre pár vybraných inštitúcií, ktorým to vyplýva zo zákona. Nič zlé na tom nevidím, k týmto povinným výtlačkom sa dostanete maximálne prezenčne, ak vôbec.
  • erik
    erik27.7.2018 10:20Filmový a hudební klub
    Ja by som ocenil, keby tu vyšiel Archer & Armstrong od Van Lenteho. Je to vypredané, deluxky špekulanti núkajú za také prachy, že oči prechádzajú, takže by ma to fakt potešilo.
  • erik
    erik27.7.2018 08:13Filmový a hudební klub
    Ja sa na komiksové filmy nijako zvlášť neteším, pozerám ich takpovediac zo zvyku. Máloktorý ma však navnadí natoľko, aby som ho staval nad komiks (ak vôbec taký je, ani si neviem spomenúť). Osobne odhadujem, že to bude podobný "priekak" ako väčšina súčasnej komiksovej popcornovej vlny z DC a sem-tam i Marvelu (Black Panther). Azda to nedosiahne "kvalít" starších pohrôm typu Catwoman, Ghost Rider, Hulk, Hellboy a pod. Pokiaľ by to znamenalo, že sa český divák nadchne a niektoré miestne vydavateľstvo konečne nejaký Valiant vydá, tak to bude stáť za to, nech už budú filmové verzie akékoľvek.
  • erik
    erik27.7.2018 06:51Filmový a hudební klub
    Kapis, skús toto a potom uvidíš, či ťa to chytí. http://erik.blog.sme.sk/c/386335/the-valiant-superhrdinsky-komiks-pre-kazdeho.html Valiant inak už neviem, koľko rokov chytá aj Bloodshota filmovo a stále nič.
  • erik
    erik12.7.2018 08:54Pindárna
    Super. Mne sa už vezie spoza oceánu deluxe Wrath Of The Eternal Warrior, teším sa.
  • erik
    erik5.7.2018 19:39Pindárna
    Od X/O Manowar. Daj si do googlu valiant reading order a nájdeš info.
  • erik
    erik5.7.2018 18:00Pindárna
    Čte. Odporúčam hlavné série, čo vychádzajú posledných pár rokov od reštartu. X/O Manowar, Bloodshot Reborn/Salvation, Rai, Harbingers a pridružené veci, Divinity/Eternity... Vlastne je to vcelku malé univerzum, myslím, že najlepšie na americkom trhu, čo sa superhrdinov týka. Pár samostatných eventov som propagoval tu:
    http://www.mdscomics.net/nejlepsi-superhrdinsky-komiks-jasne/
    http://www.mdscomics.net/starovek-ovlada-vesmir/
    http://www.mdscomics.net/decka-delaj-bordel/
    http://www.mdscomics.net/kniha-smrti-na-dobrou-noc
    http://www.mdscomics.net/highlander-na-ceste-k-znovuzrozeni/
    http://www.mdscomics.net/sci-fi-z-dob-kdy-se-po-superhrdinech-slehla-zeme/
    http://www.mdscomics.net/konec-svetu/
    http://www.mdscomics.net/dejte-zenske-moc/

    A ešte niečo tam bude. Chystám sa v lete, bude pohoda, napísať aj o ďalších veciach z Valiantu, pretože ma dostal. Vyberaj smelo, nedá sa veľmi šliapnuť vedľa.
  • erik
    erik3.4.2017 12:55* Připomínky a návrhy
    Chcel som vo Fabule Rase dať zahraničného kresliča J.H. Williamsa III za Sandmana, ale nenašiel som ho v zozname. Pozrel som na Predohru a je tam nesprávne uvedený ako preklad, prosím, opravte to, nech je sfabulovaný. Ďakujem.
  • erik
    erik27.1.2016 07:43Filmový a hudební klub
    Kapis - kokso, takto napísané to vyznieva ešte horšie ako trailer.
  • erik
    erik30.10.2015 07:40Pindárna
    Kaluž - vzal si do úvahy možnosť, že šlo o známkovanie ako v škole? :)
  • erik
    erik10.7.2015 05:38Pindárna
    Tiež som lenivý brouzdat po nete, ale od Ennisa ešte nevydali 2 knihy, myslím.
  • erik
    erik26.5.2015 08:24Pindárna
    kinak - čo som pochytil po facebooku, tak to bude vychádzať štvrťročne, má to 40 častí, na chrbtoch prebalov bude po vzore UKK jeden obrázok so štyrmi korytnačkami (na posledného v rade, Michelangela, ešte roky nepríde :)). Pôvodne tuším chceli aj prefarbovať pásky cez oči, ale napokon sa mi zdá, že to bude ako v origináli, a teda zabudni na modrého Leonarda atď.
  • erik
    erik15.5.2015 17:43* Připomínky a návrhy
    Zack - ono s profilmi autorov by som vedel i bol ochotný pomôcť, len by to bolo v slovenčine a to si nie som istý, či je použiteľné.
  • erik
    erik4.3.2015 11:03Sběratelský klub
    DEmnoG - mne to našlo, že je to v USA. Každopádne, ak na niečo narazím, dám vedieť.
  • erik
    erik4.3.2015 08:49Sběratelský klub
    Cez vzduch. Lietadlom tam i späť. Bude tam v druhej polovici apríla veľká muzeálna konferencia MuseumNext.
  • erik
    erik4.3.2015 07:12Sběratelský klub
    Ja sa chystám do Ženevy, neporadíte mi, kde by som sa mohol zastaviť?
  • erik
    erik12.8.2014 07:16Filmový a hudební klub
    George Walker Bush - Dredd ma príjemne prekvapil, akčné béčko ako z 80. rokov. Strážcovia Galaxie boli tiež lepší, než som čakal, veľmi jednoduchá sci-fi komédia. Pridaj si do Star Wars Alfa a získaš predstavu, o čom to je. Nie, že by som sa k tomu chcel niekedy vracať, ale pozerať sa to dá. Mohlo to byť podstatne horšie.
  • erik
    erik23.4.2014 12:09* Připomínky a návrhy
    V rámci UKK je chyba v názve pri Hulkoej planéte: "čact 1 a čáct 2".
  • erik
    erik21.12.2013 08:24Čtenářský koutek
    Udalosť New 52 v českých luhoch a hájoch zatiaľ s výnimkou časti Snyderovho Batmana nepriniesla nič moc. Na súdy je však priskoro. Je tu Catwoman! Judd Winick pochopil, že netreba chaosiť á la Morrison a ani megalomaniť á la Snyder, bohato stačí nabrať prasáckeho kresliča (Guillem March) a vpustiť do maistreamu sexistickú akčnú jazdu. Catwoman s prednosťami v objeme Gabčíkovskej priehrady a v rôzne skrútených polohách (ehm) dokazuje, že komiksu stačí, aby sa hlavná hrdinka nezodpovedne venovala krádežiam a vo voľných chvíľkach mala sex s Batmanom (áno, presne toto sa tu udeje) a je to. Teda, ešte si pripočítajte vskutku drsné a krvavé scény, v tomto komikse sa zomiera a trpí. Selina to pravidelne brutálne schytáva, ale o chvíľku je zasa v pohode, na modriny a zlomeniny sa tu nehrá. Napriek tomu je to prča, zároveň je to najlepší komiks s Batmanom, čo som z New 52 čítal.

    Catwoman - The Game obsahuje prvých šesť čísel (a teraz nemyslím to, čo ste si predstavili, prasáci) série.

  • erik
    erik17.11.2013 18:36* Připomínky a návrhy
    Liga Spravedlnosti by si zaslúžila sériu NEW 52 ako Batmani a Supermani. Ďakujem.
  • erik
    erik18.8.2013 19:25* Připomínky a návrhy
    oprava - Zack, zlá, zlá klávesnica a lenivosť čítať po sebe...
  • erik
    erik18.8.2013 19:14* Připomínky a návrhy
    Zak - OK, sorry, v liste fór som šiel odspodu.
  • erik
    erik16.8.2013 08:59* Připomínky a návrhy
    Všimol som si, že pri Morissonovi http://www.comicsdb.cz/autor.php?id=625 chýba jedno písmenko v profile:
    Jeden z nejUznávanějších britských comicsových autorů
  • erik
    erik16.8.2013 08:43* Připomínky a návrhy
    Pri Batmanovi - Kameňáku http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=4975 chýba scenárista Brian Bolland, ktorý si posledný kraťas aj sám napísal.
  • erik
    erik16.8.2013 07:47Filmový a hudební klub
    invape. Videl. Oproti tomu prvému hrôzostrašnému Originu je to pozerateľná jednorazovka. Škoda, že má záver, aký má, úplne to pokašľalo náladu celého diela. Scénka v titulkoch je veľmi vnadná.
  • erik
    erik17.7.2013 20:09* Připomínky a návrhy
    Toe - vďaka, až budú náhodou nové 52-ky pribúdať (Superman...), tak sa v tom aspoň rýchlo zorientujem.
  • erik
    erik17.7.2013 13:21* Připomínky a návrhy
    Mám otázku, všimol som si, že vznikli série Batman Detective Comics - NEW 52, Batman Temný rytíř - NEW 52 a Superman Action Comics - NEW 52. Nebolo by možné spraviť aj Batman - NEW 52 (aktuálne Soví tribunál), nech je to pekne pokope vyhľadateľné?
  • erik
    erik10.4.2013 20:17Stripy, jouky, fejky :)
    Komiks o tom, ako sa komponuje vážna hudba alebo expresionizmus pre začiatočníkov:
  • erik
    erik9.4.2013 07:06Čtenářský koutek
    Ja si nechávam komiksy posielať cez bratislavský Eurobooks, pretože mi to pekne zmanažujú a donesú do predajne blízko práce a to mi vyhovuje (čo ti asi moc nepomôže): http://www.eurobooks.sk/sk/1/
  • erik
    erik8.4.2013 19:49Čtenářský koutek
    Vďaka, vyzerá to tak, že tu mám ďalšieho kandidáta na hlbšie zoznámenie...
  • erik
    erik8.4.2013 19:06Čtenářský koutek
    Ozaj, na konci zošita je reklama na komiks Billy the Kid's Old Timey Oddities and the Orm of Loch Ness, príbeh kňaza, čo zaženie vodného hada a po jeho smrti z jeho kostí vyrobia magické zbrane, ma zaujal. Poznáte to niekto? Aké to je? Autormi sú akýsi Eric Powell (Goon) a Kyle Hotz.
  • erik
    erik8.4.2013 18:40Čtenářský koutek
    Dnes mi prišiel nenápadný one-shot od Darkhorse - Bests of Burden: Neighborhood watch.

    Zozbieral presne tri osemstránkové príbehy najlepšej súčasnej komiksovej série (ehm, ešte aj občasník je silné slovo, však od roku 2010 vyšlo 24 strán komiksu), akú som mal možnosť spoznať. Jill Thomson a Evan Dorkin sa prekonávajú, kvalita poráža kvantitu a parta paranormálnych psích ochrancov (a jednej mačky) ukazujú, že ani ten zlý goblin, čo má zálusk na kurence, nemusí byť nevyhnutne záporná postava, že stredoveký súboj s baziliškom stojí za gýčmi v záhrade a stádo oviec nemusí byť vždy tým, čím sa javí. Smutné osudy vyvažuje prekvapivo láskavý humor (postrašme štence, králičie sochy), nechýbajú post-existenciálne otázky (psí Raj a otázka medzidruhového posmrtného života) a o maľovaných výjavoch škoda hovoriť, to treba vidieť. Celá séria má navyše v pozadí tušený akýsi hlavný dej, škoda, že jej tempo poráža aj Blacksada a nejakého epického pokračovania, nebodaj vyvrcholenia, sa asi nedožijem. Beasts of Burden treba mať komplet, však sú toho "fšeho fšudy" dva zošity a jedna kniha!

  • erik
    erik22.3.2013 13:59Pindárna
    Kapis: Len upresním - z Astonishing stačí mať prečítané len tie dve knihy, myslím, že už tretia sa odohráva po House of M. A aj keby nie, moc na tom nezáleží, séria Astonishing X-Men sa celomárveláckymi udalosťami prakticky nezaoberá. Bendis sa vyjadril, že House of M napísal preto, lebo chcel písať aj X-Menov a žiadni mu nevyšli.
  • erik
    erik22.3.2013 11:13* Připomínky a návrhy
    Skúsil som, export do Office je bezproblémový, takže nemám pripomienky a ďakujem.
  • erik
    erik22.3.2013 10:49Pindárna
    House of M je úplne samostatná vec. A perfektná, Bendis sa prekonal. Vychádza z udalostí Rozpadu, začína to tak, že sa Astonishing X-Meni a New Avengers zídu, aby sa dohodli, čo s Wandou, ktorú lieči Xavier. A keď sa dohodnú a idú vykonať ortieľ, realita sa zmení. Časovo sa to odohráva až po niekoľkých knihách New Avengers (tuším troch) a Astonishing X-Men.
  • erik
    erik22.3.2013 09:58Pindárna
    Kapis - celý run má 24 dielov a jeden záverečný špeciál, pričom je to jeden rozvíjajúci sa príbeh (hoci to po šiestich zošitoch funguje aj ako samostané minipríbehy) s podareným finále, pričom až v zošitoch19-24 plus Giant-size special sa dozvieš, čo stálo za udalosťami v prvej knihe. Ja to mám v štyroch knihách, tak to vyšlo v paperbackoch a zdá sa, že to UKK kopíruje. Rozhodne je druhá kniha zaujímavejšia ako prvá a skús ju, aj keby už ten zvyšok nevyšiel.
  • erik
    erik16.11.2012 19:46Stripy, jouky, fejky :)
    Neviem, či to poznáte, ale čo všetko sa dá robiť s komiksom:
    http://www.youtube.com/watch?v=5DnjWX2QGcA&feature=player_embedded
  • erik
    erik20.9.2012 14:11Pindárna
    brkowycz: lacné knihy to istia :) Nemá tu niekto zo Slovenska skúsenosť s tým ich e-shopom? Koľko preplatím? Vopred ďakujem.
  • erik
    erik16.9.2012 10:09Pindárna
    Skúsim. Série na konci, či tesne pred ním, nerátam (škoda, že tituly formátu Preacher, Hitman alebo Sandman sú už pasé). Plus som pridal pár titulov, ktoré možno nie sú úplne pravidelné série, ale vykazujú snahu o viac kníh. Poradie nie je podstatné.

    Top:

    Usagi Yojimbo
    Calvin a Hobbes
    Kústek
    100 nábojú
    Daredevil Omnibus

    Lepší priemer:

    Hellboy
    Lucifer
    Bažináč
    Crying Freeman
    Punisher Max

    Priemer s bonusom Zámek a klíč, čo ťažko povedať, či je vychádzajúca "séria":

    Hellblazer
    Mýty
    Živí mrtví
    Transmetropolitan
    Y: poslední z mužú

    A na záver jedno varovanie, totálna slabota je Green Lantern.
  • erik
    erik6.8.2012 12:39Čtenářský koutek
    God Thor: Nuž, ja by som skúsil niečo relatívne moderné, napríklad kontinuálnu radu od Daniela Waya, síce som to ešte nečítal, ale chystám sa na to. Okrem iného by sa tam mal hrať na piráta.
  • erik
    erik30.7.2012 17:50Filmový a hudební klub
    No, mne na jedno pozretie film stačil, v kine som sa nenudil, ale tá príbehová plochosť a podivné eskalácie akože tragickej situácie vrátane neskutočne pochybných scén (žiadny finálny súboj, všetko, čo sa týkalo situácie v Gothame...) ma tiež nepresvedčili. "Vrchol" pre mňa prišiel hneď na úvod, kedy špecialistom z CIA (či z kerej matere) s natrčenými zbraňami demolujú lietadlo a Bane sa spovedá z "plánu", pričom sa nechajú postrieľať (aha, odtrhli nám chvost, no a čo, aha, prichádzajú žoldnieri, no a čo, aha, Bane si sadol do kresla, fíha, tak nič) a v podstate ani jeden nevypáli (tobôž tak, aby bol zvyšok filmu bez Banea). O tom, že sa Batman nechá zlomiť, pretože si prezieravo nevezme ani jeden paralyzujúci Batarang, radšej dumať nebudem. DEmnoG - želám ti, aby ťa nenavštívil ten nemecky znejúci doktor, čo sa vo vyššom veku špecializuje na starších spoluobčanov a núti ich opäť pozerať sa na filmy z DVD (okrem iného).
  • erik
    erik12.5.2012 11:26Čtenářský koutek
    Beasts of Burden je vážne pecka. Už dávno ma komiks tak nedostal. Emócie, nádherná maľba, zvieratká a nadprirodzano (vlastne horor). A nenápadné silné okamihy typu - čo je matka schopná urobiť pre pokoj svojich detí, to treba zažiť. Ešte raz ďakujem, Kaluž!
  • erik
    erik7.5.2012 19:29Filmový a hudební klub
    Bol som, videl som, súhlasím, i keď je to skôr štandard, než skutočne výnimočný film. Tie megabitky megasilákov však stoja za "to" a po titulkoch je úplne jasné, o čom by mohlo byť pokračovanie. A mal som polovičné šťastie, v angličtine (plus) a v 3D (mínus). A nie, nie som boh.
  • erik
    erik9.3.2012 10:40Stripy, jouky, fejky :)
  • erik
    erik7.3.2012 19:50Čtenářský koutek
    Kaluž - nalákal si ma, kniha už je v kníhkupectve objednaná, za pár týždňov dorazí. Ešte musím vyriešiť, ako sa dostať k tomu crossoveru... Vďaka za zaujímavý tip.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1145 (cca 375773 Kč)
Mám: 1334 (cca 458102 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 236
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0