• erik
    Osobne ma táto kniha bavila o triedu viac, než Drakula. Vzhľadom na to, že v centre diania sú americké prezidentské zombie, prekladateľ nemal veľa možností vrážať tam naše dementné reálie, čo práve pri takýchto komiksoch pôsobí ako päsť na oko. Pobavili ma aj záverečné medailóniky o prezidentoch.
  • erik
    Zbytočný komiks plný nevýraznej akcie, nezaujímavých postáv a príbehu vzrušujúceho menej ako kaktusový sad v sado-maso salóne. Do mdlého deja nevtieravo odpadáva nezaujímavá kresba. Chýba vtip, vážnosť, čokoľvek zapamätateľné. Toto je spotrebný mainstream bez akejkoľvek iskry. Pokiaľ chcete vedieť, ako by to malo vyzerať, prečítajte si Ellisových Thunderbolts.
  • erik
    Nečítal som knižnú predlohu, Kinga v komikse odrovnal bezradný štek v Americkom upírovi, nuž som od tohto diela nečakal vôbec nič.

    O to pozitívnejšie som bol prekvapený. Mix westernu a fantasy funguje na jednotku. Naratívne literárne popisy dodávajú deju zdanie niečoho veľkolepého, dej je vcelku skočný, no a kresba, tá je atmosférická. Hádam, že výtvarní učitelia budú mať výhrady k niektorým proporciám, ale mne osobne sa tento majestátny mainstream pozdáva. To platí najmä v kombinácii s koloringom. Na dielo sa dobre pozerá a rovnako dobre sa číta.

    Vynikajúca fantasy záležitosť, v našich končinách priam nevídaná. Výpravná pevná väzba sa mi k tomu hodila, vzhľadom na rozsah by sa hodila aj všitá záložka.
  • erik
    Živí mrtví ma prestali baviť už dávno a to som si túto sériu nikdy priveľmi nepustil k telu, nekrofília mi skrátka nevonia. Aktuálna kniha zhŕňa všetko to, čím je tento komiks otravný a nezáživný. Kirkman vymyslel dobrý námet na poviedku a komerčný úspech z nej vyrobil existenciálny román bez štipky emócií. Zameniteľné a väčšinou otravné postavy živoria a vedú telenovelové dialógy až do doby, kedy sa autorovi v zábleskoch navráti zdravý rozum a rýchlo ich vykynoží, aby mohol opäť upadnúť do letargie. Ochrnutí záporáci z radov živých vzbudzujú skôr zívanie, než rešpekt a nemŕtvi už nie sú azda ani komparzom (česť výnimke spred pár kníh). Snaha o dojemné tragédie vyzerá asi takto – hneď, ako sa niektorej postave udeje niečo dobré (obvykle ide o vzťahy), máte istotu, že dlho nepožije. Namiesto šoku tak v danom okamihu akurát pokývam hlavou a zaspomínam na doby, kedy Kirkman vedel aj prekvapiť.

    Márne pátram v pamäti po bezradnejšom komikse. Doklepnem to do okrúhleho dvadsiateho dielu a potom pá, pá.
  • erik
    erik21.4.2016 06:05Sochař
    Kokso, fakt! McCloud ma príde odkrágľovať... Stáva sa. Vďaka za upozornenie.
  • erik
    erik20.4.2016 08:57Sochař
    Príjemný komiks, ktorý je neskutočne pomalý a natiahnutý. Ústredný lúzer podpíše zmluvu s diablom a trápi sa až do konca. Busiek to príjemne nakreslil, presvedčivo napísal a... ako celok ma to nebralo. Nakoľko som mal možnosť fungovať vo výtvarnej brandži, bavilo ma to filozofovanie nad tým, čo to vlastne znamená nesmrteľné umenie. Rovnako pohľad na umeleckých kritikov mi bol blízky. Záverečný odkaz azda zasiahne i necitlivé miesta ľudských netvorov, tak to bolo dojemné. Nič to nemení na tom, že je to ten typ komiksu, ktorý by mohol zožať nadšené reakcie aj u ľudí, ktorí si toto médium spájajú s Káčerom Donaldom alebo Spider-Manom (čítaj - brak pre decká).
  • erik
    Wonder Woman v prekvapivo strohej kresbe uvádza do našich končín „dísičkárskych“ antických bohov a má to približne rovnaký účinok, ako antické/germánske mýty v prostredí Marvelu). Azzarello to hrá tak trošku na „Vertigo fíling“, musím sa priznať, že ako som nič nečakal, tak ma to bavilo. Je tam akcia, ako-tak zaujímavá zmeska postáv a pre mňa to bol aj celkom dobre napísaný „origin“. Plus niektoré vizuálne stvárnenia bohov stoja za to.

    Dobrá komiksová kniha by ma mala nalákať na pokračovanie. Tejto sa to podarilo.
  • erik
    erik3.2.2016 08:14Lex Luthor: Muž z oceli
    Muž z oceli z pohľadu Lexa Luthora? Už toto samo o sebe vzbudzuje nádeje.

    Avšak Azzarello už tradične utopil potenciál v nikam nesmerujúcich kecoch, ktoré mi, priznávam bez mučenia, nijako zvlášť nepomohli odhaliť, prečo Supermana ten plešatý pán tak nenávidí. Vlastne, nie je na tom nič zvláštne, strach z cudzieho máme všetci v krvi. Akurát nemusíme vymýšľať výhovorky na ospravedlnenie svojej prirodzenosti. Dej v podstate nikam nespeje, myšlienky fingujú pointu, ktorá absentuje a šlus.

    Kresba je „špinavá“ a nevľúdna. Joker od Bermeja je v tomto ďaleko ohromujúcejší. Napriek tomu zvolený spôsob napomáha budiť zdanie niečoho existenciálneho. Superman vyzerá naozaj nepríjemne.

    Lex Luthor je pre mňa rovnako márna kniha ako Joker. Oboje je nemastné-neslané. Ale kresba za to stojí.
  • erik
    erik1.2.2016 08:09Joker: Oslava 75. výročí
    Joker v prvopočiatkoch? Už len pre prvý príbeh je táto knižka povinnosť a je hodná svojej ceny. Tie trafené nápady, ktoré dominujú prvým dekádam jeho zjavovania sa, stoja za to. Zosmiešňovanie Robina (čistiť topánok), Batman na bicykli, Batman uteká z väzenia štýlom – odpáral som z bavlnenej ponožky niť, ohol vidličku a je to! – to všetko dýcha nekontrolovateľnou hravosťou, aká sa dnes v komikse moc nevidí. Predsa len je dnes všetko také dospelé, všakže?

    Iste, moderná doba prináša niekoľko epizód z väčších celkov, ale musím sa Jokera zastať. Ani jeden takýto zošit nie je nepochopiteľný a obstojí aj sám. Iste Smrť v rodine láka aj na pokračovanie, podobne ako príčetný Joker. Ale v podstate to nie je nič hrozné. Taký No man’s land je napríklad typickým príkladom toho, ako fungoval kedysi Batman. Na pozadí väčšej udalosti (zemetrasenie) sa odohrávajú samostatné epizódky a tá s Jokerom sa nevymyká. Naozaj netreba mať načítaný celý „event“, aby to človek docenil. Podobne záverečný Snyder je síce vytrhnutý sprostriedku, avšak ako ukážka toho, ako Joker vyzerá dnes, to postačuje.

    Najlepší kúsok z knihy je ten s vianočnou jazdu Jokera s Robinom, čo je presne ten typ jednohubky, ktorý by som rád videl v časopise Crew.

    Sprievodné texty sú chudobné, keďže chcem čítať najmä komiksy, ich rozsah mi postačoval. Vedecké traktáty, prečo príbeh s Red Hoodom je zásadný, to azda priemerný fanúšik Batmana k životu naozaj nepotrebuje. Tiež si myslím, že táto kniha nie je určená na lapanie nových duší. Na to je priveľmi drahá a okato zahľadená do minulosti.

    Slušivá a kaloricky nestriedma knižka, ktorá prináša toľko zábavy, že mi nedá inak, ako sa tešiť. Ako historický exkurz plní svoju úlohu na jednotku. Výborný kúsok!
  • erik
    louza - neboj, toto nie je to naj, dokonca je to asi najslabší Aaron, akého som čítal. Rovnako ako tebe, aj mne nesadla tá Loganova premena. Lenže zo širšej perspektívy je to úvod do Wolverine & the X-Men, pre mňa najzábavnejšej márveláckej série za dlhé roky. Aaron si tu odčlenil Wolverinea a pár ďalších mutantov, spravil omladený Hellfire Club a mohol sa začať realizovať. Preto toto dielo vnímam ako povinný štart, vynútený konštrukt, aby mal neskôr voľnú ruku. Už len preto stojí za zmienku. Sama o sebe je Schizma biednym pokusom o vytvorenie ufňukaného Logana kvôli JEDNÉMU nekompletnému Sentinelovi.
  • erik
    kaylin - mohol by si mi, prosím vysvetliť, to "něco víc", ktoré tam Johns akože dal? Prečítal som si pozorne tvoj blog a nemám v tom jasno. Pokiaľ ide o ten zvrat, tak to ako niečo naviac nevnímam, to je klasický scenáristický postup. Navyše, mám podozrenie, že tá záporná postava bola vytvorená už pred eventom Trón Atlantídy (myslím, že v Aquamanovi 0) a pracovalo sa s ňou aj ďalej. Vďaka za odpoveď.
  • erik
    erik5.11.2015 15:01Skalpy #03: Mrtvé matky
    Každá kniha je lepšia, než predchádzajúce, ale mám pocit, že prekonať túto sa len tak nepodarí. Drsné, kruté, ale zároveň veľmi emotívne čítanie. Prvý raz sa do deja zapája vyšetrovanie a nie je to len o FBI-akcii. Super.
  • erik
    erik1.11.2015 12:44Mýty #08: Vlci
    Super, opäť som sa ponoril do sveta Mýtov a príjemne sa bavil. Mauglí na love, konfrontácia Wolfiho a Nepriateľa, patálie so zapáleným uchom, všetko bolo fajn a nemám najmenších výhrad. Jediné, čo som nedočítal, bol scenár na konci, tento typ bonusu by som s radosťou oželel. Okrem navýšenia ceny nemá praktický význam. Nových scenáristov určite nevychová. Ale to je jedno. Mýty sú opojné!
  • erik
    Ďalší z absolútne zbytočných komiksových titulov dorazil do našich končín. Snaží sa speňažiť popularitu Jokerovej ženskej verzie spôsobom, ktorý by chcel byť vtipný, odľahčený a dokonca krvavý, ale mainstreamová mustra neguje všetky uvedené vlastnosti do podoby umravnenej nepožívateľnej nudy. Militantná bisexuálka milujúca zvieratká, znie to dobre, výsledok som ledva dočítal, ako ma to nebavilo. Sem-tam sa zjaví akýsi náznak nápadu (úvodné hľadanie kresliča, presviedčanie rodiny, že je žiaduce navštíviť svoju odloženú babičku, NEW 52 fekál verzia a pod.), žiaľ, pôsobí to ako treťotriedna kópia Loba.

    Nakreslené je to pozerateľne.

    Verím, že si táto záležitosť nájde svoje publikum, marketingovo je to dokonalo zvládnuté nič. Ak Vám k životu stačí pozerať sa na sporo odetú "klaunku", pokojne do toho choďte. Inak sú to vyhodené peniaze.
  • erik
    Jediné, čo k tomuto možno napísať je, že ak chcete vedieť, čo si predstaviť pod slovníkovým výkladom „zbytočnosť“, kuknite na tohto Venoma. Moore dodal nevábnu,, ale svojim spôsobom zaujímavú kresbu. Inak nemám, čo by som dodal. Vlastne, vytĺkanie prachov z populárneho záporáka, ktorý sa stane vojenským klaďáckym poskokom, ma necháva chladným. To už radšej Bendisa a jeho Dark Avengers verziu, tam sa aspoň netvári, že bojuje za vyššie dobro. Bodka.
  • erik
    osun v X-Menoch je kolosálny, čo ocenia najmä tí, čo nedopatrením čítali Súmrak mutantov. Bez ohľadu na to, že tu tento komiks už vyšiel, je nástup Wolverinea, Colossusa, Storm a Nightcrawlera (zvyšok nie je podstatný) na scénu perfektný. Keď si k tomu pripočítame počiatok ságy o Phoenix alebo tradične vydareného záporáka Juggernauta, nedá sa inak, iba nadšene vyhviezdičkovať oblohu „za plný počet“. Baví ma to aj po rokoch a opakovanom čítaní.
  • erik
    Navzdory okolitým vychvaľujúcim článkom bol záver vydávania pôvodných Uncanny X-Menov čírim zúfalstvom. Som prekvapený, že mu v UKK darovali hneď dve knihy. Predchádzajúce čísla boli síce rovnako „blbučké“, ale majú v sebe aspoň čaro prvotín (príchod Juggernauta, Sentinelov atď.), nuž by im to u nás slušalo viac. Nezaujímavé zápletky s Polaris a Havocom v hlavných úlohách navyše začínajú v polovici, čo im veru nepomohlo. O kresbe sa v historických kúskoch zväčša ani netreba zmieňovať, takže toto je určené iba skalným priaznivcom X-Menov (ako som ja). Ostatní dajte radšej ruky preč!
  • erik
    Pre druhý diel platí to isté, čo pre prvý.

    „Avengers tým vyskladaný z alternatívnych verzií niekoľkých členov (dokonca je tu niekoľkokrát Hank Pym) rieši Kanga a cesty časom. Čo sa na prvý pohľad zdá ako mišmaš, na druhý ponúka celkom príjemnú zábavu z čias, kedy superhrdinský komiks nemal toľko „umeleckých“ ambícií, zato prinášal radosť mladším ročníkom.“

    Celkovo šlo o príjemné prekvapenie. Dokonca mám pocit, že Busiek to natrel všetkým tým časovým, nezmyslom, čo Marvel (i DC) vypľul v nasledujúcej dekáde. U mňa dobré.
  • erik
    Avengers tým vyskladaný z alternatívnych verzií niekoľkých členov (dokonca je tu niekoľkokrát Hank Pym) rieši Kanga a cesty časom. Čo sa na prvý pohľad zdá ako mišmaš, na druhý ponúka celkom príjemnú zábavu z čias, kedy superhrdinský komiks nemal toľko „umeleckých“ ambícií, zato prinášal radosť mladším ročníkom. Prekvapivo som sa v deji nestrácal, Morrison, by sa mal od Busieka učiť (porovnaj s JLA, kniha 2 od BB Artu).
  • erik
    Je zaujímavé, že pokiaľ mi je nejaká postava ukradnutá, tak mi neprekáža, ako jej scenáristi prznia život. Daredevila radím kamsi k Hawkeyeovi, čiže do sfér, kde po nich ani pes neštekne a kde si líšky už ani len nedávajú dobrú noc. Naopak, pokiaľ ide o obľúbené postavy (X-Meni), tak ma podobné (AvX) zhovädilosti dokážu dohnať do nepríčetnosti. Preto chápem, že tento komiks bude fandov iritovať minimálne tak, ako drzá návšteva ofáčovanej hlavy v salóne britských kolonizátorov. Ja som sa však bavil. Napokon, Matt Murdock je tu v podstate epizódnym činiteľom, dej sa točí okolo Spider-Mana, Lukea Cagea, Iron Fista a tak. Nakoľko šlo plus-mínus o zostavu New Avengers, s chuťou som sa zapozeral i začítal do patálií s démonickým záporákom. Zapozeral preto, lebo Billy Tan vie, ako kresliť superhrdinov. Začítal preto, lebo Diggle nemá problém napísať priamočiary akčný príbeh. Komiks ma potešil o to viac, že od čias The List som bol zvedavý, čo si Daredevil počne s klanom The Hand.

    Nevýhodou v tuzemskom vydavateľskom portfóliu je azda iba to, že dostávame finále dlhodobejšej príbehovej línie, pričom nič zo zápletky si v češtine prečítať nemôžeme. Na sledovanie deja našťastie netreba schopnosti Sherlocka Holmesa, takže niekto, kto má Daredevila „v paži“, by sa mal baviť. Ja som spokojný. Veľmi.

  • erik
    Podobne ako pri prvom dieli, aj tento je pre mňa sklamaním. Nie, že by sa na Leeovu kresbu nepozeralo so záľubou, kameňom úrazu je však Snyderov scenár. Dobré nápady a momenty (atómová hrozba, Batman vs. Wraith) ubíja snaha spraviť z toho permanentnú bitku, ktorá sa tiahne kade-tade, z hlbín vesmíru až do hlbín zeme. V podstate pre nič za nič. Vyvrcholenie v podobe záchrany Zeme pred tými, čo ťahajú za nitky je tak úbohé, až som sa pre istotu znovu pozrel na meno scenáristu, Snyder celý "unchained" otesal do podoby dôkazu, prečo supermanovské komiksy z princípu nebývajú nič moc. Duchov v stroji je tu viac, než na cintoríne, tu pomôže tajomný kryštál, ktorý je však vzápätí nástrojom nepriateľa, tam sa Wraith správa tak, ako sa správa (toto nebudem prezrádzať) a v neposlednom rade si isto spomeniete na tajuplnú organizáciu "Vzestup", však? Tak tá je z príbehu vymazaná tak trápne, až to bolí.

    Druhá kniha uzatvára marazmus prvej a nikam nevybočuje. V rovine New 52 má za úlohu len privyrobiť si na známej postave. Škoda.
  • erik
    Páni, ako mi táto spomienková séria chýbala!

    Wolverine je na vrchole mainstreamového „deväťdesiatkového“ nažívania si, nuž neprekvapuje, že príbehy sú béčkové, ale o to dynamickejšie, akčné a vôbec! Takto má vyzerať superhrdinský spotrebný komiks a nie tie súčasné pseudopsychologické kraviny s (ne)„šokujúcimi“ zvratmi na záver. Roboti, Morlokovia, Sabretooth, Lady Deathstrike, dokonca kanadský lesný netvor, ou jé! A kresbe dominuje Marc Silvestri.

    Výborná nostalgická záležitosť.
  • erik
    erik7.8.2015 07:24Útok titánů #04
    Neskutočná nuda plná otravných uplakaných "flešbekov". Kresba by to nezachránila, ani keby sa vydarila, čo sa o nej zďaleka povedať nedá. Z Útoku titanov sa stáva ďalší jasný kandidát na najhoršiu crewácku mangu hneď za Gantzom. Asi to vydržím, kým sa dostanú za hranice mesta (azda to nebude až niekde o sto dielov) a finito.
  • erik
    Toto je priam etalón európskeho komiksu. Scenár zaujímavý, o dynamike však nemôže byť ani reči, kresba rovnako pútavá, ale svojim spôsobom neskutočne statická, akoby tu bola len dokumentárnou zložkou a nie umeleckým stvárnením.

    Obidva príbehy sú svojim spôsobom bezútešné, prvý príbeh ma svojim špionážnym putovaním po Európe dosť chytil, starci, čo sa rozhodnú hašteriť s inými starcami, navyše politicky nekorektné kulisy k tomu, mňam. Druhý, komunistický lov, má rovnako silnú atmosféru, bez ohľadu na reálie by som túto knihu odporučil ako povinné čítanie na hodiny dejepisu.

    Výsledok sa mi ťažko hodnotí, hoci ma to viac ako zaujalo, určitá „strohosť“ celého „európskeho fílingu“ ma občas ubíjala. Podľa mňa odradí mnohých dnešných, anime-gamesovo blikajúcich týpkov, a teda masový predaj by ma prekvapil (hoci pozitívne). Som rád, že Crew siahla aj po tomto stvárnení „západného marazmu“ a Východného bloku.
  • erik
    Ja s vami v princípe súhlasím, rovnako ma tento záslužný čin teší, o to viac, že Marvel a jeho superhrdinovia mi formovali detstvo a aj vďaka nim som stále decko. Pri širšom dosahu UKK som však zvedavý, koľkí nie práve nadhľadom okovaní čitatelia, rekreační komiksáci, atď. toto dielko otvoria a zhnusene sa otrasú. Čakal by som, že sa tu zjaví dvesto sklamaných komentárov a zo desať tých, čo tu už sú. Respektíve, ktovie, či vôbec táto skupina čiatateľov v našich končinách existuje. Lebo mi je jasné, že komiksy mimo UKK asi okrem nadšencov hádam nikto nekupuje.
  • erik
    Jasné, je len jeden správny pohľad na umenie, že ma to neprekvapuje. Len tak na okraj, ja som nadšený z týchto historických kúskov, milujem kadečo staré, prvotné, prežité, v rôznych umeleckých podobách, ale stačí sa nazdávať, čo horšie, prehlásiť, že to, čo kedysi tvorilo dejiny, je dnes pre bežného čitateľa nestráviteľné (platí hoci aj na povinnú literatúru, naozajstnú rockovú muziku atď.) a už sa tu vyroja obrancovia jedinej pravdy. :) Neberiem vám vaše nadšenie z artefaktu, bol som len zvedavý, či sa tu nájde aj iný typ konzumenta, než pár skalných vyvolených. Nanešťastie sa už asi nikto neodváži spochybniť nadiktované správne a politicky korektné vnímanie, čo už. Prajem všetko dobré a sľubujem, že na túto tému už viac trollovať nebudem.
  • erik
    Jedna vec je uznať historické a ostatné spomínané súvislosti a iná zasa napariť tomu 5 hviezd s tým, že je to to naj, čo v komikse kedy vzniklo. Osobne si nemyslím, že práve tieto prvé čísla prekonali skúšku času. Zostarli a reálne dnešného väčšinového čitateľa skôr unudia k smrti. Toto zatiaľ vyzerá, že je to veľdielo na vrchole, s čím, neverím, že bude každý súhlasiť.
  • erik
    Som zvedavý, kto sa prvý odváži dať sem hodnotenie neskalené nostalgiou a určené pre dnešného, históriou nezaťaženého čitateľa. :)
  • erik
    erik23.7.2015 15:41Kolosální Conan
    Kolosálny Conan pripomína bublinu, veľkú, vyčačkanú, ale v momente, keď do nej vniknete, spľasne.

    Priznávam, že spracovanie knihy má svoje bibliofilské čaro, pre čitateľa však prináša pomerne dosť mínusov. Opomeniem fakt, že pri tak veľa zošitoch by som uvítal číslovanie strán a obsah s príbehmi. Čo však nemožno prehliadnuť, je skutočnosť, že zväčšenie kresby odhalilo mnohé jej slabiny. Nord dosť často absolútne nezvláda tváre. Kým v zošitovom formáte tam čosi načarbe a stratí sa to v pozadí, tu to vystupuje priveľmi na oči a kazí to dojem z kresby. Najviac v tomto smere trpí príbeh kreslený Powellom (Goon). Jednoduchá kresba v tak veľkom rozmere vyzerá priam pusto. Na druhú stranu, niektoré dvojstranové zábery so scenériami a pohľadmi na mestá vyzerajú úchvatne. Páčila sa mi aj kresba (priam európskeho strihu) v niektorých retrospektívach (Veža slona) a príbehoch z detstva (Greg Ruth si ukradol 1. miesto medzi kresličmi).

    Najviac ma však mrzí scenáristická robota. Kto si pamätá dynamiku Semic-Slovart Conanoviek (a vlastne aj väčšiny komiksových legiend), ten môže byť, ako ja, sklamaný takmer nudným tempovaním príbehov. Busiek sa snaží, vykresľuje priam každodenné životné deje, stavia na obyčajnosti, teší ma, že používa nielen príbehy od Howarda, ale aj na nepoužité odkazuje (Za čiernou riekou - veľká škoda, že naň neprišlo, Fénix na meči, Hodina draka, Kráľ Kull, zlomenie býčej šije, vypálenie Venária atď.). Všetko sa to zdá byť remeselne zvládnuté, akurát sa v tom kdesi stráca živočíšna divokosť, barbarská neokrôchanosť, skrátka, nemá to gule. Paradoxne mám pocit, že iný scenáristi zvládali svoje vstupy v knihe lepšie. Mignola sa pohral s démonmi so šarmom priam Hellboyovským, to sa musí nechať. Dobrý nápad s kráľom, čo študuje Nemedijské kroniky časom vyšumel dostratena, i keď sa snaží dať celej knihe rámec a záver mu sedí. Podobne ako "strašná" kliatba Gundermana.

    SPOILER - prišlo mi, že Toth-Amon a radca si sú viac ako podobní.

    Ozaj, škoda, že nedošlo na pirátske obdobie, keď už sme pri tom.

    Zle sa mi to čítalo, lebo kniha je neforemná a s prihliadnutím na to, čo som uviedol vyššie, nemôžem inak, ako oznámiť, že je to síce celkom dobré, ale nič výnimočné. Forma to nezachránila, naopak. Nakoľko je pre mňa komiks Conan synonymom pre dobrodružný brak, očakávam, že si ho ako RODOKAPS môžem niesť so sebou, kam sa mi zachce. Radšej by som uvítal jednotlivé knihy, ako je tomu (našťastie) pri Sin City a Hellboyovi, takže nemusím uvedené komiksy kupovať na kilá, ako v zelovoci.
  • erik
    Musím uznať, že ma Hellboy zasa raz dostal! Ako ja milujem jeho krátke poviedky, ktoré dokážu zachytiť tú krásnu i nezmyslenú esenciu toho, čo robí tento komiks tak chytľavým. Žiadna veľká myšlienka, len príjemná hororová atmosféra a povinná bitka s obvyklým "Dežo ví" na záver. Táto kniha mi to dáva mierou vrchovatou. Zbohom úsmevné epické predchádzajúce stavy, hneď na úvod tu je exorcistická bosorácka čertovina. Hlavný záporák vyzerá ako Hugo Weaving v Atlase mrakov (čo je jeden z mála prípadov, kedy sa mi film páčil viac ako knižná predloha) a musím uznať, že kulisy kreslené Corbenom sú úžasné. Aj tie tváre som preglgol.

    Takisto bezhlavý pirát funguje, kresba v podaní Alexandra je neskutočne atmosférická. Hoci je zatiaľ v Hellboyovi priam nevídaná, celkom by som ju uvítal aj nabudúce. Molocha si Mignola nakreslil sám a asi nebudem jediný, čo v tejto "podobe" vidí to naj. Hold, originál je len jeden. Záverečné materské znamienko bolo haluzoidné a svojim spôsobom milé. Fegredo si tento "kožnatý" diel určite užíval.

    V celku je to bezchybný Hellboy v poviedkach, a teda vo forme (navyše takej, aká mu svedčí). Dokonalé!
  • erik
    erik16.6.2015 10:06Ú.P.V.O. #03: Žabí mor
    Ako ma prvé dve knihy sklamali, tak ma táto vcelku bavila. Čačaná kresba sa k tejto rozprávočke z prostredia Hellboya hodila a Mignolova snaha o epos je tak úsmevná, až je milá. Zatiaľ najlepší diel série, avšak stále je to maximálne iba „dobré“ a vlastne celkom zbytočné.
  • erik
    Spotrebný fantasy príbeh, človek sa čosi dozvie o hlavnom hrdinovi, ale inak je to jednohubka z kategórie – prečítať a zabudnúť.
  • erik
    Človek sa ani nenazdá a už je koniec. Pokiaľ internet neklame, končí táto záležitosť dvadsiatym dielom, nuž sa blíži finále a to je dobre, nakoľko sa už pár kníh nič podstatné nedeje, akurát sa všetci mastia.
  • erik
    Kedysi som o tomto napísal: "Je to prekvapivo pohodové. Ennis tradične vykresľuje anjelov ako pekné svine. Trošku mi nesedela kresba, miestami ako z múzea voskových figurín, miestami ako z obsahu žalúdka (neprehľadné démonie masy). Napriek tomu, bezproblémová jednohubka." Platí to aj dnes, akurát by som dodal, že z Ennisoviek je to jeden z najslabších kúskov.
  • erik
    Výborná priamočiara akčná jazda, Osborn sa snaží zlikvidovať Asgard a Sentrymu definitívne hrabne (prečo, to sa nedozviete, museli by ste si prečítať Dark Avengers: Siege). Teší ma, že sa to na nič nehrá, žiadne cesty v čase, hlboké komplikované šokujúce zvraty sa nekonajú a dokonca uvidíte aj božie vnútornosti (v Marveli pre deti!). Dajako obdobie Dark Reign skončiť muselo a toto má okrem akcie k dobru aj kresbu Oliviera Coipela.

    P.S. Pridávam sa ku kritike prekladu Phobos nie je boh vojny, ale strachu.
  • erik
    Bendis mal v minulých rokoch v Marveli na starosti drvivú väčšinu eventov a pomerne rýchlo sa „okukal“. Nakoľko pri podobných stretoch všetkých hrdinov ide najmä o poriadnu bitku, príjemne ma potešilo, že sa v prvej polovici knihy buduje zápletka. Neviem posúdiť, nakoľko sa neznalý čitateľ stráca v detailoch, rozhodne však prospeje, ak si popri tom prečítate aj dobové príbehy New Avengers, nakoľko práve tam sa odhalí Electra (nie doslova, chlipníci), buduje paranoia a vysvetľuje sa aj to, čo sa dialo napríklad počas House of M, ako sa infiltrovali tými alebo ako sa Spider-Man v Savage Lande nepohodol s Captainom „Skrull“ Americom. Bez tohto asi pôsobí celý príbeh pomerne skratkovito a človek si tak užije akurát záverečnú megabitku.

    Osobne považujem tento event za jeden z lepších, čo Bendis spáchal. Má množstvo skvelých momentov (Fury mal pravdu, nástup Thora, záverečný strach o dieťa) a vďaka hranatej, avšak nesmierne rozpoznateľnej a svojskej kresbe Leinila Yu je čo vstrebávať.
  • erik
    Postapokalyptický svet, v ktorom zlo vyhralo a Logan rezignoval, to azda nejde pokaziť! A veru je to tak! Brutálna jazda (doslova) tam a späť so záverečnou krutou a masakrálnou zábavou plnou Hulka je tu podaná tak, že tomu dodnes nemôžem uveriť. Ako nemám rád Hawkeyea, tak bol ako slepý šofér totálny mega drsňák! Narážky pre znalých Marvelákov sa rovnako vydarili. Takže, Millar, palec hore. A to oplatí aj o skvelej kresbe. Síce McNivenove tváre doslova neznášam, ale tu sa snažil udržať na uzde a vcelku mu to vyšlo (Civil War hnus sa nekoná).

    Jeden z úplne najlepších Wolverineových príbehov, aký kedy vyšiel.
  • erik
    Tak od tohto som nečakal vôbec nič, nakoľko už dlho pozorujem jav, že ak sa udeje nejaký Marvel event, tá tona sprievodného balastu nechce od čitateľov, okrem ich peňazí, nič, nedajbože by im niečo dala!

    Opäť je to, podobne ako Astonishing Thor, komiks, ktorý stojí najmä na kresbe. Tá je v podstate hnusná, ale pár umeleckých kritikov si na nej určite zmlsne. Rozhodne sa však nedá označiť za nezaujímavú. A dej? Zabudnuteľná postavička Pietro nemá schopnosti a chce ich získať naspäť. Do deja sa vkladá cestovanie časom, moc sa mu nedarí a po prvom, výbornom samovražednom čísle, dej skĺzne do nezmyselnej nudy s nulovým koncom. Ozaj, ešte sú tu Inhumans (podivný preklad som už našťastie zabudol).
  • erik
    Nie som fanúšik F4, tento komiks krásne ukazuje, prečo. V podstate nezaujímavá prekombinovaná nuda, ktorú som mal problém dočítať, rozhodne netrpí nedostatkom postáv. Premáva sa tu mohutná kolekcia všemožných vesmírnych rás, superhrdinov a nechýba ani Super Skrull a Doctor Doom. Akurát nič z toho. Keby nebolo „Hitchovskej“ kresby, ani pes by po Konci neštekol.
  • erik
    Doctor Strange je príjemným spestrením Marvelu, mám ho zafixovaného ako občasného hosťa sérií, kde je potrebné niečo poriešiť „deus ex machina“ prístupom. Miniséria Prísaha ho ukazuje čoby detektíva a nie je to zlé. V podstate ide o taký „origin“ bez priveľkého patlania sa v minulosti a na paškál si vezme farmaceutický priemysel. Pravda, s mágiou všade naokolo.

    Nič som neočakával a výsledok ujde. Kto sa chce zoznámiť s budúcou rolou istého Cumberbatcha, má možnosť.
  • erik
    Toto je neskutočná pecka a myslím, že by to mohlo docvaknúť aj ľuďom, ktorí o vydavateľstve Marvel vedia len z viac, či menej podarených filmov, pravidelne podpriemerných seriálov a z UKK. Grupa záporákov je prinútená makať pre vládu a šéfuje im Norman Osbourne na tabletkách. Likvidácia neregistrovaných hrdinov vrcholí odchytením Jacka Flaga (čo vyzerá ako Grifter krížený s Captainom Americom) a ukazuje, že zlo ovláda všetko. Poteší aj Steel Spider Man. Kresba je od Deodata, pre superhrdinský komiks ťažko hľadať vhodnejšiu.

    Ellis na špici marvelovského univerza. Žiaľ, je to len úvod a vyvrcholenie po česky, zdá sa, nebude. Našťastie ho má každý Márvelák dávno doma v originálnom znení bez titulkov.

    P.S. To, že UKK „vykuchalo“ aj pôvodne vydaný paperback (chýbajú Desperate measures a The Initiative) je trestuhodné!
  • erik
    Ak si odmyslím pomerne zženštenú kresbu, ktorá sa v celom UKK vymyká obvyklosti, ide o pomerne nezaujímavú záležitosť s dvomi planétami, ktoré žijú a nenávidia sa až do momentu, kedy sa z toho stane telenovela. Ak by som mal vybrať nejaké tituly, ktoré sa do UKK dostali omylom, tento by bol možno aj na prvom mieste, rozhodne na stupni víťazov.
  • erik
    erik16.6.2015 08:00Lucifer #08: Vlk pod stromem
    Po minulom tápaní sa Carey rozhodol dať to celé odznovu, nuž sa (po skvelej retrospektíve z úsvitu vekov, ktorú kreslil Russell a človeka mrzí, že tieto dospelácke vertigácke komiksy nekreslia podobní umelci častejšie) začína boj o existenciu všetkého. Fenris je predsa len solídnejší záporák, než tá dvojica trdiel minule, nuž sa nám tu pekne pomiešali nordické mýty s kresťanskou mytológiou (Sturluson by mal radosť). Vyslovene ma potešil návrat Osudu a Luciferova stávková nálada. To je presne to, čo od tohto komiksu čakám, dialógy pre dialógy a nadhľad k tomu. Plus je tu ešte jedna krátka vsuvka o sneme príšer a jednom posadnutom chlapíkovi, ktorá zaujme akurát tým, že ju kreslil fanda Hellboya. Výborný diel a presne, ako píše brkowycz, končí to v najlepšom, čo pri tejto sérii nebýva zvykom.
  • erik
    erik16.6.2015 07:43CREW² #47
    Po veľmi dlhej dobe je tu Crew, ktorá ma uchvátila ako celok. Gaimanova poviedka síce trpí tým, že ide o prerozprávanie s obrázkami, ale tie sú krásne, okulahodiace a celkovo je to skvelá miniatúra, akurát je trošku pridlhá. Ochutnávač nemá chybu. Napísaný je ľahko, prehľadne, vtipne a kresba mu neškodí. Blacksad už, myslím, tretí raz po sebe trpí scenárom, množstvo čisto náhodných súvislostí snažiacich sa zlepiť mikroskopický dej priveľmi nezaujme. Zato kresba je tradične skvelá, človek sa rád vracia do tohto zvieracieho sveta, aby sa len tak pokochal. Klady prevažujú, zápory priveľmi nerušia, nuž po čase plný počet. Tento "ročník" bude, zdá sa, peckový.


  • erik
    V prvom rade v podstate súhlasím s brkowyczom. Je až neuveriteľné, čo dokáže nostalgia. Prvé korytnačky sú všetko, len nie "dospelé". Mierne povedomé príbehy sú priamočiare, krvi by sa v nich nedorezal, pár nekorektných slov a šlus. Decká pred pubertou sú dnes atakované ďaleko "dospelejšími" akčnými rozprávkami. Kresba je robená na kolene, ale istým zvráteným spôsobom sa mi to k tým prostoduchým príbehom hodí. Zdanlivo hrá všetko proti, avšak aj mňa sa zmocnila nostalgia, nuž nemôžem inak, čítanie som si užil.

    P.S. Asi si zoženiem ešte jeden diel, dotrhám ho, mrsknem do krabice s nedojedenou pizzou a odfotím to. Vždy, keď sa zjaví komiks v krabici s rukavičkami na zaobchádzanie, budem ju postovať na net, ako má vyzerať underground a komiksová realita. :)
  • erik
    erik19.5.2015 13:45Goon #03: Samej průšvih
    Goon ma baví, hoci tento diel nie je ktovieako zábavný. Osobne mám pri jednoduchej zábave rád, keď sa z toho nerobí román, ale skôr skeče. Preto som mal radšej kratšie príbehy Hellboya, ktorého epické nábehy až priveľmi ukazujú, že niet o čom. Jeho crossover s Goonom je tiež vlastne o ničom, ale potešil. Rovnako, ako Krkavec.

    Celé je to pekne nakreslené a evidentne písané ľahko a s nadhľadom. A takých sérii tu moc nevychádza.
  • erik
    erik19.5.2015 13:36Gunsmith Cats #01
    Nie je to nič ohromujúce, kresba je však úžasná a celé to bolo milým spôsobom zábavné. Kto má rád priamočiaru akciu, ten sklamaný nebude, to detské erotično rovnako nepôsobilo vulgárne.
  • erik
    Politický stret Orientu a Západu je jedným slovom úžasný. Vtip, napätie i akcia, všetko je také, ako sa patrí. Dokonca aj záverečný príbeh lásky má vynikajúcu pointu, azda sa Willingham postupne naučil, ako na to. Mýty sú skvelé.
  • erik
    erik19.5.2015 13:20CREW² #46
    Finále dvoch sérií dopadlo lepšie, než som čakal. Sam a Twitch prekvapili totálnym odklonom od mystiky, už sa teším, až budú vydaní komplet. Medzi riadkami zanecháva prítomnosť a po známom schematickom vzore dospelých „vertigoviek“ dopĺňa mozaiku na prvý pohľad nenadväzujúcim zošitom. Kiplingovu knihu džunglí pozná asi každý, osobne mám veľmi rád aj jeho poéziu, nuž ma príbeh o jeho vzostupe a páde naozaj potešil. Navyše sa konečne ukazuje, že séria by mohla časom ponúknuť aj viac, než to zúfalé málo, čo dosiaľ priniesla. Prečítal som si pre istotu všetky diely v kope, ale aj tak konštatujem, že s výnimkou tejto časti je to zväčša chabá nuda a Carey ma rozhodne sklamal. Crew je to však výborná.
  • erik
    erik19.5.2015 13:12Sága #01
    Sága je jedna z najlepších komiksových sérií, aké som kedy čítal. Príbeh je perfektne priamy, dvaja milenci zo znepriatelených táborov a ich novorodeniatko proti celému vesmíru. Od telenovely dielo odlišujú najmä dve veci. Prvou je neskutočne pestrý úchylný sci-fi svet krížený fantasy žánrom v miere stanovenej najpresnejšou kalibračnou váhou. Inými slovami, je kúzelný. Druhou vecou, ktorá odlišuje komiks od väčšiny súčasnej i minulej umeleckej produkcie, je atmosféra. Lietajúce vesmírne stromy, rodičovstvo ako hlavný motivačný faktor, chytalo ma za srdce v miestach, kde som už roky necítil žiadny záchvev, nieto ešte emóciu! A toto je stále ešte iba rozjazd, úvod do problematiky, počkajte na ďalšie diely.
  • erik
    erik30.8.2023 06:46Conan
    Ivan Kucera - len pre poriadok, obľúbená scéna so supom a ukrižovaním vychádza z poviedky R. E. Howarda - And witch shall be born (A zrodí sa čarodejnica).
  • erik
    erik16.6.2020 06:58A zrodí se hvězdy...
    Ja idem proti prúdu. Superhrdinský mainstream mám rád, je to správne oddychový žáner, od ktorého nečakám stret s realitou. Rising stars je fajn, doba vzniku ho limituje, ak niekto limity vyhľadáva. Mne sú ukradnuté. Ako, jasné, Highlander bol ternom, ideál spraviť svet lepším je priam kánon, keby to tam nebolo, kto by presvedčil americkú mládež, že tí dobrí musia svoju víziu utópie nanútiť celému svetu?

    Iná vec je, že kolosálky sú totálna blbosť. Ale čitatelia komiksov a nakupujúci v Lidli sa nelíšia. XXL týždeň zaberá. Vyčítať CC, že nevydava čosi "hodnotnejšie" ako 90. Image/TopCow a Dark Horse Conana je čudné, veď nič iné v kolosálkach ani nevyšlo...

    Mne kolosálky nechýbajú, kúpil som si len Conanov, lebo mám pre neho slabosť a toto, lebo som si to chcel dočítať.

    Chápem, že dnes tento typ komiksov v ČR a okolí zaujme málokoho, ale ako vidno, komiks na kilá je v kurze, jedno, aký má obsah.
  • erik
    erik10.3.2020 08:24Providence
    PKD - šetrilo sa nielen na bublinách. 😀
  • erik
    Kaaos - čo som narýchlo vygúglil, tak po troch knihách je finále Secret Empire a štvrtá kniha je klasický tie-in. Ale azda sa tu nájdu aj takí, čo to vedia presne.
  • erik
    Fimi - nebuď. BB/art vydal šiestu knihu ako prvú v poradí, lebo to je príbeh o zrode Green Lanterna. Potom vydal No fear a Revenge... Žiadny komplet alebo logiku v tom nehľadajme...
  • erik
    erik31.1.2020 11:43Bílý písek
    lantan1 - ani ja som od neho nič nečítal a podľa mňa sa netreba báť. Príbeh je tak jednoduchý, že by sa chytil aj volič vládnej strany.
  • erik
    FIMI - BB/art vydal až No Fear, nie Rebirth. Čiže podľa tvojho zoznamu 2, 3 a 6. V DCKK vyšli 3, 4 a 6. Inak súhlasím, že Blackest Night je super a je škoda, že sa na váš trh nedostala.
  • erik
    erik28.11.2019 22:15Murena #01: Cyklus matky
    Kebyže sme v škole, vravel by si inak. :)
  • erik
    Je ale fakt, že toto je nádherne "dark", takúto krutú a drsnú knihu Mýtov v klasickej rade nenájdete ani lupou.
  • erik
    Ja si myslím, že je to jedno. 16. Mýty ukončia Pána Temného a toto tu ho ukončí tiež, ale inak. Mne to prišlo ako alternatívka. Ja som si to prečítal a nemám pocit, že by mi to prekážalo.
  • erik
    PKD, vieš, ono to s týmito eventmi chodí tak, že majú tie-ins. Napríklad Azzarello písal Flashpoint Batmana atď. Film mal z čoho vyberať, toto tu je len základná kniha.
  • erik
    cyboy - S Aaronom je koniec. Ďalšiu knihu písal niekto iný a po krátkom čase sa zjavil Cates, ktorého kult osobnosti veselo rastie, takže sa neboj, ak s ním náhodou Crew bude pokračovať. Aaron je touto knihou kompletne dovydávaný.
  • erik
    Cyboy - to, že niekdy príde priame pokračovanie kníh od BB/artu, som nečakal. To, že Johns to bude písať rovnako nudne sa naopak čakať dalo. Mňa zaráža, ako o pár desiatok zošitov dokázal napísať Blackest Night, čo je jeden z najlepších superhrdinských eventov, čo som čítal.
  • erik
    mearez - Áno, ďalšie knihy sú lepšie. A je úplne v pohode, že sa ti to nepáčilo. Sandman je presne ten typ komiksu, ktorý sa mi absolútne neosvedčil pri šírení komiksovej osvety. Mnohí komiksom nepobozkaní sa nevedeli orientovať ani len v následnosti panelov... Ak by si si chcel urobiť názor sám, skús prípadne ešte tretiu knihu Krajina snů, vyšla nedávno farebne. Sú to len štyri samostatné poviedky. Ak ťa oslovia, môžeš to risknúť ďalej. Ak nie, tak by som to ďalej nesilil.
  • erik
    erik20.12.2018 06:25Ms. Marvel #01: (Ne)normální
    George Walker Bush - keďže vliezla do Terriganskej hmly, tak je Inhumanka. To bolo v rámci All new all different Marvelu, že svet obchádzali dva veľké mraky hmly a prebúdzali v ľuďoch s inhumans génmi superschopnosti. Tá hmla zároveň zabíjala mutantov. A tak sa posekali X-Meni s Inhumans...
  • erik
    Jéj, mám šľachtický titul! Som Erik z FB.
  • erik
    Walome - čítam to spredu i zozadu a nie je mi jasné, či si pozitívne alebo negatívne naladený. :)
  • erik
    erik10.11.2017 20:0347 Róninů
    Je vážny. Kresba reflektuje tvorbu japonského ilustrátora Gekkó Ogata, ale zachováva si Sakaiovu jedinečnosť (farby, ak je v bonusoch verná galéria, sú dosť podobné). Že Sakai dokáže svojou hravou kresbou zobraziť tie najvážnejšie emócie, dokázal na Usagim nespočetnekrát. Inými slovami, je za tým viac, než sa zdá z povrchného nahliadnutia, ale nie tak, aby to bolo okaté, že aha - som strašne zásadné umenie!
  • erik
    cyboy - a bude horšie, nemaj ilúzie. :)
  • erik
    Zasa, myslím si, že aj bez tých okolitých vecí sa to dá v pohode čítať.
  • erik
    Ešte sa hodí znalosť Astonishing X-Men od Whedona, najmä tretia a a štvrtá kniha, kde je agentka Brand a SWORD. Aj keď mám dojem, že v prvej knihe sa mihla na konci a tá je v UKK.
  • erik
    Hej, takmer som ho nedočítal. Najslabší Millerov scenár dovŕšený ksichtmi McNivena, ktoré fakt nemusím. Hociktorý x-menovský event v novom miléniu je lepší, i tie slabé, typu X-Necrosha (ok, možno X-Men/Avengers - Utopia je slabší). Civil War mi príde ako - jéjda, zlí superhrdinovia ublížili civilom, príde akože registrácia, Captain America je proti, ostatok je za, Peter Parker spraví niekoľko oportunistických prešľapov, akoby ani nebol inteligentný vedec, do toho dve podarené akčné medzihry a šlus. Zrazu sa Captain zachová tak, ako sa zachová a celá fraška končí. Zív. Problém Marvelu za posledné desaťročia je, že úplne neguje charaktery svojich postáv a nechá ich konať, akoby boli úplne niekým iným (AvX v tomto vyniká). A to mi pod kožu nejde. To už radšej Secret Invasion alebo The Siege, tam sa aspoň tento jav moc neprejavuje. Osobne by som uvítal, keby sa teraz pár rokov eventy zrušili a jednotlivé série by sa venovali samy sebe.
  • erik
    Kým prepadnete depresii, máme za sebou 67 zo 100 zošitov, a teda ani náhodou nie sme "sotva ve třetine". Skôr tretinu pred koncom.
  • erik
    The Genius - super, tiež som chcel porovnávať, ale už nemusím... Vďaka. Inak, farebnosť drhne pri viacerých UKK, ktoré už vyšli inde a dá sa porovnať (napr. Zimný vojak...), takisto sú tie "pevné" obálky mäkké ako po salmonele, takmer každý dotyk ich ničí, to sa ani nebude môcť vyberať z police. Ale nevadí, za tú cenu a za tie Zázraky to stojí.
  • erik
    erik30.6.2013 12:35Batman R.I.P.
    Fry - odporúčam ti prečítať si nadčasovú rozprávku Hansa Christiana Andersena - Cisárove nové šaty. Jej pointa rozhodne napomáha pri aplikácii myslenia na prečítané. Dokonca i u Batmana.
  • erik
    Pokiaľ zamýšľať sa znamená zistiť, že niekde inde sú ďalšie kontexty, tak to samozrejme uznávam, že je to dielo rovné Platónovi.
  • erik
    Fry - úpriimne ti ďakujem, dosiaľ mi nenapadlo, že detský mainstream bez akýchkoľvek ambícií je hodný hĺbavých myšlienkových pochodov. Budem si to do budúcna pamätať.
  • erik
    Jasné, rebríčky sú jedna vec, osobný vkus iná. Ja mám rád mierne naivnú klasiku, zábavu... Preto ma baví Wolverine and the X-Men, čo je čistá humoreska. Alebo akčný superhrdinský mainstream bez nejakých piplačiek s charaktermi (napr. Messiah Complex, Second Coming). A hlavne minulosť (napr. Age of Apocalypse), nedávno vydané komiksové legendy od Netopejra ponúkajú tisíckrát lepšie príbehy (Proteus, Hellfire Club, Dark Phoenix) ako celý Wheddon. Tým netvrdím, že je tento Astonishing zlý, naopak, je ľahký a príjemný, navyše, parádne graduje. Zo súčasných by som rozhodne vybral ešte Careyho X-Men Legacy zaoberajúci sa X-Necroshou, nie je to bomba, ale rozhodne ma baví Proteus, čo sa o Ordovi povedať nedá (ale zasa Danger je skvelá). Aby som sa pridlho nevykecával, rebríčky si rád pozriem, ale výpovednú hodnotu majú rovnakú ako prehlásenia nositeľov všetkých vierovyznaní. No a čo, že ich je niekoľko sto miliónov. :)
  • erik
  • erik
  • erik
    Je tam toho viac, niečo už vyšlo česky, ale keby som mal vybrať jeden titul, dám 1602, geniálna alternatívka od Neila Gaimana a znalosť Marvel Universa sa úrovni zošitov zo Semicu bohato stačí.
  • erik
    Hm, to by som mohol.
  • erik
    Keďže sa mi knižky zatiaľ pekne kopia v Čechách a prvú várku mi donesú až o nejaké dva týždne, nebudem recenzovať, ale súhlasím, že prvý diel Astonishing X-Men je skôr pomalým rozbehom, ono to začne mať grády až v druhej knihe a skvelo to graduje až dokonca, ktorý však v tejto sérii nevýjde. A kresba ma vôbec nenadchla, to Bianchi s Ellisom sa na sérii vizuálne vyblbli podstatne viac.
  • erik
    erik4.2.2013 19:34Blacksad (pevná vazba)
    morbn - chcel si nejaké dôvody, tak som nejaké dal, rozhodnúť sa musíš sám, to za teba nikto neurobí. Mne vyhovuje, že si môžem zobrať knihu a prečítať si všetko pekne v kope. Politika vydavateľov ma už nerozčuľuje tak ako zamladi, pretože s tým nenarobím nič. Okrem toho, že si niečo nekúpim. Čo teda nie je prípad tejto knihy.
  • erik
    erik31.1.2013 16:06Blacksad (pevná vazba)
    Azalin - nejde o rozpad, ale o rozklad. A ten sa papiru nevyhne, nech je akokoľvek kvalitný (paperbacky z 90. rokov som minule oprašoval a až som sa ich bál dotýkať, ako pôsobili). Preto ti kniha z roku 2012 na kvalitnom papieri vydrží viac než časopis spred niekoľkých rokov na rovnako kvalitnom papieri. Ak, pravda, nebudeš z tých, čo sa venujú reštaurovaniu. :)
  • erik
    erik31.1.2013 09:21Blacksad (pevná vazba)
    morbn - keď sa musíš pýtať, tak ťa asi nikto nepresvedčí ale pár dôvodov dám:
    - zberateľstvo,
    - nové vydanie má papier na počiatku degradácie, nie ako tie staré Crewi, ktoré sa už nejaký čas rozkladajú,
    - možnosť zobrať si jednu šikovnú knižku a čítať všetko pekne pokope aj na záchode,
    - lebo na to máš (prachy),
    - veľkorysosť, okázalá demonštrácia mecenášstva - prispieť vydavateľovi na blahobyt,
    ...
  • erik
    erik16.1.2013 07:13Goon #01: Nic než utrpení
    K tej cene. Vzhľadom na spôsob distribúcie do nej mám na faktúre započítanú aj tú "skvelú" dodávku na Slovensko, čo činilo:
    Kniha: 398,17 KČ
    Dopravné a balné: 79,00 KČ
    Transakčný poplatok: 15,13 KČ
    Spolu: 493,00 KČ, v nejakom kurze mi vydajné miesto napočítalo devätnásť päťdesiatčosi EUR a to je dosť.
  • erik
    Lenny - ale asi to nezistili, keď sa účelnosť prejavila štýlom - napíšem na komiksárium. Každopádne držím palce tomu, kto to bude vyhodnocovať, aby "objektívne" vyvodil úspech a začalo to vychádzať normálne.
  • erik
    Ospravedlňujem sa každému, komu som stúpil na otlak, zvlášť študentom marketingovej komunikácie, Talianom, Francúzom, čitateľom Transformers Prime a osemročným trollom, ktorým kazím dobrú povesť. Nabudúce sa budem venovať tomu, čo mi ide najlepšie - nemesisovaniu kvalitných komiksov, aby sa v tejto neprehľadnej džungli dali kúpiť. V neposlednom rade ďakujem MB, že moje písanie dokáže efektívne využívať pre svoje blaho, čo mu prajem a teší ma to. Nech sa darí.
  • erik
    Ono sa dalo predpokladať aj iné vyústenie ako tento zvrhnutý stav? Každý jedinec s jednou funkčnou mozgovou bunkou musel prísť na to, že takýto prieskum je kravina. Bez reklamy (jedna navýsosť fandovská stránka čosi napíše a zašifruje miesta dostatia, to už mi je ale "široká" verejnosť), bez distribúcie a bez nádeje, že si to niekto kúpi inde ako cez e-burzu potom, čo to vykúpia ziskuchtivci a zvyšok si rozdajú vydavatelia do "raritnej" súkromnej zbierky... Vlastne, áno, nečudoval by som sa, keby sa to ako vhodná "metóda" vyučovalo na marketingovej komunikácii. Ostáva mi dúfať, že to napokon predsa len bude úspešné, marvelovských superhrdinov nie je nikdy dosť.
  • erik
    Ja dúfam, že vzhľadom na nedostupnosť, ktorú pripisujem snahe vydavateľa o vyrobenie si exkluzívneho prírastku do vlastnej zbierky, aby mohol neskôr machrovať, to raz vydá napríklad Crew a dostane sa to ku všetkým. Ešte šťastie, že to mám knižne v origináli a nemusím sa zožierať, o čo som prišiel.
  • erik
    ClimbVibe - jasné, len sa mi zdá, že keby sa Hellboy vzdialil od "souboje s co největší výstavkou hororových/pohádkových postaviček", tak by stratil dve tretiny svojej pútavosti.
  • erik
    brkowycz, ClimbVibe - mne to pripomína AC/DC, človek vie, že dostane jedinečnú kvalitku, ktorá netrpí zmenami image, poďme s dobou syndrómom, experimentálnym zúfaním a pod. kravinami.
  • erik
    erik3.9.2012 14:30Hitman #08: Zavíračka
    Tak oprava, samozrejme, JLA/Hitman crossover nám vzali, ale čo sa budeme sťažovať, v našich končinách.
  • erik
    erik3.9.2012 14:28Hitman #08: Zavíračka
    O nič nás neošidili, naopak, ak veríš Amazonu, tak to kolektuje HITMAN #35-42 and HITMAN/LOBO #1, čiže veci, čo v ČR dávno vyšli. My tu máme koniec série do čísla 60. Ak veríš Wikipédii, ide o posledné čísla a jediné, čo je naviac, je minipríbeh How To Be A Super-Hero!, tak si vyber. :)
  • erik
    Ajhľa, to je viac ako možné. Vďaka za upresnenie.
  • erik
    A používalo sa to aj v období pred Kristom, kedy ešte žiadne traktory neboli? V historickom diele očakávam aspoň akú takú vernosť vyjadrovania.
  • erik
    erik25.6.2008 17:16Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - ale musíš uznať, že to minimálne nedomyslel. Až nájdu toho koňa u sedliaka, tak to schytá. Dobrák - nedobrák, podľa mňa to nebolo pekné :)
  • erik
    erik25.6.2008 16:53Usagi Yojimbo #01: Ronin
    Tak som si to prečítal znovu a beriem, že je to po tvojom. Smeje sa na starostovi.
  • erik
    erik25.6.2008 10:06Usagi Yojimbo #01: Ronin
    DEmnoG - Vzhladom na ten zahul popri starani sa o rodinu som musel citat bleskovo, tak si to urcite v dohladnej dobe este raz precitam a prehodnotim :)
  • erik
    erik28.1.2020 08:09Pindárna
    faster86 - Beasts of burden sú tisíckrát "dospelejšie" než Hellboy. Taký jednozošitový príbeh Lost (bude v prvej knihe od Comics Centra) strčí do vrecka celý mignolaverse. Emočne, príbehovo, presahom.
  • erik
    erik7.12.2018 17:59Pindárna
    Fimi - Chronicles of Hate som nečítal.
  • erik
    erik6.12.2018 08:56Pindárna
    Fimi - Autumnlands je veľmi príjemné fantasy, akých v týchto končinách veľa nevychádza. Rozhodne odporúčam.
  • erik
    erik22.11.2018 13:31Pindárna
    George Walker Bush - český zákon je odlišný od slovenského, v slovenskom je presne uvedené, ako s povinnými výtlačkami narábať a pointa je v uchovávaní:
    § 7
    Používanie povinného výtlačku
    (1) Právnická osoba, ktorej bol povinný výtlačok alebo povinná rozmnoženina audiovizuálneho diela odovzdaná, ich trvalo uchováva.
    (2) Knižnica môže vypožičať vo svojich priestoroch povinný výtlačok alebo povinnú rozmnoženinu audiovizuálneho diela; mimo svojich priestorov ich môže vypožičať na základe písomnej žiadosti, ak je to nevyhnutné na zabezpečenie odbornej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
    (3) Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra Slovenskej akadémie vied môže použiť povinný výtlačok, len ak je to nevyhnutné na zabezpečenie vlastnej odbornej alebo vedeckej činnosti a za podmienok ustanovených osobitným predpisom.
  • erik
    erik21.11.2018 09:59Pindárna
    A Walome samozrejme preháňa, lebo kniha nemusí mať ISBN a je to kniha. U nás sa napríklad ISBN udeľuje od roka 1989, všetko predtým nie sú knihy? Napokon, v českom zákone je to evidentne uvedené v § 2, čísl. 1, písm. g) číslo Mezinárodního standardního číslování knih, pokud bylo uděleno. :)
  • erik
    erik21.11.2018 09:51Pindárna
    Pekne sa ten zákon o povinných výtlačkoch vyvíja. Kedysi to bolo dané nákladom, myslím, že pod 500 ks sa zákon nevzťahoval. Preto všetci vydavatelia prestali uvádzať náklad. Aktuálne na Slovensku platí, že ak je náklad pod 50 ks, tak sa naň zákon nevzťahuje ( http://www.zakonypreludi.sk/zz/1997-212 ). U vás to už vyrazili úplne, takže áno, aj limitky sa musia odovzdávať. Môžete na to nadávať, ale cieľom je zabezpečiť archívnu funkciu pre pár vybraných inštitúcií, ktorým to vyplýva zo zákona. Nič zlé na tom nevidím, k týmto povinným výtlačkom sa dostanete maximálne prezenčne, ak vôbec.
  • erik
    erik27.7.2018 10:20Filmový a hudební klub
    Ja by som ocenil, keby tu vyšiel Archer & Armstrong od Van Lenteho. Je to vypredané, deluxky špekulanti núkajú za také prachy, že oči prechádzajú, takže by ma to fakt potešilo.
  • erik
    erik27.7.2018 08:13Filmový a hudební klub
    Ja sa na komiksové filmy nijako zvlášť neteším, pozerám ich takpovediac zo zvyku. Máloktorý ma však navnadí natoľko, aby som ho staval nad komiks (ak vôbec taký je, ani si neviem spomenúť). Osobne odhadujem, že to bude podobný "priekak" ako väčšina súčasnej komiksovej popcornovej vlny z DC a sem-tam i Marvelu (Black Panther). Azda to nedosiahne "kvalít" starších pohrôm typu Catwoman, Ghost Rider, Hulk, Hellboy a pod. Pokiaľ by to znamenalo, že sa český divák nadchne a niektoré miestne vydavateľstvo konečne nejaký Valiant vydá, tak to bude stáť za to, nech už budú filmové verzie akékoľvek.
  • erik
    erik27.7.2018 06:51Filmový a hudební klub
    Kapis, skús toto a potom uvidíš, či ťa to chytí. http://erik.blog.sme.sk/c/386335/the-valiant-superhrdinsky-komiks-pre-kazdeho.html Valiant inak už neviem, koľko rokov chytá aj Bloodshota filmovo a stále nič.
  • erik
    erik12.7.2018 08:54Pindárna
    Super. Mne sa už vezie spoza oceánu deluxe Wrath Of The Eternal Warrior, teším sa.
  • erik
    erik5.7.2018 19:39Pindárna
    Od X/O Manowar. Daj si do googlu valiant reading order a nájdeš info.
  • erik
    erik5.7.2018 18:00Pindárna
    Čte. Odporúčam hlavné série, čo vychádzajú posledných pár rokov od reštartu. X/O Manowar, Bloodshot Reborn/Salvation, Rai, Harbingers a pridružené veci, Divinity/Eternity... Vlastne je to vcelku malé univerzum, myslím, že najlepšie na americkom trhu, čo sa superhrdinov týka. Pár samostatných eventov som propagoval tu:
    http://www.mdscomics.net/nejlepsi-superhrdinsky-komiks-jasne/
    http://www.mdscomics.net/starovek-ovlada-vesmir/
    http://www.mdscomics.net/decka-delaj-bordel/
    http://www.mdscomics.net/kniha-smrti-na-dobrou-noc
    http://www.mdscomics.net/highlander-na-ceste-k-znovuzrozeni/
    http://www.mdscomics.net/sci-fi-z-dob-kdy-se-po-superhrdinech-slehla-zeme/
    http://www.mdscomics.net/konec-svetu/
    http://www.mdscomics.net/dejte-zenske-moc/

    A ešte niečo tam bude. Chystám sa v lete, bude pohoda, napísať aj o ďalších veciach z Valiantu, pretože ma dostal. Vyberaj smelo, nedá sa veľmi šliapnuť vedľa.
  • erik
    erik3.4.2017 12:55* Připomínky a návrhy
    Chcel som vo Fabule Rase dať zahraničného kresliča J.H. Williamsa III za Sandmana, ale nenašiel som ho v zozname. Pozrel som na Predohru a je tam nesprávne uvedený ako preklad, prosím, opravte to, nech je sfabulovaný. Ďakujem.
  • erik
    erik27.1.2016 07:43Filmový a hudební klub
    Kapis - kokso, takto napísané to vyznieva ešte horšie ako trailer.
  • erik
    erik30.10.2015 07:40Pindárna
    Kaluž - vzal si do úvahy možnosť, že šlo o známkovanie ako v škole? :)
  • erik
    erik10.7.2015 05:38Pindárna
    Tiež som lenivý brouzdat po nete, ale od Ennisa ešte nevydali 2 knihy, myslím.
  • erik
    erik26.5.2015 08:24Pindárna
    kinak - čo som pochytil po facebooku, tak to bude vychádzať štvrťročne, má to 40 častí, na chrbtoch prebalov bude po vzore UKK jeden obrázok so štyrmi korytnačkami (na posledného v rade, Michelangela, ešte roky nepríde :)). Pôvodne tuším chceli aj prefarbovať pásky cez oči, ale napokon sa mi zdá, že to bude ako v origináli, a teda zabudni na modrého Leonarda atď.
  • erik
    erik15.5.2015 17:43* Připomínky a návrhy
    Zack - ono s profilmi autorov by som vedel i bol ochotný pomôcť, len by to bolo v slovenčine a to si nie som istý, či je použiteľné.
  • erik
    erik4.3.2015 11:03Sběratelský klub
    DEmnoG - mne to našlo, že je to v USA. Každopádne, ak na niečo narazím, dám vedieť.
  • erik
    erik4.3.2015 08:49Sběratelský klub
    Cez vzduch. Lietadlom tam i späť. Bude tam v druhej polovici apríla veľká muzeálna konferencia MuseumNext.
  • erik
    erik4.3.2015 07:12Sběratelský klub
    Ja sa chystám do Ženevy, neporadíte mi, kde by som sa mohol zastaviť?
  • erik
    erik12.8.2014 07:16Filmový a hudební klub
    George Walker Bush - Dredd ma príjemne prekvapil, akčné béčko ako z 80. rokov. Strážcovia Galaxie boli tiež lepší, než som čakal, veľmi jednoduchá sci-fi komédia. Pridaj si do Star Wars Alfa a získaš predstavu, o čom to je. Nie, že by som sa k tomu chcel niekedy vracať, ale pozerať sa to dá. Mohlo to byť podstatne horšie.
  • erik
    erik23.4.2014 12:09* Připomínky a návrhy
    V rámci UKK je chyba v názve pri Hulkoej planéte: "čact 1 a čáct 2".
  • erik
    erik21.12.2013 08:24Čtenářský koutek
    Udalosť New 52 v českých luhoch a hájoch zatiaľ s výnimkou časti Snyderovho Batmana nepriniesla nič moc. Na súdy je však priskoro. Je tu Catwoman! Judd Winick pochopil, že netreba chaosiť á la Morrison a ani megalomaniť á la Snyder, bohato stačí nabrať prasáckeho kresliča (Guillem March) a vpustiť do maistreamu sexistickú akčnú jazdu. Catwoman s prednosťami v objeme Gabčíkovskej priehrady a v rôzne skrútených polohách (ehm) dokazuje, že komiksu stačí, aby sa hlavná hrdinka nezodpovedne venovala krádežiam a vo voľných chvíľkach mala sex s Batmanom (áno, presne toto sa tu udeje) a je to. Teda, ešte si pripočítajte vskutku drsné a krvavé scény, v tomto komikse sa zomiera a trpí. Selina to pravidelne brutálne schytáva, ale o chvíľku je zasa v pohode, na modriny a zlomeniny sa tu nehrá. Napriek tomu je to prča, zároveň je to najlepší komiks s Batmanom, čo som z New 52 čítal.

    Catwoman - The Game obsahuje prvých šesť čísel (a teraz nemyslím to, čo ste si predstavili, prasáci) série.

  • erik
    erik17.11.2013 18:36* Připomínky a návrhy
    Liga Spravedlnosti by si zaslúžila sériu NEW 52 ako Batmani a Supermani. Ďakujem.
  • erik
    erik18.8.2013 19:25* Připomínky a návrhy
    oprava - Zack, zlá, zlá klávesnica a lenivosť čítať po sebe...
  • erik
    erik18.8.2013 19:14* Připomínky a návrhy
    Zak - OK, sorry, v liste fór som šiel odspodu.
  • erik
    erik16.8.2013 08:59* Připomínky a návrhy
    Všimol som si, že pri Morissonovi http://www.comicsdb.cz/autor.php?id=625 chýba jedno písmenko v profile:
    Jeden z nejUznávanějších britských comicsových autorů
  • erik
    erik16.8.2013 08:43* Připomínky a návrhy
    Pri Batmanovi - Kameňáku http://www.comicsdb.cz/comics.php?id=4975 chýba scenárista Brian Bolland, ktorý si posledný kraťas aj sám napísal.
  • erik
    erik16.8.2013 07:47Filmový a hudební klub
    invape. Videl. Oproti tomu prvému hrôzostrašnému Originu je to pozerateľná jednorazovka. Škoda, že má záver, aký má, úplne to pokašľalo náladu celého diela. Scénka v titulkoch je veľmi vnadná.
  • erik
    erik17.7.2013 20:09* Připomínky a návrhy
    Toe - vďaka, až budú náhodou nové 52-ky pribúdať (Superman...), tak sa v tom aspoň rýchlo zorientujem.
  • erik
    erik17.7.2013 13:21* Připomínky a návrhy
    Mám otázku, všimol som si, že vznikli série Batman Detective Comics - NEW 52, Batman Temný rytíř - NEW 52 a Superman Action Comics - NEW 52. Nebolo by možné spraviť aj Batman - NEW 52 (aktuálne Soví tribunál), nech je to pekne pokope vyhľadateľné?
  • erik
    erik10.4.2013 20:17Stripy, jouky, fejky :)
    Komiks o tom, ako sa komponuje vážna hudba alebo expresionizmus pre začiatočníkov:
  • erik
    erik9.4.2013 07:06Čtenářský koutek
    Ja si nechávam komiksy posielať cez bratislavský Eurobooks, pretože mi to pekne zmanažujú a donesú do predajne blízko práce a to mi vyhovuje (čo ti asi moc nepomôže): http://www.eurobooks.sk/sk/1/
  • erik
    erik8.4.2013 19:49Čtenářský koutek
    Vďaka, vyzerá to tak, že tu mám ďalšieho kandidáta na hlbšie zoznámenie...
  • erik
    erik8.4.2013 19:06Čtenářský koutek
    Ozaj, na konci zošita je reklama na komiks Billy the Kid's Old Timey Oddities and the Orm of Loch Ness, príbeh kňaza, čo zaženie vodného hada a po jeho smrti z jeho kostí vyrobia magické zbrane, ma zaujal. Poznáte to niekto? Aké to je? Autormi sú akýsi Eric Powell (Goon) a Kyle Hotz.
  • erik
    erik8.4.2013 18:40Čtenářský koutek
    Dnes mi prišiel nenápadný one-shot od Darkhorse - Bests of Burden: Neighborhood watch.

    Zozbieral presne tri osemstránkové príbehy najlepšej súčasnej komiksovej série (ehm, ešte aj občasník je silné slovo, však od roku 2010 vyšlo 24 strán komiksu), akú som mal možnosť spoznať. Jill Thomson a Evan Dorkin sa prekonávajú, kvalita poráža kvantitu a parta paranormálnych psích ochrancov (a jednej mačky) ukazujú, že ani ten zlý goblin, čo má zálusk na kurence, nemusí byť nevyhnutne záporná postava, že stredoveký súboj s baziliškom stojí za gýčmi v záhrade a stádo oviec nemusí byť vždy tým, čím sa javí. Smutné osudy vyvažuje prekvapivo láskavý humor (postrašme štence, králičie sochy), nechýbajú post-existenciálne otázky (psí Raj a otázka medzidruhového posmrtného života) a o maľovaných výjavoch škoda hovoriť, to treba vidieť. Celá séria má navyše v pozadí tušený akýsi hlavný dej, škoda, že jej tempo poráža aj Blacksada a nejakého epického pokračovania, nebodaj vyvrcholenia, sa asi nedožijem. Beasts of Burden treba mať komplet, však sú toho "fšeho fšudy" dva zošity a jedna kniha!

  • erik
    erik22.3.2013 13:59Pindárna
    Kapis: Len upresním - z Astonishing stačí mať prečítané len tie dve knihy, myslím, že už tretia sa odohráva po House of M. A aj keby nie, moc na tom nezáleží, séria Astonishing X-Men sa celomárveláckymi udalosťami prakticky nezaoberá. Bendis sa vyjadril, že House of M napísal preto, lebo chcel písať aj X-Menov a žiadni mu nevyšli.
  • erik
    erik22.3.2013 11:13* Připomínky a návrhy
    Skúsil som, export do Office je bezproblémový, takže nemám pripomienky a ďakujem.
  • erik
    erik22.3.2013 10:49Pindárna
    House of M je úplne samostatná vec. A perfektná, Bendis sa prekonal. Vychádza z udalostí Rozpadu, začína to tak, že sa Astonishing X-Meni a New Avengers zídu, aby sa dohodli, čo s Wandou, ktorú lieči Xavier. A keď sa dohodnú a idú vykonať ortieľ, realita sa zmení. Časovo sa to odohráva až po niekoľkých knihách New Avengers (tuším troch) a Astonishing X-Men.
  • erik
    erik22.3.2013 09:58Pindárna
    Kapis - celý run má 24 dielov a jeden záverečný špeciál, pričom je to jeden rozvíjajúci sa príbeh (hoci to po šiestich zošitoch funguje aj ako samostané minipríbehy) s podareným finále, pričom až v zošitoch19-24 plus Giant-size special sa dozvieš, čo stálo za udalosťami v prvej knihe. Ja to mám v štyroch knihách, tak to vyšlo v paperbackoch a zdá sa, že to UKK kopíruje. Rozhodne je druhá kniha zaujímavejšia ako prvá a skús ju, aj keby už ten zvyšok nevyšiel.
  • erik
    erik16.11.2012 19:46Stripy, jouky, fejky :)
    Neviem, či to poznáte, ale čo všetko sa dá robiť s komiksom:
    http://www.youtube.com/watch?v=5DnjWX2QGcA&feature=player_embedded
  • erik
    erik20.9.2012 14:11Pindárna
    brkowycz: lacné knihy to istia :) Nemá tu niekto zo Slovenska skúsenosť s tým ich e-shopom? Koľko preplatím? Vopred ďakujem.
  • erik
    erik16.9.2012 10:09Pindárna
    Skúsim. Série na konci, či tesne pred ním, nerátam (škoda, že tituly formátu Preacher, Hitman alebo Sandman sú už pasé). Plus som pridal pár titulov, ktoré možno nie sú úplne pravidelné série, ale vykazujú snahu o viac kníh. Poradie nie je podstatné.

    Top:

    Usagi Yojimbo
    Calvin a Hobbes
    Kústek
    100 nábojú
    Daredevil Omnibus

    Lepší priemer:

    Hellboy
    Lucifer
    Bažináč
    Crying Freeman
    Punisher Max

    Priemer s bonusom Zámek a klíč, čo ťažko povedať, či je vychádzajúca "séria":

    Hellblazer
    Mýty
    Živí mrtví
    Transmetropolitan
    Y: poslední z mužú

    A na záver jedno varovanie, totálna slabota je Green Lantern.
  • erik
    erik6.8.2012 12:39Čtenářský koutek
    God Thor: Nuž, ja by som skúsil niečo relatívne moderné, napríklad kontinuálnu radu od Daniela Waya, síce som to ešte nečítal, ale chystám sa na to. Okrem iného by sa tam mal hrať na piráta.
  • erik
    erik30.7.2012 17:50Filmový a hudební klub
    No, mne na jedno pozretie film stačil, v kine som sa nenudil, ale tá príbehová plochosť a podivné eskalácie akože tragickej situácie vrátane neskutočne pochybných scén (žiadny finálny súboj, všetko, čo sa týkalo situácie v Gothame...) ma tiež nepresvedčili. "Vrchol" pre mňa prišiel hneď na úvod, kedy špecialistom z CIA (či z kerej matere) s natrčenými zbraňami demolujú lietadlo a Bane sa spovedá z "plánu", pričom sa nechajú postrieľať (aha, odtrhli nám chvost, no a čo, aha, prichádzajú žoldnieri, no a čo, aha, Bane si sadol do kresla, fíha, tak nič) a v podstate ani jeden nevypáli (tobôž tak, aby bol zvyšok filmu bez Banea). O tom, že sa Batman nechá zlomiť, pretože si prezieravo nevezme ani jeden paralyzujúci Batarang, radšej dumať nebudem. DEmnoG - želám ti, aby ťa nenavštívil ten nemecky znejúci doktor, čo sa vo vyššom veku špecializuje na starších spoluobčanov a núti ich opäť pozerať sa na filmy z DVD (okrem iného).
  • erik
    erik12.5.2012 11:26Čtenářský koutek
    Beasts of Burden je vážne pecka. Už dávno ma komiks tak nedostal. Emócie, nádherná maľba, zvieratká a nadprirodzano (vlastne horor). A nenápadné silné okamihy typu - čo je matka schopná urobiť pre pokoj svojich detí, to treba zažiť. Ešte raz ďakujem, Kaluž!
  • erik
    erik7.5.2012 19:29Filmový a hudební klub
    Bol som, videl som, súhlasím, i keď je to skôr štandard, než skutočne výnimočný film. Tie megabitky megasilákov však stoja za "to" a po titulkoch je úplne jasné, o čom by mohlo byť pokračovanie. A mal som polovičné šťastie, v angličtine (plus) a v 3D (mínus). A nie, nie som boh.
  • erik
    erik9.3.2012 10:40Stripy, jouky, fejky :)
  • erik
    erik7.3.2012 19:50Čtenářský koutek
    Kaluž - nalákal si ma, kniha už je v kníhkupectve objednaná, za pár týždňov dorazí. Ešte musím vyriešiť, ako sa dostať k tomu crossoveru... Vďaka za zaujímavý tip.
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1145 (cca 375773 Kč)
Mám: 1334 (cca 458102 Kč)
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 236
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0