• mára
    mára mecenáš1.9.2022 01:41Stavba komiksu
    Je skvele, kdyz umi odbornik mluvit o tematu jasne a strucne. Tohle je presne opacny pripad. Roztrzeno a vyhozeno.
  • mára
    Tenhle svazek obsahuje #40, že? To je totiž přesně místo, kde jsem na pár měsíců přestal a když jsem se do toho snažil znovu začíst, absolutně mě to nezajímalo. Důvody jsem psal už k jednomu z přechozích svazků - ty rozvleklé Vaughanovy řeči bych klidně četl, kdyby sdělovaly věci, které je opravdu nutné říct textem, a z výtvarna nezadržitelně usínám, v tom lepším případě.

    1/2 offtopic: Nedávno jsem zjistil, že větší váhu na celkové nudě a roztahanosti Y má výtvarník - ve své aktuální sérii Saga se Vaughan v objemu bublin krotil jen částečně (Kromě toho teda přidal vypravěčský voice-over, který taky pomáhá ještě víc spojovat smysl textu s obrazy. A členění děje do jednotlivých panelů je taky o poznání smysluplnější.), ale především výtvarno je poměrně lahůdkové, svižné a osobité (Fiona Staples) a podrží oči v případných nudnějších místech.

    Závěr: Nečtěte Y. Čtěte Sagu.
  • mára
    mára mecenáš1.10.2012 18:39Ve stínu šumavských hvozdů
    Ten komiks má zvláštní dvojí tvář - ztřeštěnou grotesku / poetickou smyslnou melancholii. A člověk má chuť tuhle mince jěště chvíli obracet (sorry za debilní příměr, prostě, tahle délka není uspokojivá). Byl by to dobrý pilotní díl dost čtivé série. Doufal bych ve víc porna. Tenhle díl bych si pamatoval už kvůli té výborné scéně s hospodskou mlátičkou (je skvělý, když se Jiří Grus ještě víc uvolní). Jinak, co jsem tak od nich četl, mi spolupráce těchto autorů připadá jako jedna z nejlepších věcí, co se v českém komiksu stala. Ani nevim komu za to poděkovat. Doufam, že ještě dlouho neumřou.
  • mára
    mára mecenáš29.2.2012 17:06Y: Poslední z mužů #01: Jako jeden muž
    Tohle vyprávění je výborné jako velký celek. Ale při pohledu na jeho jednotlivé detaily zívám a přeskakuju stránky a hledám erotickou scénu (abych po prolistování celého dílu zjistil, že byla hned na následující straně). Co mě nejvíc štve:

    Banální dialogy, které dost často sdělují informace, které se daly elegantně a s větším požitkem vyprávět obrazem.

    Výtvarná nuda, všechno syntetické, uhlazené - včetně prostředí, od kterého po nějakém čase už nějakou zajímavou existenci nečekáte a vnímáte ho jen jako nezajímavou plochou kulisu. Kreslíř jede podle instrukcí scénáře a neřeší. Eisnera za kresbu? Ať žijou roboti.
  • mára
    mára mecenáš12.2.2012 14:56Ticho hrocha
    Tak ono je to napsáno na přebalu - beru tu výtku o neuvedení kontextu zpět. Všechno v pořádku.
  • mára
    mára mecenáš12.2.2012 14:50Ticho hrocha
    AHA - ona to napsala africká děcka! Tenhle kontext je NUTNÉ znát, protože bez něj jsem ty příběhy četl jako bezcenné dada vyprávěnky nudícího se arogantního spisovatele. Stálo by za to napsat to na úvod knihy..

    Takhle to je docela zajímavý náhled do hlav těch dětí - a dá se hádat, proč se jim v hlavě vyloupnul motiv uříznutí hlavy a krve, co se přelévá z krku do ucha a zpět, s o něco větší pravděpodobností, než by se to člověk domýšlel u jednoho dospělého evropského spisovatele. A asi to i dočtu, když už jsem na to v kavárně Řehoře Samsy zvrhl to pivo a musel si to koupit.
  • mára
    mára mecenáš20.12.2011 01:32Život mi pije krev
    cheche :)) pusinku Vašku
  • mára
    mára mecenáš18.11.2011 19:05Chyba
    Nejdřív zasazení do kontextu: Četl jsem nejdřív Šindelkovu stejnojmennou knihu (jejíž volná adaptace tento komiks je) a byl to lepší zážitek než četba tohoto komiksu. Pro pokračování v porovnávání musím taky napsat, že ze zážitků z četby českých komiksů je tenhle pořád lepší než většina ostatních. Rozhodně lepší než zážitek z Nebela.

    Vyprávění Chyby stojí na textu. Kdyby z komiksu vypadly všechny obrázky, pořád půjde přečíst a pochopit příběh velmi dobře i s velkou částí jeho poetiky. Hodnotu výtvarné části komiksu je dobře vidět jen na pár nápaditě použitých gradacích nebo přeměnách, několika půvabných tvářích a v místech, kde je geniálně do popisu duševního stavu postavy zapojeno prostředí. Na jednu stranu je dobře, že kresba nezahlcuje čtenáře tolika dalšími informacemi, když jich už text nese dost, ale většinou jsem se nemohl zbavit dojmu, že nepřináší informaci skoro žádnou kromě vyjasnění, kdo sedí vpravo a kdo stojí vzadu. Navíc se nemůžu zbavit dojmu, že tak jemně upředený příběh by si zasloužil podobně jemné výtvarno, ale o tom jsem psal už u KomiksFest! Revue 5.
  • mára
    mára mecenáš8.10.2011 20:22KomiksFest! revue #05
    Polák Kuba Woynarowski je pro mě nejlepší objev. Kdyby se mě někdo ptal, jak vypadá pravá komiksová báseň, jeho komiks Příběh ze zahrad bych si vzal jako příklad. Napadlo mě, že kdyby on kreslil komiksovou adaptaci Šindelkovy Chyby, byl bych pravděpodobně nadšenej.
  • mára
    mára mecenáš5.3.2011 20:47Pif #02
    Na Rahanův nůž si pamatuju (tvar byl cool, ale dal se ohnout jako žužu) na komiks už ne, jen že Rahanovi vlály vlasy, když zdrhal přes spadlý stromy, protože byl outsider, a bylo to tak hezky ostře nakreslený.
  • mára
    mára mecenáš4.1.2011 21:50Aargh! Výroční speciál
    Teď mě napadlo - neodkazuje ten "černý monokl" vlasatice časopisu s texty v bublinách k černému monoklu psa Bubliny?
  • mára
    mára mecenáš31.10.2010 14:48Voleman #04
    Přišel jsem s tím komiksem kolem jedné v noci a přesto ještě asi hodinu ho hltal. Tenhle díl má totiž (oproti předchozím na všechny strany roztěkaným a zasekaným) neskutečný spád a rytmus. Dobře se čte, jako když vám někdo vypráví krkolomnou historii a ani jednou se nepřeřekne a nezakoktá a nerozptyluje nepodstatnými okolnostmi. Navíc ta velikost zla, ke kterému všechno spělo, opravdu stála za tajemnou nepochopitelnost předchozích dílů, v což jsem doufal, takže dík. Jo, a ty dialogy jsou tak skvěle obyčejný, jako když si jdete do sousedních lahůdek koupit bramborák. (O kresbě psát nemusím, souhlasím s brkowyczem)
  • mára
    mára mecenáš29.11.2009 14:42Brutto #02: Hanka
    Od téhle tvůrčí dvojice jsem dlouho nic nečetl, což byla chyba, protože Hanka je výborná. Není to sci-fi, jak si myslí Neutrino, asi jako Proměna taky není sci-fi. Pro stárnoucí mladíky zkoumající míru potrhanosti svých neschopných srdcí báječná zábava.
  • mára
    mára mecenáš28.11.2009 21:59Brutto #03: Hrnec
    Nevím, jestli si toho Neutrino u Grusových komiksů všiml až teď, ale banální neuvěřitelné příhody přitažené za vlasy až k akční zápletce by mohly být Grusův trademark, takže nad tím bych bych se nepozastavoval. Nad kresbou určitě jo: Grus svojí kresbu rozvolnil už v deníkové serii Volemanových kraťasů a sám to komentoval ve smyslu, že ho to tak víc baví. Myslím, že skupině lidí, které se líbila kresba komiksu Pod dekou Craiga Thompsona, se bude líbit i nová Grusova kresba, protože ty linky neplní jen účel nějakýho plastickýho ohraničení objektů, který definujou, ale vypovídají i svižností, roztřeseností, pečlivostí, zjednodušeností atd - na pražské verzi výstavy Generace nula byly k vidění Grusovy skici popsané mj. poznámkami o tom, jak svižně který panel vykreslit: není to tedy nahodilé a je to součást jeho komiksové řeči. Na celém komiksu je zvláštní právě kontrast děje, který je až příliš klasická groteska, a jakýsi horečnatě naléhavý styl kresby - což má na vnímavého čtenáře následek obrovského vtažení do světa těch postav, což je nejen v českém komiksu docela vzácná věc.
  • mára
    mára mecenáš9.8.2009 20:26Černá díra
    Zklamání: Z místy absolutní nudy a nezajímavosti . Z precizně provedené kresby nepřesně a velikostně podezřele tvarovaných figur (pahýly a kusy hadrů místo rukou a prstů (ne jakou součást příběhu)).

    Nadšení: Z hlavní myšlenky příběhu o jiném popisu hororů dospívání, fakt dobrý nápad (škoda, že nepromyšlený řádně a do zajímavějších důsledků, o centimetr hlubší pohled do ducha postav by bodnul). Z geometrických nápadů uspořádání panelů. Z prolínání textů s obrazy a souvislostí.

    Nezařazený pocit: Z absence opravdu se smějícího obličeje v místech, kde se postava opravdu směje.
  • mára
    mára mecenáš6.6.2009 14:26Voleman #03
    Voleman je lepší každým dalším dílem. Nic jiného mu nezbývá. Exkurze do Volemanova zaměstnání byla vynikající! Ve vyprávění mi chybí rytmus. Nedá se číst tak harmonicky jako Moorovy komiksy. Oko musí často těkat sem tam po stránce, což mi nebylo příjemné.
  • mára
    mára mecenáš20.3.2009 18:41Bunkr: Komiksová revue #01
    Nikkarin je dobrej, to jsem si přečet už v Aarghu 8. Teapod je hodnej a šíleno-geniální, to vim taky. A Andrastin Hvězdotvůrce je ach. Takže objev sborníku je Jan Dřevíkovský.

    Klíčení oka je tak hrozně mimo všechna témata, o kterých by vás napadlo, že bude český komiksový autor psát, že si to prostě napodruhé přečtete, potom, co to napoprvé přeskočíte jako diletantsky nakreslenou věc s nějakejma chytrolínskejma textama, který se nesnaží bejt pochopitelný. Protože je to divný, je to přečtitelný. Protože má J.D. rád magii (to je jasný), nebude se snažit psát věci pochopitelně - protože mágové si střeží, co objevili a beztak si myslí, že k opravdovému poznání je nutné si něco sám prožít - což je vlastně důvod, proč by mágové neměli psát vůbec nic, takže nechápu, jak se tohle Klíčení oka mohlo vlastně stát a divím se.

    Vždycky jsem považoval lidi, kteří se vyžívají v magii, jako podivíny, co si víc než co jiného, potřebujou navzájem pokecat o podivnostech, který jsou podivný natolik, že se jim je už nikdo nesnaží vyvracet. Takže jsem nečekal, že může existovat i takovej komiks, no.
  • mára
    mára mecenáš20.3.2009 18:01Aargh! #08
    Důvody k přečtění: Volemanův kraťas , Nikkarinův Lovec hvězd , Slaminkův Hlad, Namidův Čas Jablek, Akišinův Návrat po letech, Grusova obálka. Což jsou věci, které tvoří asi 1/3 (nebo míň?) stran. Ale ty ostatní si můžete vždycky vytrhnout, že jo.
  • mára
    Líbí se mi komiks od Toy Box, jinak to ale narozdíl od Woffce jako KOMIKSOVOU PUBLIKACI doporučit nemůžu ani náhodou. Společenskou užitečnost publikace posoudit nedokážu.
  • mára
    mára mecenáš28.2.2009 02:30KomiksFest! revue #03
    Fajn publicistika. A zajímavej kraťas od Karla Jerieho. Tolik k tomu, co mě bavilo.
    Pak je tam ještě taková formalistická hříčka On The Bus, která asi bavila jen autora.
    Pak je tam diletantsky nakreslenej příběh podle sc. Edgara Dutky, kterej mi taky nesedl.
    Pak je tam ten Pérák, při jehož čtení nevidím ani tak Péráka, jako spíš autora, jak skusuje jazyk a několikrát za sebou obtahuje jednu čáru, aby byla křivka dokonalá, což kresbu nesnesitelně utahá. A ještě tomu chybí rytmus.
    Pak je tam báseň v komiksu od Toy Box. V tom komiksu mě ten moc konkrétní obraz ruší od volnosti představ z té básně a není to příjemný pocit.
  • mára
    mára mecenáš3.1.2007 10:32Vycházející hvězdy #01: Zrozeni z ohně
    no super, ale ted uz ti neverim, ci jsi multak?
  • mára
    mára mecenáš2.1.2007 15:41Vycházející hvězdy #01: Zrozeni z ohně
    (mne prislo hrozne zabavny, ze nekdo pouzije takovou hrubku a archaismus v jedny vete .)
  • mára
    mára mecenáš1.1.2007 13:10Vycházející hvězdy #01: Zrozeni z ohně
    "nemněl by býti" !
  • mára
    mára mecenáš27.12.2006 12:08Liga výjimečných I.
    je to komiks pro ty, ktery bavi, kdyz se pribeh napadite rozrusta jako nekontrolovatelny virus a kresba se musi libit kazdymu, kdo si nekdy zkousel nakreslit aspon jedno policko komiksu.
  • mára
    mára mecenáš27.12.2006 12:03Liga výjimečných I.
    ja neoznamkoval ligu? ! jo a kam chodite na ty cisla jako 74, 87 a tak? a proc Big G zkousne jen tolik postav, kolik dejovych linii se stihne uzavrit? a proc jejich rozhodnuti musi byt logicka? same otazky
  • mára
    mára mecenáš12.12.2006 11:52Garfield #20: Mluví s plnou pusou
    ja se preklep, chtel jsem napsat "vid?" ne "vis?", promin
  • mára
    mára mecenáš11.12.2006 17:14Garfield #20: Mluví s plnou pusou
    krvinka: vubec to neni ze zivota, vis?
  • mára
    mára mecenáš8.12.2006 16:37Persepolis 1
    Original vysel u L´Association, predmluvu napsal a nakreslil David B., PRY jse to prvni iransky komiks (coz mi zni hodne podivne, ale snad to neni jen promo kec..) a je to autobiograficka vypoved autorky = fakta z kterych se da vytvorit hodne dobra predstava o vzhledu tohodle komiksu. Coz znamena - je poznat, ze autorku do sveta komiksu zasvetil prave David B., jazyk Persepole je stejny jako jazyk padoucnice, jen Padoucnice je vytvarne o tridu vys. Takze, kdyz to ctete, je vam, jako byste se divali do Padoucnice, ale pribeh vypravi o dospivani mlade divenky v Iranu. Nevim. Skoro kazda stranka na me krici, ze to je kopie... Autorka mela zajimavy osud. A dohodnotim, az to doctu.
  • mára
    mára mecenáš6.12.2006 21:43Top 10: Devětačtyřicátníci
    ono to neni horsi, nez predchozi topteny, blby je, ze to neni lepsi - coz je uplne nejhorsi. kdyby to bylo asi 2x delsi, slo by se do toho dostat. tady se do toho jen tak tak dostanete a bum. konec.
  • mára
    mára mecenáš4.11.2006 19:27Světla Amalu #01: Theo
    Moc se toho nestane, to je pravda. Pravda je, ze to je proto, ze se autorka nevenuje ani tak vykreslovani pribehu, jako vykreslovani atmosfery. Krehke atmosfery. Je tam spousta panelu, ktere nemaji vubec zadnou informacni hodnotu, pokud nepovazujete za informaci to, ze se jeden tlusty stary prislusnik rodu fretek usmal pri vzpomince na jednu mladou netlustou prislusnici rodu prusvitniku... ktera je fakt sexy jako. A je na titulce, taky.
  • mára
    mára mecenáš31.10.2006 00:38Aargh! #06.9
    oprava: "nasili", sakra, vimvotom, vimvotom, dobrou
  • mára
    mára mecenáš31.10.2006 00:35Aargh! #06.9
    Nejvic pobavila Honba za nenasytnym klinem, to ma nejlepsi scenar, fakt dava smysl a vsechno chapete a jen se bavite. Nejvic potesil Voleman, fakt zabavnej a navic miluju civilismus (existuje tenhle termin, zejo). Nejvic nelibil Snih, jak to rict, abych nebyl za protiamericana... je tam zbytecny nasily a je to prehnane pateticky, coz me irituje. A nejvic sexy je ta vec od toho Rusa, jak tam ma mladik na posteli vaginu a slecna penis a tak... dobrej napad... a v tom komiksu je par dalsich napaditejch detailu. A Rayman klasika, vtipny.
  • mára
    mára mecenáš17.5.2006 00:00Vraždy a housle
    :))))
  • mára
    mára mecenáš15.3.2006 09:24Aargh! #06
    Jo, a jeste, ze sestra herecky Geislerove Lela, kresli taky komiksy a chodi obcas na komiks.cz a chystala se i na cony, ale nevyslo ji to, nejak, kresli zajimave.
  • mára
    mára mecenáš15.3.2006 09:18Aargh! #06
    Nevom, no. Komiksy se vzdycky jakz-takz rozjedou, pak udelaj Puf Puf a Prd. Nevim, asi toho od Aarghu cekam trochu vic, mozna byla jen blba sezona na komiksovy tresne, nebo jsou pointy prezitek (osobne je taky nemusim mit vsude, ale obcas by bodla). Par pribehu se snazi nejake (moralni, komiksove, historicke, sexy) poselstvi, ale vysledek je vzdycky nejakej zredenej, nebo mi to tak aspon prijde. Takze male zjisteni, ktereho jsem po 1dni listovani Aarghem dosel, je, ze v Nemecku jeden kreslir (nejspis sve pritelkyni?) nakreslil hezkej poetickej sexy komiks a Mark Horemans je porad zabavnej...hmm... ale jinak fakt nevim. Kazdopadne nakresleny jsou ty veci hezky.
  • mára
    mára mecenáš7.3.2006 21:33Pohádky navzdory dějinám
    Myslim, ze to neni sracka. Taky jsem to nedocetl, dokonce ani do poloviny, a to jsem to mel pujceny uz 2x... aby si to clovek uzil, musi na to byt spravne naladen, a aby na to byl naladen, musi necim projit, i kdyz nevim uplne presne cim... jsem celkem rad, ze u nas muze vyjit knizka na kterou musi byt clovek naladen, ktera se neda cist vzdy, pujcim si to jeste jednou.. ciste ze zvedavosti
  • mára
    mára mecenáš11.2.2006 15:55Mickey Mouse 1995/25-26
    On se pak MM jenom nekdy prejmenoval na Kacera Donalda, ne? Sam si pamatuju, ze jsem pro tenhle nazev hlasoval :)
  • mára
    mára mecenáš22.1.2006 13:15Donžon - Zenit #03: Princezna barbarů
    Po dvojce dalsi z komiksu, u kterych sem porusil pravidlo, ze je nemoralni cist darky, ktere chci dat nekomu k vanocum. Celkem jsem bratrankovi zavidel. Jinak, nemyslim, ze je nejslabsi. Clovek uz spis vi, jaky typ humoru ma cekat. Ale ja bych klidne jeste tak 5-10 dilu snesl.
  • mára
    mára mecenáš29.12.2005 00:10Pod dekou
    To si tak jedete autobusem, vedle vas na petce lezi a spi vyhubla blondina, ctete tenhle roman a obdivujete jeho plynulost poetiku, jemnost, rikate si, ze ten Craig Thompson je fakt machr, kdyz dovede kreslit takovy ladny detaily stetcem a netrese se mu ruka ani kdyz nakreslil sebe pri masturbaci nebo odjezd od sve prvni lasky, coz je mimochodem nejsilnejsi stranka, kterou jsem v jakymkoli komiksu KDY videl, az doctete na stranu 502 a rikate si, ze to vsechno odnekud znate. Jenze odkud? Blondyna se mezitim posadi a vy citite jeji zkoumavy pohled, snazite se venovat cetbe, takze rychle shltnete posledni stranky jako kdyz Saturnin zapomene privazat lano s kotvou a provazek odpluje. Zblunk.
  • mára
    mára mecenáš3.12.2005 23:53The Amazing Spider-Man #02: Odhalení
    btw. ja to koupil 16letymu brachovi k Vanocum, Navrat se mu libil dost, myslite teda, ze mu mam koupit radsi neco jinyho?
  • mára
    mára mecenáš3.12.2005 23:51The Amazing Spider-Man #02: Odhalení
    Black Bro, yo: na jakym zachode jsi cet tu hlasku ? :))
  • mára
    mára mecenáš2.12.2005 15:52CREW² #15
    Koupil sem si to kvuli rozhovoru s Grusem a ten tam taky byl, takze nemam duvod k nespokojenosti. Komiksy_ Human Target me dost bavil, krome posledni stranky, ktera by se dala vyskrtnout bez vetsi zmeny smyslu pribehu. Blacksad absolutne skvele kreslenej, tu kresbu zeru, pribeh ne. Deathblow sem asi nejak nepochopil, ale ja stejne valecny komiksy moc nemusim..
  • mára
    mára mecenáš19.11.2005 23:16Usagi Yojimbo #10: Mezi životem a smrtí
    HEX: takze jinymi slovy, chces vic ?
  • mára
    mára mecenáš19.11.2005 19:22Fantom #1
    jediny Fantom, ktery se mi, coby asi 10letemu vzornemu skolakovi, dostal do rukou. V ty dobe me nadchnul, hlavne to, jak se tam vzdycky popisovalo, ze mluvil hlasem, pri kterym tuhla krev v zilach, fakt sem koukal, ted uz samozrejme vidim vsechny ty nedokonalosti a scenarovy nesrovnalosti Cckovy komiksovy rady, ale komiks pro deti, co komiksem nezijou, protoze je rodice nerozmazlujou prehnanym kapesnym, je to vynikajici.
  • mára
    mára mecenáš14.11.2005 19:22Moucha
    Po otevreni me knizka oproti prebalu zklamala osuntelosti kresby se spinavymi plochami, ale holt je to z 95, jsem zvykly na cistyho neosuntelyho Donzona. Je to beze slov, ma to pravidelny rozvrzeni panelu na strance, minimalistickou kresbu s kreativne vyuzitou perspektivou a z panelu je videt, ze autor pri tvorbe relaxoval. Da se to prekoukat z Flory na Dejvickou, kdyz ctete bez ustani a nekoukate na slecnu, co si stoupne pred vas.
  • mára
    mára mecenáš20.10.2005 16:57Pif do kapsy #01: Zimní radovánky
    zrejme to nebylo moc vychovny, alespon z hlediska ceskeho jazyka :)
  • mára
    mára mecenáš17.10.2005 20:06Wolverine a Hulk
    Sileny a ujety to je, text na prebalu ani moc nekeca. Celej pribeh se tvari jako desne nelogicka presto jednoducha skvele dynamicky kreslena mlaticka ale konec se zvrhne v kratkou poetickou hricku. Este si to musim srovnat v hlave. Nejak me to zmatlo... cekal sem to delsi. Mala delka me zklamala nejvic. Komiksu.
  • mára
    mára mecenáš20.9.2005 17:43Zkrat #05
    nejspis jsme nepochopili, jestli jsme to pochopili. mozna teda, ze jsme to pochopili... ale to je jedna z veci, ktery se mi na tom libi, prave :)
  • mára
    mára mecenáš15.9.2005 19:27Zkrat #05
    jenom malou vytku k veverce a zajicovi - ta sachovnice je tam blbe otocena (o 90 stupnu), ale tim nechci nikomu kazit dojem z toho skvelyho komiksu :)
  • mára
    mára mecenáš7.9.2005 20:07Zkrat #05
    Ten Grusuv jednostrankovej kratas na konci je skvelej. Nejsem si jistej, jestli jsem to uplne pochopil, ale zabavilo me to. Na druhym miste je u me ten Sved Sjunnesson a jeho skvela kocicka. I v jednom z minulych Zkratu byla pozoruhodne vtipna... a treti misto davam Zuzane Andelove a jeji Veverce a zajici. Pekny cislo, vyderzaj pionjer.
  • mára
    mára mecenáš1.11.2010 10:14Nikdykde
    andywart: Jde o to, že při čtení knihy, mě vedlo vyprávění někoho, jehož představivost jsem uznával, je hodně citlivá a všímá si jemných detailů, i třeba když se tam bojuje. Zatímco tenhle komiks tu představivost a hravost v sobě nemá (a to je vidět po zběžném prolistování): má tam být krysa - je tam krysa, má tam být De Carabas - je tam De Carabas, je to hrozně mechanicky vyprávěné. Ale hlavně je to věc vkusu: kniha je jemná, ženská, zatímco kresba komiksu drsná, mužská (což svědčí jen pokrouceným padouchům, ne Dvířce - což je pro mě hlavní postava). Dovedu si představit, že by mě to mohlo bavit v provedení Claire Wendlingové, ale spíš si myslím, že podle téhle knihy neměl komiks nikdy vzniknout.
  • mára
    mára mecenáš31.10.2010 23:51Nikdykde
    brkowycz: Zajímavý, že kvalitu kresby se snažíš obhájit právě stranou, kde je totálně ujetá perspektiva (podívej se, k jakému horizontu se sbíhají horizontální linky budov a k jakému horizontu se sbíhají horizontální konstrukce, na kterých sedí holubi - úplně jinam) a postavy se nějak podivně vznáší v prostoru a hlavičky holubů ve skutečnosti taky nevypadají jako golfové míčky... Já to taky nečetl, připojil jsem se totiž do zástupu těch, které výtvarná stránka knihy při zběžném prolistování odpudila dost na to, aby pocítili odpor. Zážitek z knihy byl příliš dobrý na tak necitlivou adaptaci.
  • mára
    mára mecenáš14.2.2010 16:16Princ z Persie
    ta obálka je výborná!
  • mára
    mára mecenáš16.12.2009 17:38Brutto #02: Hanka
    Neutrino: no, to jsem si uvědomil, že tam je něco nereálnýho, co bývá ve scifi. chtěl jsem říct, že scifi není označení, který dobře popisuje tenhle příběh (přestože formálně to tak nazvat asi jde), protože ten scifi prvek je tam jen využitej, jak sám nejistě píšeš, jako "metaforické vyjádření" něčeho.
  • mára
    to chci! :)
  • mára
    mára mecenáš24.11.2005 10:47Moucha
    Zack: no, ja popravde taky..
  • mára
    mára mecenáš19.11.2005 20:48Moucha
    Zack: ad "hovadsky zaver" - myslim, ze od Trondheima nesmis cekat vic, nez Trondheim je, tzn. naivni. Ale me se na tom libi, ze tu naivitu nikam neschovava, naopak.
  • mára
    mára mecenáš19.11.2005 19:24Moucha
    CLimbVibe: :) tak to asi nikde a jako mucholapka na slecny v metru to pusobi asi jen... v metru.
  • mára
    mára mecenáš1.11.2005 20:49Wolverine a Hulk
    "sme šecia na jednej komiksovej lodi" ... uf, ja v tom s vama nejedu kluci :)
  • mára
    mára mecenáš26.10.2005 19:12Wolverine a Hulk
    Zack: este bych to rozpitvaval, ale je mi jasny, ze chces mit pod svym oblibenym komiksem nejohnivejsi hadku, tak uz toho radsi necham :))
  • mára
    mára mecenáš21.10.2005 15:53Wolverine a Hulk
    Zack: sem rikal, ze se berou moc vazne :), ale po nejaky konfrontaci jsem dodal: "vetsina, co znam", btw. zda se, ze v Ogrove svete jsi jeste vetsi clovek, nez v tom skutecnem :)
  • mára
    mára mecenáš20.10.2005 12:30Wolverine a Hulk
    Ogre: to je fakt objev, ze nekdo haji vec, kterou uz dvakrat vychvalil do nebe, co? :))
    <br>
    Zack: :))) tesi me, ze si to pomatujes, prestozes to trochu prekroutil :)
  • mára
    mára mecenáš31.8.2004 23:22Čtyřlístek #666: Dětem vstup zakázán
    ja to chciiiiiii!
  • mára
    mára mecenáš23.5.2009Koupím
    Koupím Pchjongjang – Výlet do Severní Koreje za cenu do 200,-.
  • mára
    mára mecenáš1.9.2022 21:42Povinná četba
    Dokud fungovalo nakupovani (a dalsi veci) primo v Comixology, byl jsem moc zpohodlnely resit alternativu i potom, co to koupil Amazon, ale to, co s tim provedli je proste tak arogantni, ze kdyz bude alternativa, nechci jim posilat dalsi prachy.

    Jinak dik za info. Budu muset mrknout na ty knihovny.
  • mára
    mára mecenáš1.9.2022 01:57Povinná četba
    Ahoj. Mel by nekdo doporuceni, kde maji ecomicsy od Fantagraphics, konkretne Joea Sacca, mimo piratske weby a Amazon? Mam za sebou uz nejake googleni a zatim jsem objevil jen moznost predplatit si nejakou americkou knihovnu, do cehoz se mi moc nechce.
  • mára
    mára mecenáš25.9.2013 13:49Stripy, jouky, fejky :)
    Hej, Zacku
  • mára
    mára mecenáš2.9.2013 21:45Filmový a hudební klub
    A tohle klidně po přečtení smažte, ale nedalo by se předejít přetékání obrázků ve fóru řádkou css: img {max-width: 100%;}? Velikost souboru to neřeší, ale aspoň se na to pak dá koukat, když se někdo výjimečně splete.
  • mára
    mára mecenáš2.9.2013 21:39Filmový a hudební klub
    Docela náhoda, o víkendu jsem si Constantina musel pustit znova (dokonce i za prachy) a ten film prostě má styl jako prase. Tu scénu jak přikape Lu a přisune si židli na pokec jsem si musel dávat opakovaně. Scény s Gabrielem taky. Sere mě nánovitost ženské postavy - nevěřím jí, že přemýšlí, když se odmlčí - asi aby mohl C víc vyniknout, což je docela škoda, protože kdyby byla víc na jeho úrovni, byl by to ještě větší koncert, řek bych.
  • mára
    mára mecenáš3.7.2013 17:19Pindárna
    Haha. Ok, příště vyzkouším změnu. Mně balení Amazonu nevadí - i když to vždycky byl trochu bastl, nikdy se nic nepoškodilo, což je docela úspěch vzhledem k podivnému zvyku pošty se právě k těmhle zásilkám chovat speciálně hrubě.
  • mára
    mára mecenáš1.7.2013 16:56Pindárna
    Proč BookDepository místo Amazonu UK? Větší výběr komiksů?
  • mára
    mára mecenáš24.6.2013 13:21Stripy, jouky, fejky :)
    :))))
  • mára
    mára mecenáš13.6.2013 12:28Pindárna
    Zack: dík, rozumim.
  • mára
    mára mecenáš12.6.2013 15:00Pindárna
    sorry, že otravuju, ale, Zacku, neplánuješ trochu zvětšit font v menu, aspoň o pár pixlů? moje starý oči na tohle ostří aspoň 2 vteřiny.
  • mára
    mára mecenáš13.5.2013 09:37Pindárna
    Zack: to je fakt, taky to vždycky mažu :)
  • mára
    mára mecenáš12.5.2013 23:12Pindárna
    Zack: tak možná by bylo dobrý vykoumat nějakej skript, kterej při kopírování textu za něj do schránku uloží i krátký úsek s odkazem na zdroj, jako to mívaj třeba na stránkách novin nebo webech s textama písní
  • mára
    mára mecenáš15.3.2013 06:14* Připomínky a návrhy
    čau Zacku, bral bych funkci, co by ukazovala, o jakých komiksech se aktuálně nejvíc mluví (třeba podle počtu nových komentářů za poslední měsíc). Nebo něco podobnýho, co by mě upozornilo na zajímavý věci (třeba i subjektivně doporučený radou adminů).
  • mára
    mára mecenáš16.11.2012 19:53Povinná četba
    Kdo má rád Jimmyho Corrigana, nové vynálezy v komiksové řeči a podzim, neměl by ignorovat Wareho novou komiksovou krabici Building stories. Ware se totiž zbláznil. Jde totiž o několik (asi 10) neseřazených komiksů roztodivných formátů (včetně včelích novin), které je možné číst v libovolném pořadí, čímž vzniká velmi detailně vyprávěný příběh jedné černovlásky s mírnými uměleckými ambicemi, jednou kočkou a jednou nohou. Podle pořadí v jakém vše čtete jde o chronologické vyprávění nebo flashbacky, což za chvíli přestanete vnímat a jen si doplňujete skládačku.

  • mára
    mára mecenáš12.9.2012 02:58Pindárna
    Jsem teď úplně mimo - vyšlo v posledním půl roce u nás něco zásadního? Myslím třeba, co se týká zajímavé komiksové řeči.
  • mára
    mára mecenáš28.6.2012 16:50Pindárna
    Přesně. Taky obdivuju, že i hlavního hrdinu si dovolili shodit v tak důležitý prověrce. Že ten příběh neplní jen očekávání, ale jede svou.
  • mára
    mára mecenáš28.6.2012 08:55Pindárna
    Jo, podle kontextu výsledků googlu Sandorico znamená asi spíš tu pohádkovou oblast. Tohle si nepamatuju )
  • mára
    mára mecenáš27.6.2012 22:04Pindárna
    teda vlastně bod pro J.Connora, nepamatoval jsem si jména těch sfing
  • mára
    mára mecenáš27.6.2012 22:03Pindárna
    :) bod pro blackJaga, radost pro mě (kreslilo to moje dřívější já)
  • mára
    mára mecenáš27.6.2012 11:22Pindárna
    nápověda: jméno toho hrdiny začíná A
  • mára
    mára mecenáš27.6.2012 11:20Pindárna
    těsně vedle, teda vlastně ne, ani správná světová strana. je to docela epickej film pro tehdejší děti, i když to na první pohled nevypadá a tohle je scéna, kde to hlavní hrdina málem schytal
  • mára
    mára mecenáš26.6.2012 21:12Pindárna
    tahle postava, pokud vím, komiksová není, ale snad to není ot:

  • mára
    mára mecenáš14.5.2012 23:50Stripy, jouky, fejky :)
    Cha :))
  • mára
    mára mecenáš13.4.2012 22:17Stripy, jouky, fejky :)
    bože
  • mára
    mára mecenáš2.4.2012 21:18Stripy, jouky, fejky :)
  • mára
    mára mecenáš17.3.2012 20:13Povinná četba
    Zack: To zní a vypadá dobře. Jak se ti vlastně líbil ten Poslední z mužů?
  • mára
    mára mecenáš15.3.2012 23:36Stripy, jouky, fejky :)
    stripová
  • mára
    mára mecenáš15.3.2012 23:35Stripy, jouky, fejky :)
    Fry: asi nejlepší stripové série ever!
  • mára
    mára mecenáš7.3.2012 01:30Stripy, jouky, fejky :)
    che che
  • mára
    mára mecenáš4.3.2012 20:20* Připomínky a návrhy
    Dík!
  • mára
    mára mecenáš4.3.2012 13:29* Připomínky a návrhy
    Mám prosbu na někoho, kdo má Y:Poslední z mužů - jestli by mohl doplnit, které sešity jsou v které knize.
    (Protože české vydání nemám, ale chci komentovat příběh a kresbu.)
  • mára
    mára mecenáš6.2.2012 08:43* Připomínky a návrhy
    Můžete to brát třeba tak, že statisticky v nerozhodných případech dá pravděpodobně polovina z vás 5* a druhá 4*.
  • mára
    mára mecenáš6.2.2012 00:01* Připomínky a návrhy
    Zack: supr! jinak obavy chápu (nakonec na Youtube se to taky děje), ale stejně myslím, že za experiment to stojí
  • mára
    mára mecenáš5.2.2012 22:58* Připomínky a návrhy
    find CDV replace with CDB
  • mára
    mára mecenáš5.2.2012 22:57* Připomínky a návrhy
    Zacku, neplánuješ dát na homepage nějaký náhled na seznam aktuálně nejvíc komentovaných komiksů? Vlastně teď nejsem vůbec v obraze, jaký komiksy se nejvíc řeší, přitom v silách CDV to myslím je. To by mohlo komentáře víc provařit a oživit.

    Jo a chci se zeptat na hodnocení komentářů (ala Youtube atd) - je v brzké době v plánu?
  • mára
    mára mecenáš29.1.2012 18:26* Připomínky a návrhy
    Kapis: prosím tě, co znamená "bezuzdně a smilně... se potulovat databází"?
  • mára
    mára mecenáš8.12.2011 22:25Stripy, jouky, fejky :)
    Silly comic - David OReilly - jinak světově proslulý animátor, určitě jste o něm už slyšeli.
  • mára
    mára mecenáš2.12.2011 09:06Filmový a hudební klub
    to jo, ten Bodymore Murdaland tu grafiku trochu bourá. ještě bych chtěl vidět figurky )
  • mára
    mára mecenáš2.12.2011 00:44Filmový a hudební klub
    někdo monopoly?
  • mára
    mára mecenáš27.10.2011 21:34Filmový a hudební klub
    Mně byl ten film lhostejný, dokud jsem neslyšel úryvky ze soundtracku.
  • mára
    mára mecenáš24.10.2011 18:33Pindárna
    To jsem si docela oddech, nějak jsem si říkal, že tohle už ne ) ale z těch záběrů z Malostranský a tak mrazí v zádech
  • mára
    mára mecenáš24.10.2011 13:47Pindárna
    !!!
  • mára
  • mára
    mára mecenáš12.8.2011 21:46Stripy, jouky, fejky :)
  • mára
    mára mecenáš7.8.2011 12:16* Připomínky a návrhy
    Proč je na titulce Večerníčka motiv americké vlajky? To byl nějaký skrytý Večerníčkův atribut?
  • mára
    mára mecenáš4.8.2011 18:56Stripy, jouky, fejky :)
    !!!
  • mára
    mára mecenáš31.7.2011 20:08Stripy, jouky, fejky :)
  • mára
    mára mecenáš14.7.2011 19:46Stripy, jouky, fejky :)
    CHA! :))
  • mára
    mára mecenáš5.7.2011 23:06Stripy, jouky, fejky :)
    to se nedá, linkoval bych polovinu toho webu: http://instantjoy.tumblr.com/
  • mára
    mára mecenáš5.7.2011 23:04Stripy, jouky, fejky :)
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: 1 (cca 229 Kč)
Mám: 1 (cca 200 Kč)
Chci: 16 (cca 5959 Kč)
Sháním: 0
Nabízím: 13 (cca 2938 Kč)
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: 0
Mám: 0
Chci: 0
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0