• soulbringer
    soulbringer mecenáš4.4. 22:10Místo činu
    Břemena se nikdy nenesou snadno, a pokud vás vážně pronásleduji, neskryjete to. Minulost si vždycky najde cestu, jak se zarýt pod nehty. Jak v nekonečném kruhu. A někdy, doufejme, že zřídka, jde o kruh násilí.

    Místo činu je děsně fajn jednohubka, po které, ale budete chtít více. Což je asi hlavní zápor celý tyhle estrády. A hned na začátku je taky nutné vytknout dvě důležitý okolnosti:
    - Ed je miláček a projde mu u mě skoro cokoli (takže úplně objektivní nebudu);
    - je to jedna z prvních publikovaných prvotin (a tak nutně může některé namlsané fanoušky jiných a známějších děl tohodle tria zklamat).

    Místo činu je skutečně jedním z prvních společných děl Eda Brubakera a Seana Phillipse a já jsem děsně rád, že to vyšlo česky. Ed kriminálky umí a je to přesně takový typ noir příběhu plného postav s temnou minulostí, který od Brubakera člověk vlastně i čeká. Hlavní hrdina je Jack Herriman, průměrný soukromý detektiv, vlastně holobrádek, co se neumí ani pořádně prát. Jack se trochu nechtěně ujme případu zmizelé dívky v temné noci za hustého deště (jak jinak, že ano). A jelikož je to klučina z policajský rodiny, dobře mu to pálí, tak nemá problém daný děvče najít, leč... a ano, vše se tak hezky rozvíjí, proplétá, kapitola střída kapitolu a vy zjistíte, že jste na konci děsně rychle. Brubakerovi čtenáře asi taky nepřekvapí, že Jack a vlastně každá druhá postava chtě nechtě řeší i vlastní traumata a démony, kteří se tu a tam vynoří a nejsou to pak hezké scény.

    Tenhle debut je výborným příkladem toho, proč jsou Brubaker a Phillips v tomhle žánru uznávání po celém světě. Jejich schopnost vyprávět detektivní příběhy s velmi jasným, osobitým grafickým rukopisem, je pastva pro mou duši. Na první pohled se může zdát, že jde o zaměnitelný styl, ale opak je pravdou. Nakonec není náhoda, že tahle věc Brubakera vystřelila mezi top talenty branže. Phillips a Lark ho skvěle doplňují a dávají příběhu tu správnou atmosféru a lehce čtenáře vtáhnou do děje (byť pršet by v San Francisku nemuselo zas tak často).

    Pokud máte rádi chytré kriminální příběhy, pak si tento rozhodně nenechte ujít. Pro fanoušký Eda je to samozřejmě povinnost a rozhodně nebudou zklamání. Hlavně tedy závidím všem, jež by s Brubakerem (v tomhle žánru) začli přímo tady a pak si dali třeba Criminal, Zatmívačku a pozdější díla.

    Plusy
    - dobře napsaný hlavní hrdiny, co není superman
    - obecně výborný příběh, s dobrým spádem a propracovanou plasticitou klíčových postav
    - drsná kresba plná stínů, která vás do příběhu lehce vtáhne (byť i Philips umí lepší kousky)
    - v rámci noir žánru dostanete přesně to, co očekáváte
    - fajnový bonusový příběh (není od věci vlastně začít až tam)

    Mínusy
    - jde ještě vidět, že je to prvotina a na kratičkou noir detektivku je tam fakt dost textu - mně osobně to až tak nevadí, ale sám Brubaker tvrdí, že je to příšerně moc
    - ve srovnání s ostatními a staršími díly Eda člověk čeká větší plátno a než se nadechne, jsme u konce
    - člověka zamrzí, že těch příběhů není více
    - děsně rád bych to měl v pevné vazbě

    Celkové hodnocení: 75 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš23.3. 00:30Brodeckova zpráva
    „Už dávno se davům vyhýbám. Vím, že skoro všechno vzešlo od nich… Válka a všechny kazerskwiry, které lidem otevřela v mozcích. Můžeme se utěšovat, že je to vina těch, co to podnítili. Není to pravda. Dav je obrovské tělo složené z tisíců dalších vědomých těl. Neexistuje šťastný ani mírumilovný dav. Za smíchem a hudbou vře krev. Já je viděl při práci, ty lidi, když získali jistotu, že nejsou sami…“

    Jednoznačně finalista komiksu roku 2023! Manu Larcenet vás chytne a nepustí. Od první stránky čtenáře vtáhne do tísnivé atmosféry horské vesnice, kde se příběh odehrává krátce po skončení války. Vesnická komunita, stále omámená stíny minulých konfliktů, však skrývá svá temná tajemství, jež jsou vložena hluboko v jejich duších i fungování místní vesnice. Do této uzavřené společnosti však vstoupil záhadný cizinec, jehož místní pojmenují Anderer (mrk, mrk) a má nebývalý apetit reflektovat zdejší realitu. Je prostě jiný, je divný, není místní a hlavně má tendenci se dívat a popisovat místa, kde někteří vesničané schovávají věci, které by neměly nikdy vyplavat na povrch. A když jednou nastaví ono pověstné zrcadlo, tak si moc přátel mezi místními věru nezíská. Ale to trochu předbíháme. Náš příběh totiž začíná jeho náhlou smrtí.

    "Moje jméno je Brodeck a nemám s tím nic společného," začíná Brodeck svou zprávu. "Chci, aby to všichni věděli. Neměl jsem s tím nic společného." Možná má, možná ne... Brodeck, je navrátilec z koncentračního tábora a hlavní hrdina příběhu. A jelikož se zdá, že u smrti Anderera nebyl, je pověřen místním vedením, aby o incidentu sepsal zprávu a pokud možno danou věc uzavřel (ať už to znamená cokoli). Do mysli se hned vtírá otázka, zda skutečně s danou věcí nemá náš hlavní hrdina nic do činění. Člověk se ani nenaděje a hltá jednu stranu za druhou. Ale rychlost by v tomhle případě byla vskutku na škodu. Rozhodně doporučuji nespěchat a opravdu nechat obrazy hovořit a pomalu je zpracovávat (zároveň jsem se při druhém čtení přistihl, že když to člověk čte nahlas, pomalu a potichu, má to ještě lepší grády).

    Brodeckova zpráva, původně vytvořená Philippem Claudelem, který za svůj román získal oprávněně několik cen, je zde luxusně převyprávěna štětcem, tužkou, uhlem a všemi černými odstíny Manu Larceneta. Naprosto famózní a atmosférické kresba, která dává příběhu ten nejlepší možný ráz! Román odkrývá hluboké vrstvy lidské podstaty v časech válečného utrpení a následných konfliktů. Brodeck nás provází nejen vlastním vyšetřováním, ale i svými introspektivními úvahami, které nám odkrývají bolestné vzpomínky na jeho minulost a vnitřní boj o identitu a lidskost. Asi nepřekvapí, že to dílo je jasným a silným varováním před xenofobií a manipulací davu. Mimoto se vše odehrává v boji o duši a identitu hlavního hrdiny.

    Říká se, že naše přítomnost je jen chvilkovým prodlouženým minulosti, jež s ní hned splyne. Přítomnost existuje jen v kratičkém okamžiku a tak jde především o to, jak a jestli dokážeme změnit budoucnost. Zní to zbytečně filozoficky, ale na černobílých stránkách a obrazech života Brodecka se nevyhnete těžkým otázkám, o našich vlastních motivech či o tom, jak by se člověk zachoval, kdyby byl v kůži hlavního hrdiny nebo třeba starosty, jež se má postarat o okupanty.

    Naše zážitky, prožitky, vlastní interpretace, a především hluboká traumata, jsou hlavními faktory, které nakonec formují naše vidění budoucnosti i světa kolem nás... a nás samotné. Jak se ve světě orientují lidé, kterým vzali vše, na čem jim záleželo? Jak se hojí rány, které se nechtějí zacelit? Jak vidí svět a budoucnost lidé, kteří si prošli vyhlazovacím lágrem? Dokážou v tom všem najít špetku smyslu, a především naději do budoucna? A jak se vyrovnají s tím, že chapadla zla se natahují i mimo mříže koncentračního tábora? Jak se vypořádat s tím, že kořeny toho zla zakořenily u vašich sousedů ještě dříve, než postavili první ostnatý plot lágru? Jak se člověk má vyrovnat s tím, když zlo vidí každý den v nepřítomných očích manželky, která vás kdysi budila veselou písní?

    Dokážete se se s tím sžít, zapomenout nebo pomůže se z toho vypsat? Stěží. Přesto v tomhle skvěle napsaném i nakresleném románu máme před sebou člověka s nespočtem traumat, jež dokáže na kusu papíru zachytit jen těžko představitelné situace a zůstat k sobě upřímný. V realitě, kde minulost těžce odnáší tíhu a formuje současnost, Brodeckova zpráva odhaluje stíny lidských srdcí, zakryté sněhem zapadlé vesnice na konci světa. Tento vizuálně poutavý román není pouhým odrazem poválečné společnosti; je rozhodně mementem, které nejen varuje před absenci lidskosti, ale umně rozprostírá obrázek zlomené lidské duše, jež se snaží nejdříve přežít a pak najít budoucnost i sebe sama.

    Kresba Manu Larceneta je mistrovským ztvárněním této temné a ponuré atmosféry. Jeho černobílé ilustrace nejenže dokonale podtrhují téma příběhu, ale také nám umožňují ponořit se do každého detailu a prožívat každou stránku, kde není třeba žádných bublin. I když některé scény knihy mohou být pro některé čtenáře obtížné, celkový dojem z tohoto díla je prostě ohromující. Brodeckova zpráva je dílem, které si zaslouží širší pozornost i diskusi. Larcenetovo dílo je vynikajícím příkladem toho, jak může komiks osvětlovat temná místa lidské duše a upozorňovat na důležitá sociální a historická témata, přitom vás naprosto uhranout. Každé okénko tohoto komiksu dokazuje sílu obrazového vyprávění a jeho schopnost autora přenést emoce i atmosféru průvodního příběhu. Až bych spíše napsal, že to není jen adaptace, ale prostě úplně jiná dimenze vyprávění. Vynikající!

    Plusy
    - silný a uvěřitelný příběh, autentický hlavní hrdina
    - skvělá adaptace, kterou komiks ještě o něco posunul (rozhodně umocnil lyričnost a vlastní výrazivo předlohy)
    - výborný překlad respektující původní přeloženou předlohu
    - netradiční formát, který knize velmi sedí
    - a samozřejmě impozantní kresba, která není jen atmosférická, ale je to detailní poezie (a není to umění pro umění)

    Mínusy
    - pro nepozorné se může zdát, že řada postav vypadá stejně (...ačkoli, mrk mrk)
    - rozhodně to není věc do postele (formátem) a natržení papírového pouzdra, je jen otázka času

    Celkové hodnocení: 95 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš22.9.2023 15:17Habíbí (2. vydání)
    "Můj nejmilovanější, jsi více než jen příběh..."

    Habibi je fakt víc než další příběh. V těchto slovech hlavní hrdinky knihy se odráží přesný dojem, kterým tato kniha na čtenáře působí. Je to více než jenom příběh – je to zážitek, umělecké dílo a okno do jiného světa. Habibi je bezpochyby jedním z nejvýznamnějších grafických románů své doby a Norri to vyšvihnul hned v druhé větě - ta kniha je skvělá a je vynikající na mnoha úrovních! Je to naprosto epesní záležitost a jsem rád, že tu vyšlo už 2. vydání v luxusní formě. Je to kniha, kterou rozhodně chcete v knihovně mít, kterou si můžete listovat opakovaně, i proto, že vás kresba Craiga Thompsona uchvátí.

    Thompsona jsem si zamiloval díky jeho intimnímu autobiografickému příběhu Pod Dekou a musím říci, že ani zde neubral nic na svém stylu a dramatizaci. V Habibi se proměňují kulisy - mění Bibli za Korán, Západní civilizaci za Blízký východ, a sníh za poušť - přesto však zůstává věrný způsobu popisu vnitřních prožitků, zranitelnosti a velkých výzev, kterým musí jeho mladí hrdinové čelit. Z prvních listů máte hned pocit, že se snaží překonat sám sebe a těšíte se, až zase otočíte list.

    Na první pohled vás uchvátí vizuální stránka knihy - a je to jedna z hlavních silných stránek, na kterém příběh i celá kniha stojí. Tohle je prostě opravdu grafický román, který si budou vaše oči užívat. Thompsonova kresba dosahuje nových výšin, a to zejména díky pečlivému zaměření na arabskou kaligrafii a abstraktní geometrické vzory. Každý panel knihy je tak detailní a výtvarně bohatý, že to s klidem označím za skutečné umělecké dílo (a já chápu, proč na tom pracoval několik let) - vyloženě jsem si užil Thompsonovu snahu vyjádřit kresbou nekonečnost Boha a zároveň vnitřní pocity hrdinů.

    Přestože je Thompson především vynikajícím kreslířem, nezapomíná ani na svou schopnost vyprávět intimní i drsné příběhy zároveň. Habibi je obstojný román, kde se snaží své postavy rozvíjet a dodat jim důležitou plasticitu, ale nedosahuje to takové úrovně jako u své biografického díla. Přesto se s hrdiny dokážete lehce sžít, dokážete jim porozumět, trpíte s nimi a je přirozené, že jim fandíte. Z předchozích komentářů by se mohlo zdát, že by mohlo jít pouze o parafrází příběhu Tisíce a jedné noci, ale není tomu tak. Je to originální příběh, který pouze čerpá z kultury, do níž je usazen, ale je rozhodně samostatný a čtenář netuší, jak se vše nakonec skutečně vyvine.

    Jednou z nejvýraznějších vlastností knihy je právě způsob propojování i kontrastů. Na první dobrou tady máte propojení výtvarného talentu s příběhem, kde se spojuje mnoho kulturních, mystických a náboženských prvků s lidskou přirozeností a drsností reálného světa, kde je čistá voda vzácnost. Zároveň objevujete svět plného kontrastů a protikladů, kde se ideály, islámské motivy a symbolika prolínají s emocemi a osudem hlavních postav. Bohatství a chudoba. Technologické vymoženosti vs devastace planety. Thompsonova reflexe nad otázkami identity, sexuality, svobody a vztahem k náboženství dodává příběhu hloubku a sílu. Hlavní hrdinové jsou komplexní postavy s autentickými emocemi. Jejich vývoj a vztah jsou srdcervoucí a přinášejí do příběhu opravdovou lidskost. Sledovat jejich cestu přežití i touhu po naplnění ve světě, který je často krutý a neúprosný, je emotivní zážitek.

    Přestože má Habibi mnoho kladných stránek, nelze opomenout ani některé jeho nedostatky. Možná nejvýraznějším je jeho plynutí a hlavně nadměrná stereotypizace arabského a islámského světa, která se vyskytuje v celé knize. Najít postavu vyloženě mimo rámec, je obtížné a potkáte je jen pouze jako odloučenou komunitu. Navzdory tomu, že fiktivní příběh má současný rámec, tyto stereotypy mohou působit dost rušivě. Jistě, moderní otroctví stále existuje, stejně jako obchod s lidmi či nedobrovolná prostituce, ale většina postav kolem, obzvláště ty, jež nesou plášť padoucha, jsou spíše groteskní představou Američana, který viděl Araba či Peršana pouze ve filmu plného islámských teroristů. Thompsonovi ambicí bylo jistě přiblížit islámský svět v jiném světle, ale úplně se mu to nepodařilo a některé stereotypy spíše zesílil.

    Klady knihy ovšem jednoznačně přehlušují tyhle negativa a rozhodně potěší každého náročnějšího čtenáře. Thompsonova práce v Habibi je nádherným důkazem síly komiksu jako uměleckého média a jeho schopnosti sdělovat hluboké lidské příběhy črtem fixu se snad už učí na školách.

    Plusy
    - vizuální nádhera - detailní a ladná kresba spojující arabskou kaligrafii i lidské emoce
    - hustá a poetická atmosféra, která dodává příběhu hloubku i uvěřitelnost imaginárního místa
    - Silné postavy, uvěřitelný příběh navzdory kulisám příběhu Šeherezády
    - kniha, která se dotkne vašich emocí

    Mínusy
    - Některé pasáže mohou být pro české čtenáře obtížněji pochopitelné kvůli kulturním / náboženským rozdílům
    - 700 stránek, ve kterých příběh plyne leckdy velmi volným tempem a když vše skončí máte pocit, že by se mohlo ještě vyprávět,
    - přílišná stereotypizace negativních elementů arabského a muslimského světa

    Celkové hodnocení: 90%
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš5.12.2022 01:38Pod dekou (2. vydání)
    „Děkuji ti, Bože, za tvé dokonalé stvoření… Děkuji za rytmus jejich pohybů, jak se choulí a zase protahuje, za to, jak její obrysy pod dekou plynou podobné vlnkám. Je tvoje. Je dokonalá. Je to Chrám. Když se k ní tisku, slyším věčnost – prázdné, osamělé prostory a proudy, jež se bez konce čeří a napadaný sníh vitá ten, co ještě nedosedl šepotem: pššš…“

    V té knize dost sněží.

    Od první stránky budete bojovat s tím, abyste se zbavili chladu, který se vám pomalu ale jistě dostane pod kůži. Ale sníh nebude hlavní příčinou. Při otáčení stránek vás budou zebat dost prsty, ačkoli duši často oblaží hřejivé emoce. U srdce vás to tu a tam intenzivně píchne a ti jemnější z nás mohou bojovat s jistou vláčnosti v očích, ale nakonec si řeknete – „ach, tohle bylo sakra dobrý. Tohle pohlazení jsem potřeboval.“

    Je to román oslavující křehkost, intimitu, první lásku i první velký žal. Znamenitě vykresluje (vlastní) dětství a dospívání se vším, co k tomu patří, i tím, co by k tomu patřit v dokonalém světě nemělo. Je to velmi citlivé, velmi bolestivé, nádherné, a přitom to drží při sobě svou obyčejností, banálními zážitky ze zapadákova, strastmi dospívání i fádností všedního života. Nad to vše je to autentické a uvěřitelné právě proto, že jde o autobiografický román, což tomu dává obrovský rozměr, ale hlavně to korunuje excelentní kresba, jež je příběhu ušitá na míru, bez jakékoli vady na kráse.

    Nejde ale jen o zpětný pohled na vlastní dospívání a velkou první lásku. Krása knihy spočívá také v tom, jak Thompson popisuje a propojuje různé životní deky (i proto se mi líbí originální název s množným číslem Blankets) a to nejen díky fyzickým dekám v příběhu. Jsou totiž situace, kdy máte pocit, že se dusíte, že vás svírá temnota, že dostáváte „deku jako na vojně“ a že celé vaše bytí je pod dekou. Jindy je deka místem, kde se lze skrýt před venkovní zimou. Deka, pod kterou si vlezete s milující osobou a neměnili byste za nic na světě. Symbolismus ale zde není vůbec prvoplánový a také oproti HABIBI (další naprosto famózní věc) tolik knihou neprostupuje. Je jemný, schovaný mezi řádky a při četbě vůbec neruší. Stejně i snové či alegorické kresby tu přirozeně zlepšují popis vnitřních prožitků a umocňují jedinečnost knihy. Román je přímočarý, dialogy někdy možná drhnou jednoduchostí, ale má to spád a člověk má možnost nahlédnout do pestré mozaiky klíčových událostí, které pomohly zformovat jednoho z nejnápaditějších autorů dneška.

    V popisu prožitků outsidera, osamělosti i radosti z první velké lásky a prvních dotyků jsem našel tolik společných rysů z vlastního dospívání, až mě mrazilo. A jsem si jistý, že nebudu mezi čtenáři jediný. U hlavní dějové linky se budete prostě dost obtížně bránit dojetí, ale znovu, tyhle emocionální a sentimentální věci nejsou podávaný vůbec lacině, ani prvoplánově a pokud hledáte knihu s jednoduchým happy-endem, nebude to kniha pro vás. Ale ochudili byste se. Taky to není kniha pro lidi, co mají rádi akci a velký tempo hned od první stránky. Má to 600 stránek, ale i tady musím napsat, že tempo knihy je výborné a neztrácí své jedinečné flow na žádné stránce.

    V neposlední řadě je to odvážný a velmi tíživý coming-out. Jsem přesvědčen, že to rozhodování o tom, zda vydat či nevydat veřejně tuto retrospektivu, nebylo pro Thompsona vůbec jednoduché. Když si vezmu v potaz reálie amerického středozápadu, a hlavně situaci ve vlastní rodině, pak opravdu klobouk dolů. Pro některé z nich musela být četba docela emocionální hard-core. Pro české čtenáře bude trochu nepochopitelné, proč Craig věnuje tolik stránek křesťanskému prostředí i vnitřním rozpravám s Ježíšem a vlastním pochybám. Proč je tam tolik dialogu s pastory či rodinou věnovaným náboženství. Jako by to byl snad středobod světa – jenže on tam tak nějak je. Spojené státy obecně jsou velmi spirituální místo k životu a pokud žijete v nějakém zapadákově ve Wisconsinu, je křesťanská komunita častou jedinou, která alespoň nějak „funguje“. Komunita, kde můžete alespoň předpokládat, že vás budou brát takové jaké jste, že si tam můžete najít životního partnera s nějakým zdravým souborem hodnot. Ale jak to bývá, právě takové komunity jsou opakem toho, co inzerují. Dokážou jednoduše skrývat predátory, utiskují individualitu a místo, aby podporovali křesťanské „,miluj vším, co jsi a máš... hledej, tluč a bude ti otevřeno“, tak s lidmi spíše manipulují.

    Z posledních stránek se zdá, že Thompson nenechává na křesťanství (jež ho obklopovalo) nit suchou, abychom ho nalezli usmívajícího se nad znovu nalezenou Biblí, kde s úlevou zjišťuje, jak je to kniha, nad kterou samotní teologové pochybují -„Ohromilo mě kolik je tam výkladových poznámek, které znamenají pochybnosti. Tohle se mi líbí - ty poznámky. Pochybnosti jsou uklidňující“ – a to se líbilo zase mě. Myslím, že málokdo udělal pro rozvoj výchovy mládeže (nejen) v křesťanských kruzích tolik jako právě Craig Thompson a tahle kniha, kde by se ale neměli najít jen outsideři, ale hlavně sociologičtí a duchovn pracovníci s mládeži. Tohle by měla být podle mě povinná četba - právě mezi duchovními. Třeba to nejen těm americkým docvakne.

    Pod Dekou mě pod deku dostalo při četbě mnohokrát. S touhle knihou ožívají vlastní vzpomínky na první lásky, první zlomená srdce, první nepochopení, první experimenty, první sexuální i duševní vzrušení a extáze. A snad si vzpomenete na ten moment svobody, kdy člověk zjistil, že nemusí vypadat jako všichni kolem nebo tak, jak se ho snaží nejbližší okolí formovat. Ano, tenhle román se může jevit jako 600 stránek obyčejnosti, ale takový život v drtivé své části je. A málokdo umí na tak dlouhé fresce hladit a probudit imaginaci takovým způsobem, jako právě Thompson.

    Plusy:
    - atmosférická a černobílá kresba: Kam se hrabe ladovská zima! Prožívání, snění, emocionální výrazy tváře – jsou tam políčka, u kterých doporučuju vydržet a vychutnat je s čajem a nohami pod dekou
    - autentický a poetický příběh ve všech různých vrstvách s plastickou postavou, která se otevře ve všem
    - 600 stran, u kterých se nenudíte. Vše plyne přesně tak, jak má
    - každému, komu sem to doporučil, byl nadšený a každého se nějakým způsobem ten příběh niterně dotkl.

    Mínusy:
    - některé nuance evangelikálního amerického světa mohou českým čtenářům ujít (a není jich tam vůbec málo)
    - biblické překlady (když už jsem u toho) - to je obecná bolest českého hobitína. Kdykoli se objeví nutnost citací, šáhne se po kralickém překladu z roku 1613, přitom existují dávno překlady v moderní češtině (tahle zarostlá nutnost archaizovat Bibli za všech okolností, je od dob komunismu zažraná snad v každém překladateli. U Viktora to ale dost zabolelo).
    - 600 stránek je hodně, ale máte pocit, že musí přijít asi dalších dvacet kapitol a ono to najednou skončí.

    Jinak teda, bacha hlavně na tohle – v tý knize strašně sněží. Sněží tam furt. Vemte si k četbě deku! :)

    Celkové hodnocení: 90 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš16.9.2022 15:20Alias
    "Hlavně mě nelituj! Opovaž se mě, k*rva, litovat..."

    Myslím, že máme jasného finalistu pro comics roku 2022, který vyšel v ČR.

    Alias je nejlepší příběhový výlet do mini-universa stvořeného Brianem M. Bendisem (a to si myslím, že laťku s omnibusy Daredevila nedal nijak nízko). Je to to nejlepší i proto, že to není typický marvelovský příběh superhrdiny ani laciný pokus o stvoření antihrdiny. Alias si skutečně zasluhuje řadu superlativů a ano, v jistém ohledu je revoluční - ostatně i proto vznikl "dospělácký" imprint MAX - ale není to jen kvůli jaderné mluvě, krvi či obnaženému ramenu v posteli, ale především díky samotnému příběhu a dobře vykresleným dramatům a (ne)fungujících mezilidských vztahů ve světě, který chrání Avangers.

    Alias se těžce zařazuje a to je dobře. Je to výborný crossover a zároveň unikátní věc, která má správně vyvážený spád příběhových linek a odkrývání charakteru, motivací a dramat hlavní hrdinky. Není to detektivka, ačkoli se hlavní hrdinka živí jako soukromé očko. Není to typický noir, rozhodně žádný Brubaker, ačkoli je plný temných zákoutí, lidských poklesků, kde nechybí prázdná sklenka alkoholu. Není to psychodrama, ačkoli o duši a identitu hlavní hrdinky tu jde především. Není to pláštěnková mela postavená na superschopnostech, ačkoli se to superhrdiny poměrně hemží a dostane se i na souboj s opravdu zvrhlým záporákem.

    Alias je především komplikovaným a dobře stavěným příběhem dospělé mladé ženy. Hlavní hrdinka - JESSICA JONES - vás totiž zaujme od začátku, bude vás bavit a zároveň nesmírně iritovat. Ačkoli nestojí o nějaký zájem, adoraci natož lítost, je těžké s ní nemít soucit. Pro čtenáře (a zejména čtenářky) je naopak velmi přirozené se vcítit do jejich monologů, dialogů a prožitků, která by ráda nechala navždy pohřbené. Některé traumata si vlastně ani nedokážu představit a spíše mi běhal mráz po zádech. Tady je pro mě Alias opravdu nejsilnější a naprosto skvělý. Alias je velmi uvěřitelný a civilní příběh (nevyrovnané) osobnosti, která nehledá pouze řešení případů, ale hlavně hledá samu sebe a to kým je a čím chce být (a k tomu zaplatit složenky za elektřinu).

    Díky rozsahu 28 čísel tu dostáváme skvěle plastický obraz hlavní hrdinky s dobrou náloží zápletek, které spolu více či méně souvisejí a které logicky propojuje právě soukromé očko z kanceláře s názvem Alias (což je vzhledem k tomu, jak postupně odkrýváme různé vrstvy života Jessicy, moc hezká alegorie celého díla). Od prvního políčka víte, že tohle bude jiné, že to nebude hezké, ale že chcete znát nejen rozuzlení případů, ale zjistit, co je Jessica vlastně zač a proč opustila svou dřívější kariéru superhrdinky s názvem Jewel. Zároveň si myslím, že pro čtenáře, kteří se Jessicou poprvé setkávají na stránkách Alisu, jde o velkou výhodu. I proto, že Alias v retrospektivních příbězích a vzpomínkách ukazuje pozadí rodinné tragédie, formující trauma a zdůvodnění proč Jessica nechce používat své superschopnosti... ale k tomu se musíte taky dočíst. Je to velmi dobře poskládáno.

    Ten crossover žánrů a různé životní zvraty hlavní hrdinky naprosto skvěle doplňuje kresba Michaela Gaydose. Tam, kde přichází na scénu flashback příběh Jewel nebo niterná zpověď traumatu, přepne Gaydos do stylu zlaté ery minulého století, nebo stylu X-manů a zářivých barev 60. let. Na první dobrou nemusí asi někomu úplně vyhovovat noir styl, ve kterém je kreslena převážná část příběhu a chce to vážně dobré světlo, ale se všemi kolážemi a změnami skládá Gaydos výtečnou vizuální mozaiku, která jen podtrhuje jedinečnost Aliasu. Takže souhrně:

    plusy
    - skvělý, uvěřitelný, mnohovrstevný příběh - dobrý zápletky, zajímavé případy (z nichž musím vyzdvihnout hlavně poselství případu ztracené dívky a americkém zapadákově)
    - kombinace několika žánrů a příběh z Marvel universa, který prostě nečekáte
    - celková atmosféra a velmi plastická hlavní hrdinka, dobré průpovídky, černý humor i pár hlášek se našlo
    - noir kresba, která se k příběhu hodí, kterou doplňují flashback střípky v jiném stylu - mnoho okének je bez textu a vy najednou vidíte, jak se před vámi zhmotňuje napínavý film či sarkastické ticho. A plyne to fakt přirozeně.
    - doprovodný materiál - kde samotní tvůrci komiksu rozvíjejí alternativní verzi, která vás taky bude bavit, byť je příliš krátká a jde spíše o náčrt (v porovnání s celkovým příběhem).

    mínusy
    - největší slabina je ve způsobu pojetí souboje s hlavním záporákem. Hezky stupňovaný příběh dochází rozuzlení v klasickém marvel-superhero-stylu a vůbec se do příběhu nehodí. Vypadá to nepříliš promyšleně až uspěchaně. Zároveň i epilog působí sice dojemně a přející čtenář musí cítit zadostiučinění, třeba se i dojmout, ale opět to přináší až moc rychlé zářívé světlo ve světě MAX stínů předchozích stránek. Ale Jesicce to nakonec asi budete přát všichni :)
    - vazba je příšerná. Argo muselo vědět, že 720 stran potřebuje fakt profi držení, ale kvalita je hrůzná naprosto to podcenili. Normální verze se i přes pečlivé a citlivé zacházení odírá a vazba se bortí (jestli můžete, tak si raději asi pořiďte limitky, kde je to snad lepší)... jestli potkám někoho z Arga, kdo je za to odpovědný, tak ho asi nenalezne ani paní Jonesová.

    Celkové hodnocení: 90 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.2.2022 15:46Cesta kostí (sběratelská verze)
    Nejsem úplný příznivec hororů, ani krátkých příběhů, kde nás autoři vedou poměrně předvídatelně za ručičku, ale tahle povídka vlastně stojí za to a nakonec jsem si to docela užil. Dobrý je, že to nejsou žádná jatka, kde na každý stránce stříká krev. Oceňuju rozhodně kresbu a stejně tak i atmosféru + ty palčivé otázky, které ostatně příběh předkládá. Všichni, jež vyrostli v komunistickém bloku nebo ti, jež mají ponětí o hrůzách gulagů, se příběh dostane lehce pod kůži. Ale jak anotace nasvědčuje nejde jen o hrůzy, kterých se na nás dopouštějí jiní, nejde tak o šílený režim, který je schopen odsoudit člověka na 20 let za pitomý vtip, jde o to, co tyhle děsy dělají s námi. Jak bychom se vlastně zachovali sami? Co bych dělal pro přežití v gulagu nebo mimo v něj v tak zvráceném systému a na takovém nehostinném místě jako je Sibiř. Jakou cenu má můj život v mých očích (Vs hodnoty na kterých život stavím)? Jakou cenu má život spoluvězňů, jakékoli jiné lidské bytosti? Jak rychle se dokážu proměnit v něco, co si raději projektuju mimo sebe, co si vlastně ani sám nechci přiznat? Inu, klasika.

    Inu, klasika, ostatně nějaký moudrý muž už dávno prohlásil, že až pod nečekaným a těžkým tlakem se teprve ukáže, kdo ve skutečnosti jsme a tohle je další alegorie na dané rčení v hororovém hávu z nedávné doby. Nebylo to nakonec vůbec špatné. MB svou druhou knihou opět nešlápli vedle. Takže jen houšť.

    plusy
    - kresba, která sedla příběhu a vlastně ho udala a udělala. Cormack umí hru se stíny a staví dobrý atmo
    - uvěřitelný příběh (ostatně tyhle hrůzy se fakt děly) a uvěřitelné postavy (na těch pár stránek)
    - hmatatelná atmosféra (takhle v zimě na horách, v mrazu - to fakt chceš číst)
    - hororové a metafyzické elementy jsou v náznaku a davaj volnost pro interpretaci čtenáře a nejsou hlavním hybatelem příběhu

    mínusy
    - příliš jednoduchá zápletka (ale i kus suchýho chleba je v gulagu posvícení) - na můj vkus nás ale vedl autor až moc za ručičku a to napětí nestupňoval asi tak, jak bych čekal
    - příběhu by seděl alespoň nějaký ten nečekaný zvrat. Je to zbytečně trhané, přímočaré a rychlé. Až moc rychlé (s charaktery, minulostí, gulagem, ruskými bajkami si šlo pohrát daleko lépe - je to fakt promarněná příleřžitost)
    - ten závěr je ještě kratší než by mu slušel. Je evidentní, že Douek chtěl alespoň na závěr nějaký překvápko, kde by položil pointu / otázku pro čtenáře, ale úplně se to nepovedlo. Přišlo mi to opět moc narychlo a bez lepšího prolnutí.

    Doslov je must-read, pro celkovej kontext. Je stejně krátký jako příběh, ale mnoho z nás si znovu asi položí otázku, proč do toho Douek nedal prostě více... takže pro někoho je to plus, pro jiného mínus a řada lidí to ani nemusí přečíst. Ale určitě stojí za to užít si každou stránku, pač jich vskutku není mnoho.

    Celkové hodnocení: 70 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.6.2021 17:10Záhady kvantového světa
    hravé, tuze milé, jednoduše podané a velmi kreativní - tohle se vážně povedlo a kde bych dneska byl, kdyby takhle nějak vypadaly učebnice fyziky! ;)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.6.2021 16:57Ještě jsme ve válce
    Neobyčejné příběhy obyčejných lidí v (ne)obyčejné době totalitního zřízení - skvělý počin Postbelum (posluchači Příběhů 20. století z ČRo řadu příběhu znají a mají výhodou, pokud si vzpomenou na hlas samotných vypravěčů - zároveň se komiks snaží jejich vyprávění rozšířit / zredukovat do souvislého příběhu). Je to jedna z mála knih, která dokáže na příbězích lidí ukázat drobné ostrakizaci i naprosto hroznou zhoubu člověka, ale i odvahu a boj vůči zrůdnému systému.

    Nutno říci, že kresba a hlavně vyprávění u některých příběhu pokulhává - zvláště díky nutné zkratkovitosti, či jednoduchému "překreslení" vzpomínek, ale jako celek to působí dost plasticky a člověku, jež nezažil tuhle dobu, dá alespoň solidní vhled do minulosti. Rozmanitost autorů není vůbec na škodu, právě naopak - ostatně hlavní jsou tu příběhy a všechny mrazivě fungují. Celý sborník považuji nakonec za neoddiskutovaný skvost české tvorby a jsem za ní rozhodně vděčný.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.6.2021 16:43Sametová revoluce
    Kresbou tahle záležitost úplně nenadchne a zřejmě najde jen málo čtenářů, kteří by si z toho odnesli silný zážitek, byť příběh popisuje naprosto přelomové události roku 1989. Dokázal bych si k tomu představit daleko lepší vyprávění, ale chápu, že se to v historických konturách nedělá jednoduše - na druhou stránku, to není vůbec špatný dárek pro dospívající děti a mládež - když jim chcete vysvětlit, co všechno se tu tenkrát dělo.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.6.2021 16:38Rychlé šípy (3. kompletní vydání)
    Tohle lze číst pořád a už se těším, jak tohle budu číst se svým synem :) Je to komiks s kterým jsem vyrůstal, takže tohle prostě v knihovně musí být - ale v knihovně to hlavně chcete a to nejen proto, že jste milovník Foglarovek a Rychlých šípů. Je to kus naší beletrické historie a jsem rád, že i dnes Foglar může v digitální době dodávat "nenápadně" kus hodnot každému čtenáři.

    PS: není to možná tak vymazlená artovka jako ta od Albatrasu (kde jsou i všechny verze příběhů), ale zase je to kompletka se všemi autory.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš2.6.2021 16:24Watchmen - Strážci
    Qui custodiet ipsos custodes?

    Strážci jsou a zůstanou bez jakékoli pochyby přelomovým dílem v celé historii komiksů (u mě osobně patří mezi pět nejlepších knih, ke kterým se rád vracím). Jsem zároveň přesvědčen, že tohle je nejlepší, co Moore kdy napsal (a že má za sebou naprosto epochální kariéru). Jestli něco nesmí chybět ve vaší knihovně, pak jsou to Watchemni. Pokusím se v "krátkosti" napsat, proč (a zároveň se pokusím neopakovat, ostatně je tu více jak 100 komentářů, které jasně deklarují, že je to MUST-READ). Zde překládám pozitiva i negativa (a schválně nepíšu, co je co):

    REDEFINICE KOMIKSU – Celou tohle legendu sepsal Moore v letech 1986-1987 a hlavním tématem knihy, výkresem postav, jejich motivů, jejich charakterových vad, předností i celým příběhem přinesl do žánru větší hloubku a více úrovňové vyprávění. Je obdivuhodné, na kolika vrstvách pokládá onu úvodní sugestivní otázku – „kdo hlídá strážce“. Celé dílo je vlastně retrospektiva celého žánru do dané doby – co a kdo jsou superhrdinové? Jak se k nim staví společnost (respektive čtenář)? Jak se stavíme jeden ke druhým? Kdo a proč má moc? Jak je taková moc (zne)užívána? Kdo mocné kontroluje? Kdo definuje a udržuje dobro či zlo? Kde začíná a končí moje ignorace / starost o lidi kolem? Je ten můj pohled vlastně správnej? Moore se s každou vrstvou a každou kapitolou snaží ty hranice posunout a dělá to tak, že si toho vůbec nevšimnete, ale nutí vás to přemýšlet. A ačkoli se zdá, že celé dílo může být parodií na superhrdiny, není tomu tak. Je to dekonstrukce klasického pohledu a jemný či ironický výsměch toho, co si do superhrdinů (či politiků, celebrit) projektujeme.

    POSTAVY – skvělé podané, výborně fungující a lehce uvěřitelné. Nejsou tak ploché a přímočaré, jako klasičtí superhrdinové se svými přednostmi či jedním, dvěma komplexy, které je kdysi pomohly stvořit. Na to, jak krátké to dílo je, dokáže Moore velmi skvěle vykreslit a postavy, které jsou tajemné. Introverti se představí spíše činy a naopak mluvkové jsou opravdu filosofičtí. Postavy jsou plastické a skvělé to celé funguje. V základu tam hlavně nenajdete žádného jasného hrdinu či padoucha na první dobrou. A o to jde. Ty postavy jsou na první dobrou spíše nesympatické a cestu si k některý najdete později, k některým vůbec, ale budete jim rozumět. Jsou autentické a hlavně každá z nich přináší naprostou dekonstrukci správného hrdiny, který by nikdy nejednal nečestně (viz pokus o znásilnění, konspirace, nevěra…). Vidíme tady lid v plášti, kteří dokázali získat status celebrity, poloboha, ale i maskované muže, kteří se stáhli na kraj společnosti. A právě z této pozice má každý dost jiný pohled na morálku či „dobro“. Postavy zde nejsou hrdiny, jsou především lidmi.

    VÍCEÚROVŇOVÉ VYPRÁVĚNÍ – Za mistrovskou práci považuji i všechny úrovně, kterým Moore příběh propojuje. Na začátku se přitom může zdát, že flash-backy postav jsou matoucí, nebo, že historické psané okénko „pod kápí“ či komiks v komiksu jsou spíše rušivé či zbytné. Jenže celému příběhu dodají opravdovou hloubku a některé detaily zacvaknou právě ve správný čas. Moore nespěchá. Příběh vyprávím a spojuje pomalu. Přitom to pomalé tempo je v naprostém kontrastu s „dooms-day hodinami“, které jasně evokují, že konec se blíží, a že se události – ať už děláte, co děláte – jen akcelerují a vy se nemůžete dočkat finále (a pro lepší pochopení postav i reálií universa doporučuji autobiografii Sůvy nepřeskakovat).

    NADČASOVOST A KONTEXT – Moore má ve zvyku provokovat a nepodceňuje inteligenci svých čtenárů. Je překvapivé, jak nadčasové dílo to je a zároveň, jak skvěle fungovalo v kontextu dobu. Na začátku 80 let vpadl SSSR do Afganistánu, v USA stále rezonovalo Vietnamské fiasko a v roce 1985 obhájil jestřáb Reagan prezidentské křeslo. Studená válka byla stále velmi živá… Jednou z otázek knihy, je – jak přimět svět k větší kooperaci? A jde o to vůbec lidem, jež mají moc? Platilo to v osmdesátkách a platí to i dnes. Vzájemné vztahy mocností nejsou vůbec růžové, mění se klíma a zažíváme celosvětou pandemii. A zatím co ony doomsday hodiny ukazovaly v roce 1984 za 3 minuty 12, v roce 2020 je vědci posunuli na 100 sekund do půlnoci. Celé vyústění příběhu je nakonec skvělou alegorií ke všem těm, kteří buď říkají, že nám nic nehrozí a nebo naopak všem těm, kteří v prosazení svých ideí a lepšího dobra pro všechny, nutí svůj pohled na svět.

    KRESBA a DETAILY – setkal jsem se s velkou kritikou, ale naopak považuji Gibbonsovu kresbu za naprosto dokonalou, nejen v kontextu doby, ale právě v kontextu celého příběhu. Ta kresba možná na první pohled vypadá, že naprosto nedostačuje tomu, čemu bychom řekli dnešní standard, ale je psal se rok 1986 a pro ten příběh je to si nemohl nakladatel vybrat lepšího kreslíře. Moore a Gibbons se snaží vytěžit z každého políčka maximum a je radost sledovat opravdu drobné detaily, které lze jednoduše přehlédnout. Když si je všimnete musíte se uculit. Prostě je radost si to vychutnávat a nespěchat se čtením.

    Jestli něco nemá chybět ve vaší sbírce, nebo jestli si chcete to nejlepší od Moora nechat na konec (při jeho objevování), pak si dejte Vendetu a Watchmani až na samotný konec. Nebudete litovat. Tohle je poklad a vskutku mistrovské dílo.

    Celkové hodnocení: 95 %
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš24.11.2023 12:49Pohovka a mrtvola
    Existuje někde nějaké vysvětlení, proč se nepřekládal španělský originál, ale francouzská verze?

    PS: a pak trochu bokem - jasně, je to Sandoval, je to větší formát, papír není levnej. v zahraničí to stojí skoro stejně... ale nalepit na jednohubku o 90 stránkách cenovku 700 korun je poměrně odvážné (a ano, vím, že dnes nikdo nekupuje knihy za plnou cenu, že je taky dnes black friday, ale je to slušná cenová politika tak jako tak)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš2.3.2023 10:53Kingdom Come: Deliverance
    to jsou věci - třeba na Martinusu to maj v kolonce "vyprodané".
    Ví už někdo, proč to stáhli / nedali do prodeje?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš2.1.2023 14:19Chata v Jezerní kotlině (černobílá verze)
    Tohle bude vědět pouze autor a Václav Vávra a asi nemaj motivaci, aby zveřejnili - okno pro objednání bylo jen měsíc, ale šacoval bych to na podobný číslo jako u Stínadelské trilogie - takže můj vycucaný odhad bude někde v rozmezí 1.000 - 2.500 kusů. Ale to finální číslo by mě taky zajímalo.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš13.12.2022 13:23Stínadelská trilogie
    Jako... je asi fajn, že Vávra tady nabízí proužkou variantu hlavně pro ty, co nestihli (neměli to štěstí) získat tu nostalgickou trilogii po jednotlivých dílech. Jinak jsem velmi rozpačitej. Ačkoli vždy vítám a preferuju HC provedení, pak mi to tady nesedí nejen tou nostalgií, ale jde z toho cítit na míle daleko jen a pouze past na sběratele (nutno zmínit, že ty proužkové paberbacky při častějším čtením asi děti brzy roztrhaj - pač i ta kvalita je těžce retro). Každopádně u tý ceny se směju nahlas, ale nepochybuju, že už se všechno prodá.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.11.2022 23:11Hliněná božstva
    Čekal jsem na tu cenovku a nebojej se toho :)
    Chápu, že muselo dát příšernou práci se s tím AI tak nějak domluvit a že se ten námět někde musel vzít, i čas za PC a celkovou postprodukcí, ale jako ta cenovka mě stejně rozesmála.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš1.9.2022 15:24Růžový a černý
    je to až tak explicitní a de facto jen erotično?
    Mě se jeho styl líbí, ale jestli je to nějaké snivé péčko, tak by to bylo asi zklamání - je to tedy jen pro 18+?
  • soulbringer
    Sagikkun: Hele tohle je docela zásadní. Jedna věc je, že se jim opožďuje vydávání a je asi patrné, že v rámci ČR existují pochybnosti, že to vyjde celé - i díky ty šílené nekomunikaci, ale pokud je ta kvalita fakt špatná, pak asi není o čem. Chápu správně, že se to zhoršuje s každým dílem?

    Má to někdo podobně a už někdo reklamoval?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš7.6.2021 15:08NANITS chronicles
    Díky všem (a taky omluva - byl jsem safra línej přesít podrobně všechny komentáře).
    Knihu jsem reklamoval a už je to v procesu.

    Těch reklamací bude asi halda a to mě vlastně kvůli vydavateli mrzí. Jinak to vypadá na první dobrou vypadá zatím výborně.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš7.6.2021 11:39NANITS chronicles
    Tak dnes mi to přišlo - za 700, jako limitka a ještě s artbookem je to více než skvělá cena - ale evidentní je, že šetřili na zabalení. Došlo mi v bublinkové obálce a patřím mezi ty, kde ta míra poškození tam prostě je. Jako asi to nakonec přežiju, ale je to na facku - řešil tady někdo reklamaci?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš15.4. 16:28* Připomínky a návrhy
    Zack: protestní nóta je málo! Ty voe. Jakože nedostávat v roce 2024 jednoduchý press-kit s pár obrázkama ke stažení je pro mě naprostý WTF. To skoro naznačuje, že tito vydavatele buď:
    - žijí v minulém století;
    - pořád si myslej, že knižní trh je zalitej jenom sluníčkem a blankytnými obláčky, kde neni třeba dělat nic extra a jít spotřebitelům v ústrety;
    - nepovažují (nejen) CDB za relevantní kanál pro PR... respektive zneužívaj snahu všech zdejších adminů (pač si to třeba někde vysosáte).

    Fascinující. Pro klid své duše asi ani nechci vědět, který vydavatelé to jsou.
    O to více jsem vděčnej, že to i s pomocí komunity / kamarádů / jiných zdrojů dokážete leckdy přidat. Dík!
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš12.4. 14:10Pindárna
    Norri: kde to můžu podepsat? :)
    (Ještě bych uvítal tipy, jak to doma konzistentně vysvětlovat své lepší polovičce)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš12.4. 10:42Pindárna
    Pojďme už od toha manga braku pryč, pač se stejně točíme v kruzích a teď už tu pozornost přepalujeme - stát se to takhle asi nemělo, stalo se, stane se. Popsáno a Argo vyřešilo. Chtěl bych říci, že se jistě poučili... ale jsme lidé a tak se můžeme jistě těšit na nový kauzy, byť to samozřejmě žádnému nakladatelství nepřeju.
    Já to zkusím přepnout, jo? Máme za sebou první kvartál a vyšla už řada edičáků, takže se optám:

    - na co se nejvíce těšíte z lokálních věcí, které vyjdou letos (vyšli) a proč?
    - co tady bytostně chybí v českém jazyce a zasluhovalo by to lokální vydání?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš11.4. 11:23Pindárna
    Qvestor, GWB: mno hele, já bych řekl, že oba extrémy asi nejsou úplně šťastné. Respektive to imho není ani hysterická pseudokazua a taky to není nezákonná propagace pedofilie - chci tím říci, že nikdo z toho nemůže být happy a když něco musíš stáhnout z prodeje, investovat do přebalu, posunout prodej a muset zapojit krizovou komunikaci, tak to samozřejmě dycky PROBLÉM je. Takže bez ohledu na to, co za brak to je, tak to asi nepotěší a interní procesy v Argu prostě úplně nezafungovaly. I pro ně to samozřejmě "kauza" do jisté míry je.

    K samotnému hentai soft pornu - to musí asi posoudit někdo, kdo to celý má, viděl všechny ty obrázky v ruce a kdo taky někdy viděl, jak anime porno / hentai porno fakt vypadá. Za mě přitom asi stačilo hodit ten obal a doporučení věku od začátku a úplně by to prošumělo.

    Jinak už bych se asi zbytečně opakoval a vedl filosofické řeči na téma, které je dávno překonané, ale znovu to dávám schválně bokem k pobavení - pač žijeme už dávno v době, kdy většině společnosti je fakt buřt, že v kdejakém díle teče krev proudem, sekaj se hlavy a podobně, ale sotva se někdo vystrčí nahé ňadro, líbaj se tam dva kluci, tak se ty morální megafony spustí o dost hlasitějc. :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš9.4. 14:23Pindárna
    Alfi: ano, to rikal Dort uz pred rokem. A jak jsem psal - ja mu drzim palce, mam cesky komplet co vyslo, a porad jsem optimista, ze to do konce stoleti daj.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš9.4. 14:22Pindárna
    ja tedy velmi - velmi - cenim rozdeleni ediacku na Manga vs zbytek. Hodne mi to usnadnilo praci. Zaroven velky teseni na Blacksad2, Blacklabel veci a soubornej Red Meat.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.4. 10:53Sběratelský klub
    xintax: už si to prodal? :) Jinak taky mě zajímá, kdo a zda vůbec koupí celý komplet (určitě se optej, jeslti je to investice překupníka nebo sběratel) - jinak, já jsem myslel, že v ČR se ta ledvina dá zvládnout pod 100k (kniha za cc 3k), ale rozumím, že nespěcháš... imho budeš muset odmítat spoustu poptávek po jednotlivých dílech, ale pak určitě napiš, za jak dlouho se to nakonec podařilo celý prodat. Držím palce.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.4. 00:15Sběratelský klub
    Ty jo :/ skoro vsechny predstaveny veci CC jsou mi dostatečne ganz egal a jako na smilovani cekam prave na pokracovani GOONA … ale jsem optimista, verim, ze Dort to chce dotlacit stůj co stuj, ale zase si rekneme, ze to s Powell nemaj lehky kdekoli.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.4. 00:06Srazy, cony, festivaly
    Začínám být na letošní report z Conu zvědavej. Evidentně přicházíme o pozoruhodné zážitky:

    Cituji Luďka Staňka: Bez legrace - tohle byla strasna legrace. Nejdriv jsem se na gauci tlacil na Ivana Bartoše a rikal mu, at si mi sedne na klin. Byl z toho trochu nervoz, sle ustal to. Pak jsme se rozhadali a zase udobrili s Frantou Kotletou (nebo alespon myslim, pres Ivana Bartose jsem na nej moc nevidel). Pak jsem pronesl jednu poznamku, ktera mela byt nevinne vtipna, ale odstartovala Daniela Vavru zpusobem, ze se moderator (Čestmír Strakatý) opotil a Ivan Bartos se velmi neklidne vrtel a cosi mumlal. Nicmene Kotleta se projevil jako mirotvorce a deeskaloval situaci zcela vzorne. A nekde mezitim se cestmir strakaty smal, az mu tekly slzy (coz neprehanim, videl jsem to zblizka) a Kotleta a Bartos projevili zajem o me tetovani. Takze asi tak.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš6.4. 00:33Srazy, cony, festivaly
    Asi starnu, ale první veci, který se ke mne z Comic Conu dostaly:

    - Twitter post koalice Spolu se sestrihem zdravice ministra kuktury, kolem ktereho jsou dalsi papalasi v obleku (ale zas cenim, ze Baxa mel naznak kostymu Palpatina)
    - Twitter post Zdenka Hriba, kterak se za soundracku Duny vyrazi na Comic con coby divnej Muad Dib.
    …Tak jsem twitter pro dnesek zavrel :)

    Nicmene hlavne se modlim, abych nikdy nedozral do stavu, kdy budu cekat v nejake fronte, abych si nechal za nejaky Eura podepsat par komiksu (hlavne bych sebou nerad bral pul knihovny) - dopredu to tady hlasim, aby nebyl treba Moore nebo Gaiman zklamany, ze se neukazu!

    Ale zase na nejakej dobrej report se tady tesim! :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš4.4. 18:13Pindárna
    já už se do toho folkloru kolem cen a cenotvorby nechtěl nějak zapojovat (poté, co jsem sežral ten popcorn), ale přeci jen připomenu telegraficky, co už jsem tu psával:

    - cenotvorba je alfa & omega každého vydavatelství, většinou to nedělají první den a snaží se, aby se ta cena střetla s poptávkou;
    - z behaviorální ekonomie víme, že vysoká cena může motivovat a také odrazovat (lidi mimo cílovku). A tak je to správné, legitimní a v pořádku;
    - většina vydavatelství segmentuje a zná svou cílovou skupinu, takže se snaží uspokojit jejich potřeby za maximálně možnou cenu;
    - není vydavatelství, které by mělo 100% úspěšnost a každé vám řekne, že (nejen) u komiksů mají na skladě dost kousků a nebo naopak se jim zaprášilo od cesty a teď musej zvažovat dotisk..;
    - ČR je pidi trh - fakt nelze srovnávat s anglicky mluvícími zeměmi či Polskem, které je 4x větší než my. Respektive maj 4x levnější ceny? úplně si nemyslím, Time.
    - deset lidí, co tady tu a tam přispějou, jsou pidi bublina, jejichž vypovídající hodnota je značně omezená - vydavatelé mohou sondovat sentiment hardcore jádra divnolidí z CDB, ale imho tomu daj asi patřičnou proporci
    - pro nákup i prodej existuje mnoho různorodých důvodů a každý máme své vlastní žebžíčky i priority - vnímání krásy, umění či "nízkopudové" generování zisku jsou legitimní a v pořádku
    - je zcela legitimní a v pořádku o cenách diskutovat, posuzovat, vnášet pochyby a obracet se na vydavatele (ostatně fórum je to od toho)
    - je zcela legitimní a v pořádku, když tu napíšete, že něco má přemrštěnou cenu, ale je tak trochu argumentační faul, když vám hned někdo vynadá "tak si to nekupuj", "není to pro tebe" (pač ani jedno nemusí být nutně pravda)
    - zákazníci i customer support jsou jen lidé - a díky tomu existuje spousta super historek o banech nejen na sockách :) To, že některý lidi komunikují jako kr*téni je holt už taková člověčinka, jen v internetové době na to člověk narazí na každém rohu.
    - buďme rádi za rozmanitost konkurence, za to, že tu pořád existuje CC, Crew, BB, Argo, ale taky Tristero, MB, Vybíral atd. ... pač já pamatuju doby, kdy jsem si za bolševika chtěl jako dítko koupit Spidermena a víte jak to asi dopadlo :)

    Kapitán Zřejmák děkuje za pozornost.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš4.4. 10:18Art
    Nezbi: clovece ty by ses tim mohl zivit! Cista prace! Doufam, ze to brzy strelis... az budu potrebovat neco na zakazku, tak vim kam napsat :D
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš4.4. 10:17Pindárna
    Dojedl jsem popcorn pri ty diskusi ohledne cenove politiky CC a zavzpominal na zacatky MB.
    Nicmene rad bych si otevrel dalsi balicek, takze me zajimaj vsechny ty banany a vyhazovani yogiho Dortem na ulici... "Nebudte slusnej, chci jmena a detaily!"
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš2.4. 14:04Sběratelský klub
    Frank je samozrejme milacek, ovsem jak se rika, minimalne 50 % dila porad tvori pribeh a ty recenze vsech volumes jsou pomerne desive a nejen na GR :/ ... Stejne bych si tipnul, ze minimalne 300 dusi se zrejme brzy najde.
    Ad solidni cenotvorba CC - Oteviram_dve_obri_rodinne_baleni_popcornu_a_pohodlne_se_usazuju.GIF
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.3. 12:40Sběratelský klub
    Delpin: to je docela dobrej dotaz :) já tedy nejsem primárně žádný sběratel. Ta plnící se knihovna vychází jako postranní efekt toho, že miluju dobré příběhy a že jsem ještě staromilec, co má raději obrázky na papíře než v tabletu. A subjektivně si cením díla, které leckdy nemají žádnou "sběratelskou" hodnotu, respektive jsou to třeba rychlý šípy, po tátovi a pod. U fakt hardcorových sběratelů to pak šacuju na něco, co je fakt mega vzácný (a asi i příšerně drahý), nebo co se jim podařilo vyšťourat v nějakým zapadlým antikvariátu :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš26.3. 10:08Sběratelský klub
    deefha: moment, moment! K čemu ho to navádíš?! Chceš snad naznačit, že existují sběratelé, kteří vybalují komiksy z obalu (panenko skákavá!) a že je dokonce čtou? Cože?!
    PS: Ovšem, když už jsme u té evropské smetánky a zmíněného titulu - jistě dokážeš v krátkosti shrnout, v čem je trojka lepší než ty dvě předchozí knihy? :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš25.3. 22:36Sběratelský klub
    lol!
    Jinak tedy, vzbudte me, az se zjisti, kolik tady stojej ty ledviny :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš25.3. 16:05Sběratelský klub
    Muhaha. Sem si vzpomněl jak mi máma při vyklízení knížek po tátovi vyhodila omšelé Vládce strachu a Divoké a zlé... (furt to bolí). A taky jsem si vzpomněl, jak sem nedávno zahlídl, že "Kulhánek a Saudek is the new bitcoin"... ale asi bych ty vášně mírnil ;)
    Ta velkolepá hodnota, která člověku naskočí, když se zadívá do plné knihovny, je především subjektivní klam. Velkej klam. Jedna věc je papírová hodnota maloobchodních cen, která je dávno mimo (navíc doporučuju vůbec nekoukat na kumulovanou výši zde na CDB - to by člověka taky třeba mohlo napadnout, jaký hezký dovolený by za to mohly bejt, apod.). Pak je tu virtuální hodnota pár kousků, s kterým se šme... pardon, obchoduje. Ta je a zůstává virtuální dycky do doby, než to člověk hodí na trh. A až zemřeme, pak se teprve ukáže, zač je toho loket. Ale ani s tou závěti bych tolik nespěchal. Chápu, že člověk by rád zaopatřil svou polovičku nebo ratolesti, ale drtivá většina toho, co máme teď doma, bude mít hodnotu papíru do sběru. Jako jo, najde se pár kousků, co by teoreticky mohli mít nějakou hodnotu, ale on ten bitcoin bude asi přeci jen vzácnější :)

    S uměním se to holt má tak, že:
    - na čase zraje jen nula celá nula nula promile děl
    - českej trh je fakt titěrnej a směšnej
    - zajímavá valuace platí jen do tý doby, než se někdo rozhodne k dotisku (koupí práva a tak)
    - hodnota umění je děsně subjektivní a proměňuje se v dekádách. Za pár let tu bude jiná generace, jiné trendy a na některý věci se fakt zapomene ... ostatně kolik cenných komisků z 50. nebo 60. let u sebe máte? ;)

    PS: Jinak samozřejmě platí, že lidé jež mají MDEK v pevný jsou "tru" sběratelé a übermenschen :D … a hlavně cením dnešní nový inzerát v Bazaru! Jako na zavolanou :)))
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš25.3. 00:14Sběratelský klub
    Uplne se nepovazuju za kdejakeho sberatele, ale obecne mam pochopeni pro lidske slabosti i rozkose. A receno slovy klasika racionalitu ceny urcuje stret nabidky a poptavky. Nu, a pokud se vam u aukce sejdou minimalne dve zoufale duse… gratulce prodejci, kupci a uprimnou soustrast tomu prihazujicimu, kteremu dosly penize a nervy.

    Jako takhke - neni to davno co tusim nekdo v bazaru prodaval Incala v pevne vazbe a začínal na 10k (přičemž v brozi je to sehnání v kazde prodejně, ze jo).

    Představte si ovsem ta muka - reknete, co proziva sberatel, jez ma serii MDEK z 80 % v pevne a zbytek v brozi? Dokazete si predsravit, ze jsou lide, kterym to nemusi dat lehce spat?! (…neco o tom bohuzel vim) :)

    Az me napada, ze je mozna na case provetrat a aktualizovat zdejsi pracovni “pomocnou” tabulku vzacnych kousku. Tyhle silenosti desne michaj kartama!
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš22.3. 11:37* Připomínky a návrhy
    Zack: těšení veliké.
    Je prosím někde přehled všech zamýšlených úprav? A do kdy by bylo možné případně poprosit / navrhnout nové funkce či úpravu stávající verze?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš21.3. 15:11Pindárna
    louza: ok, v tom si určitě rozumíme. CC/MB nebo speciálky jako Krakatit taky někdy nějak začínali, taky to neměli na začátku jednoduchý a taky si prošli řadou zkušeností / přešlapů či kontroverzních výroků. Já jsem na konci dne děsně rád za všechny. Dnešní (knižní) svět je komplexnější a stále v něm není lehké uspět a konkurence napříč digitálním i offlinem světem je jen a jen dobře. Takže tu a tam i já koupím něco v předprodeji, něco ve speciálce, něco v antikvariátu nebo klidně i v tom Luxoru (ostatně - světě div se - i oni maj leckdy zajímavé obchodní akce)...

    Obecně mi šlo o to, že povrchně kritizovat offline prodejce knih na foru je jednoduché, velmi laciné a umíme to všichni. Ale my jsme prostě fakt pidi-bublina a když už je kritizujem, tak přeci jen dám přednost konstruktivní diskusi (jinak já se leckdy nedivím, že tu někteří výše jmenování raději ani nechoděj).
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš21.3. 15:00Slevy, výprodeje, bazary
    Kosmas nabízí vybrané tituly za 99 Kč, mezi nimi např. Alt-life, Jack Wolfgang či Brloh.
    celý výčet zde: https://bit.ly/Vše_za_99
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš20.3. 23:46Pindárna
    louza: já klidně kamanem hodím :) hele, já jsem asi ten poslední, kdo by měl potřebu nějak hájit Luxor / Euromedia Group a nebo, že bych tady snad musel horoval zrovna za Vaška Dorta, ale jak už jsem psal - takhle funguje trh knih v kapitalismu. My máme tu nevýhodu, že náš trh je nula nula nic a češtinu ovládá na celém světě cca 10 milionů lidí. Takže trh, na kterým těch hráčů přežije sotva pár. Výhoda toho ovšem je, že tě nikdo nenutí kupovat jakékoli tituly, natož aby sis musel vybrat jen jedno nebo dvě prodejní místa.

    Nevím jestli jsem ten povzdech úplně dobře pochopil, ale mám za to, že jejich prvotní cíl jakože fakt není "posunout komiks celkově jako žánr a rozvíjet celý médium", byť to mohou říkat, byť to mohou myslet vážně, respektive to mohou mít jako by-product, třeba i sekundární vizi. Mám za to, že kdyby ses jich zeptal, tak ti s upřímnosti řeknou, že jim o tom rozhodně taky jde - nicméně potřebujou taky nejdříve zaplatit náklady, nájem a takový ty prkotiny. Tomu prostě uzpůsobí cenotvorbu i obchodní politiku obecně.

    Jako můžeme se bavit o tom, co je a co není prostoduché PR, co je a co není bullsh*t, když si vydavatelé či prodejci nahlas někde stěžují, ale realita je taková, že oni to vše dělaj pro zisk a aby jej dosáhali, musej znát své zákazníky a cílit na ně. Tomu uzpůsobují cenotvorbu i komunikaci, že jo... takže ve výsledku je tlachání dvou nerdů na zdejším foru z konceptu fakt nevyvede, že jo.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš20.3. 23:29Pindárna
    seneke: hele upřímně, co by tak jako asi měli říct... a hlavně komu? :)

    V tomhle případě se obávám, že to "v tichu vysedět" a modlit se, ať se v tom lejnu nikdo dál nešťourá, je asi karta, na kterou teď evidentně vsadili... čert vem pár lidi z komiksové komunity nebo jednoho youtubera, že jo (byť připouštím, že 20.000 views musí dělat sakra vrásky). Horší by ovšem bylo, kdyby se toho chytla větší média a poslali tam novináře s dotazy, proč ARGO ohrožuje mravní výchovu mládeže obrázky se soft hentai pornem, v němž vystupují i děti? Dyť to muselo projít tolika rukama a nikomu to nepřišlo, že by to mohlo mít jisté konsekvence? :) Nebo by se novináři taky mohli optat rovnou všech prodejců, jaké mají kontrolní mechanismy, aby se jim podobné tituly neválely hned vedle čtyřlístku apod... zjevně se ale nikdo neptá, takže chápu, že místo nějakého mlžení, se všichni soustředili na úpravu distribuce.

    (ale je obecně fajn, jak jsme přijali dávno za úplně cajk, že - nejen v manze - můžou téct vlastně potoky krve a nikoho to až tak nevzrušuje. Dá se tam lehký upozornění a navíc je to přece smyšlený příběh. Ovšem jakmile se v tom vraždění najdou orgie, sexuálně laděné scény, začne se děsně rychle "uklízet"... ale to už je zase na úplně jinou debatu :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš19.3. 14:19Pindárna
    Ehm, já si k tomu hospodskýmu pindání ve foru dovolím ještě dodat drobný kontext:
    - my jsme úchylové, odchylka, malá nika, prostě pidi bublina - nikdy na to nezapomínat
    - Luxor je součást Euromedia Group, do níž vstoupili i čistě digitální kluci z Rockaway
    - Euromedia není pouze Luxor, ale jsou tam třeba i vydavatelství jako Odeon, Ikar, Laser a další
    - součástí skupiny je taky třeba eshop Booktook a především Knižní klub s docela loajální bází zákazníků
    - čili normální smrtelník může vidět jednu kamennou pobočku Luxoru, která na první pohled nedává ekonomicky smysl, ale jde o to, že lovce slev nebo digitální nákupčí pokryjou třeba přes Booktook. Knihomoly různého ražení přes KK a solidní marže nakonec vyždímaj i na lidech, co jsou zvykíi si přijít fyzicky do krámu, prolistovat si knihy a koupit je v klidu v plné ceně, pač to dělaj jednou za čtvrt roku.

    V roce 2022 otočili cca přes 2 miliardy a skončili se ziskem 95 milionu Kč. Pravda, ve 2021 to bylo 102 míčů.
    Říká se tomu segmentace trhu v kapitalismu a myslím, že ačkoli je knižní trh v posledních letech sakra těžkej, tak si asi úplně nestěžujou... takže pokud si to ten postarší pán nekoupil v Luxoru, ale třeba na Booktooku, tak jim to žíly asi úplně netrhá, že jo ;)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš18.3. 15:02Pindárna
    ad Ravine - kdyz tak ctu ty plany vydavatele i autora, jako ze to puvodne melo mit treba 12 dilu, a ze by Sejic rad v roce 2025 vydal dalsi dil... tak si vzdy vzpomenu na to, jak jsem podlehl (dokonce dvakrat) falesne vire v tom, ze by Martin nekdy dopsal Pisen Ledu a Ohne .. ale jako jo, ta kresba je fajn, jen bych k tomu asi pristupoval s jistym zdravym odstupem.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš14.3. 18:03Herní vlákno
    Licencovana deskovka DUNE IMPERIUM uz i ve vasich tabletech a mobilech.

  • soulbringer
    soulbringer mecenáš14.3. 10:57* Připomínky a návrhy
    Zack: to je z podstaty poslani zdejsi komunity - ja myslel, ze uz sis davno zvykl, ze te hlavne ser*eme :) Delame to samozrejme radi a s nasazenim.
    Ale k veci: Nechal bych to jak to je, pripadne dopiloval jednicku (klidne do nejaky dalsi verze nebo bych se na to vykaslal), ale zkratky / pismenka, jez nejsou a) stejne dlouha (CH je proste peklo), b) nebo tam neni cely text, c) kde kazdej chlivecek je ruzne velikej, jsou naprosty zlo a moje OCD by to neprezilo. Dekuji tedy za kladne vyrizeni! :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš14.3. 01:28* Připomínky a návrhy
    Za me 1 nebo 4
    piktogramy jsou spravna cesta! :) stejná velikost a jednoduchost imho drti ty textove varianty.

    1 - cenim, ze je to v cervene barve webu, ackoli i kdyby neoznacene ikonky zůstaly sede a plna cervena by byla az po kliku, tak taky cajk (je to prkotina a spise přemýšlím nahlas). Obecne ale plna varianta jde lepe videt na prvni dobou lip a rychleji. Ikonky jsou orisek, hlavne pro "MAM" (tam bych klidne dal fajfku, ale rozumim ze by to stale uzivatele mohlo mast) - ale asi celkove mirny vitez.

    4. - stavajici lehká úprava taky uplne cajk, (jak ve forme dosavadnich kolecek, tak i tohle by mohly mozna byt cihlicky - myslim, ze nikde jinde na webu kulate piktogramy nenajdu).
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš12.3. 13:12* Připomínky a návrhy
    Zack: a jo, to je pravda, ty data jsou krapítek oříšek (to jsem si vůbec neuvědomil) ... a za tu halucinaci se omlouvám, respektive měli jsem nějakou diskusi, ale hledat určitý druh konverzace ve fórech s mou pamětí, je hell - ale obecně jsem se snažil popsat systém, který by se mi pro další verzi asi nejvíce zamlouvat (byť ano, vím, je tady bazar, který poměrně dobře funguje,)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš12.3. 11:23* Připomínky a návrhy
    Zack: Asi půjdu proti proudu, ale zvykl jsem si na piktogramy s mouse-overem. Na desktopu to krásně funguje a netřeba měnit. Ano, na mobilu to může být mírně matoucí, ale asi tak pro lidi, co jsou tady dva, tři dny - a když si člověk náhodou nebyl jistej na mobilu, stačí na tu ikonku kliknout, a hned ji zase odkliknout a nepřijde mi to až takový UX opruz.

    PS: Spíše se těším na tu funkci, že když zakliknu nabízím nebo koupím a dopíšu tam taky i cenu, že by to mohl systém automaticky matchovat se zdejším trhem, tedy uživateli, jež to tam taky zaklikli a vyplnili. A pak tedy najdu v přehledu / u daného titulu jednoduchý seznam od nabídek/poptávek, které nejvíce odpovídají / blíží se tomu, co jsem zadal... respektive pamatuji si dobře, že to v nové verzi bude něco podobného, že jo?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš8.3. 14:42Pindárna
    deefha: Mno párada - hezká páteční zpráva.
    dávám lajk (vyřiď jim to, pls :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš1.3. 00:15Pindárna
    Moment, moment?!
    On jeste v dnesni dobe cte nekdo knihy?! V dobe podcastu, YouTube, audioknih a Ulice na TV Nova?! To mi vazne chcete tvrdit, ze to Filipovi bastite? Jako dokazu pochopit, ze si clovek poridi knihy, aby mu v knihovne pekne v celofanu doplnily sbirku známek a vytesnily vzduch z policek… ale cist? Coze?!
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš28.2. 01:47Pindárna
    Zach: “sad face” (ale je to samozrejme marginalie, jako bych nic nerekl)

    Yogi: rozumim ti, ale to je zakladni “featura” internetu - lidi se silnymi nazory na veci, kterym nerozumi nebo nemaj sajna (s laskou vzpominam na vsechny odborníky na Covid) - proste ignorovat ignoranty ;)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.2. 17:59Art
    Toe: jj, já jsem to pak taky upravil... dnes mě klávesnice zlobí :/
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.2. 17:27Art
    ten Grus je TAKOVÁ nádhera!

    (nedalo mi: "create poetic painting of STÍNADLA city auarter - dark inner yard from mids of 20th century in style of painter JIŘÍ GRUS")





  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.2. 17:14Pindárna
    deefa, GWB: my bad!
    (Naštěstí v nové verzi budu moci vytučnit text / psát kurzivou klasicky přes klávesové zkratky... je to tak, Zacku, že jo?!) :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš27.2. 15:32Pindárna
    yogi: nějaká názorová afinita u komunity, jíž jsi členem, tam asi dycky bude a člověk musí mít prostě zdravej odstup a vybírat si. Na druhou stránku by zas človek neměl propadnout vlastní neomylnosti (byť máme každej sklony vidět sami sebe jako Dia). A bacha, i ty chutě se s časem vyvíjej, že jo. Ty internety navíc nezapomínají a mohu si leckdy přečíst, co kdo plodil před lety a jak briskně recenzoval kdejaký mistrovský dílo. Takže když se dívám do zrcadla potvrzuji otřepanou pravdu, že Ľudia sú ozajsntý kkti... hlavne na internetu :) Suma sumarum: jak psal GWB, čti a dívej se na to, co tě baví. Lidi, co nic neviděli, ale maj na to silný názor, s klidem ignoruj, ale střež se propadnutí dojmu, že to "tvé" je absolutně to jediné, správné a nejkrásnější. U kulturních věcí navíc platí dvojnásob, že objektivní měřítko krásy neexistuje :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš22.2. 18:19Pindárna
    Jdu si to tu jen osvěžit:

    2.2.24 tipy na Muriel
    soulbringer:
    Ad Muriel - na první dobrou zkusím ty 3 hlavní kategorie (samozřejmě to bude jinak a už se těším na klasickej shitstorm po předávání cen):

    1. Nejlepší komiksová kniha
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka)

    2. Nejlepší kresba
    - Matyáš Namai za Černobyl: pád Atomgradu (Gate)

    3. Nejlepší scénář
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka)

    ---

    Finální výsledky:
    1. Nejlepší komiksová kniha
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka) - CHECK

    2. Nejlepší kresba
    Richard Fischer za Rváčov 2 (Argo) - TĚSNĚ VEDLE

    3. Nejlepší scénář
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka) - CHECK

    Cena České akademie komiksu
    Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka) - BEZ PŘEKVAPENÍ

    Kompletní vítězové jako obvykle zde - všem gratulace: https://muriel.cz/vyrocni-komiksove-ceny-muriel-2023-vysledky/
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš20.2. 14:20Pindárna
    Jodorowsky 95 a Jaroslav Němeček dnes 80!
    Náhoda? Nemyslím si!

    Tak vše nej celý bandě včetně Kazimíra Zádrhela!
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš14.2. 01:11Sběratelský klub
    Trudoš: píšu si osobní poznámku “optat se v daleké budoucnosti Trudoše na to, v jaké nejlepší možné posloupnosti přečíst celou sérii, čím začít a které top kousky si nechat na konec”
    :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš13.2. 13:08Sběratelský klub
    Toe: jj, díky - já to od začátku fakt nesledoval a spíše jsem byl skeptik pač i těch 80 byla ambice :) Mno jak jsem řekl, držím jím palce, aby to to skutečně dojeli, ostatně už jsou za půlkou a chybí dovydat cca 25 titulů a nějaký ty bonusy ne?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš13.2. 12:02Pindárna
    peterxpeter: jedno z hlavních kritérií je místo v knihovně :)
    Ale trochu vážněji - uvidíš tady fůru rad, ale nakonec je to stejně děsně individuální. Např. já jsem si - až na výjimky - jazykové mutace mimo češtinu v tištěné formě musel zakázat, respektive jsem si řekl, že ty zahraniční mi budou stačit digitálně - a tam jedu jen angličtinu (Gmorka s polštinou musí člověk taky ignorovat, jinak by ho to finančně zruinovalo). Ale obecně se vracím k tomu prvním bodu, pač ta knihovna není nafukovací a když mě něco zajímá, tak to zkusím nejdříve v digitální distribuci a s anglickými tituly není v digitálu problém. Zároveň jsem ale staromilec a pořád fetuju vůni papíru a je to pro mě samozřejmě příjemnější číst na papíře. Takže pak se rozhoduji následovně:

    - kvalita: příběh & grafické zpracování (to má každý subjektivní, že jo)
    - délka série a to, zda-li je či není ukončena (jestli máš rád mangy, pak doporučuju hodně selektivně)
    - zkušenosti s vydavatelem (fakt se to v ČR vydá komplet? Jsme přeci jen malý trh a dost věcí tady prostě skončilo v půlce)
    - nakonec cena

    (a pak jsou prostě věci, který v češtině nejsou a jen tak nebudou, ale to je jiný příběh)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš13.2. 11:21Sběratelský klub
    Trudoš: díky za kontext. Já se přiznám, že jsem to od začátku nesledoval a byl právě skeptik, když jsem viděl, že mezi prvními příběhy byly právě runy, který už tady vyšly (a i ta kvalita zpracování mě úplně neoslnila, ale prostě už takovej standard na daný formát). Zároveň si fakt nepamatuju, jestli na začátku slíbili těch 80 kousků. Pokud jo, tak cajk a držím jím palce, aby to vydali komplet.
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš9.2. 14:26Sběratelský klub
    to je uz treti zdrazeni ne? :)

    Jen teda ja zil asi v bludu - pac kdyz to spousteli, tak jejich deklarovana ambice byla, ze to chtej rozhodne vydat "komplet" - ale ja mel za to, ze to bylo 100 ks, nebo ne? Kazdopadne na webu uz od lonska uvadeji jen: "Plánovaný rozsah kolekce je 80 čísel" - fakt to nikdy neinzerovali jako kolekci 100 knih?
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš9.2. 10:51Pindárna
    dakgadan: Zack má pravdu a najít pro ty výrazy jednoslovný český překlad je velmi kostrbaté, takže bych nehledal za každou cenu jednoslovný překlad a nebál bych se opisu v kontextu celého překladu (navíc si nejsem jistý, že by byl nad tím nějaký obecný koncensus a většina z nás si vystačí čistě s anglickými výrazy). Takže jo, obecně takhle:

    - annual - tady může jít o "ročenku", respektive něco, co vychází každý rok / na roční bázi
    - volume - "svazek" je úplně v pohodě, ale klidně se dá použít i "díl" (v nějaký sérii)
    - ongoing - "neuzavřená série" - pokračující, trvající, stále vycházející neuzavřená série
    - one-shot - uzavřený příběh, samostatný příběh, jednorázovka (jednohubka)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš7.2. 14:50Slevy, výprodeje, bazary
    Darth Raelch, Onkel: Ad Frazetta a Taschen - oni to tak maj skoro dycky... ale pak do půl roku / roku udělaj dotisky a jedou tuhle parádu znova. Nevím jak dlouho je to bude bavit, ale předpokludám, že to zase udělaj. Blbý je, že jim nefunguje ten formulář s notifikací na email - já tam kdysi zadával email a o tom, že některý knihy jsou zase skladem, jsem se od nich nikdy nedozvěděl :)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš2.2. 10:22Pindárna
    Ad Muriel - na první dobrou zkusím ty 3 hlavní kategorie (samozřejmě to bude jinak a už se těším na klasickej shitstorm po předávání cen):

    1. Nejlepší komiksová kniha
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka)

    2. Nejlepší kresba
    - Matyáš Namai za Černobyl: pád Atomgradu (Gate)

    3. Nejlepší scénář
    - Štěpánka Jislová za Srdcovka (Paseka)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš30.1. 16:39Pindárna
    Pravda, pan Vybíral mě taky malinko děsí, ale zas to vinařství mu přejj. Nicméně, mezi řádky se dá u všech vyčíst či alespoň odhadnout, v jakém rozpoložení někteří nakladatelé i autoři odpovídali a o to více je třeba ocenit ty, jež se rozpovídali více...
    Každopádně by neměla zapadnout odpověď roku od Tomáše Prokůpka, jež na dotaz "Jaké byly v roce 2023 pro autory comicsů největší překážky při tvorbě?" odpověděl:
    Nečekaně zpoždění v zavedení nepodmíněného příjmu.
    (game-set-match)
  • soulbringer
    soulbringer mecenáš30.1. 13:14Pindárna
    Jako dycky parádní souhrn. Díky!
Sbírka z comicsů na CDB
Četl/a: neveřejné
Mám: neveřejné
Chci: neveřejné
Sháním: 53 (cca 25114 Kč)
Nabízím: neveřejné
Osobní: 0
Sbírka mimo CDB
Četl/a: neveřejné
Mám: neveřejné
Chci: neveřejné
Sháním: 0
Nabízím: 0
Osobní: 0